Klopt idd die naam jah! Volgens mij komt hij uit de UK.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 08:48 schreef Bastard het volgende:
Is die babyfluisteraar Dereck Oglivier?
Ken het programma niet, maar heb vlgs mij wel eens iets gezien van hem, iets met een kindje dat bang was voor knopen en clowns, en dat uiteindelijk helemaal opgelost was.
Nee precies, het kunnen aanwijzen van pijnklachten bij een onbekend persoon is niet meer apart genoeg.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 08:49 schreef PushyGurl het volgende:
hij weet vaak alleen te vertellen waar iemand pijn heeft of klachten heeft...vind dat een beetje stom...kom dan met leuke verhalen maar die heeft hij niet
Geloof jij er niet inquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Geloven jullie daar werkelijk in
Nee joh, zijn allemaal figuranten, je denk toch niet dat hij het allemaal uit zn mouw kan schudden? Dat is toch ongelofelijk als dat zou kunnen?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Geloven jullie daar werkelijk in
Als kind zag hij al geesten , het is dus niet zo dat als hij 35 jaar later als ghost whisperer word gepresenteert voor een tv programma hij dat " inene " is of kan .quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 10:19 schreef timmmmm het volgende:
Eerst geloofde ik nog wel in hem, maar toen was hij ineens naast baby whisperer ook nog ghost whisperer, en toen had hij al zijn geloofwaardigheid verloren imo
Nou ik geloof er niks van, gewoon goeie goocheltrucs volgens mij.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee joh, zijn allemaal figuranten, je denk toch niet dat hij het allemaal uit zn mouw kan schudden? Dat is toch ongelofelijk als dat zou kunnen?
Helemaal met die kinderen, die geef je een lolly en doen alles wat je zegt, slapen weer rustig omdat het zogenaamde spook verdwenen is.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee joh, zijn allemaal figuranten, je denk toch niet dat hij het allemaal uit zn mouw kan schudden? Dat is toch ongelofelijk als dat zou kunnen?
Helemaal met die kinderen, die geef je een lolly en doen alles wat je zegt, slapen weer rustig omdat het zogenaamde spook verdwenen is.
Bedoel je dat ironisch of serieus ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:04 schreef Anniie het volgende:
Op deze site worden zijn uitzendingen geanalyseerd.
http://logates.wordpress.com/
Zeker geloofwaardiger dan wat er in zijn shows gebeurd.
Van mij hoef je het niet te geloven L.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 12:35 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Uhm, er zitten er 200 in de zaal, degenen bij wie hij het mis heeft worden niet uitgezonden. Met z'n huisbezoeken vertelde hij dat hij er nooit eerder was geweest, terwijl de buurvrouw zei dat ie de week ervoor ook al 2x op bezoek was geweest.
Voor de rest een standaard spelletje shotgunning / cold reading, gecombineerd met voorkennis.
(Er werden kaartjes verkocht voor z'n show in nederland waarbij bij het bestelformulier gevraagd werd waarvoor je naar z'n show wou komen - joh, is dat handig of wat ?)
Kinderen hebben vaak alleen serieuze aandacht nodig, kwestie van placebo effect.
Als een paar volwassenen een raar ritueel doen en een kind vertellen dat het fantasiemonster daarna absoluut weg is gelooft het kind het zelf ook.
Maar nee, het is veel logischer dat iemand die eerst z'n discotheek failliet zag gaan en zwaar in geldnood zat opeens met baby's kan praten, en als dat aanslaat en 'm rijk maakt opeens ook geesten erbij kan doen, toch, Bastard ?
Dat vind ik een rare stelling.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:07 schreef Bastard het volgende:
Persoonlijk, ja ik geloof hem wel (goh verrassing ik heb het pas 300x verteld denk ik) gewoon om het feit dat ik weet dat het fenomeen bestaat, ik weet dat het kan wat het is wat hij doet!
Je kan ook gewoon zeggen "ik wil er niet over nadenken en ik wil het niet objectief benaderen", als jij dat zo wilt zien ook prima hoorquote:Je kan het natuurlijk uitpluizen, en de mogelijkheden naast de statistieken zetten, wie heeft nou geen witte auto gehad etc etc. Joh prima als jij dat zo wilt zien hoor.
No shit, dat vind je vreemd ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:13 schreef senesta het volgende:
Nou weet je waar ik op hang, en waardoor hij voor mij best twijfelachtig is (netjes gezegd he)?
Mijn dochtertje van 5 begint nu net een beetje een idee van tijd te krijgen, een half jaar terug was alles meer dan een dag geleden voor haar gewoon allemaal gisteren.
Ik vind het hele verhaal dat kinderen vertellen dat ze bijvoorbeeld drie maanden terug iets traumatische hebben meegemaakt ongeloofwaardig.
Hij doet best een hoop tijdsgerelateerde uitspraken die naar zijn zeggen door de kinderen aan hem door worden gegeven. In mijn beleving klopt dat gewoon niet omdat kinderen van die leeftijden nog helemaal geen tijdsbezef hebben.
Ja ik kan het beredeneren, maar niet bewijzen wat iets is wat toch veel mensen willen hebben.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:13 schreef senesta het volgende:
Nou weet je waar ik op hang, en waardoor hij voor mij best twijfelachtig is (netjes gezegd he)?
Mijn dochtertje van 5 begint nu net een beetje een idee van tijd te krijgen, een half jaar terug was alles meer dan een dag geleden voor haar gewoon allemaal gisteren.
Ik vind het hele verhaal dat kinderen vertellen dat ze bijvoorbeeld drie maanden terug iets traumatische hebben meegemaakt ongeloofwaardig.
Hij doet best een hoop tijdsgerelateerde uitspraken die naar zijn zeggen door de kinderen aan hem door worden gegeven. In mijn beleving klopt dat gewoon niet omdat kinderen van die leeftijden nog helemaal geen tijdsbezef hebben.
Laat ik beginnen met vertellen dat ik het programma bijna nooit, of maar een klein stukje van zie. Hou mezelf niet zo bezig met tv programma's om alles maar te volgen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:14 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat vind ik een rare stelling.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:39 schreef L.Denninger het volgende:
tja, waarom zou je toevallig alle standaard coldreading vragen stellen en tactieken gebruiken als je de real deal bent ?
quote:Je noemt cold reader eigenschappen, iemand die een medium kan nadoen is nog geen medium. Daarmee bedoel ik, omdat er bepaalde technieken zouden bestaan om de boel te fingeren, wil dat nog niet zeggen dat Derek een coldreader is.
Eenschquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:39 schreef L.Denninger het volgende:
Mja, dat iets vermakelijke televisie is maakt het voor mij niet meteen moreel gezien juist.
Het zegt heel wat dat hij z'n 'trucje' niet kan als de vader of moeder er niet bij is; coldreading is dan namelijk opeens geen optie meer
Ik vind het gewoon niet juist om mensen voor te liegen, hoe blij die mensen er ook van worden of hoe vermakelijk de televisie ook is.
En dat ie mensen voorliegt - tja, waarom zou je toevallig alle standaard coldreading vragen stellen en tactieken gebruiken als je de real deal bent ? Waarom moesten mensen bij het kopen van kaartjes invullen wat ze hoopten te bespreken met Derek ?
Te veel vragen, en op het moment dat het er op aan komt geen enkel resultaat.
Ik stelde je dus de vraag - waarom zou Derek dat dan allemaal doen ?quote:
Ik weet niet eens welke technieken je bedoelt.. die cold-reader manual zal vast mooie technieken hebben om tot informatie te komen die je kan gebruiken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:57 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik stelde je dus de vraag - waarom zou Derek dat dan allemaal doen ?
Zou ie denken "Joh ik heb een gave, maar puur voor de lol ga ik allemaal vragen stellen uit het coldreading-handboek !" ?
"tja dat doet ie nou eenmaal maar dat zegt niks" vind ik een beetje een raar argument eerlijk gezegd
Dus, wat is aannemelijker:quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
[..]
Dus ze krijgt een beetje het schaamrood op de kaken, en hij gaat verder "je hebt je niet bezeerd bij het scheren van je benen, maar meer de 'private' parts, klopt dat, ja he?" En ze knikt.. "vind je het goed als ik dat zo in de zaal vertel.. en ja dat was positief en toen kwam het ook in de volle zaal ten gehore.
Derek zegt dat hij bijv telepathisch beelden doorkrijgt van die kinderen en meestal ook ziet wat hun zien vanuit hun ooghoogte , telepathie is niet gebonden aan tijd en ruimte , beelden in combinatie met weten of voelen kan je toch al aardig dingen vertellen over een kind ook al kan het nog niet praten , ieder mens ( ook kind ) weet meer dan de kennis die ze op dat moment hebben die gebonden is aan de aardse realiteit .quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja ik kan het beredeneren, maar niet bewijzen wat iets is wat toch veel mensen willen hebben.
Maar er zit een verschil tussen verstandelijk praten met een kind, of communiceren op geestesniveau.
Als hij met een baby 'spreekt' die heeft helemaal een kleine woordenschat, mits al aanwezig, en toch komen er dan dingen uit als "ik vind het zo erg dat mijn ouders altijd ruzie hebben savonds als ik op bed lig, en daarom zet ik het op een krijsen als ik naar bed toe moet" terwijl ze nog geen weet hebben van de woorden.
Mensen hebben een lichaam, een geest en een ziel, alle drie functioneren anders, bijvoorbeeld alleen al op gevoels- of emotie perceptie.
1. Het was een kalf van een viswijf, niet het meest voor de hand liggende figuur wat je er uit pikt qua lichaamsverzorging. Als ik mij goed herriner een wat ze tegenwoordig noemen 'gothic'quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:16 schreef Blue-eagle het volgende:
Gewoon een oplichter, en niet eens erg goed. Jammer dat op die site van Logates zoveel mensen zijn die, in gebrekkig Nederlands, wijzen op het "feit" dat er "meer is tussen hemel en aarde".
Het zou mooi zijn als die Derek zelf gewoon toegaf hoe hij mensen nept. En dan ook echt groots uit komt voor zijn daden. Daar valt genoeg aan te verdienen lijkt me, kijk bijvoorbeeld naar Derren Brown.
Maargoed. Mensen willen geloven en dus zullen dit soort oplichters blijven bestaan.
[..]
Dus, wat is aannemelijker:
1. Het meisje heeft de leeftijd om zich te scheren, en ook het uiterlijk waarbij je er vanuit kan gaan dat ze hier redenen voor heeft (sexueel actief), daarbij loopt ze een beetje moeilijk, en doet haar vriendin lacherig na zijn initieele vraag (want dat deed die vriendin.)
2. Spoken gluren naar je als je jezelf met een scheermes bewerkt.
Derek is niet dom. Het is gewoon een oplichter.
Edit 2: "Het schaamrood op de kaken" of andere lichaamstaal is al voldoende om er vanuit te gaan dat ze niet haar neusharen heeft staan trimmen.
Wat een generalisatiequote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:42 schreef Diederik_Duck het volgende:
Alle jonge vrouwen scheren zich tegenwoordig, dat is echt een open deur
Je maakt precies het punt !quote:
Dat is nu net de 'truc'quote:
zo is datquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 09:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar het klopt wel.quote:
Nee het is niet waar!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:21 schreef computergirl het volgende:
[..]
Maar het klopt wel.
99% van de vrouwen onder de 40 scheren minstens hun bikinilijn.
Als je beter leest dan staat er dat de baby ontzettend gaat krijsen als het naar bed moet gaan. De rede ervan bleek later, dat de baby aangaf het niet leuk te vinden om naar bed te gaan omdat papa en mama dan gaan ruzieen zodra hij niet meer in de kamer is. Kinderen houden niet van ruziende ouders dus om dat te voorkomen ging de baby krijsen.quote:Is het huilen van een baby omdat ouders zo'n tering kabaal maken tijdens ruzies 's avonds ook niet een open deur van jewelste?
Meh, er is imho wel een verschil tussen "overal wel wat op aan te merken hebben" en het commentaar dat hier op Ogilvie gegeven wordtquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:45 schreef Bastard het volgende:
Maar goed, dit is niet het topic "Bastard overtuig ons ajb" want wie wil kan overal wel wat op aanmerken.
Vermakelijk blog.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:04 schreef Anniie het volgende:
Op deze site worden zijn uitzendingen geanalyseerd.
http://logates.wordpress.com/
Zeker geloofwaardiger dan wat er in zijn shows gebeurd.
Dat heeft die baby verteld aan jou?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:45 schreef Bastard het volgende:
Als je beter leest dan staat er dat de baby ontzettend gaat krijsen als het naar bed moet gaan. De rede ervan bleek later, dat de baby aangaf het niet leuk te vinden om naar bed te gaan omdat papa en mama dan gaan ruzieen zodra hij niet meer in de kamer is. Kinderen houden niet van ruziende ouders dus om dat te voorkomen ging de baby krijsen.
Wat ligt meer voor de hand? Dat die baby het geschreeuw hoort, of dat hij de strees in huis voelt?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 16:16 schreef computergirl het volgende:
[..]
Dat heeft die baby verteld aan jou?
een baby kan ook krijsen omdat hij in de stress is van de spanning in huis en vanwege geschreeuw. Rust en regelmaat en zo he?
De conclusie is dat er een verband zit tussen ruzie van ouders en krijsende babies is nogal een open deur.
goochelaars e.d. zijn bij jouw dus not done? Best triest eigenlijkquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 13:39 schreef L.Denninger het volgende:
Mja, dat iets vermakelijke televisie is maakt het voor mij niet meteen moreel gezien juist.
Het zegt heel wat dat hij z'n 'trucje' niet kan als de vader of moeder er niet bij is; coldreading is dan namelijk opeens geen optie meer
Ik vind het gewoon niet juist om mensen voor te liegen, hoe blij die mensen er ook van worden of hoe vermakelijk de televisie ook is.
En dat ie mensen voorliegt - tja, waarom zou je toevallig alle standaard coldreading vragen stellen en tactieken gebruiken als je de real deal bent ? Waarom moesten mensen bij het kopen van kaartjes invullen wat ze hoopten te bespreken met Derek ?
Te veel vragen, en op het moment dat het er op aan komt geen enkel resultaat.
Zoals leken geloven dat derek echt met geesten kan praten, geloven leken als jij dat Derren echt alles uitlegd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 14:16 schreef Blue-eagle het volgende:
Gewoon een oplichter, en niet eens erg goed. Jammer dat op die site van Logates zoveel mensen zijn die, in gebrekkig Nederlands, wijzen op het "feit" dat er "meer is tussen hemel en aarde".
Het zou mooi zijn als die Derek zelf gewoon toegaf hoe hij mensen nept. En dan ook echt groots uit komt voor zijn daden. Daar valt genoeg aan te verdienen lijkt me, kijk bijvoorbeeld naar Derren Brown.
mee eens. Ik denk dat de meeste op dit forum sowieso de ballen verstand hebben van cold reading overigens. Degene die het hiermee niet met me eens zijn, add me op MSN: Michiel_Tummers@hotmail.com en overtuig me van je skills. ik verwacht veel van je!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:24 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nou, heb de man nu een paar keer op televisie gezien en ik vind hem echt goed hoor.
Mensen die beweren dat dit coldreading is snappen er geen reet van. En doe het eens na dan, ik daag je uit, roep eens net als hij 15 zogenaamde hagelschoten die potdomme nog kloppen ook!
Ook weer zeer sterk van die koelkast en al die andere uitspraken. Ik vergeet ze snel, zou ze eigenlijk op moeten schrijven.
Ben nog niet naar zijn show geweest maar zou dat wel willen.
Maar ja, je moet het ook willen zien. In nlp zeggen ze wel eens, eerst geloven, dan zien. Oftewel, je gaat de dingen pas zien als je je er eerst voor openstelt.
het heeft niks met dom zijn ofzo te maken hoor? Als je dat denkt, heb je het nog niet begrepen. Ik trad paar jaar terug voor advocaten e.d. op. Ze zijn net zo ontvankelijk voor als VMBO'ers als je het zo bot wilt stellen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:34 schreef DroogDok het volgende:
Mensen die in dit soort oplichters geloven hebben helaas nog stemrecht ook
quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik zeg niet dat ik echt veel van coldreading weet, ben niet bekend met die materie maar heb wel eens zo'n site doorgekeken om te toetsen aan wat ik zelf gezien heb. En dan denk ik ja, daar kun je best een eind mee komen maar little old Derek is vaak te specifiek om coldreading te zijn.
ANTWOORD: cold reading leer je niet van een site. Cold reading kan i.t.t. mensen hier zeggen en wat wikipedia zegt zo specifiek zijn als maar kan.
Zal vanaf volgende week zijn beste treffers een opschrijven en zo onthouden.
ANTWOORD: Dat doe ik wekelijks.
Of, een wat zwakker argument van mijn zus. Die zei dat als je denkt dat Derek een oplichter is, je echt totaal maar dan ook totaal geen mensenkennis hebt.
ANT: Ik heb een teveel aan mensenkennis. Niet om op te scheppen maar iemand in psychologie, psycho-therapie, hypnose en hypnotherapie, manipulatie, nlp en lichaamstaal, goochelen, mentalisme en cold reading scene zal denk ik geen gebrek eraan hebben(lectures gehad van de beste, les gehad van buitenlandse readers e.d.).
Ik kwam een week geleden uit op twee sites. De ene site beweerde dat de 1e maanlanding een hoax was, de 2e site (uiteraard een skepsis achtige oetlul site) beweerde dat dat niet zo was. Beide kwamen ze met allemaal bewijzen aan.
Nou vraag ik u lieve vrinden, als over zoiets tastbaars als een fokking maanlanding al geen consensus kan worden bereikt, hoe willen wij hier dan ooit samenkomen???
ANT: Door mensen erover te laten debatteren die er verstand van hebben. Dit kunnen mensen zijn met gaven zeer zeker. Ook mensen die skeptisch zijn maar wel in the scene zitten en de benodigde kennsi ervoor hebben zijn welkom. Maar random mensen die alles denken te weten op elkaar los laten op een forum is van de zotte. Daar komt nooit een consensus uit. Hiervoor was er bijvoorbeeld iemand die cold readers neppe oplichters noemde en dan zegt dat Derren Brown(EEN MENTALIST notabene. dieleggen niks uit!) alles uitlegd. Geen verstand van zaken.. ok. maar dat verzwakt je mening aanzienlijk. Als ik me met rocket scientisme ging bemoeien en deed alsof ik alles wist, werd ik keihard uitgelachen.
ik noem het geen oplichting. iedereen kan opgelicht worden. dat je een rocketscientist bent betekend niet dat je automatisch verstand hebt van cold reading en alles daaromheen. dat wou ik alleen even aankaarten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:43 schreef M_Schtoppel het volgende:
Waar zijn die amices ontvankelijk voor? Voor oplichting?
Gingen alle advocaten trouwens niet naar de hel?
Nee het valt niet onder toeval. Dat zeg en stel ik helemaal nergens. Nogmaals. lees eerst wat cold reading is, wat je ermee kan en wat het is. En dan bedoel ik niet: ga naar www.wikipedia.com ofzo maar ga het doen, oefenen, volg lectures, treed ermee op enz. Dan heb je een beter idee ervan en begrijp je wellicht beter wat ik wil zeggen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:49 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dat snap ik niet, bedoel je dat een hagelschot wat juist is dan onder toeval valt? Ja, zo kun je alles weerleggen.
Verklaar dat eens van die koelkast dan, vond dat toch wel erg sterk. En dan niet gaan miepen dat hij dat voorval bij de verkeerde persoon zag want dan moet je je eerst eens verdiepen in hoe een echt medium tot zijn uitspraken komt.
Volgens mijn zus ben jij dus een noob op het gebied van mensenkennis, ondanks al je cursussen/workshops.
Solly!
ik pak eruit wat ik leuk vond en verwierp de rest. De dingen die ik interessant vond bleken de bekende psychologische en therapeutische zaken te zijn. NLP doet idd niet wat mensen claimen dat het kan doen MAAR het heeft zeker een plekje. Eigenlijk kwam ik erop om NLP te studeren nadat ik veel hypnose gedaan had. Ik had verwacht veel nieuws te leren maar het meeste was al bekend. De zweverige claims verwierp ik per direct.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 22:52 schreef M_Schtoppel het volgende:
Je doet aan nlp zeg je? Vreemd, want het valt nogal uit de toon bij je andere wat meer rationelere dingen die je gevolgd hebt. In nlp zitten ook heel wat zweverige dingen, waarom spreken die je wel aan dan?
Heb zelf niets met nlp, vind het uitermate dubieus.
dat zeg ik eigenlijk helemaal nergens. je vergelijkt mij nu met al die mensen die zonder aanleiding beginnen te zeiken hier. Ik wil je helpen hoor. Ik kan je verzekeren dat ik niet geheel skeptisch ben en ik ook niet van plan ben om alles te debunken. Ik zeg overigens niet dat ik weet hoe een echt medium iets doorkrijgt, ik zeg alleen dat ik weet hoe DEREK MOGELIJK iets doorkrijgt. Ik ben nergens verder gegaan dan mogelijk of misschien of een algemene beschrijving. Ik denk overigens , nee ik weet zeker dat ik er 3000x meer van af weet dan jij. Dat hoor ik namelijk nu al(hoef je geeneens een "expert' voor te zijn).quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:00 schreef M_Schtoppel het volgende:
En ik wil jou helemaal niet denigreren maar jij weet niet hoe een ECHT medium iets doorkrijgt, daar heb jij namelijk vast nog nooit mee gesproken. Daarbij haal ik uit je woorden dat je daar ook niet in geloofd, het is immers coldreading. Jij bent blijkbaar specialist op dat gebied prima, maar vergelijk het dan niet met het echte mediumschap waar je dus blijkbaar niets van weet.
Enneuh, optreden als medium en dat zo verkopen? Dat is eigenlijk ook niet zo netje he? Dan doe je dus eigenlijk hetzelfde als waar je Derek van beschuldigt.
Nogmaals niet om je aan te vallen maar het klinkt allemaal een beetje als die vieze luizebaard van een Randi. Ik kan een lepel door middel van een goocheltruc buigen, DUS is wat Geller doet OOK een truc en bestaat het hele fenomeen PK niet.
robbert spreek ik nog wel vaker. Ik ga ook 15 november naar Derek live. En eehm bedankt voor de discussie. Je had zeker waardevolle punten aan te brengen. Bonjour und ein gutenacht!quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:06 schreef M_Schtoppel het volgende:
He mensen, ik ga maffen. Laten we maar eens naar de derde aflevering kijken.
Go Derek go!
Overigens valt mij ook op dat deze mensen vaak een sterke bewijsdrang hebben waarbij ze soms over de schreef kunnen gaan. Zoals Robert van den Broeke. Het paranormale ZO graag willen bewijzen dat je je toevlucht zoekt tot middelen om dat aan te tonen en dan dus hopeloos door de mand valt. En dat moet je als medium ook nooit doen. Je geeft door wat je doorkrijgt. Komt er niets door, jammer dan. Nooit in de valkuil trappen dingen te zeggen omdat je je onder prestatiedruk voelt staan.
ja hij kostte dacht ik 50 p/u maar. Zal het eens vragen. Ik laat het je weten ok?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:10 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ken jij Robbert? Zou erg graag eens een reading van hem hebben, kun jij dat regelen?
misschien weten we er beide wel erg veel vanaf. Dat is de derde optiequote:Op vrijdag 31 oktober 2008 23:09 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee, ik kan geen lepel buigen, was het voorbeeld dat meneer Tunnelvisie Randi aanhaalt.
Oh jongen geloof me, ik weet miljoenen malen meer van het paranormale dan jij. Ik zal en wil daar verder niet op ingaan.
ik zal het analyseren voor je.quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:12 schreef M_Schtoppel het volgende:
Hey, kijk eens naar de claim van Logates. Ben jij dat trouwens zelf?![]()
Hoe kan hij met coldreading die informatie naar boven halen? Leg mij zijn claim eens uit want ik geloof er geen reet van.
http://paranormaal.blog.n(...)wat-is-dat-eigenlijk
ik heb mijn vorige bericht wat anagepast met wat aanvullende informatie, mocht je interesse hebben.quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:57 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja oke, dat zeg jij dat het kan. Maar HOE dan? Want ik geloof het niet, als de toeschouwer z'n bek houdt. Dan kun jij niet met precieze data aan komen zetten. Of het moet een toevalstreffer zijn. Toon mij HOE je het doet en ik zal je geloven. Maar ik denk echt dat het niet kan zonder het nodige voorwerk of hulpmiddelen.
Wat vind je van Robbert trouwens? Hoe ken je hem.
Nee, ik ben totaal niet nieuwsgierig.
ja, ik stuur je een mailtje. Ik doe dit wel mss pas vanavond omdat ik nu ga sporten(voetballen met wat vrienden).quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:06 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oke, ik snap dat je die informatie niet op een publiekelijk forum wilt geven. Maar ik ben zeer benieuwd naar met name die DVD's. Zou daar graag productinformatie van zien op een website of zo.
Kun je me mailen op benzodiazepinen@hotmail.com?
Jammer dat ik verder niemand ken die echt goed kan coldreaden want ik laat me graag overtuigen van hun kunnen. Ze zullen aan mij een hele zware dobber hebben omdat ik echt niet op tientallen vragen eerst antwoord ga geven. Aan de andere kant ben ik ook niet zo flauw om het ze extra moeilijk te maken en zal ik eerlijk zeggen als ze echt een hit hebben.
Ik ben bij Derek geweest en bij mij was dit niet zo. Niks werd gevraagd. Geen nummertjes, nada. Gewoon gaan zitten en het over je heen laten komen. Ik ga de 15de voor de 2de keer overigens.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:13 schreef schatje het volgende:
Dus mensen krijgen vooraf aan een show van Derek een nummertje en er worden vragen gesteld door zijn hulpjes? Mensen hebben niet zoiets, dit kan als voorkennis worden gebruikt
grappig hequote:Op zaterdag 1 november 2008 13:59 schreef sjoep het volgende:
Wat grappig dat voor sommigen onverklaarbare zaken hier in TRU zo vaak op Cold Reading geschoven worden
Doe me een beetje denken aan wat men vroeger deed. Als men niet wist wat of hoe dan kwam het van God.quote:
Ik las dat artikel eerder vandaag, en ik kan eigenlijk niet zo goed vinden wat de test nou precies inhield.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 11:18 schreef Metallinos het volgende:
http://www.randi.org/joom/swift/swift-november-23-2007.html#i1
Bij een simpel testje, die hij vooraf zelf helemaal had goedgekeurd, kon hij het in ieder geval ineens niet meer zo goed.
Het is nou net deze domme ik geloof van alles zonder deugdelijke onderbouwing houding die heeft geleid tot heksenverbrandingenquote:Op zaterdag 1 november 2008 14:34 schreef sjoep het volgende:
[..]
Doe me een beetje denken aan wat men vroeger deed. Als men niet wist wat of hoe dan kwam het van God.
Of van heksen. Die men dan op de brandstapel zette![]()
Oh .... ze hadden een goede reden voor heksenverbrandingenquote:Op zaterdag 1 november 2008 14:48 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is nou net deze domme ik geloof van alles zonder deugdelijke onderbouwing houding die heeft geleid tot heksenverbrandingen
Waarom ga je heksenverbranden? Juist, omdat je in heksen gelooft. En heksen bestaan helaas niet... QEDquote:Op zaterdag 1 november 2008 15:07 schreef Summers het volgende:
[..]
Oh .... ze hadden een goede reden voor heksenverbrandingen, je bewijst maar weer dat sommige mensen het eeuwen later nog niet snappen en dat sjoep gelijk heeft .
weer een die er niets vanaf weet. Er zijn vele heksenstromingen op planeetje aarde hoor.quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:11 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Waarom ga je heksenverbranden? Juist, omdat je in heksen gelooft. En heksen bestaan helaas niet... QED
hij heeft gefaald voor een test met voorwaarden waar hij zelf mee akkoord ging. De test hield bij het babyfluisteren in: dat hij contact met baby's maakte WAAR geen ouders bij waren. en dan de dingen zei die hij beweert dat hij kan. Hij kon het m.a.w. niet. Nu is 1 test ofcourse geen stempel of een goede conclusie.quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:34 schreef sjoep het volgende:
[..]
Doe me een beetje denken aan wat men vroeger deed. Als men niet wist wat of hoe dan kwam het van God.
Of van heksen. Die men dan op de brandstapel zette![]()
[..]
Ik las dat artikel eerder vandaag, en ik kan eigenlijk niet zo goed vinden wat de test nou precies inhield.
Weet iemand dat? Of gaat het er alleen om dat hij gefaald heeft?
het is dan wel zo dat de mensen die echt liefde voor cold reading en psychologie e.d. hebben(ik dus) er meer in zien dan de mensen die lukraak cold reading zeggen. Ik durf namelijk te wedden dat 85% hier geeneens 1 goede definitie van cold reading kan zeggen, laat staan noemen wat cold reading inhoudt.quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:59 schreef sjoep het volgende:
Wat grappig dat voor sommigen onverklaarbare zaken hier in TRU zo vaak op Cold Reading geschoven worden
Dommerdje, dat er figuren zijn die zichzelf heks noemen maakt niet dat zij bovennatuurlijke krachten bezitten (en het is die (vermeende) eigenschap die de 'heksen' op de brandstapel deed belanden).quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:24 schreef Michielos het volgende:
[..]
weer een die er niets vanaf weet. Er zijn vele heksenstromingen op planeetje aarde hoor.
Ja maar dat zegt geen reet. Een medium kan vreemd genoeg ook geen aura's zien als een persoon vlak achter een deurpost gaat staan. Blijkbaar heb je toch de persoon zelf nodig om die aura te kunnen zien. Blijkbaar mag tot op heden niet worden bewezen dat paranormaalheid echt bestaat, dit overigens tot grote frustratie van de mediums zelf.quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:25 schreef Michielos het volgende:
[..]
hij heeft gefaald voor een test met voorwaarden waar hij zelf mee akkoord ging. De test hield bij het babyfluisteren in: dat hij contact met baby's maakte WAAR geen ouders bij waren. en dan de dingen zei die hij beweert dat hij kan. Hij kon het m.a.w. niet. Nu is 1 test ofcourse geen stempel of een goede conclusie.
idd de persoon zelf, dus het kind.quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:51 schreef M_Schtoppel het volgende:
[..]
Ja maar dat zegt geen reet. Een medium kan vreemd genoeg ook geen aura's zien als een persoon vlak achter een deurpost gaat staan. Blijkbaar heb je toch de persoon zelf nodig om die aura te kunnen zien. Blijkbaar mag tot op heden niet worden bewezen dat paranormaalheid echt bestaat, dit overigens tot grote frustratie van de mediums zelf.
logates, ikzelf heb ook een boekenkast vol cold reading. Wie ben jij? Misschien kennen we elkaar van optredens of iets dergelijks. Ikzelf zit ruim 5/6 jaar in mentalism & cold reading scene.quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:35 schreef Logates het volgende:
Beste mensen,
Ik zag een aantal keren mijn naam en blog voorbij komen en dacht dat het wellicht tijd werd me in de discussie te mengen.
Op mijn blog blijf ik altijd correct en maak zelden definitieve statements zoals bijvoorbeeld: "paranormale gaven bestaan niet", ik houd het dan vaak op "de kans is statistisch zeer klein dat paranormale gaven bestaan". Die laatste uitspraak is een wiskundig feit; daarom hebben we het ook over GELOVEN in paranormale fenomenen, er bestaat tot op heden nog geen bewijs of overtuigende demonstratie van welk paranormale fenomeen dan ook.
Dan komen we bij Derek Ogilvie: ik weet echt heel, heel, heel zeker dat deze man niet over de gaven beschikt waarover hij zegt te beschikken. Ik heb coldreading technieken jarenlang bestudeerd (heb een boekenkast vol boeken over coldreading) en Derek Ogilvie past precies in het profiel van een coldreader. De vernieuwing bij Derek zit hem in de wel heel aggressieve en intimiderende methodes die hij gebruikt. Medium John Edward heeft daar ook een handje van maar Ogilvie gaat nog een stap verder. Op mijn blog vind je trouwens uitgebreide analyses waarin ik van minuut tot minuut probeer uit te leggen wat er gebeurt, lees bijvoorbeeld:
http://logates.wordpress.(...)tzending-van-22-mei/
Als ik ooit een directe confrontatie zou hebben met dhr. Ogilvie heb ik hem binnen 10 minuten ontmaskerd, daarvan ben ik absoluut zeker. Ik heb die confrontatie ook gezocht door een open brief (mail) te schrijven naar de redactie van RTL4. Die mail kun je hier lezen:
http://logates.wordpress.com/2008/06/18/een-mail-naar-rtl4/
Dat RTL4 heeft tot op heden niets van zich heeft laten horen is veelzeggend.
LOGATES
nee hij zegt dat hij een connectie met het kind maakt en ging ermee akkoord dat hier geen ouders bij mochten zijn omdat hij zelf aangaf dat hjij enkel en alleen vanuit het kind werkte.quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:54 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja oke, maar het is nog een fokking kind, dus blijkbaar heeft Derek toch de ouders nodig om een goede connectie te maken.
Dat zegt dan ook helemaal niemand, dat maak jij er van. Ik zeg alleen dat er vele heksenstromingen bestaan en dit is een feit.quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dommerdje, dat er figuren zijn die zichzelf heks noemen maakt niet dat zij bovennatuurlijke krachten bezitten (en het is die (vermeende) eigenschap die de 'heksen' op de brandstapel deed belanden).
Mee eens.quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:57 schreef Logates het volgende:
Dat klopt M_Schtoppel, dat kan ik waarschijnlijk niet. Als je nu met dezelfde houding (en nog wat speciale handelingen) op Ogilvie afstapt, kan hij het ook niet meer. Dat is nu juist het punt:
Coldreading werkt alleen als je publiek gelooft dat je over paranormale gaven beschikt en participeert op de juiste wijze (zelf geen vragen stellen bijvoorbeeld).
Jij weet echter niet wie ik ben. Als je me nu op een paranormaalbeurs zou aantreffen als "legitiem" medium maak ik wel weer een goede kans om je voor mijn kar te spannen!
Is er uberhaupt iemand in dit topic die echt iets weet, of in staat is een deugdelijke redenering op te zetten?quote:Op zaterdag 1 november 2008 15:58 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dat zegt dan ook helemaal niemand, dat maak jij er van. Ik zeg alleen dat er vele heksenstromingen bestaan en dit is een feit.
lees mijn voorgaande reacties.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:05 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Is er uberhaupt iemand in dit topic die echt iets weet, of in staat is een deugdelijke redenering op te zetten?
Heksenverbrandingen en het waarom daarvan is toch echt basisschoolstof...
Lee Earle noemt dit Eyes Shut psychics. Denk hierbij aan je tante die goedbedoeld theeblaadjes leest e.d. en meestal bij bijvoorbeeld het tarotlezen van de principes van een handleiding uitgaat. In het geval van mediumschap zegt dit , dat ze iets proberen te zien en dit te vertellen(wat ook een aspect van cold reading is). Kijk bijvoorbeeld naar die Georgina van Valerio duikt onder. Ze denkt dat ze het echt kan terwijl er 0,0 resultaat uitkwam. Een typisch voorbeeld van een Eyes shut psychic.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:07 schreef M_Schtoppel het volgende:
Een andere interessante insteek vind ik de mediums waarvan jullie denken dat ze zelf overtuigd zijn van hun mediumschap. Mag ik dat interpreteren dat ze dus niet bewust de boel op willen lichten maar onbewust gebruik maken van coldreading? Maar klopt dat dan ook met hoe zij zelf ervaren waar ze hun informatie vandaan halen?
D_D had het over de definitie van de term heks als waarvoor ze verbrand werden destijds, want daar ging het over, dat is een hele andere definitie als iemand die zich tegenwoordig heks noemt, je begrijpt hem neit helemaal denk ik ...quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:07 schreef Michielos het volgende:
[..]
lees mijn voorgaande reacties.
En ja, hekserij is basisschoolstof. Het weten van het feit dat er nog steeds heksenkringen bestaan ook. Toch wist jij dit niet. Beschuldig anderen aub niet als je zelf ook slechts een leek bent.
een voorspelling is mooi. Als ie niet uitkomt, moet ie nog uitkomen. Als ie wel uitkomt is het een mooie hit. Als je sterft voordat ie uitkomt, zul je het de psychic nooit kunnen vertellen. Ik doe altijd 1 a 2 voorspellingen per reading op het einde. Soms jaren erna komen mensen vertellen dat ze geshcokt zijn want de voorspelling was uitgekomen. Mocht ie niet zijn uitgekomen, was er geen vuiltje aan de lucht. Dan moet ie namelijk nog uitkomen. Sterft de client dan is er ook niks aan de hand.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:13 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ha ha, nog een andere interessante insteek waar iedereen tot nu toe nog aan voorbij is gegaan. Je kunt met coldreading GEEN voorspellingen verklaren. Of zie je dat dan weer als toeval?
Een medium heeft ooit toen mijn broer nog jong was en NET in dienst zat bij de luchtmacht hem voorspeld dat hij daar altijd zou blijven werken. Ook zag hij hem regelmatig voor studie naar Amerika gaan en zelfs nog ooit meevliegen in een F16. Mijn broer lachte hier hartelijk om, hij wilde namelijk helemaal niet in dienst blijven na zijn diensttijd.
En ga nou niet net als een vriend van mij zeggen van tja, hij zat al in dienst! Want dat slaat dus echt nergens op. Er werken ik weet niet hoeveel lui bij de luchtmacht waarvan er ook zat niet naar Amerika gaan voor studie en al helemaaaaaaaaaal niet in een F16 meevliegen als extreem hoge uitzondering.
sorry daar had ik dan overheen gelezen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
D_D had het over de definitie van de term heks als waarvoor ze verbrand werden destijds, want daar ging het over, dat is een hele andere definitie als iemand die zich tegenwoordig heks noemt, je begrijpt hem neit helemaal denk ik ...
Je ziet een beeld dat je op TV ziet. Dit hoeft niet het beeld te zijn wat je denkt dat het is. Als je me een link stuurt, zal ik globaal aangeven waar je op moet letten. Verwacht alleen niet van mij kant en klare antwoorden omdat dit mijn werk is(part time weliswaar).quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:14 schreef sjoep het volgende:
wat ik wilde zeggen, het is jammer dat meteen de conclusie getrokken wordt dat
1. Derek geen gaven heeft en dus,
2. Waarschijnlijk wel zal Cold Readen.
Helaas een beetje ingegeven door Michielos, die blijkbaar zelf erg bezig is met Cold Reading, en daarom zal alles wel Cold Reading zijn.
Dat is vaak, als mensen ergens vol van zijn, dat alles dan wel zo zal zijn.
Maar goed.
Er wordt dus beweerd dat Derek die test niet kon volbrengen, omdat hij dat blijkbaar niet zonder ouder kan.
Waarom zagen we dan in de Babyfluisteraar of hoe heette dat programma, dat hij wel contact maakte met kinderen/babies, zónder dat de ouders er bij waren?
Te verwachten antwoord: die waren er uit geknipt.
Ja, en stel dat ik nou eens de andere kant ken.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:17 schreef Michielos het volgende:
[..]
Je ziet een beeld dat je op TV ziet. Dit hoeft niet het beeld te zijn wat je denkt dat het is. Als je me een link stuurt, zal ik globaal aangeven waar je op moet letten. Verwacht alleen niet van mij kant en klare antwoorden omdat dit mijn werk is(part time weliswaar).
lees mijn berichten ik sta er open voor. Ik beheers alleen mijn stuff tot in de puntjes. Voor mijn part geloven jullie me niet, even goede vrienden. het is ook niet aan mij om jullie te dwingen "ongelovig" te worden.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:18 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja tuurlijk Sjoep, ik merk ook heel duidelijk aan Michielos dat hij zelf denkt ervoor open te staan. Maar als dat echt zo is, waarom dan toch weer iedere keer de inhoek induiken om maar vooral aan te tonen dat het waarschijnlijker is dat het coldreading is? No offence man.
En Randi moet gewoon eens flink onder z'n zak getrapt worden, die gelooft nog steeds niet al zou er een peleton geesten voor hem staan, 25 ufo's en tot aan z'n nek in de ectoplasma.
nee. niet echt toevalstrefferquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:20 schreef M_Schtoppel het volgende:
Zie? Ik mag dus concluderen dat de voorspellingen omtrent mijn broer onder de noemer toevalstreffer vielen?
Tja, dan zijn we vrees ik uitgepraat, dan kan ik je toch niet overtuigen en kan ik mijn energie beter anders inzetten.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:07 schreef Michielos het volgende:
[..]
lees mijn voorgaande reacties.
En ja, hekserij is basisschoolstof. Het weten van het feit dat er nog steeds heksenkringen bestaan ook. Toch wist jij dit niet. Beschuldig anderen aub niet als je zelf ook slechts een leek bent.
het punt dat ik wil maken is dat niet elke heks beweerd bovennatuurlijke krachten te hebben. We hebben een beetje langs elkaar door gepraat. Ik volg je nu makkerquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Kerel, ik weet dat er talloze malloten zijn die zich organiseren in allerhande rare clubjes. De heksenvervolging heeft echter geen flikker te maken met mensen die zichzelf als heks beschouwen, maar juist alles met anderen die hen als heks beschouwen, ogv toegeschreven (en uiteraard nooit bewezen) bovennatuurlijke krachten. Het is dat onzinnige geloof in onbewezen zaken dat tot de heksenvervolging heeft geleid, en het is datzelfde onzinnige geloof in onbewezen zaken dat ik hier zie terugkeren in dit forum.
Dát is het punt wat ik wilde maken, maar dat was klaarblijkelijk te hoog gegrepen.
Dat onzinnige geloof dat jij bedoelt was in dat geval toch echt de kerk...quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
en het is datzelfde onzinnige geloof in onbewezen zaken dat ik hier zie terugkeren in dit forum.
zo noem jij het. Ik niet. Jouw woorden, niet de mijne.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:24 schreef M_Schtoppel het volgende:
Vreemde uitleg, een toevalstreffer dus.
Gelukkig, ik was al bang dat ik niet meer fatsoenlijk kon formulerenquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:16 schreef Michielos het volgende:
[..]
sorry daar had ik dan overheen gelezen.
Excuses diederik!!!!
En dat is nou juist het verschil. De meeste mediums moeten het doen met wat ze net aangereikt krijgen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:20 schreef Michielos het volgende:
[..]
lees mijn berichten ik sta er open voor. Ik beheers alleen mijn stuff tot in de puntjes. Voor mijn part geloven jullie me niet, even goede vrienden. het is ook niet aan mij om jullie te dwingen "ongelovig" te worden.
Gelukkig hebben jullie mij nogquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Gelukkig, ik was al bang dat ik niet meer fatsoenlijk kon formuleren
Als je denkt dat de nieuwe uri geller ofzo Mentalisme is, heb je het natuurlijk mis. EEn mentalist treedt vaker op met niets dan hemzelf. Ik zou in principe naakt kunnen optreden met niks op me en alleen mijn mond.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:27 schreef sjoep het volgende:
[..]
En dat is nou juist het verschil. De meeste mediums moeten het doen met wat ze net aangereikt krijgen.
Daarbij moeten ze het ook nog vertalen vaak. Totaal iets anders dan "mentalisme".
Je blijft wat mij betreft een beetje te veel in de entertainmentsfeer hangen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:30 schreef Michielos het volgende:
[..]
Als je denkt dat de nieuwe uri geller ofzo Mentalisme is, heb je het natuurlijk mis. EEn mentalist treedt vaker op met niets dan hemzelf. Ik zou in principe naakt kunnen optreden met niks op me en alleen mijn mond.
Dat is ook precies wat ik zeg... (of meer in zijn algemeenheid - die manier van denken, die komt natuurlijk niet alleen in de kerk voor)quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:24 schreef sjoep het volgende:
[..]
Dat onzinnige geloof dat jij bedoelt was in dat geval toch echt de kerk...
Dat zeg ik toch...quote:En niet de hekserij.
Men zag iets dat men niet kon verklaren. Of er gebeurde iets vervelends. En daar moest een zondebok voor aangewezen worden. Dat werd dan dat rare vrouwtje dat toch al niet begrepen werd.
Ja, buiten de gebaande paden is fout.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:35 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat is ook precies wat ik zeg... (of meer in zijn algemeenheid - die manier van denken, die komt natuurlijk niet alleen in de kerk voor)
[..]
Dat zeg ik toch...
De reden waarom ik hem een cold reading artiest(met de nadruk op ARTIEST. cold reading is namelijk een kunst):quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:35 schreef sjoep het volgende:
[..]
Je blijft wat mij betreft een beetje te veel in de entertainmentsfeer hangen.![]()
Ik vind Derek persoonlijk niet vreselijk sympathiek, hij is erg direct en ik snap dat dat voor veel mensen wat raar is. Maar om hem dan meteen een coldreading artiest te gaan noemen...
De kern is dat onbewezen geloof gevaarlijk is. We moeten dus niet doen of dat iets is wat stevig aangemoedigd moet worden, of niet bekritiseerd mag worden.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:37 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ja, buiten de gebaande paden is fout.
Precies wat ik dus wil zeggen. Dat heeft verder weinig te maken met ergens in geloven.
Ja, maar eerlijk gezegd, je vergelijking gaat wat mij betreft net zo ver alsquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
De reden waarom ik hem een cold reading artiest(met de nadruk op ARTIEST. cold reading is namelijk een kunst):
Ga dat maar eens in Staphorst vertellen. Bij voorkeur morgen rond een uur of 10 in de lokale kerkquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:40 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De kern is dat onbewezen geloof gevaarlijk is. We moeten dus niet doen of dat iets is wat stevig aangemoedigd moet worden, of niet bekritiseerd mag worden.
NEE. ik vergelijk hem op wat hij zegt en wat hij doet. Niet op hoe ik het zou doen e.d.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:41 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ja, maar eerlijk gezegd, je vergelijking gaat wat mij betreft net zo ver als
"heej die persoon is ook blond, die zal dan ook wel van hutspot houden".
Jij vergelijkt iemand met jezelf, en dáárom zal die ook wel cold reading doen.
onzin natuurlijk. JIj mag alles ervaren en vinden en weet zeker dta derek het ook zo voelt en als ik dan mijn mening erover geef dan ben ik een opschepper die niks heeft meegemaakt.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:50 schreef sjoep het volgende:
Waarom noem je al die andere mensen "leken"?
Ik durf jou wel te zeggen, als je een keer een echte paranormale ervaring meemaakt, is er geen enkele twijfel meer voor jou. Geen enkele.
Eerlijk gezegd vind ik het gewoon jammer, dat iedereen die z'n nek uit durft te steken met dit soort gaven afgedaan wordt als Cold Reader.
Het wordt een beetje saai eigenlijk. Ook jouw bijdragen over hoe geweldig je wel niet bent in het Cold Readen en over al die boeken, en wie er wel niet voor wetenschappelijks over gezegd heeft.
Sorry, ik geloof het allemaal best, maar voor mij heeft het weinig met het onderwerp te maken.
Terwijl ik dit typ staat er een entiteit achter me. Hoe ik dit weet? Hij kriebelt aan mijn hoofd. Hij zegt hallo
En nu? Hoe ga ik dit bewijzen?
Niet.
Maar ik weet zeker dat Derek dit dus ook voelt. En net als ik beelden ziet, gevoelens waarneemt (die heel zeker niet van hemzelf zijn, en die zo sterk zijn dat hij heel zeker van zijn zaak is). Misschien ziet hij ook nog entiteiten, kan hij ze horen. Ik heb daar allemaal niet zo'n twijfel over.
Ik twijfel meer over of hij het nog verder uit moet melken dan hij al doet.
Dit vat het probleem wel zo'n beetje samen denk ikquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:53 schreef Michielos het volgende:
ik kan overigens ook zeggen dat ene Derek achter me staat en zegt dat het cold reading is. Dit slaat evenmin ergens op.
Waar stel ik dit? Wederom je eigen woorden. waarschijnlijk uit pure frustratie. Je weet ook neit WAT ik als het corrigeren van een fout zie. Dat is namelijk wederom je eigen invulling ervan.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:20 schreef M_Schtoppel het volgende:
Michielos, je snapt er geen reet van hoe mediums iets doorkrijgen. Ze zien geen wit groot scherm voor zich met daarop in grote dikke zwarte letters allerlei volzinnen, ingetypt door de entiteiten. Zo werkt het niet. Heel veel gaat met symbolen en gevoelens. Je moet eerst als medium op het juiste spoor zitten, dat verklaart ook frappante uitspraken die over een naaste van iemand gaan in plaats van over die persoon zelf. Omdat ze zo close zijn. Jij interpreteert dat als het herstellen van een fout maar dat is dus niet zo.
Ieder goed medium heeft zijn eigen symbolen en moet leren wat ze voor HEM betekenen, maar dat kan bij een ander medium weer anders zijn. En wat vreselijk moeilijk is om je eigen gedachten, vooroordelen en conclusies uit te schakelen. Want alles wat je doorkrijgt gaat nog altijd door je eigen kop, dus je kunt jezelf ook ongewild dingen van je zelf toevoegen.
Maar nogmaals, het is mij geheel duidelijk dat jij er eigenlijk stiekem niet in wilt geloven, wat je ook zegt. Ik zou graag zien dat je je daar de komende tijd bewust van wordt.
hij IS geen medium. JIJ vindt dat . ZIe dat verschil dan ook.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:24 schreef M_Schtoppel het volgende:
Neehee, hij IS geen coldreader, jij VINDT dat, zie het verschil nou eens.
Ja, dat is dus een misvatting die schijnt te leven. Dat iemand daar voor kan zorgen. De enige die dat kan ben je zelf.quote:Op zaterdag 1 november 2008 16:53 schreef Michielos het volgende:
Het bevordert de discussie namelijk ook niet echt.
[quote]
Ja, ik poogde te zeggen, dat het ook niet bevorderlijk is als álles élke keer op Cold Reading geschoven wordt. Ik ben bijna geneigd om te vragen hoe jij kunt bewijzen dat je bepaalde informatie via CR verkrijgt ipv dat je gewoon paranormaal begaafd bent
- en stop, je hoeft niet te bewijzen. Ik neem gewoon van je aan dat je je hier in verdiept hebt. itt tot jou overigens, want jij neemt niet aan dat ik de waarheid spreek. Als ik wat zeg moet ik het ineens gaan bewijzen. Dat geeft meteen aan wat jouw standpunt is. -
[quote]
En idd. Ik heb nog nooit iets paranormaals meegemaakt. Als jij daar verandering in kunt brengen, hoor ik dit natuurlijk graag
Hij verdiend geen respect, maar een cel van 2 bij 2 meter.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:21 schreef Michielos het volgende:
inderdaad. Iedereen kan iets claimen maar we hebben bewijs nodig. Dat is een goede samenvatting van het probleem. Bij derek is er onvoldoende bewijs om aan te nemen dat zijn gaven the real deal zijn.
Ik sta er opzich wel open voor maar als iemand iets claimed, moet hij dit kunnen bewijzen. En derek is een goede cold reader(beter dan bv. James van praagh, Char margolis, Sylvia Browne e.d.) waarvoor respect.
Ok, voor dat we gaan schreeuwen...quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:25 schreef Michielos het volgende:
[..]
hij IS geen medium. JIJ vindt dat . ZIe dat verschil dan ook.
waarom ik het niet wil zien? Omdat ik zie dat HIJ puur cold reading gebruikt. DAAROM. lol Als ik een medium zie die geen cold reading, stock lines en technieken gebruikt die bekendstaan als CR technieken, ben ik overtuigd as simple as that.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:28 schreef M_Schtoppel het volgende:
Tering je lijkt wel een vriend van mij. Als je er wel in wilt geloven waarom wil je het dan niet zien? Waarom dan toch telkens de hoek induiken van die cold reading en het onderuit halen?
Brrrr, ik word agressief, even een borrel erbij halen haha.
Ik zie dat omdat de definities die ze van cold reading geven kant noch wal slaan. Dan neem ik aan dat ze er een gebrekkige kennis van hebben. Kwestie van: Wat geven ze te kennen. Wat is het daadwerkelijk , en daar een conclusie uit trekken. ZOiets als:quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:28 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ja, dat is dus een misvatting die schijnt te leven. Dat iemand daar voor kan zorgen. De enige die dat kan ben je zelf.
Je gaat er van uit dat het woord 'leken' als denigrerend opgevat wordt. Ik bedoelde echter dat jij er van uit gaat dat anderen er niks vanaf weten. Dat vind ik dus raar. Wie zegt nou dat de andere deelnemers in dit gesprek niks weten van CR?
De rest van je persoonlijk tot mij gerichte reply schaar ik maar even onder een paniekreactie
Ja, en als ik dan zeg dat de entiteit die achter me staat (stond overigens) contact maakt met mij, dan "verzin ik het".quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:30 schreef Michielos het volgende:
[..]
waarom ik het niet wil zien? Omdat ik zie dat HIJ puur cold reading gebruikt. DAAROM. lol Als ik een medium zie die geen cold reading, stock lines en technieken gebruikt die bekendstaan als CR technieken, ben ik overtuigd as simple as that.
geef me ook een borrel btw ;D
yup geef er bewijs voor en ik geloof je. ik geef namelijk link, boeken en toedracht om mijn argument te staven. laat jij mij dan nu zien dat er een entiteit(alleen het woord alquote:Op zaterdag 1 november 2008 17:32 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ja, en als ik dan zeg dat de entiteit die achter me staat (stond overigens) contact maakt met mij, dan "verzin ik het".
Niet nodig, ik analyseer elke aflevering van Char, Ogilvie en het zesde zintuig om zelf dingen eruit te leren.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:31 schreef M_Schtoppel het volgende:
Luister eens mannetje (grijns), wij gaan de komende aflevering opnemen, en we schrijven alle treffers op die jij dan hier op het forum gaat verklaren.
Leg dan nou eens uit wat je nog steeds niet gedaan hebt in welke categorie de opmerking "Your sister is here" valt want volgens mij had dat wijf nog niet eens gezegd dat ze een dooie zus had. Hoe zie jij dat dan? Met die koelkast idem. Verklaren graag.
Ja, daarom schreef ik ook de rest van mijn post er om heen.... om aan te geven waarom ik het zei.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:32 schreef Michielos het volgende:
[..]
yup geef er bewijs voor en ik geloof je. ik geef namelijk link, boeken en toedracht om mijn argument te staven. laat jij mij dan nu zien dat er een entiteit(alleen het woord al) achter je staat en ik geloof je. Simpel toch?
quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:30 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ok, voor dat we gaan schreeuwen...
Vind je het een redelijk idee dat een medium ook een ander medium zou kunnen herkennen?
Net zoals jij als Cold Reader een andere Cold Reader meent te herkennen?
tuurlijk mag je dat. Sorry ik las over die heen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:34 schreef sjoep het volgende:
[..]
Ja, daarom schreef ik ook de rest van mijn post er om heen.... om aan te geven waarom ik het zei.
Mag ik dit nog even aanhalen?
[..]
Euh ja, eigenlijk denk ik dat wel ja.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
Heel goed Sjoep, it takes a real medium to recognize another real one.
Robbert van den Broeke idem, alleen is hij denk ik de fout ingegaan door het te graag te willen bewijzen, wat jij Sjoep?
Heb je wel eens die aflevering van het zesde zintuig gezien waarin Derek jury was?quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:36 schreef Michielos het volgende:
Ja dit vind ik een redelijk idee. het ligt er dan natuurlijk wel aan wie dat medium is. maar dat geldt natuurlijk ook voor cold readers onder elkaar.
mooi, met de nadruk op real natuurlijk. ZOu ik iig prettig vinden als bv. bij Randy testen ook een echt medium zou zitten. De test zal dan vloeiender gaan bv. Nu ben ik geen groot randi fan om de volgende reden:quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:35 schreef M_Schtoppel het volgende:
Heel goed Sjoep, it takes a real medium to recognize another real one.
Robbert van den Broeke idem, alleen is hij denk ik de fout ingegaan door het te graag te willen bewijzen, wat jij Sjoep?
die zal ik je zo kunnen geven. Ik zal je t boek geven waar ie letterlijk instaat. Dan koopj e het boek en lees je hetzelf. Ik ga het NIET zomaar publiekelijk zeggen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:37 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee nee nee ventje, dit vind ik heel flauw. Kom op man, verklaar NU die koelkast. Met al jouw kennis over CR hoor ik erg graag een verklaring daarvoor.
Dude, de helft van de mensen heeft het afgelopen half jaar wel een lekkende koelkast gehad.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:37 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee nee nee ventje, dit vind ik heel flauw. Kom op man, verklaar NU die koelkast. Met al jouw kennis over CR hoor ik erg graag een verklaring daarvoor.
Nee sorry. Staat hij op uitzendinggemist?quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:38 schreef sjoep het volgende:
[..]
Heb je wel eens die aflevering van het zesde zintuig gezien waarin Derek jury was?
Jeumig, geen idee, het is van vorig jaar ofzo.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:39 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nee sorry. Staat hij op uitzendinggemist?
of kun je me mss een linke geven. ik wil het erg graag zien.
1 hint. Hij gaf geen tijdsbestek. Dat verzinnen de mensen er zelf bij. Het kan 1 maand zijn, 1 jaar, 3 jaar. Er zal dan bij iemand ooit wel eens een koelkast gelekt hebben. De finisher dat derek de man liet opbellen was natuurlijk een ultieme climax, zoals een routine moet zijn.. een begin, een befuzzlement, een foutje dat gezien wordt, de man wordt opgebeld wat de reading tot een staande ovatie brengt, zoals je in een theateract ziet. mooi gedaan.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:39 schreef sjoep het volgende:
[..]
Dude, de helft van de mensen heeft het afgelopen half jaar wel een lekkende koelkast gehad.![]()
Net als die scheerwondjes in schaamstreek bij 99% van de dames![]()
Maar goed, ik ben op zich wel benieuwd.
is een mooie manier om jezelf prestige aan te meten. Een medium kan zeggen: kennen jullie char,, zij stelt veel vragen en vist zo naar antwoorden. Ik ga dit niet doen. Ik wil dan ook sporadisch een vraag stellen. veel van wat ik doe komt vanuit mezelf. Ik zal dan ook geen cold reading doen(iedereen denkt nog steeds dat cold reading enkel bestaat uit het galgje spelen van je toehoorders) en dan volop andere technieken gaan doen. Dit establisht ht believe system en wekt vertrouwen. Ik gebruik dit vrij vaak bij mensen die neit zeker weten wat ze ervan moeten denken. Dit disarmed dat soort mensen gewoon volledig. Uiterst flauw eigenlijk maar ja.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:42 schreef sjoep het volgende:
[..]
Jeumig, geen idee, het is van vorig jaar ofzo.
Maar goed, het gaat er om dat de kandidaten de juiste baby's bij de juiste moeders moeten plaatsen.
Dus gewoon "dit is jouw kind" (idiote test als je het mij vraagt, maar goed, dat doet er nu even niet toe).
Derek was jury.
Eén van de kandidaten stelde een vraag aan een moeder.
Derek: "stop, gediskwalificeerd, dit kan worden opgevat als Cold Reading".
Wat wilde ik hier eigenlijk mee zeggen? Geen idee eigenlijk
ik denk dat hij het sarcastisch bedoelde. Hij staat aan jouw kant hoorquote:Op zaterdag 1 november 2008 17:44 schreef M_Schtoppel het volgende:
Sjoep, dat vind ik een domme opmerking. Hij noemt dus iets algemeens zeg jij, vreemd dat het dan wel telkens achter elkaar klopt. Een lekkende koelkast vind ik niet iets algemeens hoor. En als hij tegen mij had gezegd dat ik een dikke moedervlek in m'n bilnaad heb had ik hem toch echt ongelijk moeten geven.
JIj hebt de post icons en verdere smilies gemist?quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:44 schreef M_Schtoppel het volgende:
Sjoep, dat vind ik een domme opmerking. Hij noemt dus iets algemeens zeg jij, vreemd dat het dan wel telkens achter elkaar klopt. Een lekkende koelkast vind ik niet iets algemeens hoor. En als hij tegen mij had gezegd dat ik een dikke moedervlek in m'n bilnaad heb had ik hem toch echt ongelijk moeten geven.
je weet dan ook wie het zegt: dit heeft iedereen. ik niet in ieder geval. Ik weet ook best dat dat niet iedereen heeft.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:47 schreef sjoep het volgende:
[..]
JIj hebt de post icons en verdere smilies gemist?
Ik heb nog nooit van mijn hele leven (en ik ben al een eindje op weg) een lekkende koelkast gehad en van de opmerking over het scheren had ik ook geen rode kop gekregen...
Dat hele argument van dat "dat heeft bijna iedereen" vind ik flauwekul.
Nee, maar ik lees dus wel elke keer in die argumenten over Derek dat het algemene dingen zijn die hij zegt. En dat is dus gewoon niet waar.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:47 schreef Michielos het volgende:
[..]
je weet dan ook wie het zegt: dit heeft iedereen. ik niet in ieder geval. Ik weet ook best dat dat niet iedereen heeft.
dat ben ik met je eensquote:Op zaterdag 1 november 2008 17:49 schreef sjoep het volgende:
[..]
Nee, maar ik lees dus wel elke keer in die argumenten over Derek dat het algemene dingen zijn die hij zegt. En dat is dus gewoon niet waar.
nope, ook dat is specifiek. Het mooie van dit soort dingen is dat je er een lekkere dikke vinger mee geeft naar randi fanaten.quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:50 schreef M_Schtoppel het volgende:
Aha, oke dan Sjoep. Dat had ik even gemist.
Of dat een medium bij iemand in de zaal een groot bord spaghetti boven zijn hoofd zag.
Mensen naast hem begonnen te lachen en hij zelf ook. Bleek iemand te zijn die echt heel regelmatig spaghetti in allerlei variaties at. Zomaar een weer een waargebeurd voorbeeld.
Ja, is ook heeeeeeeeeeeeeel algemeen. Hihi.
Ik kan het inderdaad verklaren. Maar ik voorzie weer een welles niettes spelletje waar ik me niet in ga launchen so to speak(ook kan ik niks uitleggen vanwege eerder genoemde redenen). Laten we het zo houden:quote:Op zaterdag 1 november 2008 17:53 schreef M_Schtoppel het volgende:
Daar gaat het niet om, het gaat mij erom hoe jij dat verklaart vanuit jouw grote kennis over CR. Daar ben ik nog steeds erg benieuwd naar.
Sorry ik wil niet verder gaan dan zeggen dat je de boeken kunt kopen en het zelf kunt lezen. Wat dat betreft sta ik dus inderdaad met de spreekwoordelijke mond vol tanden maar niet om de reden waarom de meeste skeptici met de mond vol tanden staan(niet dat dat jou iets zou interesseren ofcourse). De reden dat ik je die waslijst geeft is zodat je ze kunt kopen bestuderen(de psychologieboeken e.d. zijn eigenlijk algemeen toegankelijke boeken). Weet je wat , ik zal er eens over nadenken deal?quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:37 schreef M_Schtoppel het volgende:
got it, maar waar je echt in kunt stralen en dat is niet om je uit te dagen is de uitleg over de koelkast en de overleden zus. Nu val je toch voor mij in de categorie van de sceptischi die bij zulke treffers met hun mond vol tanden staan. Jij kunt de eerste zijn die daar sinds jaren wel een verklaring voor heeft. Je wilt geen geheimen van het CR of goochelen prijsgeven maar dat doe je toch al door mij die waslijst te geven. Wat niet erg is, geheimen zijn veilig bij mij, maar dan kunnen die twee bovengevraagde verklaringen er ook nog wel bij.
Denk er maar eens over na. Dank voor je mail, nog grotere dank als ik ooit het mailadres of telefoonnummer van Robbert krijg. Het maakt me niet uit dat ik een half jaar op een wachtlijst sta.
sorry maar ik vind ene derren brown of luke jermay echt niet sneller dan een derek ogilvie. Het verschil hiertussen is dat je bij Luke en Derren die al zeggen dat het entertainment is weer andere verwachtingspatronen hebt dan bij ene Derek. Verder houdt Derek zich puur en alleen bezig met cold reading terwijl ene Luke en Derren zich uiteindelijk meer bezighouden met mentalisme.quote:Op zondag 2 november 2008 01:41 schreef Logates het volgende:
M-Schtoppel, als je de analyses op mijn blog leest zul je verklaringen vinden voor items die op de hit met de "koelkast" lijken (keukenkastjes, DVD-speler, afstandbediening). Ik heb zelf geen moeite met het blootleggen van coldreading technieken. Dat is namelijk niet hetzelfde als het "geheim" van een bepaalde techniek weggeven al heb ik daar ook geen problemen mee. Het kost toch de nodige oefening om die technieken in de praktijk te kunnen gebruiken. Ervaring is het belangrijkste, dat heb je namelijk nodig om adequaat te kunnen reageren op de reacties en houding van je cliënt. Derek Ogilvie en ook Lisa Williams hebben dit tot op zekere hoogte aardig onder de knie, maar het valt wel in het niet bij het reactievermogen van bijvoorbeeld Derren Brown of Luke Jermay (om er maar twee te noemen).
Veel ongelooflijke hits zijn gewoon toe te schrijven aan een "ja-staat", een frame-of-mind waarin een cliënt eerder geneigd is "ja" te zeggen en actief op zoek te gaan naar gebeurtenissen in zijn leven die de coldreader een hit kunnen geven. Een persoon in deze staat zal bij een misser hoogstens aarzelen, maar een goede coldreader grijpt dan onmiddelijk in, aarzeling leidt namelijk uiteindelijk tot een keiharde "nee" en dat is het laatste dat ze willen horen.
Ik begrijp dat als je niets van CR af weet (en dat zijn natuurlijk de meeste mensen) of alleen maar een vage notie ervan hebt het vaak ongelooflijk is dat bepaalde gedetailleerde informatie via coldreading kan worden gegeven. Maar zoals ik vaak op mijn blog schrijf: je hebt details in verschillende gradaties. ECHTE details zijn hoogst persoonlijk en eenduidig en dat zijn coldreader details in eerste instantie vrijwel nooit Die laatste zin is wellicht iets om dieper over na te denken!
LOGATES
Je zou ook kunnen stellen: we komen geen milimeter tot elkaar omdat jij niet wilt zien dat iets CR is wat overduidelijk CR is. Dit is namelijk wat ik bedoelde onder de noemer: Je kan bewijzen wat je wilt, zoals logates hele blogs analyseren, complete literatuurlijsten opschrijven, Testen op hem doen die falen , echt alles wat toch echt overduidelijk bewijs is en nog ben ik of Logates narrow minded en snappen we het niet helemaal. Ik heb nog geen literatuurlijst gezien van de boeken die jij leest of bewijs waarom dit geen CR is(de meeste mensen hebben overigens een gebrekkige kennis van CR. Ian rowland beschrijft 5 mythes van CR:quote:Op maandag 3 november 2008 06:55 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik doe niet meer in deze klotediscussie mee. We komen, als verwacht, geen millimeter tot elkaar.
En dat ligt niet aan mij maar aan jullie. Ik kan feiten en treffers opschrijven wat ik wil, alles valt toch onder CR of lucky guesses of weet ik veel wat.
Fuck CR.
Vaarwel, see you in hell or heaven
Whahaha, nice try thoughquote:Op maandag 3 november 2008 06:55 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik doe niet meer in deze klotediscussie mee. We komen, als verwacht, geen millimeter tot elkaar.
En dat ligt niet aan mij maar aan jullie. Ik kan feiten en treffers opschrijven wat ik wil, alles valt toch onder CR of lucky guesses of weet ik veel wat.
Fuck CR.
Vaarwel, see you in hell or heaven
Als iets op 2 manieren uitgelegd kan worden waarvan 1 manier logisch is en geen hokuspokus nodig heeft, en de andere manier faalt bij elke test, dan is iemand die in de eerste manier gelooft halsstarrig ???quote:Op maandag 3 november 2008 08:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Whahaha, nice try though
Maar zo is het ook.. .als men halsstarrig vast wil houden aan CR puur omdat het fenomeen CR wel bewezen bestaat, prima lekker doen natuurlijk.
Ik doe niet meer mee in de discussiequote:Op maandag 3 november 2008 09:55 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Als iets op 2 manieren uitgelegd kan worden waarvan 1 manier logisch is en geen hokuspokus nodig heeft, en de andere manier faalt bij elke test, dan is iemand die in de eerste manier gelooft halsstarrig ???
Het is zelfs zo slecht geschreven dat ik het niet eens ga uitlezen!quote:Op maandag 3 november 2008 10:09 schreef L.Denninger het volgende:
http://dutchtv.web-log.nl(...)derek-de-mick-j.html
Hij schrijft zwakzinnig maar de boodschap is duidelijk (en notabene geschreven door iemand zegt dat ie 'paragnost' is)
Jammer dat je het totaal niet snapt. Apart ook dat je hier de wetenschap afschildert alsof het zich helemaal inkadert en niet openstaat voor dingen die erbuiten zijn of zo. De wetenschap houdt zich juíst bezig met het ontdekken van nieuwe dingen en het proberen van het omver werpen van huidige theorieën over de wereld.quote:Op zondag 2 november 2008 20:55 schreef M_Schtoppel het volgende:
Jawel dat is wel relevant. Want net als pisvlek Randi moet iets passen binnen het door jou opgezette wetenschappelijke kader. Past het daar niet in, dan bestaat het DUS NIET. DAT is de redenatie toch? Of hou je voor mogelijk dat bepaalde fenomenen misschien toch bestaan ondanks dat het nu nog niet bewezen kan worden?
Misschien omdat de tekenen er zo duidelijk zijn, en hij elke keer dat hij getest werd compleet faalde ?quote:Op maandag 3 november 2008 14:50 schreef Darkwolf het volgende:
Alleen maar star en strak blijven in dat hij een oplichter is... tja... lekker makkelijk.
Misschien jaloersheid omdat Derek wel mensen kan helpen en dit ook graag doet?
Oordelen is zo makkelijk.
Daarom hebben we hersenen gekregen - om op basis van ratio een oordeel te kunnen vellen.quote:Oordelen is zo makkelijk.
Je snapt dat je nu zelf net zo erg bent en als je consequent wilt blijven dus zelf een cel in moet ?quote:Juist mensen met dat soort gedachten moeten in een cel van 1 bij 1 omdat ze door hun tunnel visie terroristische ideeen krijgen.
quote:Op maandag 3 november 2008 14:50 schreef Darkwolf het volgende:
Opzich kijk ik vrij evenwichtig naar Derek als de Ghostwhisperer.
The Babywhisperer heb ik altijd mijn vraagtekens bij gehad maar dat gebied in het paranormale ligt mij ook niet echt.
Het spreken met overleden mensen vind ik veel interessanter.
Volg het niet elke week maar de keren dat ik hem aan het werk zie is toch wel interessant te noemen.
Ik sluit totaal niet uit dat het cold reading is maar ik sluit ook niet uit dat hij daadwerkelijk gaven heeft.
ANT: Derek Ogilvie is een bewezen cold reader. Lees mijn posts. Ik doe het wekelijks. Ben ik nuook paranormaal? Ik maak dezelfde hits etc.
Als ik hem zo aan het werk zie kan het soms best heftig er aan toe gaan en zie je gewoon aan zijn lichaam en zijn houding dat hij echt met heel veel energie aan het werk is met zo'n consult, vooral bij mensen thuis.
Tja, ook dit kan weer geacteerd zijn kan je dan zeggen.
ANT: Dit is ook geacteerd idd.
Hoe dan ook helpt hij mensen en dat is waar het om gaat.
ANT: Dat staat niet ter discussie. De discussie is: DOET Ie cold reading of niet.???? een psychiater helpt ook mensen. Daar gaat het dus totaal niet om.
Alleen maar star en strak blijven in dat hij een oplichter is... tja... lekker makkelijk.
Misschien jaloersheid omdat Derek wel mensen kan helpen en dit ook graag doet?
Oordelen is zo makkelijk.
ANT: Ik werk zelf als welzijncoach, en ben een optredend mentalist/cold reader n hypnotiseur. Waar heb je het over?
Om maar even terug te komen op het "it's bad so burn it verhaal" betreft de heksen.
Zo las ik ook ergens dat het enige respect that hij verdiend een cel van 2 bij 2 is.
Sorry maar dat schiet dan bij mij al helemaal in het verkeerde keelgat.
ANT:Hij geeft mensen valse hoop en valse informatie om er flinke cheques mee te cashen. Als jij dat eerlijk vindt, mag je best bij hem op de cel gaan.
Juist mensen met dat soort gedachten moeten in een cel van 1 bij 1 omdat ze door hun tunnel visie terroristische ideeen krijgen.
ANT: Geen tunnelvisie, ik leverde bewijs in de vorm van literatuur, analyses testen. KOrtom bewijs. Dat ik daarna wordt afgeschilderd als iemand die kortzichtig is, bevestigd niet mijn tunnelvisie maar jullie tunnelvisie.
(Was daar ook niet zo'n reclame van dat wij in Nederland daar mee bezig zijn? Om te voorkomen dat mensen terroristische ideeen krijgt?)
ANT: Totaal niet relevant voor het onderwerp. Nonsens ook nog.
Dat is het punt toch helemaal niet maar het punt is dat er niks is dat bewijst dat Derek geen CR is maar paranormale krachten bezit. Derek claimt bijzondere krachten te hebben dus moet hij dat toch bewijzen ?quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:26 schreef Summers het volgende:
Ik heb nog niks gelezen wat bewijst dat derek een CR is
Derek heeft inderdaad nog niks bewezen, elke keer dat ie getest werd viel hij door de mand toch ?quote:Voor mij is er dus nog niks bewezen en is dat slechts de mening van een individu .
Ik ben een zij en idd heeft ook niet iedereen de zin of de behoefte of het karakter of ziet ook maar enig nut er in om energie en tijd te steken in andere mensen voor de gek te houden ...quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:42 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nou ja goed, dan laat ik de kat maar out of the bag. Summers heeft gelijk en hij/zij geeft mooie vergelijkingen. En ik heb met Derek ook gelijk omdat ik een ervaringsdeskundige op dat gebied ben. Bijna niemand zal me geloven hier maar wat Derek kan kan ik ook. Ik heb ook van dat soort avonden gegeven. Weliswaar jaaaaaaaaren geleden maar ze waren er wel. Alleen doe ik er sinds mijn 20e door omstandigheden niets meer mee.
Derek is echt, dat kan ik zien door mijn ervaring. Die voorbeelden van dat medium en mijn broer? Nou, dat medium was ik dus. Paragnosten zeggen altijd dat ze niks over familie kunnen zeggen, ik kon dat wel. Waarschijnlijk houden ze echter liever de boot af omdat familie te dichtbij is.
In ieder geval ben je altijd afhankelijk van wat er doorkomt. Dat betekent dan ook dat je niet altijd een goede reading kunt geven. Dat zie je bij Derek ook, er zijn ook mindere avonden, iets wat in mijn ogen alleen maar zijn echtheid bevestigd.
In ieder geval heb ik nooit gebruik gemaakt van CR, hell, ik wist toen nog niet eens wat dat was.
Ik zie meer dan een miljoen euro verdienen met 20 shows wel als iets nuttigs, maar niet als er oplichting voor nodig is.quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:57 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik ben een zij en idd heeft ook niet iedereen de zin of de behoefte of het karakter of ziet ook maar enig nut er in om energie en tijd te steken in andere mensen voor de gek te houden ...
Helaas ligt de bewijslast bij degene met bijzondere claims, bye bye zwaai zwaaiquote:Op dinsdag 4 november 2008 12:32 schreef M_Schtoppel het volgende:
Helaas kunnen wij het niet op een wetenschappelijke manier bewijzen nee, dit ter grote frustratie onzerzijds.
Bye bye zwaai zwaai
Nou wat doe je weer moeilijk zegquote:Op dinsdag 4 november 2008 12:56 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Helaas ligt de bewijslast bij degene met bijzondere claims, bye bye zwaai zwaai
Er zijn veel mensen die het uitgangspunt hebben dat het wel bestaat en daar ook rekening mee houden ongeacht of een Derek wel of niet een show op tv heeft of een kazan wel of niet aan het toveren is en los van het feit dat er CR bestaan .quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:51 schreef PartyAmber het volgende:
[..]
Dat is het punt toch helemaal niet maar het punt is dat er niks is dat bewijst dat Derek geen CR is maar paranormale krachten bezit. Derek claimt bijzondere krachten te hebben dus moet hij dat toch bewijzen ?
Je zegt toch ook niet "Nou niemand heeft bewezen dat Hans Kazan niet echt kan toveren dus kan hij volgens mij echt toveren !".
[..]
Als hij elke keer door de mand viel zou iedereen die bij hem is geweest er hetzelfde over denken en ontevreden zijn of zich genept voelen en dat is ook niet zo .quote:Derek heeft inderdaad nog niks bewezen, elke keer dat ie getest werd viel hij door de mand toch ?
Zo zie ik het tenminste
Natuurlijk hoeft het niet wetenschappelijk bewezen te zijn voor je rekening mag houden met het bestaan ervan.quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:29 schreef Summers het volgende:
[..]
Er zijn veel mensen die het uitgangspunt hebben dat het wel bestaat en daar ook rekening mee houden ongeacht of een Derek wel of niet een show op tv heeft of een kazan wel of niet aan het toveren is en los van het feit dat er CR bestaan .
Niet iedereen denkt of vind dat het eerst wetenschappelijk bewezen moet zijn voor je daar rekening mee moet houden of " mag " zeggen dat het bestaat .
Dat is juist het punt - hij valt door de mand als hij gecontroleerd wordt op vals spel, maar niet als men hem de ruimte geeft om CR-tactieken toe te passen (bv. doordat de toeschouwer al bij voorbaat gelooft en niet kritisch let op CR tactieken, of er simpelweg te weinig vanaf weet).quote:Als hij elke keer door de mand viel zou iedereen die bij hem is geweest er hetzelfde over denken en ontevreden zijn of zich genept voelen en dat is ook niet zo .
Je begrijpt er geen reet van vrees ik. CR is niet iets dat je uit het hoofd leert(behalve soms een hit opdreunen) het is een impromptu jazz act met vele facetten en technieken. Als je geen reet verstand van CR hebt moet je er ook niet over praten. Ook weerklinkt veel subjectiviteit vanuit je mail. Alles wat mensen zeggen die het met je eens zijn hebben gelijk , als ik aankom met bewijslast heb ik ongelijk. Ik wil je graag eens uitnodigen om een show van mij bij te wonen. Je zult dan spoedig merken dat wat ik doe 100% lijkt op dat wat Derek doet, met dezelfde diepgang e.d.(en dan nog persoonlijker).quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:26 schreef Summers het volgende:
Ik heb nog niks gelezen wat bewijst dat derek een CR is , Derek weet namelijk wel uit te leggen hoe het werkt op zo'n manier dat andere mensen zichzelf daarin kunnen herkennen die zelf ervaringen hebben , Derek kan er dieper op ingaan , als je niet weet hoe het werkt kan je dat niet en klinkt alles als paarse mammoet of vliegende theepot of onzin .
Je bent dus echt geen paranormaal expert als je op een parabeurs staat en hits kan opdreunen vanuit CR , dan kan je een appelschil goed nadoen maar niet de binnenkant of het klokkenhuis en zodra je een hap neemt merk je dat er alleen een schil is .
Hoewel michielos maar constant roept dat hij de expert is , heb ik nog niks gehoord wat ook maar in de buurt komt en van andere mensen die het wel echt weten en niet kopieeren en gewoon zichzelf zijn , hoor ik wel meteen dat ze verstand van zaken hebben .
Voor mij is er dus nog niks bewezen en is dat slechts de mening van een individu .
10 Ouders met ieders 1 kind, 10 kinderen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:32 schreef M_Schtoppel het volgende:
Helaas kunnen wij het niet op een wetenschappelijke manier bewijzen nee, dit ter grote frustratie onzerzijds.
Bye bye zwaai zwaai
Hoe wil je mij noemen dan? een leek ofzo. Ik stel overigens voor dat wij eens afspreken, niet om irritant te doen of op de randi tour te gaan maar om irl te discussieren erover. Wellicht kun je mij dan ook [roberen te overtuigen van je gaven en een demonstratie hiervan geven. Anderzijds kan ik misschien mijn ei kwijt want ik vrees dat het niet echt duidelijk over komt.quote:Op dinsdag 4 november 2008 09:42 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nou ja goed, dan laat ik de kat maar out of the bag. Summers heeft gelijk en hij/zij geeft mooie vergelijkingen. En ik heb met Derek ook gelijk omdat ik een ervaringsdeskundige op dat gebied ben. Bijna niemand zal me geloven hier maar wat Derek kan kan ik ook. Ik heb ook van dat soort avonden gegeven. Weliswaar jaaaaaaaaren geleden maar ze waren er wel. Alleen doe ik er sinds mijn 20e door omstandigheden niets meer mee.
Derek is echt, dat kan ik zien door mijn ervaring. Die voorbeelden van dat medium en mijn broer? Nou, dat medium was ik dus. Paragnosten zeggen altijd dat ze niks over familie kunnen zeggen, ik kon dat wel. Waarschijnlijk houden ze echter liever de boot af omdat familie te dichtbij is.
In ieder geval ben je altijd afhankelijk van wat er doorkomt. Dat betekent dan ook dat je niet altijd een goede reading kunt geven. Dat zie je bij Derek ook, er zijn ook mindere avonden, iets wat in mijn ogen alleen maar zijn echtheid bevestigd.
In ieder geval heb ik nooit gebruik gemaakt van CR, hell, ik wist toen nog niet eens wat dat was.
aangezien er altijd bekers omgestoten worden, deuren ratelen en andere grote verhalen verteld worden, neem ik aan dat dit vrij makkelijk te zien is.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:15 schreef M_Schtoppel het volgende:
Maar Denninger, probeer nou eens met je muizenbrein (grapje) even een minuut voor te stellen dat contact met geesten WEL mogelijk is. Hoe zou je dat moeten meten? Met welk fokking apparaat wil je dat aantonen? Niet dus. En aangezien ze blijkbaar niet mee willen werken aan de standaardtests die er op dit gebied zijn, komen we dus nog steeds niet verder. Lullig he, voor jou en mij.
maar zo is het wel. I;)quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nou wat doe je weer moeilijk zeg
Als geesten invloed kunnen uitoefenen op onze wereld zal er iets waarneembaar moeten zijn op een of andere manier; dat is logisch, ander zou niemand uberhaupt iets van die geesten kunnen merken.quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:15 schreef M_Schtoppel het volgende:
Maar Denninger, probeer nou eens met je muizenbrein (grapje) even een minuut voor te stellen dat contact met geesten WEL mogelijk is. Hoe zou je dat moeten meten? Met welk fokking apparaat wil je dat aantonen? Niet dus.
Voor mij is het niet lullig, ik doe geen beweringen die nergens op gebaseerd zijn en ben geen aanhanger van mensen die keer op keer falen als ze gevraagd wordt hun grote beweringen waar te maken onder gecontroleerde omstandigheden.quote:En aangezien ze blijkbaar niet mee willen werken aan de standaardtests die er op dit gebied zijn, komen we dus nog steeds niet verder. Lullig he, voor jou en mij.
Emails vind ik prettiger. Ik heb een zachte G waar ik me voor schaamquote:Op dinsdag 4 november 2008 15:23 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee, nogmaals, wij kunnen wetenschappelijk niets aantonen, and we hate it!
Ik werk er al sinds mijn 20e niet meer mee, ik vrees dat ik niet zomaar even een knop kan omdraaien. Wel kan ik, als ik dat echt zou willen, je zo tientallen telefoonnummer van mensen geven die kunnen bevestigen dat ik voor hen de real deal ben. Heb zelfs een keer een avond voor leraren op mijn school gegeven. Helaas zul je dat, begrijpelijk ook, niet als bewijs aan kunnen nemen.
Maar goed, het gaat niet niet om mij, het gaat om Derek, die ik aanstaande donderdagavond weer met veel belangstelling ga bekijken.
En ik zie heus wel de stukjes die coldreading zouden KUNNEN zijn, ik meen echter te zien dat hij de real deal is.
denk er echter wel aan dat het een ADVIES is he. Net zoals 2 vrienden elkaar advies geven, geeft hij je een ADVIES. dit betekend niet dat het 100% waar is of dat je het geen invulling kunt geven. Maar dit zal hij je zelf ook wel vertellen. Ik stuur je de mail straks , deal?quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:46 schreef M_Schtoppel het volgende:
Daarom wil ik ook erg graag naar hem toe. Afgezien van wat persoonlijke problemen wil ik erg graag weten of hij mij nog ooit weer op dat vlak aan het werk ziet. Ik kan het me zelf namelijk niet echt goed voorstellen.
je gaat er teveel vanuit dat het hier alleen draait om jouw ervaringen en kennis , IEDEREEN heeft ervaring en kennis alleen niet iedereen op hetzelfde gebied , mensen buiten jou om hebben dus ook ervaring en kennis en praten vanuit hun denkwijze en ervaringen , Jij mag denken dat je het 100% goed ziet en ik mag denken van niet .quote:Op dinsdag 4 november 2008 15:13 schreef Michielos het volgende:
[..]
Je begrijpt er geen reet van vrees ik. CR is niet iets dat je uit het hoofd leert(behalve soms een hit opdreunen) het is een impromptu jazz act met vele facetten en technieken.
Of ik nou wel of geen verstand van CR heb , het is IIG niet hetzelfde als een medium of het paranormale waar ook vele vele facetten meespelen die geen CR zijn .quote:Als je geen reet verstand van CR hebt moet je er ook niet over praten.
Je bedoeld dat ik andere mensen die het zelf ervaren herken en dat jij overtuigt bent van je bewijslast vanuit jou gezien en ik vind het niet overtuigend vanuit mij gezien .quote:Ook weerklinkt veel subjectiviteit vanuit je mail. Alles wat mensen zeggen die het met je eens zijn hebben gelijk , als ik aankom met bewijslast heb ik ongelijk.
Ik wil best geloven dat het erop lijkt wat je doet maar het is en blijft niet hetzelfde als communiceren met geesten als een medium zijnde .quote:Ik wil je graag eens uitnodigen om een show van mij bij te wonen. Je zult dan spoedig merken dat wat ik doe 100% lijkt op dat wat Derek doet, met dezelfde diepgang e.d.(en dan nog persoonlijker).
quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:48 schreef Summers het volgende:
[..]
je gaat er teveel vanuit dat het hier alleen draait om jouw ervaringen en kennis , IEDEREEN heeft ervaring en kennis alleen niet iedereen op hetzelfde gebied , mensen buiten jou om hebben dus ook ervaring en kennis en praten vanuit hun denkwijze en ervaringen , Jij mag denken dat je het 100% goed ziet en ik mag denken van niet .
ANT: Hier ben ik het opzich wel mee eens(existentialistisch mensbeeld) alleen andere mensen hebben andere mensbeelden.
NIks in het leven is maar een kwestie van uit je hoofd leren zonder wel 100 andere facetten die mee kunnen spelen , dus ook CR niet , dat heb ik nergens gezegt , ik heb alleen gezegt dat het jouw mening is die ik niet deel omdat ik ANDERE ervaringen heb , je doet het alleen voorkomen alsof het daarmee een uitgemaakte zaak is voor de mensen die iets anders geloven en dat is niet zo .
ANT: Voor mij is het inderdaad een uitgekookte zaak in het geval Ogilvie. Ik kan helaas niet over elk medium praten maar als je mijn vorige reacties gelezen hebt en de quotes van bv. Ian Rowland weet je wel hoe ik erover denk. Of je bent erachter gekomen omdat je telepatisch contact met me hebt gelegd, dat kan uiteraard ook![]()
[..]
Of ik nou wel of geen verstand van CR heb , het is IIG niet hetzelfde als een medium of het paranormale waar ook vele vele facetten meespelen die geen CR zijn .
ANT: Welke zaken spelen concreet mee volgens jou. Verduidelijk deze even.
[..]
Je bedoeld dat ik andere mensen die het zelf ervaren herken en dat jij overtuigt bent van je bewijslast vanuit jou gezien en ik vind het niet overtuigend vanuit mij gezien .
Wat is er niet overtuigend aan een boekenlijst van hier tot tokyo, Testen die gedaan zijn, analyses van shows e.d. Wat voor een bewijs zoek je als je een tegenargument wilt hebben?
[..]
Ik wil best geloven dat het erop lijkt wat je doet maar het is en blijft niet hetzelfde als communiceren met geesten als een medium zijnde .
ANT: Nogmaals, ik verwed dat het 100% hetzelfde uit ziet. Waarom zou je met geesten willen praten als ik hetzelfde kan zonder te praten? Ik geef dezelfde boodschappen door, ben op dezelfde manier accuraat qua hits e.d. Welke meerwaarde heeft het volgens jou dan?(hier heb ik toch wel jaren op geoefend).
hehe , ok:P nee ik hoef niksquote:Op dinsdag 4 november 2008 16:54 schreef M_Schtoppel het volgende:
Michielos toch, dat soort "waarschuwingen" hoe je mij echt niet te geven hoor, ik weet heel goed hoe het spelletje (woordspeling duh) werkt. Bedankt voor het mij in contact brengen met hem, zat ik al lang op te wachten.
Wat is je bankrekening?? Is tien mille genoeg?
volledig mee eens. Maar dat was te verwachtenquote:Op dinsdag 4 november 2008 17:53 schreef Logates het volgende:
Het komt wat mij betreft hier op neer:
Bewijslast is een principe dat iedereen constant gebruikt in zijn dagelijks leven en gelukkig voor ons is het ook nog 's het belangrijkste principe in het westerse rechtsysteem. Het is in mijn ogen onlogisch dit principe opeens los te laten als het op het metafysische aankomt. Dat is makkelijk aan te tonen als we een stap verder denken:
Persoon A wordt beschuldigd van het verkrachten van een vrouw. In de rechtbank beweert hij dat niet hij het was maar een goblin die zijn gedaante had aangenomen. Ik denk dat je niet anders kan dan inzien dat bewijslast uiterst belangrijk is, ook bij bovennatuurlijke fenomenen: de bewijslast ligt bij degene die de ongelooflijke claim doet niet bij degene die beweert dat het niet waar is. In combinatie met Occam's Razor is bewijslast een ijzersterk protocol om paranormale fenomenen te testen op echtheid.
Als je denkt dat het voorbeeld met de goblin wel heel bizar is: het is gegrepen uit het echte leven. Een verdachte beweerde dit in de rechtbank in Nigeria; vrienden en familie geloofden hem (het geloof in goblins is in Nigeria normaal) maar gelukkig trapte de rechtbank hier niet in!
Hoezo het resultaat hetzelfde is, over welk resultaat heb jij het dan?quote:Op dinsdag 4 november 2008 16:56 schreef L.Denninger het volgende:
De vraag is dus hoe jij kunt onderscheiden tussen een medium en iemand die doet wat Michielos doet, als het resultaat exact hetzelfde is.
Wat een bijna schandalig belachelijke opmerking. Hans Klok doet geeneens cold reading. Hij is een illusionist. Hij is geen mentalist en al zeker geen cold reader. Ik heb best vaak geholpen bij vermiste honden e.d. en heb hier ook succes mee gehad. Anders nog iets?quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hoezo het resultaat hetzelfde is, over welk resultaat heb jij het dan?
Het resultaat waarbij de hulp van een medium wordt geroepen om een moordzaak op te lossen? Dat resultaat? Ja dat is ook met CR te doen, waarom vragen ze dan niet Hans Klok om een moordzaak op te lossen als die vastzit?
Oh je bedoelt natuurlijk alleen wat er in een zaal gebeurt, mensen aanwijzen en kunnen vertellen dat hun vader de groeten komt doen, en het jammer vind dat hij geen briefje heeft achtergelaten toen hij zichzelf ophing in de trappenhal. Maar dat was natuurlijk van te voren opgeschreven zodat Derek het niet meer kon raden... en het stomme is, die mensen zijn nog verbaasd ook he?
Oh ja, sorry Hans doet goochelen met zn handen, de andere met vragen.. misschien iets andere opvatting dan dat jij daarin hebt kennelijk, mijn excuses als ik je je daarmee persoonlijk kwaad heb gedaan, dat was niet de opzet.quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:55 schreef Michielos het volgende:
[..]
Wat een bijna schandalig belachelijke opmerking. Hans Klok doet geeneens cold reading. Hij is een illusionist. Hij is geen mentalist en al zeker geen cold reader. Ik heb best vaak geholpen bij vermiste honden e.d. en heb hier ook succes mee gehad. Anders nog iets?
Ik kan ook politie helpen, honden opsporen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 19:07 schreef Bastard het volgende:
[..]
Oh ja, sorry Hans doet goochelen met zn handen, de andere met vragen.. misschien iets andere opvatting dan dat jij daarin hebt kennelijk, mijn excuses als ik je je daarmee persoonlijk kwaad heb gedaan, dat was niet de opzet.
Maar goed, de opmerking staat dan nog.. maak van Hans Klok een CReader.
Intressant dat een CR een hond kan opsporen, welke technieken heb jij daar precies voor gebruikt?
Je schaart jezelf toch onder de CReaders? Of wat het nou mentalist? Nou ja in ieder geval iemand die vlgs regeltjes informatie kan ontfutsellen en naar voren kan halen waarbij de ander denkt "huh? "
Kan, weet ik niet, ik denk het niet, althans niet bewust maar zou het kunnen zijn dat je informatie geeft op basis van een goed intuitie?quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:30 schreef Michielos het volgende:
En ik doe niet informatie ontfutselen, ik geef ook informatie. Ook dat is cold reading. Of ben ik nu volgens jou een medium?
bij CR bestaat ook idd een gedeelte intuitie. of gut feeling. Ik raad altijd aan om de Carnegie en Lierbmann boeken over mensenkennis e.d. te lezen als iemand goed wilt cold readen. Zo leer je te letten op ontelbare punten dat je kan abusen bij je reading(zonder dat iemand dit bewust tegen je zegt). Althans, ik heb er heeek veel voordeel uitgehaald(naast de cold reading boeken die ik al heb).quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Kan, weet ik niet, ik denk het niet, althans niet bewust maar zou het kunnen zijn dat je informatie geeft op basis van een goed intuitie?
Het lezen van een mens, en daaruit een profiel maken, kan op verschillende manieren denk ik.
Zo zijn er bijvoorbeeld sollicitanten bij ons die eerst een vragenformulier moeten invullen, op basis van de antwoorden die gegeven worden rolt daar een plaatje uit wat wat zegt over de aard van die mens. Ook al denken ze dat het geen waarde heeft, maar het noemen van de kleur rood als je lievelingskleur geeft dan bijvoorbeeld wat weg over je aard, over hoe je reageert op zaken.
Over het resultaat wat Derek Ogilvie boekt, daar hebben we het toch over ?quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hoezo het resultaat hetzelfde is, over welk resultaat heb jij het dan?
Waarom heeft de politie niet een aantal vaste vacatures voor media (?quote:Het resultaat waarbij de hulp van een medium wordt geroepen om een moordzaak op te lossen? Dat resultaat? Ja dat is ook met CR te doen, waarom vragen ze dan niet Hans Klok om een moordzaak op te lossen als die vastzit?
Ik weet niet wat je probeert te zeggen hier, dat is namelijk precies wat er gebeurt.quote:Oh je bedoelt natuurlijk alleen wat er in een zaal gebeurt, mensen aanwijzen en kunnen vertellen dat hun vader de groeten komt doen, en het jammer vind dat hij geen briefje heeft achtergelaten toen hij zichzelf ophing in de trappenhal. Maar dat was natuurlijk van te voren opgeschreven zodat Derek het niet meer kon raden... en het stomme is, die mensen zijn nog verbaasd ook he?
Oh ze hebben heus wel een 'vaste' media die ze in roepen hoor.. alleen niet fulltime.quote:Op dinsdag 4 november 2008 23:40 schreef L.Denninger het volgende:
Waarom heeft de politie niet een aantal vaste vacatures voor media (?) als die dat zo goed kunnen ?
Nee, dat gebeurt er niet!quote:Ik weet niet wat je probeert te zeggen hier, dat is namelijk precies wat er gebeurt.
Er komt niks belangrijks voorbij, mensen hebben bij het kopen van kaartjes aan moeten geven waarom ze daar naartoe kwamen, de misses worden er voor televisie uitgeedit want die zijn niet spannend.
Dat betwijfel ik ten stelligste inderdaad.. een goed mentalist is nog geen medium.. het is iemand die een kunstje kan opvoeren.quote:Een goede mentalist / cold-reader kan het minstens net zo goed en specifiek als Derek.
Ik zie het verschil niet met als medium geboren worden, of een medium worden door een trauma, of omdat het godsweg is.. Waarschijnlijk hebben die eigenschappen eerder wel gesluimerd bij hem maar heeft hij er geen aandacht aangeschonken.quote:Maar nee, Derek zat compleet aan lagerwal en had geld nodig en ging toen opeens beweren dat ie paranormaal was.
Nou, dan zullen we 'm maar geloven, niet ?
Dat is niet waar, een mentalist kan geen toekomstvoorspellingen doen, een mentalist kan niet weten dat iemand zn vader zichzelf opgehangen heeft in de trappenkast en gevonden werd door de oudste dochter.quote:Nogmaals, een goede mentalist kan precies hetzelfde doen als Derek. Hoe kun je dan het onderscheid maken tussen "Derek de cold-reader" en "Derek de paranormaal begaafde" ?
"Speciaal voor deze website is door Sybo Schouten van de Universiteit van Utrecht het onderstaande artikel geschreven. Hij is mede-auteur van de door het Korps landelijke politiediensten uitgegeven "Handboeken Vermiste Personen" :quote:Op woensdag 5 november 2008 07:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Oh ze hebben heus wel een 'vaste' media die ze in roepen hoor.. alleen niet fulltime.
Toen ik 2 jaar terug wou reserveren voor een tvshow op rtl4 stond er inderdaad een tekstveld bij waarbij je gevraagd werd om de reden. Misschien dat ie dat zelf inmiddels ook iets te opvallend vind ?quote:Nee, dat gebeurt er niet!Denk je nou werkelijk dat die mensen van te voren hun levensverhaal op papier zetten alvorens naar binnen te mogen?
![]()
En voorlopig zie ik derek niets anders doen dan een kunstje opvoeren.quote:Dat betwijfel ik ten stelligste inderdaad.. een goed mentalist is nog geen medium.. het is iemand die een kunstje kan opvoeren.
Neuh, daar ga je pas aandacht aan besteden als je failliet gaat en geld nodig hebt - dan pas zie je het nut van mensen vertellen dat "er iets is met een witte auto die ze hebben gehad, of hun buren, of hun ouders, of iemand die ze kennen".quote:Ik zie het verschil niet met als medium geboren worden, of een medium worden door een trauma, of omdat het godsweg is.. Waarschijnlijk hebben die eigenschappen eerder wel gesluimerd bij hem maar heeft hij er geen aandacht aangeschonken.
1000 mensen in de zaal, kwestie van statistiek.quote:Dat is niet waar, een mentalist kan geen toekomstvoorspellingen doen, een mentalist kan niet weten dat iemand zn vader zichzelf opgehangen heeft in de trappenkast en gevonden werd door de oudste dochter.
Of dat moeder van de trap gevallen is, waarbij haar 2 voeten nog op de derde tree lagen toen ze haar vonden. Hoe kan hij dan zeggen dat bij binnenkomst er een vrouw staat op de 3e tree?
Nee hoor. Zelfmoord is helemaal geen zeldzaam fenomeen, op de 1000 toeschouwers zijn er rustig 80 mensen die er direct of indirect mee te maken hebben gehad (in de familie, vriendenkring of in de buurt).quote:Dat hebben de mensen ook eerst aan hem verteld zeker, om maar op de televisie te komen?
Ik snap dat het lekker makkelijk is om in sprookjes te geloven, dan hoef je niet na te denken.quote:Ja als je zo paranoia naar de tv kijkt dan leid je werkelijk een eng leven.
Als ik niet zou nadenken zou het me niet kunnen schelen en had ik hier niet in discussie gegaanquote:Op woensdag 5 november 2008 09:43 schreef L.Denninger het volgende:
Ik snap dat het lekker makkelijk is om in sprookjes te geloven, dan hoef je niet na te denken.
Wat voor de een opvallend is (omdat deze kennis van zaken heeft) zal voor de ander niet eens opvallen.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:49 schreef Bastard het volgende:
Ik heb overigs een kennis van me een email gestuurd die 2 maal bij een show van Derek is geweest.
Gevraagd aan hem of er inderdaad sprake is van het invullen van een formulier en of er zaken zijn die opvallend te noemen zijn. Zowel voor het zogenaamde CR zijn of die juist tegen hem pleiten.
Ik ben benieuwd wat hij terug schrijft, als hij terug schrijft.
Ok ok, dek je maar vast in..quote:Op woensdag 5 november 2008 09:54 schreef Flammie het volgende:
[..]
Wat voor de een opvallend is (omdat deze kennis van zaken heeft) zal voor de ander niet eens opvallen.
Veel mensen weten niet eens van t bestaan van cold reading af hence my point
dus je toont niks aan met een eventuele reactie!
Hier een reactie van een andere bezoeker, dan hoef je niet zo lang te wachten op die reactie van jouw kennis :quote:Op woensdag 5 november 2008 09:56 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ok ok, dek je maar vast in..
Het is in ieder geval iets van nieuw discussiemateriaal wat er dan terug komt!
quote:Hij loopt door de zaal en roept dat hij contact heeft met een overleden persoon. Iemand die bijvoorbeeld is overleden aan een beroerte. Het is een man en hij zit in een rolstoel. En de persoon die hij zoekt is vorig jaar verhuisd.
Of de mensen die zichzelf hierin herkennen even hun hand op willen steken.
Dat mensen in dit stukje trappen vind ik al ongelooflijk. Als je werkelijk contact hebt met een overleden persoon, waarom kan die persoon dan wel vertellen dat zijn (bijv.) kind vorig jaar is verhuisd maar kan hij niet vertellen of het een dochter of een zoon is en laat staan waar deze persoon in de zaal zit?
Natuurlijk reageren er een aantal mensen. Derek bepaald welke persoon de goede is. Dit doet hij door slim in te schatten wie het meest geschikt is voor een coldreading. Daarna begint hij allerlei informatie te toetsen. Ben je inderdaad vorig jaar verhuisd? Heb je pijn in je buik? Pijn in je enkel? En zo gaat hij nog even door.
Iemand die het lef heeft op de eerste 2 vragen nee te beantwoorden zal zonder pardon de microfoon worden afgepakt. Je bent niet de persoon die hij bedoelt.
In werkelijkheid werk je gewoon niet goed mee met de coldreading en is dit een manier om dat te verdoezelen. Derek heeft niks fout geraden, nee jij bent gewoon de verkeerde persoon.
Uiteindelijk vind hij iemand die denkt te voldoen aan alle punten die hij heeft genoemd. Deze persoon is al onder de indruk zonder dat Derek iets heeft gedaan. Hij/zij voldoet aan alle punten: ongelooflijk! Hoe kan Derek dit weten?
Ieder weldenkend mens ziet in dat Derek dit helemaal niet wist. De persoon heeft ZELF aangegeven dat dit zo is!
Daarna gaat hij door met nog meer "details" opnoemen die hij verkrijgt door iemand gewoon goed te lezen. Als hij iets goed raadt gaat hij erop door, is het fout dan schakelt hij snel over op iets anders.
Als hij echter té opvallend iets fout heeft dan gaat hij over op zijn andere strategie: Hij heeft het wel goed alleen jij weet het niet meer. Of hij draait het zo dat het alsnog waar is.
Voorbeeld:
Derek: "Je vader was 1 van 3 zoons"
Dochter: "Uuuhh nee hij had 1 broer en 1 zus"
-Stilte bij Derek die erg druk rondloopt en allerlei dingen met zijn handen doet om het publiek af te leiden, iets waar goochelaars ook goed in zijn-
Derek: "Nee. Je vader was wél 1 van 3 broers"
Er gaat een huivering door het publiek en de dochter moet huilen. Blijkbaar heeft haar oma ooit een miskraam gehad en was het een jongetje. Oh wauw Derek wat geweldig dat je dit weet en wat emotioneel.
Op deze manier weet Derek een fout om te buigen naar iets geweldigs. Iets wat tevens oncontroleerbaar is.
Derek maakt graag gebruik van zijn miskraam-ontdekking. Het is een veilige manier van scoren. 50% van de vrouwen heeft weleens een miskraam gehad, en je kunt ook een miskraam hebben zonder het te weten. Derek heeft dus altijd gelijk.
Het coldreaden was duidelijk en behoorlijk irritant maar Derek kreeg het voor elkaar mij pas echt jeukende uitslag te bezorgen door zichzelf schaamteloos neer te zetten als superheld.
Zijn intro is al zeer intimiderend met veel harde muziek en videobeelden. Daarna komt hij binnen en begint de verheerlijking van Derek. Een groot bewaard geheim is blijkbaar dat Derek eigenlijk popster wilde worden maar hiervoor toch echt te lelijk was. Als je komt voor een medium en het eerste wat hij tegen de zaal zegt is "Give me a oooohhhh" dan ben je toch eventjes dumbfounded...
Ik keek om me heen of andere mensen hier ook hard om moesten lachen maar dit was niet zo. Met grote ogen keken zij naar hun held. Derek had hen alles kunnen wijsmaken of opdragen; zij hadden het gedaan. Het was bijna sekte-achtig. 500 mensen die allemaal hun handen de lucht ingooien omdat Derek dit wilt.
Het is echter aan het einde van de show (want dit is het inderdaad) dat Derek alle grenzen overschrijdt. Het publiek heeft allemaal een lampje gekregen en nu wordt duidelijk waarom.
Derek gaat zingen.
Schaamteloos pakt hij de microfoon, het licht gaat uit en Derek zet in op Robbie Williams' "Angels".
500 lampjes in de lucht.
Derek zet zijn benen strak naast elkaar en gooit zijn armen naarbuiten om nog even te benadrukken dat hij de nieuwe messias is. Hij is onze redder.
Ohja en zijn show begint volgende week weer om half 9 en koop vooral een CD voordat je weggaat.
500 mensen knikken collectief ja en begeven zich als zombies richting de merchandise-stand.
Zoals ik dus al zei; Derek Ogilvie leidt aan megalomanie en narcisme in de puurste vorm. Maar hier hebben wel meer mensen last van die beroemd zijn, dus niet al te bijzonder op zichzelf.
Het is alleen jammer dat Derek een beroep uitoefent waarbij hij mensen echt raakt. Of hij ze nou oplicht of niet: de mensen geloven erin. Een placebo werkt soms ook.
Waar Char en Lisa Williams mensen altijd nog even een boodschap doorgeven uit het hiernamaals waar zij iets mee kunnen laat Derek zijn klanten gewoon verrekken. Hij is bezig met bewijzen dat hij gelijk heeft en dan is hij alweer bezig met de volgende persoon. Huilende mensen die denken contact te krijgen met hun overleden dierbare maar die niet vaak genoeg JA zeggen wordt zonder pardon de microfoon uit handen gerukt.
En hier komen we op het punt waar ik echt een probleem mee heb. Derek beschadigt en kwetst mensen. En dat is fout.
Ah thanks ja, na het lezen van deze subjectieve ervaring ben ik nu helemaal om.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:59 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Hier een reactie van een andere bezoeker, dan hoef je niet zo lang te wachten op die reactie van jouw kennis :
http://www.hyves.net/blog(...)rechte_messias/bcpr/
Quote:
[..]
natuurlijk is de ervaring van je kennis veel minder subjectiefquote:Op woensdag 5 november 2008 10:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ah thanks ja, na het lezen van deze subjectieve ervaring ben ik nu helemaal om.
Dat was een leuke show van Randi jaquote:Op woensdag 5 november 2008 09:58 schreef Flammie het volgende:
Je staat te kijken hoeveel feiten mensen vergeten tijdens een reading en dergelijke. (ze gokte 7x een naam maar in werkelijkheid waren t 32 namen en dergelijke)
De ervaring is subjectief, de beschrijving van zijn werkwijze niet.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:05 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ah thanks ja, na het lezen van deze subjectieve ervaring ben ik nu helemaal om.
ik ga de 15de en heb dat boek. Zal ik dat doen?:Pquote:Op woensdag 5 november 2008 10:17 schreef L.Denninger het volgende:
Ik krijg opeens een cunning plan :
naar een show van Derek gaan met een boek van Rowland over cold-reading techniques en vragen of Derek het wil signeren
Je bent een koning als je dat doetquote:Op woensdag 5 november 2008 10:18 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik ga de 15de en heb dat boek. Zal ik dat doen?:P
K ik laat je weten heo t ging. Ik denk alleen niet dat ie het me in dank afneemt. Ik neem sowieos kladblok en pen mee voor mijn dagelijkse cold reading oefening en analyse.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:19 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Je bent een koning als je dat doet
Ik heb een nog beter plan, bezoek eens een goed medium, en kijk voor jezelf of de reading klopt, of dat er naar geraden wordt.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:17 schreef L.Denninger het volgende:
Ik krijg opeens een cunning plan :
naar een show van Derek gaan met een boek van Rowland over cold-reading techniques en vragen of Derek het wil signeren
Let wel, hij heeft die ervaring NIET gehad omdat hij bekend is met het cold reading fenomeneen.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb een nog beter plan, bezoek eens een goed medium, en kijk voor jezelf of de reading klopt, of dat er naar geraden wordt.
Zelf 2 maal een reading gehad, waarvan 1x echt fenomenaal was.. zij wist zonder dat ik een woord met haar gesproken had, welk beroep ik uitgeoefend had.. niet raden maar ze noemde het omdat degene die er voor mij was, 1 van de patienten was geweest.
Ze probeerde toen duidelijk te maken wie het was.. ja oud en liep mank, wie niet denk je dan.. maar plotseling beelde ze haar uit, alsof ze werd overgenomen.. en ze deed precies de handelingen met de zelfde woordkeuze als die markante persoonlijkheid die ik had gekend.
Ze wist mij verder nog wat details te geven, ook over de auto waarin ik reed etc etc maar in ieder geval voor mij duidelijk, mediums bestaan.. punt.
Of Derek er 1 is.. ja ik neig naar het denken van wel.. let wel, ik heb geen reading van hem gehad, maar door mijn ervaringen weet ik dat het bestaat, waarschijnlijk zet ik daarmee een gekleurde bril op.
Maar jij zet net zo'n bril op, omdat je die ervaringen niet hebt gehad, maar wel erg bekend bent met CR technieken.
stel dat derek er niet mee werkt , ook al is het wel zo. Het is geen verplichting voor een goeie specifieke readingquote:Op woensdag 5 november 2008 10:24 schreef schatje het volgende:
http://www.rtl.nl/programma/derekogilvietheghostwhisperer/
Hier worden mensen geïnterviewd door team Derek Ogilvie mensen en hebben ze een nummer in hun handen. Tegelijkertijd zegt de voice-over dat Derek zonder voorkennis werkt. Ik vind dat niet geloofwaardig met de beelden die ik zie.
Het is natuurlijk ook makkelijk om aan voorkennis te komen door een medewerker van Derek undercover vooraf aan een show erop uit te sturen om mensen uit te horen. Succes gegarandeerd.
Alsof ik niet sceptisch zou zitten te kijken naar iemand die mij wel eens even een reading gaat geven zeker? En ik leg half uit hoe het in zn werk ging.. lezen!quote:Op woensdag 5 november 2008 10:27 schreef Flammie het volgende:
[..]
Let wel, hij heeft die ervaring NIET gehad omdat hij bekend is met het cold reading fenomeneen.
JIj hebt die ervaring wel gehad omdat je niks wist van het bestaan van dergelijke zaken.
Jaaaaquote:Op woensdag 5 november 2008 10:27 schreef Flammie het volgende:
[..]
Verder kan ik heel wat redenen bedenken hoe zij dit allemaal wist maar die schrijf ik hier niet omdat ik "the magicians code"
ik zeg net 1000x in mijn posts. JE HOEFT NIKS TE RADEN OM TE COLD READEN. Welk aspect hiervan snap je niet of wil je niet begrijpen?quote:Op woensdag 5 november 2008 10:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb een nog beter plan, bezoek eens een goed medium, en kijk voor jezelf of de reading klopt, of dat er naar geraden wordt.
Zelf 2 maal een reading gehad, waarvan 1x echt fenomenaal was.. zij wist zonder dat ik een woord met haar gesproken had, welk beroep ik uitgeoefend had.. niet raden maar ze noemde het omdat degene die er voor mij was, 1 van de patienten was geweest.
Ze probeerde toen duidelijk te maken wie het was.. ja oud en liep mank, wie niet denk je dan.. maar plotseling beelde ze haar uit, alsof ze werd overgenomen.. en ze deed precies de handelingen met de zelfde woordkeuze als die markante persoonlijkheid die ik had gekend.
Ze wist mij verder nog wat details te geven, ook over de auto waarin ik reed etc etc maar in ieder geval voor mij duidelijk, mediums bestaan.. punt.
Of Derek er 1 is.. ja ik neig naar het denken van wel.. let wel, ik heb geen reading van hem gehad, maar door mijn ervaringen weet ik dat het bestaat, waarschijnlijk zet ik daarmee een gekleurde bril op.
Maar jij zet net zo'n bril op, omdat je die ervaringen niet hebt gehad, maar wel erg bekend bent met CR technieken.
Been there, done that, got the tshirt, laughed my ass offquote:Op woensdag 5 november 2008 10:26 schreef Bastard het volgende:
[..]
Mja, je zei ook dat Derek zo werkte maar de praktijk wijst anders uitquote:Zelf 2 maal een reading gehad, waarvan 1x echt fenomenaal was.. zij wist zonder dat ik een woord met haar gesproken had, welk beroep ik uitgeoefend had..
Yup, het verschil is dat ik van cr kan laten zien dat het werkt en er geen hocuspocus of geloof voor nodig is.quote:Of Derek er 1 is.. ja ik neig naar het denken van wel.. let wel, ik heb geen reading van hem gehad, maar door mijn ervaringen weet ik dat het bestaat, waarschijnlijk zet ik daarmee een gekleurde bril op.
\quote:Op woensdag 5 november 2008 10:29 schreef Bastard het volgende:
[..]
Alsof ik niet sceptisch zou zitten te kijken naar iemand die mij wel eens even een reading gaat geven zeker? En ik leg half uit hoe het in zn werk ging.. lezen!
En dat CR echt een vette psychologische art is, mits goed uitgevoerd.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:31 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Been there, done that, got the tshirt, laughed my ass off
[..]
Mja, je zei ook dat Derek zo werkte maar de praktijk wijst anders uit
[..]
Yup, het verschil is dat ik van cr kan laten zien dat het werkt en er geen hocuspocus of geloof voor nodig is.
Nee ik ga je ff alles aan je goedkope neus hangen waar ik geld voor heb moeten dokken zekerquote:
Ook een mentalist? Nice. Mij vroegen ze ook al om hapklare uitleg. Ik heb links gegeven naar boeken, AUdio CD's, analyses, Randi links, boeken om het te leren, boeken met info etc etc NIKS willen ze geloven. En dan noemen ze mij kortzichtigquote:Op woensdag 5 november 2008 10:32 schreef Flammie het volgende:
[..]
Nee ik ga je ff alles aan je goedkope neus hangen waar ik geld voor heb moeten dokken zeker
Michielos gaf al een aantal links naar boekwerken, als je t echt wil weten koop je die boeken en anders blijf je maar geloven in de fabeltjeskrant
Ja precies, dat zijn de juiste manieren om een discussie te winnen "Ik weet hoe jij die ervaring hebt gehad, en ik weet waarom jij er in trapt, maar ik zeg lekker niet waarom"quote:Op woensdag 5 november 2008 10:32 schreef Flammie het volgende:
[..]
Nee ik ga je ff alles aan je goedkope neus hangen waar ik geld voor heb moeten dokken zeker
Michielos gaf al een aantal links naar boekwerken, als je t echt wil weten koop je die boeken en anders blijf je maar geloven in de fabeltjeskrant
Ik geef je links? Jezus...quote:Op woensdag 5 november 2008 10:35 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja precies, dat zijn de juiste manieren om een discussie te winnen "Ik weet hoe jij die ervaring hebt gehad, en ik weet waarom jij er in trapt, maar ik zeg lekker niet waarom"
Euhm dude, er zijn links gegeven naar boekwerken. Ik zeg niet waarom omdat ik geld heb gedokt voor deze ikennis. Ik claim niet iets dat er niet is, ik geef je de kans om dit ook te leren maar ik zie niet in waarom ik na het besteden van veel geld, ik alles gratis weg moet geven omdat jij te goedkoop bent om boeken aan te schaffen, iets dat ik ook heb moeten doen.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:35 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja precies, dat zijn de juiste manieren om een discussie te winnen "Ik weet hoe jij die ervaring hebt gehad, en ik weet waarom jij er in trapt, maar ik zeg lekker niet waarom"
Als jeje daaraan wilt vasthouden moet je dat vooral doenquote:
ik denk dat hij best snapt dat derek een CR is , alleen sinds dat hij moderator is hier, probeert hij wanhopig vast te houden aan de believe systems van de mensen die heir posten. Zelf wil hij ook graag weten of er meer is tussen hemel en aarde, dus hij probeert onze theorieen , die overigens gebaseerd zijn op feiten, onderuit te halen terwijl hij zelf weet dat ie geen poot heeft om op te staan.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:37 schreef L.Denninger het volgende:
Bastard, heb je nog een serieuze reactie op de ervaring van die vrouw die naar Derek is geweest ?
(Hoe hij te werk gaat, mensen afwijst die niet 'lekker' meewerken, fouten recht probeert te praten met oncontroleerbare verhalen etc.)
quote:Op woensdag 5 november 2008 10:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik denk dat hij best snapt dat derek een CR is , alleen sinds dat hij moderator is hier, probeert hij wanhopig vast te houden aan de believe systems van de mensen die heir posten. Zelf wil hij ook graag weten of er meer is tussen hemel en aarde, dus hij probeert onze theorieen , die overigens gebaseerd zijn op feiten, onderuit te halen terwijl hij zelf weet dat ie geen poot heeft om op te staan.
He he, eindelijk komen we ergensquote:Op woensdag 5 november 2008 10:39 schreef Bastard het volgende:
Maar goed, ontopic.. laat ik zeggen, er zijn goede punten waarom Derek een CReader zou kunnen zijn, geef ik gewoon toe, als het technieken zijn die hij gebruikt die ook uit een boek gelezen kunnen worden, tsja.
Maar is hij een cold reader? Nee, ik denk het niet.. geen idee waarom, ja jammer he, geen bewijs...
Hier zou je om kunnen lachen maar je weet toch dat je onvoorstelbaar dom bent als je nu nog serieus ECHT denkt dat Derek for real is. Andere mediums ok.. maar Derek, ons schots TV celeb..quote:
geen bewijs omdat jij geen kennis wil kopen. je hebt het er niet voor over om van je stuk gebracht te worden en dus is je hele repertoire aan argumenten verwerpbaar. Je bewijst enkel wat ik stelde;quote:Op woensdag 5 november 2008 10:39 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als jeje daaraan wilt vasthouden moet je dat vooral doen
Oehh stel je voor, overleden mensen zouden boodschappen kunnen doorgeven... mindblowing stuff voor je denk ik!
Maar goed, ontopic.. laat ik zeggen, er zijn goede punten waarom Derek een CReader zou kunnen zijn, geef ik gewoon toe, als het technieken zijn die hij gebruikt die ook uit een boek gelezen kunnen worden, tsja.
Maar is hij een cold reader? Nee, ik denk het niet.. geen idee waarom, ja jammer he, geen bewijs...
Dat idee speelde ook al in mijn hoofd, het lijkt er soms op alsof ie de TRU-spirit ten alle koste moet beschermen, zelfs als het helemaal niet zinnig meer is.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:40 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik denk dat hij best snapt dat derek een CR is , alleen sinds dat hij moderator is hier, probeert hij wanhopig vast te houden aan de believe systems van de mensen die heir posten. Zelf wil hij ook graag weten of er meer is tussen hemel en aarde, dus hij probeert onze theorieen , die overigens gebaseerd zijn op feiten, onderuit te halen terwijl hij zelf weet dat ie geen poot heeft om op te staan.
come on, wat hij nu zegt na 1000 stukken bewijs e.d. slaat toch volkomen nergens meer op. Het slaat kant noch wal en klinkt eerder wanhopig dan zelfverzekerd.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:46 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat idee speelde ook al in mijn hoofd, het lijkt er soms op alsof ie de TRU-spirit ten alle koste moet beschermen, zelfs als het helemaal niet zinnig meer is.
Het is jaren geleden, ik weet de naam niet meer.. daarbij heb ik trouwens vernomen later dat ze nu zelf tussen de sterren is.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:48 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op de naam van het medium overigens.
dat zou ik ook zeggen jaquote:Op woensdag 5 november 2008 10:52 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het is jaren geleden, ik weet de naam niet meer.. daarbij heb ik trouwens vernomen later dat ze nu zelf tussen de sterren is.
Geloof wat je wilt geloven
Ik vind het grappig hoe je mij beschuldigt van het makkelijk proberen te winnen van een discussie maar zelf ook op die tour gaat door deze dingen hier klakkeloos neer te pennen.quote:Op woensdag 5 november 2008 10:52 schreef Bastard het volgende:
[..]
Het is jaren geleden, ik weet de naam niet meer.. daarbij heb ik trouwens vernomen later dat ze nu zelf tussen de sterren is.
Geloof wat je wilt geloven
lees mijn edit op de reactiequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |