Dat klinkt wel heel triest...quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja ja, dat mag ook wel vermeld worden. Het is voor 90% gedaan met je vrijheid. Of meer.
Niet meer spontaan gaan stappen of uit eten. Niet meer uitslapen. Niet meer op vakantie waar je wil. Niet meer jobhoppen voor de fun. Niet meer onverantwoord eten. Niet meer veel kabaal maken 's avonds. Geen ochtendsex meer (of voor zes uur) Niet meer 's avonds zomaar langs vrienden. Et cetera.
alles behalve het jobhoppen...quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:14 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, als tegenwicht op alle Halleluja-verhalen. EN wat is er niet waar dan?
Ik heb de laatste jaren ge-job-hopt als een kweetnietwat (of ik nu wel of niet kinderen heb, als ik niet happy met m'n baan ben, blijf ik er niet zitten ómdat ik toevallig 1,2 of drie kinderen heb), je kunt best weleens 'onverantwoord' eten (worden ze niet ineens drie kilo zwaarder vanquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:14 schreef LXIV het volgende:
Nou ja, als tegenwicht op alle Halleluja-verhalen. EN wat is er niet waar dan?
En toch: nadat onze middelste op het randje heeft gelegen ben ik een stuk relaxter geworden juist. ik lette altijd extreem op, voorzichtig, waarschuwen, alert. En terwijl ik ernaast sta gebeurd er iets wat hem bijna zijn leven kost.quote:Ik kon en kan wel heel misselijk worden bij het idee dat hij dus nu nog wel van alles kan krijgen. Zo'n klein ventje met kanker oid. Verschrikkelijk. Dat haal ik dan ook maar gelijk weer uit mijn hoofd. Ben niet van het doemdenken en altijd met 'wat als-en' bezig zijn wordt niemand blijer van.
Ik ben er zelf soms ook verbaasd over. Dat ik nu moeder ben en dat mijn kinderen er op vertrouwen dat ik weet wat ik doe, net zoals ik dat vroeger bij mijn moeder deed.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:37 schreef SHE het volgende:
Nou ja, ik lees zo weinig over die angsten!
Je hoort vaak van ouders dat ze zus en zo doen (..)
Natuurlijk. Maar je snapt toch wel wat ik bedoel. Totaal onvoorbereid maar wat aankloten is toch minder gemakkeljk geworden. "Vroeger" zaten we overdag op een terrasje in de stad, besloten we meteen maar in een restaurant te blijven eten en gingen we daarna nog stappen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik heb de laatste jaren ge-job-hopt als een kweetnietwat, je kunt best weleens 'onverantwoord' eten (worden ze niet ineens drie kilo zwaarder van), uitslapen kan best (je bent meestal samen, dus kun je daar best in afwisselen) en datzelfde geldt voor stappen (of je moét áltijd met je partner willen stappen).
Er kan genoeg
Het is absoluut anders, maar ik hoor af en toe mensen klagen omdat ze nergens meer aan toe komen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar je snapt toch wel wat ik bedoel. Totaal onvoorbereid maar wat aankloten is toch minder gemakkeljk geworden. "Vroeger" zaten we overdag op een terrasje in de stad, besloten we meteen maar in een restaurant te blijven eten en gingen we daarna nog stappen.
Nu zitten we ook wel even op een terrasje, heel leuk met een kleine, maar daarna moeten we toch echt naar huis toe want anders wordt het te laat. En met een kind van 2,5 met middagslaapje ben je gewoon beperkter.
Die vrienden hebben dan weer wel kinderen en kan je sowieso niet meer onverwachts om een uur of 8 een biertje halen, dan liggen de kinderen al te pitten en beginnen ze al bij het raam, als je aan komt lopen, te wijzen naar de deurbel. Die mag je in één keer niet meer gebruiken, terwijl je die vroeger toch echt net zo lang ingedrukt hield tot de deur werkelijk open ging.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet meer 's avonds zomaar langs vrienden. Et cetera.
Ja, met plannen en vooral opa&oma in de buurt lukt het allemaal nog wel natuurlijk. Maar de vrijheid en spontaniteit is toch voor een heel deel verdwenen. Je krijgt er andere dingen voor terug, zeggen we maar.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het is absoluut anders, maar ik hoor af en toe mensen klagen omdat ze nergens meer aan toe komen.
Samen een weekend weg is hier bijvoorbeeld lastig: we hebben er drie en dat is qua oppas/uit logeren gaan gewoon druk voor de 'ontvangende' partij. Dat moet echt goed gepland worden.
een t.v is in dit geval een geweldige uitkomst.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Geen ochtendsex meer (of voor zes uur)
Ik snap wat je bedoeltquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:32 schreef LXIV het volgende:
Je kijk op de wereld verandert er ook door. Nu lees ik het onderschrift van Vivi:
Kotertje, blotertje, pas gestart motortje, blauwe garage van dons en katoen.
Nog lekker niet denken, op tijd even tanken, ga maar op weg schat, het licht staat op groen. , en dat kan me dan echt raken, vooral het licht dat op groen staat.
Vroeger zou het me niet boeien en zou ik ook niet begrijpen waarom dit zo goed geschreven is.
Handen in de lucht gooit...quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:32 schreef LXIV het volgende:
Je kijk op de wereld verandert er ook door. Nu lees ik het onderschrift van Vivi:
Kotertje, blotertje, pas gestart motortje, blauwe garage van dons en katoen.
Nog lekker niet denken, op tijd even tanken, ga maar op weg schat, het licht staat op groen. , en dat kan me dan echt raken, vooral het licht dat op groen staat.
Vroeger zou het me niet boeien en zou ik ook niet begrijpen waarom dit zo goed geschreven is.
En wat vooral voor moeders vervelend is: je brengt ze groot en na een jaar of 18-20 ben je als ouder juist niét meer de belangrijkste persoonquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:29 schreef Vivi het volgende:
Nu hij er is vind ik een van de mooiste dingen dat ikzelf niet meer de belangrijkste persoon ben in mijn leven.
Volgens mij lees je niet goed wat ik bedoel. Ik hoop iig niet dat mijn zoon zich later ontpopt tot Norman Bates II.quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
En wat vooral voor moeders vervelend is: je brengt ze groot en na een jaar of 18-20 ben je als ouder juist niét meer de belangrijkste persoon
Daar sta je dan
Neuh....let op:quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:35 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Handen in de lucht gooit...
SHE is verloren, wedden?
Ik lees prima wat je bedoelt, want:quote:Op dinsdag 11 november 2008 23:37 schreef Vivi het volgende:
[..]
Volgens mij lees je niet goed wat ik bedoel. Ik hoop iig niet dat mijn zoon zich later ontpopt tot Norman Bates II.
Hiervoor kun je namelijk een dikke middelvinger van hem krijgenquote:Al moet de schoondochter wel door de keuring uiteraard.
Neem het vooral ook allemaal serieusquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik lees prima wat je bedoelt, want:
[..]
Hiervoor kun je namelijk een dikke middelvinger van hem krijgen
Zie jij weleens PI's, mensquote:Op dinsdag 11 november 2008 23:39 schreef Vivi het volgende:
[..]
Neem het vooral ook allemaal serieus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |