abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:44:06 #251
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55919134
Hier volgende week ook de elf maanden prikjes, zijn ze daar erg lang ziek van? De andere prikken heeft ie helemaal geen last van gehad nml.

En Dean klapt sinds een week in zijn handjes als ie vrolijk is, zo lief!
En gisteren zwaaide hij voor het eerst terug naar me: "Da-da!" .

Verder heeft ie een nogal rare tik met zijn tong momenteel; hij maakt een soort ehm, ik weet er geen ander woord voor bef bewegingen..

Het ziet er niet uit!

Het liefst doet ie het op straat en in winkels bij vreemde mensen...hij zou toch geen reincarnatie zijn van een vieze oude man?

Ik schaam me echt dood.

Ik heb het wel gefilmd om later op zijn bruiloft te laten zien natuurlijk
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55919197
Komt dit bij jullie ook voor trouwens?
Wild vreemde mensen die zomaar aan je kind zitten, bijvoorbeeld in de winkel.
Hier gebeurt het regelmatig en ik vind het niet zo prettig eerlijk gezegd. Ik weet ook niet zo goed hoe ik erop moet reageren.
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:47:51 #253
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55919223
Ja hier ook, of mensen die hem op zijn handjes gaan kussen ofzo, lief bedoeld maar ik houd er absoluut niet van.

Maar ik denk dan altijd dat het aan mij ligt, omdat ik sociaal niet zo begaafd ben zeg maar, dus laat ik het maar gaan

Maar ben blij dat jij dat ook raar vind dus .
pi_55919275
Vivi, herkenbaar dat met de tong. Damian doet dat ook sinds een tijdje!
Ook doet hij heel vaak zijn mond open en dan zijn tong heel snel van links naar rechts.
Ziet er inderdaad niet uit, zal wel gewoon iets nieuws zijn wat ze ontdekt hebben.

Wat leuk dat Dean kan klappen en zwaaien. Loopt hij al?
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:56:41 #255
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55919476
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 11:49 schreef appelsap het volgende:
Vivi, herkenbaar dat met de tong. Damian doet dat ook sinds een tijdje!
Ook doet hij heel vaak zijn mond open en dan zijn tong heel snel van links naar rechts.
Ziet er inderdaad niet uit, zal wel gewoon iets nieuws zijn wat ze ontdekt hebben.

Wat leuk dat Dean kan klappen en zwaaien. Loopt hij al?
Nou, hij liep al met 9 maanden langs de tafel, en hij staat ook soms los, ook al een tijdje, ik had wel verwacht dat ie inmiddels los zou lopen idd! Maar hij loopt alleen nog maar achter zijn loopautootje, hij is een beetje gestagneerd geloof ik
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:59:52 #256
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55919553
Fijn, appelsap!

Kersjes heb even hardop gegrinnikt

Hier kijken omstanders vooral verlekkerd naar Eli, grijnzen breed, maken een opmerking en lopen weer door. Heel goed, want ze mogen echt niet aan mijn kind zitten, hoor! Ik hou de handjes dan ook hel goed in de gaten
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55919729
Vivi, ik vroeg het ook omdat hij in het begin zo snel was.
Achter zijn loopauto is al netjes vind ik. Dat doet Damian nog niet.

Davinia, wat zeg/doe je dan als je ziet dat mensen aan hem willen zitten?
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:15:05 #258
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55919855
Nou ja, Damian is ook een week of drie jonger he
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:21:01 #259
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55919986
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 12:09 schreef appelsap het volgende:
Vivi, ik vroeg het ook omdat hij in het begin zo snel was.
Achter zijn loopauto is al netjes vind ik. Dat doet Damian nog niet.

Davinia, wat zeg/doe je dan als je ziet dat mensen aan hem willen zitten?
Das nog niet gebeurd, gelukkig. Maar ik denk dat ik dan iets zouden zeggen in de trant van "look but don't touch".
Soms loop ik wel wat sneller weg als ik het gevoel heb dat er mss handjes uit de mouwen te voorschijn komen. zo van "nou, ik ga weer verder met mijn boosdchappen! Prettige dag verder."

Het standaard gesprek:
onbekende: "goh, wat een lief/mooi kind" of iets in die trant
ik: dank u wel
onbekende: hoe oud is hij of zij?
ik: 4,5 mnd
onbekende: is het een hij of een zij?
ik: het is een jongetje

en als ze dan nog dieper over de wagen/maxi cosi buigen, zeg ik gedag, en loop verder. helpt dit? of zijn ze bij jou/jullie al veel sneller handtastelijk?

[ Bericht 21% gewijzigd door DaviniaHR op 10-01-2008 12:31:54 ]
pi_55920217
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 11:47 schreef Vivi het volgende:
Ja hier ook, of mensen die hem op zijn handjes gaan kussen ofzo, lief bedoeld maar ik houd er absoluut niet van.

Maar ik denk dan altijd dat het aan mij ligt, omdat ik sociaal niet zo begaafd ben zeg maar, dus laat ik het maar gaan

Maar ben blij dat jij dat ook raar vind dus .
dat is precies wat ik dan ook denk als ze aan mijn meisje zitten.

vivi met dat tongetje doet madam hier ook maar dan met geluid misschien moet hij dat nog ontdekken.
mama van 3 kids!
pi_55920251
Vivi, dat is ook zo. Maar Damian is de afgelopen maanden ook liever lui dan moe geweest moet ik zeggen. Pas sinds een paar weken begint hij echt met kruipen, staan, en stapjes zetten langs dingen. (maar dat gaat nu ineens wel erg snel.)
Wel kon hij al heel erg snel zwaaien en dat soort dingen. Hij was veel meer met zijn handjes bezig.

Davinia verkeerd gelezen.
Hier gebeurde het de eerste maanden ook niet echt (voor zover ik me kan herinneren) maar tegenwoordig trekt hij de aandacht echt van andere mensen. Dus dan zijn ze misschien ook meer geneigd om dat soort dingen te doen. Misschien inderdaad maar eens proberen om er wat van te zeggen, al weet ik niet of ik dat kan want vaak is het wel allemaal lief bedoeld!
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:33:33 #262
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55921970
Dames, klinkt bekend. Vanwege Anna haar buitengewoon aanwezige haardos verdwijnen alle handen die wagen in om lekker door haar haar te kroelen.
Soms zeg ik: pas op hoor, ze bijt. En soms trek ik de wagen naar achteren of draai ik 'm weg. En als het een bekende is doe ik niets, want dan vindt ik het niet erg.

Anna zit ook in een lik/bef-fase. Volgens mij komt het bij haar door haar tandjes. De twee snijtanden zijn nu bijna door en de voortanden staan op springen. 7 maanden en dan al 6 tanden. Is dat niet wat snel?

En nu ze verkouden is, probeert ze ook met haar tong haar snot op te vangen....Ze was vanmorgen weer koortsvrij. Dus weer naar de creche. Misschien was ze een beetje schoolziek, want ze vindt haar juffen van woensdag een stuk minder leuk dan die van ma en do!

En weet je wat nou zo erg is, hij is zooooo blij met zijn giga bonsaï. Ik mag er gewoon niets van zeggen... Morgen ga ik een mooie foto maken van Anna onder de bonsaï
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55922013
Het is hier ook al eens gebeurd dat een vreemde man de kinderwagen inkeek, en even met zijn hand die kant opging.. Ik stond met mijn mond vol tanden, en toen was de hand ook alweer weg. Heb het daarna maar laten gaan, met het voornemen er de volgende keer wel iets van de zeggen..

Chris heb ik zonet lekker in bad gedaan. Hij was vrolijk aan het spelen. Maar nu ligt hij met 38.8 in bed en wil niet meer slapen. Hij wrijft echter wel de oogjes helemaal rood, en hij gaapt ook flink. Dus hij moet het nog maar even proberen..
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:40:32 #264
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55922172
Lik/bef-fase

Chris, beterschap!!! Heb je nog een paracetamol gegeven? Het lijkt mss symptoombestrijding, maar het kan wel helpen.
pi_55922347
Memmel dat is inderdaad snel, maar dat maakt niet uit. Je moet maar denken dat je er dan lekker snel vanaf bent.

Deepfreeze, misschien dat hij anders wel gewoon bij je wilt liggen als je daar de mogelijkheid voor hebt? Dat hij in je armen even lekker kan slapen? Ik roep ook maar wat, maar Damian wil overdag nooit in bed als hij ziek is.
pi_55922439
nee, nog geen paracetamol. Dat heeft het CB afgeraden bij een vaccinatie, alleen puur voor de pijn in de beentje werd het aangeraden. Dat hebben we gisteren dus wel gedaan, want hij had "maar"38,1.
Als je een zetpil geeft, kan er, als de zetpil is uitgewerkt een extra temperatuursverhoging komen : resultaat koortsstuip..
Heb ook even met de huisarts-assistent gebeld. Maar die zegt ook, gewoon aankijken, zolang hij de >50% drinkt, plast, en niet suf dan gewoon laten gaan. Wel wat dunnere kleren en evt een lauwwarm badje.
Hij drinkt zijn hele flesje op, elke luier vandaag was nat, en hij speelt tussendoor wel vrolijk bij het spelen. Hij ligt dus in romper en katoenen broekje op bed, onder een lakentje..
En morgen nog maar eens bellen als de koorts niet weg is, of het hoesten niet verbeterd. (of natuurlijk eerder als de koorts echt richting 40 graden gaat)
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:51:17 #267
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55922472
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 12:30 schreef Popples het volgende:

vivi met dat tongetje doet madam hier ook maar dan met geluid misschien moet hij dat nog ontdekken.
Nee hoor, hij roept er heel hard "Lululululullll" bij
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:53:17 #268
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55922542
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 12:21 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Das nog niet gebeurd, gelukkig. Maar ik denk dat ik dan iets zouden zeggen in de trant van "look but don't touch".
Soms loop ik wel wat sneller weg als ik het gevoel heb dat er mss handjes uit de mouwen te voorschijn komen. zo van "nou, ik ga weer verder met mijn boosdchappen! Prettige dag verder."

Het standaard gesprek:
onbekende: "goh, wat een lief/mooi kind" of iets in die trant
ik: dank u wel
onbekende: hoe oud is hij of zij?
ik: 4,5 mnd
onbekende: is het een hij of een zij?
ik: het is een jongetje

en als ze dan nog dieper over de wagen/maxi cosi buigen, zeg ik gedag, en loop verder. helpt dit? of zijn ze bij jou/jullie al veel sneller handtastelijk?
Als je kindje wat ouder wordt gaan ze vanuit zichzelf ook meer contact zoeken, dus is er sneller handtastelijkheid, zeg maar.

Ach, ik wil het kind ook niet helemaal een sociale paria maken dus ik laat het maar gaan tot een bepaalde hoogte (mits diegene er fris uitziet )..oude mensjes vinden het vaak ook prachtig, zo'n kleine smurf.
pi_55922590
Deepfreeze, wanneer heeft hij de prik gehad? Want normaal zou jij als het daardoor komt na 24 uur en bij uitzonderingen 48 uur geen last meer moeten hebben.
Het kan natuurlijk gewoon een virus zijn, maar zou toch ook goed opletten of het misschien geen keelontsteking is gezien het hoesten en de koorts.
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:54:49 #270
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55922593
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:51 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ook dat nog, een bef-beweging maken en lul roepen....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55922628
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:51 schreef Vivi het volgende:

[..]

Damian doet: Lalalalala en dan het liefst zo hard mogelijk. Ik vind het wel grappig.
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:56:38 #272
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55922647
Van die grijpgrage bejaarden in de winkel kan je ook zelf eens 'fijn' terugknijpen in de wangetjes

Succes gegarandeerd!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55922729
Hij slaapt al.. Al is het wat kreunend.
Heb het gisteren ook al geprobeerd, samen in het grote bed. Maar het werd een leuk feestje in bed.. En in zijn ledikantje sliep hij daarna wel snel. Ik ben teveel afleidend blijkbaar.

Als de koorts er morgen nog is, of het hoesten nog niet beter, dan gaan we morgen naar de huisarts. Of eerder als het richting de 40 gaat.
Volgende keer maar niet weer prikken als hij wat ziekjes is. Dan heb je geen idee wat de koorts nou veroorzaakt.

Edit voor appelsap: prik was gisteren rond half 10. Dus verwacht eigenlijk dat het richting de avond alweer wat beter zou moeten worden als het de vaccinatie was..
pi_55922957
Vivi wat betreft de prik van 11 maanden, dat valt nog in dezelfde serie als de eerdere prikken dus als het goed is worden ze daar ook niet echt ziek van.

[ Bericht 3% gewijzigd door appelsap op 10-01-2008 14:32:52 ]
  donderdag 10 januari 2008 @ 14:21:33 #275
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_55923427
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:53 schreef Vivi het volgende:
Ach, ik wil het kind ook niet helemaal een sociale paria maken dus ik laat het maar gaan tot een bepaalde hoogte (mits diegene er fris uitziet )..oude mensjes vinden het vaak ook prachtig, zo'n kleine smurf.
het gaat vaak bij ons zo dat ze Ethan spotten, dichterbij komen met een gelukzalige blik in hun ogen ("aaaahhhh een baby!!") en dan de fout maken mij of manlief half vragend aan te kijken.. en dan besluiten ze meestal dat snel doorstiefelen de beste optie is

De enige vreemde mensen die ik vrijwel altijd glimlachend toesta om hem eens goed te bekijken zijn oude opaatjes (al dan niet met oude omaatjes), kweet eigenlijk ook niet goed waarom, maar grapjes over dat hij later bier gaat drinken en meisjes gaat scoren verdraag ik een stuk beter dan "oelepoeleoele"
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_55923967
Grijpgrage bejaarden...
Het vreemdste wat ik heb meegemaakt is toen Devin nog maar 4 weken oud was. Ik was op een bloedhete dag met de kleine en mijn moeder aan het wandelen in het park toen Devin honger kreeg. Terwijl ik hem aan het voeden was op een bankje in de schaduw, kwam er een groepje bejaarden in rolstoel en rollator langs voor hun zomerse uitje. Een klein gerimpeld vrouwtje met een enorm dikke bril op schuifelde heel langzaam mijn kant op. Ik voelde al nattigheid, maar wat kun je doen? Ze stond recht voor ons en begon Devin over zijn hoofdje te aaien, terwijl hij nog steeds bij me aan het drinken was. Ze fluisterde heel zachtjes: "Zo lang geleden dat ik voor het laatst een baby heb mogen aanraken. Mag ik hem even vasthouden?"
"Ehhh, hij drinkt nu..."
"Oh, misschien morgen dan"
En toen schuifelde ze weer weg, mij verbaasd en een beetje ontroerd achterlatend.

Devin heeft heel erg last van droge huid. Grote, dikke rode plekken op vooral zijn armen, ellebogen, wangen, knieeen en buik. Mijn moeder was gister naar de apotheek en toevallig zag de apotheker het en die adviseerde Lenetten creme. Ik hem er na het badje mee ingesmeerd, kijken of het helpt.

Deepfreeze, ik dacht dat het standaard beleid idd was om niet in te enten als ze niet lekker zijn.
.... met gevoel voor drama....
pi_55924134
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 14:21 schreef jellyrose het volgende:

[..]

het gaat vaak bij ons zo dat ze Ethan spotten, dichterbij komen met een gelukzalige blik in hun ogen ("aaaahhhh een baby!!") en dan de fout maken mij of manlief half vragend aan te kijken.. en dan besluiten ze meestal dat snel doorstiefelen de beste optie is
Jellyrose, als mijn man met Devin over straat loopt wordt hij ook vrijwel nooit "lastiggevallen". Hij ziet er wel fris uit hoor, maar sommige mensen vinden mannen met bakkebaarden, een sikje, veel oorbellen en tatoeages een beetje eng geloof ik. En dan kan die van mij inderdaad ook zo nors kijken
pi_55924165
Klopt kersje, maar hij had gisteren geen verhoging, en de arts heeft ook even de longetjes geluisterd. En die waren schoon. dus het was een gewone verkoudheid volgens haar. Dan prikken ze wel.
Zonet met 38,5 uit bed geplukt, dus dat is alweer wat 0.3 grd lager..
pi_55926032
Mooi, dat gaat de goede kant op!
pi_55927824
en 38.2. Weer 0.3 lager. Het zullen dan toch de prikjes geweest zijn die wat langer hebben doorgewerkt..
Nu alleen die hoest nog even wegwerken.. Maar nu eerst een bordje pap
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:44:23 #281
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55928754
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:56 schreef appelsap het volgende:

[..]

Damian doet: Lalalalala en dan het liefst zo hard mogelijk. Ik vind het wel grappig.
Ik ook.
Binnenshuis dan.
pi_55929722
Ik moet mijn moeder altijd waarschuwen dat ze van die kinderen af moet blijven. Dat is ook zo'n enthousiaste kinderwagenduiker Ik schaam me altijd dood

Alleen laatst heeft ze lik op stuk gekregen ze was aan het wandelen met de hond, en kwam een mevrouw tegen met kind in draagzak en twee retrievers. Moeders uiteraard meteen op de draagzak af en even aan het voetje voelen. Nou, dat heeft ze geweten, er kwam een hele scheldkannonade uit
Ik was er niet bij, maar heb wel gevraagd of ze er nou van geleerd had toen ze heel verontwaardigd haar verhaal deed.

Ze doet trouwens hetzelfde bij mensen met een puppy, maar ja, dat zijn hondjes en de eigenaren daarvan vinden aaien meestal niet zo erg. Al kwam ze laatst met een wildvreemde pup aandraven had ze van de argeloze meisjes die hem uitlieten afgepikt Die stonden een eindje verderop trots en ietwat verbaasd toe te kijken.

Als ik ooit kinderen krijg denk ik dat ze pas mag komen als ze een week oud zijn ofzo, ze is in staat om ze nooit meer uit handen te geven...
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_55931397
Ow kersjes, wat schattig die bejaarde! Morgen dan Net een kind!
pi_55935644
Lik/bef fase... als ik het goed begrijp blijven we daar nog even voor gespaard... .

Mirte is naar t CB geweest met lief voor haar 2e ronde prikjes. Weer goedgekeurd ook . Ze was wat minder gegroeid dan we verwacht hadden, maar kon ook wel zijn omdat ze ziek is geweest.
CB arts deed een beetje raar, het eerste wat ze aan lief vroeg was: En hoeveel voeding krijgt ze nu 180 of 200 cc al? En hoe hij het vertelde, op dat toontje... .
Vorige keer zat de wvk te miepen dat ze toch wel een ruime hoeveelheid kreeg en blijkbaar hadden ze verwacht dat we het zelf al een stuk omhoog hadden gedaan, omdat we dat de vorige keren ook hadden gedaan.
Nou we moesten nu dan toch echt maar meer gaan geven...
Jemig, wat willen ze nou...
Voor de komende maand gaan we toch echt voor meer dan 5 kilo (vandaag 4,6 kilo)...
Fake it till you make it...
pi_55936671
Ach Nijna, als ze maar blijft groeien is het toch goed? De ene keer wat meer de andere keer wat minder..
(vandaag 3 maanden zag ik, proficiat!)
pi_55937061
Nijna, de meeste CB's hebben vaak wel wat te zeuren.. zolang het goed gaat met Mirte, ene oor in, andere net zo snel weer uit

Pffff volgens mij hebben we hier last van een sprongetje richting het teigeren ofzo.

Meneer probeert de hele dag te teigeren, is continue gefrustreerd, wil absoluut niet alleen spelen. Maar krijgt hij volledig aandacht dan is hij super vrolijk.
En is volledig onverzadigbaar qua eten. Ik heb normaal minstens 200ml meer productie als dat Pepijn drinkt, maar hij drinkt sinds gisteren het liefst iedere 1,5 uur... en drinkt ook iedere keer veel!!

Net was hij zo gefrustreerd dat er niet snel genoeg veel melk meer uit kwam dat hij beet
pff vermoeiend. Hopelijk is het snel over, want hij zit zichzelf enorm in de weg omdat niet alles lukt wat hij graag zou willen.
pi_55937896
p_iglet, zo herkenbaar (behalve het vele drinken)
Dat is hier ook al een poosje aan de gang
Jengelen, brullen zelfs als hij niet de volledige aandacht krijgt, zichzelf haast niet meer kunnen vermaken... Maar zodra je hem vastpakt is alles weer goed, kletst hij je de oren van het hoofd en schatert het uit.
Tijgeren kan ik het nog niet echt noemen, maar Devin verlegt heel wat meters over het laminaat. En altijd achteruit, de vooruit-functie heeft hij nog niet ontdekt
En vandaag heeft hij voor het eerst, op enkele toevalstreffers in het begin na, op zijn buik geslapen in bed! Zo raar, de laatste tijd moesten we hem juist vaak "redden" als hij het buikliggen zat was omdat hij vergeten is hoe die terug moet naar rugligging. En op zijn buik weigerde hij altijd te slapen. Maar vandaag doet hij het dus uit zichzelf!

Nijna, jullie ook al gezeur op het CB? Ik zou me er niet te veel van aantrekken als je het er niet mee eens bent en Mirte het verder goed doet.

Syrena, je moeder klinkt als een liefdevol persoon met een groot hart! die vast heel graag kleinkinderen wil
  vrijdag 11 januari 2008 @ 00:14:48 #288
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55939844
P_iglet, klinkt heel bekend inclusief het drinken hier.
Anna laat nu toch regelmatig zien dat ze ook de vooruit heeft gevonden qua kruipen. Dan leg ik haar speeltje expres wat verder weg, maar ze vindt het allemaal nog niet belangrijk genoeg om ook echt door te gaan. Een of twee kruipjes en dan is het wel weer ok...

Ik denk dat zodra haar tanden echt helemaal door zijn ze ook wel weer een spurtje gaat maken qua kruipen.

Ik lag vanavond op de bank en Anna lag op haar buik op mijn buik. Rolt ze ineens om over mijn rechterarm. Ik had haar nog net aan haar linkerarm vast anders was ze zo de grond op gerold. Ik denk dat haar linkerarmpje nu een paar centimeter langer is...schrok me rot.

Nijna, gewoon lekker doen wat jou het beste lijkt hoor!
pi_55943310
Nijna, wat kunnen CB-s toch vervelend zijn. Zolang Mirte gezond is, hoef je je er niet teveel van aan te trekken.

Chris is ook weer koortsvrij. De koorts was gisteravond nog 38.2, maar vanochtend was de temp 36.9. Hij huilde gisteren ook elke keer als ik hem oppakte/neerlegde/vastpakte, en vanochtend kon ik hem ook gewoon uit zijn bedje halen. Dus het zal de vaccinatie wel geweest zijn. Want de hoest en wat gesnotter blijft. Zonder koorts is dat een gewone verkoudheid. Het klinkt ook al iets beter dan gisteren.
Hij heeft gisteren ook op 4 flessen (210/7) gedaan. Wel met 60 ml pap tussendoor bij ons avondeten. En om half 9 de 4e fles. En vanochtend om kwart voor 8 de eerste weer. Eens kijken of de 4 flessen een blijfertje wordt...
Straks met 6 maanden, dan gaat die 60 ml pap eruit, en wordt dat de groentehap.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 10:24:53 #290
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55944725
Eli en Chris schelen 18 dagen, had je hierboven al je nieuwe tijden gezet? Ik zoek het nog even terug. Eli brult sinds een paar dagen na de voeding van ±20u, alsof hij krampjes heeft, maar ook zonder kruik gaat het na een kwartier weg. en dan slapen tot de volgende voeding, (half 12) welke er nauwelijks ingaat omdat hij in slaap valt. en dan slaapt hij heerlijk door tot de volgende ochtend. geeft geen kik. we moeten hem echt om 7 uur uit bed plukken en dan is hij eerst nog een kwartiertje echt vrolijk, dus we denken dat hij eigenlijk wel langer zou kunnen slapen...
Dus ik ben benieuwd wat jouw tijden zijn, want het lijkt erop dat eli ook klaar is om terug te gaan naar vier voedingen. en hoe geef je die pap? hoe laat? wat zit daarin? fv+rijstebloem? raakt chris daar niet van verstopt? waarom pap en niet een flesje van 60cc?
Zo, dat was mijn vragenlijst
pi_55945094
O hier ook (helaas) ervaring met opdringerige mensen. Soms leuk hoor dat ze gewoon even willen kijken, maar soms gaat het zover dat ze hun vinger zomaar in haar mondje willen stoppen (Dat doe ik bij hun toch ook niet ) Kan daar dan ook erg boos om worden, gewoon omdat ik het vies vind. Ook hebben we 1x iemand bij ikea meegemaakt toen ze net een paar weekjes oud was die haar bijna zomaar uit de wagen wilde halen. Gewoon een wildvreemde vrouw! Hebben we de wagen maar even subtiel weggedraait...

Jellyrose wij gebruiken ook cortizonezalf voor een eczeemplekje in Linde's nek/achterhoofdje. Vind het altijd toch een beetje naar om te smeren, maar als we het een tijdje niet doen, droogt de plek erg uit en lijkt het een beetje of de huid gaat 'scheuren'. Heel zielig, dus we smeren toch maar weer verder. Hopelijk gaat het straks beter als er een beetje haar op komt. Volgens de dokter kan het neit zoveel kwaad als je er tenminste niet telkens een dikke laag op smeert. Misschien een overbodige tip omdat je het al weet: bij de apotheek verkopen ze iets van Soya Oleum badolie. Die is zonder toevoeging van iets en erg lekker vet voor eczeemkindjes. Bovendien is het veel goedkoper dan al die speciale badolie's zoals van Neutral enzo.

Hahaha die Dean die lekker wil likken! Linde heeft nu vaak dat ze zo heel voorzichtig met haar toch aan de rand van haar jas gaat likken Geeft nou ook niet echt de meest intellectuele indruk moet ik zeggen Maar ja kan haar moeilijk geen jas meer aandoen (Dan gaat ze trouwens gewoon verder met haar trui of slab)

Ah en arme Chris niet zo lekker. Gelukkig gaat het wat beter met de koorts! Wat geven jullie hem voor hoestdrankje DF? Linde begint ook zo'n vervelend kuchje te ontwikkelen en misschien maar alvast iets in huis halen voor het geval van een nacht van niet slapen door gehoest en geproest.

We gaan het weekend trouwens ook eens kijken of het bij Linde werkt om 4 flessen met iets meer inhoud te geven. Daarbij krijgt ze dan een groentehapje. Daarvan eet ze echter nog maar een heel klein beetje (maximaal een hapje of 10) Vanaf wanneer gaan die kleintjes dan echt een beetje eten? Dus echt een heel groentehapje zodat het een fles kan vervangen?

Anna probeert volgens mij in 1 x het hele gebit compleet te krijgen! Nou ja ben je wel lekker snel van de tandenpijn af Memmel!
pi_55945701
Dat brullen na de fles is wel raar. Herken het hier niet. Als het krampjes zijn, zou hij ook bij andere flessen last moeten hebben toch? Is hij wel rustig als je het flesje 30 ml groter maakt? Of misschien wil hij gewoon nog even een kwartiertje bij mama op schoot ontspannen..

Gisteren hadden we dit, maar dat was dus een dag met koorts en veel slaap.
7.00 210/7 NF+rijstebloem
11.00 210/7 NF+7 JBPM
15.00 210/7 NF+7JBPM
17.30 60/2 NF +rijstebloem tot pap met een lepel (voor het oefenen, wordt straks groentehap)
20.30 210/7 NF+rijstebloem, wel wakker moeten maken, zal de koorts wel mee zijn geweest

Vanochtend zijn we om half 8 begonnen. Dus probeer nu alles een half uurtje later te doen.
Chris heeft nog steeds bijna 1 keer per dag ontlasting(6 x per week), soms wat dunner, soms wat dikker, maar niks wat buikpijn en verstopping geeft.
Hij zat met 5 flesjes(180/6)overdag max 3,5 uur tussen de flesjes. Dus hij had dan de 4e fles al om half 6. Vandaar de grotere flessen, zodat de 4e fles nu rond 19.00/20.00 uitkomt.

Hopelijk vind je hier wat antwoorden in..
pi_55945870
Chris krijgt helemaal geen hoestdrankje. Dat bestaat er helaas niet voor baby's onder de 6 maanden.. (zou ook bijvoeding zijn). We hebben wel tussikind (VSM) gehaald. Maar dat is homeopatisch. Geen idee of dat nou iets doet. Voor de rest is het uitzieken, zoals een gewone verkoudheid.

Volgende keer op het CB zouden ze me het groentehapjes/fruithapjes/opvolgmelk verhaal gaan vertellen.. Alleen nu vanaf 5,5 maand alvast wat groente introduceren (25 januari). Zodat we vanaf 6 maand de hoeveelheid groter kunnen maken. Ik denk dat de flessen vanzelf wat opschuiven als er ander eten tussendoor komt?
  vrijdag 11 januari 2008 @ 11:20:57 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55945958
Ik ben niet gek!
Sinds gisteren dus een uurtje of 8 is Sasha weer de hongerige baby die ik ken!
Hij komt gewoon keurig zelf om de 3-4 uur om een fles, heeft zijn honger huiltje weer (ineens is hij de zieligste baby ter wereld zeg maar ) en de flessen gaan er (zo goed als) volledig in!

Zie je wel!
Ik kan niet eens aangeven wat het verschil nou is, want hij was gisteren toch ook steeds wel mooi wakker enzo, maar nu zit er net even iets meer pit in. Hij huilt ook meer.

Nu nog even de volgende fles gewoon 100 met niks extra's en dan daarna weer 10 erbij, want nu is de ontlasting echt heel dik en daar heeft hij echt last van. Het zijn net geitekeuteltjes. Arm kind...
pi_55946040
Ja bejaarden, die kunnen er wat van!!
Meike heeft ook zo'n hoofdje waar mensen graag aan mogen zitten. Ik hoef over het algemeen niet iets te zeggen erover, want Meike is me vaak wel voor!! haha ze kijkt eerst een heel boos en gaat dan miepen, dan zijn de grijpgrage luitjes zo vertrokken hoor. Misschien moet je dat ook eens aan Dean leren vivi, hij zit nu toch in de fase waarin hij vanalles leert zo te horen....

Memmel, ik vind dat Anna wel veel tanden heeft al ja! Maar ik heb natuurlijk Meike als vergelijking, met haar 10 en halve maand en twee tandjes. Volgens mij maakt het niet uit hoe snel of langzaam het komt, je moet maar denken, die heeft ze in ieder geval erdoor, en daar heeft ze ook geen last meer van!
Wat doet Anna verder eigenlijk? Begint ze ook al een beetje kruipacties te doen?

Meike krijgt van opa en oma op haar verjaardag een geweldige loopauto
(duurt nog ffies gelukkig)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_55946042
Fijn dat het weer goed gaat BE!!!!
  vrijdag 11 januari 2008 @ 11:25:33 #297
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55946090
Dank je wel voor je schema!
DF, heeft Chris dus van 20.30u gisteravond tot 7.30u vanochtend geslapen?
Deed hij dat al langer?
We zijn gewoon erg voorzichtig (wellicht te voorzichtig) met de laatste voeding naar voren te schuiven, want mss wordt hij dan al om 4 uur wakker of zo en daar hebben we helemaal geen zin in. Maar als ik jouw schema zo zie, dan slaat Chris dus s nachts 2 voedingen over. Heeft hij dat altijd al gedaan, of is dat nieuw?
Wij zijn er altijd vantui gegaan dat hij 1 voeding oversloeg s nachts. Mss kanhij nu al twee voedingen overslaan.
Morgen is het zaterdag, dus geen wekker, dus dan kunnen we zien hoe lang hij uit zichzelf slaapt. En dan wellicht schema aanpassen.
pi_55946109
BE, wat fijn dat de flessen weer goed gaan. Misschien toch regeldagen geweest. Wel zielig die dikke ontlasting, hopelijk helpt wat extra water..
pi_55946312
Davinia, Chris sliep eerst van 19.30-7.00 met een half uurtje wakker rond 22.00 voor zijn 5e flesje.
Vannacht heeft hij geslapen van 21.00 tot 7.15, maar overdag ook heel veel. Eigenlijk al vanaf 18.00, want om half 9 hebben we hem wakker gemaakt voor zijn flesje.
Het is even kijken wat het vandaag wordt. Dat zal een normalere dag zijn.

We zaten een hele poos op 23.00/23.30 voor de laatste fles, en dan werd hij om 7 uur wakker. We hebben het in een weekend eens om 22.00 gedaan, en hij werd nog steeds om 7 uur wakker. Dus dat maakt helemaal niks uit. Dus dat zou je vanavond ook kunnen proberen.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 11:42:38 #300
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55946557
DF, als je het zo zegt "Chris sliep eerst van 19.30-7.00 met een half uurtje wakker rond 22.00 voor zijn 5e flesje. " is eigenlijk wat eli ook doet. hij ligt overdag in de woonkamer op de doomooseat in het licht en geluid en zo, dus dan wordt hij wel semi-wakker, maar toch niet helemaal vandaar ook dat brullen, wrs. het is trouwens niet fles eruit en brullen, een half uurtje daarna of zo.

BE, wat fijn dat Sasha weer lekker drinkt! Ik vond het in het begin heel erg wennen aan die extremen waar je aan wordt blootgesteld. Superbezorgd en een dag later super-opgelucht en blij en zo. Dat vlakt ook wel af, hoor! Heb je eigenlijk een website oid met foto's van je mooie man(nen)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')