abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42493062
Misschien een rare vraag, en voor de jongere FOK!kers niet echt relevant, of ze hebben er misschien nooit over nagedacht, maar het is een vraag waar ik erg mee zit.

Een paar weken geleden heb ik samen met mijn vriendin besloten dat we onze relatie het beste konden stoppen. De reden hiervoor is dat zij er voor zichzelf achter is gekomen dat ze kinderen wenst in de toekomst, terwijl ik eigenlijk wel redelijk overtuigd ben dat ik niet wil. Zij kan en wil het risico niet nemen om samen verder te gaan, want anders is de tijd voor kindjes krijgen een beetje over (voordat ze ook een andere leuk man heeft gevonden waar ze een gezin mee wil stichten, is ze denk ik toch wel weer een tijdje verder).

Het stomme is, dat de liefde van beide kanten niet over is, hoewel we allebei ons best doen om er mee om te gaan en te accepteren dat het voorbij is. Ik heb in mijn hele leven maar voor 2 vrouwen zo'n uniek gevoel gehad. Het gevoel van allesoverheersende liefde, waarbij je jezelf helemaal geeft. Dus ik zit er al behoorlijk mee in een depressie met enkele opklaringen tussendoor

De vraag die mij nu echter bezig houdt, is gerelateerd aan het feit dat ik zo overtuigd van mezelf weet dat ik nooit geen kinderen wil. Ben ik dan zo vreemd? Is het geen oerinstinct ofzo, dat elke man uiteindelijk zijn genen wil verspreiden en voor nageslacht wil zorgen? Voor de duidelijkheid, ik ben 31. In mijn omgeving zie ik dat bijna iedereen in mijn leeftijdscatergorie ondertussen wel kinderen heeft of er mee bezig is en dan ga ik zitten denken...

Waarom ik geen kinderen wil? Tja, ik zie mezelf niet als papa figuur en ik ben ook wel bang. Je kunt in het leven bijna alles dat je fout doet wel weer herstellen of goedmaken, maar met kinderen kun je je geen grappen permiteren. Ik weet wel dat de perfect ouder niet bestaat, maar ik ben er toch als de dood voor.

Ik heb daarnaast het gevoel dat je een substantieel deel van je leven en vrijheid moet opofferen voor kinderen en ik ben daar niet echt toe bereid.
Ben ik dan echt zo vreemd?
- It's good to be back?
- Darwin awards are the most prestigious awards in the world... and the cheapest; no winner ever comes and claim the trophy
- Murphy's law is the mild version of reality
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:37:12 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_42493165
Pappafiguur ben je niet, dat -wordt- je als het kind er uiteindelijk is. En dan zelfs nog vaak langzaam aan, stukje bij beetje...

... Heb ik begrepen van meerdere 'pappa's'
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_42493351
Nee, alleen blijf je het gevoel houden dat je je moet verantwoorden. Dat is helaas de realiteit. Het is niet terecht maar anderen denken te weten wat jij wel en niet moet doen. Als je geen kinderen wilt, dan wil je dat niet. Waarom niet? vragen ze dan... tja dan denk ik altijd "waarom wel?" maar dat wordt ook niet begrepen.

Mensen die je echt kennen, zullen je waarschijnlijk ook wel begrijpen en zien dat je geen "papa" bent of zult worden.

In mijn ogen ben je niet vreemd, hooguit onbegrepen, maar er zijn genoeg mensen die bewust kinderloos zijn, alleen beschouwd men dat als "buiten het normale" en dus vreemd. Maar ja, zo ken ik nog wel een rijtje.

Ik denk dat je er goed aan doer. Kinderen nemen voor de "vorm" is wel de slechtste reden die men kan bedenken.

Sterkte met het verwerken van je relatie.
pi_42493550
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:41 schreef jack4ya het volgende:

Ik denk dat je er goed aan doer. Kinderen nemen voor de "vorm" is wel de slechtste reden die men kan bedenken.

Sterkte met het verwerken van je relatie.
Dat is ook wel een heel goed punt. Kun je uiteindelijk zo'n kind toch niet aandoen!
Ik heb geen hekel aan kinderen overigens, ff voor de duidelijkheid.

Heb nu even een andere invalshoek om over na te denken.

Thnx!
- It's good to be back?
- Darwin awards are the most prestigious awards in the world... and the cheapest; no winner ever comes and claim the trophy
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:47:36 #5
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_42493605
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:45 schreef fraubitch het volgende:
-edit-
Met dit soort stompzinnige replies hou je zulke debiele gewoontes goed in stand in ieder geval.

[ Bericht 19% gewijzigd door Mordreth op 08-10-2006 21:59:50 ]
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:48:37 #6
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_42493656
Overigens, ik wil zelf geen kinderen. Voor zover ik weer mijn vriendin later wel.
pi_42493755
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:48 schreef Slarioux het volgende:
Overigens, ik wil zelf geen kinderen. Voor zover ik weer mijn vriendin later wel.
Dan hoop ik dat je later niet voor hetzelfde dilemma als ik en mijn (nu dus) ex komen te staan.
Toen wij elkaar leerden kennen twijfelde ze zelf nog heel erg en omdat we gewoon heel erg verkikkerd waren op elkaar zijn we bij elkaar gebleven. Misschien was het beter om nooit de relatie te beginnen, maar ja, liefde is een raar iets en eerlijk is eerlijk, we hebben een prachtige 4 jaar gehad samen.
- It's good to be back?
pi_42493766
Ik moet er niet aan denken om kinderen te krijgen - en mijn man gelukkig ook niet, dat maakt het 'probleem' iets minder erg. Maar ik word er zo onderhand wél ziek van, zo vaak als aan mij gevraagd wordt wanneer de kinderen nu komen. 24, pas getrouwd, huisje gekocht, dan moet ik blijkbaar ook gelijk een kind uitpoepen. Eergisteren had ik een vestje aan met een rits, en die golfde bij mijn buik. Dan krijg je meteen opmerkingen als: 'oeh, dus toch, een zwanger buikje?Zie je wel!'

Misschien zeg ik iets heel verkeerds nu, maar ik heb het vermoeden dat vrouwen die geen kinderen willen, schever worden aangekeken dan mannen die die wens niet hebben. Ik heb er ook eens over gesproken met een vrouw die geen kinderen kon krijgen: die vond dat je als vrouw niet alleen het recht, maar ook de plicht had om een kind te baren.

Ik weet ook niet waarom ik geen kind wil. Dat schijn je te moeten beargumenteren. En dan het liefst met zinnen als "de aarde is geen mooie plaats" of "er lopen al zoveel kindjes rond in Afrika waarvoor eerst gezorgd moet worden". Maar dat is het niet.

Ik keur het ook zwaar af als mensen kinderen krijgen omdat nu eenmaal zo hoort. Omdat ze bang zij om later zonder familie achter te blijven. Of nog erger, omdat de partner per se kinderen wil.
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:37 schreef SpecialK het volgende:
Pappafiguur ben je niet, dat -wordt- je als het kind er uiteindelijk is. En dan zelfs nog vaak langzaam aan, stukje bij beetje...

... Heb ik begrepen van meerdere 'pappa's'
Bij mij thuis was het zo dat mijn moeder een kind wilde, en mijn vader niet. Als mensen zeggen dat je automatisch van je kind gaat houden als je er eenmaal mee geconfronteerd wordt: dat is een fabeltje.
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:52:01 #9
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_42493796
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:51 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat je later niet voor hetzelfde dilemma als ik en mijn (nu dus) ex komen te staan.
Toen wij elkaar leerden kennen twijfelde ze zelf nog heel erg en omdat we gewoon heel erg verkikkerd waren op elkaar zijn we bij elkaar gebleven. Misschien was het beter om nooit de relatie te beginnen, maar ja, liefde is een raar iets en eerlijk is eerlijk, we hebben een prachtige 4 jaar gehad samen.
Mjah dat dilemma komt er dus wel aan, of je wilt of niet. Tenzij je dan al uit elkaar bent natuurlijk.
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:52:20 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_42493813
Nee hoor, je bent geen ouder, ouder word je.

Ik wilde overigens ook geen kinderen en nu ben ik moeder van twee. Het is inderdaad net zo vreselijk als ik me voorgesteld had. Maar meestal (bijna altijd) ook onvoorstelbaar veel leuker dan ik ooit had kunnen denken.

Ik kan dan ook van harte zeggen dat ik blij ben dat het me "overkomen" is, moeder worden. Als ik van te voren had geweten dat het zo zou zijn was ik waarschijnlijk niet zo anti geweest.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:53:59 #11
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_42493878
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:46 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:

[..]

Dat is ook wel een heel goed punt. Kun je uiteindelijk zo'n kind toch niet aandoen!
Ik heb geen hekel aan kinderen overigens, ff voor de duidelijkheid.

Heb nu even een andere invalshoek om over na te denken.

Thnx!
Zo lang ik me kan herinneren heb ik een "geen kinderen"-wens... Mijn vriend moest even slikken (inmiddels 7 jaar terug) maar was redelijk helder: Joh ik wil graag een kind, maar alleen van jou, anders hoeft het niet voor mij. Dus het is eigenlijk heel eenvoudig. Wil je geen kinderen? Jammer, maar ik blijf toch echt voor JOU!

Kijk da's ook wel weer uniek hoor, daar heb ik het mee getroffen. Maar ook wij zijn nu 30 en de enige in onze kringen die geen kinderen hebben. Dus laatst toch maar weer over nagedacht, voor het geval we misschien toch wel wilden. Tja, even recapituleren kan nooit kwaad.

Mijn ouders vielen van hun stoel... Jack4ya, JIJ kinderen?? Meid, dat vind ik helemaal niets voor je/jullie!
Zo kan het dus ook.

Maar ik denk dat een kinderwens er al vroeg in zit, of op een gegeven moment (inderdaad vaak rond de 30) zich begint te uiten. Bij ons is dat nog steeds niet zo, maar mocht het ooit gebeuren, ach, dan gooien we het roer op dat moment wel om, en geen moment eerder!

Ook NU kinderen nemen om mogelijk spijt in de TOEKOMST te voorkomen, da's al net zo'n slechte reden....

Kan je daar ook even over na denken.
pi_42493916
ik ben tegen de dertig en ik weet dat ik nu nog steeds geen kindern wil..Nee dankje!

ik ben gewoon lekker egoistisch..en wordt wakker wanneer ik wil , geef lekker veel geld aan mijzelf uit, maak mijn eigen planningen..en ik ga voor carriere.. liefde is zeker belangrijk..deze krijg ik van mijn familie en vrienden, mijn vriendin wil ook geen kids..YES! wat is het leven toch heerlijk!

(wil niet zeggen, dat ik dit ook niet kan met kinderen, maar moeilijker is het wel..)

PS: ik geef les al aan kinderen en vindt dat al genoeg..moet ze ook niet thuis hebben
  FOK!fotograaf zondag 8 oktober 2006 @ 21:57:32 #13
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_42494010
nee, je bent niet vreemd, er zijn genoeg mensen die er net zo over denken, en er zoden nog veel mensen moeten komen die ook zo denken. We leven momenteel in een materieel tijdperk, men gaat werken bouwt een carierre op en wilt die niet in het water laten vallen door een koter, of krijgt op een steeds latere leeftijd een kind.
Ik ken genoeg mensen die geen kinderen willen omdat ze zelf een moeilijke jeugd hebben gehad en dat hun kinderen niet toewensen.
En bang zijn? Logisch, iedereen die aan kinderen wilt beginnen of eraan denkt is dat.
De grote vragen zijn dan allemaal in het levensbelang van het kind.
kan ik hem onderhouden? Kan ik zijn school later betalen? Kan het later in de maatschappij overleven? Is er later uberhaupt plek om te leven? Wil ik mijn kind dit aandoen? Ben ik wel bereid om de rest van mijn leven voor iemand te moeten zogen?
Zoals ik al eerder aangaf, het draait steeds meer om carierre en toekomst, het tijdperk om 16 kinderen te krijgen om jezelf en je boerderij te onderhouden is al 50 jaar voorbij.

Ik kan je standpunt zeker begrijpen, maar om er een relatie voor op tegeven? Omdat zij misschien later kids wilt? Hoe denk jij erover over 5 jaar? Je (achter)naam zal nu met je mee sterven. Als je later berjaard bent, wie moet er voor je zorgen? Je gaat nu een heel deel van een levenservaring missen (bv vaderdag, trots zijn op je nageslacht enzenzenz)

ik kan nog uren doorgaan Hopelijk kan ik je met mijn antwoord een beetje helpen.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:00:04 #14
159440 in_het_kippenhok_4
Da_chicken_is_back
pi_42494091
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:51 schreef _Arual_ het volgende:
...
Een kind moeten baren als plicht van de vrouw vind ik wat ver gaan.

Kan me wel voorstellen dat er van vrouwen verwacht wordt dat ze kinderen krijgen en ik denk dat uiteindelijk er ook veel zijn die het willen (naarmate de biologische klok verder tikt).

Als jij en je partner dit niet willen, nou dan is dat toch jullie keus? 24 is nog jong, je hebt net een hoop in je leven op poten gezet: huisje, baan, etc. Dan zie ik er niks verkeerds in om eerst even dat lekker te laten bezinken
- It's good to be back?
pi_42494111
Bagger verwijderd . Zullen we normaal blijven reageren?
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:04:05 #16
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42494261
Ik ben 28 jaar en ik heb niks met kinderen. Het fenomeen tikkende klok is mij vreemd. Een baby kan me over het algemeen niet vertederen noch boeien. Als ik kinderen van een ander zie denk ik nooit: 'Ik wil dit ook'.

Ik sluit het niet uit hoor. En als het me zou 'overkomen' zou een kind echt welkom zijn. Maar nu: absoluut niet, blok aan mijn been, wat moet ik er mee, ik kan er niks mee. Dat zijn de gevoelens die bij mij overheersen.

En dat schijnt redelijk vreemd te zijn voor een vrouw van tegen de dertig.
pi_42494330
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 22:00 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:

[..]

Een kind moeten baren als plicht van de vrouw vind ik wat ver gaan.

Kan me wel voorstellen dat er van vrouwen verwacht wordt dat ze kinderen krijgen en ik denk dat uiteindelijk er ook veel zijn die het willen (naarmate de biologische klok verder tikt).

Als jij en je partner dit niet willen, nou dan is dat toch jullie keus? 24 is nog jong, je hebt net een hoop in je leven op poten gezet: huisje, baan, etc. Dan zie ik er niks verkeerds in om eerst even dat lekker te laten bezinken

en weer zoe iemand die zegt "24 is jong, wacht maar af".

Nee! Ik ken er behoorlijk wat van mijn leeftijd die al kinderen hebben of zwanger zijn. En degenen die geen kinderen hebben of zwanger zijn, weten nu al dat ze over een tijdje een kind willen. Ik heb die aandrang dus totaal helemaal compleet niet. Nooit gehad. Misschien een duf voorbeeld: als kind, spelletjes spelen: vadertje en moedertje. Nou, dan speelde ik de hond die de kasten leegvrat of zo.
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:08:15 #18
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42494397
Ik moet het even nuanceren: ik heb op zich wel wat met kids in de zin dat ik goed met ze om kan gaan. Ik zou denk ik zelfs een heel goede moeder zijn.
Alleen zie ik meer redenen om geen moeder te willen worden, dan wel.
En als ik al die dingen lees over de praktische problemen zoals kinderopvang die onbetaalbaar is waardoor je of gedwongen bent thuis te zitten of te werken en het loon dat je verdient aan een creche te geven, dan denk ik: gekheid.
Ik wil een kind van mij niet in de creche stoppen, noch wil ik een thuismoeder zijn. Dus ja, dan houdt het wel een beetje op...
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:10:32 #19
Da_chicken_is_back
pi_42494476
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:57 schreef fraubitch het volgende:

Ik kan je standpunt zeker begrijpen, maar om er een relatie voor op tegeven? Omdat zij misschien later kids wilt? Hoe denk jij erover over 5 jaar? Je (achter)naam zal nu met je mee sterven. Als je later berjaard bent, wie moet er voor je zorgen? Je gaat nu een heel deel van een levenservaring missen (bv vaderdag, trots zijn op je nageslacht enzenzenz)

ik kan nog uren doorgaan Hopelijk kan ik je met mijn antwoord een beetje helpen.
Je bent niet de eerste die dit aangeeft en ik zeg niet dat ik niet kan veranderen. Maar ik heb dit gevoel al heel lang en voor zover ik mezelf een beetje ken zal er toch wel iets moeten gebeuren voor ik omsla.

Waarom geven we (mijn vriendin en ik waren het hier samen over eens) de relatie op? Omdat zij inmiddels zeker weet dat ze binnen een jaartje of 5 toch wel een kindje wil hebben. Oomdat ik met heel mijn hart en ziel van haar houdt, wil ik dat die wens uit kan komen en daarvoor moet ik plaats maken. Nu heeft ze een goede kans om opnieuw te beginnen, een man tegen te komen die van haar zal houden en wel een gezin met haar wil.
Nu kunnen we tenminste vrienden blijven en dat is belangrijk voor me, hoewel we voorlopig even wat afstand nemen om elkaar de tijd te geven de dingen te verwerken. Met mijn 1e ex is het vreselijk fout gelopen (als je je verveelt moet je maar eens op eerdere topics onder mijn nick in_het_kippenhok zoeken) en hoewel ik heel lang erg boos ben geweest om wat ze me aan heeft gedaan, is dat uiteindelijk bekoeld en ben ik toch wel benieuwd of ze nu wel gelukkig is geworden? Ik zal het waarschijnlijk nooit weten en dat vind ik jammer, wat we hadden toch 8 jaar gedeeld samen.

Oh, en om de famlienaam maak ik me niet zo druk. Mijn broer heeft er inmiddels al twee, dus dat komt wel goed

- It's good to be back?
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:13:40 #20
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_42494607
Zonder rare smoesjes te verzinnen: ik heb gewoon geen behoefte aan kinderen op dit moment en zoals het nu lijkt ook niet in de toekomst. Zou best nog wel kunnen komen hoor, maar dat zien we dan wel weer. Vriendin denkt er net zo over.

Kan verder erg goed met mijn neefje en nichtjes overweg en vind het ook erg leuk als ze langskomen. Maar aan het eind van de dag ben ik ook weer blij dat ze weg zijn en dat we weer lekker ons eigen ding kunnen doen

In vind dus dat je wel in orde bent
pi_42494658
ik vind 24 nog best jong om ervan uit te gaan dat het ook niet meer verandert. Je wilt (nog) geen kinderen en dat is prima. Ik ben 22 en ik wil er niet eens aan denken. Maar dat kan makkelijk veranderen over 10 tot 20 jaar, dat weet ik niet.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:18:44 #22
Da_chicken_is_back
pi_42494800
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 22:06 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

en weer zoe iemand die zegt "24 is jong, wacht maar af".

Nee! Ik ken er behoorlijk wat van mijn leeftijd die al kinderen hebben of zwanger zijn. En degenen die geen kinderen hebben of zwanger zijn, weten nu al dat ze over een tijdje een kind willen. Ik heb die aandrang dus totaal helemaal compleet niet. Nooit gehad. Misschien een duf voorbeeld: als kind, spelletjes spelen: vadertje en moedertje. Nou, dan speelde ik de hond die de kasten leegvrat of zo.
24 is niet jong? Ik bedoelde niet dat je vanzelf kinderen gaat willen, maar op je 24ste al behoorljk gesettled zijn vind ik persoonlijk toch erg vlot. Waarom zou je daar niet eerst even van genieten?
Heb mijn post een beetje ongelukkig geformuleerd, sorry!

Dat er veel mensen zijn op dezelfde leeftijd met kinderen, ermee bezig zijn of al weten dat ze ze in de toekomst willen, zijn toch ook alleen bezig met hun wens te verwezenlijken. Daar is verder toch niks mis mee?

Als je, net als ik, nooit de wens hebt gehad om kinderen te krijgen en dat ook in de toekomst niet wilt, heb ik daar geen moeite mee.
Ik worstel met de vraag omdat het nu een hele grote impact op mijn leven heeft gehad en het is voor het eerst sinds lange tijd dat ik zo'n innerlijke strijd heb moeten leveren.
- It's good to be back?
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:20:40 #23
11682 Moonah
Jolie femme
pi_42497493
Heel herkenbaar verhaal.
Weet niet of je er iets aan kunt hebben, maar ik heb iets vergelijkbaars doorgemaakt.
Wanneer jij later kinderen wil en hij/zij niet...
Momenteel ben ik hoogzwanger en mijn lief staat werkelijk te popelen om vader te worden....
Sterkte met je verdriet. Wellicht komen jullie weer nader tot elkaar.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_42497730
ik vind mensen die geen kinderen willen, laf en egoistisch en ze zullen naarmate ze ouder worden eenzaam en langzaam verrotten met hun tv
Nothing to see here, carry on
pi_42497914
Zoals ik er nu tegen aan kijk(ben nu 30) moet ik er niet aan denken om vader te worden.
Maar goed,dat is nu en ik kan niet in de toekomst kijken.
Een jaar of wat geleden leek het me heel leuk,maar ik heb gezien hoe erg je vrijheid beperkt wordt door kinderen.
Je kunt niet meer onverwacht op stap,een stevig potje sex zit er niet meer in.(sst,straks horen ze ons nog.) en zo heb ik nog vele bezwaren tegen het vaderschap.
Begrijp me goed,ik vind kinderen heel leuk,maar niet om zelf te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')