Ik zit al in de IT, ben functioneel beheerder.quote:
Zonder koolhydratenquote:Op donderdag 13 november 2008 19:00 schreef teigan het volgende:
Wat houdt dat dan in Riann?
waarom denk je dat ik bezig ben met afvallen? alsof mensen in dit topic niet wéten dat ze dik zijn...sjonge...quote:Op donderdag 13 november 2008 14:29 schreef zwartemarktplaats het volgende:
T'iis nog steeds behoorlijk zwaar
waarom hap je nog op iemand die dit er neerzette omdat iemand anders ook al wat liep te trollen, en hij dacht leuk mee te doen? Hij leest hier toch niet meer, en het houdt de sfeer leuker als je hem gewoon negeert verder...quote:Op donderdag 13 november 2008 19:19 schreef kwakveense het volgende:
[..]
waarom denk je dat ik bezig ben met afvallen? alsof mensen in dit topic niet wéten dat ze dik zijn...sjonge...
omdat ik een happer ben. punt.quote:Op donderdag 13 november 2008 19:26 schreef teigan het volgende:
[..]
waarom hap je nog op iemand die dit er neerzette omdat iemand anders ook al wat liep te trollen, en hij dacht leuk mee te doen? Hij leest hier toch niet meer, en het houdt de sfeer leuker als je hem gewoon negeert verder...
het is ook wel raar dat die post er als enige nog stond, maar ik had vanmiddag niet het idee dat het een post tegen jou gericht was..quote:Op donderdag 13 november 2008 19:28 schreef kwakveense het volgende:
[..]
omdat ik een happer ben. punt.
het was een reactie opeen verwijderde post van mij... dus ik wilde er nog op reageren. vind t gek dat deze post wel bleef staan en de rest verwijderd is.
ik ga wel even weg, ik hou er niet zo van om op mn vingers getikt te worden als ik voor mezelf opkom. dat hele idee van "dingen langs je heen laten gaan" werkt voor mij niet.
Woppa BE!quote:Op vrijdag 14 november 2008 09:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ondanks de shoarma dinsdag en gisterenavond chocola niet meer aangekomen deze week, zelfs weer een onsje eraf nog!Gewoon verder met het zoeken van die ruggegraat dus!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen beter met gewicht! (ik loop nog wel ongeveer gelijk met mijn valt-af plan, dat scheelt)
En vandaag moest ik mezelf dus dwingen om te ontbijten. Na zo'n dag heb ik altijf 2 dagen nergens trek in![]()
Jawel, maar TARA moet echt aankomen of gelijk blijven en valt af als ik niks lekkers in huis haal, dus dat is geen optie.quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:12 schreef appelsap het volgende:
Freecell, jammer zeg! Succes met doorgaan.
Kan je dan niet beter gewoon niks lekkers meer in huis halen?
Zou mij wel lukken hoor.quote:Op vrijdag 14 november 2008 16:29 schreef Faithy het volgende:
ik word echt al misselijk bij de gedachte het halve lijstje op te moeten eten
men!!!!!!
respect freecell!
Dat vind ik nu echt stoer!quote:Op vrijdag 14 november 2008 16:35 schreef littledrummergirl het volgende:
ik ben weer aan het fietsen geslagen..
maar GDVDMM wat is die erasmusbrug toch hoog![]()
[ afbeelding ]
hij lijkt niet zo stijl.. maar het is wel meer dan een kilometer bergop
maar wel 0.4 kg eraf na n middagje fietsen gister![]()
quote:Op donderdag 13 november 2008 18:58 schreef Riann het volgende:
Maandag ga ik beginnen met het atkinson dieetIk heb er zin in
Het is allang weer overquote:Op zaterdag 15 november 2008 00:01 schreef Isabeau het volgende:
Freecellwat doe je nou! Niet hetzelfde doen als ik hoor, echt niet doen
Maar echt advies kan ik ej ook niet geven, sorry
(of je moet het advies overnemen van alles in een kastje op slot en dan tara alleen de sleutel
)
Ik heb de goede dosis te pakken maar ik val er niet van af en toch kom ik langzaam nog steeds aan wat ik ook doe en probeer. En die internist heeft alleen maar schildklier gecontroleerd en dat kon ik hem ook wel vertellen dat hij goed was omdat ik die pilletjes slik. En tips zijn bewegen maar dat doe ik dus ook best veel. Maar het werkt ook gewoon allemaal niet. paar maanden bij de dietiste gelopen maar het werkt niet ze zij zelfs ja ik kan je niks meer leren je weet alles al misschien nog wel beter als ik. Dus ja wat moet je dan. Vandaar ook het Atkins dieet er moet een stop in komen met aankomen en er MOET gewoon af. Ik voel me de laatste tijd ook niet erg goed in mijn vel overal pijntjes maar komt het van de spierziekte of door mijn dik zijn???quote:Op zaterdag 15 november 2008 08:17 schreef teigan het volgende:
ik hoop voor je dat het gaat helpen riann.
Zijn je schildkliermedicijnen inmiddels wel goed ingesteld?
wat vreemd eigenlijk dat je dan vanuit het ziekenhuis/je arts niet wat tips/begeleiding kan krijgen, zo zelf aanmodderen lijkt mij persoonlijk dan erg vervelend.![]()
Je raad dit forum dus af ?quote:Op zondag 16 november 2008 09:15 schreef Brighteyes het volgende:
Via je huisarts een verwijzing naar een dietetiste vragen! En jezelf goed laten begeleiden!
Dit forum is een goede ondersteuning! Alleen het is geen vervanging voor professionele begeleiding!quote:
vind navel sinaasappelen wel lekker maar maar krijg ze niet altijd goed schoon en vind witte wat er altijd aan zit niet zo lekker en laatste tijd bij jumbo zijn ze ook niet zo lekker.quote:Op zondag 16 november 2008 10:14 schreef freecell het volgende:
Mandarijntjes zijn ook lekker in dit seizoen!
Het is ook niet helemaal het seizoen voor Navels, die kan je beter vanaf December? pas weer eten.quote:Op zondag 16 november 2008 10:28 schreef liveandlearn het volgende:
[..]
vind navel sinaasappelen wel lekker maar maar krijg ze niet altijd goed schoon en vind witte wat er altijd aan zit niet zo lekker en laatste tijd bij jumbo zijn ze ook niet zo lekker.
sorry, maar honger krijgen van water is écht onzin. dat zit tussen je oren...quote:Van water wel.
omdat hij zelf aangeeft dat hij niet uit de voeten kan met wat hij nu aan probeert te houden? Hij moet volgens eigen zeggen 25 kilo kwijt, en dat vind ik nogal wat.quote:Op zondag 16 november 2008 12:38 schreef conleche het volgende:
Waarom moet die jongen persé naar een dietist? Er zijn er hier ook zat die het zonder doen? Het klinkt misschien wel zwaar, 107 kilo, maar hij is is 192 cm! Dus waarschijnlijk ziet hij er alleen maar nogal stevig uit. Gezond eten, 2 boterhammen 's ochtends, 3 tussen de middag, bord avondeten en tussendoor dan nog wat fruit en een bak yoghurt als basis, daar kan hij zich geen buil aan vallen vooral icm flink wat sporten, móet hij dan wel afvallen. [/bemoeialmodus]
Heb al heel wat geprobeerd. Maar niets kon ik volhouden. En dit heb ik voorgeschoteld gekregen en wil dus anders aanpakken. Ben overigens Chauffeur goederen vervoer dus hele dag tillen enzo gaat wel. Maar nu ben ik al 2 maanden thuis met pfeiffer en weeg nog steeds 107kg. Het moet niet moeilijk zijn 2-3kg per maand kwijt te raken. Of vergis ik mij hierin ?quote:Op zondag 16 november 2008 11:28 schreef Brighteyes het volgende:
Oh sorry. Ik had niet door dat je al een dieet van een dietist hebt. (Hoewel ik nog steeds wel denk dat het beter is om je eigen dieet samen te laten stellen.) Ik las iets over Montignac en dacht dat je zelf wat aan het rommelen was.
Dit topic is prima voor tips.
Als je nu stabiel bent is het een kwestie van iets minder KCal binnen krijgen, of iets meer bewegen... Dan zou het gestaag weer omlaag moeteng aan. Dan hoeft enorm lijnen ook niet eens.
Zit in banaan niet veel zetmeel. Die mocht ik maximaal 1 per pag (of 2 dagen) hebben. Verder niet zo'n slecht idee. Word genoteerd ga ik zeker proberen.quote:Op zondag 16 november 2008 11:32 schreef conleche het volgende:
Als je moeite heb met fruit eten kan je ook een smoothie maken van een bevroren banaan (in stukjes in de vriezer op voorraad houden) dan een scheut jus d'orange erbij (liefst versgeperst) en dan nog wat aardbeien of wat meloen. Even de staafmixer erop, of in een blender doen. Heerlijk!!
Toppie Tipquote:Op zondag 16 november 2008 11:35 schreef freecell het volgende:
Het is ook niet helemaal het seizoen voor Navels, die kan je beter vanaf December? pas weer eten.
Als je dit zo zegt denk ik dat je mineola's wel lekker vindt! Smaak lijkt op sinaasappel, maar het pelt als een mandarijn en er blijft weinig wit spul aan zitten!
Nou water heeft geen smaak. Behalve dan dat er beetje mineralen in zitten (en niet eens de goede). Ik praat wel over kraanwater en meerdere glazen per dag (2 liter of zo totaal). Ik ben van origine iemand die van sterke smaak houd. Extra gekruid enzo en pittige ook geen probleem. Bij het koken gebruik ik vaak chilli, peper, rode pepers, wasabi (alleen bij de sushi >.<;) and so on.quote:Op zondag 16 november 2008 12:22 schreef kwakveense het volgende:
sorry, maar honger krijgen van water is écht onzin. dat zit tussen je oren...
verder denk ik dat t echt verstandig is om een dietetiste op te zoeken die een voor jóu samengesteld dieet kan maken. met voldoende calorieën enzo. die kan je ook tips geven over fruit en dat soort dingen...
Wat ik deed werkte niet. Maar dit dieet leek me aangezien ik het niet zelf opgezocht heb. (die andere heb ik online gevonden en was bedoeling snel af te vallen) Maar nu heb ik een nieuw dieet en wil het nu toch toch thuis zit en alles niet zo hectisch is het in 2 weken op gaan bouwen en alles voorbereiden plannen proberen etc etc. Die andere heb ik tijd terug geprobeerd. Deze heb ik sinds Augustus maar ben er niet aan begonnen omdat je gewoon er geen tijd voor hebt als trucker het rustig door te nemen. Nu heb ik de tijd om vragen te stellen en dingen te proberen (met koken). Kijk die smoothie is goed idee! vind ik top.quote:Op zondag 16 november 2008 13:23 schreef teigan het volgende:
omdat hij zelf aangeeft dat hij niet uit de voeten kan met wat hij nu aan probeert te houden? Hij moet volgens eigen zeggen 25 kilo kwijt, en dat vind ik nogal wat.
Natuurlijk mag hij het zelf proberen, maar uit zijn verhaal maakte ik op dat hij toch meer hulp/begeleiding zocht, omdat wat hij nu doet niet werkt.
Bij mij na -25 kilo ziet het er allemaal nog netjes uit. Het is niet superstrak natuurlijk, maar mijn huid is wel netjes meegesloken. Het enige waar ik helaas wel veel last van heb is striae (zwangerschapsstrepen zeg maar, zonder zwanger te zijn geweest). Dat is wel jammer, maar ik had ze voor het afvallen al. Ik stoor me er niet meer zo aan, noem ze mijn oorlogswondenquote:Op zondag 16 november 2008 09:47 schreef liveandlearn het volgende:
P.S. als je nu echt 25 kg kwijt bent slinkt de huid dan ook weer beetje mee terug (kijk bij die tv specials 80 in jaar of 6 maanden) ja dan houd je super veel over maar bij een kilo of 30 over je hele lichaam (benen, armen, buik, borst enzo) dan slinkt het wel mee terug ???
Het ging me niet om het gewicht, maar om het feit dat er in een half jaar tijd 25 kilo bij gekomen is en hij het heeft over 3 dagen weinig tot niks eten en zo nog een paar dingen.quote:Op zondag 16 november 2008 12:38 schreef conleche het volgende:
Waarom moet die jongen persé naar een dietist? Er zijn er hier ook zat die het zonder doen? Het klinkt misschien wel zwaar, 107 kilo, maar hij is is 192 cm! Dus waarschijnlijk ziet hij er alleen maar nogal stevig uit. Gezond eten, 2 boterhammen 's ochtends, 3 tussen de middag, bord avondeten en tussendoor dan nog wat fruit en een bak yoghurt als basis, daar kan hij zich geen buil aan vallen vooral icm flink wat sporten, móet hij dan wel afvallen. [/bemoeialmodus]
dat snap ik helemaal!!! heb ik ook wel een beetje, maar dat bedoelde ik juist met tussen de oren...quote:Maar als ik dus paar glazen water op heb dan krijg ik drang naar smaak. Niet zo zeer honger maar drang naar smaak. Maar he hoef toch niet raar te zijn ? daarom drink ik dus andere dingen en dan heb ik er geen last van.
Ooit gehoord van de kennedy mars ? wie wil die een keer mee lopen ? de kleine eerst he 40km, de grote is 80 dat haal ik niet nu iig nietquote:Op zondag 16 november 2008 21:18 schreef motorbloempje het volgende:dank dank
Levi: wij gaan de CPC weer lopen in maartRené gaat ook meedoen, maar we gaan dit keer de 10km doen.
Ga jij de 5 weer doen? Zou wel tof zijn![]()
Ik ken de Kennedy mars.quote:Op maandag 17 november 2008 00:35 schreef liveandlearn het volgende:
[..]
Ooit gehoord van de kennedy mars ? wie wil die een keer mee lopen ? de kleine eerst he 40km, de grote is 80 dat haal ik niet nu iig niet
Hoi Mark, welkom!quote:Op zondag 16 november 2008 09:14 schreef liveandlearn het volgende:
hoi ik ben mark. Ik ben 24 weer 107.5 kg en ben 1.92 lang. Ik heb in jan 2006 een bijna fataal autoongeluk gehad daarvoor woog ik altijd rond de 80 kg en ik at wat ik wilde wanneer ik wilde. Heb goede stofwisselling. Maar na het ongeluk door 2000kcal per dag aan eiwit supl voor het herstel. In 6 maanden 25 kilo aangekomen nu wil ik weer naar de 80-85 maar weet niet hoe. Uithongeren hou ik niet vol. Montinjacken lukt me ook niet en kan maar max 3 dagen op water leven. Ben einde raad wat raden jullie aan.?
Dat ken ik, de lol gaat er ook wel vanaf... maar de zin is er nog welquote:Op maandag 17 november 2008 14:55 schreef kwakveense het volgende:
als ik in de winkelbe en iets ongezonds voor mezelf wil kopen omdat t op dat moment "mag" van mezelf, dan kan ik tegenwoordig niet goed meer kiezen. vind alles te vet en te veel en zonde van de calorieën...
ik heb trouwens nog steeds evenveel zin in chips en chocola...na een jaar nog steeds...
ja iddquote:
Sterkte en beterschap... ik weet helaas precies hoe je je voelt, heb er 2 weken mee gelopen.quote:Op maandag 17 november 2008 15:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb dat ook hoor, dat ik denk 'dit is niet goed, en dat ook niet, en zus'
Ik heb zaterdag zelfs wat dingen terug gelegd zo van 'dat zou echt zonde zijn als ik dat at'.
Even over dat snot, zonder grapjes, ik leef vandaag bij de gratie van ibuprofen, damn wat heb ik een koppijn anders, tot aan de aanhechting bij mijn nek toe.Ik sla het zwemmen wel even over vanavond en ga nog maar een tukkie doen tegelijk met Sasha.
Sorryquote:Op dinsdag 18 november 2008 00:05 schreef Isabeau het volgende:
Miss S, ik ben beetje visueel ingesteld en kijk eerder naar icons dan naar namen, je brengt me in verwarring
Maar als je dan neusholte ontsteking hebt waarom moet je dan wel stomen van de dokters ik heb toch eigenlijk altijd het idee dat het 2 dagen naderhand over is als ik gestoomt heb met dampo.quote:Op dinsdag 18 november 2008 00:05 schreef Isabeau het volgende:
BE en Freecell beterschap verder![]()
Riann, stomen werkt niet, alleen héél tijdelijk (tijdens het stomen).
MoBloEcht supergaaf dat je die hele &%^!* 7 heuvels op en af bent geweest
Levi, vies eten meenemen naar je werk lijkt me een geweldige strategiehaha, maar leuk om te horen dat je bent afgevallen!
Miss S, ik ben beetje visueel ingesteld en kijk eerder naar icons dan naar namen, je brengt me in verwarring
Mijn werk is altijd een obstakel betreffende gebak en koekjes en ander lekekrs, maar vanavond stond er een schaal heerlijk vers fruit in de koelkast. Voor mij
Nou, niet alleen miss-s, iedereen gaat massaal aan de andere icoontjes in deze tijd van het jaar en dan ben ik weer in de warquote:Op dinsdag 18 november 2008 00:05 schreef Isabeau het volgende:
Ik krijg hooguit sneeuw of een kerstmutsje, maar meer ook niet, want dan kan ik mezelf ook niet meer vindenquote:Op dinsdag 18 november 2008 10:11 schreef Brighteyes het volgende:
Er is nu een user in OUD die de icon van Slarioux heeft. Ik zit steeds heel ergte kijken in het 2e streepjes topic!
![]()
Ik vind het niks hoor, die wisselende dingen. Ik scroll echt met mijn oog op icons gericht.![]()
Ik heb een pietenmutsje van Stormqueen gekregen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 10:17 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik krijg hooguit sneeuw of een kerstmutsje, maar meer ook niet, want dan kan ik mezelf ook niet meer vinden
da's psychischquote:Op dinsdag 18 november 2008 08:47 schreef Riann het volgende:
[..]
Maar als je dan neusholte ontsteking hebt waarom moet je dan wel stomen van de dokters ik heb toch eigenlijk altijd het idee dat het 2 dagen naderhand over is als ik gestoomt heb met dampo.
Gewoon dat ik een slappe trut ben?quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:35 schreef dyna18 het volgende:
BE heb je zelf ook een goed idee wat de reden is dat het niet goed gaat?
Alleen maar naar de getallen kijken zegt natuurlijk weinig als er duidelijke oorzaken zijn.
dat doe ik ook hoor, ook al ben ik natuurlijk nog geen afval-veteraan zoals sommige van jullie hierquote:Op dinsdag 18 november 2008 12:03 schreef kwakveense het volgende:
@ BE wat voor mij gezorgd heeft dat t werkt is dat ik júist door moet kunnen gaan ook als er etentjes zijn enzo. dat wil zeggen, ik ben helemaal niet zo streng voor mezelf, en daardoor raak ik er ook nooit echt "uit" door dat soort dingen...
ik heb weleens geen zin ofzo, maar echt "van t pad" raak ik niet omdat dat "pad" helemaal niet zo streng is. daardoor gaat t wel ook langzamer.
snap je wat ik bedoel?
mens neem toch lekker dat koekjequote:Op dinsdag 18 november 2008 13:04 schreef Brighteyes het volgende:Ik snap je.
Ik krijg het alleen zelf niet voor elkaar.
Afgelopen weekend, ondanks een dikke teleurstelling over een sollicitatie zit ik dan braaf de koekjes bij de thee in een cafe niet op te eten om vervolgens een paar dagen later volledig los te gaan.
tsja, dan neem ik dus wel een koekje in t café.... snap je? dat voorkomt echt alles of niks denken.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:04 schreef Brighteyes het volgende:Ik snap je.
Ik krijg het alleen zelf niet voor elkaar.
Afgelopen weekend, ondanks een dikke teleurstelling over een sollicitatie zit ik dan braaf de koekjes bij de thee in een cafe niet op te eten om vervolgens een paar dagen later volledig los te gaan.
Nou ja goed, ik moet het maar gewoon eens doen, en anders maar mijn mond houden. Ik doe het tenslotte zelf.
Ja, maar toch... ik merk dat het echt een soort van afkicken is bij mij.quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:08 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
mens neem toch lekker dat koekjemaar neem er dan gewoon maar een of desnoods twee, heb je toch gewoon lekker een koekje op en daar kom je echt niet van aan hoor
![]()
lekker leven!
ik moet ook nog een hele boel hoor ( 35quote:Op dinsdag 18 november 2008 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar toch... ik merk dat het echt een soort van afkicken is bij mij.
Eentje is nooit genoeg. En dus doe ik het liever niet. En dat kan ik ook heel goed. Maar soms niet dus.
Het is niet dat ik er 'maar' 10 hoef he... Ik moet er nog minstens 20-30 en dan ben ik nog niet eens 'gezond'.
Moet je eens een hap sushi nemen waarbij de wasabi in je neus belandt!quote:Op dinsdag 18 november 2008 08:59 schreef Levitation het volgende:1 ding weet ik wel: stomen met rhinocaps doe ik noooooit meer.
God, wat deed dat een pijn.
auw!quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:32 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Moet je eens een hap sushi nemen waarbij de wasabi in je neus belandt!Alles vliegt spontaan open!
Het was enigszins ranzig, maar het is me gelukkig maar 1 keer overkomen.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:35 schreef Levitation het volgende:
[..]
auw!Zal inderdaad wel goed helpen.
ik ben gewoon mijquote:Op dinsdag 18 november 2008 13:54 schreef dyna18 het volgende:
Nog meer mensen hier die op valtaf zitten? Ik zou jullie profiel graag toevoegen.
Misschien helpt stomen met wasabi wel om alles goed open te krijgenquote:Op dinsdag 18 november 2008 16:32 schreef Liejannuh het volgende:
Moet je eens een hap sushi nemen waarbij de wasabi in je neus belandt!Alles vliegt spontaan open!
Ik PM je wel even. Ik zit daar ook maar gooi mijn profiel niet zo snel hier onlinequote:Op dinsdag 18 november 2008 13:54 schreef dyna18 het volgende:
Nog meer mensen hier die op valtaf zitten? Ik zou jullie profiel graag toevoegen.
O jee!quote:Op dinsdag 18 november 2008 23:32 schreef Isabeau het volgende:
Ik had er geloof ik ook ooit een profiel, maar ik weet mijn naam niet meer
Ik kan haar ook echt niet uitstaan.quote:Op woensdag 19 november 2008 09:10 schreef Faithy het volgende:
soit, maar Sonja moet sowieso hoe dan ook, zeker weten dood(nou ja, figuurlijk dan, dit is geen lijfelijke doodsverwensing
)
Morgen allemaal.quote:Op dinsdag 18 november 2008 18:28 schreef kwakveense het volgende:
dyna: mij heb je al toch??
knikquote:Op woensdag 19 november 2008 10:34 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik heb freecell toegevoegd, ik neem aan dat jij dat dan bent?
quote:Op woensdag 19 november 2008 09:23 schreef freecell het volgende:
[..]
Hullo![]()
Zo op de vroege morgen
* freecell koprolt naar Feef
ik zou in elk geval dus niet meer va die crash-dieten doen... sommigen varen wel bij cambridge en gaan niet jojo-en door de goede begeleiding en de langzame opbouw, maar zeker het ziekenhuisdieet vráágt om jojo-en...quote:Op woensdag 19 november 2008 22:20 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik meld me ook even...
Heb zelf ervaring met 2 diëten: http://www.ziekenhuisdieet.com/ & http://www.cambridgedieet.nl/
Beide goede ervaringen mee, mede omdat ik me er ook goed aan heb gehouden in de tijden dat ik de diëten volgde.
Maar helaas, het jojo effect weet mij elke keer te vinden.
Ik ben dus weer van plan om af te vallen en als het kan een beetje sporten...
Heeft iemand tips voor goedkope, gezonde, lekkere, makkelijk te bereiden maaltijden (ontbijt, lunch, diner, tussendoor)?
best deprimerend als je zo snel aankomt en dan wil je er snel weer vanaf maar tja dat lukte zo snel niet. Och weet nu waar ik aan toe ben en laatste 1,5 bezig geweest me woning in orde te krijgen en nu ben ik zo goed als klaar en heb nu tijd om het dieet voor te bereiden. Overigens ga ik het dieet pas echt starten vanaf 1 jan ik hoop dat het woord goede voornemens dan beetje door of hoofd suist tot die tijd kan ik mooi dingen proberen.quote:Op zondag 16 november 2008 19:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het ging me niet om het gewicht, maar om het feit dat er in een half jaar tijd 25 kilo bij gekomen is en hij het heeft over 3 dagen weinig tot niks eten en zo nog een paar dingen.
MoBlo, wat goed joh!
Ontbijt:quote:Op woensdag 19 november 2008 22:20 schreef MoneyTalks het volgende:
Heeft iemand tips voor goedkope, gezonde, lekkere, makkelijk te bereiden maaltijden (ontbijt, lunch, diner, tussendoor)?
Ik vond de site www.valtaf.nl (of www.valtaf.ad.nl als je meer mannelijke kleuren wilquote:Op donderdag 20 november 2008 02:57 schreef liveandlearn het volgende:
[..]
best deprimerend als je zo snel aankomt en dan wil je er snel weer vanaf maar tja dat lukte zo snel niet. Och weet nu waar ik aan toe ben en laatste 1,5 bezig geweest me woning in orde te krijgen en nu ben ik zo goed als klaar en heb nu tijd om het dieet voor te bereiden. Overigens ga ik het dieet pas echt starten vanaf 1 jan ik hoop dat het woord goede voornemens dan beetje door of hoofd suist tot die tijd kan ik mooi dingen proberen.
Goedemorgen deze morgen iedereen. Weet er Iemand een makkelijke manier om je calorieen te tellen. Bij te houden. (memorecorder misschien?) en groentes vlees en aardappelen enzo dingen zonder label weg maar hoe kom ik dan aan de calorieen en voedingswaarde? Weet daar iemand beetje goede site voor? Ga vanaf dec n.l. Een week of 2 testen met het bijhouden van de voedingswaarde en kcal.
quote:
Omdat ik dan waarschijnlijk ook weer volledig aan het werk ben (en dus ook mijn voldoende dagelijkse beweging heb.) Heb nu mooi de tijd om wat met gerechten te spelen enzo. Wou het beetje goede voornemen van maken weet je.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:29 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Ik vond de site www.valtaf.nl (of www.valtaf.ad.nl als je meer mannelijke kleuren wil) erg handig voor het calorieen tellen.
Maar waarom start je pas 1-jan met afvallen? Waarom niet gewoon vanaf nu?
Dat meen ik serieus, afvallen begint bij gezond eten (niet per see honger lijden). En het zou jammer zijn om je tot 1-jan nog vol te stoppen met vet, ongezond en verkeerd eten.
de enige manier om blijvend af te vallen is als je t op een manier doet waarop je t kan volhouden júist in tijden als deze, naast je normale leven. dus als je t nu niet kan, kun je t nooit je leven lang volhouden, wat wel nodig is.quote:Op donderdag 20 november 2008 10:54 schreef liveandlearn het volgende:
[..]
Omdat ik dan waarschijnlijk ook weer volledig aan het werk ben (en dus ook mijn voldoende dagelijkse beweging heb.) Heb nu mooi de tijd om wat met gerechten te spelen enzo. Wou het beetje goede voornemen van maken weet je.![]()
Nu heeft geen zin. Kan wel makkelijk alles opschrijven maar nu is even niet zo;n goede tijd om mij hier allemaal mee bezig teh houden moet te veel andere dingen doen.
Mijne is een paar dagen geleden spontaan begonnen.quote:Op donderdag 20 november 2008 11:00 schreef soylent het volgende:
De meeste diëten beginnen "morgen".
Garfield-wijsheid
Goed zo!quote:Op donderdag 20 november 2008 11:22 schreef Levitation het volgende:
[..]
Mijne is een paar dagen geleden spontaan begonnen.Begon met het weggooien van een boterham.
![]()
Morgen ga ik mijn gewicht in het lijstje bijwerken.
Garfield is leuk![]()
Die van mij meestal ookquote:Op donderdag 20 november 2008 11:00 schreef soylent het volgende:
De meeste diëten beginnen "morgen".
Garfield-wijsheid
quote:
Nee niet over jouw pudding gewoon over pudding doosquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:18 schreef Levitation het volgende:
O god, gaat het nu weer het hele topic over mijn pudding?
jaquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:18 schreef Levitation het volgende:
Nouja, kwa kilo's misschien niet, maar ik ken mensen die zijn afgevallen op een dieet van slechts patat en cola. Dan heb ik toch wel een bepaalde voorkeur. Voor mij is zo'n periode ook iets van 'even de boel resetten' met gezonde en bewuste voeding.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:34 schreef Isabeau het volgende:
Heb in ieder geval geleerd dat Het Dieet Niets Uitmaakt.
Ik had gisteren een evaluatiegesprek op mijn werk, werk hier nu 2,5 maand. En ze waren laaiend enthousiast, noemden mijn start hier zelfs een "vliegende start" enzo.quote:Op vrijdag 21 november 2008 09:31 schreef appelsap het volgende:
Ik hou van pudding, maar ik eet het ook echt nooit meer!
Wat had je te vieren Levitation?
niet om het een of anderquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Nee niet over jouw pudding gewoon over pudding doos
Komt waarschijnlijk omdat ik het de laatste maanden erg veel gebruik.....maar inderdaad niet eerlijk als je het zo bekijkt, sorryquote:Op vrijdag 21 november 2008 10:07 schreef Faithy het volgende:
[..]
niet om het een of andermaar als ik jou eens doos/muts noemde was je helemaal over de rooie
maar nu mag jij Levi wel zo noemen?
No offence, maar vind 't niet echt eerlijk zeg maar
Ik heb een BMI hoger dan/als 27. *kras*quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:22 schreef SHE het volgende:
Zeg Jarno; ik heb een heel fraai sportschema in SLank gepost.
JE KAN OOK DAAR POSTEN HOOORRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!
kwakveense heeft er ook nog een van 29 maar die post ook overalquote:Op vrijdag 21 november 2008 10:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb een BMI hoger dan/als 27. *kras*
Ik heb braaf de regels gelezen namelijk..
Niet helemaal waar; het type dieet is cruciaal voor het resultaat..en niet zozeer het directe, maar die op lange termijn.quote:Op donderdag 20 november 2008 18:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die van mij meestal ookmaar dan besef ik dat mijn dieet eigenlijk begon toen ik 15 was en om nou te zeggen dat ik in 20 jaar zo succesvol ben geweest....
Ik ben in al die jaren wel héééél veel kilo's afgevallen haha! Heb in ieder geval geleerd dat Het Dieet Niets Uitmaakt. Alles waardoor de balans energieinname - energieuitgave wordt verstoord en je een tekort opbouwt val je van af. Het gaat om de periode er na. Die periode waar amper aandacht voor is en waar het gros gewoon weer aankomt. Inclusief ikzelf.
Sinds wanneer hou jij je aan regels?quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hm. Heb je nog meer suggesties?quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:26 schreef Liejannuh het volgende:
wandelen, fietsen, ga op peuterzwemmen
Ga vooral iets zoeken wat je echt leuk vindt om te doen.
Ik heb er nu ook al weer spijt van hoor.quote:
punt 5: toegeven aan een behoefte voorkomt compensatiegedrag.quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:05 schreef Levitation het volgende:
[..]
Nog even over die pudding.
Punt 1 vind ík die lekker en kan het me roesten of moblo/faithy en miss_s 't lusten.
Punt 2 vind ik dat ik iets lekkers mag eten als ik daar zin in heb.
Punt 3 ben ík de enige verantwoordelijke voor mijn dieet/gewicht/gezondheid en ben ík dus de gene die de keuzes maakt.
Punt 4 vind ik "doos" niet echt een vriendelijke benaming, tenzij je op héle goede voet met iemand staat... derhalve vind ik de opmerking van miss_s écht totaal niet kunnen.
En da's het laatste wat ik over die pudding zeg.
Hey, wat doe ik hier dan?quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
hoiquote:Op vrijdag 21 november 2008 10:15 schreef Jarno het volgende:
Zeg, is er ook een mannen-dieet-topic?
Jaquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:18 schreef Levitation het volgende:
Voei SHE! Stoutquote:Op vrijdag 21 november 2008 10:22 schreef SHE het volgende:
Zeg Jarno; ik heb een heel fraai sportschema in SLank gepost.
JE KAN OOK DAAR POSTEN HOOORRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!
Moet van SHE.quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:30 schreef ColdFeet het volgende:
Jarno, het doet me oprecht deugd dat je afvalt van boterhammen met roomboterLekker eten FTW
Wooohooooo gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:37 schreef kwakveense het volgende:
oh nog eveneen blijde mededeling...
ik woog vanochtend 76,7 dat betekent een bmi van net onder de 30![]()
![]()
![]()
ik moest er bijna van huilen zo blij!
het komt er vast wel weer eens een beetje boven, maar dit is voor t eerst in mn volwassen leven dat ik niet meer obees ben
Ja verdomme..sorryquote:Op vrijdag 21 november 2008 11:20 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Voei SHE! Stout![]()
Begint dit topic net lekker te lopen, probeer je weer posters weg te kapen...
NP SHEquote:Op vrijdag 21 november 2008 12:05 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja verdomme..sorry
Die bolletje crap gaan we dus niet eten he?
quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:05 schreef dyna18 het volgende:
Zwemmen past er zeer goed tussen. Voor afvallen zijn langdurige sporten met een rustige inspanning het beste (hartslag 120-140).
Zwemmen past dus prima in het rijtje van fietsen, lopen (met flinke pas), hardlopen, roeien, skeeleren, schaatsen, cardio-fitness.
Door de sambal proef ik daar toch niets meer van.quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De combi roomboter èn pindakaas vind ik trouwens walgelijk. Maar dat is persoonlijk
Pindakaas en sambal!quote:Op vrijdag 21 november 2008 13:08 schreef Jarno het volgende:
[..]
Door de sambal proef ik daar toch niets meer van..
quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:37 schreef kwakveense het volgende:
oh nog eveneen blijde mededeling...
ik woog vanochtend 76,7 dat betekent een bmi van net onder de 30![]()
![]()
![]()
ik moest er bijna van huilen zo blij!
Zie PI.quote:
Ik schaam mij nergens voor.quote:Op vrijdag 21 november 2008 11:56 schreef appelsap het volgende:
Kwak super, gefeliciteerd!
Levitation, dat klinkt ook erg goed! Dan heb je zeker wat te vieren.
Ga je nou niet schamen/verdedigen om die pudding hoor. Je kiest toch zeker zelf wanneer je het verdiend heb.
Pom recept kan ik aan komen, barra heeft mijn moeder nog nooit gemaakt.quote:Op vrijdag 21 november 2008 15:45 schreef SHE het volgende:
Nu we hier toch zijn
Je hebt surinaams bloed toch Levi? Kan je mama vragen om haar recept voor bara en pom? De feestdagen komen!
Zal mijn moeder eens mailen.quote:Op vrijdag 21 november 2008 16:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
*plopt uit lurkstand*
Ik wil ook een pom-recept!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pom_(gerecht)quote:Op vrijdag 21 november 2008 16:12 schreef teigan het volgende:
wat is pom?
ik heb keelpijn. Erg vervelend, en mijn eetlust is daardoor ook behoorlijk laag... strepsils helpen ongeveer 10 minuten, ik ga zo denk ik maar eens thee met honing proberen.
die laatstequote:Op zaterdag 22 november 2008 16:03 schreef freecell het volgende:
Groente en fruit is goed Isa!Ik eet belachelijk veel, maar er zit toch een dalende lijn in, wel relaxed. Ik heb met mezelf afgesproken wel onder de 70 te blijven, maar dan vind ik het ook eigenlijk wel een vorm van prima!
En ff mijn hummel spammen hoor!
Kinderfototopic deel 138
Hij staat in onze kerk nmiddels bekend om die look. Als hij zo kijkt kan je echt opje kop gaan staan en hazabahazebaha! roepen zonder dat hij anders gaat kijkenquote:Op zondag 23 november 2008 10:58 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
die laatsteal helemaal de ongeinteresseerde puberlook
![]()
jaahaaa mam dat weet ik toch allaaahaang...
quote:Op maandag 24 november 2008 11:31 schreef dyna18 het volgende:
Au dat klinkt zeer pijnlijk.
Het is weer maandag dus tijd om te meten. Ik ben nu 4 weken bezig.
Vorige week 102kg en 102cm middelomvang.
Vanochtend 101kg en 102cm middelomvang.
Het valt mij nog mee, omdat ik dit week-end helemaal niet netjes gegeten heb (vette chinees). En ook de helft van mijn training gemist heb. Dus vanaf nu weer even helemaal netjes doorgaan.
Totaal nu dus 4,5 kilo afgevallen in 4 weken.
cool, een uk met karakterquote:Op maandag 24 november 2008 10:32 schreef freecell het volgende:
Auwe Levi
Zou ik idd niet echt mee gaan hardlopen geloof ik!
[..]
Hij staat in onze kerk nmiddels bekend om die look. Als hij zo kijkt kan je echt opje kop gaan staan en hazabahazebaha! roepen zonder dat hij anders gaat kijken
Ik ga 3x per week naar de fitness.quote:Op maandag 24 november 2008 17:06 schreef Elwood1802 het volgende:
Zo, na een weekend van veel pilsjes en vet eten gaan we morgen weer trainen
Zijn er hier nog mensen die fitnessen, zo ja wat is jullie schema?
Haha, ik at ook altijd Anna d'r vla op enzo als ze niet meer hoefde.quote:Op maandag 24 november 2008 13:41 schreef Brighteyes het volgende:
Weet je wat hier ook wel een valkuil is? Als je kind zijn eten niet op wil eten. Bij de fruithapis dat best ok, maar zo'n halve boterham extra tikt natuurlijk op een gegeven moment wel aan.
Zoiets had ik ook al bedacht idd. Het brood laat ik sowieso wel zitten.quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:14 schreef freecell het volgende:
Erwtensoep is als maaltijd best prima (alleen meestal tikt het brood erbij nogal aan) het is gezond, er zit veel groente in(vooral in mijn zelfgemaakte) EN als je er niet teveel spek/worst/karbonade ed bij en in eet is het prima te doen. Uiteraard niet te véél vlees schrappen, het moet wel lekker blijven
Van de soepen is het wel veruit de calorierijkste
Nee heeft niet zozeer met aanleg te maken. Het idee is om veel herhalingen te doen om zo op lang uithoudingsvermogen te trainen ofzo. En dat schijnt het beste te zijn voor het verbruik van vet en dus voor afvallen.quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:15 schreef kwakveense het volgende:
@ dyna: waarom doe je laag gewicht?? heb je aanleg voor spiermassa en wil je die niet extra hebben? of is er een andere reden?
dat is echt een mythe!! dat vertellen ze bij heel vel sportscholen nog stééds aan vrouwen en dkke mensen, maar t is gewoon niet waar...quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:24 schreef dyna18 het volgende:
Nee heeft niet zozeer met aanleg te maken. Het idee is om veel herhalingen te doen om zo op lang uithoudingsvermogen te trainen ofzo. En dat schijnt het beste te zijn voor het verbruik van vet en dus voor afvallen.
Auw!quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:04 schreef Jarno het volgende:
Ohja, ik werd gisteren bij het eten maken ook opeens 1 gram lichter. Zo een stukje vinger meegesneden. Leuk zo'n vlijmscherp profi-koksmes, maar ook vingertopjes pakt -ie probleemloos mee ben ik nu achter. Gelukkig heeft mijn vrouw EHBO..
dat is dan medium ofzo?quote:Op dinsdag 25 november 2008 12:28 schreef dyna18 het volgende:
Wat versta je eigenlijk onder lichte en onder zware gewichten?
Ik train die 3 keer 20 herhalingen wel op zo zwaar mogelijk gewicht als ik aankan om die 3x20 vol te houden.
erwten net als alle andere zetmeelrijke produkten mogen met mate.quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:11 schreef Jarno het volgende:
[..]
Haha, ik at ook altijd Anna d'r vla op enzo als ze niet meer hoefde.. Herkenbaar dus. Doe ik ook maar niet meer.
Redelijk bezig geweest van het weekend, had vrijdagavond nog wat verkeerds gegeten ook (alhoewel, wat kan er mis zijn aan rauwkost?!) dus zaterdagochtend amper wat gegeten... Vandaag weer het standaard SHE lijstje, met vanavond erwtensoep... Geen idee of dat nou 'goed' of 'slecht' is eigenlijk?. Sowieso is er niet zo heel veel meer maar het moet wel op (vriezer).
Whaaaaaaaaaaaaa, hij 's avonds na het eten wandelen?quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:18 schreef SHE het volgende:
Maar als je lekker een stuk gaat wandelen na de kom soep, dan kan het geen kwaad,
Klopt.quote:Op dinsdag 25 november 2008 11:42 schreef kwakveense het volgende:
[..]
dat is echt een mythe!! dat vertellen ze bij heel vel sportscholen nog stééds aan vrouwen en dkke mensen, maar t is gewoon niet waar...
om af te vallen kun je het beste met zware gewichten trainen, omdat je dan spiermassa opbouwt, en die verbrandt gedurende de hele dag bij alles wat je doet meer calorieën waardoor je makkelijker afvat. plaatselijk vet verbranden kan sowieso niet, en bij gewichten werkt t anders dan bij cardio met lage intensiviteit...
ik kan t zelf niet onderbouwen, maar in t "tips voor een goddelijk lichaam" topic weten ze er alles van af!
zelf train ik trws mijn benen wel met lichte gewichten omdat die dus aanleg voor spieropbouw hebben en dan te dik worden...daar moet ik idd. pilates achtige stretch en lichegewicht herhaal oefeningen doen...
Hmm..ik dacht dat ik uitruimen garage, schilderwerk, verbouwing slaapkamer en winterklaar maken tuin er al had ingezetquote:Op dinsdag 25 november 2008 13:22 schreef YPPY het volgende:
[..]
Whaaaaaaaaaaaaa, hij 's avonds na het eten wandelen?![]()
O ja, kun je iets toevoegen aan het SHEEET? Zoals het verplicht schilderen van plintjes?
quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:22 schreef YPPY het volgende:
[..]
Whaaaaaaaaaaaaa, hij 's avonds na het eten wandelen?![]()
O ja, kun je iets toevoegen aan het SHEEET? Zoals het verplicht schilderen van plintjes?
Luiwammes!quote:Op dinsdag 25 november 2008 13:27 schreef Jarno het volgende:
Ik doe Anna wel in bad dan, net zoveel workout als een stuk wandelen.
U riep?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |