Helemaal mee eens, met de post van Vivi en met die van Leah. Ik heb ook niet zo veel met andermans kinderen, ben echt geen kindervriend. Maar stapelgek op mijn, of beter, ons zoontje. En ik snap andere ouders nu, dat zij hetzelfde voelen voor hun, in mijn ogen misschien kut-, kinderen..quote:Op woensdag 12 november 2008 14:14 schreef Leah het volgende:
Zoals Vivi het omschrijft, zo is het precies, al heb ik de goede woorden er nooit voor kunnen vinden. Waarvoor dank Viev, ik heb het opgeslagen.
En vergeet niet, die vent komt in de relatie niets te kort, die heeft namelijk dat zelfde gevoel over jullie kind als het goed is. Ik verwacht ook van mijn vent dat ie in geval van nood éérst de kinderen redt, niet mij.
Ik vatte de 'je' in "die allesverterende liefde voel je niet voor een partner, die voel je alleen voor je kind" op als een algemene 'je'. Vandaar. Als het alleen over jou ging kan ik er uiteraard niets tegen inbrengenquote:Op woensdag 12 november 2008 14:01 schreef Vivi het volgende:
Ik pretendeer dan ook niet voor een ander te spreken.
Leuk kind! Zo jammer van die moeder die er bij hoort.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:21 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik vind mijzelf nu sowieso nog veeel te jong voor kinderen, het enige waar ik bang voor zou zijn is dat ik een lelijk kind zo krijgen (incl. karakter) of dat het kind duizend keer leuker is dan ikOf om alleen achter te blijven, dan je 40-50-60 bent en je bent zo heel alleen
Ah ja dat snap ik. Daar stond ik inderdaad niet bij stil.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
Maar elke keer als mijn moeder weer begint over kinderen, elke keer als ze vraagt of 't er echt niet inzit. Als ik zie hoe ze naar kleine kinderen kijkt en doet, als ik besef hoe graag ze stiekem wel oma zou willen worden, dan voel ik me ergens ook schuldig. Dat ik haar onthoud wat ze zo graag wil, ondanks dat ze zo goed voor mij heeft gezorgd, ondanks dat ik weet hoe dol ik met mijn oma (haar moeder) was en hoe graag ze hetzelfde voor mijn eventuele kinderen wil doen.
Mijn schoonouders zijn al opa en oma (en helemaal niet zulke leuke, vind ikquote:Op woensdag 12 november 2008 14:20 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Oja *zucht* moeders met oma-aspiraties. Ik gun het ze van harte hoor, ze zouden beide fantastische opa's en oma's zijn. En dat steekt ook wel, dat jij ze verdriet doet omdat je ze dat (bewust) onthoudt.
[..]
Heel herkenbaar.![]()
da's ook een hele nare jaquote:Op woensdag 12 november 2008 14:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik kan me weleens pissig maken om mensen die denken of impliceren dat er wat mis is met je relatie als je er niet aan wilt... 'Als je de ware tegen het lijf loopt, dan wil je wel'.
Mijn moeder zei juist laatst dat ze het wel begrijpt als ik geen kinderen zou willen.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
het valt misschien voor sommigen in het niet bij mensen die niets liever willen dan zo'n kleintje krijgen en opvoeden, maar voor mij persoonlijk is het niet leuk als zij er elke keer weer naar vraagt.
moeders
Natuurlijk is dat niet leuk en kan dat verdriet doen. Ik heb ook wel eens beslissingen genomen in mijn leven waar ik mijn moeder verdriet mee deed. En dat vond ik echt heel verdrietig en naar, maar ik stond wel 100% achter die beslissing.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
het valt misschien voor sommigen in het niet bij mensen die niets liever willen dan zo'n kleintje krijgen en opvoeden, maar voor mij persoonlijk is het niet leuk als zij er elke keer weer naar vraagt.
Laatst heeft ze beloofd het niet meer te doen en begon ze ineens 'dat ze het allemaal wel snapte, en dat als zij het over mocht doen.. etc', maar ik wéét gewoon, ik ken haar als mn broekzak, dat ze dolgraag oma wil wordenen dat ze nu om mij te 'sussen'
maar doet alsof ze 't niet erg vind, van het ene op het andere moment
moeders
nee, dat is dus niet zo natuurlijk neequote:Op woensdag 12 november 2008 14:35 schreef ChillBillzzz het volgende:
Das toch iets heeeel natuurlijks??!!
Het komt toch vanuit je zelf, gevoel....
Jij precies zo'n persoon als dat hier besproken wordt.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:35 schreef ChillBillzzz het volgende:
Waarom kinderen??
Das toch iets heeeel natuurlijks??!!
dus als je jou niet aardig vindt ben je een extreem gevalquote:Op woensdag 12 november 2008 14:36 schreef motorbloempje het volgende:
Heb een aantal jaren zwemles gegeven en dat was tot wederzijds genoegen, met uitzondering van een paar extreme gevallen![]()
Uiteindelijk is een kinderwens wel natuurlijk, dunkt me. Biologie, voortbestaan van de soort, dat soort dingenquote:Op woensdag 12 november 2008 14:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee, dat is dus niet zo natuurlijk nee
whehequote:Op woensdag 12 november 2008 14:38 schreef lily het volgende:
[..]
dus als je jou niet aardig vindt ben je een extreem geval
als je onder 'natuurlijk' biologie verstaat wel, als het 'vanzelfsprekend' is wat er bedoeld wordt, dan is het niet waarquote:Op woensdag 12 november 2008 14:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Uiteindelijk is een kinderwens wel natuurlijk, dunkt me. Biologie, voortbestaan van de soort, dat soort dingen
Dus een instinctief iets.quote:Op woensdag 12 november 2008 14:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Uiteindelijk is een kinderwens wel natuurlijk, dunkt me. Biologie, voortbestaan van de soort, dat soort dingen
quote:Op woensdag 12 november 2008 14:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
ja tsja, weetikveel? Ze willen zichzelf veilig stellen ofzo? En anders hebben ze nog genoeg tijd om op mn zusje in te praten?quote:Op woensdag 12 november 2008 14:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik begrijp alleen niet waarom de ouders van MB het nu al over kinderen hebbenJe bent nog zo jong!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |