abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 november 2008 @ 19:26:56 #151
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_63167452
quote:
Op woensdag 12 november 2008 18:20 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Zie je, daar heb je het al: 'als je eenmaal de juiste man hebt, nou, dan wil je wel kinderen'
Ik zal het je sterker vertellen... In mijn geval ging dat wel degelijk op

Toen ik met ex samenwoonde en getrouwd was wilde ik gewoon echt absoluut geen kinderen. Een ongelukje zou zeker weten tot abortus geleid hebben. Ik zag mezelf gewoon niet met kinderen en het was niks voor mij.
Relatie ging over, paar maanden later lig ik bij Swets op de bank en als een flits was er ineens 'nu en met jou wil ik wel kinderen' Altijd makkelijk als je weet dat je nieuwe vlam bijna onvruchtbaar is en als je zelf steeds hebt gezegd dat je ze niet wilde en dat onze match wat dat betreft wel lekker makkelijk was.

Maar goed, na die flits bleef die gedachte terugkomen.. en het resultaat is ondertussen wel bekend..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_63167836
Ik geloof best dat het in jouw geval wel opgaat. Alleen maakt dat niet direct dat het tegengestelde ook zo is: dat als je geen kinderen wilt met een man, dat het dan een slechte relatie is. En ik heb weleens het idee dat er mensen zijn die er echt zo over denken
  woensdag 12 november 2008 @ 20:22:02 #153
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63169293
Het mooie is idd dat je niet meer een uiteinde van iets bent, maar een schakel. Tussen verleden en toekomst.

En wat ik ook nog kwijt wilde; Túúrlijk is het, objectief gezien, leuker om lekker vaak te gaan stappen, te shoppen, te reizen of een middagdutje te doen en weet ik wat nog meer wanneer het je uitkomt.

Ik ga echt niet voor mijn eigen lol middagen hangen tussen de geitjes of herfstblaadjes verzamelen in het bos. Maar het is een nieuw en mooi iets om te kunnen genieten van een ander die daar van geniet. Van dingen die jezelf nooit zou kiezen. Kun je nagaan hoe leuk het is om een kind te hebben, dat het al die dingen compenseert.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_63169386
Vief, maar je kunt natuurlijk ook gewoon af en toe met je neefje naar het bos
Ik vind het geweldig, schildpadjes kijken met mijn neefje van twee
  woensdag 12 november 2008 @ 20:28:16 #155
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_63169533
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:39 schreef ColdFeet het volgende:
Ik geloof best dat het in jouw geval wel opgaat. Alleen maakt dat niet direct dat het tegengestelde ook zo is: dat als je geen kinderen wilt met een man, dat het dan een slechte relatie is. En ik heb weleens het idee dat er mensen zijn die er echt zo over denken
In mijn geval ging het ook op .

Als ik een andere man had getroffen had ik wellicht nog niet over dit onderwerp nagedacht. Dat is niet slecht, maar gewoon anders, wat mij betreft.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 12 november 2008 @ 20:35:50 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63169861
quote:
Op woensdag 12 november 2008 19:26 schreef E.T. het volgende:

[..]

Ik zal het je sterker vertellen... In mijn geval ging dat wel degelijk op

Toen ik met ex samenwoonde en getrouwd was wilde ik gewoon echt absoluut geen kinderen. Een ongelukje zou zeker weten tot abortus geleid hebben. Ik zag mezelf gewoon niet met kinderen en het was niks voor mij.
Relatie ging over, paar maanden later lig ik bij Swets op de bank en als een flits was er ineens 'nu en met jou wil ik wel kinderen' Altijd makkelijk als je weet dat je nieuwe vlam bijna onvruchtbaar is en als je zelf steeds hebt gezegd dat je ze niet wilde en dat onze match wat dat betreft wel lekker makkelijk was.

Maar goed, na die flits bleef die gedachte terugkomen.. en het resultaat is ondertussen wel bekend..
Hier ook zoeen. F. wilde met zijn vorige vriendin (:W Vicky ) ook geen kinderen. En met mij wel.
En dat was achteraf goed aangevoeld dus, die relatie hield ook geen stand.

Oh, en nee... natuurlijk is dat geen 'regel' en het betekent ook niet dat als het niet zo werkt, dat je dan een slechte relatie hebt.
Sommige mensen willen gewoon geen kinderen, van niemand...
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Kinderen zijn toch geweldig?
Foto's van kinderen toch ook?
Of geldt dat alleen voor eigen kroost?

Ehm nee... Ik ben gek op kinderen van anderen. Ook op foto's van kinderen van anderen.
Alleen foto's van stront, snot en haha bierflesjes-sigaretten-en-andere-humor-foto's zijn niet zo heel erg aan mij besteed.

Oh en Viev... zo natuurlijk is dat niet hoor.
Ik heb een hekel aan shoppen en reizen doe je mij ook niet echt een plezier mee hoor.
Ik reis meer dan genoeg voor mijn werk en ik ben altijd blij dat ik gewoon weer thuis ben. Reizen met kind hoeft van mij ook niet per se en stappen hoeft van mij ook niet wekelijks.
Nu zo af en toe eens, keurig gedoseerd, is voor mij dus gewoon prima.
  woensdag 12 november 2008 @ 20:37:56 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_63169964
Over partnerkeuze en kinderwens:
Ik een aantal relaties gehad met mannen (of jongens...) met wie ik absoluut geen kinderen wilde, maar toen was ik er zelf ook nog niet aan toe. Op mijn 32e ontmoette ik mijn huidige liefde, en hij voelde echt als de ware. Als de man van mijn leven. Van hem wilde ik erg graag een kind.
Maar godverdegodver, hij wist het allemaal nog niet, of hij dat ook wel wilde. Het is een heel (voor mij erg pijnlijk en verdrietig) proces geweest, maar toen ik 36 was heb ik hem voor de keus gesteld: óf jij durft te kiezen voor een kind, óf ik durf te kiezen voor mijn kinderwens.
Met andere woorden, mijn kinderwens werd met het stijgen der jaren ( ) zó heftig en niet meer te onderdrukken, dat ik echt bereid was (weliswaar met pijn in mijn hart) om de relatie met mijn grote liefde op te geven. Gelukkig heeft het niet zo ver hoeven komen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_63170189
Ik ben nu zeven jaar samen met m'n vriend, we hebben het fijn samen maar ons ook zeker door de mindere tijden moeten slepen. Het is niet altijd goed gegaan, maar uiteindelijk kozen we toch steeds voor elkaar.
Ik zie dit als een kroon op onze relatie.

Ik had tot een jaar geleden nog helemaal geen kinderen in gedachten, maar ineens begint het te kriebelen, met de pil gestopt en bijna meteen al raak. Het is allemaal wat sneller dan ik dacht maar ik ben er heel blij mee.
pi_63170388
Het heeft wel invloed ja, de partner. Maar ik dacht bijvoorbeeld bij mijn ex altijd: "Ik wil wel kinderen, maar niet met jou" en mijn man dacht bij zijn ex precies hetzelfde. Maar dat waren ook relaties die op veel jongere leeftijd zijn aangegaan, waarbij dat in eerste instantie ook helemaal niet aan de orde was.

Toen wij elkaar leerden kennen waren we iets ouder en was het een onderwerp wat al snel ter sprake kwam. Had hij toen aangegeven absoluut geen kinderen te willen, had ik er waarschijnlijk de energie niet ingestoken. Hoe leuk ik hem ook vind. En andersom ook.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_63170423
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:35 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hier ook zoeen. F. wilde met zijn vorige vriendin (:W Vicky ) ook geen kinderen. En met mij wel.
En dat was achteraf goed aangevoeld dus, die relatie hield ook geen stand.
Dus stel: het loopt tussen jullie ook mis, dan hebben jullie dat verkeerd aangevoeld en hadden jullie beter niet samen een kind kunnen krijgen?

[ Bericht 0% gewijzigd door MinderMutsig op 12-11-2008 20:53:25 (Oeps, verkeerde PI!! :o) ]
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 12 november 2008 @ 20:50:11 #161
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63170465
@BE; ik spreek ook alleen voor mezelf hoor, dat is gewoon mijn gevoel erbij .

Oh ja, en ik wilde graag een kind van mezelf. Ik ben nml de vrouw van mijn leven .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_63170697
Weet je dat ik deze vraag helemaal niet goed kan beantwoorden? Shame on deze moeder

Ik zou namelijk heel erg goed kunnen beargumenteren waarom ik geen kind zou hebben: een te onzeker inkomen in de kunst, te jong -destijds-, zeker niet gek op kinderen, eerder het tegendeel, nog nooit opgepast of een luier verschoond, een beroep waarbij het hollen of stilstaan is, en geen mogelijkheid tot parttime werken, te klein huis in een gevaarlijke buurt -toen-, gehecht aan veel rust en tijd voor mijzelf.

En toch wilde ik het. Het was me meer waard dan het gewicht van alle bezwaren hierboven. Maar ik kan geen reden geven waarom, wel een oorzaak.

Ik had een aantal medische toestanden achter de rug waardoor ik ineens bij een echo ijskoud te horen kreeg dat het er misschien niet meer inzat, kinderen. En toen sloeg het in als een bom, juist doordat ik niet meer zelf zou kunnen beslissen. Hierdoor realiseerde ik me dat ik dat vreselijk zou vinden. En merkte ik dat ik juist een enorm verlangen had naar een kind. Maar het blijft een gevoelskwestie, net zoals verliefdheid eigenlijk.

Hoe zou jij je bijvoorbeeld voelen als je morgen te horen kreeg: nou, je bent toch niet vruchtbaar, dus je hebt niets meer te kiezen. Opgelucht? Of anders?
pi_63170908
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:54 schreef Laureline het volgende:
Hoe zou jij je bijvoorbeeld voelen als je morgen te horen kreeg: nou, je bent toch niet vruchtbaar, dus je hebt niets meer te kiezen. Opgelucht? Of anders?
Dat zegt volgens mij helemaal niets over je kinderwens.
  woensdag 12 november 2008 @ 20:58:41 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63170924
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:49 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dus stel: het loopt tussen jullie ook mis, dan hebben jullie dat verkeerd aangevoeld en hadden jullie beter niet samen een kind kunnen krijgen?
Nee, natuurlijk niet. Maar ik denk zeker wel dat je het in sommige gevallen wel zo kan zien.
Niet alles is toch gelijk een wet van Meden en Perzen die voor alles en iedereen geldt?
pi_63171787
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:58 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat zegt volgens mij helemaal niets over je kinderwens.
Ben ik met je eens.
Behalve als je eerste en enige gedachte dan is: ow, heerlijk, hoef ik me daar nooit meer zorgen over te maken, ik zal gelukkig nooit zwanger worden
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_63173769
quote:
Op woensdag 12 november 2008 21:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ben ik met je eens.
Behalve als je eerste en enige gedachte dan is: ow, heerlijk, hoef ik me daar nooit meer zorgen over te maken, ik zal gelukkig nooit zwanger worden
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 november 2008 @ 22:29:38 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63174851
Het valt me op dat de meeste mannen zoiets hebben van "nou... gewoon...geinig enzo" en dat juist de VROUWEN het graag willen rationaliseren...

it's a world gone mad....
  woensdag 12 november 2008 @ 22:39:28 #168
14746 k_i_m
pi_63175385
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Het valt me op dat de meeste mannen zoiets hebben van "nou... gewoon...geinig enzo" en dat juist de VROUWEN het graag willen rationaliseren...

it's a world gone mad....
Dat komt misschien omdat vrouwen weten dat ze ondanks goed helpende mannen toch de primaire zorg voor de kinderen hebben.
In my life
Why do I smile
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 november 2008 @ 22:40:15 #169
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63175440
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:39 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Dat komt misschien omdat vrouwen weten dat ze ondanks goed helpende mannen toch de primaire zorg voor de kinderen hebben.
Dat komt omdat mannen weten dat ze ondanks goed onderwezen vrouwen toch het primaire inkomen moeten verzorgen.
  woensdag 12 november 2008 @ 22:54:39 #170
14746 k_i_m
pi_63176166
En daar zijn wij jullie dankbaar voor! .
In my life
Why do I smile
pi_63176979
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat komt omdat mannen weten dat ze ondanks goed onderwezen vrouwen toch het primaire inkomen moeten verzorgen.
Juist, en voor die mannen verandert er dus niks, of weinig. Voor die vrouwen is het inderdaad even slikken om lange middagen tussen de geitjes door te brengen, zoals Vivi terecht zegt. Het is echt een beetje onzin om te denken dat vrouwen liever tussen de geiten staan dan dat ze een leuk beroep uitoefenen, of desnoods een minder leuk beroep waar ze voldoening uit halen. Eén van de nadelen van het moederschap (zeker van jonge kinderen) is dat je noodgedwongen een aantal jaren als peuter door het leven moet. Godzijdank gaat dat allemaal voorbij, maar ik ken niet één man die zijn goedbedoelde 'papadag'-regeling heeft verlengd - ik ken alleen maar mannen die niet wisten hoe snel ze terug moesten galopperen naar kantoor, en terecht, want we hebben het over volwassenen.

Ik denk dat mannen (of vaders) meer ruimte hebben voor zelvervulling of zelfontplooiing, en de prijs die ze daarvoor betalen is dat de last van het primaire gezinsinkomen op hun schouders rust. Vrouwen (of moeders) hebben weer meer 'vrije tijd', in zo verre dat ze meestal parttime werken, en de prijs die ze daarvoor betalen is dat die vrije tijd helemaal geen vrije tijd is, maar een tweede baan die het moederschap heet.

Beide partijen doen dus concessies. Maar ik denk dat die rationele benadering van veel vrouwen te maken heeft de enorme verandering die het moederschap voor hen meebrengt, juist omdat ze steeds vaker hoogopgeleid zijn en ze dus best carrière zouden willen maken, maar dat wordt wel ingewikkeld als je kinderen hebt. Mannen blijven gewoon carrière maken. De verandering is dus minder ingrijpend, en dus kunnen zij het zich veroorloven 'gevoelsmatig' voor kinderen te kiezen.
  woensdag 12 november 2008 @ 23:26:20 #172
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_63177543
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:50 schreef Vivi het volgende:
Oh ja, en ik wilde graag een kind van mezelf. Ik ben nml de vrouw van mijn leven .
die ga ik onthouden!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_63177911
Wat makkelijk, ik kan me zo aansluiten bij Nadine26 op deze en vorige pagina. Goed verwoord.
  donderdag 13 november 2008 @ 00:14:19 #174
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_63178821
Wat overigens ook best een nadeel is aan kinderen is je lichaam na een bevalling.
ik wist wel dat mijn lijf zou veranderen maar ik herken mijn lichaam gewoonweg niet meer terug.
Uiteraard geld onderstaande niet voor iedereen maar het zijn dingen die kunnen voorkomen, sommige tijdelijk en andere blijvend.

Ik ben 27 en mijn buik ziet er uit als die van een bejaarde, met kleren aan lijkt het echt nog wel wat maar de huid is slap en zit onder de littekens.
Ook hebben veel vrouwen last van lichte of ernstigere vorm van incontinentie,aambeien, haaruitval , spataderen, tandverslechtering, overgewicht, zweten, vaginale problemen (vaak dankzei knip tijdens bevalling) en zo nog veel meer dingen.

Ik zeg niet dat ik niet voor kinderen zou hebben gekozen als ik dit van te voren wist, maar misschien wel iets om ook even bij stil te staan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_63180187
quote:
Op woensdag 12 november 2008 18:28 schreef ShadyLane het volgende:
Of juist degenen die hartstikke dienstbaar zijn en zich voortdurend te kort voelen schieten.
Ja, klopt! Heel bezorgde ouders zijn erg, maar het aller ergste vind ik de hyperblije ouders (die zich schuldig voelen over de drie au pairs en die daarom op hun vrije woensdagmiddag veel te fanatiek met de bal gooien, uit schuldgevoel, omdat ze alles uit die ene middag willen halen, en dan is het wachten op het moment dat ze die bal snoeihard in het gezicht van hun jongste dochtertje knallen)... oh, je ziet heel wat interessante taferelen aan je voorbij trekken op het gemiddelde speelplein.

Van die laatste variant zie ik er de laatste tijd vrij veel. Vaders die met een indianentooi op hun kop in de nok van het klimgevaarte zitten (waarom??!!), moeders die op hun buik door de zandbak schuiven terwijl ze dierengeluiden maken... ik kan het niet aanzien. Allemaal compensatiegedrag, denk ik. Goedmaken wat ze verkeerd hebben gedaan. Maar voor de toeschouwers is zo'n vertoning natuurlijk wel heerlijk
  donderdag 13 november 2008 @ 07:57:41 #176
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63181324
quote:
Op donderdag 13 november 2008 00:14 schreef snakelady het volgende:
Wat overigens ook best een nadeel is aan kinderen is je lichaam na een bevalling.
ik wist wel dat mijn lijf zou veranderen maar ik herken mijn lichaam gewoonweg niet meer terug.
Uiteraard geld onderstaande niet voor iedereen maar het zijn dingen die kunnen voorkomen, sommige tijdelijk en andere blijvend.

Ik ben 27 en mijn buik ziet er uit als die van een bejaarde, met kleren aan lijkt het echt nog wel wat maar de huid is slap en zit onder de littekens.
Ook hebben veel vrouwen last van lichte of ernstigere vorm van incontinentie,aambeien, haaruitval , spataderen, tandverslechtering, overgewicht, zweten, vaginale problemen (vaak dankzei knip tijdens bevalling) en zo nog veel meer dingen.

Ik zeg niet dat ik niet voor kinderen zou hebben gekozen als ik dit van te voren wist, maar misschien wel iets om ook even bij stil te staan.
Tell it like it is!!

Deze kwam goed hard aan hoor
Alhoewel mijn moeder er beter uit zag na haar bevalling. Ze was 10 kg lichter, had stevigere borsten en was zo aan het rennen en vliegen dat ze abs had waar ik jaloers op kan zijn.
Ze heeft me wel in geuren en kleuren verteld hoe fijn het was om mij ( 9 ponder ) eruit te wurmen.
pi_63181701
quote:
Op woensdag 12 november 2008 23:13 schreef Nadine26 het volgende:

Ik denk dat mannen (of vaders) meer ruimte hebben voor zelvervulling of zelfontplooiing, en de prijs die ze daarvoor betalen is dat de last van het primaire gezinsinkomen op hun schouders rust. Vrouwen (of moeders) hebben weer meer 'vrije tijd', in zo verre dat ze meestal parttime werken, en de prijs die ze daarvoor betalen is dat die vrije tijd helemaal geen vrije tijd is, maar een tweede baan die het moederschap heet.
Mwoah, dit is ook maar relatief. Je bent als ouders beiden volwassen en kunt dus je eigen keuzes maken en prioriteiten stellen. Ik weet dat wij een uitzondering vormen, maar hier heeft mijn lief 3 volledige 'papadagen' (ik vind het een suffe term) en de rest van de dagen verdelen we de zorg.

En SHE, qua lijf: oudere moeders hebben iig minder kans op striae... Ik heb nog steeds een prima buil.
pi_63182091
Waar heb je die buil dan
  donderdag 13 november 2008 @ 09:06:21 #179
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_63182116
Ze bedoelt denk ik buidel Koosje.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_63182188
Hm ja, dat kan ook nog

pi_63182223
quote:
Op donderdag 13 november 2008 02:12 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Van die laatste variant zie ik er de laatste tijd vrij veel. Vaders die met een indianentooi op hun kop in de nok van het klimgevaarte zitten (waarom??!!), moeders die op hun buik door de zandbak schuiven terwijl ze dierengeluiden maken... ik kan het niet aanzien. Allemaal compensatiegedrag, denk ik. Goedmaken wat ze verkeerd hebben gedaan. Maar voor de toeschouwers is zo'n vertoning natuurlijk wel heerlijk
Om dat dan allemaal als compensatiegedrag weg te zetten, vind ik wat ver gaan. Er zijn ook gewoon ouders die het leuk vinden om lekker gek met hun kinderen te doen. Of tantes bijvoorbeeld
  donderdag 13 november 2008 @ 09:19:30 #182
14746 k_i_m
pi_63182363
quote:
Op donderdag 13 november 2008 09:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Om dat dan allemaal als compensatiegedrag weg te zetten, vind ik wat ver gaan. Er zijn ook gewoon ouders die het leuk vinden om lekker gek met hun kinderen te doen. Of tantes bijvoorbeeld
Ik wilde het net zeggen. Ik zit nu al naar de speeltuinen uit te kijken, ik vind dat geweldig! Maar ik ben dan zo'n idioot die op z'n tijd nog steeds wel eens in een boom klimt enzo .
In my life
Why do I smile
pi_63182445
quote:
Op donderdag 13 november 2008 09:19 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik wilde het net zeggen. Ik zit nu al naar de speeltuinen uit te kijken, ik vind dat geweldig! Maar ik ben dan zo'n idioot die op z'n tijd nog steeds wel eens in een boom klimt enzo .
Heerlijk toch!
En je kunt je kind dan als excuus gebruiken nu
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 november 2008 @ 09:26:59 #184
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_63182519
quote:
Op woensdag 12 november 2008 23:13 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Juist, en voor die mannen verandert er dus niks, of weinig.
Hou jij je nou maar bij bouqette reeks verhaaltjes, want van het echte leven heb je duidleijk geen kaas gegeten.
quote:
Voor die vrouwen is het inderdaad even slikken om lange middagen tussen de geitjes door te brengen, zoals Vivi terecht zegt. Het is echt een beetje onzin om te denken dat vrouwen liever tussen de geiten staan dan dat ze een leuk beroep uitoefenen, of desnoods een minder leuk beroep waar ze voldoening uit halen. Eén van de nadelen van het moederschap (zeker van jonge kinderen) is dat je noodgedwongen een aantal jaren als peuter door het leven moet. Godzijdank gaat dat allemaal voorbij, maar ik ken niet één man die zijn goedbedoelde 'papadag'-regeling heeft verlengd - ik ken alleen maar mannen die niet wisten hoe snel ze terug moesten galopperen naar kantoor, en terecht, want we hebben het over volwassenen.
Toch gek dat zeer recent onderzoek aantoont dat het meerdendeel van de vrouwen GRAAG minder werkt en een beetje tussen die geitjes gaat staan. Jammer dat ze geen onderzoek hebben gedaan naar mannen. Ik denk namelijk dat een groot gedeelte van de mannen GRAAG structureel minder zouden werken als dat financieel mogelijk was.
quote:

Ik denk dat mannen (of vaders) meer ruimte hebben voor zelvervulling of zelfontplooiing, en de prijs die ze daarvoor betalen is dat de last van het primaire gezinsinkomen op hun schouders rust.
Nou wat een ruimte... 's morgens om 8 uur in de file met een doosje zelfgesmeerde bammetjes op de achterbank. Dan 8 uur lang Jiskefetiaanse kantoor 'humor' aanhoren om vervolgens om half 6 die zelfde file in te gaan met een leeg bakje op de achterbank. Jolijt alom.
quote:
Vrouwen (of moeders) hebben weer meer 'vrije tijd', in zo verre dat ze meestal parttime werken, en de prijs die ze daarvoor betalen is dat die vrije tijd helemaal geen vrije tijd is, maar een tweede baan die het moederschap heet.
Ja, en al die vaders doen verder he le maal niets naast die full time baan.
quote:
Beide partijen doen dus concessies. Maar ik denk dat die rationele benadering van veel vrouwen te maken heeft de enorme verandering die het moederschap voor hen meebrengt, juist omdat ze steeds vaker hoogopgeleid zijn en ze dus best carrière zouden willen maken, maar dat wordt wel ingewikkeld als je kinderen hebt.
Dat willen ze dus niet, zie recent onderzoek.
quote:
Mannen blijven gewoon carrière maken. De verandering is dus minder ingrijpend, en dus kunnen zij het zich veroorloven 'gevoelsmatig' voor kinderen te kiezen.
80% van de mannen komt nooit verder dan die kantoorbaan. Kom op zeg, alsof werken zaligmakend is.

Zelden zoveel stupide bullshit in 1 post gelezen.
pi_63183033
quote:
Op donderdag 13 november 2008 09:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Oh gelukkig, ik ben niet de enige die dat een rare opmerking vond.
quote:
Op donderdag 13 november 2008 07:57 schreef SHE het volgende:

[..]

Tell it like it is!!

Alhoewel mijn moeder er beter uit zag na haar bevalling. Ze was 10 kg lichter, had stevigere borsten en was zo aan het rennen en vliegen dat ze abs had waar ik jaloers op kan zijn.
Ze heeft me wel in geuren en kleuren verteld hoe fijn het was om mij ( 9 ponder ) eruit te wurmen.
Daar staan toch wel een paar dingen tussen die je aan het denken zetten he?
pi_63183063
quote:
Op donderdag 13 november 2008 09:06 schreef Lishe het volgende:
Ze bedoelt denk ik buidel Koosje.

BUIK, Koosje, BUIK, met een K. Typefout, snap je??? Je moet hier ook álles uitleggen.
pi_63183077
quote:
Op donderdag 13 november 2008 09:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hou jij je nou maar bij bouqette reeks verhaaltjes, want van het echte leven heb je duidleijk geen kaas gegeten.
[..]

Toch gek dat zeer recent onderzoek aantoont dat het meerdendeel van de vrouwen GRAAG minder werkt en een beetje tussen die geitjes gaat staan. Jammer dat ze geen onderzoek hebben gedaan naar mannen. Ik denk namelijk dat een groot gedeelte van de mannen GRAAG structureel minder zouden werken als dat financieel mogelijk was.
[..]

Nou wat een ruimte... 's morgens om 8 uur in de file met een doosje zelfgesmeerde bammetjes op de achterbank. Dan 8 uur lang Jiskefetiaanse kantoor 'humor' aanhoren om vervolgens om half 6 die zelfde file in te gaan met een leeg bakje op de achterbank. Jolijt alom.
[..]

Ja, en al die vaders doen verder he le maal niets naast die full time baan.
[..]

Dat willen ze dus niet, zie recent onderzoek.
[..]

80% van de mannen komt nooit verder dan die kantoorbaan. Kom op zeg, alsof werken zaligmakend is.

Zelden zoveel stupide bullshit in 1 post gelezen.
eensch
vraag me af in welke wereld (of wat een kutleven) Nadine leeft/heeft
Ja doei.
pi_63183150
quote:
Op donderdag 13 november 2008 02:12 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Ja, klopt! Heel bezorgde ouders zijn erg, maar het aller ergste vind ik de hyperblije ouders (die zich schuldig voelen over de drie au pairs en die daarom op hun vrije woensdagmiddag veel te fanatiek met de bal gooien, uit schuldgevoel, omdat ze alles uit die ene middag willen halen, en dan is het wachten op het moment dat ze die bal snoeihard in het gezicht van hun jongste dochtertje knallen)... oh, je ziet heel wat interessante taferelen aan je voorbij trekken op het gemiddelde speelplein.

en jij denkt te kunnen bepalen dat een ouder die ontzettend gelukkig is met zijn/haar koter en die lekker los gaat in het park dit allleen doet uit compensatiedrang? Zo, vanaf een afstandje? Zoveel geluk en blijheid kán niet? iemand kan niet gewoon debiel doen met een kleuter van 4 die het ontzettend tof vindt als zn pa of ma lekker meedoet in plaats van passief op een bankje met een bouqetreeksje / NRC handelsblad gaat zitten en af en toe roept 'KIJK JE WEL UIT!!!!" en vervolgens weer verder leest

en jij bent vast de ideale moeder, niet?
Ja doei.
  Vis een optie? donderdag 13 november 2008 @ 10:12:41 #189
70532 loveli
N
pi_63183530
quote:
Op donderdag 13 november 2008 00:14 schreef snakelady het volgende:
Vooral jonge moeders krijgen striae. Er zijn trouwens 2 soorten, de ene is afhankelijk van je eigen aanleg. Dus als je nu weinig striae hebt, zul je dat ook niet erg krijgen tijdens de zwangerschap. De tweede soort is minder leuk, die is hormonaal. Dan springt ergens aan het eind van de zwangerschap opeens je hele buik vol. Lichtpuntje: er zijn cremes die preventief werken. Merk kan ik opzoeken.
quote:
Aambeien en spataderen komen relatief gezien vaak voor, vaginale minder vaak, maar als je er last van hebt dan zal hetr je niet boeien dat het relatief zelfzaam is. Tandverslechtering wist ik niet, vind ik interessant om te horen. Wat ook nog vaak gebeurt is dat je voeten groter worden. Na de zwangerschap mag je een nieuwe collectie schoenen aanschaffen. En dan hebben we ook nog bekkeninsabiliteit om het lijstje compleet te maken.
quote:
Als ze dit nou zouden vertellen bij biologie op de middelbare school, zou de jeugd dan voorzichtiger zijn?
crap in = crap out
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 november 2008 @ 10:14:11 #190
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_63183563
quote:
Op donderdag 13 november 2008 09:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

eensch
vraag me af in welke wereld (of wat een kutleven) Nadine leeft/heeft
Ik zou haar dagboek even lezen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_63183576
quote:
Op donderdag 13 november 2008 10:14 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik zou haar dagboek even lezen
Is dat die Nadine? Ow, die staat wel midden in het gewone leven
  donderdag 13 november 2008 @ 10:18:09 #192
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_63183659
quote:
Op woensdag 12 november 2008 13:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ow, geweldig lijkt me dat Is ook iets dat ik absoluut wil doen als ik een kind zou krijgen. Dat zijn toch geweldige dingen om met je kind te doen
Das ook mijn droom, hihi, een roadtrip in een zelfingericht busje . Heb zelfs een keer een nogal jongensachtig T-shirtje aangeschaft (toen ik zwanger was en nog niet wist dat Stella een meisje zou zijn ), waarop staat roadtrip .

Waarschijnlijk kan ze het ergens in maart aan, als mama en Stella gezellig op roadtrip gaan van Eindhoven naar Tilburg, of niet eens .
pi_63183684
ooooow, deze
Ja doei.
  donderdag 13 november 2008 @ 10:22:05 #194
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_63183761
quote:
Op donderdag 13 november 2008 09:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

en jij denkt te kunnen bepalen dat een ouder die ontzettend gelukkig is met zijn/haar koter en die lekker los gaat in het park dit allleen doet uit compensatiedrang? Zo, vanaf een afstandje? Zoveel geluk en blijheid kán niet? iemand kan niet gewoon debiel doen met een kleuter van 4 die het ontzettend tof vindt als zn pa of ma lekker meedoet in plaats van passief op een bankje met een bouqetreeksje / NRC handelsblad gaat zitten en af en toe roept 'KIJK JE WEL UIT!!!!" en vervolgens weer verder leest

en jij bent vast de ideale moeder, niet?
Ik ben dus ook zo'n mafkees die samen met mijn dochter gek gaat doen in de speeltuin.
aangezien ik overdag thuis ben (werk 's avonds en/of in het weekend) heb ik niks te compenseren inderdaad, vind het gewoon leuk.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 13 november 2008 @ 10:22:33 #195
223453 Guuzewuus
pi_63183779
quote:
Op donderdag 13 november 2008 07:57 schreef SHE het volgende:

[..]

Tell it like it is!!

Mijn moeder was 21 toen ze mij kreeg en 23 toen ze mijn broertje kreeg. Met haar buik is het nooit meer goedgekomen (los vel en striae). Zelf was ik 31 toen ik Stella kreeg, na drie weken moest ik nog 3 kilo kwijt, na 8 weken was alles eraf, geen striae en mijn buik wordt nog steeds met de week strakker (vanzelf, ik ben nog steeds niet aan het sporten, ook niet stiekem ). Het klopt dus hier dan hè , hoe ouder tijdens de zwangerschap, hoe minder blijvende effecten op je buik .
pi_63183927
nou je weet niet hoe snel 't gegaan zou zijn als je stella 10 jaar eerder kreeg natuurlijk. en of je buik over 10 jaar nog zo snel zou herstellen... ik durf het te betwijfelen!
  donderdag 13 november 2008 @ 10:30:37 #197
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_63183977
Dat is hetzelfde als dat je niet kan beweren dat smeren met goedjes helpt om de striae te verminderen, je weet immers niet hoe het zou zijn gegaan zonder te smeren.
pi_63183978
Ik kan me best vinden in Nadines post, hoor.
Ik roep ook altijd dat ik liever papa wil zijn dan mama. Niet alle vrouwen willen graag een 'klein baantje', hoor! En niet alle mannen hebben een saaie kantoorbaan en willen liever minder werken om bij de kinderen te zijn.
Een kind krijgen verandert meestal meer voor de vrouw dan voor de man. De man heeft het kind er leuk 'bij', terwijl de vrouw de meeste offers brengt. Zij 'moet' vaak minder werken, waarmee ze haar financieel-economische positie zwakker maakt. Verder heeft zij meestal gewoon de meest zorgtaken, waardoor ze continu moet worstelen tussen moeder zijn en werk, met het bijbehorende schuldgevoel.

Er zullen wel ouders zijn die alles 50/50 verdelen maar hetgeen ik om me heen zie is anders. Ik zie nooit jonge moeders op de vrijmibo. Maar de jonge papa's die zakken lekker door...om maar eens een klein voorbeeldje te noemen van het feit dat voor de vaders het minst verandert.
  donderdag 13 november 2008 @ 10:35:02 #199
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_63184101
quote:
Op donderdag 13 november 2008 10:30 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik kan me best vinden in Nadines post, hoor.
Ik roep ook altijd dat ik liever papa wil zijn dan mama. Niet alle vrouwen willen graag een 'klein baantje', hoor! En niet alle mannen hebben een saaie kantoorbaan en willen liever minder werken om bij de kinderen te zijn.
Een kind krijgen verandert meestal meer voor de vrouw dan voor de man. De man heeft het kind er leuk 'bij', terwijl de vrouw de meeste offers brengt. Zij 'moet' vaak minder werken, waarmee ze haar financieel-economische positie zwakker maakt. Verder heeft zij meestal gewoon de meest zorgtaken, waardoor ze continu moet worstelen tussen moeder zijn en werk, met het bijbehorende schuldgevoel.

Er zullen wel ouders zijn die alles 50/50 verdelen maar hetgeen ik om me heen zie is anders. Ik zie nooit jonge moeders op de vrijmibo. Maar de jongepapa's die zakken lekker door...om maar eens een klein voorbeeldje te noemen van het feit dat voor de vaders het minst verandert.
Vind dit zo negatief klinken voor vaders eigenlijk.
klopt mijn man werkt meer dan ik, maar zodra hij thuis is gaat zijn aandacht naar de meiden, totdat ze op bed liggen, dan gaat zijn aandacht naar mij.
Maar in het weekend doet hij ook veel met de meiden en hij doet wat hij kan!
Hij zou graag 2 dagen bv thuis bij de kinderen willen zijn maar zijn werk staat het niet toe, we hebben het geprobeerd.

Maar als ik dit zo lees mag ik geloof ik enorm blij zijn met mijn man! ik durf zelfs te beweren dat ik het toch wel prettiger heb dan mijn man, hij zit nu hard te werken terwijl ik hier achter de pc met een bakje thee zit terwijl mijn jongste ligt te slapen en mijn oudste aan het spelen is.
Bah, wat heb ik het zwaar.
  donderdag 13 november 2008 @ 10:37:42 #200
223453 Guuzewuus
pi_63184160
quote:
Op donderdag 13 november 2008 10:28 schreef bixister het volgende:
nou je weet niet hoe snel 't gegaan zou zijn als je stella 10 jaar eerder kreeg natuurlijk. en of je buik over 10 jaar nog zo snel zou herstellen... ik durf het te betwijfelen!
(Het is toch algemeen bekend dat de kans op striae groter is bij jongere mensen?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')