abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63499645
Wij hebben gisteren trouwens onze vriezer in de schuur moeten leegruimen omdat het daar iets te koud was geworden kennelijk, hij stonk enorm en alles was half-bevroren, blech. (Wees gerust, de erwtensoep van vanavond komt uit een andere vriezer!). Nou lag daar ook onze snack-voorraad, dus die is ook gelijk opgeruimd! . En waarschijnlijk doen we de frituurpan ook gelijk weg. Er zit een goede snackbar om de hoek, als we echt wat willen halen we het daar wel. En dat is toch weer een extra drempel lijkt me.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_63499667
Erwtensoep is als maaltijd best prima (alleen meestal tikt het brood erbij nogal aan) het is gezond, er zit veel groente in(vooral in mijn zelfgemaakte ) EN als je er niet teveel spek/worst/karbonade ed bij en in eet is het prima te doen. Uiteraard niet te véél vlees schrappen, het moet wel lekker blijven
Van de soepen is het wel veruit de calorierijkste
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:15:25 #278
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63499684
@ dyna: waarom doe je laag gewicht?? heb je aanleg voor spiermassa en wil je die niet extra hebben? of is er een andere reden?

ik ga zo maar eens kijken wat de weegschaal zegt, tegen beter weten in, want heb wat toilet issues deze ochtend en moet ongesteld worden (vaste combinatie) en dat kan wel wat kilo's schelen..(erbij dus)
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_63499709
Oeh een Levi gaat ook lekker trouwens! FF een jompeltje!

Jarno: frituur weg klinkt goed, al was het alleen maar om de stank
Onze eigen frituur is trouwens wel echt lekkerder dan de snackbar!
pi_63499711
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 10:14 schreef freecell het volgende:
Erwtensoep is als maaltijd best prima (alleen meestal tikt het brood erbij nogal aan) het is gezond, er zit veel groente in(vooral in mijn zelfgemaakte ) EN als je er niet teveel spek/worst/karbonade ed bij en in eet is het prima te doen. Uiteraard niet te véél vlees schrappen, het moet wel lekker blijven
Van de soepen is het wel veruit de calorierijkste
Zoiets had ik ook al bedacht idd. Het brood laat ik sowieso wel zitten.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_63499729
Wij hebben echt een top snackbar om de hoek. Hij is 'helaas' niet altijd open, soms is dat even gokken.
  dinsdag 25 november 2008 @ 10:20:49 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63499828
Dat is ook de reden dat ik jarenlang geen frituurpan heb gehad Jarno. Dat scheelt echt wel.
Nu hebben we er wel een, maar ik vind die stank zo verschrikkelijk dat we hem echt nooit gebruiken, hooguit met kerst ofzo voor aardappelkroketjes. Ik hoop ook verder nooit frituurspul.

Zelfgemaakte erwtensoep is goed! Wat Freecell al zegt, er zit iig een berg groente in en het is dan mss de meest calorie-rijke, dan nog is het volgens mij best gezond.
pi_63499897
Bij ons stond de frituurpan in de schuur. Dat scheelt qua stank nogal. Overigens aten we helemaal niet vaak iets uit de frituur. Het gaat bij mij echt fout 's avonds op de bank en vaak op de zaak tussen de middag ofzo. Met avondeten waren we wel redelijk goed bezig al (alleen heb ik nu wel de aardappels en pasta geschrapt, hooguit wat rijst erbij).

En het is trouwens erwtensoep van de slager. Wel verse.
pi_63499935
Jarno, je kunt op diverse sites opzoeken hoeveel calorieen overal inzit. Zelf gebruik ik daar http://valtaf.ad.nl voor. Maar er zijn ook andere sites. Ik kan je zeer aanraden om op die manier te leren hoeveel calorieen, vet, suiker etc overal nu inzit. Dat helpt je enorm later om gezonde keuzes te blijven maken.

Iedereen is lekker bezig zo te zien. Goed zo!
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 10:15 schreef kwakveense het volgende:
@ dyna: waarom doe je laag gewicht?? heb je aanleg voor spiermassa en wil je die niet extra hebben? of is er een andere reden?
Nee heeft niet zozeer met aanleg te maken. Het idee is om veel herhalingen te doen om zo op lang uithoudingsvermogen te trainen ofzo. En dat schijnt het beste te zijn voor het verbruik van vet en dus voor afvallen.

Ik blijft trouwens netjes op de fiets naar mijn werk gaan, al wordt het nu wel belachelijk koud.... brrrr
  dinsdag 25 november 2008 @ 11:42:47 #285
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63501938
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 10:24 schreef dyna18 het volgende:
Nee heeft niet zozeer met aanleg te maken. Het idee is om veel herhalingen te doen om zo op lang uithoudingsvermogen te trainen ofzo. En dat schijnt het beste te zijn voor het verbruik van vet en dus voor afvallen.

dat is echt een mythe!! dat vertellen ze bij heel vel sportscholen nog stééds aan vrouwen en dkke mensen, maar t is gewoon niet waar...

om af te vallen kun je het beste met zware gewichten trainen, omdat je dan spiermassa opbouwt, en die verbrandt gedurende de hele dag bij alles wat je doet meer calorieën waardoor je makkelijker afvat. plaatselijk vet verbranden kan sowieso niet, en bij gewichten werkt t anders dan bij cardio met lage intensiviteit...

ik kan t zelf niet onderbouwen, maar in t "tips voor een goddelijk lichaam" topic weten ze er alles van af!

zelf train ik trws mijn benen wel met lichte gewichten omdat die dus aanleg voor spieropbouw hebben en dan te dik worden...daar moet ik idd. pilates achtige stretch en lichegewicht herhaal oefeningen doen...
pi_63503321
Wat versta je eigenlijk onder lichte en onder zware gewichten?

Ik train die 3 keer 20 herhalingen wel op zo zwaar mogelijk gewicht als ik aankan om die 3x20 vol te houden.
pi_63503994
Zo. Lunchwandelingetje ook weer gedaan. Lekker fris buiten!
pi_63504196
Ooooh ik moet veel bijlezen.
Maar geen tijd voor

Druk druk met werken (hoofd front office bij een super bedrijf), badkamer aan het verbouwen.
En chronische hyperventilatie hebben. En dat niet onder controle kunnen krijgen.

Lijnen gaat ook super. Gaat heel langzaam maar de goede kant op. En val minimaal af, maar he, ik val netjes elke week een beetje af
pi_63504312
Ohja, ik werd gisteren bij het eten maken ook opeens 1 gram lichter. Zo een stukje vinger meegesneden. Leuk zo'n vlijmscherp profi-koksmes, maar ook vingertopjes pakt -ie probleemloos mee ben ik nu achter. Gelukkig heeft mijn vrouw EHBO. .
pi_63504418
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:04 schreef Jarno het volgende:
Ohja, ik werd gisteren bij het eten maken ook opeens 1 gram lichter. Zo een stukje vinger meegesneden. Leuk zo'n vlijmscherp profi-koksmes, maar ook vingertopjes pakt -ie probleemloos mee ben ik nu achter. Gelukkig heeft mijn vrouw EHBO. .
Auw! Zijn vervelende verwondingen.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:08:37 #291
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63504423
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 12:28 schreef dyna18 het volgende:
Wat versta je eigenlijk onder lichte en onder zware gewichten?

Ik train die 3 keer 20 herhalingen wel op zo zwaar mogelijk gewicht als ik aankan om die 3x20 vol te houden.
dat is dan medium ofzo?

licht is 20 keer makkelijk volhouden. zwaar is 3 sets van 12-15 net volhouden...
pi_63504570
EHBO'er met verlopen diploma meldt zich. Zag er erg mooi uit, was zeker goedgekeurd door de ehbojuf (eigenlijk geen juf, maar zo gedroeg hij zich).

Straks ook naar buiten, hopelijk sneeuwt het dan niet, kwam net al wat naar beneden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:18:00 #293
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63504651
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 10:11 schreef Jarno het volgende:

[..]

Haha, ik at ook altijd Anna d'r vla op enzo als ze niet meer hoefde. . Herkenbaar dus. Doe ik ook maar niet meer.

Redelijk bezig geweest van het weekend, had vrijdagavond nog wat verkeerds gegeten ook (alhoewel, wat kan er mis zijn aan rauwkost?!) dus zaterdagochtend amper wat gegeten... Vandaag weer het standaard SHE lijstje, met vanavond erwtensoep... Geen idee of dat nou 'goed' of 'slecht' is eigenlijk? . Sowieso is er niet zo heel veel meer maar het moet wel op (vriezer).
erwten net als alle andere zetmeelrijke produkten mogen met mate.
Zetmeel = suikers, dus liever niet.

Maar als je lekker een stuk gaat wandelen na de kom soep, dan kan het geen kwaad,
pi_63504771
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:18 schreef SHE het volgende:

Maar als je lekker een stuk gaat wandelen na de kom soep, dan kan het geen kwaad,
Whaaaaaaaaaaaaa, hij 's avonds na het eten wandelen?

O ja, kun je iets toevoegen aan het SHEEET? Zoals het verplicht schilderen van plintjes?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:22:52 #295
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63504791
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 11:42 schreef kwakveense het volgende:

[..]

dat is echt een mythe!! dat vertellen ze bij heel vel sportscholen nog stééds aan vrouwen en dkke mensen, maar t is gewoon niet waar...

om af te vallen kun je het beste met zware gewichten trainen, omdat je dan spiermassa opbouwt, en die verbrandt gedurende de hele dag bij alles wat je doet meer calorieën waardoor je makkelijker afvat. plaatselijk vet verbranden kan sowieso niet, en bij gewichten werkt t anders dan bij cardio met lage intensiviteit...

ik kan t zelf niet onderbouwen, maar in t "tips voor een goddelijk lichaam" topic weten ze er alles van af!

zelf train ik trws mijn benen wel met lichte gewichten omdat die dus aanleg voor spieropbouw hebben en dan te dik worden...daar moet ik idd. pilates achtige stretch en lichegewicht herhaal oefeningen doen...
Klopt.

Hoe dan ook is spier opbouw de way to go bij gewichtsverlies, simpelweg omdat spiermassa zoveel verbranding vraagt ( ook in rust! ) dat je zelfs afvalt terwijl je niks doet.
Hoe meer spier, hoe hoger de verbranding.

Daarom moeten de dikke dames ook niet gaan fietsen, lopen of steppen..maar als de sodemieter naar de sportschool voor flinke kt-workouts.
Niet alleen kun je dan je minpunten gerichter aanpakken ( denk aan verbreden schouders, trainen van benen, kont etc ), maar bouw je sneller spiermassa waardoor je ook veel makkelijker en sneller afvalt.

Ander voordeel, is dat je dan ook niet zo hoeft te kutten met dieten.

Dus; fiets weggooien en een paar dumbells aanschaffen. Kun je lekker thuis doen ook!.
In OP slank staat een schema voor thuis.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:23:46 #296
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63504816
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:22 schreef YPPY het volgende:

[..]

O ja, kun je iets toevoegen aan het SHEEET? Zoals het verplicht schilderen van plintjes?
Hmm..ik dacht dat ik uitruimen garage, schilderwerk, verbouwing slaapkamer en winterklaar maken tuin er al had ingezet
pi_63504911
Ik doe Anna wel in bad dan, net zoveel workout als een stuk wandelen.
  dinsdag 25 november 2008 @ 13:38:17 #298
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63505214
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:22 schreef YPPY het volgende:

[..]

pi_63516712
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 13:27 schreef Jarno het volgende:
Ik doe Anna wel in bad dan, net zoveel workout als een stuk wandelen.
Luiwammes!
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_63528234
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 19:54 schreef Levitation het volgende:

[..]

Luiwammes!
U riep?

Maar serieus, ik snap niet hoe mensen dat doen. Ik sta tegenwoordig om 5:50 naast m'n bed, daarna is het één grote race om op m'n werk te komen. Zes uur ben ik weer thuis, dan wat eten maken, Anna entertainen, in bad doen en naar bed doen en voordat ik uberhaupt ook maar iets anders zou kunnen gaan doen is het gewoon 8 uur geweest. Echt, ik heb respect voor mensen die dan nog een druk avondprogramma kunnen en willen vullen, maar ik wil graag nog even een uurtje voor mezelf voordat ik er weer op tijd induik omdat de volgende dag weer de wekker om 5:50 gaat en ik in deze donkere dagen m'n slaap gewoon hard nodig heb...

Geen boehoe verhaal, maar waar haalt iedereen de tijd vandaan zeg... .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')