abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Milf woensdag 2 januari 2008 @ 23:41:47 #51
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_55734924
BE erin en Nikky eruit

Jaja het gaat zo hard. Dana alweer bijna 1 jaar oud .
En het is al een hele dame hoor. Met haar tuitmondje als ze ingespannen iets aan het onderzoeken is, als ze iets niet in haar buurt wil hebben dan mept ze het wel aan de kant, de volgende tandjes komen alweer door, vuurwerk vond ze geweldig, brabbelt de gehele dag door, ze loop om de tafel en kruipt als een gek door huis, Vind het toetsenbord van de PC mega interessant, aait graag het katje van de overkant, luistert tegenwoordig heel netjes naar "Dana nee".

Als ze staat en een koekje heeft dan pakt ze soms met beide handjes het koekje en staat ze los.. schrikken!! Wiebel wiebel toch maar met 1 handje ergens aan vasthouden. En vandaag met de dikke vlokken sneeuw die uit de lucht kwamen vallen. Ze wist niet waar ze moest kijken. En verbaast dat ze keek .

Ze charmeurt ( ) werkelijk met alles en iedereen. In de supermarkt, op straat, bij het hertekamp. Wie ook voorbij komt en haar aankijkt. Lief teruglachen met pretoogjes. !
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_55739500
Gelukkig nieuwjaar allemaal!!!

Eerst een zwaaien naar BE en nanalune Gefeliciteerd met jullie kindjes!!!

Stiemie, Chris slaapt hier van 7 tot 7 's nachts (op een half uurtje flesje na), en overdag is het 2 uur op, 1,5 uur slapen, 2 uur op, etc.. De tijd tussen zijn flesjes is dan ook 3,5 uur. Dus dat komt meestal mooi uit.
De kinderbijslag krijgt iedereen gewoon 18 jaar. Je krijgt als Linde straks 18 is nog tot en met september 2025 kinderbijslag. Dus dan krijg je die maanden "extra".. Iedereen krijgt precies 18 jaar KBS..

En dan ook nog allemaal zieke kindjes.. Hier hangt ook een 1/2 daags griepje rond. mijn schoonfamilie is al geveld, en vriendlief ligt ook ziek op bed. Voorlopig gaat het nog voorbij bij mij en Chris. En hopelijk blijft dat ook zo..

Chris werd tijdens de jaar wisseling, een halve minuut voor 12 wakker. Dus na 12 uur hebben we hem gelukkig nieuwjaar gewenst, en met een speen erin, sliep hij weer snel. En hij is daarna niet meer wakker geweest tot 5 uur. En toen was het babbeltijd..
Gisteren heeft chris mijn vriend een portie rug-tijgeren laten zien.. Maar bij mij wil hij niet.. Dus dat is nog even afwachten hoe dat er nou uitziet..
pi_55739724
Alle nieuwe babys' en hun mama's: welkom!

En de rest ook welkom in het nieuwe jaar, wat was 2007 bijzonder he?
Onze levens voorgoed veranderd na de komst van onze kleine lieverds.

Wij hebben oud en nieuw bij mijn zwager gevierd. Na het eten ging Devin met zijn 2 neefjes in bad, en daarna gingen de mannen in de tuin alvast wat vuurwerk afsteken voor het geval mijn 2,5 jarige neefje 's nachts niet uit bed zou willen komen. Dus wij met de kleintjes voor het raam en ik geloof dat Devin het heel mooi vond, hij bleef gefascineerd kijken, met af en toe een sidder van schrik door zijn lijfje. Gelukkig had ik hem stevig vast. Later op de avond werd hij wakker en uiteindelijk is hij om 23:50 in slaap gevallen en heeft door al het geknal heen geslapen. Helaas werd hij wakker toen wij om 2 uur naar bed gingen (we logeerden op zolder) en bleef hij de rest van de nacht erg onrustig waardoor we niet zo goed aan slapen zijn toegekomen. 's Middags langs mijn ouders gegaan om zijn kado in ontvangst te nemen (jarig zijn op 1 januari....zucht....) en daarna door om zijn oma's verjaardag te vieren. Ik dacht dat de kleine toch al half doorgedraaid zou zijn van alle drukte, dus dit kon er ook nog wel bij. En......een wonder gechiedde: ondanks het zeer weinige slapen, vreemde omgevingen en veel vreemde mensen (voor hem dan ) was hij supergezellig! Druk aan het kletsen, lachen, spelen en alle vrouwelijk aanwezigen in katzwijm laten vallen. Hij bleef maar rondgaan en gilde het uit van plezier, zo lief!
's nachts 3 keer wakker geweest, maar dat is weinig t.o.v. de nachten ervoor. Mijn mannetje slaapt gewoon niet zo graag, ook overdag slaapt hij haast niet. Hij is meestal wakker rond half 8, doet in de loop van de ochtend een dutje van 15 minuten, slaapt tussen 12 en 13 uur een uurtje, eind van de middag maximaal 1,5 uur en rond 20 proberen we hem meestal naar bed te brengen, maar vaak slaapt hij pas rond 21 uur.
Als ik lang weg ben met de wagen dan slaapt hij vaak wel wat meer vanwege het hobbelen, maar hij lijkt erg op mij en is gewoon een slechte slaper.

Over de wagen: wij gebruiken sinds 3 weken de wagenbak niet meer omdat hij er niet niet meer in wilde en ook niet meer zo veel bewegingsvrijheid had. Door de supergrote voetenzak hoog op te trekken tot iets onder zijn kin zit hij lekker warm, en natuurlijk met zijn mooie snoetje naar ons toe. Zo kan ik hem zien (en hij mij) en is het even wat minder druk voor hem dan andersom. Dat komt later wel weer.

Davinia, jij hebt dus ook al zo'n bokser in de dop? Zouden meisjes nou zachtaardiger zijn?
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 3 januari 2008 @ 15:05:43 #54
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55746322
Nijna, Mirte is 2 maandjes oud! Die is nog helemaal in shock van de koude boze wereld. Ik vond het idee dat de wereld van zo'n kind binnen 5 minuten volledig op z'n kop kon staan wel een geruststellende gedachte. Het hielp mij in ieder geval wel door de huilmomenten heen.

En Stiemie, Anna's slaapschema klinkt inderdaad niet verkeerd, maar als ik niet werk betekent dat dus wel dat je de hele dag 'met haar bezig bent'. Ik bedoel, ze kan goed zelf spelen, maar je moet wel altijd een oogje in het zeil houden. Als ze wat vaker zou slapen, zou ik me wat vrijer kunnen bewegen door het huis! Ik ga nu niet in de ene kamer staan strijken, als zij in de woonkamer op haar speelkleed ligt (ze begint namelijk te kruipen).

"Davinia, jij hebt dus ook al zo'n bokser in de dop? Zouden meisjes nou zachtaardiger zijn? "
Ik heb laatst een week met een snee op mijn neus gelopen omdat Anna zich vastklauwde in mijn neus.
En mijn man wilde 'koetsjiekoetsjiekoeeeee' op haar buik doen en kreeg een karatetrap tegen zijn neus.
Gelukkig maakt ze het altijd weer goed door er flink op te kwijlen of te sabbelen:')

[ Bericht 25% gewijzigd door Memmel op 03-01-2008 15:14:28 ]
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55754587
He nijna, die huilbuien zijn vervelend he.. Als ik zelf niet zo'n lekkere dag heb, en Chris ook niet, dat ga ik gezellig meejanken. Dat lukt meestal ook wel op, na 5 minuten ben ik mijn frustaties kwijt, en daarna weer met frisse moed oplossingen zoeken/proberen..

Ik heb het rugtijgeren van Chris ook gezien, maar het is geen gezicht... Hij schud met zijn billen,hoofd en schouders, en maakt een tegelijktijd een bruggetje (schouders/voetjes). En zo werkt hij zichzelf langzaam omhoog.. Er effectief is het niet, maar er zit beweging in..
pi_55754771
Vandaag ging eigenlijk best wel goed tot etenstijd, toen wilde ze toch echt alleen maar bij papa of mama zitten en anders echt brullen.
Vanaf vanmiddag slaapt ze in haar ledikant, ze past er 2 keer in . Maar de wieg leek zo krap te worden in de breedte. Na het badderen heb ik haar in bed gelegd, heeft ze even gemopperd en nu slaapt ze. Lief klein groot meisje .
Misschien morgen even langs het CB om te vragen of zij nog een idee hebben mbt het huilen, al vermoed ik het sprongetje. Maar ik moet even zien hoe ik het allemaal ga inpassen.
Fake it till you make it...
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:12:27 #57
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55764408
Memmel heb je een videocamera of een filmfunctie of een digitale camera? Rugtijgeren moet natuurlijk wel vastgelegd worden
Nijna, als mirte nu opeens meer huilt, zou het best een sprongetje kunnen zijn, toch? Maar ik kan me herinneren dat je wel eerder hebt gezegd dat ze s avonds altijd even moet huilen om te bekomen van de dag. of is dit anders?

sinds 1-jan slaapt eli in zijn eigen kamer! (had ik geloof ik al gepost). gisteravond hebben we op aanraden van een vriendin rijstebloem nutrix door de fles gekwakt ipv jbpm en zowaar, 1x half 5 speen erin, en hij liep lekker door tot de ochtend!

Ik denk dat eli's sprongetje weer voorbij is. nieuwe ontwikkelingen:
- inmiddels vindt hij het leuk om op zijn buik te liggen. (we waren eergister bij portrait place van v&d en die mw vraagt of hij op zijn buik wil liggen, dus met gezonde tegenzin leg ik hem op zijn buik, vrezend dat hij gaat brullen en de rest van de shoot chagrijnig zal zijn, gaat hij gewoon liggen kirren en lachen! en omdat hij op een veel te smal plateau ligt, gooit hij zichzelf ook bijna over zijn rechterzij )
- hydrofielluiers zijn gaaf! je kan er aan trekken, je kan het boven je hoofd houden, je kan het weg doen, je kan er ook sabbelen, een stukje verderop smaakt het hetzelfde, helemaal geweldig! hydrofielluiers worden dus genuttigd onder goedkeurende geluiden
- hij begint knuffels leuk te vinden. inclusief voorkeur. als je er twee aanbiedt, kijkt hij altijd strak naar 1 van de twee, geen besluiteloos kind dus. we hebben nu meerdere knuffels gevonden die hij leuk vindt. als hij nu s nachts wakker wordt in bed, is het speen erin, knuffel erbij (eli pakt de knuffel, draait ermee op zijn zij) en hij ronkt weer verder.

tot zover deze veel te uitgebreide update van een trotse moeder die geen zin heeft om te gaan werken
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:46:50 #58
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55764967
Even een vraagje over het kindje van mijn broer...

Ze is 9 maanden oud, en heeft een HEEL vreemd eetpatroon (door de ouders aangeleerd helaas...) ...
Ze krijgt overdag zoveel mogelijk te eten, echt op de vreemdste manieren (kindje kruipt over de grond en krijgt eten, echt dozijn speeltjes om zich heen, zoveel mogelijk, en moeders/vaders kruipt erachter aan om hapjes te geven ) en ze zijn heel erg bang dat ze te weinig krijgt. De oorsprong hiervan is opmerkingen van dokter/whatever dat ze wel klein was en beter moest aankomen... (ze wonen in Finland dus geen idee wat voor instantie ze daar hebben)
Ze zijn hierin dus heel erg doorgeslagen en geven haar 'sochtends pap, tussendoor potjes fruit en groente (niet 1, maar meerdere, eigenlijk zoveel mogelijk), en 's avonds weer pap. 's Nachts wordt ze een keer of 3/4 wakker en meestal geven ze dan ook nog melk! Ik vind het belachelijk, EN slecht voor het kind.
Ze heeft (logisch) meestal geen zin in eten dus moeten ze rare manieren verzinnen om het maar naar binnen te krijgen. Overdag krijgt ze geen drinken extra (water/diksap o.i.d.) omdat ze geen flessen melk wil en ze bang zijn dat ze anders 'snachts de flessen niet wil ...

Ik heb dit alleen van horen zeggen, mijn op een na oudste zus is een week bij hun in Finland geweest en heeft dit gezien. Zij kon niet tot ze doordringen...maar nu vraag ik me af wat jullie hiervan vinden (ik kan het wel raden!) en of jullie weten hoe en of het zin heeft om hun proberen te overtuigen. Misschien een goede manier ervoor? Iemand? (voel me best wel 'wanhopig' omdat ik zie gebeuren dat ze in het ziekenhuis terecht komen met hun kind, ze geeft namelijk ook regelmatig uit protest over, net als Julia destijds... arm meiske...)...
pi_55765007
Mirte en Eli beide op hun eigen kamertje, in het "grote" bed... Kleine kindjes worden groter.
Nijna een sprongetje zou goed kunnen. Dan zou het snel weer over moeten zijn.
Mirte is net iets jonger dat Eli, en bij Eli is zijn sprong nu voorbij. Dus dan zou je zeggen dat het bij mirte ook binnekort zo zou zijn.. (vind hetzelf ook handig om te vergelijken met de kindjes rond Chris, zoals linde ..)

Davinia, ik denk dat je Chris bedoelde met het rugtijgeren? Maar ik denk niet dat ik een filmpje kan regelen.. Zou niet weten hoe ik dat van onze camera digitaal moet krijgen.. (en vriendlief is ziek)
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:52:13 #60
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55765068
@DF. idd Chris! Ga nu koffie zetten
pi_55765314
Suzanna, ik kan de zorgen wel begrijpen. Van beide kanten. Chris heeft in het begin moeite gehad om zijn flesjes binnen te krijgen, en moest mede daardoor naar de neonatolgie voor 2 nachtjes. Toen we thuis waren heeft het nog een poos geduurd voordat ik mijn schouders ophaalde bij een bodempje overgebleven voeding in de fles.
Maar bij je broer is het wel (te)ver doorgeslagen..
Misschien moet je broer nog eens bij die arts langs om te vragen om een goed voedingspatroon? Als ze dit van hem aannam, misschien dat voedingspatroon ook wel?

stroopwafel erbij davinia?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:13:16 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55765410
Oh Davinia dat klinkt geweldig. Ik kan niet wachten tot Eva ietsjes ouder is en ook al die leuke dingen doet die jullie kids doen. Hoewel ze zo klein ook erg cool is natuurlijk.
Ik meen zelfs dat ze ze me gisteren haar eerste lachje schonk...
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:14:08 #63
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55765423
WIj doen Eva trouwens al een tijdje in haar ledikantje, gaat prima. Ik moest laatst wel lachen, ze was een kwartslag gedraaid, en lag dus in de breedte in haar bedje
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:19:23 #64
45621 Suzanna
Mama van...
pi_55765513
Deepfreeze, ik kan het dus ook wel goed begrijpen maar dat maakt het des te lastiger voor mij. Want het is dus ECHT niet goed en je verpest het voor je kind op deze manier. Ik heb ze net een mailtje gestuurd dat ik goede hulp heb gehad aan de tips van een prelogopediste en als ze hulp nodig hadden, ik hun ook wat tips kon geven. Misschien dat dat de deur opendoet naar een gesprek.
pi_55766566
Davinia, sprongetje kan heel goed, qua leeftijd past ze daar prima bij zeg maar. Dit is anders huilen dan het huilen wat ze 's avonds wel doet. Dan valt ze ook vaak na een tijdje wel in slaap en slaapt dan. Nu is het steeds even slapen en dan wakker worden/schrikken en weer huilen. Gelukkig alleen 's middags (na de voeding van 11 uur/half 12) en dan is het na het badderen en de fles 's avonds vaak wel weer goed...

Eli in zn eigen kamertje en gewoon doorslapen! Goed zo!
Goed geposeerd voor de foto! Hydrofielluiers ontdekt en knuffels .

Lijkt me lastig Suzanna, ik zou niet weten wat je eraan zou kunnen doen... Dat mailtje lijkt me een goede eerste stap. Dan is het verder aan hen of ze er wat mee willen of niet. Meer kan je eigenlijk niet doen volgens mij .

Deepfreeze, ja 12 weken sprongetje zou hier heel goed kunnen... dan is ze hopelijk ook gauw uitgesprongen .

Amaranta, eerste lachjes zijn . Draaien heeft Mirte nog niet gedaan, maar ze ligt in een slaapzakje da scheelt denk ik ook.

Flesje staat af te koelen, ik ga die kleine verschonen en eens even voeden en dan hopen dat ze nog even wat wil slapen straks... Zit nog even erg in dubio of ik wel of niet met haar naar het CB zal. Ik denk dat zij ook niet zoveel kunnen met het huilen... En volgende week hebben we afspraak dus ik zou ook tot dan kunnen wachten... Eerst maar voeden, want ze begint te protesteren!
pi_55768448
Lastig hoor Nijna, die kleintjes kunnen niet aangeven wat er scheelt. Zwaar frustererend voor beide kanten.

Suzanna, het klinkt echt heel raar ja! Hoe verzinnen ze zoiets?
Kan me voorstellen dat dat kind een afkeer van eten krijgt zo, laat het kind ook eens rustig spelen!
In de kinderstoel aan tafel om te eten, dan is het toch ook veel duidelijker??

Memmel, zat nog even te denken aan het broodgedoe met Anna, bij ons op het kdv eten beginnende broodetertjes nog wel eens stukjes brood die in de melk worden gedoopt. Wel een klef gedoe en gesmeer , maar ik wou het je niet onthouden.

Whaah lastig nachtje gehad hier, Meike helemaal over de toeren, trappen met de beentjes, en wij met de handen in het haar...want wat is er nou aan de hand???? Terugleggen in bed was geen goede optie, rondlopen op de arm ook niet, uiteindelijk een zetpil gegeven en tussen ons in gelegd, nog geen 10 min later was ze weer rustig en heeft de hele nacht naast mama liggen slapen.....

(gelukkig ligt ze nu weer lekker in haar eigen bedje!)

[ Bericht 27% gewijzigd door XXXKarinXXX op 04-01-2008 12:25:29 ]
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_55768607
Ik heb Mirte net na de fles weer naar bed gebracht, kijken of ze gaat slapen. Valt ze in slaap laat ik haar lekker liggen en gaan we niet naar het CB (inloop van 1 tot 2). Begint ze toch weer te brullen straks kan ik altijd nog kijken of ik ga. Anders laat ik manlief volgende week gewapend met mijn waslijst vragen gaan .
Misschien heeft haar ook wel wat dwars gezeten, want net na heel hard haar best doen kwam er een aardige hoeveelheid poep... terwijl het de afgelopen dagen steeds een klein keuteltje was... Kan ik me dan ook nog wel wat bij voorstellen.
Maar goed, ik ga even proberen wat minder te miepen over het gemiep, misschien hou ik het zelf wel in stand . En er is toch niet altijd een verklaring voor dus misschien moet ik die ook niet willen hebben... (makkelijker gezegd dan gedaan).

Ach arme Meike. Gelukkig heb je nog lekker naast mama liggen slapen!
Dan is het toch maar moeilijk dat ze het nog niet kunnen vertellen...

Edit... ze slaapt nog steeds, wauw ik ben helemaal onder de indruk van mn kleine grote meid

[ Bericht 7% gewijzigd door Nijna op 04-01-2008 12:51:29 ]
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:38:48 #68
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55770453
XXXKarinXXX: Brood in melk is idd de volgende stap. Soepstengels vindt ze wel ok. En bambix groeipap ook, dus mijn tactiek is om vanaf morgen tussen de middag bambix met vezels te geven met opvolgmelk, van een lepeltje. En dan die pap steeds dikker maken tot het de substantie heeft van een kleffe boterham. Zoiets.

Ik was net even bij mij moeder, die zegt: volgens mij komen haar boventanden door, laten we even de theelepeltjes-test doen. Ik nog: de watte???
Nou, men neme een theelepel, tikt daarmee tegen de bovenkaak en als je tik-tik hoort komen de tandjes door. En ja hoor....de linkersnijtand schemert door. Raar trouwens dat niet eerst de voortanden doorkomen. Is zo'n lullig gezicht voor d'r als ze die niet zou hebben....

Amaranta: ze worden snel genoeg groot hoor! Ik heb gisteren weer alle foto's zitten bekijken en zou haar zo graag weer eens als baby liggend op mijn arm willen houden. Maar als ik dat probeer hoor ik : huhuhuhnngngnggg en wurmt ze zich los. Ze wordt zo snel groot...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55771360
Memmel, de voortanden zullen vast ook nog wel komen... maar lijkt me wel een beetje kaal zonder idd .

Mirte slaapt nog steeds .
Moet haar zo toch uit bedje plukken, maar dan kan ze in de wagen verder tukken... Iemand nog nattigheid nodig, dan stuur ik de miezerregen even door... kan ik droog naar buiten...
pi_55778687
Pepijn heeft wat nieuws,
Als je vraagt "waar is papa?" gaat hij de kamer rondkijken net zolang totdat hij papa gevonden heeft
Om dan een hele grote glimlach op zijn gezicht te toveren.
Helaas, waar is mama? werkt nog niet

ik dacht de eerste keer dat het toeval was, maar hij doet het echt iedere keer als je het vraagt.

En we hebben vanavond de kinderwagen verbouwd tot wandelwagen. Van de week buiten maar uitproberen.

Nijna, mirte nog lekker in de wagen verder geslapen?
pi_55781261
Ik weet niet wie de nattigheid heeft overgenomen, maar bedankt we zijn droog overgekomen.

P_iglet, jammer dat het nog niet werkt met mama...
Pepijn gaat vast zn ogen uitkijken in de wandelwagen!

Mirte heeft lekker liggen kijken in de wagen op de heenweg. Flesje gedronken, zichzelf vervolgens een half uur prima vermaakt en op de terugweg heeft ze liggen slapen. Helaas toen we thuis waren was ze toch weer niet helemaal in haar hum. Ook wat gespuugd, dus misschien toch niet helemaal lekker geweest ofzo.
pi_55782242
Nikky dat klinkt helemaal geweldig zoals je Dana beschrijft! Zo te lezen geniet je volop van je 'grote' kleine meisje!

Zo Devin al uit de wagenbak. Wat word je groot! Vind hij het leuk Kersjes? Linde wil ook graag meer zien, maar ik probeer haar liefst zo lang mogelijk in de wagenbak te laten liggen. Kan ze mooi nog even bijslapen als ik aan het wandelen ben en dan hoef ik ook nog geen voetenzak te kopen want die hebben we nog niet.

En Eli gaat ook al zo hard. Wat kan hij ineens veel nieuwe dingen zeg. En nu ook slapen in zijn eigen grote bed! En ook al net als Mirte in het grote bed. Wat lijken ze dan ineens weer klein he?

Suzanne het eetritme van het kindje van je broer klinkt wel heel chaotisch. Niet zo vreemd dat ze geen honger heeft als ze de hele dag door eet.

En Meike krijgt een tandje! Handige theelepel-tip van je moeder Memmel. Die ga ik alvast onthouden! Nu maar hopen dat ze niet voor de dracula-look gaat en dat de middelste tandjes ook snel volgen

Linde heeft vandaag voor het eerst een fruithapje op. Ik weet dat ze eigenlijk adviseren om met een groentehapje te beginnen, maar vanwege de diarree raadde het cb ons aan om met banaan te beginnen omdat dat een beetje stopt. Ze keek eerst zo van: Wat is dit nu weer Toen vond ze het toch wel lekker en ging haar mond meteen wijd open. Maar na een hapje of 10 was het wel genoeg geweest. Ze had geen zin meer en dus zijn we gestopt. Morgen weer een nieuwe bananen-dag

Gisteren op het cb meteen gemeten en gewogen. Ze is nu 64 cm lang en ze weegt 7050 gram!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:07:03 #73
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_55782810
stiemie, ik vind dat wel een fotospammetje waard hoor. Ik zag in het fototopic wat voor mooi popje je hebt. Dus doe nu maar gauw!!!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_55783770
He stiemie, al lekker aan de bananen, hopelijk helpt het ook nog iets. En is ze dat virus snel kwijt!

Ik wilde ook al gaan vragen wanneer jullie kindjes in de wandelwagen gaan, want dinsdag bleek dat Chris nog maar 2 cm bak over heeft.. Hij kan nog wel met de beentjes wat krom liggen, maar heel lang zal het niet meer duren.. Ik denk dat hij ergens een groeispurtje heeft gehad ofzo..
Volgende week mogen wij ook weer naar het CB, ben nieuwsgierig hoe Chris is gegroeid...
  vrijdag 4 januari 2008 @ 23:22:21 #75
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55785115
Zo.. slingers hangen, kado ingepakt, taart besteld..

Ben benieuwd hoe Tijn morgen reageert (en ook hoe Saskia daar allemaal op reageert) en wat ie met z'n taart doet (Saskia hapte van de taart zonder d'r handen te gebruiken.. heel voorzichtig)

tot over een tijdje allemaal!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 23:30:15 #76
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55785322
Tijn morgen alweer één! Jeutje!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 januari 2008 @ 09:19:49 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55790055
Tijn van harte met je 1e verjaardag...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_55791123
Tijn geleficiteerd met je allereerste verjaardag! Dat er nog velen mogen volgen!

Maak er samen met Saskia, pap en mama een hele mooie dag van
pi_55791222
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:07 schreef RockabeIIa het volgende:
stiemie, ik vind dat wel een fotospammetje waard hoor. Ik zag in het fototopic wat voor mooi popje je hebt. Dus doe nu maar gauw!!!
Jeetje ik word er helemaal een beetje verlegen van zeg hihihi wat lief dat je dat 'zegt' !

Eerste hapje:

Eeeeuuuuh wat is dat nou???

Hmm toch best wel lekker. Misschien moet ik een handje helpen zodat het wat sneller gaat:

En nog eentje in de categorie Moeders Mooiste
pi_55791773
Tijn, gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk hebben je ouders een lekkere taart geregeld!!
pi_55796580
Lekker he Linde, banaan! Zelfs al meehelpen .

Deepfreeze, Chris al bijna uit de bak gegroeid . Het is wat met die lange kinders!

Tijn van harte met alweer je eerste verjaardag .
Hoe vond hij het ET, de slingers, kado en taart?

Wat het ook geweest is, het lijkt weer beter te gaan met Mirte en het slapen overdag!
Gewoon weer even mopperen als ze in bed gelegd wordt, maar dan wel gaan slapen. Voelt voor mama ook weer wat lekkerder .

[ Bericht 0% gewijzigd door Nijna op 05-01-2008 20:05:30 (tiepfout) ]
  zaterdag 5 januari 2008 @ 17:21:05 #83
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55798599
Gefeliciteerd Tijn!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 18:31:59 #84
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55800431
Fijne verjaardag Tijn! Ik hoop dat je al een mooi cadeautje hebt gekregen van je pa en ma!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 19:49:39 #85
103793 kozakken
Living the life
pi_55802909
Tijn van harte gefeliciteerd
  zondag 6 januari 2008 @ 12:51:13 #86
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_55820522
Hmm even een vraagje: vanaf hoe oud mogen kindjes in een eenvoudige buggy?

We zitten namelijk met het volgende 'probleem'. Linde gaat 2 dagen per week naar de kinderopvang en daar mag de wagen (Bugaboo) dan wel blijven staan, maar in een soort van voorportaal dat dus ook van buiten door iedereen toegankelijk is. Ik ben een beetje bang dat mijn dure wagen dan eens 'verdwenen' is. De kindjes zijn pas bereikbaar via een deur die je alleen met een speciale code kunt openen, maar daarachter mogen geen grote wagens blijven staan i.v.m. de brandveiligheid. Nu moeten we dus als we haar gaan brengen/halen altijd weer eerst naar huis om te wagen op te halen/terug te brengen en dat is zo'n hoop extra werk. Daarom dachten we eraan om een heel goedkoop buggy-tje te kopen die we alleen voor de opvang gaan gebruiken en die in dat onafgesloten deel te plaatsen. Maar mag ze daar dan al in? Of moet ze dan eerst uit zichzelf kunnen zitten?

Draagzak (tricotslen?) heb ik trouwens ook al een tijdje geprobeert, maar ik kom dan al aan met een grote rugzak met best zware laptop en soms ook nog wat boodschappen dus dan kwam ik half gebroken thuis. Was niet echt een succes dus.
pi_55820601
tijn is 1 jaar!!! Gefeliciteerd!! Leuke dag gehad?

Wat klinkt Dana trouwens gezellig Nikky!

We zijn vrijdag even met Meike naar Center Parcs hier om de hoek geweest, lekker spelen op de vloer met speelhuisjes, loopauto's enz. Lekker klimmen en klauteren! Wat had ze een plezier, ze straalde echt van oor tot oor! En trots dat ik weer was op mijn meissie. Ze is zo leuk, je ziet de mensen kijken... Het is ook wel grappig hoor, zo'n klein ding dat overal bij gaat staan en constant aan de handjes wil lopen. Op een speelhuisje af kruipt al "buh"roepend..... het smelt gehalte was weer erg hoog!!
pi_55820652
quote:
Op zondag 6 januari 2008 12:51 schreef Stiemie het volgende:
Hmm even een vraagje: vanaf hoe oud mogen kindjes in een eenvoudige buggy?
De buggy die wij hebben kan helemaal achterover, dus dan kunnen ze er echt in liggen. Dat lijkt me wel oke... Niet eens een hele dure buggy hoor, bij Duimeland gehaald, maar volgens mij kunnen de meeste buggy's wel aardig plat.
pi_55821121
gefeliciteerd, Tijn!

Als het voor kleine stukjes is zou ik gewoon een buggy gebruiken, of anders een goedkope maxi taxi via marktplaats, desnoods met een net zo goedkope tweedehandse maxi cosi er op.
pi_55821652
Ik zet de wagen ook in de hal bij het kinderdagverblijf (ook bugaboo), echt een andere optie heb ik ook niet, want dan zou ik de wagen mee naar mn werk moeten nemen, waar die dan toch ook in de weg staat of in het halletje moet staan (kan ook elke gek dat ding meenemen).
Maar we wonen in een dorp en volgens mij zijn er zelfs mensen die hun fiets niet op slot zetten hier, dus wat dat betreft valt het misschien nog wel een beetje mee...
  zondag 6 januari 2008 @ 15:10:14 #91
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55823648
Tijn en familie, alsnog gefeliciteerd met de o zo bijzondere eerste verjaardag!

Linde aan de banaan, en gelijk de eerste keer al 10 hapjes, da's veel hoor!
.... met gevoel voor drama....
  zondag 6 januari 2008 @ 16:40:49 #92
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_55825822
quote:
Op zondag 6 januari 2008 13:38 schreef Nijna het volgende:
Ik zet de wagen ook in de hal bij het kinderdagverblijf (ook bugaboo), echt een andere optie heb ik ook niet, want dan zou ik de wagen mee naar mn werk moeten nemen, waar die dan toch ook in de weg staat of in het halletje moet staan (kan ook elke gek dat ding meenemen).
Maar we wonen in een dorp en volgens mij zijn er zelfs mensen die hun fiets niet op slot zetten hier, dus wat dat betreft valt het misschien nog wel een beetje mee...
Ja wij zitten tegen Amsterdam centrum aan dus dat is toch een iets ander verhaal vrees ik Zeker als ik bedenk dat ze de laatste paar maanden al mijn fietsbel, het achterwiel en het zadel van mijn vriend's fiets hebben gejat... Toch maar eens op Marktplaats voor een goedkope buggy ofzo kijken.

Owlet het is zo'n 10 minuutjes lopen. Maar als je naar boven moet om de wagen te gaan halen, is het toch weer een hoop gedoe.

Kersjes ik vond die 10 hapjes eerst juist zo weinig. Had pas door dat het vooor Linde best veel was toen ze na die paar hapjes eten helemaal uitgeput was
  zondag 6 januari 2008 @ 19:26:09 #93
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55829813
Ik lever eli altijd in de maxi-cosi aan. Die gaat dan in 1 van de slaapkamers op de grond. (Staan ook wandelwagens, trouwens) Kan dat misschien? of ga je altijd lopend? klinkt wel logischer in adam centrum... hmm.. eigenlijk geen tips dus. nuttige post dit

Tijn, van harte gefeliciteerd met je eerste verjaardag!

zijn er trouwens mensen die jbpm los gebruiken? bij ons verstopt de speen iedere keer, en krijgt eli de fles dus niet leeg. maakt niet uit hoe hard je shudt en roert van tevoren. nu peuter ik de speen maar schoon met de achterkant van een lepelje, waarna hij het laatste ook nog krijgt (voor zovre hij nog wil dan), maar dat lijkt me niet helemaal de bedoeling...

tips, iemand?

hoe gaat he eigenlijk met het oogje van flortje? dat was toch een beetje onstoken? en eva's sprongetje? (of kan het mss door de voeding komen? las in het bv topic dat links niet goed gaat... zou je mss kunne kolven links, (kan je lekker zacht zetten zodat het geen pijn doet) terwijl je rechts voedt? straks ga je nog scheef lopen succes iig! )
pi_55832851
Stiemie, ik had al in je profiel Amsterdam zien staan ja... ik denk dat dat heel veel verschil maakt ja.

Davinia, wij hebben Friso comfort voor Mirte, is met JBPM. Wij schudden de fles echt hard, wordt een soort milkshake en dan heb je nog steeds soms beste klonten erin zitten. Ik duw de klont meestal door de speen naar buiten (net een enorme puist die je uitknijpt ). En dan kan Mirte weer verder drinken. Echte tip... nee.
Los je het op in heet water? Misschien dat dat nog wat uit kan maken anders...?

Ik denk dat we hier een sprongetje achter de rug hebben. Mirte is weer een stuk rustiger. We zijn na een dagje 165ml aanbieden toch weer terug naar 150ml voeding omdat ze meer ging spugen. En nu ze weer wat meer rust in haar kontje heeft is die 150 ook wel voldoende. Ze moppert sowieso even na de fles .
Ze slaapt goed in haar ledikant en vanavond hebben we zelfs op ons gemakje kunnen eten terwijl ze nog lag te slapen. Dat was al een tijdje geleden. Voordeel van een zondag, dan kan je het avondeten wat eerder maken... Want doordeweeks valt haar fles en/of baddertijd vaak precies onder de tijd dat lief richting huis komt en ik zou gaan koken.
  zondag 6 januari 2008 @ 21:52:47 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55833495
Nou, nu meld ik me maar definitief, nu mijn eigen topic dicht is.
quote:
Op zondag 6 januari 2008 21:06 schreef Brighteyes het volgende:
Alles gaat fantastisch.

Hij was net even heel wakker dus ik heb lekker een half uurtje tegen hem aan zitten keuvelen en teuten.
Heerlijk! Hij is zo lief, en zo leuk, en zo mooi!

Prima voor een laatste post dacht ik zo. Tot ziens in het babietjestopic!
Heb wel een vraagje trouwens. Ik geef Sasha de fles en de stuwing is wel (echt zo goed als) over maar nu druppelen mijn borsten zo heel af en toe. Geen probleem verder, maar een van mijn tepels doet echt superzeer nu sinds vandaag. Heeft er iemand daar een tip voor? Wel een cremetje (sudo?) op smeren? Of juist niet? Wel zo'n lek-pad gebruiken of juist niet?
Of kan ik dit beter in het bv topic vragen?
  zondag 6 januari 2008 @ 21:57:21 #96
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55833638
Zou een schimmeltje kunnen zijn BE. Heb je miconozol oid in huis?
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 6 januari 2008 @ 22:00:51 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55833737
Nee, niets, maar ik zal het onthouden en anders morgen F. even naar de apotheek sturen.
Vk komt morgen nog een keertje langs dus die zou ik het ook kunnen vragen.
  zondag 6 januari 2008 @ 22:07:09 #98
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55833938
BE als je veel last hebt, kun je wat van die kraamverbanden nat maken, invriezen en ze dan in een washandje in de BH doen, dat verzacht. Maar als het idd kapot is ofzo, dan even aan de vk vragen, misschien heeft zij een cremetje.Ik had zelf bephanten (geloof ik dat het heet...) zalf nadat mijn tepels helemaal kapot waren gezogen...
  zondag 6 januari 2008 @ 22:14:37 #99
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55834160
Het schijnt dat je in een ziekenhuis makkelijk een schimmeltje oploopt, en als het dan ook nog constant een beetje vochtig is gaat het rap natuurlijk. Idd even aan de vk vragen morgen BE. En anders gewoon die miconozol erop, kan geen kwaad.
Ik doe het soms ook als 1 van de kinderen mega rode billen heeft, en ik verbeeld me dat ik dan zo'n schimmel in de kiem smoor
  zondag 6 januari 2008 @ 22:17:36 #100
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55834245
Ik zou er iig geen pad op doen, dan gaat het nog meer broeien (het is toch je tepel, niet je hele borst?). Wat je wel kunt doen is die druppeltjes die je lekt uitsmeren over de tepel, en dan even laten drogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')