abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 november 2008 @ 13:25:19 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63188655
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:19 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat klinkt al genuanceerder.

En doe dat ook vooral! Dan weet je zeker dat je niets gemist hebt.
Ik ben blij dat ik naast mijn studie altijd heb gewerkt, soms zelfs fulltime. Ik ben ook blij dat ik alles heb gedaan wat ik wilde doen en nu in alle oprechtheid kan zeggen: Ik wil een moeke worden!
Plus dat ik natuurlijk een extra toffe, supersnelle, snazzy moeke wordt omdat ik weet wat er te koop is

Dus Mo, wees gerust..lekker blazen, lekker leven en over 10 jr zien we je wel in Z&G schelden op je mini-mo

Dat is toch al heel wat definitiever dan aan het begin van het topic.

En MiMu, ik ben het met je eens, een prima discussie dit!
pi_63188781
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat is toch al heel wat definitiever dan aan het begin van het topic.

En MiMu, ik ben het met je eens, een prima discussie dit!
Ik kan alleen de connectie SHE <> moeke, moeke <> SHE niet helemaal maken in mijn hoofd geloof ik.
Mama, moeder, ouder OK.
Moeke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neh.
There is no love sincerer than the love of food.
  donderdag 13 november 2008 @ 13:30:29 #278
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63188816
Oh, maar dat ik het wilde wist ik al hoor..ik weet alleen nog niet wanneer.
Sowieso moet ik wachten tot mijn baarangst verdwenen is.
pi_63188819
trouwens, om even op de TT te komen:

Ik kan me heel goed indenken waarom 'men' kinderen neemt, maar voor mezelf kan ik er werkelijk geen één bedenken
Ja doei.
pi_63188843
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:30 schreef SHE het volgende:
Oh, maar dat ik het wilde wist ik al hoor..ik weet alleen nog niet wanneer.
Sowieso moet ik wachten tot mijn baarangst verdwenen is.
ruggeprik of algehele narcose wordt het bij mij mocht ik het ooit 9 maanden met zo'n mormel volhouden: dan heb ik er tegen die tijd al meer dan genoeg ellende opzitten
Ja doei.
  donderdag 13 november 2008 @ 13:31:55 #281
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63188864
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik kan alleen de connectie SHE <> moeke, moeke <> SHE niet helemaal maken in mijn hoofd geloof ik.
Mama, moeder, ouder OK.
Moeke
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neh.
Stiekem wil ik ook echt een woonboerderij hoor, met geitjes en kippies!
Koter erbij en mijn droom is compleet hoor!
Dat het niet overeenkomt met hoe ik me gedraag/ eruit zie vind ik niet zo spannend. Ik herberg wel meer contradicties.
  donderdag 13 november 2008 @ 13:32:34 #282
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63188882
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:30 schreef motorbloempje het volgende:
trouwens, om even op de TT te komen:

Ik kan me heel goed indenken waarom 'men' kinderen neemt, maar voor mezelf kan ik er werkelijk geen één bedenken
Omdat een motor met zijspan ook tof is?
  donderdag 13 november 2008 @ 13:34:15 #283
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_63188932
Wij hebben het een tijd geprobeerd. Husb 4 dagen werken en ik 3, met om de week een extra zaterdag. Wat een gestress! in de file in je stuur bijten omdat de oppas persé om 5 uur afgelost moest zijn, daarna nog eten koken en wat er allemaal nog moet gebeuren. Mijn oudste vloekte als een bootwerker en zat duidelijk niet lekker in zijn vel. Toen we hadden uitgerekend dat mijn auto wegdoen, husb weer 5 dagen werken en geen oppas er voor zorgde dat we zelfs méér te besteden hadden was de kogel snel door de kerk. Nou moet ik zeggen dat de sector waar husb werkt niet echt gesteld is op deeltijdwerk. Collega's die dit nog wel doen hebben echt last met hun baas. Woest kan ik me daarom maken
ik werd thuisblijfmoeder. Nu zijn al mijn jongens zover dat ze op school zitten en wil ik wel weer aan de slag. Want thuis zijn voor en met mijn kinderen is één ding, maar thuis zijn met de wasmachine en de stofzuiger is een brug te ver. 6 jaar ben ik nu uit het arbeidsproces en het valt me een beetje tegen eigenlijk. Ik ben a. niet flexibel genoeg voor wat ik wil en B. opgeleid voor iets wat ik niet wil maar wel flexibel kan.

Maar toch, toch ben ik blij dat ik zélf mijn kinderen begeleid heb door hun peutertijd. Ik had het echt niet willen missen. Dat ik daardoor nu een carriereknauw heb is natuurlijk mijn eigenste schuld. En dat lost zich wel weer op. Ik ben blij dat ik deze keuze heb kunnen maken, wat een ander daar ook van vindt.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 13 november 2008 @ 13:34:21 #284
24188 Belana
kloon van belana
pi_63188935
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat feminisme inderdaad in zou moeten houden dat iedereen dezelfde rechten en mogelijkheden heeft, maar dat dat geen plicht betekent om ernaar te handelen.
en dat bedoel ik nou ook. Ik heb de laatste tijd een aantal artikelen gelezen waar gesteld wordt dat het heel stom is als je als vrouw niet voor je carriere kiest. volgens bepaalde feministen in deze wereld is dat namelijk veel belangrijker. Als je dan ook een kind wilt is dat prima, maar die moet je dan maar fulltime naar de opvang sturen. Ik vind dat bullshit. Het is een persoonlijke keuze. Juist het hebben van die keuze is belangrijk. Ik vind het doorgeslagen feminisme als ik de keus niet meer heb.
Ik heb overigens niks tegen mensen die ervoor kiezen om dan allebei voor de carriere te gaan en hun kind fulltime in de opvang te doen. ook dat is een keuze.

En dan wat miss Dynasty zegt, het is allemaal zo lekker dubbel, de boodschap vanuit de overheid.
stormy waters...
sailin'
pi_63188958
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:32 schreef SHE het volgende:

[..]

Omdat een motor met zijspan ook tof is?
alleen op mn trouwdag, eventueel, maar we zijn nog aan het bedenken hoe ik in godesnaam mét jurk zélf op een motor aan kom rijden
Ja doei.
pi_63189033
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:34 schreef Belana het volgende:

en dat bedoel ik nou ook. Ik heb de laatste tijd een aantal artikelen gelezen waar gesteld wordt dat het heel stom is als je als vrouw niet voor je carriere kiest. volgens bepaalde feministen in deze wereld is dat namelijk veel belangrijker. Als je dan ook een kind wilt is dat prima, maar die moet je dan maar fulltime naar de opvang sturen. Ik vind dat bullshit. Het is een persoonlijke keuze. Juist het hebben van die keuze is belangrijk. Ik vind het doorgeslagen feminisme als ik de keus niet meer heb.
Vertel dan 's, waar lees je dat? Ik ben me er totaal niet van bewust, van die tendens. Terwijl ik waarschijnlijk wel in de 'doelgroep' val.
  donderdag 13 november 2008 @ 13:40:15 #287
24188 Belana
kloon van belana
pi_63189083
coldfeet, het is lastig om die artikelen nu tevoorschijn te toveren, ik heb er iig 1 in de spits gelezen een tijdje terug en ook in het noord hoolands dagblad staat me bij.

hoezo val je in de doelgroep? en in welke doelgroep dan?
stormy waters...
sailin'
pi_63189112
de spits, een échte kwaliteitskrant
Ja doei.
  donderdag 13 november 2008 @ 13:42:29 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63189151
Meiden, een bevalling hoeft niet verschrikkelijk dramatisch en/of traumatisch te zijn he!
Ik bedoel, mijn vk las het verslag en zei 'nounou meid... jij hebt het ook niet makkelijk gehad' waarop mijn antwoord was 'het was verschrikkelijk, maar ik heb het niet als een vervelende ervaring ervaren'.
En verder kan ik heel veel cliche's opnoemen. Veel ervan kloppen namelijk.
pi_63189178
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:40 schreef Belana het volgende:
coldfeet, het is lastig om die artikelen nu tevoorschijn te toveren, ik heb er iig 1 in de spits gelezen een tijdje terug en ook in het noord hoolands dagblad staat me bij.

hoezo val je in de doelgroep? en in welke doelgroep dan?
Oh, maar ik zou me dan ook werkelijk niets aantrekken van wat Spits schrijft Onzinkrant

Waarom ik in de doelgroep val? Omdat ik hoogopgeleid ben en vreselijk lang heb gestudeerd (en daar in feite nu nog mee bezig ben). Ik zou dan moeten kiezen voor een carrière. Maar ik vind dat ik die keuze zelf wel kan maken, eigenlijk
pi_63189216
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:42 schreef Brighteyes het volgende:
Meiden, een bevalling hoeft niet verschrikkelijk dramatisch en/of traumatisch te zijn he!
Ik bedoel, mijn vk las het verslag en zei 'nounou meid... jij hebt het ook niet makkelijk gehad' waarop mijn antwoord was 'het was verschrikkelijk, maar ik heb het niet als een vervelende ervaring ervaren'.
En verder kan ik heel veel cliche's opnoemen. Veel ervan kloppen namelijk.
ik walg bij het idee dat er iets uit mn kut komt

maarja, keizersnede levert weer zo'n naar zichtbaar litteken op

dilemma's
Ja doei.
  donderdag 13 november 2008 @ 13:45:10 #292
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63189219
oh jawel. De gedachte alleen al dat er een kind uit die opening moet bezorgd me paniekaanvallen.
Ik weet dat je lichaam zich erop aanpast, ik weet dat het kan, maar ik wil het helemaal niet meemaken.
Jammer dat men in NL zo moeilijk doet over pijnbestrijding, belachelijk zelfs, want in Duitsland word je zo platgespoten op verzoek.

Ik hoef helemaal niks mee te maken; ik moet dat kind en klaar
pi_63189230
Ow, bevallen lijkt me echt helemaal niet leuk en ik denk dat ik ook wel bang zou zijn voor de bevalling...als ik mezelf toe zou staan om zover vooruit te denken
Ik ga pas over de bevalling nadenken als ik hartstikke zwanger ben en er toch bevallen moet worden
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 13 november 2008 @ 13:45:55 #294
24188 Belana
kloon van belana
pi_63189240
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Oh, maar ik zou me dan ook werkelijk niets aantrekken van wat Spits schrijft Onzinkrant

Waarom ik in de doelgroep val? Omdat ik hoogopgeleid ben en vreselijk lang heb gestudeerd (en daar in feite nu nog mee bezig ben). Ik zou dan moeten kiezen voor een carrière. Maar ik vind dat ik die keuze zelf wel kan maken, eigenlijk
tja de spits is geen hoogwaardige literatuur natuurlijk, maar het was een interview met een feministe en ze is niet de enige die er zo over denkt.

maak jij maar gewoon je eigen keuzes heur
stormy waters...
sailin'
  donderdag 13 november 2008 @ 13:46:03 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63189243
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:38 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Vertel dan 's, waar lees je dat? Ik ben me er totaal niet van bewust, van die tendens. Terwijl ik waarschijnlijk wel in de 'doelgroep' val.
Gisteren in de metro nog een of andere wetenschapSTer die stelde dat part time werkende vrouwen lui zijn.
Ik zal het artikel er even bij zoeken, als ik mijn PW voor de metro nog kan vinden.
pi_63189262
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:45 schreef SHE het volgende:
oh jawel. De gedachte alleen al dat er een kind uit die opening moet bezorgd me paniekaanvallen.
Ik weet dat je lichaam zich erop aanpast, ik weet dat het kan, maar ik wil het helemaal niet meemaken.
Jammer dat men in NL zo moeilijk doet over pijnbestrijding, belachelijk zelfs, want in Duitsland word je zo platgespoten op verzoek.

Ik hoef helemaal niks mee te maken; ik moet dat kind en klaar
www.veilingkijker.nl

Ja doei.
pi_63189271
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:45 schreef Belana het volgende:

[..]

tja de spits is geen hoogwaardige literatuur natuurlijk, maar het was een interview met een feministe en ze is niet de enige die er zo over denkt.

maak jij maar gewoon je eigen keuzes heur
alsof een krant als de spits representatieve mensen kan interviewen
Ja doei.
pi_63189272
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:45 schreef miss_sly het volgende:
Ik ga pas over de bevalling nadenken als ik hartstikke zwanger ben en er toch bevallen moet worden
Volgens mij is dat het meest verstandige wat je kunt doen mbt bevallingsangst
  donderdag 13 november 2008 @ 13:47:06 #299
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63189280
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:34 schreef Belana het volgende:

[..]

Ik heb overigens niks tegen mensen die ervoor kiezen om dan allebei voor de carriere te gaan en hun kind fulltime in de opvang te doen. ook dat is een keuze.

En dan wat miss Dynasty zegt, het is allemaal zo lekker dubbel, de boodschap vanuit de overheid.
Kijk maar naar mij . Ik heb nu een parttime baan die aansluit op mijn eigen vakgebied. Straks loopt mijn contract af en is het zo goed als onmogelijk op hetzelfde vlak weer nieuw werk te vinden voor maar 3 dagen. Ja, tenzij ik weer fulltime wil gaan werken, en dat vertik ik. Dus kan ik nu kiezen uit een heel scala van werkzaamheden voor herintredende huismoeders; Telemarketeer, in een winkel of bij een supermarkt.

Lekker aantrekkelijk, blijven werken! .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_63189307
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:45 schreef SHE het volgende:

Hier in Vlaanderen zijn ze ook verbijsterd over de Nederlandse manier hoor Dus je kan altijd leuk in t Belse gaan wonen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')