abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 november 2008 @ 13:36:23 #101
3542 Gia
User under construction
pi_63372505
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Het was haar vrije keuze om er binnen te gaan?
En als je dan toch zo standvastig bent, dan sta je op en ga je weg.
Maar nee...
Als mijn kinderen er niet bij waren geweest had ik dat wel gedaan. Maar de rokers waren, zo te zien, niet de vriendelijkste mensen en ik verwachtte dat die het niet leuk zouden vinden als ik daar een stennis over had gemaakt. Nou had mij dat niet uitgemaakt, zoals ik al zei, als mijn kinderen er niet bij waren geweest.
pi_63372561
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Als mijn kinderen er niet bij waren geweest had ik dat wel gedaan. Maar de rokers waren, zo te zien, niet de vriendelijkste mensen en ik verwachtte dat die het niet leuk zouden vinden als ik daar een stennis over had gemaakt. Nou had mij dat niet uitgemaakt, zoals ik al zei, als mijn kinderen er niet bij waren geweest.
Dus een dubbel moraal: MET kinderen NEE, alleen JA.?
  donderdag 20 november 2008 @ 13:39:47 #103
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63372620
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Het was haar vrije keuze om er binnen te gaan?
dus? er mag niet gerookt worden, dan verwacht je dat ook niet.
quote:
En als je dan toch zo standvastig bent, dan sta je op en ga je weg.
yup, dat zal ik nu ook zeker doen, oh en even de VWA inlichten. Desnoods ter plekke telefonisch in die toko
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63372699
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:39 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dus? er mag niet gerookt worden, dan verwacht je dat ook niet.
[..]

yup, dat zal ik nu ook zeker doen, oh en even de VWA inlichten. Desnoods ter plekke telefonisch in die toko
Of je het verwacht of niet staat er los van hou je dan aan je principes,

Van jou had ik niet anders verwacht dat je NSBkant weer de overhand zou hebben.

Als je dan zo flink ben dan spreek je de eigenaar of manager aan over dat roken, en ga je niet gelijk
de VWA bellen.
Maar dat zie ik jou niet doen...
  donderdag 20 november 2008 @ 13:48:20 #105
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63372881
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:42 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Of je het verwacht of niet staat er los van hou je dan aan je principes,

Van jou had ik niet anders verwacht dat je NSBkant weer de overhand zou hebben.

Als je dan zo flink ben dan spreek je de eigenaar of manager aan over dat roken, en ga je niet gelijk
de VWA bellen.
Maar dat zie ik jou niet doen...
als je de aggressie ziet onder sommigen omtrent het verbod, alsmede onder gefrustreerde roker is dat niet het slimste wat je kunt doen, tenzij je in een groep verkeert...

Als zo'n kroegeigenaar zich aan de wet houdt is er niets aan de hand
[..]
pi_63373025
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef Monolith het volgende:
Waarom word ik dan steeds afgewezen als medisch proefpersoon als ik zeg dat ik rook?
Homogene controlegroepen he. Meeroken is daar kennelijk niet van op invloed. Misschien moet de farmaceutische industrie haar testprocedures ook maar eens aanpassen, 'we weten nu immers veel meer over meeroken' en het is bijna net zo ingrijpend op het lichaam als zelf roken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_63373031
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:48 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

als je de aggressie ziet onder sommigen omtrent het verbod, alsmede onder gefrustreerde roker is dat niet het slimste wat je kunt doen, tenzij je in een groep verkeert...

Als je een beetje kerel bent dan hou je je aan je principes.

Dus jouw hoop is om een kroeg in te stappen waar de eigenaar zich aan de wet houdt, zoniet dan neem je de benen omdat je anders een groep op je nek krijgt.
Hiermee gooi je ook je eigen principes weg?

Zoals ik al zei.. dat valt me een beetje tegen van je.
pi_63373083
Jij als voorvechter van rookvrije horeca zou een voorbeeldfunctie moeten hebben....
  donderdag 20 november 2008 @ 13:55:15 #109
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63373109
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:31 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, maar dat is dan vooal bij vacatures waar met kinderen wordt gewerkt.
Voor de kroegen werd dat niet gebruikt en zal dat ook niet gebruikt gaan worden, omdat je in je vrije tijd gerust mag roken.

Als ik als roker op een kinderdagverblijf zou gaan werken, dan zouden mijn haren en kleren naar rook ruiken. Dat is niet okay, als je met kinderen moet werken, dus daar wordt vaak gevraagd om niet-rokers.

Ook heel logisch.
Ik heb het over kantoorfuncties.
Dan vind ik niet dat het gevraagd mag worden. Riekt, in principe, naar een soort van discriminatie.
pi_63373127
quote:

[..]

Ik merk eigenlijk weinig agressie in het dagelijks leven hoor. Gewoon even naar een rookruimte lopen of even buiten staan is niet zo erg, sterker nog, het is vaak wel gezellig. Het zuurste zijn wat mij betreft die groep antirokers die op het internet hun gal lopen te spuwen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 20 november 2008 @ 13:58:45 #111
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63373231
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Je leest duidelijk niet goed. Die tent waar gerookt werd in het nietrokers deel, daar aten wij voor de invoering van het rookverbod. Daar ben ik sindsdien niet meer geweest, dus ik weet niet of daar na de invoering van het rookverbod nog gerookt wordt.

De lunchroom die ik erbij gelapt heb, daar heb ik gezeten na de invoering van het rookverbod.

Dat gaat dus om verschillende zaken.
Het blijft hypocriet.
Jij gaat in een gedeelte zitten waar niet gerookt mag worden. Dat dit toendertijd niet wettelijk geregeld was heeft daar geen fuck mee te maken.

Principes heb je altijd, niet pas als je gesteund word door de wet.
  donderdag 20 november 2008 @ 13:59:53 #112
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63373265
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik merk eigenlijk weinig agressie in het dagelijks leven hoor. Gewoon even naar een rookruimte lopen of even buiten staan is niet zo erg, sterker nog, het is vaak wel gezellig. Het zuurste zijn wat mij betreft die groep antirokers die op het internet hun gal lopen te spuwen.
en die kroegeigenaren die elke dag steeds fellere acties opstarten (zoals de ambtenaren te fotograferen)
[..]
  donderdag 20 november 2008 @ 14:01:59 #113
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63373334
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

en die kroegeigenaren die elke dag steeds fellere acties opstarten (zoals de ambtenaren te fotograferen)
Dat voorkom je door de ambtenaren die controleren gewoon een uniform aan te trekken, zoals zo'n beetje iedere controlerende ambtenaar.
pi_63373492
quote:

[..]

Mee eensch. Je gaat niet de moraalridder spelen tegen een groep aangeschoten aso's. Dat doe je gewoon niet, hoe stoer je hier op fok wel niet doet (Bommenlegger).
  donderdag 20 november 2008 @ 14:10:29 #115
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63373558
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:07 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Mee eensch. Je gaat niet de moraalridder spelen tegen een groep aangeschoten aso's. Dat doe je gewoon niet, hoe stoer je hier op fok wel niet doet (Bommenlegger).
Jammer dat dit altijd gezegd word.
Aangezien er legio mensen zijn die wel tegen bepaalde zaken in opstand durven te komen.
pi_63373600
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Er is jaren een beleid gevoerd voor de horeca om aanpassingen te treffen om de kroeglucht schoner te krijgen. Veel kroegen weigerden hierin te investeren, omdat ze ervan uitgingen dat er toch geen rookverbod zou komen. Zo moesten alle kroegen een rookvrij deel hebben. En wat deden ze? Op één tafeltje naast de toiletten een bordje plaatsen met 'verboden te roken'. En hoppa, ze hadden een rookvrij gedeelte.

Tja, dat werkte dus niet. En met onwillige honden ........
Dus zat er niks anders op als een rookverbod.

En om even op je vergelijking in te gaan. Een lasser last, een timmerman zaagt en een barkeeper tapt.
Waarom blijven mensen deze leugen , want dat is, het herhalen ?
Plus dat het gewoon onzin is , er waren duidelijk eisen aan 'rookvrije' gedeeltes verbonden en een tafel naast de toilet had daaraan duidelijk niet aan voldaan.

Kroegen hadden geen problemen met de investering te doen , ze willen namelijk graag hun klanten houden en geld verdienen.
Het grote probleem was dus dat er 0% garantie was van de overheid dat indien je deze investering (ga maar rustig uit van rond 50.000 , kan naar beneden maar ook een flink stuk omhoog afhankelijk van de zaak) deed het roken toegestaan zou blijven.
Ik haal nog eens mijzelf aan , in mijn oude café kwam dit op zo'n 90.000 euro, geld dat ik had moeten lenen zonder dat ik ook maar wist of het nut zou hebben, ook wetende dat als het rookverbod inderdaad doorzou gaan mijn kroeg in waarde zou dalen , ik zou die investering in dat geval NOOIT terug vedient hebben
.
Daarbij was de afspraak tussen Horeca NL en de overheid dat de horeca tot 2009 de tijd zou hebben om dit te regelen maar zoals we allemaal weten , het rookverbod kwam er veel eerder.
Het was zeker geen weigering , we waren te huiferig om zo'n fucking grote investering voor Jan Lul te doen en achteraf kunnen we dus zien dat die kroegen gelijk hebben gekregen , degene die het wel gedaan hebben, want die zijn er ook, extra schuld met als toetje omzet verlies.
Soccer , spice and everything nice
stop overpopulation!
pi_63373607
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ach daar heeft Klink toch allang weer een oplossing voor? De stadswachten en politie gaan handhaven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_63374082
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:07 schreef LaTiNo het volgende:

[..]

Het heeft niks met stoer van doen, als jij je aan je principers houdt, dan doe je dat gewoon.
Klaar.
Maar jij geeft aan dat je nog een stapje verder bent dan hem door zo te reageren.

Verkondigen dat je de VWA inlicht heeft natuurlijk niks te maken met stoer doen...

Nu de praktijk nog.

Inbinden zoals jij al doet zegt voldoende.
Kom er dan niet als je weet dat er gerookt word,
  donderdag 20 november 2008 @ 14:37:38 #119
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63374312
quote:
Controleurs niet op internet

De grootse plannen van het actiecomité Buigen of Barsten lijken bij voorbaat al in het water te vallen. Want er mogen helemaal geen foto's van controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) op internet geplaatst worden. Dat zegt een woordvoerder van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP).

Alleen als de controleurs zelf toestemming geven, mogen foto's van mensen op internet worden gezet. De kleine horeca in Tilburg zet vanaf vandaag vermeende controleurs van de VWA op de foto, zo maakte actiecomité 'Buigen of Barsten' gisteren bekend. De ondernemers hebben schoon genoeg van dat de controleurs stiekem komen kijken of het rookverbod wordt nageleefd en zich niet bekendmaken.

Opletten

Het comité wil de controleurs op hun website zetten zodat andere Tilburgse uitbaters weten op wie ze moeten letten. Buigen of Barsten zegt alleen maar te willen weten wie er bij welke kroeg binnenkomt. "We willen niemand belachelijk maken, kwetsen of bedreigen", zegt bestuurslid Wichard Taks. "Als een controleur zich legitimeert, geef ik hem een hand en drinken we wat."

Recht

Het CBP kan niet tegen elke website actie ondernemen, stelt de woordvoerder. "Wij stimuleren mensen ook zelf actie te ondernemen." Mensen hebben volgens het CBP het recht verwijdering van de foto te vragen.
[..]
  donderdag 20 november 2008 @ 14:41:32 #120
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63374413
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Klinkt heel leuk, maar mag je dan ook in opstand komen als je, als burger zijnde, je foto ziet verschijnen op een site als "opsporing verzocht"?
Zoals bijvoorbeeld veelal gebeurde met bezoekers van een bepaalde voetbalwedstrijd in april 2005?

EDIT:
Offtopic, weet ik, maar gewoon ter interesse
pi_63374449
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:10 schreef Keltie het volgende:

[..]

Jammer dat dit altijd gezegd word.
Aangezien er legio mensen zijn die wel tegen bepaalde zaken in opstand durven te komen.
toevallig kom ik ze nooit tegen, iedereen in de metro accepteert gewoon dat er een idioot met te harde muziek op zijn telefoon in de hoek staat. Er zijn dus meer dan legio mensen die niets doen. Ik zou ook niets doen, simpelweg omdat ik mijn fysieke toestand al in elkaar geslagen word door een 12-jarig meisje, waarom zou ik me dan gaan riskeren. Als ik een reus van een vent was zou ik al vaker iemand in elkaar getrapt hebben
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:29 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Het heeft niks met stoer van doen, als jij je aan je principers houdt, dan doe je dat gewoon.
Klaar.
in de praktijk betekent dat dat je of niet serieus word genomen of in elkaar getrapt, afhankelijk van de situatie of de groep mensen
quote:
Maar jij geeft aan dat je nog een stapje verder bent dan hem door zo te reageren.
Verkondigen dat je de VWA inlicht heeft natuurlijk niks te maken met stoer doen...

Nu de praktijk nog.

Inbinden zoals jij al doet zegt voldoende.
Kom er dan niet als je weet dat er gerookt word,
mevrouw in kwestie ging er vanuit dat er gewoon niet gerookt zou worden, pas toen ze er was kwam ze er achter dat er gerookt werd. Ik zou daar gewoon niet meer terugkeren, want de eigenaar stelt omzet boven zijn clientelle.
  donderdag 20 november 2008 @ 14:43:10 #122
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63374464
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:41 schreef Keltie het volgende:

[..]

Klinkt heel leuk, maar mag je dan ook in opstand komen als je, als burger zijnde, je foto ziet verschijnen op een site als "opsporing verzocht"?
Zoals bijvoorbeeld veelal gebeurde met bezoekers van een bepaalde voetbalwedstrijd in april 2005?
ja dat mag, moet je je even bekend maken

Nee, ik weet niet precies hoe dat wettelijk geregeld is mbt het opsporen van criminelen. Volgens mij mag justitie gewoon opsporingsberichten uitbrengen zonder dat ze daarmee deze wet overtreden.
[..]
pi_63374476
Wat een zeuren zijn het ook, die mensen van de overheid.

Ik weet dat ik op verschillende pagina's van kroegen te vinden ben met vrij oude foto's die mijn werkelijke ik totaal geen recht doen . Toch ben ik nooit gaan miepen over verwijdering.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 20 november 2008 @ 14:48:15 #124
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63374609
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat een zeuren zijn het ook, die mensen van de overheid.

Ik weet dat ik op verschillende pagina's van kroegen te vinden ben met vrij oude foto's die mijn werkelijke ik totaal geen recht doen . Toch ben ik nooit gaan miepen over verwijdering.
dat hoeft ook niet, maar mag je wel doen
[..]
pi_63374611
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, dan is dat een kroeg waar echt niet meer dan 10 mensen binnen kunnen.

Een echt kleine kroeg is toch al gauw zo'n 30 m2 en ook daar past een rookhok.
[..]

Ik niet.
[..]

Ach, valt zat mee. Gewoon een kwestie van wennen. Of even niet roken, natuurlijk. Kan ook.
Ik meen me te herinneren dat een horecagelegenheid een oppervlak van minimaal 35m2 moet hebben.
Sanity is (not) statistical
pi_63374683
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:42 schreef LaTiNo het volgende:

[..]
(hoop geblaat)
Als mevrouw gedaan had wat ze had moeten doen, dan was ze misschien serieus genomen.
Dat jij daaraan verbind dat je in elkaar getrapt word is waarschijnlijk wat je denkt dat er zal gebeuren.

Ook bij jou geldt dus: hoop geblaat, weinig wol.
Je staat in je recht toch?

Als je de groep niet durft aan te spreken, stap je naar de eigenaar.

Maar zelfs dat niet.

Valt me mee dat je niet vermeld dat je de VWA op de hoogte gaat brengen, toch nog een pluspuntje voor je.
  donderdag 20 november 2008 @ 14:52:23 #127
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63374720
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:48 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat een horecagelegenheid een oppervlak van minimaal 35m2 moet hebben.
quote:
Oppervlakte richtlijnen cafés
De oppervlakte wordt bepaald door de grootte van uw café. In onderstaande tabel staan de richtlijnen voor de oppervlakte per zitplaats. Dit is oppervlakte verkoopruimte (inclusief meubilair, loopruimte etcetera).
Soort café Norm m² per persoon
Café 1,00 - 1,25
Café Biljart 1,50 - 2,00
Eetcafé 1,25 - 1,75

Een horecagelegenheid moet minimaal 35m² groot zijn (Drank- & Horecawet).
http://www.horeca.org/smartsite.dws?id=5496

pi_63375244
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:12 schreef Beckham het volgende:
Daarbij was de afspraak tussen Horeca NL en de overheid dat de horeca tot 2009 de tijd zou hebben om dit te regelen maar zoals we allemaal weten , het rookverbod kwam er veel eerder.
Het was zeker geen weigering , we waren te huiferig om zo'n fucking grote investering voor Jan Lul te doen en achteraf kunnen we dus zien dat die kroegen gelijk hebben gekregen , degene die het wel gedaan hebben, want die zijn er ook, extra schuld met als toetje omzet verlies.
Op zich met je eens. Maar: "Roken, we komen er samen wel uit" dateert volgens mij al uit de jaren '80. Kortom, in 20 tot 25 jaar is er gewoon NIETS gedaan door de horeca en nu de overheid eindelijk optreedt, is de horeca zielig? Kom nou.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 20 november 2008 @ 15:24:22 #129
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63375578
quote:
KHN ontkent weglopen caféleden

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zegt dat sinds de invoering van het rookverbod er niet meer kroegen hun lidmaatschap hebben opgezegd. De branchevereniging reageert hiermee op uitlatingen van de Stichting Red De Kleine Horeca Ondernemer (KHO). Die zegt dat veel cafés hun lidmaatschap opzeggen.

KHN ontkent weglopen caféleden

‘Leden kunnen altijd opzeggen. Bij ieder lid vinden we dat jammer, maar het aantal leden dat heeft opgezegd, is dit jaar niet anders dan in voorgaande jaren’, aldus een woordvoerder van KHN tegenover het ANP.

Volgens Wiel Maessen, secretaris van KHO, overweegt twee derde van de bij Stichting aangesloten kroegen het lidmaatschap van de belangorganisatie op te zeggen. Een deel heeft dat volgens hem al gedaan.

Het bestuur van KHO wil met KHN om tafel om standpunten uit te wisselen. KHO heeft daarover een brief gestuurd naar KHN. KHN laat weten niets van een mogelijk gesprek met kleine ondernemers te weten.
[..]
pi_63377244
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:12 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Op zich met je eens. Maar: "Roken, we komen er samen wel uit" dateert volgens mij al uit de jaren '80. Kortom, in 20 tot 25 jaar is er gewoon NIETS gedaan door de horeca en nu de overheid eindelijk optreedt, is de horeca zielig? Kom nou.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een heksenjacht is geworden. Puur omdat bepaalde machthebbende iets tegen roken hebben. Men had ook kunnen opteren voor rokers- en niet rokerskroegen. Het argument dat werknemers een rookvrije werkplek moeten hebben is immers allang van tafel geveegd. Persoonlijk ken ik niemand die iets tegen het roken in de cafe's heeft.
  donderdag 20 november 2008 @ 17:58:03 #131
3542 Gia
User under construction
pi_63379786
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:55 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik heb het over kantoorfuncties.
Dan vind ik niet dat het gevraagd mag worden. Riekt, in principe, naar een soort van discriminatie.
Daar heb je gelijk in. Maar er mag op kantoor wel een beleid gevoerd worden dat bepaald dat je geen extra pauzes hebt als roker. Eisen dat je personeel buiten werktijd niet rookt, gaat inderdaad te ver.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:41 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat ze graag hebben dat die personen gaan klagen bij de politie!!
  donderdag 20 november 2008 @ 18:05:45 #132
3542 Gia
User under construction
pi_63379931
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:15 schreef kriele het volgende:

Men had ook kunnen opteren voor rokers- en niet rokerskroegen.
Maar wie bepaalt dan welke kroegen rookvrij zouden moeten zijn?
En is dat wel eerlijk, qua concurrentie?

Mensen gaan meestal in groepen op stap, en in elke groep zitten wel een aantal rokers. De groep gaat dan naar een plek waar iedereen terecht kan, dus de rookkroeg.

Daarbij heb je dan nog altijd van die aso's die dan uitgerekend in de niet-rookkroeg gaan staan roken, want dat is stoer!! Vooral je peuk laag houden en goed opletten dat de uitsmijter je niet ziet!!

Nee, ik denk dat geen enkele kroeg er dan voor zal kiezen niet-rookkroeg te worden. En die gaan aanwijzen levert dezelfde problemen op als je nu hebt.
  donderdag 20 november 2008 @ 18:33:01 #133
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63380506
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

ja.
[..]

Dat werkt dus niet. Dat zou gaan leiden tot het stellen van een eis dat je rookt om ergens te mogen werken.
Iemand die ergens wil gaan werken moet niet hoeven te roken, of een verklaring tekenen dat hij niet na de proeftijd ineens staat op een rookvrije werkplek. Zeg, dan zou je hetzelfde krijgen als een moslima die na de proeftijd ineens een hoofddoekje wil dragen. Dat kan ook niet. De regels moeten dus vanaf het begin duidelijk zijn en voor iedereen gelijk.
[..]

Alsof er nooit in de trein werd gerookt, alsof er nooit in een ziekenhuis werd gerookt, alsof er nooit in een bioscoop werd gerookt, alsof er nooit in een sportkantine werd gerookt, enz.......

Overal is een rookverbod ingevoerd, en nu ook in de horeca.

Ben het wel met je eens dat verboden nageleefd en veelvuldig gecontroleerd en beboet moeten worden.
Belachelijk. Ik ga er niet eens meer op in. Voor even. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_63380692
Op de website van het VWA kun je inderdaad een mailformulier invullen om bijvoorbeeld cafe's waar gerookt wordt te benoemen. Leuk om in te vullen voor cafe's waar absoluut niet gerookt wordt. Zijn ze allemaal weer even zoet mee. Wie doet er mee, massaal invullen!
pi_63380880
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:05 schreef Gia het volgende:
Mensen gaan meestal in groepen op stap, en in elke groep zitten wel een aantal rokers. De groep gaat dan naar een plek waar iedereen terecht kan, dus de rookkroeg.
Dat is het keukenfeestjesfenomeen. Iemand geeft een feestje maar wil niet dat er in de kamer gerookt wordt, in de keuken mag het wel. Na verloop van tijd gaan er dan even twee een peukje doen in de keuken, en dan komt er een derde bij. Toevallig hebben die mensen daar het dan gezellig met mekaar, en het terugkeren naar de kamer laat op zich wachten. Uiteindelijk is het in de keuken veel gezelliger en is het in de kamer een suffe bende.

In heel extreme gevallen zit er dan wel één zeikerd bij die van de kamer naar de keuken gaat omdat het daar gezelliger is, en die dan gaat klagen over de rook. Blijf dan in de kamer, je wordt in de keuken echt niet gemist.

Dat zien we nu op grote schaal. Het hele probleem is dat de rookvrijen heel graag bij de rokers willen zijn die samen gezellig roken, maar dan zonder de rook. Maar die situatie bestaat niet, want als rokers het gezellig hebben dan roken ze. Of dat nou in de keuken of buiten is, ze vinden wel een plek.

De rookvrijen zijn het probleem, want die kunnen niet zonder de rokers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_63381323
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar wie bepaalt dan welke kroegen rookvrij zouden moeten zijn?
En is dat wel eerlijk, qua concurrentie?

Daarbij heb je dan nog altijd van die aso's die dan uitgerekend in de niet-rookkroeg gaan staan roken, want dat is stoer!! Vooral je peuk laag houden en goed opletten dat de uitsmijter je niet ziet!!

Nee, ik denk dat geen enkele kroeg er dan voor zal kiezen niet-rookkroeg te worden. En die gaan aanwijzen levert dezelfde problemen op als je nu hebt.

Tsjah, wat is eerlijk? Dat hele verbod is vooral voor kleine kroegen niet eerlijk. Maar als waar is wat jij zegt dan is dat hele rookverbod een farce. Dan is het ook niks meer dan een vertoon van macht door de politiek.
pi_63383258
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zien we nu op grote schaal. Het hele probleem is dat de rookvrijen heel graag bij de rokers willen zijn die samen gezellig roken, maar dan zonder de rook. Maar die situatie bestaat niet, want als rokers het gezellig hebben dan roken ze. Of dat nou in de keuken of buiten is, ze vinden wel een plek.

De rookvrijen zijn het probleem, want die kunnen niet zonder de rokers.
Wat een enorme onzin, rokers zijn zogenaamd 'gezelliger'. Ook zonder rokers treedt hetzelfde effect op, van keuken naar woonkamer en andersom.
pi_63383734
Toch is het echt zo. Op wintersport vorig jaar in Frankrijk ook. Stond de hele kroeg buiten te rillen, ook de niet-rokers.
pi_63383928
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:20 schreef bloodymary het volgende:
Toch is het echt zo. Op wintersport vorig jaar in Frankrijk ook. Stond de hele kroeg buiten te rillen, ook de niet-rokers.
Kansloze malloten zijn dat.
  donderdag 20 november 2008 @ 20:29:48 #140
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63384044
quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Maar er mag op kantoor wel een beleid gevoerd worden dat bepaald dat je geen extra pauzes hebt als roker. Eisen dat je personeel buiten werktijd niet rookt, gaat inderdaad te ver.
Bij mij hoeft m'n baas echt niet te komen klagen. Wat ik verrook, besteed een ander aan koffiepauzes.
quote:
[..]

[..]

Ja, ik denk dat ze graag hebben dat die personen gaan klagen bij de politie!!
Je staat er ook op als je geen crimineel feit hebt gepleegd (als voorbijganger bijvoorbeeld).
  donderdag 20 november 2008 @ 21:11:19 #141
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63385398
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:39 schreef bloodymary het volgende:
Op de website van het VWA kun je inderdaad een mailformulier invullen om bijvoorbeeld cafe's waar gerookt wordt te benoemen. Leuk om in te vullen voor cafe's waar absoluut niet gerookt wordt. Zijn ze allemaal weer even zoet mee. Wie doet er mee, massaal invullen!
dus je gaat 5-10 minuten per cafe van je tijd uittrekken om een formulier in te vulle, waarmee mensen, die enkel hun werk doen, op een zogenaamd dwaalspoor worden gebracht? Dat dwaalspoor is maar relatief, want als jij een bepaald adres invult waar ze niet roken dan pakken ze de hele omgeving mee. Dus als ik een adres in Den Helder invoer, dan gaan ze echt niet exclusief naar dat ene tentje, maar doen ze gelijk de omgeving zoniet dehele stad (in het geval van den helder is dat nog te overzien).

Jouw plannetjeheeft pas zin als het rookverbod een geaccepteerd iets is en roken in cafe's een uitzondering is. Dan kun je ze speciaal naar een stad laten rijden voor jan doedel...

Maar goed, dat je daar uberhaupt tijd in gaat steken. Mensen die die formulieren serieus gebruiken zijn van alles en nog wat, maar het is nog sneuer als je die formulieren gaat gebruiken om je eigen tijd te verspillen.

Hoe kansloos ben je dan...
[..]
pi_63387545
Demonstratie tegen rookverbod in Groningen

GRONINGEN - Enkele honderden mensen hebben donderdagavond in Groningen gedemonstreerd tegen het rookverbod. Dat heeft Gerhard Sannes, eigenaar van café De Kachel en initiatiefnemer van de actie, donderdag gezegd.

Er waren volgens hem behalve veel verstokte rokers ook horecaondernemers uit onder meer Heerenveen, Venray en Leiden aanwezig.

De actievoerders werden op de Grote Markt toegesproken door onder anderen Geert Spierker, raadslid van de Stadspartij en enkele café-eigenaren.

Kabinet

Ze riepen het kabinet op het rookverbod op te heffen. Als dit niet gebeurt, moeten er nieuwe verkiezingen komen, betoogden de actievoerders. "Als kleine horecaondernemers staan wij met onze rug tegen de muur," verwoordde Sannes. Hij noemde het beleid "het toppunt van oneerlijke concurrentie."

Na de bijeenkomst op de Grote Markt trok de groep langs tien cafés in de binnenstad van Groningen waar nog steeds gerookt mag worden. De demonstratie in Groningen is volgens Sannes de opmaat naar een landelijk protest op 29 november in Den Haag.

nu.nl
pi_63387926
Nieuwe verkiezingen??
  donderdag 20 november 2008 @ 22:19:47 #144
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63388212
quote:
Op donderdag 20 november 2008 22:11 schreef Taurus het volgende:
Nieuwe verkiezingen??
gaat elke roker dan pvv/vvd stemmen?
[..]
pi_63389708
quote:
Op donderdag 20 november 2008 21:11 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dus je gaat 5-10 minuten per cafe van je tijd uittrekken om een formulier in te vulle, waarmee mensen, die enkel hun werk doen, op een zogenaamd dwaalspoor worden gebracht? Dat dwaalspoor is maar relatief, want als jij een bepaald adres invult waar ze niet roken dan pakken ze de hele omgeving mee. Dus als ik een adres in Den Helder invoer, dan gaan ze echt niet exclusief naar dat ene tentje, maar doen ze gelijk de omgeving zoniet dehele stad (in het geval van den helder is dat nog te overzien).

Jouw plannetjeheeft pas zin als het rookverbod een geaccepteerd iets is en roken in cafe's een uitzondering is. Dan kun je ze speciaal naar een stad laten rijden voor jan doedel...

Maar goed, dat je daar uberhaupt tijd in gaat steken. Mensen die die formulieren serieus gebruiken zijn van alles en nog wat, maar het is nog sneuer als je die formulieren gaat gebruiken om je eigen tijd te verspillen.

Hoe kansloos ben je dan...
Je weet dat het ambtenaren zijn die de controles uitvoeren?
Big dick.
pi_63390792
quote:
Op donderdag 20 november 2008 22:19 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

gaat elke roker dan pvv/vvd stemmen?
VVD stemde ik sowieso al
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 20 november 2008 @ 23:46:43 #147
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63391337
ja ik ook meestal, daar niet van
[..]
  vrijdag 21 november 2008 @ 07:10:46 #148
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63394801
[..]
  vrijdag 21 november 2008 @ 07:13:18 #149
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63394812
quote:
VWA dreigt met boetes voor fotograferen controleurs
De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) dreigt met boetes tot 18500 Euro voor het fotograferen van haar controleurs. Ook zegt de organisatie "civielrechtelijke, bestuursrechtelijke en strafrechtelijke maatregelen voor te bereiden tegen horecaondernemers die ontoelaatbare middelen aanwenden om de handhaving van het rookverbod te belemmeren."

Dit is een reactie op de aankondiging van het actiecomité Buigen of Barsten de controleurs van de VWA te gaan fotograferen en hun foto’s op de website van het actiecomité te publiceren.

"Wij voelen ons behandeld als criminelen als de controleur anoniem langskomt met de politie op wacht aan de overkant van de straat. Als de controleur zich netjes voorstelt en met mij in gesprek gaat, dan krijgt hij een kopje koffie van me en kunnen we alles als normale mensen bespreken, zonder vijandige situatie." aldus Wichard Taks, woordvoerder van Buigen of Barsten tegen HierMagHetWel.

De VWA noemt de actie "onrechtmatig tegenover degenen die worden gefotografeerd."

"Het kan een intimiderende werking hebben. Bovendien belemmert het de controleurs in de uitoefening van hun bevoegdheden en dat levert strafbaar handelen op", aldus de VWA, die juridisch advies heeft ingewonnen bij de landsadvocaat.
wat wil die Taks nou bespreken met de controleur dan

Schijnheilig geneuzel
[..]
pi_63396209
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 07:13 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wat wil die Taks nou bespreken met de controleur dan

Schijnheilig geneuzel
Hij denkt blijkbaar dat er nog wat te onderhandelen is oid?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')