Dat is ook wel een heel goed punt. Kun je uiteindelijk zo'n kind toch niet aandoen!quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:41 schreef jack4ya het volgende:
Ik denk dat je er goed aan doer. Kinderen nemen voor de "vorm" is wel de slechtste reden die men kan bedenken.
Sterkte met het verwerken van je relatie.
Met dit soort stompzinnige replies hou je zulke debiele gewoontes goed in stand in ieder geval.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:45 schreef fraubitch het volgende:
-edit-
Dan hoop ik dat je later niet voor hetzelfde dilemma als ik en mijn (nu dus) ex komen te staan.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:48 schreef Slarioux het volgende:
Overigens, ik wil zelf geen kinderen. Voor zover ik weer mijn vriendin later wel.
Bij mij thuis was het zo dat mijn moeder een kind wilde, en mijn vader niet. Als mensen zeggen dat je automatisch van je kind gaat houden als je er eenmaal mee geconfronteerd wordt: dat is een fabeltje.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:37 schreef SpecialK het volgende:
Pappafiguur ben je niet, dat -wordt- je als het kind er uiteindelijk is. En dan zelfs nog vaak langzaam aan, stukje bij beetje...
... Heb ik begrepen van meerdere 'pappa's'
Mjah dat dilemma komt er dus wel aan, of je wilt of niet. Tenzij je dan al uit elkaar bent natuurlijk.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:51 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je later niet voor hetzelfde dilemma als ik en mijn (nu dus) ex komen te staan.
Toen wij elkaar leerden kennen twijfelde ze zelf nog heel erg en omdat we gewoon heel erg verkikkerd waren op elkaar zijn we bij elkaar gebleven. Misschien was het beter om nooit de relatie te beginnen, maar ja, liefde is een raar iets en eerlijk is eerlijk, we hebben een prachtige 4 jaar gehad samen.
Zo lang ik me kan herinneren heb ik een "geen kinderen"-wens... Mijn vriend moest even slikken (inmiddels 7 jaar terug) maar was redelijk helder: Joh ik wil graag een kind, maar alleen van jou, anders hoeft het niet voor mij. Dus het is eigenlijk heel eenvoudig. Wil je geen kinderen? Jammer, maar ik blijf toch echt voor JOU!quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:46 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:
[..]
Dat is ook wel een heel goed punt. Kun je uiteindelijk zo'n kind toch niet aandoen!
Ik heb geen hekel aan kinderen overigens, ff voor de duidelijkheid.
Heb nu even een andere invalshoek om over na te denken.
Thnx!
Een kind moeten baren als plicht van de vrouw vind ik wat ver gaan.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:51 schreef _Arual_ het volgende:
...
quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:00 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:
[..]
Een kind moeten baren als plicht van de vrouw vind ik wat ver gaan.
Kan me wel voorstellen dat er van vrouwen verwacht wordt dat ze kinderen krijgen en ik denk dat uiteindelijk er ook veel zijn die het willen (naarmate de biologische klok verder tikt).
Als jij en je partner dit niet willen, nou dan is dat toch jullie keus? 24 is nog jong, je hebt net een hoop in je leven op poten gezet: huisje, baan, etc. Dan zie ik er niks verkeerds in om eerst even dat lekker te laten bezinken
Je bent niet de eerste die dit aangeeft en ik zeg niet dat ik niet kan veranderen. Maar ik heb dit gevoel al heel lang en voor zover ik mezelf een beetje ken zal er toch wel iets moeten gebeuren voor ik omsla.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:57 schreef fraubitch het volgende:
Ik kan je standpunt zeker begrijpen, maar om er een relatie voor op tegeven? Omdat zij misschien later kids wilt? Hoe denk jij erover over 5 jaar? Je (achter)naam zal nu met je mee sterven. Als je later berjaard bent, wie moet er voor je zorgen? Je gaat nu een heel deel van een levenservaring missen (bv vaderdag, trots zijn op je nageslacht enzenzenz)
ik kan nog uren doorgaanHopelijk kan ik je met mijn antwoord een beetje helpen.
24 is niet jong? Ik bedoelde niet dat je vanzelf kinderen gaat willen, maar op je 24ste al behoorljk gesettled zijn vind ik persoonlijk toch erg vlot. Waarom zou je daar niet eerst even van genieten?quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:06 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
![]()
en weer zoe iemand die zegt "24 is jong, wacht maar af".
Nee! Ik ken er behoorlijk wat van mijn leeftijd die al kinderen hebben of zwanger zijn. En degenen die geen kinderen hebben of zwanger zijn, weten nu al dat ze over een tijdje een kind willen. Ik heb die aandrang dus totaal helemaal compleet niet. Nooit gehad. Misschien een duf voorbeeld: als kind, spelletjes spelen: vadertje en moedertje. Nou, dan speelde ik de hond die de kasten leegvrat of zo.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |