abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62961740
De wetenschap zegt: HET PARANORMALE ZOU KUNNEN BESTAAN.

Wat de wetenschap echter keer op keer weer moet meemaken zijn mensen die "denken" paranormaal te zijn maar het gewoon niet kunnen en oplichters blijken te zijn. Tot die tijd beweerd de wetenschap niet dat het niet bestaat maar dat het nog niet aangetroffen is. Daar zit een WEZENLIJK verschil tussen en zelfs jij zou je daarin moeten kunnen vinden.

De wetenschap is vooruitstrevend; als wetenschapper kun je het bestaan van dergelijke zaken niet ontkennen. Als wetenschapper moet je open staan voor alles. Jouw post lijkt me een beetje een verzonnen iets waarin je een soort van gelijk probeert te halen. Je spreekt in ieder geval niet uit naam van de wetenschap maar uit naam van " Ik wil gelijk hebben on interwebs en verzin uitspraken"

Ik sta open voor het paranormale maar ik heb het tot nu toe nog niet in werkelijke vorm gezien, enkel in personen die dromen om over speciale gaven te beschikken en trucjes gebruiken om deze hard geworden droom te verwezenlijken. Tot die tijd, nogmaals; geloof ik in het bestaan van dergelijke zaken maar het is helaas nog niet aangetroffen en als jij iemand weet die echt is geef je zijn naam maar op en dan zal James Randi er eens goed naar kijken

[ Bericht 12% gewijzigd door Flammie op 05-11-2008 09:44:54 ]
pi_62961829
Verder vind ik het grappig hoe je praat over "niet passen in wereldbeeld" en zelf alle feiten afschuift als kortzichtig omdat deze niet lijken te passen in JOUW wereldbeeld van het paranormale.

Ook is Randi geen wetenschapper maar meer een goochelaar die goochelaars ontmaskerd.
  woensdag 5 november 2008 @ 09:43:11 #253
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_62961910
quote:
Op woensdag 5 november 2008 07:58 schreef Bastard het volgende:

[..]

Oh ze hebben heus wel een 'vaste' media die ze in roepen hoor.. alleen niet fulltime.
"Speciaal voor deze website is door Sybo Schouten van de Universiteit van Utrecht het onderstaande artikel geschreven. Hij is mede-auteur van de door het Korps landelijke politiediensten uitgegeven "Handboeken Vermiste Personen" :
http://nl.missingkids.com/missingkids/servlet/PageServlet?LanguageCountry=nl_NL&PageId=1757

quote :
"Er worden soms door paragnosten namen genoemd of personen aangewezen die met een misdrijf of een vermissing te maken zouden hebben. Die indrukken zijn nagenoeg altijd onjuist gebleken."
quote:
Nee, dat gebeurt er niet! Denk je nou werkelijk dat die mensen van te voren hun levensverhaal op papier zetten alvorens naar binnen te mogen?
Toen ik 2 jaar terug wou reserveren voor een tvshow op rtl4 stond er inderdaad een tekstveld bij waarbij je gevraagd werd om de reden. Misschien dat ie dat zelf inmiddels ook iets te opvallend vind ?
quote:
Dat betwijfel ik ten stelligste inderdaad.. een goed mentalist is nog geen medium.. het is iemand die een kunstje kan opvoeren.
En voorlopig zie ik derek niets anders doen dan een kunstje opvoeren.
quote:
Ik zie het verschil niet met als medium geboren worden, of een medium worden door een trauma, of omdat het godsweg is.. Waarschijnlijk hebben die eigenschappen eerder wel gesluimerd bij hem maar heeft hij er geen aandacht aangeschonken.
Neuh, daar ga je pas aandacht aan besteden als je failliet gaat en geld nodig hebt - dan pas zie je het nut van mensen vertellen dat "er iets is met een witte auto die ze hebben gehad, of hun buren, of hun ouders, of iemand die ze kennen".
quote:
Dat is niet waar, een mentalist kan geen toekomstvoorspellingen doen, een mentalist kan niet weten dat iemand zn vader zichzelf opgehangen heeft in de trappenkast en gevonden werd door de oudste dochter.
Of dat moeder van de trap gevallen is, waarbij haar 2 voeten nog op de derde tree lagen toen ze haar vonden. Hoe kan hij dan zeggen dat bij binnenkomst er een vrouw staat op de 3e tree?
1000 mensen in de zaal, kwestie van statistiek.
Als er niemand reageert gaat ie snel over op iets anders.
Als je door de debiele schrijfwijze heen leest lees je hier precies hoe dat gaat : http://dutchtv.web-log.nl(...)derek-de-mick-j.html

Is het je wel eens opgevallen hoe vaak hij dezelfde verhalen gebruikt ?
Oh, er is iemand overleden. "Er is iets met een ring. Heb je een ring van de overleden persoon gekregen ?"
quote:
Dat hebben de mensen ook eerst aan hem verteld zeker, om maar op de televisie te komen?
Nee hoor. Zelfmoord is helemaal geen zeldzaam fenomeen, op de 1000 toeschouwers zijn er rustig 80 mensen die er direct of indirect mee te maken hebben gehad (in de familie, vriendenkring of in de buurt).
Hetzelfde geld voor ongelukken.
Juist dan is het een kwestie van reacties peilen en daar op inspelen - mentalisme.
De truc is heel specifiek doen - "de derde tree" - terwijl mensen ook wel reageren als ze niks weten over welke tree, of als het de 4e of 2e tree was. Mensen willen geloven.
quote:
Ja als je zo paranoia naar de tv kijkt dan leid je werkelijk een eng leven.
Ik snap dat het lekker makkelijk is om in sprookjes te geloven, dan hoef je niet na te denken.

[ Bericht 3% gewijzigd door _Led_ op 05-11-2008 09:56:39 ]
zzz
  woensdag 5 november 2008 @ 09:48:13 #254
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62962003
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:43 schreef L.Denninger het volgende:
Ik snap dat het lekker makkelijk is om in sprookjes te geloven, dan hoef je niet na te denken.
Als ik niet zou nadenken zou het me niet kunnen schelen en had ik hier niet in discussie gegaan
The truth was in here.
  woensdag 5 november 2008 @ 09:49:54 #255
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62962047
Ik heb overigs een kennis van me een email gestuurd die 2 maal bij een show van Derek is geweest.
Gevraagd aan hem of er inderdaad sprake is van het invullen van een formulier en of er zaken zijn die opvallend te noemen zijn. Zowel voor het zogenaamde CR zijn of die juist tegen hem pleiten.
Ik ben benieuwd wat hij terug schrijft, als hij terug schrijft.
The truth was in here.
pi_62962161
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:49 schreef Bastard het volgende:
Ik heb overigs een kennis van me een email gestuurd die 2 maal bij een show van Derek is geweest.
Gevraagd aan hem of er inderdaad sprake is van het invullen van een formulier en of er zaken zijn die opvallend te noemen zijn. Zowel voor het zogenaamde CR zijn of die juist tegen hem pleiten.
Ik ben benieuwd wat hij terug schrijft, als hij terug schrijft.
Wat voor de een opvallend is (omdat deze kennis van zaken heeft) zal voor de ander niet eens opvallen.
Veel mensen weten niet eens van t bestaan van cold reading af hence my point
En het maakt niks uit hoe slim je kennis is en welke universitaire opleidingen hij heeft afgerond want iedereen is te foppen ook je kennis. Je mag er best vanuit gaan dat deze kennis heel veel dingen gewoon niet door heeft en niet opgemerkt heeft maar die er wel waren (maar niet gezien omdat hij geen verstand van dergelijke zaken heeft).

Derek Ogilvie is daar met zijn act dat gemaakt is om mensen te doen geloven en de mensen die daar komen willen geloven. perfect match!

dus je toont niks aan met een eventuele reactie!
  woensdag 5 november 2008 @ 09:56:36 #257
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62962230
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:54 schreef Flammie het volgende:

[..]

Wat voor de een opvallend is (omdat deze kennis van zaken heeft) zal voor de ander niet eens opvallen.
Veel mensen weten niet eens van t bestaan van cold reading af hence my point

dus je toont niks aan met een eventuele reactie!
Ok ok, dek je maar vast in..
Het is in ieder geval iets van nieuw discussiemateriaal wat er dan terug komt!
The truth was in here.
pi_62962272
nee het staat niet eens ter discussie. Je gaat er nu van uit dat Derek zijn act opvallend maakt zodat je kennis het kan zien maar het gaat er juist om dat mensen denken dat het echt is.

Ik dek me niet in, ik geef je enkel te weten dat het kan zijn dat je kennis gewoon meer als 75% niet ziet, zoals exact de bedoeling is. Waarom staat jou kennis waarborg voor Derek's echtheid? Het enige dat je aantoont als hij zegt; ik zag niks opvallends, is dat derek zijn act wederom geweldig heeft uitgevoerd, zijn methodes 90% van de wereld laat geloven in zijn "echtheid" en dat je kennisgemakkelijk te foppen is.

Je staat te kijken hoeveel feiten mensen vergeten tijdens een reading en dergelijke. (ze gokte 7x een naam maar in werkelijkheid waren t 32 namen en dergelijke)

Nogmaals: de moderne mens WIL geloven, vandaar dat je ook niet over te halen bent, zelfs na het meest verwoestende bewijs.

[ Bericht 19% gewijzigd door Flammie op 05-11-2008 10:06:56 ]
  woensdag 5 november 2008 @ 09:59:46 #259
31101 _Led_
pi_62962293
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:56 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ok ok, dek je maar vast in..
Het is in ieder geval iets van nieuw discussiemateriaal wat er dan terug komt!
Hier een reactie van een andere bezoeker, dan hoef je niet zo lang te wachten op die reactie van jouw kennis :
http://www.hyves.net/blog(...)rechte_messias/bcpr/

Quote:
quote:
Hij loopt door de zaal en roept dat hij contact heeft met een overleden persoon. Iemand die bijvoorbeeld is overleden aan een beroerte. Het is een man en hij zit in een rolstoel. En de persoon die hij zoekt is vorig jaar verhuisd.
Of de mensen die zichzelf hierin herkennen even hun hand op willen steken.
Dat mensen in dit stukje trappen vind ik al ongelooflijk. Als je werkelijk contact hebt met een overleden persoon, waarom kan die persoon dan wel vertellen dat zijn (bijv.) kind vorig jaar is verhuisd maar kan hij niet vertellen of het een dochter of een zoon is en laat staan waar deze persoon in de zaal zit?

Natuurlijk reageren er een aantal mensen. Derek bepaald welke persoon de goede is. Dit doet hij door slim in te schatten wie het meest geschikt is voor een coldreading. Daarna begint hij allerlei informatie te toetsen. Ben je inderdaad vorig jaar verhuisd? Heb je pijn in je buik? Pijn in je enkel? En zo gaat hij nog even door.
Iemand die het lef heeft op de eerste 2 vragen nee te beantwoorden zal zonder pardon de microfoon worden afgepakt. Je bent niet de persoon die hij bedoelt.
In werkelijkheid werk je gewoon niet goed mee met de coldreading en is dit een manier om dat te verdoezelen. Derek heeft niks fout geraden, nee jij bent gewoon de verkeerde persoon.

Uiteindelijk vind hij iemand die denkt te voldoen aan alle punten die hij heeft genoemd. Deze persoon is al onder de indruk zonder dat Derek iets heeft gedaan. Hij/zij voldoet aan alle punten: ongelooflijk! Hoe kan Derek dit weten?
Ieder weldenkend mens ziet in dat Derek dit helemaal niet wist. De persoon heeft ZELF aangegeven dat dit zo is!

Daarna gaat hij door met nog meer "details" opnoemen die hij verkrijgt door iemand gewoon goed te lezen. Als hij iets goed raadt gaat hij erop door, is het fout dan schakelt hij snel over op iets anders.
Als hij echter té opvallend iets fout heeft dan gaat hij over op zijn andere strategie: Hij heeft het wel goed alleen jij weet het niet meer. Of hij draait het zo dat het alsnog waar is.

Voorbeeld:

Derek: "Je vader was 1 van 3 zoons"
Dochter: "Uuuhh nee hij had 1 broer en 1 zus"
-Stilte bij Derek die erg druk rondloopt en allerlei dingen met zijn handen doet om het publiek af te leiden, iets waar goochelaars ook goed in zijn-
Derek: "Nee. Je vader was wél 1 van 3 broers"
Er gaat een huivering door het publiek en de dochter moet huilen. Blijkbaar heeft haar oma ooit een miskraam gehad en was het een jongetje. Oh wauw Derek wat geweldig dat je dit weet en wat emotioneel.

Op deze manier weet Derek een fout om te buigen naar iets geweldigs. Iets wat tevens oncontroleerbaar is.
Derek maakt graag gebruik van zijn miskraam-ontdekking. Het is een veilige manier van scoren. 50% van de vrouwen heeft weleens een miskraam gehad, en je kunt ook een miskraam hebben zonder het te weten. Derek heeft dus altijd gelijk.

Het coldreaden was duidelijk en behoorlijk irritant maar Derek kreeg het voor elkaar mij pas echt jeukende uitslag te bezorgen door zichzelf schaamteloos neer te zetten als superheld.

Zijn intro is al zeer intimiderend met veel harde muziek en videobeelden. Daarna komt hij binnen en begint de verheerlijking van Derek. Een groot bewaard geheim is blijkbaar dat Derek eigenlijk popster wilde worden maar hiervoor toch echt te lelijk was. Als je komt voor een medium en het eerste wat hij tegen de zaal zegt is "Give me a oooohhhh" dan ben je toch eventjes dumbfounded...

Ik keek om me heen of andere mensen hier ook hard om moesten lachen maar dit was niet zo. Met grote ogen keken zij naar hun held. Derek had hen alles kunnen wijsmaken of opdragen; zij hadden het gedaan. Het was bijna sekte-achtig. 500 mensen die allemaal hun handen de lucht ingooien omdat Derek dit wilt.

Het is echter aan het einde van de show (want dit is het inderdaad) dat Derek alle grenzen overschrijdt. Het publiek heeft allemaal een lampje gekregen en nu wordt duidelijk waarom.

Derek gaat zingen.

Schaamteloos pakt hij de microfoon, het licht gaat uit en Derek zet in op Robbie Williams' "Angels".
500 lampjes in de lucht.
Derek zet zijn benen strak naast elkaar en gooit zijn armen naarbuiten om nog even te benadrukken dat hij de nieuwe messias is. Hij is onze redder.
Ohja en zijn show begint volgende week weer om half 9 en koop vooral een CD voordat je weggaat.
500 mensen knikken collectief ja en begeven zich als zombies richting de merchandise-stand.

Zoals ik dus al zei; Derek Ogilvie leidt aan megalomanie en narcisme in de puurste vorm. Maar hier hebben wel meer mensen last van die beroemd zijn, dus niet al te bijzonder op zichzelf.
Het is alleen jammer dat Derek een beroep uitoefent waarbij hij mensen echt raakt. Of hij ze nou oplicht of niet: de mensen geloven erin. Een placebo werkt soms ook.

Waar Char en Lisa Williams mensen altijd nog even een boodschap doorgeven uit het hiernamaals waar zij iets mee kunnen laat Derek zijn klanten gewoon verrekken. Hij is bezig met bewijzen dat hij gelijk heeft en dan is hij alweer bezig met de volgende persoon. Huilende mensen die denken contact te krijgen met hun overleden dierbare maar die niet vaak genoeg JA zeggen wordt zonder pardon de microfoon uit handen gerukt.
En hier komen we op het punt waar ik echt een probleem mee heb. Derek beschadigt en kwetst mensen. En dat is fout.
zzz
pi_62962375
het zijn ook altijd van die show tv-sterren die over deze "gaves" beschikken.. nooit eens een oud vrouwtje uit tibet of een zigeuner uit roemenie. Het zijn altijd amerikaanse showmannen en de wereld gaat door zijn knieeen voor deze showsterren en hun "gaves"

[ Bericht 3% gewijzigd door Flammie op 05-11-2008 10:08:35 ]
  woensdag 5 november 2008 @ 10:05:06 #261
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62962414
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:59 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Hier een reactie van een andere bezoeker, dan hoef je niet zo lang te wachten op die reactie van jouw kennis :
http://www.hyves.net/blog(...)rechte_messias/bcpr/

Quote:
[..]
Ah thanks ja, na het lezen van deze subjectieve ervaring ben ik nu helemaal om.
The truth was in here.
pi_62962482
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:05 schreef Bastard het volgende:

[..]

natuurlijk is de ervaring van je kennis veel minder subjectief
  woensdag 5 november 2008 @ 10:12:33 #263
31101 _Led_
pi_62962605
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:58 schreef Flammie het volgende:
Je staat te kijken hoeveel feiten mensen vergeten tijdens een reading en dergelijke. (ze gokte 7x een naam maar in werkelijkheid waren t 32 namen en dergelijke)
Dat was een leuke show van Randi ja

Check zo rond de 5:00
Hij denkt dat ze 6 namen probeerde - het waren er feitelijk 37, met zo'n beetje elke letter (en dan [i]ook[/] nog "any name with an N or L" )
zzz
  woensdag 5 november 2008 @ 10:15:14 #264
31101 _Led_
pi_62962679
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:05 schreef Bastard het volgende:

[..]

De ervaring is subjectief, de beschrijving van zijn werkwijze niet.
Ben je nog zo overtuigd van het feit dat ie direkt dingen weet als je binnenkomt, of ging er een lampje branden nadat je in haar verslag las hoe het echt in zijn werk gaat ?
zzz
  woensdag 5 november 2008 @ 10:16:28 #265
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62962711
Natuurlijk is het ook mega onzin dat je verplicht iets moet invullen. CR is daar nieteens op gebaseerd.
Weer een waardeloze drogreden van de true believer om Derek echt te laten lijken. Als je niet geloofd dat ik echt goed ben Bastard, niet mijn probleem, maar ik ken mensen die daadwerkelijk overtuigd zijn van mijn gaven.
Enough said toch?

Verder heb je het de hele tijd over indekken en subjectiviteit terwijl alles wat jij tot dusver gezegd hebt uiterst subjectief en het indekken van Derek is.
Totaal onnozel , als je het mij vraagt.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 5 november 2008 @ 10:17:16 #266
31101 _Led_
pi_62962731
Ik krijg opeens een cunning plan :
naar een show van Derek gaan met een boek van Rowland over cold-reading techniques en vragen of Derek het wil signeren
zzz
pi_62962738
edit
  woensdag 5 november 2008 @ 10:18:05 #268
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62962750
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:17 schreef L.Denninger het volgende:
naar een show van Derek gaan met een boek van Rowland over cold-reading techniques en vragen of Derek het wil signeren
ik ga de 15de en heb dat boek. Zal ik dat doen?:P
  woensdag 5 november 2008 @ 10:19:05 #269
31101 _Led_
pi_62962773
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:18 schreef Michielos het volgende:

[..]

ik ga de 15de en heb dat boek. Zal ik dat doen?:P
Je bent een koning als je dat doet
zzz
  woensdag 5 november 2008 @ 10:20:33 #270
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62962808
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:19 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Je bent een koning als je dat doet
K ik laat je weten heo t ging. Ik denk alleen niet dat ie het me in dank afneemt. Ik neem sowieos kladblok en pen mee voor mijn dagelijkse cold reading oefening en analyse.

ik heb wel een voorspelling: hij neemt het aan, maakt het boek open en schrijft er heel groot handtekeningstyle FUCK YOU in. Wedje maken voor 100 euro?
pi_62962905
http://www.rtl.nl/programma/derekogilvietheghostwhisperer/

Hier worden mensen geïnterviewd door team Derek Ogilvie mensen en hebben ze een nummer in hun handen. Tegelijkertijd zegt de voice-over dat Derek zonder voorkennis werkt. Ik vind dat niet geloofwaardig met de beelden die ik zie.

Het is natuurlijk ook makkelijk om aan voorkennis te komen door een medewerker van Derek undercover vooraf aan een show erop uit te sturen om mensen uit te horen. Succes gegarandeerd.
  woensdag 5 november 2008 @ 10:26:12 #272
8372 Bastard
Persona non grata
pi_62962946
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:17 schreef L.Denninger het volgende:
Ik heb een nog beter plan, bezoek eens een goed medium, en kijk voor jezelf of de reading klopt, of dat er naar geraden wordt.

Zelf 2 maal een reading gehad, waarvan 1x echt fenomenaal was.. zij wist zonder dat ik een woord met haar gesproken had, welk beroep ik uitgeoefend had.. niet raden maar ze noemde het omdat degene die er voor mij was, 1 van de patienten was geweest.
Ze probeerde toen duidelijk te maken wie het was.. ja oud en liep mank, wie niet denk je dan.. maar plotseling beelde ze haar uit, alsof ze werd overgenomen.. en ze deed precies de handelingen met de zelfde woordkeuze als die markante persoonlijkheid die ik had gekend.
Ze wist mij verder nog wat details te geven, ook over de auto waarin ik reed etc etc maar in ieder geval voor mij duidelijk, mediums bestaan.. punt.

Of Derek er 1 is.. ja ik neig naar het denken van wel.. let wel, ik heb geen reading van hem gehad, maar door mijn ervaringen weet ik dat het bestaat, waarschijnlijk zet ik daarmee een gekleurde bril op.
Maar jij zet net zo'n bril op, omdat je die ervaringen niet hebt gehad, maar wel erg bekend bent met CR technieken.
The truth was in here.
pi_62962950
Er zijn zoveel manieren om aan "kennis" te komen dat je er een BIJBEL over kunt schrijven
pi_62962980
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:26 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik heb een nog beter plan, bezoek eens een goed medium, en kijk voor jezelf of de reading klopt, of dat er naar geraden wordt.

Zelf 2 maal een reading gehad, waarvan 1x echt fenomenaal was.. zij wist zonder dat ik een woord met haar gesproken had, welk beroep ik uitgeoefend had.. niet raden maar ze noemde het omdat degene die er voor mij was, 1 van de patienten was geweest.
Ze probeerde toen duidelijk te maken wie het was.. ja oud en liep mank, wie niet denk je dan.. maar plotseling beelde ze haar uit, alsof ze werd overgenomen.. en ze deed precies de handelingen met de zelfde woordkeuze als die markante persoonlijkheid die ik had gekend.
Ze wist mij verder nog wat details te geven, ook over de auto waarin ik reed etc etc maar in ieder geval voor mij duidelijk, mediums bestaan.. punt.

Of Derek er 1 is.. ja ik neig naar het denken van wel.. let wel, ik heb geen reading van hem gehad, maar door mijn ervaringen weet ik dat het bestaat, waarschijnlijk zet ik daarmee een gekleurde bril op.
Maar jij zet net zo'n bril op, omdat je die ervaringen niet hebt gehad, maar wel erg bekend bent met CR technieken.
Let wel, hij heeft die ervaring NIET gehad omdat hij bekend is met het cold reading fenomeneen.

JIj hebt die ervaring wel gehad omdat je niks wist van het bestaan van dergelijke zaken.

Verder kan ik heel wat redenen bedenken hoe zij dit allemaal wist maar die schrijf ik hier niet omdat ik "the magicians code" hanteer (die zit zelfs bij het simpelste kaarttrucje btw) . Je hoeft me verder niet te geloven ofzo maar ik lach je uit als je denkt dat ze energie manipuleert en aura's aanvoelt om aan haar informatie te komen
  woensdag 5 november 2008 @ 10:28:36 #275
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_62962995
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:24 schreef schatje het volgende:
http://www.rtl.nl/programma/derekogilvietheghostwhisperer/

Hier worden mensen geïnterviewd door team Derek Ogilvie mensen en hebben ze een nummer in hun handen. Tegelijkertijd zegt de voice-over dat Derek zonder voorkennis werkt. Ik vind dat niet geloofwaardig met de beelden die ik zie.

Het is natuurlijk ook makkelijk om aan voorkennis te komen door een medewerker van Derek undercover vooraf aan een show erop uit te sturen om mensen uit te horen. Succes gegarandeerd.
stel dat derek er niet mee werkt , ook al is het wel zo. Het is geen verplichting voor een goeie specifieke reading Het hele argument "Derek werkt niet met voorkennis" is sowieso een drogreden. COLD reading is vanuit het niets lezen, hence the name COLD. Bij Hustling heb je bv. COLD stacking en COLD deck switch voor location play(heb tijdje gegoocheld en gecheat voordat ik mentalisme ging doen 6, jaar geleden). Dat is ook VANUIT het niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')