DE OP IS HIER TE VINDEN! 
Inderdaad, Ajax bewijst punten te kunnen pakken als PSV punten misloopt.quote:Op zondag 26 oktober 2008 @ 16:08 schreef Hendrik_ het volgende:
Een mooie dag.
Het lijkt hem echt pijn te doen inderdaadquote:Op zondag 26 oktober 2008 16:09 schreef GieJay het volgende:
Ik heb echt nog nooit zo'n partijdige commentator gehoord.. Hij heeft nu ongeveer 10 keer die onterechte pennal genoemd, en begon echt te zeuren bij die 2e goal.. HOE KAN DIE NOU ZOO VRIJ STAAN!? DIT KAN TOCH NIET!?
Vind ik ook ja. Hij kan natuurlijk ook niet zo vrij staan maar die gozer ergert zich daar dan ook echt dood aan.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:09 schreef GieJay het volgende:
Ik heb echt nog nooit zo'n partijdige commentator gehoord.. Hij heeft nu ongeveer 10 keer die onterechte pennal genoemd, en begon echt te zeuren bij die 2e goal.. HOE KAN DIE NOU ZOO VRIJ STAAN!? DIT KAN TOCH NIET!?
Of je bekijkt de OP evenquote:Op zondag 26 oktober 2008 16:13 schreef Hendrik_ het volgende:
Heeft iemand de complete blessurelijst?
Beter kijken![]()
Goeie samenvatting.quote:Op zondag 26 oktober 2008 @ 16:19 schreef Wooldoor het volgende:
Prima wedstrijd met 3 punten, Huntelaar die scoort en een verdediging die er erg solide uitzag. Ook weer de nul gehouden, nu moet deze lijn toch ook wel doorgetrokken moeten worden in uitwedstrijden.
Dario.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:20 schreef VoreG het volgende:
Volgende week naar Almelo, kunstgras.
Wie kunnen we bijschreven op de blessurelijst?
6 uit 6 dit seizoen.quote:
quote:Aissati nog zeker zes weken aan de kant
(Novum) - Ismaïl Aissati kan nog zeker zes weken niet voetballen. De 20-jarige middenvelder, die afgelopen zomer werd overgenomen van PSV, laat weten die tijd nog nodig te hebben om volledig te kunnen herstellen van een knieblessure. Aissati werd in september geopereerd, maar coach Marco van Basten vertelde vrijdag al dat het herstel moeizaam verloopt.
Aissati raakte begin september geblesseerd in een bekerwedstrijd voor beloftenteams. Aanvankelijk werd gedacht dat hij vijf tot zes weken aan de kant zou staan, maar die inschatting bleek al snel te optimistisch. Door de blessure maakte Aissati nog geen speelminuten in de hoofdmacht van Ajax.
Kan mij eigenlijk niet zoveel boeien. De onzekerheid over Sulejmani baart mij meer zorgen. Zijn zaakwaarnemer zei een aantal dagen geleden dat hij waarschijnlijk tegen Twente weer kan spelen en volgens Bassie is ie nog lang niet klaar met zijn blessure.... wat is het nou..quote:
Ah zo, in dat geval doe ik een gok op Suarez.quote:
Vond je dit dan zo'n goede wedstrijd? NEC speelde zeer slecht en Ajax heeft gedaan wat gedaan moest worden, niets meer niets minder.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:31 schreef El-Salvador het volgende:
Complimenten aan de verdediging! Ik heb vertrouwen in de komende 2 potten, deze lijn doorzetten en er kan iets moois ontstaan.
Ik zeg niet dat het een goede wedstrijd was, ik vond het redelijk. Maar de verdediging stond goed, wat voor mij het zorgenkindje in dit elftal is.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:33 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Vond je dit dan zo'n goede wedstrijd? NEC speelde zeer slecht en Ajax heeft gedaan wat gedaan moest worden, niets meer niets minder.
Sulejmani is er binnenkort tegen twente hopelijk wel weer bij.quote:Op zondag 26 oktober 2008 @ 16:35 schreef Wooldoor het volgende:
Ajax heeft dat ook grotendeels afgedwongen dat NEC zo slecht was, Ajax was veel feller. Wel kut zeg van Aissati schiet echt niet op zo want Siem de Jong speelde net als Sarpong ook als een dweil op 10.
Ook, maar dat kut veld is ook levensgevaarlijk!quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:40 schreef Pritt het volgende:
Roep het nou al 4 jaar maar: Tijd om die knakkers bij de fysieke afdeling te ontslaan.
Die zijn allang weg, aan het begin van het seizoen naar Az gegaan.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:40 schreef Pritt het volgende:
Roep het nou al 4 jaar maar: Tijd om die knakkers bij de fysieke afdeling te ontslaan.
Dat was er volgens mij maar 1, de rest is ook aan vervanging toe.quote:Op zondag 26 oktober 2008 @ 16:41 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Die zijn allang weg, aan het begin van het seizoen naar Az gegaan.
Het was geen denderende wedstrijd maar Ajax heeft door zijn felheid afgedwongen dat NEC de wedstrijd niet kon gaan maken.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:33 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Vond je dit dan zo'n goede wedstrijd? NEC speelde zeer slecht en Ajax heeft gedaan wat gedaan moest worden, niets meer niets minder.
Dat was de medische staf, die zijn verantwoordelijk om iemand snel terug te brengen (wat ook al kut ging).quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:41 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Die zijn allang weg, aan het begin van het seizoen naar Az gegaan.
Aldus VI.nlquote:Van Basten raakte wel Gabri en Dario Cvitanich kwijt met blessures.
Ik denk dat Gabri uit voorzorg eruit is gehaald want hij liep nog gewoon normaal.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Aldus VI.nl
Wel geblesseerd dus.. Dat MEEN je niet.
Onbegrijpelijk, dat kan echt geen toeval meer zijn, en je zag dat zonder Gabri het toch minder werd.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Aldus VI.nl
quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Aldus VI.nl
plus : de blessure van... duurt langer dan verwacht.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:47 schreef Chadi het volgende:
Gabri zal wel niks ernstigs hebben Cvitanich ben je 3 weken kwijt waarschijnlijk
Vergeet die 1 op 1 niet dat Babos al in de hoek lag en hij hem alsnog daar schootquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:22 schreef RayMania het volgende:
Slechte wedstrijd, slechte grasmat (haast iedereen gleed uit) en het weer was bagger. Gelukkig de drie punten, was natuurlijk wel terecht. NEC speelde vrij negatief en Vermeer hoefde geen enkele keer wat te doen.
Jammer dat Cvitanich al zo snel eruit moest. Kreeg hij eindelijk de kans, raakt 'ie geblesseerd. Emanuelson speelde goed, net zoals Suárez. En gelukkig heeft Huntelaar weer eens gescoord, al moest die kopbal er ook in.
Hij had wel gelijk maar de wissel klopt nietquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:33 schreef HeatWave het volgende:
Gabri was dus een tactische wissel, die van Basten snapt er echt geen flikker van hoor...
424 bedoel je?quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:35 schreef Noshiba het volgende:
Whut, hoelang is het wel niet geleden dat we slecht speelden en toch redelijk makkelijk wonnen?!
Wie weet wat er gebeurde bij de uitgang van 423?
En trouwens... Leonardo!!!!!!!!!!
Dat heeft natuurlijk te maken met alle blessures..quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:36 schreef HeatWave het volgende:
Leonardo deed het best redelijk. Het is wederom MvB.
Leo moest weg, nu heeft ie elke week een basisplaats.
Suarez speelde goedquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:22 schreef RayMania het volgende:
Slechte wedstrijd, slechte grasmat (haast iedereen gleed uit) en het weer was bagger. Gelukkig de drie punten, was natuurlijk wel terecht. NEC speelde vrij negatief en Vermeer hoefde geen enkele keer wat te doen.
Jammer dat Cvitanich al zo snel eruit moest. Kreeg hij eindelijk de kans, raakt 'ie geblesseerd. Emanuelson speelde goed, net zoals Suárez. En gelukkig heeft Huntelaar weer eens gescoord, al moest die kopbal er ook in.
Dat gerucht gaat ook al over MvB en Cvitnisch.....quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:37 schreef Jasza het volgende:
[..]
En dat over tactisch, doe dan Lindgren eruit. Dat verhaal dat het niet goed zou zitten tussen van Basten en Gabri kan wel eens echt waar zijn
Kan wel, ze werden bij 423 afgevoerd door stewards en er kwamen allemaal ventjes met van die ninja truien naar boven via de trappen?! Was dit op de omloop bij 424 gebeurt?quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:37 schreef Jasza het volgende:
[..]
424 bedoel je?
Van 410?
Was wat gekloot zoals ik het zag, daarna op de omloop was er een gast helemaal waus aan het doen ofzo![]()
En dat over tactisch, doe dan Lindgren eruit. Dat verhaal dat het niet goed zou zitten tussen van Basten en Gabri kan wel eens echt waar zijn
Gabri zat overal tussen namelijk.
Juist. Ben bang dat wanneer Gabri niet geblesseerd is het waarschijnlijk niet goed botert tussen die twee want Gabri speelde weer ijzersterk.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat gerucht gaat ook al over MvB en Cvitnisch.....
Ik heb het idee dat het Marco een beetje naar het hoofd is gestegen. Niemand is groter dan de club, maar ik heb het idee dat dat niet voor MvB opgaat. "Ik mag iemand niet, dan speelt ie niet ook al is hij de beste daar".
Maar goed, is en blijft speculatie. Feit is wel dat zijn opstelling- en wisselbeleid heel vaag is...
quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:03 schreef F1Bas het volgende:
[..]
![]()
Denk je anders dat hij echt bijna de beste man van het veld 5 minuten voor rust gaat vervangen?
Hoezo werkte? Ajax was helemaal nergens meer op het middenveld na de wissel. Dat er nou toch een goal valt is dus nou niet de verdienste van MvB.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
Waar staat dat dan dat het niet botert tussen Gabri en MvB?
En vooralsnog werkte het wat ie deed, dus ik zie het probleem niet?
Het moet niet gekker worden. Urby nam wederom uitstekend de corners en zelfs de scheids floot in ons voordeel. Lijkt wel of ik droom.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:44 schreef Jasza het volgende:
Het was trouwens volgens mij wel een 100% pingel voor NEC, dus we hebben een keer de arbitrage mee gehad hoor.
Oops, verkeerde knopje, wou edit, deed quotequote:Op zondag 26 oktober 2008 17:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoezo werkte? Ajax was helemaal nergens meer op het middenveld na de wissel. Dat er nou toch een goal valt is dus nou niet de verdienste van MvB. Lindgren liep als een blinde kip overal achteraan en haalde 0 ballen, Gabri speelde de beste pot van allemaal daar, en als je dan moet kiezen tussen die 2 (dat zegt ie zelf) en je haalt Gabri eruit, dan spoor je niet..
Tuurlijk, de winnende coach heeft altijd gelijk..... Ik blijf erbij dat Ajax heeft gewonnen, ondanks MvB...
Beetje voorbarig he? Ik schat Van Basten wel professioneel genoeg om zulke ellende te voorkomen. Daarnaast zal Gabri wel aangegeven hebben iets te voelen, waardoor hij na de eerste helft gewisseld werd.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:41 schreef toma het volgende:
[..]
Juist. Ben bang dat wanneer Gabri niet geblesseerd is het waarschijnlijk niet goed botert tussen die twee want Gabri speelde weer ijzersterk.
Maar ook gewoon weer een arbitrale blunder, hoe triest is het in NLquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:44 schreef Jasza het volgende:
Het was trouwens volgens mij wel een 100% pingel voor NEC, dus we hebben een keer de arbitrage mee gehad hoor.
Jij zal nóóít iets positiefs over je eigen club zeggenquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hoezo werkte? Ajax was helemaal nergens meer op het middenveld na de wissel. Dat er nou toch een goal valt is dus nou niet de verdienste van MvB.
Tuurlijk, de winnende coach heeft altijd gelijk..... Ik blijf erbij dat Ajax heeft gewonnen, ondanks MvB...
quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:45 schreef denthemen het volgende:
Verder het meest trieste ooit meegemaakt in de ArenA, mensen die al gaan lopen zuchten en fluiten omdat Sno richting de bank liep en dan met zijn allen juichen omdat hij weer gaat zitten (Dit was op Noord overigens..). Blijf dan thuis!!
Bullshit.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:46 schreef denthemen het volgende:
[..]
Jij zal nóóít iets positiefs over je eigen club zeggen
Tsja het word slechter en slechter inderdaad.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:45 schreef denthemen het volgende:
[..]
Maar ook gewoon weer een arbitrale blunder, hoe triest is het in NL
Als het dus echt een tactische wissel was heeft ie een blunder begaan door Lindgren er niet vanaf te halen want Gabri is toch velen malen beter. Het positiespel van Gabri is echt fantastisch net als zijn loopvermogen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:45 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Beetje voorbarig he? Ik schat Van Basten wel professioneel genoeg om zulke ellende te voorkomen. Daarnaast zal Gabri wel aangegeven hebben iets te voelen, waardoor hij na de eerste helft gewisseld werd.
Dat dus.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:48 schreef toma het volgende:
[..]
Als het dus echt een tactische wissel was heeft ie een blunder begaan door Lindgren er niet vanaf te halen want Gabri is toch velen malen beter. Het positiespel van Gabri is echt fantastisch net als zijn loopvermogen.
Zo zie ik het, ik zou jou als grootste zeikerd van heel Fok! mbt Ajax. En ik weet zeker dat ik niet de enige ben..quote:
Maar Lindgren eruit halen houdt in dat je ook weer een deel van je diepgang er uit haaltquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:48 schreef toma het volgende:
[..]
Als het dus echt een tactische wissel was heeft ie een blunder begaan door Lindgren er niet vanaf te halen want Gabri is toch velen malen beter. Het positiespel van Gabri is echt fantastisch net als zijn loopvermogen.
Dat verhaal is gewoon dikke bullshit. Marco was vanmiddag voor de wedstrijd nog vol lof over hem.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:42 schreef Dr.Daggla het volgende:
Waar staat dat dan dat het niet botert tussen Gabri en MvB?
Waneer Ajax in balbezit was stond Gabri bijna altijd heel diep op de 10 posittie. Wanneer er dan een verdediger opkwam liep hij heel slim het gat achter die verdediger dicht. Dat deed hij echt heel goed, snapte totaal niet waarom van Basten hem wisselden. Wanneer je meer diepgang wilt creëren moet je Lindgren eraf halen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:49 schreef denthemen het volgende:
[..]
Maar Lindgren eruit halen houdt in dat je ook weer een deel van je diepgang er uit haalt
Ajax is nou eenmaal de grootste club van NL. Als iets wat minder loopt zal een deel altijd zoeken naar gezeikquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:51 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Dat verhaal is gewoon dikke bullshit. Marco was vanmiddag voor de wedstrijd nog vol lof over hem.
Ach ja, ik heb nou eenmaal niet zoveel om positief over te zijn. we staan 6de, verliezen in Engeland, PSV is al 4 jaar kampioen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:48 schreef denthemen het volgende:
[..]
Zo zie ik het, ik zou jou als grootste zeikerd van heel Fok! mbt Ajax. En ik weet zeker dat ik niet de enige ben..
Je zal verder vast een leuke vent zijn maar naar mijn idee wel een zeikerd
Toen Urby één corner rond de 75'e minuut slecht nam waren er meteen mensen die hem uit gingen fluiten. Kan me zo verschrikkelijk ergeren aan dat soort supportersquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:51 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ajax is nou eenmaal de grootste club van NL. Als iets wat minder loopt zal een deel altijd zoeken naar gezeik
Ja wat een tering lijers, Urby speelde een hele puike wedstrijd en alle corners daarvoor waren gewoon goedquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:53 schreef toma het volgende:
[..]
Toen Urby één corner rond de 75'e minuut slecht nam waren er meteen mensen die hem uit gingen fluiten. Kan me zo verschrikkelijk ergeren aan dat soort supporters
Klaas creëert genoeg kansen maar scoort veel te weinig en gaat te slecht met z'n kansen om. Daaraan kun je zien dat ie nog niet de topvorm heeft die hij vorig jaar had.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:53 schreef Noshiba het volgende:
Trouwens mensen die er bij elke bal die klaas mist of verkeerd past of niet op z'n plek staat dat klaas niet in vorm is moeten ook verbannen worden uit het stadiondie kerel werkt zich 2384 keer in de rondte!
* toma noteert een positief bericht van HWquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:55 schreef HeatWave het volgende:
urby heeft het vandaag gewoon goed gedaan, ok hij heeft ook 1 hele slechte corner gegeven, maar voor het eerst in tijden zijn de corners weer eens gevaarlijk bij Ajax.
Hij is ook niet in z'n beste doen maar al herhaalt iemand bij elke keer als er iets fout gaat van: Ja klaas is uit vorm dat is duidelijk te zien/ ja al was hij nu in vorm hadden we 4-0 voor gestaan/ Jezus klaas maak een loopactie/klaas wat doe je achterin/klaas je staat buitenspel/jezus die klaas heeft wel geluk dat hij daar staat anders zou hij dit doelpunt niet maken/wow dat die klaas hem er inschiet is een wonder ik zie hem zo missen etc etcquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:54 schreef toma het volgende:
[..]
Klaas creëert genoeg kansen maar scoort veel te weinig en gaat te slecht met z'n kansen om. Daaraan kun je zien dat ie nog niet de topvorm heeft die hij vorig jaar had.
typisch gevalletje van irritatiequote:Op zondag 26 oktober 2008 17:56 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Hij is ook niet in z'n beste doen maar al herhaalt iemand bij elke keer als er iets fout gaat van: Ja klaas is uit vorm dat is duidelijk te zien/ ja al was hij nu in vorm hadden we 4-0 voor gestaan/ Jezus klaas maak een loopactie/klaas wat doe je achterin/klaas je staat buitenspel/jezus die klaas heeft wel geluk dat hij daar staat anders zou hij dit doelpunt niet maken/wow dat die klaas hem er inschiet is een wonder ik zie hem zo missen etc etc
We missen natuurlijk ook veel creativiteit met het wegvallen van Sulejmani en Aissati. Normaal gesproken is dat niet zo heel erg van belang als Huntelaar in topvorm is en wekelijks zijn doelpunten meepikt, maar nu blijven we te nadrukkelijk hopen op een bevlieging van Suarez. En de laatst genoemde speler kan en moet zoveel beter. Zeker als je het met vorig seizoen vergelijkt.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ach ja, ik heb nou eenmaal niet zoveel om positief over te zijn. we staan 6de, verliezen in Engeland, PSV is al 4 jaar kampioen.
Ik had gehoopt een echt vernieuwd Ajax te zien dit jaar, maar voorlopig is het gewoon nog steeds niet geweldig.
Ik zeg toch ook dat hij het niet goed doet, maar het word hem ook zo moeilijk gemaakt niemand beweegt om hem heen en daardoor moet hij zelf acties gaan maken en is hij niet zo vaak op z'n positie te vinden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:58 schreef toma het volgende:
[..]
typisch gevalletje van irritatie
Maar je moet erkennen dat Klaas nog niet de vorm heeft die hij vorig jaar had en dat is gewoon een feit.
Ja, is ook zo hoor. Maar ja, Ajax heeft wel heel erg gegokt op Sulejmani vind ik. Natuurlijk een leuke speler om erbij te hebben, maar als je al van te voren wist dat ie een rotte knie hadquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:59 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
We missen natuurlijk ook veel creativiteit met het wegvallen van Sulejmani en Aissati. Normaal gesproken is dat niet zo heel erg van belang als Huntelaar in topvorm is en wekelijks zijn doelpunten meepikt, maar nu blijven we te nadrukkelijk hopen op een bevlieging van Suarez. En de laatst genoemde speler kan en moet zoveel beter. Zeker als je het met vorig seizoen vergelijkt.
Je wint wedstrijden waarin je slecht speelt is 1 verschil, en van Basten is er net geef het wat tijdquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, is ook zo hoor. Maar ja, Ajax heeft wel heel erg gegokt op Sulejmani vind ik. Natuurlijk een leuke speler om erbij te hebben, maar als je al van te voren wist dat ie een rotte knie had.
Ik blijft erbij dat die 16 miljoen in 2-3 goeie verdedigers had moeten zitten. Aanvallend had je op papier genoeg lopen leek me.
Maar wat het nou precies is qua blessures, ik weet het niet. Maar het kan geen toeval zijn meer. En natuurlijk loop je dan achter de feiten aan al het hele seizoen, maar dan nog mag er meer lijn in het spel komen.
Samengevat: ik zie de hand van Van Basten niet tov vorig seizoen.
De positie van Ajax kan inderdaad in theorie alleen maar verbeteren, maar de verdediging vind ik echt niet stabiel. We hebben in de Arena gewoon goed druk gezet met heel het team maar verder is de verdediging te licht voor echte toppers (alhoewel Urby wel goed bezig was). Dit komt natuurlijk ook door de onervarenheid van het team. Ik hoop op een verbetering als Sulejmani weer terug is, en vooral hopen dat er niet meer mensen geblesseerd raken zodat we uiteindelijk met het beste team op het veld kunnen staan. Ben ook benieuwd of van Basten Aissati bij de eerste 11 laat spelen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:59 schreef Wooldoor het volgende:
Heatwave natuurlijk is het kut die 6e plek maar Ajax is weer in opmars, al zo lang geen goal tegen gehad in de arena en de verdediging lijkt solide zeker vergeleken de laatste 2 seizoenen. Dat is ook deels te danken aan Oleguer ken je nagaan als straks: Sulejmani ,Aissati, Stekelenburg, Enoh en Cvitanich weer terug zijn. Als Huntelaar straks weer gaat scoren. Voorlopig zijn we ingelopen op PSV en erover heen gegaan, vorige seizoenen liet Ajax het altijd achterwege om in te lopen als PSV punten verspeeld.
ik heb liever 1 super-speler van 16 miljoen dan 3 matige van 5.33 miljoen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, is ook zo hoor. Maar ja, Ajax heeft wel heel erg gegokt op Sulejmani vind ik. Natuurlijk een leuke speler om erbij te hebben, maar als je al van te voren wist dat ie een rotte knie had.
Ik blijft erbij dat die 16 miljoen in 2-3 goeie verdedigers had moeten zitten. Aanvallend had je op papier genoeg lopen leek me.
Maar wat het nou precies is qua blessures, ik weet het niet. Maar het kan geen toeval zijn meer. En natuurlijk loop je dan achter de feiten aan al het hele seizoen, maar dan nog mag er meer lijn in het spel komen.
Samengevat: ik zie de hand van Van Basten niet tov vorig seizoen.
Ik heb liever 3 fitte dan 1 die al een slepende knieblessure heeft....quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:05 schreef toma het volgende:
[..]
ik heb liever 1 super-speler van 16 miljoen dan 3 matige van 5.33 miljoen.
Redelijk wat kansen gehad. Een schot gered door Babos, een kopbal die via de grond over ging, een doelpunt, een assist (zijn schot werd gekeerd en in de rebound scoorde Huntelaar). Gevaarlijkste aanvaller van Ajax.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:38 schreef toma het volgende:
[..]
Suarez speelde goedHoezo dat? Ik vond hem verschrikkelijk.
Niet als het ten koste gaat van je balans in het elftal.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:05 schreef toma het volgende:
[..]
Tja, blessuretijdquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
plus : de blessure van... duurt langer dan verwacht.
Miralem Sulejmani (hamstring)quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik heb liever 3 fitte dan 1 die al een slepende knieblessure heeft....
Ik ergerde me compleet dood aan al die flapdrollen die rustig rond de 15' minuut pas binnenkomen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:53 schreef toma het volgende:
[..]
Toen Urby één corner rond de 75'e minuut slecht nam waren er meteen mensen die hem uit gingen fluiten. Kan me zo verschrikkelijk ergeren aan dat soort supporters
verkeerde lichaamsdeel dan, feit is dat die blessure dus al bekend was voor hij naar Ajax kwam en dan vind ik 16 miljoen een hele grote gok.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:07 schreef Wooldoor het volgende:
Een slepende knieblessure? Tegen Feyenoord ging hij er volgens mij uit met een hamstring blessure waar hij nu nog last van heeft.
Klopt, van zijn knie heeft hij geen last meer het is nu zoals gewoonlijk de hamstringquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:07 schreef Wooldoor het volgende:
Een slepende knieblessure? Tegen Feyenoord ging hij er volgens mij uit met een hamstring blessure waar hij nu nog last van heeft.
Ik ook.. Ajax heeft veel te lang veel te zuinig aangekocht..quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:05 schreef toma het volgende:
[..]
Vond hem z'n slechtste wedstrijd van het seizoen spelen. Er zat totaal geen pit in. Bij balverlies liet hij z'n directe tegenstander gewoon gaan en wanneer hij de bal had, had hij weer alleen maar oog voor eigen succes. Suarez haalt altijd wel een bepaald niveau maar vond hem vergeleken met de vorige wedstrijden zeer matig. Laatst schoot hij vanaf de zijkant de bal hoog tegen het dak van het doel aan, vandaag was het een slap schot tegen Babos. Dat was typerend.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:06 schreef RayMania het volgende:
[..]
Redelijk wat kansen gehad. Een schot gered door Babos, een kopbal die via de grond over ging, een doelpunt, een assist (zijn schot werd gekeerd en in de rebound scoorde Huntelaar). Gevaarlijkste aanvaller van Ajax.
Nou ja.... aan de ene kant wel. Als je 16 miljoen uitgeeft en je daarna bij twente aanklopt moet je ook niet moeilijk gaan doen. Niet dat Wielaarts de messias is hoor, maar als je hem wil hebben moet je dan ook dokken.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:09 schreef Loserkid het volgende:
[..]
Ik ook.. Ajax heeft veel te lang veel te zuinig aangekocht..
Alhoewel ik de rest van je post te negatief vind, ben ik het hier echt volkomen mee eens. 16 miljoen is echt te veel voor zo'n speler, hoe goed 'ie ook mag zijn. Het is alsnog wel beter dan investeren in tweedegraads spelers zoals vorig jaar, maar we hadden beter kunnen investeren in een solide verdediging en andere zaken zoals de jeugdopleiding + scouting.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
quote:Van Basten: 'Publiek was beste man'
zondag 26 oktober, door AFCAvak410, Amsterdam, 17:38u, ANP
De wedstrijdjury van de ArenA verkoos zondagmiddag na de thuiswedstrijd van Ajax tegen NEC (2-0) de Spanjaard Oleguer als man van de wedstrijd. Trainer Marco van Basten van Ajax kon wel met die beslissing leven. 'Al had ik het publiek als man van de wedstrijd verkozen'.
'Ik ben blij dat we hebben gewonnen', stelde Van Basten. 'We hebben een goede stap op de ranglijst gezet. Maar ik ben niet tevreden over ons spel. Vooral in de eerste helft acteerden we in een veel te laag tempo. Het publiek is ons echter blijven steunen. Daarvoor alle dank'.
Van Basten: 'We hadden afgesproken om snel en agressief te beginnen. Ik zag daar niets van terug. Dat vind ik best wel vreemd. Ik constateer ook dat we nog steeds heel veel kansen missen. We moeten daar keihard aan werken. Pas dan kunnen we grote stappen zetten'.
quote:
Dat soort mensen moeten we in de gracht dumpenquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:25 schreef sagagiuh het volgende:
Ik vond Emanuelson ook man van de wedstrijd. Hij draait tot nu toe een erg goed seizoen, een van de betere van Ajax-kant. Zijn corners waren vandaag (en tegen Villa ook trouwens) ook erg goed. Belachelijk dat mensen dan beginnen te fluiten toen ie een mindere nam, wat ook gewoon kan gebeuren.
Net zoals die mensen die begonnen te juichen toen Babos tegen de paal aandook.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:31 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Dat soort mensen moeten we in de gracht dumpen
Dat is maar een handjevol mensen. Echt geen stadion vol hoor.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:35 schreef GGMM het volgende:
[..]
Net zoals die mensen die begonnen te juichen toen Babos tegen de paal aandook.
Heracles thuis is dit jaar op een dinsdagquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:28 schreef Blawh het volgende:
Woensdag nog een vol uitvak? Wel een kutdag voor een competitiewedstrijd.
Jup is uitverkocht, al weet ik niet of we zoveel kaarten hebben gehad als we maximaal kunnen krijgen voor jullie uitvak.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:28 schreef Blawh het volgende:
Woensdag nog een vol uitvak? Wel een kutdag voor een competitiewedstrijd.
Zeau, ik hoorde zelfs kleng op vakkie 422quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:35 schreef GGMM het volgende:
[..]
Net zoals die mensen die begonnen te juichen toen Babos tegen de paal aandook.
[x]] Carequote:Op zondag 26 oktober 2008 18:39 schreef ericajax het volgende:
Ook echt "Helemaal niets in Rotterdam" zingen terwijl ze nog niet eens speelden, plus het feit dat je zelf geen ene moer presteert dit seizoen tot nu toe en godverdomme vijfde staat.
Blijf het triest vinden, maar zal wel aan mij liggen
daar kan ik dan wel weer om lachenquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:39 schreef ericajax het volgende:
Ook echt "Helemaal niets in Rotterdam" zingen terwijl ze nog niet eens speelden, plus het feit dat je zelf geen ene moer presteert dit seizoen tot nu toe en godverdomme vijfde staat.
Laat die vis nou ook even z'n zegje doen, ookal weet iedereen dat alles wat hij uitkraamt onzin is. Laat hem lekker in z'n waardequote:
Vond het zelf ook heel triestquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:39 schreef ericajax het volgende:
Mario been?quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:39 schreef ericajax het volgende:
Was het weer zoverquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:40 schreef Noshiba het volgende:![]()
[..]
Kan wel, ze werden bij 423 afgevoerd door stewards en er kwamen allemaal ventjes met van die ninja truien naar boven via de trappen?! Was dit op de omloop bij 424 gebeurt?
Hij liep als een oud mannetje, dus denk toch last van de rug.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:38 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Zeau, ik hoorde zelfs kleng op vakkie 422Hij stond wel snel weer op.
Iemand wel enig idee waarom iemand anders de uittrap nam aan het eind?
Ik heb inmiddels al m'n contacten in werking gesteld en ben zo achter de aanleiding gekomenquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:46 schreef dronkeykong het volgende:
[..]
Was het weer zover
Op het oude 410 was er ook altijd wat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verdomde eigenwijs
Viva la afca
Goh, dan mag je 75% van de Ajax ''supporters'' wel in de gracht dumpen. Ik herinner me nog goed hoe schandalig men vorig seizoen over hem sprak.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:31 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Dat soort mensen moeten we in de gracht dumpen
Dat zeg ik oo niet, maar het blijft triest.quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:36 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat is maar een handjevol mensen. Echt geen stadion vol hoor.
Wanneer een speler slecht speelt en week na week dezelfde fouten maakt mag die speler kritiek krijgen. Maar wanneer diezelfde speler het daarna weer goed doet mag hij ook complimenten verwachten en moeten die mensen die hem eerst bekritiseerden niet meteen terugvallen in hun gedateerde oordeel wanneer hij één foutje maakt. En uitfluiten moet je nooit of te nimmer doen bij je eigen spelers. Dat was toen met Boukhari ook al het gevalquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:57 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Goh, dan mag je 75% van de Ajax ''supporters'' wel in de gracht dumpen. Ik herinner me nog goed hoe schandalig men vorig seizoen over hem sprak.
Lekker trouwens dat Feyenoord - Heerenveen 2-2 is geworden.
Ach welkom in deze 'harde' wereld. Lekker belangrijk zeg, het blijft een ex kakkerlakquote:Op zondag 26 oktober 2008 18:59 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat zeg ik oo niet, maar het blijft triest.
2x3 natuurlijkquote:
Dan had Sno wel gespeeld van Basten kennendequote:Op zondag 26 oktober 2008 18:49 schreef _Mike_ het volgende:
Dat gerucht dat Van Basten en Gabri niet met elkaar om kunnen gaan!
Voorlopig zal Aissati nog niet spelen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:40 schreef bloodysunday het volgende:
Als aissati en sulejmani straks weer terug zijn, waar zullen die dan spelen? Sulejmani speelde goed op de 10, maar kan ook linksvoor goed uit de benen komen.
Sulejmani gaat natuurlijk weer naar linksvoor, dan kan Aissati achter de spitsen spelen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:40 schreef bloodysunday het volgende:
Als aissati en sulejmani straks weer terug zijn, waar zullen die dan spelen? Sulejmani speelde goed op de 10, maar kan ook linksvoor goed uit de benen komen.
Ach, volgens mij word het zo overdreven..Marco zou zogenaamd met niemand om kunnen gaanquote:Op zondag 26 oktober 2008 19:41 schreef jna het volgende:
[..]
Dan had Sno wel gespeeld van Basten kennende
quote:Op zondag 26 oktober 2008 12:24 schreef GieJay het volgende:
Nu eerst even Heerenveen Feyenoord zien gelijk spelen
Die waren weer erg triest aan het doen over Ajax.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:56 schreef Pritt het volgende:
Weer paar plekken gestegen op de ranglijst, maar dat wordt niet gezegd bij de NOS!
quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:57 schreef toma het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk doekje voor Enoh trouwens
Wat was er nou op het eind op de omloop heb nu 2 verschillende verhalen gehoord?!quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:04 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Joduh!
De sfeer was weer goedquote:
quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:57 schreef Noshiba het volgende:
Komende 38 wedstrijden winnen en dan gaat het goed!
Nouja, die jongens werden naar beneden gedragen door de stewards en niet bepaald zachthandigquote:Op zondag 26 oktober 2008 20:10 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ruzietje, viel allemaal wel mee.
Sfeer was ok ja.
Was dit al voorbij gekomen?quote:Column Marco van Basten
Amsterdam, 26 okt 2008
Marco van Basten heet voor aanvang van iedere thuiswedstrijd alle supporters welkom met een column. Lees hier zijn bijdrage voor de wedstrijd van vanmiddag: Ajax - NEC.
Beste Ajacieden,
Het seizoen is in volle gang en men kan zonder meer van een enerverend Eredivisiespektakel spreken. Kijk maar naar de ranglijst, die biedt een weinig traditionele aanblik. Vandaag treden we aan tegen NEC, een club die de goede eindfase van het vorig seizoen voortzet, het nationaal uitstekend doet en ook nog in Europa actief is. Dat NEC de poulefase van het UEFA Cuptoernooi heeft bereikt, is goed voor zowel de club zelf als voor het Nederlandse voetbal.
Wij hebben weer een drukke week achter de rug en dat zal in de komende maanden geen uitzondering zijn. Vorige week speelden we de avondwedstrijd tegen FC Groningen. Vervolgens reisden we naar Engeland om het tegen Aston Villa op te nemen. Ik ga niet op de wedstrijden terugblikken maar ik wil wel iets kwijt over onze aanhang. Tegen FC Groningen was de ondersteuning opnieuw geweldig. Er was van meet af aan een geweldige stemming in het stadion. Het was een formidabele steun voor ons elftal, absoluut voor herhaling vatbaar, supporters en elftal waren een!
Terug naar de wedstrijd van vandaag. De opdracht is onveranderd 'winnen' en natuurlijk het liefst met aansprekend voetbal. Wie op NEC heeft gelet, weet dat de Nijmegenaren hun punten met een juiste spelopvatting hebben behaald, en dat zij ook vanmiddag hun aandeel in de wedstrijd zullen opeisen. Aan ons de taak om vanuit kwaliteit en instelling de overhand te hebben. Met de voorbeeldige support van onze aanhangers als extra wapen moet dat kunnen lukken. Al met al zal het een interessante middag te worden. Daarna richten wij het vizier op de competitiewedstrijden tegen Heracles, FC Twente en Sparta Rotterdam en op de Bekerwedstrijd in en tegen Volendam.
Ik wens u allen een succesvolle en dus fijne middag in de ArenA.
Marco van Basten
Was ook gewoon een kutwissel. Haal dan Lindgren eruit.quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Gabri was een tactische wissel.
Best vreemd, want ik vond hem veruit de beste man op het veld. Maar goed, ik snap er dan ook niet zoveel van
Geloof er niks van dat Van Basten die column zelf schrijft. Staat negen van de tien keer ook niks boeiends in, vind ik dan.quote:
Hey, iemand kijkt Prison Break S04E08quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:44 schreef denthemen het volgende:
http://detrouwehonden.nl/dbid=7369/tpl=1901
Eindelijk weer eens een leuk foto verslag zonder denigrerende teksten
Ach, waarschijnlijk zegt ie tegen een of andere redacteur: "Zet dit en dit er maar in, geef het publiek maar een compliment (vinden ze leuk) en zet mijn naam er maar onder." Het is in ieder geval een symbool van enige interesse in je supportersquote:Op zondag 26 oktober 2008 20:44 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Geloof er niks van dat Van Basten die column zelf schrijft. Staat negen van de tien keer ook niks boeiends in, vind ik dan.
Geen probleem hier, laad lekker snelquote:Op zondag 26 oktober 2008 20:41 schreef kevin6188 het volgende:
Zijn hier trouwens meer mensen bij wie de site van Ajax zo traag is? Ik probeer even een paar foto's van vanmiddag te bekijken, maar het schiet niet echt op ofzo.
Leuk verslagquote:Op zondag 26 oktober 2008 20:44 schreef denthemen het volgende:
Wat dat betreft hecht ik meer waarde aan de uitspraken van Van Basten na de wedstrijden. Keer op keer stipt hij de steun van de supporters aan. Kan heel politiek correct zijn, maar zo komt het niet op me over tot dusver.quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:50 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Ach, waarschijnlijk zegt ie tegen een of andere redacteur: "Zet dit en dit er maar in, geef het publiek maar een compliment (vinden ze leuk) en zet mijn naam er maar onder." Het is in ieder geval een symbool van enige interesse in je supportersEn ik zou het niet raar vinden als ie het wel zelf schrijft, omdat veel mensen 'm toch al snel als een mat iemand zien.
Exactly my thought! Gabri is een gewoon een must voor je team, tactisch slim en een bikkel die er vol in vliegt! Zet dan Gabri met de punt naar achter....quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:44 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Was ook gewoon een kutwissel. Haal dan Lindgren eruit.
Grappig verslag.quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:44 schreef denthemen het volgende:
Dat stukje over die toiletjuffrouw. Heerlijke humor.quote:
Doen ze toch na vrijwel iedere wedstrijd? Suarez neemt er vaak uitgebreid de tijd voor in mijn beleving.quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:59 schreef toma het volgende:
[ afbeelding ]
mooi gebaar van de spelers. Jij ook nog een handje gehad dennis?
Dat wist ik niet. Het is iig goed dat ze daar uitgebreid de tijd voor nemen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:00 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Doen ze toch na vrijwel iedere wedstrijd? Suarez neemt er vaak uitgebreid de tijd voor in mijn beleving.
Kom op zeg. Als dat zo zou zijn, dan zou Gabri helemaal niet in de basis staan. Net of je een speler gaat opstellen, om hem daarna eruit te halen, omdat je hem niet zou mogen. Dit was gewoon een tactische wissel.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:00 schreef Scorpie het volgende:
Gabri is je onbetwiste leider, die haal je er niet uit. Dan haal je eerder Lindgren eruit die sowieso niet lekker in de wedstrijd zat.
Van Basten mag Gabri gewoon niet, zoveel is nu wel duidelijk.
Dat denk ik dus ook. Maar wanneer je suggereert dat het niet lekker botert tussen Marco en Gabri word je hier uitgelachen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:00 schreef Scorpie het volgende:
Gabri is je onbetwiste leider, die haal je er niet uit. Dan haal je eerder Lindgren eruit die sowieso niet lekker in de wedstrijd zat.
Van Basten mag Gabri gewoon niet, zoveel is nu wel duidelijk.
Volgens mij geeft Suárez ook standaard zijn bos bloemen aan een invalide bij de opkomst voor de wedstrijd.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:02 schreef toma het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Het is iig goed dat ze daar uitgebreid de tijd voor nemen.
Heb jij vorig jaar Aad de Mos gezien bij Vitesse?quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:02 schreef RayMania het volgende:
[..]
Kom op zeg. Als dat zo zou zijn, dan zou Gabri helemaal niet in de basis staan. Net of je een speler gaat opstellen, om hem daarna eruit te halen, omdat je hem niet zou mogen. Dit was gewoon een tactische wissel.
Ja. Maar toen maakte Megrelishvili al na vier minuten een fout die de hele week was besproken; niet Denneboom binnendoor laten gaan. Gabri speelde vrij redelijk, maar ik denk dat Van Basten wat creativiteit op het middenveld wilde.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:03 schreef toma het volgende:
[..]
Heb jij vorig jaar Aad de Mos gezien bij Vitesse?
Woensdag, 20:00 inderdaad.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:06 schreef versteegrob het volgende:
Mensen, Ajax moet toch woensdag spelen om 20uur?
Las net ergens dat Ajax dinsdag speelt
Waarom haal je dan Lindgren er niet uit? Ik snap daar echt niets van.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:05 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ja. Maar toen maakte Megrelishvili al na vier minuten een fout die de hele week was besproken; niet Denneboom binnendoor laten gaan. Gabri speelde vrij redelijk, maar ik denk dat Van Basten wat creativiteit op het middenveld wilde.
Ik vind het wel mooi altijd. Kom zelf in de trein ook nog wel eens mindervaliden (geestelijk vooral) tegen die met vader ofzo richting stadion gaan. Vind het leuk om te zien hoe zij helemaal opgaan in Ajax. Op een andere manier dan andere fanatieke supporters.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:02 schreef toma het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Het is iig goed dat ze daar uitgebreid de tijd voor nemen.
Je ziet het verschil toch wel tussen Emanuelson en een invalide?quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:03 schreef RayMania het volgende:
[..]
Volgens mij geeft Suárez ook standaard zijn bos bloemen aan een invalide bij de opkomst voor de wedstrijd.
Weet het alleen niet zeker. Kan ook Emanuelson zijn.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je ziet het verschil toch wel tussen Emanuelson en een invalide?
Omdat je een keuze moet maken; Gabri of Lindgren. Misschien wilde Van Basten Lindgren achter de hand houden om hem later in de wedstrijd in de verdediging te zetten? Ik weet het niet.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:06 schreef toma het volgende:
[..]
Waarom haal je dan Lindgren er niet uit? Ik snap daar echt niets van.
Laten we het op een hersenscheet van Marco houden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:06 schreef toma het volgende:
[..]
Ik zit een beetje op het einde, bij die vrouw die iets achter ons staat in die lichte jasquote:Op zondag 26 oktober 2008 20:59 schreef toma het volgende:
[ afbeelding ]
mooi gebaar van de spelers. Jij ook nog een handje gehad dennis?
Precies. Lindgren was de zwakke schakel, niet Gabri.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:06 schreef toma het volgende:
[..]
Als Van Basten bij Oranje geen problemen had met Seedorf/Van Bommel oid, waren dit soort suggesties er nooit geweest.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:03 schreef toma het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Maar wanneer je suggereert dat het niet lekker botert tussen Marco en Gabri word je hier uitgelachen.
Misschien omdat Lindgren een meer multifunctionele speler is?quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:06 schreef toma het volgende:
[..]
Ja en ik denk dat het ook gedaan is met het oog op Gabri's recente blessure. Gabri is belangrijker dan Lindgren, en misschien is 'ie daarom ook juist gewisseld ipv Lindgren. Sowieso zal Gabri vaker spelen dan Lindgren (normaal gesproken) en denk ik ook dat je Lindgren meer vertrouwen geeft wat ie wel kan gebruiken, aangezien hij straks moet gaan concurreren met Enoh.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:08 schreef RayMania het volgende:
[..]
Omdat je een keuze moet maken; Gabri of Lindgren. Misschien wilde Van Basten Lindgren achter de hand houden om hem later in de wedstrijd in de verdediging te zetten? Ik weet het niet.
Ik vind het alleen te ver gezocht om te denken dat het niet botert tussen Van Basten en Gabri.
En dat inderdaad.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:10 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Lindgren speelt de laatste tijd als een natte krant ja, maar dat word er niet beter op als je hem in de 40ste minuut wisselt
quote:Ismaïl Aissati kan nog zeker zes weken niet voetballen. De 20-jarige middenvelder, die afgelopen zomer werd overgenomen van PSV, laat weten die tijd nog nodig te hebben om volledig te kunnen herstellen van een knieblessure.
Aissati werd in september geopereerd, maar coach Marco van Basten vertelde vrijdag al dat het herstel moeizaam verloopt.
Aissati raakte begin september geblesseerd in een bekerwedstrijd voor beloftenteams. Aanvankelijk werd gedacht dat hij vijf tot zes weken aan de kant zou staan, maar die inschatting bleek al snel te optimistisch. Door de blessure maakte Aissati nog geen speelminuten in de hoofdmacht van Ajax.
jaquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:12 schreef Prosac het volgende:
Spuit 11 zeker?
Aissati nog zeker zes weken aan de kant
zondag 26 oktober, door SV, Amsterdam, 16:35u, Novum
[..]
Spuit 19 ondertussen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:12 schreef Prosac het volgende:
Spuit 11 zeker?
Aissati nog zeker zes weken aan de kant
zondag 26 oktober, door SV, Amsterdam, 16:35u, Novum
[..]
Hij had ook niet kunnen wisselen. Want het draaide prima.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:10 schreef sjimz het volgende:
Misschien heeft hij wel voor Lindgren gekozen omdat hij wat minder vertrouwen heeft.
Dan beschaam je het nog erger natuurlijk als je hem zo wisselt want Gabri blijft toch nog wel een basisspeler.
Dan moet je het in de rust doen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:10 schreef sjimz het volgende:
Misschien heeft hij wel voor Lindgren gekozen omdat hij wat minder vertrouwen heeft.
Dan beschaam je het nog erger natuurlijk als je hem zo wisselt want Gabri blijft toch nog wel een basisspeler.
[..]
[..]
Nou prima vind ik ook wat overdreven.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:13 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Hij had ook niet kunnen wisselen. Want het draaide prima.
Vind ik ook, die 4 minutenquote:
Lekker boeiend zeg, Gabri heeft echt wel te horen gekregen waarom hij gewisseld werd...quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:16 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Vind ik ook, die 4 minuten! Vind t niet netjes van Marco als t echt een tactische omzetting is geweest.....
Dat mag ik toch hopen dat hij uitleg heeft gekregenwaarom hij gewisseld werd! Vind een afbreuk op je prestaties als je vlak voor rust wordt gewisseld.. Doe t gewoon in de rust, net voor rust is altijd een vrij pijnlijk moment voor een speler!quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:18 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Lekker boeiend zeg, Gabri heeft echt wel te horen gekregen waarom hij gewisseld werd...
Op deze manier kan je van alles een probleem maken, misschien was het wel gewoon rust voor de aankomende wedstrijden
Ik had het over de wissel in het algemeen qua vermoeidheid.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:22 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Dat mag ik toch hopen dat hij uitleg heeft gekregenwaarom hij gewisseld werd! Vind een afbreuk op je prestaties als je vlak voor rust wordt gewisseld.. Doe t gewoon in de rust, net voor rust is altijd een vrij pijnlijk moment voor een speler!
Van de 4 minuten die hij meer zou hebben gespeeld zal hij vast niet oververmoeid raken!
Mijn lach van de dag!quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Haal ook maar meteen Pranjic dan. Aangezien Sulejmani blessure gevoelig blijkt te zijn kunnen we wel een goede breedte versterking gebruiken voor del linksbuiten positie.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:20 schreef ericajax het volgende:
Hoop dat Ajax Marko Arnautovic gaat halen als opvolger van Huntelaar. Die jongen komt er wel
Heeft veel weg van Zlatan
quote:Ajax-trainer Marco van Basten is niet tevreden met de manier waarop Oleguer het spel verdeelt bij Ajax. Hij wisselde daarom Van der Wiel om met Oleguer tijdens Ajax-NEC.
Van Basten verklaarde op de persconferentie dat hij meer initiatief vanuit het centrum wilde. Het is duidelijk, Oleguer moet meer lef tonen als centrumverdediger anders raakt hij zijn positie kwijt.
Die hebben we al in de persoon van Bodul.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:20 schreef ericajax het volgende:
Hoop dat Ajax Marko Arnautovic gaat halen als opvolger van Huntelaar. Die jongen komt er wel
zwaar geblesseerd toch?quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
Die hebben we al in de persoon van Bodul.
Hoewel ik Oleguer best degelijk vond spelen, snapte ik absoluut niet waarom hij tot Man of the Match werd verkozen.quote:
Staat voor de winterstop weer op het veld, hoor. Enkelbanden gescheurd.quote:
En terechtquote:
Ik kots altijd op dat suggestieve gezeik.. 'anders raakt hij zijn positie kwijt'quote:
Zo zet ie wel wat druk op de spelers groep. Daardoor blijven ze scherp.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:27 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik kots altijd op dat suggestieve gezeik.. 'anders raakt hij zijn positie kwijt'
Oleguer speelt prima en zijn plaats komt in gevaarquote:
Pff hij scoort ook een keer een goalquote:Op zondag 26 oktober 2008 22:20 schreef ericajax het volgende:
Maar als je dat wel hebt creëer je veel meer kansen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:28 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Oleguer speelt prima en zijn plaats komt in gevaarHet is misschien een sobere speler, maar niet iedere verdediger hoeft een drang naar voren te hebben.
Inderdaad, verdedigend is Oleguer wel goed alleen hij maakt opbouwend echt teveel foutenquote:Op zondag 26 oktober 2008 22:26 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Hoewel ik Oleguer best degelijk vond spelen, snapte ik absoluut niet waarom hij tot Man of the Match werd verkozen.
zaten er goed in hoorquote:Op zondag 26 oktober 2008 22:29 schreef Jasza het volgende:
[..]
Pff hij scoort ook een keer twee goals
Daarvoor hebben we Urby en Vd Wiel.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:29 schreef toma het volgende:
[..]
Maar als je dat wel hebt creëer je veel meer kansen.
Ik zeg niet dat de werkwijze van Van Basten fout is, maar altijd die scherpe conclusies van die zogenaamde journalistenquote:Op zondag 26 oktober 2008 22:28 schreef toma het volgende:
[..]
Zo zet ie wel wat druk op de spelers groep. Daardoor blijven ze scherp.
Die scherpe conclusie komt van een of andere fansite af. Niet druk om maken dus.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:31 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de werkwijze van Van Basten fout is, maar altijd die scherpe conclusies van die zogenaamde journalisten
Van welke baggersite komt dat dan? Vooral dat laatste zinnetjequote:
Emanuelson speelde zeer goed, Cvitanich viel geblesseerd uit, we kwamen goed weg doordat NEC een strafschop werd ontnomen, Suarez speelde naar mijn mening zeer matig, de goals kwamen beiden uit de rebound, NEC speelde zeer matig waardoor het een eenzijdige wedstrijd werd.quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:23 schreef Voltreffer het volgende:
Inderdaad, fijne dag vandaag!
Heb alleen even vluchtig de samenvatting kunnen bekijken tijdens het werk. Wie speelden er goed? Hoe was de kansen verdeling ect? Of iemand een linkje naar een uitgebreide samenvatting voor me?
Kom op zeg, het Ajax topic gaat snel en als er dan nog 28 posts nodig zijn om het topic vol te krijgen....quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:41 schreef GGMM het volgende:
[..]
Niet als er alleen maar van dit soort onzin gepost wordt.
Vermaelen weet waarschijnlijk zelf ook wel dat het een pingel wasquote:Vermaelen: "Het was geen strafschop"
Thomas Vermaelen reageerde na afloop van de winst tegen NEC opgetogen. Bovendien denkt de Belgische verdediger van Ajax dat arbiter Ruud Bossen het bij het rechte eind had door een strafschop om te zetten in een vrije trap.
Vermaelen tackelde NEC-speler Lasse Schone op de rand van het strafschopgebied. In eerste instantie wees Bossen naar de stip, maar hij kwam daar later op terug. "Ik vind het moeilijk om te zeggen of de beslissing juist was. Maar mijn gevoel was dat het geen strafschop was", aldus de verdediger.
De Belg vond het spel van zijn ploeg voor rust niet best. "Dat zijn volgens mij de gevolgen van de UEFA Cup-wedstrijd tegen Aston Villa. Ik vond de tweede helft veel beter dan de eerste helft", zegt hij tegen Langs de Lijn. "Ik wil nu proberen te winnen in een uitwedstrijd."
quote:
Op woensdagavondquote:Op maandag 27 oktober 2008 00:42 schreef DuvelDuvel het volgende:
Waarom staat er trouwens ineens een midweeks programma? Was dat vorig jaar ook al zo. Het zijn wel drukke weken zo met de UEFA CUp,Competitie,Beker.
Omdat er wel sfeer was zeker?quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:53 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
![]()
Als je bedoelt dat er geen sfeer was moet je even bij de audicien langs
Wat bedoel jij nou met?quote:
Competitie is later begonnen in verband met de Olympische Spelen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:42 schreef DuvelDuvel het volgende:
Waarom staat er trouwens ineens een midweeks programma? Was dat vorig jaar ook al zo. Het zijn wel drukke weken zo met de UEFA CUp,Competitie,Beker.
Ach, ik zie zojuist dat het een NEC'er is dus de opmerking van de sfeer kan je met een korreltje zout nemenquote:Op maandag 27 oktober 2008 01:38 schreef Chadi het volgende:
Wat heb je zelf gedaan om de sfeer te verbeteren?
Hoezo? De NEC aanhang gaf gister toch echt wel het goede voorbeeld......!quote:Op maandag 27 oktober 2008 02:05 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ach, ik zie zojuist dat het een NEC'er is dus de opmerking van de sfeer kan je met een korreltje zout nemen
Eerst maar eens zien dat we een uitwedstrijd kunnen winnen. Dat is al moeilijk genoeg.quote:Op maandag 27 oktober 2008 01:44 schreef patrickt37 het volgende:
Nog 3 puntjes achter op de koploper, dus niets aan het handje.
Heerlijk weekend.
Eindelijk begint het te draaien, en dat dan met al die blessures. We worden gewoon kampioen.
Was dat al gepost? Simon Cziommerquote:Dat Orlando Engelaar, Renato Augusto, Simon Cziommer en Steven Defour nu niet bij Ajax voetballen is te wijten aan de interne machtsstrijd tussen oud-coach Henk ten Cate en toenmalig technisch directeur Martin van Geel. De twee technische beleidsbepalers konden het in veel gevallen niet eens worden over wie nou het meest geschikt was voor de Amsterdamse club. (Voetbal International)
AMEN!quote:Wat hadden we nou afgesproken? Geef Marco de tijd!
Written by Jacques Happe
Sunday, 26 October 2008
Ik word een beetje moe van al dat doemdenken! Iedereen verwacht dat na jaren van treurnis in en om de ArenA, Marco van Basten als een soort goochelaar zijn toverstafje gebruikt en ‘ploef’ alles is weer zoals het begin jaren ‘70 en halverwege jaren ’90 was. Tegen al die zwartgallige supporters en journalisten wil ik het volgende zeggen…
Ajax-supporters zijn nou niet bepaald verwend de afgelopen jaren. Af en toe werd de KNVB-beker of de Johan Cruijff-schaal gewonnen, maar daar bleef het dan ook bij. Op cruciale momenten gaven de spelers vaak niet thuis. Vorig seizoen onder Adrie Koster, het seizoen daarvoor onder Henk ten Cate, maar ook onder Danny Blind en Ronald Koeman bleef de mentaliteit in beslissende wedstrijden in de kleedkamer achter. En dan heb ik het nog niet eens over de leiding van Morten Olsen, Hans Westerhof, Jan Wouters, Co Adriaanse, Tony Bruins Slot of Ruud Krol. Iedere keer weer hoorden we, ‘we gaan dit seizoen bouwen aan een nieuw elftal. Bouwen aan nieuw elan’. Maar de verwachtingen bleven onveranderd megahoog.
Ook Marco van Basten heeft bij zijn aantreden gezegd, dat hij wil waken voor die euforie. Hij moet het doen met de ruïnes van jarenlang wanbeleid op het gebied van aan- en verkoop en scouting. Daarnaast zijn er teveel trainerswisselingen geweest en kwam daar nog een bestuurscrisis overheen. Geen elementen waarvan een speler groeit en boven zichzelf uitstijgt.
Toch verwachten we dat Ajax continu boven zichzelf uitstijgt. Want “wij zijn Ajax”. Supporters zijn de kern van de club, maar ook de achilleshiel. Je kunt niet zonder ze, want het wordt zo’n sfeerloze bedoening in een stadion. Maar zonder supporters ook geen sponsors, want die laatste willen wel wat verkopen. Aan die fanbase dus.
Maar supporters eigenen zich ook een onmetelijke importantie toe. Zonder supporters geen club. Nee, dat hebben we hierboven al vastgesteld. Maar daarmee houdt het aan de positieve zijde wel op. Het klinkt hard, maar helaas is het zo. Want supporters brengen namelijk ook iets negatiefs mee. Onbedoeld vaak, dat wel, maar het feit ligt daar. Namelijk, die ongelooflijke druk van altijd moeten presteren!
Spelers van Ajax moeten maar leren omgaan met die druk. Dat laatste wordt vaak gezegd. Ga er zelf maar eens aanstaan. In het bedrijf waar jij werkt, hoe vaak loop je even naar het koffiezetapparaat, omdat je even bij wilt tanken? Even wilt uitrusten? Even je gedachten wilt verzetten? Niet voor een speler. Hij moet 90 minuten en een beetje hard werken, geen moment verzaken. Geen koffiegedachten, geen bijtanken, maar aan één stuk doorgaan.
Druk om te presteren. Marco van Basten heeft daar ogenschijnlijk niet zo veel last van. Ten tijde van zijn heerschappij als trainer van Oranje gaf hij al geen krimp als Bert Maalderink hem lullige vragen stelde. Zonder druk kun je boetseren, plakken, knippen, scheuren, toevoegen en weglaten. Maar is die stoïcijnse man werkelijk zonder druk?
Ik denk het niet. De supporters morren nu al. Iedere dag weer lees ik een zeikcolumn van gerenommeerde of minder gerenommeerde columnisten. En allemaal is het matig, slecht en waardeloos. Iedereen eindigt positief dat we het aan het eind van het seizoen wel redden. Wat een gelul!
Marco heeft een elftal gekregen van disfunctionerende individuen. Hij kreeg de overtollige bagage van Martin van Geel en Henk ten Cate, die middels een transferbeleid hun suprematie aan het uitvechten waren over de ruggen van spelers, supporters en club. Van Basten heeft te maken met een erfenis van middelmatige spelers en spelers die daar iets tot meer dan iets boven zitten. Het is geen wereldelftal op dit moment. Het wil niet zeggen dat het geen wereldelftal kan worden, maar op dit moment is het dat niet. Punt!
Het moet over zijn met dat gezeik op de prestaties! Het moet over zijn met die druk! Het moet over zijn met dat continu roepen: “we worden dit seizoen kampioen en wij zijn de beste!” Misschien wordt Ajax ook wel kampioen en blijkt de ploeg aan het eind van de rit inderdaad de beste. Zoals de afgelopen twee seizoenen PSV de beste was van een heel middelmatige competitie. Daar is niets mis mee, de beste van de middelmaat zijn. Maar realiseer je nu eens dat Ajax in opbouw is.
Weer in opbouw. En misschien volgend seizoen weer. Maar jemig, mensen, als we iemand al gaan afrekenen op een seizoensstart gebaseerd op de erfenis van een slecht beleid, dan vragen we een godswonder en geen goocheltruc. Dan is de realiteit bij een goed deel van de supporters ver te zoeken. Marco van Basten kwam niet naar Amsterdam om in een paar maanden kampioen te worden.
Marco kwam naar Ajax om in vier jaar te bouwen aan een wereldelftal en laat hij daar nou al een paar bouwstenen voor hebben verzameld! De rest komt heus wel. Is het niet dit seizoen, dan wel volgend seizoen, of het jaar daarop. Liever op termijn een wereldelftal dat onze club grote victorie laat kraaien, dan op z’n PSV’s ieder seizoen de hoon van de rest van Nederland over je heen krijgen als je net met de hakken over de sloot, met lelijk voetbal en matige spelers, kampioen bent geworden.
Amsterdam is als wereldstad ook niet in één seizoen gebouwd, of dacht je dat eeuwen geleden de Portugese Joden dat toen wel hadden verwacht? Bouwen aan wat je lief is, betekent ook troostende woorden. Als je kind gevallen is, veeg je de pijnlijke plek netjes schoon en even later lacht hij weer. Jouw kind, jouw trots. Daar wordt het groot en hard van. Vallen en opstaan. Niet van steeds weer lopen te zeiken, te snauwen en verkeerde verwachtingen te projecteren.
Wat hadden we nou afgesproken toen hij aantrad?
Marco van Basten mag bouwen aan Ajax. Waarom zijn er dan steeds weer supporters, die de bouwstenen onder hem vandaan halen? Waarom wacht men dan niet eens rustig op het moois wat echt wel komen gaat? Geef hem de tijd, het moois moet groeien.
Leuke tekst hoor, maar dit is natuurlijk waarlijke nonsens. Ik heb wel meer dan 2 keer in de week dat ik 90 minuten lang gefocused bezig moet zijnquote:Ga er zelf maar eens aanstaan. In het bedrijf waar jij werkt, hoe vaak loop je even naar het koffiezetapparaat, omdat je even bij wilt tanken? Even wilt uitrusten? Even je gedachten wilt verzetten? Niet voor een speler. Hij moet 90 minuten en een beetje hard werken, geen moment verzaken. Geen koffiegedachten, geen bijtanken, maar aan één stuk doorgaan.
Dan doen we dit jaar 2 schitterende goalsquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:57 schreef Damzkieee het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Ajax zich gaat profileren in de uitwedstrijd van woensdag. De uitwedstrijden verliepen tot nu toe ook niet allemaal even lekker. Vorig seizoen was er een schitterende goal van Huntelaar en een gestopte pingel nodig om Heracles op zn knieen te krijgen.
als middenvelder komt hij gewoon op alle fronten tekort. in de rol als spits is hij weleens nuttig geweest voor jong Oranje.. misschien kan hij wat dat betreft de Urzaiz rol invullen bij Ajax.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:47 schreef Wooldoor het volgende:
Wanneer is de aankoop van Sno na 7 wedstrijden al een mislukking? Hij is jong en zeker bruikbaar als hij nou gewoon goed blijft trainen en daardoor zijn tempo kan verhogen lijkt het mij een prima bruikbare speler.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |