abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 januari 2008 @ 22:24:47 #101
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55834468
Eli heeft nu niet alleen PR bij de neus gevat (zie onze weblog), net werden mijn lippen zwaar geplet tussen twee vingers grr! Hartstikke leuk, zo'n grijpend kind
zo nu laatste flesje maken

EDIT: sorry voor de klaagpost, maar ik heb echt een redelijk nare dag achter de rug. ik zag de concept-uitnodiging voor mijn vaders huwelijk liggen, (ik vind het hartstikk leuk voor hem dat hij weer gaat trouwen, maar dit maakt het wel even heel echt) mijn zus gaat weer terug naar Canada, die borsten blijven semi-vol, en als dan aan het eind van de dag je bek nog eens wordt verbouwd, ben je er wel redleijk klaar mee.

[ Bericht 39% gewijzigd door DaviniaHR op 06-01-2008 23:07:40 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zondag 6 januari 2008 @ 22:25:49 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55834501
Ja, dat laatste had ik je idd ook al per PM gevraagd.
Het is idd alleen de tepel, de rest doet geen zeer meer en is ook gewoon zacht en soepel.

Bedankt voor jullie antwoorden!
pi_55835296
Damian heeft sinds een dag of 2 a 3 een soort van uitslag op zijn gezicht/hoofd wat zich steeds verder uitbreidt. Het zijn vuurrode kleine bultjes die op puistjes lijken. Ze zitten voornamelijk op zijn wang, in zijn nek, bij de haargrens en ook een paar op de hoofdhuid onder zijn haar, en ook een paar op zijn oor en polsen/handen. Hij heeft wat verhoging gehad en lijkt zich niet zo heel lekker te voelen.
Wij dachten dat het waterpokken waren maar we zijn nu 2 dagen verder en er zitten nog geen blaasjes op. Iemand een idee wat het kan zijn? Hij lijkt geen jeuk te hebben.
  zondag 6 januari 2008 @ 22:59:25 #104
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55835402
Kan krentenbaard zijn. Jeu, wat bemoei ik me overal mee . Zitten er gele plekjes op de "puistjes"?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_55835640
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:59 schreef Leah het volgende:
Kan krentenbaard zijn. Jeu, wat bemoei ik me overal mee . Zitten er gele plekjes op de "puistjes"?
Daar heb ik ook aan gedacht maar er er zitten geen gele plekjes op.
Het lijkt een puistje zonder kop zegmaar.
  zondag 6 januari 2008 @ 23:16:50 #106
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55835844

Tot bij de dreumesen!

(mama komt over een maand of 3 hier wel weer terug hoor! )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 6 januari 2008 @ 23:19:15 #107
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55835906
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:07 schreef appelsap het volgende:

[..]

Daar heb ik ook aan gedacht maar er er zitten geen gele plekjes op.
Het lijkt een puistje zonder kop zegmaar.
Vierde,vijfde, zesde etc, denk ik dan. Of een ander virus met bultjes (aldus mijn HA )

Dag Tijn! Succes bij de dreumesjes, grote vent!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_55836405
Wat een knapperd is die Tijn!

Vierde en vijfde zijn het niet voor zover ik kan zien en zesde heeft hij al gehad. Ik weet het ook niet.
Maar als het over een paar dagen nog niet weg is dan ga ik eens even langs de huisarts.
pi_55839979
Hoi dames, even een vraagje:
Chris is lekker verkouden en heeft keelpijn. Opzich niet zo erg, maar af en toe blijft hij wat hangen in het hoesten en roggelt hij verschrikkelijk. Het klinkt alsof er dan flink wat slijm dwarszit. Dan zit ie echt met rode oogjes lucht te happen. daartussen door is het eigenlijk wel goed, alleen is hij wat aan het grommen, en ik denk zelf om zijn kriebel uit de keel te halen. Aangezien ik zelf ook een kriebel in mijn keel heb.
Drinken gaat verder goed, slapen ook, temp was vanochtend 37,5.
Is er iets wat ik kan geven tegen die hoest?
Hoestdrankjes mogen nog niet lijkt me... En water tussendoor wil hij amper.
Ik zat te denken aan wat luuf voor zijn verkoudheid en tussikind voor zijn keel?
Of kan die luuf zijn keel extra irriteren?
pi_55840464
quote:
Op zondag 6 januari 2008 19:26 schreef DaviniaHR het volgende:

zijn er trouwens mensen die jbpm los gebruiken? bij ons verstopt de speen iedere keer, en krijgt eli de fles dus niet leeg. maakt niet uit hoe hard je shudt en roert van tevoren. nu peuter ik de speen maar schoon met de achterkant van een lepelje, waarna hij het laatste ook nog krijgt (voor zovre hij nog wil dan), maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling...

tips, iemand?
Is dat door de bv heen of door kv? Als door kv voeding is kun je eerst jbpm in het water doen en daarna pas de poeder van de kv. Heeft hier wel geholpen. Als je bv geeft dan geen tips
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55841364
BE en Stinkie van harte gefeliciteerd met Sasha, dat wordt vast een knappe, grote kerel! (Ik zie het vandaag pas dat hij is geboren, sorry hoor....)
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  maandag 7 januari 2008 @ 10:27:12 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55841868
Geeft toch niet!

Tijn!
  maandag 7 januari 2008 @ 10:35:54 #113
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55842007
quote:
Op maandag 7 januari 2008 08:58 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Is dat door de bv heen of door kv? Als door kv voeding is kun je eerst jbpm in het water doen en daarna pas de poeder van de kv. Heeft hier wel geholpen. Als je bv geeft dan geen tips
Door kv ( ) we doen nu idd eerst jbpm door het water, dat schudden, schudden, schudden, dan 3 schepjes kv, schudden, dan nog 3 schepjes kv, schudden, en dan nog ff met een lepel er door heen, en dan NOG houd je klonters. Grrr.

@DF, geen tips, sorry. Mss tussendoor een klein flesje aanbieden? Of komt hij dan over zijn tax aan kv? En je had net een lekker schema... Maar toen eli zo verkouden was en daarna ook schor en stem kwijt van het blaffen en hoesten, vond hij het wel lekker om ff te drinken. verzacht toch wel.
pi_55842026
quote:
Op maandag 7 januari 2008 10:35 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Door kv ( ) we doen nu idd eerst jbpm door het water, dat schudden, schudden, schudden, dan 3 schepjes kv, schudden, dan nog 3 schepjes kv, schudden, en dan nog ff met een lepel er door heen, en dan NOG houd je klonters. Grrr.

ook schor en stem kwijt van het blaffen en hoesten, vond hij het wel lekker om ff te drinken. verzacht toch wel.
En als je het dan eerst door een zeef gooid voordat je er de kv bij doet?
Liefde
  maandag 7 januari 2008 @ 10:45:56 #115
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55842164
Is zo'n klein melkopschuimer-mixertje niet iets tegen klontjes??
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 7 januari 2008 @ 10:50:50 #116
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55842245
quote:
Op maandag 7 januari 2008 10:36 schreef MeNicole het volgende:

[..]

En als je het dan eerst door een zeef gooit voordat je er de kv bij doet?
Das wel een slimme, ja! Die gaan we proberen! DAnk je wel!
  maandag 7 januari 2008 @ 12:15:07 #117
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_55844179
ik vraag t ook maar even hier...

Krampjes....

Ik lees de laatste tijd steeds dat onderzoek heeft aangetoond dat wat de moeder eet maar heel weinig invloed heeft op de bv... Ik heb tot nu toe dus gewoon alles gegeten.
Maar Floortje heeft erg veel last van krampjes... ontlasting en windjes zitten haar enorm dwars, het arme ding...

Hoe zijn julie ervaringen hiermee? Moet ik evt wel bepaalde dingen maar niet meer eten, en zijn er nog andere tips?
pi_55844384
Qua eten weet ik het niet DeLiedje, maar je zou haar buikje kunnen masseren.
Ik heb zelf in die tijd, omdat niks werkte, Cinababy van VSM gehaald. Dat zijn homeopatische druppeltjes en dat werkte hier heel erg goed.
pi_55844640
quote:
Op maandag 7 januari 2008 10:35 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Wij gebruiken het ook, maar hier gaat het goed door eerst het flesje te maken, en dan met gewoon het jbpm er doorheen te roeren met een lepel. Het klontert soms wel wat in de speen, maar dan knijp ik de klont eruit, en kan Chris gewoon verder drinken.
Ik geloof dat JBPM beter oplost in heet water, dus (wazig idee misschien) kun je het jbpm eerst in wat heet water oplossen (bijv 30 ml) en de voeding te mengen met water op temperatuur, maar dan zonder die 30 ml. En dat daarna samenvoegen?
quote:
@DF, geen tips, sorry. Mss tussendoor een klein flesje aanbieden? Of komt hij dan over zijn tax aan kv? En je had net een lekker schema... Maar toen eli zo verkouden was en daarna ook schor en stem kwijt van het blaffen en hoesten, vond hij het wel lekker om ff te drinken. verzacht toch wel.
tnx for thinking...
Chris zit helaasb al aan de tax. nu op een liter kv per dag. Dus dat gaat niet. Hij drinkt/slaapt verder goed, dus nog geen problemen daarmee. Ik heb tussikind gehaald, dus ga dat eens proberen.
Het raarste is nog dat hij lacht nadat hij zo hard heeft gehoest dat de tranen in zijn ogen zitten. Heeft er zelf blijkbaar weinig last van. of hij lacht onze bezorgde gezichten uit

@deliedje, ik dacht dat kool en uien krampjes konden veroorzaken (dingen waar mensen ook van gaan winden). Bij Chris hielp een warme kruik wel even, en cinababy ook. Of met zijn voetjes fietsen om lucht uit zijn buik te krijgen.
  maandag 7 januari 2008 @ 14:40:19 #120
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_55847929
Appelsap hopelijk weet je inmiddels wat de 'pukkeltjes' voor iets zijn. In ieder geval veel beterschap voor Damian!

Tijn ik heb net even je evrjaardagsfoto's gekeken en het ziet eruit of je een hele leuke dag hebt gehad!

Davinia wij gebruiken hier alleen melkpoeder van Nutrilon en rijstebloem, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo op klontjes gelet heb Die kleine hongerlap van ons trekt alles uit die fles dus waarschijnlijk gewoon met klontjes en al

DeLiedje Linde heeft ook veel last van krampjes gehad en eigenlijk was het niet eten van bepaalde dingen gewoon onzin volgens de lactatiekundige. Zolang je niet ineens heel veel uien, bruine bonen of kool eet, maakt het niet veel uit. In Amerika mochten vrouwen volgens haar bv geen sla ivm krampjes en hier wel gewoon. Wij gebruikten ook Cinababy en ABC dolphius (schrijf je dat zo). En inderdaad met de klok mee buikje wrijven en fietsen met de beentjes. Eigenlijk is er weinig aan te doen. De darmpjes moeten gewoon rijpen en er is eigenlijk verder niet echt iets tegen. Maar het blijft echt een heel naar gezicht zo'n kleintje met pijn

Heeft er hier iemand ervaring met een Magic Mat? Ik wil er misschien eentje voor Linde kopen voor als ze binnenkort bij ons aan tafel kan zitten met haar bordje maar zou dan wel graag willen weten of dat ding wel werkt. Iemand ervaring?
  maandag 7 januari 2008 @ 14:45:13 #121
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55848048
DeLeidje, wat bij eli goed werkt is een warme kruik op zijn buije te leggen. de cosibag, welteverstaan. is van lijnzaadpitten. 1 minuutje in de magnetron en hoppa! stinkt wel naar lavendel, maar je kan bij wijze van spreken tot 30 tellen en dan is hij (in jouw geval zij ) stil.

met rijstebloem krijg je idd geen klonters, maar die doen we alleen voor de laatste voeding.
maar ik heb inmiddels wel een paar ideeen waar ik mijn agressie op kan botvieren, waarvoor mijn dank

en nog nooit gehoord van magic mat.
pi_55848856
Stiemie die heb ik hier ook voor Mikael. Is ideaal. Vooral als ze zo klein zijn. Mikael die kan hem nu af en toe lostrekken. Maar zou hem zeker kopen als ik jou was. Maar dan wel ook zo'n bordje erbij want heb wel gemerkt dat veel bordjes er niet op kunnen ivm een hoge rand aand e onder kant van het bordje.
Liefde
pi_55848951
Stiemie die Magic Mat ziet er wel handig uit! Die wil ik ook.
Wij weten nog steeds niet wat Damian heeft. Nu zat ik te denken hij heeft 3 dagen potjes op (normaal krijgt hij altijd vers) en sindsdien heeft hij het. Gister geen potje gehad en vandaag lijkt het ineens wat minder te worden dus even afwachten. Kan toeval zijn maar misschien is het dat wel geweest.
pi_55849109
Misschien idd iets wat in die potjes zit appelsap...
Fake it till you make it...
  maandag 7 januari 2008 @ 15:27:55 #125
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55849211
Dat zat ik ook te denken...
Dat zou wel erg naar zijn. Probeer dan maar eens uit te vinden waar Damian op reageert...

Die magic mat ziet er idd wel erg handig uit
  maandag 7 januari 2008 @ 15:31:11 #126
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_55849293
Appelsap klinkt inderdaad alsof Damian allergisch is voor iets in de potjes! Hopelijk wordt het nu snel minder!

Ik ga de Magic Mat maar bestellen denk ik. Heb een hekel aan onhandige dingen, dus dan maar op zoek naar een oplossing! Heb alleen wel al een heel leuk bordje voor haar gekocht. Ben benieuwd of die er dan ook op past:

pi_55849721
Leuk bord Stiemie .
  dinsdag 8 januari 2008 @ 09:50:57 #128
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55866736
Haha, ik moest net even lachen! Van de website van Magic Mat:
quote:
Geen geknoei meer met het eten of een smeerboel op de vloer!
Ooooo, wedden dat ik, (beter gezegd: zoonlief) het tegendeel kan bewijzen?

Dat bord is inderdaad leuk Stiemie, ik ben dol op Barbapapa! Afgelopen weekend stond Devin zijn ogen uit te kijken in een heel leuk winkeltje met o.a. enorm grote Barbapapa's. En eventjes had ik spijt dat we niet dat als thema voor zijn kamer hebben gekozen...

En dan doe ik hier ook nog even een oproep voor alle mama's die het (net als ik...) vaak te druk hebben om alle topics bij te kunnen houden (of het gewoon niet gezien hebben ).
Op 20 januari heeft Vivi een meet georganiseerd in Zeist, en ik ga ook Er komen nog niet zo heel veel baby's zag ik (Jet, Mirte, Ilse?, Floor en Pien misschien? Dean is al geen baby meer!), en jullie "ken" ik al een beetje. Dus....als het je leuk lijkt om te komen, zie het bewuste topic voor meer details!
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:06:30 #129
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_55867012
Hahahah ja dan maaien ze gewoon alles direct van hun bord op de vloer ipv met het bord erbij Ach ik ga die Magic Mat toch maar bestellen denk ik. Hebben we in ieder geval het gekletter van het bord er niet bij

Op de Elandsgracht zit een winkeltje met allemaal Barbapapa spul. Koffertjes, schoolborden, servies, knuffels en nog veel meer. O ja en je hebt ook: http://www.vanallesvan.nl. Klikken is geheel op eigen risico

Ik had al gelezen dat er een meet in Zeist was, maar ik heb die dag al een andere afspraak staan en ik vind het ook wel een heel gedoe eigenlijk Misschien eens klein beginnen met de Amsterdam-mini-meet?
pi_55867346
Ik denk dat zo'n Magic Mat best handig is voor de oudere babietjes. Damian pakt tegenwoordig alles heel netjes tussen duim en wijsvinger en probeert het dan in zijn mond te stoppen. Als hij het zelf mag doen is hij niet zo wild met eten en blijft het over het algemeen best netjes. Alleen moet ik nu telkens dat bakje vasthouden.

Sorry Kersjes wij hebben al een paar weken het heen en weer naar familie en die meet is ook al zo ver weg.
Een meet in Amsterdam, dat is voor mij nog verder weg.

De uitslag op het gezicht van Damian is toch weer erger geworden, morgen maar even langs de huisarts.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:28:01 #131
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55867428
Oei, maar niet te vaak op die link klikken, er zit zoveel leuks bij!
En een Amsterdam-mini-meet is een goed idee, waar en wanneer? En wie willen er komen?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:29:46 #132
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55867466
Ik heb van Lief! een bordje met een rubberen ring eronder tegen glijden. Een matje lijkt me weer gedoe. (En anders, zeil onder de stoel, het is hoe dan ook een knoeiboel. )

Lena heeft vannacht doorgeslapen!!! Van 23.00 tot 8.00 uur ook meteen, een reuzenslaap dus. Heel fijn en lief van haar, want vandaag moet ik voor het eerst weer gaan werken. Wonderding.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:31:34 #133
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55867501
Appelsap, misschien is het dan toch iets anders en niet iets wat in de potjes zit...
En wat knap van Damian dat hij zo netjes eet !
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:32:03 #134
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55867509
Lishe, ik volg je gewoon even lekker hier naartoe.
Ik dacht dat je vandaag weer moest beginnen, toch nog niet?
Ik moet beter lezen.
Sterkte en zoals je zelf al dacht: het is ook wel weer lekker om even met wat anders bezig te zijn. Dag + avond is zo om.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_55867629
Lishe, wat fijn!

