Ik zal het je sterker vertellen... In mijn geval ging dat wel degelijk opquote:Op woensdag 12 november 2008 18:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Zie je, daar heb je het al: 'als je eenmaal de juiste man hebt, nou, dan wil je wel kinderen'![]()
In mijn geval ging het ook opquote:Op woensdag 12 november 2008 19:39 schreef ColdFeet het volgende:
Ik geloof best dat het in jouw geval wel opgaat. Alleen maakt dat niet direct dat het tegengestelde ook zo is: dat als je geen kinderen wilt met een man, dat het dan een slechte relatie is. En ik heb weleens het idee dat er mensen zijn die er echt zo over denken
Hier ook zoeen. F. wilde met zijn vorige vriendin (:W Vickyquote:Op woensdag 12 november 2008 19:26 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik zal het je sterker vertellen... In mijn geval ging dat wel degelijk op![]()
Toen ik met ex samenwoonde en getrouwd was wilde ik gewoon echt absoluut geen kinderen. Een ongelukje zou zeker weten tot abortus geleid hebben. Ik zag mezelf gewoon niet met kinderen en het was niks voor mij.
Relatie ging over, paar maanden later lig ik bij Swets op de bank en als een flits was er ineens 'nu en met jou wil ik wel kinderen' Altijd makkelijk als je weet dat je nieuwe vlam bijna onvruchtbaar is en als je zelf steeds hebt gezegd dat je ze niet wilde en dat onze match wat dat betreft wel lekker makkelijk was.
Maar goed, na die flits bleef die gedachte terugkomen.. en het resultaat is ondertussen wel bekend..
Ehm nee... Ik ben gek op kinderen van anderen. Ook op foto's van kinderen van anderen.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kinderen zijn toch geweldig?
Foto's van kinderen toch ook?
Of geldt dat alleen voor eigen kroost?
Dus stel: het loopt tussen jullie ook mis, dan hebben jullie dat verkeerd aangevoeld en hadden jullie beter niet samen een kind kunnen krijgen?quote:Op woensdag 12 november 2008 20:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hier ook zoeen. F. wilde met zijn vorige vriendin (:W Vicky) ook geen kinderen. En met mij wel.
En dat was achteraf goed aangevoeld dus, die relatie hield ook geen stand.
Dat zegt volgens mij helemaal niets over je kinderwens.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:54 schreef Laureline het volgende:
Hoe zou jij je bijvoorbeeld voelen als je morgen te horen kreeg: nou, je bent toch niet vruchtbaar, dus je hebt niets meer te kiezen. Opgelucht? Of anders?
Nee, natuurlijk niet. Maar ik denk zeker wel dat je het in sommige gevallen wel zo kan zien.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:49 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dus stel: het loopt tussen jullie ook mis, dan hebben jullie dat verkeerd aangevoeld en hadden jullie beter niet samen een kind kunnen krijgen?
Ben ik met je eens.quote:Op woensdag 12 november 2008 20:58 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat zegt volgens mij helemaal niets over je kinderwens.
quote:Op woensdag 12 november 2008 21:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben ik met je eens.
Behalve als je eerste en enige gedachte dan is: ow, heerlijk, hoef ik me daar nooit meer zorgen over te maken, ik zal gelukkig nooit zwanger worden
Dat komt misschien omdat vrouwen weten dat ze ondanks goed helpende mannen toch de primaire zorg voor de kinderen hebben.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Het valt me op dat de meeste mannen zoiets hebben van "nou... gewoon...geinig enzo" en dat juist de VROUWEN het graag willen rationaliseren...
it's a world gone mad....
Dat komt omdat mannen weten dat ze ondanks goed onderwezen vrouwen toch het primaire inkomen moeten verzorgen.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:39 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat komt misschien omdat vrouwen weten dat ze ondanks goed helpende mannen toch de primaire zorg voor de kinderen hebben.
Juist, en voor die mannen verandert er dus niks, of weinig. Voor die vrouwen is het inderdaad even slikken om lange middagen tussen de geitjes door te brengen, zoals Vivi terecht zegt. Het is echt een beetje onzin om te denken dat vrouwen liever tussen de geiten staan dan dat ze een leuk beroep uitoefenen, of desnoods een minder leuk beroep waar ze voldoening uit halen. Eén van de nadelen van het moederschap (zeker van jonge kinderen) is dat je noodgedwongen een aantal jaren als peuter door het leven moet. Godzijdank gaat dat allemaal voorbij, maar ik ken niet één man die zijn goedbedoelde 'papadag'-regeling heeft verlengd - ik ken alleen maar mannen die niet wisten hoe snel ze terug moesten galopperen naar kantoor, en terecht, want we hebben het over volwassenen.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat komt omdat mannen weten dat ze ondanks goed onderwezen vrouwen toch het primaire inkomen moeten verzorgen.
quote:Op woensdag 12 november 2008 20:50 schreef Vivi het volgende:
Oh ja, en ik wilde graag een kind van mezelf. Ik ben nml de vrouw van mijn leven.
Ja, klopt! Heel bezorgde ouders zijn erg, maar het aller ergste vind ik de hyperblije ouders (die zich schuldig voelen over de drie au pairs en die daarom op hun vrije woensdagmiddag veel te fanatiek met de bal gooien, uit schuldgevoel, omdat ze alles uit die ene middag willen halen, en dan is het wachten op het moment dat ze die bal snoeihard in het gezicht van hun jongste dochtertje knallen)... oh, je ziet heel wat interessante taferelen aan je voorbij trekken op het gemiddelde speelplein.quote:Op woensdag 12 november 2008 18:28 schreef ShadyLane het volgende:
Of juist degenen die hartstikke dienstbaar zijn en zich voortdurend te kort voelen schieten.
Tell it like it is!!quote:Op donderdag 13 november 2008 00:14 schreef snakelady het volgende:
Wat overigens ook best een nadeel is aan kinderen is je lichaam na een bevalling.
ik wist wel dat mijn lijf zou veranderen maar ik herken mijn lichaam gewoonweg niet meer terug.
Uiteraard geld onderstaande niet voor iedereen maar het zijn dingen die kunnen voorkomen, sommige tijdelijk en andere blijvend.
Ik ben 27 en mijn buik ziet er uit als die van een bejaarde, met kleren aan lijkt het echt nog wel wat maar de huid is slap en zit onder de littekens.
Ook hebben veel vrouwen last van lichte of ernstigere vorm van incontinentie,aambeien, haaruitval , spataderen, tandverslechtering, overgewicht, zweten, vaginale problemen (vaak dankzei knip tijdens bevalling) en zo nog veel meer dingen.
Ik zeg niet dat ik niet voor kinderen zou hebben gekozen als ik dit van te voren wist, maar misschien wel iets om ook even bij stil te staan.
Mwoah, dit is ook maar relatief. Je bent als ouders beiden volwassen en kunt dus je eigen keuzes maken en prioriteiten stellen. Ik weet dat wij een uitzondering vormen, maar hier heeft mijn lief 3 volledige 'papadagen'quote:Op woensdag 12 november 2008 23:13 schreef Nadine26 het volgende:
Ik denk dat mannen (of vaders) meer ruimte hebben voor zelvervulling of zelfontplooiing, en de prijs die ze daarvoor betalen is dat de last van het primaire gezinsinkomen op hun schouders rust. Vrouwen (of moeders) hebben weer meer 'vrije tijd', in zo verre dat ze meestal parttime werken, en de prijs die ze daarvoor betalen is dat die vrije tijd helemaal geen vrije tijd is, maar een tweede baan die het moederschap heet.
