abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63188691
Fok!Dieetclub #267 Mag het een litertje meer zijn?

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
  donderdag 13 november 2008 @ 13:29:51 #2
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63188799
ola! nog gefeli levi, mooi cijfer!

ik ben weer bijna alles kwijt en op t gewicht in t lijstje, wonderbaarlijk, gezien mijn eetpatroon. maandag 81,1 nu 79,5.... jeuj!
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  donderdag 13 november 2008 @ 13:35:45 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63188965
Weet je zeker dat je dit topic in je AT wil? Of zal ik lief zijn en die post dan toch maar deleten voor je.

Oh, enneh... hoi. Tvp dus.
pi_63189177
Levi gefeliciteerd
pi_63189365
Vreetbui tvp
pi_63189421
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:24 schreef dyna18 het volgende:
Ah, je gaat ook de IT in?
Gefeli
Ik zit al in de IT, ben functioneel beheerder. Ben mezelf alleen aan het bijscholen, ik heb namelijk geen IT opleiding (maar HEAO management, economie en recht). Doe nu 's avonds Bedrijfskundige Informatica.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_63189422

Levitation, goed gedaan joh!!!!!
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 13 november 2008 @ 13:53:08 #8
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_63189476
Kleine dikkerdjes? I don't get it
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_63190559
T'iis nog steeds behoorlijk zwaar
pi_63191938
offtopic verwijderd.
sharpeyed, deze keer is het bij een note gebleven, de volgende keer dat je je neus hier weer om de hoek steekt, worden er zwaardere maatregelen getroffen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_63197980
Maandag ga ik beginnen met het atkinson dieet Ik heb er zin in
pi_63198036
Wat houdt dat dan in Riann?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_63198083
quote:
Op donderdag 13 november 2008 19:00 schreef teigan het volgende:
Wat houdt dat dan in Riann?
Zonder koolhydraten

je kunt ook googlen daar vind je heel veel sites over het atkinson dieet.

En nu ga ik zwemmen
pi_63198493
zwem ze.

is dit nou ook een dieet wat je lang vol kan houden, en wat ook bij jou kan vanwege je ziekte?
  donderdag 13 november 2008 @ 19:19:30 #15
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63198529
quote:
Op donderdag 13 november 2008 14:29 schreef zwartemarktplaats het volgende:
T'iis nog steeds behoorlijk zwaar
waarom denk je dat ik bezig ben met afvallen? alsof mensen in dit topic niet wéten dat ze dik zijn...sjonge...
pi_63198705
quote:
Op donderdag 13 november 2008 19:19 schreef kwakveense het volgende:

[..]

waarom denk je dat ik bezig ben met afvallen? alsof mensen in dit topic niet wéten dat ze dik zijn...sjonge...
waarom hap je nog op iemand die dit er neerzette omdat iemand anders ook al wat liep te trollen, en hij dacht leuk mee te doen? Hij leest hier toch niet meer, en het houdt de sfeer leuker als je hem gewoon negeert verder...
  donderdag 13 november 2008 @ 19:28:44 #17
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63198762
quote:
Op donderdag 13 november 2008 19:26 schreef teigan het volgende:

[..]

waarom hap je nog op iemand die dit er neerzette omdat iemand anders ook al wat liep te trollen, en hij dacht leuk mee te doen? Hij leest hier toch niet meer, en het houdt de sfeer leuker als je hem gewoon negeert verder...
omdat ik een happer ben. punt.
het was een reactie opeen verwijderde post van mij... dus ik wilde er nog op reageren. vind t gek dat deze post wel bleef staan en de rest verwijderd is.

ik ga wel even weg, ik hou er niet zo van om op mn vingers getikt te worden als ik voor mezelf opkom. dat hele idee van "dingen langs je heen laten gaan" werkt voor mij niet.
pi_63198869
quote:
Op donderdag 13 november 2008 19:28 schreef kwakveense het volgende:

[..]

omdat ik een happer ben. punt.
het was een reactie opeen verwijderde post van mij... dus ik wilde er nog op reageren. vind t gek dat deze post wel bleef staan en de rest verwijderd is.

ik ga wel even weg, ik hou er niet zo van om op mn vingers getikt te worden als ik voor mezelf opkom. dat hele idee van "dingen langs je heen laten gaan" werkt voor mij niet.
het is ook wel raar dat die post er als enige nog stond, maar ik had vanmiddag niet het idee dat het een post tegen jou gericht was..

En het is een beetje onnodig in mijn ogen om nog te reageren op iemand die hier niet meer komt na zo'n losse afkraakpost.. Niet lullig bedoeld, maar het is nergens voor nodig verder, al kan ik best snappen dat je er even tegenaan wil reageren als je je erdoor aangesproken voelt..
  donderdag 13 november 2008 @ 19:34:15 #19
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63198879
t was een reactie op mijn opmerking dat die troll niet on lezen, dat ik allang geen 96 kilo meer woog....

maar ik snap wat je bedoelt
  donderdag 13 november 2008 @ 20:26:14 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63200259
Kwakje Je maakt het jezelf soms zo moeilijk. Maar je weet het iig wel van jezelf.
  donderdag 13 november 2008 @ 21:05:16 #21
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63201418
ja ik weet het.

maar ik blijf het er fundamenteel mee oneens dat ik op internet onaardige dingen maar over me heen moet laten komen "omdat het maar internet is"

kan íemand daar een beetje in komen?
op internet mag je alles maar zeggen en als iemand er dan op reageert is die vervolgens degene die op de vingers getikt wordt, ipv degene die begon met narigheid. bah. misschien zijn fora wel niks voor mij
  donderdag 13 november 2008 @ 21:15:20 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63201819
Oh, maar daar kan ik helemaal in komen. Het is niet 'maar' internet.
Alleen in sommige gevallen is het gewoon zonde van je energie. Deze gasten doen het erom, ze lezen wrsch nooit meer na, en jij trekt het je toch aan.
Dan zou ik me alleen druk maken om de mensen die er 'toe doen'. En ook daar kan je over discussieren, maar bijv. de mensen uit dit topic en uit slank.
Maar die 'trollen' die echt langs komen om hier de boel op te naaien... dat laat ik zo van me afglijden hoor. Zonde van de energie.
Zie ze als van die etterbakjes die op de fiets langs komen scheuren en iets stoms roepen. Daar ga je ook niet achteraan rennen toch?
  donderdag 13 november 2008 @ 21:25:15 #23
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63202308
nee, maar ik roep ze meestal wel wat na als ze al buiten gehoors afstand zijn

is t gek dat ik me beter voel als ik in elk geval iets gezegd heb, ook al hoort of leest niemand t meer? ik heb er meer last van als ik t laat gaan, dan denk ik er nl. nog de hele week over na....

[ Bericht 10% gewijzigd door kwakveense op 14-11-2008 09:04:23 ]
pi_63209548
tvp maar weer
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 14 november 2008 @ 09:53:53 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63213439

Ondanks de shoarma dinsdag en gisterenavond chocola niet meer aangekomen deze week, zelfs weer een onsje eraf nog!
Gewoon verder met het zoeken van die ruggegraat dus!
pi_63214539
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 09:53 schreef Brighteyes het volgende:

Ondanks de shoarma dinsdag en gisterenavond chocola niet meer aangekomen deze week, zelfs weer een onsje eraf nog!
Gewoon verder met het zoeken van die ruggegraat dus!
Woppa BE!

Vandaag weer 71 rond, maar dat was mijn verdiende loon na gisteren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen beter met gewicht! (ik loop nog wel ongeveer gelijk met mijn valt-af plan, dat scheelt )
En vandaag moest ik mezelf dus dwingen om te ontbijten. Na zo'n dag heb ik altijf 2 dagen nergens trek in
pi_63215562
Levi mooi cijfer!

Freecell, jammer zeg! Succes met doorgaan.
Kan je dan niet beter gewoon niks lekkers meer in huis halen?

BE
pi_63216415
Wij hebben sindskort een Wii! Nou da's nog best inspannend hoor, als je gaat honkballen of tennissen, je doet net alsof je het echt aan het doen bent... spierpijn!!!
Verder heb ik me even niet gewogen. Ik eet verder gewoon goed, normaal en snoep vrijwel niet. Dus ik ga denk volgende week maar weer eens op de weegschaal staan
Tralalalaaa
pi_63217949
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 11:12 schreef appelsap het volgende:

Freecell, jammer zeg! Succes met doorgaan.
Kan je dan niet beter gewoon niks lekkers meer in huis halen?
Jawel, maar TARA moet echt aankomen of gelijk blijven en valt af als ik niks lekkers in huis haal, dus dat is geen optie.
  vrijdag 14 november 2008 @ 13:41:30 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63219779
Freecell, je lijstje!
Dat is echt een heerlijke uitspatting!

Wel balen dat al die dingen voor Tara die dingen in huis moeten zijn, dat zou mij ook nekken hoor.
Kastje met een sleutel die alleen hij heeft?
pi_63224143
ik word echt al misselijk bij de gedachte het halve lijstje op te moeten eten

men!!!!!!

respect freecell!
Doei.
pi_63224326
ik ben weer aan het fietsen geslagen..

maar GDVDMM wat is die erasmusbrug toch hoog

hij lijkt niet zo stijl.. maar het is wel meer dan een kilometer bergop

maar wel 0.4 kg eraf na n middagje fietsen gister
pi_63224477
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 16:29 schreef Faithy het volgende:
ik word echt al misselijk bij de gedachte het halve lijstje op te moeten eten

men!!!!!!

respect freecell!
Zou mij wel lukken hoor.
***Levi was here***
pi_63224498
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 16:35 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ben weer aan het fietsen geslagen..

maar GDVDMM wat is die erasmusbrug toch hoog

[ afbeelding ]
hij lijkt niet zo stijl.. maar het is wel meer dan een kilometer bergop

maar wel 0.4 kg eraf na n middagje fietsen gister
Dat vind ik nu echt stoer! Die brug is inderdaad stijl!
***Levi was here***
pi_63224550
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 16:41 schreef Levitation het volgende:

[..]

Zou mij wel lukken hoor.
*jaloers*

als ik eens een ' vreetbui ' heb kom ik niet verder dan twee stukken chocolade
Doei.
pi_63224889
Ik kon het vroeger wel, zulke hoeveelheden wegwerken, nu eigenlijk niet meer. Maar dat komt omdat ik voordata ik los mag gaan op zulkk soort dingen van mezelf toch wel de normale hoeveelheden qua brood enzo moet eten. En dan zit ik toch wel bijna vol..
pi_63224965
quote:
Op donderdag 13 november 2008 18:58 schreef Riann het volgende:
Maandag ga ik beginnen met het atkinson dieet Ik heb er zin in

De beste man heette Atkins!
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:03:49 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63225050
Daar had ik compleet overheen gelezen Conleche!
Atkinson is een andere kerel. Eentje die je de eetlust iig een beetje ontneemt. Mss dat dat ook helpt.
pi_63225192
haha dankje levi

moet zeggen dat ik de afgelopen anderhalve maand nog geen echte vreetbui heb gehad.. Wel af en toe dat je gewoon ff lekker 3 pindarotsjes neemt in plaats van 1, of dat je ff lekker n paar handjes mee-eet met de chips van vriendje, maar verder niks geks eigenlijk. ( en dat voor iemand die iedere dag wel een zak chips zat leeg te vreten, en ook bijna altijd wel iets van n pak koekjes op n dag .....)
pi_63235820
Freecell wat doe je nou! Niet hetzelfde doen als ik hoor, echt niet doen Maar echt advies kan ik ej ook niet geven, sorry (of je moet het advies overnemen van alles in een kastje op slot en dan tara alleen de sleutel )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63238909
Teigan
Ik weet er niks van ivm mijn ziekte hoe dat zit met het atkins Maar ja dik zijn is ook niet gezond. En ik heb de laatste 3 a 4 maanden echt pijn. En dat is moeilijk want ja komt het door mijn dik zijn of komt het door mijn spierziekte. Maar ik heb zelf het idee dat het niks uitmaakt met een gewoon dieet val ik niet mee af. Ik kom zelfs alleen maar bij.

take_a_picture
Ik heb sinskort ook de WII. Erg leuk. En af en toe best vermoeiend. Maar ik heb nog geen spijt dat ik hem gekocht heb.

En strakjes naar UTRECHT en dan vanavond naar DIRTY DANCING heb er zin in
pi_63238960
Ik kan dat soort hoeveelheden ook echt niet meer wegkrijgen denk ik. Ik zou het in ieder geval niet willen.
Maandag weer begonnen met netjes eten en sindsdien een halve kilo eraf. Ik ben tevreden.

Succes Riann, hopelijk val je dan weer af.
En veel plezier vanavond!
pi_63239077
ik hoop voor je dat het gaat helpen riann.
Zijn je schildkliermedicijnen inmiddels wel goed ingesteld?
wat vreemd eigenlijk dat je dan vanuit het ziekenhuis/je arts niet wat tips/begeleiding kan krijgen, zo zelf aanmodderen lijkt mij persoonlijk dan erg vervelend.
pi_63240948
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 00:01 schreef Isabeau het volgende:
Freecell wat doe je nou! Niet hetzelfde doen als ik hoor, echt niet doen Maar echt advies kan ik ej ook niet geven, sorry (of je moet het advies overnemen van alles in een kastje op slot en dan tara alleen de sleutel )
Het is allang weer over
Daarbij hebben we gisteren filmavond gehad en heb ik voornamelijk komkommer gegeten en zoute popcorn Das nog wel te doen. Helemaal omdat ons avondeten een soepje was

En nu heb ik geen zin in eten, want ik heb vlekjes Leander heeft volgens ons 6e ziekte (3 dagen koorts, maar verder niet echt ergens last van en dan opeens vlekjes, klinkt als 5e of 6e ziekte) en blijkbaar heb ik dat ook weer eens
Wat het ook is, het is een kindervlekjesziekte die ik wrs al 3x eerder heb gehad

Stóm, stom stóm! imuunsysteem, serieus! Ik heb nooit griep (tot nu toe 1x) bijna nooit verkouden, welnee, ik krijg de bof op mn 23e, 3x waterpokken, 2x pfeiffer en talloze keren onverklaarbare vlekjesziekten met mijn nichtjes en neefjes mee. En nu dus ook met mijn zoon mee
Ik houd mijn hart vast voor wéér de waterpokken
  zaterdag 15 november 2008 @ 14:49:35 #45
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63244189
Da's wel balen freecell, gevalletje sympathy pains, maar dan met vlekjes.
pi_63254224
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 08:17 schreef teigan het volgende:
ik hoop voor je dat het gaat helpen riann.
Zijn je schildkliermedicijnen inmiddels wel goed ingesteld?
wat vreemd eigenlijk dat je dan vanuit het ziekenhuis/je arts niet wat tips/begeleiding kan krijgen, zo zelf aanmodderen lijkt mij persoonlijk dan erg vervelend.
Ik heb de goede dosis te pakken maar ik val er niet van af en toch kom ik langzaam nog steeds aan wat ik ook doe en probeer. En die internist heeft alleen maar schildklier gecontroleerd en dat kon ik hem ook wel vertellen dat hij goed was omdat ik die pilletjes slik. En tips zijn bewegen maar dat doe ik dus ook best veel. Maar het werkt ook gewoon allemaal niet. paar maanden bij de dietiste gelopen maar het werkt niet ze zij zelfs ja ik kan je niks meer leren je weet alles al misschien nog wel beter als ik. Dus ja wat moet je dan. Vandaar ook het Atkins dieet er moet een stop in komen met aankomen en er MOET gewoon af. Ik voel me de laatste tijd ook niet erg goed in mijn vel overal pijntjes maar komt het van de spierziekte of door mijn dik zijn???

Ik zal me zoiezo beter gaan voelen als ik dunner ben.

Vanavond dirty dancing was trouwens SUPER echt geweldig een aanrader. Ik had op het einde gewoon tranen in mijn ogen staan. En nu ga ik slapen heb een erg drukke dag achter de rug.
pi_63256817
hoi ik ben mark. Ik ben 24 weer 107.5 kg en ben 1.92 lang. Ik heb in jan 2006 een bijna fataal autoongeluk gehad daarvoor woog ik altijd rond de 80 kg en ik at wat ik wilde wanneer ik wilde. Heb goede stofwisselling. Maar na het ongeluk door 2000kcal per dag aan eiwit supl voor het herstel. In 6 maanden 25 kilo aangekomen nu wil ik weer naar de 80-85 maar weet niet hoe. Uithongeren hou ik niet vol. Montinjacken lukt me ook niet en kan maar max 3 dagen op water leven. Ben einde raad wat raden jullie aan.?
  zondag 16 november 2008 @ 09:15:34 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63256827
Via je huisarts een verwijzing naar een dietetiste vragen! En jezelf goed laten begeleiden!
pi_63256870
quote:
Op zondag 16 november 2008 09:15 schreef Brighteyes het volgende:
Via je huisarts een verwijzing naar een dietetiste vragen! En jezelf goed laten begeleiden!
Je raad dit forum dus af ?
pi_63256900
quote:
Op zondag 16 november 2008 09:25 schreef liveandlearn het volgende:

[..]

Je raad dit forum dus af ?
Dit forum is een goede ondersteuning! Alleen het is geen vervanging voor professionele begeleiding!
pi_63256992
Snap ik maar aan een dietetiste heb ik verder niets.
Het dieet waar ik me aan moet houden is simpel heb ik ook al maar is moeilijk. Dat weet in nu al. Zoek ook support en wat om bij te houden en dat zag ik dus staat bovenin in de OP.

Ook heb ik moeite met bijhouden of nu wel of niet goed gaat. ups/downs

Voordat ik n.l. aan het volgende dieet begin (wat ik n.l. van me vader heb die heeft het ook en is van 130 naar 105 gegaan dit jaar. Verder mocht ik dat dieet ook gebruiken van de dietetiste

Dieet is voor me vader een 1000 calorieen dieet omdat hij echt weinig beweegt en niet kan werken. Dus veel thuis zit maar das ander verhaal. Ik ben vrij actief. Ben vrachtwagen chauffeur en mag zekern 1500 calorieen hebben das enige verschil en dan heb ik zo'n lijst waar alles op staat 3x per dag eten (en met ontbijt heb ik dus moeite en tips zijn welkom) en verder staan er echt 3 tot 6 tussendoortjes bij. Mag zoveel drinken als ik wil van koffie, thee, (alleen met magere melk en of aspartaam) en alle light frisdranken. Fruit 2x per dag heb ik moeite mee niet dat ik het niet lust maar is zo eentonig heb geen verstand van "lekker" fruit ken alleen granny smit appels en navelsinaasappels.

Och en zo staan er wel meer dingen. Ik zocht eigenlijk alleen tips van mensen die ook echt een dieet volgen een dieetist heeft vaak makkelijk praten. Over hoe je indeelt, dingen laat, dingen wel eet, en mensen die wel eens zeggen nou goed gedaan joh. Ik bedoel heb echt respect voor JX 25kg netjes.

Zo gauw ik n.l. weer op me oude gewicht zit dan kan ik weer in me oude ritme vallen want sinds ik weer alles mag ben ik dan ook geen kilo meer aangekomen altijd 106,107,108 scheelt van dag tot dag maar nooit anders. en eerste was dat 80 tm 85.

Maar ik moet daar eerst zien te komen. Misschien dat ik door alle chaos dingen over het hoofd zie of zo. Misschien zijn er simpele dingen die jullie misschien al 100x besproken hebben en waar ik naar moet vissen om erachter te komen.

Ik zag die meting die je kunt doen en dat leek me hulpzaam om bij te houden hoe of wat. Vooral omdat ik nu op me n96 fatsoenlijk het fok forum lezen kan. Kan ik overal updaten.

Kan ik hier steun zoeken of kan ik beter ergens anders zoeken.

P.S. als je nu echt 25 kg kwijt bent slinkt de huid dan ook weer beetje mee terug (kijk bij die tv specials 80 in jaar of 6 maanden) ja dan houd je super veel over maar bij een kilo of 30 over je hele lichaam (benen, armen, buik, borst enzo) dan slinkt het wel mee terug ???
pi_63257036
Hoeveel je huid meekrimpt hangt af van hoe snel je afvalt. Val je wat langzamer af, dan heeft je huid meer tijd om mee te krimpen. Maar je hebt een kans dat het nie thelemaal strak meer wordt.

Ik vind 1500 kcal toch nog best weinig voor een man. Ga er anders wat boven zitten, en kijk eens of je dan ook al rustig wat afvalt. Haastige spoed is zelden goed, en dat geldt ook voor afvallen.
Wat mij ook opviel is dat je onbeperkt light frisdrank mag drinken. sommige mensen worden juist heel hongerig van light frisdrank, is dat bij jou ook zo?
pi_63257129
zou kunnen. Van water wel. Maar nooit op gelet bij light drank. Wel weet ik of ik nou 1,5 liter cola light drink of 10 sneden brood vol is vol. Heb je bij koffie geen honger gevoel dan? Overigens ik mag 2500tot 5000 hebben en dan kom ik nog niet aan. Maar mijn avondmaaltijd is bijna altijd 500-800 kcal vul ik niet aan 500 met appelmoes en pudding dan 800 dan heb ik er nog 700 over voor rest van de dag. Das best veel toch?

[ Bericht 39% gewijzigd door liveandlearn op 16-11-2008 10:22:14 ]
pi_63257155
Mandarijntjes zijn ook lekker in dit seizoen!
pi_63257268
quote:
Op zondag 16 november 2008 10:14 schreef freecell het volgende:
Mandarijntjes zijn ook lekker in dit seizoen!
vind navel sinaasappelen wel lekker maar maar krijg ze niet altijd goed schoon en vind witte wat er altijd aan zit niet zo lekker en laatste tijd bij jumbo zijn ze ook niet zo lekker.
pi_63257306
op de markt vind je meestal fruit wat een stuk lekkerder is.

Wat er nu veel is is druiven(niet te veel van nemen), peren, nashi peren, sharon fruit, granaatappels(maar die zijn weer een crime om zo even te ontleden), appels(nieuwe oogst!). Meloen is meer zomerfruit, maar ook lekker om mee te nemen.
  zondag 16 november 2008 @ 11:28:10 #57
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63257987
Oh sorry. Ik had niet door dat je al een dieet van een dietist hebt. (Hoewel ik nog steeds wel denk dat het beter is om je eigen dieet samen te laten stellen. ) Ik las iets over Montignac en dacht dat je zelf wat aan het rommelen was.
Dit topic is prima voor tips.

Als je nu stabiel bent is het een kwestie van iets minder KCal binnen krijgen, of iets meer bewegen... Dan zou het gestaag weer omlaag moeteng aan. Dan hoeft enorm lijnen ook niet eens.
pi_63258059
Als je moeite hebt met fruit eten kan je ook een smoothie maken van een bevroren banaan (in stukjes in de vriezer op voorraad houden) dan een scheut jus d'orange erbij (liefst versgeperst) en dan nog wat aardbeien of wat meloen. Even de staafmixer erop, of in een blender doen. Heerlijk!!

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 16-11-2008 18:21:12 ]
pi_63258120
quote:
Op zondag 16 november 2008 10:28 schreef liveandlearn het volgende:

[..]

vind navel sinaasappelen wel lekker maar maar krijg ze niet altijd goed schoon en vind witte wat er altijd aan zit niet zo lekker en laatste tijd bij jumbo zijn ze ook niet zo lekker.
Het is ook niet helemaal het seizoen voor Navels, die kan je beter vanaf December? pas weer eten.
Als je dit zo zegt denk ik dat je mineola's wel lekker vindt! Smaak lijkt op sinaasappel, maar het pelt als een mandarijn en er blijft weinig wit spul aan zitten!
  zondag 16 november 2008 @ 12:22:24 #60
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63258859
quote:
Van water wel.
sorry, maar honger krijgen van water is écht onzin. dat zit tussen je oren...

verder denk ik dat t echt verstandig is om een dietetiste op te zoeken die een voor jóu samengesteld dieet kan maken. met voldoende calorieën enzo. die kan je ook tips geven over fruit en dat soort dingen...
pi_63259199
Waarom moet die jongen persé naar een dietist? Er zijn er hier ook zat die het zonder doen? Het klinkt misschien wel zwaar, 107 kilo, maar hij is is 192 cm! Dus waarschijnlijk ziet hij er alleen maar nogal stevig uit. Gezond eten, 2 boterhammen 's ochtends, 3 tussen de middag, bord avondeten en tussendoor dan nog wat fruit en een bak yoghurt als basis, daar kan hij zich geen buil aan vallen vooral icm flink wat sporten, móet hij dan wel afvallen. [/bemoeialmodus]
pi_63259703
Dat is wel waar inderdaad, ik begon met een hoger BMI en heb ook nooit een diëtist gezien
pi_63260324
quote:
Op zondag 16 november 2008 12:38 schreef conleche het volgende:
Waarom moet die jongen persé naar een dietist? Er zijn er hier ook zat die het zonder doen? Het klinkt misschien wel zwaar, 107 kilo, maar hij is is 192 cm! Dus waarschijnlijk ziet hij er alleen maar nogal stevig uit. Gezond eten, 2 boterhammen 's ochtends, 3 tussen de middag, bord avondeten en tussendoor dan nog wat fruit en een bak yoghurt als basis, daar kan hij zich geen buil aan vallen vooral icm flink wat sporten, móet hij dan wel afvallen. [/bemoeialmodus]
omdat hij zelf aangeeft dat hij niet uit de voeten kan met wat hij nu aan probeert te houden? Hij moet volgens eigen zeggen 25 kilo kwijt, en dat vind ik nogal wat.
Natuurlijk mag hij het zelf proberen, maar uit zijn verhaal maakte ik op dat hij toch meer hulp/begeleiding zocht, omdat wat hij nu doet niet werkt.
pi_63266800
quote:
Op zondag 16 november 2008 11:28 schreef Brighteyes het volgende:
Oh sorry. Ik had niet door dat je al een dieet van een dietist hebt. (Hoewel ik nog steeds wel denk dat het beter is om je eigen dieet samen te laten stellen. ) Ik las iets over Montignac en dacht dat je zelf wat aan het rommelen was.
Dit topic is prima voor tips.

Als je nu stabiel bent is het een kwestie van iets minder KCal binnen krijgen, of iets meer bewegen... Dan zou het gestaag weer omlaag moeteng aan. Dan hoeft enorm lijnen ook niet eens.
Heb al heel wat geprobeerd. Maar niets kon ik volhouden. En dit heb ik voorgeschoteld gekregen en wil dus anders aanpakken. Ben overigens Chauffeur goederen vervoer dus hele dag tillen enzo gaat wel. Maar nu ben ik al 2 maanden thuis met pfeiffer en weeg nog steeds 107kg. Het moet niet moeilijk zijn 2-3kg per maand kwijt te raken. Of vergis ik mij hierin ?
quote:
Op zondag 16 november 2008 11:32 schreef conleche het volgende:
Als je moeite heb met fruit eten kan je ook een smoothie maken van een bevroren banaan (in stukjes in de vriezer op voorraad houden) dan een scheut jus d'orange erbij (liefst versgeperst) en dan nog wat aardbeien of wat meloen. Even de staafmixer erop, of in een blender doen. Heerlijk!!
Zit in banaan niet veel zetmeel. Die mocht ik maximaal 1 per pag (of 2 dagen) hebben. Verder niet zo'n slecht idee. Word genoteerd ga ik zeker proberen.
quote:
Op zondag 16 november 2008 11:35 schreef freecell het volgende:
Het is ook niet helemaal het seizoen voor Navels, die kan je beter vanaf December? pas weer eten.
Als je dit zo zegt denk ik dat je mineola's wel lekker vindt! Smaak lijkt op sinaasappel, maar het pelt als een mandarijn en er blijft weinig wit spul aan zitten!
Toppie Tip Ga ik proberen
quote:
Op zondag 16 november 2008 12:22 schreef kwakveense het volgende:
sorry, maar honger krijgen van water is écht onzin. dat zit tussen je oren...

verder denk ik dat t echt verstandig is om een dietetiste op te zoeken die een voor jóu samengesteld dieet kan maken. met voldoende calorieën enzo. die kan je ook tips geven over fruit en dat soort dingen...
Nou water heeft geen smaak. Behalve dan dat er beetje mineralen in zitten (en niet eens de goede). Ik praat wel over kraanwater en meerdere glazen per dag (2 liter of zo totaal). Ik ben van origine iemand die van sterke smaak houd. Extra gekruid enzo en pittige ook geen probleem. Bij het koken gebruik ik vaak chilli, peper, rode pepers, wasabi (alleen bij de sushi >.<;) and so on.
Maar als ik dus paar glazen water op heb dan krijg ik drang naar smaak. Niet zo zeer honger maar drang naar smaak. Maar he hoef toch niet raar te zijn ? daarom drink ik dus andere dingen en dan heb ik er geen last van.

Verder een dieetist is nooit zo creatief als mensen zoals jullie die dagelijks met een dieet werken.
quote:
Op zondag 16 november 2008 13:23 schreef teigan het volgende:
omdat hij zelf aangeeft dat hij niet uit de voeten kan met wat hij nu aan probeert te houden? Hij moet volgens eigen zeggen 25 kilo kwijt, en dat vind ik nogal wat.
Natuurlijk mag hij het zelf proberen, maar uit zijn verhaal maakte ik op dat hij toch meer hulp/begeleiding zocht, omdat wat hij nu doet niet werkt.
Wat ik deed werkte niet. Maar dit dieet leek me aangezien ik het niet zelf opgezocht heb. (die andere heb ik online gevonden en was bedoeling snel af te vallen) Maar nu heb ik een nieuw dieet en wil het nu toch toch thuis zit en alles niet zo hectisch is het in 2 weken op gaan bouwen en alles voorbereiden plannen proberen etc etc. Die andere heb ik tijd terug geprobeerd. Deze heb ik sinds Augustus maar ben er niet aan begonnen omdat je gewoon er geen tijd voor hebt als trucker het rustig door te nemen. Nu heb ik de tijd om vragen te stellen en dingen te proberen (met koken). Kijk die smoothie is goed idee! vind ik top.
En 25 Kilo mag van mij 2 jaar duren of zo. kilo per maand is genoeg hoor. Het heeft geen haast.

Ik woon sinds jul 2007 op mezelf. (dit moest haastig door omstandigheden dus kon niet voorbereiden).
Er begin nu eindelijk shot in de zaak te komen. Inkomen is stukken beter. Me meid is eindelijk weer op de baan en werkt ook. Nu kan ik mij dan ook financieel richten op wat ik doen moet.

Het dieet heeft voor mijn vader gewerkt en die steunt mij ook en geeft mij adviezen en tips in datgene dat hij ook gedaan heeft.

Waar mijn laatste vraag rest. Veel koffie drinken goed of niet ?? Ben geen koffie drinker maar lust het wel. Liever dan alleen water. Varianten capuccino enzo ook o.k. of juist weer niet ??

(zo weer bijgewerkt )

Zal het dieet foto van maken en hier post kun je nalezen. Ik mag best wat eten. Ook mag ik best ruim omgaan met het dieet omdat ik nou eenmaal lang ben en zware baan heb.
pi_63267488
even hier ook een

Zeven Heuvelenloop gedaan, 15km in 1:41:24

een uur langzamer dan de snelste maar ik heb m wel binnen de maximale 1:48:00 gehaald
Ja doei.
pi_63269298
Goed gedaan MoBlo
  zondag 16 november 2008 @ 19:27:27 #67
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_63269741
Wauw goed gedaan Motorbloem! Heb altijd veel respect voor mensen die zoiets kunnen volhouden
quote:
Op zondag 16 november 2008 09:47 schreef liveandlearn het volgende:
P.S. als je nu echt 25 kg kwijt bent slinkt de huid dan ook weer beetje mee terug (kijk bij die tv specials 80 in jaar of 6 maanden) ja dan houd je super veel over maar bij een kilo of 30 over je hele lichaam (benen, armen, buik, borst enzo) dan slinkt het wel mee terug ???
Bij mij na -25 kilo ziet het er allemaal nog netjes uit. Het is niet superstrak natuurlijk, maar mijn huid is wel netjes meegesloken. Het enige waar ik helaas wel veel last van heb is striae (zwangerschapsstrepen zeg maar, zonder zwanger te zijn geweest). Dat is wel jammer, maar ik had ze voor het afvallen al. Ik stoor me er niet meer zo aan, noem ze mijn oorlogswonden
Ik ben wel benieuwd hoe mijn huid eruit ziet als ik nog eens 25 kilo afval.. Wat dus wel het plan is. Maar ik denk dat het wel goed komt zolang ik maar een langzaam tempo aanhoud.

Verder zijn de enige tips die ik voor je heb om vooral een dieet te vinden waar jij je goed bij voelt. Ik heb van mensen gehoord dat ze een dieet van de dietiste wat aanpasten naar "eigen smaak", zodat het ook makkelijker vol te houden is. Het gaat er toch vooral om om discipline te houden en dat krijg je mijn inziens alleen voor elkaar als je doet waar jij je prettig bij voelt. Probeer dus vooral een gezonde leefstijl aan te leren zonder jezelf te hoeven dwingen. Op een gegeven moment gaat het vanzelf

En erg goed dat je ook steun hebt van je vader
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_63270126
Die striae heb ik ook al maar dat boeit niet. Goed gedaan MoBlo
pi_63270247
koffie zonder suiker en melk is prima voor je dieet, minder voor je maag trouwens
cappuccino ed is niet erg goed.
  zondag 16 november 2008 @ 19:58:46 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63270556
quote:
Op zondag 16 november 2008 12:38 schreef conleche het volgende:
Het ging me niet om het gewicht, maar om het feit dat er in een half jaar tijd 25 kilo bij gekomen is en hij het heeft over 3 dagen weinig tot niks eten en zo nog een paar dingen.

MoBlo, wat goed joh!
pi_63271129
moblo super !
pi_63272761
dank dank

Levi: wij gaan de CPC weer lopen in maart René gaat ook meedoen, maar we gaan dit keer de 10km doen.
Ga jij de 5 weer doen? Zou wel tof zijn
Ja doei.
  maandag 17 november 2008 @ 00:06:00 #73
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63278011
quote:
Maar als ik dus paar glazen water op heb dan krijg ik drang naar smaak. Niet zo zeer honger maar drang naar smaak. Maar he hoef toch niet raar te zijn ? daarom drink ik dus andere dingen en dan heb ik er geen last van.
dat snap ik helemaal!!! heb ik ook wel een beetje, maar dat bedoelde ik juist met tussen de oren...
cola light of cola met suiker zorgen allebei voor een fysieke oorzaak van een honger gevoel, dat is voor mij lastiger om dan te negeren...

over cappucino: zou ik niet doen, is koffie met opgeschuimde melk en vaak ook wat cacao of suiker...ongezoder dan gewone koffie dus.

@ Co: Ja, weet je, ik heb t ook zonder dietetist gedaan, en alles zelf uitgevonden. en ook al moet ik nog 15-20 kilo, ik zou er nu ook echt niet meer heen gaan want weet inmiddels even veel als die dietetist...maar t leek me voor iemand met nu nog weinig kennis van voeding enzo die alleen een lisjtje van iemand anders heeft gewoon wel een goed idee. een startplan ofzo. en dan hier bijvoorbeeld de variatie en de dagelijkse problemen bespreken.
pi_63278596
quote:
Op zondag 16 november 2008 21:18 schreef motorbloempje het volgende:
dank dank

Levi: wij gaan de CPC weer lopen in maart René gaat ook meedoen, maar we gaan dit keer de 10km doen.
Ga jij de 5 weer doen? Zou wel tof zijn
Ooit gehoord van de kennedy mars ? wie wil die een keer mee lopen ? de kleine eerst he 40km, de grote is 80 dat haal ik niet nu iig niet
  maandag 17 november 2008 @ 01:26:12 #75
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63279386
Ik doe hier weer eens een tvp Na een tijd niet opletten weer flink geëxpandeerd en inmiddels met kcal tellen weer 6kg eraf maar blijf nu een beetje steken
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63280876
quote:
Op maandag 17 november 2008 00:35 schreef liveandlearn het volgende:

[..]

Ooit gehoord van de kennedy mars ? wie wil die een keer mee lopen ? de kleine eerst he 40km, de grote is 80 dat haal ik niet nu iig niet
Ik ken de Kennedy mars. Ik denk dat ik dat net ff een brug te ver vindt. 5km hardlopen is 1 ding, maar 40 km wandelen, midden in de nacht da's weer heel wat anders.
***Levi was here***
pi_63282983
quote:
Op zondag 16 november 2008 09:14 schreef liveandlearn het volgende:
hoi ik ben mark. Ik ben 24 weer 107.5 kg en ben 1.92 lang. Ik heb in jan 2006 een bijna fataal autoongeluk gehad daarvoor woog ik altijd rond de 80 kg en ik at wat ik wilde wanneer ik wilde. Heb goede stofwisselling. Maar na het ongeluk door 2000kcal per dag aan eiwit supl voor het herstel. In 6 maanden 25 kilo aangekomen nu wil ik weer naar de 80-85 maar weet niet hoe. Uithongeren hou ik niet vol. Montinjacken lukt me ook niet en kan maar max 3 dagen op water leven. Ben einde raad wat raden jullie aan.?
Hoi Mark, welkom!

Je vraagt hoe je 25kg moet afvallen. Het antwoord is simpel, door gezond te eten en veel te bewegen.
Dus inderdaad niet zoals je zelf al zegt door je uit te hongeren en alleen op water te leven (dat houdt niemand meer dan een paar dagen vol). Maar door dus vaak te gaan sporten / bewegen (minstens 3x per week sport) en pak lekker de fiets en de trap. En door gezond en met mate te gaan eten, dus niet associaal grote porties en vooral veel gezonde dingen en weinig ongezonde dingen eten.

Begin eens met te leren hoeveel calorieen overal inzit en hoe het zit met verzadigde en onverzadigde vetten.
pi_63283168
Het is weer maandag dus tijd voor een update.
Vorige week 102kg en 103cm middelomtrek.
Vandaag 102kg en 102cm middelomtrek.

Laten we hopen dat het gewicht hetzelfde is gebleven doordat met het sporten mijn spieren zwaarder worden?

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik de laatste 4 dagen echt helemaal niets bewogen heb. Ben niet naar fitness geweest en heb 4 dagen achter de PC gezeten.
Wel ben ik netjes blijven eten met normale porties en letten op gezond.
pi_63284941
ik ben vanmorgen begonnen 110 kilo

de kennedymars ken ik ook als je de 40 loopt begin je 's ochtends al zou ik liever de 80 lopen om de gezelligheidsnacht mee te maken. Al loop ik ze beide niet ik ben juist de gene die in de kroeg staat en die iedereen aanmoedigt
  maandag 17 november 2008 @ 12:08:54 #80
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63285011
helleu!!

ik ben verhuisd dit weekend, en nu staat mn weegschaal dus op een andere ondergrond... en woog ik vanochtend 77,7 hoe hard ik ook naar beneden drukte en hoe ik m ook verplaatste.

voortaan weeg ik me toch op die plek, dus er zit ineens een dip in mn lijntje. haha t is dus geen gewichtsverlies, dat weet ik, maar t is wel een fijn neven-effect... maakt mn streef van 76 op 1 januari ineens heeeeel haalbaar.
pi_63285211
Wat gek dat dat zo'n verschil maakt.
  maandag 17 november 2008 @ 12:19:56 #82
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63285282
parket en vloerbedekking wil wel schelen... bij een digitale.

als goed excuus heb ik overigens dat ik op de weegschala van mn ouders, tevens op parket, ook anderhalve kilo lichter was dan op mn eigen, op die van mn tante op de harde badkamervloer zelfs 2 kilo en op de analoge van een vriendin, ook op parket, ook 2 kilo.

of t 77 of 79 is maakt me niet uit. als t lijntje maar blijft dalen. wel een leuk idee dat ik nu al sneller me "niet meer obees" mag noemen, want dat vóel ik me helemaal niet meer, en zo zie ik er volgens mij ook niet meer uit...
  maandag 17 november 2008 @ 12:28:01 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63285475
Hihi Kwak, ik zie het helemaal voor me dat je een rondje weegschalen doet.
Maar wel lekker hoor, zoń extra dipje toch?
Hier nog steeds gelijk. Maar ben ook een soort van ziek en dan ben ik niet zo sterk. Hopelijk gaat het deze week beter.
pi_63285504
beterschap BE
Ja doei.
pi_63285568
Mijn weegschaal op vloerbedekking weegt ook altijd minder dan ergens anders, vertrouw hem daarom ook niet echt maar goed daar heb ik voor het eerst op gewogen toen ik begon met afvallen dus daar moet ik me maar aan vast houden
  maandag 17 november 2008 @ 12:33:04 #86
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63285581
ik wou voorlopig maar niet meer gaan verhuizen, dus de komende jaren is dit in elk geval mn ijkpunt
pi_63287290
Mijn weegschaal heeft een vaste plaats op de plavuizen in de keuken, hij past precies op één plavuis, dus staat altijd recht

Oja en hier ondanks idioot uit eten gisteren met 3x een rondje langs het toetjesbuffet (oa brownies! ) vanmorgen nog onder de 70!
pi_63287721
ik weeg op onze oude houten vloer altijd op 3 plekken en dan neem ik het gemiddelde alles kraakt en piept hier dus ik neem aan dat de vloer ook niet zo stabiel is, kan zo 300 g schelen.

ben trouwens bijna bij mn eerste 5 kilo eraf
  maandag 17 november 2008 @ 14:23:43 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63288285
Gaat goed met jou ldg!
quote:
Op maandag 17 november 2008 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
beterschap BE
't is voornamelijk snot. Dat is toch ook heel zwaar?
pi_63288538
Snot vereist ook beterschap
Ja doei.
pi_63288579
snot is ook erg tragisch hoor BE

weet je wat stom is, voorheen was ik een vreselijk chips mens een zak op een dag was niks geks, maar nu heb ik er minder zin in, en als ik wat neem( soms gewoon inpulsief, niks te doen, op de bank, hup zak open ) heb ik na een paar handjes geen trek meer. Het voelt nu ineens heel erg vet en ongezond ofzo, alsof ik wat slechts aan het doen ben klinkt vast heel idioot, maar het viel me toevallig op.
meer mensen die zoiets mafs hebben?
  maandag 17 november 2008 @ 14:55:46 #92
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63289124
als ik in de winkelbe en iets ongezonds voor mezelf wil kopen omdat t op dat moment "mag" van mezelf, dan kan ik tegenwoordig niet goed meer kiezen. vind alles te vet en te veel en zonde van de calorieën...

ik heb trouwens nog steeds evenveel zin in chips en chocola...na een jaar nog steeds...
  maandag 17 november 2008 @ 15:07:46 #93
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63289434
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:55 schreef kwakveense het volgende:
als ik in de winkelbe en iets ongezonds voor mezelf wil kopen omdat t op dat moment "mag" van mezelf, dan kan ik tegenwoordig niet goed meer kiezen. vind alles te vet en te veel en zonde van de calorieën...

ik heb trouwens nog steeds evenveel zin in chips en chocola...na een jaar nog steeds...
Dat ken ik, de lol gaat er ook wel vanaf... maar de zin is er nog wel
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63289473
liveandlearn is wel van de leuke topics overigens: Wie is er hier motorrijder?

Ja doei.
pi_63289882
quote:
Op maandag 17 november 2008 14:55 schreef kwakveense het volgende:
en zonde van de calorieën...
ja idd dan heb ik voor mezelf bedacht dat ik rond de 1700 uit wil komen en dan denk ik "of ik neem dit vettige ongezonde ding en kan de halve dag niks meer eten, of ik neem wat beters en ik neem vanavond nog wat lekkers kleins " works for me
pi_63290007
Het lijkt mij vooral een teken dat je je nu veel meer bewust bent van de calorieën en daar verstandig mee omgaat. Dat lijkt mij juist zeer positief, zeker ook om na het dieet gezond te blijven eten en op gewicht te blijven.
  maandag 17 november 2008 @ 15:36:36 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63290343
Ik heb dat ook hoor, dat ik denk 'dit is niet goed, en dat ook niet, en zus'
Ik heb zaterdag zelfs wat dingen terug gelegd zo van 'dat zou echt zonde zijn als ik dat at'.

Even over dat snot, zonder grapjes, ik leef vandaag bij de gratie van ibuprofen, damn wat heb ik een koppijn anders, tot aan de aanhechting bij mijn nek toe. Ik sla het zwemmen wel even over vanavond en ga nog maar een tukkie doen tegelijk met Sasha.
pi_63290768
Beterschap gewenst BE.
Ach denk maar zo. Ziek zijn is een enorme inspanning voor je lichaam, worden heel wat calorietjes door verbrand.
pi_63294621
Beterschap BE

Mijn advies is stomen
pi_63296216
quote:
Op maandag 17 november 2008 15:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb dat ook hoor, dat ik denk 'dit is niet goed, en dat ook niet, en zus'
Ik heb zaterdag zelfs wat dingen terug gelegd zo van 'dat zou echt zonde zijn als ik dat at'.

Even over dat snot, zonder grapjes, ik leef vandaag bij de gratie van ibuprofen, damn wat heb ik een koppijn anders, tot aan de aanhechting bij mijn nek toe. Ik sla het zwemmen wel even over vanavond en ga nog maar een tukkie doen tegelijk met Sasha.
Sterkte en beterschap... ik weet helaas precies hoe je je voelt, heb er 2 weken mee gelopen.
***Levi was here***
pi_63298057
Het lijkt er op dat ik de negatieve lijn eindelijk doorbroken heb... ik geloof dat het aankomen eindelijk weer is omgeslagen is een voorzichtig afvallen. Vanmorgen was ik 6 ons lichter dan vorige week.
Vandaag trouwens nogal weinig gegeten... althans, voor mijn doen, kom op ongeveer 1350kcal. Komt ook omdat ik mijn halve avondeten (een vd 2 boterhammen) heb weggegooit. Waren sandwiches van AH, half bevroren sandwiches... jekkiedekkie... dat was vies.
***Levi was here***
pi_63303764
Woehoe Levitation!

Hier zijn de vlekjes bijna weg, maar ik heb me er toch nog een paar dagen beroerd van gevoeld.
Misschien toch eens mijn imuunsysteem laten testen
pi_63305543
BE en Freecell beterschap verder

Riann, stomen werkt niet, alleen héél tijdelijk (tijdens het stomen).

MoBlo Echt supergaaf dat je die hele &%^!* 7 heuvels op en af bent geweest

Levi, vies eten meenemen naar je werk lijkt me een geweldige strategie haha, maar leuk om te horen dat je bent afgevallen!

Miss S, ik ben beetje visueel ingesteld en kijk eerder naar icons dan naar namen, je brengt me in verwarring

Mijn werk is altijd een obstakel betreffende gebak en koekjes en ander lekekrs, maar vanavond stond er een schaal heerlijk vers fruit in de koelkast. Voor mij
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63308057
Vanmorgen weer 5 ons lichter. Zal wel tijdelijk zijn, gaat een beetje maf snel zo. Wel stimulerend.
***Levi was here***
pi_63308068
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:05 schreef Isabeau het volgende:

Miss S, ik ben beetje visueel ingesteld en kijk eerder naar icons dan naar namen, je brengt me in verwarring

Sorry
pi_63308179
quote:
BE en Freecell beterschap verder

Riann, stomen werkt niet, alleen héél tijdelijk (tijdens het stomen).

MoBlo Echt supergaaf dat je die hele &%^!* 7 heuvels op en af bent geweest

Levi, vies eten meenemen naar je werk lijkt me een geweldige strategie haha, maar leuk om te horen dat je bent afgevallen!

Mijn werk is altijd een obstakel betreffende gebak en koekjes en ander lekekrs, maar vanavond stond er een schaal heerlijk vers fruit in de koelkast. Voor mij
Maar als je dan neusholte ontsteking hebt waarom moet je dan wel stomen van de dokters ik heb toch eigenlijk altijd het idee dat het 2 dagen naderhand over is als ik gestoomt heb met dampo.
pi_63308327
Meningen over stomen verschillen... volgens de apotheker hier in 't dorp moest ik écht iets in het water doen als dampo of rhinocaps. ( ) Volgens mijn huisarts in mijn vorige woonplaats ging het alleen om de warmte en het vocht en Isa heeft blijkbaar weer een andere mening.

1 ding weet ik wel: stomen met rhinocaps doe ik noooooit meer. God, wat deed dat een pijn.
***Levi was here***
  dinsdag 18 november 2008 @ 09:04:07 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63308384
Ik kan dat stomen helemaal niet.
Gisteren met m'n kop boven die bak gezeten en het enige resultaat is een heerlijke verfriste huid en jank-ogen, want de boel blijft potdicht zitten zeg maar.
En de 2e keer heb ik van te voren neusspray gebruikt, maar dan gebeurt er ook niet heel veel meer dan een hele verfriste binnenkant van mijn neus en keel.

Ach, het gaat vanzelf wel over een keertje.

En nu... nu ben ik het zat! Echt!
Ik durf het nauwelijks meer te zeggen hier, hoe vaak heb ik het al niet gezegd.
Maar ohohoh... ik wil het zo graag, en baal dan zo erg van mezelf. Als ik MoBlo en Kwak en Beesie-Jen en vele anderen zie... dat moet ik toch ook gewoon kunnen?
pi_63309559
quote:

Nou, niet alleen miss-s, iedereen gaat massaal aan de andere icoontjes in deze tijd van het jaar en dan ben ik weer in de war

BE: voor je huid is het ook wel lekker En dat knopje is soms gewoon verrekte lastig te vinden! Het gaat wel lukken heus! gewoon doorzetten met proberen door te zetten! (geniale zin )
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:11:20 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63309727
Er is nu een user in OUD die de icon van Slarioux heeft. Ik zit steeds heel erg te kijken in het 2e streepjes topic!

Ik vind het niks hoor, die wisselende dingen. Ik scroll echt met mijn oog op icons gericht.
pi_63309863
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 10:11 schreef Brighteyes het volgende:
Er is nu een user in OUD die de icon van Slarioux heeft. Ik zit steeds heel erg te kijken in het 2e streepjes topic!

Ik vind het niks hoor, die wisselende dingen. Ik scroll echt met mijn oog op icons gericht.
Ik krijg hooguit sneeuw of een kerstmutsje, maar meer ook niet, want dan kan ik mezelf ook niet meer vinden
pi_63310197
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 10:17 schreef freecell het volgende:

[..]

Ik krijg hooguit sneeuw of een kerstmutsje, maar meer ook niet, want dan kan ik mezelf ook niet meer vinden
Ik heb een pietenmutsje van Stormqueen gekregen.
Ik wijzig mijn avatar ook wel eens, maar de laatste keren was het wel steeds een foto met mijn eigen koppie.
***Levi was here***
pi_63310436
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 08:47 schreef Riann het volgende:

[..]

Maar als je dan neusholte ontsteking hebt waarom moet je dan wel stomen van de dokters ik heb toch eigenlijk altijd het idee dat het 2 dagen naderhand over is als ik gestoomt heb met dampo.
da's psychisch
Ja doei.
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:17:11 #114
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63311360
nou ja, op zich wordt je snot wel tijdelijk dunner van de waterdamp en loopt er dan iets naar buiten, waardoor je tijdelijk wel iets meer lucht hebt, toch?

ik haat stomen, doe t ook nooit...

@BE: t komt wel, echt, t is mij voorheen ook nooit gelukt en toen ineens wel. vooral het niet opgeven is the key.
ik schrok een beetje van mijn naam in t "grote afvallers" rijtje dat je noemde zo voelt t helemaal niet. misschien omdat ik er zo lang over doe al. Moblo was veel sneller dan ik, en ook BJ heeft me ruimschoots ingehaald in haar tweede ronde...
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:22:06 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63311490
Je hebt er mss langer over gedaan, maar het is toch wel mooi 18.4 kilo.
Dat is 17,5% van wat je woog toen je begon! Dat is echt superveel hoor!

Ik mag ook niet echt helemaal klagen. Ik ben er toch 10 kwijt geraakt dit jaar, maar ik had in m'n hoofd dat het er dit jaar minstens nog 10 zouden moeten zijn. En ik vind het zo slap van mezelf dat het tijden lang heel goed gaat, maar dat ik het dan toch verlies en dat het zo lang duurt voor het weer terug is.
Ik zat tenslotte al op de -13 deze zomer...
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:26:54 #116
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63311622
ik zat na een jaar ook pas op 13 kilo hoor! en elk jaar tien is toch een heleboel!
pi_63311863
BE heb je zelf ook een goed idee wat de reden is dat het niet goed gaat?
Alleen maar naar de getallen kijken zegt natuurlijk weinig als er duidelijke oorzaken zijn.
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:41:05 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63312066
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 11:35 schreef dyna18 het volgende:
BE heb je zelf ook een goed idee wat de reden is dat het niet goed gaat?
Alleen maar naar de getallen kijken zegt natuurlijk weinig als er duidelijke oorzaken zijn.
Gewoon dat ik een slappe trut ben?

Daar komt het wel op neer zeg maar.
Ik was van de zomer onwijs goed bezig, in combinatie met een hele drukke sportmaand vloog het er af. Maar toen moest ik een week op reis voor mijn werk, alleen maar restaurants en hotels, en dan hou ik me op zich redelijk in met veel kip en vis kiezen, maar toch, het regime is er dan uit en dan krijg ik het zo moeilijk opgestart.
Had ik het net weer op de rit, gingen we op vakantie. Daarna had ik weer net het ritme er weer een beetje in en toen moest ik dus weer weg voor mijn werk. Ik brak mijn teen en kon dus niet sporten/wandelen 6 weken lang etc. etc.
En zo gaat het maar door. Als ik als een grijze muis in mijn huis blijf zitten gaat het prima, maar er moeten geen leuke dingen tussendoor komen want dan ga ik voor gaas. Er bestaat geen gulden middenweg.
Oh, en die 10 kilo die eraf zijn, dat waren zwangerschapskilo's, dat scheelt mss ook nog wel met hoe makkelijk ze eraf gingen.

Het is echt gewoon een kwestie van het ritme weer zien te vinden. En volhouden.

En ik heb nog wel zo'n leuk doel voor mezelf.
Voor ik ook maar aan een 2e kindje wil gaan denken wil ik 10 kilo lichter zijn dan voor de zwangerschap van de eerste. Leuk streven toch? Maar helaas werkt dat ook nog niet als stok achter de deur.
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:51:58 #119
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_63312382
ahhh wat lief, ik zie mijn naam ook hier voorbij komen... THANX BE.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 18 november 2008 @ 12:03:55 #120
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63312774
@ BE wat voor mij gezorgd heeft dat t werkt is dat ik júist door moet kunnen gaan ook als er etentjes zijn enzo. dat wil zeggen, ik ben helemaal niet zo streng voor mezelf, en daardoor raak ik er ook nooit echt "uit" door dat soort dingen...
ik heb weleens geen zin ofzo, maar echt "van t pad" raak ik niet omdat dat "pad" helemaal niet zo streng is. daardoor gaat t wel ook langzamer.

snap je wat ik bedoel?
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:04:19 #121
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63314540
Ik snap je.
Ik krijg het alleen zelf niet voor elkaar.
Afgelopen weekend, ondanks een dikke teleurstelling over een sollicitatie zit ik dan braaf de koekjes bij de thee in een cafe niet op te eten om vervolgens een paar dagen later volledig los te gaan.

Nou ja goed, ik moet het maar gewoon eens doen, en anders maar mijn mond houden. Ik doe het tenslotte zelf.
pi_63314608
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 12:03 schreef kwakveense het volgende:
@ BE wat voor mij gezorgd heeft dat t werkt is dat ik júist door moet kunnen gaan ook als er etentjes zijn enzo. dat wil zeggen, ik ben helemaal niet zo streng voor mezelf, en daardoor raak ik er ook nooit echt "uit" door dat soort dingen...
ik heb weleens geen zin ofzo, maar echt "van t pad" raak ik niet omdat dat "pad" helemaal niet zo streng is. daardoor gaat t wel ook langzamer.

snap je wat ik bedoel?
dat doe ik ook hoor, ook al ben ik natuurlijk nog geen afval-veteraan zoals sommige van jullie hier . Ik let gewoon een beetje op en een keertje wat meer dan anders vind ik geen probleem. Zo waren we laatst uit eten gegaan en ik heb heerlijk van alles gegeten met wijntjes en sausjes, de dag daarna een dagje gewandeld ( gingen we toch al doen) en een keertje op de fiets ipv met de metro en alles is weer zoals het was. Gewoon lekker rustig aan je weet zelf wat goed en niet goed voor je is!
pi_63314640
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap je.
Afgelopen weekend, ondanks een dikke teleurstelling over een sollicitatie zit ik dan braaf de koekjes bij de thee in een cafe niet op te eten om vervolgens een paar dagen later volledig los te gaan.

mens neem toch lekker dat koekje maar neem er dan gewoon maar een of desnoods twee, heb je toch gewoon lekker een koekje op en daar kom je echt niet van aan hoor

lekker leven!
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:16:49 #124
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63314821
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap je.

Nou ja goed, ik moet het maar gewoon eens doen, en anders maar mijn mond houden. Ik doe het tenslotte zelf.
tsja, dan neem ik dus wel een koekje in t café.... snap je? dat voorkomt echt alles of niks denken.

en soms eet ik chips. en ook soms weleens een hele zak, en dan doe ik de rest van de week weer normaal...
  dinsdag 18 november 2008 @ 13:24:24 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63315022
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:08 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

mens neem toch lekker dat koekje maar neem er dan gewoon maar een of desnoods twee, heb je toch gewoon lekker een koekje op en daar kom je echt niet van aan hoor

lekker leven!
Ja, maar toch... ik merk dat het echt een soort van afkicken is bij mij.
Eentje is nooit genoeg. En dus doe ik het liever niet. En dat kan ik ook heel goed. Maar soms niet dus.

Het is niet dat ik er 'maar' 10 hoef he... Ik moet er nog minstens 20-30 en dan ben ik nog niet eens 'gezond'.
pi_63315124
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, maar toch... ik merk dat het echt een soort van afkicken is bij mij.
Eentje is nooit genoeg. En dus doe ik het liever niet. En dat kan ik ook heel goed. Maar soms niet dus.

Het is niet dat ik er 'maar' 10 hoef he... Ik moet er nog minstens 20-30 en dan ben ik nog niet eens 'gezond'.
ik moet ook nog een hele boel hoor ( 35 ) maar ik merk wel dat dit voor mij de enige manier is die werkt ( hoeft voor jou niet zo te zijn natuurljk ). Hat gaat dan misschien wel wat minder snel, maar ik voel me tenminste niet ongelukkig of wat dan ook omdat ik niks mag van mezelf.

maar iedereen moet natuurlijk gewoon doen wat voor hem/haar het beste werkt
pi_63315410
BE: Wat je zou kunnen doen is een week totaal kcal voor jezelf bepalen. Dan kun je de ene keer iets meer eten dan de andere keer, zonder dat je meteen het "ik heb gefaald" gevoel hebt. Mocht je dan een dag meer eten, compenseer je dat met een (sorry voor de term) "balansdag". Dat werkte bij mij echt heel goed.
Ben daar nu ook weer mee begonnen. Gisteren was mijn "balansdag" voor de afgelopen periode. Nu pak ik het dus weer op met 1 of 2 balansdagen in de week (afhankelijk van mijn energie inname de rest van de week).
Eventueel kun je dan ook met jezelf afspreken dat als je hoog dreigt uit te komen, je dat kunt compenseren met een extra wandeling oid.
***Levi was here***
pi_63315730
Nog meer mensen hier die op valtaf zitten? Ik zou jullie profiel graag toevoegen.
pi_63319845
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 08:59 schreef Levitation het volgende:1 ding weet ik wel: stomen met rhinocaps doe ik noooooit meer. God, wat deed dat een pijn.
Moet je eens een hap sushi nemen waarbij de wasabi in je neus belandt! Alles vliegt spontaan open!
pi_63319921
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:32 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Moet je eens een hap sushi nemen waarbij de wasabi in je neus belandt! Alles vliegt spontaan open!
auw! Zal inderdaad wel goed helpen.
***Levi was here***
pi_63320089
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:35 schreef Levitation het volgende:

[..]

auw! Zal inderdaad wel goed helpen.
Het was enigszins ranzig, maar het is me gelukkig maar 1 keer overkomen.
  dinsdag 18 november 2008 @ 17:59:59 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63322075
Auw!

dyna, ik zit er wel, af en toe, maar ik hou mijn profiel daar liever geheim. Heel kinderachtig wel.
  dinsdag 18 november 2008 @ 18:28:42 #133
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63322741
dyna: mij heb je al toch??
pi_63323307
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:54 schreef dyna18 het volgende:
Nog meer mensen hier die op valtaf zitten? Ik zou jullie profiel graag toevoegen.
ik ben gewoon mij
pi_63332183
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 16:32 schreef Liejannuh het volgende:

Misschien helpt stomen met wasabi wel om alles goed open te krijgen (al zou ik er een lasbril oid bij opzetten haha)
Ben je ook afgevallen in het land van de slanke mogelijkheden en veel vis?
pi_63332352
Isa!
Waar stonden die filmpjes ookalweer van die WoW spelers, die verschillende afleveringen, die elkaar ontmoeten enzo, en dat die ene gast bij dat meisje 'intrekt' enzo
Ja doei.
pi_63332451
Je hebt PM
pi_63332894
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 13:54 schreef dyna18 het volgende:
Ik PM je wel even. Ik zit daar ook maar gooi mijn profiel niet zo snel hier online .
Dus wie daar ook zitten en mij ook willen toevoegen, even pm-en dus
pi_63332902
Ik had er geloof ik ook ooit een profiel, maar ik weet mijn naam niet meer
pi_63332989
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 23:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik had er geloof ik ook ooit een profiel, maar ik weet mijn naam niet meer
O jee! Nieuwe aanmaken dan?

Ik ga slapen. Truste!
pi_63333163
In een nieuwe moet ik mijn gewicht invoeren Slaaplekker!
pi_63336219
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 23:15 schreef Isabeau het volgende:
Je hebt PM
thanks
Ja doei.
pi_63337313
Sonja Bakker-dieet werkt maar even
Beetje een "duh" bericht.
(Al vraag ik me bij het bericht wel af of Ladyline de wetenschappers financieel gesponsord heeft, dat ze zo prominent genoemd worden )
***Levi was here***
pi_63337359
soit, maar Sonja moet sowieso hoe dan ook, zeker weten dood (nou ja, figuurlijk dan, dit is geen lijfelijke doodsverwensing )
Doei.
pi_63337433
Snelle denkers daar zeg
pi_63337440
freecell
Doei.
pi_63337545
ik had het berichtje ook al gezien ja.

ik weet niet of ladyline ze sponsort, maar het is natuurlijk wel een voorbeeld van een methode waarbij je intensief op zowel eten als beweging wordt begeleid als ik de foldertjes van eerder goed herinner...
pi_63337604
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:14 schreef Faithy het volgende:
freecell
Hullo
Zo op de vroege morgen

* freecell koprolt naar Feef
pi_63337839
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:10 schreef Faithy het volgende:
soit, maar Sonja moet sowieso hoe dan ook, zeker weten dood (nou ja, figuurlijk dan, dit is geen lijfelijke doodsverwensing )
Ik kan haar ook echt niet uitstaan.
Maar eerlijk is eerlijk, ze is een kei in marketing. Dat haar dieet van geen kant klopt is bijzaak...
***Levi was here***
pi_63338966
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:28 schreef kwakveense het volgende:
dyna: mij heb je al toch??
Morgen allemaal.
Yup ik heb je toegevoegd (jij mij ook trouwens). Volgens mij ben jij trouwens het meest actief daar op valtaf.ad.nl

Wat is dat trouwens over WoW spelers?
pi_63339123
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 18:48 schreef freecell het volgende:

[..]

ik ben gewoon mij
Ik heb freecell toegevoegd, ik neem aan dat jij dat dan bent?
pi_63339322
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:34 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb freecell toegevoegd, ik neem aan dat jij dat dan bent?
knik
pi_63339334
quote:
Op woensdag 19 november 2008 09:23 schreef freecell het volgende:

[..]

Hullo
Zo op de vroege morgen

* freecell koprolt naar Feef
!
Doei.
pi_63339476
quote:
Op woensdag 19 november 2008 10:42 schreef Faithy het volgende:

[..]

!
Iets te weinig slaap gehad, vandaar
pi_63339714
Ik moet trouwens bekennen dat ik de afgelopen dagen niet echt goed bezig ben geweest. Ik heb alleen maar snelle magnetronmaaltijden gegeten (wel de meeste gezonde die er tussen zaten) en heb ook al 2x sporten overgeslagen.
Maar ik ben al wel level 78
pi_63359413
Ik meld me ook even...

Heb zelf ervaring met 2 diëten: http://www.ziekenhuisdieet.com/ & http://www.cambridgedieet.nl/

Beide goede ervaringen mee, mede omdat ik me er ook goed aan heb gehouden in de tijden dat ik de diëten volgde.

Maar helaas, het jojo effect weet mij elke keer te vinden.

Ik ben dus weer van plan om af te vallen en als het kan een beetje sporten...

Heeft iemand tips voor goedkope, gezonde, lekkere, makkelijk te bereiden maaltijden (ontbijt, lunch, diner, tussendoor)?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  donderdag 20 november 2008 @ 01:08:33 #157
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63363566
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:20 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik meld me ook even...

Heb zelf ervaring met 2 diëten: http://www.ziekenhuisdieet.com/ & http://www.cambridgedieet.nl/

Beide goede ervaringen mee, mede omdat ik me er ook goed aan heb gehouden in de tijden dat ik de diëten volgde.

Maar helaas, het jojo effect weet mij elke keer te vinden.

Ik ben dus weer van plan om af te vallen en als het kan een beetje sporten...

Heeft iemand tips voor goedkope, gezonde, lekkere, makkelijk te bereiden maaltijden (ontbijt, lunch, diner, tussendoor)?
ik zou in elk geval dus niet meer va die crash-dieten doen... sommigen varen wel bij cambridge en gaan niet jojo-en door de goede begeleiding en de langzame opbouw, maar zeker het ziekenhuisdieet vráágt om jojo-en...

recepten heb ik overigens niet echt... ik let gewoon op vetjes en suikers en calorieën (houd ik bij online)
pi_63364437
quote:
Op zondag 16 november 2008 19:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het ging me niet om het gewicht, maar om het feit dat er in een half jaar tijd 25 kilo bij gekomen is en hij het heeft over 3 dagen weinig tot niks eten en zo nog een paar dingen.

MoBlo, wat goed joh!
best deprimerend als je zo snel aankomt en dan wil je er snel weer vanaf maar tja dat lukte zo snel niet. Och weet nu waar ik aan toe ben en laatste 1,5 bezig geweest me woning in orde te krijgen en nu ben ik zo goed als klaar en heb nu tijd om het dieet voor te bereiden. Overigens ga ik het dieet pas echt starten vanaf 1 jan ik hoop dat het woord goede voornemens dan beetje door of hoofd suist tot die tijd kan ik mooi dingen proberen.

Goedemorgen deze morgen iedereen. Weet er Iemand een makkelijke manier om je calorieen te tellen. Bij te houden. (memorecorder misschien?) en groentes vlees en aardappelen enzo dingen zonder label weg maar hoe kom ik dan aan de calorieen en voedingswaarde? Weet daar iemand beetje goede site voor? Ga vanaf dec n.l. Een week of 2 testen met het bijhouden van de voedingswaarde en kcal.

[ Bericht 15% gewijzigd door liveandlearn op 20-11-2008 03:10:36 ]
pi_63366096
quote:
Op woensdag 19 november 2008 22:20 schreef MoneyTalks het volgende:

Ontbijt:
- Magere yoghurt met muesli of cornflakes oid.
- Brood, ik eet bv 2 geroosterde boterhammen met halvajam van AH.
- Knäckebröd met beleg.
- Brinta, sommige dames hier zijn er gek op. (ik niet )

Lunch:
- Brood met mager vleesbeleg (kalkoen, kip, rosbief ed)
- Knäckebröd met (zie brood)
- Salade (bv wat je nog over hebt van de avond er voor)

Diner:
Tja, er is zovééél lekker, simpel en gezond.
Kijk bijvoorbeeld eens op voedingscentrum - recept van de dag daar staat iedere week een week menu met allerlei recepten. Staat ook bij of het bijv. geschikt is voor een balansdag. Je kunt ook recepten zoeken in de database. Ik heb er al een aantal recepten vandaan gehaald die nu bij mijn standaard recepten horen.
Ben verder niet zo'n fan van het voedingscentrum, maar die receptensite is echt fijn.

Edit, oja de tussendoortjes:
Ik eet graag fruit: hand vol mandarijntjes en 1 banaan per dag.
Verder vind ik die snack-a-jack rijstewafels met een smaakje wel goed te pruimen en niet veel kcal.
Let een beetje op met sultana's enzo, fabrikanten laten je graag geloven dat het verantwoord is, maar stiekem zit er erg veel suiker in. Kan wel zo nu en dan, maar dagelijks sultana's zou ik niet aan beginnen.
***Levi was here***
  donderdag 20 november 2008 @ 09:17:12 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63366343
Liveandleatlearn, je kan op www.valtaf.nl heel goed je Kcal inname bijhouden. Er staan daar in de lijst ook allerlei gerechten enzo.
Het voedingscentrum heeft er ook eentje maar die kan ik niet vinden op de site.
Weet iemand die?

Ik lijk de boel toch nog wel aardig in de hand te hebben.
Ik ga dus maar weer voor de eetlijstjes.

T: appel
O: Brinta
T: 2 mandarijntjes
L: 2 boterhammen met pindakaas
D: Gourmetten (afsluiting van het softbal-seizoen)
Ik ga maar voor zo min mogelijk sausjes, en ik heb voor het toetje ijs gehaald, maar ik heb ook een fruitsalade gemaakt.
  donderdag 20 november 2008 @ 09:37:38 #161
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63366730
de van t voedingscentrum weet ik geen link van, maar ik vind m in elk geval vreselijk onhandig.

ben zelf nog steeds aan t experimenteren met geen calorieën tellen. vind dat ik t na een jaar wel zelf moet kunnen...

lijstje voor vandaag:

O: volkoren cruesli met noten
T: niks
L: 2 boterhammen met cervelaat
T: kopje soep over van gisteren (tomaat met zelfgemaakte balletjes)
D: stamppot rauwe andijvie met spekjes
T: paar macadamia nootjes, beetje zilveruitjes

(ik ben overdag niet zo'n tussendoortjes eter... heb er dan gewoon echt geen trek in)
  donderdag 20 november 2008 @ 10:05:52 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63367295
Die stamppot staat voor bij ons ook op het programma Kwak. Tot ik me dus net bedacht dat ik er helemaal niet ben en zo'n hele zak wat veel is voor F. alleen.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:05:56 #163
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63367298
Verdoemde light chips!
pi_63367860
quote:
Op donderdag 20 november 2008 02:57 schreef liveandlearn het volgende:

[..]

best deprimerend als je zo snel aankomt en dan wil je er snel weer vanaf maar tja dat lukte zo snel niet. Och weet nu waar ik aan toe ben en laatste 1,5 bezig geweest me woning in orde te krijgen en nu ben ik zo goed als klaar en heb nu tijd om het dieet voor te bereiden. Overigens ga ik het dieet pas echt starten vanaf 1 jan ik hoop dat het woord goede voornemens dan beetje door of hoofd suist tot die tijd kan ik mooi dingen proberen.

Goedemorgen deze morgen iedereen. Weet er Iemand een makkelijke manier om je calorieen te tellen. Bij te houden. (memorecorder misschien?) en groentes vlees en aardappelen enzo dingen zonder label weg maar hoe kom ik dan aan de calorieen en voedingswaarde? Weet daar iemand beetje goede site voor? Ga vanaf dec n.l. Een week of 2 testen met het bijhouden van de voedingswaarde en kcal.
Ik vond de site www.valtaf.nl (of www.valtaf.ad.nl als je meer mannelijke kleuren wil ) erg handig voor het calorieen tellen.
Maar waarom start je pas 1-jan met afvallen? Waarom niet gewoon vanaf nu?
Dat meen ik serieus, afvallen begint bij gezond eten (niet per see honger lijden). En het zou jammer zijn om je tot 1-jan nog vol te stoppen met vet, ongezond en verkeerd eten.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:37:32 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63368063
Ben het wel een beetje met Dyna eens.
En stel dat je vanaf nu tot aan kerst nog een kilo of 2-3 af valt, dan zijn die er toch maar mooi af.
En ja, dat er met kerst weer wat bij komt is wellicht mogelijk (hoewel je ook gewoon met kerst op je eten kan letten natuurlijk. Ga voor vis of gevogelte en vermijd bakken met sausjes etc. etc.) maar anders was dat er toch
ook wel bovenop gekomen, dus die moeten er hoe dan ook vanaf.

Ik ben ervan overtuigd dat je ook prima kunt genieten van de aankomende feestdagen en etentjes zonder je gelijk helemaal vol te stoppen.

Practice what you preach BE!
pi_63368117
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:37 schreef Brighteyes het volgende:

Practice what you preach BE!
Heb ik ook altijd last van... ik weet heel goed hoe het moet, maar die uitvoer!
***Levi was here***
pi_63368198
Veel eten zal ik zelf met kerst toch niet doen lol, ik ben n.l. de kok voor de mensen die komen. Verzorg een x aantal gangen diner. Dus aan eten zal ik zelf wel niet toe komen. Das juist een goed iets toch ?
pi_63368540
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:29 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik vond de site www.valtaf.nl (of www.valtaf.ad.nl als je meer mannelijke kleuren wil ) erg handig voor het calorieen tellen.
Maar waarom start je pas 1-jan met afvallen? Waarom niet gewoon vanaf nu?
Dat meen ik serieus, afvallen begint bij gezond eten (niet per see honger lijden). En het zou jammer zijn om je tot 1-jan nog vol te stoppen met vet, ongezond en verkeerd eten.
Omdat ik dan waarschijnlijk ook weer volledig aan het werk ben (en dus ook mijn voldoende dagelijkse beweging heb.) Heb nu mooi de tijd om wat met gerechten te spelen enzo. Wou het beetje goede voornemen van maken weet je.

Nu heeft geen zin. Kan wel makkelijk alles opschrijven maar nu is even niet zo;n goede tijd om mij hier allemaal mee bezig teh houden moet te veel andere dingen doen.
  donderdag 20 november 2008 @ 10:58:13 #169
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63368638
quote:
Op donderdag 20 november 2008 10:54 schreef liveandlearn het volgende:

[..]

Omdat ik dan waarschijnlijk ook weer volledig aan het werk ben (en dus ook mijn voldoende dagelijkse beweging heb.) Heb nu mooi de tijd om wat met gerechten te spelen enzo. Wou het beetje goede voornemen van maken weet je.

Nu heeft geen zin. Kan wel makkelijk alles opschrijven maar nu is even niet zo;n goede tijd om mij hier allemaal mee bezig teh houden moet te veel andere dingen doen.
de enige manier om blijvend af te vallen is als je t op een manier doet waarop je t kan volhouden júist in tijden als deze, naast je normale leven. dus als je t nu niet kan, kun je t nooit je leven lang volhouden, wat wel nodig is.

klinkt lullig, zo bedoel ik t niet, maar afvallen is gewoon iets waar je mee moet beginnen. er is toch nisk dat je tegenhoudt om nu gezond te gaan eten, niet te snacken, geen cola en zooi te drinken, en eventueel je calorieën te tellen om te kijken of je wel voldoende binnen krijgt/niet te veel?
  donderdag 20 november 2008 @ 11:00:47 #170
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63368713
De meeste diëten beginnen "morgen".

Garfield-wijsheid
pi_63369251
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:00 schreef soylent het volgende:

Garfield-wijsheid
Mijne is een paar dagen geleden spontaan begonnen. Begon met het weggooien van een boterham.
Morgen ga ik mijn gewicht in het lijstje bijwerken.

Garfield is leuk
***Levi was here***
pi_63376263
Ja hallo, ik ga lekker dus nu durf ik ook wel hier. Sinds 2 weken geleden bezig (aan het SHE-en):

Do 6/11: 97 kilo
Do: 13/11: 93,5 kilo (:o!)
Do 20/11: 92,5 kilo

Ben ergens iets in de 1.80 lang. Geen idee eigenlijk. Doel is voorlopig 85 kilo, daarna zien we wel verder.

Vandaag op:

O (+/- 7:30): Volkoren boterham met gekookt ei en smeerbare roomboter
T (+/- 9:30): Mandarijn + vitelinea yoghurt
L (+/- 12:00): Twee volkorenboterhammen met pindakaas (en een beetje sambal) en roomboter
T (+/- 14:00): Mandarijn

Nog in de planning:

+/- 16:00 Volkoren boterham met appelstroop
+/- 18:00 Avondeten, boontjes met....? Geen idee nog. Moet de aardappels zien te ontwijken, denk dat ik nog even een aubergine in plakjes snij en grill. Plus een stukje vlees.

's Avonds nog een eitje en dat was het dan. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_63378508
Goed zo Jarno. Pas op dat je je niet blind staart op de kilo's. Dat kan namelijk ook best een keertje tegenvallen. Laat je daardoor echter niet uit het veld slaan en blijf lekker bewegen en gezond eten.
Zo te zien ben je goed met eten bezig. Dat is ongeveer wat ik ook probeer. Wel normaal blijven eten, maar wat minder vlees & paste/rijst/aardappelen en juist meer groente.

Voorbeeld, ik was afgelopen week niet in kilo's afgevallen, terwijl mijn buikomtrek toch wel degelijk minder was geworden. Ik meet daarom ook beide, zowel de buikomtrek als het aantal kilo's.
  donderdag 20 november 2008 @ 17:13:56 #174
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63378832
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:22 schreef Levitation het volgende:

[..]

Mijne is een paar dagen geleden spontaan begonnen. Begon met het weggooien van een boterham.
Morgen ga ik mijn gewicht in het lijstje bijwerken.

Garfield is leuk
Goed zo! Ik ben aan het WeightWatchen met puntjes, wat een paar weken heel goed werkte maar nu (wat etentjes en chips ...) even in een dipje. Maar vanavond weer netjes crackers
pi_63379513
Hey Jaro! Jij hier? Welkom!
  donderdag 20 november 2008 @ 17:56:28 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63379750
Jarno, wat ga je goed zeg!
pi_63379788
Zoo, weer 3 keer gefitnesst deze week. Gaat lekker, met het gewicht ook
pi_63380560
quote:
Op donderdag 20 november 2008 11:00 schreef soylent het volgende:

Garfield-wijsheid
Die van mij meestal ook maar dan besef ik dat mijn dieet eigenlijk begon toen ik 15 was en om nou te zeggen dat ik in 20 jaar zo succesvol ben geweest.... Ik ben in al die jaren wel héééél veel kilo's afgevallen haha! Heb in ieder geval geleerd dat Het Dieet Niets Uitmaakt. Alles waardoor de balans energieinname - energieuitgave wordt verstoord en je een tekort opbouwt val je van af. Het gaat om de periode er na. Die periode waar amper aandacht voor is en waar het gros gewoon weer aankomt. Inclusief ikzelf.
pi_63382067
Vandaag keurig gedragen qua voeding... tot het toetje. Ik had wat te vieren dus heb ik een chipolatapudding gehaald. En die hebben we met z'n 2-en helemaal verschalkt.
Straks maar een rondje hardlopen.
***Levi was here***
pi_63383067
Had je beter kwark kunnen kopen
pi_63383812
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:57 schreef Elwood1802 het volgende:
of straks een rondje lopen
Eten moet wel tof blijven
  donderdag 20 november 2008 @ 23:02:34 #182
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_63389813
Soylent, je moet je even melden in het Slanktopic want Greys mist je!
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_63395243
quote:
Op donderdag 20 november 2008 19:57 schreef Elwood1802 het volgende:
Ik had wat te vieren.
Koop normaal echt nooit pudding, denk zelfs dat het de eerste keer ooit was dat ik het zelf kocht.
Heb wel mijn rondje netjes gelopen. God wat is dat zwaar als je maanden niets gedaan.

Oja, ik ga mijn gewicht in het lijstje even bijwerken.
***Levi was here***
pi_63395920
Ik vraag me af of als ik op mezelf woon of ik dan nog pudding koop
Vroeger at ik het elke dag gewoon met mijn ouders mee, nu zo goed als nooit meer.
pi_63396069
pudding, dat vind ik zo niet geweldig
Doei.
pi_63396186
O god, gaat het nu weer het hele topic over mijn pudding?
***Levi was here***
pi_63396200
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:12 schreef Faithy het volgende:
pudding, dat vind ik zo niet geweldig
ijs wel
pi_63396214
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:18 schreef Levitation het volgende:
Nee niet over jouw pudding gewoon over pudding doos
pi_63396219
quote:
ja

ik vind pudding er altijd zo eng uitzien vooral chipolatapudding, met van die stukjes

maar geniet er lekker van hoor
Doei.
pi_63396461
Ik hou van pudding, maar ik eet het ook echt nooit meer!

Wat had je te vieren Levitation?
pi_63396544
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:34 schreef Isabeau het volgende:

Heb in ieder geval geleerd dat Het Dieet Niets Uitmaakt.
Nouja, kwa kilo's misschien niet, maar ik ken mensen die zijn afgevallen op een dieet van slechts patat en cola. Dan heb ik toch wel een bepaalde voorkeur. Voor mij is zo'n periode ook iets van 'even de boel resetten' met gezonde en bewuste voeding.

Periode erna lijkt me ook erg lastig. Ik denk dat ik maar gewoon altijd blijf SHE-en. .

Vanochtend weer een boterham met ei en zojuist een vitelinea yoghurt op. En gisteren eindelijk weer bij de Appie geweest dus er zijn ook weer noten in huis! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_63396720
Jarno succes, klinkt tot nu toe goed!
pi_63397193
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:31 schreef appelsap het volgende:
Ik hou van pudding, maar ik eet het ook echt nooit meer!

Wat had je te vieren Levitation?
Ik had gisteren een evaluatiegesprek op mijn werk, werk hier nu 2,5 maand. En ze waren laaiend enthousiast, noemden mijn start hier zelfs een "vliegende start" enzo. Werd er helemaal verlegen van. Krijg zelfs per 1-1 er financieel wat bij, terwijl dat hoogst ongebruikelijk is.
Ik vierde dus dat ik een hele goede keuze heb gemaakt door bij mijn oude werk weg te gaan, waar ik echt heel ongelukkig was.

Nog even over die pudding.
Punt 1 vind ík die lekker en kan het me roesten of moblo/faithy en miss_s 't lusten.
Punt 2 vind ik dat ik iets lekkers mag eten als ik daar zin in heb.
Punt 3 ben ík de enige verantwoordelijke voor mijn dieet/gewicht/gezondheid en ben ík dus de gene die de keuzes maakt.
Punt 4 vind ik "doos" niet echt een vriendelijke benaming, tenzij je op héle goede voet met iemand staat... derhalve vind ik de opmerking van miss_s écht totaal niet kunnen.
En da's het laatste wat ik over die pudding zeg.
***Levi was here***
pi_63397219
ongesteld ofzo

ik zeg toch alleen dat ik 't niet lust maar dat jij er lekker van moet genieten als jij dat wel lekker vindt?
Doei.
pi_63397237
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 09:20 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Nee niet over jouw pudding gewoon over pudding doos
niet om het een of ander maar als ik jou eens doos/muts noemde was je helemaal over de rooie maar nu mag jij Levi wel zo noemen?

No offence, maar vind 't niet echt eerlijk zeg maar
Doei.
pi_63397449
Zeg, is er ook een mannen-dieet-topic?
pi_63397475
*lage stem opzet*

hier zitten ook échte mannen hoor!

Doei.
pi_63397489
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:07 schreef Faithy het volgende:

[..]

niet om het een of ander maar als ik jou eens doos/muts noemde was je helemaal over de rooie maar nu mag jij Levi wel zo noemen?

No offence, maar vind 't niet echt eerlijk zeg maar
Komt waarschijnlijk omdat ik het de laatste maanden erg veel gebruik.....maar inderdaad niet eerlijk als je het zo bekijkt, sorry
pi_63397531
NIets mis met wat pudding op zijn tijd!

Ik heb vandaag mijn spijkerbroek aan die ik begin dit jaar heb gekocht en die ik toen echt niet dicht kreeg. het was een uitverkoopje en ik vond m mooi, dus dan mag het!
En die broek past nu echt als een zonnetje!

Vanavond maar weer eens hardlopen. Laatste keer was in Hiroshima en dat ging waardeloos. Alhoewel dat iets minder waardeloos ging dan in Tokyo.
pi_63397540

opgelost slotje

Maar Jarno
Gaat lekker dus? Misschien kun je wel een mannentopic openen? Of er is ook (Slanke) Tips voor een gezond lichaam, hier posten ook wel wat mannen, maar die zijn vooral gericht op sport en fitness enzo. Weet niet of je wilt gaan sporten?
Doei.
pi_63397615
Sporten, wat is dat? Nee, serieus, ik weet dat het zou moeten en dat het erbij hoort, maar ik zou niet weten hoe en wat. Ik probeer uit de kleine dingen beweging te halen, zoals de trap nemen ipv de lift (lokatie waar ik nu zit, zitten we drie hoog en ik moet regelmatig naar beneden dus dat is leuk meegenomen), etc.

Zitten hier nog meer sport-haters die toch 'iets' doen? Het enige wat ik kan bedenken is dat we zo'n stepding thuis hebben staan... Dat zou ik nog wel willen proberen denk ik.
pi_63397654
whehe..

nou ja.. kijk, als je het echt niet leuk vindt... dan moet je het niet doen. Met tegenzin naar de sportschool is helemaal niet leuk. Kun je idd het beter uit de dagelijkse dingen halen, zoals je zegt.

Maar zo'n stepding doe je vaak ook 2 keer. en daarna niet meer als je niet van sporten houdt..

Ben absoluut een sportliefhebber maar vaak wel écht pas als ik bezig ben, me naar de sportschool begeven is namelijk niet altijd even makkelijk
Doei.
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:22:42 #203
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63397669
Zeg Jarno; ik heb een heel fraai sportschema in SLank gepost.

JE KAN OOK DAAR POSTEN HOOORRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!
pi_63397696
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:22 schreef SHE het volgende:

Ik heb een BMI hoger dan/als 27. *kras*

Ik heb braaf de regels gelezen namelijk. .
pi_63397717
Maar ik ga het even uitchecken.
pi_63397739
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

kwakveense heeft er ook nog een van 29 maar die post ook overal maakt geen flikker uit dus
Doei.
pi_63397793
Jarno, ga lekker wat doen met Anna dan! Ga met haar wandelen, fietsen, ga op peuterzwemmen, whatever. Sla je mooi 2 vliegen in 1 klap.
Ga vooral iets zoeken wat je echt leuk vindt om te doen.
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:27:27 #208
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63397830
quote:
Op donderdag 20 november 2008 18:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die van mij meestal ook maar dan besef ik dat mijn dieet eigenlijk begon toen ik 15 was en om nou te zeggen dat ik in 20 jaar zo succesvol ben geweest.... Ik ben in al die jaren wel héééél veel kilo's afgevallen haha! Heb in ieder geval geleerd dat Het Dieet Niets Uitmaakt. Alles waardoor de balans energieinname - energieuitgave wordt verstoord en je een tekort opbouwt val je van af. Het gaat om de periode er na. Die periode waar amper aandacht voor is en waar het gros gewoon weer aankomt. Inclusief ikzelf.
Niet helemaal waar; het type dieet is cruciaal voor het resultaat..en niet zozeer het directe, maar die op lange termijn.

Niet voor niets worden in ziekenhuizen obese mensen op zone -achtige dieten gezet. Het is namelijk een wetenschappelijk feit dat je lichaam anders omgaat met kh's dan met eiwitten en met vetten.
Een goed startdieet is dus zo'n beetje je ticket naar succes.

Niet voor niets jojo-en zoveel mensen; ze doen maar wat en volgen klakkeloos elk dieet zonder enige onderbouwing.
Gelukkig is Sonja al aangepakt; want daarvan is bewezen dat het de slechtste dieet methodiek is. Wat je met een beetje kritische blik zelf ook wel had kunnen bedenken.
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:28:18 #209
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63397859
quote:

[..]

Sinds wanneer hou jij je aan regels?
pi_63397860
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:26 schreef Liejannuh het volgende:

wandelen, fietsen, ga op peuterzwemmen
Ga vooral iets zoeken wat je echt leuk vindt om te doen.
Hm. Heb je nog meer suggesties? . Nee, ik zal niet snel iets leuk vinden wat dat betreft vrees ik. Iets wat ik thuis kan doen heeft nog de meeste kans van slagen dus ik ga even dat ding van SHE uitchecken.
pi_63397876
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:28 schreef SHE het volgende:

[..]

Sinds wanneer hou jij je aan regels?
Ik heb er nu ook al weer spijt van hoor.
pi_63397917
Jarno, het doet me oprecht deugd dat je afvalt van boterhammen met roomboter Lekker eten FTW
  vrijdag 21 november 2008 @ 10:31:26 #213
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63397943
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:05 schreef Levitation het volgende:

[..]

Nog even over die pudding.
Punt 1 vind ík die lekker en kan het me roesten of moblo/faithy en miss_s 't lusten.
Punt 2 vind ik dat ik iets lekkers mag eten als ik daar zin in heb.
Punt 3 ben ík de enige verantwoordelijke voor mijn dieet/gewicht/gezondheid en ben ík dus de gene die de keuzes maakt.
Punt 4 vind ik "doos" niet echt een vriendelijke benaming, tenzij je op héle goede voet met iemand staat... derhalve vind ik de opmerking van miss_s écht totaal niet kunnen.
En da's het laatste wat ik over die pudding zeg.
punt 5: toegeven aan een behoefte voorkomt compensatiegedrag.

Dus pudding tegenover een hele avond grazen omdat je je zielig voelt en TOCH NIETS MAG!!! is velen malen slimmer.
pi_63398574
quote:

[..]

Hey, wat doe ik hier dan?

Ik pas ook mijn laatste broek van voor de zwangerschap weer Die paste ik de week na de bevalling nog niet, hoewel ik toen 2 KG lichter was dan nu Blijkbaar verander ik van vorm.
pi_63398916
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:15 schreef Jarno het volgende:
Zeg, is er ook een mannen-dieet-topic?
hoi
quote:
Ja
Ik maak meestal mijn pudding trouwens zelf. Griesmeel met bessensaus hmmmm
Damn... allemaal foute gedachten nu.

@Liejannuh & Levitation goed bezig

[ Bericht 29% gewijzigd door dyna18 op 21-11-2008 11:19:09 ]
pi_63399216
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:22 schreef SHE het volgende:

Voei SHE! Stout
Begint dit topic net lekker te lopen, probeer je weer posters weg te kapen...
pi_63399408
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 10:30 schreef ColdFeet het volgende:
Jarno, het doet me oprecht deugd dat je afvalt van boterhammen met roomboter Lekker eten FTW
Moet van SHE.
pi_63399555
Ik had bij Plus punten lopen sparen voor een gratis boodschappen pakket van 40 euro. Vandaag kon ik die ophalen. Lopend over straat met een grote doos kreeg ik al een beetje het sinterklaasgevoel. Thuis leuk uitpakken en kijken wat er voor verrassingen in zitten.

Een van de dingen die er in zit was Bolletje - Brood in de melk. Zou ik zelf nooit kopen, maar nu ik het toch heb... Tijd voor een product review.

Brood in melk zijn stukjes "brood" die je in je melk of yoghurt gooit om zo bij het ontbijt nog wat vezels naar binnen te krijgen. Volgens de verpakking hartstikke gezond want er zitten vezels in en weinig vet. Ik heb deze vanochtend geprobeerd met wat yoghurt. Het zijn kleine stukjes harde knapperige stukjes "brood". Mij deed het echter meer aan cornflakes denken. En wat ze helaas vergaten te melden in het verkooppraatje is dat er een dikke laag suiker overheen zit. Helaas dus niet zo gezond als ze ons willen laten geloven. Het smaakte verder wel prima, zij het heel erg zoet.
Zou ik dit weer kopen? Nee, ik ben niet zo van de melk/yoghurt met cornflakes 's ochtends. En als ik dat wel zou zijn zou ik toch voor een gezondere keuze cornflakes zonder suiker kiezen.

Bolletje - Brood in de melk (naturel)
370 kcal / 100g
10,0g eiwitten
79,0g koolhydraten (waarvan suiker 20,0g)
3,0g vet (waarvan verzadigd 0,2g)
7,0g voedingsvezels
pi_63399638
Twintig gram suiker! Da's een beste idd! .
  vrijdag 21 november 2008 @ 11:37:56 #220
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63399738
oh nog eveneen blijde mededeling...

ik woog vanochtend 76,7 dat betekent een bmi van net onder de 30 ik moest er bijna van huilen zo blij!

het komt er vast wel weer eens een beetje boven, maar dit is voor t eerst in mn volwassen leven dat ik niet meer obees ben
pi_63400217
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:37 schreef kwakveense het volgende:

ik woog vanochtend 76,7 dat betekent een bmi van net onder de 30 ik moest er bijna van huilen zo blij!

het komt er vast wel weer eens een beetje boven, maar dit is voor t eerst in mn volwassen leven dat ik niet meer obees ben
Wooohooooo gefeliciteerd.
Zelf lukte het mij 2 weken geleden om onder de 30 van BMI te komen. Het is toch echt een mooie bereikte mijlpaal.
pi_63400304
Kwak super, gefeliciteerd!

Levitation, dat klinkt ook erg goed! Dan heb je zeker wat te vieren.
Ga je nou niet schamen/verdedigen om die pudding hoor. Je kiest toch zeker zelf wanneer je het verdiend heb.

[ Bericht 1% gewijzigd door appelsap op 21-11-2008 12:32:39 ]
pi_63400374
waar staat zwemmen in het plaatje kwa sporten? Mijn vriendin gaat beetje met me mee doen zij wil wat heup omvang kwijt. Nu willen we elke za ochtend gaan zwemmen. 4uurtje zeg maar.
pi_63400623
Zwemmen past er zeer goed tussen. Voor afvallen zijn langdurige sporten met een rustige inspanning het beste (hartslag 120-140).
Zwemmen past dus prima in het rijtje van fietsen, lopen (met flinke pas), hardlopen, roeien, skeeleren, schaatsen, cardio-fitness.
  vrijdag 21 november 2008 @ 12:05:01 #225
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63400626
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:20 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Voei SHE! Stout
Begint dit topic net lekker te lopen, probeer je weer posters weg te kapen...
Ja verdomme..sorry

Die bolletje crap gaan we dus niet eten he?
pi_63400958
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 12:05 schreef SHE het volgende:

[..]

Ja verdomme..sorry

Die bolletje crap gaan we dus niet eten he?
NP SHE
en eh... dat niet eten van dat spul was een beetje de strekking van mijn post.
Helaas eet ik meestal eerst en kijk dan pas op de verpakking
  vrijdag 21 november 2008 @ 12:17:31 #227
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63401001
Vind je ontbijten lastig? Als in, iets vinden wat je lekker vind om de dag mee te beginnen?
pi_63401048
ik wil boll...etje
laat maar ik wil niet bol zijn/worden

voor die mensen die wel eens krap aan tijd zitten met avondeten. Zoals ik. Ben trucker en 8uur thuiskomen komt vaker voor dan ik hoopte. Nu heb ik eens een paar magnetron maaltijden geprobeerd. Allemaal onder de 500kcal per stuk en dat rekenen ze inc de jus. Als je die laat is het nog minder. Ze zijn goed te eten al doe ik nog wel eens wat appelmoes erbij maar kopje soep en zo'n maaltijd en er kan bij mij echt geen toetje meer bij
pi_63401491
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 12:05 schreef dyna18 het volgende:
Zwemmen past er zeer goed tussen. Voor afvallen zijn langdurige sporten met een rustige inspanning het beste (hartslag 120-140).
Zwemmen past dus prima in het rijtje van fietsen, lopen (met flinke pas), hardlopen, roeien, skeeleren, schaatsen, cardio-fitness.
Ik zat me deze week al suf te denken voor een sport waarvoor ik geen sportbeha aanhoef, en mijn badpak zit losser dan een sportbeha dus zwemmen moet wel lukken denk ik zo (nieuwe pil -> borsten doen pijn ) Dat ik er zelf niet op kom * omearos zoekt haar zwemkaart weer op

Iemand anders nog ideeen? Bijvoorbeeld oefeningen die je bij wijze van spreken zittend (of staand) voor de tv kan doen. Zolang ik maar niet hoef te hupsen.
  vrijdag 21 november 2008 @ 12:49:07 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63401792
Kwakveense, wat goed zeg!

Hier gaat het ook wel ok. Ondanks de gourmet van gisteren en een niet al te beste week gewoon op gewicht gebleven. Heb dan ook alleen een beetje rode saus op gisteren en bijna geen brood, alleen fruit, geen ijs. Was prima te doen.

Lijstje van vandaag:
T: niets want laat ontbeten
L: 2 b oterammen met vleeswaren
T: appel, mandarijn
D: chili op basis van SHE's tomatensaus
pi_63402156
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Moet van SHE.
De combi roomboter èn pindakaas vind ik trouwens walgelijk. Maar dat is persoonlijk
pi_63402306
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:02 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

De combi roomboter èn pindakaas vind ik trouwens walgelijk. Maar dat is persoonlijk
Door de sambal proef ik daar toch niets meer van. .
pi_63402481
!
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:08 schreef Jarno het volgende:

[..]

Door de sambal proef ik daar toch niets meer van. .
Pindakaas en sambal!
pi_63402576
En dan van die goeie. Van de toko. .
pi_63403363
goeie pindakaas van de toko?
Doei.
  vrijdag 21 november 2008 @ 13:50:34 #236
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63403540
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:37 schreef kwakveense het volgende:

pi_63403646
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 13:45 schreef Faithy het volgende:
goeie pindakaas van de toko?
Zie PI.
pi_63403862
Doei.
pi_63406938
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 11:56 schreef appelsap het volgende:
Kwak super, gefeliciteerd!

Levitation, dat klinkt ook erg goed! Dan heb je zeker wat te vieren.
Ga je nou niet schamen/verdedigen om die pudding hoor. Je kiest toch zeker zelf wanneer je het verdiend heb.
Ik schaam mij nergens voor. Mijn heftige reactie kwam voort uit eerdere onzinnige discussies in dit topic en het feit dat ik echt heel pissed was door iemand die me nogal lomp aansprak.

Faithy ik ben niet ongesteld, geen zorgen!
***Levi was here***
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:45:39 #240
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63406989
Nu we hier toch zijn

Je hebt surinaams bloed toch Levi? Kan je mama vragen om haar recept voor bara en pom? De feestdagen komen!
pi_63407036
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 15:45 schreef SHE het volgende:
Nu we hier toch zijn

Je hebt surinaams bloed toch Levi? Kan je mama vragen om haar recept voor bara en pom? De feestdagen komen!
Pom recept kan ik aan komen, barra heeft mijn moeder nog nooit gemaakt.
Mijn moeder is overigens onze kaaskop ze heeft leren koken van mijn oma, de moeder van mijn vader.
***Levi was here***
  vrijdag 21 november 2008 @ 15:53:14 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63407237
Shit!
Saus aangebrand/ Hoe kan dat nou?
  vrijdag 21 november 2008 @ 16:06:48 #243
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63407657
*plopt uit lurkstand*

Ik wil ook een pom-recept!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_63407753
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
*plopt uit lurkstand*

Ik wil ook een pom-recept!
Zal mijn moeder eens mailen.
***Levi was here***
pi_63407827
wat is pom?

ik heb keelpijn. Erg vervelend, en mijn eetlust is daardoor ook behoorlijk laag... strepsils helpen ongeveer 10 minuten, ik ga zo denk ik maar eens thee met honing proberen.
pi_63407869
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 16:12 schreef teigan het volgende:
wat is pom?

ik heb keelpijn. Erg vervelend, en mijn eetlust is daardoor ook behoorlijk laag... strepsils helpen ongeveer 10 minuten, ik ga zo denk ik maar eens thee met honing proberen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pom_(gerecht)
***Levi was here***
pi_63419499
Nieuwe TFT schermen (zo heet dat toch?) op mijn werk en ik zit nu achter 3 van die krengen en ze zijn HUGE! Ik vind het he-le-maal niks. Zeuren al jaren hier om een ander nieuw apparaat wat maaer nooit komt en nu ongevraagd 3 grote schermen! (er stonden ook al van die platte, normaal formaat schermen) Ik denk dat ze 50-60 cm breed zijn per stuk

Afgelopen week bijzonder slecht gegeten, niet qua kcal, dat zit wel goed, maar qua voedingswaarde. Komende week maar een groente & fruit offensief

En wat ik bedoelde met dat het dieet niets uitmaakt is dat je om af te vallen echt elk dieet kan nemen: je valt overal mee af. Ook met Sonja Bakker. Ook met 1 zak m&m's per dag. Maar over de periode na het lijnen wordt nauwelijks nagedacht in dieten en daar gaan mensen de mist in. En als je rekening wilt houden met de periode erna dan maakt het dieet wel degelijk uit en kom je er niet met de Sonja Bakkers en het aanhouden van slechte gewoontes. Maar ik dacht dat het wel duidelijk was dat ik heus niet bedoelde dat je op een dieet van cola & chips goed bezig was
pi_63430404
Groente en fruit is goed Isa! Ik eet belachelijk veel, maar er zit toch een dalende lijn in, wel relaxed. Ik heb met mezelf afgesproken wel onder de 70 te blijven, maar dan vind ik het ook eigenlijk wel een vorm van prima!

En ff mijn hummel spammen hoor!
Kinderfototopic deel 138
pi_63431168
lief hoor freecell. Hij lijkt op de foto's veel groter dan in het echt...
pi_63443382
De camera voegt kilo's toe zeggen ze altijd
pi_63444231
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 16:03 schreef freecell het volgende:
Groente en fruit is goed Isa! Ik eet belachelijk veel, maar er zit toch een dalende lijn in, wel relaxed. Ik heb met mezelf afgesproken wel onder de 70 te blijven, maar dan vind ik het ook eigenlijk wel een vorm van prima!

En ff mijn hummel spammen hoor!
Kinderfototopic deel 138
die laatste al helemaal de ongeinteresseerde puberlook
jaahaaa mam dat weet ik toch allaaahaang...
pi_63470797
1 kilo kwijt dus ik denk dat nu de ommezwaai is gekomen naar het afvallen dat alle koolhydraten uit mijn lichaam zijn. Zaterdag was ik nog niks kwijt. Net ook gemeten en er zijn op bepaalde plaatsen toch wel al wat centimeters kwijt

Ik ben blij met mijn eerste kilo
pi_63470889
Hier gaat het nog goed. Maandag is altijd mijn hoogste gewicht van de week en het was maar een onsje meer dan vrijdag. Nu de hele week weer lekker fietsen en wandelen en hopelijk nog een paar keer een lesje Evy doen.

Al betwijfel ik of het momenteel slim is om hard te lopen, ik heb een nogal blauwe rug. Ben zaterdagavond thuis van de trap gevallen. Gleed uit, ik denk over een reclameblaadje dat op de trap lag, maar het kunnen ook gewoon mijn sokken geweest zijn... ging ook zo snel! Ben vol met mijn onderrug op de onderste trede gevallen. En nu ben ik dus een soort smurf.
***Levi was here***
pi_63470939
oei! nasty Levi!

'beterschap' ofzo, want ja, niet echt ziek, maar wel pijn
Ja doei.
pi_63470963
oei levi dat zal idd wel pijn doen.
pi_63471067
Oew, dat is pijnlijk Levi!
Laat Vic voorzichtig je rug insmeren met arnica zalf.

Riann, gefeliciteerd met je eerste kilo!
pi_63471068
Naja, de pijn valt wel mee. Ik heb wel echt als een speenvarken gejankt, maar dat was eigenlijk puur van de schrik... gewoon ff de adrenaline die door m'n lijf gierde. Was bang dat ik iets écht beschadigd had. Gelukkig viel het 100% mee en doet alles het nog. Alleen opstaan en gaan zitten enzo is pijnlijk... en lopen met een rugzak. (En die heb ik bij me, want ik moet vanavond naar school.)
***Levi was here***
  maandag 24 november 2008 @ 10:07:13 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63471282
Riann, goed joh!

Levitation Auw!

Ik was vanmorgen gewoon weer iets lichter, maar dat ben ik wel vaker na het weekend. Dus even kijken of ik dat deze week vol weet te houden.

Lijstje van vandaag:

L: 2 boterhammen, ik denk met 2 eitjes
T: fruit
D: weetiknogniet
pi_63471874
Auwe Levi
Zou ik idd niet echt mee gaan hardlopen geloof ik!
quote:
Op zondag 23 november 2008 10:58 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

die laatste al helemaal de ongeinteresseerde puberlook
jaahaaa mam dat weet ik toch allaaahaang...
Hij staat in onze kerk nmiddels bekend om die look. Als hij zo kijkt kan je echt opje kop gaan staan en hazabahazebaha! roepen zonder dat hij anders gaat kijken
pi_63473418
Au dat klinkt zeer pijnlijk.

Het is weer maandag dus tijd om te meten. Ik ben nu 4 weken bezig.
Vorige week 102kg en 102cm middelomvang.
Vanochtend 101kg en 102cm middelomvang.
Het valt mij nog mee, omdat ik dit week-end helemaal niet netjes gegeten heb (vette chinees). En ook de helft van mijn training gemist heb. Dus vanaf nu weer even helemaal netjes doorgaan.
Totaal nu dus 4,5 kilo afgevallen in 4 weken.
pi_63473615
quote:
Op maandag 24 november 2008 11:31 schreef dyna18 het volgende:
Au dat klinkt zeer pijnlijk.

Het is weer maandag dus tijd om te meten. Ik ben nu 4 weken bezig.
Vorige week 102kg en 102cm middelomvang.
Vanochtend 101kg en 102cm middelomvang.
Het valt mij nog mee, omdat ik dit week-end helemaal niet netjes gegeten heb (vette chinees). En ook de helft van mijn training gemist heb. Dus vanaf nu weer even helemaal netjes doorgaan.
Totaal nu dus 4,5 kilo afgevallen in 4 weken.
4.5kg in 4 weken!! Goed begin!
Kans bestaat wel dat het tempowaarmee je afvalt gaat afnemen, laat je daar niet door ontmoedigen... in het begin gaat het gewoon super snel. Normaal is als je op termijn ongeveer 1-2 kg per maand afvalt.
Maar die eerste weken gaat het altijd zo heerlijk snel.
***Levi was here***
pi_63475514
quote:
Op maandag 24 november 2008 10:32 schreef freecell het volgende:
Auwe Levi
Zou ik idd niet echt mee gaan hardlopen geloof ik!
[..]

Hij staat in onze kerk nmiddels bekend om die look. Als hij zo kijkt kan je echt opje kop gaan staan en hazabahazebaha! roepen zonder dat hij anders gaat kijken
cool, een uk met karakter
  maandag 24 november 2008 @ 13:41:06 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63476705
Dyna, je gaat lekker joh!

Weet je wat hier ook wel een valkuil is? Als je kind zijn eten niet op wil eten. Bij de fruithap is dat best ok, maar zo'n halve boterham extra tikt natuurlijk op een gegeven moment wel aan.
pi_63476902
Oei Levi dat klinkt pijnlijk. Ik zou het maar rustig aan doen.

Dyna gaat goed!

BE, misschien verandert dat nog wel. Als je zou zien hoe Damian eet, dan wil je niet eens een hapje meer hoor.
pi_63482491
Zo, na een weekend van veel pilsjes en vet eten gaan we morgen weer trainen

Zijn er hier nog mensen die fitnessen, zo ja wat is jullie schema?
  maandag 24 november 2008 @ 17:54:36 #266
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63483803
oeh levi sterkte!
pi_63484120
Thanks allemaal voor de sterkte wensen enzo.
Het gaat wel hoor, ben alleen blauw. Heb er niet constant last van, zitten kan ik gelukkig nog heel goed.
***Levi was here***
pi_63484556
quote:
Op maandag 24 november 2008 17:06 schreef Elwood1802 het volgende:
Zo, na een weekend van veel pilsjes en vet eten gaan we morgen weer trainen

Zijn er hier nog mensen die fitnessen, zo ja wat is jullie schema?
Ik ga 3x per week naar de fitness.
2x doe ik aan cardio en 1x groepsles.
Programma is bij mij:
15 min. opwarmen op een cardio toestel
30 min. oefeningen op krachttoestellen (3 x 20 herhalingen op laag gewicht)
45 min. cardio (op lage intensiteit van 120-140 hartslag)

Heb ik daarmee je vraag beantwoord of wil je het meer in detail?
  maandag 24 november 2008 @ 18:32:02 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63484716
Ik ga zo weer zwemmen, 3 kwartier tot een uurtje.

Vandaag is het erg goed gegaan.

Lijstje:
T: 1/2 appel, 1/2 appel
L: 2 boterhammen met 2 eitjes
T: 1kiwi en 1 mandarijn
D: curry van kip, boontjes en tomaatjes, met wat brood
  maandag 24 november 2008 @ 19:40:48 #270
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63486683
*verft Levitation weer bruin* Blauw is niet goed! Beterschaap!

Oh en Freecell, wat een leuk baby'tje
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  dinsdag 25 november 2008 @ 09:20:11 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63498454
En er was weer wat af vanmorgen!
Weer een stukje verder richting wat ik van de zomer woog. Zit nu op -12 en -13 was het laagste tot nu to dit jaar. Nou, dat is toch aardig haalbaar weer. Ik hoop eigenlijk nog in de buurt van de -15 te komen.

Lijstje van vandaag:

T: mandarijn en kiwi
L: 2 boterhammen met pindakaas
D: prei, aardappels en vis
pi_63498718
wat fijn BE
Ja doei.
pi_63499441
Goed zeg, BE!
Hier gaat het ook weer de goede kant op. Ben nu ruim 2 kg kwijt sinds ik m'n knopje weer heb omgegooit.
Hopelijk zet dit zo door.
***Levi was here***
pi_63499508
Gaat best lekker hier met iedereen zo te zien!

Ik lees trouwens wel actief mee, maar heb gewoon niet zoveel te melden. Bungel meestal ergens tussen de 67 en 70 en het is een nogal dansende, maar wel neergaande lijn.
Zolang ik niet boven de 70 kom vind ik het wel goed.

En af en toe heb ik gewoon een eet-dag. Ik eet dágen heel normaal en dan ineens wil mijn lijf vanalles inhalen oid?
pi_63499570
quote:
Op maandag 24 november 2008 13:41 schreef Brighteyes het volgende:

Weet je wat hier ook wel een valkuil is? Als je kind zijn eten niet op wil eten. Bij de fruithap is dat best ok, maar zo'n halve boterham extra tikt natuurlijk op een gegeven moment wel aan.
Haha, ik at ook altijd Anna d'r vla op enzo als ze niet meer hoefde. . Herkenbaar dus. Doe ik ook maar niet meer.

Redelijk bezig geweest van het weekend, had vrijdagavond nog wat verkeerds gegeten ook (alhoewel, wat kan er mis zijn aan rauwkost?!) dus zaterdagochtend amper wat gegeten... Vandaag weer het standaard SHE lijstje, met vanavond erwtensoep... Geen idee of dat nou 'goed' of 'slecht' is eigenlijk? . Sowieso is er niet zo heel veel meer maar het moet wel op (vriezer).
pi_63499645
Wij hebben gisteren trouwens onze vriezer in de schuur moeten leegruimen omdat het daar iets te koud was geworden kennelijk, hij stonk enorm en alles was half-bevroren, blech. (Wees gerust, de erwtensoep van vanavond komt uit een andere vriezer!). Nou lag daar ook onze snack-voorraad, dus die is ook gelijk opgeruimd! . En waarschijnlijk doen we de frituurpan ook gelijk weg. Er zit een goede snackbar om de hoek, als we echt wat willen halen we het daar wel. En dat is toch weer een extra drempel lijkt me.
pi_63499667
Erwtensoep is als maaltijd best prima (alleen meestal tikt het brood erbij nogal aan) het is gezond, er zit veel groente in(vooral in mijn zelfgemaakte ) EN als je er niet teveel spek/worst/karbonade ed bij en in eet is het prima te doen. Uiteraard niet te véél vlees schrappen, het moet wel lekker blijven
Van de soepen is het wel veruit de calorierijkste
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:15:25 #278
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63499684
@ dyna: waarom doe je laag gewicht?? heb je aanleg voor spiermassa en wil je die niet extra hebben? of is er een andere reden?

ik ga zo maar eens kijken wat de weegschaal zegt, tegen beter weten in, want heb wat toilet issues deze ochtend en moet ongesteld worden (vaste combinatie) en dat kan wel wat kilo's schelen..(erbij dus)
pi_63499709
Oeh een Levi gaat ook lekker trouwens! FF een jompeltje!

Jarno: frituur weg klinkt goed, al was het alleen maar om de stank
Onze eigen frituur is trouwens wel echt lekkerder dan de snackbar!
pi_63499711
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 10:14 schreef freecell het volgende:
Erwtensoep is als maaltijd best prima (alleen meestal tikt het brood erbij nogal aan) het is gezond, er zit veel groente in(vooral in mijn zelfgemaakte ) EN als je er niet teveel spek/worst/karbonade ed bij en in eet is het prima te doen. Uiteraard niet te véél vlees schrappen, het moet wel lekker blijven
Van de soepen is het wel veruit de calorierijkste
Zoiets had ik ook al bedacht idd. Het brood laat ik sowieso wel zitten.
pi_63499729
Wij hebben echt een top snackbar om de hoek. Hij is 'helaas' niet altijd open, soms is dat even gokken.
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:20:49 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63499828
Dat is ook de reden dat ik jarenlang geen frituurpan heb gehad Jarno. Dat scheelt echt wel.
Nu hebben we er wel een, maar ik vind die stank zo verschrikkelijk dat we hem echt nooit gebruiken, hooguit met kerst ofzo voor aardappelkroketjes. Ik hoop ook verder nooit frituurspul.

Zelfgemaakte erwtensoep is goed! Wat Freecell al zegt, er zit iig een berg groente in en het is dan mss de meest calorie-rijke, dan nog is het volgens mij best gezond.
pi_63499897
Bij ons stond de frituurpan in de schuur. Dat scheelt qua stank nogal. Overigens aten we helemaal niet vaak iets uit de frituur. Het gaat bij mij echt fout 's avonds op de bank en vaak op de zaak tussen de middag ofzo. Met avondeten waren we wel redelijk goed bezig al (alleen heb ik nu wel de aardappels en pasta geschrapt, hooguit wat rijst erbij).

En het is trouwens erwtensoep van de slager. Wel verse.
pi_63499935
Jarno, je kunt op diverse sites opzoeken hoeveel calorieen overal inzit. Zelf gebruik ik daar http://valtaf.ad.nl voor. Maar er zijn ook andere sites. Ik kan je zeer aanraden om op die manier te leren hoeveel calorieen, vet, suiker etc overal nu inzit. Dat helpt je enorm later om gezonde keuzes te blijven maken.

Iedereen is lekker bezig zo te zien. Goed zo!
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 10:15 schreef kwakveense het volgende:
@ dyna: waarom doe je laag gewicht?? heb je aanleg voor spiermassa en wil je die niet extra hebben? of is er een andere reden?
Nee heeft niet zozeer met aanleg te maken. Het idee is om veel herhalingen te doen om zo op lang uithoudingsvermogen te trainen ofzo. En dat schijnt het beste te zijn voor het verbruik van vet en dus voor afvallen.

Ik blijft trouwens netjes op de fiets naar mijn werk gaan, al wordt het nu wel belachelijk koud.... brrrr
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:42:47 #285
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63501938
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 10:24 schreef dyna18 het volgende:
Nee heeft niet zozeer met aanleg te maken. Het idee is om veel herhalingen te doen om zo op lang uithoudingsvermogen te trainen ofzo. En dat schijnt het beste te zijn voor het verbruik van vet en dus voor afvallen.

dat is echt een mythe!! dat vertellen ze bij heel vel sportscholen nog stééds aan vrouwen en dkke mensen, maar t is gewoon niet waar...

om af te vallen kun je het beste met zware gewichten trainen, omdat je dan spiermassa opbouwt, en die verbrandt gedurende de hele dag bij alles wat je doet meer calorieën waardoor je makkelijker afvat. plaatselijk vet verbranden kan sowieso niet, en bij gewichten werkt t anders dan bij cardio met lage intensiviteit...

ik kan t zelf niet onderbouwen, maar in t "tips voor een goddelijk lichaam" topic weten ze er alles van af!

zelf train ik trws mijn benen wel met lichte gewichten omdat die dus aanleg voor spieropbouw hebben en dan te dik worden...daar moet ik idd. pilates achtige stretch en lichegewicht herhaal oefeningen doen...
pi_63503321
Wat versta je eigenlijk onder lichte en onder zware gewichten?

Ik train die 3 keer 20 herhalingen wel op zo zwaar mogelijk gewicht als ik aankan om die 3x20 vol te houden.
pi_63503994
Zo. Lunchwandelingetje ook weer gedaan. Lekker fris buiten!
pi_63504196
Ooooh ik moet veel bijlezen.
Maar geen tijd voor

Druk druk met werken (hoofd front office bij een super bedrijf), badkamer aan het verbouwen.
En chronische hyperventilatie hebben. En dat niet onder controle kunnen krijgen.

Lijnen gaat ook super. Gaat heel langzaam maar de goede kant op. En val minimaal af, maar he, ik val netjes elke week een beetje af
pi_63504312
Ohja, ik werd gisteren bij het eten maken ook opeens 1 gram lichter. Zo een stukje vinger meegesneden. Leuk zo'n vlijmscherp profi-koksmes, maar ook vingertopjes pakt -ie probleemloos mee ben ik nu achter. Gelukkig heeft mijn vrouw EHBO. .
pi_63504418
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:04 schreef Jarno het volgende:
Ohja, ik werd gisteren bij het eten maken ook opeens 1 gram lichter. Zo een stukje vinger meegesneden. Leuk zo'n vlijmscherp profi-koksmes, maar ook vingertopjes pakt -ie probleemloos mee ben ik nu achter. Gelukkig heeft mijn vrouw EHBO. .
Auw! Zijn vervelende verwondingen.
***Levi was here***
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:08:37 #291
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63504423
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:28 schreef dyna18 het volgende:
Wat versta je eigenlijk onder lichte en onder zware gewichten?

Ik train die 3 keer 20 herhalingen wel op zo zwaar mogelijk gewicht als ik aankan om die 3x20 vol te houden.
dat is dan medium ofzo?

licht is 20 keer makkelijk volhouden. zwaar is 3 sets van 12-15 net volhouden...
pi_63504570
EHBO'er met verlopen diploma meldt zich. Zag er erg mooi uit, was zeker goedgekeurd door de ehbojuf (eigenlijk geen juf, maar zo gedroeg hij zich).

Straks ook naar buiten, hopelijk sneeuwt het dan niet, kwam net al wat naar beneden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:18:00 #293
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63504651
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 10:11 schreef Jarno het volgende:

[..]

Haha, ik at ook altijd Anna d'r vla op enzo als ze niet meer hoefde. . Herkenbaar dus. Doe ik ook maar niet meer.

Redelijk bezig geweest van het weekend, had vrijdagavond nog wat verkeerds gegeten ook (alhoewel, wat kan er mis zijn aan rauwkost?!) dus zaterdagochtend amper wat gegeten... Vandaag weer het standaard SHE lijstje, met vanavond erwtensoep... Geen idee of dat nou 'goed' of 'slecht' is eigenlijk? . Sowieso is er niet zo heel veel meer maar het moet wel op (vriezer).
erwten net als alle andere zetmeelrijke produkten mogen met mate.
Zetmeel = suikers, dus liever niet.

Maar als je lekker een stuk gaat wandelen na de kom soep, dan kan het geen kwaad,
pi_63504771
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:18 schreef SHE het volgende:

Maar als je lekker een stuk gaat wandelen na de kom soep, dan kan het geen kwaad,
Whaaaaaaaaaaaaa, hij 's avonds na het eten wandelen?

O ja, kun je iets toevoegen aan het SHEEET? Zoals het verplicht schilderen van plintjes?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:22:52 #295
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63504791
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:42 schreef kwakveense het volgende:

[..]

dat is echt een mythe!! dat vertellen ze bij heel vel sportscholen nog stééds aan vrouwen en dkke mensen, maar t is gewoon niet waar...

om af te vallen kun je het beste met zware gewichten trainen, omdat je dan spiermassa opbouwt, en die verbrandt gedurende de hele dag bij alles wat je doet meer calorieën waardoor je makkelijker afvat. plaatselijk vet verbranden kan sowieso niet, en bij gewichten werkt t anders dan bij cardio met lage intensiviteit...

ik kan t zelf niet onderbouwen, maar in t "tips voor een goddelijk lichaam" topic weten ze er alles van af!

zelf train ik trws mijn benen wel met lichte gewichten omdat die dus aanleg voor spieropbouw hebben en dan te dik worden...daar moet ik idd. pilates achtige stretch en lichegewicht herhaal oefeningen doen...
Klopt.

Hoe dan ook is spier opbouw de way to go bij gewichtsverlies, simpelweg omdat spiermassa zoveel verbranding vraagt ( ook in rust! ) dat je zelfs afvalt terwijl je niks doet.
Hoe meer spier, hoe hoger de verbranding.

Daarom moeten de dikke dames ook niet gaan fietsen, lopen of steppen..maar als de sodemieter naar de sportschool voor flinke kt-workouts.
Niet alleen kun je dan je minpunten gerichter aanpakken ( denk aan verbreden schouders, trainen van benen, kont etc ), maar bouw je sneller spiermassa waardoor je ook veel makkelijker en sneller afvalt.

Ander voordeel, is dat je dan ook niet zo hoeft te kutten met dieten.

Dus; fiets weggooien en een paar dumbells aanschaffen. Kun je lekker thuis doen ook!.
In OP slank staat een schema voor thuis.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:23:46 #296
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63504816
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:22 schreef YPPY het volgende:

[..]

O ja, kun je iets toevoegen aan het SHEEET? Zoals het verplicht schilderen van plintjes?
Hmm..ik dacht dat ik uitruimen garage, schilderwerk, verbouwing slaapkamer en winterklaar maken tuin er al had ingezet
pi_63504911
Ik doe Anna wel in bad dan, net zoveel workout als een stuk wandelen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:38:17 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63505214
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:22 schreef YPPY het volgende:

[..]

pi_63516712
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:27 schreef Jarno het volgende:
Ik doe Anna wel in bad dan, net zoveel workout als een stuk wandelen.
Luiwammes!
***Levi was here***
pi_63528234
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:54 schreef Levitation het volgende:

[..]

Luiwammes!
U riep?

Maar serieus, ik snap niet hoe mensen dat doen. Ik sta tegenwoordig om 5:50 naast m'n bed, daarna is het één grote race om op m'n werk te komen. Zes uur ben ik weer thuis, dan wat eten maken, Anna entertainen, in bad doen en naar bed doen en voordat ik uberhaupt ook maar iets anders zou kunnen gaan doen is het gewoon 8 uur geweest. Echt, ik heb respect voor mensen die dan nog een druk avondprogramma kunnen en willen vullen, maar ik wil graag nog even een uurtje voor mezelf voordat ik er weer op tijd induik omdat de volgende dag weer de wekker om 5:50 gaat en ik in deze donkere dagen m'n slaap gewoon hard nodig heb...

Geen boehoe verhaal, maar waar haalt iedereen de tijd vandaan zeg... .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')