Ik was gisteravond met Mirte naar de meet met de dames van de gym. Was best leuk om alle kindjes nu eens live te zien . Ze heeft zich voorbeeldig gedragen, goed thuis moest ze toch even uithuilen van alle indrukken volgens mij... Maar daarna heeft ze de fles gehad en van half 11 tot vanmorgen een uur of 7 toen ik haar wakker maakte, geslapen. Grote glimlach op dat koppie. Nou dan smelt ik hoor.
Waarom duurt verlof maar zo kort... ik geloof dat ik mn kop aardig in het zand heb gestoken de afgelopen dagen, maar ik moet straks toch echt weer aan t werk en dat begint ineens door te dringen .
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:53:55 #136
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_55867929
Oh Lishe en Nijna wat gaat dat verlof toch altijd weer snel voorbij! Ik zag er ook als een berg tegenop om de hele dag zonder mijn kleine meisje te zijn, maar als ik eerlijk ben is het me zooooo meegevallen en soms ook best wel eens een beetje fijn Even iets anders dan luiers, flessen en boeren Al fiets ik me wel altijd een ongeluk naar huis om er vooral zo snel mogelijk weer te zijn

Jammer Appelsap dat de uitslag van Damian nog niet weg is

Dat bordje dat jij beschrijft lijkt me ook handig Lishe, maar we hebben al een aantal leuke bordjes voor Linde gekocht en gekregen dus vind ik het zonde om weer een nieuw bordje erbij te kopen. Ik zag trouwens dat Lena ergens een shirtje van de gouden boekjes aanheeft. Die vind ik echt zo leuk. Ik durf alleen niet zo goed online te bestellen omdat ik niet echt weet of ze heel klein vallen? Kan jij me dat misschien vertellen?

Kersjes leuke dingen hebben ze bij die webshop he? Toevallig was het eerste dat wij kochten toen ik net zwanger was voor de baby-in-spe een hele grote knalblauwe Barbapapa, dus die staat nu op haar kamer te pronken. (We waren er allebei heel zeker van dat het een jongetje zou worden en toen werd het toch een meisje )

Op het vorige speeltuinbankje werd het idee geopperd van een Amsterdam-mini-meet omdat er nbogal wat Fokkers uit Amsterdam (of directe omgeving) komen. Ik geloof dat Snoopy pleitte voor het Vondelpark. Lijkt me leuk om iedereen (en al die leuke kindjes) eens in het echt te zien.
Linde heeft vannacht ook goed haar best gedaan. Ze heeft geslapen van 19.30 tot 6 uur vanmorgen Lekker slaapkopje is het toch

[ Bericht 5% gewijzigd door Stiemie op 08-01-2008 11:05:44 ]
pi_55869150
Hmm, bordjes, ook maar eens naar gaan kijken. Maar humpie zit nog lang niet recht genoeg voor de kinderstoel, dus heb nog wel even de tijd.
Bij de ikea heb je ook van dat stroeve rubber voor in de keukenla. Dat helpt misschien ook wel tegen het ergste geschuif van het bordje..

Tsja een meet in zeist of amsterdam zit er hier niet in. Het klinkt wel leuk, maar het is tever reizen, en we komen voorlopig ook niet meer die kant op voor andere dingen.. Dusse: Ik ben voor een Twente-meet

Chris is nog steeds flink verkouden. Opzich lijkt hij er weinig last van te hebben, alleen af en toe van die fikse hoestaanvallen. Hij krijgt nu nog steeds tussikind, eens kijken of dat gaat werken. En hij slaapt ook lekker. Hij is krap een uur wakker geweest, ipv 2 uur normaal bij zijn vorige flesje.
pi_55869951
Wat lekker al die kindjes die zo goed slapen!

Lishe en Nijna succes met weer gaan werken, dat zal wel even zwaar vallen.

Kersjes, denk inderdaad dat het wat anders is.

Chris beterschap!

Damian is de laatste dagen zo lief. Hij kan zo lekker kroelen, nu ook met zijn knuffeltje. Dan zeg ik: Damian kusje en dan pakt hij zijn knuffeltje en drukt hij hem heel lief tegen zich aan!
Ik vind hem de laatste dagen ineens niet meer zoveel op een babietje lijken. Hij begint zoveel dingen te begrijpen en hij probeert me een heleboel duidelijk te maken merk ik. Als hij iets wil hebben kijkt hij me eerst heel lang aan en dan begint hij te piepen en kijkt hij naar het voorwerp wat hij hebben wil.
Ik zie hem gewoon met de dag groeien.

Edit: Ik vergeet nog iets te vertellen. Hij vindt het tegenwoordig helemaal geweldig als ik hem na doe, of andersom. Dat begint dan met Damian die allemaal rare geluidjes maakt en mijn aandacht probeert te trekken, als ik hem dan nadoe dan lacht hij heel hard en volgt er weer wat anders wat ik na moet doen. Het eindigt in een flinke lachbui waar meneer bijna niet meer uitkomt.
Wat helemaal grappig is, is doen alsof hij moet poepen. En als je dat dan nadoet dan komt hij echt niet meer bij. Zo lief

[ Bericht 25% gewijzigd door appelsap op 08-01-2008 12:23:12 ]
pi_55870907
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:50 schreef Kersjes het volgende:
En dan doe ik hier ook nog even een oproep voor alle mama's die het (net als ik...) vaak te druk hebben om alle topics bij te kunnen houden (of het gewoon niet gezien hebben ).
Op 20 januari heeft Vivi een meet georganiseerd in Zeist, en ik ga ook Er komen nog niet zo heel veel baby's zag ik (Jet, Mirte, Ilse?, Floor en Pien misschien? Dean is al geen baby meer!), en jullie "ken" ik al een beetje. Dus....als het je leuk lijkt om te komen, zie het bewuste topic voor meer details!
Ik moet werken
Maar Amsterdam is vanaf Den haag ook nog goed te doen, dus kom maar op met die Vondelpark meet . (of ergens anders waar het met slecht weer ook goed toeven is.
pi_55872106
Voor mensen rondom A'dam is dit misschien ook nog leuk: een onderzoek naar de verstandelijke ontwikkeling van kinderen.
quote:
Onderzoek naar verstandelijke ontwikkeling

Gezocht: kinderen van 12 maanden of jonger voor onderzoek naar de verstandelijke ontwikkeling bij normale kinderen, kinderen met een ontwikkelingsachterstand en hoogbegaafde kinderen.

Vanaf september 2007 zullen we de verstandelijke ontwikkeling gaan vervolgen van drie verschillende groepen kinderen: kinderen die zich normaal ontwikkelen, kinderen met een ontwikkelingsachterstand en mogelijk hoogbegaafde kinderen. Hiervoor zoeken we kinderen die vanaf 1 oktober 2007 hun eerste verjaardag zullen vieren. Het is de bedoeling dat de kinderen tussen hun 50e en 54e week voor het eerst getest zullen worden en daarna een of twee keer per jaar. De kinderen worden geobserveerd in een ‘speelkamer’ en getest met een ‘kinder-IQ’-test, in de aanwezigheid van een van de ouders. Het onderzoek is gericht op de vroegtijdige onderkenning van verstandelijke ontwikkelingsproblemen en het ontwikkelen van methoden om de problemen zo vroeg mogelijk aan te pakken. Daarnaast willen we meer inzicht krijgen in het belang van exploratiegedrag bij jonge kinderen voor de verstandelijke ontwikkeling.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:38:43 #141
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55875027
Amsterdam is voor mij ook goed te doen, dus ik houd me ook aanbevolen voor het Vondelpark.
Alhoewel Kijkduin natuurlijk ook erg geschikt is voor een Den Haag meet.

Net weer terug van het cb. Anna is weer goedgekeurd. 68,4 cm en 8465 grammetjes. Precies gemiddeld.
Was het kortste cb bezoek ooit. Ik stond met 10 minuten weer buiten. Anna deed haar showtje (rollen, wiebelen, brabbelen, dossiermap opeten). Vraag verpleegkundige: 'alles goed'? Antwoord: 'ja alles prima' . Verpleegkundige: 'OK...nou....(stilte)....ja, dan mag je haar weer gaan aankleden'.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:04:02 #142
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55875625
Stiemie, snel vanaf mijn werk... (Zo leuk is het dus. ) Ik heb het shirtje expres in 68 gekocht, kan ze het langer aan. De mouwen zijn opgerold (nouja, je ziet op de foto hoe het zit.) Normaal draagt ze nu het meest 62, hoewel daar sommige dingen nog redelijk groot van zijn. Je kunt dus zo een maat groter bestellen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:47:37 #143
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55876783
Hahaha, was de map lekker Anna?
Mooi dat ze is goedgekeurd Memmel.

Stiemie, wat grappig dat jullie dachten dat Linde een meisje zou zijn!
Tot aan de 20 weken echo had ik sterk het vermoeden dat we een dochter zouden krijgen.
Maar het piemeltje dat we te zien kregen was overduidelijk. En nu? Ik kan me haast niet voorstellen hoe het geweest zou zijn als we een klein meisje in huis hadden gehad, ik ben zo gewend aan een jongens-baby!
Maar....een volgend kindje mag best een meisje zijn
Die enorm leuke kleertjes in de winkels, vergeleken met de keus voor jongens is het meestal echt een shop-walhalla
pi_55877137
grappig

ik zag mezelf in toekomst altijd met een zoontje
tót ik zwanger was! Het voelde zó als een meisje !!!
Nu kan ik me niet voorstellen hoe een jongetje zou zijn ... in mijn gedachten is de tweede ook een meisje!

Memmel, fijn dat het allemaal goed gaat met Anna

Appelsap, wat is Damian een lieverdje volgens mij !

Hier is het bewust schreeuwen uitgevonden !
en het kuchen om aandacht... ook altijd leuk
(en ik reageer maar al te graag!)
pi_55877229
ET .. ik ga jullie trouwens goed in de gaten houden!
ben erg benieuwd naar hoe het kleine leeftijdsverschil bevalt!

Ervaren moeders van méér dan 1 kindje ...
hoe is de verandering van één naar twee te omschrijven?
Net zo zwaar als wennen aan de eerste?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 17:37:23 #146
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55877959
Uhm, Marit?? Hebje iets te melden? Linkje naar het Update-topic maken?

Ik vroeg me idd ook al af hoe map nou zou smaken

Morgen mogen wij weer. Voorlopig laatste ( ) prikjes ( )
Eli begint trouwens verwoede pogingen te doen om te gaan zitten Dat doen ze toch pas met 6 mnd???

Ik wilde gister de zeeftruc proberen, maar er bleek dat we maar 1 avent-fles hebben. ik dacht dat we er twee hadden, maar dat valt dus tegen. zometeen een tweede kopen, en dan gaan we met de zeef aan de haal. ook al hielp het ook wel om na ieder schepje kv te roeren. Maar dan duurt het wel erg lang voordat flesje klaar is
pi_55878068
whahaha
ik bedacht me na posten al dat het over kan komen alsof ik weer zwanger ben

maar nee hoor, nog lekker niet!
zit wel in dubio...wachten we nog lang? gaan we gewoon maar onveilig door en zien we wel?
Op mijn vroegst zou ilse bijan 1,5zijn dan.
Heel raar misschien, maar ik wil geloof ik zo snel mogelijk van die eerste zware periode af zijn!
Niet over 2 jaar alsnog zo'n slopende tijd.

Davinia, zelfs met 6maanden is zitten nog niet iets wat ze altijd doen hoor!
Leuk dat Eli dat al wil! Nieuwsgierig mannetje?!
pi_55878388
zit met mirte op schoot dus kort, werken viel mee erg leuk om te horen dat mensen erg blij zijn dat je weer terug bent!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:10:49 #149
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55878744
Wij hebben ook nog geen nieuws, maar willen ook niet te lang wachten. Als het ons natuurlijk gegund is een 2e, want ook dat moeten we afwachten. Ik ben er inmiddels echt van overtuigd dat het een wonder is wanneer je gezond en wel een kindje op de wereld kunt zetten. Eerst verhuizen en nog wat kilootjes eraf. Marit, laten we gezellig samen op gaan!

Davina, was Eli ook niet supersnel met rollen enzo? Of was dat Devin?

Oja, voor wie het couture-topic ook een beetje volgt...ik heb de Barbapapa-jurk van Met zonder Jas besteld. Die was uitverkocht, maar heb gewoon een mail gestuurd! Hij is klaar!!

En ik heb ook besloten dat Anna van het weekend met mij meegaat naar de kapper. Het lijkt wel een oude punkrocker nu; er moet echt weer wat af.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55879083
doen we Memmel !
wat denk je van starten met oefenen als ze 9maanden zijn?
hebben we nog heel even de tijd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')