Ik blijf ook duimen hihi, misschien was ik toch te vroeg. Vorige keer werd ik 9 dagen na mijn eisprong ongesteld en nu is mijn eisprong al 12 dagen geleden, dus dat leek me wel veilig. Maar misschien moet ik toch langer wachten? Dus als het uitblijft tot het weekend doe ik dan weer een test. Want er klopte veel niet aan mijn cyclus, maar ik ben nog altijd ongesteld geworden, dus het moet dan toch een keer komenquote:Op dinsdag 4 november 2008 10:33 schreef mefke79 het volgende:
Happy....wat jammer!Maar hee, symptomen zijn er nog en temperatuur nog hoog....lijkt me nog niet reddeloos verloren toch? Ik blijf duimen hoor.
quote:Het is van belang op te merken dat het te vroeg testen (meer dan 4 dagen voor de te verwachten menstruatie) valt af te raden. Veel zwangerschappen (60%) redden het niet tot de verwachte menstruatie. Als je dan toch test met een "ultra gevoelige test" en ongesteld wordt, lijkt het net of je een miskraam hebt gehad (vals positieve uitslag). Toch is dit geen valse of foute uitslag omdat de zwangerschap officieel nog in het 'subklinische' stadium was. Een zeer groot gedeelte van de zwangerschappen wordt door verschillende oorzaken afgebroken in de eerste paar weken na de bevruchting. Het testen eerder dan 4 dagen voor je volgende eerste menstruatie dag levert daarom vaak een teleurstelling op.
Hoe gevoelig zijn de Zwangerschapstesten van Testjezelf.nu?
De testen van Testjezelf.nu zijn zeer gevoelig (20 mlU/mL HCG) en hiermee kun je vanaf 4 dagen voor je volgende te verwachten menstruatie testen of je zwanger bent. Dit is de grens die wordt aangehouden door medici wereldwijd.
Zwangerschapstesten met een gevoeligheid van 10 mlU/mL hCG (6 dagen voor de volgende menstruatie) worden om goede redenen afgeraden.
Op de eerste plaats is de kans op afbreken van de zwangerschap nog erg groot, meer dan 60% in de eerste paar dagen na de bevruchting. Daarnaast is het zo dat een niet zwangere vrouw een hCG niveau heeft tussen 0 mlU/mL en 10 mlU/mL. Deze "ultra" of "extra vroege" zwangerschapstesten kunnen dus een vals positief resultaat (zwanger) geven.
Helaas worden deze "Ultra" of "Extra vroege" Zwangerschapstesten hier en daar aangeboden. Wij zullen deze om genoemde redenen niet produceren en verkopen.
De grens aangehouden door medici wereldwijd ligt op de 20 mlU/mL hcg.
De zwangerschapstesten zoals de testen van het Testjezelf.nu merk, worden medisch gezien algemeen aanvaard als zijnde de vroegst te gebruiken testen.
De gangbare zwangerschapstesten met een gevoeligheid van 25 mlU/mL kun je pas gebruiken vanaf de eerste dag van het uitblijven van je menstruatie.
Ja klopt, mijn temp is nu 12 dagen hoog (mijn eisprong was dus eigenlijk 13 dagen geleden waarschijnlijk). Daarom zou het dus ook te vroeg kunnen zijn, maar het is wel al 3 dagen langer dan bij mijn vorige cyclus.quote:Op dinsdag 4 november 2008 11:52 schreef miss_sly het volgende:
happyme, normaalgesproken blijft je temperatuur hoog tot de dag dat je ongesteld wordt of zelfs bent. dus dat zou 14-16 dagen na je eisprong zijn. Hoe lang is je temp nu hoog? die 12 dagen?
quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:10 schreef bumbaloe het volgende:
Even wat info over te vroeg testen. Daar staat ook een stukje in over 'miskramen' na te vroeg testen.
[..]
Ik heb pas weer sinds vorige maand een eisprong (ben afgevallenquote:Op dinsdag 4 november 2008 12:57 schreef MeNicole het volgende:
Happy is je cyclus altijd anders dan? Zolang er geen bloed is doe ik maar ff
Oh das mooi (van dat afvallen en eisprong)!! Maar in principe kan het dus zijn dat je je "normale" cyclus nog niet goed in beeld hebt en gewoon te vroeg hebt getest.quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:00 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ik heb pas weer sinds vorige maand een eisprong (ben afgevallen) en ben dus van die cyclus uitgegaan. Die was 30 dagen en ik werd ongesteld na 9 dagen verhoging. Dus aangezien ik vandaag op dag 30 zit en ook al 12 dagen verhoogde temp, leek het me veilig om te testen. Maar kan dus te vroeg zijn, of ongi komt alsnog vandaag of morgen.
Ja dat kan idd. Alleen dacht ik, misschien naief, als je allerlei symptomen hebt, zal de HCG ook wel voldoende zijn...maar je lichaam doet rare dingen en daarbij schijnt die redenatie ook helemaal niet te kloppen.quote:Op dinsdag 4 november 2008 13:02 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Oh das mooi (van dat afvallen en eisprong)!! Maar in principe kan het dus zijn dat je je "normale" cyclus nog niet goed in beeld hebt en gewoon te vroeg hebt getest.
Die heb ik toevallig ook gebruikt en ik ben er niet zo tevreden over. Hij gaf namelijk 'negatief' aanquote:Op dinsdag 4 november 2008 15:37 schreef bumbaloe het volgende:
Gebruikt er hier iemand die kruidvat testen van 2 voor 5 euro? In die bijsluiter staat namelijk dat je precies na 5 min het resultaat af moet lezen omdat er na die 5 minuten alsnog een streepje op de test kan verschijnen. Snap dat niet zo. Waarom komt er dan alsnog een streepje?
Tss, bij mij ook al meerdere keren, zie je die test werkt gewoon nietquote:Op dinsdag 4 november 2008 17:07 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Die heb ik toevallig ook gebruikt en ik ben er niet zo tevreden over. Hij gaf namelijk 'negatief' aan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |