abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 november 2008 @ 11:03:36 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63368793
quote:
Omzet restaurants en cafés daalt

Voor het eerst in 4 jaar tijd heeft de horeca te maken met een flinke omzetdaling.

Omzetdaling

Vooral in restaurants en cafés ging de verkoop omlaag. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. De omzet is in het derde kwartaal met 1% gedaald, vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar. In 2004 was er voor het laatst sprake van een daling. In de jaren daarna ging het juist goed.
Rookverbod

Restaurants zagen de verkoop met maar liefst 6% dalen. In hotels groeit de omzet nog wel, maar wel minder dan andere jaren. Volgens het CBS heeft de daling, anders dan eigenaren van kleine kroegen beweren, weinig te maken met het rookverbod. Voor de invoering in juli was de daling al ingezet.
1%

en al die kroegeigenaren die gecompenseerd willen worden voor 26-31% en soms wel 60% minder omzet die ze zeggen te mislopen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63368838
Horecabezoek != Horeca-omzet (en al helemaal niet 'gemiddelde omzet')
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_63368911
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:25 schreef MikeyMo het volgende:
Wellicht stom, maar wat definieert een illegale zuipkeet? Volgens mij is men alleen illegaal bezig wanneer men in een ruimte een tap plaatst en tegen betaling alcohol gaat schenken... Maar als ik dan beelden zie van zgn zuipketen, dan zie je enkel wat jongeren met zijn allen om een krat bier of 2 zitten. Dat verschilt volgens mij niets van een willkeurige verjaardag.
Tja, en wat als je thuis in de kelder een kroeg hebt ingericht en iedereen een bijdrage laat betalen voor de alcohol. Noem het maar een compensatie voor de alcohol omdat er wekelijks veel mensen zitten en het onterecht is dat 1 persoon steeds voor de kosten opdraait. Is dat illegale horeca? Ik ken er veel die dat tegenwoordig doen. Persoonlijk zie ik het gewoon als een thuisfeest. Hoewel een kroegeigenaar daar anders over zal denken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 20 november 2008 @ 11:11:09 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63368969
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:08 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Tja, en wat als je thuis in de kelder een kroeg hebt ingericht en iedereen een bijdrage laat betalen voor de alcohol. Noem het maar een compensatie voor de alcohol omdat er wekelijks veel mensen zitten en het onterecht is dat 1 persoon steeds voor de kosten opdraait. Is dat illegale horeca? Ik ken er veel die dat tegenwoordig doen. Persoonlijk zie ik het gewoon als een thuisfeest. Hoewel een kroegeigenaar daar anders over zal denken.
Zo zie ik het ook, dan kun je verjaardagen ook wel opdoeken
[..]
pi_63369079
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:11 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Dus we zijn het eens dat illegale horeca bijna onmogelijk te bewijzen is. Geen enkele bezoeker zal toegeven dat hij betaalt voor zijn consumpties, en onder tussen nemen dit soort initiatieven hand over hand toe.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_63369109
quote:

[..]

Ik denk dat het anders ligt ivm horeca vergunningen en dergelijke
pi_63369149
quote:

[..]

Volgens mij ben je wettelijk al illegaal bezig wanneer je een groepje mensen uitnodigt en een bijdrage vraagt voor drank. Dat is natuurlijk realistisch gezien niet te handhaven, maar ik denk dat de overheid wel degelijk zou moeten optreden tegen zuipketen die gewoon verpakte horecagelegenheden zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 20 november 2008 @ 11:20:10 #8
3542 Gia
User under construction
pi_63369191
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:55 schreef Keltie het volgende:

[..]

Als je de afgelopen jaren niet rookvrij heb kunnen eten moet je misschien gewoon eens uit het, schijnbaar, achtergestelde gebied verhuizen
Ik heb het meegemaakt dat we gingen uit eten en vroegen om een tafeltje in het rookvrije gedeelte.
Prima, was geen probleem.
Komen er vier mensen binnen, gaan aan het tafeltje naast ons zitten, eveneens een rookvrij tafeltje en vragen om een asbak. Vervolgens steken ze met zijn vieren een peuk op.

Tegen ons werd gezegd, door de eigenaar, dat we maar een raam open moesten zetten als we last hadden van de rook.

Oftewel, 'Roken, we lossen het samen wel op' werkte voor geen meter. Rokers zijn gewoon zo asociaal dat ze liefst met niemand rekening houden, zelfs niet in een rookvrij deel van een restaurant. Nee, roken moet mogen en liefst altijd en overal.

Ik ben voor strenge controles en sluiting van tenten die zich herhaaldelijk schuldig maken aan het overtreden van het rookverbod.
pi_63369243
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik heb het meegemaakt dat we gingen uit eten en vroegen om een tafeltje in het rookvrije gedeelte.
Komen er vier mensen binnen, gaan aan het tafeltje naast ons zitten, eveneens een rookvrij tafeltje en vragen om een asbak. Vervolgens steken ze met zijn vieren een peuk op.

Tegen ons werd gezegd, door de eigenaar, dat we maar een raam open moesten zetten als we last hadden van de rook.

Oftewel, 'Roken, we lossen het samen wel op' werkte voor geen meter. Rokers zijn gewoon zo asociaal dat ze liefst met niemand rekening houden, zelfs niet in een rookvrij deel van een restaurant. Nee, roken moet mogen en liefst altijd en overal.
Dan was ik gewoon weggelopen.
pi_63369313
Ik zag dat RTL-bericht ook en snap er niks van. Hoe kun je nou beweren dat de omzet 'flink daalt' terwijl deze slechts 1 procent lager ligt dan in het vorige kwartaal vorig jaar? Klopt die 1 procent wel, of zou dat een tikfout zijn?

Als het écht maar 1 procent is, dan is dat natuurlijk peanuts. Het is dan zelfs nog een vrij goed resultaat, als je meeweegt dat we in een economische crisis zitten.
pi_63369368
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben voor strenge controles en sluiting van tenten die zich herhaaldelijk schuldig maken aan het overtreden van het rookverbod.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan was ik gewoon weggelopen.
Dat en misschien de eigenaar eens op het hart gedrukt dat dit het niet-rook gedeelte is en dat die gasten ergens anders moeten gaan zitten?
Of is het de schuld van de rokers dat de eigenaar van dat restaurant dom is?
  donderdag 20 november 2008 @ 11:35:52 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63369605
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:15 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dus we zijn het eens dat illegale horeca bijna onmogelijk te bewijzen is. Geen enkele bezoeker zal toegeven dat hij betaalt voor zijn consumpties, en onder tussen nemen dit soort initiatieven hand over hand toe.
Ik heb geen idee of dit soort initiatieven toenemen, het zal me eigenlijk ook niet echt boeien. Zolang mensen in "huiselijke sfeer" bij elkaar komen kunnen de kroegeigenaren moord en brand schreeuwen, maar er is niets mis mee me dunkt. Wettelijk ook niet.

Kijk wanneer iemand een buurthuis elke vrijdag en zaterdag afhuurt, daar een tap pleurt en tegen 2 euro per biertje lekke rde hele aaf zaken doet dan mag de politie daar wel gaan binnen vallen. economische delicten, belastingontduiking... een fieldday voor de rechtbank
[..]
  donderdag 20 november 2008 @ 11:36:56 #13
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63369630
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:26 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zag dat RTL-bericht ook en snap er niks van. Hoe kun je nou beweren dat de omzet 'flink daalt' terwijl deze slechts 1 procent lager ligt dan in het vorige kwartaal vorig jaar? Klopt die 1 procent wel, of zou dat een tikfout zijn?

Als het écht maar 1 procent is, dan is dat natuurlijk peanuts. Het is dan zelfs nog een vrij goed resultaat, als je meeweegt dat we in een economische crisis zitten.
op de radio hadden ze het over 0,7%

Of zou het 7% moeten zijn?

Dan nog, dat is geen 26-31% wat geroepen wordt.
[..]
pi_63369701
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

op de radio hadden ze het over 0,7%

Of zou het 7% moeten zijn?

Dan nog, dat is geen 26-31% wat geroepen wordt.
Statistieken, altijd leuk...

Het bericht gaat over de "de horeca". Die omzetdaling is bij de kroegen een stuk groter. Daarbij, de kosten (prijzen van drank, energie, kosten voor vergunningen, pacht, etc) stijgen wel flink door.
pi_63369753
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:28 schreef Keltie het volgende:

Dat en misschien de eigenaar eens op het hart gedrukt dat dit het niet-rook gedeelte is en dat die gasten ergens anders moeten gaan zitten?
nee rokers zijn schijnbaar dom, om te beginnen dat ze ooit zijn begonnen met roken, ten tweede dat ze niet door zouden hebben dat ze in een rookvrij gedeelte zitten.
  donderdag 20 november 2008 @ 11:42:04 #16
3542 Gia
User under construction
pi_63369766
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:28 schreef Keltie het volgende:

[..]

[..]

Er was ergens anders geen plaats. Dus, het was óf deze mensen in het niet-rokersdeel laten roken, óf een leeg tafeltje in het niet-rokersdeel.
pi_63369787
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:26 schreef Elfletterig het volgende:

Het is natuurljik wel een gevalletje creatief met statistiek. Ten eerste wordt al de gehele horeca inclusief bijvoorbeeld hotels en restaurants en discotheken bekeken, terwijl de klachten nu juist voornamelijk van (kleinere) kroegen komen. Eventuele significante dalingen bij (kleine) kroegen vallen grotendeels weg wanneer je de statistieken van de gehele sector beschouwt. Dat koopzondagen bijvoorbeeld op de hele levensmiddelen sector een positief effect hebben qua omzet, betekent ook niet dat er bij de kleinere zaken geen sprake kan zijn van significante omzetdaling.
  donderdag 20 november 2008 @ 11:47:04 #18
3542 Gia
User under construction
pi_63369910
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is natuurljik wel een gevalletje creatief met statistiek. Ten eerste wordt al de gehele horeca inclusief bijvoorbeeld hotels en restaurants en discotheken bekeken, terwijl de klachten nu juist voornamelijk van (kleinere) kroegen komen. Eventuele significante dalingen bij (kleine) kroegen vallen grotendeels weg wanneer je de statistieken van de gehele sector beschouwt. Dat koopzondagen bijvoorbeeld op de hele levensmiddelen sector een positief effect hebben qua omzet, betekent ook niet dat er bij de kleinere zaken geen sprake kan zijn van significante omzetdaling.
Mja, maar als de ene kroeg schreeuwt dat hij een omzetdaling heeft van 30 % en dat dit bij vrijwel elke kleine kroeg zo is, dan moet het bij veel andere horeca toch wel erg goed gaan om een gemiddelde van 0,7% te krijgen, lijkt me.

Als iedereen zich star aan het rookverbod houdt, en niet-rokers met vertrouwen uit kunnen gaan, dan trekt die markt heus wel weer aan. Maar het heeft even tijd nodig.

Als ik als niet-roker niet weet waar ik rookvrij kan uitgaan, ga ik liever niet uit. En dat geldt voor heel veel mensen.
  donderdag 20 november 2008 @ 11:49:33 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63369976
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Het bericht gaat over de "de horeca". Die omzetdaling is bij de kroegen een stuk groter. Daarbij, de kosten (prijzen van drank, energie, kosten voor vergunningen, pacht, etc) stijgen wel flink door.
ok, nou restaurants hebben 6% minder omzet gedraaid. De kroegen zeggen 26-31% aan omzet te verliezen. Dat zou betekenen dat de hotels een stijging van dik 30% moeten hebben tov vorig jaar... Geloof je het zelf?
[..]
pi_63370047
quote:

[..]

De TT klopte al niet en dat bericht is ook al niet helemaal correct:
quote:
In de cafés stegen de prijzen met 3,8 procent en daalden de verkopen met 5,4 procent.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2008/2008-078-pb.htm

Dat zegt alleen iets over omzetten en niets over bezoekers of over kleine/grote café's.
  donderdag 20 november 2008 @ 11:52:43 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63370051
Trouwens als je je als roker zo zorgen maakt over het feit dat er een omzetdaling is, dan ga je toch gewoon weer naar de kroeg?
[..]
  donderdag 20 november 2008 @ 11:54:42 #22
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63370106
Zeg, TS, als het maar 1% is, dan vinden al die faillissementen van kleine kroegen zeker plaats in fantasieland?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_63370125
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Mja, maar als de ene kroeg schreeuwt dat hij een omzetdaling heeft van 30 % en dat dit bij vrijwel elke kleine kroeg zo is, dan moet het bij veel andere horeca toch wel erg goed gaan om een gemiddelde van 0,7% te krijgen, lijkt me.
Dat ligt er maar net aan hoeveel procent de omzet van die kleine kroegen is van de omzet van de gehele horeca. Als de omzet van kleine kroegen 10% van de totale omzet van de horeca (wat me al vrij veel lijkt) dan is het netto effect op de 'omzet van de horeca' -3%.
pi_63370153
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:49 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ok, nou restaurants hebben 6% minder omzet gedraaid. De kroegen zeggen 26-31% aan omzet te verliezen. Dat zou betekenen dat de hotels een stijging van dik 30% moeten hebben tov vorig jaar... Geloof je het zelf?
Volgens mij begrijp je het niet helemaal.

10% over een omzet van 100.000 is hetzelfde als 1% over 1.000.000

Daarbij heeft niemand beweerd dat alle sectoren binnen de horeca te kampen hebben met enorme omzetdalingen.
  donderdag 20 november 2008 @ 11:58:00 #25
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63370189
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De TT klopte al niet en dat bericht is ook al niet helemaal correct:
[..]

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2008/2008-078-pb.htm

Dat zegt alleen iets over omzetten en niets over bezoekers of over kleine/grote café's.
Ik heb liever 2 bezoekers die 15 bier zuipen, dan 5 die er elk 1 doen...
[..]
pi_63370226
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Als iedereen zich star aan het rookverbod houdt, en niet-rokers met vertrouwen uit kunnen gaan, dan trekt die markt heus wel weer aan. Maar het heeft even tijd nodig.

Als ik als niet-roker niet weet waar ik rookvrij kan uitgaan, ga ik liever niet uit. En dat geldt voor heel veel mensen.
Ga toch een eind fietsen.

De mensen die het leuk vinden om uit te gaan gingen gewoon uit voor het rookverbod. De mensen die niet uit gingen omdat er gerookt werd is een enorm kleine groep. De groep mensen die 1 dag per jaar te vinden is in de kroeg. Zelfs dat is al waarschijnlijk te veel.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:00:55 #27
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63370252
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:54 schreef Yildiz het volgende:
Zeg, TS, als het maar 1% is, dan vinden al die faillissementen van kleine kroegen zeker plaats in fantasieland?
welke faillissementen? Ik heb nog maar een artikel langs zien komen over een kroeg die 21 juli zijn deuren moest sluiten "als gevolg van het rookverbod"
[..]
  donderdag 20 november 2008 @ 12:02:58 #28
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63370321
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:00 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

welke faillissementen? Ik heb nog maar een artikel langs zien komen over een kroeg die 21 juli zijn deuren moest sluiten "als gevolg van het rookverbod"
Tsja, als je dat aanhoudt voor referentie...
  donderdag 20 november 2008 @ 12:04:29 #29
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63370367
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Tsja, als je dat aanhoudt voor referentie...
Jij ziet meer dichtgetimmerde deuren om je heen?
[..]
pi_63370404
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:00 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

In Den Haag zijn er enkele weg of hebben inmiddels aangepaste openingstijden. Velen teren nu op de reserve. Sommigen pakken het ook slim aan, de eigenaren van Silly Symphonies bijvoorbeeld hebben wijselijk gecasht en dus de tent verkocht.
pi_63370415
quote:

[..]

Die ze gelijk dubbel doorberekenen. Je zit het hoe ze liegen over de omzet daling dan liegen ze ook over de kosten die ze moeten maken. De horeca hulies moeten gewoon harder aangepakt worden.

errst was er gezeur om de hokken. nu het rookverbod waar ze niet eens het fatsoen hebben om er iets van proberen te maken wat is de volgende stap van die uitbuiters als ze niet gestopt worden
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_63370426
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:58 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Daarnaast zien de meeste kroegeigenaren liever iemand die 10 bier drinkt dan 5 breezers. Omzet is één ding, winst is een tweede.
pi_63370438
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:58 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Mja, leuk, maar weet jij of er bij kleine café's die 5 of die 2 bezoekers zitten?

M.a.w.: wat zeggen deze cijfers over de kleine buurtcafé's?
pi_63370446
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:03 schreef MikeyMo het volgende:
en al die kroegeigenaren die gecompenseerd willen worden voor 26-31% en soms wel 60% minder omzet die ze zeggen te mislopen
Horeca is niet alleen kroegen eh. Maar er zijn idd kroegen die dat verliezen. Maar als je het geheel kijkt, zie je dat mensen naar andere kroegen gaan, waar wel een mogelijkheid is om overdekt en/of warm en droog te roken. En die kroegen zullen quite of misschien zelfs met winst draaien.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:09:24 #35
3542 Gia
User under construction
pi_63370490
Ach, veel kleine kroegjes hadden door de week hooguit 9 personen aan de bar zitten en in het weekend misschien 20. Als dat er nu gemiddeld 6 zijn in het weekend 14, tja, dan hebben ze een daling van 30 %. Maar om nou te zeggen dat die kroegen voor het rookverbod fantastisch draaiden is natuurlijk ook onzin.

Maar dat zijn wel de getallen waar het bij de kleine horeca om draait.

Grote kroegen zitten gewoon vol, ondanks het rookverbod.
pi_63370493
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:06 schreef vipergts het volgende:

[..]

Die ze gelijk dubbel doorberekenen. Je zit het hoe ze liegen over de omzet daling dan liegen ze ook over de kosten die ze moeten maken. De horeca hulies moeten gewoon harder aangepakt worden.

errst was er gezeur om de hokken. nu het rookverbod waar ze niet eens het fatsoen hebben om er iets van proberen te maken wat is de volgende stap van die uitbuiters als ze niet gestopt worden
Die 'horeca huilies' zijn heel simpel aan te pakken. Kom er gewoon niet meer. Het is niet jouw godvergeten recht om voor 1 euro per biertje in iemand's kroeg te staan. Begin er lekker zelf één met meer realistische prijzen als het blijkbaar zo'n lucratieve handel is.

Al die mensen die slaaf zijn van hun eigen consumeringsdrang.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:09:32 #37
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63370495
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:05 schreef nikk het volgende:

[..]

In Den Haag zijn er enkele weg of hebben inmiddels aangepaste openingstijden. Velen teren nu op de reserve. Sommigen pakken het ook slim aan, de eigenaren van Silly Symphonies bijvoorbeeld hebben wijselijk gecasht en dus de tent verkocht.
Ik bedoel maar... (zij geven op de website een daling van 35% door het rookverbod aan)
  donderdag 20 november 2008 @ 12:11:00 #38
3542 Gia
User under construction
pi_63370526
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:07 schreef Maringo het volgende:

[..]

Horeca is niet alleen kroegen eh. Maar er zijn idd kroegen die dat verliezen. Maar als je het geheel kijkt, zie je dat mensen naar andere kroegen gaan, waar wel een mogelijkheid is om overdekt en/of warm en droog te roken. En die kroegen zullen quite of misschien zelfs met winst draaien.
Dan moeten die kleine kroegen daar ook in investeren. Maar dat willen ze niet, en doen ze het wel, dan willen de rokers daar geen gebruik van maken. "Ik ga niet in zo'n hok zitten!"
  donderdag 20 november 2008 @ 12:12:40 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63370570
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan moeten die kleine kroegen daar ook in investeren. Maar dat willen ze niet, en doen ze het wel, dan willen de rokers daar geen gebruik van maken. "Ik ga niet in zo'n hok zitten!"
En dan pást zo'n klein hok niet in een kleine kroeg.

En dan moeten de rokers op straat, en dat willen ze niet. En dan wil de eigenaar ventilatie aanleggen, zodat hij alsnog een rookvrije werkplek heeft, en dan mag dan óók weer niet. Omdat iemand dat met zijn oneindige wijsheid bepaald heeft.

Ik vind het belachelijk.

Daarnaast is zo'n hok ook belachelijk, in sommige kroegen waan je je in een filmscène, waar dat hok een quarantaine is.
pi_63370580
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik bedoel maar... (zij geven op de website een daling van 35% door het rookverbod aan)
Yep, d'r kwam ook geen hond meer. Jammer, want het was een goede tent.
pi_63370587
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:42 schreef Monolith het volgende:
Ik zie niet in waarom het 'creatief met statistiek' is. Juist door je NIET te laten leiden door de waan van de dag en door seizoensinvloeden, voorkom je dat. De cijfers over het derde kwartaal zijn afgezet tegen die van het derde kwartaal van vorig jaar.

CBS zegt:
quote:
Met een daling van bijna 2 procent behaalden de restaurants en cafés dit kwartaal de grootste omzetdaling van alle branches in de horeca. De prijzen in restaurants stegen met 4,7 procent. De verkopen daalden met 6 procent. In de cafés stegen de prijzen met 3,8 procent en daalden de verkopen met 5,4 procent.
Als ik goed reken, kun je bij een index van 100 zeggen dat de verkopen in cafés daalden naar 94,6, maar dit vermenigvuldig je dan met 1,038. Dan kom je uit op 98,2 (afgerond). Al met al een omzetdaling van 1,8 procent dus. Dat komt in de verste verte niet in de buurt bij de hysterische berichten over 30 procent. En in het licht van de economische crisis, kun je dit nauwelijks slecht noemen.

Het is trouwens de eerste daling sinds 2004, meldt CBS. Waar kwam die daling vandaan dan, vraag ik me zo af. De invloed van het rookverbod wordt volgens mij schromelijk overdreven door een groep ondernemers die denken dat de wetgeving kunnen beïnvloeden door vooral maar hard te schreeuwen en zich recalcitrant op te stellen. Echte ondernemers spelen in op veranderingen, piepen niet, kijken naar morgen en weten heel goed dat roken in de horeca geen toekomst heeft.
pi_63370614
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En dan moeten de rokers op straat, en dat willen ze niet. En dan wil de eigenaar ventilatie aanleggen, zodat hij alsnog een rookvrije werkplek heeft, en dan mag dan óók weer niet. Omdat iemand dat met zijn oneindige wijsheid bepaald heeft.

Ik vind het belachelijk.
Op straat kan ook niet altijd. Hier in de buurt heeft de eigenaar van een kroeg een boete gekregen van 2000 euro wegens geluidsoverlast. In al zijn wijsheid heeft hij toen maar besloten het roken binnen toe te staan.
pi_63370626
Wat heeft iedereen toch opeens schijt aan de kleine ondernemer, dat is in koopzondag topics toch vaak heel anders.
pi_63370640
De ene ondernemer is beter dan de ander, dat is in elke bedrijfstak zo, dus ik neem sommige cijfers met een korreltje zout, maar dat er enige omzetdaling zou zijn was wel bekend, dat zie je ook bij de andere landen waar al langer een rookverbod is.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:16:34 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63370659
Echte ondernemers volgen normale regels op als 'een veilige werkomgeving' en 'hygiëne'. Een belachelijke regel als 'er mag gewoon niet gerookt worden op je werkplek' is belachelijk, en dan kun je belachelijke reacties terug verwachten.

Alsof een minster Klink naar een lasser loopt en zegt dat hij niet meer mag lassen omdat die gassen gevaarlijk zijn. Waarop die lasser zijn afzuiging wegdraait en hem begint uit te lachen... Waarop Klink boos wordt en de tent sluit.
pi_63370675
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:15 schreef fruityloop het volgende:
De ene ondernemer is beter dan de ander, dat is in elke bedrijfstak zo, dus ik neem sommige cijfers met een korreltje zout, maar dat er enige omzetdaling zou zijn was wel bekend, dat zie je ook bij de andere landen waar al langer een rookverbod is.
Oh? Ik dacht dat het rookverbod, althans volgens de minister, Stivoro en andere belangenorganisaties, de omzet juist flink zou toenemen? Er zouden toch gouden tijden aanbreken?
pi_63370726
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:13 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom het 'creatief met statistiek' is. Juist door je NIET te laten leiden door de waan van de dag en door seizoensinvloeden, voorkom je dat. De cijfers over het derde kwartaal zijn afgezet tegen die van het derde kwartaal van vorig jaar.
Het heeft geen zak met 'waan van de dag' te maken. Het gaat erom dat je uit de statistieken over de gehele horeca niet zo maar conclusies kunt trekken over een klein onderdeel van die gehele horeca. Dat is net als stellen dat het idee dat er bij kinderen onder de 10 30% meer sprake is van overgewicht onzin is omdat dit niet blijkt uit de cijfers van de gehele Nederlandse bevolking.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:20:59 #48
3542 Gia
User under construction
pi_63370748
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Tja, dan is dat een kroeg waar echt niet meer dan 10 mensen binnen kunnen.

Een echt kleine kroeg is toch al gauw zo'n 30 m2 en ook daar past een rookhok.
quote:

Ik vind het belachelijk.
Ik niet.
quote:
Daarnaast is zo'n hok ook belachelijk, in sommige kroegen waan je je in een filmscène, waar dat hok een quarantaine is.
Ach, valt zat mee. Gewoon een kwestie van wennen. Of even niet roken, natuurlijk. Kan ook.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:24:11 #49
3542 Gia
User under construction
pi_63370814
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:16 schreef Yildiz het volgende:
Echte ondernemers volgen normale regels op als 'een veilige werkomgeving' en 'hygiëne'. Een belachelijke regel als 'er mag gewoon niet gerookt worden op je werkplek' is belachelijk, en dan kun je belachelijke reacties terug verwachten.

Alsof een minster Klink naar een lasser loopt en zegt dat hij niet meer mag lassen omdat die gassen gevaarlijk zijn. Waarop die lasser zijn afzuiging wegdraait en hem begint uit te lachen... Waarop Klink boos wordt en de tent sluit.
Tja, als een kroeg nou primair bedoeld was om er te roken, dan had je een treffende vergelijking.

Nu slaat het als een tang op een varken.
pi_63370847
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:17 schreef nikk het volgende:

[..]

Oh? Ik dacht dat het rookverbod, althans volgens de minister, Stivoro en andere belangenorganisaties, de omzet juist flink zou toenemen? Er zouden toch gouden tijden aanbreken?
Die de stichting red de kleine ondernemer probeert te lokken met pakkende teksten als "Niet-rokers en
astma-patiënten, waar blijven jullie? Wij gaan FAILLIET!". Right, nee dat is goed ondernemen...

Wij (mijn vriendin en ik) als niet rokers gaan nu met meer plezier en ook wat vaker naar horeca gelegenheden, maar we gaan nu niet ineens elk weekend lopen hijsen aan de bar tot sluitingstijd. De horeca heeft óók last van het gedaalde consumentenvertrouwen door de kredietcrisis etc, maar ze hangen nu alles op aan de rookvrije werkplek. Ik denk dus dat de cijfers wel wat geflatteerd zijn, en sowieso ga ik uit van officiële cijfers van zeg het CBS, niet van zwaar bevooroordeelde belangengroepen..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:28:59 #51
3542 Gia
User under construction
pi_63370903
Daarbij gingen niet-rokers, astmapatienten enz... jarenlang niet uit. Als ze nu een keertje gaan, schrikken ze zich wezenloos van de prijzen tegenwoordig en blijven maar weer liever thuis.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:29:57 #52
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63370924
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, als een kroeg nou primair bedoeld was om er te roken, dan had je een treffende vergelijking.

Nu slaat het als een tang op een varken.
Voor rokers is een kroeg wellicht primair bedoeld om te roken. Voor lassers is een werkplaats om te lassen. Voor andere mensen is diezelfde werkplaats bedoeld om er te zagen. De vergelijking wordt juist steeds beter.

In een kroeg kun je rooklucht als een schadelijk gas beschouwen. Bij lassen komt een velen malen schadelijker gas vrij. Echter, lassers mogen gewoon lassen omdat ze hun schadelijke gassen weg laten zuigen.

Leg mij nu eens uit waarom dat bij roken niet zou kunnen? Omdat rokers geen lassers zijn? Hm. Ja.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:32:56 #53
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63370978
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]

[..]

Ik niet.
[..]

Ach, valt zat mee. Gewoon een kwestie van wennen. Of even niet roken, natuurlijk. Kan ook.
Mag ik en de ondernemer even zelf beslissen of iets belachelijk is? Of ga jij ook beweren dat Rembrandt niet belachelijk is en Bruegel wel? Mogen we dat allemaal even zelf beslissen?
pi_63371066
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:25 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wij (mijn vriendin en ik) als niet rokers gaan nu met meer plezier en ook wat vaker naar horeca gelegenheden, maar we gaan nu niet ineens elk weekend lopen hijsen aan de bar tot sluitingstijd.
Dat is het grote probleem. Door het rookverbod heb je ineens zulk publiek. Mensen die zelden of hooguit eens in de zoveel weken in een bar te vinden zijn. Prima natuurlijk. Maar helaas zijn de mensen die wel vrijwel dagelijks in de kroeg te vinden zijn ineens een stuk minder vaak in de kroeg. En daar ga je als kleine horeca ondernemer aan stuk.
pi_63371080
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:41 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

nee rokers zijn schijnbaar dom, om te beginnen dat ze ooit zijn begonnen met roken, ten tweede dat ze niet door zouden hebben dat ze in een rookvrij gedeelte zitten.
Ah, dus het is dom als je iets over het hoofd ziet/ iets niet door hebt?
Dan nog dient de eigenaar je erop te wijzen als je dan vraagt om een asbak en niet tegen de mensen die daar met een reden zitten (niet-rokers -> niet-rook gedeelte) zeggen dat ze het raam maar open moeten doen.
Evenals ik vind dat een niet-roker niet moest gaan zeuren als je in een rook-gedeelte gaat zitten.
pi_63371124
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Er was ergens anders geen plaats. Dus, het was óf deze mensen in het niet-rokersdeel laten roken, óf een leeg tafeltje in het niet-rokersdeel.
Dan blijft het dom van die eigenaar.
Simpele keuze:
1 leeg tafeltje óf niet-rook gedeelte, wat vol zat(?), tegen je in het harnas werken. Iedere slimme ondernemer gaat dan voor het 1ste.
pi_63371208
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:52 schreef MikeyMo het volgende:
Trouwens als je je als roker zo zorgen maakt over het feit dat er een omzetdaling is, dan ga je toch gewoon weer naar de kroeg?
Punt is dat er constant werd geroepen dat het verbod een positieve werking zou hebben en nu blijkt het niet te zijn. Dat is iets anders dan je ergens zorgen over maken.
pi_63371231
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:28 schreef Gia het volgende:
Daarbij gingen niet-rokers, astmapatienten enz... jarenlang niet uit. Als ze nu een keertje gaan, schrikken ze zich wezenloos van de prijzen tegenwoordig en blijven maar weer liever thuis.
Aaah, dus dat is de reden.

Hebben rokers dan zoveel meer te besteden? Ze roken er ook nog eens bij, kost ook geld.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:46:21 #59
3542 Gia
User under construction
pi_63371305
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:29 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Voor rokers is een kroeg wellicht primair bedoeld om te roken. Voor lassers is een werkplaats om te lassen. Voor andere mensen is diezelfde werkplaats bedoeld om er te zagen. De vergelijking wordt juist steeds beter.

In een kroeg kun je rooklucht als een schadelijk gas beschouwen. Bij lassen komt een velen malen schadelijker gas vrij. Echter, lassers mogen gewoon lassen omdat ze hun schadelijke gassen weg laten zuigen.

Leg mij nu eens uit waarom dat bij roken niet zou kunnen? Omdat rokers geen lassers zijn? Hm. Ja.
Er is jaren een beleid gevoerd voor de horeca om aanpassingen te treffen om de kroeglucht schoner te krijgen. Veel kroegen weigerden hierin te investeren, omdat ze ervan uitgingen dat er toch geen rookverbod zou komen. Zo moesten alle kroegen een rookvrij deel hebben. En wat deden ze? Op één tafeltje naast de toiletten een bordje plaatsen met 'verboden te roken'. En hoppa, ze hadden een rookvrij gedeelte.

Tja, dat werkte dus niet. En met onwillige honden ........
Dus zat er niks anders op als een rookverbod.

En om even op je vergelijking in te gaan. Een lasser last, een timmerman zaagt en een barkeeper tapt.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:47:47 #60
3542 Gia
User under construction
pi_63371331
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:32 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Mag ik en de ondernemer even zelf beslissen of iets belachelijk is? Of ga jij ook beweren dat Rembrandt niet belachelijk is en Bruegel wel? Mogen we dat allemaal even zelf beslissen?
Oh, jij mag een wet belachelijk vinden. Dan geldt ie nog wel.

Ik hoop dat ze binnenkort ook rokers in kroegen gaan beboeten.
pi_63371336
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:36 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is het grote probleem. Door het rookverbod heb je ineens zulk publiek. Mensen die zelden of hooguit eens in de zoveel weken in een bar te vinden zijn. Prima natuurlijk. Maar helaas zijn de mensen die wel vrijwel dagelijks in de kroeg te vinden zijn ineens een stuk minder vaak in de kroeg. En daar ga je als kleine horeca ondernemer aan stuk.
Eeuh, alhoewel een kroeg/bar wel horeca is, is het niet zo dat elke horeca een kroeg is... Als ik zeg dat wij vaker een horeca gelegenheid bezoeken heb ik het óók over lunchrooms, hotels en restaurants. Als wij ergens willen lunchen dan doen we dat graag zonder sigarettenrook, en als dat niet kan flansen we zelf thuis wel wat in elkaar. En waar staat bepaald dat mensen die vaker in een kroeg zitten dan gemiddeld zich niet aan een wet hoeven te houden?

Wat je nu ziet is dat een deel van de horeca, de kroegen/bars, menen te moeten spreken voor de hele horeca, en waar het hun uitkomt cijfers naar hartenlust door elkaar gebruiken, om op wat voor manier dan ook hun a-sociale klanten ter wille te zijn, ongeacht of de meerderheid voor een rookvrije horeca is, en het feit dat dit transparant en helder tot stand is gekomen, en ze ook plenty aanlooptijd hebben gekregen om er zelf uit te komen.
pi_63371348
quote:

[..]

In theorie heb je gelijk. In de praktijk niet, indeling technisch bijvoorbeeld.
quote:
[..]

Ik niet.
[..]

Even niet roken, tjah.. Dat kan. Toen ik, vroeger , naar de kroeg ging was ik daar vaak vanaf 20.00/ 21.00 tot 4.00/ 5.00/ 6.00/ 6.30 (sluitingstijd) te vinden. Dat is niet "even niet roken".

Maargoed, nu ga ik niet meer naar de kroeg. Mede door het rookverbod.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:49:42 #63
3542 Gia
User under construction
pi_63371371
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:38 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dan blijft het dom van die eigenaar.
Simpele keuze:
1 leeg tafeltje óf niet-rook gedeelte, wat vol zat(?), tegen je in het harnas werken. Iedere slimme ondernemer gaat dan voor het 1ste.
Het rookgedeelte zat vol, bij de nietrokers waren nog meerdere tafeltjes vrij.
pi_63371398
Waarom hoor en zie je nu zoveel commentaar van de anti-rokers die zich druk maken over een rookverbod die in sommige cafe's aan de kant zijn geschoven?

Waar waren de anti-rokers met hun commentaar vóórdat het rookverbod er was?
  donderdag 20 november 2008 @ 12:52:24 #65
3542 Gia
User under construction
pi_63371415
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:43 schreef Specularium het volgende:

[..]

Aaah, dus dat is de reden.

Hebben rokers dan zoveel meer te besteden? Ze roken er ook nog eens bij, kost ook geld.
Nee, maar die zijn langzaamaan gewend aan hogere prijzen. Mensen die jaren niet op stap zijn geweest schrikken nu zo van die hoge prijzen dat ze dat geld, dat ze wel hebben overigens, liever niet in een kroeg uitgeven. En zeker niet als er gewoon toch gerookt wordt.

Ik ga een beetje 3,50 euro betalen voor een trappistje, als ik het op een ander voor 1,50 heb.
pi_63371423
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Het rookgedeelte zat vol, bij de nietrokers waren nog meerdere tafeltjes vrij.
Dan nog blijft mijn argumentatie als een paal boven water.
1 tafel wat tevreden is (door te mogen roken in een niet-rook gedeelte) weegt niet op tegen meerdere ontevreden klanten (niet-rokers in niet-rook gedeelte wat "maar even een raam open moet zetten als ze last hebben").
pi_63371445
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, maar die zijn langzaamaan gewend aan hogere prijzen. Mensen die jaren niet op stap zijn geweest schrikken nu zo van die hoge prijzen dat ze dat geld, dat ze wel hebben overigens, liever niet in een kroeg uitgeven. En zeker niet als er gewoon toch gerookt wordt.

Ik ga een beetje 3,50 euro betalen voor een trappistje, als ik het op een ander voor 1,50 heb.
Als ze daar nu pas achter komen hebben ze de afgelopen 10 jaar onder een steen geslapen.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:54:58 #68
3542 Gia
User under construction
pi_63371485
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:48 schreef Keltie het volgende:

[..]

In theorie heb je gelijk. In de praktijk niet, indeling technisch bijvoorbeeld.
[..]

Even niet roken, tjah.. Dat kan. Toen ik, vroeger , naar de kroeg ging was ik daar vaak vanaf 20.00/ 21.00 tot 4.00/ 5.00/ 6.00/ 6.30 (sluitingstijd) te vinden. Dat is niet "even niet roken".

Maargoed, nu ga ik niet meer naar de kroeg. Mede door het rookverbod.
Toen ik in mijn jonge jaren, nog vaak op stap ging, bleef ik nooit de hele avond in dezelfde tent.
Als ik nu, sporadisch, op stap ga, zie ik nog steeds veel volk van de ene naar de andere kroeg trekken. Wat is er mis mee om op zo'n moment even te roken?
  donderdag 20 november 2008 @ 12:57:53 #69
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63371534
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Er is jaren een beleid gevoerd voor de horeca om aanpassingen te treffen om de kroeglucht schoner te krijgen. Veel kroegen weigerden hierin te investeren, omdat ze ervan uitgingen dat er toch geen rookverbod zou komen. Zo moesten alle kroegen een rookvrij deel hebben. En wat deden ze? Op één tafeltje naast de toiletten een bordje plaatsen met 'verboden te roken'. En hoppa, ze hadden een rookvrij gedeelte.

En om even op je vergelijking in te gaan. Een lasser last, een timmerman zaagt en een barkeeper tapt.
.

Nee, vind je het heel gek dat het niet werkt? 'We gaan regels instellen, maar die gaan we niet beboeten, dus, kijk maar.. Ohja, we zouden het wel tof vinden als je iets met rookvrij doet.' Vind je het gek dat bijna niemand ze opvolgt? Is dat een excuus om maar dit soort debiele regels door te voeren?

Ik ben er helemaal voor om werknemers in de horeca een werkplek te bieden waar de persoon beschermd wordt tegen de rook. Helemaal voor. Maar laat de markt en de ondernemer dan even beslissen hoe dat dan gaat, en laat de ondernemer dan even een keertje níet de dupe zijn van wanbestuur.

Jij verdraait nu de definitie van een kroeg. Alsof daar nooit gerookt werd. Wederom belachelijk.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:58:23 #70
3542 Gia
User under construction
pi_63371543
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:51 schreef Bommenlegger het volgende:
Waarom hoor en zie je nu zoveel commentaar van de anti-rokers die zich druk maken over een rookverbod die in sommige cafe's aan de kant zijn geschoven?

Thuis natuurlijk. Het was niet anders. In kroegen werd gerookt, kon je daar niet tegen, dan bleef je thuis.
Simpel toch.

Langzaamaan wordt overal het roken verboden. Jippie, in de bioscoop mag het niet meer! En jippie, ook niet meer in de trein, niet meer in het ziekenhuis en jahoeee, de werkplek is rookvrij.
Tot slot werd het ook in de horeca ingevoerd. En heel veel antirokers en nietrokers zijn daar erg blij om. Ook degenen die wel gewoon in de rook gingen zitten.

Ik heb al veel reacties gehoord en gelezen van mensen die zelf roken en blij zijn dat hun kleding nu niet meer zo stinkt na een avondje stappen.
pi_63371562
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:47 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Eeuh, alhoewel een kroeg/bar wel horeca is, is het niet zo dat elke horeca een kroeg is... Als ik zeg dat wij vaker een horeca gelegenheid bezoeken heb ik het óók over lunchrooms, hotels en restaurants. Als wij ergens willen lunchen dan doen we dat graag zonder sigarettenrook, en als dat niet kan flansen we zelf thuis wel wat in elkaar. En waar staat bepaald dat mensen die vaker in een kroeg zitten dan gemiddeld zich niet aan een wet hoeven te houden?

Wat je nu ziet is dat een deel van de horeca, de kroegen/bars, menen te moeten spreken voor de hele horeca, en waar het hun uitkomt cijfers naar hartenlust door elkaar gebruiken, om op wat voor manier dan ook hun a-sociale klanten ter wille te zijn, ongeacht of de meerderheid voor een rookvrije horeca is, en het feit dat dit transparant en helder tot stand is gekomen, en ze ook plenty aanlooptijd hebben gekregen om er zelf uit te komen.
Dan lees jij toch heel andere berichten dan ik. Ik zie nergens dat de kleinere horeca ondernemingen denken te spreken namens de grotere of namens hotels, lunchrooms, etc. Het probleem dat zich afspeelt op dit gebied ligt ook grotendeels bij de 'natte' horeca en niet de hotels of lunchrooms. In 20 topics is ook niemand hier die het over de lunchroom of hotel had.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:01:01 #72
3542 Gia
User under construction
pi_63371604
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:52 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dan nog blijft mijn argumentatie als een paal boven water.
1 tafel wat tevreden is (door te mogen roken in een niet-rook gedeelte) weegt niet op tegen meerdere ontevreden klanten (niet-rokers in niet-rook gedeelte wat "maar even een raam open moet zetten als ze last hebben").
Tja, dat was de gok voor de eigenaar. Ik denk dat hij liever koos voor die extra tafel, hopende dat de andere klanten niet teveel zouden klagen.

En tja, ik heb niet zo'n zin in een scene trappen als ik met mijn gezin ergens uit eten ben. Dus dan is het maar weer slikken.

Maar goed, nu zou ik dat dus wel doen. Sterker nog, ik zou nu het restaurant aangeven bij de VWA.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:01:40 #73
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63371619
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:51 schreef Bommenlegger het volgende:

gebruik de search eens

Tal van topics te vinden over het rookverbod door de jaren heen, niet alleen die van in de trein.
[..]
pi_63371677
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:01 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

gebruik de search eens

Tal van topics te vinden over het rookverbod door de jaren heen, niet alleen die van in de trein.
Wat waren globaal genomen de argumenten tegen een rookverbod in treinen?
Ik zou deze best wel willen vergelijken met de bezwaren van nu.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63371706
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:52 schreef Gia het volgende:

Wat probeer je nu duidelijk te maken? Dat van jouw slag volk de kroegen niet kunnen bestaan? Daar leek me al geen twijfel over mogelijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:05:29 #76
3542 Gia
User under construction
pi_63371719
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:57 schreef Yildiz het volgende:
Is dat een excuus om maar dit soort debiele regels door te voeren?
ja.
quote:
Ik ben er helemaal voor om werknemers in de horeca een werkplek te bieden waar de persoon beschermd wordt tegen de rook. Helemaal voor. Maar laat de markt en de ondernemer dan even beslissen hoe dat dan gaat, en laat de ondernemer dan even een keertje níet de dupe zijn van wanbestuur.
Dat werkt dus niet. Dat zou gaan leiden tot het stellen van een eis dat je rookt om ergens te mogen werken.
Iemand die ergens wil gaan werken moet niet hoeven te roken, of een verklaring tekenen dat hij niet na de proeftijd ineens staat op een rookvrije werkplek. Zeg, dan zou je hetzelfde krijgen als een moslima die na de proeftijd ineens een hoofddoekje wil dragen. Dat kan ook niet. De regels moeten dus vanaf het begin duidelijk zijn en voor iedereen gelijk.
quote:
Jij verdraait nu de definitie van een kroeg. Alsof daar nooit gerookt werd. Wederom belachelijk.
Alsof er nooit in de trein werd gerookt, alsof er nooit in een ziekenhuis werd gerookt, alsof er nooit in een bioscoop werd gerookt, alsof er nooit in een sportkantine werd gerookt, enz.......

Overal is een rookverbod ingevoerd, en nu ook in de horeca.

Ben het wel met je eens dat verboden nageleefd en veelvuldig gecontroleerd en beboet moeten worden.
pi_63371736
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Thuis natuurlijk. Het was niet anders. In kroegen werd gerookt, kon je daar niet tegen, dan bleef je thuis.
Simpel toch.

Langzaamaan wordt overal het roken verboden. Jippie, in de bioscoop mag het niet meer! En jippie, ook niet meer in de trein, niet meer in het ziekenhuis en jahoeee, de werkplek is rookvrij.
Tot slot werd het ook in de horeca ingevoerd. En heel veel antirokers en nietrokers zijn daar erg blij om. Ook degenen die wel gewoon in de rook gingen zitten.

Ik heb al veel reacties gehoord en gelezen van mensen die zelf roken en blij zijn dat hun kleding nu niet meer zo stinkt na een avondje stappen.
En toen had je geen stem om je ongenoegen te laten horen over dat verderfelijke roken.
Maar met de wet achter je kan je weer volop in de aanval gaan....
  donderdag 20 november 2008 @ 13:07:40 #78
3542 Gia
User under construction
pi_63371779
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:59 schreef nikk het volgende:
In 20 topics is ook niemand hier die het over de lunchroom of hotel had.
Jawel hoor. Ik heb een lunchroom aangegeven bij de VWA, die asbakken op tafel hadden staan en waar flink gerookt werd.
Heb hier van het VWA een keurige brief van gekregen dat deze lunchroom een waarschuwing had ontvangen.

Ben er daarna niet meer geweest, dus of ze hun leven gebeterd hebben, weet ik niet.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:08:40 #79
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63371800
quote:
‘Fotoplan cafés is intimiderend’

Het plan van cafés in Tilburg om rookcontroleurs van de Voedsel en Warenautoriteit (VWA) te fotograferen is onacceptabel en intimiderend. Dat zegt Tweede Kamerslid Lea Bouwmeester van de PvdA.

‘Fotoplan cafés is intimiderend’

Bouwmeester zegt in het Radio 1-Journaal te begrijpen dat mensen bang en onzeker zijn over de gevolgen van het rookverbod, maar noemt de plannen van de actiegroep Buigen of Barten ‘onacceptabel en intimiderend’.

‘We hebben een wet. En de controleurs moeten kijken of die wordt nageleefd. Die doen gewoon hun werk namens de overheid’, aldus Bouwmeester.

Bestuurslid Wichard Taks van Buigen en Barsten onderstreept dat controleurs nog nooit lastig zijn gevallen, ‘hooguit een keertje dreigend toegesproken door klanten’. Taks stelt dat controleurs vaak met politiebescherming langskomen en dit ‘een soort oorlogsverklaring’ is.
[..]
pi_63371814
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Jawel hoor. Ik heb een lunchroom aangegeven bij de VWA, die asbakken op tafel hadden staan en waar flink gerookt werd.
Heb hier van het VWA een keurige brief van gekregen dat deze lunchroom een waarschuwing had ontvangen.

Ben er daarna niet meer geweest, dus of ze hun leven gebeterd hebben, weet ik niet.
En heb je daar een warm gevoel bij gekregen?
  donderdag 20 november 2008 @ 13:09:41 #81
3542 Gia
User under construction
pi_63371835
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:06 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

En toen had je geen stem om je ongenoegen te laten horen over dat verderfelijke roken.
Maar met de wet achter je kan je weer volop in de aanval gaan....
Ja klopt.
Als je voor het rookverbod klaagde over de rook, dan kreeg je een hoop gekanker over je heen. Hé, ik mag hier gewoon roken hoor! Er is nog steeds geen wet die dat verbiedt.

En nu wel!!
  donderdag 20 november 2008 @ 13:10:57 #82
3542 Gia
User under construction
pi_63371864
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:08 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

En heb je daar een warm gevoel bij gekregen?
Ja, dat voelde heel goed. Ik had mijn burgerplicht gedaan!!
pi_63371882
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, dat voelde heel goed. Ik had mijn burgerplicht gedaan!!
Ben trots op je!

Houzee Gia!!!!!!
pi_63371888
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Toen ik in mijn jonge jaren, nog vaak op stap ging, bleef ik nooit de hele avond in dezelfde tent.
Als ik nu, sporadisch, op stap ga, zie ik nog steeds veel volk van de ene naar de andere kroeg trekken. Wat is er mis mee om op zo'n moment even te roken?
Stamkroeg, platteland dorp. Rondtrekken van kroeg naar kroeg is meer iets uit de stad (tenminste, bij ons in de buurt gebeurt dat niet).
pi_63372030
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]

Dat werkt dus niet. Dat zou gaan leiden tot het stellen van een eis dat je rookt om ergens te mogen werken.
Iemand die ergens wil gaan werken moet niet hoeven te roken, of een verklaring tekenen dat hij niet na de proeftijd ineens staat op een rookvrije werkplek. Zeg, dan zou je hetzelfde krijgen als een moslima die na de proeftijd ineens een hoofddoekje wil dragen. Dat kan ook niet. De regels moeten dus vanaf het begin duidelijk zijn en voor iedereen gelijk.
Das heel leuk, maar dan mogen ze ook niet eisen dat je niet rookt.
En dat gebeurd wel.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:19:52 #86
3542 Gia
User under construction
pi_63372068
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:11 schreef Keltie het volgende:

[..]

Stamkroeg, platteland dorp. Rondtrekken van kroeg naar kroeg is meer iets uit de stad (tenminste, bij ons in de buurt gebeurt dat niet).
Als er dan maar één kroeg is, dan is er toch ook niet het probleem dat de rokers naar andere kroegen gaan.

En die enkeling die dan liever thuis blijft zitten, doet het zichzelf aan.

Lijkt me op het platteland ook niet zo'n probleem dat je effe buiten gaat staan, i.v.m. geluidsoverlast.
Gewoon, dikke jas aan en lekker buiten smirten met z'n allen.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:21:21 #87
3542 Gia
User under construction
pi_63372101
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:18 schreef Keltie het volgende:

[..]

Das heel leuk, maar dan mogen ze ook niet eisen dat je niet rookt.
En dat gebeurd wel.
Nee hoor!! Rokers mogen gewoon overal werken, ze mogen alleen niet overal roken. Dat geldt net zo goed in het bedrijfsleven als in de kroeg.
pi_63372120
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit blijf ik het grootste onzin-argument vinden wat er bestaat.
Alsof je de kleren waarin je uit bent gegaan de volgende dag nog aantrekt
pi_63372175
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, dat was de gok voor de eigenaar. Ik denk dat hij liever koos voor die extra tafel, hopende dat de andere klanten niet teveel zouden klagen.
En daarom noem ik hem dom. En niet de rokers.
quote:
En tja, ik heb niet zo'n zin in een scene trappen als ik met mijn gezin ergens uit eten ben. Dus dan is het maar weer slikken.

Maar goed, nu zou ik dat dus wel doen. Sterker nog, ik zou nu het restaurant aangeven bij de VWA.
Ah, dus iets aan de kaak stellen als het gebeurt heb je geen zin in maar achteraf die tent erbij naaien vind je goed en geeft je een voldaan gevoel? Lekker ben jij.
Heb dan gewoon de ballen door wel de scene te trappen zodat de eigenaar ook gewoon z'n fout kan verbeteren..
pi_63372268
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Als er dan maar één kroeg is, dan is er toch ook niet het probleem dat de rokers naar andere kroegen gaan.
Meerdere kroegen, maar het is niet voor niets m'n stamkroeg.
quote:
En die enkeling die dan liever thuis blijft zitten, doet het zichzelf aan.

Lijkt me op het platteland ook niet zo'n probleem dat je effe buiten gaat staan, i.v.m. geluidsoverlast.
Gewoon, dikke jas aan en lekker buiten smirten met z'n allen.
Post van het andere topic, aangezien "platteland" geen geluidsoverlast schijnt te kunnen hebben
quote:
Ik redeneer alleen op basis van MIJN ervaringen in MIJN stamkroeg.
Dat is een kroeg waar minimaal 95% rookte. Dat is een kroeg waar, minimaal, 95% van het personeel rookte. Sinds 1 juli 2008 kennen we een rookverbod, wat inhoudt dat die 95% van de bezoekers en minimaal 95% van het personeel niet meer mag roken in de kroeg. Dat is dus een kroeg die perfect omgezet had kunnen worden naar een rook-kroeg. Dan zijn er in dit dorp nog 2 andere kroegen, die perfect omgezet kunnen worden tot niet-rook kroeg (1 zeker omdat die meer draait op basis van eters).
In mijn stamkroeg is het op dit moment NIET haalbaar om een rokers-ruimte te creëren, dit komt door de grote maar ook door de indeling. Deze kroeg is namelijk diep, maar smal. Achteraan in de kroeg zijn de WC's, die zou je blokkeren met een rokers-ruimte of alle niet-rokers moeten door die ruimte naar de WC en dan zouden de gokkasten daar ook in staan. Lijkt mij niet ideaal.
Op 1 juli 2008 was het verbod, op 11 juli 2008 lagen de eerste klachten wegens geluidoverlast bij de kroegbaas. Aangezien deze kroeg in een dorpscentrum staat tussen winkels waarboven appartementen zitten. In zo'n geval is het voor mij verdomd lastig om aan te passen jah, terwijl ik niet de moeilijkste ben.
De baas van die kroeg, ik heb medelijden met hem.. Mede omdat hij zelf rookt.
pi_63372295
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee hoor!! Rokers mogen gewoon overal werken, ze mogen alleen niet overal roken. Dat geldt net zo goed in het bedrijfsleven als in de kroeg.
Ik zie en zag regelmatig de mededeling: "niet-roken is een pré" of "Gewenst: niet-roker".
Heb de vraag ook regelmatig gekregen.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:28:41 #92
3542 Gia
User under construction
pi_63372299
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:24 schreef Keltie het volgende:

[..]

En daarom noem ik hem dom. En niet de rokers.
[..]

Ah, dus iets aan de kaak stellen als het gebeurt heb je geen zin in maar achteraf die tent erbij naaien vind je goed en geeft je een voldaan gevoel? Lekker ben jij.
Heb dan gewoon de ballen door wel de scene te trappen zodat de eigenaar ook gewoon z'n fout kan verbeteren..
Goed lezen, Keltie. Voor het rookverbod had ik niet zo'n zin om een scene te trappen.

NU zou ik dat wel doen, en ze aangeven bij het VWA.
pi_63372356
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Goed lezen, Keltie. Voor het rookverbod had ik niet zo'n zin om een scene te trappen.

Ik lees goed. En blijf het krom vinden dat je het toen niet durfde, terwijl je gewoon in je recht stond aangezien je in een niet-rook gedeelte zat maar dat je het nu wel durft (door "de wet") en dat je daarna nog eens even lekker die tent erbij naait voor je persoonlijke pleziertje.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:31:18 #94
3542 Gia
User under construction
pi_63372370
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:28 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik zie en zag regelmatig de mededeling: "niet-roken is een pré" of "Gewenst: niet-roker".
Heb de vraag ook regelmatig gekregen.
Tja, maar dat is dan vooal bij vacatures waar met kinderen wordt gewerkt.
Voor de kroegen werd dat niet gebruikt en zal dat ook niet gebruikt gaan worden, omdat je in je vrije tijd gerust mag roken.

Als ik als roker op een kinderdagverblijf zou gaan werken, dan zouden mijn haren en kleren naar rook ruiken. Dat is niet okay, als je met kinderen moet werken, dus daar wordt vaak gevraagd om niet-rokers.

Ook heel logisch.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:31:18 #95
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63372371
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:30 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik lees goed. En blijf het krom vinden dat je het toen niet durfde, terwijl je gewoon in je recht stond aangezien je in een niet-rook gedeelte zat maar dat je het nu wel durft (door "de wet") en dat je daarna nog eens even lekker die tent erbij naait voor je persoonlijke pleziertje.
die tent naait haar toch als eerste op zo'n moment?
[..]
pi_63372405
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Oftewel een hoop geblaat en weinig wol.

Waar waren toen je principes?
  donderdag 20 november 2008 @ 13:33:16 #97
3542 Gia
User under construction
pi_63372418
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:30 schreef Keltie het volgende:

[..]

Je leest duidelijk niet goed. Die tent waar gerookt werd in het nietrokers deel, daar aten wij voor de invoering van het rookverbod. Daar ben ik sindsdien niet meer geweest, dus ik weet niet of daar na de invoering van het rookverbod nog gerookt wordt.

De lunchroom die ik erbij gelapt heb, daar heb ik gezeten na de invoering van het rookverbod.

Dat gaat dus om verschillende zaken.
pi_63372425
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:31 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

die tent naait haar toch als eerste op zo'n moment?
Het was haar vrije keuze om er binnen te gaan?
En als je dan toch zo standvastig bent, dan sta je op en ga je weg.
Maar nee...
pi_63372426
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom word ik dan steeds afgewezen als medisch proefpersoon als ik zeg dat ik rook?
pi_63372487
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarom word ik dan steeds afgewezen als medisch proefpersoon als ik zeg dat ik rook?
Discriminatie.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:36:23 #101
3542 Gia
User under construction
pi_63372505
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Maar nee...
Als mijn kinderen er niet bij waren geweest had ik dat wel gedaan. Maar de rokers waren, zo te zien, niet de vriendelijkste mensen en ik verwachtte dat die het niet leuk zouden vinden als ik daar een stennis over had gemaakt. Nou had mij dat niet uitgemaakt, zoals ik al zei, als mijn kinderen er niet bij waren geweest.
pi_63372561
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Als mijn kinderen er niet bij waren geweest had ik dat wel gedaan. Maar de rokers waren, zo te zien, niet de vriendelijkste mensen en ik verwachtte dat die het niet leuk zouden vinden als ik daar een stennis over had gemaakt. Nou had mij dat niet uitgemaakt, zoals ik al zei, als mijn kinderen er niet bij waren geweest.
Dus een dubbel moraal: MET kinderen NEE, alleen JA.?
  donderdag 20 november 2008 @ 13:39:47 #103
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63372620
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

dus? er mag niet gerookt worden, dan verwacht je dat ook niet.
quote:
yup, dat zal ik nu ook zeker doen, oh en even de VWA inlichten. Desnoods ter plekke telefonisch in die toko
[..]
pi_63372699
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:39 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dus? er mag niet gerookt worden, dan verwacht je dat ook niet.
[..]

yup, dat zal ik nu ook zeker doen, oh en even de VWA inlichten. Desnoods ter plekke telefonisch in die toko
Of je het verwacht of niet staat er los van hou je dan aan je principes,

Van jou had ik niet anders verwacht dat je NSBkant weer de overhand zou hebben.

Als je dan zo flink ben dan spreek je de eigenaar of manager aan over dat roken, en ga je niet gelijk
de VWA bellen.
Maar dat zie ik jou niet doen...
  donderdag 20 november 2008 @ 13:48:20 #105
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63372881
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:42 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Of je het verwacht of niet staat er los van hou je dan aan je principes,

Van jou had ik niet anders verwacht dat je NSBkant weer de overhand zou hebben.

Als je dan zo flink ben dan spreek je de eigenaar of manager aan over dat roken, en ga je niet gelijk
de VWA bellen.
Maar dat zie ik jou niet doen...
als je de aggressie ziet onder sommigen omtrent het verbod, alsmede onder gefrustreerde roker is dat niet het slimste wat je kunt doen, tenzij je in een groep verkeert...

Als zo'n kroegeigenaar zich aan de wet houdt is er niets aan de hand
[..]
pi_63373025
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef Monolith het volgende:
Homogene controlegroepen he. Meeroken is daar kennelijk niet van op invloed. Misschien moet de farmaceutische industrie haar testprocedures ook maar eens aanpassen, 'we weten nu immers veel meer over meeroken' en het is bijna net zo ingrijpend op het lichaam als zelf roken.
pi_63373031
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:48 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

als je de aggressie ziet onder sommigen omtrent het verbod, alsmede onder gefrustreerde roker is dat niet het slimste wat je kunt doen, tenzij je in een groep verkeert...

Als je een beetje kerel bent dan hou je je aan je principes.

Dus jouw hoop is om een kroeg in te stappen waar de eigenaar zich aan de wet houdt, zoniet dan neem je de benen omdat je anders een groep op je nek krijgt.
Hiermee gooi je ook je eigen principes weg?

Zoals ik al zei.. dat valt me een beetje tegen van je.
pi_63373083
Jij als voorvechter van rookvrije horeca zou een voorbeeldfunctie moeten hebben....
  donderdag 20 november 2008 @ 13:55:15 #109
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63373109
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, maar dat is dan vooal bij vacatures waar met kinderen wordt gewerkt.
Voor de kroegen werd dat niet gebruikt en zal dat ook niet gebruikt gaan worden, omdat je in je vrije tijd gerust mag roken.

Als ik als roker op een kinderdagverblijf zou gaan werken, dan zouden mijn haren en kleren naar rook ruiken. Dat is niet okay, als je met kinderen moet werken, dus daar wordt vaak gevraagd om niet-rokers.

Ook heel logisch.
Ik heb het over kantoorfuncties.
Dan vind ik niet dat het gevraagd mag worden. Riekt, in principe, naar een soort van discriminatie.
pi_63373127
quote:

[..]

Ik merk eigenlijk weinig agressie in het dagelijks leven hoor. Gewoon even naar een rookruimte lopen of even buiten staan is niet zo erg, sterker nog, het is vaak wel gezellig. Het zuurste zijn wat mij betreft die groep antirokers die op het internet hun gal lopen te spuwen.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:58:45 #111
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63373231
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Je leest duidelijk niet goed. Die tent waar gerookt werd in het nietrokers deel, daar aten wij voor de invoering van het rookverbod. Daar ben ik sindsdien niet meer geweest, dus ik weet niet of daar na de invoering van het rookverbod nog gerookt wordt.

De lunchroom die ik erbij gelapt heb, daar heb ik gezeten na de invoering van het rookverbod.

Dat gaat dus om verschillende zaken.
Het blijft hypocriet.
Jij gaat in een gedeelte zitten waar niet gerookt mag worden. Dat dit toendertijd niet wettelijk geregeld was heeft daar geen fuck mee te maken.

Principes heb je altijd, niet pas als je gesteund word door de wet.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:59:53 #112
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63373265
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik merk eigenlijk weinig agressie in het dagelijks leven hoor. Gewoon even naar een rookruimte lopen of even buiten staan is niet zo erg, sterker nog, het is vaak wel gezellig. Het zuurste zijn wat mij betreft die groep antirokers die op het internet hun gal lopen te spuwen.
en die kroegeigenaren die elke dag steeds fellere acties opstarten (zoals de ambtenaren te fotograferen)
[..]
  donderdag 20 november 2008 @ 14:01:59 #113
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63373334
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

en die kroegeigenaren die elke dag steeds fellere acties opstarten (zoals de ambtenaren te fotograferen)
Dat voorkom je door de ambtenaren die controleren gewoon een uniform aan te trekken, zoals zo'n beetje iedere controlerende ambtenaar.
pi_63373492
quote:

[..]

Mee eensch. Je gaat niet de moraalridder spelen tegen een groep aangeschoten aso's. Dat doe je gewoon niet, hoe stoer je hier op fok wel niet doet (Bommenlegger).
  donderdag 20 november 2008 @ 14:10:29 #115
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63373558
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:07 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Mee eensch. Je gaat niet de moraalridder spelen tegen een groep aangeschoten aso's. Dat doe je gewoon niet, hoe stoer je hier op fok wel niet doet (Bommenlegger).
Jammer dat dit altijd gezegd word.
Aangezien er legio mensen zijn die wel tegen bepaalde zaken in opstand durven te komen.
pi_63373600
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom blijven mensen deze leugen , want dat is, het herhalen ?
Plus dat het gewoon onzin is , er waren duidelijk eisen aan 'rookvrije' gedeeltes verbonden en een tafel naast de toilet had daaraan duidelijk niet aan voldaan.

Kroegen hadden geen problemen met de investering te doen , ze willen namelijk graag hun klanten houden en geld verdienen.
Het grote probleem was dus dat er 0% garantie was van de overheid dat indien je deze investering (ga maar rustig uit van rond 50.000 , kan naar beneden maar ook een flink stuk omhoog afhankelijk van de zaak) deed het roken toegestaan zou blijven.
Ik haal nog eens mijzelf aan , in mijn oude café kwam dit op zo'n 90.000 euro, geld dat ik had moeten lenen zonder dat ik ook maar wist of het nut zou hebben, ook wetende dat als het rookverbod inderdaad doorzou gaan mijn kroeg in waarde zou dalen , ik zou die investering in dat geval NOOIT terug vedient hebben
.
Daarbij was de afspraak tussen Horeca NL en de overheid dat de horeca tot 2009 de tijd zou hebben om dit te regelen maar zoals we allemaal weten , het rookverbod kwam er veel eerder.
Het was zeker geen weigering , we waren te huiferig om zo'n fucking grote investering voor Jan Lul te doen en achteraf kunnen we dus zien dat die kroegen gelijk hebben gekregen , degene die het wel gedaan hebben, want die zijn er ook, extra schuld met als toetje omzet verlies.
Soccer , spice and everything nice
stop overpopulation!
pi_63373607
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ach daar heeft Klink toch allang weer een oplossing voor? De stadswachten en politie gaan handhaven.
pi_63374082
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:07 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Het heeft niks met stoer van doen, als jij je aan je principers houdt, dan doe je dat gewoon.
Klaar.
Maar jij geeft aan dat je nog een stapje verder bent dan hem door zo te reageren.

Verkondigen dat je de VWA inlicht heeft natuurlijk niks te maken met stoer doen...

Nu de praktijk nog.

Inbinden zoals jij al doet zegt voldoende.
Kom er dan niet als je weet dat er gerookt word,
  donderdag 20 november 2008 @ 14:37:38 #119
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63374312
quote:
Controleurs niet op internet

De grootse plannen van het actiecomité Buigen of Barsten lijken bij voorbaat al in het water te vallen. Want er mogen helemaal geen foto's van controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) op internet geplaatst worden. Dat zegt een woordvoerder van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP).

Alleen als de controleurs zelf toestemming geven, mogen foto's van mensen op internet worden gezet. De kleine horeca in Tilburg zet vanaf vandaag vermeende controleurs van de VWA op de foto, zo maakte actiecomité 'Buigen of Barsten' gisteren bekend. De ondernemers hebben schoon genoeg van dat de controleurs stiekem komen kijken of het rookverbod wordt nageleefd en zich niet bekendmaken.

Opletten

Het comité wil de controleurs op hun website zetten zodat andere Tilburgse uitbaters weten op wie ze moeten letten. Buigen of Barsten zegt alleen maar te willen weten wie er bij welke kroeg binnenkomt. "We willen niemand belachelijk maken, kwetsen of bedreigen", zegt bestuurslid Wichard Taks. "Als een controleur zich legitimeert, geef ik hem een hand en drinken we wat."

Recht

Het CBP kan niet tegen elke website actie ondernemen, stelt de woordvoerder. "Wij stimuleren mensen ook zelf actie te ondernemen." Mensen hebben volgens het CBP het recht verwijdering van de foto te vragen.
[..]
  donderdag 20 november 2008 @ 14:41:32 #120
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63374413
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Klinkt heel leuk, maar mag je dan ook in opstand komen als je, als burger zijnde, je foto ziet verschijnen op een site als "opsporing verzocht"?
Zoals bijvoorbeeld veelal gebeurde met bezoekers van een bepaalde voetbalwedstrijd in april 2005?

EDIT:
Offtopic, weet ik, maar gewoon ter interesse
pi_63374449
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:10 schreef Keltie het volgende:

[..]

Jammer dat dit altijd gezegd word.
Aangezien er legio mensen zijn die wel tegen bepaalde zaken in opstand durven te komen.
toevallig kom ik ze nooit tegen, iedereen in de metro accepteert gewoon dat er een idioot met te harde muziek op zijn telefoon in de hoek staat. Er zijn dus meer dan legio mensen die niets doen. Ik zou ook niets doen, simpelweg omdat ik mijn fysieke toestand al in elkaar geslagen word door een 12-jarig meisje, waarom zou ik me dan gaan riskeren. Als ik een reus van een vent was zou ik al vaker iemand in elkaar getrapt hebben
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:29 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Het heeft niks met stoer van doen, als jij je aan je principers houdt, dan doe je dat gewoon.
Klaar.
in de praktijk betekent dat dat je of niet serieus word genomen of in elkaar getrapt, afhankelijk van de situatie of de groep mensen
quote:
Maar jij geeft aan dat je nog een stapje verder bent dan hem door zo te reageren.
Verkondigen dat je de VWA inlicht heeft natuurlijk niks te maken met stoer doen...

Nu de praktijk nog.

Inbinden zoals jij al doet zegt voldoende.
Kom er dan niet als je weet dat er gerookt word,
mevrouw in kwestie ging er vanuit dat er gewoon niet gerookt zou worden, pas toen ze er was kwam ze er achter dat er gerookt werd. Ik zou daar gewoon niet meer terugkeren, want de eigenaar stelt omzet boven zijn clientelle.
  donderdag 20 november 2008 @ 14:43:10 #122
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63374464
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:41 schreef Keltie het volgende:

[..]

Klinkt heel leuk, maar mag je dan ook in opstand komen als je, als burger zijnde, je foto ziet verschijnen op een site als "opsporing verzocht"?
Zoals bijvoorbeeld veelal gebeurde met bezoekers van een bepaalde voetbalwedstrijd in april 2005?
ja dat mag, moet je je even bekend maken

Nee, ik weet niet precies hoe dat wettelijk geregeld is mbt het opsporen van criminelen. Volgens mij mag justitie gewoon opsporingsberichten uitbrengen zonder dat ze daarmee deze wet overtreden.
[..]
pi_63374476
Wat een zeuren zijn het ook, die mensen van de overheid.

Ik weet dat ik op verschillende pagina's van kroegen te vinden ben met vrij oude foto's die mijn werkelijke ik totaal geen recht doen . Toch ben ik nooit gaan miepen over verwijdering.
  donderdag 20 november 2008 @ 14:48:15 #124
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63374609
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat een zeuren zijn het ook, die mensen van de overheid.

Ik weet dat ik op verschillende pagina's van kroegen te vinden ben met vrij oude foto's die mijn werkelijke ik totaal geen recht doen . Toch ben ik nooit gaan miepen over verwijdering.
dat hoeft ook niet, maar mag je wel doen
[..]
pi_63374611
quote:

[..]

[..]

Ik niet.
[..]

Ik meen me te herinneren dat een horecagelegenheid een oppervlak van minimaal 35m2 moet hebben.
Sanity is (not) statistical
pi_63374683
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:42 schreef LaTiNo het volgende:

[..]
(hoop geblaat)
Als mevrouw gedaan had wat ze had moeten doen, dan was ze misschien serieus genomen.
Dat jij daaraan verbind dat je in elkaar getrapt word is waarschijnlijk wat je denkt dat er zal gebeuren.

Ook bij jou geldt dus: hoop geblaat, weinig wol.
Je staat in je recht toch?

Als je de groep niet durft aan te spreken, stap je naar de eigenaar.

Maar zelfs dat niet.

Valt me mee dat je niet vermeld dat je de VWA op de hoogte gaat brengen, toch nog een pluspuntje voor je.
  donderdag 20 november 2008 @ 14:52:23 #127
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63374720
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:48 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat een horecagelegenheid een oppervlak van minimaal 35m2 moet hebben.
quote:
Oppervlakte richtlijnen cafés
De oppervlakte wordt bepaald door de grootte van uw café. In onderstaande tabel staan de richtlijnen voor de oppervlakte per zitplaats. Dit is oppervlakte verkoopruimte (inclusief meubilair, loopruimte etcetera).
Soort café Norm m² per persoon
Café 1,00 - 1,25
Café Biljart 1,50 - 2,00
Eetcafé 1,25 - 1,75

Een horecagelegenheid moet minimaal 35m² groot zijn (Drank- & Horecawet).
http://www.horeca.org/smartsite.dws?id=5496

pi_63375244
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:12 schreef Beckham het volgende:
Daarbij was de afspraak tussen Horeca NL en de overheid dat de horeca tot 2009 de tijd zou hebben om dit te regelen maar zoals we allemaal weten , het rookverbod kwam er veel eerder.
Het was zeker geen weigering , we waren te huiferig om zo'n fucking grote investering voor Jan Lul te doen en achteraf kunnen we dus zien dat die kroegen gelijk hebben gekregen , degene die het wel gedaan hebben, want die zijn er ook, extra schuld met als toetje omzet verlies.
Op zich met je eens. Maar: "Roken, we komen er samen wel uit" dateert volgens mij al uit de jaren '80. Kortom, in 20 tot 25 jaar is er gewoon NIETS gedaan door de horeca en nu de overheid eindelijk optreedt, is de horeca zielig? Kom nou.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 20 november 2008 @ 15:24:22 #129
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63375578
quote:
KHN ontkent weglopen caféleden

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zegt dat sinds de invoering van het rookverbod er niet meer kroegen hun lidmaatschap hebben opgezegd. De branchevereniging reageert hiermee op uitlatingen van de Stichting Red De Kleine Horeca Ondernemer (KHO). Die zegt dat veel cafés hun lidmaatschap opzeggen.

KHN ontkent weglopen caféleden

‘Leden kunnen altijd opzeggen. Bij ieder lid vinden we dat jammer, maar het aantal leden dat heeft opgezegd, is dit jaar niet anders dan in voorgaande jaren’, aldus een woordvoerder van KHN tegenover het ANP.

Volgens Wiel Maessen, secretaris van KHO, overweegt twee derde van de bij Stichting aangesloten kroegen het lidmaatschap van de belangorganisatie op te zeggen. Een deel heeft dat volgens hem al gedaan.

Het bestuur van KHO wil met KHN om tafel om standpunten uit te wisselen. KHO heeft daarover een brief gestuurd naar KHN. KHN laat weten niets van een mogelijk gesprek met kleine ondernemers te weten.
[..]
pi_63377244
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:12 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Op zich met je eens. Maar: "Roken, we komen er samen wel uit" dateert volgens mij al uit de jaren '80. Kortom, in 20 tot 25 jaar is er gewoon NIETS gedaan door de horeca en nu de overheid eindelijk optreedt, is de horeca zielig? Kom nou.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een heksenjacht is geworden. Puur omdat bepaalde machthebbende iets tegen roken hebben. Men had ook kunnen opteren voor rokers- en niet rokerskroegen. Het argument dat werknemers een rookvrije werkplek moeten hebben is immers allang van tafel geveegd. Persoonlijk ken ik niemand die iets tegen het roken in de cafe's heeft.
  donderdag 20 november 2008 @ 17:58:03 #131
3542 Gia
User under construction
pi_63379786
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:55 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik heb het over kantoorfuncties.
Dan vind ik niet dat het gevraagd mag worden. Riekt, in principe, naar een soort van discriminatie.
Daar heb je gelijk in. Maar er mag op kantoor wel een beleid gevoerd worden dat bepaald dat je geen extra pauzes hebt als roker. Eisen dat je personeel buiten werktijd niet rookt, gaat inderdaad te ver.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:41 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat ze graag hebben dat die personen gaan klagen bij de politie!!
  donderdag 20 november 2008 @ 18:05:45 #132
3542 Gia
User under construction
pi_63379931
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:15 schreef kriele het volgende:

Men had ook kunnen opteren voor rokers- en niet rokerskroegen.
Maar wie bepaalt dan welke kroegen rookvrij zouden moeten zijn?
En is dat wel eerlijk, qua concurrentie?

Mensen gaan meestal in groepen op stap, en in elke groep zitten wel een aantal rokers. De groep gaat dan naar een plek waar iedereen terecht kan, dus de rookkroeg.

Daarbij heb je dan nog altijd van die aso's die dan uitgerekend in de niet-rookkroeg gaan staan roken, want dat is stoer!! Vooral je peuk laag houden en goed opletten dat de uitsmijter je niet ziet!!

Nee, ik denk dat geen enkele kroeg er dan voor zal kiezen niet-rookkroeg te worden. En die gaan aanwijzen levert dezelfde problemen op als je nu hebt.
  donderdag 20 november 2008 @ 18:33:01 #133
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63380506
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

ja.
[..]

[..]

Alsof er nooit in de trein werd gerookt, alsof er nooit in een ziekenhuis werd gerookt, alsof er nooit in een bioscoop werd gerookt, alsof er nooit in een sportkantine werd gerookt, enz.......

Overal is een rookverbod ingevoerd, en nu ook in de horeca.

Ben het wel met je eens dat verboden nageleefd en veelvuldig gecontroleerd en beboet moeten worden.
Belachelijk. Ik ga er niet eens meer op in. Voor even. .
pi_63380692
Op de website van het VWA kun je inderdaad een mailformulier invullen om bijvoorbeeld cafe's waar gerookt wordt te benoemen. Leuk om in te vullen voor cafe's waar absoluut niet gerookt wordt. Zijn ze allemaal weer even zoet mee. Wie doet er mee, massaal invullen!
pi_63380880
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:05 schreef Gia het volgende:
Mensen gaan meestal in groepen op stap, en in elke groep zitten wel een aantal rokers. De groep gaat dan naar een plek waar iedereen terecht kan, dus de rookkroeg.
Dat is het keukenfeestjesfenomeen. Iemand geeft een feestje maar wil niet dat er in de kamer gerookt wordt, in de keuken mag het wel. Na verloop van tijd gaan er dan even twee een peukje doen in de keuken, en dan komt er een derde bij. Toevallig hebben die mensen daar het dan gezellig met mekaar, en het terugkeren naar de kamer laat op zich wachten. Uiteindelijk is het in de keuken veel gezelliger en is het in de kamer een suffe bende.

In heel extreme gevallen zit er dan wel één zeikerd bij die van de kamer naar de keuken gaat omdat het daar gezelliger is, en die dan gaat klagen over de rook. Blijf dan in de kamer, je wordt in de keuken echt niet gemist.

Dat zien we nu op grote schaal. Het hele probleem is dat de rookvrijen heel graag bij de rokers willen zijn die samen gezellig roken, maar dan zonder de rook. Maar die situatie bestaat niet, want als rokers het gezellig hebben dan roken ze. Of dat nou in de keuken of buiten is, ze vinden wel een plek.

De rookvrijen zijn het probleem, want die kunnen niet zonder de rokers.
pi_63381323
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar wie bepaalt dan welke kroegen rookvrij zouden moeten zijn?
En is dat wel eerlijk, qua concurrentie?

Daarbij heb je dan nog altijd van die aso's die dan uitgerekend in de niet-rookkroeg gaan staan roken, want dat is stoer!! Vooral je peuk laag houden en goed opletten dat de uitsmijter je niet ziet!!

Nee, ik denk dat geen enkele kroeg er dan voor zal kiezen niet-rookkroeg te worden. En die gaan aanwijzen levert dezelfde problemen op als je nu hebt.

Tsjah, wat is eerlijk? Dat hele verbod is vooral voor kleine kroegen niet eerlijk. Maar als waar is wat jij zegt dan is dat hele rookverbod een farce. Dan is het ook niks meer dan een vertoon van macht door de politiek.
pi_63383258
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zien we nu op grote schaal. Het hele probleem is dat de rookvrijen heel graag bij de rokers willen zijn die samen gezellig roken, maar dan zonder de rook. Maar die situatie bestaat niet, want als rokers het gezellig hebben dan roken ze. Of dat nou in de keuken of buiten is, ze vinden wel een plek.

De rookvrijen zijn het probleem, want die kunnen niet zonder de rokers.
Wat een enorme onzin, rokers zijn zogenaamd 'gezelliger'. Ook zonder rokers treedt hetzelfde effect op, van keuken naar woonkamer en andersom.
pi_63383734
Toch is het echt zo. Op wintersport vorig jaar in Frankrijk ook. Stond de hele kroeg buiten te rillen, ook de niet-rokers.
pi_63383928
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:20 schreef bloodymary het volgende:
Toch is het echt zo. Op wintersport vorig jaar in Frankrijk ook. Stond de hele kroeg buiten te rillen, ook de niet-rokers.
Kansloze malloten zijn dat.
  donderdag 20 november 2008 @ 20:29:48 #140
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63384044
quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Maar er mag op kantoor wel een beleid gevoerd worden dat bepaald dat je geen extra pauzes hebt als roker. Eisen dat je personeel buiten werktijd niet rookt, gaat inderdaad te ver.
Bij mij hoeft m'n baas echt niet te komen klagen. Wat ik verrook, besteed een ander aan koffiepauzes.
quote:
[..]

[..]

Ja, ik denk dat ze graag hebben dat die personen gaan klagen bij de politie!!
Je staat er ook op als je geen crimineel feit hebt gepleegd (als voorbijganger bijvoorbeeld).
  donderdag 20 november 2008 @ 21:11:19 #141
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63385398
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:39 schreef bloodymary het volgende:
Op de website van het VWA kun je inderdaad een mailformulier invullen om bijvoorbeeld cafe's waar gerookt wordt te benoemen. Leuk om in te vullen voor cafe's waar absoluut niet gerookt wordt. Zijn ze allemaal weer even zoet mee. Wie doet er mee, massaal invullen!
dus je gaat 5-10 minuten per cafe van je tijd uittrekken om een formulier in te vulle, waarmee mensen, die enkel hun werk doen, op een zogenaamd dwaalspoor worden gebracht? Dat dwaalspoor is maar relatief, want als jij een bepaald adres invult waar ze niet roken dan pakken ze de hele omgeving mee. Dus als ik een adres in Den Helder invoer, dan gaan ze echt niet exclusief naar dat ene tentje, maar doen ze gelijk de omgeving zoniet dehele stad (in het geval van den helder is dat nog te overzien).

Jouw plannetjeheeft pas zin als het rookverbod een geaccepteerd iets is en roken in cafe's een uitzondering is. Dan kun je ze speciaal naar een stad laten rijden voor jan doedel...

Maar goed, dat je daar uberhaupt tijd in gaat steken. Mensen die die formulieren serieus gebruiken zijn van alles en nog wat, maar het is nog sneuer als je die formulieren gaat gebruiken om je eigen tijd te verspillen.

Hoe kansloos ben je dan...
[..]
pi_63387545
Demonstratie tegen rookverbod in Groningen

GRONINGEN - Enkele honderden mensen hebben donderdagavond in Groningen gedemonstreerd tegen het rookverbod. Dat heeft Gerhard Sannes, eigenaar van café De Kachel en initiatiefnemer van de actie, donderdag gezegd.

Er waren volgens hem behalve veel verstokte rokers ook horecaondernemers uit onder meer Heerenveen, Venray en Leiden aanwezig.

De actievoerders werden op de Grote Markt toegesproken door onder anderen Geert Spierker, raadslid van de Stadspartij en enkele café-eigenaren.

Kabinet

Ze riepen het kabinet op het rookverbod op te heffen. Als dit niet gebeurt, moeten er nieuwe verkiezingen komen, betoogden de actievoerders. "Als kleine horecaondernemers staan wij met onze rug tegen de muur," verwoordde Sannes. Hij noemde het beleid "het toppunt van oneerlijke concurrentie."

Na de bijeenkomst op de Grote Markt trok de groep langs tien cafés in de binnenstad van Groningen waar nog steeds gerookt mag worden. De demonstratie in Groningen is volgens Sannes de opmaat naar een landelijk protest op 29 november in Den Haag.

nu.nl
pi_63387926
Nieuwe verkiezingen??
  donderdag 20 november 2008 @ 22:19:47 #144
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63388212
quote:
Op donderdag 20 november 2008 22:11 schreef Taurus het volgende:
Nieuwe verkiezingen??
gaat elke roker dan pvv/vvd stemmen?
[..]
pi_63389708
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:11 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dus je gaat 5-10 minuten per cafe van je tijd uittrekken om een formulier in te vulle, waarmee mensen, die enkel hun werk doen, op een zogenaamd dwaalspoor worden gebracht? Dat dwaalspoor is maar relatief, want als jij een bepaald adres invult waar ze niet roken dan pakken ze de hele omgeving mee. Dus als ik een adres in Den Helder invoer, dan gaan ze echt niet exclusief naar dat ene tentje, maar doen ze gelijk de omgeving zoniet dehele stad (in het geval van den helder is dat nog te overzien).

Jouw plannetjeheeft pas zin als het rookverbod een geaccepteerd iets is en roken in cafe's een uitzondering is. Dan kun je ze speciaal naar een stad laten rijden voor jan doedel...

Maar goed, dat je daar uberhaupt tijd in gaat steken. Mensen die die formulieren serieus gebruiken zijn van alles en nog wat, maar het is nog sneuer als je die formulieren gaat gebruiken om je eigen tijd te verspillen.

Hoe kansloos ben je dan...
Je weet dat het ambtenaren zijn die de controles uitvoeren?
Big dick.
pi_63390792
quote:
Op donderdag 20 november 2008 22:19 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

gaat elke roker dan pvv/vvd stemmen?
VVD stemde ik sowieso al
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 20 november 2008 @ 23:46:43 #147
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63391337
ja ik ook meestal, daar niet van
[..]
  vrijdag 21 november 2008 @ 07:10:46 #148
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63394801
[..]
  vrijdag 21 november 2008 @ 07:13:18 #149
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63394812
quote:
VWA dreigt met boetes voor fotograferen controleurs
De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) dreigt met boetes tot 18500 Euro voor het fotograferen van haar controleurs. Ook zegt de organisatie "civielrechtelijke, bestuursrechtelijke en strafrechtelijke maatregelen voor te bereiden tegen horecaondernemers die ontoelaatbare middelen aanwenden om de handhaving van het rookverbod te belemmeren."

Dit is een reactie op de aankondiging van het actiecomité Buigen of Barsten de controleurs van de VWA te gaan fotograferen en hun foto’s op de website van het actiecomité te publiceren.

"Wij voelen ons behandeld als criminelen als de controleur anoniem langskomt met de politie op wacht aan de overkant van de straat. Als de controleur zich netjes voorstelt en met mij in gesprek gaat, dan krijgt hij een kopje koffie van me en kunnen we alles als normale mensen bespreken, zonder vijandige situatie." aldus Wichard Taks, woordvoerder van Buigen of Barsten tegen HierMagHetWel.

De VWA noemt de actie "onrechtmatig tegenover degenen die worden gefotografeerd."

"Het kan een intimiderende werking hebben. Bovendien belemmert het de controleurs in de uitoefening van hun bevoegdheden en dat levert strafbaar handelen op", aldus de VWA, die juridisch advies heeft ingewonnen bij de landsadvocaat.
wat wil die Taks nou bespreken met de controleur dan

Schijnheilig geneuzel
[..]
pi_63396209
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 07:13 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wat wil die Taks nou bespreken met de controleur dan

Schijnheilig geneuzel
Hij denkt blijkbaar dat er nog wat te onderhandelen is oid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')