Sorry ik wil niet verder gaan dan zeggen dat je de boeken kunt kopen en het zelf kunt lezen. Wat dat betreft sta ik dus inderdaad met de spreekwoordelijke mond vol tanden maar niet om de reden waarom de meeste skeptici met de mond vol tanden staan(niet dat dat jou iets zou interesseren ofcourse). De reden dat ik je die waslijst geeft is zodat je ze kunt kopen bestuderen(de psychologieboeken e.d. zijn eigenlijk algemeen toegankelijke boeken). Weet je wat , ik zal er eens over nadenken deal?quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:37 schreef M_Schtoppel het volgende:
got it, maar waar je echt in kunt stralen en dat is niet om je uit te dagen is de uitleg over de koelkast en de overleden zus. Nu val je toch voor mij in de categorie van de sceptischi die bij zulke treffers met hun mond vol tanden staan. Jij kunt de eerste zijn die daar sinds jaren wel een verklaring voor heeft. Je wilt geen geheimen van het CR of goochelen prijsgeven maar dat doe je toch al door mij die waslijst te geven. Wat niet erg is, geheimen zijn veilig bij mij, maar dan kunnen die twee bovengevraagde verklaringen er ook nog wel bij.
Denk er maar eens over na. Dank voor je mail, nog grotere dank als ik ooit het mailadres of telefoonnummer van Robbert krijg. Het maakt me niet uit dat ik een half jaar op een wachtlijst sta.
sorry maar ik vind ene derren brown of luke jermay echt niet sneller dan een derek ogilvie. Het verschil hiertussen is dat je bij Luke en Derren die al zeggen dat het entertainment is weer andere verwachtingspatronen hebt dan bij ene Derek. Verder houdt Derek zich puur en alleen bezig met cold reading terwijl ene Luke en Derren zich uiteindelijk meer bezighouden met mentalisme.quote:Op zondag 2 november 2008 01:41 schreef Logates het volgende:
M-Schtoppel, als je de analyses op mijn blog leest zul je verklaringen vinden voor items die op de hit met de "koelkast" lijken (keukenkastjes, DVD-speler, afstandbediening). Ik heb zelf geen moeite met het blootleggen van coldreading technieken. Dat is namelijk niet hetzelfde als het "geheim" van een bepaalde techniek weggeven al heb ik daar ook geen problemen mee. Het kost toch de nodige oefening om die technieken in de praktijk te kunnen gebruiken. Ervaring is het belangrijkste, dat heb je namelijk nodig om adequaat te kunnen reageren op de reacties en houding van je cliënt. Derek Ogilvie en ook Lisa Williams hebben dit tot op zekere hoogte aardig onder de knie, maar het valt wel in het niet bij het reactievermogen van bijvoorbeeld Derren Brown of Luke Jermay (om er maar twee te noemen).
Veel ongelooflijke hits zijn gewoon toe te schrijven aan een "ja-staat", een frame-of-mind waarin een cliënt eerder geneigd is "ja" te zeggen en actief op zoek te gaan naar gebeurtenissen in zijn leven die de coldreader een hit kunnen geven. Een persoon in deze staat zal bij een misser hoogstens aarzelen, maar een goede coldreader grijpt dan onmiddelijk in, aarzeling leidt namelijk uiteindelijk tot een keiharde "nee" en dat is het laatste dat ze willen horen.
Ik begrijp dat als je niets van CR af weet (en dat zijn natuurlijk de meeste mensen) of alleen maar een vage notie ervan hebt het vaak ongelooflijk is dat bepaalde gedetailleerde informatie via coldreading kan worden gegeven. Maar zoals ik vaak op mijn blog schrijf: je hebt details in verschillende gradaties. ECHTE details zijn hoogst persoonlijk en eenduidig en dat zijn coldreader details in eerste instantie vrijwel nooit Die laatste zin is wellicht iets om dieper over na te denken!
LOGATES
Je zou ook kunnen stellen: we komen geen milimeter tot elkaar omdat jij niet wilt zien dat iets CR is wat overduidelijk CR is. Dit is namelijk wat ik bedoelde onder de noemer: Je kan bewijzen wat je wilt, zoals logates hele blogs analyseren, complete literatuurlijsten opschrijven, Testen op hem doen die falen , echt alles wat toch echt overduidelijk bewijs is en nog ben ik of Logates narrow minded en snappen we het niet helemaal. Ik heb nog geen literatuurlijst gezien van de boeken die jij leest of bewijs waarom dit geen CR is(de meeste mensen hebben overigens een gebrekkige kennis van CR. Ian rowland beschrijft 5 mythes van CR:quote:Op maandag 3 november 2008 06:55 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik doe niet meer in deze klotediscussie mee. We komen, als verwacht, geen millimeter tot elkaar.
En dat ligt niet aan mij maar aan jullie. Ik kan feiten en treffers opschrijven wat ik wil, alles valt toch onder CR of lucky guesses of weet ik veel wat.
Fuck CR.
Vaarwel, see you in hell or heaven
Whahaha, nice try thoughquote:Op maandag 3 november 2008 06:55 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik doe niet meer in deze klotediscussie mee. We komen, als verwacht, geen millimeter tot elkaar.
En dat ligt niet aan mij maar aan jullie. Ik kan feiten en treffers opschrijven wat ik wil, alles valt toch onder CR of lucky guesses of weet ik veel wat.
Fuck CR.
Vaarwel, see you in hell or heaven
Als iets op 2 manieren uitgelegd kan worden waarvan 1 manier logisch is en geen hokuspokus nodig heeft, en de andere manier faalt bij elke test, dan is iemand die in de eerste manier gelooft halsstarrig ???quote:Op maandag 3 november 2008 08:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Whahaha, nice try though
Maar zo is het ook.. .als men halsstarrig vast wil houden aan CR puur omdat het fenomeen CR wel bewezen bestaat, prima lekker doen natuurlijk.
Ik doe niet meer mee in de discussiequote:Op maandag 3 november 2008 09:55 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Als iets op 2 manieren uitgelegd kan worden waarvan 1 manier logisch is en geen hokuspokus nodig heeft, en de andere manier faalt bij elke test, dan is iemand die in de eerste manier gelooft halsstarrig ???
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |