Ik liet op mijn 20ste ook een huis bouwen, familie was helemaal trots op mij want ik had helemaal het ideaalplaatje, leuke vriend, leuke nieuwbouwwijk met veel kindvriendelijke voorzieningen, beetje de kantoorpief uithangen overdag. Helaas werd ik er wel doodongelukkig van maar ik voldeed tenminste wél aan het beeld van mijn omgeving.quote:Op maandag 9 februari 2009 02:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat je als twee piepjonge mensen de behoefte hebt een tamelijke saaie nieuwbouwwoning te laten verrijzen in zo'n typisch Nederlands-Duitse enclave die een tikje op Centerparcs lijkt. Kijk om jullie heen in dat buurtje.![]()
Ik gun het jullie echt hoor, maar op mijn 25ste wilde ik gewoon de wereld ontdekken en in een grote stad wonen.
Ik begrijp geen donder van jullie haast om te settelen in een of ander gat. Ja dan heb je straks een stapel stenen met een garage, maar worden jullie daar niu daadwerkelijk gelukkig van?![]()
Ten eerste is het geen Nederlandse enclave. Dat dachten wij eerst ook, maar uiteindelijk valt dat reuze mee. Onze buren zijn Nederlands en in een huisje dat achter ons ligt wonen Nederlanders.quote:Op maandag 9 februari 2009 02:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat ik niet begrijp is dat je als twee piepjonge mensen de behoefte hebt een tamelijke saaie nieuwbouwwoning te laten verrijzen in zo'n typisch Nederlands-Duitse enclave die een tikje op Centerparcs lijkt. Kijk om jullie heen in dat buurtje.![]()
Ik gun het jullie echt hoor, maar op mijn 25ste wilde ik gewoon de wereld ontdekken en in een grote stad wonen.
Ik begrijp geen donder van jullie haast om te settelen in een of ander gat. Ja dan heb je straks een stapel stenen met een garage, maar worden jullie daar niu daadwerkelijk gelukkig van?![]()
Gelukkig is niet iedereen hetzelfde. Ik zou nog liever verbannen worden naar Elba dan dat ik in Amsterdam (of een andere grote stad) in een flatje appartement te moeten wonen met 10.000 mensen naast, boven en onder me.. En zo dacht ik er ook over toen ik 25 was..quote:Op maandag 9 februari 2009 02:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ben opgegroeid op een boerderij, maar ik ben toch echt veel gelukkiger in het centrum van Brussel. Ik heb ook geen enkele behoefte om terug te keren naar het platteland, dus niet zo veralgemeniseren want er zijn genoeg mensen die daar heel anders over denken.quote:Op maandag 9 februari 2009 08:43 schreef z80 het volgende:
Als je uit een dorp komt is een stad een hel.
kom je uit een stad dan verveel je je dood in een dorp.
en zeg nauw zelf, voelt het niet lekker om een eigen huis te laten bouwen dat je kompleet zelf kunt inrichten en aanpassen.
dus omdat het bij jou niet lukte zou het bij anderen ook niet kunnen? logisch dat zij verdedigen waar zij achter staat, toch?quote:Op maandag 9 februari 2009 15:05 schreef MLI het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid op een boerderij, maar ik ben toch echt veel gelukkiger in het centrum van Brussel. Ik heb ook geen enkele behoefte om terug te keren naar het platteland, dus niet zo veralgemeniseren want er zijn genoeg mensen die daar heel anders over denken.
Mooi trouwens, hoe mensen het gelijk gaan verdedigen
Huh?quote:Op maandag 9 februari 2009 15:05 schreef MLI het volgende:
[..]
Ik ben opgegroeid op een boerderij, maar ik ben toch echt veel gelukkiger in het centrum van Brussel. Ik heb ook geen enkele behoefte om terug te keren naar het platteland, dus niet zo veralgemeniseren want er zijn genoeg mensen die daar heel anders over denken.
Jij doet toch hetzelfde nuquote:Op maandag 9 februari 2009 15:05 schreef MLI het volgende:
[..]
Mooi toch?quote:Op maandag 9 februari 2009 17:27 schreef Anne het volgende:
[..]
En jpjedi, dat prille valt ook wel mee.
Doodat het allemaal van die nieuwbouwkaveltjes zijn, denk ik. Dat doet me een beetje aan een vakantiepark denken.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:27 schreef Anne het volgende:
[..]
Jij doet toch hetzelfde nu.
Ik weet trouwens niet waarom je het op Center Parcs vindt lijken Dude, als dat komt doordat je denkt dat de huizen hetzelfde zijn wil ik dat wel meteen ontkrachten. Er is namelijk geen enkel huis hetzelfde, da's juist zo leuk van de Duitse dorpjes en nieuwbouwwijken.
Voor de rest zou ook ik niet in de stad willen wonen. Ik werk er al, dus ik ben blij dat ik dan weer thuis kom, waar het lekker rustig is (het is wel een tikkeltje bewoonder dan waar Tim woont hoor, dat wel). En mocht ik het uiteindelijk echt helemaal niks vinden, dan verkopen we het huis!
En jpjedi, dat prille valt ook wel mee.
Afwerken gaat idd heel veel tijd in zitten helaasquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:04 schreef jpjedi het volgende:
Gaat lekker snel inderdaad![]()
Verkijk je niet..als het huis winddicht is ben je qua tijd halverwege terwijl er voor je gevoel al een huis staat. Dan lijkt er minder te gebeuren maar die kabeltjes en leidingen zijn niet zo opzichtig als die muren.
staat er niks op de tekeningen?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:54 schreef Anne het volgende:
Op de een-na-laatste foto zie je rechts trouwens een deur voor dwergjes.
Geen ideeeeee waarom die daar zit. Ik hoop dat het zo hoort, ofzo.
Das ist das kätzenlauchjenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:54 schreef Anne het volgende:
Ik heb de bouwtekeningen even niet bij de hand. Maar op de tekening in de OP staat die deur of kätzenlauchjen ( Dudequote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:03 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
staat er niks op de tekeningen?
Een speciale kamer waar alleen jij in kan en Tim nietquote:Op vrijdag 13 februari 2009 21:54 schreef Anne het volgende:
Ik dacht inderdaad ook iets in de trant van "ahhh, wat lief, ze hebben rekening gehouden met mij"quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Een speciale kamer waar alleen jij in kan en Tim niet
(niet slaan)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |