Peterselieman | woensdag 12 november 2008 @ 20:27 |
Hier alweer deel 131 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen zijn aanbesteed, en goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de treinen naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans-Leer NMBS: Roosendaal-Antwerpen DB Regio: Enschede-Münster, Heerlen-Aachen en Venlo-Hamm PEG: Enschede-Dortmund Overig Oldenzaal-Bentheim: Berlijn-trein (pimpel) Zevenaar-Emmerich: ICE Roosendaal-Antwerpen: Thalys & Benelux-trein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op twee trajecten met trams. De dienst Houten-Houten=Castellum wordt onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Op de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Dr_Flash | woensdag 12 november 2008 @ 20:28 |
Hulde @TT ![]() | |
Wadloper | woensdag 12 november 2008 @ 20:28 |
quote:Inderdaad ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 november 2008 @ 20:29 |
quote: quote: | |
Peterselieman | woensdag 12 november 2008 @ 20:32 |
quote: | |
von_Preussen | woensdag 12 november 2008 @ 20:33 |
Hmmmm, oke, ik wist dat het in het Duits een gebruik was om daar een toevoeging "Bad" aan te geven (Bad Bentheim, Bad Zwischenahn, Bad Homburg etc.). Maar dat ze dat in Nederland doen is nieuw, zeker om de Duitse toeristen aan te lokken. | |
Peterselieman | woensdag 12 november 2008 @ 20:36 |
Dat lijkt mij wel ja | |
Zug-Chef | woensdag 12 november 2008 @ 20:38 |
Langzamerhand nemen de Duitsers ons land over. In 2015 volgt de DB :--) | |
Wadloper | woensdag 12 november 2008 @ 20:39 |
quote:Ik hoop het niet ![]() | |
TommyGun | woensdag 12 november 2008 @ 20:40 |
Terug vind trein | |
James1988 | woensdag 12 november 2008 @ 20:40 |
quote:Als we dan overal ICE's krijgen ipv ICK - ja graag ![]() ICK ![]() 't zit echt kut ![]() | |
von_Preussen | woensdag 12 november 2008 @ 20:42 |
quote:Ze zijn iig alvast met NS Cargo aan de haal gegaan. ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 12 november 2008 @ 20:43 |
Ik zeg: op alle diesellijnen Dosto met D-loc. Gelijk stukken meer capaciteit ![]() Nee dat zal natuurlijk niet gebeuren. Als de DB hier uberhaupt komt, dan blijft het materieel toch nog wel bestaan.. | |
von_Preussen | woensdag 12 november 2008 @ 20:49 |
quote:Idd, ik denk dat in dat geval pas bij nieuwe bestellingen eventueel gezamelijk nieuw materieel besteld zou worden (wat dan alleen technisch afwijkt). Maar goed, zo'n BR218 met Dosto's zou idd niet verkeerd zijn. En dan graag tussen Apeldoorn en Almelo een BR111 met Dosto's, terwijl alle Intercity's met Duits Intercity-materieel worden gereden (incl. Restaurant, want zoiets mis ik regelmatig in Nederlandse treinen). ![]() ![]() ![]() Fijn hoor! ![]() | |
Socios | woensdag 12 november 2008 @ 20:54 |
Rijdt de Thalys al langs Breda?! | |
#ANONIEM | woensdag 12 november 2008 @ 20:54 |
quote:In België hebben ze toch ook Oostende Bad, Koksijde Bad enzovoort? | |
Socios | woensdag 12 november 2008 @ 20:56 |
Wij hebben ook Cadzand Bad. ![]() Leuke plek voor de FOK!stok ook. ![]() | |
von_Preussen | woensdag 12 november 2008 @ 20:57 |
Sinds wanneer hoort België bij Nederland dan? ![]() Nee, maar ik ben niet zo bekend met België, dus vandaar dat het nieuw voor me is. ![]() | |
Duvel | woensdag 12 november 2008 @ 21:03 |
quote:Tering, wat een lelijke trein! Sowieso ( ![]() ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 12 november 2008 @ 21:10 |
Dosto's, niks mis mee toch. Creërt iig genoeg zitplaatsen =)![]() ![]() ![]() | |
At-EZ | woensdag 12 november 2008 @ 21:16 |
quote:LAngs, ja. Ben uitgestapt in Antwerpen, de eerste trein naar Roosendaal gepakt. Sta nu stil bij een schimmig plaatsje, genaamd Wildert. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 november 2008 @ 21:17 |
quote:Als je vervolgens op een viersporige hoofdlijn (DU-E-DO) dan wel twee keer per uur een sneltrein laat rijden valt dat ook tegen hoor. ![]() En verder weet ik 100% zeker dat je voor je dagelijkse treinrit 10 keer zo lief een VIRM dan een Duitse dubbeldekker wil. ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2008 21:19:31 ] | |
Christiaan | woensdag 12 november 2008 @ 21:28 |
Rijdt de ICK alleen maar DH - Venlo? Verbaast me. Ik ben zo aan dat ding gewend, omdat ik elke dag op Tilburg kom. Vind het eigenlijk wel een ultiem chille trein. | |
James1988 | woensdag 12 november 2008 @ 21:31 |
quote:ICK doet alleen DH-Venlo ja, gemengd met ICRm en ![]() ![]() Vanochtend naar Ehv had ik een ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 12 november 2008 @ 21:41 |
quote:Ik ook. Stoelen zitten best aardig, je kunt er in elk geval in slapen, en je kunt de verwarming achterlijk hoog zetten in je coupé. Dat is vooral handig als je ziek wordt op je werk in Eindhoven en met koppijn en dikke koorts in je lijf naar je huis wil in Rotterdam. | |
Fred2 | woensdag 12 november 2008 @ 21:43 |
Zojuist was er in "Volt" op Belg een interview met een directeur van de nmbs over "noorderkempem" (een station op de hsl in belgie) met als hoogsvraag wanneer er een trein gaat rijden. Het station ligt er al twee jaar ongebruikt. Volgens de man gaan er midden volgend jaar treinen over de hsl rijden. Volgens hem zal dat de Tales(Thalys) zijn. Ik ben benieuwd. | |
sander89 | woensdag 12 november 2008 @ 21:44 |
quote:Dat is vlakbij Emmerich toch? Heb daar veel hele dag rond gereden in de herfstvakantie langs het spoor, maar dat plekje niet kunnen vinden. ![]() Binnenkort ga ik weer is met de ![]() | |
Christiaan | woensdag 12 november 2008 @ 21:44 |
quote:Ik heb er echt nog nooit ICRm gezien ![]() | |
Christiaan | woensdag 12 november 2008 @ 21:46 |
quote:Dat inderdaad. En ik heb toch het gevoel van een beetje "Privacy" erin, ook al zit je met zes vreemden (doch zit ik soms alleen (Y) ). Slapen gaat ook prima ja. | |
James1988 | woensdag 12 november 2008 @ 21:48 |
quote:Vorige week (of misschien twee weken terug) had ik daar een ICRm. Zat best lekker, beter dan in die ICK - meer beenruimte ![]() | |
At-EZ | woensdag 12 november 2008 @ 21:57 |
VIRM is okay voor zulke gesprekken, waar luistervinken niet welkom zijn. ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 12 november 2008 @ 22:00 |
quote:Ik neem genoegen met alles, maar First Group, Stagecoach en Veolia hoeven niet te komen. | |
Ofyles2 | woensdag 12 november 2008 @ 22:03 |
quote:Op voorwaarde dat er geen kleine kinderen in de buurt zijn. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 november 2008 @ 22:04 |
Zowiezo kan ik door dat geouwehoer met De Efteling iedere week dat trajact Den Haag Tilburg wel dromen, dus als ik naar eindhoven ga of verder in die contreien ga ik wel over utrecht, geen ICK meer voor mij | |
Peterselieman | woensdag 12 november 2008 @ 22:11 |
Er is sowieso al minder ICK op de baan dan eerst. De NS heeft besloten om in Nuth wat bakken die over zijn te stallen. | |
dennistd | woensdag 12 november 2008 @ 22:57 |
de trein had vertraging, waardoor ik bijna de bus miste, maar door ervoor te springen stopte ie gelukkig nog ![]() | |
Brembo | woensdag 12 november 2008 @ 23:02 |
quote:Je hebt ICK en ICB/ICL de laatste heeft blauwe stoeltjes en ICK heeft turquoise stoelen in de tweede klas. Ik vind zelf op zich prima materiaal qua comfort, vooral het raampje in de zomer ![]() Maar helaas zit dit spul ook in de 2000 en vooral bij het kopmaken in Ah valt het nogal erg vaak uit. Daarnaast schijnen er ook problemen te zijn om alle deuren goed te sluiten. | |
Peterselieman | woensdag 12 november 2008 @ 23:05 |
Het ICL zal halverwege volgend jaar ook deels uit dienst gaan, ondanks dat het leasecontract nog niet afgelopen is. VIRM moet dit op gaan vangen. | |
Ofyles2 | woensdag 12 november 2008 @ 23:09 |
quote:Sprinters hebben wel een supranormale prikkel voor stootblokken. ![]() Den Haag Centraal, Amsterdam Zuid en nu Utrecht Maliebaan. Het volgende incident met de SGM zal plaats vinden op Leiden Centraal en ik zet daar één miljoen op. | |
Dichterbijer | woensdag 12 november 2008 @ 23:10 |
Ik plaats toch ff een TVP ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 november 2008 @ 23:10 |
Misschien moeten we maar even een centraal BR218 topic maken tzt, als het echt op uitdienststelling aankomt... | |
Dr_Flash | woensdag 12 november 2008 @ 23:11 |
quote:In dat geval gooi ik ook nog wel ff een kratje op Baarn en eentje op Hoek Strand ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 november 2008 @ 23:12 |
quote:Het zijn niet alleen de sprinters hoor. Wat te denken van ICM in Leeuwarden en Groningen en VIRM in Maastricht. En de Plan V in Dordrecht niet te vergeten. En zo zijn er meer gevallen ![]() | |
Brembo | woensdag 12 november 2008 @ 23:13 |
quote:Oke, hebben ze nu al zo'n overschot aan V-IRM dan ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 november 2008 @ 23:15 |
quote:Daar was ik bij ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 12 november 2008 @ 23:15 |
quote:Omdat een paar Einsteins het nodig vinden de WC's in de treinen te gebruiken op de stations. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 november 2008 @ 23:17 |
quote:Omdat een paar josti's het normaal vinden dat er in Nederland nog steeds geen enkele trein een gesloten circuit heeft qua afvalsysteem. Ja NU wel met ICMm inmiddels, eindelijk. Maar de halberstadtjes hebben dat al zeker 5 jaar. | |
Peterselieman | woensdag 12 november 2008 @ 23:18 |
quote:Nog niet, maar als het laatste stel geleverd is waarschijnlijk wel genoeg om al het ICK te vervangen en een deel van het ICL. | |
Christiaan | woensdag 12 november 2008 @ 23:18 |
![]() Wat zit er zoal in dat ding, wanneer rijdt het? | |
Peterselieman | woensdag 12 november 2008 @ 23:19 |
quote:Je vergeet de GTW's en de nieuwe VIRM's ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 november 2008 @ 23:21 |
quote:Veel leer, en een barretje. Zelden. Dat is het Koninklijk Rijtuig. Ik heb het nog nooit irl langs zien komen. Ken je nagaan ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 12 november 2008 @ 23:26 |
-reactie verwijderd- | |
Dichterbijer | woensdag 12 november 2008 @ 23:28 |
Zelfs in de bestandsnaam staat duidelijk dat het gaat om het Koninklijke Rijtuig dat zelden op de het spoor is te vinden... toch?? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 12 november 2008 @ 23:30 |
meer zitplaatsen op ongeelektrificeerde lijntjes? combineer dit: ![]() met dit: ![]() of iets anders met een dieselmotor :p | |
Dr_Flash | woensdag 12 november 2008 @ 23:36 |
![]() ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 12 november 2008 @ 23:42 |
Liever geen Belgische locs. We hebben al slechte ervaringen met de HLE 11. ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 november 2008 @ 23:43 |
De 67ers daarentegen.. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 november 2008 @ 23:44 |
zal wel niet al te lang meer duren dat die er uit gaan. Dan worden ze in eerste instantie nog gebruikt voor rangeerdiensten zoals in Leeuwarden, want ATB hebben ze niet. | |
Darkwing_Duck | woensdag 12 november 2008 @ 23:49 |
quote:Ja eh... weten we m wel he! Heeft ie al een baard? | |
Bolkesteijn | woensdag 12 november 2008 @ 23:50 |
quote:Een plaatje van het interieur van de site van het Koninklijk Huis: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 november 2008 @ 23:53 |
quote:tief op, dit soort filmpjes wordt aleen maar meer waard. Wees blij dat je er gratis naar MAG kijken ![]() | |
At-EZ | woensdag 12 november 2008 @ 23:58 |
Zo, aangekomen. In de stoptrein van Antwerpen naar Roosendaal was ik de enige passagier. De conducteur zat voorin, beetje geouwehoerd en mocht vervolgens mee lopen naar de bestuurderscabine. Zo zat ik naast de bestuurder op een vreemd stoeltje, met allerlei vreemde wijzertjes. ![]() Maar vanuit dat cabine zag je het spoor onder je heen zwoeven, best wel tof. ![]() | |
Fred2 | donderdag 13 november 2008 @ 00:14 |
quote:Dat is het Koniklijk rijtuig (nr. 50 84 10- 70 647-9). meer info vind je hier en hier (met interieurfoto) Rijden doet het overigens zelden. Ik gok dat het bij de opening van de HSL weer van stal zal worden gehaald. (Bea van Den haag CS met trein naar Amsterdam CS en daar overstappen voor een slag Amsterdam - Breda v.v. en dan weer terug naar Den Haag) Doorgaans bestaat de trein uit 1700/1800 + ICRm A + 50 84 10- 70 647-9 + ICRm A + 1700/1800 | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 november 2008 @ 00:38 |
Waarom 2 locs? | |
Peterselieman | donderdag 13 november 2008 @ 00:40 |
De trein mag niet door problemen met de loc stranden ![]() Verder is het handig bij het kopmaken | |
Ofyles2 | donderdag 13 november 2008 @ 00:41 |
quote:Ik vraag me af waarom dat niet gebeurt bij de Beneluxtreinen. De HLE 11's vallen echt om de zoveel tijd stil, dan moet je wel een reserve achter de hand hebben. | |
Peterselieman | donderdag 13 november 2008 @ 00:47 |
ze hebben te weinig van de 11.8 serie en het is gelukkig dat er nu wat Traxx'en ingezet worden, anders was het helemaal hopeloos geweest. | |
Dichterbijer | donderdag 13 november 2008 @ 00:49 |
![]() ![]() Meer foto's: http://www.jantzen.nl/trein/koninginnedag2004/ ![]() ![]() ![]() Bron http://www.timgoorman.nl | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 november 2008 @ 00:50 |
kan je dan een 1700/1800 gebruiken als stuurstand die buiten dienst is? | |
Peterselieman | donderdag 13 november 2008 @ 00:53 |
quote:Waarom zou je dat willen? | |
Peterselieman | donderdag 13 november 2008 @ 00:54 |
quote:Groningen ![]() Daar werd het spul getrokken door een 6400 ![]() | |
Socios | donderdag 13 november 2008 @ 01:28 |
En op welke diesellijn wordt er gereden? ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 november 2008 @ 09:14 |
quote:Eh , nou als er dus 1 van die koninklijke trein uitvalt, dat je gewoon door kan crossen... | |
Dichterbijer | donderdag 13 november 2008 @ 09:32 |
quote:Zal ook de enige keer zijn geweest dat ICRm materieel zo noordelijk in Nederland kwam ![]() | |
von_Preussen | donderdag 13 november 2008 @ 09:45 |
quote:Als kleine jongen ben ik ook vaker voorin meegereden, echter is het me in de (nederlandse) treinen nooit opgevallen dat er een gat in de grond zit. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 november 2008 @ 09:49 |
quote:Ik denk niet dat je het als stuurstand kunt gebruiken. Wel kun je de andere loc voor de trein zetten en verder karren. | |
Nightshadow | donderdag 13 november 2008 @ 10:10 |
quote:Ik denk dat het wel moet kunnen, maar dan moeten ze daar daar wel iets voor aanpassen.. Trouwens, Darkwing duck, had je nog wat aan mijn opname? ![]() | |
Dunckie | donderdag 13 november 2008 @ 10:18 |
He wat leuk zo`n topic, nooit geweten... Ik las op de vorige pagina dat het nooit toegestaan is met je ov-studentenkaart met een internationale trein te reizen, maar soms mag dat wel. Bijvoorbeeld: de internationale trein naar ergens in Duitsland vervangt op het traject deventer-hengelo eens per vier uur de normale intercity. Dan mag je ook met je normale vervoersbewijs mee. | |
Nightshadow | donderdag 13 november 2008 @ 10:22 |
quote:Internationale trein mag wel, dat is een InterCity. Maar het mag niet in de InterCityExpress (ICE). Daar moet je wel toeslag voor betalen. Voor de Thalys gelden zelfs aparte tarieven geloof ik, daar kan je geen toeslag voor betalen. | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 november 2008 @ 11:07 |
quote:Is die al voorbij gekomen dan? ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 13 november 2008 @ 11:11 |
quote:Ah hebbes, thx en nog goed te horen ook ![]() Die man is toch droog ![]() "Het volgende station is XXX, u kun hier overtstappen op de bus naar xxx..." en hij zou er zo achteraan kunnen zeggen " U kunt ook blijven zitten, U kunt ook een boekje lezen, .." enz... ![]() | |
Nightshadow | donderdag 13 november 2008 @ 13:16 |
quote:Zo'n vermoeden had ik al, daarom zei ik dat ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 16:04 |
iemand zaterdag nog zin in een rondje toevallig? ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 13 november 2008 @ 16:05 |
waarheen? | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 16:07 |
wou voor de verandering eens in NL blijven. Mss wat lijntjes waar ik niet zo vaak kom, Lw - Stav of zo. Castellumtremmetje nog maar eens, stukje PE, weet ik het. Gewoon lekker een rondje ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 13 november 2008 @ 16:10 |
Hou me op de hoogte van je plannen, denk dat ik wel mee ga. | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 16:11 |
quote:Kee, ik kom vanavond wel ff op MSN ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 november 2008 @ 17:00 |
Wil wel mee, maar ja moet zaterdag al werken ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 13 november 2008 @ 17:09 |
quote:Is het Marc Klardie? Edit: Bij nader inzien toch iemand anders. [ Bericht 2% gewijzigd door Ofyles2 op 13-11-2008 17:20:31 ] | |
Socios | donderdag 13 november 2008 @ 17:40 |
quote:Had een stuk als Leeuwarden - Stavoren ook wel mee willen rijden, maar ik kan zaterdag ook niet. ![]() | |
Lemjur | donderdag 13 november 2008 @ 18:49 |
Een groet vanuit Stockholm. Treintjes ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 18:50 |
quote:Ga nog ff naar Gävle, daar is een aardig Spoorwegmuseum ![]() ![]() | |
Lemjur | donderdag 13 november 2008 @ 19:03 |
quote:Folder zit al in mn kontzak Fles ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 19:05 |
quote:Vet ![]() ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 13 november 2008 @ 19:17 |
quote:Daar rijden ook mooie treinen rond. Alleen vind ik de X2000 niet zo gestroomlijnd uitzien. | |
Lemjur | donderdag 13 november 2008 @ 19:20 |
quote:Okay, ik zal het proberen. Waarschijnlijk ga ik er zaterdag heen. Arlanda Express was ook tof trouwens ![]() Eergister eindelijk VIRM op Enkhuizen - Amsterdam, de intercity-serie dan ![]() | |
Lemjur | donderdag 13 november 2008 @ 19:22 |
quote:Kwam tijdens het stuk Arlanda-Stockholm al een coole diesel tegen. X2000 zie ik zaterdag hopelijk ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 19:55 |
X2000 is een crime ![]() Met kantelbaktechniek 200 rijden op spoor wat nooit gebouwd is voor meer dan 140-160 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 19:57 |
Maar, WEL superieur assortiment in de restauratie. Allehande magnetronschotels ook bijvoorbeeld ![]() | |
Lemjur | donderdag 13 november 2008 @ 20:08 |
Briljant ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 13 november 2008 @ 20:33 |
Even een plaatje uit het archief spammen:![]() Vanuit Duisburg passeert de RN 232 908 met een fraaie Maersk-koelcontainertrein 42753 ter hoogte van Moordrecht op weg naar de Waalhaven en de Maasvlakte. Datum: zaterdag 18 november 2006 | |
Duvel | donderdag 13 november 2008 @ 20:34 |
quote:Zoek mij ook nog ff op, nazomer 2007. ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 13 november 2008 @ 20:36 |
En nog maar eentje:![]() Een afscheidsplaatje van NSR te Boxmeer. Vanaf 10 december 2006 heeft Veolia het stokje van NSR op de Maaslijn overgenomen. Buffels 3434 en 3426 bij vertrek uit Boxmeer richting Roermond. Datum: vrijdag 8 december 2006 | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 20:37 |
quote:Jij stond er al niet meer in toen ik er was in dec07 ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 20:39 |
Dus Lemjur, je kan de 3e PTA'er worden in Sveriges Järnvägsmuseum in Gävle. Wie maakt het kwartetje? ![]() | |
Duvel | donderdag 13 november 2008 @ 20:56 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 20:57 |
Ooit gaan we terug ![]() Jij en ik en Lemjur en de kwartettenschoppert. ![]() | |
Lemjur | donderdag 13 november 2008 @ 20:59 |
quote:Muha, okay die staat! Gaan we al wedden over wie de 4e wordt? | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 21:00 |
quote:"wij" hoeven niet ![]() Zug-Chef? Darkwing? Bork wil ook nog weleens dit soort fratsen uithalen? | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 21:02 |
Maar eerst maar eens de derde worden jij ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 21:03 |
Oh ja trouwens ALS we teruggaan, dan gaan we wel in een seizoen dat er WEL veel open is ![]() | |
Lemjur | donderdag 13 november 2008 @ 21:10 |
quote:Okay pappa Fles. Ik opper er eigelijk voor dat Seinhuis de 4e wordt. Waar istie gebleven eigenlijk? | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 21:17 |
ne niet s31nhuizsch ![]() | |
Lemjur | donderdag 13 november 2008 @ 21:20 |
quote: ![]() | |
Charango | donderdag 13 november 2008 @ 21:25 |
Dat zal wel hilarische taferelen voortbrengen... Ik zie Fles al zichzelf van binnen opeten terwijl hij urenlang met het 'Seinhuis-figuur' opgescheept zit.....en dán wordt Zweden opeens érg groot! | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 21:28 |
Zweden is ook zonder seinhuis erg groot ![]() op een goed moment heb je iets van "ja , LEUK, natuur, en zo, maar doe me nu mar weer eens een stationnetje." en in Finland is het allemaal nog veel erger ![]() | |
Duvel | donderdag 13 november 2008 @ 21:28 |
quote:Zweden is leeg. Er zijn eindeloze, uitgestorven bossen, waar nooit iemand komt... Dat laatste heb je vaker, met uitgestorven bossen. | |
Zug-Chef | donderdag 13 november 2008 @ 21:31 |
Dit vind ik gaaf:![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 21:34 |
quote:Dan ken je Finland nog niet. | |
Lemjur | donderdag 13 november 2008 @ 21:36 |
Eigenlijk moeten we een keer een meet hebben in de Burger King op Utrecht Centraal ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 13 november 2008 @ 21:36 |
quote:Dat kan ik bevestigen. | |
James1988 | donderdag 13 november 2008 @ 21:44 |
quote:Wat is daar zo erg aan dan? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 13 november 2008 @ 21:44 |
quote:Hij werkt er niet meer ![]() | |
Lemjur | donderdag 13 november 2008 @ 21:47 |
quote:ME1n Seinhuisch, wa doe ju! | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 21:48 |
eigenlijk moeten we een soort Stanley Livingstone meet hebben in Rovaniemi over 2 jaar of zo. | |
Dr_Flash | donderdag 13 november 2008 @ 21:50 |
Ik ben nog steeds heel erg verliefd op Vilma namelijk ![]() | |
NordicBlue | donderdag 13 november 2008 @ 21:53 |
tvptje | |
bork | donderdag 13 november 2008 @ 22:55 |
quote:thx maar nu even nog niet, staat niet bovenaan de agenda, Majorca gaat niet door deze winter ![]() Wordt Brussel met Thalys en miljoenenlijntje ![]() #@%#%#@%% N-Vista!! Kan niet meer fatsoenlijk fotoos resizen en watermerken. Had in Deutschland wat leuke dingen geschoten met als "topper" de Duitse versie van de Cauberg. Drachenfels met tandradbaan en een stationbordje dat meebee Fles niet heeft. Nog even geduld m.b.t pics, door uitvallende raid-5 op server en SSD-raid op de ander vista=bak stuq, is voor als nog geen feest en probeer ik hier met open kraan de boel draaiende/dweilende te houden ofzo ![]() ![]() En o ja, ik kan de sim van mevr. Bork niet copieren ![]() Wist je trouwens dat je met kind een lager tarief hebt op de Thalys ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door bork op 13-11-2008 23:00:59 ] | |
Horloge | donderdag 13 november 2008 @ 22:55 |
Hey gasten, even een klein vraagje waar jullie wellicht antwoord op weten. Sinds een paar weken zie ik namelijk redelijk vaak Sprinters op Lelystad Centrum vertrekken en aankomen, terwijl je die daarvoor zelden zag (alleen met Lowlands veel). Heeft iemand enig idee waarom er nu opeens (meer) Sprinters worden ingezet op dit traject? Ben wel benieuwd.. | |
Wadloper | donderdag 13 november 2008 @ 23:12 |
Volgens een aantal mensen op Somda is de deal rond de DH's bijna rond, en is NS gevraagd te helpen bij het vervoer van deze DH's. De DH's gaan naar Polen naar een tweedehands treinenboer, vervoer over spoor! Moeten ze niet vergeten om de ATB uit de in Onnen geconserveerde stellen te halen ![]() | |
Fred2 | vrijdag 14 november 2008 @ 11:20 |
quote:Achter een ICE3 hangen en meesturen naar Duitsland ![]() | |
Duvel | vrijdag 14 november 2008 @ 11:22 |
http://www.nu.nl/news/183(...)muziek_uit_tram.html Lintje! | |
Fred2 | vrijdag 14 november 2008 @ 11:34 |
quote:en dan plakken ze er van nu.nl een plaatje bij van een een DDM Bv: | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 november 2008 @ 11:52 |
quote:Zijn het tweetjes? ( 2 bakken) Dan zou het best logisch kunnen zijn.. 4 bakken dubbedeks is overdags wat veel IMHO | |
James1988 | vrijdag 14 november 2008 @ 13:01 |
Hehe, handig, zo'n rondreiskaartje. Ik moest naar Delft, en daarna naar Eindhoven. Breda -> Delft -> Eindhoven -> Breda, op één kaartje. En nog goedkoper ook. ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 november 2008 @ 13:25 |
Ik sprak een conducteur gisteren en die vertelde dat de laatste reis van station xxx naar amsterdam muiderpoort op donderdag tm zaterdag via het complete randstedelijke en brabanste nachtnet was voor ¤1.30 ( beginstation ligt dus in de buurt) en dan sochtends aankomen. Dat stond ook gewoon in de railpocket, en was dus toegestaan ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 14 november 2008 @ 13:27 |
klinkt wel aanlokkelijk om een keer te doen | |
Peterselieman | vrijdag 14 november 2008 @ 13:30 |
quote:Als je er langer dan 2 tellen over doet om het beginstation op te zoeken, dan ben je niet goed bezig. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 november 2008 @ 13:44 |
centraal niet.. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 november 2008 @ 13:47 |
quote:Dat kan niet. Je mist minimaal 1 zijde van de Boxteldriehoek ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 november 2008 @ 13:54 |
ja Jees, ok bedoel, ik hoor het ook maar ja... | |
Peterselieman | vrijdag 14 november 2008 @ 14:04 |
quote:Hmm, dan wordt het lastig. Amstel is het vermoedelijk namelijk ook niet. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 november 2008 @ 14:05 |
1,30 vol of reductie? 1e of 2e klas? Dan kun je terugrekenen hoeveel tariefeenheden het moet zijn. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 november 2008 @ 15:02 |
quote:Zulke platen heb ik weleens met een fisheye gemaakt, maar toen stond de trein nog stil zeg maar. | |
James1988 | vrijdag 14 november 2008 @ 15:02 |
Net trouwens iets vreemds op Eindhoven, de IC tussen Alkmaar en Heerlen/Maastricht vertrok, een VIRM. Bij het voorbijrijden van (ik dacht 8746) hoorde ik wat geslip, een paar bakken later hoorde ik ook andere rare geluiden. Het klonk niet helemaal goed, dat is zeker. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 14 november 2008 @ 15:32 |
Volgensmij bestaat 1.30 alleen maar in de reductie categorie | |
Duvel | vrijdag 14 november 2008 @ 16:06 |
quote:Je bedoelt dat het gejank een beetje raar klinkt? Mijn auto heeft ook last van de luchtvochtigheid trouwens. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 november 2008 @ 17:16 |
quote:Ohnoes! Blaadjes op de weg ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 14 november 2008 @ 18:11 |
quote:Standbeeld! | |
Dr_Flash | vrijdag 14 november 2008 @ 18:15 |
quote:Tickertape-parade! | |
Ofyles2 | vrijdag 14 november 2008 @ 18:18 |
quote:Een autoband heeft er volgens mij minder last van dan een treinwiel. | |
James1988 | vrijdag 14 november 2008 @ 18:35 |
quote:Ja dat ja. Overigens, ICRm van Ehv naar Bd nu ![]() Hoe wordt eigenlijk bepaald waarom ze soms VIRM, dan ICRm maar meestal ICK/ICL inzetten op Den Haag - Venlo? ICK op de sloophoop, ICRm en VIRM ftw, imho. | |
dennistd | vrijdag 14 november 2008 @ 18:37 |
de stoptrein van hengelo naar enschede had vandaag 10 minuten vertraging, dat was niet zo opvallend. wat wel opvallend was, was dat de machinist zelf moest sleutelen, schijnbaar was er geen HC is het niet zo dat elke NS-trein verplicht een HC aan boord moet hebben? | |
Peterselieman | vrijdag 14 november 2008 @ 18:44 |
De praktijk en theorie verschillen nog wel eens met elkaar. Het gebeurt dus wel eens dat er geen HC aan boord is op een deel van het traject. | |
Dr_Flash | vrijdag 14 november 2008 @ 18:46 |
Nee barbaar ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 november 2008 @ 18:47 |
quote:Waarom zou dat voor NS-treinen verplicht zijn en voor treinen van andere vervoerders niet? Arriva doet nauwelijks anders in Frysk Lapland ![]() | |
Nightshadow | vrijdag 14 november 2008 @ 21:44 |
Ik denk dat hij bedoeld dat het niet wettelijk zo geregeld is, maar wel binnen de NS afspraken gemaakt zijn. Ik ben in de Syntus 3 maanden (5x per week heen en terug) niet gecontroleerd, nu opeens 2 keer in een week ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 november 2008 @ 21:46 |
Ik ben blij dat ze daar niet voor kiezen. Het alternatief is namelijk dat de trein, hoewel voorzien van een machinist, dan opgeheven moet worden. En dat vind ik toch minder. | |
Peterselieman | vrijdag 14 november 2008 @ 21:56 |
Een treinstel dat ik vanmiddag had, had kennelijk zin in Wassen, want dat gaf het bestemmingsdisplay aan. De displays aan de zijkant en in de trein gaven wel de eindbestemming Groningen aan ![]() | |
dennistd | vrijdag 14 november 2008 @ 22:03 |
quote:Is dat toevallig dat teststel dat Arriva uitgerust heeft met vuilheidsdetectoren? | |
Peterselieman | vrijdag 14 november 2008 @ 22:07 |
Vast ![]() | |
dennistd | vrijdag 14 november 2008 @ 22:35 |
In Enschede worden de treinen trouwens altijd erg grondig gereinigd: er blijft niks over van de trein De CTA's staan daar namelijk standaard op "Niet instappen - trein wordt gereinigd", zelfs als er daar uren geen trein op dat spoor staat ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 14 november 2008 @ 22:36 |
quote:En daar is de helft al verklaard. | |
Wadloper | zaterdag 15 november 2008 @ 12:05 |
quote:Scherp! ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 15 november 2008 @ 14:16 |
De verklaring van de 'dronken' machinist:quote: | |
Dr_Flash | zaterdag 15 november 2008 @ 18:03 |
En weer een nieuw bordje gescoord ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 15 november 2008 @ 19:53 |
Die is leuk ![]() | |
Lemjur | zaterdag 15 november 2008 @ 20:30 |
Ben net terug uit Gavle. Treinmuseum was opzich wel vet. Alleen jammer dat er zo weinig open was. Fles: je berichtje was er al niet meer. Ze waren een nieuw boek begonnen. Zal over een week wel foto's plaatsen. Stockholm-Gavle: InterCity Gavle-Stockholm: X2000 Heb wel 3 uur op dat station van Gavle gezeten. Had me vergist in de tijden voor het boeken van de X2000. Het stadje zelf was ook weinig aan, of ik heb het niet goed gezien. Werd nog uitgescholden door een zwerver en er waren emo's reclame aan het maken voor Tele2. Om het plaatje maar compleet te maken. | |
Dr_Flash | zaterdag 15 november 2008 @ 20:35 |
quote:Op de hoek van dat plein zit wel een supermarkt waar je nog (3,5 % ![]() ![]() Ja, in deze tijd van het jaar is er niet veel te doen, dat had ik ook ![]() ![]() Had je op de heenweg zo'n dubbeldekker serie 3700? ![]() ![]() | |
Lemjur | zaterdag 15 november 2008 @ 21:15 |
Nope, getrokken mat met een loc ervoor. Locloods was ook dicht ![]() | |
Ofyles2 | zondag 16 november 2008 @ 00:35 |
Eigenlijk ken ik in Zweden alleen de Coradia- en de X2000-treinstellen. | |
James1988 | zondag 16 november 2008 @ 00:46 |
Ik las een tijdje terug nog iets opvallends over de Belgische Klassiekjes:quote:bron | |
Ofyles2 | zondag 16 november 2008 @ 00:54 |
Echt een Belgenmop. Toen hadden ze nooit gehoord van vleugeltreinen ofzo? ![]() | |
Peterselieman | zondag 16 november 2008 @ 00:55 |
Als dat echt waar is ![]() | |
Socios | zondag 16 november 2008 @ 02:49 |
LOL | |
Joost-mag-het-weten | zondag 16 november 2008 @ 03:23 |
quote:Vorige week nog gezien op de lijn Kortrijk - Antwerpen: trein komt in Gent waarna de display in het Frans aangaf dat de bestemming Antwerpen was (was ook zo) , maar in het Nederlands reed de trein naar Kortrijk ![]() | |
Ofyles2 | zondag 16 november 2008 @ 03:55 |
quote:Expres of abuis? ![]() ![]() ![]() | |
Joost-mag-het-weten | zondag 16 november 2008 @ 03:57 |
quote:De conducteur was duidelijk hoorbaar een Franstalige. Ik neem aan dat hij gewoon het Nederlands vergeten was in orde te zetten ... ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zondag 16 november 2008 @ 03:59 |
Dus was de treinbegeleider FDF-stemmer of niet? | |
Joost-mag-het-weten | zondag 16 november 2008 @ 04:10 |
quote:Geen flauw idee ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 november 2008 @ 09:08 |
Opmerkelijk berichtje ![]() quote:Bron: AD, 13 november 2008 | |
dennistd | zondag 16 november 2008 @ 09:34 |
Ben ik het wel mee eens, maar iemand van 16 ofzo zou beter moeten weten. Verbod handhaven dus, maar dan maar tot 14 jaar. Als ze ouder zijn is het eigen schuld dikke bult. En dronken volk zou je juist altijd de trein uit moeten zetten. | |
Wadloper | zondag 16 november 2008 @ 10:35 |
Zugchef, weet je nog dat vorige week de MRCE513-9 meeging naar Veendam op de zaterdag? Deze is op zondag niet terug gegaan volgens mij. Dat moet dus betekenen dat hij dus nog in Veendam staat, omdat hij ook niet meer gezien is sindsdien. Gisteren zijn de MRCE561-4 en 7108 naar Veendam gegaan, waarbij de 7108 de 7105 gaat aflossen voor de vuiltreinen naar Bremen. Zou het kunnen dat ACTS een foutje heeft gemaakt, en dat de MRCE513-9 morgen de DBM trein richting Leer gaat rijden, ivm werkzaamheden vorige week? | |
Zug-Chef | zondag 16 november 2008 @ 11:15 |
Dat zou kunnen inderdaad... | |
Darkwing_Duck | zondag 16 november 2008 @ 12:39 |
Raar. Ik zit nu in VIRM 9510 als stopper den haag - dordrecht | |
Ofyles2 | zondag 16 november 2008 @ 15:28 |
quote:Volgens mij zit er op die stoptrein wel geregeld een VIRM ingedeeld, zo raar vind ik het niet. | |
Wadloper | zondag 16 november 2008 @ 15:49 |
MRCE561-4 en de 7105 gingen van Veendam naar de Maasvlakte, kwamen om 15.00 uur precies door Zuidbroek, over spoor 2... en dan sta je net weer verkeerd natuurlijk, omdat hij normaal over spoor 3 gaat ![]() | |
Zug-Chef | zondag 16 november 2008 @ 15:55 |
Ah, dus jij was het die stond te leuteren nabij de webcam. Ik hoorde in ieder geval 3 fotograven daar, volgens mij ook 1 vrouw daarbij. Kon duidelijk de woorden Rurtalbahn en Rolandrail horen ![]() | |
Wadloper | zondag 16 november 2008 @ 15:57 |
Hehe, ja, wij stonden onder die camera ![]() We hadden het over de RTB, en over ACTS die het vervoer nu overgenomen hadden ![]() | |
Zug-Chef | zondag 16 november 2008 @ 15:58 |
Jammer dat de zon weer eens uit was tijdens het passeren daar? Wie stond er nog meer? | |
Wadloper | zondag 16 november 2008 @ 16:02 |
quote:Evo_rail van Rolandrail was daar ook, die stond erbij ![]() En nog een man in een auto, maar ik weet niet zeker of dat ook een fotograaf was ![]() Ja, als hij nou net 10 minuten later was geweest, hadden we hem mooi in de zon kunnen fotograferen ![]() | |
Zug-Chef | zondag 16 november 2008 @ 16:06 |
Mja das altijd balen inderdaad. Dat gekut met aan-uit-weer komt me de keel uit zo langzamerhand. Zeker op zondag kom ik daarom al niet eens meer mn huis uit voor die zondagse 60249.. Kost me in totaal 5 uur, voor 1 foto ![]() 4 mei 2008 was het nog wel te doen: ![]() | |
Wadloper | zondag 16 november 2008 @ 16:09 |
Waar sta jij op Zug? ![]() ![]() ![]() Ik heb weleens iets verderop gestaan, toen de RTB nog reed. Was tevens net de laatste keer, en toen had ik mazzel met de zon, ik had hem net toen ie aankwam vol in de zon ![]() Ik had overigens wel mazzel, de stoppert naar Nieuweschans had ik wel in de zon ![]() Volgende week: za 22 november 2008 t/m zo 23 november 2008 -- Werkzaamheden Meppel - Heerenveen Goederen gaan dan over Groningen heen? ![]() | |
Zug-Chef | zondag 16 november 2008 @ 16:10 |
Jep, beide shuttles van zaterdag uit Lw weer over Bp en Gn. Altijd leuk, jammer dat het waarschijnlijk toch weer kut weer wordt. | |
Zug-Chef | zondag 16 november 2008 @ 16:13 |
Ik kan natuurlijk ook makkelijk zeggen dat dit ook de zondagse 60249 was:![]() Het is alleen de 60252 op donderdag 28 februari 2008. | |
Wadloper | zondag 16 november 2008 @ 16:13 |
quote:Ik was van plan om volgende week in Zwolle te gaan spotten, en niet echt te fotograferen. Dus als ik ze dan zie, is dat natuurlijk mooi meegenomen ![]() | |
Wadloper | zondag 16 november 2008 @ 16:47 |
quote:60253 bedoel je ![]() ![]() Maar je kon dat inderdaad wel zeggen ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 16 november 2008 @ 17:12 |
Lol ja, tiepvautje van 9 maanden geleden ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 november 2008 @ 17:14 |
quote: Hmm, ik pak m dagelijks op verschillende tijdstippen en dit is de eerste keer in toch zeker een half jaar! | |
Wadloper | zondag 16 november 2008 @ 17:30 |
quote: ![]() ![]() | |
Wadloper | zondag 16 november 2008 @ 20:56 |
quote:Hoe ben je eigenlijk op dat huisje gekomen? ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 16 november 2008 @ 21:40 |
Huisje? Ik stond gewoon op dat kastje, zoals je vanmiddag al dacht ![]() Gisteren te Stavoren: ![]() Een van de meest afgelegen plaatsen bereikbaar per trein is Stavoren. Op een rustige, herfstachtige zaterdag maak ik voor deze documentatiefoto een slagje naar Starum, zoals de Friezen dit havenstadje noemen. De in de gemeente Nijefurd gelegen stad behoort tot de Friesche Elfsteden, ondanks de slects 996 inwoners die de stad telt. Bussen rijden hier vrijwel niet, op een verdwaalde buurtbus na. Stavoren is elk uur per trein bereikbaar vanaf Leeuwarden. Arriva's Spurt (GTW) 242 wacht het vertrek af voor de 50km lange rit naar Leeuwarden. Herken de FOK!-kers op bovenstaande foto! ![]() Ruim 16 maanden geleden op maandag 9 juli 2007 was ik voor het laatst op station Stavoren. Op deze dag werden voor het laatst de oude vertrouwde wadlopers ingezet bij Arriva. De machinist van wadloper 3211 heeft zijn trein zojuist vertrek gereed gemaakt voor de terugrit naar Sneek en Leeuwarden. | |
Peterselieman | zondag 16 november 2008 @ 21:42 |
Ik herken in ieder geval Fles op de foto ![]() Doet me nog wel denken aan deze foto van de GTW ![]() | |
veldmuis | zondag 16 november 2008 @ 22:23 |
Ik vraag me al keilang iets af en ik ben al keilang aan het speuren, en ik kan wel foto's vinden maar ik kan niet vinden wat het is! Dit: ![]() Dat 'wiel' dus. | |
dennistd | zondag 16 november 2008 @ 22:28 |
quote:Is dat niet de handrem/parkeerrem op ICR-rijtuigen? | |
Dr_Flash | zondag 16 november 2008 @ 22:43 |
quote:Dat klopt ![]() | |
dennistd | zondag 16 november 2008 @ 23:00 |
quote:Zou het ICK zijn, volgens mij staat er daar wat terzijde namelijk | |
Dr_Flash | zondag 16 november 2008 @ 23:03 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | zondag 16 november 2008 @ 23:14 |
quote:Gaar. Heb je ook een werkende link als bron? ![]() Het station op de foto is overigens Spa-Géronstère ![]() | |
Peterselieman | zondag 16 november 2008 @ 23:51 |
quote:Klopt. Het is ook niet verwonderlijk trouwens dat dat gebeurt. Het terrein daar is namelijk niet afgesloten ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 16 november 2008 @ 23:56 |
quote:Zie je, had ik het toch herkend ![]() Maar ik dacht dat zal wel niet Het enige achtertuin station ![]() | |
James1988 | maandag 17 november 2008 @ 00:12 |
ICK in de hens? Mooi! Slopen die bagger. | |
Boschkabouter | maandag 17 november 2008 @ 01:33 |
quote:Waarschijnlijk het Limburgse scootertuig wat er regelmatig staat te blowen en graffiti te spuiten. | |
Nightshadow | maandag 17 november 2008 @ 08:39 |
Enkele opvallende dingen van het weekend en vandaag: - Op zondag zag ik rond 2 uur 2xVIRM-IV (1 nieuwe) rijden tussen Dv en Zp. Het mooie was dat er echt geen hond in zat. - Op zondag rond 21 uur en vannochtend nog steeds, zag ik een SGMm staan te Zutphen, op het rangeerterrein. Waarom die daar staat is mij een raadsel. Wat ik wel weet is dat in de nieuwe dienstregeling de stoppert Zutphen-Nijmegen gaat rijden met SGMm, maar dat lijkt mij een beetje vroeg daarvoor. Misschien instructie ritten? Want ik kan mij voorstellen dat er genoeg machinisten in het oosten des lands nog nooit een SGMm gezien hebben ![]() - Vanochtend viel het mij op hoe slecht 2x LINT optrekken. Viel mij wel vaker op in lichte mate, maar dit keer heel erg wisselende gasdosering, terwijl hij nauwelijks vooruit kwam. Soms dacht ik even dat de motor het zou begeven. | |
Dr_Flash | maandag 17 november 2008 @ 09:12 |
quote:BODR ![]() ![]() | |
Nightshadow | maandag 17 november 2008 @ 09:39 |
quote:BODR? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 november 2008 @ 09:54 |
Blaadjes Op De Rails ![]() | |
Dichterbijer | maandag 17 november 2008 @ 10:11 |
quote:Ook in Eindhoven een SGMm (2 baks) gezien. Staat al het gehele weekend daar staan, denk inderdaad instructie. | |
Ou-Tannu | maandag 17 november 2008 @ 10:39 |
quote:linten zijn geen treinen man ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 november 2008 @ 11:06 |
quote:idd, het zijn railbussen | |
Peterselieman | maandag 17 november 2008 @ 11:08 |
quote:Is idd instructie quote:Is normaal ja. Gelukkig hebben ze daar bij Arriva minder last van, omdat de tractie beter geregeld kan worden. En ABS bij het remmen is heerlijk ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 november 2008 @ 11:12 |
quote:Reageer je nou op mij? ![]() | |
Dichterbijer | maandag 17 november 2008 @ 12:44 |
Zal het dan toch gaan gebeuren? http://www.ed.nl/algemeen(...)oor-IJzeren-Rijn.ece | |
Darkwing_Duck | maandag 17 november 2008 @ 15:09 |
Ik vraag jey nog maar eens ![]() Weet iemand hoe ik kan zien of de nieuwe HAFAS CD-rom uit is ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 november 2008 @ 15:30 |
gewoon eind novembert een keer naar Dld gaan, dan zal hij er wel zo ongeveer zijn. Rond sinterklaas. Niet meer dan 3 weken van tevoren iig.SPOILER | |
Duvel | maandag 17 november 2008 @ 16:05 |
Wat lief, de 1615 heeft een nieuwe neus! | |
Dr_Flash | maandag 17 november 2008 @ 16:27 |
Foto? ![]() | |
Dichterbijer | maandag 17 november 2008 @ 16:29 |
quote:Toch niet: http://www.ed.nl/algemeen(...)ief-IJzeren-Rijn.ece | |
Dr_Flash | maandag 17 november 2008 @ 18:03 |
http://www.nu.nl/news/184(...)rt_treinverkeer.htmlquote:Zo zo, een maand voor wat kabels verwisselen? Almelo? ![]() | |
James1988 | maandag 17 november 2008 @ 19:12 |
Whehe, net in Ehv stond ik op de 1900 te wachten (Venlo - Den Haag), V 17.32. Normaal gedaan door een 1700/1800 gevolgd door 11 ICK'tjes. Nu kwam er een VIRM-IV'tje (9401, en dus zeker geen VIRM-4). Dat werd proppen, maar het lukte. Ik zat helemaal achteraan bovenin, daar was toen plaats zat. Even later niet meer dus. VIRM ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 november 2008 @ 19:24 |
Ik had gisteravond laat (21:45) een Virm4 en een oude 4bakker van Klp naar Ut. Naja, ik had niet op zo'n lange trein gerekend, dus ik zat toch in de oude ![]() (Somda: 9558 V 9522 A) | |
Wadloper | maandag 17 november 2008 @ 19:49 |
quote:9401 is toch een VIRM-4? Of ben ik nou even raar aan het denken? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 november 2008 @ 20:00 |
quote:Virm4 is de benaming voor de 4e generatie virms, dus de nummers 955x en inmiddels ook 956x. Zonder railtenderlift, bredere trappen. Virm-IV is dan een vierbaks virm. en daar is de 9401 er idd 1 van ja. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 november 2008 @ 20:26 |
quote:En volgens Teletekst toch weer wel? Met een tunnel onder de Meinweg en alles moet in 2018 klaar zijn. | |
Wadloper | maandag 17 november 2008 @ 20:50 |
quote:Oh oke, ik houd mij niet zo bezig met die deelseries ![]() ![]() Ik weet wel dat ICM ook verschillende deelseries heeft, maar heb mezelf daar nooit echt in verdiept. | |
Ofyles2 | maandag 17 november 2008 @ 20:54 |
quote:Ik begrijp niet waarom de NS dit steeds weer flikt. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 17 november 2008 @ 21:33 |
quote:Ik hou me er ook niet zo mee bezig ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 17 november 2008 @ 21:48 |
mja, anders krijg je een ICM-0, die zou dan 0 bakken hebben ![]() of een ICM-3, maar die heeft vier bakken ![]() | |
Nightshadow | maandag 17 november 2008 @ 21:52 |
quote:Bij mijn weten is het best wel simpel te herkennen (als hij niet aan je voorbij raast) -1 zijn de 4-delige bakken met oude koersdisplay -2 zijn de 6-delige bakken met oude koersdisplay -3 zijn de 4-delige bakken met nieuwe koersdisplay -4 zijn de 4-delige bakken met nieuwe koersdisplay en vernieuwd interieur | |
Peterselieman | maandag 17 november 2008 @ 22:03 |
quote:Is niet helemaal waar. VIRM-1 is 8600 en 9400-serie VIRM-2 is 8701-8725 en 9501-9525 (25 stellen in totaal, omdat er geen overlap mag bestaan) VIRM-3 is 8726-8746 VIRM-4 is 9547-9597 | |
Nightshadow | maandag 17 november 2008 @ 22:13 |
quote:Tja, maar ik ga niet al die nummers uit mijn kop leren ![]() Maar die richtlijnen kloppen over het algemeen toch wel? *Edit: Nee, je hebt gelijk, klopt niet echt... ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 november 2008 @ 22:16 |
VIRM-1 zijn zowel 4 als 6 bakken VIRM-2 idem VIRM-3 6 bakken VIRM-4 4 bakken | |
Dr_Flash | maandag 17 november 2008 @ 22:23 |
VIRM-5 worden dan nieuw instromende zesbakken zonder liftje en met brede trappen? ![]() | |
Peterselieman | maandag 17 november 2008 @ 22:28 |
quote:Voorlopig hebben ze nog geen bestelling in die richting gedaan ![]() | |
Ofyles2 | maandag 17 november 2008 @ 23:00 |
quote:Als ze dat gaan doen, dan kunnen we snel richting de serie 8800/9600. | |
Gutz | maandag 17 november 2008 @ 23:03 |
quote:Ik mag toch echt hopen dat dit een fout is van nu.nl anders heb ik de komende maand een niet zo leuke dagelijkse reis... | |
Duvel | dinsdag 18 november 2008 @ 08:37 |
quote:Flauwerd! Van de 1615 geen foto, zag 'm op Ut. | |
Dr_Flash | dinsdag 18 november 2008 @ 08:40 |
quote:En dan MIJ "flauwerd" noemen? ![]() Schelm. | |
Duvel | dinsdag 18 november 2008 @ 09:00 |
quote:Ach, jij guit! | |
Dr_Flash | dinsdag 18 november 2008 @ 13:09 |
Is Stationsweb.nl bij jullie ook zo fok!king traag? ![]() | |
Duvel | dinsdag 18 november 2008 @ 13:20 |
quote:Ja: "Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e4d' " Even iets anders, hier http://www.prorail.nl/per(...)gelenbijnaklaar.aspx meldt ProRail het volgende: quote:Dit is grappig, want "it takes two to tango". Met andere woorden: er kunnen wel allemaal mooie seinaanpassingen gedaan zijn, als het materieel niet is aangepast is het geheel dus niet veiliger. En ik kan me herinneren dat ik een tijd geleden een voortgangsbrief gelezen heb (ergens op de site van het ministerie van V&W) waarin stond dat de implementatie van ATB-Vv bij de vervoerders nog geen storm loopt. Het is dus, in tegenstelling tot wat ProRail beweert, ook in 2009 nog prima mogelijk dat een trein een rood sein passeert, ook al is dat sein voorzien van ATB-Vv. Ik zeg: misleiding en het eigen straatje schoonvegen. Met name de zinsnede over Sittard is interessant, omdat daar opnieuw het instellen van een deelrijweg heeft bijgedragen aan een STS. En wie stelt dat in? Inderdaad: de treindienstleider van ProRail. | |
Fred2 | dinsdag 18 november 2008 @ 13:23 |
quote:Niet trager dan anders. | |
James1988 | dinsdag 18 november 2008 @ 13:27 |
quote:Tsja, in zo'n geval kan ProRail dan wel zeggen: "Hey, aan ons ligt het niet, maar aan de vervoerder die z'n beveiligingssysteem niet op orde heeft!" En daar geef ik ze dan eigenlijk wel gelijk in ook... | |
Duvel | dinsdag 18 november 2008 @ 13:40 |
quote:ATB-Vv kan niet verplicht worden gesteld door Europese regels, een vervoerder mag dat dus zelf weten. ProRail kan de beweringen in het persbericht dus nooit waarmaken! Dat is wat ik fout vind aan dat bericht van ze. De voortgangsrapportage vind je hier trouwens: http://www.verkeerenwater(...)4_tcm195-225664.pdf. De vertraging zit hem met name in oude ATB fase 3 kasten (oude ATB). Over andere vervoerders dan NSR staat er niets in volgens mij. [ Bericht 16% gewijzigd door Duvel op 18-11-2008 13:48:09 ] | |
Nightshadow | dinsdag 18 november 2008 @ 13:53 |
Jup, altijd, vooral als je gaat zoeken o.i.d. Edit: Beetje laat, blijkbaar slaat ook Google Chrome pagina's op.. Ik had op F5 gedrukt.. [ Bericht 52% gewijzigd door Nightshadow op 18-11-2008 14:13:48 ] | |
Eix | dinsdag 18 november 2008 @ 18:53 |
quote:Ben ik het niet mee eens, prorail doet in samenwerking met NS zorgen voor een potentieel gevaarlijke situatie om maar zo snel mogelijk te kunnen vertrekken. Want men rekent de NS weer af op de punctualiteitscijfers. Zo heb ik in Sittard vorig jaar een keer meegemaakt dat mijn stoptrein ri. Maastricht van spoor 2a vertrok. Tijdens het vertrek viel me op dat op spoor 3 naast ons tegelijk een vertraagde IC naar Heerlen vertrok. Deze IC had blijkbaar ook zo'n deelrijweg tot het puntje van het perron (3a) gekregen. Stel de machinist had dat niet in de gaten dan was een relatief drukke plan V vol in de flank gereden in de wisselstraat door een V-IRM. Want richting Maastricht buig je naar rechts af en richting Heerlen juist naar links. Prorail moet gewoon dat soort mogelijke onveilige situaties voorkomen. Daarnaast is Prorail volgens mij ook verantwoordelijk voor de ATB op het spoor en die grijpt niet in bij snelheden onder de 40km/u. Overigens is in sommige gevallen een deelrijweg juist wel handig, als bijvoorbeeld een (vertraagde) trein een perron bezet houdt en er een andere trein daardoor ook vertraging krijgt. | |
#ANONIEM | dinsdag 18 november 2008 @ 19:40 |
Voor zover ik weet, kan ProRail voor iedere rijweg apart instellen of een deelrijweg is toegestaan of niet. Zeg maar zoiets:![]() Het moet dus een fluitje van een cent zijn om gewoon bij alle vertrek-rijwegen van a/b-perrons het instellen van deelrijwegen uit te zetten - en het instellen van deelrijwegen in nuttige situaties gewoon aan te laten staan. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 november 2008 @ 19:43 |
waar komt zo'n screenie vandaan als ik vragen mag? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 18 november 2008 @ 19:53 |
Van een simulatieprogramma, zoiets als SimSig maar dan voor Nederland. ![]() | |
Duvel | dinsdag 18 november 2008 @ 20:33 |
quote:Toch vermoed ik dat het in het ProRail-programma zo niet zit... | |
Dr_Flash | dinsdag 18 november 2008 @ 20:39 |
quote:Nee, daar kan je alleen kiezen met welke vinger je de Blauw wilt bedienen en met welke de Geel ![]() | |
Duvel | dinsdag 18 november 2008 @ 20:45 |
quote:Met je rode vinger! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 18 november 2008 @ 20:49 |
quote:Dat weet jij dan weer? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 18 november 2008 @ 20:56 |
quote:Nou... "Even wat feiten op een rij (FNV en IVW leest u mee?): * Een rijweg is (nog steeds) 'van sein naar sein'. * Een combinatie van rijwegen door de computer in te stellen heet een samengestelde rijweg. * Een samengestelde rijweg kan op 2 manieren door de computer (ook wel ARI=Automatische RijwegInstelling) ingesteld worden: 1. de integrale rijweg = samengesteld rijweg in 1x instellen 2. de gefaseerde rijweg = zo veel mogelijk rijwegen (fases) van een samengestelde rijweg instellen" Als je dan ook nog weet dat ARI alleen maar de voorgekookte regeltjes uit het procesplan kan uitvoeren... | |
Ofyles2 | dinsdag 18 november 2008 @ 22:52 |
quote:Misschien wel iets voor mij, als ik Visual Basic weer oppak. | |
knars | dinsdag 18 november 2008 @ 23:41 |
Gisteren stond ik voor de afwisseling weer eens op station Harderwijk (overigens een onzalige plek voor een landelijk overleg met wat collega's uit de drie andere windstreken dan Het Westen). Wat me verbaasde, was dat er ineens een VIRM VI aan kwam tuffen, vervolgens ook nog eens halt hield en vervolgens verder sjokte als de stopper Utrecht - Zwolle. HUH? Ik dacht dat er alleen heel sporadisch een VIRM werd ingezet op dat stuk spoor als ambtenaren IC Den Haag - Groningen? Jammer genoeg was de stoptrein richting Randstad gewoon zo'n rampzalig DDAR geval... ![]() Conductrice kreeg overigens een vlaag van bewustwording tijdens het omroepen: "Dames en heren, het volgende station is Utrecht Centraal. U kunt hier overstappen... ...ja, voor alle richtingen eigenlijk wel ja". | |
Peterselieman | dinsdag 18 november 2008 @ 23:49 |
Ach ja de NS heeft soms wat mat tekort en wil dan nog wel eens VIRM of ICM in dat stoppertje gooien. | |
von_Preussen | woensdag 19 november 2008 @ 00:07 |
Juist, zo is de laatste tijd de stopper tussen Apeldoorn en Almelo regelmatig een ICM-4. | |
Ofyles2 | woensdag 19 november 2008 @ 00:20 |
quote:Over dat gesproken, nog slecht VIRM-nieuws: een paar idioten hebben de 9520 van een tweede reclamemotief voorzien (graffiti, red.). Ik zag hem vandaag dienst 5020 (Ddr-Ledn) doen, ook niet alledaags. [ Bericht 3% gewijzigd door Ofyles2 op 19-11-2008 00:27:07 ] | |
Charango | woensdag 19 november 2008 @ 01:44 |
quote:Hoe heet dat dan? Kan je het ergens downloaden? | |
Duvel | woensdag 19 november 2008 @ 08:24 |
quote:Maar een treindienstleider kan ook een rijweg instellen die dan automatisch gefaseerd wordt ingesteld, toch? Of kan ie ook tegen het systeem zeggen dat de met de hand opgegeven rijweg pas mag worden ingesteld als hij in één keer kan worden afgereden? | |
bork | woensdag 19 november 2008 @ 08:39 |
quote:Niet zo onaardig over DDAR, ik kan kiezen op Utrecht CS of Overvecht opstappen naar Amersfoort CS, ik pak toch het liefste de stoptrein vanaf Overvecht, station is een stuk rustiger en i.h.a. is het in die trein ook veel stiller (wel vol maar wel altijd zitplek) dan in de overvolle Intercity's 's ochtends vroeg. Overigens vanmorgen een lege trein van pon naar Amersfoort om 8.15. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 19 november 2008 @ 10:02 |
quote:Voor zover ik weet bestaan zulke 'samengestelde' rijwegen alleen binnen ARI. Als de treindienstleider met de hand rijwegen gaat instellen, dan kan dat alleen stap voor stap. quote:Nee, heb het zelf gemaakt maar het is nog niet helemaal af. [ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2008 10:09:23 ] | |
#ANONIEM | woensdag 19 november 2008 @ 10:08 |
quote:DD-AR heeft misschien veel zitplaatsen, maar die bankjes zijn toch echt helemaal niks. Keiharde planken met een dun laagje stof erover. Als je dan lekker wil neerploffen... ![]() Maar soms heb je geluk, dan heeft DD-AR ook zachte bankjes. Dan is het best prima materieel. ![]() | |
von_Preussen | woensdag 19 november 2008 @ 10:26 |
Maar alleen onderin kan je nog enigzins fatsoenlijk zitten, bovenin is toch zwaar bagger (en dan heb ik altijd nog het geluk gehad in m'n eentje in een 4-zitter te kunnen zitten). | |
Duvel | woensdag 19 november 2008 @ 10:37 |
quote:Volgens mij staat er in het rapport van IVW over de bijna-aanrijding bij Sittard iets anders, maar ik heb even geen tijd om het na te lezen. quote:Ben benieuwd! | |
James1988 | woensdag 19 november 2008 @ 10:42 |
quote:Lekker is dat weer, goed bij nagedacht, ProRail / Infraspeed ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 november 2008 @ 10:44 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 november 2008 @ 10:45 |
Hier past maar 1 smiley: ![]() ©Duvel | |
#ANONIEM | woensdag 19 november 2008 @ 11:22 |
quote:Nou, ik heb nog eens een beetje zitten lezen in die IVW-rapporten... Mijn conclusies: 1a. Het aankruishokje waar ik het over had bestaat daadwerkelijk. 1b. Bovendien bestaan er 'instelvoorschriften'. Dat zijn een soort aanwijzingen in het computerprogramma dat bepaalde stukken samengestelde rijweg alleen 'integraal' mogen worden ingesteld. 2. Het bovenstaande geldt alleen voor ARI. Handmatige instellen van rijwegen kan altijd en gaat stap voor stap. Ook in Sittard. | |
Duvel | woensdag 19 november 2008 @ 12:20 |
quote:Hé, weghalen die smiley! ![]() | |
Duvel | woensdag 19 november 2008 @ 12:24 |
quote:Hmm, interessant, dus de trdl heeft in Sittard willens en wetens het risico genomen door een deelrijweg in te stellen... Dat van die instelvoorschriften wist ik inderdaad, van dat hokje niet! Hoe kom je aan die info? | |
Peterselieman | woensdag 19 november 2008 @ 12:25 |
quote:Het zal ongetwijfeld wel gebeurd zijn, omdat je toch moet testen wil zo'n probleem zich voordoen ![]() | |
Duvel | woensdag 19 november 2008 @ 12:38 |
quote:Nee, hoeft niet. Er is sowieso getest, en ook onder worst-case omstandigheden. In die testen kan gemeten zijn dat de beïnvloeding op bepaalde plaatsen de normen overschrijdt. Dat betekent dat er dan een gerede kans is dat de ATB in een trein wegvalt en de machinist een rem-opdracht krijgt. Volgens mij volgt geen directe noodremming als de ATB-code wegvalt. | |
Peterselieman | woensdag 19 november 2008 @ 12:44 |
zo kun je het ook bekijken ja, maar ja als je een failsafesysteem bouwt, dan zou je mogen verwachten dat de trein juist wel stilvalt door het wegvallen van de ATB en niet boven de 40 km/h kan rijden totdat er een nieuwe opdracht komt. | |
Duvel | woensdag 19 november 2008 @ 12:50 |
quote:Kan ie ook niet. Als de ATB wegvalt moet je remmen, en blijven remmen tot je een losopdracht krijgt: zodra je de 40 bereikt hebt. | |
#ANONIEM | woensdag 19 november 2008 @ 12:53 |
quote:In een paar IVW-rapporten van (bijna-)ongelukken op Rotterdam Centraal staat: "Te Rotterdam Centraal zijn geen integrale rijwegen door Lokaal Plan van NS Reizigers in het dagplan ingevoerd. Alle rijwegen zijn gefaseerd, al dan niet met een instelvoorschrift." Bij iedere rijweg in het plan is dus opgeslagen of die integraal moet worden ingesteld, of dat die gefaseerd mag worden ingesteld. En mij lijkt het dan nogal logisch, dat je dan ergens in de software moet kunnen aanklikken welke van die twee mogelijkheden bij een bepaalde rijweg de juiste is. ![]() (Alhoewel het blijkbaar de NS is, en niet ProRail of de treindienstleider, die in eerste instantie deze keuze maakt. Blijkbaar is de scheiding tussen NS en ProRail nu ook weer niet zó strikt) Sowieso zijn de rapporten van IVW erg leerzaam. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-11-2008 12:56:31 ] | |
Duvel | woensdag 19 november 2008 @ 12:58 |
quote:Dat is één mogelijkheid. Een andere is dat voor iedere deelrijweg een nieuwe planregel is opgesteld. En dat die planregels achter elkaar worden uitgevoerd. Maar ik weet niet wat waar is... Sowieso: dagplan wordt van tevoren opgesteld, en niet door de treindienstleider. De trdl kan wel met de hand rijwegen inleggen, maar hoe hij daar dan de keuze kan maken voor integraal of deel, dat weet ik ook al niet. quote:Dat is een interessante vraag, ik dacht ProRail. quote:Zeker! | |
Nightshadow | woensdag 19 november 2008 @ 13:09 |
Hoe zit dat dan bij ATB-vv, als die weg zou vallen kan de trein helemaal niet verder? | |
TommyGun | woensdag 19 november 2008 @ 13:13 |
http://112brabant.nl/index_main.php?cat=nieuws&sub=fotoreportages&foto_id=2696 Mooi ![]() | |
Duvel | woensdag 19 november 2008 @ 13:14 |
quote:ATB-Vv is geen continubeïnvloeding, dus dat gaat niet op. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 19 november 2008 @ 13:18 |
Het werkt idd met bakens en het is niet failsafe, dus het is altijd opletten geblazen. Een mooie uitleg ervan staat hier: http://www.ivw.nl/Images/Railveiligheid10_tcm247-207500.pdf | |
Nightshadow | woensdag 19 november 2008 @ 13:26 |
quote:Owja, natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 november 2008 @ 13:27 |
quote: ![]() ![]() | |
Nightshadow | woensdag 19 november 2008 @ 14:40 |
Zijn er geen oudere rapporten beschikbaar bij IVW? Ik zocht die van Lievelde, waarbij een Syntus treinstel afgevoerd werd.. | |
#ANONIEM | woensdag 19 november 2008 @ 14:41 |
quote:Als voorproefje: ![]() Ook mijn programma biedt uitgebreide mogelijkheden voor het vingerverven. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 19 november 2008 @ 15:01 |
quote:Wanneer was dat? | |
Nightshadow | woensdag 19 november 2008 @ 15:02 |
quote:Als het klopt in 2001... Ergens tussen Augustus en November volgens mij.. [ Bericht 10% gewijzigd door Nightshadow op 19-11-2008 15:14:38 ] | |
Wadloper | woensdag 19 november 2008 @ 15:33 |
quote: ![]() | |
Duvel | woensdag 19 november 2008 @ 15:38 |
quote:Een deel staat bij www.onderzoeksraad.nl geloof ik. Voordat IVW in beeld kwam, onderzocht de Spoorwegongevallenraad zware ongelukken. Vervolgens werd dat de Raad voor de Transportveiligheid, en weer later heette dat de Onderzoeksraad voor Veiligheid. | |
Darkwing_Duck | woensdag 19 november 2008 @ 19:32 |
Wat een schreeuwbericht van de telegraaf weer, met geel wegrijden moet gewoon kunnenquote:Bron: de Telegraaf, 17 november 2008 |