abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63158737
Ik vind mijzelf nu sowieso nog veeel te jong voor kinderen, het enige waar ik bang voor zou zijn is dat ik een lelijk kind zo krijgen (incl. karakter) of dat het kind duizend keer leuker is dan ik Of om alleen achter te blijven, dan je 40-50-60 bent en je bent zo heel alleen
pi_63158751
Voor mij is het ook geen optie. Een verre reis maken zonder je kinderen.
Wij hebben de keuze gemaakt om kinderen te krijgen dus reizen kan nu niet.
Mijn bewust kinderloze broer doet dat wel en ik kan daar echt wel eens jaloers op zijn. Wat hij allemaal van de wereld ziet enzo.
Dat betekent niet dat ik spijt heb van mijn keuze trouwens want het opvoeden van kinderen is over het algemeen superleuk en ook leerzaam.
De roadtrip door de USA hebben we trouwens voor we de kinderen hadden gemaakt en absoluut voor herhaling vatbaar maar nu met kinderen (ben alleen bang dat de financiele middelen gaan ontbreken )
pi_63158765
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:14 schreef Leah het volgende:
Zoals Vivi het omschrijft, zo is het precies, al heb ik de goede woorden er nooit voor kunnen vinden. Waarvoor dank Viev, ik heb het opgeslagen .

En vergeet niet, die vent komt in de relatie niets te kort, die heeft namelijk dat zelfde gevoel over jullie kind als het goed is. Ik verwacht ook van mijn vent dat ie in geval van nood éérst de kinderen redt, niet mij.
Helemaal mee eens, met de post van Vivi en met die van Leah. Ik heb ook niet zo veel met andermans kinderen, ben echt geen kindervriend. Maar stapelgek op mijn, of beter, ons zoontje. En ik snap andere ouders nu, dat zij hetzelfde voelen voor hun, in mijn ogen misschien kut-, kinderen.. Ik ben dan ook een grote softie sinds ik moeder ben.

En inderdaad, mijn man voelt precies hetzelfde. Ik zou niet anders willen.
pi_63158822
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:01 schreef Vivi het volgende:
Ik pretendeer dan ook niet voor een ander te spreken .
Ik vatte de 'je' in "die allesverterende liefde voel je niet voor een partner, die voel je alleen voor je kind" op als een algemene 'je'. Vandaar. Als het alleen over jou ging kan ik er uiteraard niets tegen inbrengen
pi_63158901
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:21 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik vind mijzelf nu sowieso nog veeel te jong voor kinderen, het enige waar ik bang voor zou zijn is dat ik een lelijk kind zo krijgen (incl. karakter) of dat het kind duizend keer leuker is dan ik Of om alleen achter te blijven, dan je 40-50-60 bent en je bent zo heel alleen
Leuk kind! Zo jammer van die moeder die er bij hoort.
There is no love sincerer than the love of food.
  Jubileum moderator woensdag 12 november 2008 @ 14:26:37 #81
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63158912
Wow Vivi zoals jij die liefde voor je kind beschrijft, zo voel ik dat ook precies. Heel, heel mooi opgeschreven!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_63158923
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:13 schreef motorbloempje het volgende:
Maar elke keer als mijn moeder weer begint over kinderen, elke keer als ze vraagt of 't er echt niet inzit. Als ik zie hoe ze naar kleine kinderen kijkt en doet, als ik besef hoe graag ze stiekem wel oma zou willen worden, dan voel ik me ergens ook schuldig. Dat ik haar onthoud wat ze zo graag wil, ondanks dat ze zo goed voor mij heeft gezorgd, ondanks dat ik weet hoe dol ik met mijn oma (haar moeder) was en hoe graag ze hetzelfde voor mijn eventuele kinderen wil doen.
Ah ja dat snap ik. Daar stond ik inderdaad niet bij stil.
pi_63158993
het valt misschien voor sommigen in het niet bij mensen die niets liever willen dan zo'n kleintje krijgen en opvoeden, maar voor mij persoonlijk is het niet leuk als zij er elke keer weer naar vraagt.

Laatst heeft ze beloofd het niet meer te doen en begon ze ineens 'dat ze het allemaal wel snapte, en dat als zij het over mocht doen.. etc', maar ik wéét gewoon, ik ken haar als mn broekzak, dat ze dolgraag oma wil worden en dat ze nu om mij te 'sussen' maar doet alsof ze 't niet erg vind, van het ene op het andere moment

moeders
Ja doei.
pi_63159010
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:20 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Oja *zucht* moeders met oma-aspiraties. Ik gun het ze van harte hoor, ze zouden beide fantastische opa's en oma's zijn. En dat steekt ook wel, dat jij ze verdriet doet omdat je ze dat (bewust) onthoudt.
[..]

Heel herkenbaar.
Mijn schoonouders zijn al opa en oma (en helemaal niet zulke leuke, vind ik ), mijn ouders worden dat vast nog wel.
Ik kan me weleens pissig maken om mensen die denken of impliceren dat er wat mis is met je relatie als je er niet aan wilt... 'Als je de ware tegen het lijf loopt, dan wil je wel'.
pi_63159042
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik kan me weleens pissig maken om mensen die denken of impliceren dat er wat mis is met je relatie als je er niet aan wilt... 'Als je de ware tegen het lijf loopt, dan wil je wel'.
da's ook een hele nare ja
Ja doei.
pi_63159081
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
het valt misschien voor sommigen in het niet bij mensen die niets liever willen dan zo'n kleintje krijgen en opvoeden, maar voor mij persoonlijk is het niet leuk als zij er elke keer weer naar vraagt.

moeders
Mijn moeder zei juist laatst dat ze het wel begrijpt als ik geen kinderen zou willen.
Dat vond ik helemaal niet leuk om te horen...
pi_63159135
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:28 schreef motorbloempje het volgende:

Laatst heeft ze beloofd het niet meer te doen en begon ze ineens 'dat ze het allemaal wel snapte, en dat als zij het over mocht doen.. etc', maar ik wéét gewoon, ik ken haar als mn broekzak, dat ze dolgraag oma wil worden en dat ze nu om mij te 'sussen' maar doet alsof ze 't niet erg vind, van het ene op het andere moment

moeders
Natuurlijk is dat niet leuk en kan dat verdriet doen. Ik heb ook wel eens beslissingen genomen in mijn leven waar ik mijn moeder verdriet mee deed. En dat vond ik echt heel verdrietig en naar, maar ik stond wel 100% achter die beslissing.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_63159194
Waarom kinderen??

Das toch iets heeeel natuurlijks??!!
Het komt toch vanuit je zelf, gevoel....

Ik wist op jonge leeftijd dat ik vroeg kinderen wou en dat is me gelukt ook nog!!
Maar niet dat ik perse op jonge leeftijd kinderen wou. Het is toevallig op mn pad gekomen.....
pi_63159240
ik zal ook niet 'omdat mijn moeder zo graag oma wil worden' toch maar aan kinderen beginnen.

Als het lot wil dat ik kinderen krijg later, dan is dat zo.
Mijn vriend zal een leuke pappa zijn, en nou ja, eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik best leuk met kinderen ben. Heb een aantal jaren zwemles gegeven en dat was tot wederzijds genoegen, met uitzondering van een paar extreme gevallen Dus ik denk dat ik 't uiteindelijk ook wel goed zal doen, mocht het er toch ooit van komen.

Maar ik zal nooit omdat een ander het van me verwacht belangrijke beslissingen maken, want dingen als deze doe je alleen als je er SAMEN voor de volle 100% achter staat...
Ja doei.
pi_63159259
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:35 schreef ChillBillzzz het volgende:

Het komt toch vanuit je zelf, gevoel....

nee, dat is dus niet zo natuurlijk nee
Ja doei.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 12 november 2008 @ 14:38:18 #91
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63159308
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:35 schreef ChillBillzzz het volgende:
Waarom kinderen??

Jij precies zo'n persoon als dat hier besproken wordt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63159313
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:36 schreef motorbloempje het volgende:
Heb een aantal jaren zwemles gegeven en dat was tot wederzijds genoegen, met uitzondering van een paar extreme gevallen
dus als je jou niet aardig vindt ben je een extreem geval
pi_63159330
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

nee, dat is dus niet zo natuurlijk nee
Uiteindelijk is een kinderwens wel natuurlijk, dunkt me. Biologie, voortbestaan van de soort, dat soort dingen
pi_63159373
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:38 schreef lily het volgende:

[..]

dus als je jou niet aardig vindt ben je een extreem geval
whehe nah nee, ik was een heel schappelijk maar strenge lerares hoor

maar er zijn gewoon kinderen die gewoon een verschrikking zijn
Je kent ze wel, die van de tv-nanny ofzo verder hielp mijn strenge doch rechtvaardige aanpak wel over het algemeen. Het écht last hebben van zo'n kind gebeurde slechts bij 1 van de 3 groepen ofzo
Ja doei.
pi_63159391
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:38 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Uiteindelijk is een kinderwens wel natuurlijk, dunkt me. Biologie, voortbestaan van de soort, dat soort dingen
als je onder 'natuurlijk' biologie verstaat wel, als het 'vanzelfsprekend' is wat er bedoeld wordt, dan is het niet waar
Ja doei.
pi_63159414
Ik begrijp alleen niet waarom de ouders van MB het nu al over kinderen hebben Je bent nog zo jong!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 12 november 2008 @ 14:41:22 #97
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_63159415
quote:

[..]

Dus een instinctief iets.
De drang om je genenpool veilig te stellen.
Zoiets?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_63159417
Psies....

Een mens is op deze aardbol gekomen om te OVERLEVEN en vervolgens te kunnen VOORTPLANTEN
quote:

[..]

pi_63159444
Nee, een sekswens is natuurlijk. Dat is biologie. En dat er na de geboorte bij de moeder hormonen opspelen die maken dat zij een sterke band voelt met het kind en het wil beschermen. Da's ook biologie.

Maar een kinderwens vooraf lijkt me voornamelijk een sociaal-maatschappelijk/cultureel iets. Welke andere diersoort denkt: "ik wil een kindje, vadertje/moedertje spelen, en dus ga ik neuken"?
pi_63159492
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:41 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik begrijp alleen niet waarom de ouders van MB het nu al over kinderen hebben Je bent nog zo jong!
ja tsja, weetikveel? Ze willen zichzelf veilig stellen ofzo? En anders hebben ze nog genoeg tijd om op mn zusje in te praten?
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')