Exactly my thought! Gabri is een gewoon een must voor je team, tactisch slim en een bikkel die er vol in vliegt! Zet dan Gabri met de punt naar achter....quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:44 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Was ook gewoon een kutwissel. Haal dan Lindgren eruit.
Grappig verslag.quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:44 schreef denthemen het volgende:
http://detrouwehonden.nl/dbid=7369/tpl=1901
Eindelijk weer eens een leuk foto verslag zonder denigrerende teksten
Dat stukje over die toiletjuffrouw. Heerlijke humor.quote:
Doen ze toch na vrijwel iedere wedstrijd? Suarez neemt er vaak uitgebreid de tijd voor in mijn beleving.quote:Op zondag 26 oktober 2008 20:59 schreef toma het volgende:
[ afbeelding ]
mooi gebaar van de spelers. Jij ook nog een handje gehad dennis?
Dat wist ik niet. Het is iig goed dat ze daar uitgebreid de tijd voor nemen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:00 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Doen ze toch na vrijwel iedere wedstrijd? Suarez neemt er vaak uitgebreid de tijd voor in mijn beleving.
Kom op zeg. Als dat zo zou zijn, dan zou Gabri helemaal niet in de basis staan. Net of je een speler gaat opstellen, om hem daarna eruit te halen, omdat je hem niet zou mogen. Dit was gewoon een tactische wissel.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:00 schreef Scorpie het volgende:
Gabri is je onbetwiste leider, die haal je er niet uit. Dan haal je eerder Lindgren eruit die sowieso niet lekker in de wedstrijd zat.
Van Basten mag Gabri gewoon niet, zoveel is nu wel duidelijk.
Dat denk ik dus ook. Maar wanneer je suggereert dat het niet lekker botert tussen Marco en Gabri word je hier uitgelachen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:00 schreef Scorpie het volgende:
Gabri is je onbetwiste leider, die haal je er niet uit. Dan haal je eerder Lindgren eruit die sowieso niet lekker in de wedstrijd zat.
Van Basten mag Gabri gewoon niet, zoveel is nu wel duidelijk.
Volgens mij geeft Suárez ook standaard zijn bos bloemen aan een invalide bij de opkomst voor de wedstrijd.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:02 schreef toma het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Het is iig goed dat ze daar uitgebreid de tijd voor nemen.
Heb jij vorig jaar Aad de Mos gezien bij Vitesse?quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:02 schreef RayMania het volgende:
[..]
Kom op zeg. Als dat zo zou zijn, dan zou Gabri helemaal niet in de basis staan. Net of je een speler gaat opstellen, om hem daarna eruit te halen, omdat je hem niet zou mogen. Dit was gewoon een tactische wissel.
Ja. Maar toen maakte Megrelishvili al na vier minuten een fout die de hele week was besproken; niet Denneboom binnendoor laten gaan. Gabri speelde vrij redelijk, maar ik denk dat Van Basten wat creativiteit op het middenveld wilde.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:03 schreef toma het volgende:
[..]
Heb jij vorig jaar Aad de Mos gezien bij Vitesse?
Woensdag, 20:00 inderdaad.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:06 schreef versteegrob het volgende:
Mensen, Ajax moet toch woensdag spelen om 20uur?
Las net ergens dat Ajax dinsdag speelt
Waarom haal je dan Lindgren er niet uit? Ik snap daar echt niets van.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:05 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ja. Maar toen maakte Megrelishvili al na vier minuten een fout die de hele week was besproken; niet Denneboom binnendoor laten gaan. Gabri speelde vrij redelijk, maar ik denk dat Van Basten wat creativiteit op het middenveld wilde.
Ik vind het wel mooi altijd. Kom zelf in de trein ook nog wel eens mindervaliden (geestelijk vooral) tegen die met vader ofzo richting stadion gaan. Vind het leuk om te zien hoe zij helemaal opgaan in Ajax. Op een andere manier dan andere fanatieke supporters.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:02 schreef toma het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Het is iig goed dat ze daar uitgebreid de tijd voor nemen.
Je ziet het verschil toch wel tussen Emanuelson en een invalide?quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:03 schreef RayMania het volgende:
[..]
Volgens mij geeft Suárez ook standaard zijn bos bloemen aan een invalide bij de opkomst voor de wedstrijd.
Weet het alleen niet zeker. Kan ook Emanuelson zijn.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Je ziet het verschil toch wel tussen Emanuelson en een invalide?
Omdat je een keuze moet maken; Gabri of Lindgren. Misschien wilde Van Basten Lindgren achter de hand houden om hem later in de wedstrijd in de verdediging te zetten? Ik weet het niet.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:06 schreef toma het volgende:
[..]
Waarom haal je dan Lindgren er niet uit? Ik snap daar echt niets van.
Laten we het op een hersenscheet van Marco houden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:06 schreef toma het volgende:
[..]
Ik zit een beetje op het einde, bij die vrouw die iets achter ons staat in die lichte jasquote:Op zondag 26 oktober 2008 20:59 schreef toma het volgende:
[ afbeelding ]
mooi gebaar van de spelers. Jij ook nog een handje gehad dennis?
Precies. Lindgren was de zwakke schakel, niet Gabri.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:06 schreef toma het volgende:
[..]
Als Van Basten bij Oranje geen problemen had met Seedorf/Van Bommel oid, waren dit soort suggesties er nooit geweest.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:03 schreef toma het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Maar wanneer je suggereert dat het niet lekker botert tussen Marco en Gabri word je hier uitgelachen.
Misschien omdat Lindgren een meer multifunctionele speler is?quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:06 schreef toma het volgende:
[..]
Ja en ik denk dat het ook gedaan is met het oog op Gabri's recente blessure. Gabri is belangrijker dan Lindgren, en misschien is 'ie daarom ook juist gewisseld ipv Lindgren. Sowieso zal Gabri vaker spelen dan Lindgren (normaal gesproken) en denk ik ook dat je Lindgren meer vertrouwen geeft wat ie wel kan gebruiken, aangezien hij straks moet gaan concurreren met Enoh.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:08 schreef RayMania het volgende:
[..]
Omdat je een keuze moet maken; Gabri of Lindgren. Misschien wilde Van Basten Lindgren achter de hand houden om hem later in de wedstrijd in de verdediging te zetten? Ik weet het niet.
Ik vind het alleen te ver gezocht om te denken dat het niet botert tussen Van Basten en Gabri.
En dat inderdaad.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:10 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Lindgren speelt de laatste tijd als een natte krant ja, maar dat word er niet beter op als je hem in de 40ste minuut wisselt
quote:Ismaïl Aissati kan nog zeker zes weken niet voetballen. De 20-jarige middenvelder, die afgelopen zomer werd overgenomen van PSV, laat weten die tijd nog nodig te hebben om volledig te kunnen herstellen van een knieblessure.
Aissati werd in september geopereerd, maar coach Marco van Basten vertelde vrijdag al dat het herstel moeizaam verloopt.
Aissati raakte begin september geblesseerd in een bekerwedstrijd voor beloftenteams. Aanvankelijk werd gedacht dat hij vijf tot zes weken aan de kant zou staan, maar die inschatting bleek al snel te optimistisch. Door de blessure maakte Aissati nog geen speelminuten in de hoofdmacht van Ajax.
jaquote:Op zondag 26 oktober 2008 21:12 schreef Prosac het volgende:
Spuit 11 zeker?
Aissati nog zeker zes weken aan de kant
zondag 26 oktober, door SV, Amsterdam, 16:35u, Novum
[..]
Spuit 19 ondertussen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:12 schreef Prosac het volgende:
Spuit 11 zeker?
Aissati nog zeker zes weken aan de kant
zondag 26 oktober, door SV, Amsterdam, 16:35u, Novum
[..]
Hij had ook niet kunnen wisselen. Want het draaide prima.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:10 schreef sjimz het volgende:
Misschien heeft hij wel voor Lindgren gekozen omdat hij wat minder vertrouwen heeft.
Dan beschaam je het nog erger natuurlijk als je hem zo wisselt want Gabri blijft toch nog wel een basisspeler.
Dan moet je het in de rust doen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:10 schreef sjimz het volgende:
Misschien heeft hij wel voor Lindgren gekozen omdat hij wat minder vertrouwen heeft.
Dan beschaam je het nog erger natuurlijk als je hem zo wisselt want Gabri blijft toch nog wel een basisspeler.
[..]
[..]
Nou prima vind ik ook wat overdreven.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:13 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Hij had ook niet kunnen wisselen. Want het draaide prima.
Vind ik ook, die 4 minutenquote:
Lekker boeiend zeg, Gabri heeft echt wel te horen gekregen waarom hij gewisseld werd...quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:16 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Vind ik ook, die 4 minuten! Vind t niet netjes van Marco als t echt een tactische omzetting is geweest.....
Dat mag ik toch hopen dat hij uitleg heeft gekregenwaarom hij gewisseld werd! Vind een afbreuk op je prestaties als je vlak voor rust wordt gewisseld.. Doe t gewoon in de rust, net voor rust is altijd een vrij pijnlijk moment voor een speler!quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:18 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Lekker boeiend zeg, Gabri heeft echt wel te horen gekregen waarom hij gewisseld werd...
Op deze manier kan je van alles een probleem maken, misschien was het wel gewoon rust voor de aankomende wedstrijden
Ik had het over de wissel in het algemeen qua vermoeidheid.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:22 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Dat mag ik toch hopen dat hij uitleg heeft gekregenwaarom hij gewisseld werd! Vind een afbreuk op je prestaties als je vlak voor rust wordt gewisseld.. Doe t gewoon in de rust, net voor rust is altijd een vrij pijnlijk moment voor een speler!
Van de 4 minuten die hij meer zou hebben gespeeld zal hij vast niet oververmoeid raken!
Mijn lach van de dag!quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Haal ook maar meteen Pranjic dan. Aangezien Sulejmani blessure gevoelig blijkt te zijn kunnen we wel een goede breedte versterking gebruiken voor del linksbuiten positie.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:20 schreef ericajax het volgende:
Hoop dat Ajax Marko Arnautovic gaat halen als opvolger van Huntelaar. Die jongen komt er wel
Heeft veel weg van Zlatan
quote:Ajax-trainer Marco van Basten is niet tevreden met de manier waarop Oleguer het spel verdeelt bij Ajax. Hij wisselde daarom Van der Wiel om met Oleguer tijdens Ajax-NEC.
Van Basten verklaarde op de persconferentie dat hij meer initiatief vanuit het centrum wilde. Het is duidelijk, Oleguer moet meer lef tonen als centrumverdediger anders raakt hij zijn positie kwijt.
Die hebben we al in de persoon van Bodul.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:20 schreef ericajax het volgende:
Hoop dat Ajax Marko Arnautovic gaat halen als opvolger van Huntelaar. Die jongen komt er wel
zwaar geblesseerd toch?quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
Die hebben we al in de persoon van Bodul.
Hoewel ik Oleguer best degelijk vond spelen, snapte ik absoluut niet waarom hij tot Man of the Match werd verkozen.quote:
Staat voor de winterstop weer op het veld, hoor. Enkelbanden gescheurd.quote:
En terechtquote:
Ik kots altijd op dat suggestieve gezeik.. 'anders raakt hij zijn positie kwijt'quote:
Zo zet ie wel wat druk op de spelers groep. Daardoor blijven ze scherp.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:27 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik kots altijd op dat suggestieve gezeik.. 'anders raakt hij zijn positie kwijt'
Oleguer speelt prima en zijn plaats komt in gevaarquote:
Pff hij scoort ook een keer een goalquote:Op zondag 26 oktober 2008 22:20 schreef ericajax het volgende:
Maar als je dat wel hebt creëer je veel meer kansen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:28 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Oleguer speelt prima en zijn plaats komt in gevaarHet is misschien een sobere speler, maar niet iedere verdediger hoeft een drang naar voren te hebben.
Inderdaad, verdedigend is Oleguer wel goed alleen hij maakt opbouwend echt teveel foutenquote:Op zondag 26 oktober 2008 22:26 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Hoewel ik Oleguer best degelijk vond spelen, snapte ik absoluut niet waarom hij tot Man of the Match werd verkozen.
zaten er goed in hoorquote:Op zondag 26 oktober 2008 22:29 schreef Jasza het volgende:
[..]
Pff hij scoort ook een keer twee goals
Daarvoor hebben we Urby en Vd Wiel.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:29 schreef toma het volgende:
[..]
Maar als je dat wel hebt creëer je veel meer kansen.
Ik zeg niet dat de werkwijze van Van Basten fout is, maar altijd die scherpe conclusies van die zogenaamde journalistenquote:Op zondag 26 oktober 2008 22:28 schreef toma het volgende:
[..]
Zo zet ie wel wat druk op de spelers groep. Daardoor blijven ze scherp.
Die scherpe conclusie komt van een of andere fansite af. Niet druk om maken dus.quote:Op zondag 26 oktober 2008 22:31 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de werkwijze van Van Basten fout is, maar altijd die scherpe conclusies van die zogenaamde journalisten
Van welke baggersite komt dat dan? Vooral dat laatste zinnetjequote:
Emanuelson speelde zeer goed, Cvitanich viel geblesseerd uit, we kwamen goed weg doordat NEC een strafschop werd ontnomen, Suarez speelde naar mijn mening zeer matig, de goals kwamen beiden uit de rebound, NEC speelde zeer matig waardoor het een eenzijdige wedstrijd werd.quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:23 schreef Voltreffer het volgende:
Inderdaad, fijne dag vandaag!
Heb alleen even vluchtig de samenvatting kunnen bekijken tijdens het werk. Wie speelden er goed? Hoe was de kansen verdeling ect? Of iemand een linkje naar een uitgebreide samenvatting voor me?
Kom op zeg, het Ajax topic gaat snel en als er dan nog 28 posts nodig zijn om het topic vol te krijgen....quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:41 schreef GGMM het volgende:
[..]
Niet als er alleen maar van dit soort onzin gepost wordt.
Vermaelen weet waarschijnlijk zelf ook wel dat het een pingel wasquote:Vermaelen: "Het was geen strafschop"
Thomas Vermaelen reageerde na afloop van de winst tegen NEC opgetogen. Bovendien denkt de Belgische verdediger van Ajax dat arbiter Ruud Bossen het bij het rechte eind had door een strafschop om te zetten in een vrije trap.
Vermaelen tackelde NEC-speler Lasse Schone op de rand van het strafschopgebied. In eerste instantie wees Bossen naar de stip, maar hij kwam daar later op terug. "Ik vind het moeilijk om te zeggen of de beslissing juist was. Maar mijn gevoel was dat het geen strafschop was", aldus de verdediger.
De Belg vond het spel van zijn ploeg voor rust niet best. "Dat zijn volgens mij de gevolgen van de UEFA Cup-wedstrijd tegen Aston Villa. Ik vond de tweede helft veel beter dan de eerste helft", zegt hij tegen Langs de Lijn. "Ik wil nu proberen te winnen in een uitwedstrijd."
quote:
Op woensdagavondquote:Op maandag 27 oktober 2008 00:42 schreef DuvelDuvel het volgende:
Waarom staat er trouwens ineens een midweeks programma? Was dat vorig jaar ook al zo. Het zijn wel drukke weken zo met de UEFA CUp,Competitie,Beker.
Omdat er wel sfeer was zeker?quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:53 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
![]()
Als je bedoelt dat er geen sfeer was moet je even bij de audicien langs
Wat bedoel jij nou met?quote:
Competitie is later begonnen in verband met de Olympische Spelen.quote:Op maandag 27 oktober 2008 00:42 schreef DuvelDuvel het volgende:
Waarom staat er trouwens ineens een midweeks programma? Was dat vorig jaar ook al zo. Het zijn wel drukke weken zo met de UEFA CUp,Competitie,Beker.
Ach, ik zie zojuist dat het een NEC'er is dus de opmerking van de sfeer kan je met een korreltje zout nemenquote:Op maandag 27 oktober 2008 01:38 schreef Chadi het volgende:
Wat heb je zelf gedaan om de sfeer te verbeteren?
Hoezo? De NEC aanhang gaf gister toch echt wel het goede voorbeeld......!quote:Op maandag 27 oktober 2008 02:05 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ach, ik zie zojuist dat het een NEC'er is dus de opmerking van de sfeer kan je met een korreltje zout nemen
Eerst maar eens zien dat we een uitwedstrijd kunnen winnen. Dat is al moeilijk genoeg.quote:Op maandag 27 oktober 2008 01:44 schreef patrickt37 het volgende:
Nog 3 puntjes achter op de koploper, dus niets aan het handje.
Heerlijk weekend.
Eindelijk begint het te draaien, en dat dan met al die blessures. We worden gewoon kampioen.
Was dat al gepost? Simon Cziommerquote:Dat Orlando Engelaar, Renato Augusto, Simon Cziommer en Steven Defour nu niet bij Ajax voetballen is te wijten aan de interne machtsstrijd tussen oud-coach Henk ten Cate en toenmalig technisch directeur Martin van Geel. De twee technische beleidsbepalers konden het in veel gevallen niet eens worden over wie nou het meest geschikt was voor de Amsterdamse club. (Voetbal International)
AMEN!quote:Wat hadden we nou afgesproken? Geef Marco de tijd!
Written by Jacques Happe
Sunday, 26 October 2008
Ik word een beetje moe van al dat doemdenken! Iedereen verwacht dat na jaren van treurnis in en om de ArenA, Marco van Basten als een soort goochelaar zijn toverstafje gebruikt en ‘ploef’ alles is weer zoals het begin jaren ‘70 en halverwege jaren ’90 was. Tegen al die zwartgallige supporters en journalisten wil ik het volgende zeggen…
Ajax-supporters zijn nou niet bepaald verwend de afgelopen jaren. Af en toe werd de KNVB-beker of de Johan Cruijff-schaal gewonnen, maar daar bleef het dan ook bij. Op cruciale momenten gaven de spelers vaak niet thuis. Vorig seizoen onder Adrie Koster, het seizoen daarvoor onder Henk ten Cate, maar ook onder Danny Blind en Ronald Koeman bleef de mentaliteit in beslissende wedstrijden in de kleedkamer achter. En dan heb ik het nog niet eens over de leiding van Morten Olsen, Hans Westerhof, Jan Wouters, Co Adriaanse, Tony Bruins Slot of Ruud Krol. Iedere keer weer hoorden we, ‘we gaan dit seizoen bouwen aan een nieuw elftal. Bouwen aan nieuw elan’. Maar de verwachtingen bleven onveranderd megahoog.
Ook Marco van Basten heeft bij zijn aantreden gezegd, dat hij wil waken voor die euforie. Hij moet het doen met de ruïnes van jarenlang wanbeleid op het gebied van aan- en verkoop en scouting. Daarnaast zijn er teveel trainerswisselingen geweest en kwam daar nog een bestuurscrisis overheen. Geen elementen waarvan een speler groeit en boven zichzelf uitstijgt.
Toch verwachten we dat Ajax continu boven zichzelf uitstijgt. Want “wij zijn Ajax”. Supporters zijn de kern van de club, maar ook de achilleshiel. Je kunt niet zonder ze, want het wordt zo’n sfeerloze bedoening in een stadion. Maar zonder supporters ook geen sponsors, want die laatste willen wel wat verkopen. Aan die fanbase dus.
Maar supporters eigenen zich ook een onmetelijke importantie toe. Zonder supporters geen club. Nee, dat hebben we hierboven al vastgesteld. Maar daarmee houdt het aan de positieve zijde wel op. Het klinkt hard, maar helaas is het zo. Want supporters brengen namelijk ook iets negatiefs mee. Onbedoeld vaak, dat wel, maar het feit ligt daar. Namelijk, die ongelooflijke druk van altijd moeten presteren!
Spelers van Ajax moeten maar leren omgaan met die druk. Dat laatste wordt vaak gezegd. Ga er zelf maar eens aanstaan. In het bedrijf waar jij werkt, hoe vaak loop je even naar het koffiezetapparaat, omdat je even bij wilt tanken? Even wilt uitrusten? Even je gedachten wilt verzetten? Niet voor een speler. Hij moet 90 minuten en een beetje hard werken, geen moment verzaken. Geen koffiegedachten, geen bijtanken, maar aan één stuk doorgaan.
Druk om te presteren. Marco van Basten heeft daar ogenschijnlijk niet zo veel last van. Ten tijde van zijn heerschappij als trainer van Oranje gaf hij al geen krimp als Bert Maalderink hem lullige vragen stelde. Zonder druk kun je boetseren, plakken, knippen, scheuren, toevoegen en weglaten. Maar is die stoïcijnse man werkelijk zonder druk?
Ik denk het niet. De supporters morren nu al. Iedere dag weer lees ik een zeikcolumn van gerenommeerde of minder gerenommeerde columnisten. En allemaal is het matig, slecht en waardeloos. Iedereen eindigt positief dat we het aan het eind van het seizoen wel redden. Wat een gelul!
Marco heeft een elftal gekregen van disfunctionerende individuen. Hij kreeg de overtollige bagage van Martin van Geel en Henk ten Cate, die middels een transferbeleid hun suprematie aan het uitvechten waren over de ruggen van spelers, supporters en club. Van Basten heeft te maken met een erfenis van middelmatige spelers en spelers die daar iets tot meer dan iets boven zitten. Het is geen wereldelftal op dit moment. Het wil niet zeggen dat het geen wereldelftal kan worden, maar op dit moment is het dat niet. Punt!
Het moet over zijn met dat gezeik op de prestaties! Het moet over zijn met die druk! Het moet over zijn met dat continu roepen: “we worden dit seizoen kampioen en wij zijn de beste!” Misschien wordt Ajax ook wel kampioen en blijkt de ploeg aan het eind van de rit inderdaad de beste. Zoals de afgelopen twee seizoenen PSV de beste was van een heel middelmatige competitie. Daar is niets mis mee, de beste van de middelmaat zijn. Maar realiseer je nu eens dat Ajax in opbouw is.
Weer in opbouw. En misschien volgend seizoen weer. Maar jemig, mensen, als we iemand al gaan afrekenen op een seizoensstart gebaseerd op de erfenis van een slecht beleid, dan vragen we een godswonder en geen goocheltruc. Dan is de realiteit bij een goed deel van de supporters ver te zoeken. Marco van Basten kwam niet naar Amsterdam om in een paar maanden kampioen te worden.
Marco kwam naar Ajax om in vier jaar te bouwen aan een wereldelftal en laat hij daar nou al een paar bouwstenen voor hebben verzameld! De rest komt heus wel. Is het niet dit seizoen, dan wel volgend seizoen, of het jaar daarop. Liever op termijn een wereldelftal dat onze club grote victorie laat kraaien, dan op z’n PSV’s ieder seizoen de hoon van de rest van Nederland over je heen krijgen als je net met de hakken over de sloot, met lelijk voetbal en matige spelers, kampioen bent geworden.
Amsterdam is als wereldstad ook niet in één seizoen gebouwd, of dacht je dat eeuwen geleden de Portugese Joden dat toen wel hadden verwacht? Bouwen aan wat je lief is, betekent ook troostende woorden. Als je kind gevallen is, veeg je de pijnlijke plek netjes schoon en even later lacht hij weer. Jouw kind, jouw trots. Daar wordt het groot en hard van. Vallen en opstaan. Niet van steeds weer lopen te zeiken, te snauwen en verkeerde verwachtingen te projecteren.
Wat hadden we nou afgesproken toen hij aantrad?
Marco van Basten mag bouwen aan Ajax. Waarom zijn er dan steeds weer supporters, die de bouwstenen onder hem vandaan halen? Waarom wacht men dan niet eens rustig op het moois wat echt wel komen gaat? Geef hem de tijd, het moois moet groeien.
Leuke tekst hoor, maar dit is natuurlijk waarlijke nonsens. Ik heb wel meer dan 2 keer in de week dat ik 90 minuten lang gefocused bezig moet zijnquote:Ga er zelf maar eens aanstaan. In het bedrijf waar jij werkt, hoe vaak loop je even naar het koffiezetapparaat, omdat je even bij wilt tanken? Even wilt uitrusten? Even je gedachten wilt verzetten? Niet voor een speler. Hij moet 90 minuten en een beetje hard werken, geen moment verzaken. Geen koffiegedachten, geen bijtanken, maar aan één stuk doorgaan.
Dan doen we dit jaar 2 schitterende goalsquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:57 schreef Damzkieee het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe Ajax zich gaat profileren in de uitwedstrijd van woensdag. De uitwedstrijden verliepen tot nu toe ook niet allemaal even lekker. Vorig seizoen was er een schitterende goal van Huntelaar en een gestopte pingel nodig om Heracles op zn knieen te krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |