Als mijn kinderen er niet bij waren geweest had ik dat wel gedaan. Maar de rokers waren, zo te zien, niet de vriendelijkste mensen en ik verwachtte dat die het niet leuk zouden vinden als ik daar een stennis over had gemaakt. Nou had mij dat niet uitgemaakt, zoals ik al zei, als mijn kinderen er niet bij waren geweest.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Het was haar vrije keuze om er binnen te gaan?
En als je dan toch zo standvastig bent, dan sta je op en ga je weg.
Maar nee...
Dus een dubbel moraal: MET kinderen NEE, alleen JA.?quote:Op donderdag 20 november 2008 13:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Als mijn kinderen er niet bij waren geweest had ik dat wel gedaan. Maar de rokers waren, zo te zien, niet de vriendelijkste mensen en ik verwachtte dat die het niet leuk zouden vinden als ik daar een stennis over had gemaakt. Nou had mij dat niet uitgemaakt, zoals ik al zei, als mijn kinderen er niet bij waren geweest.
dus? er mag niet gerookt worden, dan verwacht je dat ook niet.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Het was haar vrije keuze om er binnen te gaan?
yup, dat zal ik nu ook zeker doen, oh en even de VWA inlichten. Desnoods ter plekke telefonisch in die tokoquote:En als je dan toch zo standvastig bent, dan sta je op en ga je weg.
Of je het verwacht of niet staat er los van hou je dan aan je principes,quote:Op donderdag 20 november 2008 13:39 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
dus? er mag niet gerookt worden, dan verwacht je dat ook niet.
[..]
yup, dat zal ik nu ook zeker doen, oh en even de VWA inlichten. Desnoods ter plekke telefonisch in die toko
als je de aggressie ziet onder sommigen omtrent het verbod, alsmede onder gefrustreerde roker is dat niet het slimste wat je kunt doen, tenzij je in een groep verkeert...quote:Op donderdag 20 november 2008 13:42 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Of je het verwacht of niet staat er los van hou je dan aan je principes,
Van jou had ik niet anders verwacht dat je NSBkant weer de overhand zou hebben.
Als je dan zo flink ben dan spreek je de eigenaar of manager aan over dat roken, en ga je niet gelijk
de VWA bellen.
Maar dat zie ik jou niet doen...
Homogene controlegroepen he. Meeroken is daar kennelijk niet van op invloed. Misschien moet de farmaceutische industrie haar testprocedures ook maar eens aanpassen, 'we weten nu immers veel meer over meeroken' en het is bijna net zo ingrijpend op het lichaam als zelf roken.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef Monolith het volgende:
Waarom word ik dan steeds afgewezen als medisch proefpersoon als ik zeg dat ik rook?
Als je een beetje kerel bent dan hou je je aan je principes.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:48 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als je de aggressie ziet onder sommigen omtrent het verbod, alsmede onder gefrustreerde roker is dat niet het slimste wat je kunt doen, tenzij je in een groep verkeert...
Als zo'n kroegeigenaar zich aan de wet houdt is er niets aan de hand
Ik heb het over kantoorfuncties.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, maar dat is dan vooal bij vacatures waar met kinderen wordt gewerkt.
Voor de kroegen werd dat niet gebruikt en zal dat ook niet gebruikt gaan worden, omdat je in je vrije tijd gerust mag roken.
Als ik als roker op een kinderdagverblijf zou gaan werken, dan zouden mijn haren en kleren naar rook ruiken. Dat is niet okay, als je met kinderen moet werken, dus daar wordt vaak gevraagd om niet-rokers.
Ook heel logisch.
Ik merk eigenlijk weinig agressie in het dagelijks leven hoor. Gewoon even naar een rookruimte lopen of even buiten staan is niet zo erg, sterker nog, het is vaak wel gezellig. Het zuurste zijn wat mij betreft die groep antirokers die op het internet hun gal lopen te spuwen.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:48 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
als je de aggressie ziet onder sommigen omtrent het verbod, alsmede onder gefrustreerde roker is dat niet het slimste wat je kunt doen, tenzij je in een groep verkeert...
Het blijft hypocriet.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Je leest duidelijk niet goed. Die tent waar gerookt werd in het nietrokers deel, daar aten wij voor de invoering van het rookverbod. Daar ben ik sindsdien niet meer geweest, dus ik weet niet of daar na de invoering van het rookverbod nog gerookt wordt.
De lunchroom die ik erbij gelapt heb, daar heb ik gezeten na de invoering van het rookverbod.
Dat gaat dus om verschillende zaken.
en die kroegeigenaren die elke dag steeds fellere acties opstarten (zoals de ambtenaren te fotograferen)quote:Op donderdag 20 november 2008 13:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik merk eigenlijk weinig agressie in het dagelijks leven hoor. Gewoon even naar een rookruimte lopen of even buiten staan is niet zo erg, sterker nog, het is vaak wel gezellig. Het zuurste zijn wat mij betreft die groep antirokers die op het internet hun gal lopen te spuwen.
Dat voorkom je door de ambtenaren die controleren gewoon een uniform aan te trekken, zoals zo'n beetje iedere controlerende ambtenaar.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:59 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en die kroegeigenaren die elke dag steeds fellere acties opstarten (zoals de ambtenaren te fotograferen)
Mee eensch. Je gaat niet de moraalridder spelen tegen een groep aangeschoten aso's. Dat doe je gewoon niet, hoe stoer je hier op fok wel niet doet (Bommenlegger).quote:Op donderdag 20 november 2008 13:48 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Als zo'n kroegeigenaar zich aan de wet houdt is er niets aan de hand
Jammer dat dit altijd gezegd word.quote:Op donderdag 20 november 2008 14:07 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Mee eensch. Je gaat niet de moraalridder spelen tegen een groep aangeschoten aso's. Dat doe je gewoon niet, hoe stoer je hier op fok wel niet doet (Bommenlegger).
Waarom blijven mensen deze leugen , want dat is, het herhalen ?quote:Op donderdag 20 november 2008 12:46 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is jaren een beleid gevoerd voor de horeca om aanpassingen te treffen om de kroeglucht schoner te krijgen. Veel kroegen weigerden hierin te investeren, omdat ze ervan uitgingen dat er toch geen rookverbod zou komen. Zo moesten alle kroegen een rookvrij deel hebben. En wat deden ze? Op één tafeltje naast de toiletten een bordje plaatsen met 'verboden te roken'. En hoppa, ze hadden een rookvrij gedeelte.
Tja, dat werkte dus niet. En met onwillige honden ........
Dus zat er niks anders op als een rookverbod.
En om even op je vergelijking in te gaan. Een lasser last, een timmerman zaagt en een barkeeper tapt.
Ach daar heeft Klink toch allang weer een oplossing voor? De stadswachten en politie gaan handhaven.quote:Op donderdag 20 november 2008 13:59 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
en die kroegeigenaren die elke dag steeds fellere acties opstarten (zoals de ambtenaren te fotograferen)
Het heeft niks met stoer van doen, als jij je aan je principers houdt, dan doe je dat gewoon.quote:Op donderdag 20 november 2008 14:07 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Mee eensch. Je gaat niet de moraalridder spelen tegen een groep aangeschoten aso's. Dat doe je gewoon niet, hoe stoer je hier op fok wel niet doet (Bommenlegger).
quote:Controleurs niet op internet
De grootse plannen van het actiecomité Buigen of Barsten lijken bij voorbaat al in het water te vallen. Want er mogen helemaal geen foto's van controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) op internet geplaatst worden. Dat zegt een woordvoerder van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP).
Alleen als de controleurs zelf toestemming geven, mogen foto's van mensen op internet worden gezet. De kleine horeca in Tilburg zet vanaf vandaag vermeende controleurs van de VWA op de foto, zo maakte actiecomité 'Buigen of Barsten' gisteren bekend. De ondernemers hebben schoon genoeg van dat de controleurs stiekem komen kijken of het rookverbod wordt nageleefd en zich niet bekendmaken.
Opletten
Het comité wil de controleurs op hun website zetten zodat andere Tilburgse uitbaters weten op wie ze moeten letten. Buigen of Barsten zegt alleen maar te willen weten wie er bij welke kroeg binnenkomt. "We willen niemand belachelijk maken, kwetsen of bedreigen", zegt bestuurslid Wichard Taks. "Als een controleur zich legitimeert, geef ik hem een hand en drinken we wat."
Recht
Het CBP kan niet tegen elke website actie ondernemen, stelt de woordvoerder. "Wij stimuleren mensen ook zelf actie te ondernemen." Mensen hebben volgens het CBP het recht verwijdering van de foto te vragen.
Klinkt heel leuk, maar mag je dan ook in opstand komen als je, als burger zijnde, je foto ziet verschijnen op een site als "opsporing verzocht"?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |