quote:Omdat het anders offtopic is in het kinderbijslag topic en ik hier eigenlijk ook wel benieuwd naar ben.
Dit omdat ik het moeilijk vind voor mezelf te formuleren waarom ik kinderen zou willen.
Waarom heb jij gekozen voor kinderen?
Was het een bewuste keuze, heb je de natuur zijn gang laten gaan, of is er echt sprake van family planning bij jou en je partner?
TS: twijfelt heel erg. Ik zou het niet doen om een 'kindje van ons samen' te hebben. En een kloon van mezelf lijkt me al helemaal niet leuk ( ik zou jaloers zijn !)
Is het heel erg dat ik wel begin na te denken over de toekomst, en ik de gedachte om helemaal alleen oud te worden een heel enge vind?
Dat dus.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:13 schreef Vivi het volgende:
Ik zou niet 3 weken zonder mijn kind op reis willen eerlijk gezegd, maar een week zonder de kids zie ik geen probleem in hoor. (Vaak vinden ze het zelfs geweldig euk bij opa en oma te logeren).
Het kind is er alleen maar bij gebaat als pa en moe ook nog een goede relatie met elkaar weten te handhaven lijkt me zo. Daarbij, ik ben moeder, maar ik heb zelf ook nog een leven. Mijn kind is daar een heel groot onderdeel van, maar als ik alles alleen maar ik het teken van mijn kind zou zetten zou hij echt niet blij worden met de gestresste mama die ik zou worden van het continue wegcijferen van mijn eigen ontspanning.
Mijn reactie ging niet over haar verdriet, hoewel ik daar inderdaad in het begin niet zoveel van begreep. Haar uitleg heeft veel verduidelijkt en intussen begrijp ik dat wel.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:20 schreef ShadyLane het volgende:
Ik begrijp het verhaal van MinderMutsig volledig. En ik begrijp ook wel dat miss_sly veel verdriet heeft, en daarom gevoelig reageert, maar haar reactie op MM vind ik niet terecht. Een paar andere reacties op MM trouwens ook niet. Het feit dat zij verdriet heeft betekent toch geen aanval op jouw verdriet, geluk of keuzes? Dat gaat over haar. Niet meer, niet minder.
Ow, geweldig lijkt me datquote:Op woensdag 12 november 2008 13:22 schreef Vivi het volgende:
Sterker nog, ik verheug me daar nu al op, om met Dean naar Thailand te gaan de jungle in, of een roadtrip door de States.
Er zijn zelfs speciale reisbureaus voorquote:Op woensdag 12 november 2008 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, geweldig lijkt me datIs ook iets dat ik absoluut wil doen als ik een kind zou krijgen. Dat zijn toch geweldige dingen om met je kind te doen
Bron, link?quote:Op woensdag 12 november 2008 13:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Er zijn zelfs speciale reisbureaus voor.
Ik ook hoor SHE, als je je kind maar genoeg warmte geeft zal het overal gedijen. Maar goed, ik ben dan ook een halve zigeuner.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:24 schreef SHE het volgende:
Ik vind ook dat je leven wel gewoon door moet gaan.
Ik ben als kind overal mee naartoe gesleept. Mama was stewardess en papa speelde in bands in diverse kustplaatsen in Zuid-Europa. Mijn prille jeugd was dan ook behoorlijk rock 'n roll.
Ik ben dan wel niet helemaal normaal, maar dat heeft volgens mij niets te maken met het gereis van mijn ouders
Ik heb het zelfs als heel fijn ervaren. Overal de aandacht, altijd middelpunt van belangstelling, veel mensen om me heen.
Hmmm...misschien ben ik daarom zo'n aandachtshoer
Anyway; ik vind dat het moet kunnen.
Als de kinderen groter zijn moet niet OUD-compatible vind ik dat je ze JUIST moet leuk kan meenemen en niet thuis laten omdat je 'samen met je partner gezellig rustig op vakantie wilt'.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik en mijn partner hebben gezegd dat we niet met een baby/dreumes ver willen reizen en dus een reis naar Japan het liefst voor die tijd doen. Maar ik zie niet in waarom je niet met een wat groter kind verre reizen zou kunnen maken.
Mwah, dat "moeten" he... daar ben ik redelijk allergisch voor. Leuk dat je een mening hebt hoor, maar presenteer het ajb niet als waarheid.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als de kinderen groter zijn moet je ze JUIST meenemen
Nou, mijn moeder maakt nog steeds het lekkerste prakkie en mijn pa heb ik toch echt nodig bij klussen die iets verder gaan dan een lamp indraaien. Nodig, nodig... Je wordt echt niet overbodig als ouder als ze eenmaal 18 zijn hoor.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:33 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben bang dat ik er om de verkeerde redenen aan begin. Ik herken nl. niets van die 'oerdrang'. En kan/wil ik het offer wel brengen?
Het meest ontmoedigende vind ik nog dat, zodra je kind volwassen is, het je niet meer nodig heeft
quote:Op woensdag 12 november 2008 13:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mwah, dat "moeten" he... daar ben ik redelijk allergisch voor. Leuk dat je een mening hebt hoor, maar presenteer het ajb niet als waarheid.
Nee, inderdaad. Ik heb ze zeker nog wel nodig, voor van alles. Of alleen maar om er te zijn. Ik denk niet dat dat ooit overgaat en ik hoop ook dat ik ze nog heeeeeel lang mag houden!quote:Op woensdag 12 november 2008 13:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou, mijn moeder maakt nog steeds het lekkerste prakkie en mijn pa heb ik toch echt nodig bij klussen die iets verder gaan dan een lamp indraaien. Nodig, nodig... Je wordt echt niet overbodig als ouder als ze eenmaal 18 zijn hoor.
Ik heb mijn mama nog steeds nodig hoor. En ik ben 34. Dat merk ik steeds meer nu ik besef dat ik haar niet lang meer ga hebben.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:33 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben bang dat ik er om de verkeerde redenen aan begin. Ik herken nl. niets van die 'oerdrang'. En kan/wil ik het offer wel brengen?
Het meest ontmoedigende vind ik nog dat, zodra je kind volwassen is, het je niet meer nodig heeft en je weer 'alleen' bent. Je mag dan maar hopen dat je relatie met je partner dan nog wel goed genoeg is na al die jaren op de proef te zijn gesteld door de kinderen.
Ja dat vind jij.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat je hier overal 'ik vind' voor moet zeggen is echt van de zotte
Wow, chill.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ok, ok, DAN VIND IK DAT JE ZE JUIST MEE ZOU EVENTHEEL MOETEN KUNNEN NEMEN
IK ZOU ZE DAN ZEKER MEENEMEN, etc.
ik bedoelde alleen bovenstaande te zeggen, dat ik dat dan juist zou doen, ok?
Waarom moet dat?quote:Op woensdag 12 november 2008 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als de kinderen groter zijn moet je ze JUIST meenemen en niet thuis laten omdat je 'samen met je partner gezellig rustig op vakantie wilt'.
Zoooo mee eensquote:Op woensdag 12 november 2008 13:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou, mijn moeder maakt nog steeds het lekkerste prakkie en mijn pa heb ik toch echt nodig bij klussen die iets verder gaan dan een lamp indraaien. Nodig, nodig... Je wordt echt niet overbodig als ouder als ze eenmaal 18 zijn hoor.
Ohja, maar dát wil ik best geloven. Lijkt me erg lastig idd.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:39 schreef cinnamongirl het volgende:
zie wel zat om me heen dat ouders, vooral moeders, in een zwart gat vallen zodra de kinders uitvliegen en dat ze hun leven moeilijk nog invulling kunnen geven omdat ze hun hele bestaan om de kinderen hebben heengebouwd.
Iedereen weet dat je hipheid wordt afgemeten aan het aantal stempels in je paspoort, CF.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Waarom moet dat?Mag je toch zelf weten?
Ik vind het echt vreselij kansloos dat deze discussie nu verzandt in 'kun je reizen met kinderen'
Wat mij betreft een vreselijk domme, oppervlakkige reden om niet aan kinderen te beginnen. Je kinderwens twee jaar uitstellen omdat je nog wilt reizen, alla, maar kom op zeg! Zo zaligmakend is reizen echt niet
Ja, en anderen doen dat om hun partner/carriere/huisdier. Dat is het leven nu eenmaal, waar je hart in ligt, daar bouw je je leven omheen. Als zoiets wegvalt zal het altijd een gat achter laten. Als je een stabiel mens bent kan je daar weer andere dingen voor in de plaats laten komen.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:39 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat is waar; ik kom nog regelmatig bij mijn ouders ze helpen mij ook nog weleens uit de brand (klusjes etc.).
En mijn ouders zijn nog steeds gelukkig samen ondanks het feit dat ze vroeger weleens riepen dat het onze schuld was als ze ruzie maakten.
Ik heb dus geen enkele reden voor dit gedoemdenk, maar zie wel zat om me heen dat ouders, vooral moeders, in een zwart gat vallen zodra de kinders uitvliegen en dat ze hun leven moeilijk nog invulling kunnen geven omdat ze hun hele bestaan om de kinderen hebben heengebouwd.
Daar zijn wij al serieus voor aan het kijken, voor over een paar jaarquote:
quote:Op woensdag 12 november 2008 13:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ok, ok, DAN VIND IK DAT JE ZE JUIST MEE ZOU EVENTHEEL MOETEN KUNNEN NEMEN
IK ZOU ZE DAN ZEKER MEENEMEN, etc.
ik bedoelde alleen bovenstaande te zeggen, dat ik dat dan juist zou doen, ok?
Begrijp me niet verkeerd, ik hou ook wel van reizen, maar waarvoor is het nodig? De wereld zien? Jezelf ontdekken?quote:Op woensdag 12 november 2008 13:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Iedereen weet dat je hipheid wordt afgemeten aan het aantal stempels in je paspoort, CF.
lezen tut, ik had 't al 'verbeterd', want ik bedoelde UITERAARD dat ik dat ZELF, PERSOONLIJK, zeker zou doenquote:Op woensdag 12 november 2008 13:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Waarom moet dat?Mag je toch zelf weten?
Ik vind het echt vreselij kansloos dat deze discussie nu verzandt in 'kun je reizen met kinderen'
Wat mij betreft een vreselijk domme, oppervlakkige reden om niet aan kinderen te beginnen. Je kinderwens twee jaar uitstellen omdat je nog wilt reizen, alla, maar kom op zeg! Zo zaligmakend is reizen echt niet
Zo wil ik het voor mezelf!quote:Op woensdag 12 november 2008 13:42 schreef Vivi het volgende:
[..]
Als zoiets wegvalt zal het altijd een gat achter laten. Als je een stabiel mens bent kan je daar weer andere dingen voor in de plaats laten komen.
True. Maar ik vind kinderen krijgen wel een wat significantere bezigheid dan reizen, persoonlijk. Al die hoogdravende lonely-planetwannabehipperdsquote:Op woensdag 12 november 2008 13:44 schreef motorbloempje het volgende:
en reizen is idd niet zaligmakend nee, niet voor iedereen (zie post hierboven), net zoals kinderen niet zaligmakend zijn
Luiers verschonen of een maand naar Japan....quote:Op woensdag 12 november 2008 13:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
True. Maar ik vind kinderen krijgen wel een wat significantere bezigheid dan reizen, persoonlijk. Al die hoogdravende lonely-planetwannabehipperds
Ik denk dat dat dan weer juist de kunst van het loslaten is, ik zie wel hoe ik dat later ga doenquote:Op woensdag 12 november 2008 13:39 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb dus geen enkele reden voor dit gedoemdenk, maar zie wel zat om me heen dat ouders, vooral moeders, in een zwart gat vallen zodra de kinders uitvliegen en dat ze hun leven moeilijk nog invulling kunnen geven omdat ze hun hele bestaan om de kinderen hebben heengebouwd.
Als ik dan toch op zoek moet naar de zin van het leven doe ik dat liever mediterend in een prachtige tempel in Japan dan in de poepluier van mijn kind hoor.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
True. Maar ik vind kinderen krijgen wel een wat significantere bezigheid dan reizen, persoonlijk. Al die hoogdravende lonely-planetwannabehipperds
En het grote grijze gebied daartussen.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:43 schreef motorbloempje het volgende:
of je daar nu bewust voor kiest, of dat je nu ongewenst kinderloos bent
quote:Op woensdag 12 november 2008 13:47 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Zo wil ik het voor mezelf!
Ik vind mezelf en mijn relatie het belangrijkst, en dan pas komt het kind. Ik zie het kind als een autonoom persoon die in het begin wat hulp nodig heeft. Niet als een Godswonder waar alles voor opzij/opgeofferd moet.
Ik weet het, dit is typische praat voor iemand die nog geen kinderen heeft!
Nou, dit dus. En hoe veel ik ook van een vent kan houden, zó veel is het nooit.quote:Het is niet soft, het is juist zo'n beetje de meest rauwe emotie die er bestaat. Een overweldigende liefde tot op het bot die je opvreet met huid en haar, een verliefdheid die niet overgaat, een oergevoel dat er iemand bestaat voor wie je alles zou doen tot aan je leven geven, dat is niet lief. Dat is bloed en staal en tanden en klauwen. En heel veel liefde daardoorheen geweven.
Lekkere insteek voor een relatie zeg.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:55 schreef Vivi het volgende:
[..]Zo praatte ik destijds (3 jaar geleden
) ook met mijn toemalige vriend (en nee, dat is niet de vader van mijn zoontje
) Onze relatie was het belangrijkst en stond voorop. Dáárna het kind. Maar zo werkt het dus echt niet. Die allesverterende liefde heb je gewoon niet voor je partner, die heb je alleen voor je kind.Ik heb toevallig laatst in een ander topic nog getracht dat gevoel te omschrijven:
[..]
Nou, dit dus. En hoe veel ik ook van een vent kan houden, zó veel is het nooit.
Een klein beetje zelf-ontplooiing tegenover een heel nieuw mens op de wereld zetten vind ik idd wel een verschil in significantie. Maar allez, je bent nu nog jong, je hebt genoeg tijd om eerst het een te doen en dan na te gaan denken over het ander.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:52 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, dan vind jij mij maar een lonely-planet-wannabe-hipper (is dat een woord?) maar voor mezelf wil ik alles gezien hebben wat ik wíl zien. En dat is veelmaar als de een kinderen nu leuk vindt, en de ander reizen, wat is dan 'beter' of 'significanter' aan kinderen?
Zelf vind ik kinderen in mijn leven (nu op dit moment, ik zeg nooit nooit!) veel minder belangrijk dan reizen hoor
Nou, en dat is toch prima, Ik vond tot een paar jaar geleden elke weekend stappen veel belangrijker dan kinderen. Ik had ook echt niet eerder een kind willen krijgen dan dat ik heb gedaan (32) . Maar nu was het gewoon de tijd en het was goedquote:Op woensdag 12 november 2008 13:52 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, dan vind jij mij maar een lonely-planet-wannabe-hipper (is dat een woord?) maar voor mezelf wil ik alles gezien hebben wat ik wíl zien. En dat is veelmaar als de een kinderen nu leuk vindt, en de ander reizen, wat is dan 'beter' of 'significanter' aan kinderen?
Zelf vind ik kinderen in mijn leven (nu op dit moment, ik zeg nooit nooit!) veel minder bgrijk dan reizen hoor
En dit is prachtig en zo zou het idealiter ook moeten zijn maar ook hier ontbreekt de nuance. Werkend met jongeren heb ik inmiddels genoeg voorbeelden gezien van kinderen die totaal ondergeschikt werden gemaakt aan de liefde voor de (vaak nieuwe) partner.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:55 schreef Vivi het volgende:Zo praatte ik destijds (3 jaar geleden
) ook met mijn toemalige vriend (en nee, dat is niet de vader van mijn zoontje
) Onze relatie was het belangrijkst en stond voorop. Dáárna het kind. Maar zo werkt het dus echt niet. Die allesverterende liefde heb je gewoon niet voor je partner, die heb je alleen voor je kind.
Wij hebben een hele goede liefdevolle relatie, dank je.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lekkere insteek voor een relatie zeg.
Ik pretendeer dan ook niet voor een ander te sprekenquote:Op woensdag 12 november 2008 13:58 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
En dit is prachtig en zo zou het idealiter ook moeten zijn maar ook hier ontbreekt de nuance. Werkend met jongeren heb ik inmiddels genoeg voorbeelden gezien van kinderen die totaal ondergeschikt werden gemaakt aan de liefde voor de (vaak nieuwe) partner.
Neemt niet weg dat je het schitterend omschrijft hoor en dat dit ook is hoe het zou moeten zijn. Maar zoals het voor jou werkt, werkt het helaas voor lang niet alle ouders.
de hoofdreden dat ik geen kinderen wil is dan ook niet dat ik liever reis dan kinderen krijg, (dat is op dit moment nu wel zo, ok!), maar die discussie is een tijd geleden in Slank ook al gevoerdquote:Op woensdag 12 november 2008 13:57 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Een klein beetje zelf-ontplooiing tegenover een heel nieuw mens op de wereld zetten vind ik idd wel een verschil in significantie. Maar allez, je bent nu nog jong, je hebt genoeg tijd om eerst het een te doen en dan na te gaan denken over het ander.
Don't get me wrong: ik hou echt wel van reizen, en ik ga de komende jaren, al dan niet op kosten van mijn baas, de hele wereld overvliegen, maar ik zou het geen reden vinden om alsnog nadrehand niet aan kinderen te beginnen. daar heb ik andere redenen voor
Ach kom, liefde voor je partner of voor je kind, dat is gewoon onvergelijkbaar. Zou niet best wezen, als dat hetzelfde was.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat is geen insteek, zo werkt het. De liefde voor de partner verandert niet, je krijgt er een liefde bij die met niets te vergelijken is. Het is inderdaad rauw maar puur tot op het bot. Ik herken dus ook precies wat Vivi schrijft. Het is geen verarming van de relatie maar het is een verrijking van een liefde die je niet eens kon voorstellen dat die bestond.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mooie post.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:54 schreef ShadyLane het volgende:
[..]
En het grote grijze gebied daartussen.
Wat ik bedoelde te zeggen over de verzuchting van MM is dat ik hem wel begrijp, omdat je je als je er alles aan gedaan hebt om kinderen te krijgen, niet meer hoeft te verantwoorden. Het is dan een enorm verdriet, mensen stellen er vragen over, pijnlijk, maar je weet wel: "ik heb er alles aan gedaan" en dat kun je ook tegen anderen zeggen.
Terwijl als je kinderloosheid mede het gevolg is van een keuze, een heel moeilijke keuze soms, gevolg van een pijnlijk proces, omdat je misschien wel zou willen, of nog niet weet of je zou willen, maar het gewoon 'beter is van niet' (of beter lijikt van niet), om medische redenen, dingen met erfelijkheid, omstandigheden, of om welke andere reden dan ook, je nooit rust krijgt. Mensen zullen dat niet gauw begrijpen.
En ben je dan bewust kinderloos vanwege een vrolijke 'vrijheid blijheid' oid, dan zijn die vragen allemaal niet zo erg. Maar was het een mede door omstandigheden of medische historie ingegeven keuze, dan zijn die vragen pijnlijk en kunnen een hoop twijfels opnieuw doen oprakelen. In dat licht begrijp ik zo'n verzuchting als die van MM wel.
Het is niet zwart-wit. Er zit een enorm gebied tussen 'kinderen gekregen omdat ik dat zo graag wilde' en 'geen kinderen gekregen omdat ik ze totaal niet wilde' of 'geen kinderen gekregen ondanks dat ik ze wel per se wilde'. Die nuance ontbreekt in dit soort discussies nogal eens. Het gaat vaak zo recht tegen elkaar in.
Zou ik 3 jaar geleden ook gezegd hebben.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het is ook mooi. En eng. Er hoeft maar een gek dronken in de auto te stappen, er hoeft zich maar een cel verkeerd te gaan delen....ik ben nog nooit zo kwetsbaar geweest, besef ik me nu.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:05 schreef cinnamongirl het volgende:
@Vivi: dat stukje waarin je je gevoel naar je kind beschrijft, wow. Mooi, maar ook eng!
Je weet pas wat het met je doet als je het doet.
Mijn ouders zeggen ook altijd wat een rijkdom het hebben van kinderen is, en dan rol ik nog altijd met m'n ogen. Ach, we zien wel. Ik sta er niet meer onwelwillend tegenover. Ik geef het nog even de tijd totdat ik de 'oerdrang' voel.
Daar kan jij helemaal niet over oordelen.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik lees, dus ik oordeel.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:13 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Daar kan jij helemaal niet over oordelen.
Instinct doet juist wat anders.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:14 schreef Leah het volgende:
Zoals Vivi het omschrijft, zo is het precies, al heb ik de goede woorden er nooit voor kunnen vinden. Waarvoor dank Viev, ik heb het opgeslagen.
En vergeet niet, die vent komt in de relatie niets te kort, die heeft namelijk dat zelfde gevoel over jullie kind als het goed is. Ik verwacht ook van mijn vent dat ie in geval van nood éérst de kinderen redt, niet mij.
Oja *zucht* moeders met oma-aspiraties. Ik gun het ze van harte hoor, ze zouden beide fantastische opa's en oma's zijn. En dat steekt ook wel, dat jij ze verdriet doet omdat je ze dat (bewust) onthoudt.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
@Shady:
dat het 'minder erg' is als je bewust voor een kinderloos leven kiest, ben ik opzich niet met je eens.
Misschien dat de pijn minder erg is dan wanneer, omdat het iets is wat je heel graag wilt en het niet (zelf) voor elkaar kunt krijgen, of omdat je bang bent dat jouw kroost dezelfde ziekte zal krijgen als dat jij hebt, of als dat jouw moeder had, omdat het een generatie overslaat, er zijn zoveel factoren die mensen ongewenst kinderloos kunnen houden..
Maar elke keer als mijn moeder weer begint over kinderen, elke keer als ze vraagt of 't er echt niet inzit. Als ik zie hoe ze naar kleine kinderen kijkt en doet, als ik besef hoe graag ze stiekem wel oma zou willen worden, dan voel ik me ergens ook schuldig. Dat ik haar onthoud wat ze zo graag wil, ondanks dat ze zo goed voor mij heeft gezorgd, ondanks dat ik weet hoe dol ik met mijn oma (haar moeder) was en hoe graag ze hetzelfde voor mijn eventuele kinderen wil doen.
Heel herkenbaar.quote:Het irriteert mij als vreemden er over beginnen en aankomen met het 'ja, wacht maar' verhaal, maar het kan mij heel verdrietig maken als mijn moeder er over begint... Dus het ligt er aan bij wie deze vraag vandaan komt bij mij, maar het doet me wel degelijk pijn, zeg maar. Weet niet of ik het zo op een goede manier heb omschreven, maar soit, beter wordt het even niet
Helemaal mee eens, met de post van Vivi en met die van Leah. Ik heb ook niet zo veel met andermans kinderen, ben echt geen kindervriend. Maar stapelgek op mijn, of beter, ons zoontje. En ik snap andere ouders nu, dat zij hetzelfde voelen voor hun, in mijn ogen misschien kut-, kinderen..quote:Op woensdag 12 november 2008 14:14 schreef Leah het volgende:
Zoals Vivi het omschrijft, zo is het precies, al heb ik de goede woorden er nooit voor kunnen vinden. Waarvoor dank Viev, ik heb het opgeslagen.
En vergeet niet, die vent komt in de relatie niets te kort, die heeft namelijk dat zelfde gevoel over jullie kind als het goed is. Ik verwacht ook van mijn vent dat ie in geval van nood éérst de kinderen redt, niet mij.
Ik vatte de 'je' in "die allesverterende liefde voel je niet voor een partner, die voel je alleen voor je kind" op als een algemene 'je'. Vandaar. Als het alleen over jou ging kan ik er uiteraard niets tegen inbrengenquote:Op woensdag 12 november 2008 14:01 schreef Vivi het volgende:
Ik pretendeer dan ook niet voor een ander te spreken.
Leuk kind! Zo jammer van die moeder die er bij hoort.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:21 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik vind mijzelf nu sowieso nog veeel te jong voor kinderen, het enige waar ik bang voor zou zijn is dat ik een lelijk kind zo krijgen (incl. karakter) of dat het kind duizend keer leuker is dan ikOf om alleen achter te blijven, dan je 40-50-60 bent en je bent zo heel alleen
Ah ja dat snap ik. Daar stond ik inderdaad niet bij stil.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
Maar elke keer als mijn moeder weer begint over kinderen, elke keer als ze vraagt of 't er echt niet inzit. Als ik zie hoe ze naar kleine kinderen kijkt en doet, als ik besef hoe graag ze stiekem wel oma zou willen worden, dan voel ik me ergens ook schuldig. Dat ik haar onthoud wat ze zo graag wil, ondanks dat ze zo goed voor mij heeft gezorgd, ondanks dat ik weet hoe dol ik met mijn oma (haar moeder) was en hoe graag ze hetzelfde voor mijn eventuele kinderen wil doen.
Mijn schoonouders zijn al opa en oma (en helemaal niet zulke leuke, vind ikquote:Op woensdag 12 november 2008 14:20 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Oja *zucht* moeders met oma-aspiraties. Ik gun het ze van harte hoor, ze zouden beide fantastische opa's en oma's zijn. En dat steekt ook wel, dat jij ze verdriet doet omdat je ze dat (bewust) onthoudt.
[..]
Heel herkenbaar.![]()
da's ook een hele nare jaquote:Op woensdag 12 november 2008 14:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik kan me weleens pissig maken om mensen die denken of impliceren dat er wat mis is met je relatie als je er niet aan wilt... 'Als je de ware tegen het lijf loopt, dan wil je wel'.
Mijn moeder zei juist laatst dat ze het wel begrijpt als ik geen kinderen zou willen.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
het valt misschien voor sommigen in het niet bij mensen die niets liever willen dan zo'n kleintje krijgen en opvoeden, maar voor mij persoonlijk is het niet leuk als zij er elke keer weer naar vraagt.
moeders
Natuurlijk is dat niet leuk en kan dat verdriet doen. Ik heb ook wel eens beslissingen genomen in mijn leven waar ik mijn moeder verdriet mee deed. En dat vond ik echt heel verdrietig en naar, maar ik stond wel 100% achter die beslissing.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
het valt misschien voor sommigen in het niet bij mensen die niets liever willen dan zo'n kleintje krijgen en opvoeden, maar voor mij persoonlijk is het niet leuk als zij er elke keer weer naar vraagt.
Laatst heeft ze beloofd het niet meer te doen en begon ze ineens 'dat ze het allemaal wel snapte, en dat als zij het over mocht doen.. etc', maar ik wéét gewoon, ik ken haar als mn broekzak, dat ze dolgraag oma wil wordenen dat ze nu om mij te 'sussen'
maar doet alsof ze 't niet erg vind, van het ene op het andere moment
moeders
nee, dat is dus niet zo natuurlijk neequote:Op woensdag 12 november 2008 14:35 schreef ChillBillzzz het volgende:
Das toch iets heeeel natuurlijks??!!
Het komt toch vanuit je zelf, gevoel....
Jij precies zo'n persoon als dat hier besproken wordt.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:35 schreef ChillBillzzz het volgende:
Waarom kinderen??
Das toch iets heeeel natuurlijks??!!
dus als je jou niet aardig vindt ben je een extreem gevalquote:Op woensdag 12 november 2008 14:36 schreef motorbloempje het volgende:
Heb een aantal jaren zwemles gegeven en dat was tot wederzijds genoegen, met uitzondering van een paar extreme gevallen![]()
Uiteindelijk is een kinderwens wel natuurlijk, dunkt me. Biologie, voortbestaan van de soort, dat soort dingenquote:Op woensdag 12 november 2008 14:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee, dat is dus niet zo natuurlijk nee
whehequote:Op woensdag 12 november 2008 14:38 schreef lily het volgende:
[..]
dus als je jou niet aardig vindt ben je een extreem geval
als je onder 'natuurlijk' biologie verstaat wel, als het 'vanzelfsprekend' is wat er bedoeld wordt, dan is het niet waarquote:Op woensdag 12 november 2008 14:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Uiteindelijk is een kinderwens wel natuurlijk, dunkt me. Biologie, voortbestaan van de soort, dat soort dingen
Dus een instinctief iets.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Uiteindelijk is een kinderwens wel natuurlijk, dunkt me. Biologie, voortbestaan van de soort, dat soort dingen
quote:Op woensdag 12 november 2008 14:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
ja tsja, weetikveel? Ze willen zichzelf veilig stellen ofzo? En anders hebben ze nog genoeg tijd om op mn zusje in te praten?quote:Op woensdag 12 november 2008 14:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik begrijp alleen niet waarom de ouders van MB het nu al over kinderen hebbenJe bent nog zo jong!
niet mee eens. De mens is geen dier (meer?), en is inmiddels zo in staat om te denken en redeneren, dat dat we daarvoor al lang niet meer op deze aardkloot rondlopen. Waarvoor wel? Daar ben ik nog niet over uit, filosofie was niet mijn beste vak, al lijkt het erop dat we er vooral op rondlopen om het te verkloten door zoveel mogelijk nieuwe mensen te barenquote:Op woensdag 12 november 2008 14:41 schreef ChillBillzzz het volgende:
Psies....
Een mens is op deze aardbol gekomen om te OVERLEVEN en vervolgens te kunnen VOORTPLANTEN![]()
[..]
Je bent twee jaar ouder dan ikquote:Op woensdag 12 november 2008 14:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja tsja, weetikveel? Ze willen zichzelf veilig stellen ofzo? En anders hebben ze nog genoeg tijd om op mn zusje in te praten?
Mijn ouders worden in maart opa en oma. En ze gaan helemaal los.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mijn schoonouders zijn al opa en oma (en helemaal niet zulke leuke, vind ik), mijn ouders worden dat vast nog wel.
Die staat ook hoog op mijn lijstje van kwetsende opmerkingen inderdaad.quote:Ik kan me weleens pissig maken om mensen die denken of impliceren dat er wat mis is met je relatie als je er niet aan wilt... 'Als je de ware tegen het lijf loopt, dan wil je wel'.
quote:Op woensdag 12 november 2008 14:42 schreef ShadyLane het volgende:
Nee, een sekswens is natuurlijk. Dat is biologie. En dat er na de geboorte bij de moeder hormonen opspelen die maken dat zij een sterke band voelt met het kind en het wil beschermen. Da's ook biologie.
Maar een kinderwens vooraf lijkt me voornamelijk een sociaal-maatschappelijk/cultureel iets. Welke andere diersoort denkt: "ik wil een kindje, vadertje/moedertje spelen, en dus ga ik neuken"?
Is dat in jouw geval niet een overtuigend argument?quote:Op woensdag 12 november 2008 14:51 schreef SHE het volgende:
' waarom wil je kinderen '
' nou , ik hoef ze niet. Het moet van mijn SUPEREGO '
Easy, Dr. Freudquote:Op woensdag 12 november 2008 14:49 schreef ChillBillzzz het volgende:
Sex(wens) is een drift, komt vanuit je SUPEREGO!
Je wil het of je wil het niet.....
Das toch ook net zo als je een kind wil? Komt ook vanuit je superego.....![]()
[..]
dat kreeg mijn moeder alleen op zaterdagquote:Op woensdag 12 november 2008 14:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik moet kinderen, dan heb ik elke ochtend ontbijt op bed
Uh, wat dacht je van ontbijt in bed? En jij mag de lakens verschonen.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik moet kinderen, dan heb ik elke ochtend ontbijt op bed
Gevulde eieren als ontbijt, omdat we echt iets wilden koken en dat het enige was wat we konden.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Uh, wat dacht je van ontbijt in bed? En jij mag de lakens verschonen.
En jij staat dus echt met een grijns van oor tot oor die trap schoon te maken??quote:Op woensdag 12 november 2008 15:07 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Gevulde eieren als ontbijt, omdat we echt iets wilden koken en dat het enige was wat we konden.Mét koffie! In een kopje met een bloemetje aan het oor getaped.
![]()
En dat moet je dan lief vinden, en lekker vinden en met smaak opeten op je nuchtere maag en als je dan klaar bent met eten mag je de klodders uitgedroogde mayo en eigeel van de keukenkastjes en de trapleuning schrapen.
Nee ik stond met een grijs te kijken naar hoe mijn ouders van mijn fantastische zelfgemaakte ontbijt op bed aan het genieten waren.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En jij staat dus echt met een grijns van oor tot oor die trap schoon te maken??
Waarom geloof ik dat niet helemaal?
hahahahahaquote:Op woensdag 12 november 2008 15:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nee ik stond met een grijs te kijken naar hoe mijn ouders van mijn fantastische zelfgemaakte ontbijt op bed aan het genieten waren.
Dat heeft mijn moeder tien jaar lang gedaan. En ik heb haar tien jaar lang gezegd dat ze best oma van mijn drie katten mocht worden. Ik heb er nooit een nacht minder om geslapen, eigenlijk. Ik heb ook wel eens tegen haar gezegd dat als ze zo graag oma wilde worden ze maar een gesprek met mijn broertje moest aanknopen, want dat ze van mij niks hoefde te verwachtenquote:Op woensdag 12 november 2008 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
Laatst heeft ze beloofd het niet meer te doen en begon ze ineens 'dat ze het allemaal wel snapte, en dat als zij het over mocht doen.. etc', maar ik wéét gewoon, ik ken haar als mn broekzak, dat ze dolgraag oma wil wordenen dat ze nu om mij te 'sussen'
maar doet alsof ze 't niet erg vind, van het ene op het andere moment
moeders
Ik zou later wel graag een kindje willen. Mijn moeder grijpt dat juist aan om elke vrijgezelle kerel in haar kennissenkring aan mij op te hemelen en op te dringen in de hoop dat een van die exemplaren de gelegenheid krijgt om een passievrucht in mijn baarmoeder te planten.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:28 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat heeft mijn moeder tien jaar lang gedaan. En ik heb haar tien jaar lang gezegd dat ze best oma van mijn drie katten mocht worden. Ik heb er nooit een nacht minder om geslapen, eigenlijk. Ik heb ook wel eens tegen haar gezegd dat als ze zo graag oma wilde worden ze maar een gesprek met mijn broertje moest aanknopen, want dat ze van mij niks hoefde te verwachten. Of een extra dochter met kinderen moest adopteren.
Komzeg, een beetje kinderen van mij lopen afdwingen.
quote:Op woensdag 12 november 2008 13:39 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik heb mijn mama nog steeds nodig hoor. En ik ben 34. Dat merk ik steeds meer nu ik besef dat ik haar niet lang meer ga hebben.
Huuuu!!! Ik heb het aangepast!quote:Op woensdag 12 november 2008 15:41 schreef motorbloempje het volgende:
Nos!!!
ik gelukkig wordT??
huuuu
Ik heb een keer tegen mijn honden gezegd dat ze maar naar 'oma' moesten gaan om een snoepje te vragen.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:28 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat heeft mijn moeder tien jaar lang gedaan. En ik heb haar tien jaar lang gezegd dat ze best oma van mijn drie katten mocht worden. Ik heb er nooit een nacht minder om geslapen, eigenlijk. Ik heb ook wel eens tegen haar gezegd dat als ze zo graag oma wilde worden ze maar een gesprek met mijn broertje moest aanknopen, want dat ze van mij niks hoefde te verwachten. Of een extra dochter met kinderen moest adopteren.
Tuurlijk, dat begrijp ik ook heus wel. Ik kan er ook heel goed met haar over praten. Het is gewoon soms schattig en soms rete irritant. Ik ben namelijk nu óók gelukkig. Maar goed, da's weer een heel andere discussie. :-)quote:Op woensdag 12 november 2008 15:42 schreef Jarno het volgende:
Nouja, moeders zijn niet altijd even tactvol, maaaaaaaarrrr vergeet niet dat zij dus vooral moeder zijn. En dus weten hoe het is. Niet dat dat een excuusbrief geeft om kinderen te gaan afdwingen oid zoals k_i_m schetst maar ik kan wel begrijpen waar het vandaan komt.
Nou mijn kind gaat ook voor mijn man en dat lijkt me logisch eigenlijk.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Om jou voorbeeld even door te trekken.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:53 schreef marlieske het volgende:
[..]
Nou mijn kind gaat ook voor mijn man en dat lijkt me logisch eigenlijk.
Mijn man verkiest mijn dochter ook boven mij en dat vind ik prima.
Ik schets nu namelijk even een papa/mama die zijn/haar kind misbruikt, voor wie zou jij dan als partner kiezen, voor die partner die je kind misbruikt of voor je kind.... juist en daar hebben we het nu over.
Dat is niet te vergelijken de liefde voor je partner of voor je kind.
Zo denk ik ook dat je het verlies van een partner wel te boven komt, maar het verlies van een kind is heel anders dat gevoel zit veel dieper het is namelijk je eigen vlees en bloed.
Nee daar hadden we het niet over, daar begin jij nu over.quote:Op woensdag 12 november 2008 15:53 schreef marlieske het volgende:
[..]
Nou mijn kind gaat ook voor mijn man en dat lijkt me logisch eigenlijk.
Mijn man verkiest mijn dochter ook boven mij en dat vind ik prima.
Ik schets nu namelijk even een papa/mama die zijn/haar kind misbruikt, voor wie zou jij dan als partner kiezen, voor die partner die je kind misbruikt of voor je kind.... juist en daar hebben we het nu over.
Dat voorbeeld gaf ik toch ook?quote:Op woensdag 12 november 2008 15:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Om jou voorbeeld even door te trekken.
Hoe vaak komt het niet voor dat pa dochterlief verkracht en ma weet er van en doet niks maar beschermd wel pa?
Dan stel je toch echt je man boven je kind.
Zeer extreem voorbeeld, maar open deur.
Naja ik zie niet wat jouw voorbeeld met liefde voor je kind vs liefde voor je partner te maken heeft.quote:Op woensdag 12 november 2008 16:05 schreef marlieske het volgende:
[..]
Dat voorbeeld gaf ik toch ook?![]()
naja vandaar dus dat ik aangeef dat ik de eerdere reactie's op de post van Vivi niet zo begreep.
Tuurlijk gaat je kind voor.
en MM tuurlijk zet je zulke kerels de deur uit, maar daar had ik het dus ff niet over ik had het over het verschil tussen de liefde die je voelt voor je partner cq kind.
Als je even op had gelet had je ook kunnen zien dat ik reageerde op een quote van iemand die dat verschil in liefde tussen partner/kind niet begreep.quote:Op woensdag 12 november 2008 16:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Naja ik zie niet wat jouw voorbeeld met liefde voor je kind vs liefde voor je partner te maken heeft.
Als je een misbruikende/mishandelende partner de deur niet uit zet ben je gewoon niet helemaal lekker in je echoputje. Ook als je zelf niet eens kinderen hebt.
jij misschien, maar zo voorzichzelfsprekend is die moeder/kind liefde niet.quote:Op woensdag 12 november 2008 16:15 schreef marlieske het volgende:
[..]
Als je even op had gelet had je ook kunnen zien dat ik reageerde op een quote van iemand die dat verschil in liefde tussen partner/kind niet begreep.
Met mijn "echoputje" is namelijk niets mis. Zou de vent die mijn kind aan zou raken namelijk niet buiten zetten maar trappen
Absurd inderdaad!!quote:Op woensdag 12 november 2008 15:28 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nouja, het is ook een beetje eigenbelang, want ik vind het gewoon heel leuk om te lezen hoe mensen tot hun keuze gekomen zijn. Voor mijzelf was het ook een lastig onderwerp tot ik eindelijk de knoop doorhakte. Juist mede dankzij het meelezen in OUD en "zien" hoe het ook kan (je kan heus nog wel eens stappen of een avondje naar de bioscoop of op vakantie als je een kind hebtquote:Op woensdag 12 november 2008 16:47 schreef Vivi het volgende:
Goeie post Kim.
help, straks eindig ik net als jijquote:Op woensdag 12 november 2008 17:26 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Nouja, het is ook een beetje eigenbelang, want ik vind het gewoon heel leuk om te lezen hoe mensen tot hun keuze gekomen zijn. Voor mijzelf was het ook een lastig onderwerp tot ik eindelijk de knoop doorhakte. Juist mede dankzij het meelezen in OUD en "zien" hoe het ook kan (je kan heus nog wel eens stappen of een avondje naar de bioscoop of op vakantie als je een kind hebt. ) heb ik die knoop door kunnen hakken.
Als je niet dat oermoeder gevoel hebt is het gewoon de moeilijkste keuze van je leven. Je kan gewoon niet inschatten wat voor impact het op je leven heeft, behalve de duidelijke dingen zoals slaaptekort en niet meer zomaar de deur achter je dichttrekken. Het is nog veel meer dan dat. En dat maakt angstig, en dus de keus moeilijk. Ik smelt niet van andermans baby, kan ik dan wel goed voor mijn eigen kind zorgen straks? Ik weet niet wat ik allemaal met een baby moet doen om er goed voor te zorgen, wie gaat mij dat vertellen? Hoe werkt alles, paniek!.
Ik heb nooit gewacht op het 'oergevoel' of het 'instinct', omdat ik eigenlijk wel voorvoelde dat die signalen aan mijn deur voorbij zouden gaan. Ik ben geen 'gevoelsmens' in die zin, ik geloof ook niet in vrouwelijke intuïtie - ik heb er nooit last van, in elk geval.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:10 schreef Viking84 het volgende:
Oorspronkelijke OP van SHE:
Waarom heb jij gekozen voor kinderen?
Was het een bewuste keuze, heb je de natuur zijn gang laten gaan, of is er echt sprake van family planning bij jou en je partner?
Zie je, daar heb je het al: 'als je eenmaal de juiste man hebt, nou, dan wil je wel kinderen'quote:Op woensdag 12 november 2008 15:42 schreef k_i_m het volgende:
Mijn moeder stond met tranen in mijn ogen toen ik met mijn wederhelft op de stoep stond. Ze zei niks, maar ik kon gewoon zien dat ze dacht "misschien word ik toch nog wel oma, ooit. "
Of juist degenen die hartstikke dienstbaar zijn en zich voortdurend te kort voelen schieten.quote:Op woensdag 12 november 2008 17:48 schreef Nadine26 het volgende:
De vrouwen die er minder gelukkig mee zijn (en dat zullen ze nooit hardop zeggen, maar het straalt er vaak gewoon vanaf) zijn de heel egocentrische persoonlijkheden die zichzelf als het middelpunt van het universum beschouwen, en die uiteindelijk niet in staat blijken om een stap opzij te doen.
Ik zal het je sterker vertellen... In mijn geval ging dat wel degelijk opquote:Op woensdag 12 november 2008 18:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zie je, daar heb je het al: 'als je eenmaal de juiste man hebt, nou, dan wil je wel kinderen'![]()
In mijn geval ging het ook opquote:Op woensdag 12 november 2008 19:39 schreef ColdFeet het volgende:
Ik geloof best dat het in jouw geval wel opgaat. Alleen maakt dat niet direct dat het tegengestelde ook zo is: dat als je geen kinderen wilt met een man, dat het dan een slechte relatie is. En ik heb weleens het idee dat er mensen zijn die er echt zo over denken
Hier ook zoeen. F. wilde met zijn vorige vriendin (:W Vickyquote:Op woensdag 12 november 2008 19:26 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik zal het je sterker vertellen... In mijn geval ging dat wel degelijk op![]()
Toen ik met ex samenwoonde en getrouwd was wilde ik gewoon echt absoluut geen kinderen. Een ongelukje zou zeker weten tot abortus geleid hebben. Ik zag mezelf gewoon niet met kinderen en het was niks voor mij.
Relatie ging over, paar maanden later lig ik bij Swets op de bank en als een flits was er ineens 'nu en met jou wil ik wel kinderen' Altijd makkelijk als je weet dat je nieuwe vlam bijna onvruchtbaar is en als je zelf steeds hebt gezegd dat je ze niet wilde en dat onze match wat dat betreft wel lekker makkelijk was.
Maar goed, na die flits bleef die gedachte terugkomen.. en het resultaat is ondertussen wel bekend..
Ehm nee... Ik ben gek op kinderen van anderen. Ook op foto's van kinderen van anderen.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kinderen zijn toch geweldig?
Foto's van kinderen toch ook?
Of geldt dat alleen voor eigen kroost?
Dus stel: het loopt tussen jullie ook mis, dan hebben jullie dat verkeerd aangevoeld en hadden jullie beter niet samen een kind kunnen krijgen?quote:Op woensdag 12 november 2008 20:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hier ook zoeen. F. wilde met zijn vorige vriendin (:W Vicky) ook geen kinderen. En met mij wel.
En dat was achteraf goed aangevoeld dus, die relatie hield ook geen stand.
Dat zegt volgens mij helemaal niets over je kinderwens.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:54 schreef Laureline het volgende:
Hoe zou jij je bijvoorbeeld voelen als je morgen te horen kreeg: nou, je bent toch niet vruchtbaar, dus je hebt niets meer te kiezen. Opgelucht? Of anders?
Nee, natuurlijk niet. Maar ik denk zeker wel dat je het in sommige gevallen wel zo kan zien.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:49 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dus stel: het loopt tussen jullie ook mis, dan hebben jullie dat verkeerd aangevoeld en hadden jullie beter niet samen een kind kunnen krijgen?
Ben ik met je eens.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:58 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat zegt volgens mij helemaal niets over je kinderwens.
quote:Op woensdag 12 november 2008 21:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.
Behalve als je eerste en enige gedachte dan is: ow, heerlijk, hoef ik me daar nooit meer zorgen over te maken, ik zal gelukkig nooit zwanger worden
Dat komt misschien omdat vrouwen weten dat ze ondanks goed helpende mannen toch de primaire zorg voor de kinderen hebben.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Het valt me op dat de meeste mannen zoiets hebben van "nou... gewoon...geinig enzo" en dat juist de VROUWEN het graag willen rationaliseren...
it's a world gone mad....
Dat komt omdat mannen weten dat ze ondanks goed onderwezen vrouwen toch het primaire inkomen moeten verzorgen.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:39 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat komt misschien omdat vrouwen weten dat ze ondanks goed helpende mannen toch de primaire zorg voor de kinderen hebben.
Juist, en voor die mannen verandert er dus niks, of weinig. Voor die vrouwen is het inderdaad even slikken om lange middagen tussen de geitjes door te brengen, zoals Vivi terecht zegt. Het is echt een beetje onzin om te denken dat vrouwen liever tussen de geiten staan dan dat ze een leuk beroep uitoefenen, of desnoods een minder leuk beroep waar ze voldoening uit halen. Eén van de nadelen van het moederschap (zeker van jonge kinderen) is dat je noodgedwongen een aantal jaren als peuter door het leven moet. Godzijdank gaat dat allemaal voorbij, maar ik ken niet één man die zijn goedbedoelde 'papadag'-regeling heeft verlengd - ik ken alleen maar mannen die niet wisten hoe snel ze terug moesten galopperen naar kantoor, en terecht, want we hebben het over volwassenen.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat komt omdat mannen weten dat ze ondanks goed onderwezen vrouwen toch het primaire inkomen moeten verzorgen.
quote:Op woensdag 12 november 2008 20:50 schreef Vivi het volgende:
Oh ja, en ik wilde graag een kind van mezelf. Ik ben nml de vrouw van mijn leven.
Ja, klopt! Heel bezorgde ouders zijn erg, maar het aller ergste vind ik de hyperblije ouders (die zich schuldig voelen over de drie au pairs en die daarom op hun vrije woensdagmiddag veel te fanatiek met de bal gooien, uit schuldgevoel, omdat ze alles uit die ene middag willen halen, en dan is het wachten op het moment dat ze die bal snoeihard in het gezicht van hun jongste dochtertje knallen)... oh, je ziet heel wat interessante taferelen aan je voorbij trekken op het gemiddelde speelplein.quote:Op woensdag 12 november 2008 18:28 schreef ShadyLane het volgende:
Of juist degenen die hartstikke dienstbaar zijn en zich voortdurend te kort voelen schieten.
Tell it like it is!!quote:Op donderdag 13 november 2008 00:14 schreef snakelady het volgende:
Wat overigens ook best een nadeel is aan kinderen is je lichaam na een bevalling.
ik wist wel dat mijn lijf zou veranderen maar ik herken mijn lichaam gewoonweg niet meer terug.
Uiteraard geld onderstaande niet voor iedereen maar het zijn dingen die kunnen voorkomen, sommige tijdelijk en andere blijvend.
Ik ben 27 en mijn buik ziet er uit als die van een bejaarde, met kleren aan lijkt het echt nog wel wat maar de huid is slap en zit onder de littekens.
Ook hebben veel vrouwen last van lichte of ernstigere vorm van incontinentie,aambeien, haaruitval , spataderen, tandverslechtering, overgewicht, zweten, vaginale problemen (vaak dankzei knip tijdens bevalling) en zo nog veel meer dingen.
Ik zeg niet dat ik niet voor kinderen zou hebben gekozen als ik dit van te voren wist, maar misschien wel iets om ook even bij stil te staan.
Mwoah, dit is ook maar relatief. Je bent als ouders beiden volwassen en kunt dus je eigen keuzes maken en prioriteiten stellen. Ik weet dat wij een uitzondering vormen, maar hier heeft mijn lief 3 volledige 'papadagen'quote:Op woensdag 12 november 2008 23:13 schreef Nadine26 het volgende:
Ik denk dat mannen (of vaders) meer ruimte hebben voor zelvervulling of zelfontplooiing, en de prijs die ze daarvoor betalen is dat de last van het primaire gezinsinkomen op hun schouders rust. Vrouwen (of moeders) hebben weer meer 'vrije tijd', in zo verre dat ze meestal parttime werken, en de prijs die ze daarvoor betalen is dat die vrije tijd helemaal geen vrije tijd is, maar een tweede baan die het moederschap heet.
Om dat dan allemaal als compensatiegedrag weg te zetten, vind ik wat ver gaan. Er zijn ook gewoon ouders die het leuk vinden om lekker gek met hun kinderen te doen. Of tantes bijvoorbeeldquote:Op donderdag 13 november 2008 02:12 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Van die laatste variant zie ik er de laatste tijd vrij veel. Vaders die met een indianentooi op hun kop in de nok van het klimgevaarte zitten (waarom??!!), moeders die op hun buik door de zandbak schuiven terwijl ze dierengeluiden maken... ik kan het niet aanzien. Allemaal compensatiegedrag, denk ik. Goedmaken wat ze verkeerd hebben gedaan. Maar voor de toeschouwers is zo'n vertoning natuurlijk wel heerlijk![]()
Ik wilde het net zeggen. Ik zit nu al naar de speeltuinen uit te kijken, ik vind dat geweldig! Maar ik ben dan zo'n idioot die op z'n tijd nog steeds wel eens in een boom klimt enzoquote:Op donderdag 13 november 2008 09:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Om dat dan allemaal als compensatiegedrag weg te zetten, vind ik wat ver gaan. Er zijn ook gewoon ouders die het leuk vinden om lekker gek met hun kinderen te doen. Of tantes bijvoorbeeld
Heerlijk toch!quote:Op donderdag 13 november 2008 09:19 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik wilde het net zeggen. Ik zit nu al naar de speeltuinen uit te kijken, ik vind dat geweldig! Maar ik ben dan zo'n idioot die op z'n tijd nog steeds wel eens in een boom klimt enzo.
quote:Op woensdag 12 november 2008 23:13 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Juist, en voor die mannen verandert er dus niks, of weinig.
Toch gek dat zeer recent onderzoek aantoont dat het meerdendeel van de vrouwen GRAAG minder werkt en een beetje tussen die geitjes gaat staan. Jammer dat ze geen onderzoek hebben gedaan naar mannen. Ik denk namelijk dat een groot gedeelte van de mannen GRAAG structureel minder zouden werken als dat financieel mogelijk was.quote:Voor die vrouwen is het inderdaad even slikken om lange middagen tussen de geitjes door te brengen, zoals Vivi terecht zegt. Het is echt een beetje onzin om te denken dat vrouwen liever tussen de geiten staan dan dat ze een leuk beroep uitoefenen, of desnoods een minder leuk beroep waar ze voldoening uit halen. Eén van de nadelen van het moederschap (zeker van jonge kinderen) is dat je noodgedwongen een aantal jaren als peuter door het leven moet. Godzijdank gaat dat allemaal voorbij, maar ik ken niet één man die zijn goedbedoelde 'papadag'-regeling heeft verlengd - ik ken alleen maar mannen die niet wisten hoe snel ze terug moesten galopperen naar kantoor, en terecht, want we hebben het over volwassenen.
Nou wat een ruimte... 's morgens om 8 uur in de file met een doosje zelfgesmeerde bammetjes op de achterbank. Dan 8 uur lang Jiskefetiaanse kantoor 'humor' aanhoren om vervolgens om half 6 die zelfde file in te gaan met een leeg bakje op de achterbank. Jolijt alom.quote:
Ik denk dat mannen (of vaders) meer ruimte hebben voor zelvervulling of zelfontplooiing, en de prijs die ze daarvoor betalen is dat de last van het primaire gezinsinkomen op hun schouders rust.
Ja, en al die vaders doen verder he le maal niets naast die full time baan.quote:Vrouwen (of moeders) hebben weer meer 'vrije tijd', in zo verre dat ze meestal parttime werken, en de prijs die ze daarvoor betalen is dat die vrije tijd helemaal geen vrije tijd is, maar een tweede baan die het moederschap heet.
Dat willen ze dus niet, zie recent onderzoek.quote:Beide partijen doen dus concessies. Maar ik denk dat die rationele benadering van veel vrouwen te maken heeft de enorme verandering die het moederschap voor hen meebrengt, juist omdat ze steeds vaker hoogopgeleid zijn en ze dus best carrière zouden willen maken, maar dat wordt wel ingewikkeld als je kinderen hebt.
quote:Mannen blijven gewoon carrière maken. De verandering is dus minder ingrijpend, en dus kunnen zij het zich veroorloven 'gevoelsmatig' voor kinderen te kiezen.
Oh gelukkig, ik ben niet de enige die dat een rare opmerking vond.quote:Op donderdag 13 november 2008 09:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Om dat dan allemaal als compensatiegedrag weg te zetten, vind ik wat ver gaan. Er zijn ook gewoon ouders die het leuk vinden om lekker gek met hun kinderen te doen. Of tantes bijvoorbeeld
Daar staan toch wel een paar dingen tussen die je aan het denken zetten he?quote:Op donderdag 13 november 2008 07:57 schreef SHE het volgende:
[..]
Tell it like it is!!
Deze kwam goed hard aan hoor![]()
Alhoewel mijn moeder er beter uit zag na haar bevalling. Ze was 10 kg lichter, had stevigere borsten en was zo aan het rennen en vliegen dat ze abs had waar ik jaloers op kan zijn.
Ze heeft me wel in geuren en kleuren verteld hoe fijn het was om mij ( 9 ponder ) eruit te wurmen.
quote:
eenschquote:Op donderdag 13 november 2008 09:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Hou jij je nou maar bij bouqette reeks verhaaltjes, want van het echte leven heb je duidleijk geen kaas gegeten.
[..]
Toch gek dat zeer recent onderzoek aantoont dat het meerdendeel van de vrouwen GRAAG minder werkt en een beetje tussen die geitjes gaat staan. Jammer dat ze geen onderzoek hebben gedaan naar mannen. Ik denk namelijk dat een groot gedeelte van de mannen GRAAG structureel minder zouden werken als dat financieel mogelijk was.
[..]
Nou wat een ruimte... 's morgens om 8 uur in de file met een doosje zelfgesmeerde bammetjes op de achterbank. Dan 8 uur lang Jiskefetiaanse kantoor 'humor' aanhoren om vervolgens om half 6 die zelfde file in te gaan met een leeg bakje op de achterbank. Jolijt alom.
[..]
Ja, en al die vaders doen verder he le maal niets naast die full time baan.
[..]
Dat willen ze dus niet, zie recent onderzoek.
[..]80% van de mannen komt nooit verder dan die kantoorbaan. Kom op zeg, alsof werken zaligmakend is.
Zelden zoveel stupide bullshit in 1 post gelezen.
en jij denkt te kunnen bepalen dat een ouder die ontzettend gelukkig is met zijn/haar koter en die lekker los gaat in het park dit allleen doet uit compensatiedrang?quote:Op donderdag 13 november 2008 02:12 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja, klopt! Heel bezorgde ouders zijn erg, maar het aller ergste vind ik de hyperblije ouders (die zich schuldig voelen over de drie au pairs en die daarom op hun vrije woensdagmiddag veel te fanatiek met de bal gooien, uit schuldgevoel, omdat ze alles uit die ene middag willen halen, en dan is het wachten op het moment dat ze die bal snoeihard in het gezicht van hun jongste dochtertje knallen)... oh, je ziet heel wat interessante taferelen aan je voorbij trekken op het gemiddelde speelplein.
Van die laatste variant zie ik er de laatste tijd vrij veel. Vaders die met een indianentooi op hun kop in de nok van het klimgevaarte zitten (waarom??!!), moeders die op hun buik door de zandbak schuiven terwijl ze dierengeluiden maken... ik kan het niet aanzien. Allemaal compensatiegedrag, denk ik. Goedmaken wat ze verkeerd hebben gedaan. Maar voor de toeschouwers is zo'n vertoning natuurlijk wel heerlijk![]()
Vooral jonge moeders krijgen striae. Er zijn trouwens 2 soorten, de ene is afhankelijk van je eigen aanleg. Dus als je nu weinig striae hebt, zul je dat ook niet erg krijgen tijdens de zwangerschap. De tweede soort is minder leuk, die is hormonaal. Dan springt ergens aan het eind van de zwangerschap opeens je hele buik vol. Lichtpuntje: er zijn cremes die preventief werken. Merk kan ik opzoeken.quote:Op donderdag 13 november 2008 00:14 schreef snakelady het volgende:
Ik ben 27 en mijn buik ziet er uit als die van een bejaarde, met kleren aan lijkt het echt nog wel wat maar de huid is slap en zit onder de littekens.
Aambeien en spataderen komen relatief gezien vaak voor, vaginale minder vaak, maar als je er last van hebt dan zal hetr je niet boeien dat het relatief zelfzaam is. Tandverslechtering wist ik niet, vind ik interessant om te horen. Wat ook nog vaak gebeurt is dat je voeten groter worden. Na de zwangerschap mag je een nieuwe collectie schoenen aanschaffen. En dan hebben we ook nog bekkeninsabiliteit om het lijstje compleet te maken.quote:Ook hebben veel vrouwen last van lichte of ernstigere vorm van incontinentie,aambeien, haaruitval , spataderen, tandverslechtering, overgewicht, zweten, vaginale problemen (vaak dankzei knip tijdens bevalling) en zo nog veel meer dingen.
Als ze dit nou zouden vertellen bij biologie op de middelbare school, zou de jeugd dan voorzichtiger zijn?quote:Ik zeg niet dat ik niet voor kinderen zou hebben gekozen als ik dit van te voren wist, maar misschien wel iets om ook even bij stil te staan.
Ik zou haar dagboek even lezenquote:Op donderdag 13 november 2008 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
eensch
vraag me af in welke wereld (of wat een kutleven) Nadine leeft/heeft
Is dat die Nadine? Ow, die staat wel midden in het gewone levenquote:
Das ook mijn droom, hihi, een roadtrip in een zelfingericht busjequote:Op woensdag 12 november 2008 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, geweldig lijkt me datIs ook iets dat ik absoluut wil doen als ik een kind zou krijgen. Dat zijn toch geweldige dingen om met je kind te doen
Ik ben dus ook zo'n mafkees die samen met mijn dochter gek gaat doen in de speeltuin.quote:Op donderdag 13 november 2008 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en jij denkt te kunnen bepalen dat een ouder die ontzettend gelukkig is met zijn/haar koter en die lekker los gaat in het park dit allleen doet uit compensatiedrang?Zo, vanaf een afstandje? Zoveel geluk en blijheid kán niet?
iemand kan niet gewoon debiel doen met een kleuter van 4 die het ontzettend tof vindt als zn pa of ma lekker meedoet in plaats van passief op een bankje met een bouqetreeksje / NRC handelsblad gaat zitten en af en toe roept 'KIJK JE WEL UIT!!!!" en vervolgens weer verder leest
en jij bent vast de ideale moeder, niet?
Mijn moeder was 21 toen ze mij kreeg en 23 toen ze mijn broertje kreeg. Met haar buik is het nooit meer goedgekomen (los vel en striae). Zelf was ik 31 toen ik Stella kreeg, na drie weken moest ik nog 3 kilo kwijt, na 8 weken was alles eraf, geen striae en mijn buik wordt nog steeds met de week strakker (vanzelf, ik ben nog steeds niet aan het sporten, ook niet stiekemquote:Op donderdag 13 november 2008 07:57 schreef SHE het volgende:
[..]
Tell it like it is!!
Deze kwam goed hard aan hoor![]()
Alhoewel mijn moeder er beter uit zag na haar bevalling. Ze was 10 kg lichter, had stevigere borsten en was zo aan het rennen en vliegen dat ze abs had waar ik jaloers op kan zijn.
Ze heeft me wel in geuren en kleuren verteld hoe fijn het was om mij ( 9 ponder ) eruit te wurmen.
Vind dit zo negatief klinken voor vaders eigenlijk.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik kan me best vinden in Nadines post, hoor.
Ik roep ook altijd dat ik liever papa wil zijn dan mama. Niet alle vrouwen willen graag een 'klein baantje', hoor! En niet alle mannen hebben een saaie kantoorbaan en willen liever minder werken om bij de kinderen te zijn.
Een kind krijgen verandert meestal meer voor de vrouw dan voor de man. De man heeft het kind er leuk 'bij', terwijl de vrouw de meeste offers brengt. Zij 'moet' vaak minder werken, waarmee ze haar financieel-economische positie zwakker maakt. Verder heeft zij meestal gewoon de meest zorgtaken, waardoor ze continu moet worstelen tussen moeder zijn en werk, met het bijbehorende schuldgevoel.
Er zullen wel ouders zijn die alles 50/50 verdelen maar hetgeen ik om me heen zie is anders. Ik zie nooit jonge moeders op de vrijmibo. Maar de jongepapa's die zakken lekker door...om maar eens een klein voorbeeldje te noemen van het feit dat voor de vaders het minst verandert.
quote:Op donderdag 13 november 2008 10:28 schreef bixister het volgende:
nou je weet niet hoe snel 't gegaan zou zijn als je stella 10 jaar eerder kreeg natuurlijk. en of je buik over 10 jaar nog zo snel zou herstellen... ik durf het te betwijfelen!
Ik wil echt niet generaliseren maar dit zie ik echt vaak om mij heen: bij collega's vrienden en kennissen.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Vind dit zo negatief klinken voor vaders eigenlijk.
klopt mijn man werkt meer dan ik, maar zodra hij thuis is gaat zijn aandacht naar de meiden, totdat ze op bed liggen, dan gaat zijn aandacht naar mij.
Maar in het weekend doet hij ook veel met de meiden en hij doet wat hij kan!
Hij zou graag 2 dagen bv thuis bij de kinderen willen zijn maar zijn werk staat het niet toe, we hebben het geprobeerd.
Maar als ik dit zo lees mag ik geloof ik enorm blij zijn met mijn man!
Mee eens behalve dat wij 1 zoontje hebben en die ligt nu te slapenquote:Op donderdag 13 november 2008 10:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
Vind dit zo negatief klinken voor vaders eigenlijk.
klopt mijn man werkt meer dan ik, maar zodra hij thuis is gaat zijn aandacht naar de meiden, totdat ze op bed liggen, dan gaat zijn aandacht naar mij.
Maar in het weekend doet hij ook veel met de meiden en hij doet wat hij kan!
Hij zou graag 2 dagen bv thuis bij de kinderen willen zijn maar zijn werk staat het niet toe, we hebben het geprobeerd.
Maar als ik dit zo lees mag ik geloof ik enorm blij zijn met mijn man! ik durf zelfs te beweren dat ik het toch wel prettiger heb dan mijn man, hij zit nu hard te werken terwijl ik hier achter de pc met een bakje thee zit terwijl mijn jongste ligt te slapen en mijn oudste aan het spelen is.
Bah, wat heb ik het zwaar.![]()
JA!quote:Op donderdag 13 november 2008 10:12 schreef loveli het volgende:
Als ze dit nou zouden vertellen bij biologie op de middelbare school, zou de jeugd dan voorzichtiger zijn?
Heb het wel vaker gehoord, omdat bij jonge vrouwen de huid vaak strakker is en dus makkelijker ondehuids scheurt.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:37 schreef Guuzewuus het volgende:
[..]
(Het is toch algemeen bekend dat de kans op striae groter is bij jongere mensen?)
quote:Op donderdag 13 november 2008 10:41 schreef bixister het volgende:
guuzewuus klopt hoor! maar je had 't ook over herstel in 't algemeen dacht ik? naja, volgens mij is rond-de-30 sowieso een superleeftijd om moeder te worden.
Gewoon doen zo! Ik ben zelf ook de kostwinner, mijn man zorgt meer. Was precies hoe we het beiden wilden. Maar als je dan je kind ergens komt ophalen na het spelen vragen de ouders altijd alleen aan hèm wat hij voor werk doetquote:Op donderdag 13 november 2008 10:37 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik wil echt niet generaliseren maar dit zie ik echt vaak om mij heen: bij collega's vrienden en kennissen.
Wat mijn situatie betreft: ik wil minstens 4 dagen blijven werken, en mijn vriend wil best minder werken. Het zou zelfs zo kunnen uitpakken dat ik nog eens kostwinner word.
Wij komen er dus hopelijk samen wel uit.
quote:Op donderdag 13 november 2008 10:41 schreef cinnamongirl het volgende:
Wat jullie zeggen over dat jullie man wel meer dagen thuis wil zijn maar dat 'het niet kan', bevestigt mijn stelling dat het ouderschap toch vooral op de moeder terechtkomt, althans, dat dat maatschappelijk de gewenste situatie is.
Man kan niet minder werken, dus moet moeder maar inleveren en haar carriere opzij zetten.
Dat ja!quote:Op donderdag 13 november 2008 10:43 schreef jellyrose het volgende:Ik ben het gewoon wederom eens met Swets. Wat een ontzettend geneuzel over rollenpatronen komt hier opeens voorbij zeg. Tjonge.
Tuurlijk is het een keuze, maar als de werkgever van je man niet meewerkt als hij minder wil werken, dan wordt die keuze opeens een stuk beperkter!quote:Op donderdag 13 november 2008 10:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ben zelfs pas met mijn carriere begonnen nadat mijn oudste is geboren.![]()
Maar dara kiest een vrouw toch ook zelf voor? het moet namenlijk niet hoor.
Niemand zet een geweer tegen het hoofd van een vrouw dat ze zwanger moet raken en thuis moet blijven, dat is nog altijd een keuze.
Ja, zoals al eens eerder opgemerkt in een of ander topic: op de zogenaamde papadag dat vader zorgt en moeder gaat werken, 'past de vader op'. Op de dagen dat moeder thuis is en zorgt, "zorgt ze voor de kinderen"quote:Op donderdag 13 november 2008 10:48 schreef SHE het volgende:
Go Swets!
Mijn meneer wil trouwens ook liever thuis werken en voor een evt kind zorgen. Hij zou niet anders willen zelfs, het is namelijk ook gewoon zijn kind.
Sowieso irriteert het me mateloos als vrouwen de rol van een vader zo ondergeschikt maken.
Nou mij ook. Alsof het puur de spermadonor is geweest en voor de rest je bek houden want mama beslist.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:48 schreef SHE het volgende:
Go Swets!
Mijn meneer wil trouwens ook liever thuis werken en voor een evt kind zorgen. Hij zou niet anders willen zelfs, het is namelijk ook gewoon zijn kind.
Sowieso irriteert het me mateloos als vrouwen de rol van een vader zo ondergeschikt maken.
Voor de goede orde: zo zie ik het niet hoor! Mijn vriend zou een betere moeder zijn dan ikquote:Op donderdag 13 november 2008 10:51 schreef Ardenlyn het volgende:
[..]
Nou mij ook. Alsof het puur de spermadonor is geweest en voor de rest je bek houden want mama beslist.
(weet ff niet hoe het goed uit te leggen)
Inderdaadquote:Op donderdag 13 november 2008 10:47 schreef Ardenlyn het volgende:
Wat een hokjesgellul hier!
Ik vind het prima zo en zet niets opzij of lever niets in. Dit is wat ik wil.
Ik ben echt niet zielig hoor
Ook helemaal mee eens!quote:Op donderdag 13 november 2008 10:48 schreef SHE het volgende:
Go Swets!
ja, daar komt het in de meeste gevallen wel op neer.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:51 schreef Ardenlyn het volgende:
[..]
Nou mij ook. Alsof het puur de spermadonor is geweest en voor de rest je bek houden want mama beslist.
(weet ff niet hoe het goed uit te leggen)
HO HO HO! Dit is dus echt onzin. Vrouwen willen vaak minder gaan werken als er kinderen komen en mannen accepteren dat zij dan wel fulltime moeten blijven werken. Dat is dus eigenlijk een opoffering aan de kant van de man voor zijn gezin. Er is inderdaad nog wel een verschil tussen de carrierekansen van een man en een vrouw, maar daar wordt over het algemeen gewoon voor gekozen en dat is niet opgelegd door de maatschappij en/of de 'mannen'. En de vrouwen zijn er zelf bij als ze 'inleveren' en carriere opzij zetten, hoorquote:Op donderdag 13 november 2008 10:41 schreef cinnamongirl het volgende:
Wat jullie zeggen over dat jullie man wel meer dagen thuis wil zijn maar dat 'het niet kan', bevestigt mijn stelling dat het ouderschap toch vooral op de moeder terechtkomt, althans, dat dat maatschappelijk de gewenste situatie is.
Man kan niet minder werken, dus moet moeder maar inleveren en haar carriere opzij zetten.
Maar goed, dat is niet de discussie hier!
Waarom een betere moeder? hij kan ook gewoon een betre ouder zijn of een goede vader.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:53 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Voor de goede orde: zo zie ik het niet hoor! Mijn vriend zou een betere moeder zijn dan ik
En dat is hier ook een beetje het gevalquote:Op donderdag 13 november 2008 10:53 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Voor de goede orde: zo zie ik het niet hoor! Mijn vriend zou een betere moeder zijn dan ik
Ben ik me helemaal van bewust, en mee eens. Dit is wat Swetsenegger ook al zei. Ik heb de onderzoeken ook gelezen! Maar buiten dit zijn er ook vrouwen die niet minder willen werken. En wat dan als je vent niet minder MAG werken van zijn baas? Dan zit je met een probleem.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:55 schreef jellyrose het volgende:
[..]
HO HO HO! Dit is dus echt onzin. Vrouwen willen vaak minder gaan werken als er kinderen komen en mannen accepteren dat zij dan wel fulltime moeten blijven werken. Dat is dus eigenlijk een opoffering aan de kant van de man voor zijn gezin. Er is inderdaad nog wel een verschil tussen de carrierekansen van een man en een vrouw, maar daar wordt over het algemeen gewoon voor gekozen en dat is niet opgelegd door de maatschappij en/of de 'mannen'. En de vrouwen zijn er zelf bij als ze 'inleveren' en carriere opzij zetten, hoorEcht. Als er iets of iemand rollenpatronen en non-emancipatie in stand houden zijn het de vrouwen zelf wel
Dat kan best, maar dat betekent niet dat dat dan de algemene waarheid is.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik kan me best vinden in Nadines post, hoor.
Nee, En niet alle mannen willen graag van hun papa dag af zoals onze gesjeesde auteur van zweterige pulp romannetjes wil laten geloven.quote:Ik roep ook altijd dat ik liever papa wil zijn dan mama. Niet alle vrouwen willen graag een 'klein baantje', hoor! En niet alle mannen hebben een saaie kantoorbaan en willen liever minder werken om bij de kinderen te zijn.
Wat een onzin. Als ik 's avonds thuis kom moet ik ook aan de bak.quote:Een kind krijgen verandert meestal meer voor de vrouw dan voor de man. De man heeft het kind er leuk 'bij', terwijl de vrouw de meeste offers brengt.
Ze moet niks. Van mij mag mijn vrouw direct fulltime aan het werk en blijf ik thuis. de realiteit is dat dat ongeveer 50% gezinsinkomen scheelt. Je zou dus ook kunnen stellen dat veel mannen gevangen zitten in een inkomensval.quote:Zij 'moet' vaak minder werken, waarmee ze haar financieel-economische positie zwakker maakt.
Ja logisch omdat ze meer thuis is heeft ze merer zorgtaken. En waarom zou je je als man niet schuldig voelen? Ik moet met enige regelmaat naar het buitenland en dan voel ik me wel degelijk schuldig tov mijn kinderen.quote:Verder heeft zij meestal gewoon de meest zorgtaken, waardoor ze continu moet worstelen tussen moeder zijn en werk, met het bijbehorende schuldgevoel.
Ik kom nooit op de vrijdagmiddag borrel. Ik ga gewoon naar huis. Net als alle vaders in dit bedrijf.quote:Er zullen wel ouders zijn die alles 50/50 verdelen maar hetgeen ik om me heen zie is anders. Ik zie nooit jonge moeders op de vrijmibo. Maar de jonge papa's die zakken lekker door...om maar eens een klein voorbeeldje te noemen van het feit dat voor de vaders het minst verandert.
Maag van mij sowieso wel afgeschaft worden. Maar da's een andere discussie.quote:de vrijdagmiddag borrel
Kan ik weer zeggen dat dat kul is aangezien mijn moeder nergens last van heeft gehad.quote:Op donderdag 13 november 2008 11:22 schreef Stiemie het volgende:
O ja dat van geen striae na je 30e is kul. Ik was 31 toen Linde werd geboren maar mijn buik zag er op het laatst uit als zo'n enorme watermeloenSchijnt ook een erfelijke factor in te zitten want mijn moeder had er ook zoveel last van vertelde ze.
He ik geef ook alleen maar de info door die ik van mijn verloskundige en in het ziekenhuis te horen heb gekregenquote:Op donderdag 13 november 2008 11:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kan ik weer zeggen dat dat kul is aangezien mijn moeder nergens last van heeft gehad.
Dat jij het niet hebt meegemaakt wil niet zeggen dat het meteen kul is...er wordt nergens beweerd dat je geen striae krijgt, je hebt er alleen minder kans op.
Welke vijandigheidquote:Op donderdag 13 november 2008 11:47 schreef Vivi het volgende:
Swets, ik vind je vijandigheid een beetje kinderachtig, je kan het ook met iemand oneens zijn zonder diegene persoonlijk aan te vallen toch. Of wordt de frustratie over je kantoorbaan je soms teveel?
Die na 13 kilo afvallen niet meer passen omdat je gewoon je eigen schoenmaat weer hebtquote:Op donderdag 13 november 2008 10:12 schreef loveli het volgende:
[..]
Wat ook nog vaak gebeurt is dat je voeten groter worden. Na de zwangerschap mag je een nieuwe collectie schoenen aanschaffen.
Plus dat ik niet zie wie ik persoonlijk aanval, behalve nadine26 welke zich al 2 jaar als een leugenachtige profiterende bitch op dit forum manifesteert.quote:Op donderdag 13 november 2008 11:55 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar die post van Cinnamongirl is ook wat kort door de bocht hoor. Vind ik dan.
Bij ons is het nog anders. Ik verdien meer dan mijn man bij een full time salaris, en toch ben ik 20u gaan werken.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:56 schreef snakelady het volgende:
[..]
Waarom een betere moeder? hij kan ook gewoon een betre ouder zijn of een goede vader.
Ok, dit is nu een beetje zeveren maar ik ken geen een moeder in mijn naaste omgeving die zou willen ruilen met haar man, behalve een vriendin van me die het hoofdinkomen heeft, maar ze verdiend nu eenmaal beter dus hebben ze gekozen dat hij 3 dagen thuis is.
En er zullen vast en zeker vrouwen zijn die wel van de situatie balen, maar dat doen veel mannen net zo goed!
Ik voel me niet aangevallen hoor!quote:Op donderdag 13 november 2008 12:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Plus dat ik niet zie wie ik persoonlijk aanval, behalve nadine26 welke zich al 2 jaar als een leugenachtige profiterende bitch op dit forum manifesteert.
Gutteguttegutquote:Op donderdag 13 november 2008 12:18 schreef Belana het volgende:
en who cares? Ja, die feministische trutten die vinden dat je allemaal en masse carriere moet maken. Nou, daar heb ik schijt aan.
Dat doe ik helemaal niet, ik stel je vraag, n.a.v. de beschrijving die je zelf gegeven hebt.quote:Op donderdag 13 november 2008 11:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welke vijandigheid
Daarnaast is het natuurlijk gek dat je iemand vraagt om met persoonlijke aanvallen op te houden en er vervolgens 1 in je eigen post verwerkt.
ik heb het over niemand hier hoor. en dat verschil zie ik wel degelijk.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:22 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
GutteguttegutDoor wie voel jij je aangevallen? Volgens mij zie jij het verschil niet tussen carrière moeten maken en carrière moeten kunnen maken.
Heb jij oprecht weleens iemand meegemaakt die vond dat je carrière moest maken? Ik bedoel, dat is toch gewoon je eigen keuze, of je dat wilt of niet?quote:Op donderdag 13 november 2008 12:29 schreef Belana het volgende:
[..]
ik heb het over niemand hier hoor. en dat verschil zie ik wel degelijk.
Swets is niet de enige die persoonlijk wordt naar Nadine.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:24 schreef Vivi het volgende:
En ik doel je op je voortdurende kleinerende opmerkingen aan Nadines adres, maar dat weet je zelf ook wel.
Maar hij begonquote:Op donderdag 13 november 2008 12:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Swets is niet de enige die persoonlijk wordt naar Nadine.
Preciesquote:Op donderdag 13 november 2008 12:13 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik voel me niet aangevallen hoor!
Uiteindelijk zijn we het over 1 ding eens: het zou fijn zijn als de man niet altijd kostwinner moet zijn uit (financiele) noodzaak en/of fulltime moet werken omdat de baas parttime werken niet toestaat.
Dat is geen vraag, maar een suggestieve aanval op het persoonlijke vlak of dat probeer je. Hypocriet.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:24 schreef Vivi het volgende:
[..]
Dat doe ik helemaal niet, ik stel je vraag, n.a.v. de beschrijving die je zelf gegeven hebt.
Ja, dat post ik ook. Dat jij een fan bent van niets zeggende proza kan IK niets aan doen.quote:En ik doel je op je voortdurende kleinerende opmerkingen aan Nadines adres, maar dat weet je zelf ook wel.
Ja nu zal het aan MIJ liggenquote:Op donderdag 13 november 2008 12:46 schreef Vivi het volgende:
Jeetje zeg, wat ben je weer verzuurd bezig Swets, zoek het lekker uit!
Ik heb er nog wat bijgezet.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja nu zal het aan MIJ liggen
Ook dat ja, dat lijkt me dan eerder een gevalletje projectie, maar goed, dat is mijn bijsmaak ervan.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:47 schreef Moonah het volgende:
Ik vind het sowieso nogal suf om op basis van iemands post/visie te oordelen dat ze dan wel een (ik citeer) 'kutleven' zal hebben.![]()
/offtopic
Nou, ik krijg toch ook wel regelmatig het gevoel dat feminisme niet de keuze inhoudt, maar dat je dat ook moet willen. Als je dat niet wil, maar gewoon huisvrouw en moeder wilt zijn, word je ook vaak gek aangekeken. Bovendien blijft de staat maar propageren dat vrouwen moeten werken. Dat moeten ze helemaal niet, alleen als ze dat zelf willen of de financiele situatie dat noodzakelijk maakt.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Heb jij oprecht weleens iemand meegemaakt die vond dat je carrière moest maken? Ik bedoel, dat is toch gewoon je eigen keuze, of je dat wilt of niet?
Volgens mij is het idee van het feminisme vooral de je de mogelijkheden moet krijgen om carrière te maken, als je dat zou willen. Maar je kunt het moeilijk verplicht stellen, nietwaar?
ik wil graag carriere maken en stel dat boven een kindquote:Op donderdag 13 november 2008 12:18 schreef Belana het volgende:
Ja, die feministische trutten die vinden dat je allemaal en masse carriere moet maken. Nou, daar heb ik schijt aan.
Dit is een mooie training voor je. Nu moet jij ze even in een hoek zetten en ze daarna pedagogisch verantwoord toespreken.quote:
Er wordt niet op de man gespeeld? Heb je de posts van Nadine uberhaupt gelezen? er wordt zelfs LETTERLIJK op 'de man' gespeeld. Kom zeg, ga nou niet MIJN post als 'vijandig' betitelen.quote:
Geweldig, pak dat lekker op met motorbloempje en niet met mij. IK ben niet degene die mensen een bepaalde manier van levenservaring aanlult gebaseerd op generalisaties.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:51 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ook dat ja, dat lijkt me dan eerder een gevalletje projectie, maar goed, dat is mijn bijsmaak ervan.
quote:Op donderdag 13 november 2008 13:02 schreef motorbloempje het volgende:
een beetje met een kind ga zitten tutten
Hier even op inhakend... Ik vind weinig zo verwarrend als de boodschap van de staat, eerlijk gezegd. Aan de ene kant een minister die roept dat je zo jong mogelijk kinderen moet krijgen, aan de andere kant wordt de kinderopvang uitgehold. Het minste dat de staat kan doen is zorgen dat de randvoorwaarden in orde zijn. Wat mensen dan willen doen, moeten ze lekker zelf weten.quote:Op donderdag 13 november 2008 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou, ik krijg toch ook wel regelmatig het gevoel dat feminisme niet de keuze inhoudt, maar dat je dat ook moet willen. Als je dat niet wil, maar gewoon huisvrouw en moeder wilt zijn, word je ook vaak gek aangekeken. Bovendien blijft de staat maar propageren dat vrouwen moeten werken. Dat moeten ze helemaal niet, alleen als ze dat zelf willen of de financiele situatie dat noodzakelijk maakt.
Ik denk niet dat ze heel erg onder de indruk van me zijn. Net als dat kinderen dat ook nooit zijnquote:Op donderdag 13 november 2008 13:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dit is een mooie training voor je. Nu moet jij ze even in een hoek zetten en ze daarna pedagogisch verantwoord toespreken.
Ik denk dat je 'een kind opvoeden' wel onderschat. Wellicht niet qua zwaarte (hoewel ik zelf dat voorheen wél deed), maar wel hetgeen het ouderschap met je doet/voor je ontwikkeling betekent. je komt kanten in jezelf tegen die je niet kende. Je wordt geconfronteerd met trekjes van jezelf waar je nu echt niet meer omheen kunt.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:10 schreef motorbloempje het volgende:
maar zelf vind ik een leuke en goede carriere op dit moment belangrijkeren voor mijzelf een betere uitdaging dan het opvoeden van een kind, wat ik écht niet onderschat, geloof me
quote:Op donderdag 13 november 2008 13:10 schreef SHE het volgende:
Da's persoonlijk idd, ik heb ook 2 studies gedaan, maar mij boeit het geen ene flikker..die zogenaamde kennis.
Het enige wat ik ermee kan is een baas rijker maken. Als ik mezelf wil verrijken doe ik wel een thuisstudie of lees ik me een breuk.
En dat laatste gaat prima met een kindje.
Ik hoef geen carriere meer te maken; ik heb 10 jr als een beest geknalt en ik vond het maar inhoudsloos. Die lease-auto en de bonussen zijn niet zo bijster interesant.
Laat mij maar lekker thuis rommelen. Ik vind dat ik een betere moeder zou zijn als ik me daar 100% op kan toeleggen. Maar dat ben ik
Ben ik wel met je eens. Ik geloof niet dat ik zo vreselijk hecht aan een commerciële carrière of heel veel geld. Maar ik denk wel dat ik makkelijk praten heb; je moet het dan natuurlijk wel met z'n allen kunnen rooien op één of anderhalf salaris, en dat kan alleen maar als je goed verdient (wat ik nu trouwen absoluut niet doequote:Op donderdag 13 november 2008 13:10 schreef SHE het volgende:
Da's persoonlijk idd, ik heb ook 2 studies gedaan, maar mij boeit het geen ene flikker..die zogenaamde kennis.
Het enige wat ik ermee kan is een baas rijker maken. Als ik mezelf wil verrijken doe ik wel een thuisstudie of lees ik me een breuk.
En dat laatste gaat prima met een kindje.
Ik hoef geen carriere meer te maken; ik heb 10 jr als een beest geknalt en ik vond het maar inhoudsloos. Die lease-auto en de bonussen zijn niet zo bijster interesant.
Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Die posts van haar hadden een heel hoog 'alle mannen deugen niet' gehalte.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er wordt niet op de man gespeeld? Heb je de posts van Nadine uberhaupt gelezen? er wordt zelfs LETTERLIJK op 'de man' gespeeld. Kom zeg, ga nou niet MIJN post als 'vijandig' betitelen.
Tuurlijk! Op die manier is het ook weer een hele studie op zich! Je leert over jezelf, over anderen, van je kinderen, over kinderen: je leert van het moederschap, geen twijfel over mogelijk en dat ben ik ook helemaal met je eensquote:Op donderdag 13 november 2008 13:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik denk dat je 'een kind opvoeden' wel onderschat. Wellicht niet qua zwaarte (hoewel ik zelf dat voorheen wél deed), maar wel hetgeen het ouderschap met je doet/voor je ontwikkeling betekent. je komt kanten in jezelf tegen die je niet kende. Je wordt geconfronteerd met trekjes van jezelf waar je nu echt niet meer omheen kunt.
Hier 2,5 studie (1 niet afgerond), maar sta slechts 3 dagen voor de klas. En dat allemaal omdat ik dankzij het feminisme zélf kan kiezen Belaan!
Nou idd. Vrouwen moeten zogenaamd aan het werk, maar opvang is onbetaalbaar.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hier even op inhakend... Ik vind weinig zo verwarrend als de boodschap van de staat, eerlijk gezegd. Aan de ene kant een minister die roept dat je zo jong mogelijk kinderen moet krijgen, aan de andere kant wordt de kinderopvang uitgehold. Het minste dat de staat kan doen is zorgen dat de randvoorwaarden in orde zijn. Wat mensen dan willen doen, moeten ze lekker zelf weten.
Ben ik met je eens. Die boodschap is verwarrend en de uitvoering belabberd.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hier even op inhakend... Ik vind weinig zo verwarrend als de boodschap van de staat, eerlijk gezegd. Aan de ene kant een minister die roept dat je zo jong mogelijk kinderen moet krijgen, aan de andere kant wordt de kinderopvang uitgehold. Het minste dat de staat kan doen is zorgen dat de randvoorwaarden in orde zijn. Wat mensen dan willen doen, moeten ze lekker zelf weten.
Kijk, en dáárom wordt er vaak gezegd: "Wacht maar als je wat ouder bent..."quote:Op donderdag 13 november 2008 13:15 schreef motorbloempje het volgende:
maar ik moet dat állemaal nog meemaken
Dat klinkt al genuanceerder.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]ik wil een leasemotor
nah, ik wil geen heftig salaris, geen riante leasebak en weetikveel wat.
het beroep dat ik voor ogen heb te kunnen gaan uitoefenen met mijn studie lijkt me gewoon tof, leuk en uitdagend. Mijn studie is dat ookIk dénk dat ik daar genoeg voldoening uit kan halen, door mijn werk te kunnen doen waar ik voor geleerd heb. Zonder dat ik in de Quote500 kom te staan en weetikveelwat niet meer.
Ik leef om te leven en ik leef ook wel een beetje om te werken, zolang het werk dat ik doe iets is waar ik mij helemaal op toe zou kunnen leggen. En een kind, iets wat 24 uur per dag doorgaat, wat niet stopt als je om 5 of 6 uur de auto in stapt of de deur achter je dicht trekt en thuis een flesje wijn opent
Dat is iets waar ik me waarschijnlijk niet de hele 100% op toe kan leggen, in ieder geval de komende 10 jaar niet, juist omdat ik nog die dingen wil uitproberen, wil werken, wil knallen, zoals jij dat zegtjij hebt het meegemaakt en kan zeggen: ik vind thuis veel fijner
maar ik moet dat állemaal nog meemaken
Maar da's toch juist fijn? Je hebt nog zoveel tijd om erover na te denken, om dingen te proberen... Omdat je nog zo jong bentquote:Op donderdag 13 november 2008 13:15 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is iets waar ik me waarschijnlijk niet de hele 100% op toe kan leggen, in ieder geval de komende 10 jaar niet, juist omdat ik nog die dingen wil uitproberen, wil werken, wil knallen, zoals jij dat zegtjij hebt het meegemaakt en kan zeggen: ik vind thuis veel fijner
Mini-Moquote:Op donderdag 13 november 2008 13:19 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat klinkt al genuanceerder.
En doe dat ook vooral! Dan weet je zeker dat je niets gemist hebt.
Ik ben blij dat ik naast mijn studie altijd heb gewerkt, soms zelfs fulltime. Ik ben ook blij dat ik alles heb gedaan wat ik wilde doen en nu in alle oprechtheid kan zeggen: Ik wil een moeke worden!![]()
Plus dat ik natuurlijk een extra toffe, supersnelle, snazzy moeke wordt omdat ik weet wat er te koop is![]()
Dus Mo, wees gerust..lekker blazen, lekker leven en over 10 jr zien we je wel in Z&G schelden op je mini-mo
quote:Op donderdag 13 november 2008 13:19 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat klinkt al genuanceerder.
En doe dat ook vooral! Dan weet je zeker dat je niets gemist hebt.
Ik ben blij dat ik naast mijn studie altijd heb gewerkt, soms zelfs fulltime. Ik ben ook blij dat ik alles heb gedaan wat ik wilde doen en nu in alle oprechtheid kan zeggen: Ik wil een moeke worden!![]()
Plus dat ik natuurlijk een extra toffe, supersnelle, snazzy moeke wordt omdat ik weet wat er te koop is![]()
Dus Mo, wees gerust..lekker blazen, lekker leven en over 10 jr zien we je wel in Z&G schelden op je mini-mo
Ik kan alleen de connectie SHE <> moeke, moeke <> SHE niet helemaal maken in mijn hoofd geloof ik.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is toch al heel wat definitiever dan aan het begin van het topic.![]()
En MiMu, ik ben het met je eens, een prima discussie dit!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Neh.
There is no love sincerer than the love of food.
ruggeprik of algehele narcose wordt het bij mij mocht ik het ooit 9 maanden met zo'n mormel volhouden: dan heb ik er tegen die tijd al meer dan genoeg ellende opzittenquote:Op donderdag 13 november 2008 13:30 schreef SHE het volgende:
Oh, maar dat ik het wilde wist ik al hoor..ik weet alleen nog niet wanneer.
Sowieso moet ik wachten tot mijn baarangst verdwenen is.
quote:Op donderdag 13 november 2008 13:29 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik kan alleen de connectie SHE <> moeke, moeke <> SHE niet helemaal maken in mijn hoofd geloof ik.
Mama, moeder, ouder OK.
MoekeStiekem wil ik ook echt een woonboerderij hoor, met geitjes en kippies!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Neh.
Koter erbij en mijn droom is compleet hoor!
Dat het niet overeenkomt met hoe ik me gedraag/ eruit zie vind ik niet zo spannend. Ik herberg wel meer contradicties.
Omdat een motor met zijspan ook tof is?quote:Op donderdag 13 november 2008 13:30 schreef motorbloempje het volgende:
trouwens, om even op de TT te komen:
Ik kan me heel goed indenken waarom 'men' kinderen neemt, maar voor mezelf kan ik er werkelijk geen één bedenken
en dat bedoel ik nou ook. Ik heb de laatste tijd een aantal artikelen gelezen waar gesteld wordt dat het heel stom is als je als vrouw niet voor je carriere kiest. volgens bepaalde feministen in deze wereld is dat namelijk veel belangrijker. Als je dan ook een kind wilt is dat prima, maar die moet je dan maar fulltime naar de opvang sturen. Ik vind dat bullshit. Het is een persoonlijke keuze. Juist het hebben van die keuze is belangrijk. Ik vind het doorgeslagen feminisme als ik de keus niet meer heb.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat feminisme inderdaad in zou moeten houden dat iedereen dezelfde rechten en mogelijkheden heeft, maar dat dat geen plicht betekent om ernaar te handelen.
alleen op mn trouwdag, eventueel, maar we zijn nog aan het bedenken hoe ik in godesnaam mét jurk zélf op een motor aan kom rijdenquote:Op donderdag 13 november 2008 13:32 schreef SHE het volgende:
[..]
Omdat een motor met zijspan ook tof is?
Vertel dan 's, waar lees je dat? Ik ben me er totaal niet van bewust, van die tendens. Terwijl ik waarschijnlijk wel in de 'doelgroep' val.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:34 schreef Belana het volgende:
en dat bedoel ik nou ook. Ik heb de laatste tijd een aantal artikelen gelezen waar gesteld wordt dat het heel stom is als je als vrouw niet voor je carriere kiest. volgens bepaalde feministen in deze wereld is dat namelijk veel belangrijker. Als je dan ook een kind wilt is dat prima, maar die moet je dan maar fulltime naar de opvang sturen. Ik vind dat bullshit. Het is een persoonlijke keuze. Juist het hebben van die keuze is belangrijk. Ik vind het doorgeslagen feminisme als ik de keus niet meer heb.
Oh, maar ik zou me dan ook werkelijk niets aantrekken van wat Spits schrijftquote:Op donderdag 13 november 2008 13:40 schreef Belana het volgende:
coldfeet, het is lastig om die artikelen nu tevoorschijn te toveren, ik heb er iig 1 in de spits gelezen een tijdje terug en ook in het noord hoolands dagblad staat me bij.
hoezo val je in de doelgroep? en in welke doelgroep dan?
ik walg bij het idee dat er iets uit mn kut komtquote:Op donderdag 13 november 2008 13:42 schreef Brighteyes het volgende:
Meiden, een bevalling hoeft niet verschrikkelijk dramatisch en/of traumatisch te zijn he!
Ik bedoel, mijn vk las het verslag en zei 'nounou meid... jij hebt het ook niet makkelijk gehad' waarop mijn antwoord was 'het was verschrikkelijk, maar ik heb het niet als een vervelende ervaring ervaren'.
En verder kan ik heel veel cliche's opnoemen. Veel ervan kloppen namelijk.![]()
![]()
tja de spits is geen hoogwaardige literatuur natuurlijk, maar het was een interview met een feministe en ze is niet de enige die er zo over denkt.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:43 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oh, maar ik zou me dan ook werkelijk niets aantrekken van wat Spits schrijftOnzinkrant
Waarom ik in de doelgroep val? Omdat ik hoogopgeleid ben en vreselijk lang heb gestudeerd (en daar in feite nu nog mee bezig ben). Ik zou dan moeten kiezen voor een carrière. Maar ik vind dat ik die keuze zelf wel kan maken, eigenlijk
Gisteren in de metro nog een of andere wetenschapSTer die stelde dat part time werkende vrouwen lui zijn.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Vertel dan 's, waar lees je dat? Ik ben me er totaal niet van bewust, van die tendens. Terwijl ik waarschijnlijk wel in de 'doelgroep' val.
www.veilingkijker.nlquote:Op donderdag 13 november 2008 13:45 schreef SHE het volgende:
oh jawel. De gedachte alleen al dat er een kind uit die opening moet bezorgd me paniekaanvallen.
Ik weet dat je lichaam zich erop aanpast, ik weet dat het kan, maar ik wil het helemaal niet meemaken.
Jammer dat men in NL zo moeilijk doet over pijnbestrijding, belachelijk zelfs, want in Duitsland word je zo platgespoten op verzoek.
Ik hoef helemaal niks mee te maken; ik moet dat kind en klaar
alsof een krant als de spits representatieve mensen kan interviewenquote:Op donderdag 13 november 2008 13:45 schreef Belana het volgende:
[..]
tja de spits is geen hoogwaardige literatuur natuurlijk, maar het was een interview met een feministe en ze is niet de enige die er zo over denkt.
maak jij maar gewoon je eigen keuzes heur
Volgens mij is dat het meest verstandige wat je kunt doen mbt bevallingsangstquote:Op donderdag 13 november 2008 13:45 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga pas over de bevalling nadenken als ik hartstikke zwanger ben en er toch bevallen moet worden
Kijk maar naar mijquote:Op donderdag 13 november 2008 13:34 schreef Belana het volgende:
[..]
en dat bedoel ik nou ook. Ik heb de laatste tijd een aantal artikelen gelezen waar gesteld wordt dat het heel stom is als je als vrouw niet voor je carriere kiest. volgens bepaalde feministen in deze wereld is dat namelijk veel belangrijker. Als je dan ook een kind wilt is dat prima, maar die moet je dan maar fulltime naar de opvang sturen. Ik vind dat bullshit. Het is een persoonlijke keuze. Juist het hebben van die keuze is belangrijk. Ik vind het doorgeslagen feminisme als ik de keus niet meer heb.
Ik heb overigens niks tegen mensen die ervoor kiezen om dan allebei voor de carriere te gaan en hun kind fulltime in de opvang te doen. ook dat is een keuze.
En dan wat miss Dynasty zegt, het is allemaal zo lekker dubbel, de boodschap vanuit de overheid.
Hier in Vlaanderen zijn ze ook verbijsterd over de Nederlandse manier hoorquote:Op donderdag 13 november 2008 13:45 schreef SHE het volgende:
Jammer dat men in NL zo moeilijk doet over pijnbestrijding, belachelijk zelfs, want in Duitsland word je zo platgespoten op verzoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |