abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66653771
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 12:09 schreef Timmetjuh. het volgende:

[..]

Waar zie jij een kelder?
Ow ja, haha, dat was iemand anders die in Duitsland bezig is.
pi_66729099
Gisteren zijn we overeen gekomen met de ramen leverancier. De levertijd zal gelukkig maar 2-3 weken zijn, dus dat gaat helemaal geen probleem vormen

Wat zit er trouwens asociaal veel prijsverschil in de verschillende bedrijven. Het verschil tussen de goedkoopste en de duurste was bijna 5000 euro in ons geval..
Xbox 360 Gamertag: Buffeltjuh
pi_66729102
Edit: dubbel..
pi_66729238
Klopt! niet te geloven. Bij mijn huis ben ik uitgekomen bij een fabriek in Belgie die hetzelfde glas leverde met dezelfde isolatie klasse voor een fractie van wat men mij in NL aanbood.

Dat soort tochtjes langs de verschillende leveranciers scheelt echt enorm veel duiten! Zo ook met natuursteen.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:24:07 #255
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_66754331
Landgenoten!
Dit topic móet ik echt gaan/ blijven volgen!
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 6 maart 2009 @ 08:34:21 #256
63722 z80
I fink you freaky
pi_66754490
en waar heb je besteld?
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_66758262
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 08:34 schreef z80 het volgende:
en waar heb je besteld?
Bij Lammers in Uedem. Ze hebben ook aluminium kozijnen en deuren, maar volgens mij is het daarvoor al te laat
  vrijdag 6 maart 2009 @ 12:31:26 #258
63722 z80
I fink you freaky
pi_66761891
klopt, maar veel goedkoper voor een aluminium deur zal niet lukken.
het zijn de speciale dingen die ik wil die het duur maken (glas in lood en autolock).
en dat er veel prijs verschil in deuren/kozijnen zit was ik ook achter.

afgelopen woensdag belde het bedrijf op of ze nog even lang mochten komen.
er moest nog even gepraat worden.
komt 's avonds de beste man even langs.
blijkt dat voor het plaatsen van de deur een paar beugels/montage strips in de muur moeten,
en of dat een probleem is.
ze moeten dan namelijk een stukje uit de muur hakken (wat ze daarna ook weer netjes afwerken)
maar dan moet de muur wel opnieuw voorzien worden van behang/verf.
nee natuurlijk niet, het nieuwe kozijn is smaller als wat er nu zit.
de muur moet toch gedaan worden.
pi_66763915
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 12:31 schreef z80 het volgende:
klopt, maar veel goedkoper voor een aluminium deur zal niet lukken.
het zijn de speciale dingen die ik wil die het duur maken (glas in lood en autolock).
en dat er veel prijs verschil in deuren/kozijnen zit was ik ook achter.

afgelopen woensdag belde het bedrijf op of ze nog even lang mochten komen.
er moest nog even gepraat worden.
komt 's avonds de beste man even langs.
blijkt dat voor het plaatsen van de deur een paar beugels/montage strips in de muur moeten,
en of dat een probleem is.
ze moeten dan namelijk een stukje uit de muur hakken (wat ze daarna ook weer netjes afwerken)
maar dan moet de muur wel opnieuw voorzien worden van behang/verf.
nee natuurlijk niet, het nieuwe kozijn is smaller als wat er nu zit.
de muur moet toch gedaan worden.
Zeg nooit nooit

Wij zitten nu iets over de 12000 euro voor alle ramen met 3-dubbel glas en electrische rolluiken. De voordeur zit er ook bij inbegrepen, alleen de vulling van de voordeur nog niet.

Ik dacht trouwens dat jouw deur er al in zat.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 15:31:18 #260
63722 z80
I fink you freaky
pi_66768673
was het maar waar.
de nieuwe deur duurt 4 tot 6 weken, en vorige week vrijdag pas opgemeten.

en schrik niet wat de vulling voor een deur kost.
zeker als je iets wil dat niet standaard is.

en jullie bestellen alles (deuren en kozijnen) en ik alleen 1 deur.
dit scheelt natuurlijk ook in de prijs.
en tussen wat ik nu koop en de duurste (met een standaard glas in lood ruit) zit ook ruim 1500,- Euro.

en wordt alles bij jullie ook geplaatst?
of doet de aannemer dat?
scheelt ook weer een paar honderd euro per deur/raam.

ps
kijk voor de lol eens wat dit in Nederland zou kosten (wel de zelfde kwaliteit kiezen).
zorg wel dat je goed op een stoel zit.
pi_66769318
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 15:31 schreef z80 het volgende:
was het maar waar.
de nieuwe deur duurt 4 tot 6 weken, en vorige week vrijdag pas opgemeten.

en schrik niet wat de vulling voor een deur kost.
zeker als je iets wil dat niet standaard is.

en jullie bestellen alles (deuren en kozijnen) en ik alleen 1 deur.
dit scheelt natuurlijk ook in de prijs.
en tussen wat ik nu koop en de duurste (met een standaard glas in lood ruit) zit ook ruim 1500,- Euro.

en wordt alles bij jullie ook geplaatst?
of doet de aannemer dat?
scheelt ook weer een paar honderd euro per deur/raam.

ps
kijk voor de lol eens wat dit in Nederland zou kosten (wel de zelfde kwaliteit kiezen).
zorg wel dat je goed op een stoel zit.
Zo, daar hebben wij wel geluk mee dan. De levertijd van onze ramen is maar 2-3 weken.
Het bedrijf waar we ze besteld hebben maakt ze zelf door de profielen in te kopen bij de leverancier en daarna zelf alles op maat te maken en aan elkaar te lassen. Daarna plaatsen ze ook alles zelf.
De prijs die we betaald hebben zit dus alles bij in, op de vulling na. Naar wat wij vernomen hebben kost een standaard vulling rond de 800 euro. Wij hebben geen behoefte aan iets bijzonders. Glas in lood is wel mooi, maar het pas niet echt bij een modern huis vind ik.

Ik ben inderdaad best eens benieuwd naar een Nederlandse prijs hiervoor. Hoewel ik erg weinig zin heb om nog voor m'n lol een middag bij een ramen leverancier te gaan zitten om een offerte te krijgen waarvan ik van tevoren al weet dat we er toch niet op in gaan..
pi_66910267
tvp zodat ik niet vergeet een tvp in het volgende topic te zetten
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_67054058
Ik ben een beetje lui geweest met de foto's . Dus nu komen er een 'boel' achter elkaar:

De steiger staat er in ieder geval:

Het plafond is ook gestut (zo heet dat toch ?) en gestort.

We hebben inmiddels ook eindelijk de knoop doorgehakt wat betreft de kozijnen.
Deze worden het!

.

En inmiddels zijn ze bezig met de eerste verdieping te metselen:

De huizen naast ons, die nog gebouwd moeten worden, staan trouwens ook al in de verkoop .

zondag 15 maart 2009 @ 10:02:44 #264
223876 TheSilverSpoon
ork, ork, ork
pi_67062027
Dit soort kozijnen is wel echt spuuglelijk. Waar is toch het mooie houtwerk gebleven.
  zondag 15 maart 2009 @ 10:10:44 #265
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_67062087
quote:
Op zondag 15 maart 2009 10:02 schreef TheSilverSpoon het volgende:
Dit soort kozijnen is wel echt spuuglelijk. Waar is toch het mooie houtwerk gebleven.
weggerot
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_67062144
quote:
Op zondag 15 maart 2009 10:10 schreef Paxlie het volgende:

[..]

weggerot
.
pi_67062182
quote:
Lekker belangrijk dat je het spuuglelijk vindt, vanaf afstand heb je geen idee dat je tegen kunststof aan kijkt.
  zondag 15 maart 2009 @ 11:40:06 #268
223876 TheSilverSpoon
ork, ork, ork
pi_67063483
quote:
Op zondag 15 maart 2009 10:19 schreef Rekkie het volgende:
Lekker belangrijk dat je het spuuglelijk vindt, vanaf afstand heb je geen idee dat je tegen kunststof aan kijkt.
Van een afstand zie je het doorgaans ook als het om aluminium/kunstof kozijnen gaat.
pi_67064758
Ik vind kunststof ook niet mooi, maar het is niet mijn huis dus boeien.

Ik vind het geheel er in ieder geval mooi uitzien! Zo jong en dan al zoiets doen, ik vind het knap. Ik heb samen met Iv gewoon een bestaan huis gekocht, was makkelijker
pi_67066331
quote:
Op zondag 15 maart 2009 12:26 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik vind kunststof ook niet mooi, maar het is niet mijn huis dus boeien.

Ik vind het geheel er in ieder geval mooi uitzien! Zo jong en dan al zoiets doen, ik vind het knap. Ik heb samen met Iv gewoon een bestaan huis gekocht, was makkelijker
Houten kozijnen zijn tegenwoordig best moeilijk te krijgen volgens mij. De isolatiewaarde en veiligheid van kunststof kozijnen is veel beter.

Soms heb ik ook wel zoiets van 'Waar zijn we in hemelsnaam aan begonnen?'. Een bestaand huis dat alleen gerenoveerd zou moeten worden was immers allang klaar geweest en dan had ik nu in onze eigen woonkamer op onze eigen bank zitten internetten.
Maar je hebt straks wel iets waar je allebei helemaal achter staat en wat helemaal naar je zin is. Dat is ook veel waard..
pi_67066363
quote:
Hout is zo kut qua kozijnen.
Ziet er misschien wel natuurlijker uit, maar als je even geen onderhoud pleegt kun je na 10 jaar de zooi vervangen.

Ziet er puik uit Anne en Tim
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 maart 2009 @ 13:19:03 #272
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67066568
Kunststof is wel erg makkelijk Mijn vorige huis was uit de jaren '30. Het had een erker en prachtig glas-in-lood. Ik heb dat allemaal laten vervangen en de buren waren ontzet bij het idee dat al dat mooie glas eruit ging. Maar verrassing: het glas-in-lood keerde gerepareerd en wel terug, gevat in kunststof en tussen dubbel glas. Ook de erker kwam weer netjes terug. En als je van buiten af keek, zag je op het eerste gezicht geen verschil tussen mijn gevel en die van de buren eromheen (was een blok van 8 woningen). En ik hoefde niet om de twee jaar een steiger met schilders te laten komen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 15 maart 2009 @ 13:21:10 #273
223876 TheSilverSpoon
ork, ork, ork
pi_67066647
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:12 schreef BaraCuda het volgende:
Hout is zo kut qua kozijnen.
Ziet er misschien wel natuurlijker uit, maar als je even geen onderhoud pleegt kun je na 10 jaar de zooi vervangen.

Ziet er puik uit Anne en Tim
Pfff, 'even geen onderhoud plegen'. As je het eens in de 10 jaar goed schildert is er helemaal niets aan de hand. Dat kunstof kozijnen geheel onderhoudsvrij zijn durf ik ook nog te betwijfelen. Je ziet maar wat vaak dat er toch enige verkleuring optreedt in de kleur na verloop van tijd.
pi_67068544
Thanks Arno!
quote:
Op zondag 15 maart 2009 13:21 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Pfff, 'even geen onderhoud plegen'. As je het eens in de 10 jaar goed schildert is er helemaal niets aan de hand. Dat kunstof kozijnen geheel onderhoudsvrij zijn durf ik ook nog te betwijfelen. Je ziet maar wat vaak dat er toch enige verkleuring optreedt in de kleur na verloop van tijd.
Dat is al tijden verbeterd.
pi_67068599
En als je een goed hardhouten kozijn hebt heb je er bijna helemaal geen omkijken meer naar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')