Teveel water drinken is schadelijk dat ontken ik niet. Maar zoals al vermeld ik bedoelde er helemaal niet mee dat je alleen op water moest ga leven. Mineralen kan je ook uit andere producten halen.quote:Op donderdag 6 november 2008 11:41 schreef Levitation het volgende:
[..]
Veel water drinken is juist schadelijk. Juist omdat er niets in zit, ook geen broodnodige mineralen.
De waterdrink hype is onwetenschappelijk en zelfs schadelijk voor de gezondheid.
Tja van kinds af aan heb ik altijd al veel gedronken (daarom ben ik ook zo zwaar geworden)quote:Op donderdag 6 november 2008 12:38 schreef Imanok het volgende:
[..]
Miss_S: Dat komt al heel erg op de ongezonde kant uit.
Dat hoop ik ook altijdquote:Op donderdag 6 november 2008 13:44 schreef Levitation het volgende:
Probleempje... 2 collega's zijn jarig, allebei vandaag 30 geworden en ze moeten nog trakteren. Ik hoop echt dat ze iets vies, iets heel heel vies halen.![]()
![]()
Nog steeds niets!quote:Op donderdag 6 november 2008 14:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook altijdEn soms nemen ze idd slagroomtaart mee of zo en ik lust geen slagroomtaart
Wat is het geworden?
Maar dronk je dan vooral frisdrank? Kan denk ik wel aantikken als je daar 3 liter van op een dag opdrinkt. Of chocomel en tweedrankquote:Op donderdag 6 november 2008 14:20 schreef Miss_S het volgende:
Tja van kinds af aan heb ik altijd al veel gedronken (daarom ben ik ook zo zwaar geworden)
Zal ik hier ook maar weer komen dan? Ik ben wel weer een beetje dikker sinds je bruiloftquote:Op donderdag 6 november 2008 14:23 schreef Levitation het volgende:
Nog steeds niets!![]()
![]()
Met een beetje geluk blijft dat zo tot 16.30.
![]()
Isa![]()
Ik ben ook weer een dikkertje sinds mijn bruiloft.quote:Op donderdag 6 november 2008 14:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zal ik hier ook maar weer komen dan? Ik ben wel weer een beetje dikker sinds je bruiloft![]()
En ik duim met je mee!
Ik ben heel slecht in het volgen van meerdere sc topics, sorryquote:Op donderdag 6 november 2008 14:25 schreef Levitation het volgende:
Ik ben ook weer een dikkertje sinds mijn bruiloft.Ik vind het wel heel leuk als je weer terugkomt in je eigen topic.
![]()
Dat heb ik nu nooit.quote:Op donderdag 6 november 2008 14:25 schreef Isabeau het volgende:
Je kan nu mijn lievelingstaart voor me neerzetten en ik neem geen hap. Wilskracht hè
Eerst roosvicee, toen yogo, tweedrank en op het eind frisdrankquote:Op donderdag 6 november 2008 14:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dronk je dan vooral frisdrank? Kan denk ik wel aantikken als je daar 3 liter van op een dag opdrinkt. Of chocomel en tweedrank
Allemaal vloeibare calorietjes waar je als kind geen flauw benul van hebtquote:Op donderdag 6 november 2008 14:27 schreef Miss_S het volgende:
Eerst roosvicee, toen yogo, tweedrank en op het eind frisdrank
quote:Op donderdag 6 november 2008 14:27 schreef Levitation het volgende:
Dat heb ik nu nooit.![]()
Levi gaat haar gewicht van vanmorgen maar in het lijstje zetten, wie weet schrik ik er zelf dan van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En no way dat mijn gewicht in wat voor lijstje dan ook komt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
ja, overdrijven is een van haar specialiteitenquote:Op donderdag 6 november 2008 14:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Allemaal vloeibare calorietjes waar je als kind geen flauw benul van hebt![]()
En MoBlo:![]()
![]()
![]()
(en ze overdrijft
je ziet er normaal uit)
quote:Op donderdag 6 november 2008 14:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En no way dat mijn gewicht in wat voor lijstje dan ook komt
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
Ik kende een een oude chinees-surinaamse vrouw. Die zei altijd: "vroeger toen ik jong was, was ik mooi en vol, net als jij*... maar nu ik oud ben, ben ik lelijk en mager en is er niets van mijn ronde vormen over." ( * Levi dus)quote:Op donderdag 6 november 2008 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb juist mn oma 'dood laten schrikken'(was het maar zo'n feest), ze vond dat ik er ielig en eng mager uit zag
overdrijven is ook een vak
Ik ben ook dol op drama! Toffe omaquote:Op donderdag 6 november 2008 14:33 schreef motorbloempje het volgende:
ja, overdrijven is een van haar specialiteitenvooral als het gedramatiseerd kan worden
Gewoon: niet lijnen. Maar gewoon weer netjes mijn maaltijden eten, voldoende bewegen en vooral, ik herhaal vooral, uit de buurt blijven van snoeppotten en koekverpakkingen.quote:Op donderdag 6 november 2008 14:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben ook dol op drama! Toffe oma![]()
Maar eh, Levi, hoe start je weer met lijnen nadat je het zolang aan de kant hebt geschoven? Ik heb de puf niet meer en ik ben zoooooo boos op mezelf! Ik was bijna onder de 70 kilo nota bene
quote:Op donderdag 6 november 2008 14:38 schreef Isabeau het volgende:
Chinees-SurinaamsDie Chinese vrouwtjes zijn altijd mega-iel (maatje 34 idee) en bij een Surinaamse moet ik aan een enorm achterwerk denken dat meeswingt terwijl ze met een reuzenpollepel in een grote pot pindasoep roert. Dus Chinees-Surinaams geeft even storing bij de visualisatie-poging
Ik wil de CPC weer gaan lopen. Moet ook weer aan de bak, loop weer op het niveau van Evy les 1.quote:Op donderdag 6 november 2008 14:43 schreef motorbloempje het volgende:
nee, geloof me, mijn oma wil je niet![]()
maar als je écht wilt, dan moet je d'r maar adopteren
oh, hardlopen, ja
ik schijn over 2 weken de Zevenheuvelen loop te moeten doen hègisteren startnummer gehad, 15km
ben zo benieuwd of ik 't ga redden, want heb niet echt getrained ofzo
Dat wel, maar ik kom toch aan.quote:Op donderdag 6 november 2008 14:46 schreef YPPY het volgende:
Stap 1: niet boos zijn op jezelf, heeft toch geen zin
Stap 2: bekijken waar het verkeerd is gegaan
Stap 3: weten dat je het kunt, gezond doen
Je beweegt dan toch behoorlijk veel Levi? Zeker met dat fietsen naar je werk, dat telt ook.
nou ja, je zult denk ik niet weer moeite hebben met les 1 me dunktquote:Op donderdag 6 november 2008 14:47 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik wil de CPC weer gaan lopen. Moet ook weer aan de bak, loop weer op het niveau van Evy les 1.Al droomde ik vannacht dat ik niet hoefde te trainen, want ik liep met gemak 5km.
![]()
Hey, ik had me ingeschreven voor een hardloopwedstrijd omdat ik lekker bezig was. Toen kwam die *^@*! blessure en heb ik maandenlang niet hardgelopen. En toen kwam die wedstrijd. Ik wilde een klein stukje meelopen, maar door het publiek, doordat het eigenlijk best ging en omdat ik me niet wilde laten kennen heb ik hem uitgelopen. Kan jij ook! Dus gewoon 'een klein stukje' gaan doen, zal je zien dat je hem uitlooptquote:Op donderdag 6 november 2008 14:43 schreef motorbloempje het volgende:
ik schijn over 2 weken de Zevenheuvelen loop te moeten doen hègisteren startnummer gehad, 15km
ben zo benieuwd of ik 't ga redden, want heb niet echt getrained ofzo
Dat is wat anders. Dan beweeg je niet te weinig, maar je eet te veel.quote:Op donderdag 6 november 2008 14:48 schreef Levitation het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik kom toch aan.![]()
Dus blijkbaar is het niet genoeg tov wat ik eet.
Ad 1: zooo waarquote:Op donderdag 6 november 2008 14:46 schreef YPPY het volgende:
Stap 1: niet boos zijn op jezelf, heeft toch geen zin
Stap 2: bekijken waar het verkeerd is gegaan
Stap 3: weten dat je het kunt, gezond doen
Nietus!quote:Op donderdag 6 november 2008 14:51 schreef YPPY het volgende:
[..]
Dat is wat anders. Dan beweeg je niet te weinig, maar je eet te veel.
Nee hoor, d'r is ook vies etenquote:
quote:Op donderdag 6 november 2008 15:00 schreef motorbloempje het volgende:
maar dat haal ik niet in huis natuurlijk
Sterkte ermeequote:Op donderdag 6 november 2008 15:14 schreef Brighteyes het volgende:Had helemaal niet door dat er al weer een nieuw topic was.
Hier ben ik geloof ik al 5 dagen bezig met ongesteld worden, maar het wil maar niet. En ik blijf ondertussen in zo'n heerlijke (P)MS vreetbui hangen.![]()
![]()
Heb zelfs vanmorgen een zwsch test gedaan omdat het allemaal wel erg lang duurde. Negatief, dus het zal toch vanzelf wel een keer op gang komen.Ik hoop een beetje snel, dan ben ik ook van dat bluh-gevoel af.
Vreemde tractatie, maar zet wel makkelijk neequote:Op donderdag 6 november 2008 15:11 schreef Levitation het volgende:
Oh, Isa, het zijn trouwens loempia's geworden en ik heb keurig "neen" gezegd.
Hey, het kàn. Dus waarom niet bij jouquote:Op donderdag 6 november 2008 15:20 schreef Brighteyes het volgende:
Bijna jammer dan he. Dat je niet gewoon een ander excuus hebt.![]()
Ik ken dat.Ik heb zo heel wat maanden hoop gehad. 'Ben ik dan toch niet zo'n type die pas na 7 maanden merkt dat ze zwanger is omdat ze wel gewoon een menstruatie had.'
![]()
Hoe kan je jezelf voor de gek houden!
quote:Op donderdag 6 november 2008 15:37 schreef motorbloempje het volgende:
oeh ja, ik heb ook nog een appel, misschien.. neetoch niet
ik heb een kater
Kan niet vinden hoeveel kcal kat is.quote:Op donderdag 6 november 2008 15:43 schreef Isabeau het volgende:
Niet de kat opeten, Moblo(hoeveel kcal?)
Ik vind het goed genoegquote:Op donderdag 6 november 2008 15:48 schreef Levitation het volgende:
Kan niet vinden hoeveel kcal kat is.Tam konijn is 174kcal per 100gr. Maar of dat een goeie vergelijking is?
Ik wel.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:06 schreef motorbloempje het volgende:
dat kan ik niet hoorknijntjes
heb ook nog nooit knijn gegetenmaar wil 't nog wel eens proberen!
levi zegt er ook wel 's wat tussendoorquote:Op donderdag 6 november 2008 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Zijn er al mensen die zich ergeren aan de 1 op 1 chat tussen MoBlo en mij?
quote:Op donderdag 6 november 2008 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Zijn er al mensen die zich ergeren aan de 1 op 1 chat tussen MoBlo en mij?
Dat dus.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
levi zegt er ook wel 's wat tussendoor
Ik zit op mijn werk.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:11 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb hier dus uren zitten nietsen hèniet echt goed voor mijn studie-schema dat ik zo braafjes gemaakt had
![]()
Kat schijnt inderdaad niet te vreten te zijn.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb wel een keer knijn gehad, heel cliché met kerst. Geen idee of dat wild of tam was, maar ik vond het niets. Versplinterende botjes en de smaak was zoetig muf. Eens en nooit weer.
En ik heb ooit gelezen dat roofdieren per definitie niet lekker zijn, dus laat die kat ook maar zitten.
quote:Op donderdag 6 november 2008 16:10 schreef Levitation het volgende:
Ja, ik. Want als jullie dit een 1 op 1 chat vinden, voel ik me een beetje genegeerd.
Die ik nog steeds wil komen bekijkenquote:Op donderdag 6 november 2008 16:14 schreef Pandorah het volgende:
Ergeren? Waarom moet ik me ergeren?
Ik ben trouwens foto's van Nieuw-Zeeland thuis aan het uitzoeken
Zou me niets verbazen als je het wel hebt gehad en so whatquote:Op donderdag 6 november 2008 16:13 schreef Levitation het volgende:
Blijft lastig lezen, dat chinees.
Ik ga dan gillenquote:Op donderdag 6 november 2008 16:15 schreef Isabeau het volgende:
Die ik nog steeds wil komen bekijkenAls je klaar bent dan gil je maar
Klopt, maar in china was zo weinig anders te krijgen.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zou me niets verbazen als je het wel hebt gehad en so whatIk zou het niet bewust bestellen, maar als ik smakelijk eet dan vind ik het prima
(en jij lust toch geen chinees?)
MoBlo: succes dan met kickboxen! Of gewoon hier blijven kletsen.
Vriendlief maakt maar z'n eigen vogelalbum hoorquote:Op donderdag 6 november 2008 16:19 schreef Pandorah het volgende:
Ik ga dan gillen![]()
Ik durfde 1000 foto's met veel vogeltjes jullie niet aandoen. Dus ik moet er nu 500 uitgooien uit de collectie van vriendlief. En da's niet makkelijk
Ik denk dat je dan naar het asiel moet.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:19 schreef dyna18 het volgende:
Hmmmm hond.
Zou je in Nederland ook Hond kunnen krijgen bij de slager?
Goede tipquote:Op donderdag 6 november 2008 16:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan naar het asiel moet.
Denk het niet, dan hebben ze meteen allerlei dierenbeschermingsorganisaties op hun nek.quote:Op donderdag 6 november 2008 16:19 schreef dyna18 het volgende:
Hmmmm hond.
Zou je in Nederland ook Hond kunnen krijgen bij de slager?
ja, jouw herfstvakantie is al weer even voorbij, nu moet je toch echt eens beginnen voordat je de kerstvakantie als excuus gaat gebruiken...quote:Op donderdag 6 november 2008 18:38 schreef Fannetje het volgende:
Zou dit dan wel het topic zijn waarin ik ga beginnen?
Er is altijd wel een leuk excuus te verzinnenquote:Op donderdag 6 november 2008 18:43 schreef teigan het volgende:
[..]
ja, jouw herfstvakantie is al weer even voorbij, nu moet je toch echt eens beginnen voordat je de kerstvakantie als excuus gaat gebruiken...
Oh, excuses genoeg hoor. Stress op het werk, rapporten die over twee weken met de kids mee moeten, oudergesprekken, sinterklaas....quote:Op donderdag 6 november 2008 18:43 schreef teigan het volgende:
[..]
ja, jouw herfstvakantie is al weer even voorbij, nu moet je toch echt eens beginnen voordat je de kerstvakantie als excuus gaat gebruiken...
bij mij duurde het laden ook erg lang net..quote:Op donderdag 6 november 2008 19:59 schreef freecell het volgende:Ik kan niet op valtaf.nl Lukt het jullie ook niet of ligt het probleem hier?
quote:Op donderdag 6 november 2008 21:45 schreef Brighteyes het volgende:
Morgen ok? Echt! Morgen! Echt!
*dropje in mond steekt...
Ik kan ook bandenplakken.quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:11 schreef omearos het volgende:
tvp
* omearos is blij dat haar vader haar al jong heeft geleerd om banden te plakken
Ik ben dan weer te lui om te gaan lopen of hard door te fietsen met halfzachte banden
Ow, en afvallen gaat momenteel ook slecht, ik kom juist aan. Maar ik moet eerst gezond worden (spier gescheurd en geklooi met aanpassingen van dagelijkse medicijnensnipverkouden, maar dit jaar gelukkig wel de griepprik gehad)
17 november begint het volgende kwartiel, met op maandag, woensdag en vrijdag ruimte om hard te lopen, dus dat wordt weer Evy. Want ik wil ook de CPC gaan lopen komend jaar. (heb me net maar gelijk ingeschreven op de site, stok achter de deur)
CPC is een halve marathon.quote:Op vrijdag 7 november 2008 08:16 schreef Isabeau het volgende:
Kom je nu aan omdat je geblesseerd bent en minder kan sporten, omearos? of heb je direct alle gezonde eetgewoontes overboord gegooid? (zoals ik)
En CPC is toch iets van 16 km?
Morgen is nu!quote:Op donderdag 6 november 2008 21:45 schreef Brighteyes het volgende:
Morgen ok? Echt! Morgen! Echt!
*dropje in mond steekt...
Ik frietjes.quote:Op vrijdag 7 november 2008 10:52 schreef Isabeau het volgende:
Wij eten vanavond kippensoep, zelfgemaaktmet stokbrood
Ik eet het met friteslijn en curry en sweetchilisaus.quote:Op vrijdag 7 november 2008 10:58 schreef Isabeau het volgende:
En ik denk ook niet dat zo nu en dan frietjes echt heel slecht voor je is. Zolang je de pot mayonaise maar laat staan valt het wel mee.
Mijn gevoel zegt dat raspatat vetter is dan gewone patat... omdat het poreuzer is. En ik vind het ook vet smaken, maar dat zal aan mij liggen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:02 schreef dyna18 het volgende:
Maakt het eigenlijk nog uit of je raspatat of gewone friet neemt?
quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:21 schreef Brighteyes het volgende:
Zo... 'vandaag is de eerste dag van...'![]()
Het lijkt erop dat ik ongesteld aan het worden ben, dat scheel al weer de helft van dat nare opgeblazen gevoel!
O: 2 geroosterde boterhammen met 2 gekookte eitjes
T: Fruithap
L: 2 boterhammen met kipfilet
T: fruit
D: moet ik nog even bedenken, maar iets gezonds iig.
Geblesseerd, minder sporten, hormonen in de war (ben op een meer dan 2x zo zware pil gezet ivm om de week ongesteld) en gewoon teveel snoepen uit verveling en stress voor tentamensquote:Op vrijdag 7 november 2008 08:16 schreef Isabeau het volgende:
Kom je nu aan omdat je geblesseerd bent en minder kan sporten, omearos? of heb je direct alle gezonde eetgewoontes overboord gegooid? (zoals ik)
En CPC is toch iets van 16 km?
Die AH maakt weinig uit (kan zelfs nog handig zijn, gewoon een leuke jongen aanspreken en vragen of hij je band wil plakkenquote:Op vrijdag 7 november 2008 08:49 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik kan ook bandenplakken.Alleen niet voor een AlbertHeijn, met volle fietstassen, op 5km van huis, zonder gereedschap in het donker.
![]()
Ben benieuwd hoe ik reageer op al die aandachtquote:Succes met het weer oppakken van het afvallen.CPC is inderdaad goede stok achter de deur!
Het is zo ontzettend gaaf om hard te lopen met allemaal enthousiaste mensen langs de lijn.
![]()
quote:Nadat ik gisteren mijn longen weer eens vol belast heb, pluk ik daar vandaag een beetje de zure vruchten van. Was buiten adem toen ik naar de 2de etage was gelopen met de trap.En dat doe ik iedere dag, meerdere malen op een dag.
Stomme longen. Denk dat Evy dus nog eve moet wachten.
Nog niet ingeschreven, omdat ik eerst weer zeker wil weten dat ik een eindje kan lopen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:36 schreef omearos het volgende:
[..]
Maar wel gaan sporten, is goed voor je longen, als je het niet forceert. Dusrennen jij
![]()
Heb jij je al ingeschreven voor de 5km?
2 boterhammen van tussen de middag is een bak brinta geworden, had geen zin in brood.quote:Mijn makkelijke recept met Patak's milde currypasta is:
Uitjes fruiten in olijfolie, tomaten in blokjes erbij, stukjes kipfilet erbij, sperziebonen toevoegen (kort gekookt of uit blik), dan 2 eetlepels currypasta toevoegen, paar eetlepels creme fraiche... en klaar is je saus. En ook een paar hardgekookte eieren overr het gerecht verdelen als het klaar is!
We eten het dan met pitta's of naanbrood.
Het is maar 5 kilo en ik ben 20 kg zwaarder geweest dan nuquote:Op vrijdag 7 november 2008 13:45 schreef Isabeau het volgende:
Freecell, jij verbrandt zo wel genoeg kcal hoorDe hele dag met dat extra gewicht rondzeulen
Ja, 1xquote:Op vrijdag 7 november 2008 13:46 schreef YPPY het volgende:
En die leuke sportschool coach, heeft die je nog niet gebeld voor een afspraak Isa?
Drie jaar geleden ben ik ontslagen. Want mijn werk was niet belangrijk. En nu mogen jullie 1 keer raden welke vacature er op de site van mijn oude werkgever staat.
Gaat het niet goed meer dan? en je was zo mager aan het worden.....quote:Op donderdag 6 november 2008 14:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben ook dol op drama! Toffe oma![]()
Maar eh, Levi, hoe start je weer met lijnen nadat je het zolang aan de kant hebt geschoven? Ik heb de puf niet meer en ik ben zoooooo boos op mezelf! Ik was bijna onder de 70 kilo nota bene
Heel herkenbaar. Ik snoep zo een zak m&m's leeg tijdens het leren. Deze tentamenperiode geen snoep in huis gehaald, maar dan eet ik dus veel te veel broodjes, crackers of grote borden met brinta.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:36 schreef omearos het volgende:
gewoon teveel snoepen uit verveling en stress voor tentamens
Sinds ik niet meer zoveel sport kom ik héél langzaam maar zeker weer aan. Nog lang niet wat ik woog, thank god, maar daar wil ik ook niet meer heen natuurlijk, dus vandaar dat ik hier maar weer ga rondhangenquote:Op vrijdag 7 november 2008 16:58 schreef Miss_S het volgende:
Gaat het niet goed meer dan? en je was zo mager aan het worden.....
Goedzoquote:Op vrijdag 7 november 2008 17:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Sinds ik niet meer zoveel sport kom ik héél langzaam maar zeker weer aan. Nog lang niet wat ik woog, thank god, maar daar wil ik ook niet meer heen natuurlijk, dus vandaar dat ik hier maar weer ga rondhangen
Waar staat het recept?quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:11 schreef Isabeau het volgende:
De kippensoep was heerlijkalleen had ik hem iets te pittig gemaakt met extra pepertjes
quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:23 schreef Brighteyes het volgende:
Wilde alleen gaan fietsen vanmiddag maar dat is niet gelukt, ik moest een van mijn 'gelnagels' laten reparen!![]()
uh, in mijn hoofdquote:
quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:23 schreef Brighteyes het volgende:
Wilde alleen gaan fietsen vanmiddag maar dat is niet gelukt, ik moest een van mijn 'gelnagels' laten reparen!![]()
quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:26 schreef Soempie het volgende:
[..]
![]()
Dacht even dat ik in het slank topic zat.
Oeh, dat is wel spannend!quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Je zou het bijna zeggen!
![]()
![]()
Even ter verduidelijking, dit is alleen voor het geval ik (hopelijk) uitgenodigd word voor een sollicitatie-gesprek. Ik heb ze niet standaard hoor!
Met plukken bedoel ik dat je al het vlees eraf haalt om terug te doen in de pan, de rest kan wegquote:Op vrijdag 7 november 2008 17:30 schreef Soempie het volgende:
Stop je een kip met veren in de pan?![]()
Of bedoel je met plukken, de organen eruit halen.Dat is sowieso ook niks voor mij.
Ik doe altijd maar watquote:Op vrijdag 7 november 2008 17:31 schreef Brighteyes het volgende:
Je soepie klinkt wel heel lekker Isa!
Ik vind het altijd zo 'knap' dat mensen zo maar met wat kruiden en specerijen kunnen gooien en dat het dan nog lekker is ook. Ik heb daar echt geen weet van.
Plannen kan ik wel, het is het uitvoeren waar het vaak aan schortquote:Op vrijdag 7 november 2008 13:45 schreef Isabeau het volgende:
Snap de stress en het gedoe wel hoor, Omearos, maar je hebt in ieder geval een planDat is al meer dan mijn 'ik wil het hardlopen weer oppakken, maar nu ff niet en ik wil weer naar de sportschool, maar daar ben ik al zo lang niet geweest en ik wil weer gezonder eten, maar wat moet ik dan met al die ongezonde kastvoorraad-smoezen"
Inderdaad, snoep je niet tussendoor dan eet je wel meer bij maaltijden. Leren kost ook energie maar niet zoveel als je ineens denkt nodig te hebbenquote:Op vrijdag 7 november 2008 17:01 schreef Soempie het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. Ik snoep zo een zak m&m's leeg tijdens het leren. Deze tentamenperiode geen snoep in huis gehaald, maar dan eet ik dus veel te veel broodjes, crackers of grote borden met brinta.![]()
Hoe is je tentamen gegaan vandaag?
Ah.quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met plukken bedoel ik dat je al het vlees eraf haalt om terug te doen in de pan, de rest kan weg![]()
En omdat het al zo lang opstaat gaat dat héél eenvoudig.
Wat heel erg veel calorieën scheelt is ovenfriet maken, en dat op bakpapier in de oven op een plaat leggen. Dan gebruik je helemaal geen vet! Jij blij, hij blijquote:Op vrijdag 7 november 2008 10:55 schreef Levitation het volgende:
[..]
Ik frietjes.Krijg manlief niet overtuigd van het feit dat het slecht voor ons is. Hij vindt gewoon dat vrijdag frietdag is. En ik ben dan weer zo zwak dat ik het eigenlijk ook lekker vind en dus toch maar doe. Maar vanavond denk ik dat ik sla, wat frietjes en een (runder)hamburgertje eet, blijft de schade beperkt.
Oeh, statistiek 1 of 2?quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:34 schreef omearos het volgende:
Tentamen ging lekkerhopelijk heb ik het gehaald. Ging over statistiek, vind ik moeilijk na te gaan of ik iets goed heb aangepakt omdat ik geen idee heb van wat realistische uitkomsten zijn enzo.
Ik herinner me nog een interview met een echte sterrenkok en op de vraag wat nou zijn lievelingseten was antwoordde hij dat dat frietjes warenquote:Op vrijdag 7 november 2008 17:46 schreef Brighteyes het volgende:
Oh Levi, ik zou ook moeite hebben om dan sterk te zijn hoor. Ik vind patatjes ook zo superlekker.
Statistiek en statistische procescontrole voor werktuigbouwkunde (afgekort STPCquote:Op vrijdag 7 november 2008 17:41 schreef Soempie het volgende:
[..]
Oeh, statistiek 1 of 2?Statistiek is echt zo'n struikelvak voor sommige mensen, maar als je het bijhoudt dan moet het wel lukken. En je hebt er een goed gevoel over.
quote:Op vrijdag 7 november 2008 19:00 schreef Levitation het volgende:
Frietjes, sla en hamburgertje gegeten. Was heerlijk en ik heb er van genoten.
En ik heb goed en slecht nieuws:
- goede nieuws is dat ik geen kaneelijs meer in mijn vriezer heb
- het slechte nieuws is ...![]()
![]()
... het was heel lekker
Ik gebruik al iets van 12 jaar neusspray en mijn neus zit er nog aanquote:Wel balen: ik geloof dat ik een voorhoofdsholteontsteking (3 keer woordwaarde) aan het ontwikkelen ben. Waarom altijd in het weekend?Ben nog wel even de apotheek binnen gelopen en kreeg daar te horen dat ik geen neusspray meer mag gebruiken, omdat ik die al een week gebruik. Zegt ze doodleuk op vrijdagmiddag om 17.30 "ga maar even langs je huisarts voor een recept voor iets sterkers".
Anyway, mijn hoofd zit dus dicht en mijn oren ook. Ga zo maar ff stomen, denk ik.
Ik gebruik het op recept ivm astma, moet ook eens in de zoveel tijd wisselen van samenstelling vanwege bloedneus. Ik dacht dat bloedneus ook de reden was dat je ze niet lang mag gebruiken, van die opgezwollen slijmvliezen had ik nog niet gehoord. Misschien mijn arts maar eens vragen hoe het daarmee zit. Elke vermindering in medicijnen is meegenomenquote:Op vrijdag 7 november 2008 19:47 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, je zou trouwens bij de supermarkt nog even baby-neusspray kunnen halen, is zoutoplossing dus niet zo schadelijk.
Omearos... als jij het al 12 jaar gebruikt, dan is dat precies de reden dat het normaal afgeraden wordt.Op een gegeven moment raakt de boel van binnen dusdanig geirriteerd dat je het omgekeerde effect krijgt, namelijk opgezwollen slijmvliezen ipv dat ze slinken...
Levitation!quote:Op vrijdag 7 november 2008 19:00 schreef Levitation het volgende:
En ik heb goed en slecht nieuws:
- goede nieuws is dat ik geen kaneelijs meer in mijn vriezer heb
- het slechte nieuws is ...![]()
![]()
... het was heel lekker
2 KG zwaarder dan gisterenquote:Op zaterdag 8 november 2008 09:21 schreef appelsap het volgende:
Jammer freecell! Maar die 2 kg zwaarder, is dat in een week?
Het lijkt me dat er inderdaad ook wat vocht bijzit oid.
Op wat voor ondergrond staat je weegschaal? Een harde, rechte ondergrond geeft de meest betrouwbare meetresultaten.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:00 schreef teigan het volgende:
Lekker BE, gaat goed dus!!!
Mijn redelijk nieuwe weegschaal doet stom... Hij geef steeds wisselende gewichten aan, ik kan er zo geen peil op trekken.. Ik blijf dus maar lekker doorgaan met gezond eten, en ik zie wel wat mijn kleding ervan zegt...
Ik heb net op de markt weer flink wat fruit gehaald, waaronder rode bessen...
Eucalyptus is vaak ook erg lekker om te stomen bij verstopte neus/holtes. Sterkte ermeequote:Op zaterdag 8 november 2008 10:49 schreef Levitation het volgende:
Heb gisteren gestoomd met Rhinocaps.Wat een vreselijk spul is dat zeg! Inademen deed zo'n pijn.
Dus het water met dat ding erin grotendeels weggegooit en nieuw water er bij gedaan en er kamille in gedaan. Was veel fijner,
Het was in elk geval niet bedoeld als sneer. Ik zou me niet zo druk maken om opmerkingen waar een dikke knipoog bij staat. Het is niet zo serieus bedoeld als je het nu doet overkomen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:02 schreef conleche het volgende:
Ik weet niet eens wat gelnagels precies zijn, maar de opmerking suggereert een zekere oppervlakkigheid aan onze kant. Op zich maakt zo'n opmerking mij weinig uit hoor, ik ben zelf ook niet altijd even lief, maar omdat ik al vaker heb gehoord dat mensen in de dieetclub vinden dat wij ongepaste opmerkingen maken en ik daar eigenlijk weinig van heb gemerkt, viel deze sneer mij op.
En ja, misschien gaat het soms over uiterlijk en mode en zo bij Slank, maar het gaat over van álles en in een moordend tempo. Toen het in de dieetclub wat drukker was, zal het ook weleens over uiterlijk/mode zijn gegaan.
Als ik beslis wat er op tafel komt dan komen er dus geen ongezonde happen op tafelquote:Op zaterdag 8 november 2008 16:51 schreef Soempie het volgende:
Hoe doen jullie dat met bezoek? Morgen komen er twee vrienden op bezoek en dan wil je toch iets lekkers in huis hebben. Doen jullie dat dan ook? Hebben jullie dan gezonde hapjes of niet? Wat doen jullie met wat overblijft? Eten jullie zelf ook mee?
Nou ja, nu wordt ie mooi! Nu heb ik het gedaan. Ik kijk helemaal niet op een bepaalde manier tegen de dieetclub aan, want ik ben daar helemaal niet mee bezig. Sterker nog er is helemaal geen rivaliteit tussen de clubs, want ik lees nooit wat over jullie in Slank.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:16 schreef Isabeau het volgende:
conleche, wat jij ziet als een sneer (wat een gemeen woord overigens) zegt meer over hoe jij tegen de dieetclub aankijkt dan hoe de dieetclub tegen slank aankijkt. Ik zag een grapje. En 'rivaliteit' of hoe je het ook moet noemen tussen die twee topics is echt te zot voor woorden. Ik weet wat de achterliggende reden voor de opsplitsing was en ik geloof niet dat oppervlakkigheid een reden was
Goed van je Isabeau.quote:Op zondag 9 november 2008 10:25 schreef Isabeau het volgende:
Gisteren op personeelsfeest werd er een heerlijk buffet de zaal binnengerold precies op het moment dat je ook je handen kon laten versieren bij een henna-specialiste (thema feest was Oosters). Dus ben ik daar maar lekker gaan zitten en was ik erg laat voor het buffet
Belofte maakt schuld, dus hier een lijstje:quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:36 schreef omearos het volgende:
[..]
Vandaag laatste tentamen, weekend even tot rust komen en maandag weer braaf lijstjes posten. En dan de maandag erna beginnen met Evy, dan ben ik weer op de oude weg, op de hormonen na![]()
[..]
Ik wil vanavond ook met (wéér) met Evy beginnen.quote:Op maandag 10 november 2008 08:54 schreef omearos het volgende:
[..]
Belofte maakt schuld, dus hier een lijstje:
O:brinta met magere melk
T: thee (met honing)
L: 4x volkorenboterham, beleg: kipfilet, jam, stroop, smeerkaas; Optimel-drink
T: Pomelo, thee (met honing)
D: geen idee, eet in studentenrestaurant op de uni
T: thee
Prima instelling om af te vallen lijkt me.quote:Op maandag 10 november 2008 11:12 schreef Isabeau het volgende:
En ik ben onder het rijden enorm uit mijn slof geschoten tegen mijn vaderEn terwijl ik even heel fel en boos zei wat ik dacht, dacht ik ook: uh, misschien moet je op de weg letten, sas? (mijn vader stak zijn @*!#%! tirade over alle fouten die er in zijn ogen 5,5 jaar geleden in het ziekenhuis zijn gemaakt weer eens af, ik ben dat zooooooooooooooooo ZAT. En dit omschrijft nog niet half hoe zat ik dat ben.)
Oh, het meest stomme van de spa rood was dat ik echt nergens anders zin in hadNormaal drink ik cola of ijsthee of andere zoete drankjes, maar ik had alleen maar zin in spa rood.
Ik ken zequote:Op maandag 10 november 2008 12:10 schreef SHE het volgende:
In het kader van rivaliteit maar een post van mij
Freecell; als je een notoire zoetekauw bent en die behoefte aan lekkers niet kan onderdrukken, een tip van flip:
haal wat tussendoor reepjes van modifast in huis ( 120 kcal ) per stuk en een paar pakken weightcare repen ( pinda nougat en choc crisp ) @ 200kcal per reep. Ze vullen enorm en zijn heel verantwoord.
Die 2 items zijn serieus net zo lekker als snoep. Het smaakt naar candybars en zit boordevol vitaminen en mineralen.
Als je daarmee wat maaltijden vervangt of ze gebruikt voor de lekkere trek, dan kun je jezelf aardig voor de gek houden.
Het verlangen naar zoet/snacks neemt ook af, omdat je er min of meer aan toegeeft.
Ik zou wel wat eten of drinken, nog 3 uur zo door is niet slim. Al is het maar omdat je je gewoon niet goed kan concentreren als je te weinig binnenkrijgt.quote:Op maandag 10 november 2008 12:05 schreef Soempie het volgende:
Op het moment ben ik bezig met een gespreksvaardigheidstraining achter de computer. Eigenlijk heb ik best trek (vanmorgen om kwart voor 6 een half bord brinta naar binnen gewerkt), maar ik mag hier niet eten. En ik ben ook bang dat straks m'n computer wordt ingenomen als ik naar de kantine loop.![]()
![]()
Training duurt nog 3 uur denk ik.
Cup-a-soup gepakt.quote:Op maandag 10 november 2008 16:05 schreef YPPY het volgende:
Cup-a-soup moment Levi!
Ik heb ook al honger en stap zo in de auto naar huis. Hopelijk smaken de aardperen die we vanavond gaan eten.
Goede start!quote:Op maandag 10 november 2008 16:48 schreef dyna18 het volgende:
Ow... ik wist niet dat het uitvaart-vak zo populair is.
Gelukkig is dat een beroep wat niet veel door de economische recessie geraakt gaat worden (denk ik). Mensen gaan altijd wel dood.
En deze week weer 1kg eraf en 1cm minder middelomtrek.
Allebei bedankt.quote:Op maandag 10 november 2008 17:58 schreef freecell het volgende:
Goede start!
En zo'n uitspraak dat mensen altijd wel dood gaan daagt mij uit tot het roepen van het tegendeel
Ik zit echt achterlijk in elkaar!
Vanavond heerlijke pasta gehad met knoflook, basilicum en rode peper
Whehe zoietsquote:Op maandag 10 november 2008 18:20 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Allebei bedankt.
En uh...... ik ben benieuwd hoe je die stelling wil weerleggen.![]()
Dat mensen in slechte tijden hun overleiden uitstellen, omdat een begrafenis toch echt best wel veel kost.
Edit:.... damn nu al klaar met avondeten?
Ik heb net een appel op, en ga zo sporten. Avondeten wordt dan zo rond 20:30.
Kip in kerriesaus met worteltjes en aardappelpuree. Was eigenlijk voor gisteren bedoeld, maar toen had ik een nieuw computerspel en ben toen vergeten te dineren![]()
Fallout 3
Gisteren gegeten:quote:Op maandag 10 november 2008 08:54 schreef omearos het volgende:
[..]
Belofte maakt schuld, dus hier een lijstje:
L: 4x volkorenboterham, beleg: kipfilet, jam, stroop, smeerkaas; Optimel-drink
D: geen idee, eet in studentenrestaurant op de uni
Ik let vooral op voedingquote:Op maandag 10 november 2008 23:43 schreef dyna18 het volgende:
@JX goed bezig.... Ben je ook met bewegen en sport enzo bezig, of eerst alleen letten op voeding?
Die 0,2 is gewoon na een week wegen hoor, het is niet per dag want dan zou het niet echt betrouwbaar zijn.quote:Op maandag 10 november 2008 11:30 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Prima instelling om af te vallen lijkt me.
Niet de dingen verstoppen, maar gewoon zelf bewust ze niet nemen.![]()
@BE Wat voor baan ben je naar op zoek?
@appelsap gewoon blijven doorgaan. Helaas is het lichaam nooit zo precies. Het lichaam schommelt zo een paar kg op en neer. 0.2kg is veel te precies meten lijkt me.
Zelf had ik het deze week ook. 3 dagen geleden was ik ineens weer 105kg (wtf... hoe kan dat nou weer?). Maar vandaag bij het officiële meten 102. Netjes 1kg eraf dus sinds vorige week en 1 cm minder middelomvang.
1kg lijkt echter een beetje weinig voor alles wat ik gedaan heb, maar waarschijnlijk komt dat omdat mijn spieren nu zwaarder worden.
Gisteren gegeten:quote:Op dinsdag 11 november 2008 10:42 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor andaag:
L: 4x volkorenboterham, beleg: smeerkaas, stroop, sandwichspread, jam; Optimel-drink
D: aardappels, vlees en groente, yoghurt met cruesli
ik ook hoor, ik heb het tot nu toe wel steeds nog gedaan, maar volgens mij vergeet ik steeds meer kleine dingetjes.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:16 schreef dyna18 het volgende:
Ik ben nu trouwens 2,5 week bezig met precies bijhouden van mijn voeding, maar ik merk dat ik een beetje invul moe wordt. Gewoon geen zin meer om het constant bij te houden op valtaf.ad.nl. Hebben jullie dat nou ook?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 12 november 2008 09:33 schreef freecell het volgende:
Krentebollen over van iets Omearos?
Hier eindelijk weer onder de 70 *opgelucht ademhaalt*
ja, ik denk dat ik dat invullen nog even vol probeer te houden. Voor mij is het echter vooral van nut (geweest) om te leren hoeveel calorieen er nou overal inzitten.quote:Op woensdag 12 november 2008 11:55 schreef appelsap het volgende:
Ja, Dyna heb ik ook wel, maar ik zou het toch proberen om het nog even vol te houden.
Ik tel zelf calorieën en ik weet inmiddels wel hoeveel er ongeveer in de producten zit die ik regelmatig eet. Toch handig, want dan hoef je niet zoveel op te letten en te tellen. Voor mij werkt dat over het algemeen erg goed. Als ik dan eens een snoepdag heb of ik wil het even een periode rustig aan doen om te kijken hoe het an gaat, dan zorg ik gewoon dat ik alsnog niet boven de 1800 Kcal uitkom op een dag zodat ik in ieder geval niet aankom. Tot nu toe werkt dat erg goed. Dus het invullen heeft toch wel iets.
Ik heb ook maar eens een valtaf profiel aangemaakt om te kijken wat dat is.
Freecell wat goed! Hoe gaat het nu met het eten, al wat minder lekkere trek?
Rijst en kip zijn toch juist gezonde voedingsmiddelen, waarom zou je die niet eten?quote:Op woensdag 12 november 2008 11:55 schreef dyna18 het volgende:
Ik had gisteren trouwens heel erg zin in rijst. Vooral ook omdat ik tot nu toe juist rijst en pasta heb gemeden bij het avondeten. Echter juist kip-risotto ben ik dol op.
Dus gisteren dat zelf gemaakt, maar bewust maar de helft kip genomen en de rest opgevuld met veel extra groente. Zo is het toch nog best wel een normale maaltijd qua caloriëen geworden, namelijk 682 kcal.
JA!quote:Op woensdag 12 november 2008 12:15 schreef dyna18 het volgende:
Of zit ik mijzelf voor de gek te houden en een veel te hoog verbruik op te geven?
Zou het?quote:Op woensdag 12 november 2008 11:37 schreef Isabeau het volgende:
Fijn, Freecell!Ik denk dat het de wijn was
hola!!quote:Op woensdag 12 november 2008 12:45 schreef dyna18 het volgende:
1 uur cardio 618
30 minuten fitness 283
inactief energieverbruik 2463
10 minuten fietsen (16 km/u) 69
10 minuten fietsen (16 km/u) 69
--------------------------------------------------------------------------------
Totaal: kcal 3502
Op deze manier dus.
Inactief energieverbruik komt uit een berekening van de site zelf op basis van gewicht.
[edit] wat omearos zei dusquote:Op woensdag 12 november 2008 14:33 schreef dyna18 het volgende:
Dan snap ik toch die aanduidingen niet goed.
Volgens de site is inactief 2451 kilocalorieën
en is gemiddeld actief 2859 kilocalorieën
Als ik echter 1,5 uur ga sporten en 20 min fietsen verbruik ik meer dan 400 kcal.
Iemand die dit wel snapt?
Gisteren gegeten:quote:Op woensdag 12 november 2008 08:52 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor vandaag:
T:koffie met melk en suiker
O: krentenbol
T: cappuccino met suiker
L: krentenbollen
T: thee, liga oid.
D: soep met brood
Wat fout inderdaadquote:Op woensdag 12 november 2008 20:23 schreef teigan het volgende:
Vandaag op excursie geweest. De leerlingen kregen aan het eind van de dag een "snack" mee.
Een tasje met:
halve liter cola
1 appel
1 mars
1 gevulde koek
1 zakje chips..
Ik vond het eigenlijk te gek voor woorden, dan organiseer je iets voor middelbare scholieren, juist zo'n groep die al niet altijd even gezond eet, en dan geef je zo'n zakje mee. Ik riep al dat dit een campagne ter stimulering van overgewicht leek zo..
choesojeinerd!quote:Op donderdag 13 november 2008 10:28 schreef Levitation het volgende:
Goed nieuws: ik heb voor mijn tentamen programmeren (Delphi) een 8 gehaald!![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |