abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62693722
Wachten op het tweede streepje deel 118
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken.
Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

29 oktober prinseszondererwt NOD
30 oktober Georgette_Kloonie (09-2008) NOD
05 november Ernemmertje (10-2008) NOD
06 november Chan (10-2008) NOD
06 november Happyme28 (07-2007) NOD
07 november bumbaloe (10-2008) NOD
12 november Kersjes NOD
17 november XXXKarinXXX (08-2008) NOD
18 november Mefke79 (07-2008) NOD
21 november Takkembah NOD
23 november Nijna (06-2008) NOD
23 november Poppedein (10-2008) NOD
23 november Saffier NOD
30 november Vlindur (01-2008) NOD

Again (05-2007)
Beessie-Jen (12-2007)
Dee-Dee (01-2008)
ymme (08-2008)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

NOD = Niet Ongi Dag
KvK = Klussen voor Kids
FvF = Fucken voor Fun
Ongi = menstruatie
HA = Huisarts
Gyn = Gynaecoloog
MMM = medische malle molen
(sommige dingen zullen open deurtjes zijn, maar goed) Aanvullingen zijn altijd welkom

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

Ik gooide hem dicht
Mijn laatste post was dit:
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 17:24 schreef huuphuup het volgende:
Vervelend Chan een hoop griepjes en verkoudheden zo aan het begin van de herfst. Blegh.

Hier ook een rekenaar hoor geeft niets toch? Beetje dromen is leuk
Het ging dus over griepjes en het uitrekenen van je bevallingsdatum-to-be

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 03-11-2008 13:35:12 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62694029
Oe.. nieuwe!

Mysterygirl mag uit de op!
pi_62694223
ohja
ik zal haar eruit halen, als er verder nog iets gewijzigd moet worden aan de OP dan laat ik dat wel aan een modje over
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62694685
Hallo, ik meld me ook maar weer eens. Ik ben zoooooooo vreselijk aan het PMS-en (lees: ruzie maken/zoeken ) dat ik serieus denk morgen of overmorgen ongesteld te worden.

Oops, even overheen gelezen: een nieuwe zwangere! Gefeliciteerd!
En hopelijk volgen er deze ronde velen.
De 2e keer doet vast niet zeer
pi_62694945
Maar je moet eigenlijk nog even GK, dus misschien zijn het andere hormonen...
pi_62695113
Kun je ook na je eisprong bevrucht raken?
bumba baloe, waar is die kleine clown?
pi_62695465
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 18:16 schreef bumbaloe het volgende:
Kun je ook na je eisprong bevrucht raken?
Je bent na je eisprong nog 12 uur vruchtbaar (soms lees je ook wel 24 uur, maar die kans is een stuk kleiner).
  zondag 26 oktober 2008 @ 18:32:44 #8
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_62695648
Dames! Hebben jullie dat grote gat in de lucht gezien? Da's van mij!!! Vanmorgen een tweede streepje geplast: IK BEN ZWANGER!!!!! Jipppieieieie
pi_62695791
Whaaaahahhahaa.... YEAH!! Mikoxx, dus toch!?! Gefeliciteerd meis! Mooi binnen een half jaar

Het gaat goed met de streepjes! Dat er maar meer mogen volgen deze maand. Speciaal voor Saffier, Vlindur & prinseszondererwt: duim, duim, duim....
  zondag 26 oktober 2008 @ 18:44:09 #10
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62696054
Mikoxx. Ik zag het maar ik wist het niet zeker. Maar goed dat je het even komt bevestigen! Super dikke proficiat.

(Ik heb het gevoel dat ik vandaag mn eisprong heb namelijk, ik voel hele nare steken links onder in mn buik)
Maar ik ga niks tegen mijn man zeggen, en dan ga ik hem vanavond gewoon verleiden
  zondag 26 oktober 2008 @ 18:46:13 #11
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_62696115
Mikoxx en MG beiden proficiat
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Moderator zondag 26 oktober 2008 @ 18:56:03 #12
5428 crew  miss_sly
pi_62696422
Mikoxx gefeliciteerd
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_62696713
Mikoxx!!! Wat goeeddd!!! Gefeliciteerd
zie je wel, het begin van de streepjesregen

Oeh k ben zo blij voor je
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62696759
Mikoxx gefeliciteerd!!
  Jubileum moderator zondag 26 oktober 2008 @ 19:06:01 #15
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62696779
Zo gaat ie goed dames! Mikoxx gefeliciteerd
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_62696891
Wat een heerlijk nieuws Mikoxx!!!! Van harte gefeliciteerd!
pi_62697118
Woei, grote leegloop hier!
Wat fijn Mikoxx, gefeliciteerd!
Hardloper.
IG @webkim
pi_62697205
Mikoxx van harte.

Ik ben ongesteld geworden, loop al het hele weekend enorm te mopperen, dus was me al aan het afvragen waar ik dan weer last van had... Nou duidelijk dus...
Toch nog iets kortere cyclus dan ik van mezelf gewend ben. "Normaal" is 26-28 dagen. Nu was het 24, vorige 21. Het begint er dus wel weer op te lijken .
Volgende NOD, doe maar 23 november, da's dan in elk geval niet te vroeg .
Fake it till you make it...
pi_62697662
Mikoxx,gefeliciteerd
01-08-2008
pi_62697802
Mikoxx, gefeliciteerd!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62698059
Mikoxx, proficiat! Vroeg me inderdaad al af van wie dat gat was...jij dus. Geniet er van!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_62698347
Mikoxx van harte
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:01:51 #23
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_62698550
MisteryGirl en Mikoxxx van harte dames !!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_62698722
Mijn lieve lieve Mikoxx! het is je zo zo zo gegund!!
Ik kom je hopelijk snel gezelschap houden samen met de rest van de wachtenden hier!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_62698753
Waaaaah Mikoxxx van harte, wat heerlijk!
STREEPJESREGEN
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 26 oktober 2008 @ 20:15:08 #26
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_62698973
Dank jullie wel allemaal! En dat jullie maar snel mogen volgen!
pi_62699980
mikoxx & Mysterygirl, van harte gefeliciteerd met jullie 2e streepje!!!!!!!!

De streepjesregen is goed begonnen, hoop dat er véél dames hier snel aan kunnen sluiten
pi_62699991
Mikoxx! Gefeliciflapstaart!
pi_62702470
Mikoxx gefeliciteerd

En ja hoor jij gaat de warme zomermaanden in

@Kersjes de zomer van 2007 was inderdaad hel alleen jammer dat die al begon in April toen was er 1 week heul erg mooi weer en toen kreeg ik olifantenpoten, en die werden niet meer dun(ner).
In het ziekenhuis werd 5 dagen bijgehouden wat ik aan vocht verloor en dat was 11 liter meer als ik te drinken kreeg en toen was ik de dikke enkels nog niet kwijt.
Hoop dus echt dat dat me deze keer bespaard blijft (en jullie ook!).

So who's next kom op meisjes kan nog meer bij
Mama van Isa en Ties
pi_62702687
Gefeliciteerd Mikoxx!!!

Super!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_62703149
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:49 schreef marlieske het volgende:

Ik wil wel heel graag aansluiten , we doen ons best. Voorlopig moeten we nog een poosje wachten.
Maar het gaat idd goed met de streepjesregen, dus come on girls, we gaan gewoon met z'n allen!
pi_62707129
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 21:49 schreef marlieske het volgende:

Ja en de lijst die er nu staat is natuurlijk veel te lang Ik duim dat er veel streepjes volgen meiden!
pi_62709045
Mikoxx gefeliciteerd En dat is 2 Wie volgt.

Vandaag gaan we het al aan de ouders vertellen. Kan niet wachten tot de 10 weken geweest zijn. Hij is zo trots en bang en alles wat ie maar kan zijn dat ie het niet uit wil stellen om te vertellen. En als het mis gaat dan horen ze het toch. Mijn ma moest ik gister al oppassen wat ik zei Ze wilde ledikant voor mijn zoontje daar weghalen en een groot bed neer zetten. Dus ik moest me inhouden om te zeggen dat ze dat niet moest doen. Vandaag krijgen mijn ouders een kaartje met daarop: Laat mijn bedje nog maar even staan want mijn broertje of zusje komt eraan. En dan namens mijn zoontje
  maandag 27 oktober 2008 @ 08:33:51 #34
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62709476
Oh MG, dat is een leuke manier om het te vertellen zeg!
Wat zullen opa en oma blij zijn. En schoonopa en oma ook denk ik.
En je vriend heeft gelijk. Het voordeel van het vroeg vertellen is dat ze er ook voor je zullen zijn als het (wat niet gebeurd) mis mocht gaan.

Mijn meissie zit nu voor de tv druk naar kabouter plop te zwaaien. Maar kabouter plop zwaait natuurlijk niet terug.
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:08:25 #35
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62709926
Wat leuk zo'n kaartje MG! Ik ben benieuwd hoe de opa's en oma's reageren!
Bumba alles goed?
Ik doe niet mee met de streepjesregen deze keer, hopelijk de volgende keer wel, mijn NOD mag naar 24-11.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_62710024
Ahw Saffier
Nouja, we gaan er vanuit dat de streepjesregen nog wel even aanblijft, dus dan gewoon volgende maand meekomen!

MG klinkt als een mooie verrassing zo met het kaartje bumba, ben het nie helemaal wat betreft dat voordeel; voor mij persoonlijk zou dat een groot nadeel zijn namelijk. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk

Bumba je meiske!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:16:28 #37
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62710062
Dat is ieder voor zich huuphuup, maar ik deel met mijn familie mijn gelukkige momenten en ook mijn minder gelukkige momenten.

Met mij gaat het goed Saffier. Wat vervelend dat er deze maand geen streepjes zijn voor jou. Ik hoop voor jou de volgende keer. Ik ga daar zelf in ieder geval ook van uit (wat mezelf betreft).
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:29:31 #38
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62710310
De werknaam is geworden speedy?
Speedy Gonzalez?
pi_62711702
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:29 schreef bumbaloe het volgende:
De werknaam is geworden speedy?
Speedy Gonzalez?
Haha ja. Mijn viendin zei gister: Oh noem je hem Pieter of Inge
  maandag 27 oktober 2008 @ 12:13:47 #40
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_62714600
Meiden met streepjes van harte
Wat leuk zeg!
pi_62715801
Ik heb mijn vermoeden over wie Mysterygirl is eens effe in haar PMbox gedropt, volgens mij weet ik echt wie het is!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_62716989
Ik doe mijn best al niet eens meer om kloons te ontcijferen.
Ik kom er toch niet uit.
pi_62717147
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:35 schreef Vlindur het volgende:
Ik doe mijn best al niet eens meer om kloons te ontcijferen.
Ik kom er toch niet uit.
Mijne is net zo heel moeilijk.

Ik heb me net toch maar weer ingeschreven voor moeders voor moeders. Ondanks dat het me vorige keer slecht is bevallen.
pi_62717525
MG, leuk idee van het kaartje!

Ik lijk qua cyclus aardig gelijk op te gaan met mn beste vriendinnetje... misschien kunnen we in de toekomst wel een datumtweeling produceren .
Ik had overigens wel eens gehoord dat mensen die in het zelfde huis wonen enzo een zelfde cyclus kunnen krijgen... Maar dat werkt vast niet per telefoon... . Het is in elk geval wel grappig dat we ook allebei wachten op een tweede streepje
pi_62717953
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:54 schreef Nijna het volgende:

Ik lijk qua cyclus aardig gelijk op te gaan met mn beste vriendinnetje... misschien kunnen we in de toekomst wel een datumtweeling produceren .
Ik had overigens wel eens gehoord dat mensen die in het zelfde huis wonen enzo een zelfde cyclus kunnen krijgen... Maar dat werkt vast niet per telefoon... . Het is in elk geval wel grappig dat we ook allebei wachten op een tweede streepje
Ja, dat lees ik ook overal, maar ik ken er zelf geen voorbeelden van in mn omgeving hoor. Ik geloof daar dus eigenlijk niet zo in.
Wel leuk dat jij en je vriendin samen zwanger zouden kunnen zijn! Lijkt mij ook echt leuk om samen met iemand te zwangeren, maar vrees niet in reallife dat dat gaat voorkomen, dus dan gewoon extra hier met jullie

Ik had inderdaad goed wie Mysterygirl is! En ik heb nog nooit uit mezelf een kloon geraden dus heel moeilijk is het niet , maar ik zal echt niet flauw doen en verder niks zeggen.
pi_62718025
Mijn moeder, twee zussen en ik werden ook altijd gelijk ongesteld
Ik vind het zo leuk voor mysterygirl!
pi_62718062
Oh jawel hoor, dat van die cyclussen klopt wel geloof ik; Mijn moeder en zusje en ik waren vaak ongeveer rond dezelfde tijd ongesteld. Moet de hel zijn geweest voor mn pa en broertje Maar volgens mij gaat het dan wel over vrouwen waar je én veel tijd mee doorbrengt én waar je je mee verbonden voelt ofzo.
Het schijnt dat de stand van de maan ook invloed heeft op menstruatiecycli enzo. Heel bizar. Zelfde idee als eb en vloed enzo, maar heb geen idee hoe het precies werkt.

En idd Poppejans, met zn allen zwangeren lijkt me zo leuk
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62718087
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:10 schreef owlet het volgende:
Mijn moeder, twee zussen en ik werden ook altijd gelijk ongesteld
Ik vind het zo leuk voor mysterygirl!
Dank je. Ik zelf ook

Ik had dat ook met mijn moeder. We zijn altijd tegelijk. Zij meestal net een paar dagen eerder. Dus we liepen altijd tegelijk te klagen. Daarom wist ze bij de eerste toen ook meteen dat ik zwanger was. Denk dat ze nu ook al een vermoeden heeft!!
pi_62718532
Nou, dan ben ik blij dat op de woongroep waar ik veel werk per week, ik het gelukkig nog niet gemerkt heb dat ineens iedereen tegelijk ongesteld is (al zijn de meesten aan de prikpil) hahaha
pi_62718779
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:54 schreef Nijna het volgende:

hihi dat had ik ook....maar nu is vriendinnetje zwanger!!
Hopelijk duurt het bij ons ook niet al te lang, dan hebben die 2 straks mooi wat aan elkaar.

Post jouw vriendinnetje hier ook?
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:22:55 #51
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62723987
Ik was zwanger met een collega en een vriendin. Mijn vriendin was ong 3 wk verder dan ik was en mijn collega was 3wk korter. Dus ik had veel vergelijking. Ik vroeg aan mijn vriendin over haal kwaaltjes en mijn collega vroeg het weer aan mij.

Die vriendin is nu weer zwanger en ik nog niet dus.

Ik ben volgens mij nog nooit tegelijk ongesteld geweest tegelijk met mijn moeder. In ieder geval NOG nooit maandverband van haar gezien. Weet niet wat ze er mee deed dan
pi_62724340
Waarschijnlijk discreet weggooien, in van die blauwe zakjes ofzo
en anders, als dat het niet was, wil je het waarschijnlijk ook niet weten

Ik zou ook wel met een vriendin tegelijk zwanger willen zijn, lijkt me zo leuk, lekker met iemand van je eigen leeftijd praten over je zwangerschap enzo. Tuurlijk praat je er ook wel met anderen over, maar zoiets lijkt me toch wel speciaal.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 27 oktober 2008 @ 17:59:22 #53
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62725009
Dat is ook heel speciaal. Behalve als zij bevallen is en jij nog niet

Weet je, hier op Fok kun je ook vriendinnen maken die tegelijk zwanger zijn. En straks zit het ZenG topic vol met ons die allemaal in dezelfde periode zijn uitgerekend!
pi_62725166
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 14:34 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Post jouw vriendinnetje hier ook?
Nee, heeft ooit wel eens wat op fok! gepost, als in... ergens zou ze een gebruikersnaam moeten hebben. Maar niet actief. Ze heeft alleen flink gelurkt toen ik bij Mirte in het buikfototopic postte .
pi_62725333
Zo, weer een (werk)dag voorbij. Wat een drama zeg dit, het duurt me veel te lang, nog minimaal 1 week, eigenlijk 9 dagen voor ik mag testen. Gelukkig is het flink druk op het werk, met 2 dagen training deze week dus voor ik het door heb is het al weer weekend.

Ik ben ook erg blij met Fok! hoor, want in mijn omgeving zitten er ook niet veel in dezelfde fase. Dus een heerlijke uitlaatklep en vraagbak. Bedankt dus allemaal
pi_62725489
Jammer Saffier!
pi_62726083
Spannend Happyme, dat wachten tot je eindelijk mag testen!

Ik maak mezelf alweer helemaal gek... Had me zo voorgenomen níet te gaan testen voor 6 november... maar ik denk dat ik het 2 of 3 november toch wel doe als ik niet ongesteld ben dan... want het ene moment heb ik het gevoel dat ik er *iets* gaande is in mn buik wat niet gebruikelijk is... en het andere moment juist totaal niet...
pi_62726397
Ik krijg het woensdag gewoon te horen of ik zwanger ben of niet. Ben ik heel blij mee, hoef ik mn NOD ook niet af te wachten
pi_62726525
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 18:38 schreef Vlindur het volgende:
Ik krijg het woensdag gewoon te horen of ik zwanger ben of niet. Ben ik heel blij mee, hoef ik mn NOD ook niet af te wachten
Oe spannend Vlindur. Heb je een voorgevoel? Symptomen? Ik duim me rot voor je.

Chan, ik heb dat ook hoor, dat je van alles voelt enzo. Maar wie weet, waarom niet?
  maandag 27 oktober 2008 @ 18:41:12 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62726538
Mysteriegirl en Mikoxx! Gefeliciteerd!
pi_62726723
Spannend Vlindur!! Ik duim mee!
pi_62726859
Ik voel helemaal niks, waar ik vorige maand overal pijn in mn buik had moet ik nu alleen maar nog meer poepen. (Ik had al een goeie stoelgang, nu issie nog beter )

Mijn borsten doen ook geen pijn meer, ze zijn alleen nog maar gevoelig. Dus ik denk dat dit weer een 'no go' is..

Maar ik blijf hopen natuurlijk!

(woensdag word ik tante! Dan wordt het kindje van mn schoonzus en zwager gehaald, Ben zo benieuwd wat het is! Ze weten het zelf ook nog niet!)
  maandag 27 oktober 2008 @ 18:50:40 #63
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_62726883
Mystery & Mikoxx geweldig :D

voor de rest duim ik weer mee!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_62727650
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 13:41 schreef Mysterygirl81 het volgende:

[..]

Mijne is net zo heel moeilijk.

Ik weet het! Je bent Viswijfje!

Maar serieus: gefeliciteeeeeeeeeeeerd! Wat onwijs leuk!
Ik vraag me echt af of ik het verborgen zou kunnen houden. Ik zou stralen.
pi_62732452
*duimt ook nog ff mee*
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_62732862
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:08 schreef Saffier het volgende:
Ik doe niet mee met de streepjesregen deze keer, hopelijk de volgende keer wel,
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:30:16 #67
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62735126
Thanks meiden!.
Beef je bent lief!
Ylana
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 07:41:04 #68
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62740709
Oh Vlindur. Dat is wel erg spannend morgen. Hoe laat moet je?
pi_62741641
Succes vandaag morgen Vlindur!!

Saffier
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62741981
Spannend morgen Vlindur! En horen of je zwanger bent en tante worden!

Saffier
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:24:44 #71
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62743771
Bedankt meiden, we gaan gewoon door met de volgende ronde Over 3 weken mag ik terugkomen bij de gyn voor een baarmoederfoto, net een afspraak gemaakt, ik ga straks even in het andere topic vragen hoe zoiets werkt.
Vlindur weet je al iets????
Ylana
pi_62744024
Mikoxx, gefeliciteerd
Eindelijk is het dan zo ver!

Vlindur, wat gaat morgen een spannende dag voor je worden zeg!
Tante worden en ook nog eens te horen krijgen dat je zwanger bent (gaan we wel van uit toch? )

Hier wordt zo goed als het gaat geklust. M lijkt ineens ook de druk te voelen, net als Bumbaloe's man
Nou ja, we merken binnenkort wel of het toch nog gelukt is.

Saffier en Nijna
.... met gevoel voor drama....
pi_62744132
Jullie zijn lief!

Ik had gisteravond bij het afvegen helderrood slijm, dus ik zal wel weer ongesteld worden.
Ben ook heel benieuwd naar morgen!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:58:24 #74
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62744758
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:24 schreef Saffier het volgende:
Bedankt meiden, we gaan gewoon door met de volgende ronde Over 3 weken mag ik terugkomen bij de gyn voor een baarmoederfoto, net een afspraak gemaakt, ik ga straks even in het andere topic vragen hoe zoiets werkt.
Vlindur weet je al iets????
Oh, dat is ook spannend. Ik denk dat het zo iets is als een inwendige echo maar dan met cameraatje ofzo?

Ah Vlindur, rood slijm, hopelijk is het iets positiefs zoals een innestelling ofzo.

Kersjes, ja, die mannen van ons. Al met al doen wij het zware werk, en zij voelen druk
pi_62750214
Oe spannend Vlindur, wanneer is je eigenlijke NOD? Kan misschien wel een innesteling zijn toch?

Ik ben weer aan het duimendraaien voor de meiden die morgen en overmorgen NOD hebben. Spannend!!

Hier nog steeds vage klachten, maar zit nu pas op dag 23. Ik probeer het van me af te zetten, maar het lukt niet. Gisteren had ik echt ongi klachten, maar die zijn nu weer weg. Nog wel steeds steken en krampjes en nog steeds behoorlijk wat 'witte afscheiding' (sorry voor de details) en de hele tijd plassen.

Wat zijn de meest gevoelige testen eigenlijk?
pi_62751205
Happy, ik denk dat die vandaag, morgen of overmorgen is. Ik zit vandaag op dag 29.
Vorige maand was hij ook 29 dagen. Daarvoor slechts 25.

Spannend voor jou ook Happy!
pi_62757415
Happyme, spannend joh! Voor vlindur ook trouwens!

Ik hier nu 2 dagen voor de NOD, nog weinig klachten. Die had ik vorige maand wel voor ik ongesteld werd. Ik heb af en toe een licht misselijk gevoel, maar dat kan ook een virusje zijn natuurlijk... Verder tikkie gevoelige tepels, verder niks. We zullen zien. Ik vind het weer spannend iig.
pi_62757579
Prinses, hoop dat we snel door mogen schuiven! Ik heb het hier iig wel gezien
Hoop dat dit topic snel weer korter mag zijn qua lijst!
pi_62757701
Aaaah, wat is het weer spannend!
pi_62760256
Happyme: spannend!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:04:05 #81
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62763987
Duimduimduidmuidmduim.....
Ylana
pi_62772277
Dames, weer een dagje dichter bij onze NOD.
Fijne dag vandaag.
pi_62772484
*duimt mee met Saffier.

Vlindur heel veel succes vandaag!
Happy, spannend!!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62772600
Spannend hier weer Kom maar op

Wij hebben het gister aan mijn ouders verteld. Ik had het kaartje aan kleine man gegeven en gezegd dat ie dat aan oma of opa moest geven. Mijn ma deed de deur open en toen gooide kleine man net het kaartje in de brievenbus want dat hoort Dus mijn ma pakt het kaartje aan en loopt al lezend naar de woonkamer waar mijn vader op de bank lag. Dus mijn ma ineens: Oh echt Gefeliciteerd. En mijn pa vanaf de bank: Wat is er dan? Wat is er? Dus ik gaf hem het kaartje en toen kreeg ie helemaal natte ogen enzo. En toen zei ie tegen : Heb jij dat gedaan? Whaha.
Maar ze waren dus harstikke blij. Onze kleine man word gewoon grote broer
pi_62773054
MG, wat een fijne reactie van je ouders, krijg er bijna zelf tranen van in mn ogen...

Wat een spanning hier!! Ik duim met iedereen mee!
pi_62773099
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 08:15 schreef Mysterygirl81 het volgende:
Spannend hier weer Kom maar op

Wij hebben het gister aan mijn ouders verteld. Ik had het kaartje aan kleine man gegeven en gezegd dat ie dat aan oma of opa moest geven. Mijn ma deed de deur open en toen gooide kleine man net het kaartje in de brievenbus want dat hoort Dus mijn ma pakt het kaartje aan en loopt al lezend naar de woonkamer waar mijn vader op de bank lag. Dus mijn ma ineens: Oh echt Gefeliciteerd. En mijn pa vanaf de bank: Wat is er dan? Wat is er? Dus ik gaf hem het kaartje en toen kreeg ie helemaal natte ogen enzo. En toen zei ie tegen : Heb jij dat gedaan? Whaha.
Maar ze waren dus harstikke blij. Onze kleine man word gewoon grote broer
Nee de postbode

Wat superlief zo
Weten je schoonouders het nu ook al?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62773209
Ja mijn schoonmoeder hadden we het maandagavond al verteld. Die stond nog net niet te dansen in de kamer. Die had het nooit verwacht omdat eigenlijk nooit kinderen wilde
pi_62773485
Mysterygirl wat een fijne reacties

*duimt mee*
pi_62773857
Mysterygirl, wat leuk zeg!
Succes voor alle wachtenden!!
pi_62774667
MG, wat leuk .
pi_62775869
MG wat leuk gedaan zeg met dat kaartje. Wat lief je pa met traantjes in de ogen.

Dames kom op ik duim hier super hard met jullie mee.
Mama van Isa en Ties
pi_62778782
Ik ben ongesteld geworden zoals verwacht dus ik draai nog gezellig een rondje vaker hier mee
pi_62782259
Wat jammer Georgette

Ik duim voor je Happy, klinkt wel hoopvol
pi_62782620
Jammer jammer Georgette....!

Is Vlindur er al weer????
pi_62782762
Jammer GK, volgende keer beter!
Wat leuk MG!
Ik voel me ook klaar voor ongi, we zullen zien. Nog ff afwachten maar want ik zie nog niks.
Hoe is het vlindur, al tante?
pi_62783278
GK jammer... Op naar november dan maar!
pi_62784381
Balen GK!
Prinses, ik blijf duimen voor je!

Ik ben vanochtend bij de gyn geweest en........... Ik heb een eisprong gehad!!!!!!
Ik moet nu afwachten op de menstruatie.. Of NIET!!!
Ik zit nu op dag 30, vorige maand was mn cyclus 29 dagen en was mijn eisprong op dag 18. Nu was het dag 15.

Ik krijg ineens toch weer hoop!
Verder heb ik een halfjaar recept voor Clomid. Mocht ik ongesteld worden moeten we het nu zonder haar doen. Mocht ik rare cyclussen creëren moet ik terug komen. Mocht ik zwanger zijn moet ik in week 6/7/8 voor echo..

De baby is er nog niet of ik heb het nog niet gehoord. Hoop dat alles goed gaat daar...
pi_62784878
Oh Vlindur wat een goed nieuws!!! Ik hoop zo voor je dat je zwanger bent! Dat zou helemaal geweldig zijn!
pi_62785491
Jammer GK, hopelijk is t de volgende keer wel raak!

Vlindur wat een goed nieuws ik blijf heel hard voor je duimen!
pi_62785499
Mijn cyclusbanner zegt: "a home test may work today". Ik kan me bijna niet inhouden.
pi_62786622
Pff prinses, k kan me voorstellen dat je je dan maar moeilijk kunt inhouden!
pi_62787132
Balen G_K, het had zo mooi geweest, maar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Duimen dat het volgende maand raak is.

Jeetje wat is het spannend voor Vlindur en prinseszondererwt.

Vlindur, wat een super nieuws. Bewonderenswaardig dat je kunt wachten met testen haha. 15 dagen na je eisprong is behoorlijk lang, dus ik heb goede hoop voor je!!

prinseszondererwt, ik snap je dat je je bijna niet kan inhouden hoor. Wat zou het mooi zijn!

Hier nu dag 24 en de symptomen zijn er nog steeds. Moet nog minimaal 1 week wachten om te testen, maar kan me nu al bijna niet meer inhouden. Te erg gewoon! Maar ik wil echt dag 31 halen voor ik test, want ik ben veel te bang voor een negatieve test. Aan de andere kant, zou ik het ook willen weten, mocht het een vroege miskraam zijn om de wetenschap te hebben dat je wel zwanger kunt worden.... het twijfelen houdt dus nog even aan hier.

Ik blijf duimen Vlindur en pze!
pi_62787241
Oh spannend allemaal zeg! Ik duim voor jullie allemaal!
pi_62787446
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:11 schreef happyme28 het volgende:
prinseszondererwt, ik snap je dat je je bijna niet kan inhouden hoor. Wat zou het mooi zijn!

Weer een paar euri vergooid. Veuls te vroeg weer. Ik ben echt een slapjanus met wachten. Hopelijk zaterdag nog een keer proberen...

Ik duim voor je happy!
pi_62787606
Ik ben tante!!!!!

Om 15.52 is HIJ geboren!!

Voor de naam mag je me pm'men.
pi_62787858
gefeliciteerd Vlindur!!
pi_62787985
Oe Tante Vlinder gefeliciteerd!!!

pze... hopenlijk gewoon te vroeg en heb je zaterdag mooi 2 streepjes!
pi_62788040
Van harte tante Vlindur!
pi_62788253
Vlindur, wat spannend!!!! Ik duim!
Van harte dat je tante bent geworden!!!

En prinseszondererwt ook al zo spannend! Vast te vroeg getest... ook voor jou duim ik gewoon door!
pi_62788954
Helaas. Ik ben niet zwanger... Kon het niet laten met testen...

Op naar de volgende ronde!
pi_62788962
Vlindur, gefeliciteerd met je neefje, en natuurlijk al helemaal met je eisprong
edit: we posten precies tegelijk! Meis, het kan toch nog steeds, HCG verdubbelt al heel gauw, dus misschien over een paar dagen toch positieve test?

Prinseszondererwt: De moed nog niet opgeven he?! De duimen draaien hier door hoor

[ Bericht 31% gewijzigd door DustinHenderson op 29-10-2008 18:57:06 ]
pi_62789397
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:34 schreef Vlindur het volgende:
Helaas. Ik ben niet zwanger... Kon het niet laten met testen...

Op naar de volgende ronde!
Vlindur, het kan toch ook te vroeg zijn?? Zolang er geen bloed is.....
pi_62790147
Wie weet Vlindur!
En van harte met de geboorte van je tantezeggertje.
pi_62790888
Nee, ongesteld ben ik nog niet.. We wachten het nog maar even af dan he..

Liefs, moi
  woensdag 29 oktober 2008 @ 19:56:09 #115
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62791248
Vlindur, gefeliciteerd met de geboorte van je neefje
Hopelijk kun je hem heel snel een toekomstig speelkameraadje bezorgen. Over 'n maand of 8 ofzo
Gewoon afwachten nog maar...

Prinses, hopelijk was dit vals negatief en over een paar dagen.... 2 streepjes voor jou!

G_K, balen zeg...

Happy, zenuwslopend zijn die wachtdagen he? En het is dan zo moeilijk om egens anders aan te denken. Ik duim voor je hoor!
pi_62792110
Jammer Prinses en Vlindur, maar misschien nog te vroeg... hoop voor jullie op twee streepjes over n paar dagen!

Hou je het nog een beetje vol Happy?

Pff hier toch weer t gevoel dat ik misschien toch wel heel misschien eventueel zwanger ben... Manlief denkt het volgens mij ook...
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:30:10 #117
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62792281
Vlindur van harte met je neefje , ik duim voor jou gewoon nog even door!
Chan wat spannend! Wacht je nog even af of ga je binnenkort testen?
Prinses voor jou een en een paar duimen!
Ylana
pi_62793150
Oooh wat een spanning hier allemaal zeg!

Vlindur, van harte met je nieuwe neefje

Voor alle dames die van alles voelen enzo hoop ik dat de duvels nog even weg blijven en dat de streepjesregen zich voortzet

*duimduimduim*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:15:00 #119
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62793867
Chan, allebei een voorgevoel, dat belooft wat!
pi_62794233
Ik weet nog niet wanneer ik ga testen... Eigenlijk willen we wachten tot 6 november, want langer dan dat zal mn cyclus niet zijn denk ik... maar misschien doe ik t toch wel op 2 november al maar de kans is heel klein en ik ben bang dat ik mezelf van alles wijs aan het maken ben... Dus ik probeer nog even met mn voeten op de grond te blijven staan voor zover dat nog gaat..
pi_62797101
Vlinder... misschien toch wat vroeg getest...? Ik hoop het!

Chan, spannend...
pi_62802295
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:56 schreef Kersjes het volgende:
Happy, zenuwslopend zijn die wachtdagen he? En het is dan zo moeilijk om egens anders aan te denken. Ik duim voor je hoor!
Ja echt schandalig, daarbij ben ik bij vlagen echt strontmisselijk en lijkt het als een aantal dagen alsof ik ongi moet worden (wat niet kan want ik zit pas op dag 25) en hou maar krampjes rond mijn baarmoeder, alsof hij beurs is, . Het kruipt voorbij... inmiddels 7 dagen temperatuurverhoging. Vorige cyclus werd ik na 9 dagen ongi, maar nu was mijn eisprong deze maand ook ca. 3 dagen eerder dus dat is ook weer anders.

Ik moet maar aan Reinhilde denken die ook zwanger is geworden van die keer dat ze zo ziek waren hihi, maar ik geloof het pas als ik een posi test heb hoor. Je lichaam kan je zo in de maling nemen

Anyway.... ben blij dat ik het hier van me af kan schrijven (en als je er moe van wordt, scrol je maar door
pi_62802407
Lekker doorschrijven hoor Happy .
pi_62802899
Veel sneller dan verwacht mag ik me ook hier gaan melden! Nog geen 2 weken geleden meldde ik me in het rammelaarstopic, aangezien het verschrikkelijk begon te kriebelen hier... Heb dat nog een tijdje willen uitstellen of ontkennen voor mezelf, maar een klein maandje geleden kon ik er gewoon niet meer omheen; ik wil verschrikkelijk graag een kindje met mijn . Bang als lief altijd is voor veranderingen heb ik dit redelijk rustig duidelijk gemaakt aan hem, waarop precies de reactie kwam die ik verwachtte: hij wil heel graag kinderen met mij, maar over het hoe en wat had hij nog nooit zo nagedacht (ik als vrouw op mijn beurt snap niet hoe je daar uberhaupt niet over kunt nadenken als je weet die wens er wel is, maar heuj...mannen hè ). We hebben heel fijn gepraat en ik heb vooral van en aan hem gevraagd er wel wat meer over na te gaan denken, met het idee dat hij me over een tijdje wellicht zou kunnen zeggen wanneer hij zou verwachten er ongeveer aan toe te zullen zijn... We hebben het er niet meer teveel over gehad, omdat ik m zeker niet wilde opjagen in dit proces wat voor hem wellicht veel langer zou duren dan voor mij...
En toen ineens kwam hij gister helemaal uit zichzelf met de mededeling dat samen voor een kindje wil gaan niet over een tijdje, maar nu...hoe meer hij er aan denkt, hoe liever hij het wil..... ik was helemaal pardoes, is zomaar ineens het hek van de dam!! Hij draaide zich na ons gesprek om in bed en viel met een "weltrusten mama" in slaap... ik geloof dat hij me gisteravond de gelukkigste vrouw op aarde heeft gemaakt

Ik hoop dat ik gezellig met jullie mee mag kletsen!
Zal me in het kort nog even voorstellen: Ik ben poppedein, 25 jaar, al 12 jaar samen met mn lief van nu 28, we wonen 3 jaar samen en hebben 2 hondekinders. In het dagelijks leven geniet ik vooral heel erg van andermans kindjes, ik ven verloskundige, en heb t fijnste beroep wat ik me maar voor zou kunnen stellen!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_62802992
En jeetje wat zitten er een boel dames vlak voor hun NOD, at is het verschrikkelijk spannend hier! Ik duim natuurlijk enorm mee voor jullie en hoop op verschrikkelijk veel goed nieuws in de komende dagen! Zet m op door die wachtdagen heen!!

Ik verwacht mijn NOD rond 23 november, heb 2 september mn mirena laten verwijderen, was daarna na 18 dagen ongesteld, en de eerste echte cyclus die daarop volgde duurde 32 dagen, daar gaan we voorlopig maar vanuit dus, al kan t werkelijk alle kanten op!

succes meiden!
pi_62803333
Poppedein, welkom en succes!! Dat je maar snel weer uit dit topic mag verdwijnen. Dit is 1 van de topics waar je het liefst zo kort mogelijk wil blijven rondhangen.
pi_62803362
welkom Poppedein!

En wat is het spannend hier!! Duimen draaien overuren!

Vlindur, gefeliciteerd met je neefje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_62803464
Poppedein wat goed! Wat ontzettend leuk zo
Ik hoop dat je dan ook zo snel mogelijk door kunt schuiven naar Z&G, houden we de vaart er een beetje in
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 30 oktober 2008 @ 09:45:57 #129
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_62803747
welkom Poppedein en voor alle dames duim ik mee voor een grote hoosbui aan streepjes!!!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_62803948
Welkom Poppedein, wat een goed nieuws! Ik denk dat het echt iets is wat de meeste mannen hebben hoor, een beetje bang voor het onbekende, terwijl wij vrouwen dan al ons hele leven hebben uitgestippeld
Hopelijk ben je gauw weer weg hier, wie weet staan er straks wel 2 Poppen in de Zwangerschapslijst, Poppejans&Poppedein dat klinkt goed haha

Vooralsnog hier nog niks op ovutest,gister maar begonnen. Beter te vroeg dan te laat wat betreft een ei opspeuren!
Ben ook wel benieuwd of ik nou die 1,5 dag een doorbraakbloedinkje heb gehad en of ik dus alsnog ongesteldheid kan verwachten, OF dat ik wel een eisprong kan vinden komende 2 weken.
Ik hou het weer spannend
pi_62805184
Happy vooral blijven schrijven hoor, ik kan me érg goed voorstellen hoe je je op t moment voelt...

Poppedein wat super leuk van harte welkom hier en hopelijk mag je snel doorschuiven naar het volgende topic!

Poppejans, succes met de zoektocht naar je ei!
pi_62806309
Poppedein,welkom! Mijn man moest er ook even over nadenken hoor.Ik wilde een jaar terug al beginnen hij nog niet,moest echt aan het idee gaan wennen.
Ik heb allemaal zwangere vrouwen en een net geboren baby om me heen,ik wil ook!!!!!!!
01-08-2008
pi_62808173
Poppedein, wat leuk! En hopelijk kan je snel door naar Z&G natuurlijk!

Poppejans, ei-speur-ze .
pi_62811397
Grrrr, gisteren was mijn eisprong maar ik was gisteravond ineens zo beroerd dat we niet goed genoeg hebben kunnen klussen Sinds vanochtend vroeg ben ik aan het overgeven en aan de race. Net voor het eerst een paar hapjes toast binnen kunnen houden, maar ik denk niet dat het wat gaat worden vandaag. Hopelijk is het geklus van daarvoor goed genoeg geweest...

Poppedein, rare wezens zijn die mannen he?
pi_62812794
Kers . Ik duim dat het geklus voor je beroerdheid gewoon voldoende is geweest, ik duim!
pi_62812893
Jemig, ik kan me amper op mijn werk concetreren, ik ben me toch een partij beroerd. Als je zo'n 8-9 dagen na je eisprong zit, kun je toch onmogelijk al zoveel last hebben van een eventuele zwangerschap? En die smaak in mijn mond...

[ Bericht 23% gewijzigd door happyme28 op 30-10-2008 15:35:47 ]
pi_62813477
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 15:24 schreef happyme28 het volgende:
Jemig, ik kan me amper op mijn werk concetreren, ik ben me toch een partij beroerd. Als je zo'n 8-9 dagen na je eisprong zit, kun je toch onmogelijk al zoveel last hebben van een eventuele zwangerschap? En die smaak in mijn mond...
uhh ik had het ook...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_62814474
Oe... nou, dan vind ik het niet zo erg haha, maar ik zit hier de minuten tot half 5 af te tellen. En ik moet nog veel doen.... pfffff....

Maar testen durf ik ook niet, want dan is het misschien te vroeg en dan heb ik ruzie thuis, want hubby denkt toch dat ik het me allemaal inbeeld (wat niet zo gek is, want ik heb de afgelopen 16 maanden wel vaker geroepen dat ik het nu echt zeker weet).
pi_62814636
* Vlindur is ongesteld.
NOD mag op 30 november.
pi_62814736
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:20 schreef Vlindur het volgende:
* Vlindur is ongesteld.
NOD mag op 30 november.
Nou moe... balen meis! Maar hou de gedachte aan de goede eisprong vast! Super dat de Clomid zijn werk doet.
pi_62814820
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:23 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Nou moe... balen meis! Maar hou de gedachte aan de goede eisprong vast! Super dat de Clomid zijn werk doet.
Daar ben ik ook wel heel blij. En als je bedenkt dat ik nu met medicijnen pas in ronde 3 zit nu, valt het allemaal nog wel mee..
pi_62814837
Happy, het kan allemaal... of het zit in je koppie of je bent gewoon hardstikke zwanger. Zo "kort" na je eisprong is er natuurlijk een grote kans dat je nog geen tweede streepje piest ook als je wel zwanger bent. Maar je kan het natuurlijk allicht proberen (in het geheim )... Dat wachten duurt zo lang he.. .

Vlindur, wat jammer.
pi_62815172
Helaas Vlindur...

Happy, hopelijk zijn het net als bij Vicky signalen van een vroege zwangerschap!

Bah, al dat gekots, ik voel me haast weer zwanger
pi_62816224
Dankjewel voor al jullie lieve welkomsgroetjes!! En poppejans...ik ben he-le-maal voor!

Happy, wat maak je het verschrikkelijk spannend joh...kon je de tijd maar vooruit kijken he... ik hoop ontzettend voor je dat je een 2e streepje piest en je klachten lekker niet voor niets blijken! Ik duim voor je!

Vlinder, wat ontzettend jammer, je was er al een beetje bang voor he... Maar zoals je zegt, de clomid doet zn werk, nu op naar de volgende stap!! Succes!

Kersjes, wat vervelend dat je je zo naar voelt, helemaal als de timing ook nog eens zo beroerd is! Beterschap!!
pi_62818307
Poppedein, wat gezellig. Ik kan me helemaal voorstellen hoe blij je bent. Welkom!
Mogen we er trouwens ook vanuit gaan dat jij met alle ins & outs rond zwanger worden bekend bent? Zo ja, dan wil ik je graag even in mijn PM-box

Dames op de wachtbank: succes met wachten
Dames met de maandelijkse ongemakken
  Jubileum moderator donderdag 30 oktober 2008 @ 19:06:13 #146
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62818568
Welkom hier Poppedein, je gaat in rap tempo de topics door zo Hopen dat het hier net zo snel gaat.

Vlindur wat jammer, je NOD is weer aangepast.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_62818649
Oh Vlinder, wat spijt het me toch dat je ongesteld bent geworden, maar probeer het toch van de zonnige kant te bekijken. Je hebt een eisprong gehad, dat is super toch?
EN gefeliciteerd met HIJ.

Happy Me, ik zou als ik jou was niet testen, je nod is 1 dag voor de mijne dat lijkt me echt te vroeg, je zult misschien negatief testen en dan super teleurgesteld zijn, wacht tot dinsdag ofzo.

Kersjes, hopelijk hebben de vooreidagen genoeg effect gehad. Bij mijn dochter was dat wel het geval. Een keer geklust, RUIM voor EI, en het was super raak.

Poppejans, succes met de ovu testen.

GK, wat jammer dat je ongie bent geworden, succes deze ronde.

Chan, maandag is een mooie dag om te testen denk ik.

Poppedeintje, wat leuk! En wat een lieve opmerking van je vriend. Enneh, wat betreft dat mooiste beroep op aarde. Het spijt, maar het lijkt mij echt vreselijk. Ik ben wel blijdat jouw beroep bestaat, maar ik moet er niet aan denken om kindjes op de wereld te zetten.

Oke, er zijn nu 3 collega's zwanger. Collega 3 weet alleen niet dat ik het weet. Ik kwam er stom toevallig achter. Ze is ergens in juni uitgerekend. Ik hoop dat ik collega 4 wordt die zwanger is, en anders collega 5 want ik denk dat mijn maatje binnenkort ook voor nrtje 2 gaat. Ze was aan het wachten opdat haar man werk zou hebben, en dat heeft hij nu, dus dat zal ook niet lang meer duren. Onze dochters schelen 2 weken.
pi_62818684
Ik hoop t Loïs, ik hoop t.... Al rammel ik er nog niets minder om

En georgette, je mag me natuurlijk altijd van alles vragen, het is althans wel de bedoeling dat ik op de hoogte ben van zwangerschaps ins & outs Maar onthoud wel altijd dat ik je niet in t echt kan zien en dat je dus ook nooit alleen op mijn advies af moet gaan als je je ergens zorgen over maakt! Ik zal in ieder geval vast eens uitvinden hoe ik mn PM box open moet zetten
pi_62819062
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:09 schreef bumbaloe het volgende:
Happy Me, ik zou als ik jou was niet testen, je nod is 1 dag voor de mijne dat lijkt me echt te vroeg, je zult misschien negatief testen en dan super teleurgesteld zijn, wacht tot dinsdag ofzo.
Rationeel gezien heb je helemaal gelijk hoor, dat weet ik ook wel, maar emotioneel kan ik me bijna niet houden. Overigens is mijn NOD gezet op een cyclus waarin mijn eisprong op dag 21 was. Vorige maand had ik voor het eerst een cyclus met eisprong. Deze maand dus voor de 2e keer en was de eisprong op dag 17/18 dus is het goed mogelijk dat mijn NOD ook eerder is. Maar goed, ik moet het van mezelf tot minimaal zondag uithouden. Als ik dan nog last heb van alle kwalen, dan gooi ik er waarschijnlijk een testje tegenaan, al is het alleen maar om mezelf uit de waan te halen dat het misschien wel eens raak zou kunnen zijn.
pi_62819110
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:24 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Rationeel gezien heb je helemaal gelijk hoor, dat weet ik ook wel, maar emotioneel kan ik me bijna niet houden. Overigens is mijn NOD gezet op een cyclus waarin mijn eisprong op dag 21 was. Vorige maand had ik voor het eerst een cyclus met eisprong. Deze maand dus voor de 2e keer en was de eisprong op dag 17/18 dus is het goed mogelijk dat mijn NOD ook eerder is. Maar goed, ik moet het van mezelf tot minimaal zondag uithouden. Als ik dan nog last heb van alle kwalen, dan gooi ik er waarschijnlijk een testje tegenaan, al is het alleen maar om mezelf uit de waan te halen dat het misschien wel eens raak zou kunnen zijn.
maar als jij test moet ik ook testen
pi_62819112
Welkom poppedein!

Jammer Vlindur!

Hier nog steeds geen spoor van ongesteldheid. Wel bijna de hele dag misselijk geweest.
* prinseszondererwt wil het liefst NU nog een x testen...
Oh ja, en ook weer een zwangere collega erbij hierzo.
pi_62819124
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:26 schreef bumbaloe het volgende:

[..]

maar als jij test moet ik ook testen
pi_62819168
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:26 schreef bumbaloe het volgende:

[..]
Maar als jij test moet ik ook testen

Whahaha, ok ok, ik hou me in!

Oe... prinseszondererwt... spannend hoor!! Ik duim voor je dat het raak is.
pi_62821966
tjonge jonge, wat zijn jullie hier ongeduldig zeg
Ik zou echt niet eerder testen dan dag 36 ofzo

Jammer Vlindur, van je ongi, maar een eisprong op zich is al een jompeltje waard
pi_62822438
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:08 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Tsja, dat vind ik zelf eigenlijk ook. Valt me ook tegen van mezelf, dat ik zo ongeduldig ben...
pi_62822614
zul je zien dat ik me straks ook niet kan inhouden....met mijn grote mond
pi_62823431
Oh ik ben ook VRESELIJK wat betreft testen hoor, hoeveel testen ik er al wel niet tegenaan heb gegooid
Ik ka me dan ook echt niet inhouden denk ik als ik eindelijk een maand zeker weet dat ik goed heb gezeten met een eisprong, om dan al heeel gauw na 2 weken te testen hoor.
Ik begrijp je dus echt wel prinseszondererwt, wat een spanning!!! Ik duim heeeel hard

En Vlindur, wat ontzettend jammer
pi_62823518
Ik heb gewoon nog maar 1 test gedaan. Een positieve! Toen ik zwanger was van Meike
pi_62823581
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik heb gewoon nog maar 1 test gedaan. Een positieve! Toen ik zwanger was van Meike

*kuch* ik had vorige maand maar een heel pakket besteld met 30 van die ovulatie dipsticks en iets van 6 zwangerschaps dipsticks.
Dus ik kan weer even
Jammergenoeg nog op geen enkele test ooit in mn leven een tweede streepje gehad.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:22:47 #160
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62829159
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 22:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik ben ook helemaal niet van de testerige hoor. In de afgelopen 15 maanden heb ik maar 1 keer een test gedaan. Meestal voelde ik niets en de afgelopen maanden had ik er (bleek terecht) helemaal geen vertrouwen in. Maar nu voel ik me zo zwanger, dat het gewoon lastig is er niet aan te denken. Maar eigenlijk durf ik ook niet.

Mijn temperatuur was vanmorgen wel weer 0.1 graden hoger Dag 26 inmiddels....

Gelukkig de hele dag training vandaag dus kan ik er ook niet veel aan denken.
pi_62829737
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 21:08 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik heb nog maar één keer getest en dat was op dag 42 terwijl ik ervan overtuigd was dat het negatief ging zijn. Maar zonder test mocht ik me niet direct weer aanmelden bij de gyn, dus het was voor het goede doel.

Nu ik met spuiten bezig ben, moet ik wel altijd bloed laten prikken op dag 24, maar dat valt in mijn ogen niet onder testen

Happyme: dat ziet er toch wel positief uit hé
pi_62832255
Ik had ook al heel veel testen gedaan.. Is toch moeilijk om dat geduld op te brengen vind ik hoor om te wachten.... Maar later toch gewoon maar met mezelf afgesproken om pas te testen als ik echt 1 dag overtijd was.
pi_62839176
Ik heb ook meerdere testen gedaan. Zondags moest ik ongi worden. Toen heb ik de woensdag ervoor al stiekum getest. Die was heeeeeeeel vaag. Weggegooid en niet meer aan gedacht. Toen zaterdag nog 1 omdat ik zeker wist dat ik zwanger was. En toen zondag nog 1 omdat het allemaal niet geloofde
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_62839627
niet meer aan gedacht? jahoor! gefeliciteerd mystery_menicole!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:00:15 #165
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62842362
Misschien dat ik zondag al test, dat is dag 28 en mijn cyclus was altijd rond 31 dagen. Gewoon omdat ik maandag met m'n werk zit en ik dan van de evt. schok bekomen ben en maandag krijgt mijn schoonvader te horen wanneer hij z'n hartoperatie krijgt, dus dat is toch al ingrijpend genoeg.

Vandaag wel minder misselijk, maar wel ongi achtige krampjes, dus begin ik weer te twijfelen, maar die krampjes heb ik al zo'n dag of 4.

Anyway, deze dag is iig voorbij en het weekend gaat toch altijd snel met weinig tijd om er over na te denken. Maar spannend is het wel!
pi_62843109
happyme, die krampjes heb ik met 6 weken zwanger nog steeds hoor
pi_62843125
Hier nu 2 dagen overtijd, nog geen spoor van de maar wel misselijk als ik even niks eet... Ik test morgenvroeg met samen denk ik zo. Als de er nog niet zijn tenminste...

Happy, volgens mij voelen we ons een beetje hetzelfde!
pi_62843555
SPANNNEND!!!

Ik duim heel hard hier!
pi_62843678
Pfoe wat spannend nog steeds hier...

Ik heb sinds een paar uur het gevoel dat ik over een paar dagen ongesteld moet worden (dat gevoel begint altijd een halve week van te voren hier) dus heb de hoop eigenlijk een beetje opgegeven..
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:35:36 #170
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_62844647
het is hier echt spannend ja...
ik duim ook heel hard!!!
No more games, no more drama...
pi_62844669
Meiden, wat spannend! Ik duim dat er snel een 2e streepje volgt voor jullie
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:38:18 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62844707
Wat is het spannend hier zeg!
pi_62845560
Wat een spanning hier!!
Prinses en Happyme ik duim heel hard voor jullie!
Chan, ik hoop voor je dat je gevoel fout is en dat je een mooi streepje plast

*duimduim*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 19:11:46 #174
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62845581
Happyme en Prinses mijn duimen draaien overuren wat spannend!
Chan voor jou een
Ylana
pi_62846148
Hoe reageren jullie mannen als het (weer) niet bingo is? En testen jullie samen of doe je dat zelf alleen?
Ik heb het gevoel dat ik ongesteld ga worden,gevoelig tepels en m'n buik heeft beetje krampjes,ik zit alleen pas op dag 23 dus zou wel erg snel zijn.
01-08-2008
pi_62848026
Prinses, spannend!!!
pi_62848305
Wat zijn jullie toch lief allemaal!
pi_62853632
Happy en Prinses...zou het zou het..oeoeoeoe spannend! Ik duim voor jullie!
  zaterdag 1 november 2008 @ 07:05:12 #179
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62855819
Prinses en Happy, het is jullie zo gegund!
Ik hoop heel erg dat jullie inderdaad 2 streepjes gaan plassen

Chan, wat een rotgevoel zeg... Kans dat je het mishebt natuurlijk, maar mijn ervaring is ook dat als je zo zeker voelt dat je niet zwanger bent en gewoon ongi gaat worden, dat dat dan meestal ook gaat gebeuren
pi_62856129
tis hier echt superspannend!
duimen draaien overuren! Ik vind het tijd voor een streepjesregen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_62856424
Pff.... vandaag even een dip van twijfel, denk de hele tijd dat ik toch wel ongesteld zal worden, het zal toch niet dat we al bij de 2e eisprong gelijk zwanger zijn enzo. Mijn temperatuur loopt niet hard genoeg op enzo en ik voel niets aan mijn borsten.... nou ja, twijfel, twijfel, twijfel dus. Mijn man wordt ongeveer gek van me. Maar goed, het is inmiddels dag 27 dus we komen langzaam dichterbij.

Iemand een idee waar je testen kunt kopen die een paar dagen voor NOD ook al betrouwbaar zijn? Ik zou graag morgen testen, maar dat is wel 2 dagen voor NOD (NOD in het lijstje was erg ruim gezet).
pi_62856756
Hier wederom hartstikke negatief, nog geen duivels. We wachten af nog... maar ik ga uit van gewoon een langere cyclus. Zou het anders ook niet weten.
pi_62856896
Hmm... pze... er zijn echt gevallen waarbij soms een week na de NOD pas een streepje kan, dus hou nog hoop. Ik blijf voor je duimen!
pi_62857290
Niet bij de pakken neer gaan zitten PZE, echt sommige mensen hebben pas laat een positieve test in handen.
Dus misschien nog even geduld.

Dames hier draaien de duimen overuren voor jullie.
Mama van Isa en Ties
pi_62857707
PZE, jammer... maar wie weet is het gewoon een kwestie van nog een paar dagen wachten en nog eens testen.

Happy, bij de Etos schijnen ze van die gevoelige testen te hebben en anders via sensitest (webwinkel), maar ja dan heb je het pas maandag in huis...

Succes met wachten.
pi_62858777
Prinses...wat jammer joh.. ik had t echt zo gehoopt voor je! Het is gewoon gemeen als je lichaam je signalen geeft die je anders doen denken! Mijn geduimdraai stopt nog niet voor je hoor!

En happy, man man, wat maak je het spannend! Ik hoop t echt zo ontzettend voor je! Ik mag er nog niet over mee praten, heb nog niet in de spanning van testen gezeten, maar probeer het in ieder geval tot je NOD en zelfs liever nog 1 dagje langer vol te houden joh... de kans is zo aanwezig dat je ondanks een zwangerschap voor die tijd toch nog geen 2e streepje hebt... bedenk je hoe ontzettend groot die teleurstelling zou zijn terwijl je ondertussen die test ook nog niet gelooft omdat je nog te vroeg getest zou hebben... het is zo zó moeilijk, maar kom op joh, wij duimen hier enorm voor je!

Chan, ook voor jou hoop ik dat je gevoel dit keer even helemaal mis is en het gewoon hartstikke raak blijkt te zijn, maar ik kan me je nu al ontstane teleurstelling goed voorstellen! * duim *

goh... ik vind het toch echt zo raar om mijn naam tussen het lijstje NOD's te zien staan...
  zaterdag 1 november 2008 @ 12:38:49 #187
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_62859047
wat is het spannend hier zeg
pi_62859895
Bedankt voor het meeleven, ik ben blij dat ik het van me af kan schrijven, want voor me gevoel zit ik in een rollercoaster want ik had er eigenlijk niet op gerekend. Vorige maand had ik voor het eerst pas weer een eisprong en daar was ik eigenlijk nog van aan het hyperen

Gelukkig houdt me met beide beentjes op de grond, want anders was ik zeker al gek geworden. Ik loop nogal eens te hard van stapel. We hebben afgesproken dat ik in ieder geval wacht met testen tot dinsdag, dat is in principe mijn NOD, maar ook niet langer, want het zou me heel veel waard zijn om te weten dat ik in ieder geval zwanger kan worden (al weet ik natuurlijk dat er een kans is dat ik helemaal niet zwanger ben). Ik wil gewoon uitsluiten dat ik een eventuele miskraam aanzie voor mijn ongesteldheid.

Maar goed, er komen nog meer NOD's aan. Hoe is het met de andere meiden? Ernemmertje, hoe is het bij jou? Voel jij al iets bumbaloe?
pi_62860341
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 12:21 schreef Poppedein het volgende:

probeer het in ieder geval tot je NOD en zelfs liever nog 1 dagje langer vol te houden joh... de kans is zo aanwezig dat je ondanks een zwangerschap voor die tijd toch nog geen 2e streepje hebt... bedenk je hoe ontzettend groot die teleurstelling zou zijn terwijl je ondertussen die test ook nog niet gelooft omdat je nog te vroeg getest zou hebben... het is zo zó moeilijk, maar kom op joh, wij duimen hier enorm voor je!

eens is....
Probeer jezelf een beetje te beschermen tegen je hypergevoelens, straks ben je niet zwanger en dan is dat zo'n domper!

Prinses balen hoor!
Chan ook een
pi_62860710
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 13:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

eens is....
Probeer jezelf een beetje te beschermen tegen je hypergevoelens, straks ben je niet zwanger en dan is dat zo'n domper!
Als ik niet zwanger ben is dat zowiezo een domper natuurlijk met of zonder negatieve test en ik reken er ook niet op dat ik zwanger ben hoor, maar hoop er gewoon erg op. Als ik niet zwanger ben, zal ik daar echt wel even van in een dip zijn, maar daarna ook weer positief naar de volgende ronde gaan. Ik kan redelijk goed bouncen gelukkig, dus daar ben ik niet bang voor. Maar het zou zo leuk zijn
  zaterdag 1 november 2008 @ 14:34:27 #191
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62861127
Ik snap dat vroege testen echt niet hoor.
Dan is het negatief, en dan? Dan ga je zelf denken (en het wordt hier vaak genoeg gepost): 'ja, maar... het was te vroeg... het kan altijd nog' en vervolgens zit je de daaropvolgende dagen nog net zo in de zenuwen als voor dat vroege testen.
pi_62861327
Ja dat is de consequentie waar je rekening mee moet houden en dat doe ik ook. Maar mijn beweegredenen zijn anders. Ik hou er gewoon ook rekening mee dat het ook mis kan gaan in een vroeg stadium mocht ik wel zwanger zijn. Het is mij gewoon heel veel waard om te weten dat ik wel zwanger kan worden (dat zou mij namelijk een hoop vervelende testen in het ziekenhuis besparen).

Tuurlijk blijf je met de zenuwen als hij negatief is, maar die zenuwen heb ik toch, ook als ik niet test. Maar mocht hij wel positief zijn, weet ik in ieder geval dat ik zwanger kan worden. En als het ons gegeven is dan blijft het zitten en krijgen we een mooi kindje etc etc en gaat het onverhoopt toch fout dan weet ik in ieder geval dat het mogelijk is. Ik ben gewoon heel onzeker of ik uberhaupt wel zwanger kan worden, dus vandaar. Een volgende keer is het vroeg testen dan ook niet nodig en ik heb ook nog nooit vroeg getest in al die maanden dat we bezig zijn.
pi_62861941
BE, zoals ik al eerder postte: het valt me ook van mezelf tegen, begrijpen doe ik het ook niet. Ik schuif het maar af op de hormonen...
pi_62871913
Wat zijn jullie allemaal lief

Het *ongesteldwordgevoel* is weer helemaal weg eigenlijk... maar volgens mij ben ik bijna in staat mezelf zwanger te praten dus ik wacht nu maar gewoon nog een weekje af... vanaf morgen zou mn NOD kunnen zijn, maar dat weet ik dus niet precies...

Prinses wat enorm spannend zeg, ik hoop zo voor je op dat je zwanger bent in plaats van een lange cyclus hebt!

En Happy hou je het nog een beetje vol dat wachten tot je gaat testen? Het klinkt behoorlijk zenuwslopend in elk geval

Ik zou trouwens nooit willen testen waar manlief niet bij is, is echt iets wat je samen doet voor mijn gevoel..
  zondag 2 november 2008 @ 08:20:56 #195
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62876615
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 22:52 schreef Chan het volgende:

Het *ongesteldwordgevoel* is weer helemaal weg eigenlijk... maar volgens mij ben ik bijna in staat mezelf zwanger te praten dus ik wacht nu maar gewoon nog een weekje af... vanaf morgen zou mn NOD kunnen zijn, maar dat weet ik dus niet precies...
Daar hebben we volgens mij allemaal weleens last van

Spannend meiden!
Wie o wie zal de volgende zijn met 2 streepjes?
  zondag 2 november 2008 @ 10:02:48 #196
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_62877190
oh meiden, wat is het hier spannend! Wie volgt?????
  zondag 2 november 2008 @ 10:07:07 #197
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62877235
quote:
En Happy hou je het nog een beetje vol dat wachten tot je gaat testen? Het klinkt behoorlijk zenuwslopend in elk geval
Het gaat dezelfde klachten blijven, dag 28 inmiddels en nog steeds een hoge temperatuur. Ik ben er nu wel rustiger onder. Ik wacht netjes af en hoop dat de duivels niet eerder dan dinsdag komen. Wat er ook gebeurd, mijn cyclus ziet er in ieder geval nog beter uit dan vorige maand, dus daar ben ik zowiezo al blij om.
pi_62877265
2e streepjes willen we zien kom maar op .
pi_62877726
Dag 31 hier, niks te zien nog steeds. Na die negatieve test ben ik stiekem ook bang dat de clomid ineens niets meer gedaan heeft (lees: geen eisprong gehad). Ik vraag me af of dat kan, dat het de 1e ronde wel werkt en daarna niet meer?

Spannend nog steeds, Happy!
pi_62877901
Prinses, ik zou het niet weten, zou wel heel naar zijn dan

Happy, spannend!
Chan!! weg met die ongesteldheidsgevoelens en zwanger praten doen we hier allemaal wel geloof ik

Hier gaat het allemaal prima, we zijn zwaar aan de klus enzo, ik slik netjes mn foliumzuur en calcium tabletjes en de ovulatie test gaf een keurig streepje op de dag dat ik hem verwacht had. Bovendien waren er ook andere 'signs' van een naderende eisprong (ik zal jullie de details besparen ) Nouja goed, nu maar hopen dan eigenlijk! Het zou toch wel zo ontzettend mooi zijn
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 2 november 2008 @ 16:28:35 #201
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62884655
Ik ben weer thuis van een weekendje met vrienden....
We waren met 4 stelletjes. 1ervan wisten we al dat ze een kindje zouden krijgen.
En eentje ervan heeft vrijdag verteld dat ze een kind verwachten.
Het andere stel wil/moet nog een jaartje wachten.
En wij..... wij wachten op de NOD.

Bij de dames hier op Fok ook nog geen streepjes dus.

HM28, wat goed dat je toch tot dinsdag gaat wachten!

[ Bericht 3% gewijzigd door bumbaloe op 02-11-2008 16:51:08 ]
  zondag 2 november 2008 @ 20:31:59 #202
100412 mefke79
komt goed!
pi_62891398
quote:
volgens mij ben ik bijna in staat mezelf zwanger te praten
Over jezelf 'zwanger praten' en te vroeg testen. Ik heb me aan beide al schuldig gemaakt. Maar afgelopen maand heb ik voor mezelf besloten er gewoon niet mee bezig te willen zijn. Ik maak mezelf anders helemaal gek en dat is het me niet waard. En wonder boven wonder ging dat ook goed. Al was ik een dagje te laat ongesteld, geen moment had ik het idee dat ik zou moeten testen, ergens wist ik dat het geen zin had. En ik ben die dagen rondom mijn NOD deze maand zoveel beter doorgekomen dan de maand ervoor, toen ik wel echt dacht zwanger te zijn.
Happy, ik snap dat je heeel graag wilt weten of je uberhaupt zwanger kunt worden, dus ik snap heel goed dat je neigt naar eerder testen. Maar ik kan me ook heel goed vinden in het antwoord van Be, wat heb je aan een vroege test als ie negatief is? Lastig hoor, want het is en blijft gewoon een emotionele achtbaan.
Succes dames met wachten (en klussen natuurlijk), ik ga nog even genieten van een paar dagen vrij. Onze klusdagen komen er ook weer aan, ben benieuwd.
pi_62894122
Prinses,Happy en Chan, ik duim voor jullie, echt spannend hier! Ik wed dat minstens 1 van jullie een tweede streepje piest hoor
  zondag 2 november 2008 @ 22:44:22 #204
100412 mefke79
komt goed!
pi_62895646
Sgoed poppejans, ik wed mee. Waar zullen we eens om wedden...chocoladetaart? Meiden, kom op, de lijst moet toch echt korter worden, niet langer...
pi_62897064
quote:
Op zondag 2 november 2008 22:44 schreef mefke79 het volgende:
Sgoed poppejans, ik wed mee. Waar zullen we eens om wedden...chocoladetaart? Meiden, kom op, de lijst moet toch echt korter worden, niet langer...
Daar doe ik het voor, wel met M&Ms dusse meiden stel me niet teleur
pi_62900216
Oeh, dat ziet er goed uit die taart!
Spannend hier hoor, dat er maar gauw wat dames door mogen doorstromen naar Z&G!
  maandag 3 november 2008 @ 08:39:09 #207
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62900365
Ja uh... we moeten toch wachten met testen

Hier geen verandering, behalve dan dat mijn temperatuur weer 0.2 graden was gestegen vanmorgen, dus je zou zeggen dat de duivels nog niet komen.

Dag 29.... normaal heb ik ook wel wat oud bloed al een paar dagen voor mijn NOD, maar nu niets te zien... het blijft dus spannend.

Ik duim mee voor jullie ook hoor Chan en pze!!
pi_62900535
Ik duim me helemaal een slag in de rondte, spannend spannend
pi_62901253
Dames wat maken jullie het weer spannend hier. Ik duim hard mee voor meer streepjes.
Liefde
  maandag 3 november 2008 @ 12:06:58 #210
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62904324
Moeten er geen dames inmiddels nodig plassen???

Schuift je NOD op als je vermoedt dat je EIsprong 2 dagen later is geweest? Want dat zou dan beteken dat ik pas 9 november kan testen toch?
  maandag 3 november 2008 @ 12:22:58 #211
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62904679
bumbaloe, de meiden die voor je staan, zijn of al ongi (Saffier en Georgette_Kloonie) maar nog geen nieuwe NOD doorgegeven, of nog in afwachting maar al negatieve test (prinseszondererwt). Ernemmertje is al een tijdje niet geweest, dus zeer benieuwd hoe het daar mee gaat!

Voor Chan en mij is het spannend. Ik ga denk morgen testen. Van Chan weet ik het niet.

Wat betreft je NOD kan het inderdaad schelen wanneer je eisprong was. Normaal gesproken is je eisprong 14 dagen voor je NOD, maar dit kan ook een paar dagen korter zijn (bij mij was het vorige keer 9 dagen wat wel aan de korte kant is)
pi_62905001
Spannend Happy!! *duimduimduim* (ook voor Chan uiteraard )

@Bumbaloe, ik zou het dan inderdaad ook twee dagen opschuiven. Je eisprong is zoals Happyme zegt 14 dagen voor je NOD, het zou eventueel misschien wel kunnen om 2 dagen voor je nieuwe NOD te testen, maar ik zou voor mezelf om de teleurstelling te voorkomen gewoon ook je NOD twee daagjes opschuiven.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 3 november 2008 @ 13:20:49 #213
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62906064
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:22 schreef happyme28 het volgende:
bumbaloe, de meiden die voor je staan, zijn of al ongi (Saffier en Georgette_Kloonie) maar nog geen nieuwe NOD doorgegeven,
Dat had helemaal niet door! Mijn nieuwe NOD mag naar 23-11 maar op 17-11 een baarmoederfoto.

Happy hoe is het? Nog geduld genoeg voor morgen?
Chan hoe gaat het daar?
Ylana
  Moderator maandag 3 november 2008 @ 13:24:47 #214
5428 crew  miss_sly
pi_62906159
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:20 schreef Saffier het volgende:

[..]

Dat had helemaal niet door! Mijn nieuwe NOD mag naar 23-11 maar op 17-11 een baarmoederfoto.

Chan hoe gaat het daar?
Saffier, hebben ze niets gezegd over een eventuele zwangerschap? Ik mocht absoluut niet zwanger zijn bij de foto, want door de vloeistof zou het vruchtje weg kunnen spoelen naar een plek waar het niet hoort te zitten. Wij moesten dus condooms gebruiken.
  maandag 3 november 2008 @ 13:34:48 #215
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62906431
Nee Miss_sly, er is niets over gezegd. Tegen die tijd stik ik normaal gesproken al uitgebreid van de pms en ik had me al voorgenomen dat als ik twijfel ik die afspraak verzet. Ik had er zelf ook al over zitten denken hoe of wat... raar eigenlijk dat er niets gezegd is, ik heb de assistente nog wel gevraagd of ik iets moest doen of laten maar zij zei dat de gyn me dat dan wel had verteld.
Ik laat het nog even bezinken en anders bel ik vandaag of morgen de assistente nog even...
Ylana
  maandag 3 november 2008 @ 13:36:59 #216
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62906493
quote:

[..]
Het gaat .... haha, maar nu wel weer behoorlijk misselijk dus tsja dat helpt niet om het te vergeten ... het blijft afwachten. Ik zit nu op mijn werk dus dan kan ik toch niet testen en ik wil het toch met ochtendurine doen want ik drink zoveel en plas zoveel dat ik bang ben dat mijn plas net als water is vanavond dus dan kan ik me wel bedwingen
  maandag 3 november 2008 @ 13:40:49 #217
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62906587
Wat gek dan zeg. Maar goed, het is ook niet het eerste waar de adviezen over verschillen.
Ik heb je datum verzet hoor!
  Moderator maandag 3 november 2008 @ 13:54:55 #218
5428 crew  miss_sly
pi_62906950
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:40 schreef Brighteyes het volgende:
Wat gek dan zeg. Maar goed, het is ook niet het eerste waar de adviezen over verschillen.
Ik heb je datum verzet hoor!
Klopt, maar dit advies klonk mij in ieder geval heel logisch in de oren: er wordt vloeistof de baarmoeder ingespoten en de kans dat zo'n klein vruchtje dan mee gaat spoelen, bijvoorbeeld richting de eileiders, lijkt me zeker niet onmogelijk.
  maandag 3 november 2008 @ 13:56:36 #219
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62907000
Dankje BE en idd, zoveel mensen zoveel meningen blijkt maar weer....

Nog 1 nachtje happy, moet lukken Succes!
Ylana
  maandag 3 november 2008 @ 14:00:29 #220
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62907093
Ja Miss_sly, het klinkt heel logisch... ik laat het gewoon nog maar even bezinken en kijk vandaag of morgen of ik nog even de assistente bel hierover.
Ylana
pi_62907131
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:06 schreef bumbaloe het volgende:
Moeten er geen dames inmiddels nodig plassen???

Schuift je NOD op als je vermoedt dat je EIsprong 2 dagen later is geweest? Want dat zou dan beteken dat ik pas 9 november kan testen toch?
Ik weet niet of je NOD daarmee verschuifd. Hier was mijn eisprong 3 dagen eerder maar mijn NOD was toch gewoon na 28 dagen. Tenminste daar ga ik even van uit want vanaf die dag was de test pas zichtbaar
Liefde
  maandag 3 november 2008 @ 14:14:37 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62907447
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt, maar dit advies klonk mij in ieder geval heel logisch in de oren: er wordt vloeistof de baarmoeder ingespoten en de kans dat zo'n klein vruchtje dan mee gaat spoelen, bijvoorbeeld richting de eileiders, lijkt me zeker niet onmogelijk.
Oh ja, sorry, zo bedoelde ik het ook, want het klinkt mij ook heel zinnig in de oren.
pi_62907529
Spannend allemaal hoor, wat goed van je Happyme dat je je kunt inhouden. Ben benieuwd naar je berichtje van morgen!
Hier alles oke, weinig bijzonders.
Beetje jammer dat ik hier geen ei op knappen voel (nooit) dan weet je in ieder geval wanneer je ervoor moet gaan zeg maar. Maar aan de andere kant, het houdt het wel wat spontaner zo.
Dag 15 hier, dus van mijn cyclus uitgaande (29 dagen) zou vandaag mijn ei moeten zijn
  Moderator maandag 3 november 2008 @ 14:26:16 #224
5428 crew  miss_sly
pi_62907739
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:14 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh ja, sorry, zo bedoelde ik het ook, want het klinkt mij ook heel zinnig in de oren.
Dacht ik al, hoor
Maar het is inderdaad ook nog eens zo dat er over allerlei zaken zulke verschillende adviezen worden gegeven en soms kan ik echt de logica niet ontdekken. In dit geval kon ik dat dan wel eens een keer, vandaar dat ik het maar even wilde zeggen
pi_62910431
Saffier je zou ook kunnen vragen of ze voor de foto eventjes een echo willen/kunnen maken dan sluit je een mogelijke zwangerschap ook uit? (geen idee of je dan al wat kan zien hoor, ik roep maar wat, ik heb gelukkig nooit dit soort onderzoeken ondergaan)
Mama van Isa en Ties
  Moderator maandag 3 november 2008 @ 16:14:46 #226
5428 crew  miss_sly
pi_62910575
quote:
Op maandag 3 november 2008 16:10 schreef marlieske het volgende:
Saffier je zou ook kunnen vragen of ze voor de foto eventjes een echo willen/kunnen maken dan sluit je een mogelijke zwangerschap ook uit? (geen idee of je dan al wat kan zien hoor, ik roep maar wat, ik heb gelukkig nooit dit soort onderzoeken ondergaan)
Volgens mij kun je dat op dat moment in de cyclus nog niet zien. Heel misschien met een bloedtest, maar volgens mij is het met een echo dan nog niet mogelijk.
pi_62911366
Hoi allemaal, binnenkort sluit ik me bij jullie aan, heb net mijn spiraaltje eruit laten halen dus wil nog even wachten zodat alles weer 'normaal' is. Ik kwam op internet de 'donna tester' tegen, schijnbaar ook bekend als de 'maybebaby'. Een speekseltest om je ovulatie te bepalen. In deel 118 is er een paar keer over gepost. Heeft iemand hier ondertussen al ervaring mee? Werkt het?
pi_62913275
Welkom alvast Judes!
quote:
Chan hoe gaat het daar?
Gelukkig is het lekker druk op mn werk, dus ik heb niet zoveel tijd om na te denken over of ik wel of niet zwanger ben.. Vandaag dag 30 van mn cyclus, maar ik denk dat ik nog in elk geval tot zaterdag ga wachten met testen als het dan nog nodig is, want ik krijg toch meer en meer het gevoel dat ik gewoon ongi ga worden...
Ik ben dus wel een beetje bang al dat ik jullie teleur moet stellen voor wat betreft de M&M chocoladetaart

Maar hopelijk krijgen we morgen goed nieuws van Happy? En Pze, is er bij jou nog nieuws?
pi_62913560
Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar ik geloof dat de meningen nogal verdeeld waren over dat ding. Het schijnt dat hij bij mannen ook soortgelijke resultaten laat zien (en voor zover ik weet zijn die ovulatie-vrij )

Misschien als je jezelf er toch mee bezig wilt houden dat je beter kunt gaan temperaturen of met gewone ovulatie-testen aan de gang kunt gaan? of allebei natuurlijk

Ohja en welkom enzo hopelijk alles snel normaal zodat je actief aan de slag kunt!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62914029
quote:
Op maandag 3 november 2008 17:55 schreef Chan het volgende:
En Pze, is er bij jou nog nieuws?
Ik bel morgen de gyn, ik vrees dat de clomid deze ronde niks gedaan heeft.

Spannend Chan! Ik duim voor je! En voor Happy natuurlijk!
pi_62915302
Het wordt weer spannend hier zeg..!
Happy, Chan, ik ben benieuwd...
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 3 november 2008 @ 20:50:34 #232
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62917664
Pfff, ik vind het toch wel spannend allemaal hoor.
pi_62918783
Ik snap dat toch niet hoor, meteen die ovulatietesten erbij....
Dat kan toch altijd nog???
pi_62920132
Ieder zn ding.

Ik vond het zelf in ieder geval erg leuk om te doen, maar goed, die discussie is een tijdje terug al geweest.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62920439
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:05 schreef huuphuup het volgende:
Ieder zn ding.

Ik vond het zelf in ieder geval erg leuk om te doen, maar goed, die discussie is een tijdje terug al geweest.
kan wel wezen, maar soms denk ik: wat doe ik daar nog te posten??? Testen voor NOD, ovulatietesten....tis allemaal echt een ver van mijn bed show
pi_62920726
hm? Het is toch gewoon een topic waarin men wacht tot ze zwanger zijn? Dat doe jij toch net zo goed als ieder ander? Dat jij jezelf niet zo op laat jutten (door je eigen lijf ook ) das prima, doe je goed! maar dat betekent niet dat je hier niet kan posten omdat de rest dat wel doet toch

Volgens mij valt het verder wel mee namelijk met de hoeveelheid mensen die ovu-testers gebruiken of voor hun NOD testen. Het is nu toevallig ter sprake geweest maar verder is het toch een gewoon gezellig topic waarin we allemaal op hetzelfde wachten.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62920937
Ik ben het wel met huup eens hoor, ik denk dat iedereen het anders beleeft. Testen voor de NOD zou ik nooit doen, als je geen idee hebt van een NOD (zoals ik) ineens toch weer wel. Iedereen zit in een ander schuitje, dus iedereen doet het anders. Maar ik ben jaloers op de relaxte manier waarop je het doet hoor. Ik zou willen dat mijn lijf zo zou meewerken, dan kon ik dat vast ook beter... Maar misschien kan ik me anders beter beperken tot als zwanger worden niet zo gemakkelijk gaat. Ik wil niemand afschrikken.
  maandag 3 november 2008 @ 22:29:47 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62921087
Het zijn er nu wel veel die al snel naar de toeters en bellen gegrepen hebben en ik kan me voorstellen dat je daar niet veel mee hebt, Karin.
Maar ja, dat is maar net hoe iedereen er mee om gaat. We kunnen moeilijk voor gaan schrijven wat mensen wel en niet mogen doen en posten.

Wel jammer dat jij je er niet prettig bij voelt, dat dan weer wel.
Hopelijk trekt snel weer een beetje richting een gesprek waar jij wel wat mee kan.
pi_62921146
Ah nee joh, ik wil ook niemand wegjagen.
Ik ben blijkbaar gezegend met een regelmatige cyclus, dus dan heb je ook al weer meer zekerheid wat betreft eisprong enz. Plus dat wij nog niet zo heel lang bezig zijn, dus dan voelt het ook anders als wanneer je al een tijd bezig bent.
Maar het is gewoon zo anders als toen ik postte toen ik wachtte op het 2e streepje van Meike (of het lijkt anders misschien)
Voor mijn gevoel waren er toen veel minder meiden bezig met ovulatietesten enz.

En ik kan me gewoon niks voorstellen bij het beginnen met wachten op een 2e streepje, maar wel meteen ovulatietesten gebruiken, weg spontaniteit!

[ Bericht 12% gewijzigd door XXXKarinXXX op 03-11-2008 22:40:31 ]
pi_62921366
quote:
Op maandag 3 november 2008 22:31 schreef XXXKarinXXX het volgende:

En ik kan me gewoon niks voorstellen bij het beginnen met wachten op een 2e streepje, maar wel meteen ovulatietesten gebruiken, weg spontaniteit!
Ik denk over de ovu-testen wel hetzelfde hoor, vind dat de druk er meteen zo opleggen zeker als je nog niet eens aan de eerste ronde begonnen bent. Als je dat eens doet na een paar maanden of wanneer je geen idee hebt van wanneer je ei-sprong is, hé maar dat zeg ik met een cyclus van niet eens 24 dagen, wie ben ik dus.
Maar ik zou dat persoonlijk dus ook niet zo snel doen vond een cyclus kalender eigenlijk al te veel.

Overigens meende ik dus 2x voor mijn NOD te hebben getest wat blijkbaar later bleek bijna 1 week na mijn nod te zijn waarvan 1x een "miskraam" (zo zwaar zie ik het niet gelukkig) zou zijn geweest volgende de gyn.
Mama van Isa en Ties
pi_62921530
Nouja laat ook maar, ik had een heel verhaal over spontaniteit enzo, maar laat ik het maar gewoon houden op wat ik eerst zei "ieder zijn ding".
Wij zijn er in ieder geval niet minder spontaan om, en de sex al helemaal niet. Het is voor ons twee gewoon een tastbaar maken van het feit dat je eindelijk mag beginnen met 'proberen'. Wat ik toen ook al gezegd heb een tijdje terug; sommige mensen zijn nu eenmaal nerds en vinden temperatuur-lijstjes of test-stokjes fascinerend. Heeft verder weinig met minder spontaan of iets dergelijks te maken imho.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62923112
inderdaad ieder zijn ding, maar hier voorlopig ook nog geen ovulatietesten hoor. Oke, ik heb het geluk dat ik weet dat ik zwanger kan worden en dat ik een vrij regelmatige cyclus heb, dat helpt natuurlijk ook. Al ga ik vast ook anders piepen als ik over een jaar nog niet zwanger ben.
en over je niet thuis voelen hier, dat heb ik af en toe ook. Het gaat en komt met vlagen, hangt ook af van mijn eigen bui. Maar het is wel altijd leuk om te zien dat er anderen voor je duimen, dus dat probeer ik er dan wel in te houden.
Succes dus Happy, tis jouw maand! En Chan, ook die van jou. Ik wil namelijk wel erg graag een stukje van de m&m taart van Poppejans, dus kom maar op met die streepjes.
pi_62923293
Ik geloof nog steeds in de M&M taart hoor, dames wat spannend!

Ik vind dit juist een heerlijk topic, volgens mij ben ik wel aardig gesetteld hier!
Ik vind dat gebazel en af en toe gekke dingen hier echt super om te lezen, en vooral de herkenning is fijn om in de verhalen van velen van jullie te lezen, iedereen hier is tenslotte bezig met hetzelfde
En ieder op zn eigen manier. Ik wou dat ik (al)een regelmatige cyclus had, dan had ik geen 1 ovulatietest nodig. Nu zie ik het dan ook als een zeer welkom hulpmiddel om inzicht te krijgen in cyclussen van 77 en 52 dagen.
  dinsdag 4 november 2008 @ 07:20:16 #244
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62926385
OK, beetje domper deze discussie hierboven, maar daar doe ik dan maar een schepje bovenop: test was negatief

Temperatuur is nog steeds wel heel hoog en symptomen zijn er ook nog.

Ieder zijn ding en ondanks dat ik al 16 maanden bezig ben, ik nooit test voor mijn vermoedelijke NOD voel ik me toch aangesproken door de discussie en dat vind ik jammer, want ik post hier altijd met veel plezier.

Ik ga nu weer terug op het wachtbankje en test, als de duivels nog wegblijven, van het weekend weer.
pi_62926438
Ging er vandaag niet getest worden? HappyMe toch? Ik wacht vol ongeduld!
pi_62926460
Scherm te lang open laten staan... jammer HappyMe.

Ik zat te lang na te denken over de discussie. Ik kan niet anders dan het ernstig eens zijn met Huup; iedereen doet het op z'n eigen manier, of ik nou wel of niet snap dat iemand ovu testen gebruikt maakt toch niet uit? Ik postte hier voor mezelf. Om met anderen te wachten op 2e streepjes, om voor elkaar te duimen, hulpmiddelen of niet!

Verder hoop ik iedereen natuurlijk zonder verdere vertraging in het Z&G topic te zien!
  dinsdag 4 november 2008 @ 08:23:44 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62926902
Jammer Happy!
pi_62927148
HappyMe wat jammer

En Poppejans wat doe je! Ik zie nu pas die M&M taart. Probeer al twee weken mijn schreeuwende chocola-behoefte in bedwang te houden en dan post je dat Nu hoop ik op een streepje én een stukje taart
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 4 november 2008 @ 08:43:01 #249
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62927172
Oh Happy. Wat jammer. Ik moest zelfs aan je denken toen ik vanmorgen naar de wc ging. Zou happy al geplast hebben?
Helaas. Hopelijk mag jij dit weekend alsnog een streepje plassen.

Ik ben het met beide eens. Ik vind het erg spannend maar ik ga niet voor NOD testen, en voorlopig wil ik ook geen ovu-testen. Mijn man voelt de druk nu al, laat staan als ik elke dag ga ovutesten.
Daarnaast begrijp ook wel dat sommige meiden die behoefte wel hebben. Ieder zn ding dus.
pi_62927438
HappyMe, balen. Ik duim toch gewoon door, zonder duivels kan het altijd nog!
Ik heb ook wel erg zin in die M&M taart, waar gaan we die nuttigen? .

Over testen voor NOD, ik moet zeggen dat ik me er ook wel eens "schuldig" aan heb gemaakt. Bij de zwangerschap van Mirte en ook die erna. Ik ben dan toch gewoon te nieuwsgierig en hoop dat er misschien al wat te zien is. Ik heb het zowel bij de zwangerschap van Mirte gedaan als bij die erna. En allebei was het twijfelachtig positief, de dag voor NOD. Maar dan deed ik 1 of 2 dagen later nog een testje om te zien of het echt wel zo was... Ik kan het me wel voorstellen dat je het doet dus...
pi_62929020
Oh Happy..

pi_62929394
Happy....wat jammer! Maar hee, symptomen zijn er nog en temperatuur nog hoog....lijkt me nog niet reddeloos verloren toch? Ik blijf duimen hoor.

Enne, het was voor mij geen discussie hoor. Zoals ik al zei, ieder doet het op zijn eigen manier en ik vind het wel grappig om te zien dat anderen het anders doen. Dat ik soms wat minder post heeft te maken met mijn eigen manier van hier mee omgaan, niet met jullie.
  dinsdag 4 november 2008 @ 11:46:16 #253
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62931240
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 10:33 schreef mefke79 het volgende:
Happy....wat jammer! Maar hee, symptomen zijn er nog en temperatuur nog hoog....lijkt me nog niet reddeloos verloren toch? Ik blijf duimen hoor.
Ik blijf ook duimen hihi, misschien was ik toch te vroeg. Vorige keer werd ik 9 dagen na mijn eisprong ongesteld en nu is mijn eisprong al 12 dagen geleden, dus dat leek me wel veilig. Maar misschien moet ik toch langer wachten? Dus als het uitblijft tot het weekend doe ik dan weer een test. Want er klopte veel niet aan mijn cyclus, maar ik ben nog altijd ongesteld geworden, dus het moet dan toch een keer komen

Chan al nieuws? Of Bumbaloe al signalen die hoopgevend zijn?
  Moderator dinsdag 4 november 2008 @ 11:52:54 #254
5428 crew  miss_sly
pi_62931437
happyme, normaalgesproken blijft je temperatuur hoog tot de dag dat je ongesteld wordt of zelfs bent. dus dat zou 14-16 dagen na je eisprong zijn. Hoe lang is je temp nu hoog? die 12 dagen?
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:10:15 #255
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62931879
Even wat info over te vroeg testen. Daar staat ook een stukje in over 'miskramen' na te vroeg testen.
quote:
Het is van belang op te merken dat het te vroeg testen (meer dan 4 dagen voor de te verwachten menstruatie) valt af te raden. Veel zwangerschappen (60%) redden het niet tot de verwachte menstruatie. Als je dan toch test met een "ultra gevoelige test" en ongesteld wordt, lijkt het net of je een miskraam hebt gehad (vals positieve uitslag). Toch is dit geen valse of foute uitslag omdat de zwangerschap officieel nog in het 'subklinische' stadium was. Een zeer groot gedeelte van de zwangerschappen wordt door verschillende oorzaken afgebroken in de eerste paar weken na de bevruchting. Het testen eerder dan 4 dagen voor je volgende eerste menstruatie dag levert daarom vaak een teleurstelling op.

Hoe gevoelig zijn de Zwangerschapstesten van Testjezelf.nu?

De testen van Testjezelf.nu zijn zeer gevoelig (20 mlU/mL HCG) en hiermee kun je vanaf 4 dagen voor je volgende te verwachten menstruatie testen of je zwanger bent. Dit is de grens die wordt aangehouden door medici wereldwijd.

Zwangerschapstesten met een gevoeligheid van 10 mlU/mL hCG (6 dagen voor de volgende menstruatie) worden om goede redenen afgeraden.

Op de eerste plaats is de kans op afbreken van de zwangerschap nog erg groot, meer dan 60% in de eerste paar dagen na de bevruchting. Daarnaast is het zo dat een niet zwangere vrouw een hCG niveau heeft tussen 0 mlU/mL en 10 mlU/mL. Deze "ultra" of "extra vroege" zwangerschapstesten kunnen dus een vals positief resultaat (zwanger) geven.

Helaas worden deze "Ultra" of "Extra vroege" Zwangerschapstesten hier en daar aangeboden. Wij zullen deze om genoemde redenen niet produceren en verkopen.

De grens aangehouden door medici wereldwijd ligt op de 20 mlU/mL hcg.

De zwangerschapstesten zoals de testen van het Testjezelf.nu merk, worden medisch gezien algemeen aanvaard als zijnde de vroegst te gebruiken testen.

De gangbare zwangerschapstesten met een gevoeligheid van 25 mlU/mL kun je pas gebruiken vanaf de eerste dag van het uitblijven van je menstruatie.
  dinsdag 4 november 2008 @ 12:30:32 #256
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62932432
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 11:52 schreef miss_sly het volgende:
happyme, normaalgesproken blijft je temperatuur hoog tot de dag dat je ongesteld wordt of zelfs bent. dus dat zou 14-16 dagen na je eisprong zijn. Hoe lang is je temp nu hoog? die 12 dagen?
Ja klopt, mijn temp is nu 12 dagen hoog (mijn eisprong was dus eigenlijk 13 dagen geleden waarschijnlijk). Daarom zou het dus ook te vroeg kunnen zijn, maar het is wel al 3 dagen langer dan bij mijn vorige cyclus.
pi_62932493
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:10 schreef bumbaloe het volgende:
Even wat info over te vroeg testen. Daar staat ook een stukje in over 'miskramen' na te vroeg testen.
[..]

Ik neem voor de voorzichtigheid aan dat je daarmee op mijn verhaal doelde.

Nou had ik niet zo'n test die al zoveel dagen voor je NOD aangeeft dat je zwanger bent maar een predictor die er toch om bekent staan niet al te snel 2 strepen geven en dat 2x achter elkaar.
Die super gevoelige testjes geloof ik ook niet zo eerlijk gezegd.

Verder kreeg ik daarna ook een bloeding met stolsels enz die niet bij een normale menstruatie horen in mijn geval dus ik geloof wel degelijk dat ik zwanger was die ronde, alleen til ik er niet al te zwaar aan omdat het de eerste ronde was dat we er serieus voor gingen.

Ik ben in principe ook niet zo voor vroeg testen of je moet niet om de signalen heen kunnen en je cyclus erg goed kennen. Hier 3x eerder getest als de standaard 28 dagen die voor een cyclus staan en alle 3x positief. Maar laat mijn cyclus nou ook altijd korter zijn als standaard.
Mama van Isa en Ties
pi_62933145
Happy is je cyclus altijd anders dan? Zolang er geen bloed is doe ik maar ff
Liefde
pi_62933192
Zolang er geen bloed is is er hoop dus Happy alles kan nog hoor.
Mama van Isa en Ties
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:00:19 #260
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62933218
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 12:57 schreef MeNicole het volgende:
Happy is je cyclus altijd anders dan? Zolang er geen bloed is doe ik maar ff
Ik heb pas weer sinds vorige maand een eisprong (ben afgevallen ) en ben dus van die cyclus uitgegaan. Die was 30 dagen en ik werd ongesteld na 9 dagen verhoging. Dus aangezien ik vandaag op dag 30 zit en ook al 12 dagen verhoogde temp, leek het me veilig om te testen. Maar kan dus te vroeg zijn, of ongi komt alsnog vandaag of morgen.
pi_62933289
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:00 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik heb pas weer sinds vorige maand een eisprong (ben afgevallen ) en ben dus van die cyclus uitgegaan. Die was 30 dagen en ik werd ongesteld na 9 dagen verhoging. Dus aangezien ik vandaag op dag 30 zit en ook al 12 dagen verhoogde temp, leek het me veilig om te testen. Maar kan dus te vroeg zijn, of ongi komt alsnog vandaag of morgen.
Oh das mooi (van dat afvallen en eisprong)!! Maar in principe kan het dus zijn dat je je "normale" cyclus nog niet goed in beeld hebt en gewoon te vroeg hebt getest.
Liefde
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:13:25 #262
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62933554
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 13:02 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Oh das mooi (van dat afvallen en eisprong)!! Maar in principe kan het dus zijn dat je je "normale" cyclus nog niet goed in beeld hebt en gewoon te vroeg hebt getest.
Ja dat kan idd. Alleen dacht ik, misschien naief, als je allerlei symptomen hebt, zal de HCG ook wel voldoende zijn...maar je lichaam doet rare dingen en daarbij schijnt die redenatie ook helemaal niet te kloppen.

Ik wacht nu gewoon af en we zien het wel. (zeg ik nu heel beheerst, maar ondertussen.. )

Edit: Zeg ik hier: 'volgens mij eet er iemand erwtensoep', blijkt het mijn collega helemaal aan de andere kant van het kantoor te zijn (ca. 10 meter verderop)
  dinsdag 4 november 2008 @ 13:31:52 #263
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62934024
Happy, ik hoop dat je idd te vroeg getest hebt en dat je over een paar dagen toch nog 2 streepjes zult krijgen. Het zou zomaar kunnen!

Ik ben bang dat ik mezelf helemaal gek ga maken als ik aan de ovu-testen ga... En M. erbij!
Voorlopig dus nog even niet, maar als ik in februari ofzo nog steeds niet zwanger ben dan denk ik er waarschijnlijk weer anders over.

De afgelopen dagen heb ik allerlei vage buikkrampen en steken gehad, misselijkheid, veel afscheiding...
Komt het omdat ik herstellende ben van een buikgriep, of ben ik zwanger?
Mijn verstand zegt het eerste, mijn hart het 2e
Ik probeer er niet te veel aan te denken en gewoon nog even af te wachten. Maandag mag ik van mezelf pas testen, eerder niet.

Wauw, die M&M's taart ziet er heerlijk uit trouwens
pi_62934327
Oh, Happy...ik kan je uit ervaring vertellen dat je allerlei symptomen kunt hebben en zwanger kunt zijn en toch geen streepje piest. Ik had een predictor, een dag te vroeg getest en streepje kwam pas na de gestelde termijn van 5 (?) minuten. Twee dagen erna was het wel echt raak (met clearblue). Dus ik duim nog effe voor je...
  dinsdag 4 november 2008 @ 14:46:22 #265
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62935866
Ik heb voor de zekerheid toch de assistente van de gyn gebeld ivm het niet zwanger zijn en een baarmoederfoto maken; die foto staat helemaal niet ingepland voor de volgende afspraak! Wel de uitslagen van het bloed en van mijn man's donatie. Ik weet zéker dat de gyn het daarover had en ook dat die voor de volgende afspraak de bedoeling was, maar misschien is het spaak gelopen omdat ik niet meteen een nieuwe afspraak kon maken maar pas een week later ivm mijn werkrooster.
We mogen deze maand dus gewoon nog vrolijk aan de slag en dan vraag ik de volgende keer gewoon wanneer hij die foto wil hebben. Misschien wil hij aan de hand van de testuitslagen wel een en ander bespreken. Ik wacht gewoon nog even af.
Miss_sly bedankt voor je reactie!

Happy wat spannend dus nog even, ik duim gewoon nog door!
Ylana
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:35:23 #266
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62937089
Marlieske, ik doelde niet op jou. Het was gewoon in zn algemeenheid. Was niet mijn bedoeling dat je je aangesproken zou voelen. Ik zette het tussen '" omdat het in dat stuk niet echt een miskraam is.
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:37:18 #267
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62937143
Gebruikt er hier iemand die kruidvat testen van 2 voor 5 euro? In die bijsluiter staat namelijk dat je precies na 5 min het resultaat af moet lezen omdat er na die 5 minuten alsnog een streepje op de test kan verschijnen. Snap dat niet zo. Waarom komt er dan alsnog een streepje?
  dinsdag 4 november 2008 @ 15:53:38 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62937562
Dat kan van het opdrogen/indrogen zijn bumbaloe, heb ik wel eens begrepen.
  Moderator dinsdag 4 november 2008 @ 16:21:47 #269
5428 crew  miss_sly
pi_62938337
Saffier, goed dat je gebeld hebt! Nu maar hopen dat het allemaal niet meer nodig is en het deze maand raak is

[ Bericht 29% gewijzigd door miss_sly op 04-11-2008 17:18:40 ]
  dinsdag 4 november 2008 @ 16:37:44 #270
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62938755
Ja inderdaad. Je hebt al al die tijd in spanning gezeten en nu blijkt dat ze helemaal geen foto gaan maken. Dus gewoon lekker klussen saffier.
  dinsdag 4 november 2008 @ 17:07:22 #271
57497 happyme28
I'm so happy
pi_62939479
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 15:37 schreef bumbaloe het volgende:
Gebruikt er hier iemand die kruidvat testen van 2 voor 5 euro? In die bijsluiter staat namelijk dat je precies na 5 min het resultaat af moet lezen omdat er na die 5 minuten alsnog een streepje op de test kan verschijnen. Snap dat niet zo. Waarom komt er dan alsnog een streepje?
Die heb ik toevallig ook gebruikt en ik ben er niet zo tevreden over. Hij gaf namelijk 'negatief' aan

Nee zonder dollen, bij mij gaf hij niets aan, ook niet na een uur, dus wat dat betreft geen ervaring. Maar als je zwanger bent, staat het streepje er echt wel na 5 minuten hoor, vaak al wel eerder heb ik mij laten vertellen
pi_62940065
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 17:07 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Die heb ik toevallig ook gebruikt en ik ben er niet zo tevreden over. Hij gaf namelijk 'negatief' aan

Tss, bij mij ook al meerdere keren, zie je die test werkt gewoon niet

Happy, wat jammer joh, maar als ik het zo lees is er een grote kans dat je echt nog te vroeg hebt getest, als vorige maand pas weer je eerste eisprong was, moet je cyclus misschien nog wel beter op gang komen en is het deze maand toch wat langer dan die 30 dagen van vorige maand.
pi_62940183
kruidvat testen zijn goed hoor die heb ik gedaan na de clearbleu omdat je dan iig een test hebt om te bewaren, streepje was er snel maar wel zwakjes, vond de test niet heeeel erg duidelijk maar voor 5 euro per 2 vond ik ze wel oké.

en inderdaad niet na de 5 minuten aflezen want dan verschijnt er vaak een ljntje wat niet wil zeggen dat je zwanger bent, maar dat is met bijna alle testen die een streepje geven zo.
Mama van Isa en Ties
pi_62940664
Och Happy! Wat balen meis!

Ik snap de discussie ook wel eigenlijk, want ook ik had dat romantische ideaal hoor Karin! Hier liep het helaas ietsje anders, maar wat had ik het graag op jouw relaxte manier gedaan...
pi_62940845
Clearblue niet clearbleu sorry, persoonlijke frustratie

Saffier, fijn dat je uitsluitsel hebt van je gyn

Ik had ooit wel eens kruidvat testen met zo'n pipetje geloof ik? Die waren ook 2 voor 4,95
Maar na twee keer dat pipetje in de plee te hebben laten vallen heb ik die test ook maar laten zitten dus ik kan je niet helpen bumbaloe.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62940932
Jammer Happy, maar hopelijk heb je te vroeg getest en krijg je dit weekend wel een tweede streepje!

Saffier goed dat je even gebeld hebt! Scheelt een hoop onzekerheid. En nu kunnen jullie gewoon klussen deze maand, hopelijk met een tweede streepje als gevolg!

Spannend Kersjes!

Ik verwacht nu echt snel ongesteld te worden, denk niet dat testen dit weekend nog nodig zal zijn..
pi_62943703
Kersjes! Ik had je hele post gemist op de vorige pagina, wat spannend!
Hahaha volgens mij heb ik de afgelopen dagen wel heel vaak hier het woord ''spannend'' laten vallen, hopelijk straks een babyboom hier

Ik had net voor het allereerst in mn leven een heel licht positieve ovulatietest! Morgenmiddag nog maar eens testen, ik begreep dat rond 12.00 het beste testen is. Wie weet binnen paar dagen wel echt twee mooie streepies op de ovulatietest
pi_62943928
oeh, hahahaha, ik durf het bijna niet meer te zeggen, maar "spannend" Poppejans!! Ik kan me dan dus weer voorstellen dat je het in die onregelmatige cyclus heel fijn vindt om wat houvast te vinden!

Happy, shit joh, die negatieve test, ik hoop ontzettend voor je dat ie gewoon te vroeg was en zou m zeker later deze week nog eens herhalen als je symptomen zo blijven!

Chan, ik hoop dat je lekker geen gelijk hebt en de duivels mooi wegblijven bij je!

Saffier, klusze deze maand..het zou toch wel helemaal geweldig zijn als die foto straks niet door kan gaan als je zwanger bent! Wel vervelend dat er in het ziekenhuis dus blijkbaar iets schort aan de communicatie en jij daar de dupe van bent... al geef je niet heel duidelijk de indruk dat op dit moment echt heel erg te vinden!
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:48:55 #279
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62945691
Spannend he, Poppejans en een oprechte felicitatie met je ovu-test
Balen Chan
Ik zat me nog niet druk te maken over die foto, dat had een dag of twee van te voren wel anders geweest Lief dat jullie allemaal zo reageren!
En ik was gelukkig door de dames van 'als zwanger worden moeilijk gaat' al voorgelicht over het hoe en wat, dat scheelt voor mij een heel stuk.
Poppedein de gyn die ik heb is gewoon een schat, die heeft Tobias bijna 2 weken binnen weten te houden toen hij met 32 weken al geboren wilde worden! zijn specialiteit is 'foetale bewaking' Die kan dus wel 'een potje bij me breken' al wordt het een ander verhaal als zoiets structureel blijkt te zijn natuurlijk . Maar nee, ik vind het in dit stadium dus niet erg.
Vanmiddag heb ik iets afgesproken met mijn man; dat het deze maand raak is nl en ik hou 'm aan zijn afspraak natuurlijk
Ylana
  dinsdag 4 november 2008 @ 20:52:37 #280
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62945812
Saffier, dat lijkt me een prima plan: zwanger worden jij, huphup!!!!

Poppejans, bijna 2 streepjes? Hopelijk gauw voor het echie op de zwangerschapstest!
pi_62945926
Dat is nog eens een goede afspraak Saffier, en fijn dat je een prettige gyn hebt en dat je er dus niet erg tegenop ziet.
  dinsdag 4 november 2008 @ 22:23:25 #282
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62948814
quote:
Op dinsdag 4 november 2008 20:48 schreef Saffier het volgende:

Vanmiddag heb ik iets afgesproken met mijn man; dat het deze maand raak is nl en ik hou 'm aan zijn afspraak natuurlijk
Wil jouw man mij dat ook beloven???
Of kan hij niet een mailtje naar die van mij sturen?
pi_62959940
Hier nog geen duivels, maar temp was vanmorgen wel naar beneden gegaan, dus verwacht vandaag wel ongesteld te worden. Maar daar merk ik verder niets van.

Ik ben wel heel blij met de 'normale' cyclus die ik dan heb gehad deze maand, dus dat geeft me moed voor de toekomst

Vandaag de hele dag naar 'school', pfff... dat is lang geleden, maar ik heb er zin in. Ben heel benieuwd.

Fijne dag allemaal vandaag!
  woensdag 5 november 2008 @ 07:34:22 #284
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62959980
Fijne dag Happy Me. En geniet op school. Ik ga ook zo naar school. (Maar dan omdat ik er werk).
pi_62960016
Fijne dag Happy
Jammer dat het dan waarschijnlijk toch niet raak is, maar wel super van je mooie cyclus ronde!

Hier ook naar school, ik studeer nog.
Heb vandaag mn spreekbeurt in het Chinees
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 5 november 2008 @ 09:11:10 #286
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_62961209
Saffier ik moest van te voren eerst doorbellen wanneer ik ongesteld was geworden, geloof nl dat de baarmoederfoto voor je eisprong gemaakt moest worden.

Folder HSG onderzoek
pi_62967886
Huuphuup, OMG in het chinees! sambal bij?
Happy, jammer zeg dat het niet wat wordt deze ronde....maar wel fijn dat je cyclus oke is!

Ik heb mijn hoop gevestigd op deze ronde, op de goeie dagen geklust, en nu maar afwachten....en wachten en wachten..... (whahaha ik kreeg al een mailtje van onze kraamhulp bij Meike, die wilde weten of ze al een vakantie kon plannen voor de zomer, of dat ze dan moest werken bij ons hihi...)
pi_62968316
Karin wat leuk van je kraamhulp!
jah, sambal lekkel ach ja, het ging prima en ik ben er weer vanaf voor dit jaar. Volgend jaar nog twee en dan is t schluss.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 5 november 2008 @ 14:21:16 #289
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_62969294
Haha Karin, dat is leuk. Fijn dat je zo'n goed contact met haar hebt. Wij hadden ook een super kraamhulp, ze deed ALLES behalve de tuin
Wachten duurt lang he?

Huuphuup, mag ik vragen wat je daarna gaat doen met je chinese studie? Waar kun je het voor gebruiken? Ga je tolken oid?
pi_62969518
Dat mag, tolken zit er waarschijnlijk niet in, ik ben niet specifiek economisch of politiek opgeleidt en bij tolken komen vaak toch een hoop vaktermen uit die hoek kijken dus sja. Maar met mijn studie (Sinologie) kun je in principe alles zo lang het maar met China te maken heeft. Erg breed dus.
Op dit moment werk ik bij een academisch tijdschrift over China als proof-reader en editing-assistant en dat zou ik heel graag blijven doen maar de toekomst van dat tijdschrift is nog een beetje onzeker.

Het probleem met een universitaire letterenstudie is een beetje dat je niet echt opgeleidt wordt tot "iets", zoals bij HBO wel vaak is; dus het is moeilijk om een baan te vinden die met je studie verband houdt, en aangezien ik liever niet naar China emigreer maak ik het mezelf nog moeilijker. Ik ben gespecialiseerd in religie en (cultuur)geschiedenis dus ik zou in principe wel graag in een museum komen te werken maarja daar moet maar net aanbod zijn natuurlijk. Kans is groot dat ik na mijn afstuderen gewoon een willekeurige baan aanneem omdat je toch een inkomen moet hebben enzo, en van daaruit verder ga kijken.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62975170
Ik zou vanaf vandaag mogen testen maar heb het (nog) niet gedaan,stom mischien maar zolang ik niet ongesteld ben en geen negatieve zwangerschapstest kan ik nog hopen.
Ik heb trouwens wel die test van het kruidvat gehaald,2 voor 5 euro dus ben benieuwd.
01-08-2008
pi_62975534
Spannend Pure-Poison!

Wanneer ben je eventueel wel van plan om te gaan testen?

*duimduimduim*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62975948
Als ik het weekend nog niet ongi ben doe ik wel een test denk!
01-08-2008
pi_62977056
Hoi hoi, leuke maar vermoeiende dag gehad! Maar verder nog geen duivels en van enig PMS is ook niets te merken. Ik vind het maar vaag hoor. Vanmorgen dacht ik wel iets heeeeeel lichts oranjes te bemerken, dus ik denk nu komt het, maar dat was het ook.

Ik reken gewoon nergens meer op en we zien het wel.

Pure-Poison, bij jou ook spannend joh!! Ik ga voor je duimen dat je ongi wegblijft tot en met het weekend!
  woensdag 5 november 2008 @ 18:40:24 #295
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_62977221
Oeh het weekend pas PP, ik hoop dat je dan met positief resultaat mag testen
Happy, jij zit dus een beetje in niemandsland, zo vind ik dat dan meestal voelen, wat is een vrouwenlijf vaag he?
Ylana
pi_62981915
Ik ben ongesteld geworden na 33 dagen, ben eigenlijk wel blij. Dus vrijdag weer aan de clomid. Jippie.

Spannend nog steeds hier!!
pi_62982033
PP spannend nog dat wachten

Prinses jammer dat het geen tweede streepje is geworden, maar toch ook fijn dat je nu wel zekerheid hebt! En dat je niet een idioot lange cyclus of zo hebt..

Hier nog steeds niks, maar de pijn is alweer in volle hevigheid aan de gang dus nu kan het echt niet lang meer duren (hoop ik) voordat ik ongesteld word... Vandaag dag 32 dus hopelijk zet het morgen echt door...
pi_62982336
PZE jammer dat het hem deze ronde dan niet wordt, maar als ik het goed heb is dit dan wel een mooie nette cyclus toch? Op naar de volgende ronde!!

Chan, hmm zou vervelend zijn als het toch doorzet, maar als je zelf alle voortekenen al herkent dan zit het er wel in waarschijnlijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_62982367
Huup, ben jij nu ook echt bezig? Is dit je eerste ronde?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_62982882
Jah

Voor het eggies
Kom je baby-kijken volgend jaar? hoop ik
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: