Neuh, volgens mij heel normaal als je rond de 30 bent (ben je toch?).quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:25 schreef SHE het volgende:
Is het heel erg dat ik wel begin na te denken over de toekomst, en ik de gedachte om helemaal alleen oud te worden een heel enge vind?
quote:Gewoon... leuk....
En ja ze waren nogal geplanned.
thank god! ja, ik ben idd 30.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
Neuh, volgens mij heel normaal als je rond de 30 bent (ben je toch?).
Nee, wel verstandig. Want kinderen eisen heel wat meer dan een partner.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:39 schreef SHE het volgende:
Ja, dat hoor ik vaker..dat enorm veel liefde te geven.
Nu is dat voor mij een punt, want dat heb ik helemaal niet. Ik vind het soms al een opgave om het in mijn partner te steken, laat staan in nog een mens.
Niet omdat ik een trut ben ofzo, integendeel, maar omdat de wereld om mij draaitIk vind het moeilijk om mezelf weg te cijferen en die wereld met een ander te delen.
Dus ik denk dan ook automatisch dat ik wellicht beter geen kinderen kan nemen![]()
Erg he?
Wel een erg naïeve stelling.... helaas.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:43 schreef Koosje het volgende:
Liefde voor je kind gaat zo vanzelf.. echt
Hahaha, nee niet erg, zelfkennis is goedquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:39 schreef SHE het volgende:
Nu is dat voor mij een punt, want dat heb ik helemaal niet. Ik vind het soms al een opgave om het in mijn partner te steken, laat staan in nog een mens.
Niet omdat ik een trut ben ofzo, integendeel, maar omdat de wereld om mij draaitIk vind het moeilijk om mezelf weg te cijferen en die wereld met een ander te delen.
Dus ik denk dan ook automatisch dat ik wellicht beter geen kinderen kan nemen![]()
Erg he?
ík hoef er in elk geval niet veel moeite voor te doen om mijn kinderen liefde te geven. Jij?quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wel een erg naïeve stelling.... helaas.
Ik niet, maar gezien het feit dat huiselijk geweld en kindermishandeling schering en inslag zijn is het NIET vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:46 schreef Koosje het volgende:
[..]
ík hoef er in elk geval niet veel moeite voor te doen om mijn kinderen liefde te geven. Jij?
Ik zou een kindje nooit slaanquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik niet, maar gezien het feit dat huiselijk geweld en kindermishandeling schering en inslag zijn is het NIET vanzelfsprekend.
Hahahhaa, ik wou net zeggen, ik ging er dus inderdaad gemakshalve even vanuit dat je dat achterwege zou laten, daar breken je nagels namelijk vanquote:
Dat zijn vast geen mensen die zich al jaren druk maken of ze nou wel of niet aan kinderen moeten beginnenquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik niet, maar gezien het feit dat huiselijk geweld en kindermishandeling schering en inslag zijn is het NIET vanzelfsprekend.
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:49 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat zijn vast geen mensen die zich al jaren druk maken of ze nou wel of niet aan kinderen moeten beginnen.
Eh jawelquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:49 schreef Koosje het volgende:
Ik zeg dan ook niet dat het vanzelfsprekend is.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:43 schreef Koosje het volgende:
Liefde voor je kind gaat zo vanzelf.. echt
Dat zeg ik toch niet?quote:Bovendien verdenk ik SHE niet van bovengenoemde zaken.
Dat weet ik heeeel erg zekerquote:
en toch denk ik dat je dat niet weet. Ik heb het niet over iedere dag door de kamer meppen natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:51 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat weet ik heeeel erg zeker
zelfs grote mensen, muggen of andere wezens sla ik niet. Onder deze grote muil zit een oer pacifist.
Ik hou niet van geweld.
Mja. Dat klinkt allemaal natuurlijk wel leuk en romantisch enzo, maar da's toch niet een reden? "Hey schat, zullen wij onze liefde eens gaan geven en ontvangen dmv kinderen enzo?" Kweenie hoor.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Of mijn 'kwaliteiten' genetisch verankerd zijn interesseert me geen moer.
omdat je met een petroleumstel, bambi's en whiskey op zondag een beetje de oerman kan uithangen en anna dat dan helemaal spesjaal vindquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:51 schreef Jarno het volgende:
Wat een lastige kutvraag!.
Ik weet het niet..
Wat een mooi popje zegquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:52 schreef LXIV het volgende:
Omdat je liefde wil geven en ontvangen.
Dat lijkt me een goede reden...
[ afbeelding ]
En om te zien of je kwaliteiten een toevalstreffer zijn of genetisch verankerd.
Nee, van en naar dat kind natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja. Dat klinkt allemaal natuurlijk wel leuk en romantisch enzo, maar da's toch niet een reden? "Hey schat, zullen wij onze liefde eens gaan geven en ontvangen dmv kinderen enzo?" Kweenie hoor.
Maar hoop bij god dat mijn grootste 'kwaliteit' ze bespaart blijftquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
![]()
Ook jij bent toch trots op je nageslacht?
zijnde?quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar hoop bij god dat mijn grootste 'kwaliteit' ze bespaart blijft
Oh wowquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:52 schreef LXIV het volgende:
Omdat je liefde wil geven en ontvangen.
Dat lijkt me een goede reden...
[ afbeelding ]
En om te zien of je kwaliteiten een toevalstreffer zijn of genetisch verankerd.
Ik kom toch eigenlijk alleen maar uit op emotionele redenen die koud op papier (eh, scherm) erg flauw en belegen overkomen denk ik. Dat je op een bepaald moment een papa met kind ziet lopen en denkt: "hey! dat wil ik ook!!" enzo. Dat soort dingen. Meer survival of the species dan echt praktische redenen denk ik, want praktisch gezien vind ik elk weekend om 6 uur gewekt worden niet echt je van het....quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:55 schreef SHE het volgende:
[..]
omdat je met een petroleumstel, bambi's en whiskey op zondag een beetje de oerman kan uithangen en anna dat dan helemaal spesjaal vind
Laat maar weten wanneer je er klaar voor bent!quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Oh wow
Zo 1 wil ik er ook wel
Dat heb ik ook als ik Anna zie van Jarno en Yppy..als je zo'n mooi kind krijgt is het natuurlijk wel makkelijker om ervan te houden
ja en als je dan een persoon bent die vind dat de wereld om haar draait en die wereld slecht met een ander kan delen en ook nog eens moeite hebt om jezelf weg te cijferen, dan kun je je inderdaad maar beter afvragen of het wel zo wijs is om aan een kind te beginnenquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:57 schreef Koosje het volgende:
Mooi gezegd belana, exact hoe ik me vandaag voelde.. vreselijk.
En inderdaad, vandaag was het niet zo vanzelfsprekend dat liefde geven, nu je het zegt
Mooie kindje zitten ook tijdens het eten 3 x in de gang als ze stout zijn SHE...quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:59 schreef SHE het volgende:
Dat heb ik ook als ik Anna zie van Jarno en Yppy..als je zo'n mooi kind krijgt is het natuurlijk wel makkelijker om ervan te houden
precies, daarom mijn terughoudendheid. Dat lijkt me niet eerlijk, en niet de juiste basis voor ouderschap.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
daarnaast kan je redeneren dat het kind negeren omdat je jezelf niet kan wegcijferen óók kindermishandeling is.
Of staan met een rood hoofd hun luier tot de schouders toe vol te douwen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mooie kindje zitten ook tijdens het eten 3 x in de gang als ze stout zijn SHE....
Die is cute evil!quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja kan ook zoiets krijgen SHE
[ afbeelding ]
Het mooie is trouwens dat je sowieso superveel van je kind houdt. En dat het uiterlijk of de kwaliteiten hier helemaal niks mee te maken hebben. Dus dat maakt eigenlijk niet uit. En dat is dus wel een verschil tov een partner. Die accepteer je niet onvoorwaardelijk. Daar zitten altijd mitsen en maren aan. Bij je kind is dat niet zo. En die onvoorwaardelijke liefde is wederzijds en voor altijd. Waar kun je dat nu halen?quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Oh wow
Zo 1 wil ik er ook wel
Ach, je kunt er vantevoren ook geen flikker over zeggen joh. De grootste egoisten worden mushy-babylovers en zgn. geboren moeders blijken verwende nesten te produceren. Uiteindelijk is het voor jou en je partner één groot avontoor met een allerminst zekere afloop, als je samen denkt sterk genoeg te zijn om dat aan te kunnen, dan go for it. En bij twijfel niet inhalen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:03 schreef SHE het volgende:
[..]
precies, daarom mijn terughoudendheid. Dat lijkt me niet eerlijk, en niet de juiste basis voor ouderschap.
Hoe leuk ik kinderen ook vind!.
Is dat jullie Anna? Die van ons heet Anne, en ze lijkt er ook wel op!quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:08 schreef Jarno het volgende:
Ha, fotospam..
[ afbeelding ]
Nouja, dan is de vraag waarom niet meer relevant natuurlijk..
Kan je gelijk een mooi rugzakje opbouwen voor de kindjes die je houdt. Want ja, kindjes met een probleempje verkoop je moeilijker natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:08 schreef Jarno het volgende:
Godverdomme wat hebben wij een mooi kindje gemaakt zeg.
Ik zou ze haast op bestelling gaan leveren.
Hey, alles om SHE aan het rammelen en bevrucht te krijgen. Dat moet een zwangerschap worden om van te smullen, met haar temperament, en we kunnen het allemaal volgen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:11 schreef LXIV het volgende:
Je hebt wel wat losgemaakt bij de jonge ouders van OUD, SHE!! Wat dat betreft een top-topique. Nu volgen er nog slechts ontwapenende foto's en hartverwarmende anecdote's en kan er van een inhoudelijke discussie geen sprake meer zijn...
Maar toch, goed topic.
Kan ik deze dan reserveren?quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:08 schreef Jarno het volgende:
Godverdomme wat hebben wij een mooi kindje gemaakt zeg.
Ik zou ze haast op bestelling gaan leveren.
Toen? Wat is er veranderd?quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:16 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Kan ik deze dan reserveren?
OT:
Toen ik nog heel graag kinderen wilde, was dat eigenlijk omdat ik kinderen leuk vind, er op een of andere manier onderbewust aan toe was en ik met een partner was (ben) die hetzelfde dacht over kinderen als ik.
Weetjewat, mijn vrouw was ook altijd fervent anti-kind (nouja, niet militant ofzo) en is nu (al zal ze daar zelf anders over denken) de beste moeder die Anna zich kon wensen. Echt.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:18 schreef SHE het volgende:
Nee, echt niet. Vooral ook om wat Jarno net roept
Ik ben gewoon heel onzeker, over vanalles en vooral heel zelfbewust. De dag dat ik besluit een kindje te maken, zal een hele bijzondere zijn, want dat zou betekenen dat ik mezelf ergens gevonden heb ofzo![]()
Vooralsnog geniet ik wel even van de grote bekken die zich ontpoppen als zoete wezentjes als het op hun kroost en het ouderschap aankomt.
*mooi*
Je geestelijke erfenis? Wat is die dan?quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:23 schreef Onsterfelijkheid het volgende:
Ik denk dat ik later kinderen wil om mijn geestelijke erfenis achter te laten, en mijn eenzaamheid te verminderen.
Passievruchten.
En weet je wat ik nou het gave vind? Dat hebben mijn ouders ook allemaal gehad, en ik heb er noooooooit wat van gemerktquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Weetjewat, mijn vrouw was ook altijd fervent anti-kind (nouja, niet militant ofzo) en is nu (al zal ze daar zelf anders over denken) de beste moeder die Anna zich kon wensen. Echt.
Denk je dat iedereen die aan kinderen begint niet onzeker is?. Men. Vanaf het moment dat ik hoorde dat mijn vrouw zwanger was ben ik nog nooit zo onzeker geweest en volgens mij gaat dat nooit meer over. Gaat alles wel goed, kunnen we dit wel, is hij/zij wel gezond, doen we alles okay wat eet een baby oh MIJN GOD HOEVEEL KOST DAT WEL NIET EIGENLIJK WHAAAAAAA
.
Dat je om kunt gaan met onzekerheid lijkt me meer een pluspunt dan wat anders.
Waarom hebben jullie je daarbij neergelegd? ( als in: medische molen in? )quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:21 schreef Dirkh het volgende:
[..]
6 jaar geprobeerd (zoals zovelen), geen kindje, vervolgens verzuurd geraakt
Nou ja, ik lees zo weinig over die angsten!quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Weetjewat, mijn vrouw was ook altijd fervent anti-kind (nouja, niet militant ofzo) en is nu (al zal ze daar zelf anders over denken) de beste moeder die Anna zich kon wensen. Echt.
Denk je dat iedereen die aan kinderen begint niet onzeker is?. Men. Vanaf het moment dat ik hoorde dat mijn vrouw zwanger was ben ik nog nooit zo onzeker geweest en volgens mij gaat dat nooit meer over. Gaat alles wel goed, kunnen we dit wel, is hij/zij wel gezond, doen we alles okay wat eet een baby oh MIJN GOD HOEVEEL KOST DAT WEL NIET EIGENLIJK WHAAAAAAA
.
Dat je om kunt gaan met onzekerheid lijkt me meer een pluspunt dan wat anders.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:37 schreef SHE het volgende:
[..]
Nou ja, ik lees zo weinig over die angsten!
Als je goed voor een huisdier kunt zorgen dan lukt dat ook wel met een kind. En los van dat, instinktief weet je in 95% van de gevallen al precies wat je moet doen. Daar heb je geen boekjes voor nodig, die hadden ze in de oertijd ook niet, en ook die kinderen werden groot.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:37 schreef SHE het volgende:
[..]
Je hoort vaak van ouders dat ze zus en zo doen en dan weer hatseflats en kedeng en zulks en dan denk ik : WAAR LEREN ZE DAT GODVERREDOMMES!!!!
Toen ik katten nam heb ik ook een halve bibliotheek doorgelezen alvorens ik eraan durfde te beginnen.
Niet dat huisdieren zo'n geweldige vergelijking zijn, maar dat idee dus.
En als ik ze tegenkom dan roep ik in OUD wat ik moet doenquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:39 schreef Jarno het volgende:
Er is geen hatseflats.
En al helemaal geen kedeng.
Wij hebben alles in de medische molen doorlopen, daar slaan die zes jaar ook op. We zijn erg actief geweest op het gebied van mogelijkheden, informatievoorziening etc, omtrent dit onderwerp.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:34 schreef SHE het volgende:
[..]
Waarom hebben jullie je daarbij neergelegd? ( als in: medische molen in? )
En wat voel je nu bij die wetenschap? Ben je er ziek van? Of heb je het geaccepteerd?
Jamaar hier doen ze al helemaal alsof ze het hebben van kinderen tot een kunst hebben verheven.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er is goddomme een heel subforum voor gecreëerd op FOK! Met hysterische ouders.
Nope...quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:39 schreef Jarno het volgende:
Er is geen hatseflats.
En al helemaal geen kedeng.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:44 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Wij hebben alles in de medische molen doorlopen, daar slaan die zes jaar ook op. We zijn erg actief geweest op het gebied van mogelijkheden, informatievoorziening etc, omtrent dit onderwerp.
We hebben het geaccepteerd, maar dat is relatief. Zoals bij sommige foto's van andere kinderen die raken je ff, of weet ik veel wat wat je in het dagelijkse leven tegen komt. Zo is het leven, zou niet lekker zijn als je er nooit meer bij nadenkt.
Als je geen kinderen hebt geeft dat weer andere mogelijkheden, dus die benutten we.
Maar we gaan te ver off-topic.
Dat... en bij ons resulteerde dat in Isaquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:16 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Kan ik deze dan reserveren?
OT:
Toen ik nog heel graag kinderen wilde, was dat eigenlijk omdat ik kinderen leuk vind, er op een of andere manier onderbewust aan toe was en ik met een partner was (ben) die hetzelfde dacht over kinderen als ik.
Dan zou ik zorgvuldiger gaan lezen. Die vragen staan er letterlijk dagelijks in diverse topics.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:44 schreef SHE het volgende:
[..]
Jamaar hier doen ze al helemaal alsof ze het hebben van kinderen tot een kunst hebben verheven.
Ik zie hier nooit een topic als in:
' er vallt iets uit zijn oor; heb ik 'm stuk gemaakt? '
of
' hij krijst, spuugt, kotst en ruft tegelijkertijd, wat heb ik verkeerd gedaan? '
En die vragen worden dus in dat borstvoedingstopic beantwoord. Ik weet nog dat Saskia net geboren was en als een gek aan die tiet hing in het ziekenhuis... DAT ging voorspoedig....quote:Nee, hele reeksen met termen die mij niet bekend voorkomen en dingen die je moet doen of schijnt te moeten weten. Waar komt die kennis vandaan?
net als laatst in dat borstvoedingstopic; iedereen doet maar voeden enzo ! Ik zou helemaal in paniek raken als er melk uit mijn tiet zou komen en zeker als daar dan een levend wezen van moet groeien.
Doet ie dat vanzelf; moet ik die tiet erin stoppen, wat als ie bijt..etc
Zoveel vragen
Dat klinkt dan voor mij wel weer als een reden, want dat zou ( heel egoistisch dan he ) betekenen dat ik er zelf ook van groei!quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ik heb me meermaals wanhopig afgevraagd waar de gebruiksaanwijzing was hoor, van mijn oudste. Bij de rest had ik al meer geleerd dat er geen regels zijn eigenlijk en iedereen maar een beetje doet wat hij of zij het beste acht.
De drang om kinderen te krijgen was niet iets bewust. Het zal de oerdrang wel zijn. Wel heb ik ondertussen geleerd dat mijn kinderen het beste én het slechtste in me naar boven halen.![]()
![]()
En net als je het denkt dat je het door hebt... heb je even rust. Even maar... want dan is er weer iets anders waar je vraagtekens over hebt.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:39 schreef Brighteyes het volgende:
Poeh, wat kan je onzeker zijn over zo'n kleintje zeg...
Heb net de zorglijn van het consultatiebureau gebeld want Sasha maakt vandaag echt een potje van zijn eten. Hij slaapt prima, hij is hardstikke vrolijk en 'bij' als hij wakker is, maar eten ho maar.
Vanmorgen al 2 x 20 (van de 100) laten staan en om 6 uur liet hij 45 staan en nu net bleef er 60 over...
Volgens de mevrouw aan de telefoon kon het nog geen kwaad en konden we het beste proberen om over te gaan op 6 voedingen van 120 omdat we hem nu ook wakker moeten maken voor de flesjes.
Hij lijkt af en toe wel flink last van zijn buikje te hebben en hij heeft sinds gisteren ook niet echt goed meer gepoept.
Nu ligt hij ook ineens weer te brullen, maar de fles werd net nog kokhalzend uit zijn mondje gewerkt. Moeilijk hoor...
En de tranen zitten me toch al zo hoog nu vandaag...
ook bij een derde heb je nog genoeg vragenquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:54 schreef SHE het volgende:
@ Swets: dat soort vragen heb je echt bij de 3e ook nog?
Oh boy! Ik zou denken dat als je er 1 hebt overleefd, je er zo nog ff 6 uit je mouw schud ofzo.
Wel fijn te weten dat die onzekerheid er echt bij hoort. En ik ga maar eens wat zorgvuldiger lezen
Nou... nee hoor. Dat klinkt leuker dan het is.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:55 schreef SHE het volgende:
Is er een zorglijn??
Een soort SOS-lijn begrijp ik voor hysterische moeders? Dat nummer moet ik echt onder snelkeuze hebben
Ja, da's wel een positief bijeffect. Maar ja achteraf enzo. Toen ik aan kinderen begon had ik dit niet kunnen vermoeden. Ik bleek meer geduld te hebben dan ik dachtquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:52 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat klinkt dan voor mij wel weer als een reden, want dat zou ( heel egoistisch dan he ) betekenen dat ik er zelf ook van groei!
Dat heb ik ook in mijn relatie..het is niet zaligmakend, maar wat ik er mooi aan vind is dat het het slechtse en het beste in mij naar boven haalt.
Helaas niet altijd even gecontroleerd
Maar toch!
Gelukkig vind je je eigen kind vaak mooi, ook al is het dat niet.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Oh wow
Zo 1 wil ik er ook wel
Ik heb een keer om half twaalf 's avonds de buurvrouw gebeld omdat Isa fikse koorts had... En regelmatig de huisarts of het Cb als ik weer eens tegen iets aanliep waarvan ik niet wist wat ik ermee aanmoest...quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:55 schreef SHE het volgende:
Is er een zorglijn??
Een soort SOS-lijn begrijp ik voor hysterische moeders? Dat nummer moet ik echt onder snelkeuze hebben
Neequote::
Op dinsdag 11 november 2008 22:54 schreef SHE het volgende:
@ Swets: dat soort vragen heb je echt bij de 3e ook nog?
Ik maak me niet druk over poepluiers, valpartijen, eten, nachtelijk gehuil en dergelijke. Dat wordt wel een beetje automatische piloot.quote::
Oh boy! Ik zou denken dat als je er 1 hebt overleefd, je er zo nog ff 6 uit je mouw schud ofzo.
Met meer kinderen krijg je weer het probleem of ze allemaal wel genoeg aandacht krijgen. Soms voel ik me heel schuldig omdat Tijn er een beetje tussen valt. Nienke is baby dus krijgt veel aandacht, en Saskia is erg mondig en aanwezig en weet prima hoe zo te manipuleren dat ze aandacht krijgt.quote::
Wel fijn te weten dat die onzekerheid er echt bij hoort.
Die ga ik zo thuis ff kijken. Ik zit nog @ workquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:57 schreef k_i_m het volgende:
SHE, hier de complete uitleg.
http://humortv.vara.nl/ca.157579.kinderen.html
Nu kan er niks meer misgaan.
Wij 'klussen' dan ook nietquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:02 schreef LXIV het volgende:
Neuken voor een kind vind ik allesbehalve geil, Maar goed.
Oh ja, die heb ik ook nog in tranen gebeld toen oudste na zijn eerste prikken koorts kreeg.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou... nee hoor. Dat klinkt leuker dan het is.
'Heb je al een ander merk flesjes geprobeerd? Dat kan wel behoorlijk schelen'
'Hoe bedoelt u, welk merk dan?'
'Ja, wij mogen geen merken noemen.'
'Ja, maar hoe kom ik er dan achter?'
'Tsja....'
Ok, ok, na lang aandringen kreeg ik dan toch een naam van haar, maar toch...
Maar ja, de meeste consultatiebureau's hebben een nummer waar je heen kan bellen in geval van nood.
En anders is er altijd nog de HAP.
Hoe herkenbaarquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar die is nog geen twee! Dus achteraf voel je je dan weer lullig dat je snauwerig "Nee tijn!!" riep toen die een tandborstel tussen het traphekje door naar beneden pleurde terwijl Nienke tot d'r schouders onder stront zat en Saskia van d'r ene op d'r andere been springend "Papa! Papa! Papa! Papa!" stond te roepen
Voor mij was de stap naar abortus kleiner dan voor Loena, in het geval van een ernstig gehandicapt kind. Ik heb me best weleens afgevraagd 'wat als' en even snel weer bedacht; 'we zien het dan wel weer'.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:02 schreef SHE het volgende:
Hoe overleef je de zorgen om het krijgen van een gezond kind? En hoe heb je voor jezelf die problematiek overwonnen?
Ging je als vader/moeder met het vertrouwen de zwangerschap in, dat wat er ook zou gebeuren ( bijv een gehandicapt kind ) je er hoe dan ook helemaal voor zou gaan?
Bidden.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:02 schreef SHE het volgende:
[..]
Die ga ik zo thuis ff kijken. Ik zit nog @ work![]()
Hoe overleef je de zorgen om het krijgen van een gezond kind? En hoe heb je voor jezelf die problematiek overwonnen?
Eigenlijk hebben we het nooit tot in detail uitgesproken. We hebben een triple test gedaan en gezegd dat we bij een sterk afwijkende kansberekening een punctie zouden doen. Wat we daarna gedaan zouden hebben hebben we niet echt uitgesproken. Wel dat we niet echt op een zwaar gehandicapt kindje zaten te wachten.quote:Ging je als vader/moeder met het vertrouwen de zwangerschap in, dat wat er ook zou gebeuren ( bijv een gehandicapt kind ) je er hoe dan ook helemaal voor zou gaan?
Goed en oprecht geschreven.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:07 schreef Lishe het volgende:
SHE, ik ben er zo een die altijd al wist dat ze kinderen wilde. Ik dacht ook dat ik dat allemaal wel kon, niet zo makkelijk als het hier staat, maar gewoon, geen twijfel.
En toen werd ik moeder. Van dat kleine meisje in mijn armen hield ik meteen. Met volle teugen. Alleen dat moeder zijn, dat was echt niet zo vanzelfsprekend als ik dacht. Ik heb echt een jaar moeten wennen aan het feit dat er zo een totaal afhankelijk van mij (ons) is, Dat alle (vrije) tijd naar haar ging. Dat er altijd iemand is die iets van mij vraagt, en die zich niet zoals mijn lief af laat schepen met "Sorry, hoofdpijn".Uiteindelijk viel alles op zijn plaats en was het gewoon goed. Ik hou geen rekening met haar, want ik denk voor 2. Gewoon, automatisch.
Ondertussen is er een zusje bijgekomen, waar ik net zoveel van hou en gaat het stukken makkelijker. Logisch, want ik had mijn proefkonijn al.
Je kunt niet oefenen, je kunt wel blijven wikken en wegen. Ik vind mijn leven met mijn kinderen zo leuk, zoveel zinvoller (o, wat stom, maar echt.) en zoveel mooier. En ik begrijp ook goed dat er mensen juist veel gelukkiger zijn zonder.
quote:Dus achteraf voel je je dan weer lullig dat je snauwerig "Nee tijn!!" riep toen die een tandborstel tussen het traphekje door naar beneden pleurde terwijl Nienke tot d'r schouders onder stront zat en Saskia van d'r ene op d'r andere been springend "Papa! Papa! Papa! Papa!" stond te roepen
Ik heb die zorgen niet of nauwelijks gehad.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:02 schreef SHE het volgende:
[..]
@ BE: dat klinkt al meer als een lijn waar ik meteen ruzie mee zou krijgen![]()
En aangezien jullie nu toch zo openhartig zijn; nog een vraag:
Ging je als vader/moeder met het vertrouwen de zwangerschap in, dat wat er ook zou gebeuren ( bijv een gehandicapt kind ) je er hoe dan ook helemaal voor zou gaan?
*kop in het zand... struisvogelpolitiek en vooral een rotsvast vertrouwen dat alles goed komt. Niet de meest logische manier, denk ik...quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:02 schreef SHE het volgende:
[..]
editgeschiedenisquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:10 schreef SHE het volgende:
Offtopic: Sorry Swets; ik heb per ongeluk je post verkloot!
Ik heb op post wijzigen geklikt ipv quoten.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:09 schreef Dirkh het volgende:
Zeg, jullie maken SHE helemaal gek en het zal me niet verbazen dat ze net haar vriend besprongen heeft en nu al onderweg is naar de avondwinkel voor een zwangerschapstest.
Ik vermaak me namelijk kostelijk met mijn collega's met kinderen. Niet omdat ze zulke leuke kinderen hebben, ik ken ze niet, maar om de verhalen.
Verjaardagen, kinderen die ziek zijn waardoor ze nachten wakker zijn gebleven en werkelijk gebroken op het werk komen, de weekendjes naar een of ander bungalow park, de bezoekjes aan Ballorig, pretparken, speeltuintjes, bos, klasgenootjes (had ik de kinderfeestjes al genoemd?) kinderen die niet willen doen wat jij wil dat ze doen... 's avonds niet weg kunnen in verband met de oppas die afgebeld heeft of dat ze helemaal geen oppas hebben... mijn weekenden beginnen altijd op maandag morgen, als ik de koppen al zie van die collega's.
Eingenlijk te veel om op te noemen, bijna net zoveel als de "tegenpartij"
Dus SHE, broek weer aan en voor je pc blijven zitten tot dit topic vol is.
vanaf het moment dat je kiest om voor een kind te gaan heb je zorgen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:02 schreef SHE het volgende:
[..]
Nou, ik ben het toch met five eens hoor, vond het wel een aparte maar prettige ervaring om het zo maar te zeggen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:02 schreef LXIV het volgende:
Neuken voor een kind vind ik allesbehalve geil, Maar goed.
Voor het grootste deel ben je hier toch echt zelf bij.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja ja, dat mag ook wel vermeld worden. Het is voor 90% gedaan met je vrijheid. Of meer.
Niet meer spontaan gaan stappen of uit eten. Niet meer uitslapen. Niet meer op vakantie waar je wil. Niet meer jobhoppen voor de fun. Niet meer onverantwoord eten. Niet meer veel kabaal maken 's avonds. Geen ochtendsex meer (of voor zes uur) Niet meer 's avonds zomaar langs vrienden. Et cetera.
Dat klinkt wel heel triest...quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja ja, dat mag ook wel vermeld worden. Het is voor 90% gedaan met je vrijheid. Of meer.
Niet meer spontaan gaan stappen of uit eten. Niet meer uitslapen. Niet meer op vakantie waar je wil. Niet meer jobhoppen voor de fun. Niet meer onverantwoord eten. Niet meer veel kabaal maken 's avonds. Geen ochtendsex meer (of voor zes uur) Niet meer 's avonds zomaar langs vrienden. Et cetera.
alles behalve het jobhoppen...quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:14 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, als tegenwicht op alle Halleluja-verhalen. EN wat is er niet waar dan?
Ik heb de laatste jaren ge-job-hopt als een kweetnietwat (of ik nu wel of niet kinderen heb, als ik niet happy met m'n baan ben, blijf ik er niet zitten ómdat ik toevallig 1,2 of drie kinderen heb), je kunt best weleens 'onverantwoord' eten (worden ze niet ineens drie kilo zwaarder vanquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:14 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, als tegenwicht op alle Halleluja-verhalen. EN wat is er niet waar dan?
En toch: nadat onze middelste op het randje heeft gelegen ben ik een stuk relaxter geworden juist. ik lette altijd extreem op, voorzichtig, waarschuwen, alert. En terwijl ik ernaast sta gebeurd er iets wat hem bijna zijn leven kost.quote:Ik kon en kan wel heel misselijk worden bij het idee dat hij dus nu nog wel van alles kan krijgen. Zo'n klein ventje met kanker oid. Verschrikkelijk. Dat haal ik dan ook maar gelijk weer uit mijn hoofd. Ben niet van het doemdenken en altijd met 'wat als-en' bezig zijn wordt niemand blijer van.
Ik ben er zelf soms ook verbaasd over. Dat ik nu moeder ben en dat mijn kinderen er op vertrouwen dat ik weet wat ik doe, net zoals ik dat vroeger bij mijn moeder deed.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:37 schreef SHE het volgende:
Je hoort vaak van ouders dat ze zus en zo doen (..)
Natuurlijk. Maar je snapt toch wel wat ik bedoel. Totaal onvoorbereid maar wat aankloten is toch minder gemakkeljk geworden. "Vroeger" zaten we overdag op een terrasje in de stad, besloten we meteen maar in een restaurant te blijven eten en gingen we daarna nog stappen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik heb de laatste jaren ge-job-hopt als een kweetnietwat, je kunt best weleens 'onverantwoord' eten (worden ze niet ineens drie kilo zwaarder van), uitslapen kan best (je bent meestal samen, dus kun je daar best in afwisselen) en datzelfde geldt voor stappen (of je moét áltijd met je partner willen stappen).
Er kan genoeg
Het is absoluut anders, maar ik hoor af en toe mensen klagen omdat ze nergens meer aan toe komen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar je snapt toch wel wat ik bedoel. Totaal onvoorbereid maar wat aankloten is toch minder gemakkeljk geworden. "Vroeger" zaten we overdag op een terrasje in de stad, besloten we meteen maar in een restaurant te blijven eten en gingen we daarna nog stappen.
Nu zitten we ook wel even op een terrasje, heel leuk met een kleine, maar daarna moeten we toch echt naar huis toe want anders wordt het te laat. En met een kind van 2,5 met middagslaapje ben je gewoon beperkter.
Die vrienden hebben dan weer wel kinderen en kan je sowieso niet meer onverwachts om een uur of 8 een biertje halen, dan liggen de kinderen al te pitten en beginnen ze al bij het raam, als je aan komt lopen, te wijzen naar de deurbel. Die mag je in één keer niet meer gebruiken, terwijl je die vroeger toch echt net zo lang ingedrukt hield tot de deur werkelijk open ging.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet meer 's avonds zomaar langs vrienden. Et cetera.
Ja, met plannen en vooral opa&oma in de buurt lukt het allemaal nog wel natuurlijk. Maar de vrijheid en spontaniteit is toch voor een heel deel verdwenen. Je krijgt er andere dingen voor terug, zeggen we maar.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is absoluut anders, maar ik hoor af en toe mensen klagen omdat ze nergens meer aan toe komen.
Samen een weekend weg is hier bijvoorbeeld lastig: we hebben er drie en dat is qua oppas/uit logeren gaan gewoon druk voor de 'ontvangende' partij. Dat moet echt goed gepland worden.
een t.v is in dit geval een geweldige uitkomst.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geen ochtendsex meer (of voor zes uur)
Ik snap wat je bedoeltquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:32 schreef LXIV het volgende:
Je kijk op de wereld verandert er ook door. Nu lees ik het onderschrift van Vivi:
Kotertje, blotertje, pas gestart motortje, blauwe garage van dons en katoen.
Nog lekker niet denken, op tijd even tanken, ga maar op weg schat, het licht staat op groen. , en dat kan me dan echt raken, vooral het licht dat op groen staat.
Vroeger zou het me niet boeien en zou ik ook niet begrijpen waarom dit zo goed geschreven is.
Handen in de lucht gooit...quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:32 schreef LXIV het volgende:
Je kijk op de wereld verandert er ook door. Nu lees ik het onderschrift van Vivi:
Kotertje, blotertje, pas gestart motortje, blauwe garage van dons en katoen.
Nog lekker niet denken, op tijd even tanken, ga maar op weg schat, het licht staat op groen. , en dat kan me dan echt raken, vooral het licht dat op groen staat.
Vroeger zou het me niet boeien en zou ik ook niet begrijpen waarom dit zo goed geschreven is.
En wat vooral voor moeders vervelend is: je brengt ze groot en na een jaar of 18-20 ben je als ouder juist niét meer de belangrijkste persoonquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:29 schreef Vivi het volgende:
Nu hij er is vind ik een van de mooiste dingen dat ikzelf niet meer de belangrijkste persoon ben in mijn leven.
Volgens mij lees je niet goed wat ik bedoel. Ik hoop iig niet dat mijn zoon zich later ontpopt tot Norman Bates II.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En wat vooral voor moeders vervelend is: je brengt ze groot en na een jaar of 18-20 ben je als ouder juist niét meer de belangrijkste persoon
Daar sta je dan
Neuh....let op:quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:35 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Handen in de lucht gooit...
SHE is verloren, wedden?
Ik lees prima wat je bedoelt, want:quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Volgens mij lees je niet goed wat ik bedoel. Ik hoop iig niet dat mijn zoon zich later ontpopt tot Norman Bates II.
Hiervoor kun je namelijk een dikke middelvinger van hem krijgenquote:Al moet de schoondochter wel door de keuring uiteraard.
Neem het vooral ook allemaal serieusquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik lees prima wat je bedoelt, want:
[..]
Hiervoor kun je namelijk een dikke middelvinger van hem krijgen
Zie jij weleens PI's, mensquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:39 schreef Vivi het volgende:
[..]
Neem het vooral ook allemaal serieus.
Dat dus.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Gewoon... leuk....
En ja ze waren nogal geplanned... op de laatste na.
Ik mag toch hopen dat je dat wel zeker weet als moeder.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
vanaf het moment dat je kiest om voor een kind te gaan heb je zorgen.
Is het geboren?
Bedoel dus de zorgen van 'als het is geboren?'quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je dat wel zeker weet als moeder.
Het was een slechte tvpquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Bedoel dus de zorgen van 'als het is geboren?'
Waarom leg ik dit nog uit .![]()
quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik maakte nergens een kutopmerking en voor de rest... mja, het zal wel...
Anyway:
SHE:
Kinderen gaan vast ook nog weleens roepen dat je een 'stomme moeder' bent. (en die woorden kunnen wisselen per leeftijdscategorie), maar dat menen ze heus niet
.
Waarom zou jíj eigenlijk kinderen willen?
Jammer voor jou, vaders, maar voor zonen blijft hun moeder vaak heel bijzonder en belangrijk.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En wat vooral voor moeders vervelend is: je brengt ze groot en na een jaar of 18-20 ben je als ouder juist niét meer de belangrijkste persoon
Daar sta je dan
Gaat vanzelf zeggen ze....quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:39 schreef SHE het volgende:
Erg he?
Daarom wilde ik stiekem ook heel graag een jongetjequote:Op woensdag 12 november 2008 00:11 schreef Smirre het volgende:
[..]
Jammer voor jou, vaders, maar voor zonen blijft hun moeder vaak heel bijzonder en belangrijk.Ik ben gelukkig veilig met in ieder geval 1 zo'n exemplaar. Ik heb zo half het vermoeden dat dochterlief me nog wel eens de keet kan uitvechten. Ze is ook veel te lief nu.
Ik slik voorlopig nog wel even braaf de pil hoor ( ik was wel even gestopt maar ik werd helemaal eng en mental ervanquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Neuh....let op:
SHE! Voordat je gaat neuken: wil je eerst even een weekendje (of een dag, da's ook voldoende) oppassen op die van ons?
o maar door de pil heen kan ook prima hoorquote:Op woensdag 12 november 2008 00:21 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik slik voorlopig nog wel even braaf de pil hoor ( ik was wel even gestopt maar ik werd helemaal eng en mental ervandus weer begonnen )
Dus kom maar op met die mormels. Als ik die van jou stuk maak is het niet zo erg
Jíj bepaalt de redenen, niet ik (of wie dan ook).quote:Op woensdag 12 november 2008 00:11 schreef SHE het volgende:
[..]
Ehm...denk denk...ik denk omdat ik benieuwd ben naar wat het met me doet als mens.
Of ik er een beter mens van word, of het die fantastische uitdaging is die ze zeggen dat het is, of ik dat magische ga voelen, of ik ervan leer.
Allemaal dingen waar ik best benieuwd naar ben, maar ze zijn allemaal zo op mij gericht dat ik me afvraag of dat wel de juiste redenen zijn en of dat niet iets anders moet zijn.
quote:Op woensdag 12 november 2008 00:21 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik slik voorlopig nog wel even braaf de pil hoor ( ik was wel even gestopt maar ik werd helemaal eng en mental ervandus weer begonnen )
Hou je er even rekening mee dat ik geen nieuwe kan maken?quote:Dus kom maar op met die mormels. Als ik die van jou stuk maak is het niet zo erg
weet ik, is mij ook al eens geluktquote:Op woensdag 12 november 2008 00:23 schreef Dakota het volgende:
[..]
o maar door de pil heen kan ook prima hoor
Ik vond dat zelf niet zo'n heel goed plan destijdsquote:Op woensdag 12 november 2008 00:35 schreef Dakota het volgende:
[..]
juh het resultaat komt over zo'n 6 weken
Tuurlijk, daarom geef ik ook niet toe aan het gerammel om me heen.quote:Op woensdag 12 november 2008 00:55 schreef MinderMutsig het volgende:
Maar ben je dan niet bang dat je jezelf dat oergevoel en die kinderwens aan het aanpraten bent?
Ben je al lang bezig dan?quote:Op woensdag 12 november 2008 00:58 schreef Vlindur het volgende:
Ik weet al sinds ik jong was dat ik moeder wil worden en wel van 4 kindjes. Nu ben ik al 8 jaar gelukkig met vriendlief en we hebben vorig jaar besloten om samen voor (een) kindje(s) te gaan. Het lukt alleen nog niet echt. Maar het rammelen wordt alsmaar erger als je de stap eenmaal hebt genomen.
Je *weet* het gewoon als je er aan toe bent.. Zo ervaar ik het. En we hebben nu een mooi groot huis, flinke tuin en een rustige buurt, Dat vind ik toch ook wel fijn.. En de toekomst ziet er stabiel uit. Dus alle redenen om geen kindje te nemen zijn verdwenen voor ons.
mrt 2007 van de pil af en in juli 2008 is PCOS vastgesteld. Dus ja.. Klussen op commando.. En dat valt best tegen.. Maar we hebben het er voor over.. Ik rammel veel meer dan vorig jaar.. En zelfs vriendlief vind andermans babietjes interessant en leukquote:Op woensdag 12 november 2008 01:01 schreef SHE het volgende:
[..]
Ben je al lang bezig dan?
En moet je dan ook kalenderneuken enzo?
Dat is het lastige, ik denk niet dat die reden er is.quote:Op woensdag 12 november 2008 00:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Tuurlijk, daarom geef ik ook niet toe aan het gerammel om me heen.
Mensen kunnen me 1000 redenen geven om het wel te doen, maar ik moet er zelf eerst 1 vinden waarom ik het zou moeten willen.
In 2 keer dan liever, nog liever in 4 keerquote:Op woensdag 12 november 2008 01:08 schreef SHE het volgende:
Ik moest even googlen voor PCOS.
Wat naar zeg, dat onzekere. Maar je krijgt vast die 4 kids. Misschien wel in 1 keer
een vriendin van me had dat ook..... dus ook op commando.quote:Op woensdag 12 november 2008 01:04 schreef Vlindur het volgende:
[..]
mrt 2007 van de pil af en in juli 2008 is PCOS vastgesteld. Dus ja.. Klussen op commando.. En dat valt best tegen.. Maar we hebben het er voor over.. Ik rammel veel meer dan vorig jaar.. En zelfs vriendlief vind andermans babietjes interessant en leukMoest ie vroeger niks van hebben!
![]()
wat een prachtpost, want zo is het jaquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar het aller verwonderlijkste is nog wel dat die kinderen gewoon groeien! En een persoonlijkheid krijgen. En zelfstandig opereren. Een mening hebben en die ook ventileren. Volledig autonoom woorden leren en in de juiste context gebruiken. Eigen emoties en je daarmee keihard kunnen raken. Zowel positief als negatief.
Je hebt gewoon een mens gecreëerd! En behalve een beetje sturen doen ze het echt helemaal zelf. En ja... objectief gezien is dat fucking obvious totdat je het voor je ogen ziet gebeuren.
Fantastisch.
Wat een vreselijke post, tenenkrommendquote:Op woensdag 12 november 2008 00:58 schreef Vlindur het volgende:
Ik weet al sinds ik jong was dat ik moeder wil worden en wel van 4 kindjes. Nu ben ik al 8 jaar gelukkig met vriendlief en we hebben vorig jaar besloten om samen voor (een) kindje(s) te gaan. Het lukt alleen nog niet echt. Maar het rammelen wordt alsmaar erger als je de stap eenmaal hebt genomen.
Je *weet* het gewoon als je er aan toe bent.. Zo ervaar ik het. En we hebben nu een mooi groot huis, flinke tuin en een rustige buurt, Dat vind ik toch ook wel fijn.. En de toekomst ziet er stabiel uit. Dus alle redenen om geen kindje te nemen zijn verdwenen voor ons.
Ook al ben je de 30 voorbij, je hoeft niet nu direct een beslissing te nemen, hoor. Laat het gewoon nog even sudderen.quote:Op woensdag 12 november 2008 00:42 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik vond dat zelf niet zo'n heel goed plan destijds
Gelukkig weet ik wel dat het met de vruchtbaarheid wel goed zit. Ik word al zwanger als je naar me spuugt.
En als God een beetje gevoel voor humor heeft, dan geeft ie me niet heeel veel tijd meer om daar vanuit te gaan
De 30 voorbij...pfoeeeeeee
Daar staat tegenover dat je als je wel kinderen wilt/hebt, je je tegenover bewust kinderlozen als een idioot moet verdedigen voor jouw keuze.quote:Op woensdag 12 november 2008 07:45 schreef Isegrim het volgende:
Het is trouwens grappig: als je bewust kinderloos bent, eisen mensen nogal eens van je dat je die keus beargumenteert / verdedigt. Maar de meeste mensen mét kinderen komen ook niet veel verder dan "Nou ja, gewoon, leuk".
Laat hun maar eens proberen een rationele reden geven waarom ze kinderen hebben "genomen".quote:Op woensdag 12 november 2008 07:45 schreef Isegrim het volgende:
Het is trouwens grappig: als je bewust kinderloos bent, eisen mensen nogal eens van je dat je die keus beargumenteert / verdedigt. Maar de meeste mensen mét kinderen komen ook niet veel verder dan "Nou ja, gewoon, leuk".
Zat rationele dingen te verzinnen, hoorquote:Op woensdag 12 november 2008 09:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Laat hun maar eens proberen een rationele reden geven waarom ze kinderen hebben "genomen".
Dat lukt ze nooit.
Die discussie ga ik meestal aan aangezien ik/wij bewust kinderloos wil(len) zijn, tot nu toe.
Ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat het kwam door z'n hormonen of z'n genen veilig wilde stellenquote:Op woensdag 12 november 2008 09:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zat rationele dingen te verzinnen, hoor
Maar waarom moet er dan een rationele reden gegeven worden?quote:Op woensdag 12 november 2008 09:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Laat hun maar eens proberen een rationele reden geven waarom ze kinderen hebben "genomen".
Dat lukt ze nooit.
Die discussie ga ik meestal aan aangezien ik/wij bewust kinderloos wil(len) zijn, tot nu toe.
Omdat men het heel erg normaal vind dat m'n kinderen neem omdat het zo leuk lijktquote:Op woensdag 12 november 2008 09:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar waarom moet er dan een rationele reden gegeven worden?
Ik vind het juist prima dat ik die niet kan geven.
Ik wilde een kind omdat ik dat wilde. Omdat het me leuk leek. Omdat het me bijzonder leek.
Waarom koop jij een rode auto?
Waarom nou precies een golden retriever en niet een zwarte labrador?
Waarom een rustieke keuken en niet een strakke hoogglans?
Sommige dingen zijn niet rationeel te beantwoorden. Waarom moet dat toch zo per sé?
Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt eigenlijk. Stel je je niet een beetje aan?quote:Op woensdag 12 november 2008 09:26 schreef Netsplitter het volgende:
maar wanneer iemand zegt dat die geen kids wil omdat hij/zij dat niks vind wordt diegene meteen uitgehoord.
Geloof er geen reet vanquote:Op woensdag 12 november 2008 07:45 schreef Isegrim het volgende:
Dat is 1 of andere ongeschreven wet vrees ik, je moet je haast al verdedigen hoe vaak je ademhaalt per dag, ach, goede training voor als er wel kinderen zijn gekomen dan moet je iedere poep en scheet verdedigen, verklaren en verantwoorden aan bijna de hele buitenwereld.quote:Op woensdag 12 november 2008 09:24 schreef Brighteyes het volgende:
Sommige dingen zijn niet rationeel te beantwoorden. Waarom moet dat toch zo per sé?
Uitgehoord is misschien een groot woord, maar men kijkt je wel vreemd aan.quote:Op woensdag 12 november 2008 09:30 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt eigenlijk. Stel je je niet een beetje aan?
quote:Op woensdag 12 november 2008 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Uitgehoord is misschien een groot woord, maar men kijkt je wel vreemd aan.
Alsof je verplicht bent om kinderen te "nemen/krijgen".
Ja, duh. Man. Je wordt om alles de hele dag door vreemd aangekeken. Als ik zeg dat ik gruwel van verjaardagsfeestjes bij mensen die ik amper ken, als ik een stuk taart afsla terwijl ik dat normaal nooit doe, als ik een keer om 9 uur naar bed ga ipv 11 uur. Mensen kijken je raar aan als je iets doet wat van hún norm afwijkt.quote:Op woensdag 12 november 2008 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Of jij komt rare mensen tegen in je leven die raar doen, of ik moet onder een steen vandaan komen. Wij hebben ook vrienden en kennissen die bewust geen kinderen nemen. Prima toch, ieder zijn dingquote:Op woensdag 12 november 2008 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ben je niet in orde als je geen kinderen wilt?quote:Op woensdag 12 november 2008 09:35 schreef Brighteyes het volgende:
Maar goed, daar ging dit topic niet over. Open vooral een eigen topic met 'Waarom geen kinderen!'
Mss vind je dan meteen nog wat meer 'gevatte' opmerkingen of tegenvragen voor als iemand je weer eens vreemd aan kijkt.
Gaan we hier verder met SHE gekmaken over hoe tof het wel niet is! Want ze zijn echt allemaal zo engelig als Anna hoor!![]()
Kom toch op!quote:Op woensdag 12 november 2008 09:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ben je niet in orde als je geen kinderen wilt?
Geen kinderen willen.. is het echt zo raar?
geen kinderen willen; taboe?
ha, een topic van mijquote:Op woensdag 12 november 2008 09:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ben je niet in orde als je geen kinderen wilt?
Geen kinderen willen.. is het echt zo raar?
geen kinderen willen; taboe?
Moet ik hier nou echt nog een topic over gaan openen??
Kom op.
Daarbij gaat het topic daar wel over.
TT is waarom kinderen, dus open deur.
Je gaat die discussie met ouders graag aan omdat ze jouw niet kunnen overtuigen, maar je vindt het heel vervelend dat ze jou vreemd aankijken omdat je bewust kinderloos bent.quote:Op woensdag 12 november 2008 09:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat lukt ze nooit.
Ehm, volgens mij zijn het juist jonge vrouwen die zoiets zouden flikken Selang.quote:Op woensdag 12 november 2008 09:35 schreef SeLang het volgende:
Zaad zoekende vrouwen
De grootste nachtmerrie om door zo'n vrouw erin geluisd te worden.
Van wat ik om me heen zie gaan de meeste vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd op zoek naar zaad.
Daarom kun je voor de zekerheid alles boven de ~eind twintig het beste maar links laten liggen.
met alle respect maar die enkele bewust kinderloze waar jij, waarschijnlijk ook nog alleen af en toe op het forum, mee in gesprek komt is echt niet te vergelijken met de berg mensen die je aanspreekt op je kinderloosheid. Het gebeurt haast wekelijks dat ik weer aan iemand mag/moet uitleggen waarom ik geen kinderen wil. Of dat ik naar mijn hoofd krijg dat dit maar goed is ook gezien mijn gezondheid. En bedankt.quote:Op woensdag 12 november 2008 08:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daar staat tegenover dat je als je wel kinderen wilt/hebt, je je tegenover bewust kinderlozen als een idioot moet verdedigen voor jouw keuze.
Het werkt, zoals zoveel, twee kanten uit
Waarom zeg je dan niet gewoon dat het zielig gezeik is en je het ronduit onbeschoft vindt om zich zo met je privé leven te bemoeien? Ik zou er vrij snel klaar mee zijn hoor, zeker als het me zo hoog zou zitten als je nu schetst...quote:Op woensdag 12 november 2008 09:59 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
met alle respect maar die enkele bewust kinderloze waar jij, waarschijnlijk ook nog alleen af en toe op het forum, mee in gesprek komt is echt niet te vergelijken met de berg mensen die je aanspreekt op je kinderloosheid. Het gebeurt haast wekelijks dat ik weer aan iemand mag/moet uitleggen waarom ik geen kinderen wil. Of dat ik naar mijn hoofd krijg dat dit maar goed is ook gezien mijn gezondheid. En bedankt.
Of ik me al bedacht heb, of dat er nu wel snel kinderen zullen komen omdat wij gaan trouwen en dat doe je blijkbaar alleen als je kinderen wilt, of dat het maar goed is ook want iemand die niet van kinderen houdt spoort niet.
Om nog maar niet te spreken over mensen die lollig willen zijn en er continue op zinspelen dat het deze maand dan wel zal gebeuren of die ene lolbroek op je werk of sportclub die het nodig vindt om voor je lootje babysokjes te halen met een bijpassend gedicht.
Zelfs vrienden en familie die weten dat, en waarom je geen kinderen wilt die je hun baby in de hand drukken en dan gaan roepen dat het je goed staat en dat je een natuurtalent bent.
Ik snap best dat je die discussie op het forum soms zat bent maar die kan je domweg negeren door er niet op te klikken. Met mensen die je live aanspreken en waarmee je nog weer door een dus moet kan dat niet.
Ik zit er serieus over na te denken om mijn verhaal te veranderen maar ongewenst kinderloos. Dan stoppen mensen tenminste met zeiken.
Deze post en je post hierboven lijkt er op te duiden dat je het hele topic uberhaupt niet hebt gelezen...je zit een beetje vast in je eigen defensiemechanisme geloof ik.quote:Op woensdag 12 november 2008 07:45 schreef Isegrim het volgende:
blijkbaar ben ik dus niet de enige.quote:Op woensdag 12 november 2008 09:35 schreef Brighteyes het volgende:
Maar goed, daar ging dit topic niet over. Open vooral een eigen topic met 'Waarom geen kinderen!'
Mss vind je dan meteen nog wat meer 'gevatte' opmerkingen of tegenvragen voor als iemand je weer eens vreemd aan kijkt.
Gaan we hier verder met SHE gekmaken over hoe tof het wel niet is! Want ze zijn echt allemaal zo engelig als Anna hoor!![]()
Ik ben me ervan bewust dat het zo inderdaad kan werken. Maar zoals ik al zei, werkt het twee kanten op. Kennelijk is het al dan niet kinderen willen een niet voor de andere partij te begrijpen iets. Op zich vind ik dat prima, ik hoef niet altijd alles te begrijpen van een ander, ik hoef het alleen maar te accepteren, maar dat is niet des mensen lijkt het wel.quote:Op woensdag 12 november 2008 09:59 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
met alle respect maar die enkele bewust kinderloze waar jij, waarschijnlijk ook nog alleen af en toe op het forum, mee in gesprek komt is echt niet te vergelijken met de berg mensen die je aanspreekt op je kinderloosheid. Het gebeurt haast wekelijks dat ik weer aan iemand mag/moet uitleggen waarom ik geen kinderen wil. Of dat ik naar mijn hoofd krijg dat dit maar goed is ook gezien mijn gezondheid. En bedankt.
Of ik me al bedacht heb, of dat er nu wel snel kinderen zullen komen omdat wij gaan trouwen en dat doe je blijkbaar alleen als je kinderen wilt, of dat het maar goed is ook want iemand die niet van kinderen houdt spoort niet.
Om nog maar niet te spreken over mensen die lollig willen zijn en er continue op zinspelen dat het deze maand dan wel zal gebeuren of die ene lolbroek op je werk of sportclub die het nodig vindt om voor je lootje babysokjes te halen met een bijpassend gedicht.
Zelfs vrienden en familie die weten dat, en waarom je geen kinderen wilt die je hun baby in de hand drukken en dan gaan roepen dat het je goed staat en dat je een natuurtalent bent.
Ik snap best dat je die discussie op het forum soms zat bent maar die kan je domweg negeren door er niet op te klikken. Met mensen die je live aanspreken en waarmee je nog weer door een dus moet kan dat niet.
Ik zit er serieus over na te denken om mijn verhaal te veranderen maar ongewenst kinderloos. Dan stoppen mensen tenminste met zeiken.
Wil je SHE vertellen hoezo en waarom?quote:Op woensdag 12 november 2008 10:03 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
blijkbaar ben ik dus niet de enige.
we willen naar Japan, we willen naar Canada, we willen de Trans-Mongolie express doen......quote:Op woensdag 12 november 2008 10:04 schreef SHE het volgende:
[..]
Wil je SHE vertellen hoezo en waarom?
Dus waarom jij kiest wat je kiest? Gewoon, om een wat completer beeld te krijgen tussen de lofzang hier
"Hihihi, ligt het gevoelig? Dan zit er blijkbaar toch een kern van waarheid in. Nou laat maar weten als we de babykamer moeten komen schilderen hoor."quote:Op woensdag 12 november 2008 10:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan niet gewoon dat het zielig gezeik is en je het ronduit onbeschoft vindt om zich zo met je privé leven te bemoeien? Ik zou er vrij snel klaar mee zijn hoor, zeker als het me zo hoog zou zitten als je nu schetst...
Negen van de tien keer komt er een reactie in de trant van: "Méén je dat nou? Waaróm dan niet?quote:
Wat moet ze dan, zich laten treiteren? Ik kan het me wel voorstellen, ook al verdient het geen schoonheidsprijs.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:03 schreef miss_sly het volgende:
Doen alsof je ongewenst kinderloos bent vind ik overigens getuigen van weinig goede smaak en ruggegraat.
Waarom zou ik mezelf en mijn keuze moeten blijven verdedigen tegenover mensen met zo'n plaat voor hun kop?quote:Op woensdag 12 november 2008 10:03 schreef miss_sly het volgende:
Doen alsof je ongewenst kinderloos bent vind ik overigens getuigen van weinig goede smaak en ruggegraat.
Ja, die eerste paar regels herken ik/wij.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
we willen naar Japan, we willen naar Canada, we willen de Trans-Mongolie express doen......
Verre reizen maken, lang in het vliegtuig zitten, rond trekken.
Dat soort dingen.
En niet als we 60 zijn, maar nu.
En dat wordt zeer lastig met kinderen.
Daarbij vind ik het belachelijk dat je een baby/peuter/kleuter meeneemt naar een ver land omdat hij/zij zich dat toch niet meer herinnerd.
Daarbij is het niet zonder risico voor m'n vrouwtje.
quote:Op woensdag 12 november 2008 10:17 schreef moussy het volgende:
[..]
Wat moet ze dan, zich laten treiteren? Ik kan het me wel voorstellen, ook al verdient het geen schoonheidsprijs.
Het is ook wel een beetje een keuze om je te laten treiteren, imo. Je kunt ook eenmaal zeggen waar het op staat en de volgende opmerkingen steevast negeren. En dan echt volkomen negeren. Je hoeft je namelijk niet te verdedigen.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:18 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Waarom zou ik mezelf en mijn keuze moeten blijven verdedigen tegenover mensen met zo'n plaat voor hun kop?
Nee hoor. De meeste mensen kómen toch niet verder dan dat? Geen problemen mee verder, ik constateer alleen dat van mensen die géén kinderen willen vaker wordt gevraagd dat ze zich hiervoor verantwoorden, terwijl zij natuurlijk evenmin als een ander verantwoording schuldig zijn.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:02 schreef Vivi het volgende:
[..]
Deze post en je post hierboven lijkt er op te duiden dat je het hele topic uberhaupt niet hebt gelezen...je zit een beetje vast in je eigen defensiemechanisme geloof ik.
Ik vind dat ik die beslissing niet goed kan nemen omdat zij het meeste risico loopt.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:20 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja, die eerste paar regels herken ik/wij.
Ik heb een hele zware post adolescentie gehad () en ik wil nu eigenlijk wel een beetje genieten van mijn vrijheid/wijsheid.
Daarbij heb ik een milde vorm van Asperger en is zijn oom een schyzo ( best zwaar ook ). Ik vraag me dan af of onze genenpoel wel zo jofel is![]()
Om de mijne maak ik me niet zoveel zorgen, ik heb ook een leuk/waardevol leven, maar ik ben wel doodsbang voor zijn kant. Een schyzofreen kind lijkt me gruwelijk en ik weet ook niet of ik dat aankan. Maar goed, dat is speculeren, want zeker weet je het nooit. Kan zomaar helemaal gezond zijn.
Is dit een keuze die jullie al definitief hebben genomen, of waar jullie wel weer over gaan nadenken als jullie wat meer geleefd hebben?
Je vergeet nog de 'ach joh, je bent er vast te veel mee bezig. De zus van de tante van de buurvrouw van Truus...' en de topper 'Whehehe... moet ik het even voordoen dan?'.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Het is ook wel een beetje een keuze om je te laten treiteren, imo. Je kunt ook eenmaal zeggen waar het op staat en de volgende opmerkingen steevast negeren. En dan echt volkomen negeren. Je hoeft je namelijk niet te verdedigen.
Maar ga maar lekker zielig doen over ongewenst kinderloos zijn. Eens kijken of dat nou zoveel leuker en gemakkelijker is. Iedere keer de medelijdende, meevoelende blikken en gesprekken, opbeurende woorden en argumenten waarom je eigenlijk ook wel een beetje blij mag zijn dat het niet lukt. Is echt stukken leuker en gemakkelijker, hoor
Het is helemaal geen keuze om je te laten treiteren, dat zijn gewoon mensen die zich absoluut niet kunnen inleven!quote:Op woensdag 12 november 2008 10:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Het is ook wel een beetje een keuze om je te laten treiteren, imo. Je kunt ook eenmaal zeggen waar het op staat en de volgende opmerkingen steevast negeren. En dan echt volkomen negeren. Je hoeft je namelijk niet te verdedigen.
Ow ja, die vergat ik nog. Die opmerkingen zijn echt helemaal niet vervelend ofzoquote:Op woensdag 12 november 2008 10:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je vergeet nog de 'ach joh, je bent er vast te veel mee bezig. De zus van de tante van de buurvrouw van Truus...' en de topper 'Whehehe... moet ik het even voordoen dan?'.
Die laatste kende ik nog niet, en dat wil toch wel wat zeggenquote:Op woensdag 12 november 2008 10:27 schreef moussy het volgende:
[..]
Het is helemaal geen keuze om je te laten treiteren, dat zijn gewoon mensen die zich absoluut niet kunnen inleven!
Al zou ze 30x een grote bek optrekken, dit zijn waarschijnlijk ook de mensen die tegen jou zeggen of ze het even voor moeten doen, of dat de man maar even op de rug van man moet zitten om het tempo te leren.
Nee hoor.quote:Op woensdag 12 november 2008 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is het wel eens in je opgekomen dat die opmerkingen mij ook oprecht verdriet doen?quote:Op woensdag 12 november 2008 10:30 schreef miss_sly het volgende:
Ik krijg gewoon een heel naar gevoel bij het feit dat iemand overweegt om het oprechte verdriet van een ander te gaan exploiteren als 'gemakkelijke' manier om onder zulke opmerkingen uit te komen.
Welke opmerkingen? Ik denk dat het krijgen van vragen die je niet wilt toch niet echt te vergelijken is met het niet kunnen krijgen van kinderen, eerlijk gezegd. Hoezo doen ze jouw verdriet?quote:Op woensdag 12 november 2008 10:33 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Is het wel eens in je opgekomen dat die opmerkingen mij ook oprecht verdriet doen?
Dit is de reden waarom ik de keuze zo bewust heb gemaakt, met een moeder die heftig last heeft van manisch depressiviteit en psychoses; en dan nog directe familieleden met autisme en adhd.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:20 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja, die eerste paar regels herken ik/wij.
Ik heb een hele zware post adolescentie gehad () en ik wil nu eigenlijk wel een beetje genieten van mijn vrijheid/wijsheid.
Daarbij heb ik een milde vorm van Asperger en is zijn oom een schyzo ( best zwaar ook ). Ik vraag me dan af of onze genenpoel wel zo jofel is![]()
Om de mijne maak ik me niet zoveel zorgen, ik heb ook een leuk/waardevol leven, maar ik ben wel doodsbang voor zijn kant. Een schyzofreen kind lijkt me gruwelijk en ik weet ook niet of ik dat aankan. Maar goed, dat is speculeren, want zeker weet je het nooit. Kan zomaar helemaal gezond zijn.
Is dit een keuze die jullie al definitief hebben genomen, of waar jullie wel weer over gaan nadenken als jullie wat meer geleefd hebben?
Persoonlijk heb ik mijzelf al vanaf 20e ongeveer wel vader zien worden.. het gevoel dat het er bij hoort, of dat het leuk is om je kennis over te dragen aan een ander persoontje. Mee aan het handje te nemen en de valkuilen te laten zien, het helpen bij het opstaan als ze gevallen zijn.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:25 schreef SHE het volgende:
Omdat het anders offtopic is in het kinderbijslag topic en ik hier eigenlijk ook wel benieuwd naar ben.
Dit omdat ik het moeilijk vind voor mezelf te formuleren waarom ik kinderen zou willen.
Waarom heb jij gekozen voor kinderen?
Was het een bewuste keuze, heb je de natuur zijn gang laten gaan, of is er echt sprake van family planning bij jou en je partner?
TS: twijfelt heel erg. Ik zou het niet doen om een 'kindje van ons samen' te hebben. En een kloon van mezelf lijkt me al helemaal niet leuk ( ik zou jaloers zijn !)
Is het heel erg dat ik wel begin na te denken over de toekomst, en ik de gedachte om helemaal alleen oud te worden een heel enge vind?
Het is misschien ook wel logisch en ik heb ook geen problemen met die vraag als die gewoon uit interesse gesteld wordt.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:26 schreef SHE het volgende:
Maar waarom noemt iedereen het verantwoording?
Het is natuurlijk ook gewoon nieuwsgierigheid; ik bedoel..het is toch ook raar om geen kinderen te krijgen/nemen?
Iedereen doet het, dus het is op zijn minst bijzonder als je aangeeft er bewust niet voor te kiezen.
Ik wil ook altjid weten waarom iemand dat niet wil.
Grappig.quote:
Grappig... dat je het zo verkeerd leest.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:50 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Grappig.
Jarno heeft dit nooit meegemaakt en jij nu ook niet meer blijkbaar maar jullie hebben kindjes..
ooit in je opgekomen dat mensen anders kunnen doen tegen anderen zónder kinderen?
Dat jullie dat niet zien wil niet zeggen dat het niet voorkomt.
De conclusies die getrokken worden over mijn relatie en onze liefde (als je écht van iemand houdt of met de juiste man wil iedereen immers wel kinderen), mijn vrouw-zijn (een échte vrouw wil immers kinderen), mij als persoon (want je hoort kinderen te willen en als dat niet het geval is dan spoor je toch niet helemaal in je bovenkamer) en natuurlijk het waardeoordeel mijn leven. Want ik ben gehandicapt en chronisch ziek en het is maar goed dat ik niet nog zo'n meelijwekkend wezen met een waardeloos leven op de wereld zet.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welke opmerkingen? Ik denk dat het krijgen van vragen die je niet wilt toch niet echt te vergelijken is met het niet kunnen krijgen van kinderen, eerlijk gezegd. Hoezo doen ze jouw verdriet?
Dat doe ik dus ook wel.quote:En als het je werkelijk verdriet doet, moet je ze dat inderdaad eens zeggen. In ieder geval degenen die je zelf graag in je omgeving wilt houden. Heb ik namelijk ook gedaan, en het werkt wel. Mensen hebben vaak niet door wat een opmerking of vraag bij een ander kan doen. De overigen zou ik wellicht uit mijn lijstje van vrienden schrappen, maar ik kan dat dan ook prima als ik van iemand meer narigheid dan plezier meekrijg.
quote:Op woensdag 12 november 2008 10:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Grappig... dat je het zo verkeerd leest.
Ik zeg nergens dat het niet vervelend is als het zou gebeuren, dat zogenaamde kruisverhoor.
Maar netsplitter geeft zelf al toe dat dat ook eigenlijk niet gebeurd, dat het meer vreemde blikken zijn.
En dus zeg ik dat hij zich dus in eerste instantie aanstelde.
In die reactie die ik quotte gaf hij nl. zelf antwoord op Jarno's vraag of hij zich niet een beetje aanstelde.
Het feit dat netsplitter antwoord met 'nou, het is idd mss wat overdreven, het is meer een vreemde blik' doet mij dus zeggen dat hij zich in eerste instantie echt aanstelde.
Nogmaals, ik zeg nergens dat zo'n vraaggesprek niet heel vervelend zou zijn.
En ja, ik weet best dat mensen die vragen wel kunnen stellen. Net als dat mensen die vragen ook stellen aan mensen die wel kinderen hebben.
Daar ging mijn 'je stelt je aan' dus ook echt niet over.
Wie leest hier nou verkeerd'?quote:Op woensdag 12 november 2008 09:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gezegd of geimpliceerd dat ik alleenrecht zou hebben op verdrietquote:Op woensdag 12 november 2008 11:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
De conclusies die getrokken worden over mijn relatie en onze liefde (als je écht van iemand houdt of met de juiste man wil iedereen immers wel kinderen), mijn vrouw-zijn (een échte vrouw wil immers kinderen), mij als persoon (want je hoort kinderen te willen en als dat niet het geval is dan spoor je toch niet helemaal in je bovenkamer) en natuurlijk het waardeoordeel mijn leven. Want ik ben gehandicapt en chronisch ziek en het is maar goed dat ik niet nog zo'n meelijwekkend wezen met een waardeloos leven op de wereld zet.
Verdriet is niet te vergelijken dus ik doe geen uitspraken over wat erger is maar ik vind dat je wel heel achteloos aan de kant schuift dat iemand oprecht veel verdriet kan hebben over de impliciete of expliciete veroordeling van zichzelf en zijn of haar leven. En hoeveel impact die woorden hebben is natuurlijk afhankelijk van wie ze uit maar het blijven nare opmerkingen.
En dan is er natuurlijk nog de opmerking die mij tot een paar uur geleden vreemd was: je laat jezelf daarmee treiteren. Misschien moet je die even op jezelf en je ongewenst kinderloze leven betrekken om te zien hoe zot die opmerking is.
Ik vind het heel vervelend voor je dat jouw grote wens niet in vervulling gaat omdat je geen kinderen kunt krijgen maar je hebt echt niet het alleenrecht op verdriet.
Good for you.quote:Dat doe ik dus ook wel.
wat goed omschreven ...quote:Op woensdag 12 november 2008 11:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
De conclusies die getrokken worden over mijn relatie en onze liefde (als je écht van iemand houdt of met de juiste man wil iedereen immers wel kinderen), mijn vrouw-zijn (een échte vrouw wil immers kinderen), mij als persoon (want je hoort kinderen te willen en als dat niet het geval is dan spoor je toch niet helemaal in je bovenkamer) en natuurlijk het waardeoordeel mijn leven. Want ik ben gehandicapt en chronisch ziek en het is maar goed dat ik niet nog zo'n meelijwekkend wezen met een waardeloos leven op de wereld zet.
Verdriet is niet te vergelijken dus ik doe geen uitspraken over wat erger is maar ik vind dat je wel heel achteloos aan de kant schuift dat iemand oprecht veel verdriet kan hebben over de impliciete of expliciete veroordeling van zichzelf en zijn of haar leven. En hoeveel impact die woorden hebben is natuurlijk afhankelijk van wie ze uit maar het blijven nare opmerkingen.
En dan is er natuurlijk nog de opmerking die mij tot een paar uur geleden vreemd was: je laat jezelf daarmee treiteren. Misschien moet je die even op jezelf en je ongewenst kinderloze leven betrekken om te zien hoe zot die opmerking is.
Ik vind het heel vervelend voor je dat jouw grote wens niet in vervulling gaat omdat je geen kinderen kunt krijgen maar je hebt echt niet het alleenrecht op verdriet.
[..]
Ik exploiteer helemaal niks. Ik ga heus niet zielig lopen doen omdat ik geen kinderen zou kunnen krijgen. Maar mijn ervaring is dat het onderwerp bij ongewenst kinderlozen al snel in de taboehoek komt omdat men bang is je te kwetsen en er dan gewoon domweg niet meer over gepraat wordt. En dat laatste is het doel, de middelen zullen me op het moment echt een worst wezen. (Jouw ervaring is anders, soit, dat zien we dan wel weer.)quote:Op woensdag 12 november 2008 11:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit gezegd of geimpliceerd dat ik alleenrecht zou hebben op verdriet
Ik kon me alleen geen voorstelling maken van verdriet om vragen of je geen kinderen wil en waarom dan.
De dingen die je hierboven aangeeft, waren mij vreemd. Ik heb ze ook nooit zo gezien. Ik heb zelf niet het idee dat deze vragen en opmerkingen een veroordeling over iemand of diens leven zijn. Als jij ze zo ervaart, kan ik me er meer bij voorstellen dat het je verdriet doet inderdaad.
Dan nog blijf ik bij mijn standpunt dat ik het van weinig goede smaak vind getuigen om dan maar een ander verdriet, dat je immers niet voelt, te gaan exploiteren.
Dat is ook een tijd minder geweest. Maar nu heeft mijn beste vriendin een kind gekregen, hebben wij besloten dat we willen gaan trouwen en is mijn zus zwanger dus het laait allemaal weer flink op.quote:[..]
Good for you.
Dan zouden de opmerkingen ook minder moeten worden, lijkt me.
Wat BE zei dus.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Grappig... dat je het zo verkeerd leest.
Ik zeg nergens dat het niet vervelend is als het zou gebeuren, dat zogenaamde kruisverhoor.
Maar netsplitter geeft zelf al toe dat dat ook eigenlijk niet gebeurd, dat het meer vreemde blikken zijn.
En dus zeg ik dat hij zich dus in eerste instantie aanstelde.
In die reactie die ik quotte gaf hij nl. zelf antwoord op Jarno's vraag of hij zich niet een beetje aanstelde.
Het feit dat netsplitter antwoord met 'nou, het is idd mss wat overdreven, het is meer een vreemde blik' doet mij dus zeggen dat hij zich in eerste instantie echt aanstelde.
Nogmaals, ik zeg nergens dat zo'n vraaggesprek niet heel vervelend zou zijn.
En ja, ik weet best dat mensen die vragen wel kunnen stellen. Net als dat mensen die vragen ook stellen aan mensen die wel kinderen hebben.
Daar ging mijn 'je stelt je aan' dus ook echt niet over.
Filmpjes mogen ook.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:33 schreef SHE het volgende:
Jaaaaa!!! een vies kind, met een mongoloide uitdrukking op zijn harses, die heel hard krijst..met van die snot slingers!
Kortom, eigenlijk ligt het voor jou toch iets ingewikkelder dan gewoon "bewust kinderloos" en ben je veel gevoeliger voor dergelijke vragen en opmerkingen dan de meeste anderen. Dat vind ik heel naar voor je en ik kan me best voorstellen dat je daar verdriet van hebt.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:28 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik exploiteer helemaal niks. Ik ga heus niet zielig lopen doen omdat ik geen kinderen zou kunnen krijgen. Maar mijn ervaring is dat het onderwerp bij ongewenst kinderlozen al snel in de taboehoek komt omdat men bang is je te kwetsen en er dan gewoon domweg niet meer over gepraat wordt. En dat laatste is het doel, de middelen zullen me op het moment echt een worst wezen. (Jouw ervaring is anders, soit, dat zien we dan wel weer.)
[..]
Dat is ook een tijd minder geweest. Maar nu heeft mijn beste vriendin een kind gekregen, hebben wij besloten dat we willen gaan trouwen en is mijn zus zwanger dus het laait allemaal weer flink op.
Ook erg prettig: ik kan het dus met bijna niemand hebben over de steken die ik nu wel voel nu ik mijn vriendin met kind en zwangere zus zie. Ik heb volgens mij nog steeds geen kinderwens maar het steekt wel een beetje dat ik op rationele gronden, zelfs als ik die wens wel zou krijgen, alsnog geen kinderen zou moeten/willen/kunnen krijgen.
Er is mij sterk afgeraden om zwanger te worden vanwege mijn gezondheid, ik zou een kind niet kunnen verzorgen en ik wil zelf die genen ook niet doorgeven (niet persé om wat ik heb maar ook om wat er verder in mijn en zijn familie rondzwerft).
Verdriet om een kinderwens die je niet hebt. Leg dat maar eens uit.Zeker aan mensen die je toch al richting kinderen lopen te pushen.
Het is meer dat ik me niet kan voorstellen dat er een antwoord geeist wordt. Wel dat het nieuwsgierigheid opwekt. Dat zou het bij mij doen. Het wijkt nou eenmaal af van de norm.quote:Op woensdag 12 november 2008 10:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Negen van de tien keer komt er een reactie in de trant van: "Méén je dat nou? Waaróm dan niet?". Dat is gewoon zo. Niet dat ik ermee zit, maar dat krijg je als je een keus maakt die niet de gebruikelijke / verwachte keus is. Net als met geen vlees eten bijvoorbeeld, dan willen mensen ook weten waarom.
quote:Op woensdag 12 november 2008 11:38 schreef Mone het volgende:
[..]
Het wijkt nou eenmaal af van de norm.
Het is ook niet gauw goedquote:Op woensdag 12 november 2008 11:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is wel heel veel snot.
Nouja, daar kun je lacherig over doen, maar gemiddeld genomen is dat natuurlijk ook zo. Niet dat jij abnormaal zou zijn, of iemand anders, maar gemiddeld genomen willen mensen kinderen krijgen. Punt. Dat is (gelukkig) biologisch gezien zo geregeld. Anders was 't snel gedaan immers. Vat 'de norm' dan ook niet op als iets positiefs: van 1,7 kinderen, een lease station en 230k kostende rijtjescontainer worden maar weinig mensen gelukkigquote:
quote:Op woensdag 12 november 2008 11:33 schreef SHE het volgende:
Jaaaaa!!! een vies kind, met een mongoloide uitdrukking op zijn harses, die heel hard krijst..met van die snot slingers!
quote:Op woensdag 12 november 2008 10:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
we willen naar Japan, we willen naar Canada, we willen de Trans-Mongolie express doen......
Verre reizen maken, lang in het vliegtuig zitten, rond trekken.
Dat soort dingen.
En niet als we 60 zijn, maar nu.
En dat wordt zeer lastig met kinderen.
Daarbij vind ik het belachelijk dat je een baby/peuter/kleuter meeneemt naar een ver land omdat hij/zij zich dat toch niet meer herinnerd.
Daarbij is het niet zonder risico voor m'n vrouwtje.
Kinderen zijn toch geweldig?quote:Op woensdag 12 november 2008 11:55 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom zetten mensen in godsnaam die snotfoto's van hun kinderen online. Echt, te goor voor woorden.
Nee hoor. Het verdriet om die veroordeling was hetzelfde toen dit allemaal nog niet speelde.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:45 schreef jellyrose het volgende:
Mja, maar nu komt de echte aap uit de mouw: je verdriet komt eigenlijk voort uit iets anders dan het feit dat mensen je al dan niet veroordelend aanspreken op je keuze om geen kinderen te krijgen/nemen, MinderMutsig. Dat zit blijkbaar veel dieper en is veel meer gelaagd dan alleen "gewild kinderloos" te zijn, toch?
Dat inderdaad. En het is best pijnlijk om daar niet over te kunnen praten met mensen die je na staan omdat er dan gelijk verkeerde conclusies getrokken worden.quote:Verdriet om een kinderwens die je niet hebt snap ik heel goed. Ik wilde eigenlijk nooit kinderen, maar toen ik te horen kreeg dat ik waarschijnlijk geen kinderen kon krijgen was ik ook verdrietig en boos; simpelweg omdat ik de keuze niet zou hebben. Het voelde gewoon echt oneerlijk en gemeen en onnatuurlijk. En juist door die gevoelens besefte ik me dat ik toch WEL een kind wilde. Uiteindelijk is die er dus ook gekomen en heb ik nog geen 1 dag getwijfeld of dit is wat ik wilde - ik ben ontzettend blij met mijn gezin![]()
Doh.. spuit 11.. wat MissSly zelf ook al zegt dus![]()
Ik ook. Bovendien werd er hier (al dan niet serieus) om gevraagd.. snot kan ik nog wel handelenquote:
Ik walg van normen omdat de norm mensen probeerd in een standaard hokje te proppen.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja, daar kun je lacherig over doen, maar gemiddeld genomen is dat natuurlijk ook zo. Niet dat jij abnormaal zou zijn, of iemand anders, maar gemiddeld genomen willen mensen kinderen krijgen. Punt. Dat is (gelukkig) biologisch gezien zo geregeld. Anders was 't snel gedaan immers. Vat 'de norm' dan ook niet op als iets positiefs: van 1,7 kinderen, een lease station en 230k kostende rijtjescontainer worden maar weinig mensen gelukkig.
Nogmaals, dat wil niet zeggen dat mensen die niet willen óf kunnen (of een combinatie hiervan) abnormaal zijn. Maar je kunt gewoon niet ontkennen dat het in een maatschappij stikt van 'normen'. Niemand probeert jou daardoor je slecht te laten voelen en jesmiley is dan ook misplaatst. Heb jij nou echt continue het idee dat De Grote Boze Kinderbezitters er op uit zijn jou te pakken omdat je niet meedoet in Het Grote Kinderverwekplan ofzo?
.
Hè, dat had ik nodig.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:46 schreef moussy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dat doet iedereen een beetje, is ook vervelend. Gewoon achter je keuze proberen te staan. En de ander denkt er waarschijnlijk minder van dan jij denkt.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik walg van normen omdat de norm mensen probeerd in een standaard hokje te proppen.
Is het de norm niet danwel de samenleving die verwacht dat men kinderen op de wereld zet voor het grote goed.
Zo ook met getrouwd zijn en dan "meteen" kinderen.
M'n ouwe zei het 2 min nadat we getrouwd waren, of ze al zwanger was.![]()
En nee hoor, ik niet bang dat het Grote kinderverwekplan achter ons aan zit.
Al wil de CU dat misschien wel.was ook enigsinds sarcastisch bedoeld
Heel terecht dat ze moeilijk dedenquote:Op woensdag 12 november 2008 11:54 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Hoop geregel met oppassen en moeilijk-doende-opa's-en-oma's maar ze gingen mooi wel.
quote:Op woensdag 12 november 2008 11:46 schreef moussy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor de buitenwereld is het toch nooit goed, al ga je op je kop staan.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:18 schreef Mone het volgende:
[..]
Ja dat doet iedereen een beetje, is ook vervelend. Gewoon achter je keuze proberen te staan. En de ander denkt er waarschijnlijk minder van dan jij denkt.
En mocht je ooit wel een kind krijgen, dan houdt het nog niet op, dan krijg je de vraag wanneer het broertje of zusje nou eens komt.
Ik krijg meteen de neiging om zelf ook even heerlijk mijn neus op te halen... hopend op net zon smakkelijk slokje.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:55 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom zetten mensen in godsnaam die snotfoto's van hun kinderen online. Echt, te goor voor woorden.
En ik moest me weer tegenover veel mensen verdedigen dat ik jong moeder wilde worden (23 jaar), ik gooide mijn leven weg, wist ik wel waar ik aan begon, kosten veel geld enz. enz.quote:Op woensdag 12 november 2008 09:59 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Schat ik heb het over een reis die ze gewonnen haddenquote:Op woensdag 12 november 2008 12:18 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Heel terecht dat ze moeilijk deden
Zoals ik zei ben ik 24 en zijn mijn ouders nu 46. Een snel rekensommetje leert je dat mijn ouders nooit alles hadden kunnen zien wat ze nu hebben gezien vóórdat ze mij kregen. En ik ben wel degelijk gepland. Een krappe tien maanden na hun trouwdag geboren zelfsquote:Maar ik vind wel dat jouw ouders de verkeerde prioriteiten hebben gesteld
Ja ze hebben alles gezien, maar dat had ook gekund voordat ze jullie uitpoepten
Als je ouders pak-em-beet 2-3 weken per jaar reizen zonder de kinderen, dan kunnen ze nog steeds een huiselijk gezin hebben de overige 49-50 weken per jaar.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:31 schreef motorbloempje het volgende:
ik wil zelf geen kinderen maar ik vind dat als je ze neemt dat je niet hoort te gaan reizen en je kinderen elke keer weer bij je ouders dumpt, sorrydan heb je VIND IK de verkeerde keuze gemaakt.
Je kunt niet EN EN somsdat vind ik gewoon niet eerlijk tegenover je kinderen.
Dat jij goed terecht bent gekomen is mooi voor jou, maar ik ken genoeg mensen wiens ouders ook hun eigen stoicijnse gang maar bleven gaan, eigen bedrijfjes, reizen hier, reizen daar, die maatschappelijk gezien(opleiding etc) goed terecht zijn gekomen maar totaal nooit iets huiselijks hebben meegemaakt, en het altijd maar gezellig en anders vonden als ze bij mij thuis kwamen waar mijn ouders er altijd voor ons waren.
Kinderen KIES je, en met die keuze, moet je een paar dingen laten schieten of uitstellen.
Tegenwoordig wil iedereen ALLES: carriere, reizen, kinderen, allemaal tegelijk, en vaak delven de kinderen het onderspit, en dat vind ik iets wat niet bij de keuze kinderen hoort
Okay je hebt gelijkquote:Op woensdag 12 november 2008 12:30 schreef k_i_m het volgende:
Huup, Moblo is altijd een beetje boos wat betreft dit onderwerp. Ik zou er geen hele epistels meer tegenaan gooien om haar van iets te overtuigen.
Nee, wel veel vaker.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:24 schreef snakelady het volgende:
Was je echt onder de indruk dat kindervrije de enige zijn die zich moeten verantwoorden?
herkenbaarquote:
Eens.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:35 schreef motorbloempje het volgende:
als je kinderen hebt kies je toch voor kinderen en ga je niet 3 weken zonder je koters op vakantie?sorry, maar dat vind ik gewoon niet kunnen
" ja, dan hebben we even rust "
als je rust wilt, moet je geen kinderen ' nemen ' .
De meeste ouders die met gemak hun kinderen 3 weken bij opa en oma dumpen, kiezen naar wat ik heb gezien, meer voor zichzelf en de carriere dan mensen die maar weer naar Center Parcs gaan omdat de kinderen daar ook wat aan hebben
Natuurlijk niet. Alleen als je in extremen denkt, zoals sommigen in dit topic doen.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:45 schreef SHE het volgende:
Ik vind het persoonlijk wel een beetje een griezelig idee dat je leven on hold moet omdat je kinderen krijgt.
Dat hoeft toch helemaal niet?
zo zie ik het wel.quote:Op woensdag 12 november 2008 12:45 schreef SHE het volgende:
Ik vind het persoonlijk wel een beetje een griezelig idee dat je leven on hold moet omdat je kinderen krijgt.
Dat hoeft toch helemaal niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |