abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63374449
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:10 schreef Keltie het volgende:

[..]

Jammer dat dit altijd gezegd word.
Aangezien er legio mensen zijn die wel tegen bepaalde zaken in opstand durven te komen.
toevallig kom ik ze nooit tegen, iedereen in de metro accepteert gewoon dat er een idioot met te harde muziek op zijn telefoon in de hoek staat. Er zijn dus meer dan legio mensen die niets doen. Ik zou ook niets doen, simpelweg omdat ik mijn fysieke toestand al in elkaar geslagen word door een 12-jarig meisje, waarom zou ik me dan gaan riskeren. Als ik een reus van een vent was zou ik al vaker iemand in elkaar getrapt hebben
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:29 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Het heeft niks met stoer van doen, als jij je aan je principers houdt, dan doe je dat gewoon.
Klaar.
in de praktijk betekent dat dat je of niet serieus word genomen of in elkaar getrapt, afhankelijk van de situatie of de groep mensen
quote:
Maar jij geeft aan dat je nog een stapje verder bent dan hem door zo te reageren.
Verkondigen dat je de VWA inlicht heeft natuurlijk niks te maken met stoer doen...

Nu de praktijk nog.

Inbinden zoals jij al doet zegt voldoende.
Kom er dan niet als je weet dat er gerookt word,
mevrouw in kwestie ging er vanuit dat er gewoon niet gerookt zou worden, pas toen ze er was kwam ze er achter dat er gerookt werd. Ik zou daar gewoon niet meer terugkeren, want de eigenaar stelt omzet boven zijn clientelle.
  donderdag 20 november 2008 @ 14:43:10 #122
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63374464
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:41 schreef Keltie het volgende:

[..]

Klinkt heel leuk, maar mag je dan ook in opstand komen als je, als burger zijnde, je foto ziet verschijnen op een site als "opsporing verzocht"?
Zoals bijvoorbeeld veelal gebeurde met bezoekers van een bepaalde voetbalwedstrijd in april 2005?
ja dat mag, moet je je even bekend maken

Nee, ik weet niet precies hoe dat wettelijk geregeld is mbt het opsporen van criminelen. Volgens mij mag justitie gewoon opsporingsberichten uitbrengen zonder dat ze daarmee deze wet overtreden.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_63374476
Wat een zeuren zijn het ook, die mensen van de overheid.

Ik weet dat ik op verschillende pagina's van kroegen te vinden ben met vrij oude foto's die mijn werkelijke ik totaal geen recht doen . Toch ben ik nooit gaan miepen over verwijdering.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 20 november 2008 @ 14:48:15 #124
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63374609
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat een zeuren zijn het ook, die mensen van de overheid.

Ik weet dat ik op verschillende pagina's van kroegen te vinden ben met vrij oude foto's die mijn werkelijke ik totaal geen recht doen . Toch ben ik nooit gaan miepen over verwijdering.
dat hoeft ook niet, maar mag je wel doen
[..]
pi_63374611
quote:
Op donderdag 20 november 2008 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, dan is dat een kroeg waar echt niet meer dan 10 mensen binnen kunnen.

Een echt kleine kroeg is toch al gauw zo'n 30 m2 en ook daar past een rookhok.
[..]

Ik niet.
[..]

Ach, valt zat mee. Gewoon een kwestie van wennen. Of even niet roken, natuurlijk. Kan ook.
Ik meen me te herinneren dat een horecagelegenheid een oppervlak van minimaal 35m2 moet hebben.
Sanity is (not) statistical
pi_63374683
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:42 schreef LaTiNo het volgende:

[..]
(hoop geblaat)
Als mevrouw gedaan had wat ze had moeten doen, dan was ze misschien serieus genomen.
Dat jij daaraan verbind dat je in elkaar getrapt word is waarschijnlijk wat je denkt dat er zal gebeuren.

Ook bij jou geldt dus: hoop geblaat, weinig wol.
Je staat in je recht toch?

Als je de groep niet durft aan te spreken, stap je naar de eigenaar.

Maar zelfs dat niet.

Valt me mee dat je niet vermeld dat je de VWA op de hoogte gaat brengen, toch nog een pluspuntje voor je.
  donderdag 20 november 2008 @ 14:52:23 #127
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63374720
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:48 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat een horecagelegenheid een oppervlak van minimaal 35m2 moet hebben.
quote:
Oppervlakte richtlijnen cafés
De oppervlakte wordt bepaald door de grootte van uw café. In onderstaande tabel staan de richtlijnen voor de oppervlakte per zitplaats. Dit is oppervlakte verkoopruimte (inclusief meubilair, loopruimte etcetera).
Soort café Norm m² per persoon
Café 1,00 - 1,25
Café Biljart 1,50 - 2,00
Eetcafé 1,25 - 1,75

Een horecagelegenheid moet minimaal 35m² groot zijn (Drank- & Horecawet).
http://www.horeca.org/smartsite.dws?id=5496

pi_63375244
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:12 schreef Beckham het volgende:
Daarbij was de afspraak tussen Horeca NL en de overheid dat de horeca tot 2009 de tijd zou hebben om dit te regelen maar zoals we allemaal weten , het rookverbod kwam er veel eerder.
Het was zeker geen weigering , we waren te huiferig om zo'n fucking grote investering voor Jan Lul te doen en achteraf kunnen we dus zien dat die kroegen gelijk hebben gekregen , degene die het wel gedaan hebben, want die zijn er ook, extra schuld met als toetje omzet verlies.
Op zich met je eens. Maar: "Roken, we komen er samen wel uit" dateert volgens mij al uit de jaren '80. Kortom, in 20 tot 25 jaar is er gewoon NIETS gedaan door de horeca en nu de overheid eindelijk optreedt, is de horeca zielig? Kom nou.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 20 november 2008 @ 15:24:22 #129
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63375578
quote:
KHN ontkent weglopen caféleden

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) zegt dat sinds de invoering van het rookverbod er niet meer kroegen hun lidmaatschap hebben opgezegd. De branchevereniging reageert hiermee op uitlatingen van de Stichting Red De Kleine Horeca Ondernemer (KHO). Die zegt dat veel cafés hun lidmaatschap opzeggen.

KHN ontkent weglopen caféleden

‘Leden kunnen altijd opzeggen. Bij ieder lid vinden we dat jammer, maar het aantal leden dat heeft opgezegd, is dit jaar niet anders dan in voorgaande jaren’, aldus een woordvoerder van KHN tegenover het ANP.

Volgens Wiel Maessen, secretaris van KHO, overweegt twee derde van de bij Stichting aangesloten kroegen het lidmaatschap van de belangorganisatie op te zeggen. Een deel heeft dat volgens hem al gedaan.

Het bestuur van KHO wil met KHN om tafel om standpunten uit te wisselen. KHO heeft daarover een brief gestuurd naar KHN. KHN laat weten niets van een mogelijk gesprek met kleine ondernemers te weten.
[..]
pi_63377244
quote:
Op donderdag 20 november 2008 15:12 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Op zich met je eens. Maar: "Roken, we komen er samen wel uit" dateert volgens mij al uit de jaren '80. Kortom, in 20 tot 25 jaar is er gewoon NIETS gedaan door de horeca en nu de overheid eindelijk optreedt, is de horeca zielig? Kom nou.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het een heksenjacht is geworden. Puur omdat bepaalde machthebbende iets tegen roken hebben. Men had ook kunnen opteren voor rokers- en niet rokerskroegen. Het argument dat werknemers een rookvrije werkplek moeten hebben is immers allang van tafel geveegd. Persoonlijk ken ik niemand die iets tegen het roken in de cafe's heeft.
  donderdag 20 november 2008 @ 17:58:03 #131
3542 Gia
User under construction
pi_63379786
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:55 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ik heb het over kantoorfuncties.
Dan vind ik niet dat het gevraagd mag worden. Riekt, in principe, naar een soort van discriminatie.
Daar heb je gelijk in. Maar er mag op kantoor wel een beleid gevoerd worden dat bepaald dat je geen extra pauzes hebt als roker. Eisen dat je personeel buiten werktijd niet rookt, gaat inderdaad te ver.
quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 20 november 2008 14:41 schreef Keltie het volgende:

[..]

Klinkt heel leuk, maar mag je dan ook in opstand komen als je, als burger zijnde, je foto ziet verschijnen op een site als "opsporing verzocht"?
Ja, ik denk dat ze graag hebben dat die personen gaan klagen bij de politie!!
  donderdag 20 november 2008 @ 18:05:45 #132
3542 Gia
User under construction
pi_63379931
quote:
Op donderdag 20 november 2008 16:15 schreef kriele het volgende:

Men had ook kunnen opteren voor rokers- en niet rokerskroegen.
Maar wie bepaalt dan welke kroegen rookvrij zouden moeten zijn?
En is dat wel eerlijk, qua concurrentie?

Mensen gaan meestal in groepen op stap, en in elke groep zitten wel een aantal rokers. De groep gaat dan naar een plek waar iedereen terecht kan, dus de rookkroeg.

Daarbij heb je dan nog altijd van die aso's die dan uitgerekend in de niet-rookkroeg gaan staan roken, want dat is stoer!! Vooral je peuk laag houden en goed opletten dat de uitsmijter je niet ziet!!

Nee, ik denk dat geen enkele kroeg er dan voor zal kiezen niet-rookkroeg te worden. En die gaan aanwijzen levert dezelfde problemen op als je nu hebt.
  donderdag 20 november 2008 @ 18:33:01 #133
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_63380506
quote:
Op donderdag 20 november 2008 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]

ja.
[..]

Dat werkt dus niet. Dat zou gaan leiden tot het stellen van een eis dat je rookt om ergens te mogen werken.
Iemand die ergens wil gaan werken moet niet hoeven te roken, of een verklaring tekenen dat hij niet na de proeftijd ineens staat op een rookvrije werkplek. Zeg, dan zou je hetzelfde krijgen als een moslima die na de proeftijd ineens een hoofddoekje wil dragen. Dat kan ook niet. De regels moeten dus vanaf het begin duidelijk zijn en voor iedereen gelijk.
[..]

Alsof er nooit in de trein werd gerookt, alsof er nooit in een ziekenhuis werd gerookt, alsof er nooit in een bioscoop werd gerookt, alsof er nooit in een sportkantine werd gerookt, enz.......

Overal is een rookverbod ingevoerd, en nu ook in de horeca.

Ben het wel met je eens dat verboden nageleefd en veelvuldig gecontroleerd en beboet moeten worden.
Belachelijk. Ik ga er niet eens meer op in. Voor even. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_63380692
Op de website van het VWA kun je inderdaad een mailformulier invullen om bijvoorbeeld cafe's waar gerookt wordt te benoemen. Leuk om in te vullen voor cafe's waar absoluut niet gerookt wordt. Zijn ze allemaal weer even zoet mee. Wie doet er mee, massaal invullen!
pi_63380880
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:05 schreef Gia het volgende:
Mensen gaan meestal in groepen op stap, en in elke groep zitten wel een aantal rokers. De groep gaat dan naar een plek waar iedereen terecht kan, dus de rookkroeg.
Dat is het keukenfeestjesfenomeen. Iemand geeft een feestje maar wil niet dat er in de kamer gerookt wordt, in de keuken mag het wel. Na verloop van tijd gaan er dan even twee een peukje doen in de keuken, en dan komt er een derde bij. Toevallig hebben die mensen daar het dan gezellig met mekaar, en het terugkeren naar de kamer laat op zich wachten. Uiteindelijk is het in de keuken veel gezelliger en is het in de kamer een suffe bende.

In heel extreme gevallen zit er dan wel één zeikerd bij die van de kamer naar de keuken gaat omdat het daar gezelliger is, en die dan gaat klagen over de rook. Blijf dan in de kamer, je wordt in de keuken echt niet gemist.

Dat zien we nu op grote schaal. Het hele probleem is dat de rookvrijen heel graag bij de rokers willen zijn die samen gezellig roken, maar dan zonder de rook. Maar die situatie bestaat niet, want als rokers het gezellig hebben dan roken ze. Of dat nou in de keuken of buiten is, ze vinden wel een plek.

De rookvrijen zijn het probleem, want die kunnen niet zonder de rokers.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_63381323
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:05 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar wie bepaalt dan welke kroegen rookvrij zouden moeten zijn?
En is dat wel eerlijk, qua concurrentie?

Daarbij heb je dan nog altijd van die aso's die dan uitgerekend in de niet-rookkroeg gaan staan roken, want dat is stoer!! Vooral je peuk laag houden en goed opletten dat de uitsmijter je niet ziet!!

Nee, ik denk dat geen enkele kroeg er dan voor zal kiezen niet-rookkroeg te worden. En die gaan aanwijzen levert dezelfde problemen op als je nu hebt.

Tsjah, wat is eerlijk? Dat hele verbod is vooral voor kleine kroegen niet eerlijk. Maar als waar is wat jij zegt dan is dat hele rookverbod een farce. Dan is het ook niks meer dan een vertoon van macht door de politiek.
pi_63383258
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zien we nu op grote schaal. Het hele probleem is dat de rookvrijen heel graag bij de rokers willen zijn die samen gezellig roken, maar dan zonder de rook. Maar die situatie bestaat niet, want als rokers het gezellig hebben dan roken ze. Of dat nou in de keuken of buiten is, ze vinden wel een plek.

De rookvrijen zijn het probleem, want die kunnen niet zonder de rokers.
Wat een enorme onzin, rokers zijn zogenaamd 'gezelliger'. Ook zonder rokers treedt hetzelfde effect op, van keuken naar woonkamer en andersom.
pi_63383734
Toch is het echt zo. Op wintersport vorig jaar in Frankrijk ook. Stond de hele kroeg buiten te rillen, ook de niet-rokers.
pi_63383928
quote:
Op donderdag 20 november 2008 20:20 schreef bloodymary het volgende:
Toch is het echt zo. Op wintersport vorig jaar in Frankrijk ook. Stond de hele kroeg buiten te rillen, ook de niet-rokers.
Kansloze malloten zijn dat.
  donderdag 20 november 2008 @ 20:29:48 #140
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63384044
quote:
Op donderdag 20 november 2008 17:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Maar er mag op kantoor wel een beleid gevoerd worden dat bepaald dat je geen extra pauzes hebt als roker. Eisen dat je personeel buiten werktijd niet rookt, gaat inderdaad te ver.
Bij mij hoeft m'n baas echt niet te komen klagen. Wat ik verrook, besteed een ander aan koffiepauzes.
quote:
[..]

[..]

Ja, ik denk dat ze graag hebben dat die personen gaan klagen bij de politie!!
Je staat er ook op als je geen crimineel feit hebt gepleegd (als voorbijganger bijvoorbeeld).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')