abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55708368
Vorige deeltje: Het grote kleine babietjes topic deel 128

Babietjes:

17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
15 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 05-01-2008 19:23:50 ]
pi_55708479
Mijn laatste berichtje was:

Op dinsdag 1 januari 2008 20:10 schreef Stiemie het volgende:
Welkom BE het klinkt inderdaad alsof jullie daar heerlijk genieten van jullie ventje!

O ja: probeer nu de kraamverzorgster er nog is nog echt af en toe te gaan liggen. Straks komt het er gewoon niet meer van en dan heb je er echt spijt van. Helaas ik spreek uit ervaring
pi_55708554
Pfew da's nog niet heel eenvoudig zo'n nieuw topic openen
pi_55708609
Lastig he, Stiemie.. ik snap er ook niks van

BE, welkom in dit topic! Fijn dat je zo van Sasha geniet!

Yana heeft koorts, maar ze lijkt verder nergens last van te hebben. Ze drinkt gewoon, plast gewoon, huilt niet.. Ik vind 't maar vreemd.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_55708691
Leuk Be om hier nu ook te zijn, met kindje!! Welkom!!

Meike heeft het geknal niet meegekregen, heeft heerlijk doorgeslapen tot 8.45!!!!
Poeh toch best moeilijk afscheid nemen van 2007, het was zo mooi!!! Het jaar waarin ik mama ben geworden..... een geweldig jaar!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_55708835
huh, Tijn is al bijna 1 wat gaat dat toch SNEL allemaal
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_55708882
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 20:32 schreef pinquit het volgende:
huh, Tijn is al bijna 1 wat gaat dat toch SNEL allemaal
Daar verbaasde ik me net dus ook echt over
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  dinsdag 1 januari 2008 @ 20:42:23 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55709070
En hij loopt al los!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 20:45:16 #9
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_55709135
Haai!

Ik meld mij met Hannah :

Ik zal proberen dit topic te blijven volgen, meestal heb ik periodes dat ik veel post en periodes dat ik wat minder post.
Hannah is donderdag 27 december geboren na een snelle bevalling.
Ze doet het hartstikke goed, zit nu op dag 6 alweer over haar geboortegewicht , 4050 gram.
Het is een fel pittig meiske als ze honger heeft dus de bv is wat pijnlijk op het moment, maar als ik dat lekkere koppie zie dan maakt dat alles goed .

Haar broertje van anderhalf ( Danïel) ziet het kraambezoek en de drukte eromheen met lede ogen aan en hij wordt elke dag een beetje meer gespannen. Voor hem is het het allerzwaarst geweest. Toch geeft hij haar graag kusjes
pi_55709225
Hoi Hannah Wat ben je een mooi meisje
Fijn dat het goed gaat met jullie!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_55709447
Nanalune en BE, welkom met jullie mooie kleintjes !

Nanalune, het lijkt me best lastig om het allemaal voor Danïel zo makkelijk mogelijk te maken zeg!

Ilse was vandaag weer haar vrolijke zelf!
Heerlijk van genoten tijdens de verjaardagskoffie bij schoonouders, en morgenmiddag ga ik haar weer halen.
Ik ben zó trots op ONS meisje!
En ik voel me godzijdank ook niet schuldig (niet zo heel erg dan) over feit dat soms de energie even weg is.
We zijn eigenlijk hele dag bij schoonouders geweest met haar, waren tegen 5uur thuis en zitten vanaf 6uur in de luie stoel voor de open haard.
Binnen nu en een half uur hoop ik lekker in bed te liggen...
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:01:54 #12
56471 pinquit
oh my lama!
pi_55709553
oh wauw Nana, wat is hannah een prachtige meid
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:06:03 #13
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55709633
Ja, Hannah is echt heel mooi!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55709773
Soepstengel, volgens mij is het slim om sowieso even de huisarts te bellen als ze koorts heeft en onder de 3 mnd is. Staat hier in het CB boekje. En ik kreeg van de week van de huisarts ook het advies om te bellen als de temperatuur boven de 38 uit zou komen... Niet om je op te dingesen ofzo, maar hou het wel ff in de gaten.

Tijn loopt hier zo het topic uit over een paar dagen .

Nanalune en Hannah welkom .

BE, stinkie en Sasha natuurlijk ook welkom .

Slaap lekker Marit!
Fake it till you make it...
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:15:22 #15
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55709892
Welkom prachtige Hannah! (En prachtmoeder!)
Knap van die broertjes en zusjes dat ze zich zo aanpassen.

Sasha, jij ook welkom, BE, een dikke zoen, je bent mam!!

Soepstengel, hoe gaat het met de koorts?

Ik kom even opscheppen. Lena heeft zich zo goed gehouden de afgelopen week! Heen en weer gesleep met kerst, we hebben een weekje bij mijn ouders gelogeerd met alle bijbehorende drukte. Tantes die flessen gaven, kussen en knuffels van anderen-den-wijzelf. 1 dag heeft ze bijna heel de dag geslapen. Doodeng vind ik dat nog steeds. Gelukkig was mijn zus thuis die mij heel veel moed inpraatte en Lena temperatuurde. Ik vind het zo moeilijk, op zulke dagen kan ik amper naar haar kijken. ZO bang dat ik iets zie wat niet goed is.
Maar buiten dat, het is zo'n lief, mooi en vrolijk kind. Ze duimt, heeft ineens door dat ze handjes heeft (zo lief en vertederend, dat s wel 1 van mijn lievelingsdingen om te zien bij babietjes.) en ze heeft haar stem ontdekt! Van een stil lachebekje hebben we nu ineens een luchtalarm. Heel erg grappig. Nouja, trots ben ik.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55710050
Ze heeft 38.2 koorts en nergens last van naar wat ik kan zien, heb net voor de zekerheid wel even de HAP gebeld en die zeiden dat ik haar gewoon veel drinken aan moet bieden en eventueel vannacht een paar keer wakker moet maken en als ze morgen nog koorts heeft, even bij de HA langs moet gaan..

Fijn dat Lena zich zo goed heeft gehouden afgelopen week Lishe!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:28:55 #17
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_55710173
Dank voor de lieve welkomstreacties!

Koorts vind ik echt een naar ding. Ik zou ook vrij snel de HA bellen denk ik. Ik zal eens teruglezen wat er met je meisje was Lishe want ik ken zo het verhaal niet.
pi_55710186
Lishe, wat goed van Lena . Ik ben benieuwd wanneer we hier dat luchtalarm effect gaan krijgen... .

Soep, goed dat je even gebeld hebt. Hopelijk is ze morgne gewoon weer koortsvrij
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:38:09 #19
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55710391
S_oepstengel, ik las zojuist over Yana in het update-topic. Wat een schrik! Ik hoop dat na de onderzoeken blijkt dat er iets gedaan kan worden! En beterschap voor nu!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_55712773
BE en Nanalune, welkom met jullie prachtige kindjes!

Lishe, fijn dat het allemaal goed gaat met Lena.

Gisteravond weer lekker met ons ventje geknuffeld. Wat was dat heerlijk.
Wij hebben hem om 23.45 uit bed gehaald omdat we bang waren dat hij in paniek wakker zou worden van het geknal. Gelukkig vind hij het helemaal niet erg om wakker gemaakt te worden en heeft hij erg genoten van het vuurwerk. HIj vond het prachtig en maar lachen!
En hij heeft wéér een tandje bij! dat zijn er nu 4 in 2 weken tijd.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 23:40:51 #21
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55713081
Nanalune ook welkom hier! Wat zijn er weer een hoop beebs bij!

En wat kruip ik alweer snel omhoog in die lijst....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 23:44:50 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55713171
Nanalune, wat een beauty is Hannah! Wow zeg!

Lishe, wat fijn dat je zoveel steun gad aan je zus, kan me voorstellen dat je het soms nog flink eng vindt.
pi_55713483
Oh wat zijn er een heleboel mooie nieuwe baby's bijgekomen! Welkom allemaal!!!

Wat gaat het inderdaad hard Memmel! Linde staat al bijna op de helft
pi_55717168
Jeetje Damian, 4 tanden in 2 weken !!
dat gaat lekker!

BE, ik moet wel steeds lachen als ik je weer zie posten!
Goed en wel 2 dagen geleden bevallen en je bent er al weer.
Handig zo'n laptop he !
Hoe gaat het met Sasha ? Hoe zijn de nachten? Kunnen jij en stinkie het allemaal bevatten?

Lena, jij klinkt als een gezellig ding!
Memmel, wat gaat het snel he?!

Ik heb vannacht echt zó lekker geslapen! Voel me weer helemaal fit.
Net schoonmoeder gebeld, ook ilse is weer helemaal fit en heeft vannacht goed geslapen!
ZUCHT, de ziek-zijn-week is voor ons allebei weer voorbij!
  woensdag 2 januari 2008 @ 09:54:51 #25
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55717233
Pfff Eva heeft tot nog toe haar 'goede voornemen' waargemaakt.
Sliep ze eerst nog de hele dag door? Sinds 1 jan. komt mevrouw rond 4 uur. 2 nachten nu dus al.
Ga vanavond de laatste voeding toch proberen te rekken tot na 10en.

marit heerlijk zeg, dat je hebt kunnen slapen. Ik zou ook wel willen. Slapen was mijn allergrootste hobbie namelijk
pi_55717300
heerlijk hoor marit! Even bijslapen is af en toe zoooooo fijn!!!!
En idd laptops rule!!!

Lena wat bof jij toch met zo'n mama, het geluk straalt ervan af
Lishe, dat zit toch heerlijk he, zo'n roze wolk.....

Memmel, het cliche is echt waar idd, het eerste jaar vliegt voorbij
Zei gister nog iemand dat Meike al bijna 1 wordt..... whaaaah nee nog laaaaaang niet hoor!!!

Damian doet de tandenmarathon, jeetje ze schieten als paddestoelen uit de grond ofniet?
hier blijft het nog bij eentje, en eentje die zit te drukken maar nog niet boven komt.

Meike heeft het ontzettend druk, wil overal bij staan, en wordt daar ook steeds handiger in. Een klein beetje houvast is al genoeg. En af en toe laat ze een poosje los!!
Ondertussen druk aan het babbelen, baba, keerkeer, buh!, en nog allemaal babytaal.... lief is dat!
Maar ik wacht nog steeds op de eerste keer MAMA! Ze kan het wel, als ze verdrietig is komt ze naar me toe, "mamamamama" Maar ik wil het weleens een keer horen zonder dat ze erbij jammert!!
pi_55717472
Karin, wat klinkt dat leuk !!!!
hoewel, een keer 'gewoon' MAMA zou nóg leuker zijn ja
hihi
lijkt me dat je zo'n speciaal gevoel krijgt dan !?
pi_55718401
Marit, lekker even bijslapen!

Het gaat inderdaad allemaal zo snel, er staan er nog maar 6 boven Damian.

Amaranta, hopelijk is het maar even!

Meike gaat ook lekker vlot de laatste tijd. Damian staat of en toe ook even los! En dan schrikt hij er zelf van. Hier is het ook vaak mama met gejammer erbij. Of als hij iets niet mag komt hij naar me toe: mama.. mama.. en dan hele onschuldige oogjes. Dan kan je toch niet meer boos zijn.
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:57:45 #29
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55719337
Heb nu weer even de indruk dat Anna een beetje stilstaat. Ze schommelt op handen en knieeen heen en weer (beetje zoals ik deed, met mijn weeen...), kruipt achteruit en brabbelt de hele dag. Maar er zijn op het moment geen dingen waarvan ik zeg: zoooooo he, kijk die kleine eens hard gaan!

Ik zat vanmorgen mijn schema van het cb te bekijken en Anna zou nu ongeveer moeten eten:

1-2 flesvoedingen
2 voedingen: brood en een beker opvolgmelk óf pap van opvolgmelk
1 warme maaltijd: groente, aardappel/pasta, vlees EN een toetje zoals yoghurt
1 fruithapje

Anna zit nog op 3 flessen, 1 papfles, 1 fruithap en 1 groentehap.
Alles waar korreltjes aan of inzitten (lees: een boterham) moet ze niet. Dan houdt ze net zolang haar tong naar buiten tot de kruimeltjes eraf kwijlen.

Wat vinden jullie van dat voorgestelde voedingsschema? Hoe krijg ik dat er ooit in? Is het niet wat veel? Dan zou ik nu ineens een fles moeten laten vervallen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55719921
memmel, het voedselintroductieschema van het CB is heeeeeeeeeeel snel!
Daarbij moeten ze zo ongeveer binnen een maand van geen bijvoeding naar 3x per dag.
Als ze wanneer ze een jaar is bovenstaand schema heeft is dat ook vroeg zat!!
Verder is met 7 maanden achteruit kruipen al erg snel!!! Anna doet het dus prima!

Pepijn is net op het CB weer goedgekeurd. Weegt nu 7150 gram en is 66,5 cm.

Verder besloot meneer hevig te showen wat hij allemaal kan. Even op handen en knieen gaan staan en van links naar rechts rollen. En 2 speeltjes tegelijk vasthouden en overpakken enzo. Kleine showert
  woensdag 2 januari 2008 @ 12:25:19 #31
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55719993
haha piglet, een echte showman dus
  woensdag 2 januari 2008 @ 13:07:05 #32
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55720919
Ja inderdaad, het is wel heel rap allemaal. Ik heb zo eens zitten kijken, en als ik nou haar avondeten wat aanpas (ik doe deels pureren en als ze dan wat op heeft laat ik haar lekker aanrommelen met een stukje groente, fruit of brood) en haar 's middags ook een papfles geef (bambix) of van een bordje, dan loopt het allemaal wel weer. Dan zal ze vanzelf wel aangeven of ze die fles van 15.30 uur die ze nu nog heeft nog wil hebben of niet. Als ze er dan niet om komt, dan laat ik 'm weg.

En als ze er dinsdag op het cb wat van te zeggen hebben, is dat heel jammer. Het is mijn kind dus bepaal ik zelf wel wat ik doe of niet.

Pepijn weer goedgekeurd! Da's mooi. Heb je ze nog verteld van je bv-verhaal bij de huisarts? Hoe reageert jouw cb op bijvoeden? (Zit je toevallig in de Campanula-straat?) Heb je ook zo'n mooi zalm-roze A4-tje gekregen??
pi_55721058
aha dus Pepijn kan het ook, als Meike naar het bureau gaat zit iedereen ook klaar voor de Meikshow!
Goed hoor Pepijn. laat ze maar een poepie ruiken daar

Memmel ,bedoelen ze dan 2 keer fles en een keer pap? Of totaal nog maar 2 keer een fles?
Anna is 7 maanden toch? Volgens mij kun je dan voorzichtig aan beginnen met brood, geef haar eens een korstje in de hand (of wil ze die ook niet)
Verder zou ik fruit geven en groente smiddags, Meike kreeg toen ook wel yoghurt
Volgens mij deed ik:
7.30 uur fles pap
10.00 uur fruit
12.00 uur broodje met smeerworst/smeerkaas/jam/appelstroop en een fles melk
15.00 uur schaaltje yoghurt
16.30 uur groente met aardappeltjes/vlees
19.30 fles

Hmmm er is nu nog weinig veranderd zie ik, ze eet vaak na het fruit een koekje en drinkt sap
Verder krijgt ze de yoghurt nu meestal na de groente
pi_55722268
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 13:07 schreef Memmel het volgende:
Ja inderdaad, het is wel heel rap allemaal. Ik heb zo eens zitten kijken, en als ik nou haar avondeten wat aanpas (ik doe deels pureren en als ze dan wat op heeft laat ik haar lekker aanrommelen met een stukje groente, fruit of brood) en haar 's middags ook een papfles geef (bambix) of van een bordje, dan loopt het allemaal wel weer. Dan zal ze vanzelf wel aangeven of ze die fles van 15.30 uur die ze nu nog heeft nog wil hebben of niet. Als ze er dan niet om komt, dan laat ik 'm weg.

En als ze er dinsdag op het cb wat van te zeggen hebben, is dat heel jammer. Het is mijn kind dus bepaal ik zelf wel wat ik doe of niet.

Pepijn weer goedgekeurd! Da's mooi. Heb je ze nog verteld van je bv-verhaal bij de huisarts? Hoe reageert jouw cb op bijvoeden? (Zit je toevallig in de Campanula-straat?) Heb je ook zo'n mooi zalm-roze A4-tje gekregen??
Nee ik ga naar het CB aan de hanenburglaan.
Ze vroeg of ik interesse had in een voedselschema. Maar toen was ik geloof ik heel snel met die heb ik al wel.
Kreeg wel de opmerking dat BV na 6 maanden echt niet meer voldoende is en dat je dan ook echt andere dingen aan moet gaan bieden.
Tsja ach ik bied best andere dingen aan, op het gemakkie. Wat hij binnenkrijgt is prima en verder krijgt hij melk zat. Hij zit nog op 5-6 voedingen per dag. Vind ik mooi aantal, wordt vanzelf wel minder.

Zou ze heb op CB lekker laten mutsen hoor als ze beginnen te zeuren over die voeding. Hallo, ze is nog een BABY!!!! Als ze tegen haar eerste verjaardag nog met name leeft op flesvoeding dan is het vroeg zat om je druk te gaan maken. Het heet voorlopig niet voor niets BIJvoeding.

Wat je nog kan proberen is idd broodkorstjes zoals Karin al zegt, of babyrijstwafeltjes. Die zijn hier ook zeer favoriet. Meer gewoon om mee te spelen en te leren happen dan om echt wat binnen te krijgen.
Of als jij iets eet wat Anna ook mag hebben haar ook een stukje geven. Dus fruit, broodkorst, slokje thee enz.
pi_55722529
Memmel, hier was het rond die leeftijd hetzelfde schema als bij Karin.
En met brood kan je echt wel wat later beginnen hoor. Het gaat allemaal zo snel, dat introduceren. Ze zijn aan het een nog niet gewend of het ander moet er al weer bij.
In tussentijd misschien zou ik Anna zelf laten prutsen zodat ze het wat minder eng/vies (?) vindt.
Het is wat p_iglet zegt, wat ze binnen heeft, dat heeft ze binnen en daar gaat het om.
pi_55722624
Alsof je borsten na 6 maanden ineens onvoldoende voedingstoffen produceren.
Dat je kindje langzaamaan aan vast voedsel moet wennen ben ik het mee eens maar om nou te stellen dat bv niet meer voldoet Maar ik geloof dat ik dat jou niet hoef te vertellen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_55722677
hihi neuh, ik heb ook maar gezegd dat ik de houdbaarheidsstempel nog niet ontdekt heb, en dat ik wel stop zodra ik die gevonden heb op mijn borsten

Maar volgens de huisarts ben ik na vandaag ineens acuut over de datum, en volgens het CB vanaf nu langzamerhand niet goed meer... Tsja daar moet ik het dan maar mee doen he
  woensdag 2 januari 2008 @ 14:48:59 #38
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55723317
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:23 schreef p_iglet het volgende:
.....
Maar volgens de huisarts ben ik na vandaag ineens acuut over de datum, en volgens het CB vanaf nu langzamerhand niet goed meer... Tsja daar moet ik het dan maar mee doen he
Zodra je zuur wordt en klontjes produceert zou ik eens op zoek gaan naar die tht-stempel.
Ik vind het echt super dat je het zo doet hoor die bv. Ik heb ook al tegen manlief gezegd dat ik bij een eventuele nummer 2 ook gewoon weer ga proberen (en lekker langer verlof opneem - maar dat is een ander verhaal).

Anna en broodkorsten is geen match. Ik zal voor de grap eens een filmpje maken. Ze kijkt ernaar, likt eraan, trekt dan een Bokito-gezicht, likt er nog eens aan, siddert over haar hele lijfje, probeert het weer en voert het dan aan de hond.... En houdt haar mond dan open zodat alle kruimels er dus uit kunnen kwijlen....ik hou zo van dat kind.

Misschien moet ik er eens iets opdoen, zodat het niet zo korrelig is. Groeipap vindt ze erg lekker, dus ik heb het volgende besloten:

8 uur fles melk
10 uur fruit
12 uur fles groeipap
16 uur fles melk
17 30 groente
20 uur fles rijstepap

Die broodkorst of rijstewafel ofoz kan ik dan doen wanneer ze tussen 12 en 16 uur wakker wordt/is.

Toch fijn om ook eens de visie van een ander te horen, want soms weet je het gewoon effe niet meer!
pi_55725119
Nou ziet er prima uit toch !!

Je kunt ook soepstengels, rijstwafels, cracotte etc proberen ipv brood. Dat voelt allemaal net weer wat anders aan.
pi_55728877
Memmel hier nog geen ervaring met bijvoeden (op wat rijstebloem na dan) dus ik heb helaas geen tips voor je. Maar het is inderdaad jouw kindje en soms denk ik wel eens.... waarom moeten ze zich nou overal zo mee bemoeien. Kijk in het geval van gevaar voor het kindje oke, maar wat maakt het uit dat jouw kind een maand later pas een boterham krijgt?

P_iglet ik zou ook flink boos worden over die domme opmerkingen hoor. Hier is het juist vaak het tegenovergestelde. Geef je echt geen borstvoeding meer? Zou je het ook niet weer gaan proberen? Alsof dat anderhalve maand nadat je gestopt bent nog zin heeft.

Hebben jullie ook de kinderbijslag ontvangen. Wij nu voor het eerst. Dit is naar wat ik begrepen heb voor de maanden oktober-november en december. Nu is Linde op 20 juli geboren. Verrekenen ze dan ook nog iets voor dat restje juli en augustus? Dat was namelijk wat ik begrepen had toen ik mij aanmeldde, maar nu is het gewoon 190 euro wat er gestort is. Heb ik het nu gewoon verkeerd begrepen?

Hoeveel sliepen jullie kindjes nog toen ze zo'n 5 a 6 maanden waren? Heb al wat gezocht op Google maar kon eigenlijk niet echt een goed antwoord vinden. Linde is zo'n 2 uur op tussen de voedingen en dan gaat ze weer naar bed. Is dat nou echt veel? Laatst was iemand er helemaal verbaasd over...

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 02-01-2008 21:34:12 ]
pi_55729120
Stiemie, voor juli, augustus, september krijg je niets
Ja straks als Linde 18 is krijg je een kwartaal extra.
Pepijn is van 2 juli, dus wij hebben het nu ook pas voor het eerst ontvangen.

Ik vin de opmerking, weer proberen bv te geven als je al gestopt bent, ook aardig in de categorie domme opmerkingen vallen trouwens.

Pepijn is meestal ook zo'n 2 uur op, en dan weer slapen. Als het echt leuk en gezellig is en we doen iets dan haalt hij de 3 uur wakker.
Is hij langer wakker dan is heel het ritme zoek en wordt in slaap vallen een stuk lastiger.
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:59:38 #42
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55729332
Anna is een beetje een maffe wb slapen, die wordt om 8 uur wakker, doet een powernapje van 10.30 tot 11.00 ofzo, slaapt dan van 2 tot 4 en dan om 8 uur weer haar bed in tot de volgende ochtend. Niet echt wat je van een baby zou verwachten...en dit doet ze al een paar maanden zo.
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:22:44 #43
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55729828
Eli is ook wel 2 uur tussen voedingen wakker, al een hele tijd. Het klokje rond slapen, helaas niet. we hebben wel 1x 11uur gehaald, maar das wel een tijdje geleden helaas.

Waar kan ik kindermishandelng melden? Ik word mishandeld door mijn kijnd Werkelijk bont en blauw geknepen, doet zwaar zeer

Vannacht heeft Eli voor het eerst in zijn eigen kamer geslapen Was wel een beetje eng, maar ging wel prima. tot 3 uur. toen moest er 4x een speen in. daarna was het om 5.13u wel weer tijd om te spelen, geloof ik.
nadat hij mij twee keer in mijn rechterarm had genkepen, 1x in mijn linkerarm, mijn linkeroor had verbouwd, EN aan mijn nekvel is gaan hangen, heb ik hem maar brullend en al in de box gelegd, want ik had even geen zin meer (en nee, ik overdrijf echt niet (wel hij heeft niet echt aan mijn nekvel gehangen, maar wel hard geknepen/getrokken)

En stiemie, ik ben het echt roerend eens met je cb! Waarom ga je idd niet even volledig relacteren? is toch niet zo moeilijk? Beetje jammer, die mensen. ik vraag me af hoe ze volgende week reageren als ik eg dat ik ben gestopt...

Hoe gaat het eigenlijk met Floortje en haar ontstoken oogjes?
En met Lena? Zijn er nou al echt tandjes door? Trouwens wel stoere man, die Damian, 4 tanden in 2 weken. Werkt lekker door, zo!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:43:10 #44
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55730320
Nou memmel, dat is inderdaad maf.

Davinia, misschien moeten we zelf maar een meldpunt oprichten?? Die Eli toch.

Ik hoor wel vaker rare verhalen over CBs. Hier kunnen ze er ook wat van.
Met een ondertoon alsof ik een moord had begaan meldde de arts mij doodleuk dat Eva onder het gemmiddelde zat. Ik voelde me haas schuldig. Maargoed, zolang ze maar in dr eigen curve blijft groeien kan die arts mn rug op.

Wij krijgen volgens ergens in maart pas kinderbijslag ofzo, in ieder geval na het 1e kwartaal.

Ik ben vandaag bij de dokter geweest, ik ga met de Cerazette (pil) beginnen. Deze is het beste icm BV. Hier meer dames met ervaring?
Verder heb ik tijdens het voeden enorme kramp in mn been. Volgens de HA is dat nog een aandenken van de bevalling en moet in de loop der tijd overgaan.
Tot slot dacht ik dat ik tijdens de zw. carpaal tunnelsyndroom had (aan een vinger) maar waarschijnlijk is dat een ontstoken nagel (aan de binnenkant).

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 02-01-2008 21:06:55 ]
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:44:34 #45
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55730354
Ik heb trouwens BVtechisch maar gelijk mn ouderschapsverlof opgenomen. Ben nu tot eind mei thuis. Vind het wel relaxed.
pi_55730828
Davinia, auw . Die Eli...

Mirte is volgens mij aan het ontdekken dat ze handen heeft. Gister lag ze nog heel boos naar haar hand te kijken, maar vandaag leek de boosheid om te slaan in een soort verwondering.
En lachen, vooral glimlachen en af en toe zo'n half hoog piepje. Of als ik niet kijk een geluidje maken zodat ik wel kijk en dan zo'n tandenloze lach, veeg mij maar op .
Volgende week weer aan het werk en nog helemaal geen zin
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:09:27 #47
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55730952
Leuk leuk nijna, ik had de indruk dat Eva ook naar haar handen zat te staren. Maar misschien is ze daar nog te jong voor.,

Werkte jij nou in het onderwijs, of op een KDV? Of helemaal niet in die richting. Ga je part-time werken?
  woensdag 2 januari 2008 @ 21:30:56 #48
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55731516
Het irriteerde me mateloos dat ik niet meer wist wie er nou soepballetje had gezegd, dus even teruggezocht en het was Icicle.
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 07:45 schreef lcicle het volgende:
Soepstengel en Soepballetje Gefeliciteerd met jullie dochter!!! Heel veel gezondheid en geluk gewenst met jullie nieuwe gezin.
PRACHTIGE naam!!!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55731539
He jammer dat je voor die maanden niks ontvangt. Wel vreemd eigenlijk. Net alsof mijn kind in die tijd geen kleding, eten en luiers nodig had. Nou ja wat we wel krijgen is mooi meegenomen zullen we maar denken.

Blij om te lezen dat Linde geen vreemd slaapschema heeft. Had net al even in Ria Blom gekeken en daarin stond ook dat dit vrij normaal was. Meestal slaapt ze 's nachts goed door en dan tot een uur of 9 's morgens al moet ik dat natuurlijk niet te hard 'zeggen' aangezien ik gehoord heb dat sommige baby's hier meelezen Anna's slaapschema klinkt anders ook niet verkeerd Memmel!

In dit geval was het trouwens een van die huisartsen uit ons gezondheidscentrum die de fantastische bv-uitspraak deed. Inderdaad behoorlijk Morgen gaan we weer met Linde naar het cb. Ben benieuwd wat ze daar van haar vinden.

Davinia hier hebben we ook regelmatig last van mishandeling Wat zit er nog een kracht he in de kleine handjes als ze knijpen/grijpen. Hier is mijn haar regelmatig het doelwit en inderdaad ook velletjes van armen, handen, schouders enz.

Amaranta fijn hoor dat je meteen aansluitend ouderschapsverlof op kon nemen. Hier heb ik ook wat extra vrije weken opgenomen en dat beviel echt prima.

[ Bericht 11% gewijzigd door Stiemie op 02-01-2008 21:39:31 ]
pi_55733082
Amaranta, ik werk op een peuterspeelzaal parttime (4 halve dagen). Lief is een dag thuis en Mirte gaat 3 halve dagen naar het KDV.
Elk kind is anders, misschien zit Eva idd wel naar haar handjes te staren, wat zijn ze leuk he die kleintjes... .

Al baal ik soms als ze huilt en blijft huilen en ik niet weet waarom. Balen is misschien niet het goede woord, ik vind het zo naar dat ik dan niet weet wat ik voor haar kan doen. Maar als ze dan weer lacht is alles goed .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')