abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 november 2008 @ 11:52:43 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63370051
Trouwens als je je als roker zo zorgen maakt over het feit dat er een omzetdaling is, dan ga je toch gewoon weer naar de kroeg?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 20 november 2008 @ 11:54:42 #22
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63370106
Zeg, TS, als het maar 1% is, dan vinden al die faillissementen van kleine kroegen zeker plaats in fantasieland?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_63370125
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Mja, maar als de ene kroeg schreeuwt dat hij een omzetdaling heeft van 30 % en dat dit bij vrijwel elke kleine kroeg zo is, dan moet het bij veel andere horeca toch wel erg goed gaan om een gemiddelde van 0,7% te krijgen, lijkt me.
Dat ligt er maar net aan hoeveel procent de omzet van die kleine kroegen is van de omzet van de gehele horeca. Als de omzet van kleine kroegen 10% van de totale omzet van de horeca (wat me al vrij veel lijkt) dan is het netto effect op de 'omzet van de horeca' -3%.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_63370153
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:49 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ok, nou restaurants hebben 6% minder omzet gedraaid. De kroegen zeggen 26-31% aan omzet te verliezen. Dat zou betekenen dat de hotels een stijging van dik 30% moeten hebben tov vorig jaar... Geloof je het zelf?
Volgens mij begrijp je het niet helemaal.

10% over een omzet van 100.000 is hetzelfde als 1% over 1.000.000

Daarbij heeft niemand beweerd dat alle sectoren binnen de horeca te kampen hebben met enorme omzetdalingen.
  donderdag 20 november 2008 @ 11:58:00 #25
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63370189
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:52 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De TT klopte al niet en dat bericht is ook al niet helemaal correct:
[..]

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2008/2008-078-pb.htm

Dat zegt alleen iets over omzetten en niets over bezoekers of over kleine/grote café's.
Ik heb liever 2 bezoekers die 15 bier zuipen, dan 5 die er elk 1 doen...
[..]
pi_63370226
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Mja, maar als de ene kroeg schreeuwt dat hij een omzetdaling heeft van 30 % en dat dit bij vrijwel elke kleine kroeg zo is, dan moet het bij veel andere horeca toch wel erg goed gaan om een gemiddelde van 0,7% te krijgen, lijkt me.

Als iedereen zich star aan het rookverbod houdt, en niet-rokers met vertrouwen uit kunnen gaan, dan trekt die markt heus wel weer aan. Maar het heeft even tijd nodig.

Als ik als niet-roker niet weet waar ik rookvrij kan uitgaan, ga ik liever niet uit. En dat geldt voor heel veel mensen.
Ga toch een eind fietsen.

De mensen die het leuk vinden om uit te gaan gingen gewoon uit voor het rookverbod. De mensen die niet uit gingen omdat er gerookt werd is een enorm kleine groep. De groep mensen die 1 dag per jaar te vinden is in de kroeg. Zelfs dat is al waarschijnlijk te veel.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:00:55 #27
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63370252
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:54 schreef Yildiz het volgende:
Zeg, TS, als het maar 1% is, dan vinden al die faillissementen van kleine kroegen zeker plaats in fantasieland?
welke faillissementen? Ik heb nog maar een artikel langs zien komen over een kroeg die 21 juli zijn deuren moest sluiten "als gevolg van het rookverbod"
[..]
  donderdag 20 november 2008 @ 12:02:58 #28
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63370321
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:00 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

welke faillissementen? Ik heb nog maar een artikel langs zien komen over een kroeg die 21 juli zijn deuren moest sluiten "als gevolg van het rookverbod"
Tsja, als je dat aanhoudt voor referentie...
  donderdag 20 november 2008 @ 12:04:29 #29
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63370367
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Tsja, als je dat aanhoudt voor referentie...
Jij ziet meer dichtgetimmerde deuren om je heen?
[..]
pi_63370404
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:00 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

In Den Haag zijn er enkele weg of hebben inmiddels aangepaste openingstijden. Velen teren nu op de reserve. Sommigen pakken het ook slim aan, de eigenaren van Silly Symphonies bijvoorbeeld hebben wijselijk gecasht en dus de tent verkocht.
pi_63370415
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Statistieken, altijd leuk...

Het bericht gaat over de "de horeca". Die omzetdaling is bij de kroegen een stuk groter. Daarbij, de kosten (prijzen van drank, energie, kosten voor vergunningen, pacht, etc) stijgen wel flink door.
Die ze gelijk dubbel doorberekenen. Je zit het hoe ze liegen over de omzet daling dan liegen ze ook over de kosten die ze moeten maken. De horeca hulies moeten gewoon harder aangepakt worden.

errst was er gezeur om de hokken. nu het rookverbod waar ze niet eens het fatsoen hebben om er iets van proberen te maken wat is de volgende stap van die uitbuiters als ze niet gestopt worden
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_63370426
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:58 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Daarnaast zien de meeste kroegeigenaren liever iemand die 10 bier drinkt dan 5 breezers. Omzet is één ding, winst is een tweede.
pi_63370438
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:58 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Mja, leuk, maar weet jij of er bij kleine café's die 5 of die 2 bezoekers zitten?

M.a.w.: wat zeggen deze cijfers over de kleine buurtcafé's?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_63370446
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:03 schreef MikeyMo het volgende:
en al die kroegeigenaren die gecompenseerd willen worden voor 26-31% en soms wel 60% minder omzet die ze zeggen te mislopen
Horeca is niet alleen kroegen eh. Maar er zijn idd kroegen die dat verliezen. Maar als je het geheel kijkt, zie je dat mensen naar andere kroegen gaan, waar wel een mogelijkheid is om overdekt en/of warm en droog te roken. En die kroegen zullen quite of misschien zelfs met winst draaien.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:09:24 #35
3542 Gia
User under construction
pi_63370490
Ach, veel kleine kroegjes hadden door de week hooguit 9 personen aan de bar zitten en in het weekend misschien 20. Als dat er nu gemiddeld 6 zijn in het weekend 14, tja, dan hebben ze een daling van 30 %. Maar om nou te zeggen dat die kroegen voor het rookverbod fantastisch draaiden is natuurlijk ook onzin.

Maar dat zijn wel de getallen waar het bij de kleine horeca om draait.

Grote kroegen zitten gewoon vol, ondanks het rookverbod.
pi_63370493
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:06 schreef vipergts het volgende:

[..]

Die ze gelijk dubbel doorberekenen. Je zit het hoe ze liegen over de omzet daling dan liegen ze ook over de kosten die ze moeten maken. De horeca hulies moeten gewoon harder aangepakt worden.

errst was er gezeur om de hokken. nu het rookverbod waar ze niet eens het fatsoen hebben om er iets van proberen te maken wat is de volgende stap van die uitbuiters als ze niet gestopt worden
Die 'horeca huilies' zijn heel simpel aan te pakken. Kom er gewoon niet meer. Het is niet jouw godvergeten recht om voor 1 euro per biertje in iemand's kroeg te staan. Begin er lekker zelf één met meer realistische prijzen als het blijkbaar zo'n lucratieve handel is.

Al die mensen die slaaf zijn van hun eigen consumeringsdrang.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:09:32 #37
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63370495
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:05 schreef nikk het volgende:

[..]

In Den Haag zijn er enkele weg of hebben inmiddels aangepaste openingstijden. Velen teren nu op de reserve. Sommigen pakken het ook slim aan, de eigenaren van Silly Symphonies bijvoorbeeld hebben wijselijk gecasht en dus de tent verkocht.
Ik bedoel maar... (zij geven op de website een daling van 35% door het rookverbod aan)
  donderdag 20 november 2008 @ 12:11:00 #38
3542 Gia
User under construction
pi_63370526
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:07 schreef Maringo het volgende:

[..]

Horeca is niet alleen kroegen eh. Maar er zijn idd kroegen die dat verliezen. Maar als je het geheel kijkt, zie je dat mensen naar andere kroegen gaan, waar wel een mogelijkheid is om overdekt en/of warm en droog te roken. En die kroegen zullen quite of misschien zelfs met winst draaien.
Dan moeten die kleine kroegen daar ook in investeren. Maar dat willen ze niet, en doen ze het wel, dan willen de rokers daar geen gebruik van maken. "Ik ga niet in zo'n hok zitten!"
  donderdag 20 november 2008 @ 12:12:40 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63370570
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Dan moeten die kleine kroegen daar ook in investeren. Maar dat willen ze niet, en doen ze het wel, dan willen de rokers daar geen gebruik van maken. "Ik ga niet in zo'n hok zitten!"
En dan pást zo'n klein hok niet in een kleine kroeg.

En dan moeten de rokers op straat, en dat willen ze niet. En dan wil de eigenaar ventilatie aanleggen, zodat hij alsnog een rookvrije werkplek heeft, en dan mag dan óók weer niet. Omdat iemand dat met zijn oneindige wijsheid bepaald heeft.

Ik vind het belachelijk.

Daarnaast is zo'n hok ook belachelijk, in sommige kroegen waan je je in een filmscène, waar dat hok een quarantaine is.
pi_63370580
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik bedoel maar... (zij geven op de website een daling van 35% door het rookverbod aan)
Yep, d'r kwam ook geen hond meer. Jammer, want het was een goede tent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')