abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 november 2008 @ 13:09:41 #81
3542 Gia
User under construction
pi_63371835
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:06 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

En toen had je geen stem om je ongenoegen te laten horen over dat verderfelijke roken.
Maar met de wet achter je kan je weer volop in de aanval gaan....
Ja klopt.
Als je voor het rookverbod klaagde over de rook, dan kreeg je een hoop gekanker over je heen. Hé, ik mag hier gewoon roken hoor! Er is nog steeds geen wet die dat verbiedt.

En nu wel!!
  donderdag 20 november 2008 @ 13:10:57 #82
3542 Gia
User under construction
pi_63371864
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:08 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

En heb je daar een warm gevoel bij gekregen?
Ja, dat voelde heel goed. Ik had mijn burgerplicht gedaan!!
pi_63371882
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, dat voelde heel goed. Ik had mijn burgerplicht gedaan!!
Ben trots op je!

Houzee Gia!!!!!!
pi_63371888
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Toen ik in mijn jonge jaren, nog vaak op stap ging, bleef ik nooit de hele avond in dezelfde tent.
Als ik nu, sporadisch, op stap ga, zie ik nog steeds veel volk van de ene naar de andere kroeg trekken. Wat is er mis mee om op zo'n moment even te roken?
Stamkroeg, platteland dorp. Rondtrekken van kroeg naar kroeg is meer iets uit de stad (tenminste, bij ons in de buurt gebeurt dat niet).
pi_63372030
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]

Dat werkt dus niet. Dat zou gaan leiden tot het stellen van een eis dat je rookt om ergens te mogen werken.
Iemand die ergens wil gaan werken moet niet hoeven te roken, of een verklaring tekenen dat hij niet na de proeftijd ineens staat op een rookvrije werkplek. Zeg, dan zou je hetzelfde krijgen als een moslima die na de proeftijd ineens een hoofddoekje wil dragen. Dat kan ook niet. De regels moeten dus vanaf het begin duidelijk zijn en voor iedereen gelijk.
Das heel leuk, maar dan mogen ze ook niet eisen dat je niet rookt.
En dat gebeurd wel.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:19:52 #86
3542 Gia
User under construction
pi_63372068
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:11 schreef Keltie het volgende:

[..]

Stamkroeg, platteland dorp. Rondtrekken van kroeg naar kroeg is meer iets uit de stad (tenminste, bij ons in de buurt gebeurt dat niet).
Als er dan maar één kroeg is, dan is er toch ook niet het probleem dat de rokers naar andere kroegen gaan.

En die enkeling die dan liever thuis blijft zitten, doet het zichzelf aan.

Lijkt me op het platteland ook niet zo'n probleem dat je effe buiten gaat staan, i.v.m. geluidsoverlast.
Gewoon, dikke jas aan en lekker buiten smirten met z'n allen.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:21:21 #87
3542 Gia
User under construction
pi_63372101
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:18 schreef Keltie het volgende:

[..]

Das heel leuk, maar dan mogen ze ook niet eisen dat je niet rookt.
En dat gebeurd wel.
Nee hoor!! Rokers mogen gewoon overal werken, ze mogen alleen niet overal roken. Dat geldt net zo goed in het bedrijfsleven als in de kroeg.
pi_63372120
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik heb al veel reacties gehoord en gelezen van mensen die zelf roken en blij zijn dat hun kleding nu niet meer zo stinkt na een avondje stappen.
Dit blijf ik het grootste onzin-argument vinden wat er bestaat.
Alsof je de kleren waarin je uit bent gegaan de volgende dag nog aantrekt
pi_63372175
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, dat was de gok voor de eigenaar. Ik denk dat hij liever koos voor die extra tafel, hopende dat de andere klanten niet teveel zouden klagen.
En daarom noem ik hem dom. En niet de rokers.
quote:
En tja, ik heb niet zo'n zin in een scene trappen als ik met mijn gezin ergens uit eten ben. Dus dan is het maar weer slikken.

Maar goed, nu zou ik dat dus wel doen. Sterker nog, ik zou nu het restaurant aangeven bij de VWA.
Ah, dus iets aan de kaak stellen als het gebeurt heb je geen zin in maar achteraf die tent erbij naaien vind je goed en geeft je een voldaan gevoel? Lekker ben jij.
Heb dan gewoon de ballen door wel de scene te trappen zodat de eigenaar ook gewoon z'n fout kan verbeteren..
pi_63372268
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Als er dan maar één kroeg is, dan is er toch ook niet het probleem dat de rokers naar andere kroegen gaan.
Meerdere kroegen, maar het is niet voor niets m'n stamkroeg.
quote:
En die enkeling die dan liever thuis blijft zitten, doet het zichzelf aan.

Lijkt me op het platteland ook niet zo'n probleem dat je effe buiten gaat staan, i.v.m. geluidsoverlast.
Gewoon, dikke jas aan en lekker buiten smirten met z'n allen.
Post van het andere topic, aangezien "platteland" geen geluidsoverlast schijnt te kunnen hebben
quote:
Ik redeneer alleen op basis van MIJN ervaringen in MIJN stamkroeg.
Dat is een kroeg waar minimaal 95% rookte. Dat is een kroeg waar, minimaal, 95% van het personeel rookte. Sinds 1 juli 2008 kennen we een rookverbod, wat inhoudt dat die 95% van de bezoekers en minimaal 95% van het personeel niet meer mag roken in de kroeg. Dat is dus een kroeg die perfect omgezet had kunnen worden naar een rook-kroeg. Dan zijn er in dit dorp nog 2 andere kroegen, die perfect omgezet kunnen worden tot niet-rook kroeg (1 zeker omdat die meer draait op basis van eters).
In mijn stamkroeg is het op dit moment NIET haalbaar om een rokers-ruimte te creëren, dit komt door de grote maar ook door de indeling. Deze kroeg is namelijk diep, maar smal. Achteraan in de kroeg zijn de WC's, die zou je blokkeren met een rokers-ruimte of alle niet-rokers moeten door die ruimte naar de WC en dan zouden de gokkasten daar ook in staan. Lijkt mij niet ideaal.
Op 1 juli 2008 was het verbod, op 11 juli 2008 lagen de eerste klachten wegens geluidoverlast bij de kroegbaas. Aangezien deze kroeg in een dorpscentrum staat tussen winkels waarboven appartementen zitten. In zo'n geval is het voor mij verdomd lastig om aan te passen jah, terwijl ik niet de moeilijkste ben.
De baas van die kroeg, ik heb medelijden met hem.. Mede omdat hij zelf rookt.
pi_63372295
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee hoor!! Rokers mogen gewoon overal werken, ze mogen alleen niet overal roken. Dat geldt net zo goed in het bedrijfsleven als in de kroeg.
Ik zie en zag regelmatig de mededeling: "niet-roken is een pré" of "Gewenst: niet-roker".
Heb de vraag ook regelmatig gekregen.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:28:41 #92
3542 Gia
User under construction
pi_63372299
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:24 schreef Keltie het volgende:

[..]

En daarom noem ik hem dom. En niet de rokers.
[..]

Ah, dus iets aan de kaak stellen als het gebeurt heb je geen zin in maar achteraf die tent erbij naaien vind je goed en geeft je een voldaan gevoel? Lekker ben jij.
Heb dan gewoon de ballen door wel de scene te trappen zodat de eigenaar ook gewoon z'n fout kan verbeteren..
Goed lezen, Keltie. Voor het rookverbod had ik niet zo'n zin om een scene te trappen.

NU zou ik dat wel doen, en ze aangeven bij het VWA.
pi_63372356
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Goed lezen, Keltie. Voor het rookverbod had ik niet zo'n zin om een scene te trappen.

Ik lees goed. En blijf het krom vinden dat je het toen niet durfde, terwijl je gewoon in je recht stond aangezien je in een niet-rook gedeelte zat maar dat je het nu wel durft (door "de wet") en dat je daarna nog eens even lekker die tent erbij naait voor je persoonlijke pleziertje.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:31:18 #94
3542 Gia
User under construction
pi_63372370
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:28 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik zie en zag regelmatig de mededeling: "niet-roken is een pré" of "Gewenst: niet-roker".
Heb de vraag ook regelmatig gekregen.
Tja, maar dat is dan vooal bij vacatures waar met kinderen wordt gewerkt.
Voor de kroegen werd dat niet gebruikt en zal dat ook niet gebruikt gaan worden, omdat je in je vrije tijd gerust mag roken.

Als ik als roker op een kinderdagverblijf zou gaan werken, dan zouden mijn haren en kleren naar rook ruiken. Dat is niet okay, als je met kinderen moet werken, dus daar wordt vaak gevraagd om niet-rokers.

Ook heel logisch.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:31:18 #95
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63372371
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:30 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik lees goed. En blijf het krom vinden dat je het toen niet durfde, terwijl je gewoon in je recht stond aangezien je in een niet-rook gedeelte zat maar dat je het nu wel durft (door "de wet") en dat je daarna nog eens even lekker die tent erbij naait voor je persoonlijke pleziertje.
die tent naait haar toch als eerste op zo'n moment?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63372405
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Oftewel een hoop geblaat en weinig wol.

Waar waren toen je principes?
  donderdag 20 november 2008 @ 13:33:16 #97
3542 Gia
User under construction
pi_63372418
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:30 schreef Keltie het volgende:

[..]

Je leest duidelijk niet goed. Die tent waar gerookt werd in het nietrokers deel, daar aten wij voor de invoering van het rookverbod. Daar ben ik sindsdien niet meer geweest, dus ik weet niet of daar na de invoering van het rookverbod nog gerookt wordt.

De lunchroom die ik erbij gelapt heb, daar heb ik gezeten na de invoering van het rookverbod.

Dat gaat dus om verschillende zaken.
pi_63372425
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:31 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

die tent naait haar toch als eerste op zo'n moment?
Het was haar vrije keuze om er binnen te gaan?
En als je dan toch zo standvastig bent, dan sta je op en ga je weg.
Maar nee...
pi_63372426
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom word ik dan steeds afgewezen als medisch proefpersoon als ik zeg dat ik rook?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_63372487
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waarom word ik dan steeds afgewezen als medisch proefpersoon als ik zeg dat ik rook?
Discriminatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')