abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55363266
Vorige: Het grote kleine babietjes topic deel 127

Babietjes:
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
15 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

Kom ik meteen een topic dichtgooien

(wil een van de modjes me even verder helpen?)

Mijn laatste berichtje was:
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:39 schreef DeLiedje het volgende:
Floortje drinkt heel goed en veel, maar heeft tussendoor blijkbaar vaak even troost nodig om tot rust te komen en in slaap te vallen... Vannacht had ze per ongeluk mijn pink te pakken en vond dat heerlijk...

Kraamverzorgster liet het woord speentje vallen... Wat zijn de voors en tegens?

[ Bericht 11% gewijzigd door Lois op 31-12-2007 17:57:33 ]
pi_55363512
Wij zijn ook al snel met de speen begonnen, omdat Chris er rustiger van werd. Chris zat al aan de flesvoeding, dus niet meer kans op tepel-speenverwarring. Weet zo snel niet of je BV geeft?
Wij hebben in het begin ook veel gepinkt, en dat was heel gezellig, maar de speen scheelt een hoop gedoe.
De speen zul je later wel moeten afwennen, maar een duim ook. En die laatste is lastiger bij je kind vandaan te houden
pi_55363545
Met oudste zijn we al op dag 2 begonnen met de speen. Die dronk heel goed aan de borst en vertoonde nooit tekenen van speen/tepelverwarring
Jongste had geen zuigbehoefte dus dat probleem is noiot aan de orde geweest bij hem
Saartje
pi_55363551
DeLiedje ik zou hier eens kijken: http://www.mamaenzo.nl/mo(...)kel/duimen-en-spenen
pi_55363704
Ik geef BV en Floortje drinkt echt heel goed...
  dinsdag 18 december 2007 @ 16:09:10 #6
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55363718
Deliedje, na twee doorwaakte nachten toen Anna geboren was, hebben we ook een speen gegeven. En sindsdien slaapt ze prima. In het begin kreeg ze'm als ze echt zuigbehoefte had. Nu alleen nog maar om in slaap te vallen, of als ze echt ontroostbaar is.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55363765
Fijn om jullie reacties te lezen, ik was een beetje bang voor 'moet je echt niet doen hoor'...
pi_55363842
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:11 schreef DeLiedje het volgende:
Fijn om jullie reacties te lezen, ik was een beetje bang voor 'moet je echt niet doen hoor'...
Moet je echt niet doen hoor. Dan moet je dat straks weer afleren enzo
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55363892
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:08 schreef DeLiedje het volgende:
Ik geef BV en Floortje drinkt echt heel goed...
Dan zou ik het wel aandurven
Saartje
pi_55363943
Ach DeLiedje, jij moet doen wat jij denkt dat goed is! Ongeacht wat de omgeving je zegt.
Als jij merkt dat zij een speentje nodig heeft moet je dat gewoon geven.
Wat betreft tepel en speenverwarring daar weet ik niks van. Misschien even aan je kraamverzorgster vragen, of in het borstvoedingtopic misschien.
pi_55364461
*Vraagt zich af in wat voor een topic hij nu weer is beland*
pi_55364611
Anna heeft bewust de eerste weken geen speen gekregen, omdat de tepel/speen verwarring te voorkomen. Ondanks dat ze een heel sterkte zuigbehoefte had. Ik weet niet of ik het zou durven, en ook niet wat de kans is dat die verwarring optreedt. Misschien in het bv topic vragen?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_55364820
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:11 schreef DeLiedje het volgende:
Ik merkte het bij oudste speenvarken aan hoe hij dronk, dat hij een speentje in had gehad. Dat was toen hij een dag of 5 was. Toen maar tot een week of 3 gepinkt, en daarna nog eens de speen geprobeerd. Toen ging het wel goed.
Naast tepelspeenverwarring zou het kunnen dat een baby zijn (in jouw geval haar) hongergevoel te veel stilt met het zuigen. Maar zolang ze goed groeit is er niks aan de hand lijkt me. Bij die van mij ben ik er nooit zo bang voor geweest, zeker bij de jongste merk je gauw genoeg of hij wil drinken of alleen wil zuigen (in het eerste geval spuugt hij zijn speentje met kracht weer terug)
Middelste hoefde nooit een speen en jongste wil geloof ik met het ding trouwen. Kinderen zijn raar.
pi_55369347
Wij hebben Mirte vrij snel een speen gegeven (toen gaf ik nog BV), in overleg met kraamverzorgster en verloskundige, omdat ze zo'n enorme zuigbehoefte had.
Omdat ze op zich prima dronk aan de borst kon het volgens hen niet zoveel kwaad.

Ze wil nu niet altijd de speen, maar propt dan haar hand, duim of een paar vingers in haar mond...
Nou lees ik overal dat speen minder erg is dan duim voor het gebit... Maar ja, je kan moeilijk die handjes ergens aan hun shirt plakken zodat ze niet kunnen duimen... toch?
Ik heb zelf heel veel geduimd, nooit een beugel gehad en mn tanden staan hardstikke recht... ik ben er niet zo bang voor. Ben op een gegeven moment vanzelf gestopt.
Fake it till you make it...
  dinsdag 18 december 2007 @ 19:58:27 #15
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55369554
Deliedje, als ze 'm wil zou ik het gewoon proberen. Scheelt een hoop slaap 's nachts. En ik vind je echt niet het type dat haar kindje altijd maar met speen in laat lopen, als ze gaat praten enzo. Ik las ooit dat Smirre voor het 1e jaar de speen afgeleerd had, om grote drama's te voorkomen geloof ik. (En je hebt een mooie doorzichtige dus haar mooie snoetje zie je toch wel. ) Als ze het fijn vind en het troost haar, gewoon doen, toch?
Ik word juist gek van iedereen die zegt: "Wil ze geen speeeentje? Wil ze geen speentje??"
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55369659
Hier ook speen vanaf het begin, al wou ze toen ook liever op de pink sabbelen....
HIng ik snachts half uit bed met pink in de kinderwagenbak.....

Appelsap, Meike is ook zo'n druktemaker. Laatst op het cb vroegen ze al of ze ook weleens rustig was...!!!!
nou nee dus
Zelfs als ze de fles drinkt zit ze ondertussen nog in de handen te klappen!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:40:45 #17
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55370732
Hier ook bv en vanaf dag 2 een speen. De wijze woorden van mijn kraam waren als je bang bent voor speen-tepelverwarring dan haal die pink nu maar uit d'r mond, want anders gaat ze wel een tepel-pink verwarring krijgen. Als ze niet meer goed drinkt kunnen we altijd nog ingrijpen, maar dat is nooit nodig geweest. Maud weet heel goed wanneer ze d'r speen wil en dat is voor te slapen en verder niets.

hihi Karin. De opmerking van mijn huisarts van de week - toen Maud zo ziek was - is zeker wel lekker dat ze ziek is.....nu kun je eindelijk met d'r kroelen. Wat is ze rustig zeg. En eerlijk gezegd vond ik dat deel van het ziekzijn wel leuk, maar al het andere helemaal niet....kon de HA ook begrijpen... Oftwel hier ook zo'n kleine druktemaker. Succes en geniet er maar lekker van...die kleine draaikont.
pi_55372015
Eva pakt de speel zelden. Ze ligt liever aan de borst
Heb de indruk dat ze het beide goed vind. Als ze de speen krijgt vindt ze het prima, zonder speen vindt ze het ook goed.
pi_55372065
Ik kan er trouwens niks aan doen maar ik vind de pink echt vreselijk. Ik vind het zelf helemaal niet fijn om mijn pink in haar mond te stoppen.
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:41:33 #20
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55376231
Ik zat vandaag in de woonkamer op de grond met Dean, we waren net thuis, en hij zat een stukje verderop met de salontafel tussen ons in. Meer uit gewoonte dan wat anders riep ik hem even; "Dean.. ", zie ik ineens zijn hoofdje boven de tafel verschijnen: "Ja? "

Het zal wel een toevalstreffer zijn, maar het was echt té grappig
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55380717
Vivi, misschien ook wel niet.. Dean wordt ook al een grote jongen

Ik weet wel zeker dat het een toevalstreffer was toen Chris maandag naar mijn borst wees, en boobie zei
pi_55380813
hihi Vivi, wat leuk!
ik zou denk ik daarna heel vaak proberen nog zo'n reaktie uit te lokken...

hier begint het brabbelen echt zo'n ontdekking te worden!
veel langere gilletjes nog, tot ze weer moet inademen! Ook juist korte kreetjes, hard en zacht.
Leuk hoor!
pi_55381236
Haha die Dean.

Hier heb ik ook regelmatig zoiets met Damian. Dan ziet hij mij, zijn papa of de kat en dan hoor je: heuuuyyy.
pi_55383188
Woei! 4 verse babies erbij! Welkom Caspar, Floortje, Zoe en Nathan!!! EN papa's en mama's natuurlijk nog van harte gefeliciteerd!!

Dean en Damian lief!!

Ethan had wel een speen, maar hij vindt z'n eigen hand/vingers veel lekkerder maar ja, net wat Nijna zegt: kan toch moeilijk de hele dag z'n handen op z'n rug binden ofzo..
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  woensdag 19 december 2007 @ 12:03:29 #25
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55383853
Vivi, ik denk dat Dean heel goed doorheeft dat je 'm roept! Zou leuk zijn als ie het blijft doen he!
Die Chris...boobie...

Anna was gisteren met mij mee naar de tandarts, ze had het prima naar d'r zin (nog wel). Dus de tandarts zegt: hallo Anna!! Zij lachen, d'r twee tanden bloot. Hij kijkt zo in haar mondje en zegt: nou, d'r bovenkaak staat ook op springen. En inderdaad nu ik goed kijk, zitten daar 4 bobbels in d'r tandvlees. Misschien is ze daarom zo huilerig.....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')