Hoe ben je eigenlijk op dat huisje gekomen?quote:Op zondag 16 november 2008 16:06 schreef Zug-Chef het volgende:
4 mei 2008 was het nog wel te doen:
[ afbeelding ]
Is dat niet de handrem/parkeerrem op ICR-rijtuigen?quote:Op zondag 16 november 2008 22:23 schreef veldmuis het volgende:
Ik vraag me al keilang iets af en ik ben al keilang aan het speuren, en ik kan wel foto's vinden maar ik kan niet vinden wat het is!
Dit:
[ afbeelding ]
Dat 'wiel' dus.
Dat kloptquote:Op zondag 16 november 2008 22:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
Is dat niet de handrem/parkeerrem op ICR-rijtuigen?
Zou het ICK zijn, volgens mij staat er daar wat terzijde namelijkquote:NUTH - In twee treinstellen bij het station in Nuth is zondagavond een grote brand uitgebroken. Dat liet de brandweer weten.
Het gaat om twee op een zijspoor geparkeerde slooptreinen. Het treinverkeer tussen Heerlen en Sittard wordt mogelijk stilgelegd, aldus de brandweer. Niemand raakte gewond. De oorzaak van de brand is onbekend.
http://www.nu.nl/news/184(...)ij_station_Nuth.html
Nee. Is ICRm. Oh wacht, je hebt gelijk, het is idd ICK. EN het zijn trouwens geen slooptreinen, maar "strategische reserve". Tenminste, in de hoofdjes van de NS-mensjes die op het geweldige idee gekomen zijn om daar 10 of 12 bakken aan de goddeloosheid bloot te stellenquote:Op zondag 16 november 2008 23:00 schreef dennistd het volgende:
Zou het ICK zijn, volgens mij staat er daar wat terzijde namelijk
Gaar. Heb je ook een werkende link als bron?quote:Op zondag 16 november 2008 00:46 schreef James1988 het volgende:
Ik las een tijdje terug nog iets opvallends over de Belgische Klassiekjes:
[..]
bron
Klopt. Het is ook niet verwonderlijk trouwens dat dat gebeurt. Het terrein daar is namelijk niet afgeslotenquote:Op zondag 16 november 2008 23:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zou het ICK zijn, volgens mij staat er daar wat terzijde namelijk
Zie je, had ik het toch herkendquote:Op zondag 16 november 2008 23:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaar. Heb je ook een werkende link als bron?![]()
Het station op de foto is overigens Spa-Géronstère
Waarschijnlijk het Limburgse scootertuig wat er regelmatig staat te blowen en graffiti te spuiten.quote:Op zondag 16 november 2008 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Is ICRm. Oh wacht, je hebt gelijk, het is idd ICK. EN het zijn trouwens geen slooptreinen, maar "strategische reserve". Tenminste, in de hoofdjes van de NS-mensjes die op het geweldige idee gekomen zijn om daar 10 of 12 bakken aan de goddeloosheid bloot te stellen
BODRquote:Op maandag 17 november 2008 08:39 schreef Nightshadow het volgende:
- Vanochtend viel het mij op hoe slecht 2x LINT optrekken. Viel mij wel vaker op in lichte mate, maar dit keer heel erg wisselende gasdosering, terwijl hij nauwelijks vooruit kwam. Soms dacht ik even dat de motor het zou begeven.
Ook in Eindhoven een SGMm (2 baks) gezien. Staat al het gehele weekend daar staan, denk inderdaad instructie.quote:Op maandag 17 november 2008 08:39 schreef Nightshadow het volgende:
- Op zondag rond 21 uur en vannochtend nog steeds, zag ik een SGMm staan te Zutphen, op het rangeerterrein. Waarom die daar staat is mij een raadsel. Wat ik wel weet is dat in de nieuwe dienstregeling de stoppert Zutphen-Nijmegen gaat rijden met SGMm, maar dat lijkt mij een beetje vroeg daarvoor. Misschien instructie ritten? Want ik kan mij voorstellen dat er genoeg machinisten in het oosten des lands nog nooit een SGMm gezien hebben![]()
Is idd instructiequote:Op maandag 17 november 2008 08:39 schreef Nightshadow het volgende:
Enkele opvallende dingen van het weekend en vandaag:
- Op zondag rond 21 uur en vannochtend nog steeds, zag ik een SGMm staan te Zutphen, op het rangeerterrein. Waarom die daar staat is mij een raadsel. Wat ik wel weet is dat in de nieuwe dienstregeling de stoppert Zutphen-Nijmegen gaat rijden met SGMm, maar dat lijkt mij een beetje vroeg daarvoor. Misschien instructie ritten? Want ik kan mij voorstellen dat er genoeg machinisten in het oosten des lands nog nooit een SGMm gezien hebben![]()
Is normaal ja. Gelukkig hebben ze daar bij Arriva minder last van, omdat de tractie beter geregeld kan worden. En ABS bij het remmen is heerlijkquote:- Vanochtend viel het mij op hoe slecht 2x LINT optrekken. Viel mij wel vaker op in lichte mate, maar dit keer heel erg wisselende gasdosering, terwijl hij nauwelijks vooruit kwam. Soms dacht ik even dat de motor het zou begeven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Toch niet: http://www.ed.nl/algemeen(...)ief-IJzeren-Rijn.ecequote:Op maandag 17 november 2008 12:44 schreef Dichterbijer het volgende:
Zal het dan toch gaan gebeuren? http://www.ed.nl/algemeen(...)oor-IJzeren-Rijn.ece
Zo zo, een maand voor wat kabels verwisselen? Almelo?quote:Een brand in kabels langs het spoor op de Moerdijkbrug hindert sinds maandagmiddag het treinverkeer tussen noord en zuid. Door het vuur is het beveiligingssysteem op de spoorbrug uitgevallen.
Tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe rijden minder treinen. Dat heeft gevolgen voor doorgaande reizigers richting Breda en Roosendaal.
De spoornetbeheerder zette 's middags bussen in, maar besloot in de spits toch weer mondjesmaat treinen te laten rijden. Deze blijven tot maandagavond 22.00 uur in dienst.
Daarna beginnen de herstelwerkzaamheden aan de kabels en rijden er weer bussen. Deze situatie blijft zo tot het einde van de dienstregeling, aldus ProRail.
9401 is toch een VIRM-4? Of ben ik nou even raar aan het denken?quote:Op maandag 17 november 2008 19:12 schreef James1988 het volgende:
Nu kwam er een VIRM-IV'tje (9401, en dus zeker geen VIRM-4). Dat werd proppen, maar het lukte. Ik zat helemaal achteraan bovenin, daar was toen plaats zat. Even later niet meer dus.
VIRM
Virm4 is de benaming voor de 4e generatie virms, dus de nummers 955x en inmiddels ook 956x. Zonder railtenderlift, bredere trappen. Virm-IV is dan een vierbaks virm. en daar is de 9401 er idd 1 van ja.quote:Op maandag 17 november 2008 19:49 schreef Wadloper het volgende:
9401 is toch een VIRM-4? Of ben ik nou even raar aan het denken?
En volgens Teletekst toch weer wel? Met een tunnel onder de Meinweg en alles moet in 2018 klaar zijn.quote:Op maandag 17 november 2008 16:29 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Toch niet: http://www.ed.nl/algemeen(...)ief-IJzeren-Rijn.ece
Oh oke, ik houd mij niet zo bezig met die deelseriesquote:Op maandag 17 november 2008 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Virm4 is de benaming voor de 4e generatie virms, dus de nummers 955x en inmiddels ook 956x. Zonder railtenderlift, bredere trappen. Virm-IV is dan een vierbaks virm. en daar is de 9401 er idd 1 van ja.
Ik begrijp niet waarom de NS dit steeds weer flikt.quote:Op maandag 17 november 2008 19:12 schreef James1988 het volgende:
Whehe, net in Ehv stond ik op de 1900 te wachten (Venlo - Den Haag), V 17.32. Normaal gedaan door een 1700/1800 gevolgd door 11 ICK'tjes.
Nu kwam er een VIRM-IV'tje (9401, en dus zeker geen VIRM-4). Dat werd proppen, maar het lukte. Ik zat helemaal achteraan bovenin, daar was toen plaats zat. Even later niet meer dus.
VIRM
Ik hou me er ook niet zo mee bezigquote:Op maandag 17 november 2008 20:50 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Oh oke, ik houd mij niet zo bezig met die deelseriesVIRM4 is voor mij gewoon een VIRM met 4 bakken
Ik weet wel dat ICM ook verschillende deelseries heeft, maar heb mezelf daar nooit echt in verdiept.
Bij mijn weten is het best wel simpel te herkennen (als hij niet aan je voorbij raast)quote:Op maandag 17 november 2008 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik hou me er ook niet zo mee bezigIk weet alleen dat je voor het aantal bakken romeinse cijfers "moet" gebruiken
Is niet helemaal waar.quote:Op maandag 17 november 2008 21:52 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Bij mijn weten is het best wel simpel te herkennen (als hij niet aan je voorbij raast)
-1 zijn de 4-delige bakken met oude koersdisplay
-2 zijn de 6-delige bakken met oude koersdisplay
-3 zijn de 4-delige bakken met nieuwe koersdisplay
-4 zijn de 4-delige bakken met nieuwe koersdisplay en vernieuwd interieur
[ afbeelding ] - voorbeeldje nieuwe koersdisplay
Tja, maar ik ga niet al die nummers uit mijn kop lerenquote:Op maandag 17 november 2008 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is niet helemaal waar.
VIRM-1 is 8600 en 9400-serie
VIRM-2 is 8701-8725 en 9501-9525 (25 stellen in totaal, omdat er geen overlap mag bestaan)
VIRM-3 is 8726-8746
VIRM-4 is 9547-9597
Voorlopig hebben ze nog geen bestelling in die richting gedaanquote:Op maandag 17 november 2008 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
VIRM-5 worden dan nieuw instromende zesbakken zonder liftje en met brede trappen?
Als ze dat gaan doen, dan kunnen we snel richting de serie 8800/9600.quote:Op maandag 17 november 2008 22:23 schreef Dr_Flash het volgende:
VIRM-5 worden dan nieuw instromende zesbakken zonder liftje en met brede trappen?
Ik mag toch echt hopen dat dit een fout is van nu.nl anders heb ik de komende maand een niet zo leuke dagelijkse reis...quote:Op maandag 17 november 2008 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/184(...)rt_treinverkeer.html
[..]
Zo zo, een maand voor wat kabels verwisselen? Almelo?
Flauwerd!quote:Op maandag 17 november 2008 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/news/184(...)rt_treinverkeer.html
[..]
Zo zo, een maand voor wat kabels verwisselen? Almelo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |