abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63363014
quote:
Op donderdag 20 november 2008 00:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is best mogelijk ja. Maar dat zegt niet altijd evenveel over de mening van 'iedereen' oftewel de bevolking. De gemeenten zijn daarnaast ook niet echt voorstander van een verbod.
De paar grensgemeenten zijn niet representatief voor alle Nederlandse gemeenten, dus dat weet je niet. Net zoals het niet bekend is wat de Nederlandse bevolking wil.

Ik zie het echter wel gebeuren dat er een kamermeerderheid komt voor een verbod.
pi_63363134
quote:
Op donderdag 20 november 2008 00:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

De paar grensgemeenten zijn niet representatief voor alle Nederlandse gemeenten, dus dat weet je niet. Net zoals het niet bekend is wat de Nederlandse bevolking wil.

Ik zie het echter wel gebeuren dat er een kamermeerderheid komt voor een verbod.
Nee, inderdaad, die grensgemeenten zijn een minderheid.
Voor jou een kaartje uit een ander topic:

pi_63363552
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als je verder toch nergens rookt, kun je het in de kroeg ook best achterwege laten dus.
Dat zou ik zeker kunnen, ik ben niet verslaafd, kan een week niet roken en dan op een avond in de kroeg een heel pakje. Maar ik zou niet weten waarom ik daar mee zou stoppen. Ik GENIET er van. Maar dat woord zul jij wel niet in je vocabulaire hebben.

Verder mag ik genieten waarvan ik wil, ook al is dat iets wat anderen verafschuwen zoals een sigaret.
pi_63365444
Och jee, de anti-rookverbod-terroristen in Tilburg hebben een nieuw plannetje

Keihard optreden tegen dit onkruid. Foto's maken van controleurs is werkelijk nergens voor nodig. De stelling "we moeten weten met wie we te maken hebben" is onzin. Je laat mensen roken in je kroeg of niet. In het eerste geval zit je fout en in het tweede geval zit je goed. Zit je fout, dan maakt het echt niet uit of Jantje, Pietje of Klaasje de boete uitschrijft. Wat gaan ze met die foto's doen? Iemand bij de deur zetten om te kijken of er een controleur aankomt en dan snel alle asbakken weghalen

Nee, dit is gewoon pure intimidatie die keihard aangepakt moet worden. Alcoholvergunning innemen lijkt me wel een gepaste straf
  donderdag 20 november 2008 @ 08:01:01 #255
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63365484
quote:
Op donderdag 20 november 2008 07:56 schreef Nielsch het volgende:
Och jee, de anti-rookverbod-terroristen in Tilburg hebben een nieuw plannetje

Keihard optreden tegen dit onkruid. Foto's maken van controleurs is werkelijk nergens voor nodig. De stelling "we moeten weten met wie we te maken hebben" is onzin. Je laat mensen roken in je kroeg of niet. In het eerste geval zit je fout en in het tweede geval zit je goed. Zit je fout, dan maakt het echt niet uit of Jantje, Pietje of Klaasje de boete uitschrijft. Wat gaan ze met die foto's doen? Iemand bij de deur zetten om te kijken of er een controleur aankomt en dan snel alle asbakken weghalen

Nee, dit is gewoon pure intimidatie die keihard aangepakt moet worden. Alcoholvergunning innemen lijkt me wel een gepaste straf
!
  † In Memoriam † donderdag 20 november 2008 @ 08:45:54 #256
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_63365894
quote:
Kroegbazen gaan controleur fotograferen
door Linda van Gorkum . woensdag 19 november 2008 | 18:27 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 20 november 2008 | 08:38

Tilburgse kroegbazen aangesloten bij het actiecomité Buigen of Barsten gaan controleurs van de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) fotograferen om elkaar te kunnen laten weten met wie ze te maken hebben.

TILBURG Het actiecomité Buigen en Barsten roept kroegeigenaren in het hele land op om foto’s te maken als VWA-controleurs anoniem of onder politiebegeleiding komen controleren of het rookverbod wordt nageleefd.

Die foto’s komen dan op de website van het actiecomité. De actie is bedoeld om minister Ab Klink ‘gek’ te maken en zoveel mogelijk ‘trammelant te schoppen’. Dit in de hoop dat de minister aan de eis van de kleine kroegen tegemoet komt en met een compensatie komt voor de verliezen die geleden worden doordat kroegen klanten verliezen, zegt Tilburger Wichard Taks van het comitee. „We willen dat die controleurs gaan klagen bij hun baas, het is niet bedoeld om de controleurs aan de schandpaal te nagelen. Die doen ook gewoon hun werk.” Ook willen de eigenaren weten wie ze in hun zaak hebben. Controleurs die zich legitimeren komen niet op de foto.

De VWA blijft gericht extra controleurs naar ‘de brandhaarden van verzet’ - Tilburg en Den Bosch - sturen zolang ze blijven rebelleren, zegt woordvoerder Bob Kiel.
Idiote actie.
pi_63366185
quote:
Op donderdag 20 november 2008 00:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er is een enquete van het blad Binnenlands bestuur geweest waarbij van de 88 reagerende burgemeesters 60% voor legalisatie was, bij 75% van de 66 reagerende burgemeesters in een enquete van voor legalisatie en in beide enquetes zit natuurlijk ook nog een deel dat gewoon het huidige gedoogbeleid in stand wenst te houden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 20 november 2008 @ 09:26:22 #258
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63366513
quote:
3FM dj Sander Lantinga zoekt beste rookcafé van Nederland

De afgelopen weken hebben bezoekers van HierMagHetWel en lezers van Revu kunnen stemmen op het rookvriendelijkste café uit hun provincie. Dat heeft twaalf genomineerden voor de RevuRookpluim opgeleverd.

De finalisten zijn terug te vinden op RevuRookpluim.nl. De stemming is gesloten; het woord is nu aan de Rookwarenautoriteit, onze eigen vakjury onder voorzitterschap van 3FM BNN dj Sander Lantinga.

Die jury zal de komende weken alle provincies aandoen om genomineerden te bezoeken en te testen op –legale- rookvriendelijkheid. En uiteindelijk zal na rijp beraad op 17 december bekendgemaakt worden welke café de RevuRookpluim 2008 in de wacht heeft gesleept. Het is allemaal te volgen in Revu en op HierMagHetWel.

Er is, willen we maar zeggen, zo nu en dan dus ook iets leuks te melden over roken in de horeca. Want terwijl rookverbod-minister Klink zijn hakken steeds dieper in het zand zet en het gemor in de horecabranche dagelijkse kost geworden is in de media, trekt onze jury opgewekt van rookcafé naar rookcafé.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 20 november 2008 @ 09:30:13 #259
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_63366581
quote:
Op donderdag 20 november 2008 08:45 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Idiote actie.
Idioot verbod.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_63366724
wat een zanikers zijn die kroegbazen zeg, als iedere kroeg zich gewoon aan het rookverbod houd is er niks aan de hand hoor. pas als 1 kroeg zich er niet aan houd, dan gaan de andere er op achteruit.

gewoon niet roken
  donderdag 20 november 2008 @ 09:44:19 #261
pi_63366856
quote:
Op donderdag 20 november 2008 09:37 schreef MartijnIV2008 het volgende:
wat een zanikers zijn die kroegbazen zeg, als iedere kroeg zich gewoon aan het rookverbod houd is er niks aan de hand hoor. pas als 1 kroeg zich er niet aan houd, dan gaan de andere er op achteruit.

gewoon niet roken
Jij hebt zeker een illegale kroeg?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_63366876
Ik zie vandaag in het nieuws bevestigd wat ik eigenlijk al vaker heb aangegeven:
quote:
"Rookverbod treft goede cafés niet"
De betere cafés van Nederland hebben minder last van het rookverbod dan de gemiddelde kroeg, blijkt uit onderzoek van horecablad Misset. De betere cafés hebben tijdig maatregelen genomen, zoals het plaatsen van luifels.

Het blad ondervroeg 100 ondernemers en de helft zegt de afgelopen maanden geen omzetverlies te hebben geleden. In een kwart van de gevallen was dat wel zo. In sommige gevallen liep dat op tot 30%

Café-eigenaren die geen last hebben van het rookverbod vragen zich wel af hoe het in de winter zal gaan. Als het te koud wordt, wordt het voor rokers minder aantrekkelijk om buiten te gaan roken.
Bron: NOS.nl
  donderdag 20 november 2008 @ 09:46:30 #263
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63366897
breaking news:
quote:
Discotheken/Café-barbedrijven trekken handen af van rookbeleid minister Klink
WOERDEN, 19 november 2008 - Tijdens de bestuursvergadering van de sector Discotheken/Café bar bedrijven van Koninklijke Horeca Nederland is unaniem besloten om de handen van het huidige rookbeleid af te trekken.

De sectoren hebben alle begrip voor leden die uit lijfsbehoud de asbakken terugzetten, ondanks dat het wettelijk niet is toegestaan. Er zal op zeer korte termijn een speciale telefonische rookhelpdesk komen voor ondersteuning en advies voor leden van Koninklijke Horeca Nederland. Aanvullende informatie is voor hen te vinden op www.horeca.org/rookvrij

De reden voor deze beslissing is dat als gevolg van het wanbeleid van minister Klink en het niet luisteren naar alle ingebrachte punten door Koninklijke Horeca Nederland een chaos is ontstaan. De aanvankelijke acceptatie van het rookverbod is o.a. door het gebrek aan handhaving volledig omgeslagen in onbegrip.

De minister is slecht ondernemerschap (lees slecht bestuur) te verwijten. Hij heeft een wet in leven geroepen zonder dat hij over mankracht beschikt om deze wet uit te voeren. Zelfs welwillende leden zijn door het halfslachtige beleid de asbakken terug gaan zetten.

De punten die noodzakelijk zijn om tot een gedegen rookbeleid te komen:

1. Roker strafbaar stellen. Als roker niet strafbaar is, dan is er geen draagvlak onder gasten.
2. Compensatieregeling. Door de invoering van het rookbeleid loopt de omzet terug en moeten ondernemers geholpen worden om te kunnen blijven bestaan. Hierbij denken we o.a. aan het niet doorvoeren van de accijnsverhoging op bier van 30%. Overheidsgarantie bij leningen nu de banken helemaal afhaken. Compensatie voor bedrijven die als gevolg van het rookbeleid niet meer kunnen overleven.
3. Illegale horeca aanpakken. Door alle regelgeving in de reguliere horeca is er een gemakkelijke uitweg naar de illegale horeca waar alles mag. Om oneerlijke concurrentie te vermijden moet de overheid deze illegaliteit keihard de kop indrukken. Op dit moment zijn er ruim 3500 illegale zuip- (en rook) keten bekend.
4. Handhaven. Hoewel de minister nu zegt keihard te gaan optreden heeft hij in de praktijk hier de mankracht niet voor en is hierdoor de huidige chaos ontstaan.
5. Soepele opstelling lokale overheid. Gemeenten moeten zoveel mogelijk meewerken zodat de ondernemers in staat worden gesteld om voorzieningen te treffen voor rokende gasten.

Op de Algemene Ledenvergadering van 26 november 2008 zullen de leden geraadpleegd worden over de verder te nemen stappen.
[..]
pi_63367206
Roken strafbaar stellen!

Dan mogen we auto's ook wel strafbaar stellen .. oh nee .. dat wordt natuurlijk tegengehouden door lobby's uit het bedrijfsleven.
pi_63367210
quote:
Op donderdag 20 november 2008 09:45 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zie vandaag in het nieuws bevestigd wat ik eigenlijk al vaker heb aangegeven:
[..]

Bron: NOS.nl
Stond dat niet op de site van het NRC toevallig? Ik wilde er gisteren een linkje van plaatsen alhier, maar ik kon het even niet terugvinden.. Wel typisch ja..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:06:44 #266
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63367311
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:02 schreef Dodecahedron het volgende:
Roken strafbaar stellen!

Dan mogen we auto's ook wel strafbaar stellen .. oh nee .. dat wordt natuurlijk tegengehouden door lobby's uit het bedrijfsleven.
ik snap het wel, maar ondertussen zijn het over het algemeen de kroegbazen die de asbakken op de toog zetten. De rokers gaan over het algemeen wel naar het rookhok toe, buiten staan of blijven thuis als ze niet mogen roken binnen van de eigenaar.

Maar het zou wellicht een goed signaal zijn als iemand die rookt waar dat niet mag ook bekeurd kan worden.
[..]
  donderdag 20 november 2008 @ 10:08:35 #267
165633 eriksd
The grand facade...
pi_63367362
Benieuwd hoe dat blad aan zijn 100 gevraagden is gekomen. Als het doormiddel het abbonement op het tijdschrift is gekomen, kan ik mij voorstellen dat er verhoudingsgewijs in dit onderzoek meer moderne, grotere kroegen naar voren zijn gekomen, terwijl deze hele strijd draait om de kleine kroeg op de hoek.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_63367561
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:06 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik snap het wel, maar ondertussen zijn het over het algemeen de kroegbazen die de asbakken op de toog zetten. De rokers gaan over het algemeen wel naar het rookhok toe, buiten staan of blijven thuis als ze niet mogen roken binnen van de eigenaar.

Maar het zou wellicht een goed signaal zijn als iemand die rookt waar dat niet mag ook bekeurd kan worden.
Hoe denken ze de illegale zuipketen aan te gaan pakken. Daar bnen ik erg benieuwd naar. Dat lijkt me een onmogelijke taak.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:23:42 #269
3542 Gia
User under construction
pi_63367709
quote:
Op donderdag 20 november 2008 08:45 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Idiote actie.
Inderdaad. Wat zouden die kroegbazen ervan vinden als een foto van hun op het internet verschijnt op een website die overtreders te kijk zet?

Geloof niet dat ze daar blij mee zouden zijn.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:25:45 #270
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63367757
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:17 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hoe denken ze de illegale zuipketen aan te gaan pakken. Daar bnen ik erg benieuwd naar. Dat lijkt me een onmogelijke taak.
Wellicht stom, maar wat definieert een illegale zuipkeet? Volgens mij is men alleen illegaal bezig wanneer men in een ruimte een tap plaatst en tegen betaling alcohol gaat schenken... Maar als ik dan beelden zie van zgn zuipketen, dan zie je enkel wat jongeren met zijn allen om een krat bier of 2 zitten. Dat verschilt volgens mij niets van een willkeurige verjaardag.

Als dat het geval is is er weinig aan te doen. Je kan moeilijk bij mensen gaan aankloppen om te controleren of er niet 5 pubers in de schuur met een krat bier zitten

Maar ja, als er illegale horeca is moet dat gewoon gesloten en bestraft worden. Maar ik vraag me af in hoeverre die er zijn.
[..]
  donderdag 20 november 2008 @ 10:26:55 #271
3542 Gia
User under construction
pi_63367798
quote:
Roken strafbaar stellen!

Lezen is moeilijk hè?
Er staat: rokeR strafbaar stellen. Oftewel, niet de eigenaar, maar de overtreder aanpakken.

Uiteraard mag de eigenaar geen asbakken op tafel hebben staan, dan.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:28:28 #272
pi_63367832
quote:
Roken strafbaar stellen!

We hebben last van politici, verbieden!
pi_63367902
quote:
Op donderdag 20 november 2008 09:46 schreef MikeyMo het volgende:
breaking news:
[..]
De reden voor deze beslissing is dat als gevolg van het wanbeleid van minister Klink en het niet luisteren naar alle ingebrachte punten door Koninklijke Horeca Nederland een chaos is ontstaan.

. Chaos ontstaan? Volgens mij was en is het heel duidelijk: er geldt een rookverbod in de horeca. Punt. Dat anderen menen daaraan een andere of helemaal geen invulling aan geven is natuurlijk niet de schuld van Klink.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:35:53 #274
3542 Gia
User under construction
pi_63368017
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:31 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

. Chaos ontstaan? Volgens mij was en is het heel duidelijk: er geldt een rookverbod in de horeca. Punt. Dat anderen menen daaraan een andere of helemaal geen invulling aan geven is natuurlijk niet de schuld van Klink.
Precies.

In het geval de kroegen het roken toestaan en dit aangeven middels borden of asbakken op tafels, dan mogen daar wmb meteen torenhoge boetes uitgedeeld worden. Dat is namelijk willens en wetens de wet overtreden.
In het geval een kroeg geen asbakken op tafel zet, maar ook niet optreedt tegen rokers, dan beide beboeten.

Overigens mogen ze restaurants die roken toestaan onmiddellijk sluiten, als het aan mij ligt. Als ik iets smerig vind dan is het wel de geur van sigarettenrook als ik aan 't eten ben.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:37:43 #275
pi_63368066
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Wat zouden die kroegbazen ervan vinden als een foto van hun op het internet verschijnt op een website die overtreders te kijk zet?

Juist wel, mooie reclame. Het zijn helden!
pi_63368148
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:35 schreef Gia het volgende:
Overigens mogen ze restaurants die roken toestaan onmiddellijk sluiten, als het aan mij ligt. Als ik iets smerig vind dan is het wel de geur van sigarettenrook als ik aan 't eten ben.
Je hoeft er niet naar binnen hoor.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:43:31 #277
pi_63368214
quote:

[..]

Het is net zo'n onzinverbod als het verbod op drugs. Daarom werkt het niet. CDA afschaffen
  donderdag 20 november 2008 @ 10:43:32 #278
3542 Gia
User under construction
pi_63368215
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je hoeft er niet naar binnen hoor.
Jawel, ik wil overal rookvrij kunnen uitgaan en eten. En volgens de wet moet dat kunnen.
pi_63368264
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:35 schreef Gia het volgende:

O, jij vindt het smerig? Nou, sluiten dan maar, hm? . Niet gewoon kiezen uit het aanbod, nee, beter maar de markt aanpassen aan Gia's wensen.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:45:33 #280
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63368271
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:43 schreef Gia het volgende:

[..]

Jawel, ik wil overal rookvrij kunnen uitgaan en eten. En volgens de wet moet dat kunnen.
En daarom ben jij een egoïst, zoals zo'n beetje iedere "anti-roker" hier op fok.
pi_63368286
quote:

[..]

ik wil
Ik wil, ik wil, ik wil, ik wil, ik wil.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:46:25 #282
3542 Gia
User under construction
pi_63368293
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
CDA afschaffen
Ik vraag me af wat rokers doen als bijvoorbeeld een partij komt met een beleid voor het afschaffen van het rookverbod en tevens anti-moslim standpunten. Strenger toelatingsbeleid, uitzetten in geval van crimineel gedrag enz.....

Gaat dat roken dan boven het welzijn van die mensen?
pi_63368301
quote:

[..]

Dat lijkt me wat te simpel. De taak van een minister is niet alleen simpelweg het invoeren van wetten, maar ook toezien op de uitvoer en dus de handhaving. Als je een maatregel invoert die betrekking heeft op een bepaalde sector en de handhaving is dusdanig beroerd dat 'kwaadwillenden' een concurrentievoordeel hebben, dan faalt een minister ook gewoon. Stel dat er een verbod wordt ingesteld op de verkoop van kleding die geproduceerd wordt m.b.v. kinderarbeid. Als dan vervolgens de helft van de winkels dit verbod aan zijn laars lapt en de handhaving gebrekkig is, dan kun je niet als overheid tegen de andere helft zeggen 'ja sorry, maar er is gewoon een verbod'.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:47:08 #284
3542 Gia
User under construction
pi_63368310
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik wil, ik wil, ik wil, ik wil, ik wil.
Ik mag willen wat ik wil. Jullie willen wat anders, maar ik heb de wet aan mijn zijde.
pi_63368321
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat rokers doen als bijvoorbeeld een partij komt met een beleid voor het afschaffen van het rookverbod en tevens anti-moslim standpunten. Strenger toelatingsbeleid, uitzetten in geval van crimineel gedrag enz.....

Gaat dat roken dan boven het welzijn van die mensen?
Ja, of wanneer het rookverbod in de horeca samengegaan zou zijn met het ritueel slachten en opeten van joodse baby's. Wat dan, hm, wat dan? Zouden de voorstanders dan ook nog voorstander zijn?
  donderdag 20 november 2008 @ 10:47:36 #286
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63368324
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Lekker boeiend, opsporing verzocht en dergelijke doet het al jaren.
Zou er persoonlijk niet wakker van liggen.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:48:13 #287
pi_63368340
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Wellicht stom, maar wat definieert een illegale zuipkeet? Volgens mij is men alleen illegaal bezig wanneer men in een ruimte een tap plaatst en tegen betaling alcohol gaat schenken... Maar als ik dan beelden zie van zgn zuipketen, dan zie je enkel wat jongeren met zijn allen om een krat bier of 2 zitten. Dat verschilt volgens mij niets van een willkeurige verjaardag.

Als dat het geval is is er weinig aan te doen. Je kan moeilijk bij mensen gaan aankloppen om te controleren of er niet 5 pubers in de schuur met een krat bier zitten

Maar ja, als er illegale horeca is moet dat gewoon gesloten en bestraft worden. Maar ik vraag me af in hoeverre die er zijn.
Vooral in de provincie zijn de zuipketen en schuurfeesten niet te tellen, maar met het rookverbod is de illegale horeca sterk in ontwikkeling.
pi_63368345
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik mag willen wat ik wil. Jullie willen wat anders, maar ik heb de wet aan mijn zijde.
O, absoluut. Het punt is dat die wet immoreel is. Geen punt in het citeren van het wetboek, zeg maar.
pi_63368358
quote:

[..]

Als de gelegenheid gesloten wordt, kun je er ook niet meer rookvrij uitgaan en eten.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:49:18 #290
3542 Gia
User under construction
pi_63368371
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:45 schreef Keltie het volgende:

[..]

En daarom ben jij een egoïst, zoals zo'n beetje iedere "anti-roker" hier op fok.
Nee hoor, de rokers zijn de egoïsten. Die vinden dat mensen met hart- en longziekten maar thuis moeten bliljven zitten. Die vinden dat ze overal de lucht maar moeten kunnen verpesten. DAT zijn egoïsten.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:49:39 #291
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63368384
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Vooral in de provincie zijn de zuipketen en schuurfeesten niet te tellen, maar met het rookverbod is de illegale horeca sterk in ontwikkeling.
Agh, zo kan de jeugd die jonger is als 16 ook gewoon lekker comazuipen
  donderdag 20 november 2008 @ 10:50:47 #292
pi_63368415
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Wet-inflatie dankzij onzin van Klink. PWND
  donderdag 20 november 2008 @ 10:50:58 #293
3542 Gia
User under construction
pi_63368421
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:47 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, of wanneer het rookverbod in de horeca samengegaan zou zijn met het ritueel slachten en opeten van joodse baby's. Wat dan, hm, wat dan? Zouden de voorstanders dan ook nog voorstander zijn?
Papier wil het cda verbieden, vanwege één programmapunt. Ik wil aangeven dat er nooit een partij is die in alle punten bij je past. En dan vraag ik me af hoe belangrijk dat roken dan wel niet is, door een tamelijk extreem voorbeeld te noemen.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:51:20 #294
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63368428
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee hoor, de rokers zijn de egoïsten. Die vinden dat mensen met hart- en longziekten maar thuis moeten bliljven zitten. Die vinden dat ze overal de lucht maar moeten kunnen verpesten. DAT zijn egoïsten.
Vooralsnog hoor ik de rokers constant over een gedeelde horeca (rook en rookvrij) en het enige wat de anti-rokers terugbleren is dat het niet werkt omdat er niemand in een rookvrije kroeg staat.
Sorry, maar dat is dan de marktwerking (vraag/ aanbod) en die vraag blijkt er al jaren niet te zijn. Leuk, dat kapitalisme.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:51:44 #295
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63368445
quote:
Kleine cafés in Amsterdam negeren rookverbod

AMSTERDAM - Een groep van 52 kleine cafés in Amsterdam heeft gezamenlijk besloten vanaf deze week het rookverbod te negeren en de asbakken terug op tafel te zetten.
ANP

Dat meldde een woordvoerster van de hoofdstedelijke afdeling van de stichting Red De Kleine Horeca Ondernemer (KHO) donderdag.

De kroegen zijn boos over het omzetverlies sinds het roken in de cafés is verboden. Ook willen ze protesteren tegen de dreigende taal van minister Ab Klink (Volksgezondheid), aldus de woordvoerster.
[..]
pi_63368448
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Papier wil het cda verbieden, vanwege één programmapunt. Ik wil aangeven dat er nooit een partij is die in alle punten bij je past. En dan vraag ik me af hoe belangrijk dat roken dan wel niet is, door een tamelijk extreem voorbeeld te noemen.
Ok, ok. Ik zal wel wat voorbarig hebben gereageerd.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:52:18 #297
3542 Gia
User under construction
pi_63368459
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Als de gelegenheid gesloten wordt, kun je er ook niet meer rookvrij uitgaan en eten.
Die gaat dan na een strafperiode wel weer open, of er komt een andere eigenaar die zich wel aan de wet kan houden. En dan kan ik er weer wel gaan eten.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:54:42 #298
3542 Gia
User under construction
pi_63368541
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:51 schreef Keltie het volgende:

[..]

Vooralsnog hoor ik de rokers constant over een gedeelde horeca (rook en rookvrij) en het enige wat de anti-rokers terugbleren is dat het niet werkt omdat er niemand in een rookvrije kroeg staat.
Sorry, maar dat is dan de marktwerking (vraag/ aanbod) en die vraag blijkt er al jaren niet te zijn. Leuk, dat kapitalisme.
Als de eigenaar de keuze heeft, maakt hij zijn kroeg niet rookvrij. Dat is gewoon een feit.
En dan komt er geen gedeelde horeca.

Als er evenveel rookvrije kroegen en niet rookvrije kroegen zouden zijn......prima, maar dat gebeurt niet.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:55:55 #299
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63368575
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Die gaat dan na een strafperiode wel weer open, of er komt een andere eigenaar die zich wel aan de wet kan houden. En dan kan ik er weer wel gaan eten.
Als je de afgelopen jaren niet rookvrij heb kunnen eten moet je misschien gewoon eens uit het, schijnbaar, achtergestelde gebied verhuizen
  donderdag 20 november 2008 @ 10:58:39 #300
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_63368646
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Als de eigenaar de keuze heeft, maakt hij zijn kroeg niet rookvrij. Dat is gewoon een feit.
Klopt, omdat zo'n beetje alle eigenaren (en personeelsleden, in het geval van m'n oude stamkroeg) zelf ook roken.
quote:
En dan komt er geen gedeelde horeca.

Als er evenveel rookvrije kroegen en niet rookvrije kroegen zouden zijn......prima, maar dat gebeurt niet.
Dan moeten de "anti-rookjankballen" misschien eens stoppen met het zielige gedrag en begin zelf een rookvrije kroeg. Verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Altijd alleen maar huilen en het vingertje naar een ander wijzen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')