Om dat dan allemaal als compensatiegedrag weg te zetten, vind ik wat ver gaan. Er zijn ook gewoon ouders die het leuk vinden om lekker gek met hun kinderen te doen. Of tantes bijvoorbeeldquote:Op donderdag 13 november 2008 02:12 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Van die laatste variant zie ik er de laatste tijd vrij veel. Vaders die met een indianentooi op hun kop in de nok van het klimgevaarte zitten (waarom??!!), moeders die op hun buik door de zandbak schuiven terwijl ze dierengeluiden maken... ik kan het niet aanzien. Allemaal compensatiegedrag, denk ik. Goedmaken wat ze verkeerd hebben gedaan. Maar voor de toeschouwers is zo'n vertoning natuurlijk wel heerlijk![]()
Ik wilde het net zeggen. Ik zit nu al naar de speeltuinen uit te kijken, ik vind dat geweldig! Maar ik ben dan zo'n idioot die op z'n tijd nog steeds wel eens in een boom klimt enzoquote:Op donderdag 13 november 2008 09:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Om dat dan allemaal als compensatiegedrag weg te zetten, vind ik wat ver gaan. Er zijn ook gewoon ouders die het leuk vinden om lekker gek met hun kinderen te doen. Of tantes bijvoorbeeld
Heerlijk toch!quote:Op donderdag 13 november 2008 09:19 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik wilde het net zeggen. Ik zit nu al naar de speeltuinen uit te kijken, ik vind dat geweldig! Maar ik ben dan zo'n idioot die op z'n tijd nog steeds wel eens in een boom klimt enzo.
quote:Op woensdag 12 november 2008 23:13 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Juist, en voor die mannen verandert er dus niks, of weinig.
Toch gek dat zeer recent onderzoek aantoont dat het meerdendeel van de vrouwen GRAAG minder werkt en een beetje tussen die geitjes gaat staan. Jammer dat ze geen onderzoek hebben gedaan naar mannen. Ik denk namelijk dat een groot gedeelte van de mannen GRAAG structureel minder zouden werken als dat financieel mogelijk was.quote:Voor die vrouwen is het inderdaad even slikken om lange middagen tussen de geitjes door te brengen, zoals Vivi terecht zegt. Het is echt een beetje onzin om te denken dat vrouwen liever tussen de geiten staan dan dat ze een leuk beroep uitoefenen, of desnoods een minder leuk beroep waar ze voldoening uit halen. Eén van de nadelen van het moederschap (zeker van jonge kinderen) is dat je noodgedwongen een aantal jaren als peuter door het leven moet. Godzijdank gaat dat allemaal voorbij, maar ik ken niet één man die zijn goedbedoelde 'papadag'-regeling heeft verlengd - ik ken alleen maar mannen die niet wisten hoe snel ze terug moesten galopperen naar kantoor, en terecht, want we hebben het over volwassenen.
Nou wat een ruimte... 's morgens om 8 uur in de file met een doosje zelfgesmeerde bammetjes op de achterbank. Dan 8 uur lang Jiskefetiaanse kantoor 'humor' aanhoren om vervolgens om half 6 die zelfde file in te gaan met een leeg bakje op de achterbank. Jolijt alom.quote:
Ik denk dat mannen (of vaders) meer ruimte hebben voor zelvervulling of zelfontplooiing, en de prijs die ze daarvoor betalen is dat de last van het primaire gezinsinkomen op hun schouders rust.
Ja, en al die vaders doen verder he le maal niets naast die full time baan.quote:Vrouwen (of moeders) hebben weer meer 'vrije tijd', in zo verre dat ze meestal parttime werken, en de prijs die ze daarvoor betalen is dat die vrije tijd helemaal geen vrije tijd is, maar een tweede baan die het moederschap heet.
Dat willen ze dus niet, zie recent onderzoek.quote:Beide partijen doen dus concessies. Maar ik denk dat die rationele benadering van veel vrouwen te maken heeft de enorme verandering die het moederschap voor hen meebrengt, juist omdat ze steeds vaker hoogopgeleid zijn en ze dus best carrière zouden willen maken, maar dat wordt wel ingewikkeld als je kinderen hebt.
quote:Mannen blijven gewoon carrière maken. De verandering is dus minder ingrijpend, en dus kunnen zij het zich veroorloven 'gevoelsmatig' voor kinderen te kiezen.
Oh gelukkig, ik ben niet de enige die dat een rare opmerking vond.quote:Op donderdag 13 november 2008 09:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Om dat dan allemaal als compensatiegedrag weg te zetten, vind ik wat ver gaan. Er zijn ook gewoon ouders die het leuk vinden om lekker gek met hun kinderen te doen. Of tantes bijvoorbeeld
Daar staan toch wel een paar dingen tussen die je aan het denken zetten he?quote:Op donderdag 13 november 2008 07:57 schreef SHE het volgende:
[..]
Tell it like it is!!
Deze kwam goed hard aan hoor![]()
Alhoewel mijn moeder er beter uit zag na haar bevalling. Ze was 10 kg lichter, had stevigere borsten en was zo aan het rennen en vliegen dat ze abs had waar ik jaloers op kan zijn.
Ze heeft me wel in geuren en kleuren verteld hoe fijn het was om mij ( 9 ponder ) eruit te wurmen.
quote:
eenschquote:Op donderdag 13 november 2008 09:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Hou jij je nou maar bij bouqette reeks verhaaltjes, want van het echte leven heb je duidleijk geen kaas gegeten.
[..]
Toch gek dat zeer recent onderzoek aantoont dat het meerdendeel van de vrouwen GRAAG minder werkt en een beetje tussen die geitjes gaat staan. Jammer dat ze geen onderzoek hebben gedaan naar mannen. Ik denk namelijk dat een groot gedeelte van de mannen GRAAG structureel minder zouden werken als dat financieel mogelijk was.
[..]
Nou wat een ruimte... 's morgens om 8 uur in de file met een doosje zelfgesmeerde bammetjes op de achterbank. Dan 8 uur lang Jiskefetiaanse kantoor 'humor' aanhoren om vervolgens om half 6 die zelfde file in te gaan met een leeg bakje op de achterbank. Jolijt alom.
[..]
Ja, en al die vaders doen verder he le maal niets naast die full time baan.
[..]
Dat willen ze dus niet, zie recent onderzoek.
[..]80% van de mannen komt nooit verder dan die kantoorbaan. Kom op zeg, alsof werken zaligmakend is.
Zelden zoveel stupide bullshit in 1 post gelezen.
en jij denkt te kunnen bepalen dat een ouder die ontzettend gelukkig is met zijn/haar koter en die lekker los gaat in het park dit allleen doet uit compensatiedrang?quote:Op donderdag 13 november 2008 02:12 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ja, klopt! Heel bezorgde ouders zijn erg, maar het aller ergste vind ik de hyperblije ouders (die zich schuldig voelen over de drie au pairs en die daarom op hun vrije woensdagmiddag veel te fanatiek met de bal gooien, uit schuldgevoel, omdat ze alles uit die ene middag willen halen, en dan is het wachten op het moment dat ze die bal snoeihard in het gezicht van hun jongste dochtertje knallen)... oh, je ziet heel wat interessante taferelen aan je voorbij trekken op het gemiddelde speelplein.
Van die laatste variant zie ik er de laatste tijd vrij veel. Vaders die met een indianentooi op hun kop in de nok van het klimgevaarte zitten (waarom??!!), moeders die op hun buik door de zandbak schuiven terwijl ze dierengeluiden maken... ik kan het niet aanzien. Allemaal compensatiegedrag, denk ik. Goedmaken wat ze verkeerd hebben gedaan. Maar voor de toeschouwers is zo'n vertoning natuurlijk wel heerlijk![]()
Vooral jonge moeders krijgen striae. Er zijn trouwens 2 soorten, de ene is afhankelijk van je eigen aanleg. Dus als je nu weinig striae hebt, zul je dat ook niet erg krijgen tijdens de zwangerschap. De tweede soort is minder leuk, die is hormonaal. Dan springt ergens aan het eind van de zwangerschap opeens je hele buik vol. Lichtpuntje: er zijn cremes die preventief werken. Merk kan ik opzoeken.quote:Op donderdag 13 november 2008 00:14 schreef snakelady het volgende:
Ik ben 27 en mijn buik ziet er uit als die van een bejaarde, met kleren aan lijkt het echt nog wel wat maar de huid is slap en zit onder de littekens.
Aambeien en spataderen komen relatief gezien vaak voor, vaginale minder vaak, maar als je er last van hebt dan zal hetr je niet boeien dat het relatief zelfzaam is. Tandverslechtering wist ik niet, vind ik interessant om te horen. Wat ook nog vaak gebeurt is dat je voeten groter worden. Na de zwangerschap mag je een nieuwe collectie schoenen aanschaffen. En dan hebben we ook nog bekkeninsabiliteit om het lijstje compleet te maken.quote:Ook hebben veel vrouwen last van lichte of ernstigere vorm van incontinentie,aambeien, haaruitval , spataderen, tandverslechtering, overgewicht, zweten, vaginale problemen (vaak dankzei knip tijdens bevalling) en zo nog veel meer dingen.
Als ze dit nou zouden vertellen bij biologie op de middelbare school, zou de jeugd dan voorzichtiger zijn?quote:Ik zeg niet dat ik niet voor kinderen zou hebben gekozen als ik dit van te voren wist, maar misschien wel iets om ook even bij stil te staan.
Ik zou haar dagboek even lezenquote:Op donderdag 13 november 2008 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
eensch
vraag me af in welke wereld (of wat een kutleven) Nadine leeft/heeft
Is dat die Nadine? Ow, die staat wel midden in het gewone levenquote:
Das ook mijn droom, hihi, een roadtrip in een zelfingericht busjequote:Op woensdag 12 november 2008 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, geweldig lijkt me datIs ook iets dat ik absoluut wil doen als ik een kind zou krijgen. Dat zijn toch geweldige dingen om met je kind te doen
Ik ben dus ook zo'n mafkees die samen met mijn dochter gek gaat doen in de speeltuin.quote:Op donderdag 13 november 2008 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en jij denkt te kunnen bepalen dat een ouder die ontzettend gelukkig is met zijn/haar koter en die lekker los gaat in het park dit allleen doet uit compensatiedrang?Zo, vanaf een afstandje? Zoveel geluk en blijheid kán niet?
iemand kan niet gewoon debiel doen met een kleuter van 4 die het ontzettend tof vindt als zn pa of ma lekker meedoet in plaats van passief op een bankje met een bouqetreeksje / NRC handelsblad gaat zitten en af en toe roept 'KIJK JE WEL UIT!!!!" en vervolgens weer verder leest
en jij bent vast de ideale moeder, niet?
Mijn moeder was 21 toen ze mij kreeg en 23 toen ze mijn broertje kreeg. Met haar buik is het nooit meer goedgekomen (los vel en striae). Zelf was ik 31 toen ik Stella kreeg, na drie weken moest ik nog 3 kilo kwijt, na 8 weken was alles eraf, geen striae en mijn buik wordt nog steeds met de week strakker (vanzelf, ik ben nog steeds niet aan het sporten, ook niet stiekemquote:Op donderdag 13 november 2008 07:57 schreef SHE het volgende:
[..]
Tell it like it is!!
Deze kwam goed hard aan hoor![]()
Alhoewel mijn moeder er beter uit zag na haar bevalling. Ze was 10 kg lichter, had stevigere borsten en was zo aan het rennen en vliegen dat ze abs had waar ik jaloers op kan zijn.
Ze heeft me wel in geuren en kleuren verteld hoe fijn het was om mij ( 9 ponder ) eruit te wurmen.
Vind dit zo negatief klinken voor vaders eigenlijk.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik kan me best vinden in Nadines post, hoor.
Ik roep ook altijd dat ik liever papa wil zijn dan mama. Niet alle vrouwen willen graag een 'klein baantje', hoor! En niet alle mannen hebben een saaie kantoorbaan en willen liever minder werken om bij de kinderen te zijn.
Een kind krijgen verandert meestal meer voor de vrouw dan voor de man. De man heeft het kind er leuk 'bij', terwijl de vrouw de meeste offers brengt. Zij 'moet' vaak minder werken, waarmee ze haar financieel-economische positie zwakker maakt. Verder heeft zij meestal gewoon de meest zorgtaken, waardoor ze continu moet worstelen tussen moeder zijn en werk, met het bijbehorende schuldgevoel.
Er zullen wel ouders zijn die alles 50/50 verdelen maar hetgeen ik om me heen zie is anders. Ik zie nooit jonge moeders op de vrijmibo. Maar de jongepapa's die zakken lekker door...om maar eens een klein voorbeeldje te noemen van het feit dat voor de vaders het minst verandert.
quote:Op donderdag 13 november 2008 10:28 schreef bixister het volgende:
nou je weet niet hoe snel 't gegaan zou zijn als je stella 10 jaar eerder kreeg natuurlijk. en of je buik over 10 jaar nog zo snel zou herstellen... ik durf het te betwijfelen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |