abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 11 november 2008 @ 23:45:19 #151
45833 crew  Fogel
pi_63146063
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:28 schreef Swetsenegger het volgende:
Gewoon... leuk....

En ja ze waren nogal geplanned... op de laatste na.
Dat dus.

Dit topic gaat trouwens enorm hard...2 uur open en al halfvol!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_63146089
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

vanaf het moment dat je kiest om voor een kind te gaan heb je zorgen.

Is het geboren?
Ik mag toch hopen dat je dat wel zeker weet als moeder.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:46:24 #153
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63146105
*Muzikaal intermezzo*

[ Bericht 49% gewijzigd door Vivi op 12-11-2008 00:09:57 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:51:28 #154
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_63146273
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:45 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat je dat wel zeker weet als moeder.
Bedoel dus de zorgen van 'als het is geboren?'

Waarom leg ik dit nog uit .
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_63146313
SHE:

Kinderen gaan vast ook nog weleens roepen dat je een 'stomme moeder' bent. (en die woorden kunnen wisselen per leeftijdscategorie ), maar dat menen ze heus niet .

Waarom zou jíj eigenlijk kinderen willen?

[ Bericht 11% gewijzigd door Five_Horizons op 12-11-2008 00:27:28 ]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_63146451
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Bedoel dus de zorgen van 'als het is geboren?'

Waarom leg ik dit nog uit .
Het was een slechte tvp
Vind het een interessante discussie.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_63146565
Ik heb het echt niet altijd geweten. Ik heb heel lang heen en weer gewaaid tussen wel en niet. Tijdje ervan overtuigd dat ik geen kinderen wilden, want ik ging carriere maken en een topbaan krijgen en dat kan niet met een kind. Maar later wilde ik wel weer een kind...wat zeg ik, eentje? Wel 6 en dan op een boerderij wonen met een hoop dieren en heel gezellig allemaal net als in een film

Pas toen ik een jaar of 28 was wist ik zeker dat ik graag een kind wilde. Omdat het me gezellig lijkt, en omdat het me geweldig lijkt om zo een klein wezentje zich te zien ontwikkelen. Het te voeden met allerlei informatie en ervaringen, reizen, boeken, noem maar op en te zien wat hij/zij daarmee doet.

Ik zie echter ook wel de voordelen van geen kind. Het geeft je een hoop vrijheid om dingen te doen voor jezelf, zoals weer reizen, boeken, ervaringen, etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 12 november 2008 @ 00:11:32 #158
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63146821
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik maakte nergens een kutopmerking en voor de rest... mja, het zal wel...

Anyway:

SHE:

Kinderen gaan vast ook nog weleens roepen dat je een 'stomme moeder' bent. (en die woorden kunnen wisselen per leeftijdscategorie ), maar dat menen ze heus niet .

Waarom zou jíj eigenlijk kinderen willen?

Ehm...denk denk...ik denk omdat ik benieuwd ben naar wat het met me doet als mens.
Of ik er een beter mens van word, of het die fantastische uitdaging is die ze zeggen dat het is, of ik dat magische ga voelen, of ik ervan leer.

Allemaal dingen waar ik best benieuwd naar ben, maar ze zijn allemaal zo op mij gericht dat ik me afvraag of dat wel de juiste redenen zijn en of dat niet iets anders moet zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door SHE op 12-11-2008 00:18:05 ]
  woensdag 12 november 2008 @ 00:11:51 #159
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_63146828
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

En wat vooral voor moeders vervelend is: je brengt ze groot en na een jaar of 18-20 ben je als ouder juist niét meer de belangrijkste persoon

Daar sta je dan
Jammer voor jou, vaders, maar voor zonen blijft hun moeder vaak heel bijzonder en belangrijk. Ik ben gelukkig veilig met in ieder geval 1 zo'n exemplaar. En jouw vrouw heeft er wel drie. Ik heb zo half het vermoeden dat dochterlief me nog wel eens de keet kan uitvechten. Wat is ze nu lief en leuk. Tè lief, eigenlijk. Dat voorspelt vast weinig goeds, hahaha.

Maar ontopic,
Als je het stadium van poezelige babies voorbij bent, ga je je zo verwonderen dat ze zo zelf iemand zijn. Zo ben ik echt gecharmeerd van de fantasiewereld van mijn zoon, die zich te buiten gaat aan verkleedspullen. En heb ik zoveel bewondering voor de manier hoe mijn dochter met frustraties omgaat. Ze horen niet alleen bij mijn leven, maar ik ook bij de hunne. En daar verwonder ik mij vaak over. Alle dingen die nieuw zijn en die ze voor het eerst gaan doen, daar mag ik van meegenieten.
Waarom kinderen? Ik had meer liefde in huis dan ik ooit aan mezelf kwijt zou kunnen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Smirre op 12-11-2008 01:23:57 ]
  woensdag 12 november 2008 @ 00:16:10 #160
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_63146928
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 21:39 schreef SHE het volgende:
Ja, dat hoor ik vaker..dat enorm veel liefde te geven.
Nu is dat voor mij een punt, want dat heb ik helemaal niet. Ik vind het soms al een opgave om het in mijn partner te steken, laat staan in nog een mens.

Erg he?
Gaat vanzelf zeggen ze....
trut !

Ow ja... ik weet het niet.. ik heb noot echt het gevoel gehad dat het moest al zou ik het wel leuk hebben gevonden. En nu is het te laat (38) en ik vind het wel best zo eigenlijk.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  woensdag 12 november 2008 @ 00:16:14 #161
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63146932
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:11 schreef Smirre het volgende:

[..]

Jammer voor jou, vaders, maar voor zonen blijft hun moeder vaak heel bijzonder en belangrijk. Ik ben gelukkig veilig met in ieder geval 1 zo'n exemplaar. Ik heb zo half het vermoeden dat dochterlief me nog wel eens de keet kan uitvechten. Ze is ook veel te lief nu.

Daarom wilde ik stiekem ook heel graag een jongetje . Die dan later tegen zijn vrouw zegt dat haar spaghetti toch niet zo smaakt als die van mams .

En SHE, waar zouden je redenen dan op gericht moeten zijn? Omdat je een kind het leven wil "schenken"? Zo werkt het voor niemand volgens mij hoor...je doet het in eerste instantie toch omdat je het zelf graag wilt, en dan ga je bekijken wat je een kind kan/wil bieden .
  woensdag 12 november 2008 @ 00:16:42 #162
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63146946
En Vief, doe eens niet zo lelijk!
pi_63146953
dan is er iemand die bij het zien van een vallende ster wenst dat hij altijd heel veel van je zal blijven houden : ')
  woensdag 12 november 2008 @ 00:18:00 #164
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63146969
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:16 schreef SHE het volgende:
En Vief, doe eens niet zo lelijk!
Ik deed al weer liev!
pi_63147041
ik zou er nooit aan beginnen
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 12 november 2008 @ 00:21:38 #166
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63147060
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:37 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Neuh....let op:

SHE! Voordat je gaat neuken: wil je eerst even een weekendje (of een dag, da's ook voldoende) oppassen op die van ons?
Ik slik voorlopig nog wel even braaf de pil hoor ( ik was wel even gestopt maar ik werd helemaal eng en mental ervan dus weer begonnen )
Dus kom maar op met die mormels. Als ik die van jou stuk maak is het niet zo erg
pi_63147093
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:21 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik slik voorlopig nog wel even braaf de pil hoor ( ik was wel even gestopt maar ik werd helemaal eng en mental ervan dus weer begonnen )
Dus kom maar op met die mormels. Als ik die van jou stuk maak is het niet zo erg
o maar door de pil heen kan ook prima hoor

wanna rub mah puppeh?!
pi_63147145
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:11 schreef SHE het volgende:

[..]

Ehm...denk denk...ik denk omdat ik benieuwd ben naar wat het met me doet als mens.
Of ik er een beter mens van word, of het die fantastische uitdaging is die ze zeggen dat het is, of ik dat magische ga voelen, of ik ervan leer.

Allemaal dingen waar ik best benieuwd naar ben, maar ze zijn allemaal zo op mij gericht dat ik me afvraag of dat wel de juiste redenen zijn en of dat niet iets anders moet zijn.
Jíj bepaalt de redenen, niet ik (of wie dan ook).

Ik kan me ook voorstellen dat de redenen die jij noemt, rationeel bepaald worden, terwijl de drang (vreemd gekozen woord) naar kinderen in beginsel geen rationele is, waarschijnlijk. Dus misschien, wellicht, zou het kunnen zijn, dat je het 'oergevoel' ( *juk*) gewoon hebt en jij nu probeert te rationaliseren waarom je die zou hebben.

Een kind is geen project (alhoewel.... ) of probeersel, maar je kunt niet zonder meer bedenken hoe je zult reageren op het moment dat je a: zwanger bent (wat voel je dan) of b: als je daadwerkelijk vader/moeder bent.

Wij werden er bij de eerste *ineens* ingegooid en toen Connor geboren was, voelde het na een week al alsof 'ie er altijd al was geweest. Terwijl wij rationeel gezien helemaal niet toe waren aan kinderen. (ik studeerde nog )
pi_63147175
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:21 schreef SHE het volgende:

[..]

quote:
Hou je er even rekening mee dat ik geen nieuwe kan maken?
  woensdag 12 november 2008 @ 00:27:22 #170
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63147191
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:23 schreef Dakota het volgende:

[..]

o maar door de pil heen kan ook prima hoor

weet ik, is mij ook al eens gelukt
pi_63147257
Waarom kinderen?

Omdat ik dat zag bij mijn 2 (veel) oudere zussen, en me dat gewoon ook ontzettend leuk leek.

woensdag 12 november 2008 @ 00:30:28 #172
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_63147262
[Insert onheilspellend muziekje] Moet ik de babyschoentjes soms weer posten?!
pi_63147336
Oh en SHE, volg je gevoel zou ik zeggen
pi_63147395
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:27 schreef SHE het volgende:

[..]

weet ik, is mij ook al eens gelukt
juh het resultaat komt over zo'n 6 weken
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 12 november 2008 @ 00:42:15 #175
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63147505
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:35 schreef Dakota het volgende:

[..]

juh het resultaat komt over zo'n 6 weken
Ik vond dat zelf niet zo'n heel goed plan destijds

Gelukkig weet ik wel dat het met de vruchtbaarheid wel goed zit. Ik word al zwanger als je naar me spuugt.
En als God een beetje gevoel voor humor heeft, dan geeft ie me niet heeel veel tijd meer om daar vanuit te gaan

De 30 voorbij...pfoeeeeeee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')