Daar verbaasde ik me net dus ook echt overquote:Op dinsdag 1 januari 2008 20:32 schreef pinquit het volgende:
huh, Tijn is al bijna 1wat gaat dat toch SNEL allemaal
Nee ik ga naar het CB aan de hanenburglaan.quote:Op woensdag 2 januari 2008 13:07 schreef Memmel het volgende:
Ja inderdaad, het is wel heel rap allemaal. Ik heb zo eens zitten kijken, en als ik nou haar avondeten wat aanpas (ik doe deels pureren en als ze dan wat op heeft laat ik haar lekker aanrommelen met een stukje groente, fruit of brood) en haar 's middags ook een papfles geef (bambix) of van een bordje, dan loopt het allemaal wel weer. Dan zal ze vanzelf wel aangeven of ze die fles van 15.30 uur die ze nu nog heeft nog wil hebben of niet. Als ze er dan niet om komt, dan laat ik 'm weg.
En als ze er dinsdag op het cb wat van te zeggen hebben, is dat heel jammer. Het is mijn kind dus bepaal ik zelf wel wat ik doe of niet.
Pepijn weer goedgekeurd! Da's mooi. Heb je ze nog verteld van je bv-verhaal bij de huisarts? Hoe reageert jouw cb op bijvoeden? (Zit je toevallig in de Campanula-straat?) Heb je ook zo'n mooi zalm-roze A4-tje gekregen??
Zodra je zuur wordt en klontjes produceert zou ik eens op zoek gaan naar die tht-stempel.quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:23 schreef p_iglet het volgende:
.....
Maar volgens de huisarts ben ik na vandaag ineens acuut over de datum, en volgens het CB vanaf nu langzamerhand niet goed meer... Tsja daar moet ik het dan maar mee doen he
quote:Op vrijdag 23 november 2007 07:45 schreef lcicle het volgende:
Soepstengel en SoepballetjeGefeliciteerd met jullie dochter!!! Heel veel gezondheid en geluk gewenst met jullie nieuwe gezin.
PRACHTIGE naam!!!
Jeetje ik word er helemaal een beetje verlegen van zegquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:07 schreef RockabeIIa het volgende:
stiemie, ik vind dat wel een fotospammetje waard hoor. Ik zag in het fototopic wat voor mooi popje je hebt. Dus doe nu maar gauw!!!
De buggy die wij hebben kan helemaal achterover, dus dan kunnen ze er echt in liggen. Dat lijkt me wel oke... Niet eens een hele dure buggy hoor, bij Duimeland gehaald, maar volgens mij kunnen de meeste buggy's wel aardig plat.quote:Op zondag 6 januari 2008 12:51 schreef Stiemie het volgende:
Hmm even een vraagje: vanaf hoe oud mogen kindjes in een eenvoudige buggy?
Ja wij zitten tegen Amsterdam centrum aan dus dat is toch een iets ander verhaal vrees ikquote:Op zondag 6 januari 2008 13:38 schreef Nijna het volgende:
Ik zet de wagen ook in de hal bij het kinderdagverblijf (ook bugaboo), echt een andere optie heb ik ook niet, want dan zou ik de wagen mee naar mn werk moeten nemen, waar die dan toch ook in de weg staat of in het halletje moet staan (kan ook elke gek dat ding meenemen).
Maar we wonen in een dorp en volgens mij zijn er zelfs mensen die hun fiets niet op slot zetten hier, dus wat dat betreft valt het misschien nog wel een beetje mee...
Heb wel een vraagje trouwens. Ik geef Sasha de fles en de stuwing is wel (echt zo goed als) over maar nu druppelen mijn borsten zo heel af en toe. Geen probleem verder, maar een van mijn tepels doet echt superzeer nu sinds vandaag. Heeft er iemand daar een tip voor? Wel een cremetje (sudo?) op smeren? Of juist niet? Wel zo'n lek-pad gebruiken of juist niet?quote:Op zondag 6 januari 2008 21:06 schreef Brighteyes het volgende:
Alles gaat fantastisch.
Hij was net even heel wakker dus ik heb lekker een half uurtje tegen hem aan zitten keuvelen en teuten.
Heerlijk! Hij is zo lief, en zo leuk, en zo mooi!
Prima voor een laatste post dacht ik zo.Tot ziens in het babietjestopic!
Daar heb ik ook aan gedacht maar er er zitten geen gele plekjes op.quote:Op zondag 6 januari 2008 22:59 schreef Leah het volgende:
Kan krentenbaard zijn. Jeu, wat bemoei ik me overal mee. Zitten er gele plekjes op de "puistjes"?
Vierde,vijfde, zesde etc, denk ik dan. Of een ander virus met bultjes (aldus mijn HAquote:Op zondag 6 januari 2008 23:07 schreef appelsap het volgende:
[..]
Daar heb ik ook aan gedacht maar er er zitten geen gele plekjes op.
Het lijkt een puistje zonder kop zegmaar.
Is dat door de bv heen of door kv? Als door kv voeding is kun je eerst jbpm in het water doen en daarna pas de poeder van de kv. Heeft hier wel geholpen. Als je bv geeft dan geen tipsquote:Op zondag 6 januari 2008 19:26 schreef DaviniaHR het volgende:
zijn er trouwens mensen die jbpm los gebruiken? bij ons verstopt de speen iedere keer, en krijgt eli de fles dus niet leeg. maakt niet uit hoe hard je shudt en roert van tevoren. nu peuter ik de speen maar schoon met de achterkant van een lepelje, waarna hij het laatste ook nog krijgt (voor zovre hij nog wil dan), maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling...
tips, iemand?
Door kv (quote:Op maandag 7 januari 2008 08:58 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Is dat door de bv heen of door kv? Als door kv voeding is kun je eerst jbpm in het water doen en daarna pas de poeder van de kv. Heeft hier wel geholpen. Als je bv geeft dan geen tips
En als je het dan eerst door een zeef gooid voordat je er de kv bij doet?quote:Op maandag 7 januari 2008 10:35 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Door kv () we doen nu idd eerst jbpm door het water, dat schudden, schudden, schudden, dan 3 schepjes kv, schudden, dan nog 3 schepjes kv, schudden, en dan nog ff met een lepel er door heen, en dan NOG houd je klonters. Grrr.
ook schor en stem kwijt van het blaffen en hoesten, vond hij het wel lekker om ff te drinken. verzacht toch wel.
Das wel een slimme, ja! Die gaan we proberen! DAnk je wel!quote:Op maandag 7 januari 2008 10:36 schreef MeNicole het volgende:
[..]
En als je het dan eerst door een zeef gooit voordat je er de kv bij doet?
Wij gebruiken het ook, maar hier gaat het goed door eerst het flesje te maken, en dan met gewoon het jbpm er doorheen te roeren met een lepel. Het klontert soms wel wat in de speen, maar dan knijp ik de klont eruit, en kan Chris gewoon verder drinken.quote:Op maandag 7 januari 2008 10:35 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Door kv () we doen nu idd eerst jbpm door het water, dat schudden, schudden, schudden, dan 3 schepjes kv, schudden, dan nog 3 schepjes kv, schudden, en dan nog ff met een lepel er door heen, en dan NOG houd je klonters. Grrr.
tnx for thinking...quote:@DF, geen tips, sorry. Mss tussendoor een klein flesje aanbieden? Of komt hij dan over zijn tax aan kv? En je had net een lekker schema... Maar toen eli zo verkouden was en daarna ook schor en stem kwijt van het blaffen en hoesten, vond hij het wel lekker om ff te drinken. verzacht toch wel.
Ooooo, wedden dat ik, (beter gezegd: zoonlief) het tegendeel kan bewijzen?quote:Geen geknoei meer met het eten of een smeerboel op de vloer!
Ik moet werkenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:50 schreef Kersjes het volgende:
En dan doe ik hier ook nog even een oproep voor alle mama's die het (net als ik...) vaak te druk hebben om alle topics bij te kunnen houden (of het gewoon niet gezien hebben).
Op 20 januari heeft Vivi een meet georganiseerd in Zeist, en ik ga ookEr komen nog niet zo heel veel baby's zag ik (Jet, Mirte, Ilse?, Floor en Pien misschien? Dean is al geen baby meer!), en jullie "ken" ik al een beetje. Dus....als het je leuk lijkt om te komen, zie het bewuste topic voor meer details!
quote:Onderzoek naar verstandelijke ontwikkeling
Gezocht: kinderen van 12 maanden of jonger voor onderzoek naar de verstandelijke ontwikkeling bij normale kinderen, kinderen met een ontwikkelingsachterstand en hoogbegaafde kinderen.
Vanaf september 2007 zullen we de verstandelijke ontwikkeling gaan vervolgen van drie verschillende groepen kinderen: kinderen die zich normaal ontwikkelen, kinderen met een ontwikkelingsachterstand en mogelijk hoogbegaafde kinderen. Hiervoor zoeken we kinderen die vanaf 1 oktober 2007 hun eerste verjaardag zullen vieren. Het is de bedoeling dat de kinderen tussen hun 50e en 54e week voor het eerst getest zullen worden en daarna een of twee keer per jaar. De kinderen worden geobserveerd in een ‘speelkamer’ en getest met een ‘kinder-IQ’-test, in de aanwezigheid van een van de ouders. Het onderzoek is gericht op de vroegtijdige onderkenning van verstandelijke ontwikkelingsproblemen en het ontwikkelen van methoden om de problemen zo vroeg mogelijk aan te pakken. Daarnaast willen we meer inzicht krijgen in het belang van exploratiegedrag bij jonge kinderen voor de verstandelijke ontwikkeling.
Vertelquote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:07 schreef appelsap het volgende:
.....
Leuk dat het bij sommige dames hier weer begint te kriebelen.
Over plannen voor een tweede zal ik maar niet beginnen.
Mijn zere tepel was stiekem nog een beetje stuwing, het was weg na een nachtje slapen met een ijskoud washandje.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:50 schreef Leah het volgende:
Heeft ie geen koorts BE? Wat zeiden ze eigenlijk van jouw zere tepel?
Het is een wijdverbreid misverstand dat baby's geen spruw kunnen krijgen als ze de fles krijgen maar dat is dus wel zo, heeft ie pijn in zijn mondje misschien? Witte plekjes?
Wij hebben saskia wel wakker gemaakt om te kijken of ze het nog wel deedquote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:42 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kan het me inmiddels zo goed voorstellen Faja...
Ik heb net ook echt even met mijn hand op zijn borstkasje gestaan.
O mijn God p_iglet wat naar zegquote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:38 schreef p_iglet het volgende:
Nou Pepijn was met papa vanavond met de trein naar Utrecht, omdat papa daar bespreking had in een restaurantje en ik moest werken. Voor het eerst in de kinderwagen.
Papa had Pepijn op een gegeven moment met de buggy helemaal vlak in een rustig hoekje gezet zodat hij kon slapen. Is Pepijn via het hoofdeind uit de kinderwagen gevallen![]()
Op een stenen vloer.
Papa had zich niet gerealiseerd dat dat hoofdeind dus open was.![]()
Zucht en ik zit op mijn werk en voel me nu heel naarWil mijn ventje knuffelen
Ik wou het net postenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wij hebben saskia wel wakker gemaakt om te kijken of ze het nog wel deed
Wat lief!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:31 schreef p_iglet het volgende:
Karin, kom eens in het babietjes topic vertellen hoe het met die kleine beer van je gaat. Ben nieuwsgierig namelijk
Ik durf inmiddels hem in zijn bed te laten liggen en dan zelf te gaan douchen als ik alleen thuis ben. Het klinkt zo stom maar ik heb de eerste 2 weken echt boven op zijn lip gezeten.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:35 schreef appelsap het volgende:
Faja, wat vervelend dat dat zoveel met je doet. (wel begrijpelijk hoor) Gaat het inmiddels wel wat beter? Fijn dat Nathan het verder goed doet, en je borstvoeding ook.
Wij hebben zelfs een keertje gezongen "er heeft er eentje gepoept, hoera, hoera, dat kun je wel ruiken, dat ben JIJ!" ahumquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:11 schreef Brighteyes het volgende:
...
Goh, hoe blij kan je met een poepbroek zijn.
Heb eens huilend de oma's opgebeld toen Luuke poepte na 10 dagen poepbroek-loos.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:11 schreef Brighteyes het volgende:
Goh, hoe blij kan je met een poepbroek zijn.
Nee helaas niet want mijn man is in Nederland geboren en dan heb je er geen recht op. Als 1 van de beide ouders in het buitenland geboren is dan weer wel, en het heeft dan ook nog eens te maken met welk land.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:21 schreef Memmel het volgende:
Faja, krijgt Nathan zijn hep-vaccinatie niet gewoon in de cocktail?
Krijgt Anna wel, omdat ze een halfbloedje is (wat een raar woord eigenlijk, moet gelijk aan Harry Potter denken) en het dus aannemelijk is dat ze meer in aanraking komt met 'dat soort mensen' - jaja is heus gezegd!!!
Ik doe dat zelfs bij mijn man. Die hoor je haast niet ademen in zn slaap. Ik ben 1 keer zo geschrokken dat ik mijn vinger in zn mond duwde en toen schrok hij ookquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:16 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik por mijn kinderen nog steeds als ik wil weten of ze het nog doen hoorGaat nooit meer over denk ik
Fijn dat Sasha gepoept heeft BE, mooi dat je zo blij kan zijn met een volle luier he?
Misschien ligt het aan het feit dat mijn man geadopteerd is, dat dat van ons niet zo hoeft. Het heeft meer moeilijke vragen opgeleverd dan dat we er voordeel van hadden. Je bent direct een bijzonder geval. En natuurlijk mag Anna trots zijn op de afkomst van haar papa, maar dat hoeft van ons niet noodzakelijk op papier! Een moeilijk te omschrijven gevoel dat hier op een forum misschien niet juist overkomt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:24 schreef amaranta het volgende:
Eva heeft ook dubbele nationaliteit gekregen, maar ik vind dat juis fijn. Haar papa en mama zijn tenslotten nederlands en spaans. Ze krijgt ook volgens spaanse gewoonte 2 achternamen, die van papa en die van mama.
Heel herkenbaar, met het verschil dat Anna 's nachts niet goed sliep.quote:
Het is toch juist dat ventiel onderin dat ervoor zorgt dat ze geen vaccuum kunnen zuigen en dus minder last van extra lucht krijgen ofzo? Nou ja, hoe het ook werkt..quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
BE, ik ben met Meike binnen no time overgestapt naar de S fles van Difrax, die bochel erin zorgt voor minder krampjes en boertjes.
Ik deed het dus op de klok, maar de wvp zei nu ook gewoon geven als hij honger heeft, niet proberen te rekken dan.quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:09 schreef Deepfreeze het volgende:
He BE, wat een gepuzzel is het dan. kwestie van verschillende dingen proberen ben ik bang..
Drinkt hij ook onrustig dan? Dan zou het tussendoor boeren misschien wel wat kunnen helpen.
Onze 3 standenspeen geeft veel meer voeding van een gewone speen, dus dan moet je wel voorzichtig zijn dat sasha niet teveel in 1 keer binnenkrijgt.
Sasha is nu 10 dagen oud toch? dan zou het ook nog een regeldag(gen) kunnen zijn. Sommige FV-baby's hebben die ook wel. Ze drinken dan een paar dagen vaker en minder. Dan zou het morgen alweer wat beter moeten worden.
Geef je de voeding op verzoek? of op de klok? Hier hebben we het op verzoek gedaan, en het was de eerste weken echt afwisselend 6-8 flesjes per dag.
De kraam heeft ons hier tot 100 per fles gecoached en zei dat we het zo moesten laten tot de wvp komt.quote:Op woensdag 9 januari 2008 17:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn dat er 80 cc is ingegaan.. Het blijft altijd even proberen met de fles/speen.
De thuiszorgwinkel lijkt me niet echt de beste winkel voor zoiets.. Hoogstens voor hulpmiddelen. Ik denk dat ze zelfs bij een gewone drogist meer verstand hebben.. Wel zorgen dat je dan geen kinderloze muts van 17 te pakken hebt. Die weet daar toch ook niks van, en leest net als jij de verpakkingen..
Hier hield de kraamzorg trouwens aan qua hoeveelheden: elke dag 10 ml omhoog tot 120 ml (water, komen de 4 schepjes nog bij) op de 12e dag. En daar moeten ze zich dan een poosje mee kunnen redden. Dan hoor je het wel als de flesjes groter moeten.
Het gaat tot nu toe goed. Maar dat gaat makkelijk als hij lekker slaapt op zijn prikjes.. Rond half 4 begonnen zijn beentje pijn te doen(en 38,1 temp). Dus zetpil erin, en om half 5 lekker naar bed. En we hebben hem om half 8 wakker gemaakt voor zijn laatste flesje. Die van 210/7 gaan in ieder geval goed op. Dus nu afwachten hoelaat het morgenochtend wordt..quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:41 schreef DaviniaHR het volgende:
DF, weer aan het schuiven met voedingen... hopelijk gaat het goed!
Nou, hij liep al met 9 maanden langs de tafel, en hij staat ook soms los, ook al een tijdje, ik had wel verwacht dat ie inmiddels los zou lopen idd! Maar hij loopt alleen nog maar achter zijn loopautootje, hij is een beetje gestagneerd geloof ikquote:Op donderdag 10 januari 2008 11:49 schreef appelsap het volgende:
Vivi, herkenbaar dat met de tong. Damian doet dat ook sinds een tijdje!
Ook doet hij heel vaak zijn mond open en dan zijn tong heel snel van links naar rechts.
Ziet er inderdaad niet uit, zal wel gewoon iets nieuws zijn wat ze ontdekt hebben.
Wat leuk dat Dean kan klappen en zwaaien. Loopt hij al?
Das nog niet gebeurd, gelukkig. Maar ik denk dat ik dan iets zouden zeggen in de trant van "look but don't touch".quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:09 schreef appelsap het volgende:
Vivi, ik vroeg het ook omdat hij in het begin zo snel was.
Achter zijn loopauto is al netjes vind ik. Dat doet Damian nog niet.
Davinia, wat zeg/doe je dan als je ziet dat mensen aan hem willen zitten?
dat is precies wat ik dan ook denk als ze aan mijn meisje zitten.quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:47 schreef Vivi het volgende:
Ja hier ook, of mensen die hem op zijn handjes gaan kussen ofzo, lief bedoeld maar ik houd er absoluut niet van.
Maar ik denk dan altijd dat het aan mij ligt, omdat ik sociaal niet zo begaafd ben zeg maar, dus laat ik het maar gaan
Maar ben blij dat jij dat ook raar vind dus.
Nee hoor, hij roept er heel hard "Lululululullll" bijquote:Op donderdag 10 januari 2008 12:30 schreef Popples het volgende:
vivi met dat tongetje doet madam hier ook maar dan met geluid misschien moet hij dat nog ontdekken.
Als je kindje wat ouder wordt gaan ze vanuit zichzelf ook meer contact zoeken, dus is er sneller handtastelijkheid, zeg maar.quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:21 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Das nog niet gebeurd, gelukkig. Maar ik denk dat ik dan iets zouden zeggen in de trant van "look but don't touch".
Soms loop ik wel wat sneller weg als ik het gevoel heb dat er mss handjes uit de mouwen te voorschijn komen. zo van "nou, ik ga weer verder met mijn boosdchappen! Prettige dag verder."
Het standaard gesprek:
onbekende: "goh, wat een lief/mooi kind" of iets in die trant
ik: dank u wel
onbekende: hoe oud is hij of zij?
ik: 4,5 mnd
onbekende: is het een hij of een zij?
ik: het is een jongetje
en als ze dan nog dieper over de wagen/maxi cosi buigen, zeg ik gedag, en loop verder. helpt dit? of zijn ze bij jou/jullie al veel sneller handtastelijk?
Ook dat nog, een bef-beweging maken en lul roepen....quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:51 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee hoor, hij roept er heel hard "Lululululullll" bij
Damian doet: Lalalalala en dan het liefst zo hard mogelijk. Ik vind het wel grappig.quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:51 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nee hoor, hij roept er heel hard "Lululululullll" bij
quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:53 schreef Vivi het volgende:
Ach, ik wil het kind ook niet helemaal een sociale paria maken dus ik laat het maar gaan tot een bepaalde hoogte (mits diegene er fris uitziet)..oude mensjes vinden het vaak ook prachtig, zo'n kleine smurf.
Jellyrose, als mijn man met Devin over straat loopt wordt hij ook vrijwel nooit "lastiggevallen". Hij ziet er wel fris uit hoor, maar sommige mensen vinden mannen met bakkebaarden, een sikje, veel oorbellen en tatoeages een beetje eng geloof ik. En dan kan die van mij inderdaad ook zo nors kijkenquote:Op donderdag 10 januari 2008 14:21 schreef jellyrose het volgende:
[..]
![]()
het gaat vaak bij ons zo dat ze Ethan spotten, dichterbij komen met een gelukzalige blik in hun ogen ("aaaahhhh een baby!!") en dan de fout maken mij of manlief half vragend aan te kijken.. en dan besluiten ze meestal dat snel doorstiefelen de beste optie is
![]()
Ik ook.quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:56 schreef appelsap het volgende:
[..]
Damian doet: Lalalalala en dan het liefst zo hard mogelijk. Ik vind het wel grappig.
Ah geen hoestdrankje dus? Heb ik dan denk ik verkeerd begrepenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:16 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris krijgt helemaal geen hoestdrankje. Dat bestaat er helaas niet voor baby's onder de 6 maanden.. (zou ook bijvoeding zijn). We hebben wel tussikind (VSM) gehaald. Maar dat is homeopatisch. Geen idee of dat nou iets doet. Voor de rest is het uitzieken, zoals een gewone verkoudheid.
Volgende keer op het CB zouden ze me het groentehapjes/fruithapjes/opvolgmelk verhaal gaan vertellen.. Alleen nu vanaf 5,5 maand alvast wat groente introduceren (25 januari). Zodat we vanaf 6 maand de hoeveelheid groter kunnen maken. Ik denk dat de flessen vanzelf wat opschuiven als er ander eten tussendoor komt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |