abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62994908
Fok!Dieetclub #266 met meetlinten en een goed eetpatroon!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_62995155
Ik drink nog steeds erg veel, toch wel vaak meer dan 3 liter
  donderdag 6 november 2008 @ 12:38:36 #3
234015 Imanok
Super Webdeveloper. O:
pi_62996378
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:41 schreef Levitation het volgende:

[..]

Veel water drinken is juist schadelijk. Juist omdat er niets in zit, ook geen broodnodige mineralen.
De waterdrink hype is onwetenschappelijk en zelfs schadelijk voor de gezondheid.
Teveel water drinken is schadelijk dat ontken ik niet. Maar zoals al vermeld ik bedoelde er helemaal niet mee dat je alleen op water moest ga leven. Mineralen kan je ook uit andere producten halen.

Het idee om water met je dieet te combineren gaat er om dat het alles doet wat het moet doen zonder al dat extra'tjes. Klinkt ongezond en is het ook. Net zoals ieder dieet. Er zijn geen gezonde dieeten. Alle dieeten gaan over cutten. In andere woorden je lichaam minder leveren dan wat het nodig heeft. Zo gaat de spier massa'tjes bijvoorbeeld ook langzaam bye bye. En is het moeilijker om ze optebouwen tijdens je dieet dan wanneer niet op een dieet.

Miss_S: Dat komt al heel erg op de ongezonde kant uit.
  donderdag 6 november 2008 @ 13:33:47 #4
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_62998207
hmm, ik eet in principe wel gewoon normaal, alleen moet ik leren ontbijten, want dat doe ik tot als nog niet...

ik probeer geen extra bordjes te eten en vooral niks in de avond meer eten... ook al snak ik soms naar mcdonalds

ik zal eens in de gaten houden hoeveel ik drink... tot nu toe vandaag 5 glazen van 0,20 denk ik.... en ben met mijn 6de bezig...
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
pi_62998569
Ik eet ook normaal, met de nadruk op ook.
Gisteren weer eens een hele goeie dag gehad, echt netjes gedragen. Beloning vanmorgen: + 6 ons.

Oh vandaag gaat trouwens ook goed.
O: 2 boterhammen halvajam
T: banaan, mandarijn
L: 3 boterhammen, 2 x kaas, 1x kipfilet
T: mandarijntjes
D: denk Levi's Foo Yong Hai. Licht en lekker.

Probleempje... 2 collega's zijn jarig, allebei vandaag 30 geworden en ze moeten nog trakteren. Ik hoop echt dat ze iets vies, iets heel heel vies halen.
***Levi was here***
pi_62999901
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:38 schreef Imanok het volgende:

[..]

Miss_S: Dat komt al heel erg op de ongezonde kant uit.
Tja van kinds af aan heb ik altijd al veel gedronken (daarom ben ik ook zo zwaar geworden)
pi_63000041
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:44 schreef Levitation het volgende:
Probleempje... 2 collega's zijn jarig, allebei vandaag 30 geworden en ze moeten nog trakteren. Ik hoop echt dat ze iets vies, iets heel heel vies halen.
Dat hoop ik ook altijd En soms nemen ze idd slagroomtaart mee of zo en ik lust geen slagroomtaart
Wat is het geworden?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63000076
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook altijd En soms nemen ze idd slagroomtaart mee of zo en ik lust geen slagroomtaart
Wat is het geworden?
Nog steeds niets! Met een beetje geluk blijft dat zo tot 16.30.
Isa
***Levi was here***
pi_63000081
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:20 schreef Miss_S het volgende:
Tja van kinds af aan heb ik altijd al veel gedronken (daarom ben ik ook zo zwaar geworden)
Maar dronk je dan vooral frisdrank? Kan denk ik wel aantikken als je daar 3 liter van op een dag opdrinkt. Of chocomel en tweedrank
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63000101
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:23 schreef Levitation het volgende:

Nog steeds niets! Met een beetje geluk blijft dat zo tot 16.30.
Isa
Zal ik hier ook maar weer komen dan? Ik ben wel weer een beetje dikker sinds je bruiloft
En ik duim met je mee!
pi_63000131
taart
Ja doei.
pi_63000150
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zal ik hier ook maar weer komen dan? Ik ben wel weer een beetje dikker sinds je bruiloft
En ik duim met je mee!
Ik ben ook weer een dikkertje sinds mijn bruiloft. Ik vind het wel heel leuk als je weer terugkomt in je eigen topic.
***Levi was here***
pi_63000164
Je kan nu mijn lievelingstaart voor me neerzetten en ik neem geen hap. Wilskracht hè
pi_63000188
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:25 schreef Levitation het volgende:

Ik ben ook weer een dikkertje sinds mijn bruiloft. Ik vind het wel heel leuk als je weer terugkomt in je eigen topic.
Ik ben heel slecht in het volgen van meerdere sc topics, sorry Maar ik was jullie niet vergeten hoor!
pi_63000212
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:25 schreef Isabeau het volgende:
Je kan nu mijn lievelingstaart voor me neerzetten en ik neem geen hap. Wilskracht hè
Dat heb ik nu nooit.

Levi gaat haar gewicht van vanmorgen maar in het lijstje zetten, wie weet schrik ik er zelf dan van.
***Levi was here***
pi_63000230
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar dronk je dan vooral frisdrank? Kan denk ik wel aantikken als je daar 3 liter van op een dag opdrinkt. Of chocomel en tweedrank
Eerst roosvicee, toen yogo, tweedrank en op het eind frisdrank
pi_63000264
ik heb juist mn oma 'dood laten schrikken'(was het maar zo'n feest), ze vond dat ik er ielig en eng mager uit zag

overdrijven is ook een vak
Ja doei.
pi_63000365
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:27 schreef Miss_S het volgende:

Eerst roosvicee, toen yogo, tweedrank en op het eind frisdrank
Allemaal vloeibare calorietjes waar je als kind geen flauw benul van hebt

En MoBlo: (en ze overdrijft je ziet er normaal uit)
pi_63000393
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:27 schreef Levitation het volgende:

Dat heb ik nu nooit.

Levi gaat haar gewicht van vanmorgen maar in het lijstje zetten, wie weet schrik ik er zelf dan van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En no way dat mijn gewicht in wat voor lijstje dan ook komt
pi_63000414
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Allemaal vloeibare calorietjes waar je als kind geen flauw benul van hebt

En MoBlo: (en ze overdrijft je ziet er normaal uit)
ja, overdrijven is een van haar specialiteiten vooral als het gedramatiseerd kan worden
Ja doei.
pi_63000425
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En no way dat mijn gewicht in wat voor lijstje dan ook komt
***Levi was here***
pi_63000502
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb juist mn oma 'dood laten schrikken'(was het maar zo'n feest), ze vond dat ik er ielig en eng mager uit zag

overdrijven is ook een vak
Ik kende een een oude chinees-surinaamse vrouw. Die zei altijd: "vroeger toen ik jong was, was ik mooi en vol, net als jij*... maar nu ik oud ben, ben ik lelijk en mager en is er niets van mijn ronde vormen over." ( * Levi dus)
Kwestie van perceptie.
***Levi was here***
pi_63000521
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:33 schreef motorbloempje het volgende:

ja, overdrijven is een van haar specialiteiten vooral als het gedramatiseerd kan worden
Ik ben ook dol op drama! Toffe oma

Maar eh, Levi, hoe start je weer met lijnen nadat je het zolang aan de kant hebt geschoven? Ik heb de puf niet meer en ik ben zoooooo boos op mezelf! Ik was bijna onder de 70 kilo nota bene
pi_63000569
Chinees-Surinaams Die Chinese vrouwtjes zijn altijd mega-iel (maatje 34 idee) en bij een Surinaamse moet ik aan een enorm achterwerk denken dat meeswingt terwijl ze met een reuzenpollepel in een grote pot pindasoep roert. Dus Chinees-Surinaams geeft even storing bij de visualisatie-poging
pi_63000711
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar eh, Levi, hoe start je weer met lijnen nadat je het zolang aan de kant hebt geschoven? Ik heb de puf niet meer en ik ben zoooooo boos op mezelf! Ik was bijna onder de 70 kilo nota bene
Gewoon: niet lijnen. Maar gewoon weer netjes mijn maaltijden eten, voldoende bewegen en vooral, ik herhaal vooral, uit de buurt blijven van snoeppotten en koekverpakkingen. Dat is mijn zwak.

Ik heb alleen niet de energie en tijd om écht te sporten. Verder dan fietsen naar mijn werk (uur per dag) en wandelen in mijn pauze kom ik op het moment niet. Zit 2 avonden in de week op school, heb huiswerk, werk 36 uur en heb nog een huishouden. Zelfs buikdansen spijbel ik zo nu en dan.

Wil Evy weer oppakken en was daar laatst aan begonnen, maar heb nu een verdraaide verkoudheid te pakken die op mijn longen/bronchiën blijft hangen. Heb zelfs van de week niet gefietst naar mijn werk, kon het gewoon niet.
***Levi was here***
pi_63000757
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:38 schreef Isabeau het volgende:
Chinees-Surinaams Die Chinese vrouwtjes zijn altijd mega-iel (maatje 34 idee) en bij een Surinaamse moet ik aan een enorm achterwerk denken dat meeswingt terwijl ze met een reuzenpollepel in een grote pot pindasoep roert. Dus Chinees-Surinaams geeft even storing bij de visualisatie-poging
Kan er niets aan doen... dat was ze echt. Was een klein iel vrouwtje inderdaad. Maar toen ze jong was had ze maat 46 oid (bij een lengte van 1.50m) en dat vond ze zelf veel mooier dan maatje 34.
***Levi was here***
pi_63000767
nee, geloof me, mijn oma wil je niet

maar als je écht wilt, dan moet je d'r maar adopteren

oh, hardlopen, ja

ik schijn over 2 weken de Zevenheuvelen loop te moeten doen hè gisteren startnummer gehad, 15km ben zo benieuwd of ik 't ga redden, want heb niet echt getrained ofzo
Ja doei.
pi_63000856
Stap 1: niet boos zijn op jezelf, heeft toch geen zin
Stap 2: bekijken waar het verkeerd is gegaan
Stap 3: weten dat je het kunt, gezond doen

Je beweegt dan toch behoorlijk veel Levi? Zeker met dat fietsen naar je werk, dat telt ook.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63000876
Bij mij is het bewegen juist wat me enorm hielp mooi af te vallen en juist voor dat bewegen heb ik geen puf. Ik heb wel tijd, maar werk praktisch 4-5 nachten per week en dan ben ik de hele dag dat ik niet werk domweg moe moe moe. Heb me nu ziek gemeld en kan me alleen maar druk maken over het feit dat ik niet ga werken, niet eens over het feit dat ik ziek ben.

Evy is juist wel handig omdat je je eigen tijd kan indelen en het niet zo lang duurt maar wel veel resultaat geeft. Maar ja, beginnen hè... En niet beginnen zolang je je zo verkouden voelt hoor Zullen we samen beginnen?
pi_63000884
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:43 schreef motorbloempje het volgende:
nee, geloof me, mijn oma wil je niet

maar als je écht wilt, dan moet je d'r maar adopteren

oh, hardlopen, ja

ik schijn over 2 weken de Zevenheuvelen loop te moeten doen hè gisteren startnummer gehad, 15km ben zo benieuwd of ik 't ga redden, want heb niet echt getrained ofzo
Ik wil de CPC weer gaan lopen. Moet ook weer aan de bak, loop weer op het niveau van Evy les 1. Al droomde ik vannacht dat ik niet hoefde te trainen, want ik liep met gemak 5km.
***Levi was here***
pi_63000912
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:46 schreef YPPY het volgende:

Je beweegt dan toch behoorlijk veel Levi? Zeker met dat fietsen naar je werk, dat telt ook.
Dat wel, maar ik kom toch aan. Dus blijkbaar is het niet genoeg tov wat ik eet.
***Levi was here***
pi_63000946
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:47 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik wil de CPC weer gaan lopen. Moet ook weer aan de bak, loop weer op het niveau van Evy les 1. Al droomde ik vannacht dat ik niet hoefde te trainen, want ik liep met gemak 5km.
nou ja, je zult denk ik niet weer moeite hebben met les 1 me dunkt
Ja doei.
pi_63000981
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:43 schreef motorbloempje het volgende:
Hey, ik had me ingeschreven voor een hardloopwedstrijd omdat ik lekker bezig was. Toen kwam die *^@*! blessure en heb ik maandenlang niet hardgelopen. En toen kwam die wedstrijd. Ik wilde een klein stukje meelopen, maar door het publiek, doordat het eigenlijk best ging en omdat ik me niet wilde laten kennen heb ik hem uitgelopen. Kan jij ook! Dus gewoon 'een klein stukje' gaan doen, zal je zien dat je hem uitloopt Als je meedoet kom ik je aanmoedigen!
pi_63001051
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:48 schreef Levitation het volgende:

[..]

Dat wel, maar ik kom toch aan. Dus blijkbaar is het niet genoeg tov wat ik eet.
Dat is wat anders. Dan beweeg je niet te weinig, maar je eet te veel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_63001057
ik doe mee, want heb mn startnummer en bedrijfskleding enzo

en oei! mèn! ik moet dus nuchter blijven en vroeg naar huis op Vorks feestje
Ja doei.
pi_63001082
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:46 schreef YPPY het volgende:

Ad 1: zooo waar maar ben toch boos
Ad 2: uhm, stress en geen zin hebben om er iets aan te doen
Ad 3: Ik weet dat ik het kan Nu nog doen.

Ik ben in ieder geval gestopt met meerijden met de beveiliging. Ik kreeg steeds een lift met de auto aangeboden, maar ik kan net zo goed lopen. Vonden ze wel raar dat ik plots weer wilde lopen Het is 2x een kwartier lopen en anders was het 2x ritje met de auto en een kwartier op het station staan wachten.
pi_63001120
Het verschil tussen 10 en 15 is niet zo groot meer moblo. En lopen met publiek doet al zoveel. Ik trainde altijd 9 km (was een leuk stuk lopen) en die 11 van de langste wedstrijd was echt geen probleem. Kon zo een half uur langer doorlopen, maar ja, het lintje moest doorgegeven worden.
*OUD heilige*
pi_63001143
ik wil 'm echt uitlopen, is echt wel een mijlpaal, maar baal van mezelf dat ik niet echt getrained heb

heb wel veel gesport hoor, dat wel, maar had me meer op hardlopen moeten richten...
Ja doei.
pi_63001280
Dat kun je nu toch niet meer veranderen. Gewoon lekker lopen dus en zien hoe ver je komt.

Nu ga ik ons schatje uit bed halen.
*OUD heilige*
pi_63001298
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:51 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dat is wat anders. Dan beweeg je niet te weinig, maar je eet te veel.
Nietus!
***Levi was here***
pi_63001313
maar eten is zo lekker
Ja doei.
pi_63001333
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:58 schreef motorbloempje het volgende:
maar eten is zo lekker
Nee hoor, d'r is ook vies eten
pi_63001360
maar dat haal ik niet in huis natuurlijk
Ja doei.
pi_63001420
quote:
Op donderdag 6 november 2008 15:00 schreef motorbloempje het volgende:
maar dat haal ik niet in huis natuurlijk
Dat zou wat zijn, als je dik bent geworden van eten dat je helemaal niet lust. Dat zou dubbel zonde zijn.
***Levi was here***
pi_63001484
dan doe je het écht verkeerd
Ja doei.
pi_63001644
Vandaag gaat het hem echt niet worden.
Eerst 's midddags een business-lunch met luxe belegde broodjes (italiaans tomaat/olijvenbrood met parma ham, etc).
En voor vanavond een late business-meeting met buffet.
Daar gaan de caloriëen.

Trouwens morgen ga ik zeker spierpijn hebben. Ik ben namelijk gisteravond erg fanatiek bezig geweest met fitness

Oh ja, motorbloempje.... succes met hardlopen!
Komende week nog even trainen?
pi_63001660
dank

en misschien

kom er net achter dat het dus de dag na het feestje van Vork is en ik dus nuchter moet blijven en vroeg naar bed moet en en en
Ja doei.
pi_63001671
Oh, Isa, het zijn trouwens loempia's geworden en ik heb keurig "neen" gezegd.
***Levi was here***
  donderdag 6 november 2008 @ 15:14:45 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63001755
Had helemaal niet door dat er al weer een nieuw topic was.

Hier ben ik geloof ik al 5 dagen bezig met ongesteld worden, maar het wil maar niet. En ik blijf ondertussen in zo'n heerlijke (P)MS vreetbui hangen.
Heb zelfs vanmorgen een zwsch test gedaan omdat het allemaal wel erg lang duurde. Negatief, dus het zal toch vanzelf wel een keer op gang komen. Ik hoop een beetje snel, dan ben ik ook van dat bluh-gevoel af.
pi_63001831
quote:
Op donderdag 6 november 2008 15:14 schreef Brighteyes het volgende:
Had helemaal niet door dat er al weer een nieuw topic was.

Hier ben ik geloof ik al 5 dagen bezig met ongesteld worden, maar het wil maar niet. En ik blijf ondertussen in zo'n heerlijke (P)MS vreetbui hangen.
Heb zelfs vanmorgen een zwsch test gedaan omdat het allemaal wel erg lang duurde. Negatief, dus het zal toch vanzelf wel een keer op gang komen. Ik hoop een beetje snel, dan ben ik ook van dat bluh-gevoel af.
Sterkte ermee
Ik heb laatst ook zo'n test gehaald omdat ik weer zo achterlijk hard aankwam. Uitslag: ik vreet het er blijkbaar toch gewoon zelf aan.
***Levi was here***
  donderdag 6 november 2008 @ 15:20:13 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63001901
Bijna jammer dan he. Dat je niet gewoon een ander excuus hebt.
Ik ken dat. Ik heb zo heel wat maanden hoop gehad. 'Ben ik dan toch niet zo'n type die pas na 7 maanden merkt dat ze zwanger is omdat ze wel gewoon een menstruatie had.'
Hoe kan je jezelf voor de gek houden!
pi_63001931
quote:
Op donderdag 6 november 2008 15:11 schreef Levitation het volgende:
Oh, Isa, het zijn trouwens loempia's geworden en ik heb keurig "neen" gezegd.
Vreemde tractatie, maar zet wel makkelijk nee

en een Night Elf
* Isabeau valt aan
pi_63001950
quote:
Op donderdag 6 november 2008 15:20 schreef Brighteyes het volgende:
Bijna jammer dan he. Dat je niet gewoon een ander excuus hebt.
Ik ken dat. Ik heb zo heel wat maanden hoop gehad. 'Ben ik dan toch niet zo'n type die pas na 7 maanden merkt dat ze zwanger is omdat ze wel gewoon een menstruatie had.'
Hoe kan je jezelf voor de gek houden!
Hey, het kàn. Dus waarom niet bij jou
En je bleh voelen is niet fijn Hopenlijk snel voorbij.
  donderdag 6 november 2008 @ 15:26:07 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63002036
Nou ja, iig ben ik ondertussen bevallen van een echt kindje en de rest zit er nog gewoon aan. Ik gok dat mijn buik wel leeg is nu!

Kiezen op elkaar dus! En niet McFlurry's gaan halen enzo.
pi_63002163
Er niet eens aan denken!!

(ik krijg straks ijsjes )

Niet aan denken dus
pi_63002352
*evil ijs gedachten wegjaagt*

Mandarijntjes, mandarijntjes, mandarijntjes, mandarijntjes, mandarijntjes, mandarijntjes, mandarijntjes, mandarijntjes, mandarijntjes, mandarijntjes, mandarijntjes.

Zo, dat helpt.
***Levi was here***
pi_63002361
oeh ja, ik heb ook nog een appel, misschien.. nee toch niet

ik heb een kater

Ja doei.
pi_63002404
quote:
Op donderdag 6 november 2008 15:37 schreef motorbloempje het volgende:
oeh ja, ik heb ook nog een appel, misschien.. nee toch niet

ik heb een kater

***Levi was here***
pi_63002593
Niet de kat opeten, Moblo (hoeveel kcal?)
pi_63002723
quote:
Op donderdag 6 november 2008 15:43 schreef Isabeau het volgende:
Niet de kat opeten, Moblo (hoeveel kcal?)
Kan niet vinden hoeveel kcal kat is. Tam konijn is 174kcal per 100gr. Maar of dat een goeie vergelijking is?
***Levi was here***
pi_63002742

bleuh
Ja doei.
pi_63003065
quote:
Op donderdag 6 november 2008 15:48 schreef Levitation het volgende:

Kan niet vinden hoeveel kcal kat is. Tam konijn is 174kcal per 100gr. Maar of dat een goeie vergelijking is?
Ik vind het goed genoeg allemaal verwende vetgemeste mormels.
pi_63003108
Cato is graatmager
Ja doei.
pi_63003145
Mijn knijn niet
pi_63003168
dan bevat jouw konijn wrsch meer calorieën dan mijn kat

ik zeg: kerst-meet bij Isa
Ja doei.
pi_63003203
doen we, slacht jij? want dat kan ik heel hypocriet dan niet hoor.

* Isabeau heeft een ijsje
maar dan moet ik dus ook slikken en dat valt een beetje vies tegen
pi_63003230
En dit ijsje is mijn ontbijt, lunch en tussendoortje hongerrrrrr
pi_63003248
dat kan ik niet hoor

knijntjes

heb ook nog nooit knijn gegeten maar wil 't nog wel eens proberen!
Ja doei.
pi_63003321
Ik heb wel een keer knijn gehad, heel cliché met kerst. Geen idee of dat wild of tam was, maar ik vond het niets. Versplinterende botjes en de smaak was zoetig muf. Eens en nooit weer.

En ik heb ooit gelezen dat roofdieren per definitie niet lekker zijn, dus laat die kat ook maar zitten.
pi_63003333
Zijn er al mensen die zich ergeren aan de 1 op 1 chat tussen MoBlo en mij?
pi_63003343
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:06 schreef motorbloempje het volgende:
dat kan ik niet hoor

knijntjes

heb ook nog nooit knijn gegeten maar wil 't nog wel eens proberen!
Ik wel. En struisvogel, haai, krokodil, koedoe, springbok en sprinkhanen.
Ik vergeet hert nog.
***Levi was here***
pi_63003360
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:09 schreef Isabeau het volgende:
levi zegt er ook wel 's wat tussendoor
Ja doei.
pi_63003362
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:09 schreef Isabeau het volgende:
Ja, ik. Want als jullie dit een 1 op 1 chat vinden, voel ik me een beetje genegeerd.
***Levi was here***
pi_63003373
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

levi zegt er ook wel 's wat tussendoor
Dat dus.
***Levi was here***
pi_63003383
ik heb hier dus uren zitten nietsen hè niet echt goed voor mijn studie-schema dat ik zo braafjes gemaakt had
Ja doei.
pi_63003410
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:11 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb hier dus uren zitten nietsen hè niet echt goed voor mijn studie-schema dat ik zo braafjes gemaakt had
Ik zit op mijn werk. Heb nog weinig uitgevoerd vandaag.
***Levi was here***
pi_63003436
wilde heel veel gaan doen, maar de kater overheerst

en moet zo kickboksen
Ja doei.
pi_63003451
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:08 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb wel een keer knijn gehad, heel cliché met kerst. Geen idee of dat wild of tam was, maar ik vond het niets. Versplinterende botjes en de smaak was zoetig muf. Eens en nooit weer.

En ik heb ooit gelezen dat roofdieren per definitie niet lekker zijn, dus laat die kat ook maar zitten.
Kat schijnt inderdaad niet te vreten te zijn. Hond daarentegen vinden ze in china erg lekker. Denk dat ik het daar niet gegeten heb, met de nadruk op denk. Blijft lastig lezen, dat chinees.
***Levi was here***
pi_63003496
Ergeren? Waarom moet ik me ergeren?

Ik ben trouwens foto's van Nieuw-Zeeland thuis aan het uitzoeken
pi_63003499
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:10 schreef Levitation het volgende:

Ja, ik. Want als jullie dit een 1 op 1 chat vinden, voel ik me een beetje genegeerd.
ik zou jou nooit willen negeren

Ik krijg sapjes van mijn privé zuster, en ze zijn zuur en ik moet het opdrinken (ik begon zowaar echt te huilen oooo--hooo wat ben ik labiel )
pi_63003534
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:14 schreef Pandorah het volgende:
Ergeren? Waarom moet ik me ergeren?

Ik ben trouwens foto's van Nieuw-Zeeland thuis aan het uitzoeken
Die ik nog steeds wil komen bekijken Als je klaar bent dan gil je maar
pi_63003606
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:13 schreef Levitation het volgende:

Blijft lastig lezen, dat chinees.
Zou me niets verbazen als je het wel hebt gehad en so what Ik zou het niet bewust bestellen, maar als ik smakelijk eet dan vind ik het prima (en jij lust toch geen chinees?)

MoBlo: succes dan met kickboxen! Of gewoon hier blijven kletsen.
pi_63003632
ja, nee, ik moet

want het is tof

en ga samen met een vriend, waarmee ik straks ook naar huis rijd, dus moet wel
Ja doei.
pi_63003684
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:15 schreef Isabeau het volgende:
Die ik nog steeds wil komen bekijken Als je klaar bent dan gil je maar
Ik ga dan gillen

Ik durfde 1000 foto's met veel vogeltjes jullie niet aandoen. Dus ik moet er nu 500 uitgooien uit de collectie van vriendlief. En da's niet makkelijk
pi_63003693
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zou me niets verbazen als je het wel hebt gehad en so what Ik zou het niet bewust bestellen, maar als ik smakelijk eet dan vind ik het prima (en jij lust toch geen chinees?)

MoBlo: succes dan met kickboxen! Of gewoon hier blijven kletsen.
Klopt, maar in china was zo weinig anders te krijgen.
Ben daar -vorig jaar- ook 4 kg in 3 weken afgevallen. Ik droomde 's nachts over bruine broodjes kaas.
***Levi was here***
pi_63003716
Hmmmm hond.
Zou je in Nederland ook Hond kunnen krijgen bij de slager?
pi_63003795
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:19 schreef Pandorah het volgende:

Ik ga dan gillen

Ik durfde 1000 foto's met veel vogeltjes jullie niet aandoen. Dus ik moet er nu 500 uitgooien uit de collectie van vriendlief. En da's niet makkelijk
Vriendlief maakt maar z'n eigen vogelalbum hoor

Er is geloof ik geen land waar ik zou afvallen, Levi, ik lust alles wel. Alhoewel, ik kan me een fragment van zo'n 'aso familie op bezoek in rimboe' programma herinneren en ik zou daar wel afvallen
pi_63003819
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:19 schreef dyna18 het volgende:
Hmmmm hond.
Ik denk dat je dan naar het asiel moet.
pi_63003929
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan naar het asiel moet.
Goede tip
Ik hoorde trouwens dat rond kerst de asiels ook bewust geen konijntjes plaatsen.
pi_63003975
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:19 schreef dyna18 het volgende:
Hmmmm hond.
Denk het niet, dan hebben ze meteen allerlei dierenbeschermingsorganisaties op hun nek.
***Levi was here***
pi_63005169
Bijleestvp
pi_63005764
Ook bijleestvp..

Ik vind een drukke baan echt een aanrader.. Ik neem geen snoep mee naar school, in de auto eet ik braaf nog een boterham en een appel, en als ik thuiskom is het vaak al bijna etenstijd...
Alleen een beetje vreemd dat het niet zo zou moeten zijn gezien het aantal uren wat ik uitbetaald krijg...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_63006051
Pff, ik ben moe en als ik moe ben krijg ik honger
En ik ben begonnen met valtaf.nl invullen dus ik wil niet méér moeten invullen

Isa, een privézuster, wat lekker! Heb je ook wel nodig volgens mij!
* freecell knuffelt Isa
  donderdag 6 november 2008 @ 18:38:02 #94
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_63007307
TVPtje

Hier blijft het nog steeds hangen tussen de 96 en 97 Niet veel te melden dus
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_63007326
Zou dit dan wel het topic zijn waarin ik ga beginnen?
pi_63007424
quote:
Op donderdag 6 november 2008 18:38 schreef Fannetje het volgende:
Zou dit dan wel het topic zijn waarin ik ga beginnen?
ja, jouw herfstvakantie is al weer even voorbij, nu moet je toch echt eens beginnen voordat je de kerstvakantie als excuus gaat gebruiken...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_63007660
tvpeej maar weer
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_63007722
quote:
Op donderdag 6 november 2008 18:43 schreef teigan het volgende:

[..]

ja, jouw herfstvakantie is al weer even voorbij, nu moet je toch echt eens beginnen voordat je de kerstvakantie als excuus gaat gebruiken...
Er is altijd wel een leuk excuus te verzinnen
pi_63007778
quote:
Op donderdag 6 november 2008 18:43 schreef teigan het volgende:

[..]

Oh, excuses genoeg hoor. Stress op het werk, rapporten die over twee weken met de kids mee moeten, oudergesprekken, sinterklaas....

Maar het gaat er gewoon om dat ik het knopje weer ga vinden en ga omzetten
pi_63008679
Fannetje is ook terug!
Eigenlijk helemaal geen goed teken dat we hier allemaal weer/nog steeds rondhangen, maar wel gezellig.
***Levi was here***
pi_63009011
Halfterug nog maar hoor, want dieettechnisch slaat mijn eetpatroon nog nergens op
pi_63009675
Hey, men is terug Missen we nog mensen?

Ik kan niet op valtaf.nl Lukt het jullie ook niet of ligt het probleem hier?
pi_63010106
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:59 schreef freecell het volgende:

Ik kan niet op valtaf.nl Lukt het jullie ook niet of ligt het probleem hier?
bij mij duurde het laden ook erg lang net..
pi_63010260
Ik ga ook maar eens meedoen.
Tot drie weken geleden deed ik niks aan sport of dieet.
Nu sport ik twee á drie keer per week (sport: 1,5 uur volledig squashen, 5 kilometer hardlopen of 1 uur spinning).
Ben tot nu toe ongeveer twee kilo kwijt. Van 94 naar 92. Ben 1,83 meter..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_63010280
Ohja, mijn probleem is dat ik in het bestuur van een studentenvereniging zit en daarom twee avonden per week sowieso op de kroeg moet staan. Dat gaat vaak samen met veel biertjes.
pi_63010889
Blegh, morgen met de auto naar mijn werk.

Stond vanavond bij AH, zo'n 5km van mijn huis met een platte voorband. Heb gelukkig een minipompje, dus als een idioot gepompt, om vervolgens zo hard mogelijk richting huis te fietsen. Haalde ongeveer 1,5km en strandde weer, bij een fietsenmaker opnieuw mijn band opgepompt (hij wilde niet plakken, want de werkplaats was al dicht. ). Vervolgens weer als een halve gare met hoge snelheid overal door rood gereden tot mijn band weer plat was. Vervolgens nóg een keer met minipompje gepompt en uiteindelijk de laatste 1,5 km maar gelopen. Was helemaal trillerig toen ik thuis kwam, van de inspanning.

Anyway, ik kan nu mijn band niet repareren, dat kan morgenmiddag op z'n vroegst. Dus moet ik morgen met de auto naar mijn werk. Bummer, heb daar zo'n hekel aan. Ik mijn fiets, althans, als alles het doet.

Merkte met dat achterlijk hard fietsen trouwens wel dat ik nog niet helemaal beter ben. Mijn arme longen hebben het zwaar te verduren gehad.
***Levi was here***
  donderdag 6 november 2008 @ 21:45:53 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63013441
Morgen ok? Echt! Morgen! Echt!

*dropje in mond steekt...
pi_63013581
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:45 schreef Brighteyes het volgende:

ik hou je er aan.
***Levi was here***
  donderdag 6 november 2008 @ 22:20:18 #109
234015 Imanok
Super Webdeveloper. O:
pi_63015048
Wat meer geleerd waarom somige van jullie overgewicht zijn. Persoonlijk krijg ik geen kat of konijn op. Maar ik ben ook veels te lui om de haartjes te plukken. Of eten jullie ze met de haartjes erbij? D:

Kan ook niet op valtaf.
  donderdag 6 november 2008 @ 22:35:40 #110
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63015882
Hej Skv! Ik ben juist afgevallen in mn bestuursjaar, van de pure stress maar ja, ik lust ook een bier, dat helpt...

Hoi allemaal! Luek dat t hier at drukker is, merk dat ik ook vaker hier lees en post als t een beetje doorloopt...
er staat nog een enorme afwas op me te wachten...beuh...hoop op meer moed morgenavond (vind 7 en een half uur onafgebroeken schilderen ook wel een geode reden om niks meer te hoeven vanavond...)

oh en mn gewicht uit t lijstje klopt denk ik niet meer... ahum... ik update wel na t weekend ofzo, wil er nog even niet aan...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_63017794
Dat had ik vorige week Levi. Anna weggebracht en mijn band kapot. En ik moest echt afscheidscadeautjes gaan kopen, dus mijn fietstassen ( ) waren superzwaar en de fietsenmaker had geen tijd. Toen een pompje gekocht en racen tussendoor. Wat is het half uurtje fietsen dan ineens ver.
*OUD heilige*
pi_63022008
Je hebt in ieder geval je lichaamsbeweging gisteren wel gehad, Levi Alleen schiet het er dan vandaag weer bij in, qua fietsen dan.

BrightEyes, wat leuk dat je vandaag begint * Isabeau pakt resterende dropjes af
pi_63022064
tvp

* omearos is blij dat haar vader haar al jong heeft geleerd om banden te plakken
Ik ben dan weer te lui om te gaan lopen of hard door te fietsen met halfzachte banden

Ow, en afvallen gaat momenteel ook slecht, ik kom juist aan. Maar ik moet eerst gezond worden (spier gescheurd en geklooi met aanpassingen van dagelijkse medicijnen snipverkouden, maar dit jaar gelukkig wel de griepprik gehad)
17 november begint het volgende kwartiel, met op maandag, woensdag en vrijdag ruimte om hard te lopen, dus dat wordt weer Evy. Want ik wil ook de CPC gaan lopen komend jaar. (heb me net maar gelijk ingeschreven op de site, stok achter de deur)
pi_63022133
Kom je nu aan omdat je geblesseerd bent en minder kan sporten, omearos? of heb je direct alle gezonde eetgewoontes overboord gegooid? (zoals ik )
En CPC is toch iets van 16 km?
pi_63022568
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 08:11 schreef omearos het volgende:
tvp

* omearos is blij dat haar vader haar al jong heeft geleerd om banden te plakken
Ik ben dan weer te lui om te gaan lopen of hard door te fietsen met halfzachte banden

Ow, en afvallen gaat momenteel ook slecht, ik kom juist aan. Maar ik moet eerst gezond worden (spier gescheurd en geklooi met aanpassingen van dagelijkse medicijnen snipverkouden, maar dit jaar gelukkig wel de griepprik gehad)
17 november begint het volgende kwartiel, met op maandag, woensdag en vrijdag ruimte om hard te lopen, dus dat wordt weer Evy. Want ik wil ook de CPC gaan lopen komend jaar. (heb me net maar gelijk ingeschreven op de site, stok achter de deur)
Ik kan ook bandenplakken. Alleen niet voor een AlbertHeijn, met volle fietstassen, op 5km van huis, zonder gereedschap in het donker.

Succes met het weer oppakken van het afvallen. CPC is inderdaad goede stok achter de deur! Het is zo ontzettend gaaf om hard te lopen met allemaal enthousiaste mensen langs de lijn.

Nadat ik gisteren mijn longen weer eens vol belast heb, pluk ik daar vandaag een beetje de zure vruchten van. Was buiten adem toen ik naar de 2de etage was gelopen met de trap. En dat doe ik iedere dag, meerdere malen op een dag. Stomme longen. Denk dat Evy dus nog eve moet wachten.
***Levi was here***
pi_63022606
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 08:16 schreef Isabeau het volgende:
Kom je nu aan omdat je geblesseerd bent en minder kan sporten, omearos? of heb je direct alle gezonde eetgewoontes overboord gegooid? (zoals ik )
CPC is een halve marathon. Maar je hebt ook nog een 10km loop en de 5km loop. Die laatste is goed te doen. En er is nog een 1km kinderloop, maar daar loop je als volwassene nogal voor lul .
***Levi was here***
pi_63022617
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:45 schreef Brighteyes het volgende:

Morgen is nu!
Heel veel succes en sterkte, je kunt het!
***Levi was here***
pi_63024776
Goedemorgen allemaal.
Zoals helaas verwacht gisteren helemaal de mist in gegaan.
Zakenlunch + Business meeting met buffet, borrel en veel borrelhapjes = VEEL calorieën
valtaf.ad.nl houdt het op 3200 voor gisteren.

Vandaag maar even extra lang cardio doen om een beetje te compenseren.

O: 2 BH met kip-kerrie salade
L: 3 BH, soep of salade en yoghurt
T: 2x fruit
D: spruitjes, mexicaanse aardappeltjes, yoghurt
pi_63024915
Wij eten vanavond kippensoep, zelfgemaakt met stokbrood
pi_63024926
Welkom skv en fannetje btw.
Gewoon beginnen (in ieder geval met sport). Uitstel leidt tot niets
pi_63025016
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:52 schreef Isabeau het volgende:
Wij eten vanavond kippensoep, zelfgemaakt met stokbrood
Ik frietjes. Krijg manlief niet overtuigd van het feit dat het slecht voor ons is. Hij vindt gewoon dat vrijdag frietdag is. En ik ben dan weer zo zwak dat ik het eigenlijk ook lekker vind en dus toch maar doe. Maar vanavond denk ik dat ik sla, wat frietjes en een (runder)hamburgertje eet, blijft de schade beperkt.
***Levi was here***
pi_63025092
Ik heb ook wel zin in frietjes Met een lekkere zelfgemaakte hamburger met veel tomaat, komkommer en slaatjes bla Maar het wordt dus kippensoep
pi_63025115
En ik denk ook niet dat zo nu en dan frietjes echt heel slecht voor je is. Zolang je de pot mayonaise maar laat staan valt het wel mee.
pi_63025192
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:58 schreef Isabeau het volgende:
En ik denk ook niet dat zo nu en dan frietjes echt heel slecht voor je is. Zolang je de pot mayonaise maar laat staan valt het wel mee.
Ik eet het met friteslijn en curry en sweetchilisaus. Zo jammie.
Maar ik ga maar weer een dag in de week als "balansdag" inrichten om dit soort uitspattingen op te vangen. Ik vind dat gek doen moet kunnen, zolang je week maar in balans is.
***Levi was here***
pi_63025217
Maakt het eigenlijk nog uit of je raspatat of gewone friet neemt?
pi_63025292
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:02 schreef dyna18 het volgende:
Maakt het eigenlijk nog uit of je raspatat of gewone friet neemt?
Mijn gevoel zegt dat raspatat vetter is dan gewone patat... omdat het poreuzer is. En ik vind het ook vet smaken, maar dat zal aan mij liggen.
***Levi was here***
  vrijdag 7 november 2008 @ 11:21:09 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63025716
Zo... 'vandaag is de eerste dag van...'
Het lijkt erop dat ik ongesteld aan het worden ben, dat scheel al weer de helft van dat nare opgeblazen gevoel!

O: 2 geroosterde boterhammen met 2 gekookte eitjes
T: Fruithap
L: 2 boterhammen met kipfilet Brinta
T: fruit
D: moet ik nog even bedenken, maar iets gezonds iig.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 07-11-2008 12:31:48 ]
pi_63025739
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:21 schreef Brighteyes het volgende:
Zo... 'vandaag is de eerste dag van...'
Het lijkt erop dat ik ongesteld aan het worden ben, dat scheel al weer de helft van dat nare opgeblazen gevoel!

O: 2 geroosterde boterhammen met 2 gekookte eitjes
T: Fruithap
L: 2 boterhammen met kipfilet
D: moet ik nog even bedenken, maar iets gezonds iig.
You go girl!
***Levi was here***
pi_63026071
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 08:16 schreef Isabeau het volgende:
Geblesseerd, minder sporten, hormonen in de war (ben op een meer dan 2x zo zware pil gezet ivm om de week ongesteld) en gewoon teveel snoepen uit verveling en stress voor tentamens
Vandaag laatste tentamen, weekend even tot rust komen en maandag weer braaf lijstjes posten. En dan de maandag erna beginnen met Evy, dan ben ik weer op de oude weg, op de hormonen na

Ik heb me bij de CPC ingeschreven voor de 5km versie, dat lijkt me al een hele prestatie
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 08:49 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik kan ook bandenplakken. Alleen niet voor een AlbertHeijn, met volle fietstassen, op 5km van huis, zonder gereedschap in het donker.
Die AH maakt weinig uit (kan zelfs nog handig zijn, gewoon een leuke jongen aanspreken en vragen of hij je band wil plakken ), maar de rest werkt idd absoluut niet mee.
* omearos zet klein fietspompje op verlanglijstje Die heb ik dan weer nooit bij me
quote:
Succes met het weer oppakken van het afvallen. CPC is inderdaad goede stok achter de deur! Het is zo ontzettend gaaf om hard te lopen met allemaal enthousiaste mensen langs de lijn.
Ben benieuwd hoe ik reageer op al die aandacht
quote:
Nadat ik gisteren mijn longen weer eens vol belast heb, pluk ik daar vandaag een beetje de zure vruchten van. Was buiten adem toen ik naar de 2de etage was gelopen met de trap. En dat doe ik iedere dag, meerdere malen op een dag. Stomme longen. Denk dat Evy dus nog eve moet wachten.

Maar wel gaan sporten, is goed voor je longen, als je het niet forceert. Dus rennen jij
Heb jij je al ingeschreven voor de 5km?
pi_63026235
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 11:36 schreef omearos het volgende:
[..]

Maar wel gaan sporten, is goed voor je longen, als je het niet forceert. Dus rennen jij
Heb jij je al ingeschreven voor de 5km?
Nog niet ingeschreven, omdat ik eerst weer zeker wil weten dat ik een eindje kan lopen. Ik heb best veel problemen met mijn enkels/knieën/heupen gehad afgelopen jaar. Zolang in hardloop heb ik nergens last van, maar als ik na een paar weken rust weer begin, hapert mijn lichaam enorm. Laatst had ik volledig verkrampte kuiten, omdat mijn enkels helemaal vast zaten. Ik wil écht heel graag, maar ik heb wat opstartprobleempjes.
***Levi was here***
pi_63026961
Opstarten onder begeleiding een idee? In een sportschool of bij een fysiotherapeut, heb je gelijk nog een stok achter de deur
pi_63027023
Hardlopen
Ik gá ooit nog een keer de CPC lopen Maar voorlopig schiet het hardlopen er even bij in. Voordeel op dit moment is dan weer dat ik alles lopend moet doen en meestal met een draagdoek om de nek, verbrand je ook wel wat mee

Gisteren hier ook patat Maar dan zelf gefrituurd in lekkere olie
  vrijdag 7 november 2008 @ 12:53:47 #133
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63028019
Ik denk dat we vanavond maar voor Cinnamongirls Curry gaan.
quote:
Mijn makkelijke recept met Patak's milde currypasta is:

Uitjes fruiten in olijfolie, tomaten in blokjes erbij, stukjes kipfilet erbij, sperziebonen toevoegen (kort gekookt of uit blik), dan 2 eetlepels currypasta toevoegen, paar eetlepels creme fraiche... en klaar is je saus. En ook een paar hardgekookte eieren overr het gerecht verdelen als het klaar is!
We eten het dan met pitta's of naanbrood.
2 boterhammen van tussen de middag is een bak brinta geworden, had geen zin in brood.

Zo, en nu eens met een boek op de bank. Kindlief slaapt, daar maar even gebruik van maken.
pi_63029384
Brinta als lunch, ik zou er denk ik niet eens opkomen maar ja, als ontbijt is het ook lekker, dus waarom niet als lunch.

Freecell, jij verbrandt zo wel genoeg kcal hoor De hele dag met dat extra gewicht rondzeulen

Snap de stress en het gedoe wel hoor, Omearos, maar je hebt in ieder geval een plan Dat is al meer dan mijn 'ik wil het hardlopen weer oppakken, maar nu ff niet en ik wil weer naar de sportschool, maar daar ben ik al zo lang niet geweest en ik wil weer gezonder eten, maar wat moet ik dan met al die ongezonde kastvoorraad-smoezen"
pi_63029429
En die leuke sportschool coach, heeft die je nog niet gebeld voor een afspraak Isa?

Drie jaar geleden ben ik ontslagen. Want mijn werk was niet belangrijk. En nu mogen jullie 1 keer raden welke vacature er op de site van mijn oude werkgever staat.
*OUD heilige*
pi_63029765
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:45 schreef Isabeau het volgende:

Freecell, jij verbrandt zo wel genoeg kcal hoor De hele dag met dat extra gewicht rondzeulen
Het is maar 5 kilo en ik ben 20 kg zwaarder geweest dan nu
  vrijdag 7 november 2008 @ 14:05:31 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63029939
Wat een raar gedoe Yppy, van je werk.
pi_63030396
Brinta! Wat een topplan!
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:02:01 #139
30252 Soempie
Procreating
pi_63032800
Hallo allemaal.
't Is alweer een tijd geleden dat ik hier gepost heb. Zo te zien is het alweer wat drukker hier. Hoop dat het bij jullie allemaal de goede kant op gaat met het afvallen. Hier nog niet zo, maar..

ik heb een hometrainer gekocht.

Nu ga ik zo de herhaling van Pauw en Witteman kijken en tegelijk fietsen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_63032804
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:46 schreef YPPY het volgende:
En die leuke sportschool coach, heeft die je nog niet gebeld voor een afspraak Isa?

Drie jaar geleden ben ik ontslagen. Want mijn werk was niet belangrijk. En nu mogen jullie 1 keer raden welke vacature er op de site van mijn oude werkgever staat.
Ja, 1x en toen ben ik niet gegaan

Misschien kan je solliciteren, je hebt ervaring
pi_63034379
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Gaat het niet goed meer dan? en je was zo mager aan het worden.....
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:01:36 #142
30252 Soempie
Procreating
pi_63034453
quote:

gewoon teveel snoepen uit verveling en stress voor tentamens
Heel herkenbaar. Ik snoep zo een zak m&m's leeg tijdens het leren. Deze tentamenperiode geen snoep in huis gehaald, maar dan eet ik dus veel te veel broodjes, crackers of grote borden met brinta.

Hoe is je tentamen gegaan vandaag?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_63034550
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:58 schreef Miss_S het volgende:
Gaat het niet goed meer dan? en je was zo mager aan het worden.....
Sinds ik niet meer zoveel sport kom ik héél langzaam maar zeker weer aan. Nog lang niet wat ik woog, thank god, maar daar wil ik ook niet meer heen natuurlijk, dus vandaar dat ik hier maar weer ga rondhangen
pi_63034576
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Sinds ik niet meer zoveel sport kom ik héél langzaam maar zeker weer aan. Nog lang niet wat ik woog, thank god, maar daar wil ik ook niet meer heen natuurlijk, dus vandaar dat ik hier maar weer ga rondhangen
Goedzo
pi_63034612
Dat is ook lullig Yppy!

Mijn lijstje voor vandaag:

O/L: kop groentesoep en 2 boterhammen met pindakaas.
T: liga milkbreak.
T: kwark met rode vruchten.
T: 4 hele kleine mandarijntjes.
D: pasta

Niet echt een mooi lijstje maar ik had zo ontzettend veel zin in zoet!
pi_63034622
De kippensoep was heerlijk alleen had ik hem iets te pittig gemaakt met extra pepertjes
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:23:38 #147
30252 Soempie
Procreating
pi_63034890
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:11 schreef Isabeau het volgende:
De kippensoep was heerlijk alleen had ik hem iets te pittig gemaakt met extra pepertjes
Waar staat het recept?
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:23:47 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63034893
Da's goed voor het zweten, zeggen ze toch?

Hier staat de curry al heerlijk te geuren en op smaak te komen.

Vanmiddag 2 kiwi's en een mandarijntje op en verder nog niks buiten het plan. De dropjes lonkten en ik kwam ergens in een onverwacht hoekje nog lekkere koekjes tegen maar zelfs die heb ik niet op. Dat zou ik zo stom van mezelf vinden.

Wilde alleen gaan fietsen vanmiddag maar dat is niet gelukt, ik moest een van mijn 'gelnagels' laten reparen!
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:26:00 #149
30252 Soempie
Procreating
pi_63034945
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:23 schreef Brighteyes het volgende:

Wilde alleen gaan fietsen vanmiddag maar dat is niet gelukt, ik moest een van mijn 'gelnagels' laten reparen!

Dacht even dat ik in het slank topic zat.
pi_63034991
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:23 schreef Soempie het volgende:

Waar staat het recept?
uh, in mijn hoofd

Iets met hele kip in pan water gooien incl. organen en dat met 3 kipkruidenbuiltjes 2 uurtjes laten pruttelen.
Kip uit de pan.
Vermicelli, wortel, bleekselderij, ui en mais in de pan.
Bouillonblokjes in de pan.
Kip plukken en terug in de pan.
Kruiden (ik heb er bijv saffraan, foeli en kurkuma in gedaan) en rood pepertje erbij.
Pruttelen.
Bosui erbij.
Klaar

Zoiets was het. Geloof ik.
pi_63035010
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:23 schreef Brighteyes het volgende:
als het maar vermoeiend was
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:29:05 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63035012
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:26 schreef Soempie het volgende:

[..]

Dacht even dat ik in het slank topic zat.
Je zou het bijna zeggen!
Even ter verduidelijking, dit is alleen voor het geval ik (hopelijk) uitgenodigd word voor een sollicitatie-gesprek. Ik heb ze niet standaard hoor!
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:30:12 #153
30252 Soempie
Procreating
pi_63035029
Stop je een kip met veren in de pan?

Of bedoel je met plukken, de organen eruit halen. Dat is sowieso ook niks voor mij.
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:31:48 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63035065
Je soepie klinkt wel heel lekker Isa!
Ik vind het altijd zo 'knap' dat mensen zo maar met wat kruiden en specerijen kunnen gooien en dat het dan nog lekker is ook. Ik heb daar echt geen weet van.
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:32:35 #155
30252 Soempie
Procreating
pi_63035083
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Je zou het bijna zeggen!
Even ter verduidelijking, dit is alleen voor het geval ik (hopelijk) uitgenodigd word voor een sollicitatie-gesprek. Ik heb ze niet standaard hoor!
Oeh, dat is wel spannend!

Maar ik dacht dat jij zo'n gave baan had waarbij je overal heen mag reizen? Waar solliciteer je nu naar?
pi_63035100
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:30 schreef Soempie het volgende:
Stop je een kip met veren in de pan?

Of bedoel je met plukken, de organen eruit halen. Dat is sowieso ook niks voor mij.
Met plukken bedoel ik dat je al het vlees eraf haalt om terug te doen in de pan, de rest kan weg
En omdat het al zo lang opstaat gaat dat héél eenvoudig.
pi_63035121
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:31 schreef Brighteyes het volgende:
Je soepie klinkt wel heel lekker Isa!
Ik vind het altijd zo 'knap' dat mensen zo maar met wat kruiden en specerijen kunnen gooien en dat het dan nog lekker is ook. Ik heb daar echt geen weet van.
Ik doe altijd maar wat en meestal is het zalig. Soms niet Bij mij mislukt ook wel eens iets.
pi_63035135
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 13:45 schreef Isabeau het volgende:
Snap de stress en het gedoe wel hoor, Omearos, maar je hebt in ieder geval een plan Dat is al meer dan mijn 'ik wil het hardlopen weer oppakken, maar nu ff niet en ik wil weer naar de sportschool, maar daar ben ik al zo lang niet geweest en ik wil weer gezonder eten, maar wat moet ik dan met al die ongezonde kastvoorraad-smoezen"
Plannen kan ik wel, het is het uitvoeren waar het vaak aan schort
Kastvoorraad maakt hier niks uit, ik woon tegenover een winkelcentrum
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:01 schreef Soempie het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. Ik snoep zo een zak m&m's leeg tijdens het leren. Deze tentamenperiode geen snoep in huis gehaald, maar dan eet ik dus veel te veel broodjes, crackers of grote borden met brinta.

Hoe is je tentamen gegaan vandaag?
Inderdaad, snoep je niet tussendoor dan eet je wel meer bij maaltijden. Leren kost ook energie maar niet zoveel als je ineens denkt nodig te hebben

Tentamen ging lekker hopelijk heb ik het gehaald. Ging over statistiek, vind ik moeilijk na te gaan of ik iets goed heb aangepakt omdat ik geen idee heb van wat realistische uitkomsten zijn enzo.
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:37:50 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63035193
Ja, die baan met die reizen idd. Maar dat is niet altijd even leuk. ZEker niet als je een lief klein kindje hebt.
Plus dat ik er nu 10 jaar werk, en dat is gewoon erg lang. En ik ben nu net begonnen aan mijn 5e baas daar. Ook niet zo ok. Weer alles uitleggen en verantwoorden enzo. Gewoon niet zo heel leuk meer.

En nu wil ik heel graag de uitvaart in. Iets heel anders, en toch een beetje hetzelfde. Ik organiseer een congres voor mijn werk en het organiseren en regelen van een uitvaart is toch ook een klein beetje een 'event'. Je moet een x-aantal stoelen, koffie etc. etc.
Veel logistiek geregel dus eigenlijk. Alleen ipv een aanloop van 3 jaar heb je dan een periode van 5-7 dagen. Lijkt me ook wel prettig. Als mensen niet leuk zijn ben je er snel weer vanaf zeg maar.
Het is volgens mij echt een prachtig vak. Heb vorig jaar een opleiding gedaan ervoor en dat heeft me er alleen nog maar meer in gesterkt dat het echt iets voor mij is. Je weet nooit wie de deur open doet, veel verschillende mensen, verschillende dingen.

Nou ja, dat dus. Er is alleen niet veel part time werk in te vinden, dus deze vacature is echt heel tof. 2 weken geleden brief verstuurd, dus ik ga maandag maar eens bellen of ze een tijdslijn in gedachten hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 07-11-2008 17:43:47 ]
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:37:51 #160
30252 Soempie
Procreating
pi_63035194
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Met plukken bedoel ik dat je al het vlees eraf haalt om terug te doen in de pan, de rest kan weg
En omdat het al zo lang opstaat gaat dat héél eenvoudig.
Ah.

Je kunt wel merken dat ik nooit in CUL kom. Ik moet trouwens met kerst een voorgerecht, nagerecht of van die hapjes tussen de gangen door maken. Hoopte eigenlijk dit jaar verantwoordelijk te mogen zijn voor de koffie of thee met nog iets lekkers, maar helaas. Misschien is jouw soep als voorgerecht wel een goed idee.
pi_63035198
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 10:55 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik frietjes. Krijg manlief niet overtuigd van het feit dat het slecht voor ons is. Hij vindt gewoon dat vrijdag frietdag is. En ik ben dan weer zo zwak dat ik het eigenlijk ook lekker vind en dus toch maar doe. Maar vanavond denk ik dat ik sla, wat frietjes en een (runder)hamburgertje eet, blijft de schade beperkt.
Wat heel erg veel calorieën scheelt is ovenfriet maken, en dat op bakpapier in de oven op een plaat leggen. Dan gebruik je helemaal geen vet! Jij blij, hij blij
* springt weer terug naar Slank*
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:41:41 #162
30252 Soempie
Procreating
pi_63035288
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:34 schreef omearos het volgende:

Tentamen ging lekker hopelijk heb ik het gehaald. Ging over statistiek, vind ik moeilijk na te gaan of ik iets goed heb aangepakt omdat ik geen idee heb van wat realistische uitkomsten zijn enzo.
Oeh, statistiek 1 of 2? Statistiek is echt zo'n struikelvak voor sommige mensen, maar als je het bijhoudt dan moet het wel lukken. En je hebt er een goed gevoel over.
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:46:51 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63035414
Oh Levi, ik zou ook moeite hebben om dan sterk te zijn hoor. Ik vind patatjes ook zo superlekker.
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:51:31 #164
30252 Soempie
Procreating
pi_63035533
@ BE, ik kan me dan inderdaad wel voorstellen dat het tijd wordt voor iets anders. En je hebt de papieren en de ervaring voor deze nieuwe baan. Hopelijk mag je op gesprek komen.
pi_63035559
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:46 schreef Brighteyes het volgende:
Oh Levi, ik zou ook moeite hebben om dan sterk te zijn hoor. Ik vind patatjes ook zo superlekker.
Ik herinner me nog een interview met een echte sterrenkok en op de vraag wat nou zijn lievelingseten was antwoordde hij dat dat frietjes waren
  vrijdag 7 november 2008 @ 17:52:55 #166
30252 Soempie
Procreating
pi_63035569
Nu moet ik snel zijn met omkleden. Vanavond naar het theater en ik moet nog boodschappen doen voor het eten.
pi_63035903
Frietjes met dijon-mayonaise lekker zout met zuur

Hier vanavond lasagna, geen friet
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 17:41 schreef Soempie het volgende:

[..]

Oeh, statistiek 1 of 2? Statistiek is echt zo'n struikelvak voor sommige mensen, maar als je het bijhoudt dan moet het wel lukken. En je hebt er een goed gevoel over.
Statistiek en statistische procescontrole voor werktuigbouwkunde (afgekort STPC )
Mja, ik kan dit ook wel, maar je kan niet op je gevoel afgaan of iets klopt, zoals je bij bijvoorbeeld een kracht op een object nog kan nagaan of het realistisch is voor de gegeven situatie. Zal allemaal wel goedkomen
pi_63037035
Frietjes, sla en hamburgertje gegeten. Was heerlijk en ik heb er van genoten.
En ik heb goed en slecht nieuws:
- goede nieuws is dat ik geen kaneelijs meer in mijn vriezer heb
- het slechte nieuws is ... ... het was heel lekker

Wel balen: ik geloof dat ik een voorhoofdsholteontsteking (3 keer woordwaarde) aan het ontwikkelen ben. Waarom altijd in het weekend? Ben nog wel even de apotheek binnen gelopen en kreeg daar te horen dat ik geen neusspray meer mag gebruiken, omdat ik die al een week gebruik. Zegt ze doodleuk op vrijdagmiddag om 17.30 "ga maar even langs je huisarts voor een recept voor iets sterkers". Anyway, mijn hoofd zit dus dicht en mijn oren ook. Ga zo maar ff stomen, denk ik.
***Levi was here***
pi_63037350
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 19:00 schreef Levitation het volgende:
Frietjes, sla en hamburgertje gegeten. Was heerlijk en ik heb er van genoten.

Wel lekker eten gehad dus vandaag
quote:
Wel balen: ik geloof dat ik een voorhoofdsholteontsteking (3 keer woordwaarde) aan het ontwikkelen ben. Waarom altijd in het weekend? Ben nog wel even de apotheek binnen gelopen en kreeg daar te horen dat ik geen neusspray meer mag gebruiken, omdat ik die al een week gebruik. Zegt ze doodleuk op vrijdagmiddag om 17.30 "ga maar even langs je huisarts voor een recept voor iets sterkers". Anyway, mijn hoofd zit dus dicht en mijn oren ook. Ga zo maar ff stomen, denk ik.
Ik gebruik al iets van 12 jaar neusspray en mijn neus zit er nog aan Als je het echt nodig hebt kan het vast geen kwaad als je die spray nog gebruikt om het weekend door te komen. En stomen is altijd fijn, mini-sauna voor je hoofd
Beterschap
  vrijdag 7 november 2008 @ 19:45:24 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63038189
Levi! Always look on the bright side of life!
  vrijdag 7 november 2008 @ 19:47:18 #171
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63038221
Oh, je zou trouwens bij de supermarkt nog even baby-neusspray kunnen halen, is zoutoplossing dus niet zo schadelijk.

Omearos... als jij het al 12 jaar gebruikt, dan is dat precies de reden dat het normaal afgeraden wordt. Op een gegeven moment raakt de boel van binnen dusdanig geirriteerd dat je het omgekeerde effect krijgt, namelijk opgezwollen slijmvliezen ipv dat ze slinken...
pi_63038359
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 19:47 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, je zou trouwens bij de supermarkt nog even baby-neusspray kunnen halen, is zoutoplossing dus niet zo schadelijk.

Omearos... als jij het al 12 jaar gebruikt, dan is dat precies de reden dat het normaal afgeraden wordt. Op een gegeven moment raakt de boel van binnen dusdanig geirriteerd dat je het omgekeerde effect krijgt, namelijk opgezwollen slijmvliezen ipv dat ze slinken...
Ik gebruik het op recept ivm astma, moet ook eens in de zoveel tijd wisselen van samenstelling vanwege bloedneus. Ik dacht dat bloedneus ook de reden was dat je ze niet lang mag gebruiken, van die opgezwollen slijmvliezen had ik nog niet gehoord. Misschien mijn arts maar eens vragen hoe het daarmee zit. Elke vermindering in medicijnen is meegenomen
  vrijdag 7 november 2008 @ 19:58:22 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63038514
Ja, ik heb er ook niet echt verstand van hoor, maar dat is wat ik altijd hoor als de reden dat je het nooit langer dan 2 weken achter elkaar mag gebruiken.
Op dokters-voorschrift wegens astma is natuurlijk wel wat anders dan idd.
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:43:21 #174
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_63039627
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 19:00 schreef Levitation het volgende:

Levitation! Bwahaha. *aai* En succes met je voorhoofdsholtedinges!

Oh en andere mensen in het dieetclubtopic: Haai!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_63048406
Gisteravond filmavond gehad in de kerk, chips, chiips, chips en popcorn
2 KG zwaarder vanmorgen, allemaal vocht door het zout, heus
Maar ik baal wel
pi_63048448
Jammer freecell! Maar die 2 kg zwaarder, is dat in een week?
Het lijkt me dat er inderdaad ook wat vocht bijzit oid.

Ik kon gister de verleiding van chocolade truffelkruidnoten niet weerstaan. Gelukkig heb ik niet zoveel op en kwam niet boven het maximum aan aantal Kcal wat ik wil binnenkrijgen op een dag.
Maargoed zo val ik natuurlijk niet af, eigen schuld.
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:22:17 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63049000
Freecell, dat is idd ook niet leuk om te zien.

Ik kwam juist even doen.
Ik verwachtte ook 2 kilo zwaarder te zijn dan wat de weegschaal me vertelde!
Na deze rampzalige week met allerlei lekkere dingen enzo durfde ik er amper op te gaan staan en wat bleek, ik ben gewoon een kilo afgevallen!
Ik heb een getalletje gezien dat ik al niet meer gezien heb sinds de zomer!

Dat is altijd zo lekker motiverend. Ik ga door dus!
Ik wil er nog steeds voor de kerst een paar af hebben.
pi_63049033
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:21 schreef appelsap het volgende:
Jammer freecell! Maar die 2 kg zwaarder, is dat in een week?
Het lijkt me dat er inderdaad ook wat vocht bijzit oid.
2 KG zwaarder dan gisteren zal dus inderdaad wel veel vocht zijn ook.

BE gaat lekker
pi_63049396
Manlief trok gisteren terwijl we een film zaten te kijken natuurlijk weer een zak chips open en toen ben ik een beetje boos op heb geworden. Vervolgens heeft hij de chips aan de andere kant neergezet (waar ik niet zat) en heeft hij in zijn eentje chips gegeten.

Heb gisteren gestoomd met Rhinocaps. Wat een vreselijk spul is dat zeg! Inademen deed zo'n pijn. Dus het water met dat ding erin grotendeels weggegooit en nieuw water er bij gedaan en er kamille in gedaan. Was veel fijner,
***Levi was here***
pi_63049595
Lekker BE, gaat goed dus!!!

Mijn redelijk nieuwe weegschaal doet stom... Hij geef steeds wisselende gewichten aan, ik kan er zo geen peil op trekken.. Ik blijf dus maar lekker doorgaan met gezond eten, en ik zie wel wat mijn kleding ervan zegt...

Ik heb net op de markt weer flink wat fruit gehaald, waaronder rode bessen...
pi_63049615
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:00 schreef teigan het volgende:
Lekker BE, gaat goed dus!!!

Mijn redelijk nieuwe weegschaal doet stom... Hij geef steeds wisselende gewichten aan, ik kan er zo geen peil op trekken.. Ik blijf dus maar lekker doorgaan met gezond eten, en ik zie wel wat mijn kleding ervan zegt...

Ik heb net op de markt weer flink wat fruit gehaald, waaronder rode bessen...
Op wat voor ondergrond staat je weegschaal? Een harde, rechte ondergrond geeft de meest betrouwbare meetresultaten.
***Levi was here***
pi_63049682
Wat heerlijk BE!

Levitation, beterschap!
En wat goed dat je er zelf niks van genomen hebt dan!
pi_63049723
Hij staat op de laminaatvloer... Zelfs bij het wegen zonder en met vochtmeting ed. geeft ie al een halve kilo verschil... Ik heb vanmorgen een verschil gezien van 1,7 kilo oid..... Beetje vaag dus..

En beterschap levitation!
pi_63049958
Dat is inderdaad raar Teigan! Heb je geen garantie meer?
pi_63050464
..........Ja, want in het slanktopic eten we allemaal gelnagels..... Vandaar dat we zo slank zijn, het vult zo lekker zo'n gefrtuurd nageltje
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:43:31 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63051374
Zeg, hap es niet zo! Beetje zelfspot hoor!
Je kan toch niet ontkennen dat het in het slank-topic vaker over mode en aanverwante zaken gaat dan hier?
Grapje moet toch kunnen?

Ik vind het echt zo bizar dat het over en weer rivaliteit lijkt te bestaan tussen die 2 topics.
pi_63051716
Ik weet niet eens wat gelnagels precies zijn, maar de opmerking suggereert een zekere oppervlakkigheid aan onze kant. Op zich maakt zo'n opmerking mij weinig uit hoor, ik ben zelf ook niet altijd even lief, maar omdat ik al vaker heb gehoord dat mensen in de dieetclub vinden dat wij ongepaste opmerkingen maken en ik daar eigenlijk weinig van heb gemerkt, viel deze sneer mij op.

En ja, misschien gaat het soms over uiterlijk en mode en zo bij Slank, maar het gaat over van álles en in een moordend tempo. Toen het in de dieetclub wat drukker was, zal het ook weleens over uiterlijk/mode zijn gegaan.
pi_63051985
Het gaat beide kanten op, maakt toch niet uit. Niet zo happen conleche.
*OUD heilige*
pi_63051998
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 10:49 schreef Levitation het volgende:
Heb gisteren gestoomd met Rhinocaps. Wat een vreselijk spul is dat zeg! Inademen deed zo'n pijn. Dus het water met dat ding erin grotendeels weggegooit en nieuw water er bij gedaan en er kamille in gedaan. Was veel fijner,
Eucalyptus is vaak ook erg lekker om te stomen bij verstopte neus/holtes. Sterkte ermee .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:34:42 #190
30252 Soempie
Procreating
pi_63052206
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:02 schreef conleche het volgende:
Ik weet niet eens wat gelnagels precies zijn, maar de opmerking suggereert een zekere oppervlakkigheid aan onze kant. Op zich maakt zo'n opmerking mij weinig uit hoor, ik ben zelf ook niet altijd even lief, maar omdat ik al vaker heb gehoord dat mensen in de dieetclub vinden dat wij ongepaste opmerkingen maken en ik daar eigenlijk weinig van heb gemerkt, viel deze sneer mij op.

En ja, misschien gaat het soms over uiterlijk en mode en zo bij Slank, maar het gaat over van álles en in een moordend tempo. Toen het in de dieetclub wat drukker was, zal het ook weleens over uiterlijk/mode zijn gegaan.
Het was in elk geval niet bedoeld als sneer. Ik zou me niet zo druk maken om opmerkingen waar een dikke knipoog bij staat. Het is niet zo serieus bedoeld als je het nu doet overkomen.
pi_63052406
appelsap, ik heb nog garantie, dus ik zit er wel over na te denken om er nog even mee terug te gaan..

Pff, ik werd net door een leerling gebeld, of ik er aan gedacht had dat het maandag 40 minuten rooster was(ze moeten een korte toets inhalen, en ik had ze bij een collega geparkeerd)... Nee dus, dus ik moet nog weer even wat mailtjes gaan sturen...
  zaterdag 8 november 2008 @ 15:28:34 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63054142
Nou ja, ik ben me nergens van bewust iig, vwb sneren en rare dingen over en weer. Dit was volgens mij gewoon echt een grapje, zoals Soempie ook al zegt idd.
  zaterdag 8 november 2008 @ 16:51:18 #193
30252 Soempie
Procreating
pi_63055856
Hoe doen jullie dat met bezoek? Morgen komen er twee vrienden op bezoek en dan wil je toch iets lekkers in huis hebben. Doen jullie dat dan ook? Hebben jullie dan gezonde hapjes of niet? Wat doen jullie met wat overblijft? Eten jullie zelf ook mee?

pi_63056256
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 16:51 schreef Soempie het volgende:
Hoe doen jullie dat met bezoek? Morgen komen er twee vrienden op bezoek en dan wil je toch iets lekkers in huis hebben. Doen jullie dat dan ook? Hebben jullie dan gezonde hapjes of niet? Wat doen jullie met wat overblijft? Eten jullie zelf ook mee?

Als ik beslis wat er op tafel komt dan komen er dus geen ongezonde happen op tafel Heel simpel

En teigan je moet een nieuwe ( ) weegschaal hebben, want dit schie tniet op zeg!
Freecell, ik denk niet dat het vocht is! Allemaal vet vet vet uit al die chips chips chips (ja eh, zout in chips, wat denk je zelf )

conleche, wat jij ziet als een sneer (wat een gemeen woord overigens) zegt meer over hoe jij tegen de dieetclub aankijkt dan hoe de dieetclub tegen slank aankijkt. Ik zag een grapje. En 'rivaliteit' of hoe je het ook moet noemen tussen die twee topics is echt te zot voor woorden. Ik weet wat de achterliggende reden voor de opsplitsing was en ik geloof niet dat oppervlakkigheid een reden was
pi_63056510
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 17:16 schreef Isabeau het volgende:

conleche, wat jij ziet als een sneer (wat een gemeen woord overigens) zegt meer over hoe jij tegen de dieetclub aankijkt dan hoe de dieetclub tegen slank aankijkt. Ik zag een grapje. En 'rivaliteit' of hoe je het ook moet noemen tussen die twee topics is echt te zot voor woorden. Ik weet wat de achterliggende reden voor de opsplitsing was en ik geloof niet dat oppervlakkigheid een reden was
Nou ja, nu wordt ie mooi! Nu heb ik het gedaan. Ik kijk helemaal niet op een bepaalde manier tegen de dieetclub aan, want ik ben daar helemaal niet mee bezig. Sterker nog er is helemaal geen rivaliteit tussen de clubs, want ik lees nooit wat over jullie in Slank.

Als ik iets zie, zoals vanmiddag, reageer ik hier en niet daar. Mijn reactie erop was trouwens ook nogal luchtig in eerste instantie, want het maakt mij nl. echt niet uit, dus nu moet je niet net gaan doen of ik een soort rivaliteit in stand wil houden.
pi_63056606
Waarom zag je het als een sneer dan? Want ik kon dat er niet uithalen. Oh, en sorry, ik wilde ook niet zeggen dat jij een vorm van rivaliteit in stand wilde houden hoor! Dat vind ik namelijk helemaal niet, maar ik wist niet zo goed meer wie nou die opmerking over rivaliteit maakte (brighteyes of yppy) en ik wilde er geen naam bijzetten omdat ik het niet meer wist. Dus mijn excuses dat het zo overkwam.
pi_63056729
Sneer is misschien een te beladen woord, hoor, maar het leek nu net of het in Slank alleen over oppervlakkige dingen gaat zoals gelnagels. (ik weet écht niet eens wat dat zijn). Dus ik denk: ik maak een soort grapje over gefrituurde nageltjes terug, zodat duidelijk is dat het me niet ontgaan is, zoiets denk ik. Geen diepere gedachtes verder hoor en no harm done wat mij betreft.
pi_63056908
We moeten er over en weer gewoon niet zo'n punt van maken als er grapjes worden gemaakt, want ook jouw grapje is denk ik een beetje uit proportie geraakt zonder dat je dat zo bedoelde

Vanavond wilde zalm Omdat mijn vriendin plots visexpert is en op de markt zalm zag (heeft voor het eerst in haar leven een week terug oid vis gegeten )
  zaterdag 8 november 2008 @ 17:56:12 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63057050
Ik was het van die rivaliteit, sorry! Maar dat gevoel heb ik soms een beetje.
My bad! Het was geen beschuldiging richting wie dan ook.
Zo lang lees ik hier nou ook weer niet mee. Ik heb de splitsing iig niet meegemaakt.

Ik heb er ook verder niks mee bedoeld. Echt niet.
  zaterdag 8 november 2008 @ 17:57:52 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63057079
Zo, dan nu ik ook maar weer on-topic. Ik moet me niet bemoeien met zaken die me niet aan gaan.

O: 2 geroosterde boterhammen met 2 eitjes
T: niks wegens laat ontbijt
L: Waldkornbol met filet americain
T: 2 kiwi's en een mandarijntje
D: Vegetarische pizza (nee, niet vers, maar wel erg lekker. En zowaar verlies ik ook steeds gewicht in de weken dat die bij het menu zit. )
pi_63061377
Teigan, gewoon mee teruggaan hoor. Ik weet niet wat voor een weegschaal je hebt, maar weegschalen zijn over het algemeen niet echt goedkoop. Zonde van het geld dan.

Soempie, ik haal dan ook wel eens wat ongezonds in huis, afhankelijk van wie er komt. Maar ik zorg dan wel dat het echt minimaal is. Dus geen flink pak koeken terwijl er maar 2 mensen komen.
Wat over is gooi ik meestal weg, dat is veiliger.

Ik heb vandaag op:
O: 2 boterhammen met kaas
T: 2 mandarijntjes
T: 2 time out granenbiscuits
L: donkerbruin broodje van de hema
D: 2 koppen soep
T: meloen
pi_63061575
Als ik iets ongezonds haal, dan neem ik iets dat ik zelf niet lekker vind. Van die mergpijpjes of gevulde koeken oid. Werkt prima.
*OUD heilige*
pi_63064000
Ben ik ook weer eens. het gaat helemaal mis met afvallen. Dus vanaf morgen weer echt verder, ook met de sportschool
stupidity has become as common as common sense was before
pi_63069648
Gisteren op personeelsfeest werd er een heerlijk buffet de zaal binnengerold precies op het moment dat je ook je handen kon laten versieren bij een henna-specialiste (thema feest was Oosters). Dus ben ik daar maar lekker gaan zitten en was ik erg laat voor het buffet
pi_63070202
quote:
Op zondag 9 november 2008 10:25 schreef Isabeau het volgende:
Gisteren op personeelsfeest werd er een heerlijk buffet de zaal binnengerold precies op het moment dat je ook je handen kon laten versieren bij een henna-specialiste (thema feest was Oosters). Dus ben ik daar maar lekker gaan zitten en was ik erg laat voor het buffet
Goed van je Isabeau.
Zelf heb ik mij helaas donderdag helemaal laten gaan bij het buffet.
pi_63070430
Ik vond de henna-artieste een uitkomst hoor, die had jij niet Want nu was er niemand die vroeg waarom ik niet aan het eten was.
pi_63070923
Dat is wel slim Isabeau...
  zondag 9 november 2008 @ 15:17:20 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63075070
Slim gedaan Isabeau!

Gisteren op visite me onthouden van de borrelnoten en de chipjes, ik heb gewoon niets genomen.
En dat voelt stiekem erg goed.

Vanmiddag gehoord dat die solli niks gaat worden. Nu in een pestbui dus.
Pluspunt is wel dat ik uit pure teleurstelling zomaar de koekjes bij mijn kopje thee niet opgedronken heb.
Heb mezelf voorgenomen om nu dan toch echt af te gaan vallen zodat ik de volgende keer naast de 'wanneer-hoor-ik-wat-stress' dan iig niet meer hoef te stressen over hoe vind ik een leuk pak dat ook nog eens netjes zit in deze maat. Zodat ik dan niet meer afhankelijk ben van de MissEtams enzo.
pi_63075735
Wat jammer dat het niks gaat worden BE. Ik had het idee dat je je er best al op verheugd had.
Vervelend dat je je nu zo rot voelt.

Bah, hier ook een rotbui.
Ik heb morgen 2 belangrijke presentaties maar het lijkt gewoon helemaal de verkeerde kant op te gaan. Alles gaat verkeerd.
Stress dus. Normaal stop ik me dan vol met lekkere ogezonde dingen want dat helpt.
  zondag 9 november 2008 @ 18:58:51 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63081069
Hoe is het nu appelsap? Al een beetje beter gevoel erbij?
pi_63081709
Ik word alleen maar zwaarder
Ik heb nu besloten van 'gewoon' eten zoveel te eten als ik nodig heb en geen snoep/koekjes/snacks ed meer te eten, even helemaal niet gewoon.
Ik kan namelijk momenteel niet één koekje, chipje of snoepje pakken, het gaat gewoon meteen op. Dus dan maar ff helemaal afblijven.
  zondag 9 november 2008 @ 20:05:32 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63082696
He wat balen freecell.
Bij mij werkt geheelonthouden ook het beste hoor. Ik heb gewoon niet echt een ruggegraat wat dat soort dingen betreft.
pi_63086168
Geheelonthouden werkt hier ook het beste. Dat merk ik nu weer.
Ik heb vanavond frietjes gegeten!
Ben toch wat afgevallen. Het is niet veel, maar toch weer 0,2 kg. In ieder geval nog een dalende lijn.
Misschien dat ik ook maar eens wat meer moet eten van de normale dingen, zodat ik niet meer zoveel lekkere trek heb.
Het gaat hier inmiddels wel wat beter. Maar nog steeds teveel stress, met mensen die niks van zich laten horen enzo.
pi_63095021
quote:

[..]

Vandaag laatste tentamen, weekend even tot rust komen en maandag weer braaf lijstjes posten. En dan de maandag erna beginnen met Evy, dan ben ik weer op de oude weg, op de hormonen na

[..]
Belofte maakt schuld, dus hier een lijstje:

O:brinta met magere melk
T: thee (met honing)
L: 4x volkorenboterham, beleg: kipfilet, jam, stroop, smeerkaas; Optimel-drink
T: Pomelo, thee (met honing)
D: geen idee, eet in studentenrestaurant op de uni
T: thee
pi_63095656
quote:
Op maandag 10 november 2008 08:54 schreef omearos het volgende:

[..]

Ik wil vanavond ook met (wéér) met Evy beginnen. Denk wel dat ik les 2 ga doen, ipv les 1. Les 1 heb ik recent nog gelopen.
Verkoudheid is bijna over, holtes voelen ook weer een stuk beter... Eens kijken of ik fit genoeg ben om weer te lopen.

Oja, lijstje... voor zover ik dat nu kan overzien:
O: 2 boterhammen met halvajam
T: 2 cappuccino, straks nog een banaan en een stel mandarijnen.
L: 3 boterhammen met rosbeef.
T: mandarijntjes
D: maaltijdsalade met gerookte kip en gerookte zalm en zelfgebakken brood (lang leve de broodbakmachine met timer! )
***Levi was here***
  maandag 10 november 2008 @ 09:44:06 #216
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_63095745
81.2 Ook weer dik boven de 80 dus. Ik heb nog een beetje de hoop dat het komt doordat ik weer met hardlopen begonnen ben en dus wat meer vocht vasthoud in m'n spieren, maar echt gerust ben ik er niet op omdat m'n eetpatroon ook nogal wat te wensen overlaat. Maar weer eens wat beter opletten dus.
  maandag 10 november 2008 @ 10:24:01 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63096457
Het kan natuurlijk wel daarmee te maken hebben Jojo.

O: Brinta
T: Halve banaan/halve kiwi (restant fruithap van kind dus )
L: 2 boterhammen met (ik denk) pindakaas
T: appel
D: Witlof met ham en kaas uit de oven

De afgelopen 3 dagen woog ik elke dag hetzelfde, ben wel heel erg goed bezig geweest, niet gezondigd.
Vanmorgen nu dan toch ein-de-lijk echt ongesteld geworden, dus wellicht zit daar ook nog wel wat vocht nu. We zien het wel. Ik hou vol.

Oh wacht, nog wel iets om te vermelden. Okok, het hoort niet helemaal bij 'goed bezig zijn' maar ik heb gisterenavond 4 dropjes gegeten. En daar ben ik echt trots op. Ik had nl. ook gewoon het hele pak leeg kunnen eten. Maar het is me zowaar gelukt om er 'een paar' te pakken en de rest te laten staan. Zou ik dan op mijn 33e zowaar alsnog ineens een ruggegraat krijgen?
pi_63097292
Ik vind dat goed nieuws hoor, BE! Want je had idd ook het hele pak kunnen leegeten

Gisteravond op een familiefeestje de helft van mijn gebakje opgegeten, alleen spa rood gedronken....en de hapjes die rondgingen kon ik niet laten staan Verder heb ik ontdekt dat er een groot risico zit aan het verliezen van mijn rij-angst, Waar voorgaande keren de adrenaline me klaarwakker hield was ik nu zowaar echt moe achter het stuur nooit eerder meegemaakt dat ik gestopt ben om even een rondje te lopen.
  maandag 10 november 2008 @ 11:07:12 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63097335
Ai, dat is een mindere bijkomstigheid dan Isa. Ik zet meestal Sky-radio op en ga al die nummers mee zitten zingen.

Een half gebakje is al een heel begin hoor! En die hapjes, ach... gecombineerd met spa rood is het toch niet heel slecht?
pi_63097449
En ik ben onder het rijden enorm uit mijn slof geschoten tegen mijn vader En terwijl ik even heel fel en boos zei wat ik dacht, dacht ik ook: uh, misschien moet je op de weg letten, sas? (mijn vader stak zijn @*!#%! tirade over alle fouten die er in zijn ogen 5,5 jaar geleden in het ziekenhuis zijn gemaakt weer eens af, ik ben dat zooooooooooooooooo ZAT. En dit omschrijft nog niet half hoe zat ik dat ben.)

Oh, het meest stomme van de spa rood was dat ik echt nergens anders zin in had Normaal drink ik cola of ijsthee of andere zoete drankjes, maar ik had alleen maar zin in spa rood.
pi_63097825
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:12 schreef Isabeau het volgende:
En ik ben onder het rijden enorm uit mijn slof geschoten tegen mijn vader En terwijl ik even heel fel en boos zei wat ik dacht, dacht ik ook: uh, misschien moet je op de weg letten, sas? (mijn vader stak zijn @*!#%! tirade over alle fouten die er in zijn ogen 5,5 jaar geleden in het ziekenhuis zijn gemaakt weer eens af, ik ben dat zooooooooooooooooo ZAT. En dit omschrijft nog niet half hoe zat ik dat ben.)

Oh, het meest stomme van de spa rood was dat ik echt nergens anders zin in had Normaal drink ik cola of ijsthee of andere zoete drankjes, maar ik had alleen maar zin in spa rood.
Prima instelling om af te vallen lijkt me.
Niet de dingen verstoppen, maar gewoon zelf bewust ze niet nemen.

@BE Wat voor baan ben je naar op zoek?

@appelsap gewoon blijven doorgaan. Helaas is het lichaam nooit zo precies. Het lichaam schommelt zo een paar kg op en neer. 0.2kg is veel te precies meten lijkt me.

Zelf had ik het deze week ook. 3 dagen geleden was ik ineens weer 105kg (wtf... hoe kan dat nou weer?). Maar vandaag bij het officiële meten 102. Netjes 1kg eraf dus sinds vorige week en 1 cm minder middelomvang.

1kg lijkt echter een beetje weinig voor alles wat ik gedaan heb, maar waarschijnlijk komt dat omdat mijn spieren nu zwaarder worden.
  maandag 10 november 2008 @ 12:02:18 #222
30252 Soempie
Procreating
pi_63098477
BE, wat ontzettend jammer van de sollicitatie. Heb je nog iets op het oog of meer brieven verstuurd?
  maandag 10 november 2008 @ 12:05:50 #223
30252 Soempie
Procreating
pi_63098551
Op het moment ben ik bezig met een gespreksvaardigheidstraining achter de computer. Eigenlijk heb ik best trek (vanmorgen om kwart voor 6 een half bord brinta naar binnen gewerkt), maar ik mag hier niet eten. En ik ben ook bang dat straks m'n computer wordt ingenomen als ik naar de kantine loop.

Training duurt nog 3 uur denk ik.
  maandag 10 november 2008 @ 12:10:05 #224
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_63098672
In het kader van rivaliteit maar een post van mij

Freecell; als je een notoire zoetekauw bent en die behoefte aan lekkers niet kan onderdrukken, een tip van flip:

haal wat tussendoor reepjes van modifast in huis ( 120 kcal ) per stuk en een paar pakken weightcare repen ( pinda nougat en choc crisp ) @ 200kcal per reep. Ze vullen enorm en zijn heel verantwoord.
Die 2 items zijn serieus net zo lekker als snoep. Het smaakt naar candybars en zit boordevol vitaminen en mineralen.

Als je daarmee wat maaltijden vervangt of ze gebruikt voor de lekkere trek, dan kun je jezelf aardig voor de gek houden.
Het verlangen naar zoet/snacks neemt ook af, omdat je er min of meer aan toegeeft.
  maandag 10 november 2008 @ 12:12:07 #225
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63098718
Dag allemaal!

Ik was vanochtend ook laaaiend op de weegschaal: van 78,7 op donderdag naar 81,1 vanochtend!!! en zulke gekke dingen heb ik niet gedaan. heb zelfs 20 km gelopen zaterdag waarvan 5 met zwarebepakking (uit nood, niet als sport ) nou ja, ik doe gewoon normaal mn ding en dan zien we volgende week wel weer. ga niet voor zondag weer op de weegschaal...

heb in t slank topic net gisteren een tirade afgestoken ove rhoe zat ik het lijnen ben na een jaar, en dan helpt zo'n schommel omhoog niet mee...

Da gezegd hebbende, mag ik hier m marktplaats advertenties voor 1 keertje spammen? ik doe mn te groot egworden nog mooie kleding namelijk weg, en misschien zijn er hier wel geinteresseerden. ik werk liever met marktplaats dan Fok! TK namelijk...

als t niet mag haal ik t weer weg:
http://verkopers.marktplaats.nl/7257031
pi_63099624
quote:
Op maandag 10 november 2008 12:10 schreef SHE het volgende:
In het kader van rivaliteit maar een post van mij

Freecell; als je een notoire zoetekauw bent en die behoefte aan lekkers niet kan onderdrukken, een tip van flip:

haal wat tussendoor reepjes van modifast in huis ( 120 kcal ) per stuk en een paar pakken weightcare repen ( pinda nougat en choc crisp ) @ 200kcal per reep. Ze vullen enorm en zijn heel verantwoord.
Die 2 items zijn serieus net zo lekker als snoep. Het smaakt naar candybars en zit boordevol vitaminen en mineralen.

Als je daarmee wat maaltijden vervangt of ze gebruikt voor de lekkere trek, dan kun je jezelf aardig voor de gek houden.
Het verlangen naar zoet/snacks neemt ook af, omdat je er min of meer aan toegeeft.
Ik ken ze
Alleen maakt het niet veel uit qua Kcal of ik een echte Mars neem of zo'n ding en een echte mars is lekkerder en vult net zo goed
Natuurlijk zijn de maaltijdrepen gezonder, maar ik krijg genoeg vitaminen en mineralen binnen, dus daar heb ik ze niet voor nodig. Een maaltijd vervangen kan ik niet met zo'n ding, daar heb ik echt meer maagvulling voor nodig, dan is het resultaat dus alleen dat ik nog meer ga snacken omdat ik voor mijn gevoel niet genoeg gehsd heb.
Ik snap dat het kan werken maar voor mij persoonlijk werkt het dus helemaal niet.

Ik houd mezelf nu voor de gek met stimorol senses kauwgom en zoete thee. Dat gaat best aardig.
pi_63099680
quote:
Op maandag 10 november 2008 12:05 schreef Soempie het volgende:
Op het moment ben ik bezig met een gespreksvaardigheidstraining achter de computer. Eigenlijk heb ik best trek (vanmorgen om kwart voor 6 een half bord brinta naar binnen gewerkt), maar ik mag hier niet eten. En ik ben ook bang dat straks m'n computer wordt ingenomen als ik naar de kantine loop.

Training duurt nog 3 uur denk ik.
Ik zou wel wat eten of drinken, nog 3 uur zo door is niet slim. Al is het maar omdat je je gewoon niet goed kan concentreren als je te weinig binnenkrijgt.
Sterkte
  maandag 10 november 2008 @ 13:23:04 #228
30252 Soempie
Procreating
pi_63100321
Ik ben net heel snel even naar de kantine gegaan om wat te eten en drinken.

Het ging gewoon helemaal nergens over eigenlijk.
pi_63104553
Ik heb honger.
Heb me so far keurig gehouden aan wat ik gepland had te eten en nu ben ik een beetje draaierig en knort mijn maag. Maar ik heb echt niet te weinig gegeten... althans ik denk dat het genoeg moet zijn. Heb in totaal wel iets van 7 of 8 mandarijnen op. Blegh, moet ik met honger op de fiets gaan zitten en eigenlijk moet ik nog ff naar de supermarkt, maar in deze state of mind is dat niet zo'n goed idee.
***Levi was here***
pi_63104768
Cup-a-soup moment Levi!

Ik heb ook al honger en stap zo in de auto naar huis. Hopelijk smaken de aardperen die we vanavond gaan eten.
*OUD heilige*
pi_63105054
quote:
Op maandag 10 november 2008 16:05 schreef YPPY het volgende:
Cup-a-soup moment Levi!

Ik heb ook al honger en stap zo in de auto naar huis. Hopelijk smaken de aardperen die we vanavond gaan eten.
Cup-a-soup gepakt. Had er eigenlijk niet zo'n trek in, maar het is toch stiekem wel erg lekker.
***Levi was here***
pi_63105086
Iedereen is weg, ik kan ook gaan. Moet even de stagiaires buiten zetten voordat ik kan gaan, die hebben geen sleutel. Voor onderweg heb ik nog een blikje cola in de auto liggen. Dan krijg ik vanzelf een bubbelbuik zodat ik geen honger meer heb.
*OUD heilige*
  maandag 10 november 2008 @ 16:19:40 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63105161
dyna18, ik wil heel graag het uitvaart-vak in.
En helaas liggen de banen daar niet voor het oprapen en zijn ze daarnaast ook nog eens immens populair (er komen gemakkelijk 100 reacties binnen op een vacature).
Soempie, ik heb verder niks lopen op het moment. Omdat Sasha nu pas net 10 maanden is wil ik eigenlijk liever niet full time werken en het is echt uitzonderlijk om part time werk te vinden in deze branche.

Kwestie dus van mijn ogen open houden en nog maar even blijven zitten waar ik zit.

Kwak, ik kan me voorstellen dat je het wel zat bent hoor, na zo'n lange tijd op je eten letten enzo. En dan is zo'n dip natuurlijk helemaal balen!

Levitation, ik weet dat er mensen zijn die nu gaan gillen als ik het zeg, maar ik zou geloof ik toch een paar van die mandarijntjes vervangen door een liga ofzo. Er zit nl. toch wel gewoon suiker in, ook al zijn het fruitsuikers en zo'n liga stilt mss je honger wat meer.
Maar aan de andere kant, er zijn nou eenmaal van die dagen dat je gewoon hoe dan ook honger hebt.

Hier gaat het vandaag weer erg goed. Vanmiddag bij het kopje thee in de bagelshop gewoon de koekjes laten liggen. Ja, ik weet het, het slaat nergens op, maar voor mij is dat echt iets dat ik normaal niet kan laten hoor 'ach... dat kleine koekje'.
Nu probeer ik dus echt serieus zo min mogelijk suiker binnen te krijgen want ik merk dat ik echt een soort van moet afkicken en dan kan ik ook prima zonder.

Vanavond weer zwemmen.
  maandag 10 november 2008 @ 16:22:03 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63105214
Hebben jullie nu zo'n groentepakket Yppy? Of heb je zelf voor Aardperen gekozen?
Ik ben wel benieuwd hoe ze smaken hoor!
pi_63105755
Ow... ik wist niet dat het uitvaart-vak zo populair is.
Gelukkig is dat een beroep wat niet veel door de economische recessie geraakt gaat worden (denk ik). Mensen gaan altijd wel dood.

@Levitation Ik had dat afgelopen vrijdag ook. Niets hier op het werk te eten op een snoepautomaat na. Ik ben toen maar naar de AH-to-go gelopen op het station en daar heel braaf een bolletje met kaas gekocht. Een tip is misschien om eens aan een appel ipv manderijnen te denken. Zitten volgens mij meer vezels in, waardoor je daar een meer voldaan gevoel van krijgt?

Nog even over vanochtend aangezien dat bericht een beetje is ondergesneeuwd. Elke maandag ben ik van plan om officieel te meten.
En deze week weer 1kg eraf en 1cm minder middelomtrek.
  maandag 10 november 2008 @ 17:57:21 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63107406
Ik had er idd overheen gelezen Dyna. Goed bezig hoor!
pi_63107432
quote:
Op maandag 10 november 2008 16:48 schreef dyna18 het volgende:
Ow... ik wist niet dat het uitvaart-vak zo populair is.
Gelukkig is dat een beroep wat niet veel door de economische recessie geraakt gaat worden (denk ik). Mensen gaan altijd wel dood.

En deze week weer 1kg eraf en 1cm minder middelomtrek.
Goede start!

En zo'n uitspraak dat mensen altijd wel dood gaan daagt mij uit tot het roepen van het tegendeel
Ik zit echt achterlijk in elkaar!

Vanavond heerlijke pasta gehad met knoflook, basilicum en rode peper
pi_63107910
quote:
Op maandag 10 november 2008 17:58 schreef freecell het volgende:

Goede start!

En zo'n uitspraak dat mensen altijd wel dood gaan daagt mij uit tot het roepen van het tegendeel
Ik zit echt achterlijk in elkaar!

Vanavond heerlijke pasta gehad met knoflook, basilicum en rode peper
Allebei bedankt.
En uh...... ik ben benieuwd hoe je die stelling wil weerleggen.
Dat mensen in slechte tijden hun overleiden uitstellen, omdat een begrafenis toch echt best wel veel kost.

Edit:.... damn nu al klaar met avondeten?
Ik heb net een appel op, en ga zo sporten. Avondeten wordt dan zo rond 20:30.
Kip in kerriesaus met worteltjes en aardappelpuree. Was eigenlijk voor gisteren bedoeld, maar toen had ik een nieuw computerspel en ben toen vergeten te dineren
Fallout 3
pi_63108116
quote:
Op maandag 10 november 2008 18:20 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Allebei bedankt.
En uh...... ik ben benieuwd hoe je die stelling wil weerleggen.
Dat mensen in slechte tijden hun overleiden uitstellen, omdat een begrafenis toch echt best wel veel kost.

Edit:.... damn nu al klaar met avondeten?
Ik heb net een appel op, en ga zo sporten. Avondeten wordt dan zo rond 20:30.
Kip in kerriesaus met worteltjes en aardappelpuree. Was eigenlijk voor gisteren bedoeld, maar toen had ik een nieuw computerspel en ben toen vergeten te dineren
Fallout 3
Whehe zoiets
Mijn vader zegt altijd over de financiele dingen op dat gebied:
'ze laten je heus niet boven de grond liggen'
botte man af en toe

En ja, avondeten al op Wij eten tegenwoordig tegen half 6 omdat dat handiger is met Leander zijn voedingstijden.
pi_63108552
@dyna18:
Thanks voor het meedenken. Alleen eet ik bewust geen appels... ik reageer niet op al het fruit even goed. Of beter: ik kan slecht tegen appels, peren, perzikken en zo nog wat vruchten. Alleen als ze verhit zijn geweest heb ik er geen last van, dus appeltaart en appelmoes kan ik wel tegen.
Heb alleen al een tijdje de indruk dat ook citrusfruit mijn maag irriteert, maar dat negeer ik maar, anders blijft er helemaal niets over.
***Levi was here***
pi_63108580
Mijn opa riep dat vroeger ook altijd freecell.

ik heb net mijn eten op, ovendagschotel met zuurkool.

nu hang ik in de wacht bij de belastingdienst. Net was ik er bijna door, verbreken ze de verbinding..
  maandag 10 november 2008 @ 20:10:49 #242
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_63111142
Ik val weer af! Gisteren 95,2

Ik heb een meer dan een maand geleden frisdrank geschrapt en dat gaat prima ! Scheelt ook weer een hoop in de suiker intake Vandaag voor het eerst weer een keer een blikje cola gehaald omdat ik niets anders te drinken bij me had. En ik vond het niet eens meer lekker! Ik dronk sowieso nog maar weinig cola, maar het verbaasd met dat ik het gewoon echt niet meer lekker vind nu

En belastingdienst Ik moest ze ooit voor mijn werk zo ongeveer elke week bellen. Elke keer enorme moeite om ze te bereiken. Makkelijker kunnen ze het niet maken Succes!
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_63111516
JX, ik ben erdoor gekomen, en ik geloof dat ik hun uitleg snap, dus ik zal dit ook maar alvast betalen...
pi_63112400
We hebben nu idd elke week zo'n tas groente BE. Vandaar ook de aardperen, hadden we anders nooit gekocht. Ze waren wel lekker, smaakten een beetje als noten.

Je ontwent samen best snel JX. Ik weet nog toen ik een ijsje kreeg van een kindje op mijn werk. Die had zakgeld meegenomen en kocht daar een ijsje voor zichzelf, het andere kindje en mij. Erg lief, maar dat roomijs (het was een ijsje met zo'n dun laagje chocolade) vond ik echt niet lekker meer.
*OUD heilige*
  maandag 10 november 2008 @ 20:51:29 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63112566
Goed weer JX!
  maandag 10 november 2008 @ 22:51:25 #246
30252 Soempie
Procreating
pi_63116924
Ik heb een halve bak ijs op. Morgen zijn m'n vriend en ik een jaar samen, maar dan zit ik ver weg in Groningen. Daarom vandaag lekker gegeten met ijs toe. Hij had speciaal twee uur eerder vrij genomen om voor me te koken. Als ik uit Groningen terug ben gaan we ook nog lekker uit eten.

Vandaag ben ik wel heel goed bezig geweest wat studie betreft. Ik moet een filosofisch essay schrijven en een referaat houden. Voor beide heb ik net een onderwerp en artikelen gevonden. Daarbij ook de gespreksvaardigheidstraining afgerond. Ik heb nog nooit zoveel voor m'[n studie gedaan zonder stress in een dag.

@dyna: het is wel echt een goede tijd wat computerspellen betreft. Ga je woensdagnacht ook de uitbreiding van WoW halen?
pi_63118581
Nee, dat doe ik om 8 uur 's ochtends wel
Heeft niet veel zin om om middernacht bij een winkel een spel te kopen als je de volgende dag moet werken

@JX goed bezig.... Ben je ook met bewegen en sport enzo bezig, of eerst alleen letten op voeding?
  dinsdag 11 november 2008 @ 06:58:00 #248
30252 Soempie
Procreating
pi_63121116
Ik ken mensen die vrij hebben genomen voor WoW. Sommigen zelfs een paar weken.
pi_63122868
Groningen is heul niet ver weg
  dinsdag 11 november 2008 @ 10:27:16 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63123358
Mijn lijstje voor vandaag:

T: fruit (appel ofzo)
L: 2 boterhammen met linera pate
T: kiwi's en mandarijntjes
D: filetlapjes met boontjes ofzo.

Ik vind het wel flauw, ben ik zo braaf bezig de afgelopen dagen maar er is nog niks af.
pi_63123685
quote:
Op maandag 10 november 2008 08:54 schreef omearos het volgende:

[..]

Gisteren gegeten:

T: 1/4 pomelo, thee, optimel drink
D: kip teriyaki, aardappelkroketjes, doperwten, aardbeienijs
T: 2x cappuccino met suiker

Lijstje voor andaag:

L: 4x volkorenboterham, beleg: smeerkaas, stroop, sandwichspread, jam; Optimel-drink
D: aardappels, vlees en groente, yoghurt met cruesli

Vanmorgen woog ik 87,2kg, da's zwaarder dan mijn laatste update (84,3kg begin oktober) maar alweer beter dan een paar weken terug (>90kg )
pi_63123744
Nog even voor Dyna, JX en Soempie
  dinsdag 11 november 2008 @ 11:54:54 #253
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_63125385
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:43 schreef dyna18 het volgende:
@JX goed bezig.... Ben je ook met bewegen en sport enzo bezig, of eerst alleen letten op voeding?
Ik let vooral op voeding Ik beweeg wel door naar en van mijn werk te lopen, afstandje station-werk kost zo'n 30 minuten en da's dus een leuke wandeling. Op werk veel (trap)lopen, flink huishouden en spelen met mijn kat is wat mij betreft ook genoeg beweging En als het mooi weer is trek ik ook nog wel eens mijn hardloopschoenen aan om een eindje over het strand te rennen. Ik heb al een paar keer sportscholen en sporttoestellen thuis geprobeert, veel geld in gestoken, maar na een poos was ik het steeds helemaal zat en dan zat ik al gauw weer in mijn oude, slechte gewoontes. En wandelen vind ik wel leuk Het is denk ik gewoon een kwestie van uitvinden waar je plezier in kunt hebben, voor een ander kan dat boksen of tennissen zijn.

Qua voeding let ik gewoon op wat ik eet en hoeveel. Geen patat, chips etc. (wat hier in Schotland heel normaal is om elke dag te eten), dat vind ik gelukkig allang niet meer lekker. Gewoon 3 goede maaltijden per dag, smiddags een meuslireep als tussendoortje, na de avondmaaltijd niets meer snacken en geen toetjes (houd ik sowieso niet echt van). Verder probeer ik vaak 's middags op werk een wat zwaardere maaltijd te eten (bijv. rijst en vlees) en dan 's avonds een kleine maaltijd (bijv. een sandwich). 's Avonds doe ik immers ook minder, dus dan heb ik die brandstoffen minder nodig. En sinds kort dus ook helemaal geen frisdrank meer! Ik hou het nu op thee, water, fruit squash (soort limonade), vruchtensap en melk.

Dit werkt nu al meer dan een jaar voor mij en het heeft resultaat, dus ik ben er blij mee
  dinsdag 11 november 2008 @ 14:13:18 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63128721
Hmmm, ik heb trek in iets. Maar eig. nog geen zin in mijn fruit, vind het nog net even te vroeg.
Ik heb dat dus altijd he, zo rond deze tijd.

Ik ga er maar lekker niet aan toegeven!
*kauwgumpje in mond steekt...
pi_63134472
Het is inderdaad belangrijk om iets te vinden wat je leuk vindt. Ik heb inderdaad nog nooit iemand gesproken waarbij een sporttoestel thuis een succes was. Sportschool kan ik redelijk volhouden, als ik het maar als een vaste afspraak inplan.

@Soempie Ja die mensen ken ik ook. Zelf kan ik me echter redelijk beheersen, ik ga echt geen vrij nemen om een spelletje te spelen
Ik krijg alleen net te horen dat ik donderdag moet overwerken (zelfde dag als het spel uitkomt). Daar baal ik nu wel even stevig van.
pi_63137269
zo. het is een tijd geleden dat ik hier regelmatig ronddwaalde maar zal me toch maar opnieuw voorstellen:ik ben knuppelhout, 27 en heb een bmi van 33. 118,5kg bij 1.88m
een jaar of 4 geleden is het me gelukt om zonder dieet maar met discipline en hardlopen in 5 maanden af te vallen van 114 naar 102 kg, maar na een lange reis verviel ikl weer in oude patronen.
ik ben geen persoon van vreetbuien, snoep en snack nooit uit mezelf en eet gezonde dingen (genoeg groente en fruit). tot zover het goeie nieuws.
mijn zwakheden zijn dat als er eten staat, ik er ongemerkt of gemerkt van blijf pakken. ook heb ik de neiging te grote porties te eten (ookal zijn het drie vaste momenten). lastig (maar geen excuus) is dat mn vriendin een heel ander metabolisme heeft dan ik, ze kan veel meer en vaker eten zonder dik te worden. ze let er wel op, deels voor haarzelf en deels voor mij, maar ik vind dat ik die keuzes zelf zou moeten kunnen maken als volwassen vent. een ander ding is alcohol. ik hou eenvoudigweg van een drankje als je met vrienden bent. geen alcoholisme of drinken als ik alleen ben, maar ik weet dat ik soms teveel drink. eigenlijk hetzelfde verhaal als met eten: ik ben niet zo goed in stoppen of overstappen op spa rood.
mijn doel is zoals het hoort in stapjes opgedeeld. ik ga eerst richting de 115, en in stappen van 5 naar onder de 100 kilo. laten we zeggen dat het einddoel 90kilo is (bmi <25), maar dat is voorlopig ver weg dus richt ik me eerst op 100.
de manier waarop is dat ik me heb aangemeld bij een huisarts in de buurt voor verwijzing naar een dietist (kan ook zelf, weet ik, maar ik wil gelijk een goeie, geen prutsers).
iemand tips voor een goede dietist in rotterdam?
goed. hallo allemaal!
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:34:55 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63139634
Welkom Knuppel!

En voor mezelf doe ik even een dikke vwb het avondeten.
Maar het was wel lekker!
pi_63144158
welkom knuppel

en succes
pi_63144250
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:30 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Prima instelling om af te vallen lijkt me.
Niet de dingen verstoppen, maar gewoon zelf bewust ze niet nemen.

@BE Wat voor baan ben je naar op zoek?

@appelsap gewoon blijven doorgaan. Helaas is het lichaam nooit zo precies. Het lichaam schommelt zo een paar kg op en neer. 0.2kg is veel te precies meten lijkt me.

Zelf had ik het deze week ook. 3 dagen geleden was ik ineens weer 105kg (wtf... hoe kan dat nou weer?). Maar vandaag bij het officiële meten 102. Netjes 1kg eraf dus sinds vorige week en 1 cm minder middelomvang.

1kg lijkt echter een beetje weinig voor alles wat ik gedaan heb, maar waarschijnlijk komt dat omdat mijn spieren nu zwaarder worden.
Die 0,2 is gewoon na een week wegen hoor, het is niet per dag want dan zou het niet echt betrouwbaar zijn.
Ik weeg me gewoon 1 keer per week officieel en dan klopt het eigenlijk altijd wel. Of je dan een kilo afvalt of 200 gram, dat maakt niet uit.

Hoezo zou 1 kg weinig zijn? Dat is juist veel! Ik zou zeker niet verwachten dat je meer afvalt in een week.

Verder lijkt het hier weer wat beter te gaan.
Vandaag gewoon een normale dag gehad! Netjes gegeten dus ik kan trots op mezelf zijn.
Ik denk dat het 'snaaien' gewoon van de stress was, heb er nu ineens wat minder behoefte aan.

O: 2 boterhammen met kipfilet
T: 3 mandarijntjes
L: 2 boterhammen met kaas
T: time out granenkoek
D: soep en 2 broodjes
T: kwark
pi_63144379
Knuppel welkom!

En JX wat fijn dat je weer aan het afvallen bent!
  woensdag 12 november 2008 @ 02:07:43 #261
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_63148805
Welkom Knuppel, succes

En bedankt allemaal Het lijkt wel alsof ik elke 3 maanden ff een maandje vastzit op een bepaald gewicht, no matter what I eat. Maar ja, dat is dan gewoon je lichaam die er ff geen trek meer in heeft en de stop erop zet, denk ik

Alle jeans die ik droeg zijn inmiddels echt te groot geworden, allemaal saggy ass pants Nu ging ik van het weekend weer ff door een doos met te kleine kleding heen en vond ik een nieuw paar jeans van een maatje waarvan ik het niet dacht aan te kunnen. Dus wel! Maar na twee dagen dragen zit die ook alweer te groot Hopen dat heet wassen helpt, want geld voor nieuwe kleding heb ik voorlopig ff niet. En nog maar een doos te kleine kleding opzoeken, want ik heb veel bewaard wat ik achteraf niet bleek te passen over de jaren
pi_63150224
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:42 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor andaag:

L: 4x volkorenboterham, beleg: smeerkaas, stroop, sandwichspread, jam; Optimel-drink
D: aardappels, vlees en groente, yoghurt met cruesli
Gisteren gegeten:

L: meergranenpistolet, 1 met kipfilet, 1 met kruidenboter, Optimel-drink
T: koffie met melk en suiker, sintschuimpjes
D: rosti, gehaktschnitzel, verwenfruit
T: hoestdrank

Lijstje voor vandaag:

T:koffie met melk en suiker
O: krentenbol
T: cappuccino met suiker
L: krentenbollen
T: thee, liga oid.
D: soep met brood
pi_63150282
Welkom Knuppel
Veel succes, klinkt als een verstandig plan.

BE, wat heb je gisteren gegeten dan?

JX, lekker als kleinere kleding past en mooi dat je weer afvalt.
pi_63150856
Krentebollen over van iets Omearos?

Hier eindelijk weer onder de 70 *opgelucht ademhaalt*
pi_63152595
Lijstje voor vandaag:

O: soep en een mandarijn
L: soep en 2 boterhammen met kipfilet
T: mandarijn
T: granenbiscuit
D: rijst, kip en groente
  woensdag 12 november 2008 @ 10:48:14 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63152769
*kuch**fluister**mompel*Shoarma met frietjes
We kwamen de kleedkamer van het zwembad uit en daar hadden ze net voor iedereen patat gehaald. En ondanks dat alles thuis al zo goed als klaar was konden we ons niet beheersen.
Echt erg gewoon.
Maar goed. Moet kunnen.

Soep als ontbijt appelsap?

Mijn lijstje:

T: appel
T: 2 kiwi's
L: 2 botherhammen met linera pate
D: Ik denk dat ik boerenkool ga maken.
pi_63152872
BE, zo te merken heb je er wel van genoten. Dan moet het inderdaad kunnen.

Mijn maag was vanochtend van streek en ik heb een zere keel dus soep leek me de beste optie.
pi_63153504
Goede morgen allemaal, hoe gaat het er vandaag mee?

@BE.... een beetje patat moet op zich wel kunnen. Echter vooral de witte saus is een gevaarlijke.
Shoarma is inderdaad best wel fout . Volgens mij is shoarma een van de meest dikmakende maaltijden die er is.

Ik ben nu trouwens 2,5 week bezig met precies bijhouden van mijn voeding, maar ik merk dat ik een beetje invul moe wordt. Gewoon geen zin meer om het constant bij te houden op valtaf.ad.nl. Hebben jullie dat nou ook?
pi_63153669
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:16 schreef dyna18 het volgende:

Ik ben nu trouwens 2,5 week bezig met precies bijhouden van mijn voeding, maar ik merk dat ik een beetje invul moe wordt. Gewoon geen zin meer om het constant bij te houden op valtaf.ad.nl. Hebben jullie dat nou ook?
ik ook hoor, ik heb het tot nu toe wel steeds nog gedaan, maar volgens mij vergeet ik steeds meer kleine dingetjes.

Misschien blijf ik het wel gewoon doen voor de grafiekjes, die zijn wel leuk op zich en anders alleen voor de gewichtgrafiek ofzo.
pi_63154003
quote:
Op woensdag 12 november 2008 09:33 schreef freecell het volgende:
Krentebollen over van iets Omearos?

Hier eindelijk weer onder de 70 *opgelucht ademhaalt*
Gefeliciteerd

Ik was bij mijn vriend logeren en die bleek geen ontbijt in huis te hebben. Ik had bedacht om krentebollen te halen als eten vandaag (hele dag op school) Het is drinkontbijt geworden en straks als lunch inderdaad krentenbollen En als tussendoortje vanmiddag als ik dan nog op school ben ("even opdracht afmaken" lijkt een dagtaak te worden ondertussen)

Dus lijstje is nu:

O: Fruitontbijt
T: -
L: krentenbollen, vruchtensap
pi_63154100
Fijn, Freecell! Ik denk dat het de wijn was
pi_63154574
Ja, Dyna heb ik ook wel, maar ik zou het toch proberen om het nog even vol te houden.
Ik tel zelf calorieën en ik weet inmiddels wel hoeveel er ongeveer in de producten zit die ik regelmatig eet. Toch handig, want dan hoef je niet zoveel op te letten en te tellen. Voor mij werkt dat over het algemeen erg goed. Als ik dan eens een snoepdag heb of ik wil het even een periode rustig aan doen om te kijken hoe het an gaat, dan zorg ik gewoon dat ik alsnog niet boven de 1800 Kcal uitkom op een dag zodat ik in ieder geval niet aankom. Tot nu toe werkt dat erg goed. Dus het invullen heeft toch wel iets.
Ik heb ook maar eens een valtaf profiel aangemaakt om te kijken wat dat is.

Freecell wat goed! Hoe gaat het nu met het eten, al wat minder lekkere trek?
pi_63154589
Ik had gisteren trouwens heel erg zin in rijst. Vooral ook omdat ik tot nu toe juist rijst en pasta heb gemeden bij het avondeten. Echter juist kip-risotto ben ik dol op.

Dus gisteren dat zelf gemaakt, maar bewust maar de helft kip genomen en de rest opgevuld met veel extra groente. Zo is het toch nog best wel een normale maaltijd qua caloriëen geworden, namelijk 682 kcal.
pi_63154665
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:55 schreef appelsap het volgende:
Ja, Dyna heb ik ook wel, maar ik zou het toch proberen om het nog even vol te houden.
Ik tel zelf calorieën en ik weet inmiddels wel hoeveel er ongeveer in de producten zit die ik regelmatig eet. Toch handig, want dan hoef je niet zoveel op te letten en te tellen. Voor mij werkt dat over het algemeen erg goed. Als ik dan eens een snoepdag heb of ik wil het even een periode rustig aan doen om te kijken hoe het an gaat, dan zorg ik gewoon dat ik alsnog niet boven de 1800 Kcal uitkom op een dag zodat ik in ieder geval niet aankom. Tot nu toe werkt dat erg goed. Dus het invullen heeft toch wel iets.
Ik heb ook maar eens een valtaf profiel aangemaakt om te kijken wat dat is.

Freecell wat goed! Hoe gaat het nu met het eten, al wat minder lekkere trek?
ja, ik denk dat ik dat invullen nog even vol probeer te houden. Voor mij is het echter vooral van nut (geweest) om te leren hoeveel calorieen er nou overal inzitten.

Wat is trouwens je profiel naam, dan kan ik je toevoegen?
pi_63154773
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:55 schreef dyna18 het volgende:
Ik had gisteren trouwens heel erg zin in rijst. Vooral ook omdat ik tot nu toe juist rijst en pasta heb gemeden bij het avondeten. Echter juist kip-risotto ben ik dol op.

Dus gisteren dat zelf gemaakt, maar bewust maar de helft kip genomen en de rest opgevuld met veel extra groente. Zo is het toch nog best wel een normale maaltijd qua caloriëen geworden, namelijk 682 kcal.
Rijst en kip zijn toch juist gezonde voedingsmiddelen, waarom zou je die niet eten?

Gedetailleerder dan het lijstje hier hou ik mijn eten niet bij, dus over calorien kan ik verder weinig zinnigs zeggen. Hoeveel proberen jullie aan te houden als min/max?
pi_63155009
Ik snap ook niet zo goed waarom je de rijst zou weglaten. Dan kan je beter de aardappelen weglaten, of eet je die ook niet?
Profielnaam is Sam21.

Ik heb als minimum 1300 en als max 1800.
pi_63155108
Ik zag juist ergens op een lijstje voorbij komen dat rijst en pasta juist dikmakers zijn. Vandaar dat ik die juist probeer te mijden.

Nog een vraagje over energieverbruik trouwens. Ik vul mijn valtaf.ad.nl profiel in als volgt. Ik pak het aantal calorieën van inactief verbruik elke dag (voor mijn gewicht is dat volgens de site 2451 kcal) en vul dat aan met echt actieve dingen die ik die dag gedaan heb, zoals fietsen naar mijn werk en fitness.
Ik kom dan echter op actieve dagen op die manier op zo'n 3500 kcal verbruik uit. Dat klinkt mij toch best wel hoog in de oren. Klopt dat getal wel ongeveer als je uitgaat van 1,5 uur fitness, 2x10min fietsen en verder inactief zijn? Of zit ik mijzelf voor de gek te houden en een veel te hoog verbruik op te geven?
pi_63155752
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:15 schreef dyna18 het volgende:

Of zit ik mijzelf voor de gek te houden en een veel te hoog verbruik op te geven?
JA!

Ja, serieus
Of zit je basis-verbranding daar ook bij in? Dan nog is het héél hoog. Hoe kom je bij dat getal dan?
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:37 schreef Isabeau het volgende:
Fijn, Freecell! Ik denk dat het de wijn was
Zou het?
pi_63155922
1 uur cardio 618
30 minuten fitness 283
inactief energieverbruik 2463
10 minuten fietsen (16 km/u) 69
--------------------------------------------------------------------------------
Totaal: kcal 3502

Op deze manier dus.
Inactief energieverbruik komt uit een berekening van de site zelf op basis van gewicht.
pi_63156285
Van valtaf.nl :

Sportdagboek invullen met behulp van een activiteitenlijst.
Als je op deze wijze je dagboek invult, moet je alle activiteiten die je gedurende de dag hebt uitgevoerd aan je dagboek toevoegen. Op basis van je gewicht wordt dan automatisch berekend hoeveel calorieën je hebt verbruikt.

Sportdagboek handmatig invullen.
Als je gebruik maakt van de hierboven beschreven eerste methode en je vindt daarbij niet alle activiteiten in de activiteitenlijst, dan kun je sportdagboek aanvullen door handmatig activiteiten toe te voegen.

Sportdagboek invullen op basis van gemiddeld energieverbruik.
Als je geen tijd of zin hebt om precies bij te houden wat je gedurende de dag allemaal doet, kun je in je sportdagboek ook simpelweg het gemiddelde energieverbruik invullen van een vrouw van 22 jaar en 67.90 kg. Let op: je kunt deze methode NIET combineren met de hierboven beschreven methodes.

Je moet dus één van de drie methodes kiezen, jij gebruikt er nu twee tegelijk en daarom kom je op zo'n hoog verbruik uit.
That's what happens when you play catch without arms
  woensdag 12 november 2008 @ 13:00:29 #281
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63156294
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:45 schreef dyna18 het volgende:
1 uur cardio 618
30 minuten fitness 283
inactief energieverbruik 2463
--------------------------------------------------------------------------------
Totaal: kcal 3502

Op deze manier dus.
Inactief energieverbruik komt uit een berekening van de site zelf op basis van gewicht.
hola!!
er staat duidelijk dat je niet bij gebruik van bmr óók nog activiteiten mag invullen!!

je moet dan gewoon "gemiddeld actief"kiezen voor een dag met sporten ipv. inactief.
  woensdag 12 november 2008 @ 13:02:12 #282
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63156335
GMTA!
pi_63156393
dat wou ik nou net zeggen
That's what happens when you play catch without arms
pi_63159159
Dan snap ik toch die aanduidingen niet goed.
Volgens de site is inactief 2451 kilocalorieën
en is gemiddeld actief 2859 kilocalorieën

Als ik echter 1,5 uur ga sporten en 20 min fietsen verbruik ik meer dan 400 kcal.
Iemand die dit wel snapt?
pi_63159418
Bij de verbranding bij bewegen wordt ook meegenomen wat je lichaam nodig heeft om te blijven draaien. Je telde dus bij die eerste berekening je verbruik van je lichaam (organen enzo) tijdens het sporten dubbel.
Daarnaast is gemiddeld actief een schatting en zal het niet exact zijn wat jij sport. Maar de waardes bij sporten zijn ook schattingen (ook al zou je die zelf op de apparatuur van de sportschool hebben bepaald)
Het lijkt misschien wel zo, maar dit is geen exacte wetenschap. Zowel het tellen van inname als van gebruik is een schatting. Hang er dus niet teveel waarde aan als je er een paar procent boven of onder zit.
  woensdag 12 november 2008 @ 14:52:17 #286
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63159712
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:33 schreef dyna18 het volgende:
Dan snap ik toch die aanduidingen niet goed.
Volgens de site is inactief 2451 kilocalorieën
en is gemiddeld actief 2859 kilocalorieën

Als ik echter 1,5 uur ga sporten en 20 min fietsen verbruik ik meer dan 400 kcal.
Iemand die dit wel snapt?
[edit] wat omearos zei dus je algehele orgaanfunctie enzo tel je nu dubbel...

bovendien: de waardes die voor fietsen en fitness los worden gegeven vind ik persoonlijk altijd vrij hoog.
de bmr van gemiddeld actief is gewoon een stuk betrouwbaarder als je t als richtlijn gebruikt....
pi_63161587
En als ik nou de waarde van puur bmr kies?
Mag ik daar dan wel de sportactiviteiten bij op tellen?
Al kom ik dan waarschijnlijk weer tekort op de dagen dat ik niet sport....
pi_63162555
Je kan ook rekenen met de inactieve waarde van ong. 2500 en die nemen als bovengrens. Dan heb je juist speling op de dagen dat je sport.

Waarom wil je het eigenlijk zo exact weten?
pi_63169335
Zo, ik ben ook net weer thuis..

Vandaag op excursie geweest. De leerlingen kregen aan het eind van de dag een "snack" mee.
Een tasje met:
halve liter cola
1 appel
1 mars
1 gevulde koek
1 zakje chips..

Ik vond het eigenlijk te gek voor woorden, dan organiseer je iets voor middelbare scholieren, juist zo'n groep die al niet altijd even gezond eet, en dan geef je zo'n zakje mee. Ik riep al dat dit een campagne ter stimulering van overgewicht leek zo..

al moet ik eerlijk zeggen dat het zakje leeg was aan het einde van de busreis, zo rond etenstijd in de bus zitten is niet handig..
pi_63173549
Leuk op excursie, waar ben je naartoe geweest?
Jemig wat slecht allemaal, eigenlijk te gek voor woorden. Hopelijk doen ze dat de volgende keer toch wel anders.

Mijn schema is toch wat veranderd.
Ik had vanavond rijst met kip en groente met nog wat saus maar ik ben verkouden en het had dus een hele vieze smaak, helemaal zurig. Dus ben maar weer aan de soep gegaan. Soep als ontbijt, lunch en diner.
pi_63182772
Dat is een ongezond pakketje, het zou toch ook lekker en gezond kunnen?
quote:
Op woensdag 12 november 2008 08:52 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor vandaag:

O: krentenbol
L: krentenbollen
T: thee, liga oid.
Gisteren gegeten:

T: koffie met melk en suiker
O: drinkontbijt
L: krentenbolletjes, vruchtensap
T: cappuccino met suiker, Twix, 2 stroopwafels, thee
D: erwtensoep met rookworst, minipistoletjes met 2x kaas en 1x kruidenboter, taxidrank
T: thee, koekje

Lijstje voor vandaag:

O: brinta met magere melk
L: drinkontbijt
T: cappuccino met suiker, krentenbol
D: Rijst met iets
T: Restjes van het bakken van een taart , thee
  donderdag 13 november 2008 @ 09:46:34 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63182950
Pfff, hier ook stikverkouden. En dan doet mijn ruggegraat niet zo lekker mee.
Overdag gaat het wel, maar 's avonds is het dan mis. Eierkoek enzo.

Oh, en de boerenkool van gisteren heb ik aan laten branden.
Komt door al die gekke stoofpotten en indiksauzen van de laatste tijd, ik heb nooit meer aan de tijd gedacht. En net toen ik er wel aan dacht was het al te laat.
Toen was ik nog zo slim om de pan op de deurmat te zetten om de deur naar buiten open te doen en toen smolt de pan aan de mat vast. Pan dus echt verziekt!
Nou wilde ik altijd al een grotere 'grote pan' dus dit is mijn kans!
pi_63183191
appelsap, we zijn naar de jetnet careerday geweest, ik vond het ook zelf best boeiend.

BE, die pan, wat zonde zeg...

ik heb me vanmorgen ziek gemeld, voel me niet helemaal 100% en ben al een week ofzo aan het kwakkelen. Morgen wil ik eigenlijk wel weer aan het werk, maar ik weet nog niet of dat een goed idee is. Ik moet alleen wel beslissen voor half 1...
pi_63183630
De pan aan de deurmat gesmolten.

En allemaal 'zieken' hier.

Teigan als je vanmiddag nog niet beter bent zou ik gewoon beslissen om morgen ook thuis te blijven. Je kan beter lekker uitzieken, anders kan je er morgen nog maar half tegenaan.

O: kwark met aardbeien
L: 2 boterhammen met kipfilet
D: soep en brood

Ik denk dat mijn lijst er vandaag zo uit zal komen te zien.
Ik hoop dat mijn verkoudheid snel over is want alles smaakt raar en vies dus heb ook helemaal geen zin om te eten. Alleen brood en soep gaan nog wel.
pi_63183901
Hier ook nog "ziekenboeg". Dacht gisteren weer beter te zijn. Krijg ik me toch een hoestaanval op de fiets.
Anyway, ik heb al met al nog steeeeeeds niet hardgelopen.

Goed nieuws: ik heb voor mijn tentamen programmeren (Delphi) een 8 gehaald!

[ Bericht 28% gewijzigd door Levitation op 13-11-2008 10:48:24 ]
***Levi was here***
  donderdag 13 november 2008 @ 11:41:12 #296
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_63185986
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:23 schreef teigan het volgende:
Vandaag op excursie geweest. De leerlingen kregen aan het eind van de dag een "snack" mee.
Een tasje met:
halve liter cola
1 appel
1 mars
1 gevulde koek
1 zakje chips..

Ik vond het eigenlijk te gek voor woorden, dan organiseer je iets voor middelbare scholieren, juist zo'n groep die al niet altijd even gezond eet, en dan geef je zo'n zakje mee. Ik riep al dat dit een campagne ter stimulering van overgewicht leek zo..
Wat fout inderdaad Valt me nog mee dat ze er een appel bij hebben gegooid. Natuurlijk is dit waarschijnlijk wat de leerlingen het lekkerst vinden, maar het is zo'n fout voorbeeld. Een flesje water, appel en gevulde koek was ook wel voldoende geweest lijkt me

Overigens, als collega's hier lunch van huis meenemen, ziet dat er ook meestal uit als boterhammen + bovenstaand lijstje. Geen wonder dat overgewicht hier een groot probleem aan het worden is. En vaak gooien ze de chips tussen hun beleg op de boterham Zo at een collega van de week een wit bolletje met zoute boter, plakjes banaan EN salt & vinegar chips Dat vond ik nog iets raarder dan de sandwich met kaas en witte bonen in tomatensaus van vorige week
pi_63187622
Wat goed Levi!
pi_63187854
Mooi cijfer Levi.

Lekker handig BE. Maar een nieuwe pan komen is dan wel weer leuk.

Beterschap voor de zieken.
*OUD heilige*
pi_63188126
quote:
Op donderdag 13 november 2008 10:28 schreef Levitation het volgende:
Goed nieuws: ik heb voor mijn tentamen programmeren (Delphi) een 8 gehaald!
choesojeinerd!
Ja doei.
pi_63188334
Thanks voor de felicitaties.
***Levi was here***
pi_63188620
Ah, je gaat ook de IT in?
Gefeli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')