abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63155009
Ik snap ook niet zo goed waarom je de rijst zou weglaten. Dan kan je beter de aardappelen weglaten, of eet je die ook niet?
Profielnaam is Sam21.

Ik heb als minimum 1300 en als max 1800.
pi_63155108
Ik zag juist ergens op een lijstje voorbij komen dat rijst en pasta juist dikmakers zijn. Vandaar dat ik die juist probeer te mijden.

Nog een vraagje over energieverbruik trouwens. Ik vul mijn valtaf.ad.nl profiel in als volgt. Ik pak het aantal calorieën van inactief verbruik elke dag (voor mijn gewicht is dat volgens de site 2451 kcal) en vul dat aan met echt actieve dingen die ik die dag gedaan heb, zoals fietsen naar mijn werk en fitness.
Ik kom dan echter op actieve dagen op die manier op zo'n 3500 kcal verbruik uit. Dat klinkt mij toch best wel hoog in de oren. Klopt dat getal wel ongeveer als je uitgaat van 1,5 uur fitness, 2x10min fietsen en verder inactief zijn? Of zit ik mijzelf voor de gek te houden en een veel te hoog verbruik op te geven?
pi_63155752
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:15 schreef dyna18 het volgende:

Of zit ik mijzelf voor de gek te houden en een veel te hoog verbruik op te geven?
JA!

Ja, serieus
Of zit je basis-verbranding daar ook bij in? Dan nog is het héél hoog. Hoe kom je bij dat getal dan?
quote:
Op woensdag 12 november 2008 11:37 schreef Isabeau het volgende:
Fijn, Freecell! Ik denk dat het de wijn was
Zou het?
pi_63155922
1 uur cardio 618
30 minuten fitness 283
inactief energieverbruik 2463
10 minuten fietsen (16 km/u) 69
--------------------------------------------------------------------------------
Totaal: kcal 3502

Op deze manier dus.
Inactief energieverbruik komt uit een berekening van de site zelf op basis van gewicht.
pi_63156285
Van valtaf.nl :

Sportdagboek invullen met behulp van een activiteitenlijst.
Als je op deze wijze je dagboek invult, moet je alle activiteiten die je gedurende de dag hebt uitgevoerd aan je dagboek toevoegen. Op basis van je gewicht wordt dan automatisch berekend hoeveel calorieën je hebt verbruikt.

Sportdagboek handmatig invullen.
Als je gebruik maakt van de hierboven beschreven eerste methode en je vindt daarbij niet alle activiteiten in de activiteitenlijst, dan kun je sportdagboek aanvullen door handmatig activiteiten toe te voegen.

Sportdagboek invullen op basis van gemiddeld energieverbruik.
Als je geen tijd of zin hebt om precies bij te houden wat je gedurende de dag allemaal doet, kun je in je sportdagboek ook simpelweg het gemiddelde energieverbruik invullen van een vrouw van 22 jaar en 67.90 kg. Let op: je kunt deze methode NIET combineren met de hierboven beschreven methodes.

Je moet dus één van de drie methodes kiezen, jij gebruikt er nu twee tegelijk en daarom kom je op zo'n hoog verbruik uit.
That's what happens when you play catch without arms
  woensdag 12 november 2008 @ 13:00:29 #281
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63156294
quote:
Op woensdag 12 november 2008 12:45 schreef dyna18 het volgende:
1 uur cardio 618
30 minuten fitness 283
inactief energieverbruik 2463
--------------------------------------------------------------------------------
Totaal: kcal 3502

Op deze manier dus.
Inactief energieverbruik komt uit een berekening van de site zelf op basis van gewicht.
hola!!
er staat duidelijk dat je niet bij gebruik van bmr óók nog activiteiten mag invullen!!

je moet dan gewoon "gemiddeld actief"kiezen voor een dag met sporten ipv. inactief.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  woensdag 12 november 2008 @ 13:02:12 #282
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63156335
GMTA!
pi_63156393
dat wou ik nou net zeggen
That's what happens when you play catch without arms
pi_63159159
Dan snap ik toch die aanduidingen niet goed.
Volgens de site is inactief 2451 kilocalorieën
en is gemiddeld actief 2859 kilocalorieën

Als ik echter 1,5 uur ga sporten en 20 min fietsen verbruik ik meer dan 400 kcal.
Iemand die dit wel snapt?
pi_63159418
Bij de verbranding bij bewegen wordt ook meegenomen wat je lichaam nodig heeft om te blijven draaien. Je telde dus bij die eerste berekening je verbruik van je lichaam (organen enzo) tijdens het sporten dubbel.
Daarnaast is gemiddeld actief een schatting en zal het niet exact zijn wat jij sport. Maar de waardes bij sporten zijn ook schattingen (ook al zou je die zelf op de apparatuur van de sportschool hebben bepaald)
Het lijkt misschien wel zo, maar dit is geen exacte wetenschap. Zowel het tellen van inname als van gebruik is een schatting. Hang er dus niet teveel waarde aan als je er een paar procent boven of onder zit.
  woensdag 12 november 2008 @ 14:52:17 #286
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_63159712
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:33 schreef dyna18 het volgende:
Dan snap ik toch die aanduidingen niet goed.
Volgens de site is inactief 2451 kilocalorieën
en is gemiddeld actief 2859 kilocalorieën

Als ik echter 1,5 uur ga sporten en 20 min fietsen verbruik ik meer dan 400 kcal.
Iemand die dit wel snapt?
[edit] wat omearos zei dus je algehele orgaanfunctie enzo tel je nu dubbel...

bovendien: de waardes die voor fietsen en fitness los worden gegeven vind ik persoonlijk altijd vrij hoog.
de bmr van gemiddeld actief is gewoon een stuk betrouwbaarder als je t als richtlijn gebruikt....
pi_63161587
En als ik nou de waarde van puur bmr kies?
Mag ik daar dan wel de sportactiviteiten bij op tellen?
Al kom ik dan waarschijnlijk weer tekort op de dagen dat ik niet sport....
pi_63162555
Je kan ook rekenen met de inactieve waarde van ong. 2500 en die nemen als bovengrens. Dan heb je juist speling op de dagen dat je sport.

Waarom wil je het eigenlijk zo exact weten?
pi_63169335
Zo, ik ben ook net weer thuis..

Vandaag op excursie geweest. De leerlingen kregen aan het eind van de dag een "snack" mee.
Een tasje met:
halve liter cola
1 appel
1 mars
1 gevulde koek
1 zakje chips..

Ik vond het eigenlijk te gek voor woorden, dan organiseer je iets voor middelbare scholieren, juist zo'n groep die al niet altijd even gezond eet, en dan geef je zo'n zakje mee. Ik riep al dat dit een campagne ter stimulering van overgewicht leek zo..

al moet ik eerlijk zeggen dat het zakje leeg was aan het einde van de busreis, zo rond etenstijd in de bus zitten is niet handig..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_63173549
Leuk op excursie, waar ben je naartoe geweest?
Jemig wat slecht allemaal, eigenlijk te gek voor woorden. Hopelijk doen ze dat de volgende keer toch wel anders.

Mijn schema is toch wat veranderd.
Ik had vanavond rijst met kip en groente met nog wat saus maar ik ben verkouden en het had dus een hele vieze smaak, helemaal zurig. Dus ben maar weer aan de soep gegaan. Soep als ontbijt, lunch en diner.
pi_63182772
Dat is een ongezond pakketje, het zou toch ook lekker en gezond kunnen?
quote:
Op woensdag 12 november 2008 08:52 schreef omearos het volgende:
Lijstje voor vandaag:

T:koffie met melk en suiker
O: krentenbol
T: cappuccino met suiker
L: krentenbollen
T: thee, liga oid.
D: soep met brood
T: thee
Gisteren gegeten:

T: koffie met melk en suiker
O: drinkontbijt
T: -
L: krentenbolletjes, vruchtensap
T: cappuccino met suiker, Twix, 2 stroopwafels, thee
D: erwtensoep met rookworst, minipistoletjes met 2x kaas en 1x kruidenboter, taxidrank
T: thee, koekje

Lijstje voor vandaag:

O: brinta met magere melk
T: -
L: drinkontbijt
T: cappuccino met suiker, krentenbol
D: Rijst met iets
T: Restjes van het bakken van een taart , thee
  donderdag 13 november 2008 @ 09:46:34 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_63182950
Pfff, hier ook stikverkouden. En dan doet mijn ruggegraat niet zo lekker mee.
Overdag gaat het wel, maar 's avonds is het dan mis. Eierkoek enzo.

Oh, en de boerenkool van gisteren heb ik aan laten branden.
Komt door al die gekke stoofpotten en indiksauzen van de laatste tijd, ik heb nooit meer aan de tijd gedacht. En net toen ik er wel aan dacht was het al te laat.
Toen was ik nog zo slim om de pan op de deurmat te zetten om de deur naar buiten open te doen en toen smolt de pan aan de mat vast. Pan dus echt verziekt!
Nou wilde ik altijd al een grotere 'grote pan' dus dit is mijn kans!
pi_63183191
appelsap, we zijn naar de jetnet careerday geweest, ik vond het ook zelf best boeiend.

BE, die pan, wat zonde zeg...

ik heb me vanmorgen ziek gemeld, voel me niet helemaal 100% en ben al een week ofzo aan het kwakkelen. Morgen wil ik eigenlijk wel weer aan het werk, maar ik weet nog niet of dat een goed idee is. Ik moet alleen wel beslissen voor half 1...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_63183630
De pan aan de deurmat gesmolten.

En allemaal 'zieken' hier.

Teigan als je vanmiddag nog niet beter bent zou ik gewoon beslissen om morgen ook thuis te blijven. Je kan beter lekker uitzieken, anders kan je er morgen nog maar half tegenaan.

O: kwark met aardbeien
L: 2 boterhammen met kipfilet
D: soep en brood
T: kwark

Ik denk dat mijn lijst er vandaag zo uit zal komen te zien.
Ik hoop dat mijn verkoudheid snel over is want alles smaakt raar en vies dus heb ook helemaal geen zin om te eten. Alleen brood en soep gaan nog wel.
pi_63183901
Hier ook nog "ziekenboeg". Dacht gisteren weer beter te zijn. Krijg ik me toch een hoestaanval op de fiets.
Anyway, ik heb al met al nog steeeeeeds niet hardgelopen.

Goed nieuws: ik heb voor mijn tentamen programmeren (Delphi) een 8 gehaald!

[ Bericht 28% gewijzigd door Levitation op 13-11-2008 10:48:24 ]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  donderdag 13 november 2008 @ 11:41:12 #296
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_63185986
quote:
Op woensdag 12 november 2008 20:23 schreef teigan het volgende:
Vandaag op excursie geweest. De leerlingen kregen aan het eind van de dag een "snack" mee.
Een tasje met:
halve liter cola
1 appel
1 mars
1 gevulde koek
1 zakje chips..

Ik vond het eigenlijk te gek voor woorden, dan organiseer je iets voor middelbare scholieren, juist zo'n groep die al niet altijd even gezond eet, en dan geef je zo'n zakje mee. Ik riep al dat dit een campagne ter stimulering van overgewicht leek zo..
Wat fout inderdaad Valt me nog mee dat ze er een appel bij hebben gegooid. Natuurlijk is dit waarschijnlijk wat de leerlingen het lekkerst vinden, maar het is zo'n fout voorbeeld. Een flesje water, appel en gevulde koek was ook wel voldoende geweest lijkt me

Overigens, als collega's hier lunch van huis meenemen, ziet dat er ook meestal uit als boterhammen + bovenstaand lijstje. Geen wonder dat overgewicht hier een groot probleem aan het worden is. En vaak gooien ze de chips tussen hun beleg op de boterham Zo at een collega van de week een wit bolletje met zoute boter, plakjes banaan EN salt & vinegar chips Dat vond ik nog iets raarder dan de sandwich met kaas en witte bonen in tomatensaus van vorige week
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_63187622
Wat goed Levi!
pi_63187854
Mooi cijfer Levi.

Lekker handig BE. Maar een nieuwe pan komen is dan wel weer leuk.

Beterschap voor de zieken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_63188126
quote:
Op donderdag 13 november 2008 10:28 schreef Levitation het volgende:
Goed nieuws: ik heb voor mijn tentamen programmeren (Delphi) een 8 gehaald!
choesojeinerd!
Ja doei.
pi_63188334
Thanks voor de felicitaties.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')