Duvel | zondag 26 oktober 2008 @ 22:20 |
Hier alweer deel HONDERNEGENENTWINTIG in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun dubieuze trekken. De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen zijn aanbesteed, en goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de treinen naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans-Leer NMBS: Roosendaal-Antwerpen DB Regio: Enschede-Münster, Heerlen-Aachen en Venlo-Hamm PEG: Enschede-Dortmund Overig Oldenzaal-Bentheim: Berlijn-trein (pimpel) Zevenaar-Emmerich: ICE Roosendaal-Antwerpen: Thalys & Benelux-trein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Naast de treinen rijdt NS ook op twee trajecten met trams. De dienst Houten-Houten=Castellum wordt onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Op de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! Met de excuses voor de grammaticaal op zich wel goede TT, maar toch ook niet. | |
bork | zondag 26 oktober 2008 @ 22:23 |
TVP, gaan de topics steeds harder of ligt dit aan mij? | |
James1988 | zondag 26 oktober 2008 @ 22:23 |
ATB. TVP. LOL @ TT btw XD | |
Duvel | zondag 26 oktober 2008 @ 22:24 |
quote:Het is sterk wisselend... | |
Alexxxxx | zondag 26 oktober 2008 @ 22:29 |
Goede TT![]() Wel oppassen dat de busrukkers niet jaloers worden ![]() | |
James1988 | zondag 26 oktober 2008 @ 22:35 |
quote:Treinen zijn ook leuk, dingen die kracht en energie uitstralen (nouja, meestal dan), bussen zijn gewoon saai. j/k, natuurlijk ![]() | |
Erasmo | zondag 26 oktober 2008 @ 22:36 |
Hehe, heerlijke timing net op Arnhem CS ![]() Volgens de dienstregeling zou de trein richting Den Helder op spoor 7 aankomen. Echter door een wisselstoring bij Elst wordt de intercity richting Nijmegen er op geparkeerd. Studentenipodvee stapt de trein in, er wordt omgeroepen dat de trein geschorst is en het vee stapt weer uit. Vervolgens wordt er op het station omgeroepen dat hij van spoor 6 gaat dus iedereen draait zich om om net de citynightline naar Munchen te zien binnenrollen... De gevolgen laten zich wel raden ![]() | |
von_Preussen | zondag 26 oktober 2008 @ 22:42 |
Er zijn nu dus tientallen studenten op weg naar München? | |
James1988 | zondag 26 oktober 2008 @ 23:03 |
Prachtig ![]() Ben benieuwd of ze het op tijd doorhadden, en zo nee, wat hen dat reisje kost xD | |
Socios | zondag 26 oktober 2008 @ 23:21 |
Echt treinen hoor | |
Willy84 | zondag 26 oktober 2008 @ 23:48 |
Vandaag een slagje Amsterdam Amstel-Dordrecht ![]() gedaan. 0 x controle ![]() ![]() | |
sander89 | maandag 27 oktober 2008 @ 00:05 |
quote: ![]() ![]() Gebruik dan maar voortaan een paard en wagen, paste tenminste bij de tijd van hun manier van denken. ![]() | |
knars | maandag 27 oktober 2008 @ 00:05 |
Tegen het eind van het vorige topic kwamen die arme SM90s nog even ter sprake. Ik mis ze nog steeds. Heeft een van jullie al eens het genoegen mogen smaken om in de SGMmII te zitten? Je weet wel, die verschrikkelijke citypendels die nu ineens flink comfortabeler zijn geworden? Wat ik niet snap aan die dingen, is dat fietsers worden aangespoord dmv het blauwe fiets stickertje naast de deur, om hun fiets achter de cabine te dumpen. Maar eenmaal binnen is die vloerruimte geel bestreept en staat er een tekst dat je daar geen fiets mag dumpen als er een machinist in de cabine zit. Sterker nog, als reiziger mag je daar niet eens staan ![]() | |
RealZeus | maandag 27 oktober 2008 @ 00:05 |
quote: ![]() ![]() Ik heb ook een OV gehad maar ik vertrouwde toen al niet blindelings op de stationsomroep (en dat was eind '94, begin '95) | |
Guppy | maandag 27 oktober 2008 @ 06:20 |
pfff, tis nog zo vroeg... ik wil nog niet in de trein ![]() | |
James1988 | maandag 27 oktober 2008 @ 08:15 |
Zojuist gezien bij NedTrain Tilburg: 18 grijze locs voor EuroCargoRail. Ook nog twee locs voor CrossRail, wel in een andere kleur die ik me zo niet kan herinneren. | |
Erasmo | maandag 27 oktober 2008 @ 08:18 |
quote:Blijkbaar ![]() Ach ze konden in Oberhausen weer terug ![]() | |
Duvel | maandag 27 oktober 2008 @ 08:25 |
quote:OMG! Hoe sneu kun je zijn. Ik ben blij dat ik geen enkel verondersteld opperwezen aanhang. Ik zie nog wat leukers: de oorspronkelijke protestbrief is verstuurd aan "de president-directeur van NS, de heer J.W. Huisinga". Voor wie het niet snapt: die is een paar jaar geleden door Netelenbos uit zijn functie gezet. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 oktober 2008 @ 08:43 |
quote:Dat je er nog een post aan besteedt uberhaupt.. | |
Duvel | maandag 27 oktober 2008 @ 08:43 |
quote:Da's politiek, daar doe ik niet aan. ![]() Maar bedankt voor de waarschuwing. | |
Duvel | maandag 27 oktober 2008 @ 08:44 |
quote:Ik erger me steeds meer aan reli-fundies, dat zal het wel zijn... | |
Nightshadow | maandag 27 oktober 2008 @ 09:12 |
Ow nog bedankt voor je toelichting op die cabrio-loc te Zutphen fles;) | |
Zug-Chef | maandag 27 oktober 2008 @ 09:16 |
tuhvuh-lekkerpuh | |
Dr_Flash | maandag 27 oktober 2008 @ 09:24 |
quote:yw ![]() | |
Dichterbijer | maandag 27 oktober 2008 @ 09:24 |
quote:En ik blijf erbij dat fietsers en treinen niet samengaan. Hoe is het trouwens met die Fietser afgelopen? | |
Dr_Flash | maandag 27 oktober 2008 @ 09:26 |
quote:Mooi man ![]() Klik en kloon | |
Duvel | maandag 27 oktober 2008 @ 09:52 |
quote:Hoera, pinpasfraude, OV-chipkaartfraude, Roemenië, kom d'r maar in! | |
Erasmo | maandag 27 oktober 2008 @ 10:01 |
Ah dat wordt dus gratis reizen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 oktober 2008 @ 11:19 |
quote: ![]() | |
dennistd | maandag 27 oktober 2008 @ 11:37 |
![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 oktober 2008 @ 11:40 |
Een onfortuinlijke Fransman is zondagavond door brandweerlieden bevrijd uit een toilet van de TGV. De man had zijn telefoon in de wc laten vallen en kwam met zijn arm knel te zitten toen hij het mobieltje probeerde te pakken. De TGV, die onderweg was van Parijs naar La Rochelle, liep door deze beknelling twee uur vertraging op bij station Surgeres. Toegesnelde brandweerlieden probeerden de man uit zijn benarde positie te bevrijden, maar zij kregen de arm niet los. Uiteindelijk is een deel van het toilet ontkoppeld, zodat de jonge man met een deel van de wc nog om zijn arm op de brancard kon worden afgevoerd. Een ooggetuige zei tegenover de Franse krant Le Figaro: "Op het station Surgeres werd omgeroepen dat er een probleem was op een van de toiletten waar de brandweer bij aanwezig was. Later zagen we de man met een deel van het toilet afgevoerd worden." De man hield enkele blauwe plekken over aan het voorval, maar kwam er van af zonder breuken. Of zijn telefoon nog is teruggevonden, is niet bekend. | |
Duvel | maandag 27 oktober 2008 @ 11:54 |
quote:Reactie Fransoos: "Merde!". | |
Fred2 | maandag 27 oktober 2008 @ 11:56 |
quote:Het is idee is dat je je fiets langs de klapstoeltjes zet. op de balkons aan de uiteinde is daar net iets meer ruimte voor de andere balkons. wat mij opviel is dat de stellen weer een eerste klas hebben. Wat er op kan duiden dat er plannen zijn om de stellen zelfstandig te laten rijden op rustige lijnen. | |
Duvel | maandag 27 oktober 2008 @ 12:04 |
quote:Ze rijden al zelfstandig: in de spitstreinen tussen Gouda en Leiden, elke ochtend op werkdagen. ![]() | |
Fred2 | maandag 27 oktober 2008 @ 12:10 |
quote:Ik zie ze hier alleen nog acher een SGMm-III hangen op Rhenen - Amsterdam Zuid | |
Duvel | maandag 27 oktober 2008 @ 12:20 |
quote:"Beperkt venster." ![]() | |
Dr_Flash | maandag 27 oktober 2008 @ 12:31 |
quote:Gouda - Leiden? ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 27 oktober 2008 @ 12:39 |
quote:Gewoon via Alphen, tussen de lightrail door. | |
Dr_Flash | maandag 27 oktober 2008 @ 12:42 |
quote:Oh hip ![]() | |
knars | maandag 27 oktober 2008 @ 12:44 |
precies, dat gaat nog net als toen die achterlijke kuttram nog niet bestond. | |
knars | maandag 27 oktober 2008 @ 12:46 |
de HTM heeft niets te willen. De HTM is eigenaar van die trams en moet die trams onderhouden, maar de exploitatie gaat samen met de NS. | |
Lausteen | maandag 27 oktober 2008 @ 12:53 |
De dienstregeling van NS wordt gewoon uitgevoerd met die trams als proef. Daarom in de spits ook nog extra gewoon mat ![]() | |
ReisT | maandag 27 oktober 2008 @ 12:59 |
Dat was ook juist het hele idee van de proef, kijken of tram en trein op hetzelfde spoor een beetje te doen is. Is wel een gek gezicht, als tram en trein elkaar kruisen in Boskoop. Maar waarom loopt die proef eigenlijk nog? 't zal zo onderhand toch wel duidelijk zijn of het kan, maar laat er nu maar weer gewoon normale treinen op rijden. | |
Duvel | maandag 27 oktober 2008 @ 13:02 |
quote:Het wordt straks de Rijn-Gouwelijn, dubbel spoor en zo, en dan rijdt er volgens mij alleen nog maar Lightrail. Hoe ze dat gaan doen met de IC's ( ![]() | |
Lausteen | maandag 27 oktober 2008 @ 13:36 |
quote:Dat is juist het punt van de proef, de Lightrail moet tussen de IC's door in de toekomst ![]() | |
Duvel | maandag 27 oktober 2008 @ 15:02 |
quote:Ja, het wordt wel een teringzooi dan, want de IC's moeten naar Leiden Centraal, en de Lightrail moet de stad in. | |
Lausteen | maandag 27 oktober 2008 @ 15:12 |
quote:RGL zou volgens de oorspronkelijke plannen aftakken bij Lammeschans en via de stad door naar Centraal. Het normale spoor blijft verder gewoon liggen he ![]() | |
knars | maandag 27 oktober 2008 @ 15:19 |
Sowieso wordt het niet voleldig dubbelspoor. Dat gaat te veel geld kosten en zo hoog wordt de frequentie toch niet. Ik geloof dat er een of twee extra inhaalsporen komen tussen Gouda en Alphen, Alphen - Leiden maakt wel goede kans om dubbelsporig te worden (of toch in ieder geval tot Lammenschans). In Gouda zijn ze inmiddels bezig om de Burgemeester Jamessingel (parallel aan het spoor) te verleggen zodat de lightrail in de middenberm geplant kan worden. | |
Ofyles2 | maandag 27 oktober 2008 @ 16:49 |
quote:Huizinga heeft nog niet genoeg rondjes om de kerk gereden zeker? ![]() ![]() | |
von_Preussen | maandag 27 oktober 2008 @ 21:55 |
Het lijkt wel alsof PlanT in zijn nadagen nog wat "bijzondere" diensten mag doen (waar het normaliter niet komt), want stel 522 zat vanochtend nog steeds in de dienst als stoptrein tussen Apeldoorn en Almelo. Wat in mijn optiek uitstekend is, aangezien 1 Plan V tijdens de spits toch echt te weinig is, en ze de T niet kunnen splitsen (wat ze met 2x Plan V wel steeds doen). | |
dennistd | maandag 27 oktober 2008 @ 22:00 |
De trein die ik 's morgen tegenkom in enschede drienerlo om 7.53u (de 7015) rijdt 9 van de 10 keer met 2x V, en zelden maar met eentje | |
Peter | maandag 27 oktober 2008 @ 23:27 |
BBC four @ 0:00u: Bombay Railway Over de spoorwegen in omgeving Bombay die 6,5 miljoen mensen/dag vervoeren. ![]() | |
sander89 | dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:16 |
quote: ![]() ![]() | |
Peter | dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:20 |
Treinen geschikt voor 1200 man waar 5000 man in zit, binnen 3 uur 99 treinen op 1 traject laten rijden ![]() Schokkend: 3,500 doden/jaar door de trein. De machinist die geïnterviewd werd had sinds '76 al zo'n 65-70 mensen doodgereden. Ze halen het lichaam zelf onder de trein vandaan, leggen die aan de kant en rijden weer door. Stationschef @ volgende station regelt het lichaam verder. [ Bericht 42% gewijzigd door Peter op 28-10-2008 00:37:15 ] | |
James1988 | dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:03 |
quote:Dat lijkt me vrij traumatiserend. Hier krijgen machinisten al begeleiding bij een dode. | |
Duvel | dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:16 |
quote:Daar is een dode blijkbaar iets minder bijzonder. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:27 |
quote:Ja mijn idee. Er zal toch op eoa manier een soort van "gewenning" optreden ![]() Overigens had ik gisteravond mijn debuut in VIRMm ![]() ![]() ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:29 |
quote:En wat is jou mening? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:38 |
quote: quote: | |
Nightshadow | dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:33 |
Sinds wanneer zijn de eerste VIRM's gemoderniseerd dan? ![]() | |
Svnn | dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:34 |
wie had vandaag de trein.. het regent een keer en ns ligt plat.. hier helemaal geen 1 trein.. ongelooflijk.. wat een chaos op het station | |
Duvel | dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:36 |
quote:Ik had vandaag de trein, en nu heb ik 'm niet meer. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:37 |
quote:Jah, weut ik veul. Hoe moet je die 955x troep dan noemen? ![]() | |
Duvel | dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:37 |
quote:Ja! Maar! VIRM is kut, toch? ![]() | |
Duvel | dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:37 |
quote:VIRM4. | |
James1988 | dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:39 |
VIRM ![]() En de nieuwste generatie is VIRM4 ja, niet te verwarren met VIRM-IV ![]() | |
dennistd | dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:39 |
Geef mij maar ICMm | |
Duvel | dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:39 |
quote:VIRM ![]() Vuile, schommelende kuttreinen. | |
Fred2 | dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:55 |
quote:Zouden ze bij NS al door hebben dat ze geld kunnen verdienen met de verkoop van de oude banken uit de stellen die ze moderniseren? | |
dennistd | dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:59 |
quote:geen idee maar ik vind de ICMm toch nog net iets lekkerder zitten dan de ICM, hoewel die ook al goed zit | |
Dr_Flash | dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:04 |
quote:Yep. Maar VIRM4 is minder kut. | |
von_Preussen | dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:11 |
quote:Tussen Almelo en Apeldoorn is het dus omgekeerd, daar rijdt 9 van de 10x in de spits de trein met 1x Plan V, en buiten de spits altijd met 2x Plan V. Maar goed, dan weet ik dus waar ONZE treinen blijven tijdens de spits. ![]() | |
dennistd | dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:14 |
quote:nouja, het is dezelfde trein he ![]() | |
James1988 | dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:15 |
quote:Dat geschommel vind ik leuk ![]() En de geluiden die die trein maakt ook ![]() | |
dennistd | dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:16 |
ik vind het maar![]() | |
Nightshadow | dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:24 |
VIRM4 maakt toch minder geluid bij het optrekken? | |
James1988 | dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:41 |
quote:Ja ik ook ![]() | |
dennistd | dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:44 |
quote:er stond irritant... | |
Dr_Flash | dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:47 |
quote:Ik vond hem opvallend stil idd ![]() | |
MB88 | dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:09 |
Vorige week, bij wijze van uitzondering, de nacht doorgebracht in een gerangeerde BDs op station 's- Hertogenbosch. Had de laatste trein gemist. Opmerkelijk is dat ie a) open was en b) op spanning stond... Slaapt overigens best lekker ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:29 |
Opmerkelijk is tevens dat je er niet door een schoonmaakploeg uitgeflikkerd bent. Kortom: Is dit verhaal wel waar? ![]() | |
MB88 | dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:35 |
quote:Het was 3 uur 'snachts, schoonmakers waren denk ik al geweest. Als ik er niet zelf bij geweest was, had ik het ook niet geloofd. | |
dennistd | dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:42 |
quote:stond ie aan het perron dan? | |
Doc__Zenith | dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:50 |
quote:D'r zijn vaak genoeg banken verkocht. O.a. de restauratie van station Eindhoven heeft banken, uit ICM-0 of ICR gok ik zo. Ik kan me wel voorstellen dat de NS voor die enkele aanvragen geen opslag e.d. wil hebben. Jaren geleden was er wel zo'n winkeltje op Utrecht Centraal waar nog een bank van Mat '46 ofzo verkocht werd, voor een niet al te lage prijs... | |
Fred2 | dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:18 |
quote:Ze hoeven het niet zelf te verkopen, maar er is vast wel een tussenhandelaar te vinden die er brood in ziet. | |
MB88 | dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:53 |
[..] stond ie aan het perron dan? [/quote] Yep, stonden er zowat aan ieder perron. | |
Dr_Flash | dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:20 |
Beetje jammer van al dat geleuter weer. Ik spam mijn hartstikke ![]() ![]() ![]() | |
Charango | dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:42 |
Westphalenbahn mit Sachsenpferd (a.k.a. Twentsch Ros)? | |
Dr_Flash | dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:50 |
WestFalenBahn ja. De Stadler FLIRT. Die vanaf dec 2009 ook naar Nederland komt, en wel op de lijn Venlo - Dutsland ![]() | |
Doc__Zenith | dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:10 |
Goed, plaatjes dan.![]() Hier een echte koploper ![]() Ze rijden tussen Osaka en Niigata en hebben slechts aan 1 kant een doorloopkop... Waar dat andere deel heen ging ben ik ff kwijt, maar ze krijgen wel altijd de koppen aan de goeie kant. Dat heeft trouwens ook wel z'n nadeel hoor. Zo had ik een keer in Tokyo een blikseminslag op de Yamanote (groene) lijn. Yamanote-treinen worden op het eerstvolgende station dan direct stilgezet en er rijdt er geeneen meer! Ik kan me dat ook wel voorstellen met die frequenties. 's Ochtends tussen 8 en 9 kon ik bijv. 23x met de trein ![]() | |
Pheno | dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:49 |
quote:JR ![]() Punctualiteit ![]() Maart 2009 weer ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 28 oktober 2008 @ 23:58 |
quote:Ik vind deze er beter uit zien dan de FLIRTs. Wie verzint het: de aandrijving in een apart rijtuig toebedelen in plaats van deze te verdelen over het hele treinstel? ![]() | |
Peter | woensdag 29 oktober 2008 @ 01:03 |
Twee fototjes van afgelopen zaterdag: Eerste klas alleen in de kop en staart.. | |
Peterselieman | woensdag 29 oktober 2008 @ 01:32 |
Dit topic miste ik al in MyAT, dus ... NS wint: Rotterdam Centraal | |
Peterselieman | woensdag 29 oktober 2008 @ 01:33 |
Overigens zondag weer eens naar Utrecht gereisd. 's avonds op de terugweg nog even +22 opgelopen op het stukje naar Leeuwarden. Hoezo geen vertaging ![]() | |
sander89 | woensdag 29 oktober 2008 @ 01:44 |
quote: Ze hadden eerst over dat een persoon was aangereden maar later riepen ze om dat het een zwijn bleek te zijn. ![]() ![]() Vond best wel snel dat het na 25/ 30 min het spoor weer was vrij gegeven. Slaapgebrabbel ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door sander89 op 29-10-2008 02:10:50 ] | |
Peterselieman | woensdag 29 oktober 2008 @ 02:08 |
Nee, het was zondagavond tussen Utrecht en Leeuwarden ![]() | |
sander89 | woensdag 29 oktober 2008 @ 02:09 |
quote:Zie het nu ook, ben niet meer echt wakker. ![]() | |
Socios | woensdag 29 oktober 2008 @ 08:17 |
Naar Eurospoor 2008 geweest, Peterselieman? | |
dennistd | woensdag 29 oktober 2008 @ 09:21 |
quote:nee, naar Sj0rSz wint bowlingtoernooi FOK!sportcrew | |
ReisT | woensdag 29 oktober 2008 @ 10:26 |
quote:Jij vind de FLIRT er beter uitzien dan de FLIRTs ![]() ![]() quote:Stadler verzint het met de GTW, en bij een dieseltrein is het een geniale oplossing: alle herrie in een apart bakje, en in de trein heb je er geen last van. Bij de versie met pantograaf is het ergens wel wat onzinnig ja. | |
Duvel | woensdag 29 oktober 2008 @ 10:27 |
quote:'t Is sowieso wel handig, want bijvoorbeeld een dieselmotor is wat storingsgevoeliger dan de rest van de trein. Je kunt dan motorbakjes wisselen. | |
Peterselieman | woensdag 29 oktober 2008 @ 10:29 |
Mja, een bakje wisselen doen ze niet zo gauw, omdat de bakken leunen op de motorbak. Wel kun je snel een dieselmotor wisselen zo, mits ie afgekoeld is natuurlijk. | |
Nightshadow | woensdag 29 oktober 2008 @ 10:33 |
Ik zou willen dat de LINTen ook zo'n tussenbakje kregen. Wat een herrie, alles trilt daar, voornamelijk als hij onder toeren rijdt (wat nogal veel gebeurd, kwestie van geldbesparing?). Ik zat laatst in een treinstel waarbij het leek alsof de motor onder één van de bakken niet werkte, wat een rust kreeg je daar, je had nauwelijks door dat je aan het rijden was (tenzij hij zo'n stoot krijgt bij het schakelen).. | |
Dr_Flash | woensdag 29 oktober 2008 @ 11:22 |
quote:Ja, niet als rangeerbeweging natuurlijk he ![]() | |
Peterselieman | woensdag 29 oktober 2008 @ 11:31 |
quote:Ik denk het niet, omdat je eerst alle leidingen los moet halen, dan de bakken van de motorbak halen, waarbij de bakken ondersteund moeten worden, dan de motorbak weg moet takelen en dan een nieuwe in de plaats moet zetten en alles weer aan moet sluiten. Kost denk ik meer tijd dan het wisselen van een motor. | |
Duvel | woensdag 29 oktober 2008 @ 11:39 |
quote:Heb je weleens goed in die motorbak gekeken? | |
Peterselieman | woensdag 29 oktober 2008 @ 11:51 |
zeker wel en dan blijkt het vervangen van een motor ook geen makje te zijn, maar kennelijk doen ze dat wel en het uitwisselen van het motorbakje niet. | |
Duvel | woensdag 29 oktober 2008 @ 11:58 |
Hebben ze wel een reservemotorbak bij Arriva dan? | |
Brembo | woensdag 29 oktober 2008 @ 11:59 |
quote:Het is een versimpelde stuurstand, aandrijving vindt centraal plaats met een motorblok. Volgens mij kan de NS ook wel zo iets doen met BD's en 1700, maar het is niet echt handig. Een 1700 in het midden van de trein ![]() Voordeel is tevens, de motorblokken kunnen eenvoudig vervangen worden en dit verhoogt benutting van de trein. | |
Dr_Flash | woensdag 29 oktober 2008 @ 12:00 |
quote:Daarvoor heb ik nog niet meer "bewijs" gezien dan jouw eigen woorden eigenlijk. Bovendien denk ik dat het hele idee achter dat motorbakje is dat het op die manier modulair opgezet is, dat dat juist makkelijk kan worden uitgewisseld. Stadler biedt namelijk ook aan dat je heel makkelijk extra tussenrijtuigen kunt plaatsen. Modulair bedacht dus. | |
Duvel | woensdag 29 oktober 2008 @ 12:00 |
quote:Kan best, ze hebben ook DD-AR met twee 1700'en midden in de trein. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 29 oktober 2008 @ 12:04 |
quote:Niet dat ik weet eigenlijk. Als ze al zouden wisselen, dan moeten ze 2 stellen tegelijk binnennemen, waarbij het niet makkelijk zal gaan, omdat de werkplaats in Leeuwarden maar 1 putspoor heeft. | |
Fred2 | woensdag 29 oktober 2008 @ 12:53 |
quote:Kan ook met door mDDM's te laten maken zonder bok en die tussen twee DDAR stammen te zetten. | |
Ofyles2 | woensdag 29 oktober 2008 @ 17:52 |
quote:Ik bedoel GTW's, mijn excuses. | |
Ofyles2 | woensdag 29 oktober 2008 @ 17:54 |
quote:Nog een GTW-adept! ![]() ![]() | |
Guppy | woensdag 29 oktober 2008 @ 20:35 |
er was vandaag een reizigersenquette bij de Syntus ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 29 oktober 2008 @ 20:39 |
quote:Kennen ze daar al zulke lange woorden dan ja? ![]() | |
Duvel | woensdag 29 oktober 2008 @ 20:40 |
quote:Wen er maar vast aan, toekomstig oosterling! | |
Dr_Flash | woensdag 29 oktober 2008 @ 20:41 |
quote:Alsof Syntus ooit in Dv komt pauperen met die boemels van ze ![]() | |
Guppy | woensdag 29 oktober 2008 @ 20:43 |
quote:over lange woorden gesproken. m'n collega's en ik stonden vandaag in de stopper naar Utrecht CS (vanuit Houten) en daarin lazen we een bord met ook een lang woord erop, namelijk stroomafnemerkeuzekraan (als ik het me goed herinner ![]() vonden we wel een heftig scrabble woord ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 29 oktober 2008 @ 20:55 |
quote:Ja hee. Dat durven ze in Doe Tin Chem niet ![]() | |
Charango | woensdag 29 oktober 2008 @ 22:33 |
Aan wie foto's wil, zal foto's toekomen:![]() ICM arriveert als IC Den Haag/Rotterdam - Enschede in Utrecht Centraal ![]() Plan V rijdt onder de ondergaande najaarszon de Lekbrug op bij Culemborg om daarna verder te rijden richting Tiel | |
SevenWonders | woensdag 29 oktober 2008 @ 22:33 |
quote:Ik zie op het station van Dordt altijd zoveel van die treintjes staan, dat ik me iedere keer afvraag waarvoor ze er zoveel nodig hebben.... 1x per uur heen en terug naar Gmalsen en1x naar Gorinchem (en terug), heb je er toch maar een stuk of 4 nodig? | |
Peterselieman | woensdag 29 oktober 2008 @ 23:09 |
Die rijden 2 keer per uur heen en weer en in de spits zijn er gekoppelde slagen, waardoor ze 6 tot 7 stelletjes nodig hebben ![]() | |
Eix | donderdag 30 oktober 2008 @ 00:14 |
Als jullie toch zo aant fappen zijn op dat Stadler spul even twee foto's van mijn interrail plaatsen:![]() ![]() Nog best aardig gelukt voor een paniek shot. ![]() ![]() | |
thats-me | donderdag 30 oktober 2008 @ 00:35 |
Tsjechië ![]() | |
Duvel | donderdag 30 oktober 2008 @ 08:57 |
quote: ![]() Heb je die ook groter voor m'n desktop? | |
Duvel | donderdag 30 oktober 2008 @ 08:57 |
quote:Dieselmotorinjectiekeuzekraan. ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 30 oktober 2008 @ 09:00 |
quote:Heeft ook interesse ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 30 oktober 2008 @ 09:11 |
quote:Vervoerbewijzendistributieautomaat ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 30 oktober 2008 @ 09:11 |
quote:Ja, ik ook wel ![]() | |
Duvel | donderdag 30 oktober 2008 @ 09:28 |
quote:Bovenleidingdraagkabelafspangewichtenpakket! ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 30 oktober 2008 @ 09:38 |
Ach ik vind de Vlaamse variant van kaartjesautomaat al tof Automatische Verdeler der Treinbiljetten | |
Dr_Flash | donderdag 30 oktober 2008 @ 09:44 |
quote:Eisenbahnknotenpunkthinundherschieberhäuschen ![]() | |
Charango | donderdag 30 oktober 2008 @ 09:50 |
@ Duvel: Stuur effe een PM met je e-mail, dan stuur ik een 10 MP-versie | |
Fred2 | donderdag 30 oktober 2008 @ 09:51 |
quote:20 kilometer per uur sneller, dat levert toch zeker wel een paar minuten extra stilstaan op bij het volgende station. | |
fotostarter | donderdag 30 oktober 2008 @ 09:57 |
quote:En dat voor 50 miljoen ![]() | |
dennistd | donderdag 30 oktober 2008 @ 09:59 |
hoe wil men dit doen? met ATB++, of hoe dat dan ook mag heten, wat de Thalys nu al gebruikt op Den Haag-Schiphol? | |
Dr_Flash | donderdag 30 oktober 2008 @ 10:12 |
laat maar ![]() | |
dennistd | donderdag 30 oktober 2008 @ 10:18 |
ATB++ is het iig niet zie ik nu, dit is namelijk hetzelfde als ATB-VV, om treinen ook onder de 40kmh te laten stoppen voor rood sein. ATB+ zou het wel kunnen zijn. | |
Duvel | donderdag 30 oktober 2008 @ 10:31 |
quote:Of je maakt ATB-stap "groen" in de treinen die 160 kunnen, ook weer "160". Of een extra ATB-code in het spoor, maar dat schijnt vooral voor ouder materieel op problemen te stuiten (ATB Fase III). | |
Darkwing_Duck | donderdag 30 oktober 2008 @ 11:19 |
Weet je wat ik een beetje jammer vind, dat ze het spoor zo universeel mogelijk maken, maar dan toch weer niet. Railhopper waren breder en konden op 1 bepaald lijntje. Zoetermeerstadslijn, geen dubbeldekkers, want de bovenleiding hing lager ivm kostenbesparing. Trammetje Alphen, kan ook nergens anders rijden Godverdegodver, ik kom niet op recente voorbeelden... ![]() Weetje wat een beetje jammer is, dat de dichtstbijzijnde dorpskern van station Lage Zwaluwe, zevenbergschen hoek heet Waarom heet Station Lichtenvoorde Groenlo niet gewoon Lievelde | |
Eix | donderdag 30 oktober 2008 @ 13:08 |
quote:Bijna goed, Slowakije. ![]() Was best een verrassing om daar GTW's aan te treffen. ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 30 oktober 2008 @ 13:15 |
quote:Slecht voorbeeld. Dat ding kan overal rijden, maar mag dat niet vanwege de veiligheid (als ie een echte trein ontmoet is iedereen zeker dood). Oh, en de detectie is kut. Recenter beter voorbeeld: dieselmat dat alleen mag rijden op lijnen met assentellers in verband met de detectieperikelen van die lichte krengen. | |
Peterselieman | donderdag 30 oktober 2008 @ 13:20 |
Daar zijn ze bij de DM'90 weer van af gestapt, mits er voldoende ander mat langskomt, mag dat solo over de vrije baan rijden. Opvallend is wel dat bij de GTW's de E-GTW wel solo mag rijden, terwijl bij het D-GTW er meerdere stellen moeten zijn op baanvakken met een waslijn. Qua gewicht zou het namelijk niets uit moeten maken. | |
Darkwing_Duck | donderdag 30 oktober 2008 @ 13:28 |
Ohja dat bedoelde ik, Eurailscout voertuig met een gare bak erachter, wadjes die niet zelfstandig mogen rijden maar mninimaal 2 stuks... klets-leuter-zwets | |
Peterselieman | donderdag 30 oktober 2008 @ 13:32 |
Is in het verleden regelmatig een DH-2 solo naar Haarlem gereden om een andere net gerepareerde op te halen, dus vreemd is dat wel ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 30 oktober 2008 @ 13:44 |
zou het dan alleen met Dh1 zijn dat die niet los moegen rijden? Zowiezo is het achterlijk. Je maakt zooi die niet gedetecteerd word, pas het dan aan... | |
James1988 | donderdag 30 oktober 2008 @ 14:01 |
quote:Ik vind het hele systeem sowieso achterhaald... assentellers, hotboxes, stroomspoorlopen, ... We leven in 2008, we hebben overal GPS (en binnenkort Galileo), een trein kan zijn eigen integriteit controleren, en signalen doorsturen als er iets mis is... m.a.w. ETCS Level 3 komt u maar. | |
Duvel | donderdag 30 oktober 2008 @ 14:04 |
quote:Oh flikker toch op met dat Level 3... Voordat dat fail-safe is... | |
Darkwing_Duck | donderdag 30 oktober 2008 @ 14:08 |
Misschien klink ik heel dom, maar of er nou een lichte trein van 63 ton of een 1600 loc van 84 ton, maakt dat nou écht het verschil? | |
Zug-Chef | donderdag 30 oktober 2008 @ 14:11 |
Ja, want een losse loc heeft vaak een hogere maximale snelheid dan als ie wagens bij zich heeft (veel goederenwagens mogen bijv. max 100) | |
Duvel | donderdag 30 oktober 2008 @ 14:13 |
Snelheid heeft toch geen invloed op de detectie? Tenzij de trein opstijgt. | |
Nightshadow | donderdag 30 oktober 2008 @ 14:17 |
Heeft het ook nog met gewicht per as te maken? Een 6400 heeft bijv. 20 ton per as, de LINT heeft ruim 10 ton per as. | |
dennistd | donderdag 30 oktober 2008 @ 14:23 |
quote:ik denk dat dat het probleem is idd | |
James1988 | donderdag 30 oktober 2008 @ 14:34 |
quote:Met zo'n instelling komt het er nooit natuurlijk. Ik ben voorstander van ETCS-3 omdat ik in het idee geloof, een daadwerkelijke uitwerking is er jammergenoeg nog niet... en ik verwacht ook niet dat dat erg snel komt. Jammer. | |
Lausteen | donderdag 30 oktober 2008 @ 15:34 |
Maar waarom gaat zo'n assenteller pas reageren boven de (ik zeg maar wat) 20 ton? Wat is daar het voordeel van? Of kunnen ze niet gevoeliger worden gemaakt.. | |
Duvel | donderdag 30 oktober 2008 @ 15:39 |
quote:Dit gaat niet over assentellers, maar over spoorstroomlopen, waar een trein de spoorstaven moet kortsluiten om een bezetmelding te genereren. En dat is wel afhankelijk van de massa van de trein. | |
Duvel | donderdag 30 oktober 2008 @ 15:39 |
quote:Ik ben voorstander van algemene wereldvrede en het uitbannen van alle honger en lijden. | |
dennistd | donderdag 30 oktober 2008 @ 15:46 |
quote:Assentellers zijn juist voor de lichte treinen | |
Darkwing_Duck | donderdag 30 oktober 2008 @ 16:01 |
quote:N00b vraag: een trein van 60 ton staat toch ook op de rails? Die maakt toch ook contact? | |
Lausteen | donderdag 30 oktober 2008 @ 16:06 |
Ja ik dacht al dat het niet over assentellers ging, maar ik had geen zin om te kijken ![]() ![]() | |
Nightshadow | donderdag 30 oktober 2008 @ 16:08 |
quote:Dat las ik op wiki.. Nu vraag ik mij af waarom dat zo is.. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 30 oktober 2008 @ 16:14 |
De DM'90 heeft een zodanig goede gewichtsverdeling dat het stel een erg rustige loop heeft en dus minder makkelijk gedetecteerd kan worden bij het relatief lage gewicht. Wat schijfremmen er mee van doen hebben, weet ik zo niet, maar dat zal met het schoonhouden van de wielen te maken hebben. [ Bericht 12% gewijzigd door Peterselieman op 30-10-2008 16:20:32 ] | |
Duvel | donderdag 30 oktober 2008 @ 16:17 |
quote:Je moet goed genoeg contact maken. Er zit altijd wel vuil of roest op de rails (kijk maar naar een spoorstaaf na een regenbuitje). Die vliegroest kan al zorgen voor slecht contact. Ook het feit dat de wielen van de treinen niet worden schoongeschraapt door blokkenremmen, speelt een rol. De loop van het materieel net zo goed: treinen lopen netjes, waardoor er maar een klein stukje van de spoorkop wordt schoongereden. Dit stukje is het enige dat je dan nog hebt om contact te maken. Een zware trein beukt gewoon makkelijker door die vuile lagen heen. ![]() | |
Charango | donderdag 30 oktober 2008 @ 16:21 |
quote: ![]() ![]() | |
James1988 | donderdag 30 oktober 2008 @ 19:38 |
Hmm, ging lekker daarnet... storing van het alarm in de tunnel tussen Dordrecht en Rotterdam, de trein waar ik in zat (Venlo - Den Haag) werd beperkt tot Breda, waar ik eruit moest. Sta ik daar op het station, hoor ik het bekende geraas van een reeks 11, dus ik kijk om en de Beneluxtreni komt voorbij rijden. Dat was best gaaf. Verder een hoop verdwaasde reizigers, eentje wilde in de trein stappen waar ik net uitstapte, toen ik hem zei dat die trein in Breda zou blijven, keek hij me verbaasd aan: "Huh, deze gaat toch naar Roosendaal?"... op de CTA stond duidelijk "Niet instappen". Ook een aantal treinen kwamen te vervallen, of vertrokken van andere sporen. | |
Darkwing_Duck | donderdag 30 oktober 2008 @ 19:46 |
En wellicht door die puinhoop zit ik nu in de intercity met mat'64 materieel van den haag richting noorden :-P | |
Dr_Flash | donderdag 30 oktober 2008 @ 20:51 |
quote:JeePee komt je zo vergezellen ![]() | |
Nightshadow | vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:55 |
Niet zeuren dat het een ***foto is.. is het namelijk ook, ik heb het zo uit de losse hand geschoten met mijn mobiel. http://img406.imageshack.us/img406/8645/dsc00023sr9.jpg Vandaag was het weer eens raak, een uitgevallen syntus trein met pech.. Hij staat dus daar stil met rangeerlichten. Het is treinstel 38. Wat er aan de hand was weet ik niet, maar ik had hierdoor wel een kwartier vertraging (moest een nieuw treinstel uit Hengelo komen), waardoor wij niet verder konden naar Goor omdat die daar moet inhalen. Normaal staat hij daar ook nooit stil (is nog het oude perron van Goor, lager dan de standaard perronhoogte) Al met al past het wel bij het beeld wat de combinatie van Syntus en LINTen geven.. | |
Dr_Flash | vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:47 |
Kan Syntus niet wat nieuw spul bestellen, bij een, ik noem maar een dwarssteeg, AnsaldoBreda of zo? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:11 |
quote:Waarom hebben wij eigenlijk het Syntus rondje ooit gedaan fles ![]() Enniewee, ik reis de laaste 3 dagen ook met dat spul, bij één trein was het zo dat de TL's met opschakelen uit de fittingen trilden. Wellicht wat DH stelletjes de achterhoek in. De Syntusloper ![]() | |
Duvel | vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:11 |
quote:Kunnen we dat vogelbekdier niet ombouwen naar diesel? Misschien doet ie het dan wel. Aan de voorkant in elk geval ruimte voor een grote grille. | |
bork | vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:21 |
nog een kleine 3 uurtjes dan mit ICE nach Dusseldorf! Bis Montag! | |
Duvel | vrijdag 31 oktober 2008 @ 10:39 |
Tschüß! | |
TommyGun | vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:08 |
Woei | |
Zug-Chef | vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:10 |
Viel Spaß bork! | |
Dichterbijer | vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:33 |
Bijna weekend ![]() | |
Brembo | vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:48 |
quote:De achterloper ![]() | |
Wadloper | vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:03 |
quote: ![]() ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:11 |
quote:Niemand zou ooit met AnsaldoBreda in zee moeten gaan. Ze zijn bij voorbaat te laat met het afleveren van materieel en later blijkt ook dat ze mechanisch/elektronisch aan het prutsen waren. En als zelfs de Italiaanse spoorwegen hun hogesnelheidstreinen bestellen bij Alsthom, dan zegt het wel heel wat. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:24 |
Waar zijn die Connexxionlopers eigenlijk gebleven? | |
Dr_Flash | vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:32 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:33 |
quote:IN een loods in Amersfoort dacht ik. Maar misschien staan ze inmiddels wel bij de rest op de Dijksgracht. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:40 |
quote:Er wordt serieus een lood besteed aan die troep over de datum? WTF, dat is toch duur? | |
Dr_Flash | vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:43 |
quote:In afwachting van eventuele verkoop aan Albanië of Polen. Het fijne weet ik er ook niet van. Wel weet ik dat die blauwe donderbus daar ook in die loods staat. | |
Dr_Flash | vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:47 |
Donderbus:![]() Noors rijtuig wat van september 2002 tot najaar 2005 naast het voormalige NCS-station in Amersfoort gestaan heeft. Nu staat er alleen nog de houten motorwagen die op deze foto schuilgaat achter de donderbus. | |
Duvel | vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:12 |
Dat houten ding rot toch ook langzaam weg? Echt zonde... | |
Dr_Flash | vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:18 |
quote:Die hadden ze beter in die schuur kunnen zetten in plaats van die donderbus ja. | |
Peterselieman | vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:43 |
Leuk documentje is dit: http://www.hetgroterdamproject.nl/files/engelen/FT38.pdf | |
Dr_Flash | vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:46 |
quote:Netjes ![]() ![]() | |
Geqxon | vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:50 |
![]() Zat vandaag weer in zo'n trein. Dit zijn echt de beste treinen ever! Ik vond de oude van dit type (met de oranje stoelen) al enorm fijn, dit is nog beter ook! Neerklapbare armleuningen links en rechts, inschakelbare verlichting, alle ruimte, lekker breed, ruime uitklapbare tafel, makkelijk netje om de krant in te bewaren en gewoon erg schoon ogend. Al buts ik wel constant mijn knieën op dat prullenbakje open. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:52 |
Dit zijn waarschijnlijk de gemoderniseerde ICR-rijtuigen (ICRm dus, in zekere zin) van de Frambozenlollie-express. Als kan ik ICMm ook niet helemaal uitsluiten. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:55 |
Dit is ICMm, Fles. Dat zie je meteen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:56 |
Sorry baas, ik zal het nooit meer doen ![]() Waaraan zie je dat dan? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:00 |
![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:01 |
Dat hebben ze niet in de frambozenlollies? ![]() | |
Geqxon | vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:06 |
Gemoderniseerde koploper inderdaad. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:09 |
quote: ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:13 |
En rechts op de foto zie je nog een ICM staan ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:17 |
quote:Ja, DAT bewijst wat ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 31 oktober 2008 @ 21:21 |
quote:Dat zeg ik ook niet hoor. Het goede antwoord was al gegeven, maar vond het leuk om het op te merken ![]() | |
James1988 | vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:38 |
quote:Nee, dat hebben ze inderdaad niet. | |
Nightshadow | vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:01 |
quote:Er zijn meer overeenkomsten dan verschillen tussen de DE1/2 en de LINT ![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 1 november 2008 @ 08:02 |
quote:En dat noemt zich een treinkenner? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 1 november 2008 @ 09:24 |
quote: ![]() | |
dennistd | zaterdag 1 november 2008 @ 09:38 |
quote:fles is van de bordjes, daar weet ie alles wel van ![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 1 november 2008 @ 11:13 |
quote:Ja das ook weer zo ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 1 november 2008 @ 22:35 |
Vandaag eens het stukje Leeuwarden - Heerenveen IJsstadion per trein gedaan. Op de terugweg kon de trein gewoon niet op gang komen door de gladde sporen. Viel me nog mee dat ie over de brug in Akkrum kwam, zo langzaam ging het. | |
Geqxon | zaterdag 1 november 2008 @ 22:38 |
quote:Haha, de trein zat gewoon een burnout te maken! | |
Ofyles2 | zondag 2 november 2008 @ 04:18 |
quote:Wat voor trein was het? | |
Wadloper | zondag 2 november 2008 @ 10:06 |
Waarschijnlijk ICM/ICMm ![]() | |
sander89 | zondag 2 november 2008 @ 12:04 |
Misschien vanmiddag nog even het Duitse spoor opzoeken, ook al rijden er wat minder goederentreinen en de ICE doordat ze bezig met spoor zijn bij Ede. | |
Duvel | zondag 2 november 2008 @ 12:20 |
quote:Daardoor wel VIRM op de Kippenlijn. ![]() | |
Peterselieman | zondag 2 november 2008 @ 14:21 |
quote:ICM-IV he ![]() | |
Duvel | zondag 2 november 2008 @ 14:54 |
Gisteren!![]() Zuurstokrode E 186 122 vertrekt met een Beneluxtrein uit Den Haag HS. ![]() Een of andere bokkenlul heeft empacement Amersfoort zo ontworpen dat de containertrein van ACTS, getrokken door de 1254 en 6703 bij het netjes tegen het sein neerzetten van de trein, precies achter een stel kasten en masten terecht komt. Boutfoto dus. En geen tijd om te wachten tot vertrek. Rechts de schone 1769 met een stel ICLs. ![]() Ze zijn een beetje aan het klussen op station Arnhem, waardoor aan aantal sporen korter is dan normaal. Toch was men van plan om de stoptrein naar Ede (2x Plan V) te laten vertrekken van het zelfde spoor als de stoptrein naar Tiel (1x DM'90). Dat paste niet. Dat het op het naastliggende spoor wèl had gepast, ach... ![]() | |
Peterselieman | zondag 2 november 2008 @ 14:59 |
Daar pas idd maar 1 smiley bij ![]() | |
Erasmo | zondag 2 november 2008 @ 15:03 |
Dat heb ik in Den Bosch ook een keer gehad, wil je uit de trein stappen is er geen perron ![]() | |
Eix | zondag 2 november 2008 @ 15:39 |
Ach de trein staat praktisch volledig aan het perron. ![]() Daar past dus ook maar één smiley bij: ![]() | |
James1988 | zondag 2 november 2008 @ 15:42 |
quote:Mooie foto, heb je die toevallig ook wat groter? ![]() quote:Nja, 't is toch maar goederen, en ik vind ATCS-loks niet eens mooi ![]() quote:Geinige foto zo, waren er meer reizigers die probeerden uit te stappen op een plek zonder perron? ![]() | |
Duvel | zondag 2 november 2008 @ 16:37 |
quote:8MP, ja. quote:Barbaar. ![]() quote:Nee, het Buffeltje werd leeg voorgereden, wij stapten in. Maar deze foto moest ik gewoon even maken. ![]() | |
Brembo | zondag 2 november 2008 @ 18:32 |
quote:Reed er gister mee, wel grappig in Arnhem staat op de CTA als Intercity naar Amersfoort met stations Ede-centrum .... Barneveld Noord. En in Ede-Wageningen stond het te boek als stoptrein van Connexxion. Er reed trouwens gewoon iemand van Connexxion mee bij de machinist. Daarbij verbaasde me dat de snelheid op deze lijn echt drastisch laag ligt, VIRM(IV) haalde met gemak de rijtijden. | |
frame-saw | zondag 2 november 2008 @ 18:39 |
Is dit de juiste plek om de volgende vraag te stellen: Wat is er dinsdag (28 oktober) precies gebeurd bij Harderwijk? 'Aanrijding met een persoon', ja dat weet ik. Maar weet iemand of diegene is geduwd of gesprongen (van het perron)? Als dit niet de juiste plek is, sorry ![]() | |
Duvel | zondag 2 november 2008 @ 18:59 |
quote:Ik geloof dat de maximumsnelheid 80 is op de Kippenlijn... Ik zat er ook in gisteren. Op Amersfoort op de borden dat de stoptrein van Connexxion van zo-en-zo laat niet rijdt, en dan vervolgens de vervangende NS trein er niet op zetten, handig! | |
Duvel | zondag 2 november 2008 @ 19:02 |
quote:Als hij/zij geduwd was, denk je dan niet dat dat al in de krant had gestaan? | |
frame-saw | zondag 2 november 2008 @ 20:13 |
quote:Ze gingen het onderzoeken, en als je de regionale kranten doorspit zou er toch ook wel kunnen hebben staan dat iemand zelfmoord heeft gepleegd? Van de gevallen die ik me kan herinneren is dat wel zo, maar ik dacht mss weten jullie een site waar dat soort dingen op staan. ![]() | |
Peter | zondag 2 november 2008 @ 20:15 |
Echt weer NS: een volle VIRM (6 bakken) uit A'dam in Leiden over laten stappen in een DDAR (4tje) voor het stuk naar Den Haag HS.. daarna weer over op een VIRM. Laat de VIRM dan doorrijden als je ivm werkzaamheden de stoptrein(DDAR) of intercity(VIRM) er uit moet gooien... ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Peter op 02-11-2008 21:03:23 ] | |
James1988 | zondag 2 november 2008 @ 20:24 |
quote:Het is VIRM. Maar je hebt wel gelijk, VIRM heeft meer capaciteit, dus lijkt het mij ook logischer om dan die VIRM te laten rijden. | |
Wadloper | zondag 2 november 2008 @ 21:44 |
Hier 3 foto's van trein 60249 richting het zuiden vanuit Zuidbroek: Hier in de Tusschenklapperpolder ![]() Hier te station Zuidbroek, waar ik nog net mazzel had om hem nog een keer op de foto te zetten ![]() ![]() (De machinist van de trein moest wel wat lachen toen hij mij weer zag staan ![]() ![]() ![]() | |
Wadloper | zondag 2 november 2008 @ 21:46 |
Ik zal binnenkort nog even de nieuwe ACTS loc, de MRCE561-4, plaatsen toen hij met de Nedmag trein binnenkwam vanuit Veendam, om door te gaan naar Leer. Wegens tijdsgebrek deze niet kunnen posten ![]() | |
Doc__Zenith | maandag 3 november 2008 @ 09:57 |
quote:In de hal alleen een geel a4-tje waar die trein wel op stond (onder vertrektijdenscherm). | |
James1988 | maandag 3 november 2008 @ 10:02 |
Had net ook een leuke, de IC van Den Haag naar Venlo, vertrektijd vanuit Breda om 8.21. Vlak na Gilze-Rijen iets wat aanvoelde als een noodremming, de trein kwam ook helemaal tot stilstand... even daarna reden we weer. In Tilburg bijna 10 minuten stilgestaan, uiteindelijk met ongeveer +15 vanuit Tb vertrokken. Toen we vertrokken werd gemeld dat er een probleem was met de verwarming, vandaar het oponthoud. Uiteindelijk met +5 aangekomen in Ehv, dus volgens mij heeft die trein flink doorgereden tussen Tb en Ehv ![]() | |
dennistd | maandag 3 november 2008 @ 10:30 |
Vanmorgen werd voor de trein van 7.56 vanuit Enschede naar Schiphol 2xICM IV en 1xICM III voorgereden, terwijl deze normaal met 3xICM III rijdt. Schijnbaar heeft men toch besloten om het drietje maar weer terug te zetten, want hij kwam met 2xICM IV aan in Hengelo. (ik neem de stoptrein van 7.47u, en zag hem in Hengelo vanaf het busstation) | |
Zug-Chef | maandag 3 november 2008 @ 11:09 |
Leuke foto's Wadloper! Had je nog net wat zon zo te zien! Ik ben er maar niet uitgeweest dit weekend, anders hadden we elkaar waarschijnlijk wel gezien daar in Zuidbroek ![]() | |
Peterselieman | maandag 3 november 2008 @ 11:38 |
Ehm .... | |
Fred2 | maandag 3 november 2008 @ 11:44 |
Dat moet haast wel een test zijn. Overigens, dit moet haat wel mr Bean op de bok zijn: | |
Socios | maandag 3 november 2008 @ 14:04 |
Zo moet je dus niet staan te spotten. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 november 2008 @ 14:10 |
Oh zo'n filmpje heb ik ook ![]() | |
dennistd | maandag 3 november 2008 @ 14:28 |
quote:maar jij wordt niet geraakt ![]() | |
Dr_Flash | maandag 3 november 2008 @ 14:52 |
quote:Goed he ![]() Die andere gast ook niet trouwens ![]() | |
Nightshadow | maandag 3 november 2008 @ 14:53 |
quote:Was die niet voor de pimpel, aansluiting naar Enschede? | |
Dichterbijer | maandag 3 november 2008 @ 14:58 |
Over aanrijdingen gesproken, zie hier de impact | |
dennistd | maandag 3 november 2008 @ 15:16 |
quote:nee, normaal is het altijd 3xICM-III dat van het opstelterrein komt en dan de 1626 gaat rijden. Waarom men de ICM-III eraan liet zitten in mij een raadsel, aangezien ie er ook niet voor stond ofzo (stond aan de hengelose kant). Wel is men bezig met het spoor achter en in de wasstraat, maar dan zijn er nog altijd een stuk of 4 opstelsporen aan de noordkant | |
Luco | maandag 3 november 2008 @ 15:16 |
quote:ICRm heeft toch oranje 2e klas bekleding, en ICMm blauwe bekleding in de 2e klas? 1e klas is in beide rood meen ik. | |
Dr_Flash | maandag 3 november 2008 @ 15:22 |
quote:Gewone ICRm wel ja, maar de rijtuigen van de Frambozenlollie-express niet, daar is het ook blauw in de 2e klas ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 3 november 2008 @ 15:30 |
quote:Hebben ze daar serieus de bekleding gewijzigd? Ik dacht alleen bioreactor er onder en vieze stickers op de buitenkant... | |
James1988 | maandag 3 november 2008 @ 15:49 |
quote:Eerste klas Beneluxtrein: Balkon Beneluxtrein: Hier zie je een beetje dat die bekleding blauw is. Best een mooie kleurstelling imho ![]() | |
Peterselieman | maandag 3 november 2008 @ 16:28 |
Een leuke anekdote van gvttreinen op Somda:quote: | |
Socios | maandag 3 november 2008 @ 16:40 |
NS HiSpeed erbij. ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 3 november 2008 @ 21:39 |
Duvel, voortaan ff een bakkie doen als je toch op HS bent ![]() Weet iemand waarom er vandaag zo allejezus veel politie heel de dag niks stond te doen op amsterdam ? | |
Duvel | maandag 3 november 2008 @ 22:07 |
quote:Is goed, maar ik was er zaterdag met een heel gevolg! | |
Nightshadow | maandag 3 november 2008 @ 22:48 |
Oh ik kwam nog een artikeltje tegen in de Pers, ging over laatst, toen ze ze tussen Zutphen en Hengelo weer met 1 LINT treinstel reden in de ochtendspits.. KLIK | |
thats-me | dinsdag 4 november 2008 @ 00:42 |
Weet je zeker dat de trein met 1Lint werd gereden?? Ziet er nogal lang uit voor 1stel ![]() ![]() | |
Wadloper | dinsdag 4 november 2008 @ 06:23 |
quote:Dank je ![]() Ik was zaterdag ook van plan om op pad te gaan, alleen had ik andere verplichtingen die tussendoor kwamen ![]() En zondag was het vrijwel droog, dus toch maar even m'n kans gewaagd ![]() Aanstaande zaterdag wordt het wel vrij goed weer dacht ik ![]() | |
Zug-Chef | dinsdag 4 november 2008 @ 09:00 |
Ik hoop het, maar weersverwachtingen op knmi etc laten een heel ander beeld zien: veel bewolking en kans op regen komend weekend ![]() | |
SNArky | dinsdag 4 november 2008 @ 11:13 |
quote:Op de radio werd gezegd dat de automobilist net aan het keren was op het spoor, wat ben je dan ![]() | |
Nightshadow | dinsdag 4 november 2008 @ 11:22 |
Twee treinen, of twee treinstellen erbij betrokken? ![]() | |
Duvel | dinsdag 4 november 2008 @ 11:28 |
Hij is van twee kanten overreden. Hoeveel treinstellen daarbij betrokken zijn, is onbekend. | |
Fred2 | dinsdag 4 november 2008 @ 11:29 |
quote:overigens is de vermelding "in Moordrecht" niet eens juist: Zie ook Google Die spoorlijn ligt niet eens in de buurt | |
Duvel | dinsdag 4 november 2008 @ 11:31 |
quote:Hou je keutel eens in, er is ook zoiets als "gemeente Moordrecht". Het punt waar die spoorlijnen samenkomen heet in spoorwegjargon ook "Moordrecht Aansluiting", Mda. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 november 2008 @ 11:55 |
quote:De Epische Faalhaas Trofee 2008 ![]() | |
TommyGun | dinsdag 4 november 2008 @ 12:21 |
Fail ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 4 november 2008 @ 12:55 |
Tussen Gouda en Zoetermeer Oost rijden geen treinen meer. Op het traject Utrecht Centraal en Den Haag Centraal rijden minder intercity's. Hoe dan? | |
SNArky | dinsdag 4 november 2008 @ 13:04 |
Misschien wijken die intercity's uit via Delft? | |
sander89 | dinsdag 4 november 2008 @ 13:17 |
Mooie auto ![]() ![]() Gok er op dat het een VW is. ![]() Snap niet hoe die mensen dat voor elkaar krijgen, die sukkel zal wel zeker van overgang af geraakt zijn toen die aan het keren was zodat zijn auto vast stond op de rails. | |
Dr_Flash | dinsdag 4 november 2008 @ 13:24 |
quote:Nou issie stuk ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 4 november 2008 @ 13:35 |
Volgens RTV West een Caddy die op verboden terrein naast het spoor was gekomen en niet meer weg te krijgen was. http://rtvwest.nl/nieuwsitem/23326 | |
Duvel | dinsdag 4 november 2008 @ 13:46 |
quote:Mooie foto's. En met één as ontspoord, dat duurt geen dagen. ![]() | |
ikbenik | dinsdag 4 november 2008 @ 14:11 |
Nu.nl maakt er ook maar iets van:quote:Sinds wanneer heeft de Vijfde Tochtweg een bussluis? Er rijden daar niet eens bussen, zou ook wel vreemd zijn op zo'n smal polderweggetje. | |
Fred2 | dinsdag 4 november 2008 @ 14:28 |
ik denk dat ze een sluis bedoelen voor sluipverkeer ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 4 november 2008 @ 14:37 |
Ik wist niet dat het al pakjes avond was als ik die auto zie ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 4 november 2008 @ 16:44 |
Geen toilet meer doorspoelen graag ![]() | |
Wadloper | dinsdag 4 november 2008 @ 19:44 |
![]() ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 4 november 2008 @ 20:04 |
quote:HTF kan dat nou weer? ![]() | |
Fred2 | woensdag 5 november 2008 @ 00:26 |
Tja in Nederland hebben we vingerververs die de wissels bedienen, in Zweden worden treinen door vingerververs in elkaar gezet. | |
Darkwing_Duck | woensdag 5 november 2008 @ 19:23 |
Nu op Nederland 2, treinramp harmelen | |
sander89 | woensdag 5 november 2008 @ 22:55 |
quote:Lees op Somda dat het om een nieuwe VIRM gaat nummertje: 9562 Zat trouwens vanmiddag pas het voor het eerst in een nieuwe VIRM, vond beetje tegen vallen. Stoelen zijn aardig hard en de deuren zijn nog steeds aardig smal. Moet er trouwens ook niet aan denken dat in een VIRM is een keer echt paniek uit breekt, dat gaat nooit goed 30-50 man door die deurtjes heen. | |
James1988 | woensdag 5 november 2008 @ 23:05 |
quote:Foto's zijn te vinden op http://www.regioactueel.nl/page.php?page=message.php&id=48795 En inderdaad, vrij nieuwe VIRM zo te zien. Jammer. Als het nou een plan V/T'tje was geweest ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 november 2008 @ 08:51 |
Dat gehuil over harde stoelen in nieuw materieel moet maar eens afgelopen wezen vind ik ![]() DAT HOORT ZO stelletje boeren ![]() | |
Duvel | donderdag 6 november 2008 @ 09:08 |
In de eerste klas maken ze ze wel zacht, waarom je in de tweede klas dan op gestoffeerde planken moet zitten snap ik niet helemaal. Overigens heb ik nog nooit in VIRM4 gezeten, dus over de hardheid van die stoelen kan ik niet meepraten. | |
Dr_Flash | donderdag 6 november 2008 @ 09:17 |
quote:Ze zijn stug, zoals gebruikelijk. Heb je in een nieuwe auto ook ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 6 november 2008 @ 09:32 |
quote:SGMm heeft gestoffeerde planken. | |
Nightshadow | donderdag 6 november 2008 @ 09:45 |
En Syntus heeft gestoffeerd staal... | |
Darkwing_Duck | donderdag 6 november 2008 @ 10:07 |
quote:Jammer dat je over bankstellen begint, en niet over het doortrekken van een WC 16 uur lang ![]() | |
bork | donderdag 6 november 2008 @ 10:24 |
Dikke diesel over het ponlijntje vanmorgen in Amersfoort, was gelijk wakker ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 6 november 2008 @ 10:31 |
quote:Ja ![]() ![]() | |
von_Preussen | donderdag 6 november 2008 @ 10:31 |
quote:Zelf denk ik juist dat die banken het niet zo lang aan maken, omdat stof veel sneller / sterker slijt dan het trijp wat bijv. in de Koplopers zit. Bij dat stof begin je de lichte plekken / slijtage al na een paar maanden te zien, en dan nog niet over de etenswaren die erop gemorst worden en er moeilijker uitgaan. Dat trijp in die Koplopers daarentegen kan je goed schoonmaken, en ziet er na 20 jaar nog vrij goed uit. | |
von_Preussen | donderdag 6 november 2008 @ 10:31 |
quote:Hier de aflevering: http://player.omroep.nl/?aflID=8211086&kanaal=tvopjepc.nl Heftig verhaal heeft die man hoor. ![]() | |
Wadloper | donderdag 6 november 2008 @ 14:38 |
![]() Zo te zien heeft de 10318 een nieuw motorblok gekregen volgens deze foto? | |
Peterselieman | donderdag 6 november 2008 @ 14:47 |
Nee, volgens mij geen nieuwe bak. Foto is al van januari dit jaar. Kan zijn dat ze bij het onderhoud de bak even schoongespoten hebben. ![]() Zo te zien trouwens is deze foto genomen tussen Kollumerzwaag en Buitenpost. | |
Wadloper | donderdag 6 november 2008 @ 16:38 |
Oh, ik had niet gekeken naar de datum, komt omdat de 10318 vandaag ook zo smerig was zag ik van een afstandje ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 november 2008 @ 14:29 |
quote:Nou, rip aan de nabestaanden maar weer ![]() | |
Nightshadow | vrijdag 7 november 2008 @ 14:39 |
![]() Gisteren enquete gehad in de syntus. Heb ze een 3 voor geluid bij optrekken en afremmen gegeven en bij wat er er als eerste verbeterd moet worden: de banken ![]() | |
Guppy | vrijdag 7 november 2008 @ 15:09 |
quote:oh, jammer dat die enquetteurs niet in de trein naar doetinchem zaten waarook die agressieve dronken zuiplap zat... hadden ze wat leuks gehad | |
PartyAnimal87 | vrijdag 7 november 2008 @ 15:42 |
quote:Vanaf 't station gezien de 2e overgang richting Nunspeet. Stond een loc stil met een hoop bedrijvigheid er om heen. Betekend straks weer in de file staan, want ben nu maar met de auto naar Utreg. ![]() | |
von_Preussen | vrijdag 7 november 2008 @ 18:58 |
En hierdoor zaten de intercity's richting Deventer zo overvol dat er tientallen mensen te Amersfoort achterbleven. | |
dennistd | vrijdag 7 november 2008 @ 19:14 |
de hele dag stond er in hengelo loc 1734 stil, met beide panto's omlaag en alle lampen uit. vanmorgen stond er in hengelo ook een loc van spitzke, zou deze mogelijk een kapotte 1734 kunnen hebben weggesleept? verder had vanmiddag de intercity naar enschede vertraging, waardoor ie vanaf almelo achter de stoptrein aanreed | |
Fixers | vrijdag 7 november 2008 @ 20:38 |
Ik heb nu reeds aan den lijve ondervonden dat de NMBS geen haar beter is dan de NS. Doe nu een 3 weekjes dagelijks op en neer tussen Antwerpen en Brussel en heb iedere dag vertraging gehad. Vanavond door "weersonstandigheden" veel vertraging. Het regende, niet eens hard.... En zowaar de eerste trein die ik na een half uur wachten trof was onze eigen frambozenlollie die zowaar op tijd reed! ![]() Opvallend: de belgen rijden treinen met twee locomotieven in de reizigers dienst. Waar ze ook nog beide tractie geven, op het gebrul te beoordelen. De samenstelling loc-rijtuigen-stuurstand-loc-ruituigen-stuurtand ben ik al een paar keer tegen gekomen. | |
sander89 | vrijdag 7 november 2008 @ 22:59 |
Volgende week maandag word er weer een stukje nieuw spoor in gebruik genomen. ![]() Blijft nog steeds verbazen als daar weer ben hoe dicht het spoor naast sommige gebouwen ligt. Ben benieuwd hoe die mensen dat vinden dat 1 a 2 meter van hun kantoor de IC er met 140 km/h lang rijdt. ![]() ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 7 november 2008 @ 23:09 |
Enh vol... ff nieuwe aanmaken...doet ikke ![]() |