abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63371336
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:36 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is het grote probleem. Door het rookverbod heb je ineens zulk publiek. Mensen die zelden of hooguit eens in de zoveel weken in een bar te vinden zijn. Prima natuurlijk. Maar helaas zijn de mensen die wel vrijwel dagelijks in de kroeg te vinden zijn ineens een stuk minder vaak in de kroeg. En daar ga je als kleine horeca ondernemer aan stuk.
Eeuh, alhoewel een kroeg/bar wel horeca is, is het niet zo dat elke horeca een kroeg is... Als ik zeg dat wij vaker een horeca gelegenheid bezoeken heb ik het óók over lunchrooms, hotels en restaurants. Als wij ergens willen lunchen dan doen we dat graag zonder sigarettenrook, en als dat niet kan flansen we zelf thuis wel wat in elkaar. En waar staat bepaald dat mensen die vaker in een kroeg zitten dan gemiddeld zich niet aan een wet hoeven te houden?

Wat je nu ziet is dat een deel van de horeca, de kroegen/bars, menen te moeten spreken voor de hele horeca, en waar het hun uitkomt cijfers naar hartenlust door elkaar gebruiken, om op wat voor manier dan ook hun a-sociale klanten ter wille te zijn, ongeacht of de meerderheid voor een rookvrije horeca is, en het feit dat dit transparant en helder tot stand is gekomen, en ze ook plenty aanlooptijd hebben gekregen om er zelf uit te komen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_63371348
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, dan is dat een kroeg waar echt niet meer dan 10 mensen binnen kunnen.

Een echt kleine kroeg is toch al gauw zo'n 30 m2 en ook daar past een rookhok.
In theorie heb je gelijk. In de praktijk niet, indeling technisch bijvoorbeeld.
quote:
[..]

Ik niet.
[..]

Ach, valt zat mee. Gewoon een kwestie van wennen. Of even niet roken, natuurlijk. Kan ook.
Even niet roken, tjah.. Dat kan. Toen ik, vroeger , naar de kroeg ging was ik daar vaak vanaf 20.00/ 21.00 tot 4.00/ 5.00/ 6.00/ 6.30 (sluitingstijd) te vinden. Dat is niet "even niet roken".

Maargoed, nu ga ik niet meer naar de kroeg. Mede door het rookverbod.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:49:42 #63
3542 Gia
User under construction
pi_63371371
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:38 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dan blijft het dom van die eigenaar.
Simpele keuze:
1 leeg tafeltje óf niet-rook gedeelte, wat vol zat(?), tegen je in het harnas werken. Iedere slimme ondernemer gaat dan voor het 1ste.
Het rookgedeelte zat vol, bij de nietrokers waren nog meerdere tafeltjes vrij.
pi_63371398
Waarom hoor en zie je nu zoveel commentaar van de anti-rokers die zich druk maken over een rookverbod die in sommige cafe's aan de kant zijn geschoven?

Waar waren de anti-rokers met hun commentaar vóórdat het rookverbod er was?
  donderdag 20 november 2008 @ 12:52:24 #65
3542 Gia
User under construction
pi_63371415
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:43 schreef Specularium het volgende:

[..]

Aaah, dus dat is de reden.

Hebben rokers dan zoveel meer te besteden? Ze roken er ook nog eens bij, kost ook geld.
Nee, maar die zijn langzaamaan gewend aan hogere prijzen. Mensen die jaren niet op stap zijn geweest schrikken nu zo van die hoge prijzen dat ze dat geld, dat ze wel hebben overigens, liever niet in een kroeg uitgeven. En zeker niet als er gewoon toch gerookt wordt.

Ik ga een beetje 3,50 euro betalen voor een trappistje, als ik het op een ander voor 1,50 heb.
pi_63371423
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Het rookgedeelte zat vol, bij de nietrokers waren nog meerdere tafeltjes vrij.
Dan nog blijft mijn argumentatie als een paal boven water.
1 tafel wat tevreden is (door te mogen roken in een niet-rook gedeelte) weegt niet op tegen meerdere ontevreden klanten (niet-rokers in niet-rook gedeelte wat "maar even een raam open moet zetten als ze last hebben").
pi_63371445
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, maar die zijn langzaamaan gewend aan hogere prijzen. Mensen die jaren niet op stap zijn geweest schrikken nu zo van die hoge prijzen dat ze dat geld, dat ze wel hebben overigens, liever niet in een kroeg uitgeven. En zeker niet als er gewoon toch gerookt wordt.

Ik ga een beetje 3,50 euro betalen voor een trappistje, als ik het op een ander voor 1,50 heb.
Als ze daar nu pas achter komen hebben ze de afgelopen 10 jaar onder een steen geslapen.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:54:58 #68
3542 Gia
User under construction
pi_63371485
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:48 schreef Keltie het volgende:

[..]

In theorie heb je gelijk. In de praktijk niet, indeling technisch bijvoorbeeld.
[..]

Even niet roken, tjah.. Dat kan. Toen ik, vroeger , naar de kroeg ging was ik daar vaak vanaf 20.00/ 21.00 tot 4.00/ 5.00/ 6.00/ 6.30 (sluitingstijd) te vinden. Dat is niet "even niet roken".

Maargoed, nu ga ik niet meer naar de kroeg. Mede door het rookverbod.
Toen ik in mijn jonge jaren, nog vaak op stap ging, bleef ik nooit de hele avond in dezelfde tent.
Als ik nu, sporadisch, op stap ga, zie ik nog steeds veel volk van de ene naar de andere kroeg trekken. Wat is er mis mee om op zo'n moment even te roken?
  donderdag 20 november 2008 @ 12:57:53 #69
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63371534
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Er is jaren een beleid gevoerd voor de horeca om aanpassingen te treffen om de kroeglucht schoner te krijgen. Veel kroegen weigerden hierin te investeren, omdat ze ervan uitgingen dat er toch geen rookverbod zou komen. Zo moesten alle kroegen een rookvrij deel hebben. En wat deden ze? Op één tafeltje naast de toiletten een bordje plaatsen met 'verboden te roken'. En hoppa, ze hadden een rookvrij gedeelte.

Tja, dat werkte dus niet. En met onwillige honden ........
Dus zat er niks anders op als een rookverbod.

En om even op je vergelijking in te gaan. Een lasser last, een timmerman zaagt en een barkeeper tapt.
.

Nee, vind je het heel gek dat het niet werkt? 'We gaan regels instellen, maar die gaan we niet beboeten, dus, kijk maar.. Ohja, we zouden het wel tof vinden als je iets met rookvrij doet.' Vind je het gek dat bijna niemand ze opvolgt? Is dat een excuus om maar dit soort debiele regels door te voeren?

Ik ben er helemaal voor om werknemers in de horeca een werkplek te bieden waar de persoon beschermd wordt tegen de rook. Helemaal voor. Maar laat de markt en de ondernemer dan even beslissen hoe dat dan gaat, en laat de ondernemer dan even een keertje níet de dupe zijn van wanbestuur.

Jij verdraait nu de definitie van een kroeg. Alsof daar nooit gerookt werd. Wederom belachelijk.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 20 november 2008 @ 12:58:23 #70
3542 Gia
User under construction
pi_63371543
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:51 schreef Bommenlegger het volgende:
Waarom hoor en zie je nu zoveel commentaar van de anti-rokers die zich druk maken over een rookverbod die in sommige cafe's aan de kant zijn geschoven?

Thuis natuurlijk. Het was niet anders. In kroegen werd gerookt, kon je daar niet tegen, dan bleef je thuis.
Simpel toch.

Langzaamaan wordt overal het roken verboden. Jippie, in de bioscoop mag het niet meer! En jippie, ook niet meer in de trein, niet meer in het ziekenhuis en jahoeee, de werkplek is rookvrij.
Tot slot werd het ook in de horeca ingevoerd. En heel veel antirokers en nietrokers zijn daar erg blij om. Ook degenen die wel gewoon in de rook gingen zitten.

Ik heb al veel reacties gehoord en gelezen van mensen die zelf roken en blij zijn dat hun kleding nu niet meer zo stinkt na een avondje stappen.
pi_63371562
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:47 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Eeuh, alhoewel een kroeg/bar wel horeca is, is het niet zo dat elke horeca een kroeg is... Als ik zeg dat wij vaker een horeca gelegenheid bezoeken heb ik het óók over lunchrooms, hotels en restaurants. Als wij ergens willen lunchen dan doen we dat graag zonder sigarettenrook, en als dat niet kan flansen we zelf thuis wel wat in elkaar. En waar staat bepaald dat mensen die vaker in een kroeg zitten dan gemiddeld zich niet aan een wet hoeven te houden?

Wat je nu ziet is dat een deel van de horeca, de kroegen/bars, menen te moeten spreken voor de hele horeca, en waar het hun uitkomt cijfers naar hartenlust door elkaar gebruiken, om op wat voor manier dan ook hun a-sociale klanten ter wille te zijn, ongeacht of de meerderheid voor een rookvrije horeca is, en het feit dat dit transparant en helder tot stand is gekomen, en ze ook plenty aanlooptijd hebben gekregen om er zelf uit te komen.
Dan lees jij toch heel andere berichten dan ik. Ik zie nergens dat de kleinere horeca ondernemingen denken te spreken namens de grotere of namens hotels, lunchrooms, etc. Het probleem dat zich afspeelt op dit gebied ligt ook grotendeels bij de 'natte' horeca en niet de hotels of lunchrooms. In 20 topics is ook niemand hier die het over de lunchroom of hotel had.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:01:01 #72
3542 Gia
User under construction
pi_63371604
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:52 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dan nog blijft mijn argumentatie als een paal boven water.
1 tafel wat tevreden is (door te mogen roken in een niet-rook gedeelte) weegt niet op tegen meerdere ontevreden klanten (niet-rokers in niet-rook gedeelte wat "maar even een raam open moet zetten als ze last hebben").
Tja, dat was de gok voor de eigenaar. Ik denk dat hij liever koos voor die extra tafel, hopende dat de andere klanten niet teveel zouden klagen.

En tja, ik heb niet zo'n zin in een scene trappen als ik met mijn gezin ergens uit eten ben. Dus dan is het maar weer slikken.

Maar goed, nu zou ik dat dus wel doen. Sterker nog, ik zou nu het restaurant aangeven bij de VWA.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:01:40 #73
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63371619
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:51 schreef Bommenlegger het volgende:

gebruik de search eens

Tal van topics te vinden over het rookverbod door de jaren heen, niet alleen die van in de trein.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63371677
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:01 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

gebruik de search eens

Tal van topics te vinden over het rookverbod door de jaren heen, niet alleen die van in de trein.
Wat waren globaal genomen de argumenten tegen een rookverbod in treinen?
Ik zou deze best wel willen vergelijken met de bezwaren van nu.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_63371706
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:52 schreef Gia het volgende:

Wat probeer je nu duidelijk te maken? Dat van jouw slag volk de kroegen niet kunnen bestaan? Daar leek me al geen twijfel over mogelijk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:05:29 #76
3542 Gia
User under construction
pi_63371719
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:57 schreef Yildiz het volgende:
Is dat een excuus om maar dit soort debiele regels door te voeren?
ja.
quote:
Ik ben er helemaal voor om werknemers in de horeca een werkplek te bieden waar de persoon beschermd wordt tegen de rook. Helemaal voor. Maar laat de markt en de ondernemer dan even beslissen hoe dat dan gaat, en laat de ondernemer dan even een keertje níet de dupe zijn van wanbestuur.
Dat werkt dus niet. Dat zou gaan leiden tot het stellen van een eis dat je rookt om ergens te mogen werken.
Iemand die ergens wil gaan werken moet niet hoeven te roken, of een verklaring tekenen dat hij niet na de proeftijd ineens staat op een rookvrije werkplek. Zeg, dan zou je hetzelfde krijgen als een moslima die na de proeftijd ineens een hoofddoekje wil dragen. Dat kan ook niet. De regels moeten dus vanaf het begin duidelijk zijn en voor iedereen gelijk.
quote:
Jij verdraait nu de definitie van een kroeg. Alsof daar nooit gerookt werd. Wederom belachelijk.
Alsof er nooit in de trein werd gerookt, alsof er nooit in een ziekenhuis werd gerookt, alsof er nooit in een bioscoop werd gerookt, alsof er nooit in een sportkantine werd gerookt, enz.......

Overal is een rookverbod ingevoerd, en nu ook in de horeca.

Ben het wel met je eens dat verboden nageleefd en veelvuldig gecontroleerd en beboet moeten worden.
pi_63371736
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Thuis natuurlijk. Het was niet anders. In kroegen werd gerookt, kon je daar niet tegen, dan bleef je thuis.
Simpel toch.

Langzaamaan wordt overal het roken verboden. Jippie, in de bioscoop mag het niet meer! En jippie, ook niet meer in de trein, niet meer in het ziekenhuis en jahoeee, de werkplek is rookvrij.
Tot slot werd het ook in de horeca ingevoerd. En heel veel antirokers en nietrokers zijn daar erg blij om. Ook degenen die wel gewoon in de rook gingen zitten.

Ik heb al veel reacties gehoord en gelezen van mensen die zelf roken en blij zijn dat hun kleding nu niet meer zo stinkt na een avondje stappen.
En toen had je geen stem om je ongenoegen te laten horen over dat verderfelijke roken.
Maar met de wet achter je kan je weer volop in de aanval gaan....
  donderdag 20 november 2008 @ 13:07:40 #78
3542 Gia
User under construction
pi_63371779
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:59 schreef nikk het volgende:
In 20 topics is ook niemand hier die het over de lunchroom of hotel had.
Jawel hoor. Ik heb een lunchroom aangegeven bij de VWA, die asbakken op tafel hadden staan en waar flink gerookt werd.
Heb hier van het VWA een keurige brief van gekregen dat deze lunchroom een waarschuwing had ontvangen.

Ben er daarna niet meer geweest, dus of ze hun leven gebeterd hebben, weet ik niet.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:08:40 #79
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63371800
quote:
‘Fotoplan cafés is intimiderend’

Het plan van cafés in Tilburg om rookcontroleurs van de Voedsel en Warenautoriteit (VWA) te fotograferen is onacceptabel en intimiderend. Dat zegt Tweede Kamerslid Lea Bouwmeester van de PvdA.

‘Fotoplan cafés is intimiderend’

Bouwmeester zegt in het Radio 1-Journaal te begrijpen dat mensen bang en onzeker zijn over de gevolgen van het rookverbod, maar noemt de plannen van de actiegroep Buigen of Barten ‘onacceptabel en intimiderend’.

‘We hebben een wet. En de controleurs moeten kijken of die wordt nageleefd. Die doen gewoon hun werk namens de overheid’, aldus Bouwmeester.

Bestuurslid Wichard Taks van Buigen en Barsten onderstreept dat controleurs nog nooit lastig zijn gevallen, ‘hooguit een keertje dreigend toegesproken door klanten’. Taks stelt dat controleurs vaak met politiebescherming langskomen en dit ‘een soort oorlogsverklaring’ is.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63371814
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:07 schreef Gia het volgende:

[..]

Jawel hoor. Ik heb een lunchroom aangegeven bij de VWA, die asbakken op tafel hadden staan en waar flink gerookt werd.
Heb hier van het VWA een keurige brief van gekregen dat deze lunchroom een waarschuwing had ontvangen.

Ben er daarna niet meer geweest, dus of ze hun leven gebeterd hebben, weet ik niet.
En heb je daar een warm gevoel bij gekregen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')