Ik hoop dat je dit rupsje wilt geloven. Ik heb twee kleinere dorpscafes in mijn clientenbestand (ik ben belastingadviseur). Deze hadden voor 1 juli een gemiddelde weekomzet van 3.000 tot 4.000 Euro en deze is daadwerkelijk gehalveerd (Echt waar!).quote:Op woensdag 19 november 2008 13:44 schreef MikeyMo het volgende:
Afgezien van het C.B.S. die meldde dat er al omzetdaling waren voor het rookverbod heb ik eigenlijk helemaal geen onafhankelijke onderzoeken gezien die idd concluderen dat de omzet van de horeca zo drastisch gedaald is als men doet voorkomen...
Dat is nog helemaal niet bewezen. We moeten maar de rupsjes-nooit-genoeg op hun scouts-honor geloven
Kansloosquote:Tilburgse kroegbazen gaan controleurs fotograferen
TILBURG - Tilburgse kroegbazen aangesloten bij het actiecomité Buigen of Barsten gaan controleurs van de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) fotograferen om elkaar te kunnen laten weten met wie ze te maken hebben.
Ze hebben dat woensdag besloten tijdens een gezamenlijk overleg naar aanleiding van strengere handhaving die minister Ab Klink (Volksgezondheid) heeft aangekondigd.
Bij het actiecomité hebben zich de afgelopen maanden in totaal ongeveer 1400 kleine kroegen uit 32 steden aangesloten. Kroegeigenaren in de rest van het land worden woensdagavond op de hoogte gebracht van het Tilburgse initiatief.
Eenvoudig
Volgens woordvoerder Wichard Taks komen controleurs nu langs en krijgen de kroegeigenaren pas een dag later telefonisch te horen dat ze worden beboet voor overtreding van het rookverbod. In Tilburg lijken de controleurs eenvoudig herkenbaar omdat ze onder politiebegeleiding hun werk doen, stelt Taks.
Het actiecomité overweegt portretten van de VWA'ers op zijn internetpagina te publiceren. "Het is echt niet de bedoeling om die mensen aan de schandpaal te nagelen maar we willen weten wie we in onze zaak hebben."
Dit is dus bullshit, het gaat niet om de werknemers, het gaat om de Horeca rookvrij te krijgen, immers zaken zonder werknemers moeten ook rookvrij zijn, en onder het mom: Ja concurrentie, amehoela, alsof de overheid daar ooit rekening mee houd.quote:Op woensdag 19 november 2008 14:19 schreef vipergts het volgende:
Waarom denkt de horeca toch steeds dat ze een uitzondering zijn. Je moet eens weten hoe snel de asbakken van tafel zijn en blijven als komend weekend overtreders bestraft worden met de sluiting van hun cafe. En niet voor een week gewoon voor een half jaar. Elke keer als de horeca hulliesprotesteren moet je ze hardere regels opleggen
Als ik zou roken en zo'n horeca huillie zou mij als betalende klant in de bittere kou op de stoep zetten omdat hij geen zin of geld (waar laten ze die 2 euro wat ze voor een half glas cola aangevuld met ijs vragen dan) om een rokende klant een goede rookgelegenheid te bieden. Dan zou ik het er ook op wagen om binnen te roken. Het is nog steeds aan de ondernemer om zijn werknemers en in dit geval zijn klanten te beschermen tegen gevaren
In de bouw moeten mensen een helm op in het transport moeten chauffeurs zich aan de rijtijden houden enz. enz. en ja daar worden ook overtredingen begaan maar deze uitbuiters vinden dat de wet voor hun niet geldt
Dat wil ik graag geloven, ik zou graag van het CBS een specificatie per groep zien, dat de omzet in de Restaurants en Hotels niet gezakt is wil ik graag geloven.quote:Op woensdag 19 november 2008 18:41 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dit rupsje wilt geloven. Ik heb twee kleinere dorpscafes in mijn clientenbestand (ik ben belastingadviseur). Deze hadden voor 1 juli een gemiddelde weekomzet van 3.000 tot 4.000 Euro en deze is daadwerkelijk gehalveerd (Echt waar!).
Een beetje uitgaansgelegenheid doet dat ook en zet de foto's op internet en plakte ze aan de muur.quote:Op woensdag 19 november 2008 18:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/news/184(...)rs_fotograferen.html
[..]
Kansloos. "We willen weten wie we in onze zaak hebben."
Maak dan ook ff een foto van de rest van de mensen in de zaak....
Bron: NU.nlquote:Tilburgse kroegbazen gaan controleurs fotograferen
Uitgegeven: 19 november 2008 18:26
Laatst gewijzigd: 19 november 2008 18:48
TILBURG - Tilburgse kroegbazen aangesloten bij het actiecomité Buigen of Barsten gaan controleurs van de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) fotograferen om elkaar te kunnen laten weten met wie ze te maken hebben.
ANP
Ze hebben dat woensdag besloten tijdens een gezamenlijk overleg naar aanleiding van strengere handhaving die minister Ab Klink (Volksgezondheid) heeft aangekondigd.
Bij het actiecomité hebben zich de afgelopen maanden in totaal ongeveer 1400 kleine kroegen uit 32 steden aangesloten. Kroegeigenaren in de rest van het land worden woensdagavond op de hoogte gebracht van het Tilburgse initiatief.
Eenvoudig
Volgens woordvoerder Wichard Taks komen controleurs nu langs en krijgen de kroegeigenaren pas een dag later telefonisch te horen dat ze worden beboet voor overtreding van het rookverbod. In Tilburg lijken de controleurs eenvoudig herkenbaar omdat ze onder politiebegeleiding hun werk doen, stelt Taks.
Het actiecomité overweegt portretten van de VWA'ers op zijn internetpagina te publiceren. "Het is echt niet de bedoeling om die mensen aan de schandpaal te nagelen maar we willen weten wie we in onze zaak hebben."
PvdA
In de Tweede Kamer leidde de aankondiging woensdag direct tot vragen. Coalitiepartij PvdA noemt de actie onacceptabel, intimiterend en een schending van de privacy. De partij wil weten wat de regering kan en gaat doen en welke sancties mogelijk zijn.
Doen veel kroegen toch ook, die hebben niet zelden feest foto's op de site staan.quote:Op woensdag 19 november 2008 18:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/news/184(...)rs_fotograferen.html
[..]
Kansloos. "We willen weten wie we in onze zaak hebben."
Maak dan ook ff een foto van de rest van de mensen in de zaak....
quote:ROTTERDAM - Rotterdam plaatst donderdag naar eigen zeggen als eerste gemeente in Nederland zes asbaktegels in het centrum. Met dit initiatief wil de havenstad de overlast van sigarettenpeuken op de stoep tegengaan. Sinds het rookverbod in openbare ruimtes en de horeca van kracht is, roken veel meer mensen op straat, met als gevolg dat er veel meer sigarettenpeuken op de stoep belanden.
De nieuwe tegels bieden een asbak die in de stoep is verzonken. De bovenkant van de tegel is voorzien van een rooster waarin sigarettenpeuken gedeponeerd kunnen worden. De gemeente hoopt met het initiatief de overlast die de peuken veroorzaken drastisch te verminderen. Volgens de gemeente vinden veel Rotterdammers dat ze het straatbeeld ontsieren. Bovendien zijn ze slecht voor het milieu.
De grote asbakken worden elke dag geleegd met een grote stofzuiger. Het initiatief wordt over zes maanden geëvalueerd. Mochten de astegels een succes blijken, dan komen er vermoedelijk meer in de Rotterdamse binnenstad.
We willen ze niet aan de schandpaal nagelen....maar we doen het toch.quote:Het actiecomité overweegt portretten van de VWA'ers op zijn internetpagina te publiceren. "Het is echt niet de bedoeling om die mensen aan de schandpaal te nagelen maar we willen weten wie we in onze zaak hebben."
Niemand is verplicht om controleur te worden.quote:Op woensdag 19 november 2008 21:02 schreef aloa het volgende:
[..]
We willen ze niet aan de schandpaal nagelen....maar we doen het toch.
yup, daar is zelfs in de kleinste kroegen ruimte voor. Om op die plek een rookruimtetje neer te zetten, nee dat kan nietquote:Op woensdag 19 november 2008 21:18 schreef aloa het volgende:
Mag men nog wel shag/sigaretten verkopen in de kroegen?
Als je verder toch nergens rookt, kun je het in de kroeg ook best achterwege laten dus.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:58 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Oneens, ik ga ook naar de kroeg om lekker te roken, het is namelijk de enige plek waar ik rook!
Ja !quote:Op woensdag 19 november 2008 00:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het heeft dus niets met het gedoogbeleid te maken. Legalisatie lost 50% van de criminaliteit op. Zijn we het daar over eens.
Waar haal je vandaan dat iedereen dat wil? Men wil het juist gaan verbieden.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:56 schreef gimme.shelter het volgende:
Iedereen wil dat softdrugs gelegaliseerd worden; maar een sigaret roken in een cafe mag niet....
Ik snap het echt niet meer!
Als je iemand anders gaat corrigeren, doe het dan zelf wel goed.quote:Op woensdag 19 november 2008 23:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat iedereen dat wil? MenDe christelijke partijen, PVV en een deel van de VVD wil het juist gaan verbieden.
Ik zie best een kamermeerderheid tevoorschijn komen hoor.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je iemand anders gaat corrigeren, doe het dan zelf wel goed.
Dat is best mogelijk ja. Maar dat zegt niet altijd evenveel over de mening van 'iedereen' oftewel de bevolking. De gemeenten zijn daarnaast ook niet echt voorstander van een verbod.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zie best een kamermeerderheid tevoorschijn komen hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |