Dat is ook wel een heel goed punt. Kun je uiteindelijk zo'n kind toch niet aandoen!quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:41 schreef jack4ya het volgende:
Ik denk dat je er goed aan doer. Kinderen nemen voor de "vorm" is wel de slechtste reden die men kan bedenken.
Sterkte met het verwerken van je relatie.
Met dit soort stompzinnige replies hou je zulke debiele gewoontes goed in stand in ieder geval.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:45 schreef fraubitch het volgende:
-edit-
Dan hoop ik dat je later niet voor hetzelfde dilemma als ik en mijn (nu dus) ex komen te staan.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:48 schreef Slarioux het volgende:
Overigens, ik wil zelf geen kinderen. Voor zover ik weer mijn vriendin later wel.
Bij mij thuis was het zo dat mijn moeder een kind wilde, en mijn vader niet. Als mensen zeggen dat je automatisch van je kind gaat houden als je er eenmaal mee geconfronteerd wordt: dat is een fabeltje.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:37 schreef SpecialK het volgende:
Pappafiguur ben je niet, dat -wordt- je als het kind er uiteindelijk is. En dan zelfs nog vaak langzaam aan, stukje bij beetje...
... Heb ik begrepen van meerdere 'pappa's'
Mjah dat dilemma komt er dus wel aan, of je wilt of niet. Tenzij je dan al uit elkaar bent natuurlijk.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:51 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je later niet voor hetzelfde dilemma als ik en mijn (nu dus) ex komen te staan.
Toen wij elkaar leerden kennen twijfelde ze zelf nog heel erg en omdat we gewoon heel erg verkikkerd waren op elkaar zijn we bij elkaar gebleven. Misschien was het beter om nooit de relatie te beginnen, maar ja, liefde is een raar iets en eerlijk is eerlijk, we hebben een prachtige 4 jaar gehad samen.
Zo lang ik me kan herinneren heb ik een "geen kinderen"-wens... Mijn vriend moest even slikken (inmiddels 7 jaar terug) maar was redelijk helder: Joh ik wil graag een kind, maar alleen van jou, anders hoeft het niet voor mij. Dus het is eigenlijk heel eenvoudig. Wil je geen kinderen? Jammer, maar ik blijf toch echt voor JOU!quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:46 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:
[..]
Dat is ook wel een heel goed punt. Kun je uiteindelijk zo'n kind toch niet aandoen!
Ik heb geen hekel aan kinderen overigens, ff voor de duidelijkheid.
Heb nu even een andere invalshoek om over na te denken.
Thnx!
Een kind moeten baren als plicht van de vrouw vind ik wat ver gaan.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:51 schreef _Arual_ het volgende:
...
quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:00 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:
[..]
Een kind moeten baren als plicht van de vrouw vind ik wat ver gaan.
Kan me wel voorstellen dat er van vrouwen verwacht wordt dat ze kinderen krijgen en ik denk dat uiteindelijk er ook veel zijn die het willen (naarmate de biologische klok verder tikt).
Als jij en je partner dit niet willen, nou dan is dat toch jullie keus? 24 is nog jong, je hebt net een hoop in je leven op poten gezet: huisje, baan, etc. Dan zie ik er niks verkeerds in om eerst even dat lekker te laten bezinken
Je bent niet de eerste die dit aangeeft en ik zeg niet dat ik niet kan veranderen. Maar ik heb dit gevoel al heel lang en voor zover ik mezelf een beetje ken zal er toch wel iets moeten gebeuren voor ik omsla.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:57 schreef fraubitch het volgende:
Ik kan je standpunt zeker begrijpen, maar om er een relatie voor op tegeven? Omdat zij misschien later kids wilt? Hoe denk jij erover over 5 jaar? Je (achter)naam zal nu met je mee sterven. Als je later berjaard bent, wie moet er voor je zorgen? Je gaat nu een heel deel van een levenservaring missen (bv vaderdag, trots zijn op je nageslacht enzenzenz)
ik kan nog uren doorgaanHopelijk kan ik je met mijn antwoord een beetje helpen.
24 is niet jong? Ik bedoelde niet dat je vanzelf kinderen gaat willen, maar op je 24ste al behoorljk gesettled zijn vind ik persoonlijk toch erg vlot. Waarom zou je daar niet eerst even van genieten?quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:06 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
![]()
en weer zoe iemand die zegt "24 is jong, wacht maar af".
Nee! Ik ken er behoorlijk wat van mijn leeftijd die al kinderen hebben of zwanger zijn. En degenen die geen kinderen hebben of zwanger zijn, weten nu al dat ze over een tijdje een kind willen. Ik heb die aandrang dus totaal helemaal compleet niet. Nooit gehad. Misschien een duf voorbeeld: als kind, spelletjes spelen: vadertje en moedertje. Nou, dan speelde ik de hond die de kasten leegvrat of zo.![]()
Kun je deze mening ook onderbouwen met argumenten of wil je alleen maar een beetje "stoer" lopen rellen?quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:26 schreef RijstNatie het volgende:
ik vind mensen die geen kinderen willen, laf en egoistisch en ze zullen naarmate ze ouder worden eenzaam en langzaam verrotten met hun tv
je zegt zelf, je vrijheid wordt ingeperkt.. dus wat snap je nu niet aan mijn uitspraak?quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:32 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Kun je deze mening ook onderbouwen met argumenten of wil je alleen maar een beetje "stoer" lopen rellen?
och daar hebben we weer een geemancipeerde vrouw die voor haar carierre kiestquote:Op zondag 8 oktober 2006 23:52 schreef Aventura het volgende:
Waarom verander je je username niet in rijstnazi ofzo?
Mensen als jij zijn de bron van al het kwaadquote:Op zondag 8 oktober 2006 23:49 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
je zegt zelf, je vrijheid wordt ingeperkt.. dus wat snap je nu niet aan mijn uitspraak?
mensen horen eenmaal kinderen te krijgen, als iedereen er zo over denkt om geen kids te nemen, krijg je problemen in een streek/land etc.
Bijvoorbeeld; veel nederlanders nemen pas op late leeftijd kinderen en sommige nemen geen kinderen.
Gevolg: NL heeft een enorm overschot aan bejaarden, de arbeidsbevolking krimpt in 10-20 jaar tijd zo erg dat we weer genoodzaakt zijn om buitenlanders te laten komen om alle banen op te vullen..
Het stichten van een gezin brengt plichten met zich mee waardoor iemand leven stabiliteit geeft, vrijgezellen mensen bijv. zullen eerder verkeerde belissingen nemen in hun leven.
Juist de mensen die wél kinderen willen zijn egoïstisch, toch? Een kind neem je namelijk enkel en alleen voor jezelf - niet voor de wereld, niet voor Nederland, niet voor het kind zelf. Vind ik prima, maar het is wel de ultieme vorm van egoïsme. Anders hadden ze er wel een geadopteerd. Dat is namelijk veel meer nodig.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:26 schreef RijstNatie het volgende:
ik vind mensen die geen kinderen willen, laf en egoistisch
hoezo is dat egoïstisch!!!quote:Op maandag 9 oktober 2006 00:22 schreef broer het volgende:
[..]
Juist de mensen die wél kinderen willen zijn egoïstisch, toch? Een kind neem je namelijk enkel en alleen voor jezelf - niet voor de wereld, niet voor Nederland, niet voor het kind zelf. Vind ik prima, maar het is wel de ultieme vorm van egoïsme. Anders hadden ze er wel een geadopteerd. Dat is namelijk veel meer nodig.
Ontopic: ik ben 32 en wil ook absoluut geen kinderen. Gelukkig is mijn omgeving (behalve mijn broers en zus) er redelijk vrij van op dit moment, zodat mij nooit om 'verantwoording' wordt gevraagd. Ik zou niet eens weten wat ik zou moeten antwoorden...
(Ik hoop maar dat deze brief ironisch bedoeld was. Anders is er iemand in Nederland met een enorm bord voor haar kop.)quote:Graag wil ik reageren op het artikel uit HP/De Tijd van 14 juli, waarin kinderen een groot bezwaar heten. Mijns inziens hebben alle dames een ernstig gedragsprobleem, en hebben zij het artikel nodig als bevestiging voor zichzelf dat zij absoluut geen kinderen willen. Hier hebben zij echter wel vier pagina's voor nodig! De hele buitenwereld moet het weten dat deze vrouwen geen kinderen willen, maar volgens mij zijn ze zo overtuigd niet. Eerder maak ik uit dit artikel op dat er enige jaloezie is ten opzichte van mensen die wél kinderen hebben; zij hebben zelf echter bindingsangst, geen partner of kunnen geen kinderen krijgen. Dus dames, leuk geprobeerd, helaas niet overtuigend genoeg.
Of dat 'de ultieme vorm van liefde en affectie' is, daar konden de meningen in dit topic nog wel eens over verschillen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 00:33 schreef Tazmaniac het volgende:
hoezo is dat egoïstisch!!!Ik ben zelf 21 dus nog lang niet toe aan kinderen ofzo maar ik kan me voorstellen dat de beslissing om een kind te verwekken voorkomt uit voorwaardelijke liefde voor elkaar. Dat men een nieuwe stap in de relatie/huwelijk bereikt heeft. En het kind te gaan opvoeden zodat ze het een beter leven kunnen geven dan ze elf gehad hebben. Dat ze beide al hun ervaringen met dat kind kunnen delen en het laten opgroeien tot een volwassen persoon. Ik zou zeggen dat het een ultieme vorm van liefde en affectie is.
haha neej dat zal niet voor iedereen de reden zijn (helaas vind k dan) en zoals k al zei, ik ben pas 21 mss denk ik er over een X aantal jaar ook over om af te zien van kinderen. Maar k begrijp niet dat iemand het egoïstisch kan noemen.. dan kun je ook zeggen dat je als man zijnde maar geen vriendin/vrouw moet hebben omdat daar verder niemand bij gebaat is.. of zie ik dat fout?quote:Op maandag 9 oktober 2006 00:38 schreef broer het volgende:
[..]
Of dat 'de ultieme vorm van liefde en affectie' is, daar konden de meningen in dit topic nog wel eens over verschillen.
Maar ook al is dat wel zo, dan nog blijft het iets wat je enkel en alleen voor jezelf doet. Het bevredigt alleen maar een bepaalde behoefte (de liefde 'concretiseren', je ego laten voortleven, wat dan ook) van de ouder. Verder is er niemand bij gebaat. Vandaar dat ik het egoïstisch noem.
Inderdaad.quote:Op maandag 9 oktober 2006 00:38 schreef broer het volgende:
[..]
Of dat 'de ultieme vorm van liefde en affectie' is, daar konden de meningen in dit topic nog wel eens over verschillen.
op dit moment lijkt het me gewoon prachtig om later kinderen te hebben (mss onbewust idd een logische stap als je gesettled bent) maar samen kiezen voor kinderen lijkt mij gewoon de ultieme vorm van liefde voor elkaar. Plus ik denk dat veel mensen soort van via kun kinderen 'door willen leven' als je begrijpt wat ik bedoel. Een heel stuk van zichzelf meegeven en zo goed mogelijk op te voeden om het kind later succesvol te laten zijn op allerlei vlakken.. maja ik kom ook net kijken dus ik weet het ook allemaal nietquote:Op maandag 9 oktober 2006 00:43 schreef Aventura het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen kinderen nemen om een behoefte voor zichzelf te bevredigen. Er zijn hordes mensen (het merendeel van de wereldbevolking) die kinderen krijgen zien als een volgende logische stap in hun leven, na verkering krijgen, een baan vinden, huisje kopen etc. Ik ben er niet zeker van of dit komt door dat dit al sinds mensenheugenis de sociale code is die we ingeprent hebben gekregen, of dat al die mensen dit wezenlijk willen. Ik denk ook dat de bewust kinderlozen vaker mensen zijn die wat intelligenter zijn en meer over levensvragen nadenken. (Hiermee beweer ik dus niet dat ik mensen met kinderen dom vind). Maar ik denk dat het gros van de mensen eerder tevreden is en hun levensvervulling en zingeving .a. vinden in het krijgen van kinderen. Sommige mensen zijn minder snel tevreden, of vinden zingeving in andere zaken.
Nee, dat zie je net niet helemaal goed. Je moet namelijk precies doen waar je zin in hebt, of daar nu verder iemand bij gebaat is of niet. Zowel kinderen krijgen als een relatie aangaan. Ik vind egoïsme prima. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Het hoort gewoon bij de mens.quote:Op maandag 9 oktober 2006 00:42 schreef Tazmaniac het volgende:
dan kun je ook zeggen dat je als man zijnde maar geen vriendin/vrouw moet hebben omdat daar verder niemand bij gebaat is.. of zie ik dat fout?
ja dat zag ik, slaat idd nergens op imoquote:Op maandag 9 oktober 2006 00:51 schreef broer het volgende:
[..]
Nee, dat zie je net niet helemaal goed. Je moet namelijk precies doen waar je zin in hebt, of daar nu verder iemand bij gebaat is of niet. Zowel kinderen krijgen als een relatie aangaan. Ik vind egoïsme prima. Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar. Het hoort gewoon bij de mens.
Ik reageerde alleen maar op iemand die het egoïstisch vond dat mensen géén kinderen willen, door te zeggen dat het minstens zo egoïstisch is om wél kinderen te willen.
Dat dus.quote:Op maandag 9 oktober 2006 00:58 schreef Aventura het volgende:
Misschien lijkt het mij ook wel prachtig, je weet nooit.
Maar hoe je het ook wend of keert, het blijft een bevrediging van een behoefte. Het kan een mens intens gelukkig maken. Kan...Want er kan ook zoveel ellende uit voortvloeien. Niet alleen voor jou maar ook voor het kind. Mezelf laten voorleven is in elk geval zeker geen reden voor mij om kinderen te nemen, ik vind dat zelfs een beetje megalomaan. Ik bedoel, wie ben ik?? En dat hele familiegedoe boeit me ook niet. Voldoen aan de verwachting, de familienaam doorgeven, lekker pronken met je kroost, je ouders opa en oma maken... Snap ook nooit dat mensen trots zijn wanneer ze kinderen produceren. Hoezo trots, zoveel is er niet voor nodig om ze te maken hoor...(Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, ik kwets ws. een hoop mensen nu met bv. vruchtbaarheidsproblemen). Maar door de bank genomen is het geen rocket science...
Nou ja, over dat soort dingen denk ik na, misschien meer dan de gemiddelde mens. Ik ben dermate rationeel ingesteld dat ik de beslissing over wel/geen kids kan laten doorslaan naar geen op basis van allerlei goed doordachte overwegingen.
Alles is gebaseerd op angst, angst voor het onbekende, angst om de controle op je leven te verliezen en je vrijheid kwijt te raken. Nu ben je je liefde van je leven door die angst ook nog kwijt. Als een vrouw een kinderwens heeft kan dat heel sterk zijn en allesoverheersend. (Ik heb het ook gehad) Ik vind dat je je vrouw die wens niet mag ontnemen, in die zin is het goed dat je de relatie hebt beeindigd. Het is alleen triest omdat jullie nog zoveel om elkaar geven, dat ben je nu kwijt doordat je zo diep graaft of je al dan niet geschikt bent als vader enz.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:34 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:
Misschien een rare vraag, en voor de jongere FOK!kers niet echt relevant, of ze hebben er misschien nooit over nagedacht, maar het is een vraag waar ik erg mee zit.
Een paar weken geleden heb ik samen met mijn vriendin besloten dat we onze relatie het beste konden stoppen. De reden hiervoor is dat zij er voor zichzelf achter is gekomen dat ze kinderen wenst in de toekomst, terwijl ik eigenlijk wel redelijk overtuigd ben dat ik niet wil. Zij kan en wil het risico niet nemen om samen verder te gaan, want anders is de tijd voor kindjes krijgen een beetje over (voordat ze ook een andere leuk man heeft gevonden waar ze een gezin mee wil stichten, is ze denk ik toch wel weer een tijdje verder).
Het stomme is, dat de liefde van beide kanten niet over is, hoewel we allebei ons best doen om er mee om te gaan en te accepteren dat het voorbij is. Ik heb in mijn hele leven maar voor 2 vrouwen zo'n uniek gevoel gehad. Het gevoel van allesoverheersende liefde, waarbij je jezelf helemaal geeft. Dus ik zit er al behoorlijk mee in een depressie met enkele opklaringen tussendoor
De vraag die mij nu echter bezig houdt, is gerelateerd aan het feit dat ik zo overtuigd van mezelf weet dat ik nooit geen kinderen wil. Ben ik dan zo vreemd? Is het geen oerinstinct ofzo, dat elke man uiteindelijk zijn genen wil verspreiden en voor nageslacht wil zorgen? Voor de duidelijkheid, ik ben 31. In mijn omgeving zie ik dat bijna iedereen in mijn leeftijdscatergorie ondertussen wel kinderen heeft of er mee bezig is en dan ga ik zitten denken...
Waarom ik geen kinderen wil? Tja, ik zie mezelf niet als papa figuur en ik ben ook wel bang. Je kunt in het leven bijna alles dat je fout doet wel weer herstellen of goedmaken, maar met kinderen kun je je geen grappen permiteren. Ik weet wel dat de perfect ouder niet bestaat, maar ik ben er toch als de dood voor.
Ik heb daarnaast het gevoel dat je een substantieel deel van je leven en vrijheid moet opofferen voor kinderen en ik ben daar niet echt toe bereid.
Ben ik dan echt zo vreemd?
'Je mag die wens van je vrouw niet ontnemen'.quote:Op maandag 9 oktober 2006 08:47 schreef woniya het volgende:
[..]
Alles is gebaseerd op angst, angst voor het onbekende, angst om de controle op je leven te verliezen en je vrijheid kwijt te raken. Nu ben je je liefde van je leven door die angst ook nog kwijt. Als een vrouw een kinderwens heeft kan dat heel sterk zijn en allesoverheersend. (Ik heb het ook gehad) Ik vind dat je je vrouw die wens niet mag ontnemen, in die zin is het goed dat je de relatie hebt beeindigd. Het is alleen triest omdat jullie nog zoveel om elkaar geven, dat ben je nu kwijt doordat je zo diep graaft of je al dan niet geschikt bent als vader enz.![]()
Imo betreffen die primitieve behoeftes alleen het voortplantingsproces, niet zozeer het willen hebben van kinderen (vergelijk dierenwereld). Pas bij zwangerschap worden zorghormonen aangemaakt. Kinderwens is een cultureel verschijnsel.quote:Op maandag 9 oktober 2006 10:11 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
'Je mag die wens van je vrouw niet ontnemen'.
Je hebt het dus over de primitieve voortplantingsdrang? Immers, zij maakt zelfs haar relatie (liefde) kapot om aan die wens te voldoen. Een vrouw die nogal gedreven wordt door haar meest primitieve behoeftes en jij verdedigt dat door de 'schuldvraag' bij de TS te leggen d.m.v. angst.
quote:Op 05-10-2006 15:30 schreef Gripper
[..]
Je bent wel een leuke hippe jonge moeder straks, da's de enige pré die ik kan bedenken.
Waarom ik ze niet hoef? Teveel verantwoordelijkheid. Ik vind kinderen heel tof, zolang ik maar niet 24/7 er voor ze hoef te zijn. Nichtjes, neefjes, oppaskindje van m'nm moeder: ik speel er graag mee, wil ze graag voorlezen, heel leuk allemaal.
Maar met kleine kinderen van mezelf kan ik niet meer doen wat ik op alle foto's in m'n boekje doe, en ik ben teveel gehecht aan m'n vrijheid om die vast te laten leggen. Dat is misschien egoïstisch, maar ach: ik zie niet wat deze toch al overbevolkte wereld ermee opschiet als ik daar nog eens wat kroost aan ga toevoegen. Ook al zullen ze het best goed hebben: we wonen in het rijke westen, dus het gaat hooguit ten koste van de arme negertjes.
Tot slot maak ik me vooral vaak zorgen over hoe dat nou moet met de wereld, hoe pubers van nu zijn vergeleken met hoe ik was op die leeftijd, en hoe zal het dan wel niet worden als je die lijn doortrekt? Is de aarde nog wel gezond als ik kinderen zal krijgen, en zullen ze gezond opgroeien? Wordt terrorisme een probleem, ook bij ons?
Je moet dus behoorlijk overtuigd zijn van het nut wat een kind oplevert, en ik zie echt alleen maar nadelen: kost geld, slapeloze nachten, kopzorgen, grijze haren, enzovoort.
Dat mijn geslacht zich niet voortzet, ach, daar merk ik weinig van als ik er zelf niet meer ben. En ik krijg toch wel een neefje of nichtje om te knuffelen, want m'n broertje en z'n vriendin kunnen niet wachten tot ze allebei werk hebben en zich kunnen gaan settelen.
Laat mij maar lekker de vrijbuiter uithangen...
Idd, dat sommige mensen dat serieus menen. Dat alleen al zou een reden kunnen zijn om ze zelf preventief de mogelijkheid "tot" te ontnemen?quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:47 schreef Slarioux het volgende:
Hoe kan je egoïstisch zijn tegenover kinderen die er niet zijn? Misgun ik mijn ongeboren kinderen het licht in hun ogen?. Is dat moord? Met voorbedachte rade? Het opzettelijk niet verwekken van wat misschien wel de volgende Einstein was geweest? Hoelang moet ik de cel in?
Wacht maar tot je vriendin 30+ is, dan beginnen die eierstokken te rammelen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:12 schreef Sapientiea het volgende:
Mijn vriendin en ik willen ook geen kinderen [we zijn eind twintig], vaak krijgen we te horen: "Maar wie zorgt er dan voor je als je oud bent?" Of ach dat komt wel als je de dertig gepasseerd bent....
Ik wiil niet voor een kind kiezen om geboren te worden, en al helemaal niet verantwoordelijk ervoor zijn. Dat anderen mensen kinderen nemen moeten ze zelf weten, maar voor mij hoeven die kinderen niet.
Wat overigens ook een idiote opmerking is. Ik wil best geloven dat bijna iedere vrouw op een gegeven moment last van rammelende eierstokken krijgt maaar dat betekend nog niet dat je daar meer mee moet doen dan dansen op het ritme.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:22 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wacht maar tot je vriendin 30+ is, dan beginnen die eierstokken te rammelen.![]()
Een beetje onzin zou het wel zijn als je dat zou zeggen. Er zijn zoveel redenen om niet voor kinderen te kiezen. De verantwoordelijkheid niet willen is daar maar een van. Erfelijke aandoeningen in de familie, een kind geen goed stabiel gezin kunnen geven, een kind niet de kansen kunnen geven waarvan je vind dat een kind er recht op heeft, weten dat je een slechte ouder zou zijn, op natuurlijke wijze geen kinderen kunnen krijgen en de gemeenschap niet op willen laten draaien voorjouw kinderwens en zo zijn er nog wel een paar.quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:23 schreef Zzyzx het volgende:
Bewust kinderlozen zijn parasieten. Kijk naar de vergrijzingsproblematiek en je weet genoeg. De meeste bewust kinderlozen willen niet de verantwoordelijkheid op zich nemen. Dit is bezwaarlijk omdat anderen wel de verantwoordelijkheid over deze bewust kinderlozen op zich hebben genomen. Het feit dat ze deze nobele dienst niet aan anderen willen geven maakt hen tot egoisten en parasieten. Da's wat ik ervan zou zeggen als ik radicaler was dan ik werkelijk ben.
Wat weet ik dan precies?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:23 schreef Zzyzx het volgende:
Bewust kinderlozen zijn parasieten. Kijk naar de vergrijzingsproblematiek en je weet genoeg.
Welke verantwoordelijkheid?quote:De meeste bewust kinderlozen willen niet de verantwoordelijkheid op zich nemen. Dit is bezwaarlijk omdat anderen wel de verantwoordelijkheid over deze bewust kinderlozen op zich hebben genomen.
Damn, dus nu moet ik wel hokken, duizenden euro's in lelijke babykamers, luiers, kleren, kinderkamers en andere shit proppen omdat dat nobel zou zijn?quote:Het feit dat ze deze nobele dienst niet aan anderen willen geven maakt hen tot egoisten en parasieten. Da's wat ik ervan zou zeggen als ik radicaler was dan ik werkelijk ben.
daarmee wil je zeggen dat je al het andere niet zegt, maar alleen ZOU zeggen ALS je radicaler ZOU ZIJN GEWEEST?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:43 schreef kriele het volgende:
Mensen, even dat laatste zinnetje lezen voordat jullie zo happen.
Hoho, dat was ik nietquote:Op maandag 9 oktober 2006 13:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
daarmee wil je zeggen dat je al het andere niet zegt, maar alleen ZOU zeggen ALS je radicaler ZOU ZIJN GEWEEST?
dat is net als ik je nu helemaal de huid volscheld,
en daarna zeg; dit zou ik zeggen, als ik een bepaalde vorm van gilles de la tourette had gehad.
dat is toch krom![]()
meen je nu WEL of NIET wat je in je vorige post zei?
Even Bioloog Dekkers aan het woord laten:quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:49 schreef Demophon het volgende:
Vraagje: wil je überhaupt geen kinderen (lees nageslacht)? Of wil je geen kinderen opvoeden? Nogal een verschil!
Als je bevestigend op de eerste antwoord, dan vind ik het wel een beetje raar, het is namens een biologisch gegeven, je reproductieapparaat onder heeft onze lieve heer (of de natuur whatever) je niet voor niks gegeven.
..
hahaha.. bedankt voor de tipquote:Op maandag 9 oktober 2006 13:49 schreef kriele het volgende:
[..]
Hoho, dat was ik nietDenk aan je hart
![]()
quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:57 schreef Oxyligen het volgende:
[..]
Even Bioloog Dekkers aan het woord laten:
,,Dat is een van die onuitroeibare biologische mythes. Er bestaat geen biologisch verlangen naar een kind. Het verlangen om te neuken is biologisch bepaald. Er is een drang om te paren, niet om te baren. Pas als een vrouw gebaard heeft, krijgt ze een hormoon, oxytocine, dat in haar de moederkloek wakker maakt. Ik verbaas me over die bereidheid van vrouwen om kinderen te krijgen, ik bedoel, wij zijn de enige diersoort die weten dat van paren baren komt, en sinds kort hebben we ook prima middelen om dat verband te doorbreken, de pil en het condoom. Ik denk dat het nog wel een eeuw duurt voor we zo verstandig zijn om ons gedrag daar echt goed aan aan te passen.''
Je weet wie Midas Dekkers is? Wat voor een bioloog ben je zelf dan?quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:02 schreef Demophon het volgende:
[..]
Nou dan heeft Bioloog Dekkers het mooi fout, en ik ben zelf trouwens ook bioloog! Als ik hem was zou ik maar weer'ns terug naar de universiteit gaan, want hij is blijkbaar 1 van de grondbeginselen in de natuur vergeten!
![]()
Duh, tuurlijk weet ik wie Midas Dekkers is! Ikzelf ben een moleculair-bioloog (en bijna gepromoveerd, hoop ik)quote:Op maandag 9 oktober 2006 14:12 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Je weet wie Midas Dekkers is? Wat voor een bioloog ben je zelf dan?
Het is zo stupide wat hij beweerd, tuurlijk heeft een soort de biologische drang om zich voort te plant, z'n genen voort te laten bestaan! Als een dierensoort dit verlangen niet zo hebben, dan zou het ophouden met te bestaan, duh!quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:57 schreef Oxyligen het volgende:
[..]
Even Bioloog Dekkers aan het woord laten:
,,Dat is een van die onuitroeibare biologische mythes. Er bestaat geen biologisch verlangen naar een kind. Het verlangen om te neuken is biologisch bepaald. Er is een drang om te paren, niet om te baren. Pas als een vrouw gebaard heeft, krijgt ze een hormoon, oxytocine, dat in haar de moederkloek wakker maakt. Ik verbaas me over die bereidheid van vrouwen om kinderen te krijgen, ik bedoel, wij zijn de enige diersoort die weten dat van paren baren komt, en sinds kort hebben we ook prima middelen om dat verband te doorbreken, de pil en het condoom. Ik denk dat het nog wel een eeuw duurt voor we zo verstandig zijn om ons gedrag daar echt goed aan aan te passen.''
Hartstikke jammer natuurlijk.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:34 schreef in_het_kippenhok_4 het volgende:
De vraag die mij nu echter bezig houdt, is gerelateerd aan het feit dat ik zo overtuigd van mezelf weet dat ik nooit geen kinderen wil. Ben ik dan zo vreemd? Is het geen oerinstinct ofzo, dat elke man uiteindelijk zijn genen wil verspreiden en voor nageslacht wil zorgen? Voor de duidelijkheid, ik ben 31. In mijn omgeving zie ik dat bijna iedereen in mijn leeftijdscatergorie ondertussen wel kinderen heeft of er mee bezig is en dan ga ik zitten denken...
Waarom ik geen kinderen wil? Tja, ik zie mezelf niet als papa figuur en ik ben ook wel bang. Je kunt in het leven bijna alles dat je fout doet wel weer herstellen of goedmaken, maar met kinderen kun je je geen grappen permiteren. Ik weet wel dat de perfect ouder niet bestaat, maar ik ben er toch als de dood voor.
Ik heb daarnaast het gevoel dat je een substantieel deel van je leven en vrijheid moet opofferen voor kinderen en ik ben daar niet echt toe bereid.
Ben ik dan echt zo vreemd?
Shit, ik had babykleertjes voor je gekocht.quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:44 schreef Isegrim het volgende:
In orde ben ik sowieso niet, maar ik betwijfel of dat veroorzaakt wordt door het feit dat ik geen kinderen wil.
Mag ik ze hebben ...quote:Op maandag 9 oktober 2006 15:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Shit, ik had babykleertjes voor je gekocht.
Dat laatste gebeurt al,om dat het goedkoper is. En we hebben op aarde een gigantische overbevolking dus het zou niet erg zijn als dat eens wat minder werd.Bovendien ,tegen de tijd dat ik de pensioengerechtigde leeftijd bereikt heb bestaat de term pensioen niet meer.Dan is het werken tot je dood.quote:Op zondag 8 oktober 2006 23:49 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
je zegt zelf, je vrijheid wordt ingeperkt.. dus wat snap je nu niet aan mijn uitspraak?
mensen horen eenmaal kinderen te krijgen, als iedereen er zo over denkt om geen kids te nemen, krijg je problemen in een streek/land etc.
Bijvoorbeeld; veel nederlanders nemen pas op late leeftijd kinderen en sommige nemen geen kinderen.
Gevolg: NL heeft een enorm overschot aan bejaarden, de arbeidsbevolking krimpt in 10-20 jaar tijd zo erg dat we weer genoodzaakt zijn om buitenlanders te laten komen om alle banen op te vullen..
Dat is natuurlijk een non-argument.Alsof vrijgezellen niet kunnen nadenken.En die stabiliteit is ook gelul.Er zijn genoeg gezinnen die totaal ontspoord zijn.quote:Het stichten van een gezin brengt plichten met zich mee waardoor iemand leven stabiliteit geeft, vrijgezellen mensen bijv. zullen eerder verkeerde belissingen nemen in hun leven.
quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:00 schreef CherryLips het volgende:
Vooral als iemand in m'n familie een kindje heeft, dan ben ik altijd wel even ontroerd, maar als het kind dan gaat huilen drogen spontaan al m'n eitjes op.
Dat is wel een enge gedachte inderdaad.Het idee dat iedereen om je heen dood gaat.Wat dat betreft heb ik ook niet de behoefte om oud te worden.quote:Of als je oud bent en er echt gewoon niemand meer langskomt omdat er niemand is.
Zo ongeveer de slechtste reden die er bestaat. De meeste oude mensen worden maar zelden bezocht door hun kinderen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:31 schreef RealZeus het volgende:
Maar ja,om dat als reden te gebruiken om kinderen te nemen.
Dat het sociaal is om nu maar vrolijk door te fokken zodat onze kinderen met een nog groter probleem worden geconfronteerd?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:23 schreef Zzyzx het volgende:
Kijk naar de vergrijzingsproblematiek en je weet genoeg.
En dat weet jij natuurlijk, omdat je er ervaring mee hebt.quote:Op zondag 8 oktober 2006 21:51 schreef _Arual_ het volgende:
Als mensen zeggen dat je automatisch van je kind gaat houden als je er eenmaal mee geconfronteerd wordt: dat is een fabeltje.
Wie heeft er geen ervaring met mensen die ook na de geboorte toch niet de dolgelukkige ouder waren die ze hadden gehoopt op magische wijze te worden? Of wilde je suggereren dat die stelling alleen maar door persoonlijke ervaring als ouder ontkracht kon worden?quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:54 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
En dat weet jij natuurlijk, omdat je er ervaring mee hebt.
Ik denk dat de wereld beter af is zonder mensen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:06 schreef -XX- het volgende:
Kinderen hoort bij het leven, of je nou wilt of niet!![]()
![]()
We moeten wel blijven bestaan natuurlijk!![]()
![]()
Sommige mensen niet nee, maar om te zeggen dat je totaal geen band hebt met je eigen kind...quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:56 schreef Litpho het volgende:
Wie heeft er geen ervaring met mensen die ook na de geboorte toch niet de dolgelukkige ouder waren die ze hadden gehoopt op magische wijze te worden? Of wilde je suggereren dat die stelling alleen maar door persoonlijke ervaring als ouder ontkracht kon worden?.
Dat komt toch echt voor. Ik denk dat het dan ook alleen maar toe te juichen valt als mensen voor wie dat geldt niet aan kinderen beginnen.quote:Op maandag 9 oktober 2006 17:43 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Sommige mensen niet nee, maar om te zeggen dat je totaal geen band hebt met je eigen kind...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |