Neuh, volgens mij heel normaal als je rond de 30 bent (ben je toch?).quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:25 schreef SHE het volgende:
Is het heel erg dat ik wel begin na te denken over de toekomst, en ik de gedachte om helemaal alleen oud te worden een heel enge vind?
quote:Gewoon... leuk....
En ja ze waren nogal geplanned.
thank god! ja, ik ben idd 30.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
Neuh, volgens mij heel normaal als je rond de 30 bent (ben je toch?).
Nee, wel verstandig. Want kinderen eisen heel wat meer dan een partner.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:39 schreef SHE het volgende:
Ja, dat hoor ik vaker..dat enorm veel liefde te geven.
Nu is dat voor mij een punt, want dat heb ik helemaal niet. Ik vind het soms al een opgave om het in mijn partner te steken, laat staan in nog een mens.
Niet omdat ik een trut ben ofzo, integendeel, maar omdat de wereld om mij draaitIk vind het moeilijk om mezelf weg te cijferen en die wereld met een ander te delen.
Dus ik denk dan ook automatisch dat ik wellicht beter geen kinderen kan nemen![]()
Erg he?
Wel een erg naïeve stelling.... helaas.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:43 schreef Koosje het volgende:
Liefde voor je kind gaat zo vanzelf.. echt
Hahaha, nee niet erg, zelfkennis is goedquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:39 schreef SHE het volgende:
Ja, dat hoor ik vaker..dat enorm veel liefde te geven.
Nu is dat voor mij een punt, want dat heb ik helemaal niet. Ik vind het soms al een opgave om het in mijn partner te steken, laat staan in nog een mens.
Niet omdat ik een trut ben ofzo, integendeel, maar omdat de wereld om mij draaitIk vind het moeilijk om mezelf weg te cijferen en die wereld met een ander te delen.
Dus ik denk dan ook automatisch dat ik wellicht beter geen kinderen kan nemen![]()
Erg he?
ík hoef er in elk geval niet veel moeite voor te doen om mijn kinderen liefde te geven. Jij?quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wel een erg naïeve stelling.... helaas.
Ik niet, maar gezien het feit dat huiselijk geweld en kindermishandeling schering en inslag zijn is het NIET vanzelfsprekend.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:46 schreef Koosje het volgende:
[..]
ík hoef er in elk geval niet veel moeite voor te doen om mijn kinderen liefde te geven. Jij?
Ik zou een kindje nooit slaanquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik niet, maar gezien het feit dat huiselijk geweld en kindermishandeling schering en inslag zijn is het NIET vanzelfsprekend.
Hahahhaa, ik wou net zeggen, ik ging er dus inderdaad gemakshalve even vanuit dat je dat achterwege zou laten, daar breken je nagels namelijk vanquote:
Dat zijn vast geen mensen die zich al jaren druk maken of ze nou wel of niet aan kinderen moeten beginnenquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik niet, maar gezien het feit dat huiselijk geweld en kindermishandeling schering en inslag zijn is het NIET vanzelfsprekend.
Wie zegt dat?quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:49 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat zijn vast geen mensen die zich al jaren druk maken of ze nou wel of niet aan kinderen moeten beginnen.
Eh jawelquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:49 schreef Koosje het volgende:
Ik zeg dan ook niet dat het vanzelfsprekend is.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:43 schreef Koosje het volgende:
Liefde voor je kind gaat zo vanzelf.. echt
Dat zeg ik toch niet?quote:Bovendien verdenk ik SHE niet van bovengenoemde zaken.
Dat weet ik heeeel erg zekerquote:
en toch denk ik dat je dat niet weet. Ik heb het niet over iedere dag door de kamer meppen natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:51 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat weet ik heeeel erg zeker
zelfs grote mensen, muggen of andere wezens sla ik niet. Onder deze grote muil zit een oer pacifist.
Ik hou niet van geweld.
Mja. Dat klinkt allemaal natuurlijk wel leuk en romantisch enzo, maar da's toch niet een reden? "Hey schat, zullen wij onze liefde eens gaan geven en ontvangen dmv kinderen enzo?" Kweenie hoor.quote:
quote:
quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Of mijn 'kwaliteiten' genetisch verankerd zijn interesseert me geen moer.
omdat je met een petroleumstel, bambi's en whiskey op zondag een beetje de oerman kan uithangen en anna dat dan helemaal spesjaal vindquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:51 schreef Jarno het volgende:
Wat een lastige kutvraag!.
Ik weet het niet..
Wat een mooi popje zegquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:52 schreef LXIV het volgende:
Omdat je liefde wil geven en ontvangen.
Dat lijkt me een goede reden...
[ afbeelding ]
En om te zien of je kwaliteiten een toevalstreffer zijn of genetisch verankerd.
Nee, van en naar dat kind natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja. Dat klinkt allemaal natuurlijk wel leuk en romantisch enzo, maar da's toch niet een reden? "Hey schat, zullen wij onze liefde eens gaan geven en ontvangen dmv kinderen enzo?" Kweenie hoor.
Maar hoop bij god dat mijn grootste 'kwaliteit' ze bespaart blijftquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
![]()
Ook jij bent toch trots op je nageslacht?
zijnde?quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar hoop bij god dat mijn grootste 'kwaliteit' ze bespaart blijft
Oh wowquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:52 schreef LXIV het volgende:
Omdat je liefde wil geven en ontvangen.
Dat lijkt me een goede reden...
[ afbeelding ]
En om te zien of je kwaliteiten een toevalstreffer zijn of genetisch verankerd.
Ik kom toch eigenlijk alleen maar uit op emotionele redenen die koud op papier (eh, scherm) erg flauw en belegen overkomen denk ik. Dat je op een bepaald moment een papa met kind ziet lopen en denkt: "hey! dat wil ik ook!!" enzo. Dat soort dingen. Meer survival of the species dan echt praktische redenen denk ik, want praktisch gezien vind ik elk weekend om 6 uur gewekt worden niet echt je van het....quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:55 schreef SHE het volgende:
[..]
omdat je met een petroleumstel, bambi's en whiskey op zondag een beetje de oerman kan uithangen en anna dat dan helemaal spesjaal vind
Laat maar weten wanneer je er klaar voor bent!quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Oh wow
Zo 1 wil ik er ook wel
Dat heb ik ook als ik Anna zie van Jarno en Yppy..als je zo'n mooi kind krijgt is het natuurlijk wel makkelijker om ervan te houden
ja en als je dan een persoon bent die vind dat de wereld om haar draait en die wereld slecht met een ander kan delen en ook nog eens moeite hebt om jezelf weg te cijferen, dan kun je je inderdaad maar beter afvragen of het wel zo wijs is om aan een kind te beginnenquote:Op dinsdag 11 november 2008 21:57 schreef Koosje het volgende:
Mooi gezegd belana, exact hoe ik me vandaag voelde.. vreselijk.
En inderdaad, vandaag was het niet zo vanzelfsprekend dat liefde geven, nu je het zegt
Mooie kindje zitten ook tijdens het eten 3 x in de gang als ze stout zijn SHE...quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:59 schreef SHE het volgende:
Dat heb ik ook als ik Anna zie van Jarno en Yppy..als je zo'n mooi kind krijgt is het natuurlijk wel makkelijker om ervan te houden
precies, daarom mijn terughoudendheid. Dat lijkt me niet eerlijk, en niet de juiste basis voor ouderschap.quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
daarnaast kan je redeneren dat het kind negeren omdat je jezelf niet kan wegcijferen óók kindermishandeling is.
Of staan met een rood hoofd hun luier tot de schouders toe vol te douwen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mooie kindje zitten ook tijdens het eten 3 x in de gang als ze stout zijn SHE....
Die is cute evil!quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Ja kan ook zoiets krijgen SHE
[ afbeelding ]
Het mooie is trouwens dat je sowieso superveel van je kind houdt. En dat het uiterlijk of de kwaliteiten hier helemaal niks mee te maken hebben. Dus dat maakt eigenlijk niet uit. En dat is dus wel een verschil tov een partner. Die accepteer je niet onvoorwaardelijk. Daar zitten altijd mitsen en maren aan. Bij je kind is dat niet zo. En die onvoorwaardelijke liefde is wederzijds en voor altijd. Waar kun je dat nu halen?quote:Op dinsdag 11 november 2008 21:59 schreef SHE het volgende:
[..]
Oh wow
Zo 1 wil ik er ook wel
Ach, je kunt er vantevoren ook geen flikker over zeggen joh. De grootste egoisten worden mushy-babylovers en zgn. geboren moeders blijken verwende nesten te produceren. Uiteindelijk is het voor jou en je partner één groot avontoor met een allerminst zekere afloop, als je samen denkt sterk genoeg te zijn om dat aan te kunnen, dan go for it. En bij twijfel niet inhalen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:03 schreef SHE het volgende:
[..]
precies, daarom mijn terughoudendheid. Dat lijkt me niet eerlijk, en niet de juiste basis voor ouderschap.
Hoe leuk ik kinderen ook vind!.
Is dat jullie Anna? Die van ons heet Anne, en ze lijkt er ook wel op!quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:08 schreef Jarno het volgende:
Ha, fotospam..
[ afbeelding ]
Nouja, dan is de vraag waarom niet meer relevant natuurlijk..
Kan je gelijk een mooi rugzakje opbouwen voor de kindjes die je houdt. Want ja, kindjes met een probleempje verkoop je moeilijker natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:08 schreef Jarno het volgende:
Godverdomme wat hebben wij een mooi kindje gemaakt zeg.
Ik zou ze haast op bestelling gaan leveren.
Hey, alles om SHE aan het rammelen en bevrucht te krijgen. Dat moet een zwangerschap worden om van te smullen, met haar temperament, en we kunnen het allemaal volgen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:11 schreef LXIV het volgende:
Je hebt wel wat losgemaakt bij de jonge ouders van OUD, SHE!! Wat dat betreft een top-topique. Nu volgen er nog slechts ontwapenende foto's en hartverwarmende anecdote's en kan er van een inhoudelijke discussie geen sprake meer zijn...
Maar toch, goed topic.
Kan ik deze dan reserveren?quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:08 schreef Jarno het volgende:
Godverdomme wat hebben wij een mooi kindje gemaakt zeg.
Ik zou ze haast op bestelling gaan leveren.
Toen? Wat is er veranderd?quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:16 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Kan ik deze dan reserveren?
OT:
Toen ik nog heel graag kinderen wilde, was dat eigenlijk omdat ik kinderen leuk vind, er op een of andere manier onderbewust aan toe was en ik met een partner was (ben) die hetzelfde dacht over kinderen als ik.
Weetjewat, mijn vrouw was ook altijd fervent anti-kind (nouja, niet militant ofzo) en is nu (al zal ze daar zelf anders over denken) de beste moeder die Anna zich kon wensen. Echt.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:18 schreef SHE het volgende:
Nee, echt niet. Vooral ook om wat Jarno net roept
Ik ben gewoon heel onzeker, over vanalles en vooral heel zelfbewust. De dag dat ik besluit een kindje te maken, zal een hele bijzondere zijn, want dat zou betekenen dat ik mezelf ergens gevonden heb ofzo![]()
Vooralsnog geniet ik wel even van de grote bekken die zich ontpoppen als zoete wezentjes als het op hun kroost en het ouderschap aankomt.
*mooi*
Je geestelijke erfenis? Wat is die dan?quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:23 schreef Onsterfelijkheid het volgende:
Ik denk dat ik later kinderen wil om mijn geestelijke erfenis achter te laten, en mijn eenzaamheid te verminderen.
Passievruchten.
En weet je wat ik nou het gave vind? Dat hebben mijn ouders ook allemaal gehad, en ik heb er noooooooit wat van gemerktquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Weetjewat, mijn vrouw was ook altijd fervent anti-kind (nouja, niet militant ofzo) en is nu (al zal ze daar zelf anders over denken) de beste moeder die Anna zich kon wensen. Echt.
Denk je dat iedereen die aan kinderen begint niet onzeker is?. Men. Vanaf het moment dat ik hoorde dat mijn vrouw zwanger was ben ik nog nooit zo onzeker geweest en volgens mij gaat dat nooit meer over. Gaat alles wel goed, kunnen we dit wel, is hij/zij wel gezond, doen we alles okay wat eet een baby oh MIJN GOD HOEVEEL KOST DAT WEL NIET EIGENLIJK WHAAAAAAA
.
Dat je om kunt gaan met onzekerheid lijkt me meer een pluspunt dan wat anders.
Waarom hebben jullie je daarbij neergelegd? ( als in: medische molen in? )quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:21 schreef Dirkh het volgende:
[..]
6 jaar geprobeerd (zoals zovelen), geen kindje, vervolgens verzuurd geraakt
Nou ja, ik lees zo weinig over die angsten!quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Weetjewat, mijn vrouw was ook altijd fervent anti-kind (nouja, niet militant ofzo) en is nu (al zal ze daar zelf anders over denken) de beste moeder die Anna zich kon wensen. Echt.
Denk je dat iedereen die aan kinderen begint niet onzeker is?. Men. Vanaf het moment dat ik hoorde dat mijn vrouw zwanger was ben ik nog nooit zo onzeker geweest en volgens mij gaat dat nooit meer over. Gaat alles wel goed, kunnen we dit wel, is hij/zij wel gezond, doen we alles okay wat eet een baby oh MIJN GOD HOEVEEL KOST DAT WEL NIET EIGENLIJK WHAAAAAAA
.
Dat je om kunt gaan met onzekerheid lijkt me meer een pluspunt dan wat anders.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:37 schreef SHE het volgende:
[..]
Nou ja, ik lees zo weinig over die angsten!
Als je goed voor een huisdier kunt zorgen dan lukt dat ook wel met een kind. En los van dat, instinktief weet je in 95% van de gevallen al precies wat je moet doen. Daar heb je geen boekjes voor nodig, die hadden ze in de oertijd ook niet, en ook die kinderen werden groot.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:37 schreef SHE het volgende:
[..]
Nou ja, ik lees zo weinig over die angsten!
Je hoort vaak van ouders dat ze zus en zo doen en dan weer hatseflats en kedeng en zulks en dan denk ik : WAAR LEREN ZE DAT GODVERREDOMMES!!!!
Toen ik katten nam heb ik ook een halve bibliotheek doorgelezen alvorens ik eraan durfde te beginnen.
Niet dat huisdieren zo'n geweldige vergelijking zijn, maar dat idee dus.
En als ik ze tegenkom dan roep ik in OUD wat ik moet doenquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:39 schreef Jarno het volgende:
Er is geen hatseflats.
En al helemaal geen kedeng.
Wij hebben alles in de medische molen doorlopen, daar slaan die zes jaar ook op. We zijn erg actief geweest op het gebied van mogelijkheden, informatievoorziening etc, omtrent dit onderwerp.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:34 schreef SHE het volgende:
[..]
Waarom hebben jullie je daarbij neergelegd? ( als in: medische molen in? )
En wat voel je nu bij die wetenschap? Ben je er ziek van? Of heb je het geaccepteerd?
Jamaar hier doen ze al helemaal alsof ze het hebben van kinderen tot een kunst hebben verheven.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er is goddomme een heel subforum voor gecreëerd op FOK! Met hysterische ouders.
Nope...quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:39 schreef Jarno het volgende:
Er is geen hatseflats.
En al helemaal geen kedeng.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:44 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Wij hebben alles in de medische molen doorlopen, daar slaan die zes jaar ook op. We zijn erg actief geweest op het gebied van mogelijkheden, informatievoorziening etc, omtrent dit onderwerp.
We hebben het geaccepteerd, maar dat is relatief. Zoals bij sommige foto's van andere kinderen die raken je ff, of weet ik veel wat wat je in het dagelijkse leven tegen komt. Zo is het leven, zou niet lekker zijn als je er nooit meer bij nadenkt.
Als je geen kinderen hebt geeft dat weer andere mogelijkheden, dus die benutten we.
Maar we gaan te ver off-topic.
Dat... en bij ons resulteerde dat in Isaquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:16 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Kan ik deze dan reserveren?
OT:
Toen ik nog heel graag kinderen wilde, was dat eigenlijk omdat ik kinderen leuk vind, er op een of andere manier onderbewust aan toe was en ik met een partner was (ben) die hetzelfde dacht over kinderen als ik.
Dan zou ik zorgvuldiger gaan lezen. Die vragen staan er letterlijk dagelijks in diverse topics.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:44 schreef SHE het volgende:
[..]
Jamaar hier doen ze al helemaal alsof ze het hebben van kinderen tot een kunst hebben verheven.
Ik zie hier nooit een topic als in:
' er vallt iets uit zijn oor; heb ik 'm stuk gemaakt? '
of
' hij krijst, spuugt, kotst en ruft tegelijkertijd, wat heb ik verkeerd gedaan? '
En die vragen worden dus in dat borstvoedingstopic beantwoord. Ik weet nog dat Saskia net geboren was en als een gek aan die tiet hing in het ziekenhuis... DAT ging voorspoedig....quote:Nee, hele reeksen met termen die mij niet bekend voorkomen en dingen die je moet doen of schijnt te moeten weten. Waar komt die kennis vandaan?
net als laatst in dat borstvoedingstopic; iedereen doet maar voeden enzo ! Ik zou helemaal in paniek raken als er melk uit mijn tiet zou komen en zeker als daar dan een levend wezen van moet groeien.
Doet ie dat vanzelf; moet ik die tiet erin stoppen, wat als ie bijt..etc
Zoveel vragen
Dat klinkt dan voor mij wel weer als een reden, want dat zou ( heel egoistisch dan he ) betekenen dat ik er zelf ook van groei!quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:48 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ik heb me meermaals wanhopig afgevraagd waar de gebruiksaanwijzing was hoor, van mijn oudste. Bij de rest had ik al meer geleerd dat er geen regels zijn eigenlijk en iedereen maar een beetje doet wat hij of zij het beste acht.
De drang om kinderen te krijgen was niet iets bewust. Het zal de oerdrang wel zijn. Wel heb ik ondertussen geleerd dat mijn kinderen het beste én het slechtste in me naar boven halen.![]()
![]()
En net als je het denkt dat je het door hebt... heb je even rust. Even maar... want dan is er weer iets anders waar je vraagtekens over hebt.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:39 schreef Brighteyes het volgende:
Poeh, wat kan je onzeker zijn over zo'n kleintje zeg...
Heb net de zorglijn van het consultatiebureau gebeld want Sasha maakt vandaag echt een potje van zijn eten. Hij slaapt prima, hij is hardstikke vrolijk en 'bij' als hij wakker is, maar eten ho maar.
Vanmorgen al 2 x 20 (van de 100) laten staan en om 6 uur liet hij 45 staan en nu net bleef er 60 over...
Volgens de mevrouw aan de telefoon kon het nog geen kwaad en konden we het beste proberen om over te gaan op 6 voedingen van 120 omdat we hem nu ook wakker moeten maken voor de flesjes.
Hij lijkt af en toe wel flink last van zijn buikje te hebben en hij heeft sinds gisteren ook niet echt goed meer gepoept.
Nu ligt hij ook ineens weer te brullen, maar de fles werd net nog kokhalzend uit zijn mondje gewerkt. Moeilijk hoor...
En de tranen zitten me toch al zo hoog nu vandaag...
ook bij een derde heb je nog genoeg vragenquote:Op dinsdag 11 november 2008 22:54 schreef SHE het volgende:
@ Swets: dat soort vragen heb je echt bij de 3e ook nog?
Oh boy! Ik zou denken dat als je er 1 hebt overleefd, je er zo nog ff 6 uit je mouw schud ofzo.
Wel fijn te weten dat die onzekerheid er echt bij hoort. En ik ga maar eens wat zorgvuldiger lezen
Nou... nee hoor. Dat klinkt leuker dan het is.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:55 schreef SHE het volgende:
Is er een zorglijn??
Een soort SOS-lijn begrijp ik voor hysterische moeders? Dat nummer moet ik echt onder snelkeuze hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |