Het ging dus over griepjes en het uitrekenen van je bevallingsdatum-to-bequote:Op zondag 26 oktober 2008 17:24 schreef huuphuup het volgende:
Vervelend Chaneen hoop griepjes en verkoudheden zo aan het begin van de herfst. Blegh.
Hier ook een rekenaar hoorgeeft niets toch? Beetje dromen is leuk
Je bent na je eisprong nog 12 uur vruchtbaar (soms lees je ook wel 24 uur, maar die kans is een stuk kleiner).quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:16 schreef bumbaloe het volgende:
Kun je ook na je eisprong bevrucht raken?
Ik wil wel heel graag aansluitenquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:49 schreef marlieske het volgende:
So who's nextkom op meisjes kan nog meer bij
Ja en de lijst die er nu staat is natuurlijk veel te langquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:49 schreef marlieske het volgende:
So who's nextkom op meisjes kan nog meer bij
Haha ja. Mijn viendin zei gister: Oh noem je hem Pieter of Ingequote:Op maandag 27 oktober 2008 09:29 schreef bumbaloe het volgende:
De werknaam is geworden speedy?
Speedy Gonzalez?
Mijne is net zo heel moeilijk.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:35 schreef Vlindur het volgende:
Ik doe mijn best al niet eens meer om kloons te ontcijferen.
Ik kom er toch niet uit.
Ja, dat lees ik ook overal, maar ik ken er zelf geen voorbeelden van in mn omgeving hoor. Ik geloof daar dus eigenlijk niet zo in.quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:54 schreef Nijna het volgende:
MG, leuk idee van het kaartje!
Ik lijk qua cyclus aardig gelijk op te gaan met mn beste vriendinnetje... misschien kunnen we in de toekomst wel een datumtweeling produceren.
Ik had overigens wel eens gehoord dat mensen die in het zelfde huis wonen enzo een zelfde cyclus kunnen krijgen... Maar dat werkt vast niet per telefoon.... Het is in elk geval wel grappig dat we ook allebei wachten op een tweede streepje
Dank je. Ik zelf ookquote:Op maandag 27 oktober 2008 14:10 schreef owlet het volgende:
Mijn moeder, twee zussen en ik werden ook altijd gelijk ongesteld![]()
Ik vind het zo leuk voor mysterygirl!
hihi dat had ik ook....maar nu is vriendinnetje zwanger!!quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:54 schreef Nijna het volgende:
MG, leuk idee van het kaartje!
Ik lijk qua cyclus aardig gelijk op te gaan met mn beste vriendinnetje... misschien kunnen we in de toekomst wel een datumtweeling produceren.
Nee, heeft ooit wel eens wat op fok! gepost, als in... ergens zou ze een gebruikersnaam moeten hebben. Maar niet actief. Ze heeft alleen flink gelurkt toen ik bij Mirte in het buikfototopic posttequote:
Oe spannend Vlindur. Heb je een voorgevoel? Symptomen? Ik duim me rot voor je.quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:38 schreef Vlindur het volgende:
Ik krijg het woensdag gewoon te horen of ik zwanger ben of niet. Ben ik heel blij mee, hoef ik mn NOD ook niet af te wachten
Ik weet het! Je bent Viswijfje!quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:41 schreef Mysterygirl81 het volgende:
[..]
Mijne is net zo heel moeilijk.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:08 schreef Saffier het volgende:
Ik doe niet mee met de streepjesregen deze keer, hopelijk de volgende keer wel,
Oh, dat is ook spannend. Ik denk dat het zo iets is als een inwendige echo maar dan met cameraatje ofzo?quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 10:24 schreef Saffier het volgende:
Bedankt meiden, we gaan gewoon door met de volgende rondeOver 3 weken mag ik terugkomen bij de gyn voor een baarmoederfoto, net een afspraak gemaakt, ik ga straks even in het andere topic vragen hoe zoiets werkt.
Vlindur weet je al iets????
Nee de postbodequote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:15 schreef Mysterygirl81 het volgende:
Spannend hier weerKom maar op
![]()
Wij hebben het gister aan mijn ouders verteld. Ik had het kaartje aan kleine man gegeven en gezegd dat ie dat aan oma of opa moest geven. Mijn ma deed de deur open en toen gooide kleine man net het kaartje in de brievenbus want dat hoortDus mijn ma pakt het kaartje aan en loopt al lezend naar de woonkamer waar mijn vader op de bank lag. Dus mijn ma ineens: Oh echt
![]()
Gefeliciteerd. En mijn pa vanaf de bank: Wat is er dan? Wat is er? Dus ik gaf hem het kaartje en toen kreeg ie helemaal natte ogen enzo. En toen zei ie tegen
: Heb jij dat gedaan? Whaha.
Maar ze waren dus harstikke blij. Onze kleine man word gewoon grote broer
quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:11 schreef happyme28 het volgende:
prinseszondererwt, ik snap je dat je je bijna niet kan inhouden hoor. Wat zou het mooi zijn!
Vlindur, het kan toch ook te vroeg zijn?? Zolang er geen bloed is.....quote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:34 schreef Vlindur het volgende:
Helaas. Ik ben niet zwanger... Kon het niet laten met testen...
Op naar de volgende ronde!
Ja echt schandalig, daarbij ben ik bij vlagen echt strontmisselijk en lijkt het als een aantal dagen alsof ik ongi moet worden (wat niet kan want ik zit pas op dag 25) en hou maar krampjes rond mijn baarmoeder, alsof hij beurs is, . Het kruipt voorbij... inmiddels 7 dagen temperatuurverhoging. Vorige cyclus werd ik na 9 dagen ongi, maar nu was mijn eisprong deze maand ook ca. 3 dagen eerder dus dat is ook weer anders.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:56 schreef Kersjes het volgende:
Happy, zenuwslopend zijn die wachtdagen he? En het is dan zo moeilijk om egens anders aan te denken. Ik duim voor je hoor!
uhh ik had het ook...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 15:24 schreef happyme28 het volgende:
Jemig, ik kan me amper op mijn werk concetreren, ik ben me toch een partij beroerd. Als je zo'n 8-9 dagen na je eisprong zit, kun je toch onmogelijk al zoveel last hebben van een eventuele zwangerschap? En die smaak in mijn mond...![]()
Nou moe...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:20 schreef Vlindur het volgende:
* Vlindur is ongesteld.
NOD mag op 30 november.
Daar ben ik ook wel heel blij. En als je bedenkt dat ik nu met medicijnen pas in ronde 3 zit nu, valt het allemaal nog wel mee..quote:Op donderdag 30 oktober 2008 16:23 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Nou moe...balen meis! Maar hou de gedachte aan de goede eisprong vast! Super dat de Clomid zijn werk doet.
Rationeel gezien heb je helemaal gelijk hoor, dat weet ik ook wel, maar emotioneel kan ik me bijna niet houden. Overigens is mijn NOD gezet op een cyclus waarin mijn eisprong op dag 21 was. Vorige maand had ik voor het eerst een cyclus met eisprong. Deze maand dus voor de 2e keer en was de eisprong op dag 17/18 dus is het goed mogelijk dat mijn NOD ook eerder is. Maar goed, ik moet het van mezelf tot minimaal zondag uithouden. Als ik dan nog last heb van alle kwalen, dan gooi ik er waarschijnlijk een testje tegenaan, al is het alleen maar om mezelf uit de waan te halen dat het misschien wel eens raak zou kunnen zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:09 schreef bumbaloe het volgende:
Happy Me, ik zou als ik jou was niet testen, je nod is 1 dag voor de mijne dat lijkt me echt te vroeg, je zult misschien negatief testen en dan super teleurgesteld zijn, wacht tot dinsdag ofzo.
maar als jij test moet ik ook testenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:24 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Rationeel gezien heb je helemaal gelijk hoor, dat weet ik ook wel, maar emotioneel kan ik me bijna niet houden. Overigens is mijn NOD gezet op een cyclus waarin mijn eisprong op dag 21 was. Vorige maand had ik voor het eerst een cyclus met eisprong. Deze maand dus voor de 2e keer en was de eisprong op dag 17/18 dus is het goed mogelijk dat mijn NOD ook eerder is. Maar goed, ik moet het van mezelf tot minimaal zondag uithouden. Als ik dan nog last heb van alle kwalen, dan gooi ik er waarschijnlijk een testje tegenaan, al is het alleen maar om mezelf uit de waan te halen dat het misschien wel eens raak zou kunnen zijn.
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:26 schreef bumbaloe het volgende:
[..]
maar als jij test moet ik ook testen
Whahaha, ok ok, ik hou me in!quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:26 schreef bumbaloe het volgende:
[..]
Maar als jij test moet ik ook testen
Tsja, dat vind ik zelf eigenlijk ook. Valt me ook tegen van mezelf, dat ik zo ongeduldig ben...quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:08 schreef XXXKarinXXX het volgende:
tjonge jonge, wat zijn jullie hier ongeduldig zeg
Ik zou echt niet eerder testen dan dag 36 ofzo
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik heb gewoon nog maar 1 test gedaan. Een positieve! Toen ik zwanger was van Meike
Ik ben ook helemaal niet van de testerige hoor. In de afgelopen 15 maanden heb ik maar 1 keer een test gedaan. Meestal voelde ik niets en de afgelopen maanden had ik er (bleek terecht) helemaal geen vertrouwen in. Maar nu voel ik me zo zwanger, dat het gewoon lastig is er niet aan te denken. Maar eigenlijk durf ik ook niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik heb gewoon nog maar 1 test gedaan. Een positieve! Toen ik zwanger was van Meike
Ik heb nog maar één keer getest en dat was op dag 42 terwijl ik ervan overtuigd was dat het negatief ging zijn. Maar zonder test mocht ik me niet direct weer aanmelden bij de gyn, dus het was voor het goede doel.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:08 schreef XXXKarinXXX het volgende:
tjonge jonge, wat zijn jullie hier ongeduldig zeg
Ik zou echt niet eerder testen dan dag 36 ofzo
eens is....quote:Op zaterdag 1 november 2008 12:21 schreef Poppedein het volgende:
probeer het in ieder geval tot je NOD en zelfs liever nog 1 dagje langer vol te houden joh... de kans is zo aanwezig dat je ondanks een zwangerschap voor die tijd toch nog geen 2e streepje hebt... bedenk je hoe ontzettend groot die teleurstelling zou zijn terwijl je ondertussen die test ook nog niet gelooft omdat je nog te vroeg getest zou hebben... het is zo zó moeilijk, maar kom op joh, wij duimen hier enorm voor je!
Als ik niet zwanger ben is dat zowiezo een domper natuurlijk met of zonder negatieve testquote:Op zaterdag 1 november 2008 13:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
eens is....![]()
Probeer jezelf een beetje te beschermen tegen je hypergevoelens, straks ben je niet zwanger en dan is dat zo'n domper!![]()
Daar hebben we volgens mij allemaal weleens last vanquote:Op zaterdag 1 november 2008 22:52 schreef Chan het volgende:
Het *ongesteldwordgevoel* is weer helemaal weg eigenlijk... maar volgens mij ben ik bijna in staat mezelf zwanger te praten dus ik wacht nu maar gewoon nog een weekje af... vanaf morgen zou mn NOD kunnen zijn, maar dat weet ik dus niet precies...
Het gaatquote:Op zaterdag 1 november 2008 22:52 schreef Chan het volgende:
En Happy hou je het nog een beetje vol dat wachten tot je gaat testen? Het klinkt behoorlijk zenuwslopend in elk geval![]()
Over jezelf 'zwanger praten' en te vroeg testen. Ik heb me aan beide al schuldig gemaakt. Maar afgelopen maand heb ik voor mezelf besloten er gewoon niet mee bezig te willen zijn. Ik maak mezelf anders helemaal gek en dat is het me niet waard. En wonder boven wonder ging dat ook goed. Al was ik een dagje te laat ongesteld, geen moment had ik het idee dat ik zou moeten testen, ergens wist ik dat het geen zin had. En ik ben die dagen rondom mijn NOD deze maand zoveel beter doorgekomen dan de maand ervoor, toen ik wel echt dacht zwanger te zijn.quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:52 schreef Chan het volgende:
volgens mij ben ik bijna in staat mezelf zwanger te praten
Daar doe ik het voor, wel met M&Msquote:Op zondag 2 november 2008 22:44 schreef mefke79 het volgende:
Sgoed poppejans, ik wed mee. Waar zullen we eens om wedden...chocoladetaart? Meiden, kom op, de lijst moet toch echt korter worden, niet langer...
Dat had helemaal niet door! Mijn nieuwe NOD mag naar 23-11 maar op 17-11 een baarmoederfoto.quote:Op maandag 3 november 2008 12:22 schreef happyme28 het volgende:
bumbaloe, de meiden die voor je staan, zijn of al ongi (Saffier en Georgette_Kloonie) maar nog geen nieuwe NOD doorgegeven,
Saffier, hebben ze niets gezegd over een eventuele zwangerschap? Ik mocht absoluut niet zwanger zijn bij de foto, want door de vloeistof zou het vruchtje weg kunnen spoelen naar een plek waar het niet hoort te zitten. Wij moesten dus condooms gebruiken.quote:Op maandag 3 november 2008 13:20 schreef Saffier het volgende:
[..]
Dat had helemaal niet door! Mijn nieuwe NOD mag naar 23-11 maar op 17-11 een baarmoederfoto.
Happy hoe is het? Nog geduld genoeg voor morgen?
Chan hoe gaat het daar?
Het gaat .... haha, maar nu wel weer behoorlijk misselijk dus tsja dat helpt niet om het te vergetenquote:Op maandag 3 november 2008 13:20 schreef Saffier het volgende:
[..]
Happy hoe is het? Nog geduld genoeg voor morgen?
Klopt, maar dit advies klonk mij in ieder geval heel logisch in de oren: er wordt vloeistof de baarmoeder ingespoten en de kans dat zo'n klein vruchtje dan mee gaat spoelen, bijvoorbeeld richting de eileiders, lijkt me zeker niet onmogelijk.quote:Op maandag 3 november 2008 13:40 schreef Brighteyes het volgende:
Wat gek dan zeg. Maar goed, het is ook niet het eerste waar de adviezen over verschillen.
Ik heb je datum verzet hoor!
Ik weet niet of je NOD daarmee verschuifd. Hier was mijn eisprong 3 dagen eerder maar mijn NOD was toch gewoon na 28 dagen. Tenminste daar ga ik even van uit want vanaf die dag was de test pas zichtbaarquote:Op maandag 3 november 2008 12:06 schreef bumbaloe het volgende:
Moeten er geen dames inmiddels nodig plassen???
Schuift je NOD op als je vermoedt dat je EIsprong 2 dagen later is geweest? Want dat zou dan beteken dat ik pas 9 november kan testen toch?
Oh ja, sorry, zo bedoelde ik het ook, want het klinkt mij ook heel zinnig in de oren.quote:Op maandag 3 november 2008 13:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, maar dit advies klonk mij in ieder geval heel logisch in de oren: er wordt vloeistof de baarmoeder ingespoten en de kans dat zo'n klein vruchtje dan mee gaat spoelen, bijvoorbeeld richting de eileiders, lijkt me zeker niet onmogelijk.
Dacht ik al, hoorquote:Op maandag 3 november 2008 14:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh ja, sorry, zo bedoelde ik het ook, want het klinkt mij ook heel zinnig in de oren.
Volgens mij kun je dat op dat moment in de cyclus nog niet zien. Heel misschien met een bloedtest, maar volgens mij is het met een echo dan nog niet mogelijk.quote:Op maandag 3 november 2008 16:10 schreef marlieske het volgende:
Saffier je zou ook kunnen vragen of ze voor de foto eventjes een echo willen/kunnen maken dan sluit je een mogelijke zwangerschap ook uit? (geen idee of je dan al wat kan zien hoor, ik roep maar wat, ik heb gelukkig nooit dit soort onderzoeken ondergaan)
Gelukkig is het lekker druk op mn werk, dus ik heb niet zoveel tijd om na te denken over of ik wel of niet zwanger ben.. Vandaag dag 30 van mn cyclus, maar ik denk dat ik nog in elk geval tot zaterdag ga wachten met testen als het dan nog nodig is, want ik krijg toch meer en meer het gevoel dat ik gewoon ongi ga worden...quote:
Ik bel morgen de gyn, ik vrees dat de clomid deze ronde niks gedaan heeft.quote:
kan wel wezen, maar soms denk ik: wat doe ik daar nog te posten??? Testen voor NOD, ovulatietesten....tis allemaal echt een ver van mijn bed showquote:Op maandag 3 november 2008 22:05 schreef huuphuup het volgende:
Ieder zn ding.
Ik vond het zelf in ieder geval erg leuk om te doen, maar goed, die discussie is een tijdje terug al geweest.
Ik denk over de ovu-testen wel hetzelfde hoor, vind dat de druk er meteen zo opleggen zeker als je nog niet eens aan de eerste ronde begonnen bent. Als je dat eens doet na een paar maanden of wanneer je geen idee hebt van wanneer je ei-sprong is, hé maar dat zeg ik met een cyclus van niet eens 24 dagen, wie ben ik dus.quote:Op maandag 3 november 2008 22:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:
En ik kan me gewoon niks voorstellen bij het beginnen met wachten op een 2e streepje, maar wel meteen ovulatietesten gebruiken, weg spontaniteit!
Ik blijf ook duimen hihi, misschien was ik toch te vroeg. Vorige keer werd ik 9 dagen na mijn eisprong ongesteld en nu is mijn eisprong al 12 dagen geleden, dus dat leek me wel veilig. Maar misschien moet ik toch langer wachten? Dus als het uitblijft tot het weekend doe ik dan weer een test. Want er klopte veel niet aan mijn cyclus, maar ik ben nog altijd ongesteld geworden, dus het moet dan toch een keer komenquote:Op dinsdag 4 november 2008 10:33 schreef mefke79 het volgende:
Happy....wat jammer!Maar hee, symptomen zijn er nog en temperatuur nog hoog....lijkt me nog niet reddeloos verloren toch? Ik blijf duimen hoor.
quote:Het is van belang op te merken dat het te vroeg testen (meer dan 4 dagen voor de te verwachten menstruatie) valt af te raden. Veel zwangerschappen (60%) redden het niet tot de verwachte menstruatie. Als je dan toch test met een "ultra gevoelige test" en ongesteld wordt, lijkt het net of je een miskraam hebt gehad (vals positieve uitslag). Toch is dit geen valse of foute uitslag omdat de zwangerschap officieel nog in het 'subklinische' stadium was. Een zeer groot gedeelte van de zwangerschappen wordt door verschillende oorzaken afgebroken in de eerste paar weken na de bevruchting. Het testen eerder dan 4 dagen voor je volgende eerste menstruatie dag levert daarom vaak een teleurstelling op.
Hoe gevoelig zijn de Zwangerschapstesten van Testjezelf.nu?
De testen van Testjezelf.nu zijn zeer gevoelig (20 mlU/mL HCG) en hiermee kun je vanaf 4 dagen voor je volgende te verwachten menstruatie testen of je zwanger bent. Dit is de grens die wordt aangehouden door medici wereldwijd.
Zwangerschapstesten met een gevoeligheid van 10 mlU/mL hCG (6 dagen voor de volgende menstruatie) worden om goede redenen afgeraden.
Op de eerste plaats is de kans op afbreken van de zwangerschap nog erg groot, meer dan 60% in de eerste paar dagen na de bevruchting. Daarnaast is het zo dat een niet zwangere vrouw een hCG niveau heeft tussen 0 mlU/mL en 10 mlU/mL. Deze "ultra" of "extra vroege" zwangerschapstesten kunnen dus een vals positief resultaat (zwanger) geven.
Helaas worden deze "Ultra" of "Extra vroege" Zwangerschapstesten hier en daar aangeboden. Wij zullen deze om genoemde redenen niet produceren en verkopen.
De grens aangehouden door medici wereldwijd ligt op de 20 mlU/mL hcg.
De zwangerschapstesten zoals de testen van het Testjezelf.nu merk, worden medisch gezien algemeen aanvaard als zijnde de vroegst te gebruiken testen.
De gangbare zwangerschapstesten met een gevoeligheid van 25 mlU/mL kun je pas gebruiken vanaf de eerste dag van het uitblijven van je menstruatie.
Ja klopt, mijn temp is nu 12 dagen hoog (mijn eisprong was dus eigenlijk 13 dagen geleden waarschijnlijk). Daarom zou het dus ook te vroeg kunnen zijn, maar het is wel al 3 dagen langer dan bij mijn vorige cyclus.quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:52 schreef miss_sly het volgende:
happyme, normaalgesproken blijft je temperatuur hoog tot de dag dat je ongesteld wordt of zelfs bent. dus dat zou 14-16 dagen na je eisprong zijn. Hoe lang is je temp nu hoog? die 12 dagen?
quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:10 schreef bumbaloe het volgende:
Even wat info over te vroeg testen. Daar staat ook een stukje in over 'miskramen' na te vroeg testen.
[..]
Ik heb pas weer sinds vorige maand een eisprong (ben afgevallenquote:Op dinsdag 4 november 2008 12:57 schreef MeNicole het volgende:
Happy is je cyclus altijd anders dan? Zolang er geen bloed is doe ik maar ff
Oh das mooi (van dat afvallen en eisprong)!! Maar in principe kan het dus zijn dat je je "normale" cyclus nog niet goed in beeld hebt en gewoon te vroeg hebt getest.quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:00 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ik heb pas weer sinds vorige maand een eisprong (ben afgevallen) en ben dus van die cyclus uitgegaan. Die was 30 dagen en ik werd ongesteld na 9 dagen verhoging. Dus aangezien ik vandaag op dag 30 zit en ook al 12 dagen verhoogde temp, leek het me veilig om te testen. Maar kan dus te vroeg zijn, of ongi komt alsnog vandaag of morgen.
Ja dat kan idd. Alleen dacht ik, misschien naief, als je allerlei symptomen hebt, zal de HCG ook wel voldoende zijn...maar je lichaam doet rare dingen en daarbij schijnt die redenatie ook helemaal niet te kloppen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:02 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Oh das mooi (van dat afvallen en eisprong)!! Maar in principe kan het dus zijn dat je je "normale" cyclus nog niet goed in beeld hebt en gewoon te vroeg hebt getest.
Die heb ik toevallig ook gebruikt en ik ben er niet zo tevreden over. Hij gaf namelijk 'negatief' aanquote:Op dinsdag 4 november 2008 15:37 schreef bumbaloe het volgende:
Gebruikt er hier iemand die kruidvat testen van 2 voor 5 euro? In die bijsluiter staat namelijk dat je precies na 5 min het resultaat af moet lezen omdat er na die 5 minuten alsnog een streepje op de test kan verschijnen. Snap dat niet zo. Waarom komt er dan alsnog een streepje?
Tss, bij mij ook al meerdere keren, zie je die test werkt gewoon nietquote:Op dinsdag 4 november 2008 17:07 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Die heb ik toevallig ook gebruikt en ik ben er niet zo tevreden over. Hij gaf namelijk 'negatief' aan
Wil jouw man mij dat ook beloven???quote:Op dinsdag 4 november 2008 20:48 schreef Saffier het volgende:
Vanmiddag heb ik iets afgesproken met mijn man; dat het deze maand raak is nlen ik hou 'm aan zijn afspraak natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |