yup, daar is zelfs in de kleinste kroegen ruimte voor. Om op die plek een rookruimtetje neer te zetten, nee dat kan nietquote:Op woensdag 19 november 2008 21:18 schreef aloa het volgende:
Mag men nog wel shag/sigaretten verkopen in de kroegen?
Als je verder toch nergens rookt, kun je het in de kroeg ook best achterwege laten dus.quote:Op woensdag 19 november 2008 11:58 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Oneens, ik ga ook naar de kroeg om lekker te roken, het is namelijk de enige plek waar ik rook!
Ja !quote:Op woensdag 19 november 2008 00:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het heeft dus niets met het gedoogbeleid te maken. Legalisatie lost 50% van de criminaliteit op. Zijn we het daar over eens.
Waar haal je vandaan dat iedereen dat wil? Men wil het juist gaan verbieden.quote:Op woensdag 19 november 2008 20:56 schreef gimme.shelter het volgende:
Iedereen wil dat softdrugs gelegaliseerd worden; maar een sigaret roken in een cafe mag niet....
Ik snap het echt niet meer!
Als je iemand anders gaat corrigeren, doe het dan zelf wel goed.quote:Op woensdag 19 november 2008 23:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat iedereen dat wil? MenDe christelijke partijen, PVV en een deel van de VVD wil het juist gaan verbieden.
Ik zie best een kamermeerderheid tevoorschijn komen hoor.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je iemand anders gaat corrigeren, doe het dan zelf wel goed.
Dat is best mogelijk ja. Maar dat zegt niet altijd evenveel over de mening van 'iedereen' oftewel de bevolking. De gemeenten zijn daarnaast ook niet echt voorstander van een verbod.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zie best een kamermeerderheid tevoorschijn komen hoor.
De paar grensgemeenten zijn niet representatief voor alle Nederlandse gemeenten, dus dat weet je niet. Net zoals het niet bekend is wat de Nederlandse bevolking wil.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is best mogelijk ja. Maar dat zegt niet altijd evenveel over de mening van 'iedereen' oftewel de bevolking. De gemeenten zijn daarnaast ook niet echt voorstander van een verbod.
Nee, inderdaad, die grensgemeenten zijn een minderheid.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
De paar grensgemeenten zijn niet representatief voor alle Nederlandse gemeenten, dus dat weet je niet. Net zoals het niet bekend is wat de Nederlandse bevolking wil.
Ik zie het echter wel gebeuren dat er een kamermeerderheid komt voor een verbod.
Dat zou ik zeker kunnen, ik ben niet verslaafd, kan een week niet roken en dan op een avond in de kroeg een heel pakje. Maar ik zou niet weten waarom ik daar mee zou stoppen. Ik GENIET er van. Maar dat woord zul jij wel niet in je vocabulaire hebben.quote:Op woensdag 19 november 2008 22:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je verder toch nergens rookt, kun je het in de kroeg ook best achterwege laten dus.
quote:Op donderdag 20 november 2008 07:56 schreef Nielsch het volgende:
Och jee, de anti-rookverbod-terroristen in Tilburg hebben een nieuw plannetje![]()
Keihard optreden tegen dit onkruid. Foto's maken van controleurs is werkelijk nergens voor nodig. De stelling "we moeten weten met wie we te maken hebben" is onzin. Je laat mensen roken in je kroeg of niet. In het eerste geval zit je fout en in het tweede geval zit je goed. Zit je fout, dan maakt het echt niet uit of Jantje, Pietje of Klaasje de boete uitschrijft. Wat gaan ze met die foto's doen? Iemand bij de deur zetten om te kijken of er een controleur aankomt en dan snel alle asbakken weghalen![]()
Nee, dit is gewoon pure intimidatie die keihard aangepakt moet worden. Alcoholvergunning innemen lijkt me wel een gepaste straf
Idiote actie.quote:Kroegbazen gaan controleur fotograferen
door Linda van Gorkum . woensdag 19 november 2008 | 18:27 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 20 november 2008 | 08:38
Tilburgse kroegbazen aangesloten bij het actiecomité Buigen of Barsten gaan controleurs van de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) fotograferen om elkaar te kunnen laten weten met wie ze te maken hebben.
TILBURG Het actiecomité Buigen en Barsten roept kroegeigenaren in het hele land op om foto’s te maken als VWA-controleurs anoniem of onder politiebegeleiding komen controleren of het rookverbod wordt nageleefd.
Die foto’s komen dan op de website van het actiecomité. De actie is bedoeld om minister Ab Klink ‘gek’ te maken en zoveel mogelijk ‘trammelant te schoppen’. Dit in de hoop dat de minister aan de eis van de kleine kroegen tegemoet komt en met een compensatie komt voor de verliezen die geleden worden doordat kroegen klanten verliezen, zegt Tilburger Wichard Taks van het comitee. „We willen dat die controleurs gaan klagen bij hun baas, het is niet bedoeld om de controleurs aan de schandpaal te nagelen. Die doen ook gewoon hun werk.” Ook willen de eigenaren weten wie ze in hun zaak hebben. Controleurs die zich legitimeren komen niet op de foto.
De VWA blijft gericht extra controleurs naar ‘de brandhaarden van verzet’ - Tilburg en Den Bosch - sturen zolang ze blijven rebelleren, zegt woordvoerder Bob Kiel.
Er is een enquete van het blad Binnenlands bestuur geweest waarbij van de 88 reagerende burgemeesters 60% voor legalisatie was, bij 75% van de 66 reagerende burgemeesters in een enquete van voor legalisatie en in beide enquetes zit natuurlijk ook nog een deel dat gewoon het huidige gedoogbeleid in stand wenst te houden.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
De paar grensgemeenten zijn niet representatief voor alle Nederlandse gemeenten, dus dat weet je niet. Net zoals het niet bekend is wat de Nederlandse bevolking wil.
Ik zie het echter wel gebeuren dat er een kamermeerderheid komt voor een verbod.
quote:3FM dj Sander Lantinga zoekt beste rookcafé van Nederland
De afgelopen weken hebben bezoekers van HierMagHetWel en lezers van Revu kunnen stemmen op het rookvriendelijkste café uit hun provincie. Dat heeft twaalf genomineerden voor de RevuRookpluim opgeleverd.
De finalisten zijn terug te vinden op RevuRookpluim.nl. De stemming is gesloten; het woord is nu aan de Rookwarenautoriteit, onze eigen vakjury onder voorzitterschap van 3FM BNN dj Sander Lantinga.
Die jury zal de komende weken alle provincies aandoen om genomineerden te bezoeken en te testen op –legale- rookvriendelijkheid. En uiteindelijk zal na rijp beraad op 17 december bekendgemaakt worden welke café de RevuRookpluim 2008 in de wacht heeft gesleept. Het is allemaal te volgen in Revu en op HierMagHetWel.
Er is, willen we maar zeggen, zo nu en dan dus ook iets leuks te melden over roken in de horeca. Want terwijl rookverbod-minister Klink zijn hakken steeds dieper in het zand zet en het gemor in de horecabranche dagelijkse kost geworden is in de media, trekt onze jury opgewekt van rookcafé naar rookcafé.
Idioot verbod.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |