abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63123685
quote:
Op maandag 10 november 2008 08:54 schreef omearos het volgende:

[..]

Belofte maakt schuld, dus hier een lijstje:

O:brinta met magere melk
T: thee (met honing)
L: 4x volkorenboterham, beleg: kipfilet, jam, stroop, smeerkaas; Optimel-drink
T: Pomelo, thee (met honing)
D: geen idee, eet in studentenrestaurant op de uni
T: thee
Gisteren gegeten:

L: 4x volkorenboterham, beleg: kipfilet, jam, stroop, smeerkaas; Optimel-drink
T: 1/4 pomelo, thee, optimel drink
D: kip teriyaki, aardappelkroketjes, doperwten, aardbeienijs
T: 2x cappuccino met suiker

Lijstje voor andaag:

L: 4x volkorenboterham, beleg: smeerkaas, stroop, sandwichspread, jam; Optimel-drink
D: aardappels, vlees en groente, yoghurt met cruesli

Vanmorgen woog ik 87,2kg, da's zwaarder dan mijn laatste update (84,3kg begin oktober) maar alweer beter dan een paar weken terug (>90kg )
pi_63123744
Nog even voor Dyna, JX en Soempie
  dinsdag 11 november 2008 @ 11:54:54 #253
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_63125385
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:43 schreef dyna18 het volgende:
@JX goed bezig.... Ben je ook met bewegen en sport enzo bezig, of eerst alleen letten op voeding?
Ik let vooral op voeding Ik beweeg wel door naar en van mijn werk te lopen, afstandje station-werk kost zo'n 30 minuten en da's dus een leuke wandeling. Op werk veel (trap)lopen, flink huishouden en spelen met mijn kat is wat mij betreft ook genoeg beweging En als het mooi weer is trek ik ook nog wel eens mijn hardloopschoenen aan om een eindje over het strand te rennen. Ik heb al een paar keer sportscholen en sporttoestellen thuis geprobeert, veel geld in gestoken, maar na een poos was ik het steeds helemaal zat en dan zat ik al gauw weer in mijn oude, slechte gewoontes. En wandelen vind ik wel leuk Het is denk ik gewoon een kwestie van uitvinden waar je plezier in kunt hebben, voor een ander kan dat boksen of tennissen zijn.

Qua voeding let ik gewoon op wat ik eet en hoeveel. Geen patat, chips etc. (wat hier in Schotland heel normaal is om elke dag te eten), dat vind ik gelukkig allang niet meer lekker. Gewoon 3 goede maaltijden per dag, smiddags een meuslireep als tussendoortje, na de avondmaaltijd niets meer snacken en geen toetjes (houd ik sowieso niet echt van). Verder probeer ik vaak 's middags op werk een wat zwaardere maaltijd te eten (bijv. rijst en vlees) en dan 's avonds een kleine maaltijd (bijv. een sandwich). 's Avonds doe ik immers ook minder, dus dan heb ik die brandstoffen minder nodig. En sinds kort dus ook helemaal geen frisdrank meer! Ik hou het nu op thee, water, fruit squash (soort limonade), vruchtensap en melk.

Dit werkt nu al meer dan een jaar voor mij en het heeft resultaat, dus ik ben er blij mee
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
  dinsdag 11 november 2008 @ 14:13:18 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63128721
Hmmm, ik heb trek in iets. Maar eig. nog geen zin in mijn fruit, vind het nog net even te vroeg.
Ik heb dat dus altijd he, zo rond deze tijd.

Ik ga er maar lekker niet aan toegeven!
*kauwgumpje in mond steekt...
pi_63134472
Het is inderdaad belangrijk om iets te vinden wat je leuk vindt. Ik heb inderdaad nog nooit iemand gesproken waarbij een sporttoestel thuis een succes was. Sportschool kan ik redelijk volhouden, als ik het maar als een vaste afspraak inplan.

@Soempie Ja die mensen ken ik ook. Zelf kan ik me echter redelijk beheersen, ik ga echt geen vrij nemen om een spelletje te spelen
Ik krijg alleen net te horen dat ik donderdag moet overwerken (zelfde dag als het spel uitkomt). Daar baal ik nu wel even stevig van.
pi_63137269
zo. het is een tijd geleden dat ik hier regelmatig ronddwaalde maar zal me toch maar opnieuw voorstellen:ik ben knuppelhout, 27 en heb een bmi van 33. 118,5kg bij 1.88m
een jaar of 4 geleden is het me gelukt om zonder dieet maar met discipline en hardlopen in 5 maanden af te vallen van 114 naar 102 kg, maar na een lange reis verviel ikl weer in oude patronen.
ik ben geen persoon van vreetbuien, snoep en snack nooit uit mezelf en eet gezonde dingen (genoeg groente en fruit). tot zover het goeie nieuws.
mijn zwakheden zijn dat als er eten staat, ik er ongemerkt of gemerkt van blijf pakken. ook heb ik de neiging te grote porties te eten (ookal zijn het drie vaste momenten). lastig (maar geen excuus) is dat mn vriendin een heel ander metabolisme heeft dan ik, ze kan veel meer en vaker eten zonder dik te worden. ze let er wel op, deels voor haarzelf en deels voor mij, maar ik vind dat ik die keuzes zelf zou moeten kunnen maken als volwassen vent. een ander ding is alcohol. ik hou eenvoudigweg van een drankje als je met vrienden bent. geen alcoholisme of drinken als ik alleen ben, maar ik weet dat ik soms teveel drink. eigenlijk hetzelfde verhaal als met eten: ik ben niet zo goed in stoppen of overstappen op spa rood.
mijn doel is zoals het hoort in stapjes opgedeeld. ik ga eerst richting de 115, en in stappen van 5 naar onder de 100 kilo. laten we zeggen dat het einddoel 90kilo is (bmi <25), maar dat is voorlopig ver weg dus richt ik me eerst op 100.
de manier waarop is dat ik me heb aangemeld bij een huisarts in de buurt voor verwijzing naar een dietist (kan ook zelf, weet ik, maar ik wil gelijk een goeie, geen prutsers).
iemand tips voor een goede dietist in rotterdam?
goed. hallo allemaal!
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
  dinsdag 11 november 2008 @ 20:34:55 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63139634
Welkom Knuppel!

En voor mezelf doe ik even een dikke vwb het avondeten.
Maar het was wel lekker!
pi_63144158
welkom knuppel

en succes
pi_63144250
quote:
Op maandag 10 november 2008 11:30 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Prima instelling om af te vallen lijkt me.
Niet de dingen verstoppen, maar gewoon zelf bewust ze niet nemen.

@BE Wat voor baan ben je naar op zoek?

@appelsap gewoon blijven doorgaan. Helaas is het lichaam nooit zo precies. Het lichaam schommelt zo een paar kg op en neer. 0.2kg is veel te precies meten lijkt me.

Zelf had ik het deze week ook. 3 dagen geleden was ik ineens weer 105kg (wtf... hoe kan dat nou weer?). Maar vandaag bij het officiële meten 102. Netjes 1kg eraf dus sinds vorige week en 1 cm minder middelomvang.

1kg lijkt echter een beetje weinig voor alles wat ik gedaan heb, maar waarschijnlijk komt dat omdat mijn spieren nu zwaarder worden.
Die 0,2 is gewoon na een week wegen hoor, het is niet per dag want dan zou het niet echt betrouwbaar zijn.
Ik weeg me gewoon 1 keer per week officieel en dan klopt het eigenlijk altijd wel. Of je dan een kilo afvalt of 200 gram, dat maakt niet uit.

Hoezo zou 1 kg weinig zijn? Dat is juist veel! Ik zou zeker niet verwachten dat je meer afvalt in een week.

Verder lijkt het hier weer wat beter te gaan.
Vandaag gewoon een normale dag gehad! Netjes gegeten dus ik kan trots op mezelf zijn.
Ik denk dat het 'snaaien' gewoon van de stress was, heb er nu ineens wat minder behoefte aan.

O: 2 boterhammen met kipfilet
T: 3 mandarijntjes
L: 2 boterhammen met kaas
T: time out granenkoek
D: soep en 2 broodjes
T: kwark
pi_63144379
Knuppel welkom!

En JX wat fijn dat je weer aan het afvallen bent!
  woensdag 12 november 2008 @ 02:07:43 #261
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_63148805
Welkom Knuppel, succes

En bedankt allemaal Het lijkt wel alsof ik elke 3 maanden ff een maandje vastzit op een bepaald gewicht, no matter what I eat. Maar ja, dat is dan gewoon je lichaam die er ff geen trek meer in heeft en de stop erop zet, denk ik

Alle jeans die ik droeg zijn inmiddels echt te groot geworden, allemaal saggy ass pants Nu ging ik van het weekend weer ff door een doos met te kleine kleding heen en vond ik een nieuw paar jeans van een maatje waarvan ik het niet dacht aan te kunnen. Dus wel! Maar na twee dagen dragen zit die ook alweer te groot Hopen dat heet wassen helpt, want geld voor nieuwe kleding heb ik voorlopig ff niet. En nog maar een doos te kleine kleding opzoeken, want ik heb veel bewaard wat ik achteraf niet bleek te passen over de jaren
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_63150224
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 10:42 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor andaag:

L: 4x volkorenboterham, beleg: smeerkaas, stroop, sandwichspread, jam; Optimel-drink
D: aardappels, vlees en groente, yoghurt met cruesli
Gisteren gegeten:

L: meergranenpistolet, 1 met kipfilet, 1 met kruidenboter, Optimel-drink
T: koffie met melk en suiker, sintschuimpjes
D: rosti, gehaktschnitzel, verwenfruit
T: hoestdrank

Lijstje voor vandaag:

T:koffie met melk en suiker
O: krentenbol
T: cappuccino met suiker
L: krentenbollen
T: thee, liga oid.
D: soep met brood
pi_63150282
Welkom Knuppel
Veel succes, klinkt als een verstandig plan.

BE, wat heb je gisteren gegeten dan?

JX, lekker als kleinere kleding past en mooi dat je weer afvalt.
pi_63150856
Krentebollen over van iets Omearos?

Hier eindelijk weer onder de 70 *opgelucht ademhaalt*
pi_63152595
Lijstje voor vandaag:

O: soep en een mandarijn
L: soep en 2 boterhammen met kipfilet
T: mandarijn
T: granenbiscuit
D: rijst, kip en groente
T: kwark
  woensdag 12 november 2008 @ 10:48:14 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63152769
*kuch**fluister**mompel*Shoarma met frietjes
We kwamen de kleedkamer van het zwembad uit en daar hadden ze net voor iedereen patat gehaald. En ondanks dat alles thuis al zo goed als klaar was konden we ons niet beheersen.
Echt erg gewoon.
Maar goed. Moet kunnen.

Soep als ontbijt appelsap?

Mijn lijstje:

T: appel
O: Brinta
T: 2 kiwi's
L: 2 botherhammen met linera pate
T: fruit
D: Ik denk dat ik boerenkool ga maken.
pi_63152872
BE, zo te merken heb je er wel van genoten. Dan moet het inderdaad kunnen.

Mijn maag was vanochtend van streek en ik heb een zere keel dus soep leek me de beste optie.
pi_63153504
Goede morgen allemaal, hoe gaat het er vandaag mee?

@BE.... een beetje patat moet op zich wel kunnen. Echter vooral de witte saus is een gevaarlijke.
Shoarma is inderdaad best wel fout . Volgens mij is shoarma een van de meest dikmakende maaltijden die er is.

Ik ben nu trouwens 2,5 week bezig met precies bijhouden van mijn voeding, maar ik merk dat ik een beetje invul moe wordt. Gewoon geen zin meer om het constant bij te houden op valtaf.ad.nl. Hebben jullie dat nou ook?
pi_63153669
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:16 schreef dyna18 het volgende:

Ik ben nu trouwens 2,5 week bezig met precies bijhouden van mijn voeding, maar ik merk dat ik een beetje invul moe wordt. Gewoon geen zin meer om het constant bij te houden op valtaf.ad.nl. Hebben jullie dat nou ook?
ik ook hoor, ik heb het tot nu toe wel steeds nog gedaan, maar volgens mij vergeet ik steeds meer kleine dingetjes.

Misschien blijf ik het wel gewoon doen voor de grafiekjes, die zijn wel leuk op zich en anders alleen voor de gewichtgrafiek ofzo.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_63154003
quote:
Op woensdag 12 november 2008 09:33 schreef freecell het volgende:
Krentebollen over van iets Omearos?

Hier eindelijk weer onder de 70 *opgelucht ademhaalt*
Gefeliciteerd

Ik was bij mijn vriend logeren en die bleek geen ontbijt in huis te hebben. Ik had bedacht om krentebollen te halen als eten vandaag (hele dag op school) Het is drinkontbijt geworden en straks als lunch inderdaad krentenbollen En als tussendoortje vanmiddag als ik dan nog op school ben ("even opdracht afmaken" lijkt een dagtaak te worden ondertussen)

Dus lijstje is nu:

T:koffie met melk en suiker
O: Fruitontbijt
T: -
L: krentenbollen, vruchtensap
T: cappuccino met suiker
D: soep met brood
pi_63154100
Fijn, Freecell! Ik denk dat het de wijn was
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_63154574
Ja, Dyna heb ik ook wel, maar ik zou het toch proberen om het nog even vol te houden.
Ik tel zelf calorieën en ik weet inmiddels wel hoeveel er ongeveer in de producten zit die ik regelmatig eet. Toch handig, want dan hoef je niet zoveel op te letten en te tellen. Voor mij werkt dat over het algemeen erg goed. Als ik dan eens een snoepdag heb of ik wil het even een periode rustig aan doen om te kijken hoe het an gaat, dan zorg ik gewoon dat ik alsnog niet boven de 1800 Kcal uitkom op een dag zodat ik in ieder geval niet aankom. Tot nu toe werkt dat erg goed. Dus het invullen heeft toch wel iets.
Ik heb ook maar eens een valtaf profiel aangemaakt om te kijken wat dat is.

Freecell wat goed! Hoe gaat het nu met het eten, al wat minder lekkere trek?
pi_63154589
Ik had gisteren trouwens heel erg zin in rijst. Vooral ook omdat ik tot nu toe juist rijst en pasta heb gemeden bij het avondeten. Echter juist kip-risotto ben ik dol op.

Dus gisteren dat zelf gemaakt, maar bewust maar de helft kip genomen en de rest opgevuld met veel extra groente. Zo is het toch nog best wel een normale maaltijd qua caloriëen geworden, namelijk 682 kcal.
pi_63154665
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:55 schreef appelsap het volgende:
Ja, Dyna heb ik ook wel, maar ik zou het toch proberen om het nog even vol te houden.
Ik tel zelf calorieën en ik weet inmiddels wel hoeveel er ongeveer in de producten zit die ik regelmatig eet. Toch handig, want dan hoef je niet zoveel op te letten en te tellen. Voor mij werkt dat over het algemeen erg goed. Als ik dan eens een snoepdag heb of ik wil het even een periode rustig aan doen om te kijken hoe het an gaat, dan zorg ik gewoon dat ik alsnog niet boven de 1800 Kcal uitkom op een dag zodat ik in ieder geval niet aankom. Tot nu toe werkt dat erg goed. Dus het invullen heeft toch wel iets.
Ik heb ook maar eens een valtaf profiel aangemaakt om te kijken wat dat is.

Freecell wat goed! Hoe gaat het nu met het eten, al wat minder lekkere trek?
ja, ik denk dat ik dat invullen nog even vol probeer te houden. Voor mij is het echter vooral van nut (geweest) om te leren hoeveel calorieen er nou overal inzitten.

Wat is trouwens je profiel naam, dan kan ik je toevoegen?
pi_63154773
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:55 schreef dyna18 het volgende:
Ik had gisteren trouwens heel erg zin in rijst. Vooral ook omdat ik tot nu toe juist rijst en pasta heb gemeden bij het avondeten. Echter juist kip-risotto ben ik dol op.

Dus gisteren dat zelf gemaakt, maar bewust maar de helft kip genomen en de rest opgevuld met veel extra groente. Zo is het toch nog best wel een normale maaltijd qua caloriëen geworden, namelijk 682 kcal.
Rijst en kip zijn toch juist gezonde voedingsmiddelen, waarom zou je die niet eten?

Gedetailleerder dan het lijstje hier hou ik mijn eten niet bij, dus over calorien kan ik verder weinig zinnigs zeggen. Hoeveel proberen jullie aan te houden als min/max?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')