abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65870203
quote:
Op maandag 9 februari 2009 02:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat je als twee piepjonge mensen de behoefte hebt een tamelijke saaie nieuwbouwwoning te laten verrijzen in zo'n typisch Nederlands-Duitse enclave die een tikje op Centerparcs lijkt. Kijk om jullie heen in dat buurtje.

Ik gun het jullie echt hoor, maar op mijn 25ste wilde ik gewoon de wereld ontdekken en in een grote stad wonen.

Ik begrijp geen donder van jullie haast om te settelen in een of ander gat. Ja dan heb je straks een stapel stenen met een garage, maar worden jullie daar niu daadwerkelijk gelukkig van?
Ik liet op mijn 20ste ook een huis bouwen, familie was helemaal trots op mij want ik had helemaal het ideaalplaatje, leuke vriend, leuke nieuwbouwwijk met veel kindvriendelijke voorzieningen, beetje de kantoorpief uithangen overdag. Helaas werd ik er wel doodongelukkig van maar ik voldeed tenminste wél aan het beeld van mijn omgeving.
pi_65871404
quote:
Wat ik niet begrijp is dat je als twee piepjonge mensen de behoefte hebt een tamelijke saaie nieuwbouwwoning te laten verrijzen in zo'n typisch Nederlands-Duitse enclave die een tikje op Centerparcs lijkt. Kijk om jullie heen in dat buurtje.

Ik gun het jullie echt hoor, maar op mijn 25ste wilde ik gewoon de wereld ontdekken en in een grote stad wonen.

Ik begrijp geen donder van jullie haast om te settelen in een of ander gat. Ja dan heb je straks een stapel stenen met een garage, maar worden jullie daar niu daadwerkelijk gelukkig van?
Ten eerste is het geen Nederlandse enclave. Dat dachten wij eerst ook, maar uiteindelijk valt dat reuze mee. Onze buren zijn Nederlands en in een huisje dat achter ons ligt wonen Nederlanders.

Ten tweede heb ik altijd in een dorp gewoond. Nu woon ik bij m'n ouders in een huis dat ooit een boerderij geweest is met een flinke lap grond. Tussen ons huis en de huizen van de buren aan beide kanten zit minimaal 200 meter.
Ik denk dus dat ik juist ongelukkig zou worden in een klein appartementje in een grote stad. Ik wil gewoon een huis met voldoende ruimte, liefst vrijstaand om zo min mogelijk herrie met de buren te krijgen en een garage om m'n auto in te zetten zodat ik in de winter niet hoef te krabben.
Dat hebben we allemaal in ons nieuwe huis, dus ik ben er niet bang voor om niet gelukkig te worden..

Ik snap jouw argumenten ook wel hoor, maar niet iedereen zit zo in elkaar als jij omschrijft..

Het is voor ons trouwens ook een beetje een investering. We bouwen het huis niet met de gedachten om hier oud te worden en kindjes te krijgen. Misschien verkopen we de tent over 5 jaar ofzo alweer, wie weet.. We hadden de mogelijkheid om dit huis relatief goedkoop te (laten) bouwen en die kans hebben we gepakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Timmetjuh. op 09-02-2009 08:29:32 ]
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
  maandag 9 februari 2009 @ 08:43:37 #203
63722 z80
I fink you freaky
pi_65871616
Als je uit een dorp komt is een stad een hel.
kom je uit een stad dan verveel je je dood in een dorp.
en zeg nauw zelf, voelt het niet lekker om een eigen huis te laten bouwen dat je kompleet zelf kunt inrichten en aanpassen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_65872801
Ik kom ook uit een dorp en heb gestudeerd in Amsterdam. Vond het vreselijk al die drukte en overal beton en bakstenen. Naar een park om natuur en rust te krijgen is mij te kunstmatig. Nu woon ik in een miljoenenstad en kan er overleven maar wennen doet het nooit.

Wij gaan verhuizen naar België (weliswaar 15km van mijn ouderlijk huis vandaan) en we gaan naar een klein dorpje. Kan haast niet wachten om lekker met de hond de polder in te gaan wat welgeteld 500meter van het huis ligt inclusief riviertje.

Kan me ook vinden in de argumenten maar dat is echt persoonlijke voorkeur. Op deze leeftijd een huis in Duitsland laten bouwen is redelijk uniek en ik vind het nogal een gewaagd avontuur in de prille jaren van een relatie maar wie ben ik om daarover te oordelen. Het zal allemaal wel goed zitten en ik wens ze alle geluk daar.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 9 februari 2009 @ 11:09:42 #205
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_65874666
quote:

Gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Ik zou nog liever verbannen worden naar Elba dan dat ik in Amsterdam (of een andere grote stad) in een flatje appartement te moeten wonen met 10.000 mensen naast, boven en onder me.. En zo dacht ik er ook over toen ik 25 was..
pi_65881723
quote:
Op maandag 9 februari 2009 08:43 schreef z80 het volgende:
Als je uit een dorp komt is een stad een hel.
kom je uit een stad dan verveel je je dood in een dorp.
en zeg nauw zelf, voelt het niet lekker om een eigen huis te laten bouwen dat je kompleet zelf kunt inrichten en aanpassen.
Ik ben opgegroeid op een boerderij, maar ik ben toch echt veel gelukkiger in het centrum van Brussel. Ik heb ook geen enkele behoefte om terug te keren naar het platteland, dus niet zo veralgemeniseren want er zijn genoeg mensen die daar heel anders over denken.

Mooi trouwens, hoe mensen het gelijk gaan verdedigen
  Moderator maandag 9 februari 2009 @ 15:17:00 #207
155227 crew  Guppy
dus
pi_65882103
quote:
Op maandag 9 februari 2009 15:05 schreef MLI het volgende:

[..]

Ik ben opgegroeid op een boerderij, maar ik ben toch echt veel gelukkiger in het centrum van Brussel. Ik heb ook geen enkele behoefte om terug te keren naar het platteland, dus niet zo veralgemeniseren want er zijn genoeg mensen die daar heel anders over denken.

dus omdat het bij jou niet lukte zou het bij anderen ook niet kunnen? logisch dat zij verdedigen waar zij achter staat, toch?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_65883613
quote:

[..]

Huh?

Kan niets anders lezen dan dat iedereen hier zijn mening geeft (verdedigen??) en dat klaarblijkelijk sommige mensen van de stad houden en sommigen van een dorp. Niemand stereotypeert hier volgens mij.
pi_65886469
quote:

[..]

Jij doet toch hetzelfde nu .

Ik weet trouwens niet waarom je het op Center Parcs vindt lijken Dude, als dat komt doordat je denkt dat de huizen hetzelfde zijn wil ik dat wel meteen ontkrachten. Er is namelijk geen enkel huis hetzelfde, da's juist zo leuk van de Duitse dorpjes en nieuwbouwwijken .

Voor de rest zou ook ik niet in de stad willen wonen. Ik werk er al, dus ik ben blij dat ik dan weer thuis kom, waar het lekker rustig is (het is wel een tikkeltje bewoonder dan waar Tim woont hoor, dat wel). En mocht ik het uiteindelijk echt helemaal niks vinden, dan verkopen we het huis!

En jpjedi, dat prille valt ook wel mee .
pi_65886634
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:27 schreef Anne het volgende:

[..]

Mooi toch?
  maandag 9 februari 2009 @ 17:33:46 #211
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_65886662
quote:
Op maandag 9 februari 2009 17:27 schreef Anne het volgende:

[..]

Jij doet toch hetzelfde nu .

Ik weet trouwens niet waarom je het op Center Parcs vindt lijken Dude, als dat komt doordat je denkt dat de huizen hetzelfde zijn wil ik dat wel meteen ontkrachten. Er is namelijk geen enkel huis hetzelfde, da's juist zo leuk van de Duitse dorpjes en nieuwbouwwijken .

Voor de rest zou ook ik niet in de stad willen wonen. Ik werk er al, dus ik ben blij dat ik dan weer thuis kom, waar het lekker rustig is (het is wel een tikkeltje bewoonder dan waar Tim woont hoor, dat wel). En mocht ik het uiteindelijk echt helemaal niks vinden, dan verkopen we het huis!

Doodat het allemaal van die nieuwbouwkaveltjes zijn, denk ik. Dat doet me een beetje aan een vakantiepark denken.

En ik begrijp je overwegingen, dat is me nu een stuk helderder! Dan ga je er gewoon hartstikke van genieten dus!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_65955642
Heel dit topic gemist gewoon

Ziet er al goed Anne! Nog even en je kan in gaan richten
pi_65959905
Thenks Arneaux .

We gingen daarnet even kijken, met de verwachting dat er niks gedaan was (ivm het weer), maar godsamme! Het halve huis staat er al! Leuk!

Morgen weer kijken .
pi_65961030
Gaat lekker snel inderdaad

Verkijk je niet..als het huis winddicht is ben je qua tijd halverwege terwijl er voor je gevoel al een huis staat. Dan lijkt er minder te gebeuren maar die kabeltjes en leidingen zijn niet zo opzichtig als die muren.
pi_65991464
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:04 schreef jpjedi het volgende:
Gaat lekker snel inderdaad

Verkijk je niet..als het huis winddicht is ben je qua tijd halverwege terwijl er voor je gevoel al een huis staat. Dan lijkt er minder te gebeuren maar die kabeltjes en leidingen zijn niet zo opzichtig als die muren.
Afwerken gaat idd heel veel tijd in zitten helaas
pi_66029996
En weer een stuk verder gemetseld .

Een stuk van de rechter- en linkerzijde van de woonkamer:

En een stuk van de keuken, vanuit de gang gezien:

pi_66037680
Op de een-na-laatste foto zie je rechts trouwens een deur voor dwergjes.
Geen ideeeeee waarom die daar zit . Ik hoop dat het zo hoort, ofzo.
pi_66038060
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 21:54 schreef Anne het volgende:
staat er niks op de tekeningen?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 22:05:07 #219
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_66038148
quote:
Das ist das kätzenlauchjen
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_66038276
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:03 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

staat er niks op de tekeningen?
Ik heb de bouwtekeningen even niet bij de hand. Maar op de tekening in de OP staat die deur of kätzenlauchjen ( Dude ) er niet op. Daar komt wel de 'meterkast'.. misschien dat het daar iets mee van doen heeft.

Ik heb geen idee . Het viel me ook pas op toen ik thuis was en de foto's bekeek.
  vrijdag 13 februari 2009 @ 22:08:37 #221
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_66038315
Onder de trap?
Wie dit leest is gek
pi_66038397
quote:
Een speciale kamer waar alleen jij in kan en Tim niet

(niet slaan )
pi_66038472
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Een speciale kamer waar alleen jij in kan en Tim niet

(niet slaan )
Ik dacht inderdaad ook iets in de trant van "ahhh, wat lief, ze hebben rekening gehouden met mij" .
Ach ja, het zal wel ergens goed voor wezen. We vragen het wel na .
pi_66038548
Nou, het is al nagevraagd . De meterkast komt daar inderdaad. En die komt deels in de muur te liggen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 februari 2009 @ 22:26:46 #225
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_66038995
Dwergendeur

Hier vlakbij wordt ook een huis uit de grond gestampt gebouwd, dat gaat ook zo razendsnel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 13 februari 2009 @ 22:38:45 #226
63722 z80
I fink you freaky
pi_66039491
Dit zijn pas de eerste muren.
aan de buitenkant komt nog een isolatie laag en vervolgens metsel werk.
aan de binnenkant komt er of een hele dikke afwerk laag, of nog een muur met schoon metsel werk.
dus ze zijn nog lang niet klaar met bouwen.
pi_66048011
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:38 schreef z80 het volgende:
aan de binnenkant komt er of een hele dikke afwerk laag, of nog een muur met schoon metsel werk.
Dat was ons al bekend .

In april kunnen in ieder geval de kozijnen er in, verwachtte de aannemer. Dus dat is toch al redelijk snel.
  Moderator zaterdag 14 februari 2009 @ 09:41:38 #228
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_66048131
Nu krijg je ook meestal pas een indruk hoe groot de woning eigenlijk is
Het ziet er prima uit !
pi_66280776
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:56 schreef jpjedi het volgende:
Wij gaan verhuizen naar België (weliswaar 15km van mijn ouderlijk huis vandaan) en we gaan naar een klein dorpje. Kan haast niet wachten om lekker met de hond de polder in te gaan wat welgeteld 500meter van het huis ligt inclusief riviertje.
Ga je zelf wat laten bouwen in België?

TS: ik zou ook liever kiezen voor de stad, maar jeetje, wat een ruimte hebben jullie, zeg
pi_66293283
Afgelopen maandag en dinsdag zijn we naar een badkamer op zoek gegaan. Heel veel mooie dingen, maar het was het allemaal nét niet. Totdat we deze zagen:

De prijs viel alleen een beetje tegen . Totdat de vader van Tim 'zijn prijs' ging berekenen. Dus zeer waarschijnlijk wordt het deze! Maar we bestellen 'm nog niet, omdat we hem nog niet kwijt kunnen. Zodra dat wel kan, is ie van ons!

Verder zijn ze klaar met het metselen van de begane grond. Nu is het wachten op dinsdag of woensdag voor het plafond .

† In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 21:24:35 #231
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_66293574
Oeh tof dat de muren al deels staan en je het ook kunt zien, dat het steeds meer vormen gaat krijgen enzo!
En wat een fijn badkamermeubel, ruilen tegen mijn woningbouw meubeltje? .
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:30:13 #232
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_66293906
Leuk dat bouwen altijd
Mijn huis wordt als het goed is in week 19 opgeleverd. Kan ik ook eindelijk een topic openen (mits het budget iets toelaat )
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_66294249
Je mag 'm af en toe wel lenen, Skaai .

@ Paxlie, ik wou dat wij een opleverdatum konden zeggen . Die vraag wordt namelijk vaak gesteld. En als ik dan aangeef dat ik geen flauw idee heb, vragen ze direct "Heb je geen planning dan?! " -> "ehh, nee?"

. Ach ja, eind dit jaar moet toch wel lukken. Het liefst nog voor Kerst ook.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 21:44:29 #234
63722 z80
I fink you freaky
pi_66294771
Dit schiet al lekker op.
met dit tempo en geen fouten moet het zelfs nog met de zomer vakantie klaar kunnen zijn.
pi_66294909
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 21:44 schreef z80 het volgende:
Dit schiet al lekker op.
met dit tempo en geen fouten moet het zelfs nog met de zomer vakantie klaar kunnen zijn.
Mja, het probleem is dat nu alles door de aannemer gedaan wordt en die wil natuurlijk zo snel mogelijk klaar zijn, zodat ie met het huis naast ons kan beginnen.
Straks regelen wij het voor de rest zelf, en dat moet buiten werktijd gedaan worden, dus dan gaat het wat langzamer helaas.
Dus voor mijn verjaardag (30 juli ) gaan we niet redden jammer genoeg.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 15:53:08 #236
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_66523328
Gaaf, veel succes
------------------
pi_66525337
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 22:38 schreef z80 het volgende:
Poroton wordt ook enkelschalig gebruikt. Werkt lekker snel.
Maar dit ziet er aan de dunne kant uit voor een enkelschalige wand.

Het wordt dus gewoon een klassieke spouwmuur?
pi_66621686
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 16:37 schreef _._ het volgende:

[..]

Poroton wordt ook enkelschalig gebruikt. Werkt lekker snel.
Maar dit ziet er aan de dunne kant uit voor een enkelschalige wand.

Het wordt dus gewoon een klassieke spouwmuur?
Dit wordt geen spouwmuur. Op deze laag steen komt een laag isolatiemateriaal en dat wordt dan gestuct.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 maart 2009 @ 17:01:27 #239
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_66622592
quote:
Op maandag 2 maart 2009 16:38 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Dit wordt geen spouwmuur. Op deze laag steen komt een laag isolatiemateriaal en dat wordt dan gestuct.
He, da's apart (voor mij als leek).

Heeft dat dezelfde isolatiewaarde dan een spouwmuur? Dat isolatiemateriaal is dan ook hard (steenachtig), neem ik aan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 maart 2009 @ 17:31:28 #240
13151 crew  Rewimo
pi_66623594
Zijn dat soms van die paarse platen? Die heb ik weleens gezien bij de bouw van een huis.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 2 maart 2009 @ 17:32:45 #241
63722 z80
I fink you freaky
pi_66623636
niet een laag isolatie en dan een metsel muurtje aan de buitenkant,
en de binnen kant met een dikke laag plamuur?
  maandag 2 maart 2009 @ 19:44:39 #242
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_66627930
quote:

Omdat niet iedereen hetzelfde is en dezelfde wensen en dromen heeft.

Toen ik 19 was ging ik samenwonen in een burgelijke rijtjeswoning, nu wonen we erg vrij in een groot huis op bedrijventerein.
We zijn weer op zoek naar een burgertruthuisje, lijkt ons weer heerlijk om in een woonwijk te zitten!

Maar ja, ik ben 27 ben getrouwd en heb 2 kinderen.

mooi huisje overigens!!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_66633640
Die platen zijn volgens mij niet altijd paars, maar dat is inderdaad hetzelfde materiaal. Het is geen steen maar een soort van piepschuim, maar iets steviger.

Qua isolatie is het voor zo ver ik weet zelfs nog beter dan een ouderwetse spouwmuur. Sterker nog, volgens mij zijn zo goed als alle KfW60 huizen (meest gunstige energieklasse qua huizenbouw) in Duitsland voorzien van Wärmedämmputz.

Bij ons komt er dus een binnenmuur te staan, van de buitenkant wordt daar het isolatiemateriaal tegenaan geplakt (in ons geval platen van 16 cm dik), waar weer een soort van net tegenaan geplakt wordt, zodat het stucwerk beter houdt.
Vervolgens hoeven we de binnenkant ook alleen nog maar te laten stucadoren.

Zie plaatje:

Het is echt niet zo spannend en volgens mij wordt in Duitsland tegenwoordig meer dan 30% van de nieuwe huizen op deze manier gebouwd.

Bijkomend voordeel is nog dat de bouw op deze manier veel sneller gaat en het ook goedkoper is dan steen. Dat laatste voordeel gaat voor ons dan weer niet op omdat de buitenkant van ons huis voor een groot deel nog van een soort super platten stenen voorzien wordt om het wit een beetje af te breken..

Veel oude huizen kunnen op deze manier ook makkelijk en goedkoop gerenoveerd worden..
pi_66633884
Op sommige foto's kun je zien dat het huis van de buren op dezelfde manier gebouwd is.

Bijvoorbeeld deze:
pi_66634323
EDIT: Foto verwijderd, doet het niet..

[ Bericht 34% gewijzigd door Timmetjuh. op 03-03-2009 12:11:38 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 maart 2009 @ 22:31:09 #246
13151 crew  Rewimo
pi_66634906
Die onderste foto mag je niet plaatsen blijkbaar
pi_66636270
quote:
Op maandag 2 maart 2009 22:31 schreef Rewimo het volgende:
Die onderste foto mag je niet plaatsen blijkbaar
Zie je de foto niet dan?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 07:28:04 #248
223876 TheSilverSpoon
ork, ork, ork
pi_66641233
Nein... Anzeigen des bildes verweigert!
pi_66641939
Goed systeem voor stucwerk ed. isolatie materiaal en die poroton blokken zetten een stuk minder uit dan normale stenen. Dus heb je minder scheuren in je stucwerk en hoef je minder vaak te dilateren.

Wel leuk dat jullie een echt Duits huis hebben. Incl kelder en Wärmedämmputz(mooi woord he).
pi_66647638
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 08:36 schreef _._ het volgende:
Goed systeem voor stucwerk ed. isolatie materiaal en die poroton blokken zetten een stuk minder uit dan normale stenen. Dus heb je minder scheuren in je stucwerk en hoef je minder vaak te dilateren.

Wel leuk dat jullie een echt Duits huis hebben. Incl kelder en Wärmedämmputz(mooi woord he).
Waar zie jij een kelder?
pi_66653771
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:09 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Waar zie jij een kelder?
Ow ja, haha, dat was iemand anders die in Duitsland bezig is.
pi_66729099
Gisteren zijn we overeen gekomen met de ramen leverancier. De levertijd zal gelukkig maar 2-3 weken zijn, dus dat gaat helemaal geen probleem vormen

Wat zit er trouwens asociaal veel prijsverschil in de verschillende bedrijven. Het verschil tussen de goedkoopste en de duurste was bijna 5000 euro in ons geval..
pi_66729102
Edit: dubbel..
pi_66729238
Klopt! niet te geloven. Bij mijn huis ben ik uitgekomen bij een fabriek in Belgie die hetzelfde glas leverde met dezelfde isolatie klasse voor een fractie van wat men mij in NL aanbood.

Dat soort tochtjes langs de verschillende leveranciers scheelt echt enorm veel duiten! Zo ook met natuursteen.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:24:07 #255
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66754331
Landgenoten!
Dit topic móet ik echt gaan/ blijven volgen!
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:34:21 #256
63722 z80
I fink you freaky
pi_66754490
en waar heb je besteld?
pi_66758262
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 08:34 schreef z80 het volgende:
en waar heb je besteld?
Bij Lammers in Uedem. Ze hebben ook aluminium kozijnen en deuren, maar volgens mij is het daarvoor al te laat
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:31:26 #258
63722 z80
I fink you freaky
pi_66761891
klopt, maar veel goedkoper voor een aluminium deur zal niet lukken.
het zijn de speciale dingen die ik wil die het duur maken (glas in lood en autolock).
en dat er veel prijs verschil in deuren/kozijnen zit was ik ook achter.

afgelopen woensdag belde het bedrijf op of ze nog even lang mochten komen.
er moest nog even gepraat worden.
komt 's avonds de beste man even langs.
blijkt dat voor het plaatsen van de deur een paar beugels/montage strips in de muur moeten,
en of dat een probleem is.
ze moeten dan namelijk een stukje uit de muur hakken (wat ze daarna ook weer netjes afwerken)
maar dan moet de muur wel opnieuw voorzien worden van behang/verf.
nee natuurlijk niet, het nieuwe kozijn is smaller als wat er nu zit.
de muur moet toch gedaan worden.
pi_66763915
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:31 schreef z80 het volgende:
klopt, maar veel goedkoper voor een aluminium deur zal niet lukken.
het zijn de speciale dingen die ik wil die het duur maken (glas in lood en autolock).
en dat er veel prijs verschil in deuren/kozijnen zit was ik ook achter.

afgelopen woensdag belde het bedrijf op of ze nog even lang mochten komen.
er moest nog even gepraat worden.
komt 's avonds de beste man even langs.
blijkt dat voor het plaatsen van de deur een paar beugels/montage strips in de muur moeten,
en of dat een probleem is.
ze moeten dan namelijk een stukje uit de muur hakken (wat ze daarna ook weer netjes afwerken)
maar dan moet de muur wel opnieuw voorzien worden van behang/verf.
nee natuurlijk niet, het nieuwe kozijn is smaller als wat er nu zit.
de muur moet toch gedaan worden.
Zeg nooit nooit

Wij zitten nu iets over de 12000 euro voor alle ramen met 3-dubbel glas en electrische rolluiken. De voordeur zit er ook bij inbegrepen, alleen de vulling van de voordeur nog niet.

Ik dacht trouwens dat jouw deur er al in zat.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:31:18 #260
63722 z80
I fink you freaky
pi_66768673
was het maar waar.
de nieuwe deur duurt 4 tot 6 weken, en vorige week vrijdag pas opgemeten.

en schrik niet wat de vulling voor een deur kost.
zeker als je iets wil dat niet standaard is.

en jullie bestellen alles (deuren en kozijnen) en ik alleen 1 deur.
dit scheelt natuurlijk ook in de prijs.
en tussen wat ik nu koop en de duurste (met een standaard glas in lood ruit) zit ook ruim 1500,- Euro.

en wordt alles bij jullie ook geplaatst?
of doet de aannemer dat?
scheelt ook weer een paar honderd euro per deur/raam.

ps
kijk voor de lol eens wat dit in Nederland zou kosten (wel de zelfde kwaliteit kiezen).
zorg wel dat je goed op een stoel zit.
pi_66769318
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:31 schreef z80 het volgende:
was het maar waar.
de nieuwe deur duurt 4 tot 6 weken, en vorige week vrijdag pas opgemeten.

en schrik niet wat de vulling voor een deur kost.
zeker als je iets wil dat niet standaard is.

en jullie bestellen alles (deuren en kozijnen) en ik alleen 1 deur.
dit scheelt natuurlijk ook in de prijs.
en tussen wat ik nu koop en de duurste (met een standaard glas in lood ruit) zit ook ruim 1500,- Euro.

en wordt alles bij jullie ook geplaatst?
of doet de aannemer dat?
scheelt ook weer een paar honderd euro per deur/raam.

ps
kijk voor de lol eens wat dit in Nederland zou kosten (wel de zelfde kwaliteit kiezen).
zorg wel dat je goed op een stoel zit.
Zo, daar hebben wij wel geluk mee dan. De levertijd van onze ramen is maar 2-3 weken.
Het bedrijf waar we ze besteld hebben maakt ze zelf door de profielen in te kopen bij de leverancier en daarna zelf alles op maat te maken en aan elkaar te lassen. Daarna plaatsen ze ook alles zelf.
De prijs die we betaald hebben zit dus alles bij in, op de vulling na. Naar wat wij vernomen hebben kost een standaard vulling rond de 800 euro. Wij hebben geen behoefte aan iets bijzonders. Glas in lood is wel mooi, maar het pas niet echt bij een modern huis vind ik.

Ik ben inderdaad best eens benieuwd naar een Nederlandse prijs hiervoor. Hoewel ik erg weinig zin heb om nog voor m'n lol een middag bij een ramen leverancier te gaan zitten om een offerte te krijgen waarvan ik van tevoren al weet dat we er toch niet op in gaan..
pi_66910267
tvp zodat ik niet vergeet een tvp in het volgende topic te zetten
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_67054058
Ik ben een beetje lui geweest met de foto's . Dus nu komen er een 'boel' achter elkaar:

De steiger staat er in ieder geval:

Het plafond is ook gestut (zo heet dat toch ?) en gestort.

We hebben inmiddels ook eindelijk de knoop doorgehakt wat betreft de kozijnen.
Deze worden het!

.

En inmiddels zijn ze bezig met de eerste verdieping te metselen:

De huizen naast ons, die nog gebouwd moeten worden, staan trouwens ook al in de verkoop .

zondag 15 maart 2009 @ 10:02:44 #264
223876 TheSilverSpoon
ork, ork, ork
pi_67062027
Dit soort kozijnen is wel echt spuuglelijk. Waar is toch het mooie houtwerk gebleven.
  zondag 15 maart 2009 @ 10:10:44 #265
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_67062087
quote:
Op zondag 15 maart 2009 10:02 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Dit soort kozijnen is wel echt spuuglelijk. Waar is toch het mooie houtwerk gebleven.
weggerot
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_67062144
quote:
Op zondag 15 maart 2009 10:10 schreef Paxlie het volgende:

[..]

weggerot
.
pi_67062182
quote:
Lekker belangrijk dat je het spuuglelijk vindt, vanaf afstand heb je geen idee dat je tegen kunststof aan kijkt.
  zondag 15 maart 2009 @ 11:40:06 #268
223876 TheSilverSpoon
ork, ork, ork
pi_67063483
quote:
Op zondag 15 maart 2009 10:19 schreef Rekkie het volgende:
Lekker belangrijk dat je het spuuglelijk vindt, vanaf afstand heb je geen idee dat je tegen kunststof aan kijkt.
Van een afstand zie je het doorgaans ook als het om aluminium/kunstof kozijnen gaat.
pi_67064758
Ik vind kunststof ook niet mooi, maar het is niet mijn huis dus boeien.

Ik vind het geheel er in ieder geval mooi uitzien! Zo jong en dan al zoiets doen, ik vind het knap. Ik heb samen met Iv gewoon een bestaan huis gekocht, was makkelijker
pi_67066331
quote:
Op zondag 15 maart 2009 12:26 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik vind kunststof ook niet mooi, maar het is niet mijn huis dus boeien.

Ik vind het geheel er in ieder geval mooi uitzien! Zo jong en dan al zoiets doen, ik vind het knap. Ik heb samen met Iv gewoon een bestaan huis gekocht, was makkelijker
Houten kozijnen zijn tegenwoordig best moeilijk te krijgen volgens mij. De isolatiewaarde en veiligheid van kunststof kozijnen is veel beter.

Soms heb ik ook wel zoiets van 'Waar zijn we in hemelsnaam aan begonnen?'. Een bestaand huis dat alleen gerenoveerd zou moeten worden was immers allang klaar geweest en dan had ik nu in onze eigen woonkamer op onze eigen bank zitten internetten.
Maar je hebt straks wel iets waar je allebei helemaal achter staat en wat helemaal naar je zin is. Dat is ook veel waard..
pi_67066363
quote:
Hout is zo kut qua kozijnen.
Ziet er misschien wel natuurlijker uit, maar als je even geen onderhoud pleegt kun je na 10 jaar de zooi vervangen.

Ziet er puik uit Anne en Tim
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 maart 2009 @ 13:19:03 #272
13151 crew  Rewimo
pi_67066568
Kunststof is wel erg makkelijk Mijn vorige huis was uit de jaren '30. Het had een erker en prachtig glas-in-lood. Ik heb dat allemaal laten vervangen en de buren waren ontzet bij het idee dat al dat mooie glas eruit ging. Maar verrassing: het glas-in-lood keerde gerepareerd en wel terug, gevat in kunststof en tussen dubbel glas. Ook de erker kwam weer netjes terug. En als je van buiten af keek, zag je op het eerste gezicht geen verschil tussen mijn gevel en die van de buren eromheen (was een blok van 8 woningen). En ik hoefde niet om de twee jaar een steiger met schilders te laten komen
  zondag 15 maart 2009 @ 13:21:10 #273
223876 TheSilverSpoon
ork, ork, ork
pi_67066647
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:12 schreef BaraCuda het volgende:
Hout is zo kut qua kozijnen.
Ziet er misschien wel natuurlijker uit, maar als je even geen onderhoud pleegt kun je na 10 jaar de zooi vervangen.

Ziet er puik uit Anne en Tim
Pfff, 'even geen onderhoud plegen'. As je het eens in de 10 jaar goed schildert is er helemaal niets aan de hand. Dat kunstof kozijnen geheel onderhoudsvrij zijn durf ik ook nog te betwijfelen. Je ziet maar wat vaak dat er toch enige verkleuring optreedt in de kleur na verloop van tijd.
pi_67068544
Thanks Arno!
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:21 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Pfff, 'even geen onderhoud plegen'. As je het eens in de 10 jaar goed schildert is er helemaal niets aan de hand. Dat kunstof kozijnen geheel onderhoudsvrij zijn durf ik ook nog te betwijfelen. Je ziet maar wat vaak dat er toch enige verkleuring optreedt in de kleur na verloop van tijd.
Dat is al tijden verbeterd.
pi_67068599
En als je een goed hardhouten kozijn hebt heb je er bijna helemaal geen omkijken meer naar
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 15 maart 2009 @ 14:28:04 #276
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_67069264
Het ziet er nog steeds prima uit, Anne en Tim. En de kunststof-kozijnen passen vast prima bij dit verder ook moderne huis. Gelukkig houd niet iedereen van hetzelfde. Want lelijke wijken met allemaal dezelfde lelijke huizen zijn er al genoeg.. De een houd van hout, de ander heeft liever kunststof, vrijheid, blijheid, enzovoort..

gelukkig hoef ik niet overal te gaan roepen wat ik allemaal lelijk vind want dan zou ik het nog erg druk krijgen in K&W
  zondag 15 maart 2009 @ 16:59:26 #277
63722 z80
I fink you freaky
pi_67074575
Ziet er goed uit.
ook een degelijk kozijn zo te zien.

en wat betreft het onderhoud en verkleuren van kunststof kozijnen.
in Duitsland zijn ze een stuk verder met de duurzaamheid dan in Nederland.
verkleuring door de zon zijn minimaal.
en onderhoud is 1 keer per jaar er met een sopje overheen.
  zondag 15 maart 2009 @ 17:09:14 #278
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_67074873
Oh wat gaaf zeg jullie huis! Ik ben jaloers
pi_67075551
quote:
Op zondag 15 maart 2009 14:12 schreef _VoiD_ het volgende:
En als je een goed hardhouten kozijn hebt heb je er bijna helemaal geen omkijken meer naar
Hardhout is ook niet meer wat het geweest is, bij m'n broer in het appartement rotten de kozijnen na 4 jaar al.
Nee geef mijn maar aluminium of kunststof
  zondag 15 maart 2009 @ 17:30:38 #280
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_67075578
Waarom heb je de kozijnen op een dekbed gefotografeerd?
... ♥ ik mis je ♥
pi_67075669
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:11 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Houten kozijnen zijn tegenwoordig best moeilijk te krijgen volgens mij. De isolatiewaarde en veiligheid van kunststof kozijnen is veel beter.

Soms heb ik ook wel zoiets van 'Waar zijn we in hemelsnaam aan begonnen?'. Een bestaand huis dat alleen gerenoveerd zou moeten worden was immers allang klaar geweest en dan had ik nu in onze eigen woonkamer op onze eigen bank zitten internetten.
Maar je hebt straks wel iets waar je allebei helemaal achter staat en wat helemaal naar je zin is. Dat is ook veel waard..
Over een jaar lach je ons allemaal uit man, dat weet ik nu al. Jij bent dan klaar en het is zoals jullie willen, de rest is nog aan het klooien met muurtjes zetten en een andere kleur op de muur.
pi_67076740
quote:
Op zondag 15 maart 2009 17:30 schreef phluphy het volgende:
Waarom heb je de kozijnen op een dekbed gefotografeerd?
Het bed neemt bijna mijn hele kamer in beslag en het is de enige plek waar geen 'rommel' ligt .
En de kleur is zo wel duidelijk!
  zondag 15 maart 2009 @ 18:22:20 #283
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_67077100
O.K. Het is een leuk dekbedovertrek btw, die verhuist toch wel mee?

En toffe vorderingen overigens!
... ♥ ik mis je ♥
pi_67272965
quote:
Op zondag 15 maart 2009 18:22 schreef phluphy het volgende:
O.K. Het is een leuk dekbedovertrek btw, die verhuist toch wel mee?

En toffe vorderingen overigens!
Die verhuist absoluut mee . Dankje!!

Vandaag ook weer even wezen kijken en de eerste verdieping is ook klaar!

.

Aan de onderzijde hebben ze dus al een soort bitumen/teer gesmeerd:

En dan een aantal kamers, maar dat is behoorlijk lastig om op de foto te zetten.
Ik vind de kamers in ieder geval best groot, vooral de badkamer . Dat wordt veel poetsen straks!

Dezelfde kamer als hierboven, maar dan vanuit een andere hoek:

Morgen nog een keertje samen met Tim kijken. Want, we hebben als het goed is een inloopkast, maar ik kon hem even niet vinden (er staat ook maar één muur, de andere muur maken we van gipsblokken ofzo, dus hij valt niet zo op). Ik wilde even kijken of ie wel groot genoeg gaat worden .

Midden volgende week komen ze de ramen meten en dan wordt er drie weken even niets gedaan .
We moeten nu op het hout wachten voor de zolder en het dak.
  Nerd met benen zaterdag 21 maart 2009 @ 19:52:46 #285
18073 miss_bleu
pi_67275737
quote:
zoals paxlie al zei weggerot. Alle nieuwbouw krijgt ook aluminium. WIj in iedergeval ook NIets mis mee
Gaat hard trouwens joh! leuk om te zien!!
pi_67289561
Even een domme vraag tussendoor, maar ik zie dat jullie "holle" rode blokken hebben voor de tussenmuren. Wij (en onze overburen) hebben de bekende witte blokken. Zit daar nog verschil tussen?

Ziet er puik uit trouwens!
pi_67338720
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 19:52 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

zoals paxlie al zei weggerot. Alle nieuwbouw krijgt ook aluminium. WIj in iedergeval ook NIets mis mee
Gaat hard trouwens joh! leuk om te zien!!
goed afgewerkt aluminium / kunstof doet niet onder voor een stuk hout
pi_67343313
Jammer dat je bij deze type kunstof kozijnen de afwatering zo goed ziet. Ik heb zelf kozijnen van schuco en die heeft dat niet en de kozijnen zien er echt goed uit hoor. Een flinke verbetering van mijn woning hier
pi_67349293
quote:
Op zondag 22 maart 2009 12:26 schreef siemi het volgende:
Even een domme vraag tussendoor, maar ik zie dat jullie "holle" rode blokken hebben voor de tussenmuren. Wij (en onze overburen) hebben de bekende witte blokken. Zit daar nog verschil tussen?

Ziet er puik uit trouwens!
Deze isoleren beter. Maar bij jullie is dat waarschijnlijk niet nodig omdat er nog omheen gemetseld wordt.
  Moderator dinsdag 24 maart 2009 @ 10:48:43 #290
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_67350169
Verrek, helemaal gemist dit topic. Tof dat jullie op zo'n jonge leeftijd dit ondernemen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_67350346
Hey Dinges.
pi_67364538
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 10:21 schreef Anne het volgende:

[..]

Deze isoleren beter. Maar bij jullie is dat waarschijnlijk niet nodig omdat er nog omheen gemetseld wordt.
Niet omheen metselen?

Gaat ze alles stucen dan aan de buitenkant?
pi_67368737
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 17:55 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Niet omheen metselen?

Gaat ze alles stucen dan aan de buitenkant?
Wij heb geen metselwerk nee .
Er komen nog van die platen van 16cm dik op en daar overheen stucwerk!
pi_68121512
Updeet .

Een foto van bovenaf van de eerste verdieping. Linksonderin komt dus de badkamer. Rechtsbovenin onze slaapkamer met inloopkast. Boven in het midden komt de trap naar zolder. Linksbovenin wordt Tim zijn kamer en rechtsonderin wordt de logeerkamer.

En om even te laten zien hoe hoog dat wel niet is, dit ben ik:

Ik durfde dus echt niet naar boven .

Inmiddels is de steiger dus omhoog gegaan.

En inmiddels zit het houten frame voor 't dak er al op!

Zoals je ziet hebben ze dus ook weer de halve steiger af moeten breken .
En waarschijnlijk moet hij zelfs helemaal afgebroken worden, want hij staat aan beide kanten zo'n 15cm te dicht bij het huis.

Closeups van het dak:

Ze hebben beneden nu ook alle palen weggehaald waardoor nu pas te zien is hoe groot/klein (streep door wat niet van toepassing is) de kamers zijn beneden .

Dawast! .
pi_68122513
Sjees wat een kast. Als je het zo zonder palen ziet en ruw af dan is het wel bizar

Kom ik aan met 110 m2
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 17 april 2009 @ 21:34:30 #296
13151 crew  Rewimo
pi_68123470
D'r staat water in je huiskamer

Tof huis wordt het, jongens!
pi_68284123
Is dit de nieuwe slowchat?
pi_68284246
.
pi_68308539
Netjes Anne en Tim
  Moderator donderdag 23 april 2009 @ 17:55:45 #300
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_68310569
Prachtige ruime woning... !
Het lijkt straks nog een keer groter als de stückarbeiter geweest is