abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 november 2008 @ 13:13:32 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_62967182
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:17 schreef motorbloempje het volgende:
en nog gefeliciteerd appelsjap

voor Levi en d'r knopje (wat klinkt dát raar )

en als SQ hier nog 's leest: ik heb van een boek over poep-spreekwoorden en gezegdes gehad
Poep
disclaimer
pi_62969514
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:01 schreef teigan het volgende:
Mijn werk blijft nog wel even stressvol, gisteren een flinke aanvaring met een leerling, ik had mijn dag niet, en hij ook niet, en dan kan dat flink botsen.
Ik heb nu gelukkig wel mijn andere freelance werk af, dus ik ben nu bezig met het inlopen van achterstanden qua nakijkwerk. Maarja, van het havo 4 proefwerk wat er ligt word ik niet echt blij, al zijn er mensen bij die ineens na een paar dikke onvoldoendes een 7 scoren, en dat is wel weer heel tof!

ik drink als ik op school kom een mok thee, in de ochtendpauze weer. In de lunchpauze twee bekertjes melk, en soms nog een mok thee. Als ik een tussenuur heb, probeer ik ook nog een of twee mokken thee te drinken.

Gisteren zat ik toen ik thuiskwam op 3 mokken twee en 2 bekertjes melk, wat dus echt te weinig wasa.
Ik heb nog 2 hele oude bekers van Disney . Daar zat ooit eens ijsschaafsel in bij Disney on Ice waar ik als kind naartoe was. Beide bekers zijn echter een halve liter.
Die heb ik thuis altijd bij mij in de buurt staat gevuld met water, vooral als ik achter de PC of voor de TV zit.

Zo drink ik makkelijk 1,5 liter water per dag, soms wel meer dan 2 liter.
Dus de tip is: zorg dat je altijd een beker met water in de buurt hebt staan.
  woensdag 5 november 2008 @ 17:03:21 #278
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_62974796
hey!

ik drink tegenwoordig ook veel thee en water... thee wel met 1 klontje suiker anders vind ik het niet te drinken! ik eet in de avond nadat ik heb avond gegeten alleen nog maar fruit en geen cola oid, alleen in het weekend en op speciale gelegenheden, zoals verjaardagen enzo...

Ik merk nu al dat ik me lekkerder voel en voel me ook trotser! ben van plan er toch wel 15 kilo af te halen... dat is het streven iig.. ik hou dit topic even in de gaten...
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
  woensdag 5 november 2008 @ 17:03:21 #279
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_62974797
edit: oops dubbel....
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
  woensdag 5 november 2008 @ 17:03:21 #280
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_62974798
edit: oops triple...
pi_62974897
Teigan dat klinkt inderdaad wat lastig met drinken!
Anders in de avond gewoon inhalen? Want dat klinkt wel alsof je in ieder geval een liter gedronken hebt. Uit je voeding haal je natuurlijk ook wel vocht.
En succes met het werk. Trek je het nog wel?

Phoenix welkom en succes!
Ik heb zelf een pot zoetstof en ik vind het vrijwel hetzelfde smaken als met suiker.
Ben je al lang bezig en is er al wat af?
Sport je ernaast ook?
pi_62974910
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:29 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ik heb nog 2 hele oude bekers van Disney . Daar zat ooit eens ijsschaafsel in bij Disney on Ice waar ik als kind naartoe was. Beide bekers zijn echter een halve liter.
Die heb ik thuis altijd bij mij in de buurt staat gevuld met water, vooral als ik achter de PC of voor de TV zit.

Zo drink ik makkelijk 1,5 liter water per dag, soms wel meer dan 2 liter.
Dus de tip is: zorg dat je altijd een beker met water in de buurt hebt staan.
jammergenoeg sta ik voor dde klas, en 95% van de tijd in een practicumlokaal, waar je niet mag eten en drinken...
Ik kan wel op de gang gaan staan tussendoor, maar meestal ben je toch nog even bezig met de een of andere leerling... En ik kan ook moeilijk halverwege de les even naar de wc rennen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 5 november 2008 @ 17:08:47 #283
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_62974981
mag je geen afgesloten flesje water in je bureau bewaren en als de ll een opdracht doen even een slokje nemen? :S
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_62976010
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:08 schreef kwakveense het volgende:
mag je geen afgesloten flesje water in je bureau bewaren en als de ll een opdracht doen even een slokje nemen? :S
Het zou wel kunnen, maar leerlingen springen er gelijk boven op als je als docent inconsequent bent..
Ik ga wel weer even een flesje zoeken, en die in mijn tas stoppen. Vooral bij de bovenbouwklassen kan ik best even buiten het lokaal gaan staan voor een halve minuut. Bij mijn brugklassen lukt dat niet, die zijn groot en daardoor druk, die moet je continu in de gaten houden.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_62976199
Desnoods neem je een flesje mee en drink je tussen de lessen door even wat! Alle beetjes helpen dan.
pi_62976275
Dat hele drinkverhaal is echt een beetje over-hyped. Gewoon, 's morgens wat drinken, in koffiepauzes drinken, bij de lunch wat en 's avonds nog wat is echt wel genoeg. Dat geslobber met flesjes wate zorgt alleen maar dat je om de haverklap moet plassen.
Je hebt in totaal 2 liter water nodig per dag. Maar dat mag ook uit groente zijn. Of uit je appeltje. Of uit koffie.
pi_62976458
Maar drinken is zo lékker CF

Mag het trouwens ook uit alcohol?
pi_62976554
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:05 schreef freecell het volgende:
Maar drinken is zo lékker CF

Mag het trouwens ook uit alcohol?

De hele dag water slurpen is tetterverslavend: voor je het weet drink je drie liter (naast eten en koffie enzo), heb je continu dorst, moet je elk uur plassen, en spoel je ook allerlei dingen mee die je gewoon binnen moet houden.

Bovendien: komop, water is helemaal niet lékker, in zulke hoeveelheden. En thee heb je op een gegeven moment ook wel gehad, zo ter hoogte van de derde pot

Alcohol FTW mijn nieuwste hobby: trappistenbier! Terwijl ik verder absoluut geen bierdrinker ben.
pi_62976813
Ik wil zelf meer drinken omdat ik merk dat ik gewoon dorstig thuiskom anders.. Droge mond, zin om te gaan snoepen(krijg ik vaak als ik dorst heb).
Het hoeft voor mij dus echt geen liters per dag te zijn,maar iets meer dan nu is wel even nodig.
  woensdag 5 november 2008 @ 18:30:54 #290
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_62976982
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:06 schreef appelsap het volgende:
Teigan dat klinkt inderdaad wat lastig met drinken!
Anders in de avond gewoon inhalen? Want dat klinkt wel alsof je in ieder geval een liter gedronken hebt. Uit je voeding haal je natuurlijk ook wel vocht.
En succes met het werk. Trek je het nog wel?

Phoenix welkom en succes!
Ik heb zelf een pot zoetstof en ik vind het vrijwel hetzelfde smaken als met suiker.
Ben je al lang bezig en is er al wat af?
Sport je ernaast ook?
Ik loop stage op het moment, dus zoetstof gaat em niet worden... ben al poosje bezig... x aantal maanden ben ik het aan het proberen.. maar laatste 2 weken wat extremer... probeer er echt iets af te krijgen... laatste periode is ook niet zo leuk geweest voor me, dus ik probeer nu positiever in het leven te staan, en ik moet zeggen dat lukt aardig! heb dingen achter me gelaten en ik ben nu al sterker geworden(alhoewel ik heus wel af en toe terugval..)

sinds 3 weken sport ik ook weer, na 5 jaar gestopt te zijn... ik doe tafeltennis 1x in de week ongeveer 2,5 uur. Maar dan wel professioneel tafeltennissen zeg maar, en niet rond de tafel

maar ik ga gestaagd door! snoep niet en ga proberen steeds minder te eten, dus ipv 2 borden, 1 bord etc...
en veel water drinken en geen zoete meuk!
pi_62977140
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:09 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Alcohol FTW mijn nieuwste hobby: trappistenbier! Terwijl ik verder absoluut geen bierdrinker ben.
Laatst had ik trappistenbock
En thee krijg ik ook altijd dorst van ook van looizuurvrije thee en kruidenthee enzo...
  donderdag 6 november 2008 @ 10:27:50 #292
234015 Imanok
Super Webdeveloper. O:
pi_62992542
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:56 schreef ColdFeet het volgende:
Dat hele drinkverhaal is echt een beetje over-hyped. Gewoon, 's morgens wat drinken, in koffiepauzes drinken, bij de lunch wat en 's avonds nog wat is echt wel genoeg. Dat geslobber met flesjes wate zorgt alleen maar dat je om de haverklap moet plassen.
Je hebt in totaal 2 liter water nodig per dag. Maar dat mag ook uit groente zijn. Of uit je appeltje. Of uit koffie.
Je weet wel dat dat plassen er is om je lichaam te reiningen van afvalstoffen?
Zweten werkt net zo, je zal merken dat als je intensief beweegt zodat je gaat zweten ook minder naar de wc moet. En dat met dezelfde hoeveel water als voorheen.

Kan bij mij tijdens het sporten makkelijk 3x 0.75ml flesjes legen zonder te gaan hoeven plassen.

Water kan inderdaad wel worden ingenomen door fruit en groentes etc. Maar daar zitten al snel een hele klap calorietjes, zuikers en van alles en nog wat in. Waar bij water meestal bijna niets in zit. Wat wel handig is voor bij de dieet. Ik probeer niet te zeggen dat groeten en fruit niet gegeten moet worden. Die zijn zeker ook belangrijk, maar je moet niet gaan verwachten al je benodigde water daaruit te halen.

Tip: Als je plas kleurloos word dan weet je dat je het goed doet met benodigde water. Ook niet teveel water drinken want dan gaat er dingentjes kwijt die niet kwijt moet.
pi_62992641
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:27 schreef Imanok het volgende:

[..]

Tip: Als je plas kleurloos word dan weet je dat je het goed doet met benodigde water. Ook niet teveel water drinken want dan gaat er dingentjes kwijt die niet kwijt moet.
Bij 3 liter water, meerdere koppen koffie en sap bij het ontbijt (in totaal een liter of 4 dus), daarnaast veel fruit en groenten waar ook vocht in zit en had ik nog steeds geen kleurloos plasje.

Ik ben een maand of 3 geleden maar gestopt met zo achterlijk veel drinken... omdat het gewoon niet goed voor je is. Zit nu op 1,5 - 2 liter drinken per dag. Nog veel, maar bij minder voel ik me niet prettig.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_62992668
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:37 schreef freecell het volgende:

[..]

Laatst had ik trappistenbock
En thee krijg ik ook altijd dorst van ook van looizuurvrije thee en kruidenthee enzo...
Heb ik ook, na 2 kopjes thee heb ik dan ook altijd weer meer dan genoeg thee voor een dag.
***Levi was here***
  donderdag 6 november 2008 @ 11:21:22 #295
234015 Imanok
Super Webdeveloper. O:
pi_62993886
quote:
Op donderdag 6 november 2008 10:32 schreef Levitation het volgende:

[..]

Bij 3 liter water, meerdere koppen koffie en sap bij het ontbijt (in totaal een liter of 4 dus), daarnaast veel fruit en groenten waar ook vocht in zit en had ik nog steeds geen kleurloos plasje.

Ik ben een maand of 3 geleden maar gestopt met zo achterlijk veel drinken... omdat het gewoon niet goed voor je is. Zit nu op 1,5 - 2 liter drinken per dag. Nog veel, maar bij minder voel ik me niet prettig.

Daarom is puur water ook better voor je. Koffie, frisdranken en sappen brengen afvalstoffen met zich mee. Je lichaam heeft niet alles nodig wat in ze zitten.
  donderdag 6 november 2008 @ 11:30:36 #296
149959 SQ
snelle trees
pi_62994217
al die bullshit over 8 liter water per dag enzo
disclaimer
  donderdag 6 november 2008 @ 11:32:47 #297
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_62994294
heb nu vanmorgen 3 glazen thee op en 1 glas water... vanmiddag nog keer hetzelfde zo ongeveer denk ik,dat is 8 glazen en dan vanavond nog 2 ofzo....

10x 0,2 is: 2 liter en dan misschien iets ruimer nemen.. kom wel aan de 3 liter per dag? is dat ok? of teveel?
pi_62994574
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:21 schreef Imanok het volgende:

[..]

Daarom is puur water ook better voor je. Koffie, frisdranken en sappen brengen afvalstoffen met zich mee. Je lichaam heeft niet alles nodig wat in ze zitten.
Veel water drinken is juist schadelijk. Juist omdat er niets in zit, ook geen broodnodige mineralen.
De waterdrink hype is onwetenschappelijk en zelfs schadelijk voor de gezondheid.
***Levi was here***
pi_62994616
quote:
Op donderdag 6 november 2008 11:32 schreef PhoenixNLx het volgende:
heb nu vanmorgen 3 glazen thee op en 1 glas water... vanmiddag nog keer hetzelfde zo ongeveer denk ik,dat is 8 glazen en dan vanavond nog 2 ofzo....

10x 0,2 is: 2 liter en dan misschien iets ruimer nemen.. kom wel aan de 3 liter per dag? is dat ok? of teveel?
Niet zo focussen op dat drinken. Drink genoeg om je goed bij te voelen, ga niet overmatig drinken. Zie ook de post van Coldfeet... je hebt ongeveer 2 liter VOCHT per dag nodig, dat is INCLUSIEF al het vocht dat je uit voedsel haalt.
***Levi was here***
  donderdag 6 november 2008 @ 11:47:05 #300
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_62994757
ik drink niet meer dan anders ik drink alleen water ipv cola en dergelijke... ik dronk altijd al zoveel... maar als je nu zegt dat dit teveel is dan kan ik uiteraard gaan minderen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')