Ja dat ja.quote:Op vrijdag 14 november 2008 16:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het gejank een beetje raar klinkt?
Mijn auto heeft ook last van de luchtvochtigheid trouwens.
Waarom zou dat voor NS-treinen verplicht zijn en voor treinen van andere vervoerders niet? Arriva doet nauwelijks anders in Frysk Laplandquote:Op vrijdag 14 november 2008 18:37 schreef dennistd het volgende:
is het niet zo dat elke NS-trein verplicht een HC aan boord moet hebben?
Is dat toevallig dat teststel dat Arriva uitgerust heeft met vuilheidsdetectoren?quote:Op vrijdag 14 november 2008 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
Een treinstel dat ik vanmiddag had, had kennelijk zin in Wassen, want dat gaf het bestemmingsdisplay aan. De displays aan de zijkant en in de trein gaven wel de eindbestemming Groningen aan
En daar is de helft al verklaard.quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:07 schreef Peterselieman het volgende:
VastWas overigens stelletje 10323, Willem Albert Scholten.
Scherp!quote:Op vrijdag 14 november 2008 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En daar is de helft al verklaard.
quote:Dronken machinist heeft spijt
AMSTERDAM - De dronken machinist die werd ontslagen door de NS, heeft spijt van zijn actie. Wel wil de man, die al elf jaar voor de spoorwegen werkte, zijn baan terug.
"Het is niet goed te praten", zegt de 33-jarige Michael uit Lelystad in het AD. "Dat had nooit mogen gebeuren. Absoluut belachelijk en onvergeeflijk". Hij houdt echter vol dat hij een noodstop moest maken omdat er iemand op de rails stond die later hard wegrende.
De spoorwegpolitie, die toevallig in de trein zat, zag echter niemand en merkte dat de man veel gedronken had. Daarop kreeg hij ontslag op staande voet.
De machinist verweert zich echter door te zeggen dat hij persoonlijke problemen had en daarom naar de fles had gegrepen. Onder druk van zijn werkgever zou hij weer te snel aan het werk zijn gegaan.
Op de hoek van dat plein zit wel een supermarkt waar je nog (3,5 %quote:Op zaterdag 15 november 2008 20:30 schreef Lemjur het volgende:
Ben net terug uit Gavle. Treinmuseum was opzich wel vet. Alleen jammer dat er zo weinig open was.
Fles: je berichtje was er al niet meer. Ze waren een nieuw boek begonnen. Zal over een week wel foto's plaatsen.
Stockholm-Gavle: InterCity
Gavle-Stockholm: X2000
Heb wel 3 uur op dat station van Gavle gezeten. Had me vergist in de tijden voor het boeken van de X2000. Het stadje zelf was ook weinig aan, of ik heb het niet goed gezien. Werd nog uitgescholden door een zwerver en er waren emo's reclame aan het maken voor Tele2. Om het plaatje maar compleet te maken.
bronquote:Pas nadat de trein al 3 maanden in productie was, viel het een medewerker op dat er alleen een deur in de kop zat. Het ontwerpplan moest vervolgens veranderd worden omdat bij de stations in Belgie het perron zich doorgaans aan de zijkanten van de trein bevindt.
Vorige week nog gezien op de lijn Kortrijk - Antwerpen: trein komt in Gent waarna de display in het Frans aangaf dat de bestemming Antwerpen was (was ook zo) , maar in het Nederlands reed de trein naar Kortrijkquote:Op vrijdag 14 november 2008 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
Een treinstel dat ik vanmiddag had, had kennelijk zin in Wassen, want dat gaf het bestemmingsdisplay aan. De displays aan de zijkant en in de trein gaven wel de eindbestemming Groningen aan
Expres of abuis?quote:Op zondag 16 november 2008 03:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vorige week nog gezien op de lijn Kortrijk - Antwerpen: trein komt in Gent waarna de display in het Frans aangaf dat de bestemming Antwerpen was (was ook zo) , maar in het Nederlands reed de trein naar Kortrijk
De conducteur was duidelijk hoorbaar een Franstalige. Ik neem aan dat hij gewoon het Nederlands vergeten was in orde te zetten ...quote:
Geen flauw ideequote:Op zondag 16 november 2008 03:59 schreef Ofyles2 het volgende:
Dus was de treinbegeleider FDF-stemmer of niet?
Bron: AD, 13 november 2008quote:Verbod om kinderen uit trein te zetten
ROTTERDAM / BERLIJN - De Duitse spoorwegen hebben 750 conducteurs per sms verboden om minderjarigen zonder geldig plaatsbewijs uit de trein te zetten. De Deutsche Bahn heeft excuses aangeboden voor het uit de trein zetten van minderjarigen zon-der geldig kaartje. Aanleiding tot de maatregel is de grote ophef nadat voor de derde keer in korte tijd jonge kinderen zonder geldig kaartje moesten uitstappen. De kinderen hadden vervolgens de grootste moeite om veilig thuis te komen. Drie conducteurs zijn op non-actief gesteld. In een geval hadden medereizigers aangeboden een kaartje voor de minderjarige te kopen, wat de conducteur evenwel had afgewezen. Een meisje van 13 werd uit de trein gezet in Wittstock, in de regio Berlijn. Haar woonplaats lag 42 kilometer verderop. Ze had geen geld en geen mobieltje om naar huis te bellen. Een taxichauffeur was zo vriendelijk haar naar huis te rijden. Eerder deze week moest een meisje van 14 uitstappen, eveneens in de regio Berlijn. Zij was om 07.00 uur op weg naar school, maar haar kaartje was pas ’s middags geldig. Hoewel het meisje zei dat ze niet wist dat het kaartje pas later geldig was, legde de conduc-trice haar een boete op. Maar die kon het kind niet betalen. Huilend werd ze uit de trein gezet, vier stations van huis. De moeder haalde haar op. Deutsche Bahn wees op het voorschrift dat kinderen en jongeren als ze onderweg zijn principieel niet uit de trein mogen worden gezet. Dat zou ook gelden voor zwangeren, hulpbehoevenden en dronken personen. DB bood haar excues aan en beloofde beterschap. De voorvallen speelden zich af in het oosten, in de voormalige communistische DDR. De 750 conducteurs in deze regio’s kregen niet alleen een sms. Ze moeten tevens de bepaling van de spoorwegen aangaande jongeren ondertekenen. Het eerste incident speelde zich in oktober af in Mecklenburg-Voorpommeren. Een meisje van 12, dat geen geldig plaatsbewijs van 2,90 euro had, diende uit te stappen op een bijna leeg station terwijl het donker werd. Het kind moest vijf kilometer met een cello op haar rug naar huis lopen. In deze regio was enige tijd geleden een moeder met kind op straat overvallen.
Volgens mij zit er op die stoptrein wel geregeld een VIRM ingedeeld, zo raar vind ik het niet.quote:Op zondag 16 november 2008 12:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Raar. Ik zit nu in VIRM 9510 als stopper den haag - dordrecht
Evo_rail van Rolandrail was daar ook, die stond erbijquote:Op zondag 16 november 2008 15:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Jammer dat de zon weer eens uit was tijdens het passeren daar? Wie stond er nog meer?
Ik was van plan om volgende week in Zwolle te gaan spotten, en niet echt te fotograferen. Dus als ik ze dan zie, is dat natuurlijk mooi meegenomenquote:Op zondag 16 november 2008 16:10 schreef Zug-Chef het volgende:
Jep, beide shuttles van zaterdag uit Lw weer over Bp en Gn. Altijd leuk, jammer dat het waarschijnlijk toch weer kut weer wordt.
60253 bedoel jequote:Op zondag 16 november 2008 16:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik kan natuurlijk ook makkelijk zeggen dat dit ook de zondagse 60249 was:
[ afbeelding ]
Het is alleen de 60252 op donderdag 28 februari 2008.
quote:Op zondag 16 november 2008 15:28 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Volgens mij zit er op die stoptrein wel geregeld een VIRM ingedeeld, zo raar vind ik het niet.
quote:Op zondag 16 november 2008 17:12 schreef Zug-Chef het volgende:
Lol ja, tiepvautje van 9 maanden geleden![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |