abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 december 2008 @ 11:01:47 #126
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_64026071
HEt kan natuurlijk ook zijn dat kelders wat gevoelig liggen momenteel

We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_64027756
quote:
Op maandag 15 december 2008 09:17 schreef Dichterbijer het volgende:
Als er nu nog maar twee mensen wonen heb je inderdaad zat ruimte...
Die aardwarmte... hoeveel kan dat schelen op de gasrekening om het zo te zeggen?
Wij krijgen niet eens meer een gasaansluiting, dus in principe bespaar je je complete gasrekening.
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  maandag 15 december 2008 @ 12:14:54 #128
63722 z80
I fink you freaky
pi_64027772
dat valt wel mee hier in Duitsland.
in Oostenrijk en Belgie heb je een klein probleempje.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_64027814
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:14 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Wij krijgen niet eens meer een gasaansluiting, dus in principe bespaar je je complete gasrekening.
Kijk... dat klinkt goed
Hoe voelt dat nu... dat jullie een echt huis laten bouwen en dat er nu steeds meer zichtbaar word?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 15 december 2008 @ 12:32:00 #130
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_64028190
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:14 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Is aardwarmte dan genoeg voor je complete verwarming? Ik dacht dat het extra was naast de normale verwarming?
pi_64031299
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:32 schreef qltel het volgende:

[..]

Is aardwarmte dan genoeg voor je complete verwarming? Ik dacht dat het extra was naast de normale verwarming?
Het schijnt genoeg te zijn.. Hangt er natuurlijk van af hoeveel meter leiding je in de grond legt. Voor ons was er uitgerekend dat ongeveer 270 meter voldoende zou moeten zijn om het hele huis te verwarmen. We hebben nu ongeveer 300 meter liggen, dus dat zou meer dan genoeg moeten zijn.

Het scheelt ook veel dat we beneden en boven overal vloerverwarming krijgen. Door vloerverwarming wordt de warmte beter verdeeld, waardoor er minder gestookt hoeft te worden.
pi_64031730
Ziet er leuk uit.

Ik woon in het Noorden van nederland strak aan de duitse grens en ik heb stiekem getwijfeld om in Duitsland te gaan wonen, maar toch maar voor bestaande bouw in Nederland gekozen, maar wel een nette 2onder1 kap met garage en grotere woonkamer door uitbouw.

Voor mij doende ook best netjes samen met me vriendin. We zijn de enige in de straat die onder de 30 zijn.Me vriendin is net zo oud als jou dus redelijk ruime woningen voor 21-ers is gewoon mogelijk, ook in Nederland

Ben stiekem wel jaloers dat we niet naar duitsland zijn gegaan. Zag laatst een mooie bestaande bouw woning voor dezelfde prijs als me huidige woning, maar alleen 2,5 keer zo groot.

PS: Duitse karbonades zijn zo lekker op de BBQ he
pi_64625063
We gingen vandaag keukens kijken, maar we hebben er maar meteen een gekocht .

Wat wilden we?
Een eet-gedeelte voor ons tweeën, zodat we niet altijd de eettafel hoeven te dekken.
Een diepvries en koelkast apart.
Een oven en magnetron apart.
Een kookeiland.

Wat kregen we?

Omdat de kleuren niet helemaal kloppen, hierbij wat details:

En de inbouwapparatuur die we hebben gekozen:

Vaatwasser

Afzuigkap

Koelkast en Diepvries

Magnetron

Kookplaat/Inductie

Oven

.
pi_64625530
is zo'n kookeiland in een dichte kamer niet erg overbodig? Normaliter doe je dat om een scheiding met je woonkamer of iets dergelijks te krijgen. Nu is het een beetje een verloren ding.

Want wat ga je met die wanden doen die er erg dicht tegenaan staan? In één meter kun je geen kastje zetten.
Het lijkt me persoonlijk veel logischer om een L vormige keuken te pakken en dan je eettafel ook in deze ruimte te zetten.

Dus precies zoals in je overzichtstekening staat van de architect Dat is echt tig keer logischer.

Nu heb ik het idee dat je geforceerd een kookeiland wilt (want dat is inderdaad erg leuk, en hip), terwijl dat mi hier niet nuttig is.

Afzuigkap voor een raam lijkt me ook niet ideaal. Als je dan aan het koken bent spat ten eerste al je vet ed tegen je glas aan. En als het raam naar binnen opengaat dan ben je gebokt.
Nog maar niet te spreken van de afwerking van de afzuigkap aan de achterzijde. Wat je dus van buiten ziet. En dat het vanaf buiten op zijn minst gezegd vreemd aan zal doen (ook al is het netjes afgewerkt).

Begrijp dat ik je niet probeer af te kraken, gewoon wat dingetjes die me opvallen

[ Bericht 13% gewijzigd door _VoiD_ op 03-01-2009 21:12:46 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 januari 2009 @ 21:12:51 #135
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_64625768
De afzuigkap zit boven het kookeiland als ik het goed zie, al lijkt ie voor het raam te zitten op de tekening. Maar bij het raam zit geen kookgedeelte
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_64625801
Ik wil geen eettafel in de keuken, maar in de woonkamer.

Waar je dan voor kunt kiezen is een kookeiland met kook en zit-gedeelte. Of je krijgt een soort tafel aan je keuken vast en dat vind ik dan weer niet mooi en onpraktisch.

En zonder kookeiland gaat er een hoop ruimte verloren, want die gebruik je immers niet.
Tenzij je aan de andere wand ook een stuk keuken doet, maar dan staat de keuken zo 'ver' uit elkaar en da's ook niet handig.

Dus voor ons was dit juist logisch .
pi_64625823
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:12 schreef Rewimo het volgende:
De afzuigkap zit boven het kookeiland als ik het goed zie, al lijkt ie voor het raam te zitten op de tekening. Maar bij het raam zit geen kookgedeelte
Ja, dat dus.
pi_64625869
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:06 schreef _VoiD_ het volgende:
Afzuigkap voor een raam lijkt me ook niet ideaal. Als je dan aan het koken bent spat ten eerste al je vet ed tegen je glas aan. En als het raam naar binnen opengaat dan ben je gebokt.
Nog maar niet te spreken van de afwerking van de afzuigkap aan de achterzijde. Wat je dus van buiten ziet. En dat het vanaf buiten op zijn minst gezegd vreemd aan zal doen (ook al is het netjes afgewerkt).
Volgens mij zit die afzuigkap boven dat kookeiland [hence the name] en niet onder het raam, dat lijkt mij de spoelbak...

Edit: spuit 11.

Ik vind het een erg mooie keuken trouwens, hoor. Alleen de kleur van de kastjes wat minder, ik haat creme. En zo'n kookeiland met kook- en zitgedeelte is juist super. Kun je ook nog een tv scherm monteren in de keuken, kun je 's ochtends het nieuws bekijken terwijl je aan het zitgedeelte ontbijt.

[ Bericht 24% gewijzigd door Syytön op 03-01-2009 21:21:23 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 januari 2009 @ 21:17:23 #139
13151 crew  Rewimo
pi_64625937
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:13 schreef ijsmeis het volgende:

En zonder kookeiland gaat er een hoop ruimte verloren, want die gebruik je immers niet.
Tenzij je aan de andere wand ook een stuk keuken doet, maar dan staat de keuken zo 'ver' uit elkaar en da's ook niet handig.
En doe je dan ook nog iets met de muur aan de andere kant of is de ruimte daarvoor te klein (kast, planken of zo)?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_64625996
Van keramiek trouwens .

pi_64626020
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:17 schreef Rewimo het volgende:

[..]

En doe je dan ook nog iets met de muur aan de andere kant of is de ruimte daarvoor te klein (kast, planken of zo)?
Nee, eerder iets decoratiefs. Kastruimte hebben we wel zat denk ik .
pi_64626131
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:19 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Nee, eerder iets decoratiefs. Kastruimte hebben we wel zat denk ik .
LCD tv scherm.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 21:23:35 #143
58560 Oksel
Gezellig.
pi_64626199
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 21:06 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Sorry, maar dat gaat niemand wat aan .

Echt, wat afschuwelijk Nederlands dit zeg.

Wel leuk, meteen een TT erbij getekend krijgen.

Veel plezier in de middle of nowhere.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 januari 2009 @ 21:30:48 #144
13151 crew  Rewimo
pi_64626464
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:23 schreef Oksel het volgende:

En als je nou ècht alles gelezen had, wist je ook wat het kost
pi_64626730
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 21:23 schreef Oksel het volgende:

[..]

Wel leuk, meteen een TT erbij getekend krijgen.

Veel plezier in de middle of nowhere.
Ons maakt het niet uit om te vertellen wat alles zo'n beetje kost als mensen het ons persoonlijk vragen, maar we willen het gewoon niet graag openbaar op een forum zetten. We lopen niet graag te koop met zulke dingen. Ieder z'n eigen ding toch?

Maar om toch maar een beetje van deze vragen af te zijn; het complete huis, zonder inrichting zal straks zeer waarschijnlijk onder de 200.000 Euro zitten. Hoeveel precies kan ik je nog niet vertellen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 3 januari 2009 @ 21:37:58 #146
13151 crew  Rewimo
pi_64626799
Timmetjuh, maak ze nou niet jaloers
  zaterdag 3 januari 2009 @ 22:10:23 #147
190480 Skylarz
She's back!
pi_64628157
Gefeliciteerd met jullie bouwproject! Ben benieuwd naar foto's van de vorderingen.
Succes met bouwen!
  zaterdag 3 januari 2009 @ 22:19:39 #148
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_64628442
Mooie keuken!

Ik zou alleen de koelkast/vriezer en magnetron/oven wisselen.

Maar ja wie ben ik
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_64630434
nu zie ik inderdaad dat de afzuigkap boven het eiland zit. Fout gekeken.

Verder zal het wel persoonlijke smaak zijn. Ik heb het niet zo op een aparte kamer voor je keuken (of eetkamer/zitkamer ed).

Ik denk namelijk dat die openslaande deuren naar de keuken waarschijnlijk altijd open zullen blijven staan. Dan vraag ik me af waarom ze er dan uberhaupt zitten. Je maakt van een prachtige grote ruimte twee kleine ruimtes. Terwijl je de scheiding ook subtiel kan aangeven (door bijvoorbeeld een kookeiland dwars te zetten, ander soort vloer, etc).
pi_64631530
Hé, die keuken lijkt op die van ons
Al hebben wij wel voor zoveel mogelijk lades gekozen ipv kasten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')