quote:Omdat het anders offtopic is in het kinderbijslag topic en ik hier eigenlijk ook wel benieuwd naar ben.
Dit omdat ik het moeilijk vind voor mezelf te formuleren waarom ik kinderen zou willen.
Waarom heb jij gekozen voor kinderen?
Was het een bewuste keuze, heb je de natuur zijn gang laten gaan, of is er echt sprake van family planning bij jou en je partner?
TS: twijfelt heel erg. Ik zou het niet doen om een 'kindje van ons samen' te hebben. En een kloon van mezelf lijkt me al helemaal niet leuk ( ik zou jaloers zijn !)
Is het heel erg dat ik wel begin na te denken over de toekomst, en ik de gedachte om helemaal alleen oud te worden een heel enge vind?
Dat dus.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:13 schreef Vivi het volgende:
Ik zou niet 3 weken zonder mijn kind op reis willen eerlijk gezegd, maar een week zonder de kids zie ik geen probleem in hoor. (Vaak vinden ze het zelfs geweldig euk bij opa en oma te logeren).
Het kind is er alleen maar bij gebaat als pa en moe ook nog een goede relatie met elkaar weten te handhaven lijkt me zo. Daarbij, ik ben moeder, maar ik heb zelf ook nog een leven. Mijn kind is daar een heel groot onderdeel van, maar als ik alles alleen maar ik het teken van mijn kind zou zetten zou hij echt niet blij worden met de gestresste mama die ik zou worden van het continue wegcijferen van mijn eigen ontspanning.
Mijn reactie ging niet over haar verdriet, hoewel ik daar inderdaad in het begin niet zoveel van begreep. Haar uitleg heeft veel verduidelijkt en intussen begrijp ik dat wel.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:20 schreef ShadyLane het volgende:
Ik begrijp het verhaal van MinderMutsig volledig. En ik begrijp ook wel dat miss_sly veel verdriet heeft, en daarom gevoelig reageert, maar haar reactie op MM vind ik niet terecht. Een paar andere reacties op MM trouwens ook niet. Het feit dat zij verdriet heeft betekent toch geen aanval op jouw verdriet, geluk of keuzes? Dat gaat over haar. Niet meer, niet minder.
Ow, geweldig lijkt me datquote:Op woensdag 12 november 2008 13:22 schreef Vivi het volgende:
Sterker nog, ik verheug me daar nu al op, om met Dean naar Thailand te gaan de jungle in, of een roadtrip door de States.
Er zijn zelfs speciale reisbureaus voorquote:Op woensdag 12 november 2008 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, geweldig lijkt me datIs ook iets dat ik absoluut wil doen als ik een kind zou krijgen. Dat zijn toch geweldige dingen om met je kind te doen
Bron, link?quote:Op woensdag 12 november 2008 13:25 schreef Vivi het volgende:
[..]
Er zijn zelfs speciale reisbureaus voor.
Ik ook hoor SHE, als je je kind maar genoeg warmte geeft zal het overal gedijen. Maar goed, ik ben dan ook een halve zigeuner.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:24 schreef SHE het volgende:
Ik vind ook dat je leven wel gewoon door moet gaan.
Ik ben als kind overal mee naartoe gesleept. Mama was stewardess en papa speelde in bands in diverse kustplaatsen in Zuid-Europa. Mijn prille jeugd was dan ook behoorlijk rock 'n roll.
Ik ben dan wel niet helemaal normaal, maar dat heeft volgens mij niets te maken met het gereis van mijn ouders
Ik heb het zelfs als heel fijn ervaren. Overal de aandacht, altijd middelpunt van belangstelling, veel mensen om me heen.
Hmmm...misschien ben ik daarom zo'n aandachtshoer
Anyway; ik vind dat het moet kunnen.
Als de kinderen groter zijn moet niet OUD-compatible vind ik dat je ze JUIST moet leuk kan meenemen en niet thuis laten omdat je 'samen met je partner gezellig rustig op vakantie wilt'.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:26 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik en mijn partner hebben gezegd dat we niet met een baby/dreumes ver willen reizen en dus een reis naar Japan het liefst voor die tijd doen. Maar ik zie niet in waarom je niet met een wat groter kind verre reizen zou kunnen maken.
Mwah, dat "moeten" he... daar ben ik redelijk allergisch voor. Leuk dat je een mening hebt hoor, maar presenteer het ajb niet als waarheid.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als de kinderen groter zijn moet je ze JUIST meenemen
Nou, mijn moeder maakt nog steeds het lekkerste prakkie en mijn pa heb ik toch echt nodig bij klussen die iets verder gaan dan een lamp indraaien. Nodig, nodig... Je wordt echt niet overbodig als ouder als ze eenmaal 18 zijn hoor.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:33 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben bang dat ik er om de verkeerde redenen aan begin. Ik herken nl. niets van die 'oerdrang'. En kan/wil ik het offer wel brengen?
Het meest ontmoedigende vind ik nog dat, zodra je kind volwassen is, het je niet meer nodig heeft
quote:Op woensdag 12 november 2008 13:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mwah, dat "moeten" he... daar ben ik redelijk allergisch voor. Leuk dat je een mening hebt hoor, maar presenteer het ajb niet als waarheid.
Nee, inderdaad. Ik heb ze zeker nog wel nodig, voor van alles. Of alleen maar om er te zijn. Ik denk niet dat dat ooit overgaat en ik hoop ook dat ik ze nog heeeeeel lang mag houden!quote:Op woensdag 12 november 2008 13:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou, mijn moeder maakt nog steeds het lekkerste prakkie en mijn pa heb ik toch echt nodig bij klussen die iets verder gaan dan een lamp indraaien. Nodig, nodig... Je wordt echt niet overbodig als ouder als ze eenmaal 18 zijn hoor.
Ik heb mijn mama nog steeds nodig hoor. En ik ben 34. Dat merk ik steeds meer nu ik besef dat ik haar niet lang meer ga hebben.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:33 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben bang dat ik er om de verkeerde redenen aan begin. Ik herken nl. niets van die 'oerdrang'. En kan/wil ik het offer wel brengen?
Het meest ontmoedigende vind ik nog dat, zodra je kind volwassen is, het je niet meer nodig heeft en je weer 'alleen' bent. Je mag dan maar hopen dat je relatie met je partner dan nog wel goed genoeg is na al die jaren op de proef te zijn gesteld door de kinderen.
Ja dat vind jij.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dat je hier overal 'ik vind' voor moet zeggen is echt van de zotte
Wow, chill.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ok, ok, DAN VIND IK DAT JE ZE JUIST MEE ZOU EVENTHEEL MOETEN KUNNEN NEMEN
IK ZOU ZE DAN ZEKER MEENEMEN, etc.
ik bedoelde alleen bovenstaande te zeggen, dat ik dat dan juist zou doen, ok?
Waarom moet dat?quote:Op woensdag 12 november 2008 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als de kinderen groter zijn moet je ze JUIST meenemen en niet thuis laten omdat je 'samen met je partner gezellig rustig op vakantie wilt'.
Zoooo mee eensquote:Op woensdag 12 november 2008 13:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou, mijn moeder maakt nog steeds het lekkerste prakkie en mijn pa heb ik toch echt nodig bij klussen die iets verder gaan dan een lamp indraaien. Nodig, nodig... Je wordt echt niet overbodig als ouder als ze eenmaal 18 zijn hoor.
Ohja, maar dát wil ik best geloven. Lijkt me erg lastig idd.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:39 schreef cinnamongirl het volgende:
zie wel zat om me heen dat ouders, vooral moeders, in een zwart gat vallen zodra de kinders uitvliegen en dat ze hun leven moeilijk nog invulling kunnen geven omdat ze hun hele bestaan om de kinderen hebben heengebouwd.
Iedereen weet dat je hipheid wordt afgemeten aan het aantal stempels in je paspoort, CF.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Waarom moet dat?Mag je toch zelf weten?
Ik vind het echt vreselij kansloos dat deze discussie nu verzandt in 'kun je reizen met kinderen'
Wat mij betreft een vreselijk domme, oppervlakkige reden om niet aan kinderen te beginnen. Je kinderwens twee jaar uitstellen omdat je nog wilt reizen, alla, maar kom op zeg! Zo zaligmakend is reizen echt niet
Ja, en anderen doen dat om hun partner/carriere/huisdier. Dat is het leven nu eenmaal, waar je hart in ligt, daar bouw je je leven omheen. Als zoiets wegvalt zal het altijd een gat achter laten. Als je een stabiel mens bent kan je daar weer andere dingen voor in de plaats laten komen.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:39 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat is waar; ik kom nog regelmatig bij mijn ouders ze helpen mij ook nog weleens uit de brand (klusjes etc.).
En mijn ouders zijn nog steeds gelukkig samen ondanks het feit dat ze vroeger weleens riepen dat het onze schuld was als ze ruzie maakten.
Ik heb dus geen enkele reden voor dit gedoemdenk, maar zie wel zat om me heen dat ouders, vooral moeders, in een zwart gat vallen zodra de kinders uitvliegen en dat ze hun leven moeilijk nog invulling kunnen geven omdat ze hun hele bestaan om de kinderen hebben heengebouwd.
Daar zijn wij al serieus voor aan het kijken, voor over een paar jaarquote:
quote:Op woensdag 12 november 2008 13:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ok, ok, DAN VIND IK DAT JE ZE JUIST MEE ZOU EVENTHEEL MOETEN KUNNEN NEMEN
IK ZOU ZE DAN ZEKER MEENEMEN, etc.
ik bedoelde alleen bovenstaande te zeggen, dat ik dat dan juist zou doen, ok?
Begrijp me niet verkeerd, ik hou ook wel van reizen, maar waarvoor is het nodig? De wereld zien? Jezelf ontdekken?quote:Op woensdag 12 november 2008 13:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Iedereen weet dat je hipheid wordt afgemeten aan het aantal stempels in je paspoort, CF.
lezen tut, ik had 't al 'verbeterd', want ik bedoelde UITERAARD dat ik dat ZELF, PERSOONLIJK, zeker zou doenquote:Op woensdag 12 november 2008 13:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Waarom moet dat?Mag je toch zelf weten?
Ik vind het echt vreselij kansloos dat deze discussie nu verzandt in 'kun je reizen met kinderen'
Wat mij betreft een vreselijk domme, oppervlakkige reden om niet aan kinderen te beginnen. Je kinderwens twee jaar uitstellen omdat je nog wilt reizen, alla, maar kom op zeg! Zo zaligmakend is reizen echt niet
Zo wil ik het voor mezelf!quote:Op woensdag 12 november 2008 13:42 schreef Vivi het volgende:
[..]
Als zoiets wegvalt zal het altijd een gat achter laten. Als je een stabiel mens bent kan je daar weer andere dingen voor in de plaats laten komen.
True. Maar ik vind kinderen krijgen wel een wat significantere bezigheid dan reizen, persoonlijk. Al die hoogdravende lonely-planetwannabehipperdsquote:Op woensdag 12 november 2008 13:44 schreef motorbloempje het volgende:
en reizen is idd niet zaligmakend nee, niet voor iedereen (zie post hierboven), net zoals kinderen niet zaligmakend zijn
Luiers verschonen of een maand naar Japan....quote:Op woensdag 12 november 2008 13:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
True. Maar ik vind kinderen krijgen wel een wat significantere bezigheid dan reizen, persoonlijk. Al die hoogdravende lonely-planetwannabehipperds
Ik denk dat dat dan weer juist de kunst van het loslaten is, ik zie wel hoe ik dat later ga doenquote:Op woensdag 12 november 2008 13:39 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb dus geen enkele reden voor dit gedoemdenk, maar zie wel zat om me heen dat ouders, vooral moeders, in een zwart gat vallen zodra de kinders uitvliegen en dat ze hun leven moeilijk nog invulling kunnen geven omdat ze hun hele bestaan om de kinderen hebben heengebouwd.
Als ik dan toch op zoek moet naar de zin van het leven doe ik dat liever mediterend in een prachtige tempel in Japan dan in de poepluier van mijn kind hoor.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
True. Maar ik vind kinderen krijgen wel een wat significantere bezigheid dan reizen, persoonlijk. Al die hoogdravende lonely-planetwannabehipperds
En het grote grijze gebied daartussen.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:43 schreef motorbloempje het volgende:
of je daar nu bewust voor kiest, of dat je nu ongewenst kinderloos bent
quote:Op woensdag 12 november 2008 13:47 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Zo wil ik het voor mezelf!
Ik vind mezelf en mijn relatie het belangrijkst, en dan pas komt het kind. Ik zie het kind als een autonoom persoon die in het begin wat hulp nodig heeft. Niet als een Godswonder waar alles voor opzij/opgeofferd moet.
Ik weet het, dit is typische praat voor iemand die nog geen kinderen heeft!
Nou, dit dus. En hoe veel ik ook van een vent kan houden, zó veel is het nooit.quote:Het is niet soft, het is juist zo'n beetje de meest rauwe emotie die er bestaat. Een overweldigende liefde tot op het bot die je opvreet met huid en haar, een verliefdheid die niet overgaat, een oergevoel dat er iemand bestaat voor wie je alles zou doen tot aan je leven geven, dat is niet lief. Dat is bloed en staal en tanden en klauwen. En heel veel liefde daardoorheen geweven.
Lekkere insteek voor een relatie zeg.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:55 schreef Vivi het volgende:
[..]Zo praatte ik destijds (3 jaar geleden
) ook met mijn toemalige vriend (en nee, dat is niet de vader van mijn zoontje
) Onze relatie was het belangrijkst en stond voorop. Dáárna het kind. Maar zo werkt het dus echt niet. Die allesverterende liefde heb je gewoon niet voor je partner, die heb je alleen voor je kind.Ik heb toevallig laatst in een ander topic nog getracht dat gevoel te omschrijven:
[..]
Nou, dit dus. En hoe veel ik ook van een vent kan houden, zó veel is het nooit.
Een klein beetje zelf-ontplooiing tegenover een heel nieuw mens op de wereld zetten vind ik idd wel een verschil in significantie. Maar allez, je bent nu nog jong, je hebt genoeg tijd om eerst het een te doen en dan na te gaan denken over het ander.quote:Op woensdag 12 november 2008 13:52 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, dan vind jij mij maar een lonely-planet-wannabe-hipper (is dat een woord?) maar voor mezelf wil ik alles gezien hebben wat ik wíl zien. En dat is veelmaar als de een kinderen nu leuk vindt, en de ander reizen, wat is dan 'beter' of 'significanter' aan kinderen?
Zelf vind ik kinderen in mijn leven (nu op dit moment, ik zeg nooit nooit!) veel minder belangrijk dan reizen hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |