abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 januari 2008 @ 12:38:43 #201
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_55895286
Spannend inderdaad Soepstengel, hoe gaat het verder met je kleine meisje?

Hier gaat het op zich wel goed, zolang Floortje maar bij mama is...
Ze is erg onrustig na het voeden. blijft tussen de voedingen door spugen (dus niet alleen terug geven direct na de voeding, ook na 2 uur nog spugen) en wil graag rechtop, liefst bij mij op de buik, met een pink in haar mondje Heel fijn en lief en knuffelig allemaal maar daar zit ik dan heel de dag...
(s'nacht slaapt ze heel goed!)

Overdag valt ze heel goed op schoot in slaap, maar zogauw ik haar probeer te verplaatsen (na 5 min of na 20 min of na een uur dat maakt ook nix uit) naar bed/box/doomoo/wandelwagen word ze meteen klaarwakker en zet het op n huilen...

Ik ben begonnen met wat anders te voeden, omdat het dus lijkt alsof ze daar last van heeft. Ik geef wat vaker kleine beetjes (bv), en laat haar steeds goed boeren tussendoor... Langer rechtop houden enz...
Ook krijgt ze druppeltjes cinababy, en ze lijkt wel wat minder last te hebben van krampjes.

Maar echt tevreden is ze niet als ze wakker is...
(nu zit ik met haar in de draagdoek achter de pc, mama kan even wat rekeingen enz betalen, Floortje slaapt )

Herkent iemand dit... ?

zZucht... het lijkt zo klagerig, maar ik geniet ook zo van haar... moeilijk hoor!
pi_55895553
Floor en Pien weer goedgekeurd! KP veel plezier in Londen!

Soepstengel spannend, veel succes.

DeLiedje, het kan best zijn dat ze niet zo tevreden is als ze wakker is door de krampjes. Heel vervelend natuurlijk. En dat ze graag bij je ligt, dat is bij heel veel babietjes zo. En ze is nog zo klein.
Ik had dat met Damian ook in het begin (en dat is ergens wel lief en fijn maar soms heb je ook gewoon een momentje voor jezelf nodig.) Ik heb hem in die tijd af en toe bewust in zijn bed of in de box gelegd, en dan maar even laten huilen. Het klinkt heel zielig maar hij is er wel zo gewend aan geraakt en je moet ook aan jezelf blijven denken.
pi_55895558
Ayden en Tan zitten hier ook nog steeds in mijn hoofd. Zo onwerkelijk dat het mannetje van de foto's er gewoon niet meer is..

Wij zijn vanochtend ook bij het CB langsgeweest. En Chris is weer goedgekeurd..
Hij is intussen 69,5 cm. en zijn gewicht is 7590. De vorige keer dook zijn lengtegrafiek iets naar beneden, en zijn gewicht omhoog. Deze keer is het omgekeerd. Qua lengte gaat hij naar het bovenste lijntje, en zijn gewicht richting middelijn. Maar hij is in ieder geval niet te licht. Hij mag sowieso niet meer eten dan hij nu krijgt. En misschien nu ook mede door de griep dat het iets achterblijft.
Zijn verkoudheid zit alleen in zijn bovenste luchtwegen, en hij had geen koorts, dus ook nog 2 prikjes gehad..
En nog een stukje huiswerk mee..
- van 5x200 ml naar 4x230 flesjes, of de laatste fles zelfs 260 (gaan we proberen)
- proberen te laten wennen om zonder speen te gaan slapen (eerst deze verkoudheid maar eens wegwerken)
- over 2 weken de eerste groentehapjes (5,5 mnd, 26 januari de eerste worteltjes )

13 februari mogen we weer. Weer langs de arts, die vertelde me de vorige keer dat kindjes onder 6mnd alleen melk hoeven, dus eens kijken wat ze dan van het advies van de verpleegkundige zegt. Blijft wazig dat de adviezen niet gelijk zijn (ook al is het maar 2 weken)
  woensdag 9 januari 2008 @ 12:51:02 #204
62233 Jelief
ikke lief!
pi_55895594
Lieve Liedje, Floortje is nog zo klein en zo afhankelijk vna jou. Helemaal niet raar dat ze zo graag bij je is. Het meest ideale zou zijn als ze constant tegn je aan kan hangen. Dat is alleen helemaal niet praktisch want je wil zelf ook nog wel wat (al is het maar rustig naar de wc ) Je kunt proberen om de tijd dat ze niet bij jou ligt langzaam wat langer laten worden. Leg haar in de box (of ergens anders) op eenmoment dat ze helemaal tevreden is en haal haar er weer uit voordat ze gaat piepen. Al is het maar een minuutje! Zo merkt ze dat ze niet hoeft te piepen om jouw aandacht weer te krijgen.
Misschien helpt het als je de plek waar je haar neer wilt leggen om te slapen even wat voor verwarmd, zo van mama's schoot naar een koud plekje is niet fijn.
als je dat al doet, never mind me..
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_55895615
Soepstengel veel succes de 21e, hopelijk komen ze erachter wat het is.

En KP, geniet lekker van Londen..
pi_55895714
Deepfreeze, waarom moeten jullie hem nu al proberen te laten wennen om zonder speen te gaan slapen? Is dat iets wat jullie zelf willen of komt dat van het CB af?
Vaak zeggen ze op het CB met 5,5 maanden beginnen met een groenten/fruithap om eraan te wennen zodat ze met 6 maanden gewoon lekker kunnen eten. (en als je dan ziet hoe snel dat introductieschema gaat dan snap je wel dat ze vanaf 6 maanden goed 'moeten' kunnen eten anders is dat haast niet haalbaar.)
pi_55896015
Wij zijn hier ook met 5,5 maanden begonnen, maar meer omdat Linde dat diarreevirus had en we de hoop hadden dat banaan de boel weer een beetje kon stoppen.

DF fijn dat alles goed was met Chris op het CB! Even een paar vraagjes hoor omdat onze kindjes in leeftijd niet veel verschillen Wij gaven Linde in onze vakantie altijd maar 4 x 200 en dat ging echt prima. Nu is de vakantietijd echter weer voorbij en gaat om 6 uur de wekker en daar wordt zij ook vaak wakker van. Dan kom je al snel op 5x200 uit. Gaan jullie ook daarom over op de 4 flessen? Ik vond 4x200 namelijk echt een stuk fijner maar nu houdt dat dan in dat ze om 18 uur de laatste fles zou krijgen en dat is echt nog te vroeg om de hele nacht door te komen en dus komt ze sinds maandag vaak alweer om half 5/ 5 uur Ze wordt uit zichzelf namelijk niet wakker voor de 22 uur-fles.

Linde gebruikt ook nog steeds een speentje, maar alleen het eerste kwartiertje om in slaap te komen. Daarna spuugt ze 'm uit/valt ie eruit. Moet je van het cb stoppen of wil je dat zelf?

Och en kleine Floortje Kan me voorstellen dat je er af en toe gek van wordt DeLiedje maar het is nog zo'n klein frummeltje. Bij ons hielp het ook inderdaad om de plek waar we Linde neer wilde leggen voor te verwarmen zodat de overgang niet te groot was. Of we wikkelden haar eerst in een dekentje als ze bij ons wilde liggen dan merkte ze ook minder van het 'wegleggen'.

Soepstengel hopelijk hebben ze de 21 goed nieuws voor jullie!

En KP lekker naar londen! Niet teveel uitleven he bij de BabyGap-store

Appelsap gaat het al beter met de uitslag van Damian?
pi_55896159
Stiemie, als ze om 18.00 de laatste fles krijgt is dat inderdaad vrij vroeg voor zo'n kleintje.
Misschien zou je heel langzaam aan het kunnen oprekken? Dat de fles van 18.00 naar bijvoorbeeld 19.00 gaat. Of je zou de laatste fles wat groter kunnen maken, als ze dat opkrijgt. Wat je ook kan proberen is de fles van 22.00 langzaam aan afbouwen.
pi_55896257
In de avkantie werd ze vaak pas om half 10 wakker en dan was het dus 21.30 laatste fles. Ging prima. Maar 18 uur laatste fles werkt dus echt niet. De fles van 18 uur iets uitstellen ook niet. Ze laat heel duidelijk weten dat ze die heel graag NU wil zeg maar Misschien eens proberen emt een wat grotere papfles dan inderdaad. Hmm had ik zelf nog niet aan gedacht!
pi_55896281
Lief dat je het vraagt Stiemie. Het gaat nog niet beter al is het niet veel erger geworden sinds gister. Ik wilde vanochtend nog even kijken hoe het eruit zag voor ik de huisarts zou bellen (kan tot 10.00) maar Damian werd pas om 9.45 wakker en toen kwam ik er niet meer tussen. Hij lijkt er nu ook wat pijn aan te hebben want ik mag er niet aanzitten. Morgenochtend bel ik gewoon meteen zonder te wachten tot hij wakker is, want het lijkt echt niet uit zichzelf weg te gaan.
pi_55896502
Chris heeft hem eigenlijk al niet echt meer nodig. Hij valt soms ook zonder speen in slaap. Alleen 's nachts stoppen we vaak de speen erin, zodat hij snel weer gaat slapen. Dus meer gemakzucht dan nodigheid.
Maar als hij niet wel slapen zonder speen, dan mag hij hem mooi houden hoor. Heb ergens gelezen dat ze tot 9 maanden een zuigbehoefte kunnen hebben, daarna wordt een speen echt een gewoonte, en kunnen ze prima zonder..
Maar het CB begon erover, nadat ik zei dat het slapen goed ging, dat we er alleen 's nachts 2/3 keer uitgaan om de speen te geven.

Stiemie:
Chris wordt nu rond 7 uur wakker uit zichzelf (de wekker gaat om 7.15) En hij krijgt nu flesjes om 7.00-10.30-14.00-17.30-22.00. Die laatste fles heeft hij echt nodig omdat 17.30 te vroeg is voor de laatste fles. Om 22.00 maken we hem nog wakker.
Vandaar dat ze adviseren om de flesjes groter te maken (210 ml+7 schepjes). Als hij dan elke voeding een half uur opschuift, is de laatste voeding 7 uur. Eigenlijk zou 8 uur ideaal zijn. Als hij de nacht niet doorkomt mogen we ook 240cc+8 schepjes gaan geven voor het slapengaan.
Ik heb zelf zoiets in mijn hoofd: als Chris aan 4*7 schepjes niet genoeg heeft, geven we de overgebleven 2 schepjes als pap rond het avondeten. Dan rekt dat misschien de laatste fles wat naar achteren, en haalt hij de nacht wel door.

Als ik het bij jou zo hoor, komt het dus net niet uit qua tijden. Dus misschien kun jij dan ook de flesjes iets groter maken, zodat er iets meer tijd tussen zit, dan kom je 's avonds iets later uit. En met 6 maanden kun je ook een flesje uitstellen door bijvoeding..
pi_55896763
Ah bedankt voor je uitgebreide en duidelijke antwoord Deepfreeze! Inderdaad de moeite waard om de flesjes iets groter te maken zodat de pauzes ertussen wat groter kunnen worden.

Vervelend Appelsap dat het nog niet weg is. Hopelijk heeft de dokter morgen een goed advies!
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:56:51 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55897192
Zo hehe... eindelijk hier even vertellen hoe het met de flessen staat.
Vanmorgen liet hij er 40 inzitten, en de fles erna 60 dus toen ben ik toch maar gaan bellen met de wijkverpleegkundige. Ze heeft me wat tips en adviezen gegeven (al heel snel even laten boeren dan drinkt hij rustiger) etc. etc.
Hij lijkt namelijk heel veel lucht binnen te krijgen en die boertjes die moeten soms uit zijn tenen komen.
Verder even strak in een ritme: 'Huilen = eten' en niet denken 'eigenlijk moet hij nog even wachten' want daar wordt hij wrsch alleen maar moe van.
Zometeen even naar de thuiszorgwinkel om andere flessen en spenen te halen, kijken of dat wat uit haalt.

Zijn fles om 12.15 ging al weer wat beter, 35 over (overigens zijn we terug naar flessen van 100, die 120 drinkt hij toch niet leeg) en even zonder de 10 extra want hij moet wel zijn voedingsstoffen binnen krijgen natuurlijk.

Ik vond in een van de blije dozen een fles met kersspeen (gebruik nu difrax met gewone speen) maar daar snapte hij al helemaal niks van.

Straks even kijken wat ze bij de thuiszorgwinkel zeggen. Mss iets van een 3-standen speen om de toevoer wat te reguleren...
pi_55897228
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 12:38 schreef DeLiedje het volgende:

Herkent iemand dit... ?
Heel herkenbaar, met het verschil dat Anna 's nachts niet goed sliep. Het heeft een maand of 3 geduurd en elke dag vroeg ik mezelf af "hoe lang nog?". Baby aan de borst, baby aan de pink, baby in de doek, baby op schoot en meteen als ik haar neerlegde was het paniek. Bij ons waren het echt de krampjes en gelukkig groeide ze er na 3 maanden overeen. Maar het was erg zwaar, ik hoop dat hij bij Floortje sneller beter gaat. Sterkte voor jullie, het is zo heftig, de hele dag.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_55897463
He BE, wat een gepuzzel is het dan. kwestie van verschillende dingen proberen ben ik bang..
Drinkt hij ook onrustig dan? Dan zou het tussendoor boeren misschien wel wat kunnen helpen.
Onze 3 standenspeen geeft veel meer voeding van een gewone speen, dus dan moet je wel voorzichtig zijn dat sasha niet teveel in 1 keer binnenkrijgt.
Sasha is nu 10 dagen oud toch? dan zou het ook nog een regeldag(gen) kunnen zijn. Sommige FV-baby's hebben die ook wel. Ze drinken dan een paar dagen vaker en minder. Dan zou het morgen alweer wat beter moeten worden.
Geef je de voeding op verzoek? of op de klok? Hier hebben we het op verzoek gedaan, en het was de eerste weken echt afwisselend 6-8 flesjes per dag.
pi_55897816
BE, ik ben met Meike binnen no time overgestapt naar de S fles van Difrax, die bochel erin zorgt voor minder krampjes en boertjes. Maar goed, al die adviezen zul je ook wel een keer zat zijn. Volg je gevoel....

DeLiedje, herkenbaar idd. Meike wilde de eerste tijd ook alleen maar bij me zijn. Ik vond het wel gezellig en een eer enzo, maar niet altijd handig. Op het CB zeiden ze me dat het voor zo'n klein ukkepukkie heel veel is wat er allemaal gebeurt, zo vanuit de buik de grote wereld in, met zoveel nieuwe indrukken. Jij als mama bent het vertrouwde van toen. Dus hun advies was toen dat ik haar maar lekker bij me moest houden zolang ik het zelf ook trok. Niet te veel van hand tot hand laten gaan. Iets kleins is voor een baby al zoveel aan indrukken.
Meike heeft ook vanaf week 7 meen ik in de bakerzak geslapen, dat gaf haar ook rust.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:37:38 #217
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_55898109
S_oepstengel, lijkt me spannend zo'n rits onderzoeken, maar toch fijn dat je je nu ergens op kunt richten

Deliedje, wij wikkelden Ethan ook altijd eerst in een dekentje zodat we hem als pakketje verplaatsten, dat werkte heel erg goed hier. Ik zag gisteren op het CB babietjes die voor het eerst kwamen.. opeens wist ik weer hoe klein en teer ze dan nog zijn

Ethan is nu zo'n 69cm en 8180gram (5mnd + 1.5wk), hij groeit dus goed en doet het verder helemaal prima. Wel is inmiddels duidelijk dat hij mijn huidproblemen/eczeem heeft geërfd, tot nu toe voornamelijk op z'n buik/borst. We hebben van de ha cortisonenzalf voor de ergste plekjes gekregen en dat brengt gelukkig een boel verlichting. Aangezien het aannemelijk is dat hij ook gevoelig zal zijn voor bepaald voedsel wachten we echt tot 6 maanden met het beginnen met bijvoeden (alleen wit fruit..) en bij het eerste teken van voedselallergie moeten we in overleg met dietist verder. Ethan is verder echt een ontzettend blije, tevreden baby en we hebben eigenlijk niets te klagen, maar toch ben ik er ergens wel een beetje verdrietig over, vooral omdat ik me nog zo goed kan herinneren hoeveel last en pijn ik van al die allergieën en eczeem heb gehad en ik zo had gehoopt dat mijn eigen kind het niet zou hebben Nu ja, we zullen zien wat de toekomst gaat brengen
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:40:59 #218
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_55898194
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
BE, ik ben met Meike binnen no time overgestapt naar de S fles van Difrax, die bochel erin zorgt voor minder krampjes en boertjes.
Het is toch juist dat ventiel onderin dat ervoor zorgt dat ze geen vaccuum kunnen zuigen en dus minder last van extra lucht krijgen ofzo? Nou ja, hoe het ook werkt.. de fles is echt ideaal, aanrader wat mij betreft!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_55898386
JR. vanochtend op het CB hier ook kleine baby's. Ik geloof niet dat Chris ooit zo klein in geweest
Jammer dat Ethan ook eczeem heeft. Hopelijk valt de voedselallergie wat mee. Hij heeft in ieder geval een moeder die alle truukjes kent om het zo aangenaam mogelijk te maken!

Chris ligt nu lekker naast me te spelen. En moet zijn 14.00 fles nog. Hij heeft de vorige fles een 210/7 gehad. En hou zou het toch 15.00 moeten redden. We komen al in de buurt. Zou fijn zijn als we zo simpel naar 4 flessen kunnen.
Hij slaapt vandaag ook veel trouwens. Zal wel de combi verkoudheid en prikjes zijn. Maar hij is nu vrolijk wakker, dus geen zorgjes..
pi_55900191
Ik haal beide flensjes met koorts op. Naar de huisarts...keelweginfectie. Waarschijnlijk al dagen aan de gand, maar net toevallig vandaag doorgebroken. De jongen (ja...je leest het goed, de flensjes hebben een meester) heeft ze een zetpil gegeven. Hij was erg lief en ongerust.

Dusss....ik breng ze ook eens naar de creche. En meteen een goed gevoel/vertrouwen over de creche.

Oma past op, dus ik ga met een gerust hart naar Londen.
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:50:02 #221
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55901161
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:09 schreef Deepfreeze het volgende:
He BE, wat een gepuzzel is het dan. kwestie van verschillende dingen proberen ben ik bang..
Drinkt hij ook onrustig dan? Dan zou het tussendoor boeren misschien wel wat kunnen helpen.
Onze 3 standenspeen geeft veel meer voeding van een gewone speen, dus dan moet je wel voorzichtig zijn dat sasha niet teveel in 1 keer binnenkrijgt.
Sasha is nu 10 dagen oud toch? dan zou het ook nog een regeldag(gen) kunnen zijn. Sommige FV-baby's hebben die ook wel. Ze drinken dan een paar dagen vaker en minder. Dan zou het morgen alweer wat beter moeten worden.
Geef je de voeding op verzoek? of op de klok? Hier hebben we het op verzoek gedaan, en het was de eerste weken echt afwisselend 6-8 flesjes per dag.
Ik deed het dus op de klok, maar de wvp zei nu ook gewoon geven als hij honger heeft, niet proberen te rekken dan.

Ik heb nu net een flesje met een avent-fles gegeven en er ging vrij gemakkelijk 80 cc in! Zonder 3 keer boeren tussendoor en 'proppen'.
Ik heb het idee dat hij de speen niet helemaal goed in zijn mondje heeft, maar goed, hij lijkt er verder wel tevreden mee te zijn. Vooralsnog ben ik even blij.

Karin, ik heb van die kleine kromme flesjes, is dat hetzelfde? Of zijn er nog andere dan?
Nou ja, ik kijk het eerst maar even aan met de aventfles.

Overigens was dat zgn advies bij de thuiszorgwinkel echt ehm... gewèldig. Niet.
'Nou, we hebben deze en deze' *wijst op avent en medela*
En toen ik wat over de spenen vroeg: 'nou, deze en deze en deze heeft dan 1 gaatje en die 3 en die heeft standen'.
'kan ik die dan ook voor een pasgeborene gebruiken'
Ehm.. nee.
pi_55901510
Fijn dat er 80 cc is ingegaan.. Het blijft altijd even proberen met de fles/speen.
De thuiszorgwinkel lijkt me niet echt de beste winkel voor zoiets.. Hoogstens voor hulpmiddelen. Ik denk dat ze zelfs bij een gewone drogist meer verstand hebben.. Wel zorgen dat je dan geen kinderloze muts van 17 te pakken hebt. Die weet daar toch ook niks van, en leest net als jij de verpakkingen..

Hier hield de kraamzorg trouwens aan qua hoeveelheden: elke dag 10 ml omhoog tot 120 ml (water, komen de 4 schepjes nog bij) op de 12e dag. En daar moeten ze zich dan een poosje mee kunnen redden. Dan hoor je het wel als de flesjes groter moeten.
  woensdag 9 januari 2008 @ 17:11:56 #223
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55901586
Fijn dat ie weer een aardige hoeveelheid gedronken heeft BE
Je kan je zo onzeker voelen of de lulligste dingetjes met zo'n humpie

(ik bedenk me nu trouwens dat je eigenlijk de laatste keer hier gewoon mijn hele 'uitprobeer-assortiment' mee had moeten nemen zodat je van alles kan uittesten.. Maar goed... daar denk ik nu pas aan en dat terwijl we het toen nog wel gehad hebben over 'welke fles')

Ik hoop iig dat het met de Avent voorlopig even goed blijft gaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:27:51 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55903295
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 17:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn dat er 80 cc is ingegaan.. Het blijft altijd even proberen met de fles/speen.
De thuiszorgwinkel lijkt me niet echt de beste winkel voor zoiets.. Hoogstens voor hulpmiddelen. Ik denk dat ze zelfs bij een gewone drogist meer verstand hebben.. Wel zorgen dat je dan geen kinderloze muts van 17 te pakken hebt. Die weet daar toch ook niks van, en leest net als jij de verpakkingen..

Hier hield de kraamzorg trouwens aan qua hoeveelheden: elke dag 10 ml omhoog tot 120 ml (water, komen de 4 schepjes nog bij) op de 12e dag. En daar moeten ze zich dan een poosje mee kunnen redden. Dan hoor je het wel als de flesjes groter moeten.
De kraam heeft ons hier tot 100 per fles gecoached en zei dat we het zo moesten laten tot de wvp komt.
Die komt as maandag, dus tot die tijd blijven we idd op de 100.

Ja, de thuiszorgwinkel... het was de suggestie van de wvp, maar die sloeg de plank blijkbaar mis wat dit betreft. Ik heb ze wel advies over andere dingen horen geven, maar dit net sloeg echt nergens op.

Maar goed, ik heb de fles en de spenen en we gaan eens kijken hoever we komen.
Volgens de wvp moet hij iig 500 cc hebben om niet richting uitdroging te gaan, we zitten nu op 275 sinds 6 uur vanmorgen en we hebben dus nog een 'halve dag' zeg maar. Dat gaat wel goedkomen denk ik.
pi_55903390
BE hopelijk komt het nu goed.
Wat raar dat de thuiszorgwinkel zo mis zat.
Hier hebben ze bij de thuiszorgwinkel wel behoorlijk wat kennis in huis. Tenminste wel waarvoor ik er altijd kom (kolf en onderdelen daarvoor), maar hoe het hier met spenen zit zou ik niet weten..

Die 500ml van de wvp is wel heel ruim hoor voor een pasgeborene. Van 1 of 2 daagjes net onder de 500ml is hij echt niet acuut uitgedroogd.
Hij zit nu officieel op 7x 100ml??
Die 500ml geld als richtlijn voor wat grotere babietjes die bijna een liter per dag drinken normaal.
  woensdag 9 januari 2008 @ 18:47:30 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55903737
Vergeet niet dat het wel een grotertje is hier he. Hij was afgelopen vrijdag al weer 4600 gram!
1 liter haalt hij nog niet. Het zou idd 7 x 100 moeten zijn op een dag.
Ik hoorde die mevrouw gisteren aan de telefoon zeggen dat hij tussen de 7nogwat en de 950 zou mogen zitten vwb zijn gewicht.

Maar goed, als we nu op bijna 300 zitten dan moet die 500 ook niet echt moeilijk te halen zijn. Maar bedankt voor je berichtje, dat scheelt wel.
Ik hou iig zijn plasluiers en hemzelf gewoon goed in de gaten. Tot nog toe is hij wel gewoon lekker helder.
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:14:13 #227
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55904503
BE je kunt aanhouden het aantal kilos maal 150 cc, dus dat is 690 cc water per dag en dan de voeding er nog bij is...rekennnnn ong 760 cc voeding....toch?
ik moest vorige maand, toen Anna verkouden was minimaal 600 cc binnenkrijgen en die woog toen 7800 gram!

Komt dus best goed, je doet het prima zo te horen!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55904540
Oh BE, wat herkenbaar die onzekerheid over voedingen! Het komt echt goed hoor, dat hij groter is wil niet perse zeggen dat hij ook heel veel wil of moet drinken. Als hij voldoende plast, tevreden en allert is, is er niets aan de hand. En je kan eventueel ook nog je verloskundige bellen als je je zorgen maakt he? Dat mag de eerste weken toch nog?
Succes meis
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55904743
oeh..BE..lastig he ?
goede tips hier, naast je goede moederinstinct!

KP..wat vervelend die koorts! Gelukkig ga je wel met gerust hart op pad.
Jij naar Londen, ik naar Parijs!
YEAHHHH

Tot na het weekend
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:24:29 #230
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55904788
Phoe, even kijken of ik alles nog weet...
Soepstengel, heel veel succes met de onderzoeken, hopelijk krijg je snel uitlsuitsel en evt een behandelplan
DeLiejde, eli was niet zo hangerig, dus geen ervaringen of tips of iets, sorry...
BE, wat fuente zegt. zo lang sasha vrolijk en tevreden is, zal het wel goed zijn. het eerste wat ik leerde, was om eea met een korreltje zout te nemen. ik had begrepen dat er verschillende hongersignalen zijn en dat als hij gaat huilen, dat je dan al te laat bent. wel, eli rekt zich een halve keer uit, doet een oogje open en brult. niks hongersignalen. mss heeft sasha gewoon geen honger. haalt hij wel in, indien nodig. hopelijk niet s nachts
appelap voor damian en zijn plekjes, hopelijk weet de ha raad!

vandaag weer gekeurd op het cb. eli is al over de 7 kg heen grote man! geprikt, alles verder prima. ze heeft alleen niet met hem gespeeld, dus heeft hij zijn grijpkunsten nite kunnen showen ach, volgende keer.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:27:03 #231
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55904885
En vergeet niet, ook volwassenen eten niet allemaal dezelfde hoeveelheden . Als ie plast en alert is regelt hij het ws allemaal prima zelf. Kan best zijn dat ie over een week ofzo ineens weer een inhaalslag maakt.

Ik ken het hoor, hartstikke onrustig word je er als moeder van
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:41:55 #232
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55905304
En wat ik me ook net bedacht: bij bv weet je ook niet hoeveel een beeb binnen krijgt, dan doe je het ook op "issie tevreden?" en "zijn er genoeg plasluiers?" waarom zouden flessebaby's dan opeens wel met een maatbeker ernaast gevoed moeten worden?

DF, weer aan het schuiven met voedingen... hopelijk gaat het goed!
Eli heeft trouwens al een paar dagen s avonds wat krampjes, en vandaag nog geen poepbroek... dat belooft.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:11:25 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55906076
Klopt Davinia, het kan dus een voordeel zijn, dat flesverhaal omdat je precies weet wat erin gaat, maar op dagen als deze is het een nadeel, want het maakt je superonzeker.

Duidelijk is wel dat Sasha een echt slaapkoppie is dus ik pel hem nu na ongeveer 4 uur slapen wel een beetje uit, dat hij niet nog in een heel warm holletje ligt want dan wordt hij helemaal niet wakker. Nu een laagje minder en dan wordt hij heel langzaamaan zelf wakker.

Qua signaaltjes, vorige week was het overduidelijk smakken en op zijn handje sabbelen, daar is nu niks van te vinden. Mal kind.

Ach, zoals jullie zeggen, hij is lekker alert en dat is het allerbelangrijkste, samen met de plasluiers. Wij hebben ook wel eens een dagje minder trek idd.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:18:45 #234
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55906281
Nou, Anna heeft nog steeds koorts. Ik heb haar vanmiddag met 38.2 opgehaald op de creche en ze heeft nu nog steeds 38.2. Dikke snottebellen uit haar neus en twee snijtanden waarvan de puntjes te zien zijn (zijn dus net door) en twee voortanden die nog verborgen zitten onder joekels van bulten. Zo zielig

Zal ik haar een zetpil geven of nog even aankijken? Ik ben zo'n muts met pillen enzo. En dan hoor je van die enge dingen over dat de koorts dan erger kan worden en koortsstuipen. Brrrrr.
Ze heeft net lekker haar papfles op en ligt al even te slapen. Misschien als ze wakker wordt dat ik die pil geef.

Marit, ook lekker op vakantie! Geniet ervan!

BE, toen ik mijn collega's vertelde dat ik zwanger was, zei een van hen: Je zult vanaf nu nooit meer zonder zorgen zijn. Ik heb het in mijn oren geknoopt en het is nog waar ook. Of het nu om een poepluier, fles, schoolrapport, vriendje op scooter of toekomstige kleinkinderen gaat. De zorgen blijven. Ik vind het zo'n ware uitspraak.

[ Bericht 18% gewijzigd door Memmel op 09-01-2008 20:21:32 (Even wat wijze woorden toegevoegd O-)) ]
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:34:38 #235
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55906808
Een koortstuip wordt veroorzaakt doordat de koorts in korte tijd heel erg omhoogschiet. Het nadeel van paracetamol KAN dus zijn dat je de koorts onderdrukt, waarna na het uitwerken van de pil de koorts ineens heel erg stijgt.

Ik begon zelf pas met paracetamol geven als de koorts boven de 39c kwam en dan strak om de 4 uur zodat het niet de pan uit kon schieten.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:45:22 #236
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55907173
Thanks Leah, ik denk dat ik dat ook maar doe. Je hebt ook niet voor niets koorts denk ik dan, er moet kennelijk iets in je lijf bevochten worden. En als ze verder redelijk rustig slaapt.
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:47:26 #237
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55907238
DeLiedje, wat ik me nog bedacht over da spugen (het wordt een beetje spamsessie van mijn kant zo, maar dat moeten jullie me maar vergeven ben beetje verstrooid e.d. op het moment):
je kan johannesbroodpitmeel gebruiken. is oranje pak van nutricia, heet nutriton. (Ik dacht eerst, wat maakt nijna toch steeds een rare spelfout, de voeding heet toch nutrilon? ahumm ) je kan het dan voor en na een voeding als een soortement van papje geven. eli vindt het zwaar ranzig, maar het helpt wel!
hij spuugde echt de hele tijd tussen voedingen door, (wilde wrs daarom ook niet op zijn buik liggen, omdat er dan steeds eten terug kwam), en nu met wat jbpm erbij gaat het prima!

En KP en Marit, geniet van jullie vakanties!
Memmel, heb je al eens eerder paracetamol geprobeerd? Wellich kan het geen kwaad. kindjes kunnen verhoging krijgen van doorkomende tandjes. Met vier tegelijkertijd kan de koorts dan wat oplopen, toch?
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:33:30 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55908488
Sorry dat ik verder niet op jullie verhalen reageer (nog), maar zitten op een houten stoel doet het nog net niet helemaal goed hier, en ik probeer als eerste even de Tan berichtjes bij te houden qua edit-werk enzo.

De fles net was weer 90!
Op deze manier is er gewoon niks aan de hand.
pi_55908551
Misschien toch gewoon een regeldag(en) geweest. Maar lekker dat ie weer zijn flesjes bijna leeg drinkt.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55908619
Hihi Davinia, jij dacht dat ik niet kon typen? Ik moet zeggen dat ik dat ook dacht de eerste paar keer toen ik het las (totdat ik het maar eens opzocht op internet en erachter kwam dat nutriton dus ook bestaat ). Hier sinds we de voeding met JBPM geven, veel minder spugen. Maar we geven die voeding voor de lastige stoelgang, die overigens nog steeds wat lastig blijft... Ben nu maar eens die "kindicol" druppels van VSM aan het proberen. Maar ik geloof toch ook niet dat dat echt effect heeft.

Morgen moet Mirte weer naar het CB voor controle en prik. Met papa, want ik moet werken .
Fake it till you make it...
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:40:56 #241
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_55908725
Dank voor jullie lieve woorden, het helpt zo te lezen dat ik niet de enige ben...
Morgen moet ik voor het eerst met haar naar het CB, misschien hebben zij ook nog tips...

(zo fijn dat ik hier met vragen terrecht kan, ondanks dat ik even niet zoveel meer fok... heb mn handen vol )

Lishe heeft haar net ingebakerd, en ze ligt nu iig heerlijk te slapen
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:53:44 #242
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55909111
Ik heb nog nooit eerder paracetamol gegeven geloof ik. Ze heeft er ooit een gekregen toen ze nog een punthoofd had van de vacuumpomp. Maar dat is natuurlijk al weer 7,5 maanden geleden. Ik heb ze wel liggen.

Moet ook zeggen dat ik meer aan fok heb dan aan het cb op de cb-telefonische hulpdienst.

Even volledig off-topic: manlief belde op dat hij op zijn werk een bonsai-boompje had gereken. oh, wat lief dacht ik nog. Blijkt dat ding 1,20 hoog te zijn en nu zit ik tegen een monstreuze bonsai aan te kijken. Het huis stond gelukkig nog niet helemaal vol. Er kon nog net een bonsai boom bij.
pi_55909168
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:41 schreef DaviniaHR het volgende:
DF, weer aan het schuiven met voedingen... hopelijk gaat het goed!
Het gaat tot nu toe goed. Maar dat gaat makkelijk als hij lekker slaapt op zijn prikjes.. Rond half 4 begonnen zijn beentje pijn te doen(en 38,1 temp). Dus zetpil erin, en om half 5 lekker naar bed. En we hebben hem om half 8 wakker gemaakt voor zijn laatste flesje. Die van 210/7 gaan in ieder geval goed op. Dus nu afwachten hoelaat het morgenochtend wordt..

En hij is zonet ook zonder speen gaan slapen, amper een kik gegeven zelfs. Alsof ie de WVK heeft gehoord..

@memmel, je kunt die tandjes ook plaatselijk verdoven met vloeistof (bijv detinox). Dan is dat in ieder geval "opgelost". Met 38,2 zou je het eerst nog kunnen aankijken met wat dunnere kleding en evt een lauw/warm badje. En als je twijfelt over wel/niet geven kun je ook nog je huisarts bellen voor advies?
pi_55916008
Ik kom er net achter dat er alleen maar 2007 baby's zijn. Maar wat had ik graag Ayden ook een plekje in dat rijtje gegund

En hier is het weer ochtend
Tussen 1 en 2 eerst al gerommeld, omdat Chris wat raar ademhaalde. Zat wat slijm dwars. Heb een paar keer naast zijn bedje gezeten en zijn hoofdje wat omhoog gehouden. En dan was het wel weer even goed. Maar je ligt toch niet lekker als je mannetje een kamer verder nog wat snurkt.
En om half 5 was het weer raak. Flinke hoestbuien kwamen voorbij. We hebben hem gelijk nog wat drinken gegeven, dat smeert de keel misschien nogwat. Hij heeft de 3 schepjes die hij gister gemist heeft plus 1 schepje van vandaag gekregen. En hij kwam nu vanochtend een half uur later(7.30). Dat klopt dus wel weer met dat ene schepje. We liggen nog steeds op koers voor 4 flesjes vandaag..
Hij ligt nu alleen met 38,5 in bed. En nu is het raden wat de oorzaak is. Is het een restje vaccinatie of toch de verkoudheid.. Ik dacht dat de prikken 24-36 uur reactie kunnen geven?
Als het morgenochtend nog zo hoog is, dan bel ik wel even met de arts. Hij hoest dan ook al voor de 5e dag..
pi_55916872
DeLiedje, fijn dat het inbakeren schijnt te werken. Ik heb in BV-topic mijn ervaringen met krampjes voor je opgeschreven. Misschien heb je er wat aan? Ik had gelzen dat je juist moet voorkomen dat je pasgeboren baby in je armen in slaap valt. Juist omdat het heel desorienterend kan werken: lig je eerst lekker geborgen in mama's armen, en even later op een heel andere plek, in een andere ruimte, schrikken geblazen! Dus na de eerste 2 weken ofzo probeerden we Devin zoveel mogelijk in zijn bedje te leggen zodra hij vermoeidheidssignalen ging vertonen. En dat doen we nu nog steeds: 3e gaap is naar bed, gejengel en jezelf in de weg zitten ook. Helaas werkt het niet altijd even goed, en wij vergissen ons soms ook, maar over het algemeen werkt het wel!

K_P: beterschap voor je meiden! Oma zal vast goed voor ze zorgen, net als toen jij vroeger ziek was. Pfffff, lijkt me wel zwaar, allebei tegelijk zo ziek... Maar ja, dat zullen jullie natuurwel wel gewend zijn inmiddels, ze zijn natuurlijk al vanaf het begin een onafscheidelijk duo! (eigenlijk daarvoor al, 't is maar net vanaf waar je begint met tellen )

Anna ook al ziek en vastbesloten om het tandjesrecord te vestigen: een mond vol nog voor d'r eerste verjaardag! Beterschap!
Haha Memmel, je dacht natuurlijk: leuk zo'n boom die nog kleiner is dan Anna! Pakte dat even anders uit Moest er even om grinniken

Eli groeit goed! Zonde dat hij zijn nieuwe kunstjes niet mocht tonen, volgende keer weer een kans en dan kan hij gelijk al wat meer showen: ze leren zoveel nieuwe dingen in zo'n korte tijd!
Bizar he? Een paar maanden terug konden ze alleen nog maar liggen en staren: nu rollen ze alle kanten op, smijten met speelgoed, proberen te kruipen etc. etc.!

BE, wat een opluchting als het dan ineens wel goed gaat he? Enne.....op een houten stoel zitten is trouwens goed voor de genezing van daarzo

Marit, veel plezier in Parijs! Gaat Ilse mee, of wordt dit een romantisch weekend?
.... met gevoel voor drama....
pi_55916915
Jeetje, Chris alweer aan het kwakkelen! Hij is wel vaak ziekjes, of lijkt dat maar zo?
pi_55917135
Opzich is Chris niet vaak ziek hoor.. We liepen vooral te rommelen met zijn eten, en dat gaf een hoop onrust.
Dit is de 3e verkoudheid, en de eerste keer echt zo hoesten. En ook een nieuw temperatuur record (38,6). Heeft verder nog nooit koorts gehad, ook niet na de vorige 2 prikjes. Nu wel koorts van de verkoudheid/vaccinaties.
Dus vandaar misschien wat extra zorgjes. Komt het echt zo over dat hij vaak ziek is? Misschien vraag ik hier wel gewoon te vaak advies
pi_55917749
Deepfreeze, zo bedoel ik het niet hoor!
Ik dacht gewoon al best vaak gelezen te hebben dat Chris zo'n last had van snot en slijm. Maar ja, mijn geheugen is nog steeds niet zo betrouwbaar
En je moet lekker veel blijven posten en advies vragen, leuk om over Chris te lezen

Devin is ook verkouden, het snot loopt zo zijn neusje uit. Maar als je ook maar in de buurt van zijn gezicht komt om het weg te vegen, draait hij luid protesterend zijn hoofdje om. Afgelopen dinsdag in de supermarkt was het weer raak, maar ik kon het moeilijk laten zitten met die koude wind buiten enzo. Dus ik probeer uit alle macht het snot weg te vegen, hij intussen draaiend met zijn hoofdje en piepen, dus op een gegeven moment pakte ik zijn hoofd vast en toen ging het wel. Loopt er een vrouw langs die zegt: "Je moet dat kind niet zo tergen, zie je niet dat hij het niet leuk vindt wat je doet?"

Ik kookte van binnen en was bang dat ik me niet zou kunnen beheersen. En vunzige taal uiten waar kleintje bij is, en dan nog in het openbaar, daar doe ik niet aan! Dus reed ik heel subtiel met 2 wielen van de wagen over de voeten van die mevrouw heen: "Ooooh jeeee, u staat in de weg!"
En dat luchtte op
pi_55917954
Das wel ok hoor Kersjes
Ik vind het ook leuk om over andere kindjes te lezen. En te kijken/leren wat ons nog te wachten staat. En daarom post ik zelf vaak misschien wat vaker en uitgebreider (en valt het meer op). Misschien hebben anderen daar ook weer wat aan..

Bij het CB zeiden zo ook al dat er veel kindjes met verkoudheidjes en (RS) virusjes rondlopen.
Wel raar van zo'n vrouw om er iets van te zeggen.. Als je nou je kind een blauw oog slaat ok.. maar omdat je even zijn hoofd vasthoud om wat snot te vegen.. Die dame had blijkbaar ook niks beters te doen.
pi_55919051
BE fijn dat hij nu wat beter drinkt!

Beterschap voor de zieke kindjes!
En Memmel, succes met de boom.

Kersjes vervelend van die mensen die zich ermee bemoeien en er bij staan te kijken alsof jij het kind mishandelt.
Damian begint hier ook heel dramatisch (aanstellen) te huilen en te gillen als ik in de buurt van zijn neus kom. Maar ik heb dan zoiets van: het kan er beter even uit/af zijn dat is voor hem ook een verlichting. En dan die mensen die er wel eens bij staan te kijken. Dan krijg ik ook de neiging om even te schreeuwen dat er helemaal niks gebeurt.
Het aanstelhuiltje van Damian is echt verschrikkelijk. Voor anderen lijkt het, heeeeeeel erg zielig met een hoop gesnik en dat begint vrij rustig maar als je niet reageert dan zet hij me toch een keel op, alsof er heeel wat aan de hand is. Probeer dan maar eens uit te leggen dat er niks aan de hand is.

Damian krijgt volgende week ook weer prikken. (11 maanden)
Ben benieuwd hoe hij gaat reageren. Hij kan tegenwoordig flink boos worden als hij iets niet leuk vindt.
Net naar de huisarts geweest. De uitslag is waarschijnlijk gewoon van een virus en trekt vanzelf weer weg. Gelukkig maar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')