Nou als die overlegsituaties zo gaan zoals die knakker gister bij Pauw en Witteman gaat heb ik er wel een beeld bij.quote:Op woensdag 19 november 2008 10:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zelf reguleren overheidsstijl: over x jaar gaan we het sowieso verbieden, jullie moeten in de tussentijd iets bedenken, maar dat gaan wij toch negeren.
Zelf reguleren zoals het hoort. Er zijn klanten, die roken, die gaan naar rookcafe's, mensen die daar niet heen willen staan vrij om een rookvrije kroeg te beginnen.
Helemaal mee eens. Iedereen moet het als werkgever en werknemer oplossen of er op de werkplek gerookt wordt. De overheid heeft zich niet met zulke afspraken te bemoeien, laat staan opleggen.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:14 schreef Montagui het volgende:
Gelijke monniken, gelijk kappen....
En als die niet rokers kroegen die er waren bezoekers hadden gehad, had de hele zaak zichzelf gereguleerd en was die 30 % met gemak gehaald. Helaas zit niemand te wachten op rookvrije horeca, waardoor de zeer goed bedoelde initiatieven steeds failliet gingen. Hoe uitnodigend is dat voor nieuwe ondernemers? Vervolgens krijgen rokers daar ook de schuld van, die sleurren hun niet rokende vrienden immers aan de haren mee naar tenten waar wel gerookt mag worden.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:07 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nou als die overlegsituaties zo gaan zoals die knakker gister bij Pauw en Witteman gaat heb ik er wel een beeld bij.
Overheid: We hadden afgesproken dat in 2007 30% van de horeca rookvrij zou zijn, hoe staat het daar mee?
KHN: Nou ja, we kunnen melden dat er 3 rookvrije cafe's zijn in Nederland en 10 restaurant, maar we zijn hard onderweg!
Overheid: oh dat is niet volgens de afspraak, dan moeten we toch overgaan tot een verbod
KHN: ja maar we hebben meer tijd nodig. In 2010 moeten we toch zeker 6 rookvrije kroegen kunnen realiseren!
nee, want in een kroeg rookt al het personeel, in de rest van nederland slecht 25%quote:Op woensdag 19 november 2008 11:14 schreef Montagui het volgende:
Het rookverbod heeft te maken met een rookvrije -werkplek-. Dus als het in een kroeg wordt toegestaan dan schept dat een precedent voor alle -werkplekken-. Ik voorzie in dat geval al snel de eerste peuken op andere -werkplekken-, want jah, als het op de -werkplek- in de kroeg mag dan mag het op andere -werkplekken- ook. Een -werkplek- is een -werkplek-.
....toch?
Klopt helemaal. Dat kunnen mensen prima in onderling overleg oplossen. Daar heb je de overheid helemaal niet voor nodig. Ik rookte voor het rookverbod op de werkplek al niet op mijn kamer, omdat mijn kamergenoot niet rookt. Prima, maar ik snap niet dat als je twee rokers op een kamer hebt dat er dan niet gerookt mag worden.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:14 schreef Montagui het volgende:
Het rookverbod heeft te maken met een rookvrije -werkplek-. Dus als het in een kroeg wordt toegestaan dan schept dat een precedent voor alle -werkplekken-. Ik voorzie in dat geval al snel de eerste peuken op andere -werkplekken-, want jah, als het op de -werkplek- in de kroeg mag dan mag het op andere -werkplekken- ook. Een -werkplek- is een -werkplek-.
....toch?
omdat uit de praktijk is gebleken dat rokers enorm kunnen gaat treiteren als er in ene iemand komt die graag niet meer heeft dat ze roken op hun werkplekquote:Op woensdag 19 november 2008 11:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Dat kunnen mensen prima in onderling overleg oplossen. Daar heb je de overheid helemaal niet voor nodig. Ik rookte voor het rookverbod op de werkplek al niet op mijn kamer, omdat mijn kamergenoot niet rookt. Prima, maar ik snap niet dat als je twee rokers op een kamer hebt dat er dan niet gerookt mag worden.
quote:Op woensdag 19 november 2008 11:29 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
omdat uit de praktijk is gebleken dat rokers enorm kunnen gaat treiteren als er in ene iemand komt die graag niet meer heeft dat ze roken op hun werkplek
In het vorige deel heb ik je al laten zien dat in 1993 (waarom wordt dit tegenwoordig niet meer gemeten?) het aantal rokers onder artsen al een stuk hoger lag dan het landelijke gemiddelde in die tijd dus waarom zou dit niet gelden voor horecapersoneel zeker als we voor die branche ook al hebben vastgesteld dat van de klanten ook een hoger percentage rookt.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nee, want in een kroeg rookt al het personeel, in de rest van nederland slecht 25%
ik vind het gewoon niet meer dan normaal dat je als werknemer recht hebt op een rookvrije werkplek. Overigens praat je over boeten, maar ik heb nou niet de indruk gekregen dat er vanaf 1 januari 2004 heel wat mensen zich beboet voelden.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus omdat het in max. 10% (ik denk dat het werkelijke aantal lager lag) van de gevallen niet goed ging moet de andere 90% waar het wel goed ging ook boeten. En dat vind jij eerlijk?
wat een rare redenatie? ten 1e lijkt het me niet dat al het personeel in de horeca rookt en ten 2e als ik je redenatie doorzet en er is een andere branch (of bedrijf) waar ook iedereen rookt dan zou je deze branch (of bedrijf) geen rookverbod mogen opleggen?quote:Op woensdag 19 november 2008 11:19 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
nee, want in een kroeg rookt al het personeel, in de rest van nederland slecht 25%
Of nog verder doorvoerend, wanneer iedereen rookt in een bepaalde ruimte zou het rookverbod niet mogen/hoeven gelden?quote:Op woensdag 19 november 2008 11:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Dat kunnen mensen prima in onderling overleg oplossen. Daar heb je de overheid helemaal niet voor nodig. Ik rookte voor het rookverbod op de werkplek al niet op mijn kamer, omdat mijn kamergenoot niet rookt. Prima, maar ik snap niet dat als je twee rokers op een kamer hebt dat er dan niet gerookt mag worden.
Duh, natuurlijk voelde de meerderheid zich niet beboet, die hadden het al in goed overleg onderling geregeld. Behalve dat er bij onze secratresses (rookten beide) niet meer gerookt mocht worden, waardoor ik mijn one on one time met hun moest missenquote:Op woensdag 19 november 2008 11:36 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik vind het gewoon niet meer dan normaal dat je als werknemer recht hebt op een rookvrije werkplek. Overigens praat je over boeten, maar ik heb nou niet de indruk gekregen dat er vanaf 1 januari 2004 heel wat mensen zich beboet voelden.
Ik zou liever een recht zien op een schone lucht werkplek, maar dat zal er wel nooit van komen.quote:Maar goed, het recht op de rookvrije werkplek staat in de verste verte niet tot discussie
ik was sarcastischquote:Op woensdag 19 november 2008 11:37 schreef Montagui het volgende:
wat een rare redenatie? ten 1e lijkt het me niet dat al het personeel in de horeca rookt en ten 2e als ik je redenatie doorzet en er is een andere branch (of bedrijf) waar ook iedereen rookt dan zou je deze branch (of bedrijf) geen rookverbod mogen opleggen?
Ik denk dat je vierkant uitgelachen wordtquote:Of nog verder doorvoerend, wanneer iedereen rookt in een bepaalde ruimte zou het rookverbod niet mogen/hoeven gelden?
Maar dan dus ook omgekeerd. Wanneer er dan ook maar 1 enkel persoon is die niet rookt, en ook aangeeft dat hij/zij er niet van gediend is dat er gerookt wordt dat er dan ook niet gerookt mag worden.
Lijkt me op zich niet verkeerd.....ben benieuwd wat er gebeurt in een kroeg waar iemand aangeeft dat hij liever niet heeft dat er gerookt wordt.
je one on one time kun je in de buitenlucht met ze voortzettenquote:Op woensdag 19 november 2008 11:42 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Duh, natuurlijk voelde de meerderheid zich niet beboet, die hadden het al in goed overleg onderling geregeld. Behalve dat er bij onze secratresses (rookten beide) niet meer gerookt mocht worden, waardoor ik mijn one on one time met hun moest missen![]()
[..]
Ik zou liever een recht zien op een schone lucht werkplek, maar dat zal er wel nooit van komen.
Ik denk erger.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:43 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik was sarcastisch
[..]
Ik denk dat je vierkant uitgelachen wordt
Jaaaah! Lekker smirten met de secretaresses.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:44 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
je one on one time kun je in de buitenlucht met ze voortzetten
Het NSB-tipformulier op de VWA website is niet triest zeker.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:50 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik denk erger.
Ook die dreiging om foto's van verbalisanten op een website te gaan zetten! Waar moet dat toe leiden?
Gaan ze controleurs terroriseren omdat ze niet meer mogen roken in de kroeg?
Hoe triest kan men zijn?
Ik werkte toen nog bij de Brabant hallen en daar kreeg je toen de geweldige situatie dat bij shows zoals Disney on Ice je achter de bar werkte in de rook en zodra het publiek naar de tribune ging je daar als personeel zelfs niet mocht rokenquote:Op woensdag 19 november 2008 11:36 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik vind het gewoon niet meer dan normaal dat je als werknemer recht hebt op een rookvrije werkplek. Overigens praat je over boeten, maar ik heb nou niet de indruk gekregen dat er vanaf 1 januari 2004 heel wat mensen zich beboet voelden.
Maar goed, het recht op de rookvrije werkplek staat in de verste verte niet tot discussie
Begreep ik, maar ik vond hem wel aardig in combinatie met de reactie van Boris_Karloff daarna.quote:
Nah je gaat naar de kroeg om je te bezatten, niet om te rokenquote:Op woensdag 19 november 2008 11:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Het NSB-tipformulier op de VWA website is niet triest zeker.
Het rookverbod heeft vervelende gevolgen. Voor iedereen. Je zet een hoop mensen tegenover elkaar. En dan gebeuren soms gekke dingen. Wat ook niet zo vreemd is aangezien je het over kroegmensen hebt.
Dat is ook mijn grootste bezwaar tegen het rookverbod. Roken verbieden in de kroeg. Het is een fucking kroeg. Dit is in de orde van de zedepolitie sturen naar de wallen.
Ik zeg massaal invullen deze formulieren! Maar dan wel kroegen invullen die zich strikt aan het rookverbod houden. Zijn ze allemaal weer even zoet.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Het NSB-tipformulier op de VWA website is niet triest zeker.
Oneens, ik ga ook naar de kroeg om lekker te roken, het is namelijk de enige plek waar ik rook!quote:Op woensdag 19 november 2008 11:56 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nah je gaat naar de kroeg om je te bezatten, niet om te roken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |